Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.483


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.955


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.993


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.012


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/09/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Έχετε δίκιο... Δεν προβλέπεται Ενημέρωση για τα φορολογικά. Έπειτα απο τις απαντήσεις σας και σε συνεννόηση με την ΥΔΟΜ έστειλα με email το παραστατικό της επίβλεψης, το ΦΕΜ και το Ιδιωτικό συμφωνητικό και τα ανέβασε στο e-adeies ο αρμόδιος υπάλληλος της ΥΔΟΜ επειδή αυτοί έχουν την δυνατότητα της προσθήκης νέων αρχείων σε ηλεκτρονικές άδειες που έχουν εκδοθεί... Σας ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σας !!
    2 points
  2. Καλά έχουμε ξεφύγει μου φαίνεται. Υπάρχει άνθρωπος με σώας τα φρένας που θα ρίξει αρνητική γιατι ανέφερα ότι με εξουσιοδότησαν και ο ψιλός κύριος και ο επικαρπωτής; απαπαααα...
    2 points
  3. Αυτό όμως είναι καθαρά πολιτικό θέμα (και δεν αναφέρομαι μόνο στην τωρινή κυβέρνηση, προφανώς, είναι μια κατάσταση που διαιωνίζεται), καθώς σχετίζεται με την (πολιτική) απόφαση να μη γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι για φοροδιαφυγή, για επιδοτήσεις κλπ κλπ. Στα εξοικονομώ, το πιο εύκολο πράγμα που μπορούσες να κάνεις (έως και τα τέλη του 2020 τουλάχιστον) ήταν να κάνεις υπερτιμολογήσεις Αυτό εξ ορισμού δεν γίνεται να ελεγχθεί σε μια ελεύθερη οικονομία Δηλαδή αν χρεώσει ένας εργολάβος ένα split 1800 €, τι θα πει ο αξιολογητής, "α, αυτό στο skroutz το βλέπω 850€ ;" Βέβαια με την έκρηξη των τιμών αυτό το παιχνίδι πάει Ένας προετοιμασμένος μηχανικός μπορεί για πλάκα να ελέγξει δειγματοληπτικά 30-40 αιτήσεις σε μια βδομάδα, οι περισσότερες αιτήσεις εξάλλου τι είχαν, κουφώματα / ηλιακούς / κλιματιστικά, πόσο θα σου πάρει για να δεις ότι το splitάκι ή ο ηλιακός που βλέπεις στο παραστατικό αντιστοιχεί σε αυτόν που θα δεις μέσα στο σπίτι, ή πόση εμπειρεία χρειάζεται για να καταλάβεις ότι το split τοποθετήθηκε πριν 2 μήνες ή πριν 2 χρόνια ; Αν βρεις όμως ρεμούλα, παίρνεις την άδεια του μηχανικού, του βάζεις ένα ταληράκι πρόστιμο, βάζεις και τον ωφελούμενο να πληρώσει τα χρήματα της αίτησης *2, βγάζεις και μια ωραία ανακοίνωση ότι πέσαν 500,000 - 1,000,000€ πρόστιμα, και να δεις τι ωραία που συμμορφώνονται όλοι Το να ζητάμε ότι χαρτί μας κατέβει για να καθυστερούμε μέχρι αηδίας τις εκταμιεύσεις, νομίζω ότι είναι απλά μια κατεύθυνση που έχει δοθεί πολιτικά, καθώς τα (κρατικά / ευρωπαϊκά) χρήματα που υπάρχουν για τα Εξοικονομώ, έχουν γίνει επιδοτήσεις για Covid, Fuel Pass, Energy Pass κλπ κλπ κλπ. Εξάλλου όποιος θέλει να κάνει απατεωνιά με ένα PDF editor κάνει παπάδες, σιγά μη κολλήσει εκεί...
    2 points
  4. Ας μην γίνει και αυτό το θέμα κομματικό.... Η αλλαγή κάποιων προυποθέτει την αντικατάσταση με κάποιους άλλους.... Τους νιώσαμε για τα καλά τους προηγούμενους σωτήρες, θυμόμαστε τους προ-προηγούμενους και τους πριν από αυτούς.... Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό.... Η εξέλιξη του προγράμματος Εξοικονομώ σε όλο και χειρότερο (τουλάχιστον γραφειοκρατικά....) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην απέλπιδα προσπάθεια της Πολιτείας να περιορίσει τις απατεωνιές που σκαρφίζονται οι ιδιοκτήτες (δυστυχώς σε συνεργασία με εμάς τους μηχανικούς) ώστε να πάρουν περισσότερα κάνοντας λιγότερα ή και τίποτα αρκετές φορές (μου έχει τύχει πάνω από 5 φορές).... Πιστεύω ότι σαν λαός πρέπει να είμαστε στην κορυφή σε ότι έχει να κάνει με την ανακάλυψη "παραθύρων" και τακτικών εξαπάτησης .... Υ.Γ. Εννοείται ότι σε κάθε αίτηση ολοκλήρωσης ΕΚΟ που κάνω βρίζω εκ των προτέρων για τις παρατηρήσεις που θα έρθουν και τα παράλογα (εκτός Οδηγού) που έχω υποβάλει.... Περισσότερο οργισμένος όμως είμαι με τους κατ' ευφημισμό συναδέλφους με τις ψευδείς Υ/Δ, τα πειραγμένα ΠΕΑ και τις αλλοιωμένες φωτογραφίες.... Αυτοί είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για την κατάντια μας και μετά όλοι οι άλλοι....
    2 points
  5. ναι μπορείς να εκδόσεις ΠΕΑ για όλο το κτίριο (αρκεί να έχει ενιαία χρήση). Στον ΚΕΝΑΚ δεν ελέγχεις ιδιοκτησίες - δεν σε ενδιαφέρουν. Νομίζω ότι τα αρχεία που ανεβάζεις "κάθονται" στο οικόπεδο. Όταν πήγα να περάσω 2η ιδιοκτησία, στο ίδιο ακίνητο είχε κρατήσει η πλατφόρμα τα σχέδια των αδειών από την 1η ιδιοκτησία. Οπότε θα το δεις περασμένο το ΠΕΑ από την προηγούμενη ιδιοκτησία λογικά.
    2 points
  6. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Παιδιά καλησπέρα έχω ένα πρόβλημα σε μια τακτοποίηση για έκδοση ΠΠΔ ξενοδοχείου στον ΕΟΤ. Τα δεδομένα έχουν ως εξής. Δύο κτίρια σε δύο διαφορετικά αγροτεμάχια, το Α είναι 1139τ.μ. Χωρίς άδεια αποπερατωμενο Το Β ειναι 939τ.μ. ημιτελες χωρίς άδεια (έβγαλε μια άδεια 2οροφης κατοικίας με πισίνα και βόθρο και ανακλήθηκε λόγω αναληθων στοιχείων το 96,μολις είχε βγει) Το 2001 ειχε βγάλει σήμα ΕΟΤ ενοικιαζομενα δωμάτια το Α Κτίριο με την παλαιά άδεια του Β που είχε ανακληθει, και το 2010 στο προαύλιο χώρο του Β κτιρίου εβγαλε άδεια πισίνας και open bar από τον ΕΟΤ εντός τουριστικού καταλυματος από τη άδεια του κτιρίου. Πήγα στον ΕΟΤ ρώτησα πως να κάνουμε την τακτοποιηση αφού θέλουμε να το κάνουμε ξενοδοχείο Για να μπει σε εσπα το Β κτίριο δηλαδή το ημιτελές. Μου είπαν να το δηλώσω τουρισμός ξενοδοχείο και για τις δύο δηλώσεις και να βγάλω κοινό ππδ για γνωστοποίηση ενός καταλυματος, για να πάρω μέγιστα μόρια,Από τους χωρους. Το 2019 μου έκανε τακτοποίηση ένας συνάδελφος και το βάλαμε σαν χρήση Τουρισμός και στην τεχνική έκθεση ξενοδοχείο. Όπως σας είπα πριν Έπειτα βγάλαμε όλες τις άδειες μικρής κλίμακας(μόνωση, ασανσέρ, ανοιγμάτων, αλλαγές εσωτερικών χωρισματων) για το ημιτελές, και κάποιες εργασίες μέσω άρθρο 30(πλακάκια, γύψο σανίδες, ηλεκτρολογικα, κουφώματα, κάγκελα, που δεν χρειαζόταν κάποια άδεια εκτός του άρθρου 30).(πολεοδομικα ήταν αποπερατωμενο και φορολογικά ημιτελές) Τελειωσε το έργο και πήγα να βγάλω έκδοση ΠΠΔ για τη γνωστοποίηση ξενοδοχείου Αφού τα πήγα όλα με κόλλησαν στο ότι θα έπρεπε να γίνει η τακτοποίηση ,στη χρήση - άλλη κατοικία στο Κτίριο Α και στο Κτίριο Β, παρόλο που η συνάδελφος πριν τα κάνω μου είχε πει έτσι ακριβώς να τα κάνουμε. Για να μην την εκθέσω δεν είπα τίποτα και τώρα μου έκαναν καταγγελία στη πολεοδομία ότι δεν έγιναν σωστά οι δηλώσεις και θέλουν Γνωμοδότηση από αυτους Εν τω μεταξύ η ελεγκτρια μου λέει ότι αφού στο Α κτίριο ήταν ενοικιαζομενα πρέπει να δηλωθεί ενοικιαζομενα, χρήση άλλη κατοικία ,και γιατί αυτό αποδεικνύεται στη χρήση πριν την 28.7.2011 Και στο κτίριο Β που ήταν ημιτελές δεν γίνεται να δοθεί χρήση από τον μηχανικό γιατί ήταν ημιτελές. 1)Δεν καταλαβαίνω που που πατάει στο ότι η τακτοποίηση έπρεπε να γίνει χρήση άλλη κατοικία και όχι τουρισμός όπως έγινε και για τα 2 κτιρια Το Α είδη λειτουργούσε από το 2001 με 2 άδειες ενοικιαζιομενων δωματίων 10 και 12 αντίστοιχα δωματια και στο Β κτίριο ήταν πολεοδομίκα αποπερατωμενο με διακριτους χώρους(17 δωμάτια, 17 wc, χώρος πρωινου, reception,κοινοχρηστες τουαλέτες και ντουζ που χρησιμοποιήθηκαν για το open bar του τουριστικού καταλυματος και για πισίνα τουριστικού καταλυματος. (άδειες 2011 και 2010 αντίστοιχα) 2)το πρόστιμο για ξενοδοχείο ή για ενοικιαζομενα είναι το ίδιο(για άλλη κατοικία είναι πιο κάτω, και δεν το κάνα έτσι νόμιζα ορθα) , γίνεται μόνο μεταβολή της χρήση, αφού η χρήση είναι τουρισμος 2)μου ζητάει να αποδείξω χρήση για το κτίριο Β πριν τις 28.7.2011 σε ένα κτίριο που είναι χωρίς άδεια Αν το πάει η πολεοδομία κεσυποθα θα πάρει 2 χρόνια η απόφαση και χάσαμε το εσπα που είμαστε χρεωμένοι μέχρι τα τσαρούχια και μπορεί να βρουν κι άλλα εάν το ξεψαχνίσουν, έτσι μου είπαν φίλοι μηχανικοί. Εν τω μεταξύ στον ΕΟΤ Αθηνών δεν ελέγχουν τις τακτοποιήσεις, εδώ πήγα στη πολεοδομία και τους είπα τι γίνεται και μου είπαν ότι δεν ειναι στη δικαιοδοσία της και ότι είναι αν αρμόδια για να ελέγχει τη δήλωση εξονυχιστικά. Αν μπορεί κάποιος έμπειρος να με βοηθήσει, γιατι μίλησα με 10 μηχανικούς, τον ΕΟΤ, το τεε, τη πολεοδομία και απάντηση δεν βρήκα. Ευχαριστώ εκ των πραότερων Θα παρακαλέσω επειδή γι αυτή την ιστορία έχω χάσει το πατέρα μου,και αρρώστησε η μητέρα μου, να μην γίνουν υποτιμητικά σχόλια παρακαλώ πολυ
    1 point
  7. Καλησπέρα κ από εμένα. Η ταπεινή μου άποψη: ΔΕΝ υπάρχει αυθαιρεσία. Θεωρητικά πρέπει να γίνει ενημέρωση φακέλου. Η δική μου προσέγγιση: αν το κτίριο είναι χαμηλής αξίας, θα αδιαφορούσα για την ενημέρωση φακέλου. Αν είναι μέσης ή και υψηλής αξίας, θα προχωρούσα σίγουρα σε ενημέρωση. Και όλα αυτά για να προλάβω συναδέφλους που σε μελλοντικό έλεγχο θα έλεγαν την αντίθετη δική τους άποψη, καθώς οι αποκλίσεις που περιγράφεις ακροβατούν στο απόλυτο άκρο των ανοχών. Υπάρχουν και συνάδελφοι που για πολύ μικρότερες αποκλίσεις γίνονται θύματα της αδυναμίας σκέψης και της ευθυνοφοβίας τους.
    1 point
  8. 1 point
  9. Ναι, πρέπει. Προφανώς, ο λήπτης του τιμολογίου είναι μηχανικός ή τεχνικό γραφείο.
    1 point
  10. δες κατ' αρχας εδω https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/06/52532-19.pdf
    1 point
  11. αφού το βρήκες κατέβασε το και θα το δεις. Έχει και βασικές διαστάσεις
    1 point
  12. ότι σας είπε ο Μηχανικός σας. Και γενικός κανόνας..... ή νέα οικοδομή ή προσθήκη υπάρχουσας η αρτιότητα οικοδομησιμότητα ή μη έχει τα ίδια αποτελέσματα έδιτ πιο γρήγορο πιστόλι ο ppanag... 😀
    1 point
  13. ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 2345/ΦΕΚ Α' 213/1995. Οργανωμένες υπηρεσίες παροχής προστασίας από φορείς κοινωνικής πρόνοιας και άλλες διατάξεις. παραπεμπει σε ΥΑ...
    1 point
  14. Η βεβαίωση του Ν.4495/2017 αναφέρει : ..... Για τον πραγματοποιούμενο έλεγχο δεν ελήφθησαν υπ'όψιν : αποκλίσεις των περιμετρικών διαστάσεων του ακινήτου έως 2%, μετρούμενες σε δισστάσεις κτίστη - Φ.Ο χωρίς επιχρίσματα & επενδύσεις. Υπόμνηση : Ο Ν.4178/2013 έθετε ως μέγιστη απόκλιση τα 20 εκ. ο Ν.4495/2017 όχι. Οπότε θεωρώ οτι είσαι ο.κ.
    1 point
  15. Το πιο απλό είναι ο νέος μηχανικός, έχουντας στα χέρια του τα κατάλληλα έγγραφα συναινέσεων, αναθέσεων κλπ. να προβεί σε αναθεώρηση της υφιστάμενης ΕΕΔΜΚ
    1 point
  16. Αυτό ισχύει ακόμα αφού το εφαρμόζει και η ΓΓΑ ... και γιατί να αλλάξει κιόλας?? Το πιο εύκολο που μπορείτε να κάνετε είναι γραπτή καταγγελία προς τον Δήμο που ανήκει το σχολείο και αίτηση στο προωτόκολλο και να ζητήσετε να ελεγχθεί η ασφάλεια και να σας κοινοποιηθεί το πόρισμα λείαν συντόμως ... Επίσης κοινοποιείτε την αίτηση σε όποιον κρίνεται αρμόδιο, μεταξύ των οποίων τη διεύθυνση του εν λόγω σχολείου και τον σύλλογο γονέων... πάντα με τρόπο που να αποδεικνύεται ότι ενημερώθηκαν!!!
    1 point
  17. 1 point
  18. @kostassid αφου ξεπερνά τα 7εκ σε κάποια πλευρά και μόνο, ορθά χρήζει τακτοποίησης. Δεν είναι μόνο το 2% που ελέγχουμε. Φαντάσου κτήριο επιφάνειας 1000τμ ή 2000τμ θα είχε δικαίωμα απόκλισης πλευράς 20μ ή και περισσότερα μέτρα
    1 point
  19. Επί της αρχής έχεις δίκιο. Αυτό που προβλέπω να γίνεται όταν και αν ποτέ τολμήσει πολιτικός να κάνει αυτό που λες, είναι ο ελεγκτής μηχανικός να γίνεται πλούσιος: ένα πεντακοσαρικο από το συνάδελφο για να μην τον βγάλει στον τάκο και δύο χιλιάρικα από τον ωφελουμενο για να πάθει αχρωματοψία. Και αν τυχόν δεν βρει τίποτα μεμπτό, ένα τρακοσαρακι για το γρηγοροσημο. Δυστυχώς είναι στο DNA της φυλής μας. Προσωπικά δεν έχω ελπίδες
    1 point
  20. Μην σε αγχωνει. Είναι συνηθισμένη αηδια ακόμα και στην ταυτιση.
    1 point
  21. Η πολεοδομική νομιμότητα τεκμηριώνεται είτε συνδυαστικά από αεροφωτογραφία (για το κτίριο), βεβαίωση ρευματοδότησης-σύνδεσης με δίκτυα, καταχώρηση Ε9 (βλέπεις και προ 10 ετίας να τσεκάρεις αν έχει γίνει κανένα κόλπο-Μετά την αποτύπωση, αν δεν έχεις πολύ κοντινές επιφάνειες σε σχέση με το Ε9 ζητάς να γίνει νέα καταχώρηση με την σωστή επιφάνεια και με το ίδιο έτος κατασκευής), παλιά συμβόλαια και μορφολογικά χαρακτηριστικά του κτιρίου-διαμερίσματος. Προφανώς εσύ έχεις στοιχεία πολύ περισσότερα από τα παραπάνω. Άδειες κλπ στοιχεία κατά τη γνώμη μου είναι άχρηστα αφού δεν υπάρχουν και δεν μπορούν να μνημονευτούν. Οι προηγούμενοι κακώς αναφέρουν αριθμούς Ο.Α χωρίς να διαθέτουν στέλεχος και εγκεκριμένα σχέδια. Το πρόβλημα που βλέπω είναι στην καταπάτηση από το εξεταζόμενο διαμέρισμα που έκανε στο διπλανό. Αυτό θα πρέπει να διορθωθεί διότι το διαμέρισμα δεν μπορεί να μεταβιβαστεί αφού αποτυπώνεται με μεγαλύτερη επιφάνεια σε σχέση με αυτή της σύστασης. Ο συμβ/φος (ως συνήθως) θα σου προτείνει να γράψεις στην Τ.Ε την επιφάνεια βάσει της σύστασης για να αποφύγει την τροποποίηση. Για μένα το διαμέρισμα έχει πρόβλημα (λόγω της καταπάτησης του όμορου) και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί. Αν μεταβιβάστηκε στο παρελθόν, κακώς μεταβιβάστηκε διότι (είμαι κατά 99,,99% σίγουρος) ότι ο προηγούμενος μνημόνευσε στην Τ.Ε την επιφάνεια βάσει σύστασης και όχι την υφιστάμενη επιφάνεια η οποία είναι μεγαλύτερη. Υ.Γ Πριν την σύνταξη της ΗΤΚ πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει όλα. Αυτά τα ερωτήματα θα πρέπει να ξεκινάνε στις ενότητες του Ν. 4495 (προ 55) και στο θέμα διαφορετικής διαμερισμάτωσης.
    1 point
  22. Θεωρώ πως είναι κάποιο έτοιμο στημένο layout με viewports από συνάδελφο που το έχει μοιραστεί. Δεδομένου ότι η πινακίδα δεν έχει λογότυπο, δεν είναι απιθανο βέβαια να προέρχεται απο κάποιο λογισμικό. Όχι όμως απο κάποιο που γνωρίζω.
    1 point
  23. Νομίζω ότι η κατάθεση αμοιβής επίβλεψης και το ΦΕΜ υποβάλλονται με αίτηση στην ΥΔΟΜ αποκλειστικά με εμειλ και ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
    1 point
  24. Στην Αττική όχι. Στα Ιωάννινα μια χαρά. Με σφραγίδα απο ΕΕΤΕΜ (ως Μηχανολόγος Μηχανικός Τ.Ε.)
    1 point
  25. Εγώ ενημερώνω από πριν τους πάντες (πελάτες, εργολάβους, κλπ) ότι είναι τσίρκο ο έλεγχος και πάντα κάτι θα βρουν. Οπότε στην αρχή ανεβάζω τα βασικά + τις μπούρδες του οδηγού + ότι ξεχάσανε να βάλουν στον οδηγό για τους μηχανικούς και το βάλανε στον οδηγό για τους ελεγκτές μόνο και έλειπε άλλες φορές και μετά κάθομαι και διαβάζω τι μπούρδα θα ζητήσουν. Υπάρχουν συχνά φορές που ζητάνε κάτι που έχω ήδη ανεβάσει και δεν το είδανε γιατί ήταν στραβοί. Ίσως να είναι και σκόπιμη τόση ξεφτίλα και από την πλευρά του ΤΕΕ (από την πλευρά της κυβέρνησης σίγουρα) για να χάνουμε χρόνο από αλλού που μετράει.
    1 point
  26. Επειδή το τοπογραφικό και το διάγραμμα κάλυψης είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία της άδειας, όσο λιγότερο βασίζεσαι σε "ετοιματζίδικα" τόσο ελαχιστοποιείς την πιθανότητα λάθους
    1 point
  27. Δεν είναι δική μας δουλειά να υποδείξουμε τρόπους. Εμείς επιμετρούμε και βεβαιώνουμε αναγράφοντας τα πραγματικά εμβαδά και όχι αυτά που θέλει ο συμβ/φος για να μην οχληθεί ο πελάτης του. Η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα, αν έχει φερόμενο ιδιοκτήτη βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο. Οπότε, γι αυτή την κατασκευή πέραν της απαίτησης ή μη, συναίνεσης (πχ να έγινε εκ κατασκευής), θα πρέπει να βρεθεί και τρόπος κτήσης της και δεν βλέπω κάποιον άλλο πέραν της τροποποίησης ΠΣΟΙ (κάτι που σημαίνει, έγγραφη συναίνεση από το 100% των συνιδιοκτητών). Για τις διαφορές, η τροποποίηση μοιάζει και η επικρατέστερη λύση, διότι παρουσιάζεται στη σύσταση μια οριζόντια με περίπου 5 τμ περισσότερα από την πραγματική επιφάνεια. Άρα, υπάρχει αναντιστοιχία σε επιφάνεια και ποσοστό συνιδιοκτησίας στο οικόπεδο. Πως αυτό μπορεί να διορθωθεί, αν όχι με τροποποίηση της σύστασης; Η σκυτάλη στον συμβολαιογράφο για τα περαιτέρω. (μη ξεχνάς έχεις και την Η.Τ.Κ)
    1 point
  28. Όχι. Θα τακτοποιήσει όλες τις αυθαιρεσίες στο ακίνητο (κτίριο και οικόπεδο).
    1 point
  29. Το παραστατικό χρονολογεί την πληρωμή και όχι τις εργασίες. Δοκιμάστε αντίστοιχη υπ. δήλωση που να αναφέρει ημερομηνίες παραστατικού, προκαταβολών, ΕΕΔΜΚ και εργασιών και πάρτε και τηλ στο helpdesk μπας και τραβήξουν κανένα αυτάκι στους άσχετους ελεγκτές. Έχουν πέσει έξω οι τράπεζες και ψάχνουν από παντού πρόστιμα να κλείσουν τρύπες (γιατί εκεί πάνε τα πρόστιμα)....
    1 point
  30. Δυστυχώς, κατά την προσωπική μου άποψη, δεν μπορεί και δεν πρέπει ν' ανέβει ένα τέτοιο τοπογραφικό διάγραμμα στο σύστημα της ΗΤΑ. Δεν έχει απολύτως καμία νομιμοποίηση και δεν δύναται να επιφέρει απολύτως κανένα νόμιμο αποτέλεσμα.
    1 point
  31. Έχεις διαφορές σε σχέση με εκείνο το τοπογραφικό; Με τον τίτλο; Με το κτηματολόγιο; Τα έχεις τσεκάρει;
    1 point
  32. Το ΦΕΚ της ΗΤΚ είναι ξεκάθαρο ότι ΔΕΝ ορίζει πότε απαιτείται και πότε όχι το ΠΕΑ στην ΗΤΚ. Οπότε ελέγχεις με τον 4122. Μόνο στην περίπτωση που θα τροποποιηθεί ο 4122 (έστω και με μεταγενέστερο νόμο των ΗΤΚ, θα αλλάξει αυτό. Πρακτικά η ΗΤΚ περιλαμβάνει σκαναρίσματα, κάτοψη και έλεγχο αν το κτίριο είναι νόμιμο, ρυθμισμένο ή έχει ακόμα παραβάσεις. Οποιαδήποτε άλλη απαίτηση προκύπτει από τους αντίστοιχους νόμους (πχ ΜΣΕ από αυθαιρετονόμους, ΠΕΑ από τον ΚΕΝΑΚ). Μέχρι να αλλάξει ο ΚΕΝΑΚ, οι απαιτήσεις ΠΕΑ προβλέπονται από αυτόν.
    1 point
  33. Όχι βέβαια. Εννοώ ότι εφαρμόζουμε (ή όχι) την ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ (σχετικά με το ΠΕΑ) με αποκλειστική μας ευθύνη. Άρθρο 2: Διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1. Η διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται σε δύο βασικά βήματα: Β) Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρίωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. β. [...] Το ηλεκτρονικό έντυπο Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  34. Δεν είναι. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι το ΠΕΑ συμπεριλαμβάνεται εφόσον απαιτείται. Δεν αποσαφηνίζεται αν το "εφόσον απαιτείται" αφορά τη χρήση του ακινήτου ή το είδος της συμβολαιογραφικής πράξης ή και τα δύο. Διάβασα τη σχετική ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ, όμως αυτή αποτελεί —απλώς— μία τοποθέτηση χωρίς νομοθετική ισχύ. Η εφαρμογή της (ή μη) γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του μηχανικού.
    1 point
  35. Κύριοι τα φώτα σας, Το αρχιτεκτονικό γραφείο το οποίο έχει αναλάβει την κατασκευή οικοδομής εντός Δ. Αθηναίων έδωσε στη συμβολαιογράφο τα παρακάτω στοιχεία: ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ: 339,47 ΤΜ Συντ. ΔΟΜΗΣΗΣ: 3,6 ΚΑΛΥΨΗ: 60% ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ: ΚΤΙΡΙΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΥΛΩΤΗ (ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΕΙΟ) 15 ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ, ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ: 15 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ: 7 (ΠΥΛΩΤΗ) ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣ ΕΞΑΓΟΡΑ: 15-7 = 8 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ: Συντ.ΔΟΜΗΣΗΣ 3,6 άρα 25/3,6 = 6,9444 ΤΜ ΓΗΣ / ΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ: 8 Χ 6,9444= 55,55 ΤΜ ΓΗΣ Η συμβολαιογράφος με χρήση του "Εντύπου 3" υπολόγισε οτι για τα 55.55 μ2 η αντικειμενική αξία ανέρχεται στα 152.100 ευρώ περίπου, δηλαδή 2.738 ευρώ/μ2 Το θέμα ειναι οτι το οικόπεδο αγοράστηκε τον 07/2021 με αντικειμενική 1640 ευρώ/μ2 (αναφέρομαι σε αυτή που αναγράφεται στο συμβόλαιο αγοράς). Τι μπορεί να έχει πάει στραβά? θεωρώ απίθανο να αυξήθηκε η αντικειμενική 1.100 ευρώ από πέρυσι.
    1 point
  36. Στο ΦΕΚ 334Β/2021 αναφέρει στα στοιχεία της ΗΤΚ: ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται, (να καταχωρηθούν ή το ΠΕΑ;) και εε) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται (έχει παραληφθεί) Υποθέτω το "εε" σίγουρα ισχύει όταν επιτρέπεται να εκδοθεί ΠΕΑ κατά ΚΕΝΑΚ (ανάλογα την χρήση) Τώρα το "ιαια" έχει βγει κάτι έξτρα που να εξειδικεύει πότε απαιτείται το ΠΕΑ στην ΗΤΚ και δεν πάμε με τα παλιά; Γιατί ΗΤΚ σε νέα οικοδομή θέλει ΠΕΑ γιατί θέλει ΠΕΑ η νέα οικοδομή....(μήπως τα έχουν συνδυάσει;)
    1 point
  37. Καλημέρα, Και ζητάω έγκριση εισόδου εξόδου από την δνση τεχνικών υπηρεσιών (επαρχιακή οδός)), και θέλει η υπάλληλος εγγυητική από τον ιδιοκτήτη καλής εκτέλεσης, 6000€ (έξι χιλιάδες!!!Το γράφω και ολογράφως για να μην υπάρξει παρεξήγηση. ) Δηλαδή αν φτιάξει το σπίτι μετά από 4 χρόνια; Και η απάντηση είναι, ας φτιάξει την είσοδο έξοδο, να την ελέγξω, καθώς και την περίφραξη επί του δρόμου, και θα πάρει πίσω την εγγυητική...
    1 point
  38. Ισχύει σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό . Σήμερα πχ με βάση αυτό το έγγραφο Δ.Ο.Υ αρνήθηκε να παραλάβει συμφωνητικό ανάθεσης εργασιών ανακαίνισης υφισταμένου κτιρίου , κατά τη ν γνωστή διαδικασία κατάθεσης εργολαβικών συμφωνιών , επειδή δεν αποτελεί τεχνικό έργο .
    1 point
  39. Νομίζω ότι το σκεπτικό της 1118888/2193/Α0012/10.12.2008 "Χαρακτηρισμός τεχνικού έργου - υποχρέωση παρακράτησης φόρου στις αμοιβές από την εκτέλεση τεχνικού έργου." που έχει εκδώσει η ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ισχύει ακόμη. Οπότε μελέτησέ τη. OffTopic: [@SOTHRIS] Σωτήρη μας έλειψες ... την καλησπέρα μου... ελπίζω να είσαι γερός και δυνατός με όσα σας έχουν φορτώσει.
    1 point
  40. Τελικα αν δεν απατειται ΠΕΑ βασει συμβολαιογραφικης πραξης η ΗΤΚ το απαιτει για να προχωρησει???? για συσταση οριζοντιου πχ . Εγω απ οτι ειδα η ΗΤΚ προχωραει κανονικα χωρις το ΠΕΑ...τι λετε και σεις??
    0 points
  41. Οκ. Άρα δηλαδή αν ένας συμβολαιογράφος κάνει συμβόλαιο χωρίς ταυτότητα είναι ευθύνη του μηχανικού?Επειδή λες (ή μη)
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.