Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Liberal

    Liberal

    Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      38


  2. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.712


  3. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.631


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.299


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/11/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Κατά την ορολογία της ηλεκτρονικής ταυτότητας "υλοποιημένη ιδιοκτησία" είναι η πραγματοποιημένη οικοδομή, "ημιτελής" χαρακτηρίζεται το υπό κατασκευή κτίσμα και "μη υλοποιημένη" όταν στο γεωτεμάχιο δεν υφίσταται κλειστός χώρος. Η περίφραξη δεν συνιστά "υλοποιημένη ιδιοκτησία" καθότι δεν είναι χώρος. Αναφορικά με το σύστημα: Όταν επιλεγεί "υλοποιημένη ιδιοκτησία" πρέπει να συμπληρωθεί επιφάνεια. Μπορεί τις πρώτες εβδομάδες μετά την προσθήκη της επιλογής αυτής στην πλατφόρμα να προχωρούσε (λανθασμένα) η διαδικασία με μηδενική τιμή. Τώρα, όμως, δεν γίνεται.
    3 points
  2. Το αδόμητο (χωρίς κτίσμα) της εποχής των βεβαιώσεων μετατράπηκε σε δομημένο χωρίς υλοποιημένη ιδιοκτησία για την ηλεκτρονική ταυτότητα.
    3 points
  3. Κτηματολόγιο: αναστολή προστίμων και το 2023, παράταση για «αγνώστου ιδιοκτήτη» Προς την αναστολή των προστίμων μέσα στο 2023 για όσους δεν έχουν δηλώσει ακόμη την ακίνητη περιουσία τους, φαίνεται να προσανατολίζονται στο Κτηματολόγιο. Παράλληλα, σχεδιάζεται να δοθεί ανάσα ενός έτους για τους ιδιοκτήτες 170.000 ακινήτων «άγνωστου ιδιοκτήτη» προκειμένου να μην περιέλθουν στο Δημόσιο. Σωστα σχεδιαζουν, διοτι, εκλεισαν - χωρις κανεναν απολυτως λογο- το κτηματολογιο σε 36 περιοχες και εγινε μεν ιδιοκτητης το Δημοσιο, αλλα εμπλεξε με την διαχειριση εκατονταδων ακινητων...που, συνηθως ειναι ξεχασμενοι "αερηδες" σε οικοδομες ή κατι πεζουλες χαμενες στα ορη και τα βουνα... εδω https://ecopress.gr/ktimatologio-anastoli-prostimon-kai/
    2 points
  4. Επειδή πραγματικά ταλαιπωρήθηκα για βοήθεια οποιουδήποτε συν/φου συμπλήρωσα αυτό ΠΕΡΙΦΡΑΞΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ Η.Τ.Α..pdf
    2 points
  5. @chris Το κριτήριο είναι εάν οι απαιτήσεις της νέας χρήσης (φορτία σχεδιασμού, μεγέθη του διαγράμματος κάλυψης) καλύπτονται από την υφιστάμενη χρήση. Επίσης, απαντώντας στο αρχικό ερώτημα του θέματος, για την έκδοση βεβαίωσης χώρου κυρίας χρήσεως ελέγχουμε και τη νομιμότητα.
    2 points
  6. και πως θα μπεί στην παρέκκλιση με τον ...... ιδιωτικό τρόπο Η πράξη προσβάλλεται και ακυρώνεται για κάποια οικόπεδα ή το οικοδομικό τετράγωνο, Φυσικά δεν μπορεί να δομηθεί κανένα όμορο η συνένωση και η σύσταση καθέτου είναι μιά λύση αν υπάρχει θέληση από ομόρους
    1 point
  7. Διαβάζεις λίγο το παρών νήμα από την αρχη;; Δεν μιλάμε για αναθεώρηση επουδενί !! btw την βρήκα την άκρη Άρθρο 4 ΦΕΚ/2090/Β’/2021 Διαδικασία γνωστοποίησης εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών 6. Αιτήματα για Ελεγκτές Δόμησης δύναται να υπο- βάλλονται μετά την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της μελέτης για την αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας. Ως χρόνος υποβολής νοείται ο χρόνος έκδοσης της άδειας αναθεώρησης. Όλα καλά τελικώς !! Με εκτιμηση
    1 point
  8. Από καθαρά "επαγγελματική διαστροφή" θέλω να δω την εξέλιξη αυτού του θέματος (?). Εγώ νομίζω (δεν μου έτυχε περίπτωση) δεν να μπορεί να γίνει "πράξη τακτοποίησης & αναλογισμού" σε κυρωμένη πράξη εφαρμογης...... μόνο ιδιωτικά. (παζάρι με διπλανό)(??) Με τι αρχική έκταση ξεκίνησε η ιδιοκτησία για να καταλήξει 117μ2? Στον πίνακα της "πράξης Εφαρμογής" τι γράφει, τέρμα δεξιά, στις παρατηρήσεις? Όταν γινόταν οι αναρτήσεις στις υπηρεσίες γιατί δεν επισημάνθηκε αυτό το θέμα, ώστε να γινόταν κάποια προσκύρωση από διπλανό οικόπεδο (αν γινόταν φυσικά)? ................................. κλπ, κλπ.
    1 point
  9. 1 point
  10. Τα έχεις μπερδέψει. Εσένα σε νοιάζει το 50% που βλέπεις μπροστά την παράγραφο. Το 70% είναι προφανώς για εντός σχεδίου. Δεν έχεις τόσο μεγάλες καλύψεις στην εκτός σχεδίου δόμηση. Μιλάει για την δυνατότητα αύξησης του ποσοστού κάλυψης επί του γηπέδου οικοπέδου. Έχεις δει πουθενά επιτρεπόμενη κάλυψη 70% στην εκτός σχεδίου δόμηση?
    1 point
  11. Προφανώς απαιτείται άδεια αλλαγής χρήσης. Κάποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της μελέτης στατικής επάρκειας απέναντι στη δημόσια πολεοδομική αρχή για τη νέα χρήση. Και κατόπιν να καταγραφεί και στην ΗΤΚ πλέον ...
    1 point
  12. Μόλις σιδερώσεις τη θεμελίωση, έχεις υποχρέωση για αρχικό έλεγχο. Αυτό είναι δεδομένο. Πάμε στο άρθρο 42...Σε κάθε περίπτωση, η μελέτη αυτή πρέπει να κατατίθεται πριν από την ημερομηνία αυτοψίας από τον ελεγκτή μηχανικό, που προβλέπεται από τη διαδικασία ελέγχου εφαρμογής οικοδομικών αδειών του άρθρου 45. Άρα καταθέτεις την αναθεώρηση πριν τη σκυροδέτηση των θεμελίων υποχρεωτικά για να έρθει ο ελεγκτής για τον έλεγχο. Εσύ ως ελεγκτής θα έκανες αρχικό έλεγχο ενώ έχει γίνει η σκυροδέτηση; Έκτος και αν δεν έχω καταλάβει εγώ κάτι.
    1 point
  13. Δεν υπάρχει πρόβλημα επειδή προφανώς η ημ/νία υπαγωγής στον ν.4178/13 είναι προ της απαγόρευσης της κατ.5, αυτό διορθώνει το συγκεκριμένο άρθρο.
    1 point
  14. xarhs1990, Για να μην τρελαθείς από τις διάφορες αλλοπρόσαλλες απαντήσεις θα σου πρότεινα το εξής : Επειδή η Στατική Ανάλυση της πισίνας είναι σχετικά απλό Στατικό πρόβλημα, ανέτρεξε σε ανάλογη βιβλιογραφία και λύσε το μόνος σου. Είναι μια καλή αρχή να ασχοληθείς με Στατικές Αναλύσεις, αν βέβαια έχεις χρόνο και διάθεση. Αρχισε από την Ανάλυση Τοίχων Αντιστήριξης για τη προσομοίωση των φορτίων – τριγωνικές ωθήσεις – ύδατος, εδάφους και Σεισμού και προσομοίωσε τα Τοιχεία ως τριέρειστες πλάκες πλήρως πακτωμένες και τη πλάκα θεμελίωσης – δάπεδο - ως τετραέρειστη πλήρως πακτωμένη με φορτία που προκύπτουν από την ανάλυση του αντίστοιχου τοίχου αντιστήριξης σε κάθε διεύθυνση και βέβαια θα χρειασθείς ΝΕΑΚ και ΕΚΟΣ. Αυτά ως γενική κατεύθυνση, τώρα αν τα θεωρείς πολλά δίνεις τη μελέτη έξω και ησυχάζεις. Υ.Γ. Για να μην τρελαίνεσαι ούτε από τα διάφορα ΕΜΠ ΑΠΘ ΔΠΘ κλπ βγήκαν «προφέσορες & στατικοί». Η πλειονότητα των συναδέλφων δεν έχει καμία σχέση με Στατικές Μελέτες, τις δίνουν έξω – φατούρα που λέγαμε παλιά – και απλά τις υπογράφουν.
    1 point
  15. 1 point
  16. Προφανώς και είναι για "κλάματα"!!! Τη λύση στο "γόρδιο δεσμό" θα τη δώσει ο συμβολαιογράφος "Αλέξανδρος"....
    1 point
  17. αν τα θεωρεί ως σωστά και με τον ένα τρόπο ( venezia) και με τον άλλον (Pavlos33) ή και με τον δικό μου ... τότε το πρόγραμμα της Η.Τ.Α είναι για "κλάματα"
    1 point
  18. Αδόμητο ΟΧΙ , Υλοποιημένη Ιδιοκτησία NAI Επιφάνειες παντού Ο , όπως το έχεις , συμπλήρωσε 1 λοιπή κατασκευή και περιέγραψε δίπλα στο σχόλιο Χρήσεις ΚΕΝΟ , δεν γράφεις τίποτα
    1 point
  19. Δυστυχώς, έτσι όπως είναι ο ορισμός του αδόμητου για την ΗΤ στη σχετική απόφαση δεν επιτρέπεται να βάλεις "αδόμητο" όταν έχεις την οποιαδήποτε κατασκευή για την οποία απαιτείται άδεια ή ΕΕΔΜΚ. Στην περίπτωση του ΚΑΝΑ υπάρχει νομιμοποιημένη περίφραξη. Οπότε η απάντηση που έχουμε δώσει είναι "δοκίμασε επιλέγοντας "μη υλοποιημένο" και καταχώρηση τον αριθμό 1 στις λοιπές κατασκευές" και ο συνάδελφος @Liberal "Το αδόμητο (χωρίς κτίσμα) της εποχής των βεβαιώσεων μετατράπηκε σε δομημένο χωρίς υλοποιημένη ιδιοκτησία για την ηλεκτρονική ταυτότητα".
    1 point
  20. οι συντελεστές είχαν "παγώσει" από το 2012 μέχρι την έναρξη του πολέμου άρα...
    1 point
  21. Σε ανάλογη δική μου περίπτωση έβαλα : Αδόμητο ΟΧΙ , επιφάνειες παντού Ο , χρήσεις κενό και λοιπές κατασκευές 1 με σχόλιο για περιτοίχηση πριν 55 και ΄΄περπάτησε΄΄. Δοκίμασε το .
    1 point
  22. 1 point
  23. Για να ξέρουμε και γιατί μιλάμε: Τα βιομηχανικά κτίρια δεν υπόκεινται στις διατάξεις ανέγερσης κτιρίων εντός αστικής δόμησης διότι μπορεί να βρίσκονται σε βιομηχανικές ζώνες, ή οπουδήποτε αλλού εκτός αστικού ιστού. Άρα δεν μπορείς να εφαρμόσεις κανόνες υπολογισμού πυραντοχής, όταν μάλιστα τα κτίρια αυτά, εκτός του ότι μπορεί να είναι υφιστάμενα των ΠΔ 71/88 και 41/18 έχουν κτιστεί με άλλους όρους. Και ειδική νομοθεσία να κάνεις θα είναι για τα νεόδμητα. Εκτός αν έχεις αλλαγή χρήσης ήδη πυράντοχου κτιρίου, ή ξαναφτιάξεις τμήμα του κτιρίου ή όλο το κτίριο, με νέους όρους. Γι αυτό λέει "άκαυστα υλικά" δλδ Μπετόν, οπτοπλινθοδομή κλπ για να εξασφαλίσει κατά τρόπον τινά κάποιο ελάχιστο χρόνο διαφυγής απ' το κτίριο.
    1 point
  24. Το βάζω εδώ να υπάρχει καθώς το ανακάλυψα σήμερα κάνοντας αίτηση για ανανέωση χρόνου ισχύος Άδειας Χρήσης Ύδατος. Υπάρχει το παρακάτω έγγραφο σύμφωνα με το οποίο: <<....ο χρόνος ισχύος όλων των αδειών χρήσης ύδατος (αυτών που έχουν ήδη εκδοθεί καθώς και όσων πρόκειται να εκδοθούν μέχρι την έγκριση της β΄ Αναθεώρησης του ΣΔΛΑΠ του οικείου Υδατικού Διαμερίσματος) παρατείνεται μέχρι το τέλος του 2024.>> 5532-51-20_1_22 ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ αρθ6- ΚΥΑ146896 ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΟΣ ΑΔΕΙΩΝ.pdf
    1 point
  25. 1. https://www.google.com/search?q=συντελεστές+αναθεώρησης+2020&rlz=1C1GCEA_enGR888GR888&oq=Συντελεσ&aqs=chrome.0.69i59j0i512j69i57j0i512l3j69i61l2.5799j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 2. 0.07 3. Ναι 4. Όχι 5. Νομίζω πως όχι αλλά μπορείς είτε να χρησιμοποιήσεις προσωρινούς συντελεστές (μέχρι τη σύνταξη του τελικού ΑΠΕ), είτε να να τη διεκδικήσεις δικαστικά μετά την οριστική παραλαβή
    1 point
  26. Καλησπέρα ifaistos, πριν 5 χρόνια περίπου είχα ίδια περίπτωση στο Χαλάνδρι και στην ΥΔΟΜ Αγ. Παρασκευής δέχτηκαν κανονικά το έρκερ πάνω σε βατό δώμα (χωρίς να επιτρέπεται μπαλκονόπορτα όμως). Γενικά σε υποχώρηση κτιρίου είχαν πει ότι γίνεται. Πλέον δεν ξέρω αν και τι δέχονται (έχουν αλλάξει οι υπάλληλοι), καθώς δεν αναγράφεται νομίζω κάπου σαφώς η περίπτωση αυτή...
    1 point
  27. Ούτε και πρόκειται να βρεις...Για ευνόητους λόγους. Για τους εσωτερικούς χώρους, με βάση την τελευταία παράγραφο του κεφαλαίου "Προληπτικά Μέτρα Πυροπροστασίας" του Κανονισμού, αν κρίνει ο μελετητής, ή η Π.Υ, ότι θα χρειαστεί τον βάζει. Γενική υποχρέωση δεν υπάρχει. Θα κοιτάξω - αν εννοείς την ΠΔ 136860/2018 - τα σχετικά. Εμείς το προτιμούμε σε επαγγελματικά μαγειρεία με σύστημα τοπικής κατάσβεσης.
    1 point
  28. Δεν κατάλαβα την ερώτηση εξ αρχής. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι μια αντίστοιχη περίπτωση προτιμήσαμε να κάνουμε δίωρο έναν εσωτερικό χώρο γιατί ο εξωτερικός οικίσκος είχε πολλά μπλεξίματα. Άλλο το άκαυστο υλικό και άλλο η πυραντοχή ενός φέροντος ή μη φέροντος οργανισμού. Κατά τη γνώμη μου ναι. Υπάρχουν υλικά με πιστοποιήσεις αλλά την πυραντοχή του οργανισμού θα την υπολογίσεις εσύ.
    1 point
  29. Για την δουλειά που θέλεις να κάνεις δεν χρειάζεσαι κανένα από τα προγράμματα που ανέφερες. Αν υπάρχουν μελέτες από όπου να προκύπτουν οι απαραίτητες συνθήκες που θέλεις να έχεις στους θαλάμους, θα επιλέξεις τον κτάλληλο εξοπλισμό μελετώντας τα τεχνικά φυλλάδια του εκάστοτε εξοπλισμού. Δεν χρειάζεσαι κανένα πρόγραμμα.
    1 point
  30. Με κλείσατε μέσα το ΣΚ... αλλά νομίζω πως διορθώθηκαν όλα. Αν βρεθεί κανένα σημείο που δε λειτουργεί σωστά, τότε ενημερώνετε με μήνυμα εδώ, όχι τηλεφωνικά.
    1 point
  31. Υπομονή. Ότι φτιαχνόταν εύκολα και γρήγορα το έκανα. Τα υπόλοιπα εν ευθέτω χρόνω
    1 point
  32. Έκανα μια γρήγορη διόρθωση, τουλάχιστον για να λειτουργεί το βασικό κομμάτι του προγράμματος. Αν δείτε να χτυπάνε κάπου τα αποτελέσματα ενημερώστε. Ακόμη δε λειτουργεί η εκτύπωση κρατήσεων ΔΟΥ και ΔΗΜΟΥ, και το XML. Θα διορθωθούν αργότερα
    1 point
  33. και ειπον Αυτοι τοις πλήθοις... Εαν εν γηπεδοις, υφιστανται κατασκευαι ή καταλοιπα κατασκευων, περί ών απητειτο η υπαρξις αδειας, θεωρειται δομημενο ΦΕΚ 334/2021 κεφ. 2 στιχος "εε" εε) εάν είναι αδόμητο. Αδόμητο χαρακτηρίζεται οι- κόπεδο ή γήπεδο, εφόσον δεν υφίσταται σε αυτό κατα- σκευή που προϋποθέτει την έκδοση πράξης εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, -αμην
    1 point
  34. Θέλω, κάποια στιγμή , να μάθω ποιος είναι αυτός ο διεστραμμένος (συνάδελφο δεν τον λες) που ανήμερα Χριστουγέννων(!!??) μπήκε σε διάφορες ενότητες (14 φορές μόνο σήμερα) για να μου βάλει 14(-) στις αναρτήσεις μου(????). Φυσικά και δεν με νοιάζει αλλά βλέπεις αυτή η ριμάδα η περιέργεια???!!! Άντε πες ότι εγώ γράφω βλακείες. Ε! Και?? Αυτός όμως άλλη δουλειά δεν έχει από το να με παρακολουθεί ???????????????
    1 point
  35. Ο δρόμος έγινε πάνω στο ρέμα το οποίο έχει οριοθετηθεί? Για τα τυφλά δες το παρακάτω άρθρο: ν. 4258/14 Άρθρο 36 Το πέμπτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 4164/2013 (Α΄ 156), αντικαθίσταται ως εξής: 1. Μετά τις λέξεις «η δόμηση στα οικόπεδα του πρώ− του» προστίθενται οι λέξεις «και δεύτερου». 2. Μετά τις λέξεις «παρούσας παραγράφου» διαγρά− φονται οι λέξεις «και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης» και επαναδιατυπώνεται η πρόταση: «Πέραν των ανωτέρω, κατ’ εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου και του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινόχρηστων χώρων, εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργα− σίες ασφαλτόστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων.»
    1 point
  36. Δεν το έχω βρει και εγώ αλλα στις μελέτες βάζω ότι έχει Δείκτη>270min και το δέχονται στις υπηρεσίες.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 0 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.