Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      2.555


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.515


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.038


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.065


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. χμ.... όσο πάει αρχίζω να έχω την σκέψη να πάει στην χαλαρή ενότητα.... αν μη τι άλλο να μη γίνονται "ρόμπα" καταστάσεις και ευκαιρία να ξυπνήσουν τα αίματα....
    2 points
  2. πάτε φιρί-φιρί, να το κάνετε "παγκοσμιοποίηση" και να κλειδώσει για κατεβάστε λίγο τους τόνους
    2 points
  3. Κογωπί είναι η σωστή προφορά. Η πρόταση σου που παρέθεσα, δείχνει ότι αγνοείς (-τε) το αντικείμενο. Απλά. Είναι να σαν να βλέπεις κάποιον να τρέχει να κουτουλήσει τον τοίχο φωνάζοντας "το'χω το'χω. Του το λες μια, του το λες δύο, ε μετά παίρνεις ποπκορν. Αυτά από μένα, δεν περιγράφω άλλο.
    2 points
  4. Γλυκούλια.... Τεσπα, εγώ σας προειδοποίησα τι σας περιμένει, κάντε ότι νομίζετε, καλού κακου βρείτε κ ένα δικηγόρο να τον έχετε εύκαιρο.
    2 points
  5. Θα μπορούσες να διαβάσεις πρώτα αυτό που παρέθεσες και μετά να κάνεις την προσπάθεια να απαντήσεις Η ορατότητα σου (φαντάζομαι) πρέπει να είναι επιλεκτική
    2 points
  6. 1Χ25 max από την στιγμή που θα έχεις ένα έργο, μια ΕΕΔΜΚ, έναν ΑΜΟΕ...
    2 points
  7. Προσωπικά δεν θα ανέβαζα δικαιολογητικό, ούτε θα προχωρούσα δήλωση με εμφανώς ψευδή στοιχεία. Αν δω στη ΑΦ οτι δεν υπάρχει το κτίριο προ83, δεν θα επιλέξω την κατ2 όσο και να χτυπιέται ο τύπος.
    2 points
  8. Τώρα κατάλαβα Δημήτρη, ευχαριστώ και πάλι για την διευκρίνιση. Καλησπέρα, είχα ρωτήσει κάτι παρόμοιο πρόσφατα στο παρακάτω: https://www.michanikos.gr/forums/topic/25598-πεα-σε-κτίριο-που-εφαρμόστηκε-κενακ/?do=findComment&comment=1166710 και όπως θα δεις οι απαντήσεις των συν/φων ήταν ότι αν διατηρείται η ίδια ενεργειακή κατάταξη δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  9. Aν δεν θες να ξαναγράψεις κανείς δεν σε εμποδίζει. Επειδή ανά καιρούς επιστρέφεις και δημιουργείς ξανά αρνητικές εντυπώσεις, όσο δεν παραβιάζεις έντονα τους κανόνες συμμετοχής, αποβολή από εμάς δεν θα γίνει διότι δεν αιτιολογείται. Θα σε παραπέμψω στο να διαβάσεις μια φορά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ για να έχεις μια απρόσκοπτη συμμετοχή (εφόσον φυσικά το επιθυμείς). Το αν κάποιοι δεν δέχονται ότι η κοινότητά μας έχει κανόνες και αποχωρούν όπως ισχυρίζεσαι, ουδόλως αφορά τα χιλιάδες μέλη που βρίσκονται εδώ και θέλουν αυτή η κοινότητα να έχει κανόνες για να μπορούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να δημοσιεύουν τις ερωτήσεις τους σεβόμενοι τους συνομιλητές τους. Η ομάδα διαχείρισης το μόνο που κάνει είναι να προασπίζει αυτό το δικαίωμα με την αμερόληπτη τήρηση των κανόνων συμμετοχής. Εάν, για κάποιο λόγο, δεν καλύπτεσαι από αυτή την εξήγηση, μπορείς να στείλεις p.m σε όποιον αρμόδιο συντονιστή της ενότητας θέλεις για να σου εξηγήσει λεπτομερώς τις όποιες διαφωνίες έχεις.
    1 point
  10. Πάλι of topic... Συνάδελφε @Apollonδεν ξέρω αν δραστηριοποιείσαι, σε μεγάλο αστικό κέντρο ή μικρή πόλη αλλά για να σε βάλω να κάνεις ενα ΠΕΑ για νοσοκομείο, φροντιστήριο ή μεγάλο εστιατόριο με <<παπάδες>> σε Η/Μ και έλα μετά να μου πιεις αν είναι επιστήμη ή όχι το ΠΕΑ και στα λέει ένας άσχετος απο ΠΕΑ. Ειδικά εσείς οι τοπογράφοι (μην πω και για άλλες ειδικότητες και γίνω ακόμη περισσότερο κακός), μέχρι <<χθες>> δεν ξέρατε ποιος είναι ο καυστήρας και τι δουλειά κάνει στη θέρμανση... λίγο rispect δεν βλάπτει!
    1 point
  11. Καλησπέρα Άκη. Αν είναι μονοκατοικία, το εξετάζεις ενιαία αφού ακουμπάει και το θεωρείς μια θερμική ζώνη και χώρο χωρίς θέρμανση.
    1 point
  12. Εντωμεταξύ τις πιο πολλές φορές η ΗΤΚ για να γίνει σωστά χρειάζεται και δικηγόρο. Συνεχίστε όμως...
    1 point
  13. Αφού εχεις την τύχη να διακρίνονται από ΑΦ, μην ασχολείσαι περαιτέρω.
    1 point
  14. διακρίνω να εχω κανει διαγώνια αναγνωση και να δηλώνω λάθος εκτίμηση... την καλημέρα μου ( μεσημέριασε! )
    1 point
  15. Άργησα να δω το παρακάτω @avgoust συγνώμη αλλά .....
    1 point
  16. @P_G_B Είναι πιο απλό να θεωρήσεις ολόκληρο το κτίριο ως μία θερμική ζώνη (βλ. σελ. 23 ΤΟΤΕΕ, παράδειγμα ψευδοροφής). Αντίθετα, αν ορίσεις ΜΘΧ, θα πρέπει να ορίσεις κ' την επιφάνειά του, οπότε στο ΠΕΑ θα εμφανίζεται επιφάνεια κύριων χώρων 100τμ κ' συνολική επιφάνεια >100τμ.
    1 point
  17. @Bill22δεν λέει πουθενά ότι ζήτησε την βοήθεια του πελάτη για να κάνει την αίτηση απλά του είπε την αλήθεια, ότι είναι καινούριο φρούτο και πρέπει να δει πως γίνεται.... Και τελικά, έμαθε και την έκανε.... Οπότε μήπως η αρνητική μπήκε γιατί βιάστηκες να κατακρίνεις? υ.γ. Δεν σου έβαλα αρνητική μιας και δεν αξίζει, δεν θα είχα πρόβλημα να σου το πω, άλλωστε αυτά που γράφω σαν αρνητική είναι...
    1 point
  18. Θεωρώ ότι, ο Άκης έχει δίκιο! Προφανώς στο Ελλαδιστάν με τις προχειροδουλειές που μας σερβίρουν (εφαρμογή ΤΕΕ για αυθαίρετα) μπορείς χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα να το κάνεις αυτό που ρωτάς! Η προσωπική μου άποψη όμως είναι ότι, δεν είναι ούτε "ηθικό" ούτε "νόμιμο"!!! Προφανώς εγώ δεν θα το έκανα. Κι ο λόγος είναι απλός.... Αυτά τα extra τ.μ. που θα προσθέσεις, υπάγονται σήμερα (τονίζω το "σήμερα", διότι σήμερα δεν μπορείς να υπάγεις αυθαιρεσίες στην Κατηγορία 5) για ρύθμιση κι αφορούν σε Κατηγορία 5. Μην ξεχνάς ότι, όλες οι "κινήσεις" που γίνονται καταγράφονται... Οι "δικαιολογίες" του στυλ, μα ήδη υπάρχει δήλωση κ.λπ. είναι άνευ νόμιμης ουσίας! Βεβαίως και να το κάνεις τελικώς, το πιθανότερο είναι ότι, ουδείς στο Ελλαδιστάν θ' ασχοληθεί.... P.S. Από το τοπικό ΤΕΕ σου λένε σαχλαμάρες....
    1 point
  19. Την εχω πατησει ετσι 3 φορες. Εκτοτε δηλωνα παραιτηση (με διαφορες δικαιολογιες ). Μακαρι να βγαλεις ακρη, Μονο ενημερωτικα .Το ΠΔ 696/74 αφορα μελετες (με την γενικη εννοια) του δημοσιου.Γιαυτο και δεν βασιζεται σε αυτο ο εντολεας του Υπουργειου Δικαιοσυνης (συνηθως δικαστικος) . Θα πρεπει να εχεις πειστικα παραστατικα στοιχεια δαπανων και ενα ευλογο οφελος (τρεχα γυρευε δηλαδη). Και για να καταλαβεις την συγχυση στον εγκεφαλο τους διαβασε ενα προσωπικο μου παραδειγμα. Διαταχθηκα να κανω δικαστικη πραγματογνωμοσυνη στα πλαισια προανακρισης για τον θανατο 2 ανθρωπων μετα απο καταρρευση τμηματος σπιτιου . Η αποσταση του συμβαντος απο τον τοπο διαμονης μου ηταν 50 χιλ. Πηγα στον τοπο του δυστυχηματος 2 φορες.Χρησιμοποιησα εργαστηριο για θεματα ελεγχου υλικων.Συνομιλησα με γειτονες για να εχω διαφορα στοιχεια.Αναζητησα σε πολεοδομια στοιχεια αδειας κ.λ.π Στην δικη που εγινε κατα του υπευθυνου (κατα την γνωμη του Εισαγγελεα) με καλεσε το δικαστηριο μαρτυρα. Η δικη αναβληθηκε 4 φορες και περαιωθηκε σε 3 χρονια (ευτυχως χωρις εφετειο γιατι τοτε θα πηγαινα και εκει ). Κινδυνευα με μηνυση απο τους φταιχτες (κατ εμε) με μηνυση και αγωγη . Ξερεις ποση ηταν η πληρωμη μου απο το Υπουργειο; ούτε 320 ευρω (βγαλε τον φορο 250 καθαρα).
    1 point
  20. Καλημερα συναδελφε. Σε παρεμφερη περιπτωση οπου στον πινακα ειχαν δηλωθει 2 προμηθευτες αναποδα σε 2 παρεμβασεις(ολα τα αλλα ηταν σωστα ),μετα απο 2 αναλυτικα email που τους εστειλα χωρις απαντηση και τελικα μετα απο τηλ επικοινωνια και αρκετη προσπαθεια να βρω καποιον να μιλησω ο πινακας διορθωθηκε απο αυτους και η αιτηση προχωρησε σε εκταμιευση .
    1 point
  21. Προχώρα άφοβα, έχεις κατοχυρωμένη την ημ/νία υπαγωγής από τότε που επιτρεπόταν η κατ.5, άρα κανένα πρόβλημα σε εκ των υστέρων επέμβαση.
    1 point
  22. @SOKntos Ότι γουστάρει ο καθένας κάνει. Μήπως αν ντύσεις ένα δοκάρι με πανέλο πετροβάμβακα επιτυγχάνει σίγουρα πυραντοχή 90 λεπτά; Δεν ελέγχει κανένας τίποτε!
    1 point
  23. Συμφωνώ, δεν το 'γραψα σωστά. Ο ιδιοκτήτης δίνει τον χρόνο ανέγερσης, με τα κατάλληλα δικαιολογητικά το αποδεικνύει, και ο μηχανικός αναρτά.
    1 point
  24. Από τη μία είναι λυπηρό, από την άλλη έχει λίγο πλάκα η προσπάθεια τεκμηρίωσης του δικαιώματος ή όχι μιας ειδικότητας. Όπου οι Η/Μ στην προσπάθεια τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα το ξεχειλώνουν όσο μπορούν ενώ οι λοιποί ενδιαφερόμενοι εφαρμόζουν τα 2μέτρα και 2 σταθμά. Για να εξηγηθώ (με πολύ απλά λόγια καθότι δεν θα γράψω κατεβατά για λεπτομερή ανάλυση), ένας Η/Μ ουσιαστικά δεν έχει λόγο να ασχολείται με ΗΤΚ καθώς δεν εμπίπτει στο επαγγελματικό του πεδίο. Από την άλλη θα πρέπει να κατανοήσουν οι ΠΜ και λοιποί ότι (περίπου) με την ίδια (τυπική ή ουσιαστική) λογική που μπορούν να κάνουν (υπογράφουν) ΠΕΑ (κτιρίων και συστημάτων) και λοιπά συναφή, έτσι και οι Η/Μ μπορούν να κάνουν ΗΤΚ.
    1 point
  25. Οπότε αρχικώς αν στο εν λόγω ακίνητο όλα είναι νομίμως υφιστάμενα (αν δεν είναι κάνεις υπαγωγή στον 4495 και γίνονται), δημιουργείς μια ΗΤΑ (με τις συνολικές επιφάνειες κ.λπ.), εκδίδεις το ΠΠ και υπολοιείται η ΣΟΙ. Αφού ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, μπορεί στη συνέχεια ν' ακυρωθεί (το ΤΕΕ έχει πει τη διαδικασία γι' αυτό) αυτή η "πρώτη" ΗΤΑ και στη θέση της στο ίδιο "οικόπεδο" να δημιουργηθούν τόσες νέες ΗΤΑ, όσες και οι ΟΙ αυτού (θα σου πει ο συμβολαιογράφος τότε). Προσοχή, καλό είναι να βρεις τρόπο να το συμπεριλάβεις από τώρα στην αμοιβή σου αυτό....
    1 point
  26. Θα πρεπε να ντρεπεσαι καταρχην να λες τετοια λογια και σε συναδελφους σου, που γνωριζουμε επ ακριβως το προγραμμα σπουδων του καθενος και το τι ειναι.Στο δια ταυτα, απο που τεκμαιρεται οτι εσυ ως Πολιτικος μηχανικος κατανοεις καλυτερα απο εμενα Γοκ,Νοκ,4014,4178,4495,1337 κοκ..Ειναι δυνατον να λες εσυ σε εμενα(επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ) οτι δε μπορω να κατανοησω ΔΚ,Τοπογραφικο , και αν νομιζω οτι η ΗΤΚ ειναι απλη ηλεκτρονικη καταγραφη στοιχειων? Ξερω επ ακριβως τι ειναι , ολα τα αρθρα και τη κειμενη νομοθεσια, και θα πρεπε να ντρεπεσαι παρα πολυ επαναλαμβανω να μιλας ετσι σε συναδελφο....η γλωσσα που χρησιμοποιεις στους πελατες, δεν εχει θεση εδω. Τα ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙΑ λοιπον του τυπου, κανε μελετες ΗΜ και τις υπογραφω εγω (ΠΜ) κανε Αρχιτεκτονικα και τα υπογραφω εγω(ΠΜ) τελειωσαν(επαναλαμβανω οτι επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ)....Ο καθεενας θα κριθει επι του πρακτεου το αν γνωριζει καλα τη δουλεια του και το τι ποιοτητας υπηρεσιες παραδιδει. Αυτο που κανεις, ειναι τελειως αντιδεοντολογικο,καθ οτι αποθαρρυνεις ειδκοτητες συναδελφικες να υπογραφουν δουλειες, το οποιο μεταφραζεται στο οτι προσπαθεις να αυξησεις τη πιτα(με συγκεκριμενη κατευθυνση). Το αν τη κανει ενας διοικητικος υπαλληλος , γενικα, δε καταλαβες οτι η πιτα στο επαγγελμα εχει αυξηθει σε τετοιο σημαντικο βαθμο επειδη εχουν διαλυσει ολες τις υπηρεσιες ( πολεοδομιες, τεχνικες υπηρεσιες Δημους κλπ) και τα εχουν αναθεσει ολα στους ιδιωτες στους οποιος εχει περασει και η ευθυνη? Διοικητικος υπαλληλος δε θα μπορουσε οντας μηχανικος να βγαλει ΗΤΚ? τι σχεση εχει αυτο? Μα ακομα δε μπορω να το χωνεψω......το εννοουσες ως Πολ Μηχ(δε ξερω και απο που) ρωτωντας Ηλ Μηχ Μηχ ΕΜΠ αν μπορει να κατανοησει ΝΟΚ ΓΟΚ Πολεοδομικη νομοθεσια εν γενει? Παρεπιπτοντως ειμαι και Πολ Μηχ Τ.Ε. , στην οποια σχολη πηγα με κατατακτηριες,και ολα τα παραπανω τα λεω μετα πληρους λογου γνωσεως και με ιδιαιτερη βαρυτητα εχοντας περασει και απο τα δυο(Μαλιστα,εχοντας την εμπειρια το θεωρω γελοιο απλα και ως επιχειρημα το αν υπαρχει επιστημονικη επαρκεια και δυνατοτητα κατανοησης!!). Αλλα επιμενω και μιλαω ως Ηλ Μηχ Μηχ. Εγω μιλαω συναδελφικα, θεωρωντας ενιαιο το επαγγελμα των μηχανικων και ξεκινωντας απο τη βαση οτι τα συμφεροντα ειναι κοινα(πρεπει να υπαρχει αλληλουποστηριξη και οχι ανταγωνισμος), ενω εσυ εκει.....το παιρνεις συντεχνιακα και μονο. Αντι να θεσετε το θεμα των αμοιβων και σε ποιο επιπεδο εχουν φτασει,ωστε να συννενοηθουμε να υπαρχει μια κοινη βαση ωστε να μην απαξιωνεται το επαγγελμα και οι υπηρεσιες, εσυ εκει , λες και αν αμοιφθει η ΗΤΚ με 100ευρω και ειναι Πολ Μηχ θα παρασχει υπηρεσιες επιπεδου. Τελοσπαντων.....οσον αφορα αυτα τα περι ποινων και οτι τα ματια ειναι ολα πανω μου, τα ακουω εκ του περισσου, και δε ξερω σε τι αποσκοπουν και τι νοημα εχουν.
    1 point
  27. Συναδελφοι βγαλτε κανονικα ΗΤΚ.....το ΤΕΕ, δλδη οι Πολ Μηχ(και λιγοι Αρχ) , βγαλαν μια ανακοινωση που αποφασισαν μονοι τους(για το μεροκαματο τους δλδη), οτι πρεπει να συμμετεχει και Πολ Μη ή Αρχ γιατι εκδιδεται Πιστοποιητικο Πληροτητας. Με λιγα λογια, σου βαζει νταβατζη σε δουλεια δικια σου.Ειναι καθαρα θεμα αμοιβων και μεροκαματων, και φυσικα σε οποιοδηποτε δικαστηριο δε προκειται να περασει αφου υπαρχει ΦΕΚ των επαγγελματικων δικαιωματων για τους διπλωματουχους το 2018. Ειναι ξεκαθαρο τι ρολο παιζει το ΤΕΕ, και τι εξυπηρετει.Εγω ως Διπλ. Ηλ Μηχ ΕΜΠ, σαφεστατα και θα βγαζω ΗΤΚ , γιατι δε ξερει τη πολεοδομικη νομοθεσια καλυτερα απο μενα κανενας Πολ Μηχ(απο που τεκμαιρεται κατι τετοιο?), και φυσικα εχω την επιστημονικη επαρκεια να ελεγξω μια κατοψη σε σχεση με τη πραγματικοτητα, οπως επισης και να κανω αρχιτεκτονικες κατοψεις και τομες(δισδιαστατες) για οποιαδηποτε αδειοδοτηση πλην Οικ. Αδειων. Εχει καταντησει γελοιο αυτο με τα επαγγελματικα δικαιωματα.Δε τιθεται θεμα νομου. Το ΤΕΕ εστελνε οδηγιες στις πολεοδομιες απο ποιους να δεχεται τι, και εκ των πραγματων καθοριζε τη πιτα του επαγγελματος με βαση τα συμφεροντα που εκπροσωπει.Απο την αλλη δε μπορει φυσικα να μη σε αφησει να εκδοσεις ΗΤΚ, ως μελος του ΤΕΕ και ως διπλωματουχο, γιατι το πληρωνεις και συ, και θα ηταν και παρανομο βασει επαγγελματικων δικαιωματων.Βγαζουμε, γινονται δεκτες και τερμα το παραμυθι. Μη το συζητατε αλλο,δεν εχει νοημα. Συναδελφοι καντε τη δουλεια σας, και αφηστε στην ακρη τα αστεια ποιος θα υπογραφει και τι? Οποιος ειναι σε θεση να κανει μια δουλεια θα την υπογραφει, και οποιος δεν ειναι σε θεση, δε θα την υπογραφει (και μαλιστα οχι αλλωνων μελετες και δουλειες) Τερμα τα νταβατζιλικια......ειναι προτιμοτερο να λειτουργουμε συναδελφικα και ολοι οι μηχανικοι συλλογικα, παρα να κατακερματιζουμε το επαγγελμα δημιουργωντας αντιπαλοτητες λογω του μεροκαματου. Ειτε θα υπογραφει ο καθεενας την ειδικοτητα του(στην Ελλαδα δε γινεται αυτο), ητοι ο Πολ Μηχ στατικα ΜΟΝΟ, ο Αρχ αρχιτεκτονικα ΜΟΝΟ, ο Τοπογραφος τοπογραφικα ΜΟΝΟ κλπ......ή θα τα υπογραφουμε ολοι συμφωνα με τη δουλεια μας. Τα αλλα ειναι γελοιοτητες........
    1 point
  28. Και να μην βρίσκεται μια Τομή, φτιάχνουμε μια καινούργια βρε αδελφέ κι αν την περάσουμε κι από το σύστημα των δηλώσεων κ.λπ., αποκτά και τον μανδύα του "εγκεκριμένου σχεδίου"... Υ.Γ. Ορισμένες φορές, βλέποντας μακρυά, τόσο το συμφέρον του ιδιοκτήτη, όσο και το "συμφέρον" του ίδιου του ακινήτου, κάνουμε κινήσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη! Δηλαδή, δεν έχει σημασία το τι σχέδια ζητά ο νόμος σε μια υπαγωγή.... Εκμεταλλευόμαστε τη δυνατότητα που μας δίνει η εφαρμογή του ΤΕΕ και υποβάλλουμε (ή δημιουργούμε) κι άλλα σχέδια κ.λπ.
    1 point
  29. Δες μήπως το έχει εδώ, είναι από προσπάθεια συναδέλφων μέσω Facebook win2.gr_KH_YDOM_ver.3.00.xlsx
    1 point
  30. Ν 4014 (εδιτ απλά τότε δεν κάναμε νομ/σεις λόγω υψηλών αμοιβών μας κλπ) Άρθρο 27 Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων κατασκευών/ χρήσεων 1. Αν δεν υποβληθεί δήλωση ή αν δεν περατωθεί εμπρόθεσμα η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 24, εφαρμόζονται οι ισχύουσες, περί αυθαιρέτων, διατάξεις για την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή την επαναφορά της χρήσης που προβλέπεται από την οικοδομική άδεια, τα δε πρόστιμα που επιβάλλονται υπολογίζονται ως εξής: α. Πρόστιμο ανέγερσης σε ποσοστό 30% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης. β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.
    1 point
  31. Εκδίδω οικ. άδεια νομιμοποίησης για κατασκευή μετά την 28-7-11 και η ΥΔΟΜ μου ζητάει την ημερομηνία ανέγερσης. Της λέω μα δεν χρειάζεται πλέον γιατί τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης υπολογίζονται από το χρόνο διαπίστωσης και της παραθέτω την παρακάτω νομοθεσία Έχει δίκαιο η ΥΔΟΜ ή εγώ? Όλοι οι παλιοί νόμοι και ο Ν 4178/13 (άρθρο 26 παρ 1β -β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών και τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του παρόντος νόμου κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου, από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση άδειας δόμησης ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.) αναφέρονταν σε ημερομηνία ανέγερσης -οπότε και υποβάλαμε Υ.Δ του ιδιοκτήτη για το χρόνο ανέγερσης, ενώ ο 4495/17 για μεν το ανέγερσης αναφέρει α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, ενώ για το διατήρησης αναφέρει β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το ελάχιστο ύψος του προστίμου διατήρησης είναι εκατό (100) ευρώ Άρθρο 92 ΝΟΜΟΣ 4495/2017 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου 1. Η διαπίστωση και ο χαρακτηρισμός αυθαιρέτου γίνεται ύστερα από αυτοψία δύο (2) ελεγκτών δόμησης, οι οποίοι ειδοποιούνται ύστερα από κλήρωση από το αρμόδιο Περιφερειακό Παρατηρητήριο για να διενεργήσουν την αυτοψία. Οι υπάλληλοι του Τοπικού Παρατηρητηρίου μεριμνούν για την παροχή στους Ελεγκτές Δόμησης των απαιτούμενων πληροφοριών και στοιχείων, όπως την ύπαρξη οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης και την Τιμή Ζώνης που ισχύει στην περιοχή. 2. Οι δύο Ελεγκτές Δόμησης διενεργούν επιτόπια αυτοψία και συντάσσουν έκθεση αυτοψίας, την οποία υποβάλλουν στην οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα σε διάστημα δύο ημερών. Την ημέρα της αυτοψίας τοιχοκολλούν στο αυθαίρετο πρόσκληση προς το φερόμενο κύριο, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή να προσέλθει το νωρίτερο τρεις (3) ημέρες και το αργότερο επτά (7) ημέρες μετά τη διενέργεια της αυτοψίας στο Τοπικό Παρατηρητήριο, προκειμένου να λάβει γνώση αντιγράφου της έκθεσης αυτοψίας. Η έκθεση αυτή αφορά το αυθαίρετο και μόνο και όχι τον ιδιοκτήτη, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή του. Η μη αναφορά τους ή η εσφαλμένη αναφορά τους δεν ασκεί επιρροή στην πρόοδο της διαδικασίας. 3. Στην έκθεση αυτοψίας αναφέρεται η θέση του αυθαιρέτου με συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ ‘87, συνοπτική περιγραφή με σκαρίφημα, οι διαστάσεις του και οι πολεοδομικές διατάξεις που έχουν παραβιαστεί. Η ίδια έκθεση περιλαμβάνει υπολογισμό προστίμων διατήρησης και ανέγερσης, καθώς και σημείωση ότι κάθε ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα, μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας, να υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή στο κατά τόπο αρμόδιο Τοπικό Παρατηρητήριο.
    1 point
  32. Σε συνέχεια του θέματος "Παράταση ισχύος οικοδομικών αδειών" όπως αναφέρει το άρθρο 60 (ΦΕΚ 150/Α/30.07.2022) που τροποποιεί το άρθρο 52 του Ν.4710/2020 : Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020(Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται, εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις για τις άδειες του ν. 4030/2011 (Α’ 249) και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α’ 249) μετά την 31.12.2017 ή τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται από τη λήξη της έως τις 31.12.2024.» 4964.2022.pdf
    1 point
  33. Η ΗΤ αποδεικνύεται αποτυχία και, σε αυτό τον τομέα. Λες και είναι επιστήμη να διαβάσεις τι έχει χτιστεί και να συμπληρώσεις κάποια κουτάκια. Αν ήταν έτσι να βάζανε και όρια εμπειρίας και άλλους κοφτές. Τόση κουβέντα γιατί έχουμε ξεχάσει πως η ΗΤ θα πρέπει να είναι μια πράξη της διοίκησης, δηλαδή του κράτους. Μιλάμε δηλαδή για τι ποινές θα έχει κάποιος αν δεν γίνει σωστά; Σε λίγο ας πουν ότι νέες άδειες θα βγαίνουν από τους έχοντες τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς κανένα έλεγχο από την διοίκηση. Δεν καταλαβαίνω την διαφορά στο μεν (ΗΤ) και στο δε (Νέα Αδεια) με τα επιχειρήματα που διαβαζω. Όπως να έχει το ΤΕΕ σαν φορέας δεν παράγει το έργο που όλοι θέλουμε. Αντί να βγάζει τις γνωστες ανακοινώσεις και γνωμοδότησεις που θα πρέπει να ψάχνουμε μια βδομάδα να καταλάβουμε τι ισχύει, ας τις εφαρμόσει άμεσα στο σύστημα και να απαγορεύει ή να βγάζει κάποιο μήνυμα στους μη έχοντες δικαίωμα να συνταξουν την ΗΤ. Να εφαρμόσει σύστημα ψηφιακής υπογραφής και ελέγχου ειδικότητας όπως με τα εξαρτημένα Τοπογραφικά και να λέει ότι φίλε απλα δεν περνάει η ειδικότητα σου. Τώρα δηλαδή υποβάλει καποιος πχ την ΗΤ, βγαίνει μια βεβαίωση και συζητάμε εάν κάποιοι μπορούν να την υπογράψουν η όχι. Δεν στέκει. Θα μπορούσε, και ίσως θα επρεπε να βγαίνει έτοιμη με ψηφ. Υπογραφή και όλα. Κοινως αφήνοντας αυτή την κουβέντα, πιο σοφοί δεν γινόμαστε. Προχωρώντας, ψάχνοντας και ο Θεός βοηθός ή μάλλον ότι πει ο Συμβολαιογραφος. Δεν παίρνει χαμπάρι το ΤΕΕ.
    1 point
  34. Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους! Για άλλη μια φορά το τιτανοτεράστιο ΤΕΕ κατάφερε με ανακοίνωση που πρέπει να είσαι η Πυθία για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής, να φέρει το μπάχαλο μεταξύ μας. Προσωπικά μιλώντας είμαι υπέρ της έκδοσης ΗΤΚ με συνεργασία και συμμετοχή όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων που χρειάζονται για τον σωστό έλεγχο της πολεοδομικής νομιμότητας ή όχι ενός κτιρίου όπως πολύ σωστά προανέφεραν κάποιοι συνάδελφοι ΠΕ και συμφωνώ μαζί τους. Ξέχασαν όμως να επισημάνουν πως στην ανακοίνωση του ΤΕΕ στις ειδικότητες των συναδέλφων συμπεριλαμβάνονται και οι ΑΤΜ. Αυτοί γιατί λοιπόν; Ποιες γνώσεις έχουν πέραν του ελέγχου του τοπογραφικού διαγράμματος (άντε και τις τυχόν υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης) στις υπόλοιπες μελέτες που συνοδεύουν μια οικοδομική άδεια; Γνωρίζουν από στατικές μελέτες; Από ηλεκτρολογικά; Από μηχανολογικά; Νομίζω την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Αντί να εστιάσουμε στο πως θα μπορούσε να διαμορφωθεί πιο σωστά ο θεσμός της ΗΤΚ και να συμμετέχουν όλες οι αρμόδιες ειδικότητες έτσι ώστε αυτή να συμπληρώνεται και να εκδίδεται σωστά, λογομαχούμε μεταξύ μας και μας έχουν πάρει "φαλάγγι" οι συμβολαιογράφοι και κάνουν και υποδείξεις επί της εργασίας μας πολλές φορές. Φυσικά δεν έχω κάτι συνολικά με τους συμβολαιογράφους αλλά μιλάω για περιπτώσεις που τις έχω συναντήσει σε καθημερινή βάση στην εργασία μας. Καλοί και οι προβληματισμοί για την ΗΤΚ αλλά βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος....οι αμοιβές πολλές φορές είναι στα τάρταρα, το ΤΕΕ είναι τελείως διακοσμητικό, η νομοθεσία έχει γίνει τέτοια που μας έχει κάνει να πεταγόμαστε σαν ελατήρια στις 02:00 τα μεσάνυχτα μήπως μας ξέφυγε η άνω τελεία και είμαστε καθημερινά έρμαια του κάθε δημοσίου υπαλλήλου που μπορεί να ξύπνησε στραβά. "Τι θες εσύ τώρα εδώ μεσημεριάτικα έλα αύριο το πρωί" μου είπε η Χ υπάλληλος της πολεοδομίας Καλαμάτας προχθές κυρίες και κύριοι αξιότιμοι συνάδελφοι....έτσι ακριβώς....και κάτι τελευταίο....χθες ήμουν παρών σε συμβολαιογραφική πράξη πώλησης αγροτεμαχίου διότι είχα συντάξει το τοπογραφικό, για να πληρωθώ. Εγώ έλαβα 300 ευρώ συν το ΦΠΑ και ο μεσίτης έλαβε από το σχήμα πωλητή-αγοραστή 8000 ευρώ τα οποία δεν φάνηκαν και πουθενά.....εντάξει είμαστε; Εντάξει είμαστε! (που λέει και μια ψυχή) Συγνώμη αν κούρασε η μακροσκελής ανάρτηση μου αλλά πραγματικά φτάνει με αυτή τη φαγωμάρα μεταξύ μας.
    1 point
  35. Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…
    1 point
  36. τότε η ανακοίνωση θα έπρεπε να ήταν "εξουσιοδοτούμενος μηχανικός θα είναι ΜΟΝΟ ΠΜ κλπ" και θα γινόταν η μάχη του Δράμαλη...αλλά η ανακοίνωση δεν λέει κάτι τέτοιο.
    1 point
  37. Φαντάζομαι συζητάμε για αυτή την απόφαση του ΤΕΕ... https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ Δεν υπάρχουν πουθενά οι λέξεις ''διαχειριστής'' ή ''εξουσιοδοτημένος'' μηχανικός, αντίθετα υπάρχουν μόνο οι λέξεις ''συμμετέχει'' και ''ομάδα έργου''. Η κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι θέμα ειδικοτήτων. Ο πολεοδομικός έλεγχος του ακινήτου προφανώς έχει γίνει από τον συμμετέχοντα ΠΜ ή ΑΜ ή ΑΤΜ ή ΤΕ δομικών έργων που είναι αρμόδιος και πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά στην ομάδα . Από εκεί και πέρα δεν αναφέρει τίποτα για το ποιος θα πατήσει το κουμπί (διαχειριστής). Αυτό διαβάζω εγώ, αν εννοούν κάτι άλλο υπάρχει τεράστιο πρόβλημα γλώσσας και έκφρασης στο ΤΕΕ...τι να πω...
    1 point
  38. η εκ μεταφοράς από το e-adeies έννοια της "ομάδας έργου" στην νομοθεσία της ΗΤΚ δεν υπάρχει πουθενά...ίσα ίσα που λέει ακριβώς το αντίθετο η νομοθεσία ότι: απαγορεύεται η συνυπογραφή.....η εισαγωγή της προφανώς είναι αποτέλεσμα συμβιβασμού στη "μάχη" που έγινε...ώστε να βολεύει όλους...ή αλλιώς στριβειν μέσω της ομάδας!!!!!
    1 point
  39. Ευχαριστώ για την απάντηση. Στην περίπτωση που ΟΑ προέβλεπε 40 τμ ΚΧ (αποθήκη) κι εγώ με τον 4495 είχα αλλαγή από ΚΧ (αποθήκη) -> Βοηθητική Χρήση με ίδια τμ, πώς θα έκανα τις εγγραφές; ΟΑ: ΚΧ: 40 τμ 4495: ΚΧ: -40 τμ ΒΘ: 40 τμ
    1 point
  40. Αυθαίρετα συμπέρασμα βγάζεις που δεν προκύπτουν από πουθενά, για αυτό και η αντιμετώπιση από τους συμβολαιογράφους οι οποίοι προσπαθούν να τηρούν στο ακέραιο την νομοθεσία. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουν την διαφορά του ΑΝ ή του Δεν χρειάζεται αποτύπωση. Με απλά λόγια αν το ακίνητο είναι νόμιμο, ή τακτοποιημένο τότε όλες οι ειδικότητες μπορούν να εκδώσουν την ΗΤΚ. Αν όχι τότε πρώτα θα γίνει η τακτοποίηση και μετά θα εκδοθεί η ΗΤΚ. Πιο απλά δεν μπορώ να γράψω, λυπάμαι. Είμαστε σίγουροι και για την κατάληξη που θα έχει το θέμα, την ίδια με το ΠΕΑ. Οι Αρχ. και οι Πολιτικοί Μηχανικοί θα περάσουν αυτό που θέλουν.
    1 point
  41. αν καταλαβα καλα, υπαρχει πρακτικο συμβιβασμου, επίσημο. Προφανως η αποφαση/πρακτικο δεν μεταγραφεται ετσι οπως ειναι. Η διαδικασια ειναι [ ν. 4495, αρθρο 83 παρ.1] α] εκδοση τελεσιδικης δικαστικης αποφασης ή πρακτικου β] τακτοποιηση αυθαιρεσιων απο τον νομιμο κυριο γ] ταυτοτητα δ] μεταγραφη Οποιος, μετα ταυτα, "αρνειται", υποχρεουται να διατυπωσει γραπτως την αρνηση του.
    1 point
  42. Πελάτης μου έχει λάβει στα χέρια του Πρακτικό Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς ΑΡΘ.214Α Κ.ΠΟΛ..Δ, μέσω του οποίου μετά από αγωγή ο Ειρηνοδίκης αποφάσισε οτι ο γείτονας αναγνωρίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πελάτη μου και σύμφωνα με την απόφαση αυτή ο ενάγοντας (πελάτης μου) είναι απόλυτος και αποκλειστικός κύριος του ακινήτου στο οποίο θα βγει Η.Τ.Κ. Η απόφαση αυτή σύμφωνα με το δικηγόρο δε μπορεί να μεταγραφεί στο Υποθηκοφυλακείο και με βάση αυτή θα πρέπει να προχωρήσω στη συμπλήρωση ΗΤΚ. Μπορεί να γίνει αυτό; Κάτι δε μου αρέσει... Το ΤΕΕ πέρα από το email έχει και τηλεφωνική υποστήριξη επί νομικών θεμάτων της ΗΤΚ;
    1 point
  43. Έχω την εντύπωση ότι οι ανοιχτοί ημιϋπαίθριοι δεν χρειάζεται να δηλωθούν στην ηλεκτρονική ταυτότητα... κάνω λάθος ?? Αντιθέτως πρέπει κάπως να δηλωθούν οι χώροι αποκλειστικής χρήσης με την επιφάνειά τους... Αν καταλαβαίνω καλά, στην ηλεκτρονική ταυτότητα δηλώνεται οτιδήποτε έχει "αξία" στη μεταβίβαση, οπότε και πρέπει να είναι σαφώς ορισμένο για να μπορεί ο εκάστοτε συμβολαιογράφος να συντάξει σωστά τη δήλωση υπολογισμού φόρου μεταβίβασης. edit: Λάθος απάντηση έδωσα... κανονικά δηλώνονται οι ΑΗΧ.. συγγνώμη για τη σύγχυση
    1 point
  44. Ναι με τις κάθετες είναι ένα θέμα, γιατί αν αλλάξεις τετραγωνικά, θα θέλει και τροποποίηση η σύσταση. Για αυτό και συνήθως αποφεύγουμε τα εξαρτημένα σε συστάσεις και πάμε με το παλιό τοπογραφικό της σύστασης. Πες όμως ότι σε στέλνουν να κάνεις εξαρτημένο σε ένα αυτοτελές οικόπεδο, με πολύ παλιό τοπογραφικό/άδεια. Δεν πρέπει να μπούνε τα πραγματικά τετραγωνικά; Και η Κατηγορία 3 δεν είναι τόσο απλό στην περίπτωσή μου, γιατί είμαι σε παραδοσιακό οικισμό και θα πρέπει να περάσω από ΣΑ, με τις καθυστερήσεις που συνεπάγεται (κάποιους μήνες δηλαδή). Και δεν βρίσκω λόγο να το κάνω, εφόσον ο νόμος αποδέχεται τις εξαιρέσεις του άρθρου 82.
    1 point
  45. Το ερώτημά σου τελικά αφορά ιδιοκτησιακές διαφορές ή καθαρά πολεοδομικό ζήτημα. Το αν δεν έχουν υλοποιηθεί σωστά τα όρια του γηπέδου, ή αν υπάρχουν αμφισβητήσεις αυτό δεν αφορά την πολεοδομική νομοθεσία. Αν κάποιος όμορος θεωρεί ότι του έχουν καταπατήσει τμήμα γηπέδου μπορεί να προβεί σε νομικές ενέργειες. Βλέπεις το άρθρο 29 Ν. 4495/17 (*) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Σε εκτός σχεδίου γήπεδο επιτρέπεται απλή συρματοπερίφραξη χωρίς σενάζ ή λιθοδομή μέχρι 1 μ. Αποκλείονται στοιχεία σκυροδέματος σε κάθε περίπτωση. Συνεπώς περιτοίχιση από οπλισμένο σκυρόδεμα απαιτεί πρώτα την έκδοση οικοδομικής άδειας, ανεξαρτήτως ύψους. Βλέπεις ΦΕΚ 270/Δ/85 και ΝΟΚ παρακάτω. Έχω τη γνώμη ότι το ΠΔ περί εκτός σχεδίου δόμηση, κατισχύει της διάταξης του άρθρου 17 περί ύψους περιτοίχισης και συνεχίζει να ισχύει ο περιορισμός μέγιστου ύψους περίφραξης 2,50 μ (και όχι 3μ που αναφέρει ο ΝΟΚ). (*) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ, άρθρο 1 ΦΕΚ 270/Δ/85: 13. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων γηπέδων με μόνιμη κατασκευή. Το ύψος του περιγράμματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα δύο και μισό (2,50) μ. μετρούμενο από το έδαφος. Κατ' εξαίρεση το ύψος του περιφράγματος μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω καθοριζόμενο ύψος όταν λόγοι ασφαλείας το επιβάλλουν σε περιπτώσεις ειδικών κτιρίων. Οι λόγοι αυτοί πιστοποιούνται από τον αρμόδιο εκάστοτε φορέα απαιτείται δε και η γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. α) 'Οταν από τις κείμενες διατάξεις προβλέπεται η τήρηση προκηπίου το ύψος του συμπαγούς περιφράγματος δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα (1) μ. μετρούμενο από το έδαφος. β) Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρο κατασκευή (συρματόπλεγμα κλπ.). Άρθρο 17 ΝΟΚ : 9. Περιφράγματα α) Τα οικόπεδα οριοθετούνται με σταθερούς οριοδείκτες ή με περιφράγματα. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων οικοπέδων και γηπέδων και των μη ρυμοτομούμενων τμημάτων των μη αρτίων και μη οικοδομήσιμων οικοπέδων, που βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές. Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα. β) Τα περιφράγματα τοποθετούνται είτε κατά μήκος των ορίων των ομόρων οικοπέδων είτε στο πρόσωπο αυτών. Όλα τα περιφράγματα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου εντός του οικοπέδου. γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν μπορεί να έχουν ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από 1,50 μ.. Τα αυλόθυρα - πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης έχουν μέγιστο ύψος 2,50 μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους 3,00 μ., σε ειδικές περιπτώσεις, ή σε παραδοσιακούς οικισμούς, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. δ) Αν το φυσικό έδαφος στη ρυμοτομική γραμμή είναι υψηλότερο από τη στάθμη του πεζοδρομίου από 1,00 μ. έως 2,50 μ., το περίφραγμα μπορεί να κατασκευαστεί συμπαγές έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους. Αν από τη στάθμη του πεζοδρομίου έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους στη ρυμοτομική γραμμή υπάρχει υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη από 2,50 μ., το συμπαγές τμήμα του περιφράγματος μπορεί να έχει ύψος έως 2,50 μ. και το έδαφος κλιμακώνεται έτσι ώστε κάθε κλιμάκωση να έχει ύψος έως 2,50 μ. και πλάτος τουλάχιστον 1,50 μ. ε) Στα οικόπεδα και γήπεδα, στα οποία ανεγείρονται ειδικά κτίρια, επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση του αρμόδιου από άποψη λειτουργίας του συγκεκριμένου κτιρίου φορέα να κατασκευάζεται συμπαγές περίφραγμα, με ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ., εφόσον απαιτείται από λόγους ασφάλειας ή λειτουργίας. στ) Οι ιδιοκτησίες που καθορίζονται με κάθετη σύσταση ιδιοκτησίας, περιφράσονται μόνον στα όρια του οικοπέδου ή του γηπέδου.
    1 point
  46. απαντω μονος μου . μηπως βοηθησω και σκεψεις αλλων συναδελφων. 1) αυτη η εξωτερικη σκαλα που εξυπηρετει αποκλειστικα τον α οροφο που εχει μια ιδιοκτησια και δεν προκειται να κτιστει αλλος οροφος αφου εχει στεγη και ειναι σε οικισμο., δεν ειναι κοινοχρηστος χωρος. ισως να μπορει να μπει ως παρακολουθημα της ιδιοκτησιας αυτης ωστε να φανει στον πινακα η επιφανεια του (ισως και ο ογκος του) αλλα να μην παρει δικα του χιλιοστα. οπως μπαινει και στο παραδειγμα που υπαρχει στα downloads η αποθηκη. 2) αρα απαντω οτι δεν παιρνουν χιλιοστα τα παρακολουθηματα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.