Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. Sw0rdf1sh

    Sw0rdf1sh

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.512


  3. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.515


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.054


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/11/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. με βαση την συσταση εχεις μια ΟΙ, αρα μία δηλωση θα κανεις και μια τακτοποιηση της μεσοτοιχιας/διαχωρισμου. και μετα τροποποιηση της συστασης και διανομη ο καθενας το δικο του.
    2 points
  2. @Roukat αν κάνεις αίτημα για να συνυπολογιστεί η ΜΣΕ σου ζητάνε να ανεβάσεις τα αρχεία με το φορμάτ του άρθρου 3 (τα α, β, γ, δ, ε) και τικάρουν αυτοί το κουτάκι (και μμμμάλλον γίνεται αυτόματα και ο επαναϋπολογισμός του εφάπαξ ή το πολύ πολύ ξαναπατάς υπαγωγή) οπότε δεν μπορείς να ανεβάσεις ότι νάναι (αν και δεν το ελέγχουν πέρα από το φορμάτ). εφόσον όμως είναι κατ5 άρα πληρώθηκε το παράβολο πριν τις 30/9 δικαίωμα επιλογής εφάπαξ δεν έχει μέχρι 30/10; @ChristinaK
    2 points
  3. Υπάρχει πάντα περίπτωση. Και παλιότερο έχω δει μαντεμένιο να δουλεύει. Η μη συντήρηση πάντως ή η διακοπή λόγω συνήθειας δεν είναι λόγος μη δήλωσης με το υπάρχον πλαίσιο. Είτε αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο είτε αναγκαστικά το δηλώνεις εάν παραμένει εγκατεστημένο στο διαμέρισμα. Εάν υπάρχει και άλλο σύστημα θέρμανσης είναι ρευστή η κατάσταση πως και υπό ποιές προϋποθέσεις δηλώνεις το άλλο. Εκεί θέλουμε διευκρίνηση.
    1 point
  4. τίποτα δεν είναι τυχαίο...αν ήθελαν θα το διευκρίνιζαν εμείς εφαρμόζουμε ότι λέει ο κενακ ..βαζουμε και διαχειριστή να παρει την ευθύνη ,βγαζουμε και φωτογραφίες και τέλος ...δεν θα κανουμε διδακτορικό στο πότε μια εγκατάσταση θεωρείτε ανενεργή και όποιος θέλει ας έρθει να ελέγξει...ο επιθεωρητής καταγραφει την κατασταση την ΣΤΙΓΜΗ της επιθεώρησης ούτε ντεντεκτιβ θα γίνει ούτε θα βαλει αντίσκηνο να κοιμάται στο λεβητοστάσιο μήπως και το βάλουν μπρός!!!!! μια εγκατασταση εγκαταλειμμένη κανει μπαμ σε όσους εχουν εμπειρία από εγκαταστασεις
    1 point
  5. @ vagom υπ. δήλωση διαχειριστή ότι έχει να δουλέψει από το ....+ φωτο λεβητοστασιου ότι ειναι σε αχρηστία.
    1 point
  6. Με τον εν ισχύ ΚΕΝΑΚ και τις ΤΟΤΕΕ δυστυχώς ναι.
    1 point
  7. Εμείς τα έχουμε πει αναλυτικά αυτά αλλού πρόσφατα, δεν έχω να προσθέσω κάτι, με ισχύοντες λέει ο νόμος για τους συντελεστές, με πραγματοποιημένα μεγέθη άδειας η εγκύκλιος, ο kan μας εξήγησε γιατί είναι λάθος κ αυτό (δεν αντιστοιχεί στο τι γίνεται στην άδεια νομιμοποίησης). Σημειώνω ακόμα ότι ο 4178 έλεγε ξεκάθαρα με ισχύοντες και στο νόμο και στην εγκύκλιο. Για την κατηγορία μπορείς να επιλέξεις. Πέρα από αυτά, στο συγκεκριμένο ενδεχομένα οι όροι εντός σχεδίου να είναι πιο ευνοϊκοί. εδώ η προηγούμενη συζήτηση με τη @janna https://www.michanikos.gr/forums/topic/50356-αρθρο-100-ν-449517-διατάξεις-υπολογισμού-ενιαίου-ειδικού-προστίμου/?do=findComment&comment=1087805
    1 point
  8. Ευχαριστώ @Sw0rdf1sh. Εχω μπερδευτεί με το παρακάτω απο το ΤΕΕΚΕΝΑΚ FAQ και επειδή δεν υπάρχει κανένα εναλλακτικό σύστημα θέρμανσης στο διαμέρισμα (κενό γαρ) γι' αυτό θεωρώ πιο σωστό να δηλωθεί θεωρητικό. Το σημείο προσοχής είναι το "έχει καταργηθεί λόγω παλαιότητας", αλλά στο συγκεκριμένο κτήριο ο λέβητας δεν έχει αποξηλωθεί. Ενδεχομένως να ζητήσω να αποξηλωθούν τα 3 σώματα ώστε να ενταχθεί στην περίπτωση αποξήλωσης και να μην υπάρχει πρόβλημα παρότι ο καυστήρας δεν έχει αποξηλωθεί: Ορισμός συστήματος θέρμανσης κατά την ενεργειακή επιθεώρηση όταν το κεντρικό σύστημα θέρμανης έχει τεθεί εκτός λειτουργίας Σε πολλές περιπτώσεις το υπό εξέταση κτίριο διαθέτει κεντρικό σύστημα θέρμανσης (λέβητας, αντλία θερμότητα κτλ), το οποίο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω: α) βλάβης η οποία πρόκειται να αποκατασταθεί, β) παλαιότητας, με κατάργηση μονάδων (μερική ή πλήρη αποξήλωση εξοπλισμού), γ) απόφασης ενοίκων, π.χ. ασυμφωνία για οικονομικούς λόγους, κτλ. Κατά την ενεργειακή επιθεώρηση δηλώνεται ως σύστημα θέρμανσης, το υφιστάμενο κεντρικό σύστημα που υπάρχει στο κτίριο εγκατεστημένο. Σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. 189533/2011, για κάθε σύστημα πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά φύλλο συντήρησης και ρύθμισης του συστήματος θέρμανσης, του τρέχοντος έτους ή του προηγούμενου έτους. Εφόσον διαπιστωθεί ότι το κεντρικό σύστημα θέρμανσης έχει καταργηθεί λόγω παλαιότητας, τότε κατά την ενεργειακή επιθεώρηση δηλώνεται ως σύστημα θέρμανσης, οποιοδήποτε άλλο σύστημα υπάρχει διαθέσιμο στο κτίριο ή κτιριακή μονάδα, για την κάλυψη των αναγκών θέρμανσης, π.χ. ηλεκτρικά σώματα, αντλίες θερμότητας, θερμάστρες αερίου, κτλ.
    1 point
  9. @trellovoskos ναι. το καταγράφεις αναγκαστικά. Ανάλογα θέματα έχουμε σε αντικατάσταση του λέβητα με ΑΘ split. Εάν ο λέβητας παραμείνει αυτό είναι το κεντρικό σύστημα θέρμανσης. Εάν αυτονομηθεί τον διακόπτουν με απόφαση συνέλευσης από το δίκτυο διανομής άρα δεν υπάρχει και εκεί το μοναδικό είναι τα split. Όσο είναι συνδεδεμένος υπάρχει. Ως προς το φύλλο και την κατάσταση του λέβητα. ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ βοήθεια: "Σε περίπτωση έλλειψης φύλλου συντήρησης αλλά και οποιουδήποτε στοιχείου για την πραγματική θερμική ισχύ του λέβητα, ο ενεργειακός επιθεωρητής θα πρέπει να εκτιμήσει την πραγματική θερμική ισχύ του λέβητα από άλλα στοιχεία (όπως τις διαστάσεις του λέβητα και τη σύγκρισή τους με αντίστοιχους λέβητες της αγοράς, σε συνδυασμό με την ισχύ του καυστήρα)" @despoina_pa θεώρησα ότι η ερώτηση αφορά την κάλυψη (%) στους μήνες (αυτό αναφέρει στη βοήθεια) και όχι το βαθμό απόδοσης. Για το βαθμό απόδοσης σελίδα 145 της ΤΟΤΕΕ-20701-1 ενότητα. 5.8.2.4, τελευταία παράγραφος: "Για τις αντλίες θερμότητας που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή Ζ.Ν.Χ., κατά τους υπολογισμούς της ενεργειακής απόδοσης του κτηρίου, λαμβάνεται ως τελική θερμική απόδοση ο ονομαστικός συντελεστής απόδοσης SCOP, με τους περιορισμούς που αναφέρονται στο άρθρο 8 του Κ.Εν.Α.Κ. για την παραγωγή Ζ.Ν.Χ. από αντλίες θερμότητας"
    1 point
  10. 1. Ο ιδιοκτήτης καλείται να ακούσει το μηχανικό. Ειδικά σε τέτοιο πρόγραμμα. Εξήγησέ του ότι κινδυνεύει αν ανεβαίνει 3 κατηγορίες (οριακά) να μην πιάνει το στόχο με το 2ο ΠΕΑ και άλλο συνάδελφο (όχι εσένα). 2. Επίσης δε μας ενδιαφέρει το σκεπτικό του ιδιοκτήτη. Εάν θέλει να μπει πρέπει να κάνει ότι του λέμε ακόμα και αν πάει για μίσθωση. 3. Την ΕΕΜΚ την πληρώνει στο 100%. Πλήρως εκτεθιμένος ο Φ.Ο. είναι σε χειρότερη μοίρα. Να "αναπνέει" το δομικό στοιχείο το δέχομαι. Μπορεί σε μόνωση εξωτερικά να αντιμετωπίσεις θέματα από ανιούσα υγρασία σε τοίχο κοντά στο έδαφος όμως. 4. Τη μείωση την καταλαβαίνω. Καλύτερα όμως 2τ.μ. λιγότερο και οικονομικότερο παρά τα ίδια μέτρα, αμόνωτο και ενεργοβόρο. ΥΓ: Εάν έχει κεντρικό σύστημα θέρμανσης οφείλεις να το καταγράψεις. Μπορεί όντως με νέα ανοίγματα, αερόψυκτες αντλίες και ηλιακό να ανεβαίνει 3 κατηγορίες όταν συγκρίνεις με τα θεωρητικά συστήματα. Τσέκαρε ότι το 2ο ΠΕΑ (δηλαδή μόνο του το 1ο σενάριο) ανεβαίνει 3 κατηγορίες. Αλλάζει το Κ.Α. όταν πας από λέβητα σε ΑΘ. Πρότεινέ του μόνωση εσωτερικά εάν δε βγαίνει το σπίτι αλλιώς. Τσέκαρε ότι το νέο κούφωμα (πλαίσιο, υαλοπίνακας Low-e) εάν τα διατηρεί χωνευτά χωράει στο διάκενο. Διαφορετικά ανοιγόμενα και μόνωση. Εσύ οδηγείς τον ιδιοκτήτη, όχι αυτός εσένα όσο και να τα ξέρει όλα ή να σε πιέζει στις δικές του λύσεις.
    1 point
  11. Όχι καθώς αφορά έλεγχο και όχι μελέτη. Θεωρώ μελέτη αφορά και ανάλογα πληρώνεται ότι ζητείται σε ΕΕΜΚ ή άλλη άδεια για την ορθή και νόμιμη τοποθέτηση - εγκατάσταση και όχι ως δικαιολογητικό - έλεγχος για την ολοκλήρωση. Βέβαια το πιστ. ανελκυστήρα πληρώνεται κανονικά.
    1 point
  12. Στον τελικό οδηγό έχει προστεθεί η πρόταση "Η θερμομόνωση θα πρέπει να είναι σύμφωνη με την ΤΟΤΕΕ 20701-1" (σελ 32. παρ. 2) προς αντικατάσταση θεωρώ μόνο της μίας περίπτωσης που αναφερόταν. Η ΤΟΤΕΕ έχει αρκετές περιπτώσεις. Από μόνο του αυτό μας λέει ότι εμείς επιλέγουμε - και καλούμαστε να επιλέξουμε ορθά - ανάλογα με το αν υπάρχει η δεν υπάρχει διάκενο, εάν έχει τοποθετηθεί ή όχι υφιστάμενη στρώση μόνωσης και που έχει τοποθετηθεί, που θα τοποθετηθεί η νέα μόνωση ως αναβάθμιση. Ορθώς ο συνάδελφος @dib αναφέρει εσωτερική μόνωση σε αεριζόμενο διάκενο όπου κατά ΤΟΤΕΕ 20701-1 δεν προσμετράται το εξωτερικό τούβλο της δικέλυφης και ο τοίχος "τελειώνει στο διάκενο. Ως προς το συνάδελφο @nik και το θέμα της μείωσης θερμογεφυρών δέχομαι το σκεπτικό της μη-διακοπής της μόνωσης εάν έχεις τμήμα τέτοιο (με διάκενο εννοώ) πολύ μικρό σε σχέση με τον υπόλοιπο τοίχο που είναι συμπαγής. Ελάχιστες περιπτώσεις όμως τέτοιες. Υπάρχουν δε.
    1 point
  13. Απολύτως τίποτα δεν γίνεται! Ούτε στο Λύκειο, ούτε στο Γυμνάσιο! Ούτε ίχνος μαθήματος! Χαζεύουν και τα παιδιά και όσοι από τους καθηγητές μπαίνουν.... Τραγική κατάσταση! Στάχτη στα μάτια του κόσμου! Απολύτως υπεύθυνοι γι' αυτό οι κυβερνώντες....
    1 point
  14. Όχι και στα δύο, τουλάχιστον εγώ δεν έχω δει κάτι διαφορετικό στον οδηγό.
    1 point
  15. Για ολόκληρο το κτίριο... Απλώς, δε τίθεται ενεργειακός στόχος. Επίσης, δεν θα εκδοθεί Β' ΠΕΑ, αν οι παρεμβάσεις δεν επηρεάζουν την ενεργειακή απόδοση του κτιρίου (π.χ. ανελκυστήρας, φωτισμός)
    1 point
  16. Αν δεν έχει "ληξει" η ΥΔΕ, θα ανεβάζω μόνο το έγγραφο που προκύπτει απο site του ΔΕΔΔΗΕ. Αν τυχον έχει λήξει(που στις περισσότερες κατοικίες που έχω ελέγξει έχει λήξει), θα ανεβάζω και αντίγραφο από την ΥΔΕ για να δικαιολογήσω την αμοιβή της μελέτης (τα 250Ε)
    1 point
  17. Σωστή η επισήμανση-ΦΕΚ3976Β/14-11-17,Άρθρο 3 παρ.β. β. εφάπαξ καταβολή έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επομένου μήνα της ημερομηνίας υπαγωγής, με έκπτωση είκοσι τοις εκατό (20%) επί του ενιαίου ειδικού προστίμου και (παρ.1 του ίδιου άρθρου-Για την εφαρμογή του παρόντος ως ημερομηνία υπαγωγής νοείται η ημερομηνία καταβολής του σχετικού παραβόλου, όπως αυτή εμφανίζεται στο πληροφοριακό σύστημα.) Λογικά,στις 30/10 χάθηκε η δυνατότητα της εφάπαξ με έκπτωση 20%. edit-Απλά να συμπληρώσω ότι και οι υπόλοιποι τρόποι πληρωμής την ίδια ημερομηνία πρώτης πληρωμής έχουν...
    1 point
  18. Σύμφωνα με το dr Jacob (νευρολόγος είναι ο άνθρωπος) αυτά είναι τα 10 πιο χαρούμενα τραγούδια έβερ (από πλευρά νευρολογικών επιπτώσεων) Αφιερωμένα σε όσους κυνηγάνε την επόμενη προθεσμία... να και το άρθρο https://www.businessinsider.com/neuroscientist-jacob-jolij-created-the-most-uplifting-playlist-ever-2015-9
    1 point
  19. Μπορεί να το κάνει, ενώ σίγουρα είναι τεχνικό λάθος, συμφωνούμε απόλυτα. Πρέπει να πάρει συναίνεση από όλη την πολυκατοικία, όχι μόνο από τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων του τελευταίου ορόφου γιατί θεωρείται κοινόχρηστο και κοινόκτητο. Τώρα αν όλος ο τελευταίος όροφος έχει αποκλειστική χρήση του δώματος (δύσκολο)...μάλλον αλλάζει η κατάσταση Ας περιμένουμε απάντηση και απο αλλού, μήπως έχει αλλάξει κάτι όσον αφορά την συναίνεση της απόλυτης πλειοψηφίας ή μέρους της πλειοψηφίας
    1 point
  20. Ωραία διευκρίνηση. Ας μάς πούν οι ΠΜ άν υπάρχει αυτός ο περιορισμός αν μία εργασία απο μόνη της και μόνο ξεπερνά τίς 25000Ε
    1 point
  21. Καλημέρα @Roukat-Ναι,γίνεται θα διαβάσεις το εγχειρίδιο "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΣΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ Ν. 4495/17" στην σελίδα 2 έχει την περίπτωση σου.
    1 point
  22. προφανως "οχι".... αφου δεν "συντρεχουν" και οι δυο προυποθεσεις.
    1 point
  23. Για το 2019 τρέχουν να τις δηλώσουν (με πρόστιμο...)
    1 point
  24. Καλημέρα, Θεωρώ σίγουρο πως συμπεριλαμβάνονται. Ίσως για αυτό τον λόγο βάλανε πρώτο σενάριο αυτό με το ΦΒ, ώστε το ποσό να υπολογίζεται βάση της εξοικονόμησης του 1ου σεναρίου που έχει και το ΦΒ.
    1 point
  25. Καλημέρα, 1. Σωστά ειδα, την παράγραφο με την εσωτερική θερμομόνωση την αφαιρέσανε στον τελικό όδηγο? 2. Ο Ηλιακός συνεχίζει να είναι υποχρεωτικός
    1 point
  26. αυτο σημαινει οτι, απο τα 5,5 στρ. ενα τμημα χαρακτηρισθηκε ιδιωτικη δασικη εκταση και δεν ισχυουν τα εμβαδα της αρχικης σου ερωτησης.
    1 point
  27. Για ΠΕΑ που έγιναν για το εξοικονομώ ΙΙ-β' κύκλος, και κάνουμε προσάρτημα τι γίνεται με τις Αποδείξεις που κόψαμε το 2019? Τώρα το πρόγραμμα δικαιολογεί περισσότερα χρήματα για ΠΕΑ. Κόβουμε ΑΠΥ για την διαφορά? και με ποια αιτιολογία??
    1 point
  28. Οσον άφορα την ΥΔΕ, εγώ θα την βάζω στις εξτρα μελέτες (αν βέβαια μου εγκριθεί κανένα εξοικονομώ) και το πιστοποιητικό που θα ανεβάζω, θα είναι από το παρακάτω site που έχει όλα αυτά που ζητάνε συν την ΥΔΕ. https://apps.deddie.gr/LicensedElectricianCertification/
    1 point
  29. Για να μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα, για να βρούμε τον μέγιστο επιλέξιμο προϋπολογισμό: Μέσα από το πρόγραμμα του ΚΕΝΑΚ επιλέγουμε: Εκτέλεση --> Αποτελέσματα --> Ενεργειακή κατάταξη 'Έπειτα, από το Σύνολο Πρωτογενούς ενέργειας του Υπάρχοντος κτιρίου αφαιρούμε το Σύνολο Πρωτογενούς ενέργειας του Σεναρίου 1. Την διαφορά αυτή την πολλαπλασιάζουμε με το Εμβαδόν του διαμερίσματος και με τον συντελεστή 1,2. Το γινόμενο αυτό είναι ο Μέγιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός.
    1 point
  30. Νομίζω είναι χρήσιμο ένα feedback 7 χρόνια μετά. Δυστυχώς ο Nobel 200lt/4m2 τρύπησε λίγο καιρό μετά την λήξη της εγγύησής του...
    1 point
  31. Στο αρχείο του ktimanet είναι του 2007-09, στο γενικό ktimanet (http://gis.ktimanet.gr/wms/ktbasemap/default.aspx) έχει menu πάνω αριστερά που επιλέγεις χρονολογίες, αλλά δεν θα σε καλύψουν για αυτό που θες. Στο 'αρχείο' του ktimanet: 1. επιλέγεις από τη μπάρα ένα εικονίδιο γραφική περιοχή αναζήτησης, 2. κάνεις ένα πολύγωνο το οικόπεδο και σου βγάζει τις αεροφωτογραφίες του αρχείου δεξιά. 3. Κλικάρεις στην ημερομηνία που θες και βγάζει προεπισκόπηση σε ξεχωριστό παράθυρο με zoom κ απόλα, θα στραβολαιμιάσεις λίγο μέχρι να το βρεις (είναι στριμμένο συνήθως) αλλά μπορεί να είσαι τυχερός. Εναλλακτικά πρέπει να πας αποκεί (Μεσογείων κάτι είναι, το έχει στη σελίδα τους), δεν ξέρω τώρα αν δέχονται. Αν δεν βγάζει προεπισκόπηση, θα έχει και στρατόπεδο η α/φ. Ανάλογα δουλεύει και το σάιτ της ΓΥΣ (έχει κάτι ψευτοοδηγίες, λογικά θα τις ξέρει κ ο μηχανικός σου). Μια χαρά είσαι με το Ε9 (αν συνηγορεί και ο τρόπος κατασκευής). Εγώ πάντα ρίχνω μια ματιά σε αυτά τα δύο (κ earth, street view) μην έχω πέσει σε απάτη. (Ντάξει δεν έχω πελάτη τον πατέρα μου συνήθως!) Εδώ τα βήματα 1, 2, 3 για την Ακρόπολη να και η προεπισκόπηση: Ντάξει προ του '75 Στην Αθήνα έχει πολύ καλές, επαρχία έτσι κ έτσι, ως κ καθόλου σε μερικές περιοχές, η ΓΥΣ έχει πολύ περισσότερες, αλλά όχι τόσο καλό preview online.
    1 point
  32. Εγώ συστήνω στους ενδιαφερόμενους Ε1-Ε9 να συμφωνούν σε εμβαδόν και αριθμό παροχής για το 2019 (αν φυσικά δεν έχουν αποκτήσει το ακίνητο το 2020). ΚΑι φυσικά το ίδιο εμβαδόν με Ο.Α ή τακτοποίηση.
    1 point
  33. Δεν απαιτείται να δηλωθεί εφόσον δεν υπάρχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες και η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται με τα τότε σχέδια της δήλωσης ν. 1337. Όμως, αν ο ιδιοκτήτης θέλει να το δηλώσει δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το δηλώνει και κερδίζει την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. 1. χωρίς Ο.Α 2. Η κατηγορία είναι η 2 (προ 83)
    1 point
  34. Σύμφωνα με το συνημμένο, πχ εκτός σχεδίου σε γήπεδο εμβαδού 4 στρεμμάτων με κτήριο Εμβ=200 τμ δικαιούμαι άλλα 200 τμ στέγαστρα + περγκολες σωστά? Επίσης στέγαστρο με ΕΕΜΚ μπορεί να βγει σε πχ δώμα ,εκτός αν τοποθετήσω φωτοβολταικά πάνω ,ή ετσι και αλλιώς θέλει Α.Δ. εφόσων δεν είναι σε ακάλυπτο χώρο όπως ορίζει το άρθρο 17? Δηλαδη 1)ΣΤΕΓΑΣΤΡΟ+ΠΕΡΓΚΟΛΑ <=max Επιτρεπόμενης Κάλυψης (ασχέτως αν έχω κτήριο Επραγμα.καλ=Εμβ επιτρεπ καλυψης)-> με ΕΕΜΚ οταν είναι σε ακάλυπτο 2) Οταν στέγαστρο σε δώμα τοτε -> Άδεια Δόμησης (πρεπει να έχω υπόλοιπο δόμησης -υψος κτλ) 30443-στεγαστρα-κρητη.pdf
    1 point
  35. φεκ Β 4520/18 αρθρο 1 παρ. θ και αρθρο 2 παρ. ιζ [ο αιτων ειναι αιτων...δεν ζητειται καποια ΥΔ απο αυτον.]
    1 point
  36. Βασει λογικης ισχυει αυτο που λες εσυ. (κι εγω το ιδιο θα ελεγα αν δεν με συνεφερε τωρα να μπω κατηγορια 4) Επειδη ομως σημειο αναφορας ειναι ο νομος, εγω βλεπω οτι στο ενα αρθρο (επιλογη κατηγοριας) δεν αναφερει καθολου την περιπτωση συνιδιοκτησιας (χιλιοστα), ενω στο αλλο αρθρο (100) την αναφερει. Ερχεται και η εγκυκλιος η οποια αφηνει ακριβως το ιδιο κενο, οποτε θεωρω οτι μπορει καποιος να ισχυριστει αυτο που λεω. edit: Ξαναδιάβασα την εγκυκλιο και εφοσον δεν υπαρχει η λεξη ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ στο κομματι που αναφέρεται στην συγκυριότητα, ειναι σαφες οτι πρεπει ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ να ληφθουν υποψη τα χιλιοστα........
    1 point
  37. Η τακτοποίηση δεν πάσχει αφού έγινε με το πλαίσιο της τότε νομοθεσίας. Σήμερα ισχύουν τα παραπάνω αναφερόμενα στο ν. 4602/19 που τροποποίησε τον ν. 4258/14 στο θέμα ρεμάτων. Φυσικά η ΥΔΟΜ βλέπει ότι υπάρχει μη οριοθετημένο ρέμα και στην χαώδη νομοθεσία και ευθύνη αρμοδιοτήτων σκέφτεται το ότι πως θα κριθεί αν το ρέμα είναι μικρό μεσαίο ή μεγάλο. Για το μικρό υδατόρεμα όταν δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας (χωράει συζήτηση ποιος πρέπει να κρίνει την λεκάνη απορροής-μπορεί να σχεδιαστεί για παράδειγμα στο 1/5000 της ΓΥΣ και να εμβαδομετρηθεί κρίνοντας αν είναι κάτω από 1 τ. χλμ- και αν η Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης πρέπει να δώσει γραπτώς απάντηση για το αν είναι το υδατόρεμα μικρό) συνήθως δεν απαιτείται οριοθέτηση, οπότε μπορείς να θεωρήσεις την απόσταση από τις πολυγωνικές γραμμές της όχθης (φρύδι). Αν για παράδειγμα το ρέμα αποδειχθεί ότι είναι μεσαίο και δεν έχει οριοθετηθεί για τις ανάγκες της υπαγωγής θεωρεί ο νόμος ότι η οριογραμμή θα βρίσκεται 20 μ εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος, οπότε μέσα σε αυτή την απόσταση δεν επιτρέπεται η υπαγωγή μιας αυθαίρετης κατασκευής και αντίστοιχα για μεγάλο ρέμα, η ανωτέρω απόσταση γίνεται 50 μ εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής. Έτσι, αν η αυθαίρετη κατασκευή βρίσκεται εκτός των οριογραμμών και σε απόσταση 20 μ επιβαρύνεται και με συντελεστή πρασιάς.
    1 point
  38. Όταν ..."αντιγράφεις" κάτι, ....το αντιγράφεις, δεν είναι αναγκαίο να προσθέσεις και ...."καύση" φαιάς ουσίας!
    1 point
  39. κανονικά η τακτοποιήση έπρεπε να γίνεται χωρίς να απαιτείται συναίνεση. Το ότι τακτοποιεις ένα χώρο δε σημαίνει ότι αποκτάς ιδιοκτησιακά δικαιώματα. Ρυθμίζεις την πολεοδομική παράβαση αλλά η ιδιοκτησία αποκτίεται ή αλλάζει μονο συμβολαιογραφικά και με μεταγραφή. Θα έπρεπε να έχεις το δικαίωμα να πληρώσεις για μια αυθαιρεσία και ας μη σου ανήκει ο χώρος
    1 point
  40. Σχετικά με το παραπάνω "ερμηνευτικό" έγγραφο. Είναι απαράδεκτη η κατάσταση παραγωγής ερμηνευτικών εγγράφων τα οποία υποτίθεται ότι απαντούν σε συγκεκριμένα προβλήματα ερμηνείας νομοθετικών διατάξεων. Δεν καταλαβαίνει κανένας τίποτε αν μαζί με τη απάντηση δεν υπάρχει και το ερώτημα. Στο συγκεκριμένο το μόνο που φαίνεται είναι ότι το ερώτημα ήταν βλακώδες. Υποτίθεται ότι η διαδικασία δημοσιοποίησης των εγγράφων είναι για να βοηθούν ... Απο το πρόσφατο αυτό έγγραφο δε βγαίνει κανένα απολύτως συμπέρασμα και αποτελεί πλέον θρεπτική τροφή για πιό ευφάνταστες ερμηνείες κατά βούληση.
    1 point
  41. Σε παλιά εγκατάσταση δεν είναι πάντα εφικτό να βάλεις αντλία θερμότητας και fan coils. Αν το διαμέρισμα δεν έχει αυτόνομη θέρμανση και συγκεκριμένα αν φεύγουν από το υπόγειο κατακόρυφες στήλες που συνδέονται με τα αντίστοιχα σώματα του κάθε ορόφου είναι φασαρία η εγκατάσταση αντλίας θερμότητας. Ακόμα και να κάνεις εξωτερικές σωληνώσεις, μπορούν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες να ζητήσουν να πληρώνεις πάγιο για την θέρμανση επειδή θα ζεσταίνεται το σπίτι σου από τις στήλες. Ακόμα όμως και αν υπάρχει αυτονομία, πρέπει πρώτα να γίνει μελέτη για να μάθεις σίγουρα αν είναι αποδοτική η έγκατάσταση αντλίας θερμότητας. Μου έχει τύχει σπίτι με μόνο 2 κυκλώματα για όλο το σπίτι, χώρια που είχαν μόνο Φ16 σωλήνα. Με νερό χαμηλής θερμοκρασίας, τρια σώματα στην σειρά και σωλήνα Φ16 δεν γίνεται δουλειά. Γενικά χρειάζεται μελέτη η αντλία θερμότητας, αν η επιχείρηση που στην προτείνει δεν έχει μηχανολόγο ή τεχνολόγο μηχανικό (με επίσημο χαρτί, όχι "βαπτισμένο" μηχανικό) επικοινώνησε με τον μηχανικό σου να δεις τι γίνεται.
    1 point
  42. Θα τους στέλνουμε σε εσένα να τους προτείνεις εσωτερική θερμομόνωση να τους γκρεμίσεις όλες τις μπρίζες, σοβατεπιά, να τους κάνεις το σπίτι καλοκαιρινό για να μην έχουν θερμογέφυρα στο κούφωμα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.