Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/12/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
85.831 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)4 points -
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.474 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)3 points -
καλημέρα!-δεν γνωρίζω τέτοια αναφορά στον νόμο για εκπτώσεις που χάνονται,ούτε να λαμβάνεται ποτέ η τεχνική σου έκθεση ως έκθεση αυτοψίας της πολεοδομίας-Η πολεοδομία συντάσσει δική της έκθεση και τα πρόστιμα καταλογίζονται από τον χρόνο διαπίστωσης του αυθαιρέτου-Εσύ οφείλεις ως μηχανικός να συμπεριλάβεις στην τεχνική σου έκθεση όλα αυτά που είδες κατασκευασμένα μέσα στο οικόπεδο ώστε να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ αυτών που ήταν προ 28-7-11 και μπορούσαν να ρυθμιστούν και αυτών που είναι μετά και δεν μπορούσαν.Διαφορετικά,εσύ φαίνεσαι να "βλέπεις" επιλεκτικά αυθαιρεσίες επί του ακινήτου.Στα παρακάτω,δεν είναι υποχρεωμένος να προβεί την επόμενη μέρα σε νομιμοποίηση,ωστόσο φέρει την ευθύνη της άμεσης αποκατάστασης αυτών των αυθαιρεσιών (νομιμοποίηση,κατεδάφιση κλπ.,η οποία δεν είναι δική σου ευθύνη).3 points
-
Το ανέγερσης είναι πρόστιμο εφάπαξ,το διατήρησης μετράει από τον χρόνο σύνταξης της έκθεσης,ναι!2 points
-
Οι αυθαίρετες κατασκευές (επικρατούσας χρήσης κατοικίας+προ του 1975) είναι πάντα κατηγ 1 Οι αυθαίρετες κατασκευές (οποιασδήποτε χρήσης+προ του 1983) είναι πάντα κατηγ 2 Οι αυθαίρετες κατασκευές που ορίζονται στο άρθ 96 Ν 4495 ως κατηγ 3 είναι πάντα κατηγ 3 Όλες οι παραπάνω αυθαιρεσίες ούτε αλλάζουν κατηγορία (επειδή δεν έχουν οι ίδιες Ο.Α) ούτε συμψηφίζονται-συνυπολογίζονται με όσες αυθαιρεσίες είναι κατασκευασμένες μετά το 1983 για τις οποίες ισχύουν οι παρακάτω έλεγχοι 1. ποσοστό υπέρβασης ύψους κάλυψης δόμησης 2. ύπαρξη Ο.Α 3 εντός εκτός πρασιάς προκειμένου να ενταχθούν στην κατηγ 4 ή 52 points
-
όντως αυτό είναι θέμα και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο που θυμάμαι του Ν4495 που λέει πως δεν καταγράφονται ως αυθαίρετες κατασκευές εφόσον οι κατασκευές με τις ισχύουσες διατάξεις δεν θεωρούνται αυθαίρετες.. αλλά δεν μπορώ να βρω που το λέει ο Ν4495... Το τι περιλαμβάνει γιατί χρειάζονταν ειδική αναφορά? Δεν είναι περιττό? Τι σημαίνει το "λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού"? Γιατί υπήρχε περίπτωση η πρασιά να μην μετρήσει στον ακάλυπτο? Για να τον διαχωρίσει από τον μη υποχρεωτικό? Ίσως επειδή δημιουργήθηκαν προβλήματα με το άρθρο 10 να θέλουν να επισημάνουν πως αν υπάρχει προαιρετικός ακάλυπτος αυτός δεν θα προσμετρήσει στον υπολογισμό της φύτευσης...... Κατά τα άλλα δεν βλέπω ουσιαστική αλλαγή αφού και σήμερα επιφάνειες που ήταν εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων δεν τις μετρούσαμε στην κάλυψη και άρα δεν τις χρησιμοποιούσαμε για την φύτευση... . Το μόνο σίγουρο είναι πως είναι κακογραμμένο ... Γράφουν περιττά πράγματα εκεί που δεν χρειάζεται ενώ τα περίπλοκα δεν τα αναλύουν. Γιατί χρειάζονταν αλλαγή το σχετικό του ΓΟΚ? 29. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος που αφήνεται ακάλυπτος για να μην υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού κάλυψης ή του συντελεστή δόμησης που ισχύει στην περιοχή. Εδώ τώρα τι θέλει να πει? Πότε δεν είναι εφικτό? Ποιος είναι ο ορισμός του εφικτού? Με μία λύση δεν είναι εφικτό αλλά με μια άλλη λύση θα μπορούσε να γίνει εφικτό.... Από την κάτω πλευρά... προ ΝΟΚ υπήρχε και σχετικό σχήμα σε κάποιες οδηγίες...2 points
-
κατ' αρχας, δεν ειναι σιγουρο "εάν και πώς" θα λειτουργησει ολο αυτο το θεμα με την επεκταση μιας ΟΙ στα κοινόχρηστα, και τον τροπο "μεταβιβασης" , αφου "επηρεαζονται" και εδω ιδιοκτησιακα δικαιωματα των συνιδιοκτητων επι των κοινοχρηστων και κοινοκτητων. Μην ξεχνατε οτι πολλοι συναδελφοι - υπο προηγουμενους νομους- μας ελεγαν οτι πηγαιναν και εδιναν βεβαιωσεις και οι συμβ/φοι τους ελεγαν "μην γραφετε κοινοχρηστα" Μια απλη λυση -πιο εύκολα αποδεκτή- θα ηταν μονον η παραχωρηση της χρησης... Οπως και ναχει...η τακτοποιηση αυτη, δεν αφαιρεί τα δικαιωματα των υπολοιπων να διεκδικησουν δικαστικώς τα μερίδιά τους επι των κοινοχρηστων.... Απλα προκειται για διαδικασια πολυπλοκη και πολυεξοδη, χωρις ουσιαστικο αποτελεσμα, ειδικα που σε καθε οικοδομη ειναι 3 ή 4 ή και περισσότεροι, οσοι εκαναν αυτες τις "επεκτασεις", τις οποίες οι ίδιοι αγνοουν. Γι αυτο και μεχρι σημερα εχουμε 3 ή 4 τετοιες δικαστικες αποφασεις. Αντιθετα, η επεκταση ενος διαμερισματος σε βαρος ενος διπλανου, ενω τα συμβολαια τους εχουν διαφορετικα εμβαδα, δεν αποτελει θεμα - μονον - "τακτοποιησης", αλλά ειναι θεμα καθαρα επεκτασης μιας ΟΙ σε βαρος μιας άλλης ιδιοκτησίας. Εδω δεν μπορει να δοσει λυση ο νομος, αλλα μονον τα δικαστηρια ή οι συμφωνιες μεταξυ των ενδιαφερομενων. Οπως και ναχει, οι νομοθετικες ρυθμισεις και τροποποιήσεις στο αρθρο 98, εγιναν μετα απο συμφωνη γνωμη -και προτασεις- των συμβ/φων. Αρα, θα περιμενουμε τον τροπο εφαρμογής τους απο αυτους.1 point
-
Αν θέλεις να εκδώσεις βεβαίωση ή να υποβάλεις δήλωση για το ισόγειο, η απάντηση είναι ναι. Για οριζόντια ιδιοκτησία που δεν περιλαμβάνει το ισόγειο, η απάντηση είναι όχι.1 point
-
Θα βολέψει η ξηρή δόμηση, ακόμη και αν βγει κάτι παραπάνω (που δεν το νομίζω). Σκέψου τώρα να χτίζεις τοίχο μέσα στο διαμέρισμα ο οποίος θα χρειαστεί τις ειδικές κόλλες που βάζουν για το ytong. Η εφαρμογή γυψοσανίδας "σαντουιτς" με ίσως διπλή γυψοσανίδα και ηχομονωτικό) είναι μια χαρά. Όμως όπως σου είπα αυτό δεν αποτελεί λύση σε ζήτημα ενοχλητικού θορύβου (συνήθως κτυπογενή). Θέλει μελέτη και ειδικές εφαρμογές ηχομόνωσης σε τοίχο και δάπεδο. Οπότε πριν ρίξεις χρήμα δες ποιος είναι ο στόχος.1 point
-
Κατέβασε ηλεκτρονικά το απόσπασμα με τον κλειδάριθμο για να μην έχεις αναγούλες στις στρογγυλοποιήσεις.1 point
-
Δεν υπάρχει δίκτυο διανομής. Ισχύς = 0 β.α. = 1 Τα περιγράφει όλα στην βοήθεια του ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ. Δάβασέ την, βοηθάει πολύ.1 point
-
Έχεις ελέγξει αν έχεις περάσει σωστά τους κωδικούς των παρεμβάσεων; Μήπως μπέρδεψες κανένα (Ι) με (ΙΙ) ή κανένα 1.Α με 2.Α κλπ. Συνήθως η διαφορά στον επιλέξιμο οφείλεται σε αυτό. Μία άλλη περίπτωση ίσως είναι να ανέβασες άλλο ΠΕΑ και έπεσε κόφτης λόγω Kwh.1 point
-
1 point
-
Όχι. Εμφανίζεται μόνο ο αριθμός τους για την πληρότητα.1 point
-
Προσωπικά ασχολούμαι μόνο με κάλυψη δόμηση ύψος και αντίο σας. Η μόνη εξαίρεση που κάνω στο προηγούμενο είναι αν υπάρχει εξολοκλήρου αυθαίρετος εξώστης που το τακτοποιώ συνήθως.1 point
-
Ειχα παρόμοια περίπτωση όπου άδεια και Ε9 σε μονοκατοικία είχαν διαφορά 3τμ περίπου. 124τμ η άδεια και 121τμ το Ε9. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Εξάλλου δεν γίνεται διασταύρωση στο σύστημα μεταξύ άδειας και Ε9 αλλά μεταξύ Ε9 και ΠΕΑ (να μην έχουν διαφορά πανω από 7 τμ). Εβαλα στο πεδίο <<επιφάνεια βάσει οικοδομικής άδειας>> κανονικά ότι έγραφε η άδεια 124τμ (δεν έχει νόημα να βάλεις κάτι άλλο αφού θα την ανεβάσεις μετά στα δικαιολογητικά και θα την δούν). Και στο πεδίο <<επιφάνεια βάσει Ε9>> κανονικά ότι έγραφε το Ε9. Το πολύ πολύ να σου ζητήσουν καμια υπεύθυνη δήλωση που οφείλεται αυτή η διαφορά και θα τους γράψεις αυτά που έγραψες και εδω. Εμένα πάντως δε μου ζήτησαν τίποτα.1 point
-
Οικοδομική άδεια είχε το αρχικό ακίνητο, εκδοθείσα βάσει ενός διαφορετικού μεγαλύτερου τοπογραφικού και δ. κάλυψης και φυσικά διαφορετικών επιτρεπόμενων πολεοδομικών μεγεθών. Από την στιγμή που στο παρελθόν κανείς δεν ασχολήθηκε σε τέτοιες περιπτώσεις να εναρμονίσει το θέμα νέας άδειας ή ενημέρωσης άδειας λόγω νέου τοπογραφικού και νέου δ. κάλυψης, το παράρτημα Α (και των τριών τελευταίων νόμων αυθαιρέτων από το 2011 έως σήμερα) παραπέμπει στο να γίνει υπαγωγή ως το ακίνητο να μην έχει οικοδομική άδεια (και ορθώς κατά τη γνώμη μου). Οπότε, κατά την άποψή μου, δεν μπορείς να το εντάξεις για υπαγωγή αν το οι αυθαιρεσίες είναι κατηγορίας 5.1 point
-
1 point
-
δεν ξέρω όμως Δημήτρη, εγώ συμφωνώ ότι ήταν έτσι αλλά αν δεν υπήρχαν μεγάλες αλλαγές πχ ότι άλλαζε θέση ένα μπάνιο ή άλλαζε θέση η κουζίνα, όταν είχαμε διαφορετικές διαρρυθμίσεις πχ διαφορετική διάταξη μέσα σε ιδιοκτησία και ας πιάσουμε μια ιδιοκτησία αποθήκη υπογείου, βοηθητική χρήση στην άδεια 100τμ και μέσα ας πούμε υπήρχε μια εσωτερική διαρρύθμιση 3 δωμάτια σε μια άκρη αν ένας κατασκευαστής κάποτε το έκανε επαγγελματική χρήση, έκανε άλλα δύο δωμάτια, έβαζε ένα μικρό νεροχύτη κουζίνας κάπου και έκανε και ένα μπανάκι, εσύ θα το έβαζες σαν διαφορετική διαμερισμάτωση? Εμένα η άποψη μου είναι ότι διαφορετική διαμερισμάτωση έχουμε αν πχ έχουμε δυο ιδιοκτησίες ανα όροφο και πχ άλλαζε το μεταξύ τους όριο, μεγάλωναν μια στην πράξη εις βάρος της άλλης τότε είχαμε διαφορετική διαμερισμάτωση.1 point
-
Το αρχείο ενημερώθηκε μια ώρα μετά την ανάρτηση του νέου στο ΕΤ. Επίσης ενημέρωσα και εδώ ότι είναι ΟΚ. Είπαμε ότι οι αλλαγές είναι στο 47 και 161. Το πέρασα σε εφαρμογή σύγκρισης PDF, οπότε καρατσεκαρισμένο... Καλημέρα Δημήτρη.1 point
-
Οι ενημερωμένες εκδόσεις είναι οι Χ4 (14) και Χ3 (13) σε ΝΟΚ και ν4495. Το Χ μπήκε ως διάκριση των μεγάλων αλλαγών που επέφερε ο συγκεκριμένος νόμος ν.4759/20. Τις εκδόσεις 13.1 και 12 τις άφησα για να υπάρχουν διαθέσιμοι για συγκρίσεις ...1 point
-
SK21 Λάβετε υπόψη σας ότι τον Αυγ - Σεπτ και μισό Οκτ -συνάμα με άλλες εκκρεμότητες - μας πέσανε μαζεμένες δουλειές (αυθαίρετα και αλλαγές τετραγωνικών δήμων) Μόλις τελειώσανε αυτά και πριν πάρουμε μια ανάσα ρε αδερφέ, έχουμε (εν μέσω κορονοϊού) το "εξοικονομώ" με διάβασμα οδηγιών-νέες ρυθμίσεις αυθαιρέτων -έκδοση ΠΕΑ- χαρτούρα κλπ Πριν τελειώσουν και αυτά έχουμε νέο διάβασμα ΦΕΚ 245Α (με ατέλειωτο πλήθος αλλαγών) Επομένως μπορεί να μη τρέχει και τίποτα κακό όπως φαντάζεστε Το ίδιο θέμα αντιμετωπίζω και εγώ με πολλούς πελάτες μου -χωρίς να είμαι απατεώνας. Πολλοί πάντως όταν τους αναφέρω τα παραπάνω με καταλαβαίνουν1 point
-
Άρθρο 83 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι: γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. Άρθρο 82 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Άρθρο 81 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής: α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού. Συνοπτικά: Το 83/2/γ μας παραπέμπει στο 82/2/θ και αυτό στο 81/3/α. Σε αυτή την εξαίρεση ανήκει η περίπτωσή μας. Το ξέρω συνάδελφε.1 point
-
Καλησπέρα σας συνάδελφοι. Ελπίζω να είστε ολοι καλα και υγιείς. Σε διώροφη μεζονέτα, στο υπόγειο στην κάτοψη της αδείας ενας συγκεκριμένος χώρος φαίνεται ώς αποθήκη, ενώ στην πραγματικότητα είναι λεβητοστάσιο. Ο χωρος αυτός είναι εντός περιγράμματος του υπογείου, απλά άλλαξε χρήση ( από την κατασκευή της οικοδομης) και οι διαστάσεις του πληρούν τις προδιαγραφές της παραγράφου ιβιβ) της Κατηγορίας 3. Χρειάζεται στη συνέχεια κάποια ηλεκτρομηχανολογική μελέτη εφόσον τακτοποιηθεί ? Πως θα το αντιμετωπίζατε? Σςα ευχαριστώ εκ των προτέρων1 point
-
1 point
-
Μετά από αυτό είπα να κάνω μια ψιλο-προσθήκη. Πρόκειται για μια απλή εφαρμογούλα για την εξαγωγή εικόνων από το κτηματολόγιο γεωαναφερμένων (world file) Update 17/10/2012 Ορθοφωτοχάρτες Κτηματολογίου.rar οδηγίες χρήσης: πηγαίνετε στην περιοχή που σας ενδιαφέρει πατήστε το κουμπί που λέει σημείο1 κάντε click στον χάρτη στο πάνω αριστερά σημείο της περιοχής που σας ενδιαφέρει και πληκτρολογείστε τις συντεταγμένες που σας δείχνει πάνω αριστερά το κτηματολόγιο πρώτα χ και μετά Υ κάντε το ίδιο και για το κάτω δεξιά σημείο και κάντε save εξάγει την εικόνα και το world file ΠΡΟΣΟΧΗ μετά το πρώτο σημείο και πριν κάνετε κλικ για το δεύτερο ΜΗΝ κάνετε zoom ούτε να μετακινήσετε το χάρτη ουσιαστικά κάνει ένα crop της οθόνης δοκιμάστε και πείτε αν έχετε κανένα πρόβλημα edit: θα χρειαστείτε αυτό eoRefImg - Γεωαναφορά σε raster αρχεία ή το raster design για να εισάγετε την εικόνα γεωαναφερμένη --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- update 22-10-2013 Ανέβηκε στα downloads νέα ενημερωμένη έκδοση V. 2.2 http://www.michanikos.gr/files/file/983-%CE%95%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%9A%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85/ Ορθοφωτοχάρτες Κτηματολογίου v2.2.rar1 point
-
1 point
-
Τους έχω από διπλότυπο εφορίας για έκδοση ο.α. εντός του '20. Εκτιμώ ότι δεν θα έχουν αλλάξει αν ενδιαφέρεσαι πες μου να στους στείλω. Απλά απαράδεκτοι στην σχετική ΔΟΥ που δεν τους γνωρίζουν...1 point
-
Επαναφέρω για να ρωτήσω συνάδελφε, γιατί να μην κάνεις χρήση του 11.6.η. αντί του 11.6.κθ όπου αρκεί ένα άνοιγμα τουλάχιστον 0,50 τμ. ?1 point
-
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη πρόταση προσβάλει σύσσωμο τον τεχνικό κόσμο της χώρας διότι το συγκεκριμένο ελάττωμα αποτελεί παράβαση του τότε ισχύοντα ΚΤΣ (ΦΕΚ 227/Β`/28.3.1995) άρα παράβαση της νομοθεσίας. Δηλαδή όσοι μηχανικοί πληρώναμε ακριβότερο μπετόν, αποστάτες κατάλληλους για κάθε κατηγορία έκθεσης και άπειρες ώρες καθημερινά στο εργοτάξιο προκειμένου να τηρηθούν σωστά όλα αυτά θα πρέπει να νιώθουμε κορόιδα... Τι είναι αυτό που σε προβληματίζει ότι αυτός που θα πληρώσει την νύφη δεν θα είναι ο υπεύθυνος της ζημίας? Οι μόνοι που δεν πρέπει να πληρώσουν είναι οι αγοραστές των διαμερισμάτων, αυτοί δηλαδή που πλήρωσαν (και μερικοί με δόσεις ακόμα αποπληρώνουν) τα διαμερίσματα. Γιατί να είναι υποχρεωμένοι να κάνουν την παραδοχή ότι δεν εφαρμόστηκαν οι νόμοι του κράτους (που διέπουν την τεχνική νομοθεσία) από κάποιον ο οποίος είχε αναλάβει την σχετική υποχρέωση? Μα καθαρά λόγω ηθικής απόψεως είναι υποχρέωση να πληρώσει ο / οι υπεύθυνος/οι της ζημίας Αυτό είναι πολύ εύκολο να αποδειχθεί (συγκέντρωση μη δεσμευμένων χλωριόντων συναρτήσει του βάθους)1 point
-
http://www.teepelop.gr/8411/announcements/psifisthen-schedio-nomou-me-titlo-kirosi-tis-programmatikis-simfonias-programme-arrangement-arith-a-1424-mios-sto-arthro-2-par-6a-sel-146-tou-opiou-provlepete-katargisi-krati/ http://www.b2green.gr/el/post/35947/katargisi-kratiseon-yper-tsmede-kai-eb1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-