Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/05/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Συνάδελφοι ΕΕ οι συντάξεις γήρατος που βγαίνουν τώρα, για αιτήσεις μετά το 2019 και για 40 χρόνια ασφάλισης, είναι πλέον αρκετά κάτω από 1.000€. Σαν συνταξιούχος πλέον, λίγα είναι αυτά που μπορώ να κάνω (προσφυγή, αγωγή κλπ). Πιστεύω οι ενεργοί ΕΕ μπορείτε να κάνετε κάτι παραπάνω, αρκεί να συνειδητοποιήσετε τι σας περιμένει, όταν θα έρθει η ώρα σας..... Ενημερωθείτε λοιπόν ( https://mhn2020.gr/ ) και οργανωθείτε....2 points
-
Για σένα που σχεδιάζεις υπάρχει ο περιορισμός για απόσταση δ "μεταξύ κτηρίων". Για τον "δικό σου εξώστη" όταν θα έχεις ήδη τοποθετήσει το κτήριο θα προκύψει και ένα δ/4 ... Αν σου φανεί μικρός, απομάκρυνε τα κτήρια. Δεν βλέπω πρόβλημα. Σχεδιάζεις κατά τα συνήθη ...2 points
-
Ενημέρωση, ενεργοποίηση, οργάνωση, συλλογικές δράσεις....2 points
-
@APSP Μπορούμε να πούμε ότι ο εξωτερικός τοίχος επενδύθηκε με τούβλο και το πάχος αυξήθηκε 20 εκατοστά. Αυτό δεν συνιστά λόγο υπαγωγής του ακινήτου στις διατάξεις του νόμου. Συμφωνώ με την τελευταία δημοσίευση του dimitris GM.2 points
-
Παραγραφή φόρων και προστίμων: Διακόπτεται μόνον με την κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο, λέει το ΣτΕ https://www.zougla.gr/greece/article/ti-alazi-sti-diadikasia-epivolis-forou-ke-prostimon-apo-to-dimosio1 point
-
Αυτός δεν είχε κάποια υποχρέωση όταν έκανε τον εξώστη. Νόμιμος δηλαδή. Εσύ θα έχεις υποχρέωση πλάτους που για τον εξώστη σου θα την τηρήσεις. Πάλι νόμιμος. Τώρα πρακτικά, πως θα είναι τα δύο αυτά μπαλκόνια μέσα σε ένα δ, δεν ξέρω. Γείτονες όμως είναι, το πολύ-πολύ και αν θέλουν, να τους σχεδιάσεις μια ζεύξη να βρίσκονται για τάβλι ...1 point
-
Καλησπέρα,δεν θα βρεις κανέναν που να το έχει κάνει γιατί απλά δεν γίνεται.Σε κατάσταση "Υπαγωγή" το κουμπάκι "Ταυτόχρονη υποβολή ΜΣΕ",είναι απενεργοποιημένο και κλειδωμένο όπως έμεινε από την αρχική υποβολή,όπου αν ήθελε κάποιος να υποβάλλει ταυτόχρονα ΜΣΕ,το επέλεγε και κατόπιν έπρεπε να την αναρτήσει στο αντίστοιχο πεδίο για να περάσει σε "Υπαγωγή".1 point
-
άρα δε στο αποκλείει, απλά σου λέει να τηρήσεις το αυτονόητο. με τι θα ασχοληθεί ο καθένας σχετίζεται και με τις ευκαιρίες που του δίνονται. αν υπάρχει δυνατότητα επιλογής κάνε όπως λέει ο πατέρας σου. αλλά συχνά οι μεγαλύτεροι τείνουν να καταδικάζουν πράγματα που γνωρίζουν και να προτείνουν πράγματα που δεν γνωρίζουν.1 point
-
Έχω καταθέσει ήδη προσφυγή, μαζί με άλλα μέλη του ΜΗΝ. Ο λόγος που έγραψα εδώ, είναι για να ενημερωθούν οι ενεργοί ΕΕ για το τι τους περιμένει και να ενεργοποιηθούν από τώρα. Σαν ενεργοί μηχανικοί, έχουν και άλλα όπλα στα χέρια τους, πριν να βρεθούν "προ τετελεσμένων" αποφάσεων....1 point
-
Το ξαναβάζω (έτσι για να ξαναδιαβαστεί)..... Οι εξωτερικοί τοίχοι που "προσδιορίζουν" μια ΟΙ, συμπεριλαμβάνονται στο εμβαδόν αυτής (πλην αυτών κ.λπ. όμορης έτερης ΟΙ κ.λπ. κατά το ήμισυ κ.λπ.)....1 point
-
ναι, αγωγή και προσφυγή να κάνεις όπως κάνουν και οι άλλοι συνάδελφοι στο ΜΗΝ.1 point
-
Επιτρέψτε μου όμως εμένα να διαφωνώ! Η' μία δήλωση με δύο παραβάσεις (μια για κάθε διαμέρισμα) ή δύο δηλώσεις (μια για κάθε διαμέρισμα). Προσοχή!!!! Αν επιλεγεί η πρώτη περίπτωση, τότε ελέγχονται και όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι του ακινήτου και συμπεριλαμβάνονται απαραιτήτως στη δήλωση και οι όποιες αυθαιρεσίες αυτών. P.S. Προσοχή 2! Εσάς δεν σας νοιάζει τι θα πληρώσει συνολικά ο ιδιοκτήτης, αλλά το πως εσείς "θα στρώσετε για να κοιμάστε μια χαρά.....".1 point
-
@civilthessal234 επειδή η ζημιά ή ζημιές σε μία σταδιοδρομία 30-40 χρόνων είναι δεδομένες, έχει μεγάλη σημασία που σε πετυχαίνουν. Εγώ έπειτα από 10+ χρόνια στην κατασκευή με οικογένεια 40+ χρόνια στις κατασκευές συμφωνώ 100% με τον πατέρα σου. Έμπλεξα με τον ιδιωτικό τομέα στις κατασκευές και τις μελέτες στον δημόσιο τομέα και βρήκα έναν άλλο κόσμο. Τον μελετητή τον σέβονται, τον εργολήπτη κανένας. Από εκεί και πέρα, αν αλλάξουν οι εποχές, πέσουν οι εκπτώσεις και υπάρξει μείωση της απεριόριστης ευθύνης στην κατασκευή και της χαρτούρας, τότε πιθανόν να ξαναξίζει τον κόπο.1 point
-
Για το πρώτο ερώτημα σωστά Για το δεύτερο εφόσον η αίτηση για κατηγορία 5 είναι εμπρόθεσμη μπορούν να τακτοποιηθούν . Υπάρχει όμως κενό στη νομοθεσία ως προς ποια Επιτροπή θα τα εξετάσει !! Στην μεταβίβαση αρμοδιοτήτων ... το ξέχασαν.. Δες εγκύκλιο Α. Π.: ΥΠΕΝ/∆ΕΣΕ∆Π/43729/460 Ηµ/νία: 11/05/2020 Άρθρο 5 Μέχρι τη συγκρότηση της Επιτροπής της παραγράφου 9.α του άρθρου 116 του ν. 4495/2017, όπως ισχύει, τις αρμοδιότητες που αποδίδονται σε αυτήν ασκεί το οικείο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕ.Σ.Α., ΚΕ.Σ.Α.ΜΑ.Θ ή ΚΕ.Σ.Α.Α.) του άρθρου 13 του ν. 4495/2017. Δεν αναφέρει τίποτα για 9β . Με το ΚΕ.Σ.Α. που επικοινώνησα πράγματι μου είπαν ότι δεν έχουν αρμοδιότητα για να γνωμοδοτούν για κατηγορία 5 σε διπλοχαρακτηρισμένο . Άρα γνωμοδοτεί σύμφωνα με το 9β η αρμόδια Επιτροπή του ΥΠΠΟ . Ο ευρών την Επιτροπή αμειφθήσεται .1 point
-
Πριν λίγο μπήκα στην πλατφόρμα με κωδικούς πελάτισσας και είδα ότι είχα υποβάλει αίτημα ελέγχου στις 22/2, μου ήρθε αρνητικό μήνυμα με εκκρεμότητα στις 5/4, ανταποκρίθηκα την επόμενη μέρα (6/4) και εδώ και ένα μήνα ούτε φωνή, ούτε ακρόαση...1 point
-
μαλλον εσυ διαβαζεις το αρχικο αρθρο...τοτε που ξεχασαν να γραψουν για τις ισογειες αποθηκες και το συμπληρωσαν μετα.... 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε:α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο,β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο.Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ.,εφαρμόζεται συντελεστής 0,50 δες την κωδικοποιηση απο τον καν621 point
-
Διαβάζοντας την ΕΑ που έβαλες, λέει ο μάστορας (τουλάχιστον αυτά ξέρουμε ότι τα έγραψαν συνάδελφοι), ότι θα προσμετρήσεις τους -κλειστούς- ημιυπαίθριους στον υπολογισμό για την κ4, αρκεί να είναι κάτω από 60% των επιτρεπομένων, αλλιώς τους πας κατευθείαν κ5 (και στο ποσοστό πάλι κανονικά). Οκ μου φαίνεται (και είναι και χαλαρός με το 80 κ το 60%, δεν μετράει όλες τις αυθαιρεσίες, μόνο τους η/υ)1 point
-
δεν λες το βασικο στοιχειο που ειναι η εφετειακη και τί ορίζει... υποθετω οτι ο γειτονας, με βαση την Εφετειακη, δικαιωθηκε για την κατα λαθος επεκταση στον διπλανο ίσως και με αποζημιωση και του αποδόθηκε το τμημα αυτο. Αρα, σου μενει αυτο που σου απομενει, μετα την αφαιρεση του "τμηματος" Προφανως, το εναπομενον, αφου δεν εχει κτισματα, παιρνει βεβαιωση ως αδομητο. το τμημα...παει...δεν ειναι δικο σου. υγ καλησπερα διδονη... υποθετω οτι σωστα υποθεσαμε σε τι αφορα η υποθεση...🙂1 point
-
1 point
-
άρα κατά 90% μπορείς να κάνεις εργασίες σε "τακτοποιημένο" ακίνητο, μόνο αν μπορείς να το τεκμηριώσεις ως εργασίες για την υγιεινή και την ασφάλεια του ακινήτου, πέραν φυσικά του δικαιώματος της αποπεράτωσης.1 point
-
Για την τροπολογία Χατζηδάκη ......φέτααααααααααα! Ακόμα περιμένουμε τον επανυπολογισμό Βρούτση!!! Υ.Γ. Offtopic, αλλά για να σας προϊδεάσω .... η οριστική για ΕΕ με 40 χρόνια (με αίτηση από 2019 και μετά) είναι μικρότερη από 1.000€ Δείτε https://www.facebook.com/groups/2401372886856988/ .... και φρίξτε!!!1 point
-
Αποπαίρνουμε συχνά (πολλές φορές δικαιολογημένα) τις Ε/Α των ΤΕΕ, helpdesk κλπ., αλλά τουλάχιστον μπορεί να βρεθεί εκεί μια απάντηση απροσδιόριστης έστω εγκυρότητας. Στο φόρουμ ωστόσο έχουν μείνει αναπάντητα (όχι άλυτα που είναι το προφανές) πολλά "χοτ" ζητήματα των αυθαιρέτων. Αναζητώντας λοιπόν κάποια ιδέα για το παραπάνω ποστάρισμα, βρήκα (μία μόνο) σχετική απάντηση στις Ε/Α του teepelop, που συμβαδίζει σε κάποιον βαθμό με το (εξωγήινο) λεκτικό του νόμου, και τη μοιράζομαι για την περίπτωση που κάποιος συνάδελφος θέλει να σχολιάσει. Σχετικά λοιπόν με τη (δε) του άρθρου 96, η ερμηνεία που δίνεται είναι ότι όταν έχουμε αυθαίρετα κλεισμένους νόμιμους η/υ χώρους, που δεν έχουν τακτοποιηθεί με προηγούμενους νόμους και σε κτίριο εκτός σχεδίου (γιατί το εξειδικεύει ο νόμος στα εκτός δεν ξέρω): Κάνουμε πρώτα έναν έλεγχο για το αν η επιφάνειά τους είναι μικρότερη του 60% της επιτρεπόμενης δόμησης ή κάλυψης και αν είναι μεγαλύτερη τότε πηγαίνουν αυτοί και το κτίριο κατηγορία 5 απευθείας. Αν είναι μικρότερη (προφανώς <40%) και υπάρχουν και άλλοι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που συμμετέχουν στην επιλογή κατηγορίας, τότε συνυπολογίζονται όλα μαζί πλέον ως προς τα ποσοστά των πολεοδομικών μεγεθών των περιπτώσεων (δα) ή (δβ). Επίσης προκύπτει ότι αν οι μόνες παραβάσεις της ιδιοκτησίας είναι κλεισμένοι η/υ και είναι επιφάνειας <60% τότε εντάσσονται κατ. 4 (δεν περνούν από τους ελέγχους (δα) ή (δβ) και ας είναι 40%-60% δόμησης και κάλυψης. Σαν παρατήρηση, προσωπικά θεωρώ ότι η σύγκριση με τα ποσοστά των πολεοδομικών μεγεθών δεν τίθεται ως προς την εξέταση του κατά πόσο ένας χώρος παραβιάζει -βάσει κανονισμών- τα πολεοδομικά μεγέθη (οι πρώην η/υ προφανώς δεν παραβιάζουν κάλυψη), αλλά για τον προσδιορισμό ενός αριθμού / "κόφτη", που θα είναι ο δυσμενέστερος μεταξύ των δύο δόμησης/κάλυψης, και που η σύγκριση με τον οποίο θα χαρακτηρίσει το μέγεθος της αυθαιρεσίας. Με άλλα λόγια είναι ένας "μπακάλικος" τρόπος των αυθαιρετονόμων για τον προσδιορισμό της απληστίας του αυθαιρετούχου ως προς τα πολεοδομικά διακιώματά του επί του οικοπέδου/γηπέδου του, ώστε να επιβάλλει την αντίστοιχη τιμωρία. Και δεν έχει κατά όποιονδήποτε τρόπο σχέση με τη σύνταξη ενός διαγράμματος κάλυψης/δόμησης. Επιπρόσθετα κάποια σχετικά σχόλια: 1)συμφωνώ με την άποψη που λέει ότι παραβάσεις αναλυτικού δεν συμμετέχουν στην επιλογή κατηγορίας και όπου "η/υ" στα σχετικά με την επιλογή κατηγορίας εδάφια, υπονοείται κλεισμένος η/υ γι'αυτό και η αναφορά σε τακτοποίησή τους πριν τον 4178. 2)Το "μπόνους" του 80% αφορά τόσο στα εντός όσο και στα εκτός σχεδίου ακίνητα (γιατί όχι άλλωστε;). Τί ακριβώς σημαίνουν βέβαια τα σχετικά με το 80% είναι αδιευκρίνιστο. Ίσως ότι στις λοιπές παραβάσεις που συμμετέχουν στην κατηγορία και έχουν επιφάνεια <40% (ή <20% ανάλογα) και άρα είναι κατ.4, δύναται να προστεθούν τακτοποιημένοι η/υ με επιφάνεια μέχρι και 40% της επιτρ. δόμησης/κάλυψης (σύνολο άρα 80%), παραμένοντας κατ.4. Βέβαια και το 40% για νόμιμους η/υ μεγάλο είναι για να υφίσταται ρεαλιστικά, αλλά ίσως πιάνει περιπτώσεις που λόγω λίγων χιλιοστών είναι μικρό σαν επιφάνεια ή/και για κάποιον λόγο η οριζόντια είχε αποκτήσει μεγάλο σχετικά η/υ. 3) Παραμένει ένα ερώτημα για το τί γίνεται με τους κλεισμένους η/υ χώρους εντός σχεδίου που δεν έχουν ήδη τακτοποιηθεί. Αυτοί μάλλον θα συγκριθούν σε κάθε περίπτωση, μαζί με τους υπόλοιπους χώρους, για το 40% (ή 20% ανάλογα). Ίσως δηλ. οι εντός σχεδίου δεν έχουν το πιο πάνω αβαντάζ του 60% που έχουν οι εκτός, αλλά μήπως στην πράξη δεν το χρειάζονται κιόλας λόγω μεγαλύτερων πολεοδομικών συντελεστών. Edit: Να συμπληρώσω ότι η υπό συζήτηση Ε/Α είναι η 2301. Εδώ και το σχετικό pdf. OmadApant-99_3.8.2020.pdf1 point
-
Δεν χρειάζεται να ασχολείσαι ούτε με τον τρόπο που υπολογίστηκε το πρόστιμο ούτε με τη γενικότερη αντιμετώπιση του ζητήματος από την πολεοδομία. Ν 4495, Άρθρο 97: Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. Ναι. Η υπόθεσή σου είναι απλή. Οποιοσδήποτε μηχανικός γνωρίζει τι πρέπει να κάνει. Ακόμα και όταν έχει γίνει δήλωση με λοιπή παράβαση, μπορεί να ζητηθεί η επεξεργασία της ώστε να προστεθεί η παράβαση του κτιριοδομικού.1 point
-
- διαβαζεις το αρθρο 10 του 4178 - μετα το αρθρο 99 του 4495 Στην διαβουλευση για τον 4495 υπηρχε προβλεψη για τον "νομεα". Το εβαλαν, το εσβησαν, το αλλαξαν και το καταντησαν στην μορφη που ειναι σημερα. Η χρησικτησια ειναι πρωτοτυπος τιτλος κυριοτητας. Δηλωνεται και αναγνωριζεται στο Κτηματολογιο και στο Ε9 και στον ΕΝΦΙΑ. Μπορει να αναφερεται σαν τιτλος στην διαθηκη οπότε γινεται αποδεκτη. Κατα περιεργο τροπο, το αρθρο 99 μιλαει μονον για "ιδιοκτητη", οπότε, θεωρητικα, απαιτειται αποδειξη κυριοτητας. Πριν αρχισουμε την θεωρητικη αναλυση οτι "και ο εκ χρησικτησιας δηλών ειναι ιδιοκτητης" δες αυτο και ακολουθειστε το https://www.taxheaven.gr/news/40564/h-metabibash-akinhtoy-otan-yparxei-ayoaireth-kataskeyh-se-ayto1 point
-
εδω, εχει δυο αρχεια https://web.tee.gr/aythaireta-anakoinoseis/07-04-2021-perioches-se-katastasi-ektaktis-anagkis-entos-toy-2020/ και εδω https://ecopress.gr/afthaireta-oles-oi-perioches-tis-choras-gia-ypagoges-tis-katigorias-5/1 point
-
1. Η φύτευση εξετάζεται σε όλο το οικόπεδο. Οι αποκλειστικές χρήσεις δεν μας ενδιαφέρουν. Εάν η μείωση είναι άνω του 20%, τότε βάσει της διάταξης: "Σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 100", πηγαίνεις σε αναλυτικό προϋπολογισμό. 2. Ο έλεγχος μπορεί να γίνει στο σύνολο της οικοδομής για τη συνολική επιφάνεια των αυθαίρετων εξωστών (όλων των ιδιοκτησιών). 3. Οι παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού (δηλαδή του άρθρου 100, παράγραφος 5) ουσιαστικά δεν έχουν κατηγορία. Επειδή, όμως, πρέπει να επιλεγεί -για το ηλεκτρονικό σύστημα- κάποια, μπορείς να επιλέξεις την 4. Ο περιορισμός "δεν εξαιρούνται της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από 20 εκατοστά", ισχύει μόνο για την κατηγορία 4 και όχι για τις λοιπές παραβάσεις.1 point
-
@xristoska} 1. Στην κατηγορία 3 εντάσσεται: μείωση του ποσοστού της υποχρεωτικής φύτευσης του ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου έως 20%. 2. Αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους, είναι κατηγορία 3. Όπως και αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφάνειάς τους έως 20%. Στην συνέχεια η διάταξη αναφέρει ότι: "Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο". Άρα, το γεγονός ότι ο εξώστης είναι εντός πρασιάς δεν είναι πρόβλημα. Επίσης μπορεί να ενταχθεί και εξ ολοκλήρου αυθαίρετος εξώστης (όχι μόνο τμήμα), αρκεί να μην υπάρχει υπέρβαση της επιφάνειας των εξωστών μεγαλύτερη του 20%. 3. Δεν είναι σαφές τι εννοείς με τη φράση "προς την αποκλειστική χρήση".1 point
-
@kostas_1986 Για τα νηπιαγωγεία δυναμικότητας έως 60 νηπίων απαιτείται επαρκής και άμεσος φυσικός φωτισμός και αερισμός σύμφωνα με τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και τις προδιαγραφές λειτουργίας τους. Για τις απαιτήσεις φωτισμού και αερισμού για τα κτίρια του τριτογενούς τομέα (όπως είναι τα νηπιαγωγεία), διάβασε τον ΚΕΝΑΚ και την Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 20701-1/2017.1 point
-
1 point
-
Δήλωση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα «Η Κυβέρνηση, από την αρχή της θητείας της, έχει θέσει ως μία από τις βασικές προτεραιότητές της στο οικονομικό πεδίο τις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών σε φυσικά και νομικά πρόσωπα. Μειώσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος νοικοκυριών και επιχειρήσεων και στην τόνωση της κοινωνικής συνοχής, αποτελώντας παράγοντα-«κλειδί» για την επίτευξη υψηλών, βιώσιμων και χωρίς αποκλεισμούς ρυθμών οικονομικής ανάπτυξης. Έτσι, πριν από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, εφαρμόσαμε μια σειρά από μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, ενώ ακόμα και μέσα στη δίνη της πανδημίας συνεχίσαμε την πολιτική αυτή, στο μέτρο του δυνατού, προχωρώντας σε σημαντικές, πρόσθετες, προσωρινές μειώσεις. Παράλληλα, δεσμευτήκαμε ότι μόλις κοπάσει η «τρικυμία» του κορονοϊού, θα επιστρέψουμε στην ορθή δημοσιονομική πολιτική των μόνιμων μειώσεων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, μονιμοποιώντας ορισμένες από τις προσωρινές μειώσεις ή υλοποιώντας άλλες. Σήμερα, με γνώμονα την ανάγκη να δώσουμε ώθηση στην επανεκκίνηση και στην ταχύτερη δυνατή ανάκαμψη της οικονομίας, αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα της υγειονομικής κρίσης, κάνουμε πράξη τη δέσμευση αυτή. Προχωράμε στην υλοποίηση 5 μέτρων – «γέφυρα» προς τη μετά-κορονοϊό εποχή, μέσω των οποίων παρέχουμε, πρόσθετη, σημαντική στήριξη σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ώστε αυτές να ανασυνταχθούν μετά τη δοκιμασία της πανδημίας και να τονωθεί η ρευστότητά τους. Παράλληλα, πρόκειται για μέτρα – «καταλύτες» για την οικονομική ανάπτυξη και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Τα μέτρα αυτά είναι τα εξής: 1ο. Μειώνεται από φέτος, σε μόνιμη βάση, για όλα τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, η προκαταβολή φόρου από το 100% στο 55%. Έτσι, ανατρέπονται οι αυξήσεις της προκαταβολής φόρου που επιβλήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση. 2ο. Μειώνεται, σε μόνιμη βάση, για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες η προκαταβολή φόρου από το 100% στο 80% από το 2022. Ειδικά για φέτος, αυτή μειώνεται ακόμη περισσότερο, στο 70%. 3ο. Μειώνεται, σε μόνιμη βάση, από το 2022 (φορολογικό έτος 2021) ο συντελεστής φόρου όλων των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, από το 24% στο 22%, δηλαδή σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα από αυτά που παρέλαβε η σημερινή Κυβέρνηση, που ήταν στο 28%. Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε, πέρυσι, η μεγάλη μείωση στον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, από το 22% στο 9%. 4ο. Επεκτείνεται η μείωση κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα και το 2022. 5ο. Επεκτείνεται η αναστολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα και το 2022. Παραδείγματα: Επιχείρηση-νομικό πρόσωπο που θα εμφανίσει για πρώτη φορά 10.000 ευρώ κέρδη το φορολογικό έτος 2021, θα πλήρωνε το 2022 φόρο 24% και επιπλέον προκαταβολή φόρου 24%, δηλαδή συνολική επιβάρυνση 48% ή 4.800 ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση θα πληρώσει φόρο 22% και προκαταβολή φόρου 17,6% (22%*80%), δηλαδή συνολική επιβάρυνση 39,6% ή 3.960 ευρώ. Συνεπώς, το όφελος για την επιχείρηση ανέρχεται σε 840 ευρώ. Φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και εμφανίζει για πρώτη φορά καθαρό εισόδημα 10.000 ευρώ, θα πλήρωνε φόρο 900 ευρώ (9%) και προκαταβολή φόρου άλλα 900 ευρώ (9%), δηλαδή σύνολο 1.800 ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση θα πληρώσει φόρο 900 ευρώ (9%) και προκαταβολή φόρου 495 ευρώ (9%*55%), σύνολο 1.395 ευρώ. Συνεπώς, το όφελος για το φυσικό πρόσωπο ανέρχεται στα 405 ευρώ. Το δημοσιονομικό κόστος των τριών πρώτων μέτρων, τα οποία έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς, ανέρχεται σε περίπου 900 εκατ. ευρώ για το 2021 και υπολογίζεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ για κάθε ένα από τα επόμενα χρόνια, ποσό το οποίο, ωστόσο, αναμένεται να αντισταθμιστεί από τη βελτίωση των προοπτικών ανάκαμψης της οικονομίας. Το δημοσιονομικό κόστος των δύο τελευταίων μέτρων είναι περίπου 1,6 δισ. ευρώ για το 2022. Η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, ότι εργάζεται με υπευθυνότητα, σχέδιο και αποτελεσματικότητα, προκειμένου να διασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την επανεκκίνηση και ανάκαμψη της οικονομίας και για την είσοδό της, μετά την υγειονομική κρίση, σε τροχιά ισχυρής, διατηρήσιμης, έξυπνης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης».1 point
-
Τα 45 KW είναι το όριο της συνολικής ισχύος ώστε να υπάρχει υποχρέωση ιδιαίτερου χώρου (λεβητοστασίου). Κτιριοδομικός Κανονισμός, Άρθρο 27: Εγκαταστάσεις θέρμανσης 2.4.1.1. Εάν σε ένα κτίριο ή χώρο υπάρχει εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης με συνολική θερμική ισχύ 45 ΚW και άνω και το θερμαντικό μέσο θερμαίνεται απευθείας (άμεσα), τότε το συγκρότημα παραγωγής του θερμαντικού μέσου πρέπει να τοποθετείται σε ιδιαίτερο χώρο, καλούμενο λεβητοστάσιο. Οι παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού θεωρούνται αυθαίρετες μικρές παραβάσεις και εντάσσονται στην κατηγορία 3 του Ν 4495/17 (άρθρο 96).1 point
-
ΣΟΙ κάνει αν θέλει ο ιδιοκτήτης. Η ΗΤΚ έπεται και δεν σχετίζεται.1 point
-
Είπα ότι δεν βλέπω μεγάλους προβόλους, οπότε σαν Πολιτικός Μηχανικός 35 χρόνια σου λέω να τσεκάρεις τις δικές σου ικανότητες ανάγνωσης κειμένων.1 point
-
μην φας τους χρόνους της ζωής σου βέβαια συζητωντας, κοιτα ως 3μ γινεται, ειτε θα το στηριξεις σε 2 πλευρες, ειτε πέρασε δοκάρι από κάτω να το κρατάει. Συζήτησε το με τον πολιτικό σου μηχανικό. Θα συμφωνήσω. υγ: Καν 62, σε περίπτωση που τη φωτογραφία που έβαλα πιο πάνω, δεν βλέπεις προβόλους ακόμα συζήτησε το με τον πολιτικό σου Μηχανικό ή τσέκαρε τη μυωπία σου, ξερω γω.--1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-