Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. vasilori

    vasilori

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      264


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.310


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα. Έχω απαντήσει ακριβώς για την περίπτωσή σου και εξηγώ το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις. Τώρα για τα πρόστιμα διατήρησης, πρέπει να συνεννοηθείς με την πολεοδομία και για τον αν θα γίνει αυτοψία. Εσύ τώρα μπορείς να συγκρίνεις τη δική μου απάντηση και απαντήσεις άλλων συναδέλφων και να χρησιμοποιήσεις αυτή που θεωρείς πιο σαφή και τεκμηριωμένη. Υ.Γ. Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους να μην επιβάλλουν την άποψη τους, όταν αυτή διαφέρει από την άποψη άλλων συναδέλφων, επικαλούμενοι δήθεν ατεκμηρίωτες και ανυποστήρικτες απαντήσεις. Το φόρουμ είναι για να συζητάμε, να ανταλλάσσουμε απόψεις και ο καθένας να επιλέγει αυτή που θεωρεί την ιδανικότερη για την περίπτωση του.
    2 points
  2. Καλημέρα. Ακριβώς αυτό επισημαίνω και εγώ. Δε γίνεται να βάλουμε κατ. 4. Και δεν είναι μόνο πως το εξηγούμε στην πολεοδομία, έτσι κι αλλιώς δε γίνεται.
    2 points
  3. Δεν ανήκει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις κατ.4 που ανέφερες(και γενικά στην κατ. 4) και εξηγώ γιατί. Στο παράρτημα του νόμου(το παράρτημα επίσης ανήκει στο νόμο) λέει βάζουμε ναι στο πεδίο της άδειας όταν υπάρχει οικ. άδεια στο οικόπεδο, όχι όταν θα υπάρξει (μόλις βγεις η άδεια νομιμοποίησης). Θα κλείσω κ εγώ την κουβέντα εδώ λέγοντας πως όλες αυτές τις ημέρες συζήτησα και με άλλους γνωστούς μου συνάδελφους οι οποίοι είχαν την ίδια άποψη με μένα, άποψη την οποία είχαν η πολεοδομία, το helpdesk του τεε και οι ερωτοαπαντήσεις του τεε Πελοποννήσου. Οπότε η δικιά μου συμβουλή προς και προς άλλους συναδέλφους που έχουν παρόμοιες περιπτώσεις είναι υπομονή μήπως βγει κάποια εγκύκλιος που να επιτρέπει την κατ. 4 ή ξανανοίξει η κατ. 5 ή αλλιώς άδεια νομιμοποίησης με πρόστιμα ανέγερσης.
    2 points
  4. Ιάσονα κανένα πρόβλημα και σε ευχαριστώ για τη βοήθεια σου μέχρι τώρα. Kan62 και εγώ με το 106 θέλω να πάω αλλά πώς ρε συ; Αφού πρέπει να περάσει από το σύστημα αυθαιρέτων και δεν έχω άδεια στο οικόπεδο, επομένως είμαι κατ. 5. Άρα έτσι δεν έχω αδυναμία υπαγωγής;
    2 points
  5. 103.001 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ
    1 point
  6. Είναι προφανές. Ο ιδιώτης μηχανικός θα αναλάβει την ΕΕΔΜΚ. Πεύκα έχω κόψει κι εγώ (με άδεια) χωρίς να απαιτείται έγκριση Δασαρχείου. Τα μου'πες σου'πα δεν ισχύουν αν δεν συνοδεύονται από τεκμηρίωση.
    1 point
  7. Πρόγραμμα "ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ-ΑΥΤΟΝΟΜΩ" : Σύμβουλος : 350€ Άδεια/Μελέτη : 250€/μελέτη και 350€ συνολικά Ποσά με ΦΠΑ. Πίνακας 4.3.1. παράγραφος 4.3. σελ. 50 οδηγού
    1 point
  8. Μετά την εισαγωγή οικοπέδου κάνατε εισαγωγή ιδιοκτησίας από το «οι υποθέσεις μου» για να πάρετε αριθμό ιδιοκτησίας?
    1 point
  9. επιδοτούνται. Δεν έχει σημασία αν είναι ανοιγόμενο ή σταθερό
    1 point
  10. ξεκαθαρισε εσυ αυτα που ψαχνεις Και μετα, το πολυ πολυ να τα γκρεμισει [νομιμα και οχι με...σαλτανατια..]
    1 point
  11. Μου απάντησε σε αυτό ένας πολύ ευγενικός κύριος και με κατατόπισε, ευχαριστώ!
    1 point
  12. Εγώ καταλαβαίνω πως ισχύει το δεύτερο. Δηλαδή, τα εκδίδεις όπως θέλεις, αλλά τελικά πρέπει να τα περνάς στο myDATA, ενώ η "τιμολογιέρα" (το πρώτο που λες) είναι προαιρετική. Προσωπικά έχω καταργήσει τα χειρόγραφα εδώ και 2 χρόνια, δηλαδή απλά τα γράφω/ετοιμάζω στον υπολογιστή (word-->PDF) και τα στέλνω στο εκάστοτε λογιστήριο με ό,τι υπογραφές θέλουν. Π.χ., άλλοι δεν θέλουν τίποτα, άλλοι θέλουν σκαναρισμένη υπογραφή ή/και σφραγίδα, άλλοι ψηφιακή/ηλεκτρονική υπογραφή, άλλοι συνδυασμό των δύο τελευταίων... Πάντως, νομίζω πως αξίζει κανείς να μάθει να δουλεύει και να χρησιμοποιεί την "τιμολογιέρα" αφού, κατόπιν έκδοσης, το πέρασμα του ΤΠΥ στο myDATA θα είναι πρακτικά αυτόματο.
    1 point
  13. Μεγάλο περιφερειακό τμήμα Τεε δεν γνωρίζει τίποτα για τις αλλαγές ( νέα Υδε, αδα που χρειάζονται οι άδειες) Τοπικά δεδδηε δεν έχουν λάβει κάποια εγκύκλιο εφαρμογής Τηλέφωνά του τεε Αθήνας δεν απαντάνε. Καλημέρα είπαμε...
    1 point
  14. πας με το αρθρο 83 παρ.1. [να το κανει ή με δικαστικη αποφαση ή με πρακτικο συμβιβασμου ή με διαμεσολαβηση, για να αποκτησει παληο χρονο δημιουργιας.]
    1 point
  15. Μετά από 3+ χρόνια ή 800+ εργάσιμες ημέρες η υποβολή συνεχίζει να γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο.... όταν κάποια υπουργεία επιμένουν να ζουν στην παλαιολιθική εποχή...
    1 point
  16. Οι υποβολές πλέον γίνονται και με τον παλιό τρόπο, της φυσικής υποβολής αίτησης στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ ανάλογα τον δήμο διαμονής. Ως ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ δικαιούμαστε 100€ κάθε 4 χρόνια και για τα παιδιά κάθε 2 χρόνια. Δείτε τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σήμερα https://www.myoptician.gr/eoppy-gyalia-dikaioume-xrimata/ και δείτε τα βήματα της ηλεκτρονικής υποβολής στο eopyy.gov.gr Οδηγός βήμα - βήμα https://www.myoptician.gr/diadikasia-gia-apozimiosi-tou-eopyy/ Η εμπειρία του 2021 λέει ότι όποιος καταθέτει απευθείας στον ΕΟΠΥΥ όπως παλιά, παίρνει τα χρήματα νωρίτερα... (ύστερα από δείγμα 100+ αιτήσεων που έχουμε δει)
    1 point
  17. Καλησπέρα κι από μένα-προσοχή!Στέγαστρο κι αποθήκη "προ 5 ετών",με βάση το 2021, ΔΕΝ μπορούν να υπαχθούν στην δήλωση του 4495...
    1 point
  18. Απο την κυρωση και μεταγραφη της ΠΕ, οι μεν δρομοι καθιστανται κοινοχρηστοι αυτοδικαιως, [με μια επιφυλαξη, εάν οφειλεται υπερτερη αποζημιωση, λογω ρυμοτομησης περισσοτερων τμ. απο οσα οριζει ο νομος] Οσον αφορα τα επικειμενα, υποχρεως αποζημιωσης ειναι ο Δημος. [συνηθως αυτες οι εκκρεμοτητες εκλειναν στον Δημο με την διαδικασια της επιτροπης του αρθρου 56...αν θυμαμαι καλα] Ολα αυτα, φαινονται αναλυτικα στο σεντονι της ΠΕ. Εσυ εχεις ενα τελικο οικοπεδο, εχει εκπληρωσει τις υποχρεωσεις εισφορας σε γη και εχει υποχρεωση εισφορας σε χρημα ΑΥΤΟ διαβαζεις εσυ στο σεντονι, αυτο γραφεις.. Το αν πληρωσε αφορα τα δυο πιστοποιητικα ιδιοκτησιας και εξοφλησης που ζηταει ο συμβ/φος και μαλλον εσυ θα τα ζητησεις να τα παρεις απο τον Δήμο, αλλα δεν θα τα αναφερεις στο τοπογραφικο. Νομιζω οτι η 651 θα λεει και Το οικοπεδο ειναι αρτιο και θα καταστει οικοδομησιμο μετα την εξοφληση και αποβολη των ιδιοκτητων των επικειμενων. Αν δικαιουται αποζημιωσεις εναντι αλλων, θα καταγραφουν και θα γινει επιφυλαξη. Συννενοησου με τον συμβ/φο.
    1 point
  19. Η απάντηση είναι όντως αυτή επειδή το λέει το άρθρο 89 που σωστά επεσήμανες. Όμως και εσύ έκανες το λάθος να υποστηρίξεις τον νόμο με εγκύκλιο και μάλιστα με την εγκύκλιο 2... Οι παρακάτω απόψεις έγιναν μακροσκελείς μόνο για τις λεπτομέρειες και για τα μάτια της Λεμπέση.
    1 point
  20. Το κομμάτι εντός ΟΓ δεν σε ενοχλεί ως προ 83 (και προυφιστάμενο του σχεδίου) θα μπορούσε να τακτοποιηθεί. Οριακά η σκάλα, αν όντως κόβεται από την ΡΓ είναι ένα θέμα. Αλλά η αποθήκη και το στέγαστρο δεεεεν!
    1 point
  21. για τα ισχύοντα εν Ελλάδι, δες εδώ για τη Γερμανία δεν ξέρω
    1 point
  22. Καλησπέρα συνάδελφοι, Αν μπορεί κάποιος να μου ξεκαθαρίσει κάτι: Ένας ελ. επαγγελματίας μηχανικός που εκδίδει 2-3 χειρόγραφα ΤΠΥ το μήνα (λιγότερα από 50 το έτος), θα πρέπει πλέον από 1/11/2021 να τα εκδίδει υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής timologio της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/timologio) ή συνεχίζει να τα εκδίδει όπως και μέχρι σήμερα χειρόγραφα και απλά μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα θα πρέπει να τα καταχωρεί στην ειδική φόρμα καταχώρησης του myDATA (https://www.aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/eidiki-forma-katahorisis); Ευχαριστώ!
    1 point
  23. Το ΕΛΟΤ 60364 είναι πλέον νόμος του Κράτους. ΦΕΚ B 4654-2021.pdf
    1 point
  24. Θα παρακαλέσω τους συναδέλφους (ειδικότερα τους νέους) να μη γράφουμε στο forum προσωπικές απόψεις χωρίς τη σχετική τεκμηρίωση ή "ελαφρά τη καρδία" ή με την "προφορική συναίνεση υπαλλήλων ΥΔΟΜ". Σε κάθε περίπτωση, και αν αυτό συμβεί, δεν πρέπει να γίνεται παροτρύνοντας άλλους συναδέλφους (νέους και άπειρους ενδεχομένως) να ακολουθήσουν τις παραπάνω αστήρικτες απόψεις μας. Ο μηχανικός (επαγγελματίας ή υπάλληλος) οφείλει πάντοτε να εφαρμόζει τον νόμο και όχι τη διαδικασία που βολεύει ή περνάει κάτω από τον νόμο. Αν κάτι πάει στραβά στο μέλλον, η επανόρθωση μπορεί να είναι ασύμμετρα δαπανηρή και το κόστος (σχεδόν πάντα) επιβαρύνει αυτόν που ξεκίνησε την παρανομία. Η πολεοδομική νομοθεσία δεν ιδρύθηκε με τη νομοθεσία των αυθαιρέτων, ούτε με τον ν.4495 ούτε με την κατ.5. Υπήρχε πάντοτε εκεί, εδώ και γενιές μηχανικών, και πάντοτε περιλάμβανε νομιμοποιήσεις σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον καθεστώς έκδοσης αδειών. Η νομιμοποίηση είναι μια άδεια και ως άδεια είναι δικαίωμα του πολίτη/ιδιοκτήτη. Αν το χάσει με ευθύνη μηχανικού μπορεί νομίμως να σκεφθεί και άλλες διαδρομές ... Ως προς τους φόβους για το τι θα κάνει η ΥΔΟΜ, εκεί ξέρουν πολύ καλά ότι πρέπει να εφαρμόσουν το άρθρο 35, παρ.6. Αν δεν το γνωρίζουν θα το μάθουν και αν το γνωρίζουν και δεν το εφαρμόζουν είναι υπεύθυνοι για τις συνέπειες. Δεν αφορά όμως αυτό τη συζήτησή μας...
    1 point
  25. Από τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021, βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία η νέα διαδικτυακή πύλη του Ελληνικού Κτηματολογίου στην ίδια διεύθυνση: www.ktimatologio.gr. Με ανανεωμένο ύφος, δομή και περιεχόμενο, απλοποιημένα μενού, άμεση και φιλικότερη πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες για πολίτες και επαγγελματίες, αναλυτική πληροφόρηση για αποφάσεις, διαγωνισμούς, διαβουλεύσεις και νέα αλλά και με χρήσιμα Ανοιχτά Δεδομένα καθώς και ηλεκτρονικά εργαλεία αναζήτησης. Με την ανανέωση της διαδικτυακής πύλης, στόχος του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι να έχουν οι πολίτες και οι επαγγελματίες τη δυνατότητα ολοκληρωμένης πληροφόρησης για ό,τι αφορά την ιδιοκτησία και παράλληλα να διεκπεραιώνουν όλα τα θέματα που τους αφορούν, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας, αξιοποιώντας τις ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου. Κάθε ιδιώτης, μπορεί να δει τις κτηματολογικές εγγραφές των ακινήτων του (στα Κτηματολογικά Γραφεία του φορέα) και να ζητήσει, πληρώσει και παραλάβει πιστοποιητικά ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί το αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο. Όλοι πλέον μπορούν εύκολα να πληροφορούνται σε τι φάση βρίσκεται η περιοχή που διαθέτουν ακίνητη περιουσία ή τους ενδιαφέρει, είτε είναι υπό κτηματογράφηση είτε λειτουργεί Κτηματολόγιο. Διευκολύνεται η επικοινωνία τους, καθώς μπορούν εύκολα και γρήγορα να βρουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των Κτηματολογικών Γραφείων και των Γραφείων Κτηματογράφησης, ενώ εκτός από τη λεκτική αναζήτηση της περιοχής ενδιαφέροντος, υπάρχει και μία νέα λειτουργία, η «Αναζήτηση μέσω χάρτη». Ακόμη, οι προμηθευτές και όλοι οι ενδιαφερόμενοι, στο πλαίσιο της διαφάνειας, μπορούν εύκολα και γρήγορα να πληροφορηθούν για κάθε είδους διαγωνισμό, διαβούλευση ή σύμβαση, στο χρονικό διάστημα που οι ίδιοι θέτουν. Ενδεικτικά, οι πολίτες, μέσω της νέας ιστοσελίδας μπορούν να: Υποβάλλουν ηλεκτρονική δήλωση Επισυνάψουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα (συμβόλαια, τοπογραφικά κτλ) Εντοπίσουν το ακίνητό τους στους χάρτες του Κτηματολογίου (μέσω κινητού) Καταβάλλουν το τέλος Κτηματογράφησης μέσω κάρτας πληρωμών Επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους (π.χ. τηλέφωνο, διεύθυνση, e-mail) Εκτυπώσουν αποδεικτικό υποβολής της Δήλωσης τους Αναζητήσουν τις ιδιοκτησίες που έχουν δηλώσει στο Κτηματολόγιο Ελέγξουν τα ακίνητά τους κατά την Ανάρτηση των Κτηματολογικών στοιχείων Αιτηθούν και να παραλάβουν Πιστοποιητικό Κτηματογραφούμενου Ακινήτου Υποβάλλουν αίτηση διόρθωσης Ενημερωθούν για τον χρόνο εκδίκασης της αίτησης διόρθωσής Δουν τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δηλώσεων τους Εκδώσουν πιστοποιητικά Natura 2000. Αντίστοιχα οι επαγγελματίες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, δικαστικοί επιμελητές), ανάλογα την ειδικότητά τους, μπορούν, ενδεικτικά, να: Ερευνήσουν τις Κτηματολογικές εγγραφές, για όλες τις περιοχές που λειτουργεί Κτηματολόγιο. Υποβάλλουν αίτηση για καταχώριση εγγραπτέας πράξης (συμβόλαιο, δικαστική απόφαση, κα) από τα γραφεία του φορέα. Ζητήσουν, πληρώσουν και παραλάβουν πιστοποιητικά από τα γραφεία του φορέα. Την τελευταία διετία, περισσότεροι από 1.300.000 μοναδικοί χρήστες από 120 διαφορετικές χώρες του κόσμου, επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα του Κτηματολογίου, ενώ καθημερινά πάνω από 300.000 επισκέπτες αξιοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του. Με περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες και λιγότερα “κλικ”, τέλος, η ανανεωμένη ιστοσελίδα του Ελληνικού Κτηματολογίου, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογήσουν τις ψηφιακές υπηρεσίες, τη λειτουργικότητα και την αισθητική της και να υποβάλουν σχόλια με σκοπό τη βελτίωσή της.
    1 point
  26. Δεν χρειάζεται κανονισμός γι΄αυτό. Το οικοδόμημα είναι το κτίριο, γιατί αυτή είναι η σημασία της λέξης. Μπορούμε να το δούμε σε ένα λεξικό.
    1 point
  27. @philpitou Ναι, υπάρχει στον ΝΟΚ, άρθρο 2, παρ. 42. Οικοδόμημα σημαίνει κτίριο. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις, και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη.
    1 point
  28. Νομίζω πως είναι κάτι που αξίζει να προβληθεί, καθώς δεν έχει λάβει τη δημοσιότητα που του αρμόζει. Πρόκειται για τις μηχανές Stirling (οι μηχανολόγοι τις γνωρίζουν). Οι εν λόγω μηχανές μετατρέπουν τη θερμική (!) (όχι τη χημική, ηλιακή, αιολική κ.τ.λ.) ενέργεια σε μηχανική, με πολύ μεγάλη απόδοση. Από κει η μηχανική ενέργεια, επίσης με μεγάλη απόδοση, μέσω των γεννηριών μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτρική. Το άξιο λόγου είναι πως οι Stirling μπορούν να παράξουν ηλεκτρισμό από τον ήλιο με τη μεγαλύτερη μέχρι τώρα δυνατή απόδοση, 31% (σε σχέση με φωτοβολταϊκά που φτάνουν μέγιστη απόδοση το 18%, τα παραβολικά κάτοπτρα που ζεσταίνουν νερό προς παραγωγή ατμού, και άλλα). Πηγή: http://www.digitalxplore.org/up_proc/pdf/80-14011799396-8.pdf Παραθέτω δύο βίντεο για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει κατιτίς (υπάρχει άφθονη πληροφορία στο διαδίκτυο): https://www.youtube.com/watch?v=PamhI7ZJiFs https://www.youtube.com/watch?v=Q7IPf6yYGAg Και η εμπορική εφαρμογή: https://www.youtube.com/watch?v=EfMDiv6mV9s
    1 point
  29. Αυτό είναι και το κώλυμά μου. Αν μπορώ να βάλω στο πεδίο της άδειας τον αριθμό της άδειας νομιμοπ. που θα εκδοθεί. Εγώ θεωρώ ότι βάσει νομοθεσίας στο συγκεκριμένο πεδίο πρέπει να μπαίνουν ήδη εκδοθείσες άδειες πριν το 2011 και όχι μια άδεια με ημερομηνία 2021.
    1 point
  30. A ??? Ηλικία διαμερίσματος? Είμαι πολύ περίεργος να δω πώς προέκυψε Α. Και μάλιστα χωρίς εγκατεστημένο σύστημα θερμανσης
    1 point
  31. Η δική μου προσέγγιση είναι, να κάνω δυο προμετρησεις για το ίδιο βαρος (πριν βάσει αδειας και μετά βάσει αποτύπωσης) σκυρόδεματος και τοιχοποιιας και μετά προσθέτω μόνιμα και κινητά στις πλάκες. Αν w2/w1 < 1.20 τότε ok. Θεωρητικά ο έλεγχος μπορεί να γίνει είτε στην οριζόντια είτε σε ολόκληρο το κτισμα. Σωστότερη προσέγγιση θεωρώ πως είναι ανά κτίριο. Τους υπολογισμούς τους περνάω στην έκθεση στατικού ελέγχου ως τεκμηρίωση.
    1 point
  32. Γράφω το post γιατί ακούω διάφορα τρελά από συναδέλφους (κυρίως χομπίστες "τοπογράφους"). Έχουν μπερδέψει τα πράγματα και μεταδίδουν και στους πελάτες τους διάφορα, αγνοώντας ότι: Οι καταγραφές του κτηματολογίου είναι καταγραφή των τίτλων, όχι τίτλος. Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ αντικατάσταση των τίτλων από τις καταγραφές του κτηματολογίου. Έτσι σχεδιάστηκε το κτηματολόγιο, έτσι να γίνει η συλλογή των δεδομένων, έτσι γίνεται η κτηματογράφηση, με αυτές τις ακρίβειες κλπ. Ακούω ότι διάφοροι οριοθετούν σε περιοχές με διανομή με βάση το κτηματολόγιο. Αγνοούν τη διανομή, παίρνουν τις συντεταγμένες από το gov.gr και χαράσουν. Έχω ένα πολύ καλό για το τέλος: Άκουσα πρόσφατα από χομπίστα μηχανικό να λέει σε πελάτη του ότι σε περιοχή με διανομή επειδή η προανάρτηση (!!!!!!) λέει κάτι διαφορετικό από την διανομή και την υφιστάμενη κατάσταση (συρματοπερίφραξη), έχει δικαίωμα ο ένας όμορος να πάει την περίφραξή του εκεί που λέει η προανάρτηση, επειδή "έτσι λέει το κτηματολόγιο".
    1 point
  33. απο την στιγμη που αυτο "ισχυε" επισημως δεν ειχαν κανενα λογο να το επαναλαβουν.. εχουμε και τις σχετικες αναφορες της Πολεοδομιας, απο τετρις και παυλο, "την κατατμηση απαγορευει ο νομος......ειναι περαν του σκοπου του νομου να απαγορευσουμε την συνενωση..." https://www.michanikos.gr/forums/topic/43050-συνένωση-μη-άρτιου-με-κατά-παρέκκλιση-άρτιο-οικόπεδο/?tab=comments#comment-782619 αρα "πιθανον" να εννοει την αυξηση του σδ. και με το συνενουμενο... ποιός ξερει; [μηπως ξερουν και αυτοί που το εγραψαν]😁
    1 point
  34. Η βεβαίωση που πρέπει να δίνουμε είναι αυτή που ο νόμος λέει και όχι αυτή που νομίζει ο καθένας. Τις είπε ο Παύλος τις λεπτομέρειες ... Να προσέξουμε και λίγο το επάγγελμα και το ρόλο μας γιατί όπως πάμε θα το διαλύσουμε με το τι πάει στον καθένα. Ας κοιτάξουμε λίγο από απόσταση γιατί διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε καμήλες.
    1 point
  35. Να ρωτήσω και εγώ με τη σειρά μου, μπορώ να πάω στο φούρναρη για να ψωνίσω κάλτσες ? Αν πάω στις εκπτώσεις θα μου κάνει δώρο και δύο λάμπες που μου κάηκαν?
    1 point
  36. και άργησες για ΑΥΤΟ το πρόγραμμα και όλα ΟΧΙ και θέτεις το ερώτημα σου σε λάθος θέση και θες και πληρωμές μαύρα.... (χωρίς τιμολόγιο δηλαδή).... το γράφεις και δημόσια....
    1 point
  37. Αχά!Σκέφτηκες μην κρύβει καμιά παγίδα...σωστό!Να επαληθεύσεις το επιτρεπόμενο της περιοχής και μετά βάζεις άφοβα τον αναλυτικό σου.. 😀
    1 point
  38. Καλημέρα!Εσένα γιατί να σε απασχολεί το τι σκεφτόταν?Έχεις καταλαβαίνω μια υπέρβαση ύψους στον όροφο χωρίς υπέρβαση του επιτρεπόμενου της περιοχής και την ρυθμίζεις...Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το γιατί δεν εμφάνισε ο συνάδελφος το ύψος που τελικά υλοποιήθηκε...Δεν σου χρησιμεύουν σε κάτι οι υποθέσεις😀
    1 point
  39. Από την στιγμή που δεν βγαίνει ετοιμόρροπο για να ακολουθήσει την άλλη οδό (έγκριση) δεν βλέπω άλλη λύση...έχω παρόμοια περίπτωση (κτίριο δεκ.'20-'30).Βέβαια σκέψου ότι για να περάσεις Σ.Α. για άδεια ούτως ή άλλως θα απαιτηθεί αρχ.αποτύπωση...(Σε καμία περίπτωση δεν επικροτώ,τουναντίον βρίσκομαι στην ίδια θέση και συμπάσχω)
    1 point
  40. Καλημέρα!Αν μου επιτρέπετε μια επισήμανση...το οικόπεδο σας είναι εντός οικισμού και ο συντελεστής επιβάρυνσης 10% του άρθρου 102 είναι για οικισμούς για τους οποίους έχουν θεσπιστεί ειδικοί όροι δόμησης με Προεδρικά Διατάγματα.Ελέγξτε αν ο οικισμός ανήκει στην περίπτωση αυτή...
    1 point
  41. Γιατί να βάλεις μετά?(και επίσης,κατ'εμέ πριν φτάσεις στην παλαιότητα προηγείται και πάλι μια "έρευνα"-δική σου εννοώ-του γιατί η παλιά οικοδομή λείπει από το δ.κ)
    1 point
  42. Καλημέρα!Προσωπικά, στην άποψη μου, δεν έφτασα στον τρόπο υπολογισμού του προστίμου.....Αυτό που πρότεινα στον avgoust είναι να ελέγξει την νομιμότητα του νέου κτιρίου σε σχέση με την κατεδάφιση του παλιού ακριβώς για την περίπτωση ΣΔ που δεν δικαιούταν το νέο ακίνητο.Δεν γνωρίζουμε την υφιστάμενη δόμηση του γηπέδου,θα μπορούσε π.χ. το προϋφιστάμενο του.55 να είναι 200 τ.μ. και το οικόπεδο να έχει ΣΔ=400 τ.μ. και ένα νέο κτίριο 240 τ.μ. Σε αυτήν την περίπτωση δεν θεωρώ ότι θα μπορούσα να χρεώσω απλά έναν αναλυτικό για την μη κατεδάφιση του παλιού ,για την κατοχύρωση και του πελάτη μου αλλά και την δική μου... Καλημέρα! Η κατεδάφιση του "αποκαθιστά" την τάξη...και την άδεια...
    1 point
  43. Τι να νομιμοποιήσει? το νόμιμο???? Άν θέλει, βάλτο (αν είναι όλο) προ 75, να δώσει σε εσένα την αμοιβή σου και στο κράτος τα γ@μ!σ!@τ!κ@
    1 point
  44. Γεια σας,..σε τριόροφη οικοδομή (παλαιο ισόγειο και δύο όροφοι),ο δεύτερος όροφος με άδεια του 1991 δεν εχει ηλεκτροδοτηθεί επίσημα.Ο όροφος αυτός έχει αποπερατωθεί πολλά χρόνια πριν (1999) με την μόνη διαφορά οτι εσωτερικά οι διδυθμίσεις δεν ανταποκρίνονται στην κατοψη της αδείας.Υπερβάσεις στο περίγραμμα στον ΣΔ στον όγκο δεν υπάρχουν.Προφανώς παίρνει ρεύμα απο το ρολόι του ισογείου και κατοικείται. Μου ζητήθηκε να μεριμνήσω ώστε να ηλεκτροδοτηθεί νόμιμα κι ο όροφος αυτος.Βάσει, λοπόν, αυτών που γνωρίζω προς το παρόν,θα ήθελα την γνώμη σας,πως να το αντιμετωπίσω. ευχαριστώ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.