Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2023 in Δημοσιεύσεις
-
χμ.... όσο πάει αρχίζω να έχω την σκέψη να πάει στην χαλαρή ενότητα.... αν μη τι άλλο να μη γίνονται "ρόμπα" καταστάσεις και ευκαιρία να ξυπνήσουν τα αίματα....2 points
-
πάτε φιρί-φιρί, να το κάνετε "παγκοσμιοποίηση" και να κλειδώσει για κατεβάστε λίγο τους τόνους2 points
-
Κογωπί είναι η σωστή προφορά. Η πρόταση σου που παρέθεσα, δείχνει ότι αγνοείς (-τε) το αντικείμενο. Απλά. Είναι να σαν να βλέπεις κάποιον να τρέχει να κουτουλήσει τον τοίχο φωνάζοντας "το'χω το'χω. Του το λες μια, του το λες δύο, ε μετά παίρνεις ποπκορν. Αυτά από μένα, δεν περιγράφω άλλο.2 points
-
2 points
-
Γλυκούλια.... Τεσπα, εγώ σας προειδοποίησα τι σας περιμένει, κάντε ότι νομίζετε, καλού κακου βρείτε κ ένα δικηγόρο να τον έχετε εύκαιρο.2 points
-
Θα μπορούσες να διαβάσεις πρώτα αυτό που παρέθεσες και μετά να κάνεις την προσπάθεια να απαντήσεις Η ορατότητα σου (φαντάζομαι) πρέπει να είναι επιλεκτική2 points
-
2 points
-
Προσωπικά δεν θα ανέβαζα δικαιολογητικό, ούτε θα προχωρούσα δήλωση με εμφανώς ψευδή στοιχεία. Αν δω στη ΑΦ οτι δεν υπάρχει το κτίριο προ83, δεν θα επιλέξω την κατ2 όσο και να χτυπιέται ο τύπος.2 points
-
Τώρα κατάλαβα Δημήτρη, ευχαριστώ και πάλι για την διευκρίνιση. Καλησπέρα, είχα ρωτήσει κάτι παρόμοιο πρόσφατα στο παρακάτω: https://www.michanikos.gr/forums/topic/25598-πεα-σε-κτίριο-που-εφαρμόστηκε-κενακ/?do=findComment&comment=1166710 και όπως θα δεις οι απαντήσεις των συν/φων ήταν ότι αν διατηρείται η ίδια ενεργειακή κατάταξη δεν υπάρχει πρόβλημα.1 point
-
κατά κανόνα απόληξη κλιμακοστασίου και λεβητοστάσια τα ορίζουμε ως κοινόχρηστους χώρους και άρα χωρίς χιλιοστά. Φυσικά εάν η ιδιοκτησία /ες για ειδικούς λόγους θέλει να μη είναι κοινόχρηστα τότε αλλάζει. Ο πίνακας σου θέλει συμπληρώματα αρκετά και βασικά στήλη ανά όροφο με περιγραφή κοινοχρήστων επιφανειών τους και όγκου. Δεν κατάλαβα γιατί τονίζεις το "δεν υπάρχει δικαίωμα υψούν". Αφού τώρα φτιάχνεις τον πίνακα αν θέλετε δικαίωμα υψούν το ορίζεις στον πίνακα.1 point
-
Για λόγους δεοντολογίας, δεν επιτρέπεται να εμπλεκόμαστε σε εν εξελίξει έργο άλλου συναδέλφου1 point
-
Aν δεν θες να ξαναγράψεις κανείς δεν σε εμποδίζει. Επειδή ανά καιρούς επιστρέφεις και δημιουργείς ξανά αρνητικές εντυπώσεις, όσο δεν παραβιάζεις έντονα τους κανόνες συμμετοχής, αποβολή από εμάς δεν θα γίνει διότι δεν αιτιολογείται. Θα σε παραπέμψω στο να διαβάσεις μια φορά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ για να έχεις μια απρόσκοπτη συμμετοχή (εφόσον φυσικά το επιθυμείς). Το αν κάποιοι δεν δέχονται ότι η κοινότητά μας έχει κανόνες και αποχωρούν όπως ισχυρίζεσαι, ουδόλως αφορά τα χιλιάδες μέλη που βρίσκονται εδώ και θέλουν αυτή η κοινότητα να έχει κανόνες για να μπορούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να δημοσιεύουν τις ερωτήσεις τους σεβόμενοι τους συνομιλητές τους. Η ομάδα διαχείρισης το μόνο που κάνει είναι να προασπίζει αυτό το δικαίωμα με την αμερόληπτη τήρηση των κανόνων συμμετοχής. Εάν, για κάποιο λόγο, δεν καλύπτεσαι από αυτή την εξήγηση, μπορείς να στείλεις p.m σε όποιον αρμόδιο συντονιστή της ενότητας θέλεις για να σου εξηγήσει λεπτομερώς τις όποιες διαφωνίες έχεις.1 point
-
Πάλι of topic... Συνάδελφε @Apollonδεν ξέρω αν δραστηριοποιείσαι, σε μεγάλο αστικό κέντρο ή μικρή πόλη αλλά για να σε βάλω να κάνεις ενα ΠΕΑ για νοσοκομείο, φροντιστήριο ή μεγάλο εστιατόριο με <<παπάδες>> σε Η/Μ και έλα μετά να μου πιεις αν είναι επιστήμη ή όχι το ΠΕΑ και στα λέει ένας άσχετος απο ΠΕΑ. Ειδικά εσείς οι τοπογράφοι (μην πω και για άλλες ειδικότητες και γίνω ακόμη περισσότερο κακός), μέχρι <<χθες>> δεν ξέρατε ποιος είναι ο καυστήρας και τι δουλειά κάνει στη θέρμανση... λίγο rispect δεν βλάπτει!1 point
-
Καλησπέρα Άκη. Αν είναι μονοκατοικία, το εξετάζεις ενιαία αφού ακουμπάει και το θεωρείς μια θερμική ζώνη και χώρο χωρίς θέρμανση.1 point
-
Εντωμεταξύ τις πιο πολλές φορές η ΗΤΚ για να γίνει σωστά χρειάζεται και δικηγόρο. Συνεχίστε όμως...1 point
-
Αφού εχεις την τύχη να διακρίνονται από ΑΦ, μην ασχολείσαι περαιτέρω.1 point
-
διακρίνω να εχω κανει διαγώνια αναγνωση και να δηλώνω λάθος εκτίμηση... την καλημέρα μου ( μεσημέριασε! )1 point
-
Άργησα να δω το παρακάτω @avgoust συγνώμη αλλά .....1 point
-
@P_G_B Είναι πιο απλό να θεωρήσεις ολόκληρο το κτίριο ως μία θερμική ζώνη (βλ. σελ. 23 ΤΟΤΕΕ, παράδειγμα ψευδοροφής). Αντίθετα, αν ορίσεις ΜΘΧ, θα πρέπει να ορίσεις κ' την επιφάνειά του, οπότε στο ΠΕΑ θα εμφανίζεται επιφάνεια κύριων χώρων 100τμ κ' συνολική επιφάνεια >100τμ.1 point
-
Εσύ φίλε μου καλά θα πράξεις! Ο "τύπος" όμως θα πάει παρακάτω, που θα βρει τη λύση του.... Υ.Γ. Γι' αυτό πριν οτιδήποτε υπογράφεται η σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης (που καλύπτει κάθε λεπτομέρεια) και εισπράττεται προκαταβολή (τουλάχιστον 50% της αμοιβής).1 point
-
@Bill22δεν λέει πουθενά ότι ζήτησε την βοήθεια του πελάτη για να κάνει την αίτηση απλά του είπε την αλήθεια, ότι είναι καινούριο φρούτο και πρέπει να δει πως γίνεται.... Και τελικά, έμαθε και την έκανε.... Οπότε μήπως η αρνητική μπήκε γιατί βιάστηκες να κατακρίνεις? υ.γ. Δεν σου έβαλα αρνητική μιας και δεν αξίζει, δεν θα είχα πρόβλημα να σου το πω, άλλωστε αυτά που γράφω σαν αρνητική είναι...1 point
-
Θεωρώ ότι, ο Άκης έχει δίκιο! Προφανώς στο Ελλαδιστάν με τις προχειροδουλειές που μας σερβίρουν (εφαρμογή ΤΕΕ για αυθαίρετα) μπορείς χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα να το κάνεις αυτό που ρωτάς! Η προσωπική μου άποψη όμως είναι ότι, δεν είναι ούτε "ηθικό" ούτε "νόμιμο"!!! Προφανώς εγώ δεν θα το έκανα. Κι ο λόγος είναι απλός.... Αυτά τα extra τ.μ. που θα προσθέσεις, υπάγονται σήμερα (τονίζω το "σήμερα", διότι σήμερα δεν μπορείς να υπάγεις αυθαιρεσίες στην Κατηγορία 5) για ρύθμιση κι αφορούν σε Κατηγορία 5. Μην ξεχνάς ότι, όλες οι "κινήσεις" που γίνονται καταγράφονται... Οι "δικαιολογίες" του στυλ, μα ήδη υπάρχει δήλωση κ.λπ. είναι άνευ νόμιμης ουσίας! Βεβαίως και να το κάνεις τελικώς, το πιθανότερο είναι ότι, ουδείς στο Ελλαδιστάν θ' ασχοληθεί.... P.S. Από το τοπικό ΤΕΕ σου λένε σαχλαμάρες....1 point
-
Την εχω πατησει ετσι 3 φορες. Εκτοτε δηλωνα παραιτηση (με διαφορες δικαιολογιες ). Μακαρι να βγαλεις ακρη, Μονο ενημερωτικα .Το ΠΔ 696/74 αφορα μελετες (με την γενικη εννοια) του δημοσιου.Γιαυτο και δεν βασιζεται σε αυτο ο εντολεας του Υπουργειου Δικαιοσυνης (συνηθως δικαστικος) . Θα πρεπει να εχεις πειστικα παραστατικα στοιχεια δαπανων και ενα ευλογο οφελος (τρεχα γυρευε δηλαδη). Και για να καταλαβεις την συγχυση στον εγκεφαλο τους διαβασε ενα προσωπικο μου παραδειγμα. Διαταχθηκα να κανω δικαστικη πραγματογνωμοσυνη στα πλαισια προανακρισης για τον θανατο 2 ανθρωπων μετα απο καταρρευση τμηματος σπιτιου . Η αποσταση του συμβαντος απο τον τοπο διαμονης μου ηταν 50 χιλ. Πηγα στον τοπο του δυστυχηματος 2 φορες.Χρησιμοποιησα εργαστηριο για θεματα ελεγχου υλικων.Συνομιλησα με γειτονες για να εχω διαφορα στοιχεια.Αναζητησα σε πολεοδομια στοιχεια αδειας κ.λ.π Στην δικη που εγινε κατα του υπευθυνου (κατα την γνωμη του Εισαγγελεα) με καλεσε το δικαστηριο μαρτυρα. Η δικη αναβληθηκε 4 φορες και περαιωθηκε σε 3 χρονια (ευτυχως χωρις εφετειο γιατι τοτε θα πηγαινα και εκει ). Κινδυνευα με μηνυση απο τους φταιχτες (κατ εμε) με μηνυση και αγωγη . Ξερεις ποση ηταν η πληρωμη μου απο το Υπουργειο; ούτε 320 ευρω (βγαλε τον φορο 250 καθαρα).1 point
-
Καλημερα συναδελφε. Σε παρεμφερη περιπτωση οπου στον πινακα ειχαν δηλωθει 2 προμηθευτες αναποδα σε 2 παρεμβασεις(ολα τα αλλα ηταν σωστα ),μετα απο 2 αναλυτικα email που τους εστειλα χωρις απαντηση και τελικα μετα απο τηλ επικοινωνια και αρκετη προσπαθεια να βρω καποιον να μιλησω ο πινακας διορθωθηκε απο αυτους και η αιτηση προχωρησε σε εκταμιευση .1 point
-
1 point
-
@SOKntos Ότι γουστάρει ο καθένας κάνει. Μήπως αν ντύσεις ένα δοκάρι με πανέλο πετροβάμβακα επιτυγχάνει σίγουρα πυραντοχή 90 λεπτά; Δεν ελέγχει κανένας τίποτε!1 point
-
Συμφωνώ, δεν το 'γραψα σωστά. Ο ιδιοκτήτης δίνει τον χρόνο ανέγερσης, με τα κατάλληλα δικαιολογητικά το αποδεικνύει, και ο μηχανικός αναρτά.1 point
-
1 point
-
Σωστή τοποθέτηση. Να μείνει αυτό. Όλοι νομίζουν ότι η ΗΤ είναι απλώς μια καταχώρηση. Να θυμίσουμε σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το αντικείμενο ότι η καταχώρηση σχεδίων και δικαιολογητικών είναι το τελευταίο μέρος του έργου. Ένα ακίνητο για να φτάσει στην ΗΤ, θα πρέπει να είναι "καθαρό" από τεχνικής και νομικής άποψης. Στο δικό μας κομμάτι (πολλές φορές -για να μην πω τις περισσότερες-αλληλένδετο με την νομική ταυτότητα του ακινήτου) πριν να έχουμε ολοκληρώσει τον έλεγχο πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου δεν σκεφτόμαστε καν για σύνταξη ΗΤΚ. Ένα γενικότερο σχόλιο συνάδελφε αν μου επιτρέπεις, οι έλεγχοι όπως το σύστημα αδειών και ελέγχων υφίσταται μετά τις σαρωτικές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια, επί της ουσίας αφορούν ελέγχους μεταξύ μας (δηλαδή μεταξύ μηχανικών) και εξηγούμαι. Σήμερα έλεγξες εσύ με την ιδιότητά σου ως ελεγκτής δόμησης και έβγαλες αρνητικό πόρισμα. Αύριο ελέγχω εγώ ως τεχνικός σύμβουλος πελάτη υποψήφιου αγοραστή και βλέπω σφάλματα, σε Ο.Α, τακτοποίηση, ΗΤ κλπ και τον συμβουλεύω να μην το αγοράσει προ διόρθωσης (αν βεβαίως μπορεί να διορθωθεί). Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα στραφεί εναντίον του μηχανικού που τα έκανε μαντάρα. Να το πάω παραπέρα. Θα αξιώσει και αποζημίωση. Μεθαύριο θα αιτηθεί δάνειο από τράπεζα. Θα έρθει ο συνάδελφος εκτιμητής θα του ρίξει άκυρο. Πάει το δάνειο. Θα ρωτήσει ο ιδιοκτήτης γιατί δεν χορηγείται το δάνειο. Θα του εξηγήσει η τεχνική υπηρεσία (εκτιμητική εταιρία κλπ) ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις νομιμότητας κλπ. Θα τα πάρει άσχημα ο ιδιοκτήτης και σε ποιον θα στραφεί πάλι; Στον μηχανικό της δήλωσης, ΗΤ κλπ. Αργότερα θα θελήσει να ενταχθεί σε ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο σε αναπτυξιακό νόμο. Από κόσκινο και εκεί, από όλους τους φορείς, ΥΠ.ΟΙΚ, τράπεζες κλπ. Ακόμη μια επανάληψη του ίδιου έργου. Άρα θέλω να πω με τούτο ότι ουσιαστικά, από την στιγμή που οι έλεγχοι έφυγαν από τις ΥΔΟΜ ο κλήρος (καλώς ή κακώς) έπεσε σε όλους μας. Οπότε, μην είσαι καθόλου απαισιόδοξος ότι όλοι αυτοί που κατά συρροή και κατ΄ εξακολούθηση γράφουν τους νόμους, τους κανονισμούς, την δεοντολογία και την επιστήμη του μηχανικού στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, ότι δεν πρόκειται να υποστούν ποτέ τις συνέπειες των πράξεων τους. Θα δανειστώ τα λόγια του αρχαίου Αθηναίου Νομοθέτη Σόλωνα: "μηδένα προ του τέλους μακάριζε"1 point
-
Να είσαι καλά. Καλή επιτυχία στις εξετάσεις.1 point
-
Συναδελφοι βγαλτε κανονικα ΗΤΚ.....το ΤΕΕ, δλδη οι Πολ Μηχ(και λιγοι Αρχ) , βγαλαν μια ανακοινωση που αποφασισαν μονοι τους(για το μεροκαματο τους δλδη), οτι πρεπει να συμμετεχει και Πολ Μη ή Αρχ γιατι εκδιδεται Πιστοποιητικο Πληροτητας. Με λιγα λογια, σου βαζει νταβατζη σε δουλεια δικια σου.Ειναι καθαρα θεμα αμοιβων και μεροκαματων, και φυσικα σε οποιοδηποτε δικαστηριο δε προκειται να περασει αφου υπαρχει ΦΕΚ των επαγγελματικων δικαιωματων για τους διπλωματουχους το 2018. Ειναι ξεκαθαρο τι ρολο παιζει το ΤΕΕ, και τι εξυπηρετει.Εγω ως Διπλ. Ηλ Μηχ ΕΜΠ, σαφεστατα και θα βγαζω ΗΤΚ , γιατι δε ξερει τη πολεοδομικη νομοθεσια καλυτερα απο μενα κανενας Πολ Μηχ(απο που τεκμαιρεται κατι τετοιο?), και φυσικα εχω την επιστημονικη επαρκεια να ελεγξω μια κατοψη σε σχεση με τη πραγματικοτητα, οπως επισης και να κανω αρχιτεκτονικες κατοψεις και τομες(δισδιαστατες) για οποιαδηποτε αδειοδοτηση πλην Οικ. Αδειων. Εχει καταντησει γελοιο αυτο με τα επαγγελματικα δικαιωματα.Δε τιθεται θεμα νομου. Το ΤΕΕ εστελνε οδηγιες στις πολεοδομιες απο ποιους να δεχεται τι, και εκ των πραγματων καθοριζε τη πιτα του επαγγελματος με βαση τα συμφεροντα που εκπροσωπει.Απο την αλλη δε μπορει φυσικα να μη σε αφησει να εκδοσεις ΗΤΚ, ως μελος του ΤΕΕ και ως διπλωματουχο, γιατι το πληρωνεις και συ, και θα ηταν και παρανομο βασει επαγγελματικων δικαιωματων.Βγαζουμε, γινονται δεκτες και τερμα το παραμυθι. Μη το συζητατε αλλο,δεν εχει νοημα. Συναδελφοι καντε τη δουλεια σας, και αφηστε στην ακρη τα αστεια ποιος θα υπογραφει και τι? Οποιος ειναι σε θεση να κανει μια δουλεια θα την υπογραφει, και οποιος δεν ειναι σε θεση, δε θα την υπογραφει (και μαλιστα οχι αλλωνων μελετες και δουλειες) Τερμα τα νταβατζιλικια......ειναι προτιμοτερο να λειτουργουμε συναδελφικα και ολοι οι μηχανικοι συλλογικα, παρα να κατακερματιζουμε το επαγγελμα δημιουργωντας αντιπαλοτητες λογω του μεροκαματου. Ειτε θα υπογραφει ο καθεενας την ειδικοτητα του(στην Ελλαδα δε γινεται αυτο), ητοι ο Πολ Μηχ στατικα ΜΟΝΟ, ο Αρχ αρχιτεκτονικα ΜΟΝΟ, ο Τοπογραφος τοπογραφικα ΜΟΝΟ κλπ......ή θα τα υπογραφουμε ολοι συμφωνα με τη δουλεια μας. Τα αλλα ειναι γελοιοτητες........1 point
-
Και να μην βρίσκεται μια Τομή, φτιάχνουμε μια καινούργια βρε αδελφέ κι αν την περάσουμε κι από το σύστημα των δηλώσεων κ.λπ., αποκτά και τον μανδύα του "εγκεκριμένου σχεδίου"... Υ.Γ. Ορισμένες φορές, βλέποντας μακρυά, τόσο το συμφέρον του ιδιοκτήτη, όσο και το "συμφέρον" του ίδιου του ακινήτου, κάνουμε κινήσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη! Δηλαδή, δεν έχει σημασία το τι σχέδια ζητά ο νόμος σε μια υπαγωγή.... Εκμεταλλευόμαστε τη δυνατότητα που μας δίνει η εφαρμογή του ΤΕΕ και υποβάλλουμε (ή δημιουργούμε) κι άλλα σχέδια κ.λπ.1 point
-
Δες μήπως το έχει εδώ, είναι από προσπάθεια συναδέλφων μέσω Facebook win2.gr_KH_YDOM_ver.3.00.xlsx1 point
-
Ν 4014 (εδιτ απλά τότε δεν κάναμε νομ/σεις λόγω υψηλών αμοιβών μας κλπ) Άρθρο 27 Πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μη δηλούμενων κατασκευών/ χρήσεων 1. Αν δεν υποβληθεί δήλωση ή αν δεν περατωθεί εμπρόθεσμα η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 24, εφαρμόζονται οι ισχύουσες, περί αυθαιρέτων, διατάξεις για την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή την επαναφορά της χρήσης που προβλέπεται από την οικοδομική άδεια, τα δε πρόστιμα που επιβάλλονται υπολογίζονται ως εξής: α. Πρόστιμο ανέγερσης σε ποσοστό 30% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης. β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.1 point
-
Εκδίδω οικ. άδεια νομιμοποίησης για κατασκευή μετά την 28-7-11 και η ΥΔΟΜ μου ζητάει την ημερομηνία ανέγερσης. Της λέω μα δεν χρειάζεται πλέον γιατί τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης υπολογίζονται από το χρόνο διαπίστωσης και της παραθέτω την παρακάτω νομοθεσία Έχει δίκαιο η ΥΔΟΜ ή εγώ? Όλοι οι παλιοί νόμοι και ο Ν 4178/13 (άρθρο 26 παρ 1β -β. Πρόστιμο διατήρησης σε ποσοστό 5% επί της αξίας του αυθαιρέτου, όπως αυτή υπολογίζεται με βάση την επιφάνεια του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών και τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του παρόντος νόμου κατά το χρόνο διαπίστωσης της παράβασης, το οποίο επιβάλλεται για κάθε έτος διατήρησης του κτιρίου, από την ανέγερσή του ή την εγκατάσταση της χρήσης μέχρι την κατεδάφιση των κατασκευών και την επαναφορά της χρήσης ή την έκδοση άδειας δόμησης ή αναθεώρηση οικοδομικής αδείας.) αναφέρονταν σε ημερομηνία ανέγερσης -οπότε και υποβάλαμε Υ.Δ του ιδιοκτήτη για το χρόνο ανέγερσης, ενώ ο 4495/17 για μεν το ανέγερσης αναφέρει α) το πρόστιμο ανέγερσης είναι ίσο με την αξία του αυθαιρέτου (Αα) επί το συντελεστή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (Σπ). Η αξία του αυθαιρέτου υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του, πολλαπλασιαζόμενης επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία διαπίστωσης της παράβασης, ενώ για το διατήρησης αναφέρει β) Το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το πενήντα τοις εκατό (50%) του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το ελάχιστο ύψος του προστίμου διατήρησης είναι εκατό (100) ευρώ Άρθρο 92 ΝΟΜΟΣ 4495/2017 Διαπίστωση και χαρακτηρισμός αυθαιρέτου 1. Η διαπίστωση και ο χαρακτηρισμός αυθαιρέτου γίνεται ύστερα από αυτοψία δύο (2) ελεγκτών δόμησης, οι οποίοι ειδοποιούνται ύστερα από κλήρωση από το αρμόδιο Περιφερειακό Παρατηρητήριο για να διενεργήσουν την αυτοψία. Οι υπάλληλοι του Τοπικού Παρατηρητηρίου μεριμνούν για την παροχή στους Ελεγκτές Δόμησης των απαιτούμενων πληροφοριών και στοιχείων, όπως την ύπαρξη οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης και την Τιμή Ζώνης που ισχύει στην περιοχή. 2. Οι δύο Ελεγκτές Δόμησης διενεργούν επιτόπια αυτοψία και συντάσσουν έκθεση αυτοψίας, την οποία υποβάλλουν στην οικεία ηλεκτρονική πλατφόρμα σε διάστημα δύο ημερών. Την ημέρα της αυτοψίας τοιχοκολλούν στο αυθαίρετο πρόσκληση προς το φερόμενο κύριο, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή να προσέλθει το νωρίτερο τρεις (3) ημέρες και το αργότερο επτά (7) ημέρες μετά τη διενέργεια της αυτοψίας στο Τοπικό Παρατηρητήριο, προκειμένου να λάβει γνώση αντιγράφου της έκθεσης αυτοψίας. Η έκθεση αυτή αφορά το αυθαίρετο και μόνο και όχι τον ιδιοκτήτη, νομέα, κάτοχο ή κατασκευαστή του. Η μη αναφορά τους ή η εσφαλμένη αναφορά τους δεν ασκεί επιρροή στην πρόοδο της διαδικασίας. 3. Στην έκθεση αυτοψίας αναφέρεται η θέση του αυθαιρέτου με συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ ‘87, συνοπτική περιγραφή με σκαρίφημα, οι διαστάσεις του και οι πολεοδομικές διατάξεις που έχουν παραβιαστεί. Η ίδια έκθεση περιλαμβάνει υπολογισμό προστίμων διατήρησης και ανέγερσης, καθώς και σημείωση ότι κάθε ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα, μέσα σε ανατρεπτική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης της έκθεσης αυτοψίας, να υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή στο κατά τόπο αρμόδιο Τοπικό Παρατηρητήριο.1 point
-
Σε συνέχεια του θέματος "Παράταση ισχύος οικοδομικών αδειών" όπως αναφέρει το άρθρο 60 (ΦΕΚ 150/Α/30.07.2022) που τροποποιεί το άρθρο 52 του Ν.4710/2020 : Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020(Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται, εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις για τις άδειες του ν. 4030/2011 (Α’ 249) και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α’ 249) μετά την 31.12.2017 ή τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται από τη λήξη της έως τις 31.12.2024.» 4964.2022.pdf1 point
-
Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…1 point
-
τότε η ανακοίνωση θα έπρεπε να ήταν "εξουσιοδοτούμενος μηχανικός θα είναι ΜΟΝΟ ΠΜ κλπ" και θα γινόταν η μάχη του Δράμαλη...αλλά η ανακοίνωση δεν λέει κάτι τέτοιο.1 point
-
Φαντάζομαι συζητάμε για αυτή την απόφαση του ΤΕΕ... https://news.b2green.gr/20377/τεε-καθορισμός-ειδικοτήτων-μηχανικώ Δεν υπάρχουν πουθενά οι λέξεις ''διαχειριστής'' ή ''εξουσιοδοτημένος'' μηχανικός, αντίθετα υπάρχουν μόνο οι λέξεις ''συμμετέχει'' και ''ομάδα έργου''. Η κατανόηση της ελληνικής γλώσσας δεν είναι θέμα ειδικοτήτων. Ο πολεοδομικός έλεγχος του ακινήτου προφανώς έχει γίνει από τον συμμετέχοντα ΠΜ ή ΑΜ ή ΑΤΜ ή ΤΕ δομικών έργων που είναι αρμόδιος και πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά στην ομάδα . Από εκεί και πέρα δεν αναφέρει τίποτα για το ποιος θα πατήσει το κουμπί (διαχειριστής). Αυτό διαβάζω εγώ, αν εννοούν κάτι άλλο υπάρχει τεράστιο πρόβλημα γλώσσας και έκφρασης στο ΤΕΕ...τι να πω...1 point
-
η εκ μεταφοράς από το e-adeies έννοια της "ομάδας έργου" στην νομοθεσία της ΗΤΚ δεν υπάρχει πουθενά...ίσα ίσα που λέει ακριβώς το αντίθετο η νομοθεσία ότι: απαγορεύεται η συνυπογραφή.....η εισαγωγή της προφανώς είναι αποτέλεσμα συμβιβασμού στη "μάχη" που έγινε...ώστε να βολεύει όλους...ή αλλιώς στριβειν μέσω της ομάδας!!!!!1 point
-
1 point
-
Αυθαίρετα συμπέρασμα βγάζεις που δεν προκύπτουν από πουθενά, για αυτό και η αντιμετώπιση από τους συμβολαιογράφους οι οποίοι προσπαθούν να τηρούν στο ακέραιο την νομοθεσία. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουν την διαφορά του ΑΝ ή του Δεν χρειάζεται αποτύπωση. Με απλά λόγια αν το ακίνητο είναι νόμιμο, ή τακτοποιημένο τότε όλες οι ειδικότητες μπορούν να εκδώσουν την ΗΤΚ. Αν όχι τότε πρώτα θα γίνει η τακτοποίηση και μετά θα εκδοθεί η ΗΤΚ. Πιο απλά δεν μπορώ να γράψω, λυπάμαι. Είμαστε σίγουροι και για την κατάληξη που θα έχει το θέμα, την ίδια με το ΠΕΑ. Οι Αρχ. και οι Πολιτικοί Μηχανικοί θα περάσουν αυτό που θέλουν.1 point
-
αν καταλαβα καλα, υπαρχει πρακτικο συμβιβασμου, επίσημο. Προφανως η αποφαση/πρακτικο δεν μεταγραφεται ετσι οπως ειναι. Η διαδικασια ειναι [ ν. 4495, αρθρο 83 παρ.1] α] εκδοση τελεσιδικης δικαστικης αποφασης ή πρακτικου β] τακτοποιηση αυθαιρεσιων απο τον νομιμο κυριο γ] ταυτοτητα δ] μεταγραφη Οποιος, μετα ταυτα, "αρνειται", υποχρεουται να διατυπωσει γραπτως την αρνηση του.1 point
-
Πελάτης μου έχει λάβει στα χέρια του Πρακτικό Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς ΑΡΘ.214Α Κ.ΠΟΛ..Δ, μέσω του οποίου μετά από αγωγή ο Ειρηνοδίκης αποφάσισε οτι ο γείτονας αναγνωρίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του πελάτη μου και σύμφωνα με την απόφαση αυτή ο ενάγοντας (πελάτης μου) είναι απόλυτος και αποκλειστικός κύριος του ακινήτου στο οποίο θα βγει Η.Τ.Κ. Η απόφαση αυτή σύμφωνα με το δικηγόρο δε μπορεί να μεταγραφεί στο Υποθηκοφυλακείο και με βάση αυτή θα πρέπει να προχωρήσω στη συμπλήρωση ΗΤΚ. Μπορεί να γίνει αυτό; Κάτι δε μου αρέσει... Το ΤΕΕ πέρα από το email έχει και τηλεφωνική υποστήριξη επί νομικών θεμάτων της ΗΤΚ;1 point
-
εγω συμπληρώνω τους ΑΗΧ στη στήλη ημιυπαίθριοι ανεξάρτητα αν εχουν κλείσει ή όχι. Επίσης τις αποκλειστικές χρήσεις τις περνάω μόνο στις παρατηρήσεις της γραμμής της ιδιοκτησίας που ανήκει και όχι στους λοιπούς χώρους (όπως επίσης στον τίτλο και στην τεχνική περιγραφή). Όταν αποφασίσουν τι εννοούν αυτοί που το έφτιαξαν και πως θέλουν να τα περνάμε βγάζοντας αναλυτικά ΓΡΑΠΤΑ παραδείγματα και οδηγίες τότε θα ακολουθήσω.1 point
-
Ναι με τις κάθετες είναι ένα θέμα, γιατί αν αλλάξεις τετραγωνικά, θα θέλει και τροποποίηση η σύσταση. Για αυτό και συνήθως αποφεύγουμε τα εξαρτημένα σε συστάσεις και πάμε με το παλιό τοπογραφικό της σύστασης. Πες όμως ότι σε στέλνουν να κάνεις εξαρτημένο σε ένα αυτοτελές οικόπεδο, με πολύ παλιό τοπογραφικό/άδεια. Δεν πρέπει να μπούνε τα πραγματικά τετραγωνικά; Και η Κατηγορία 3 δεν είναι τόσο απλό στην περίπτωσή μου, γιατί είμαι σε παραδοσιακό οικισμό και θα πρέπει να περάσω από ΣΑ, με τις καθυστερήσεις που συνεπάγεται (κάποιους μήνες δηλαδή). Και δεν βρίσκω λόγο να το κάνω, εφόσον ο νόμος αποδέχεται τις εξαιρέσεις του άρθρου 82.1 point
-
13 μήνες μετά και τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά πια με το ΡΑΦ. Η φιλοσοφία του ΡΑΦ είναι τέλεια. Η υλοποίηση της όμως δυστυχώς είναι προβληματική. Σημαντικές ελλείψεις και σφάλματα στους ελέγχους με αναγκάζουν να το εγκαταλείψω σύντομα αφού ακόμα και οι τεκμηριωμένες παρατηρήσεις μου για διορθώσεις αγνούνται. Ισως πρέπει να ανοίξουμε ειδικό θέμα για τα προβλήματα, του να τα συζητάμε για να λαμβάνουν γνώση όλοι οι χρήστες.1 point
-
Το ερώτημά σου τελικά αφορά ιδιοκτησιακές διαφορές ή καθαρά πολεοδομικό ζήτημα. Το αν δεν έχουν υλοποιηθεί σωστά τα όρια του γηπέδου, ή αν υπάρχουν αμφισβητήσεις αυτό δεν αφορά την πολεοδομική νομοθεσία. Αν κάποιος όμορος θεωρεί ότι του έχουν καταπατήσει τμήμα γηπέδου μπορεί να προβεί σε νομικές ενέργειες. Βλέπεις το άρθρο 29 Ν. 4495/17 (*) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Σε εκτός σχεδίου γήπεδο επιτρέπεται απλή συρματοπερίφραξη χωρίς σενάζ ή λιθοδομή μέχρι 1 μ. Αποκλείονται στοιχεία σκυροδέματος σε κάθε περίπτωση. Συνεπώς περιτοίχιση από οπλισμένο σκυρόδεμα απαιτεί πρώτα την έκδοση οικοδομικής άδειας, ανεξαρτήτως ύψους. Βλέπεις ΦΕΚ 270/Δ/85 και ΝΟΚ παρακάτω. Έχω τη γνώμη ότι το ΠΔ περί εκτός σχεδίου δόμηση, κατισχύει της διάταξης του άρθρου 17 περί ύψους περιτοίχισης και συνεχίζει να ισχύει ο περιορισμός μέγιστου ύψους περίφραξης 2,50 μ (και όχι 3μ που αναφέρει ο ΝΟΚ). (*) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ, άρθρο 1 ΦΕΚ 270/Δ/85: 13. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων γηπέδων με μόνιμη κατασκευή. Το ύψος του περιγράμματος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα δύο και μισό (2,50) μ. μετρούμενο από το έδαφος. Κατ' εξαίρεση το ύψος του περιφράγματος μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω καθοριζόμενο ύψος όταν λόγοι ασφαλείας το επιβάλλουν σε περιπτώσεις ειδικών κτιρίων. Οι λόγοι αυτοί πιστοποιούνται από τον αρμόδιο εκάστοτε φορέα απαιτείται δε και η γνώμη της Επιτροπής Ενασκήσεως Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. α) 'Οταν από τις κείμενες διατάξεις προβλέπεται η τήρηση προκηπίου το ύψος του συμπαγούς περιφράγματος δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα (1) μ. μετρούμενο από το έδαφος. β) Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρο κατασκευή (συρματόπλεγμα κλπ.). Άρθρο 17 ΝΟΚ : 9. Περιφράγματα α) Τα οικόπεδα οριοθετούνται με σταθερούς οριοδείκτες ή με περιφράγματα. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων οικοπέδων και γηπέδων και των μη ρυμοτομούμενων τμημάτων των μη αρτίων και μη οικοδομήσιμων οικοπέδων, που βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές. Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα. β) Τα περιφράγματα τοποθετούνται είτε κατά μήκος των ορίων των ομόρων οικοπέδων είτε στο πρόσωπο αυτών. Όλα τα περιφράγματα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου εντός του οικοπέδου. γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν μπορεί να έχουν ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από 1,50 μ.. Τα αυλόθυρα - πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης έχουν μέγιστο ύψος 2,50 μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους 3,00 μ., σε ειδικές περιπτώσεις, ή σε παραδοσιακούς οικισμούς, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής. δ) Αν το φυσικό έδαφος στη ρυμοτομική γραμμή είναι υψηλότερο από τη στάθμη του πεζοδρομίου από 1,00 μ. έως 2,50 μ., το περίφραγμα μπορεί να κατασκευαστεί συμπαγές έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους. Αν από τη στάθμη του πεζοδρομίου έως τη στάθμη του φυσικού εδάφους στη ρυμοτομική γραμμή υπάρχει υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη από 2,50 μ., το συμπαγές τμήμα του περιφράγματος μπορεί να έχει ύψος έως 2,50 μ. και το έδαφος κλιμακώνεται έτσι ώστε κάθε κλιμάκωση να έχει ύψος έως 2,50 μ. και πλάτος τουλάχιστον 1,50 μ. ε) Στα οικόπεδα και γήπεδα, στα οποία ανεγείρονται ειδικά κτίρια, επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση του αρμόδιου από άποψη λειτουργίας του συγκεκριμένου κτιρίου φορέα να κατασκευάζεται συμπαγές περίφραγμα, με ύψος μεγαλύτερο από 3,00 μ., εφόσον απαιτείται από λόγους ασφάλειας ή λειτουργίας. στ) Οι ιδιοκτησίες που καθορίζονται με κάθετη σύσταση ιδιοκτησίας, περιφράσονται μόνον στα όρια του οικοπέδου ή του γηπέδου.1 point
-
Μου έτυχε περίπτωση σύστασης ο.ι. μετά από τακτοποίηση μίας αποθήκης 40τμ (σε σοφίτα) με τον ν.4178. Τα επιπλέον τετραγωνικά της αποθήκης που τακτοποιήθηκαν μπαίνουν μαζί με όλα τα υπόλοιπα ή δεν τα λαμβάνω υπόψη για τον πίνακα ποσοστών;1 point
-
απαντω μονος μου . μηπως βοηθησω και σκεψεις αλλων συναδελφων. 1) αυτη η εξωτερικη σκαλα που εξυπηρετει αποκλειστικα τον α οροφο που εχει μια ιδιοκτησια και δεν προκειται να κτιστει αλλος οροφος αφου εχει στεγη και ειναι σε οικισμο., δεν ειναι κοινοχρηστος χωρος. ισως να μπορει να μπει ως παρακολουθημα της ιδιοκτησιας αυτης ωστε να φανει στον πινακα η επιφανεια του (ισως και ο ογκος του) αλλα να μην παρει δικα του χιλιοστα. οπως μπαινει και στο παραδειγμα που υπαρχει στα downloads η αποθηκη. 2) αρα απαντω οτι δεν παιρνουν χιλιοστα τα παρακολουθηματα.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-