Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/02/2023 σε όλες τις περιοχές
-
καλησπέρα σε όλους, Θα ήθελα δώσω μερικές πληροφορίες που πιθανόν να φανούν χρήσιμες σε συναδέλφους, ειδικά σε αυτούς που έχουν φύγει στο εξωτερικό. Λοιπόν είχα εγγραφεί στο ΤΕΕ και ΤΣΜΕΔΕ το μακρινό 2007 και το 2008 έκανα έναρξη εργασιών στη ΔΟΥ. Εργάστηκα με μπλοκάκι σε κατασκευαστική έως το 2013, όταν έκανα και διακοπή εργασιών στη ΔΟΥ. Συνέχισα να πληρώνω εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ καθώς ήταν υποχρεωτικό. Από 1.1.2017 που αποσυνδέθηκε η ιδιοτητα του μηχανικού από την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών, συνέχισα να πληρώνω επιλέγοντας την προαιρετική ασφάλιση. Κάποια στιγμή το 2020 έκανα αίτηση διακοπής της προαιρετικής ασφάλισης καθώς ασφαλίστηκα σε χώρα της ΕΕ και τα χρόνια δεν πιάνονται διπλα αν πληρώνεις και στις 2 χώρες. Η αίτηση έγινε μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος εξυπηρέτησης και ενημερώθηκα από το τοπικό παράρτημα ότι δεν οφείλω πλέον εισφορές. Ωστόσο η αίτηση για διακοπή εξετάζεται μόνο από την κεντρική υπηρεσία στην Αθήνα. Από τότε δεν είχα καμία ενημέρωση για την εξέλιξη της αίτησης μου και οι εισφορές συνέχισαν να χρεώνονται και σε κάποια στιγμή να μεταφέρονται στο ΚΕΑΟ. Ενημέρωσα το ΚΕΑΟ σχετικά και αιτήθηκα να μην παρθεί κάποιο αναγκαστικό μέτρο πληρωμής αναφέροντας όλο το ιστορικό. Κατάφερα μόνο 1 φορά να μιλήσω με κάποιον τηλεφωνικά και μου είπε ότι οι αιτήσεις εξετάζονται μετά από περίπου 2 χρόνια!!! Κατά κανόνα τα τηλέφωνα δεν λειτουργούν και τα email που είναι αναρτημένα στον ιστότοπο δεν είναι σωστά. Καθώς το πράγμα παρατράβηξε και δεν μπορούσα να λάβω ασφαλιστική ενημερότητα προσπάθησα να ζητήσω ενημέρωση μέσω του 1555 (ηλεκτρονικά, όχι μέσω τηλεφώνου) Το αίτημα μου προωθήκε στο email [email protected]. Μετά από λίγο καιρό έλαβα απάντηση από έναν υπάλληλο ότι το αίτημα μου διεκπεραιώθηκε και ότι οφειλές μου θα διαγραφούν. Μερικές συμβουλες: 1.Ενημερωνόμαστε για τις αλλαγές του ασφαλιστικού πλαισίου (πράγμα αρκετά δύσκολο δεδομένης της συχνότητας των αλλαγών) 2.Κρατάμε αριθμούς πρωτοκόλλου από τις αίτησεις που υποβάλλουμε 3.Κρατάμε ιστορικό του τι αίτηση κάναμε και πότε 3.Το 1555 δουλεύει. Αν δεν βγάζουμε άκρη απευθυνόμαστε εκεί. Καλή συνέχεια σε όλους3 points
-
Οι «περιπαικτικές μέχρι και προσβλητικές» για τους μηχανικούς (επιθεωρητές και συμβούλους) παρατηρήσεις για σχεδόν το σύνολο των φακέλων του Εξοικονομώ – Αυτονομώ έχουν γίνει το πρόσχημα να καθυστερούν οι πληρωμές του προγράμματος έως και 6 μήνες και να επιβαρύνονται δυσβάστακτα τα έργα, ενώ ο πληθωρισμός «τρέχει» σε επίπεδα άνω του 10%. Οι πέντε αλλαγές για να μπεί τέλος στα εσκεμμένα προβλήματα. TEE-ΠΣΥΠΕΝΕΠ: τέλος στην κοροϊδία του «Εξοικονομώ Αυτονομώ» με πέντε αλλαγές εδω https://ecopress.gr/tee-psypenep-telos-stin-koroidia-tou-ex/2 points
-
Από το ΤΕΕ μου είπαν, οτι δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρονική ισχύς. Όμως είναι στην διακριτική ευχέρεια κάθε ΥΔΟΜ να ορίσει ότι χρονική ισχύ νομίζει. Αυτά δυστυχώς ...2 points
-
@Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )2 points
-
Version X6.3
85.653 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
Όχι, σε καμία περίπτωση δεν δηλώνεις ΥΔ και ΠΠ... Η ΥΔ τα περιλαμβάνει. Όχι. Χρεώνεται μόνο το παράβολο. Συγγνώμη για την συνεχόμενη ανάρτηση αλλά δηλώνει αδυναμία το κινητό....1 point
-
Όχι δεν "χρεώνουμε", ούτε στην περίπτωσή σου, ούτε κι αν το ρυθμίσουμε σήμερα.1 point
-
Δεν υπάρχουν ημιυπαίθριοι στα όρια των οικοπέδων.... Προφανώς στις λίγες περιπτώσεις που θα συνέβαινε αυτό, κατασκευάζονταν τοίχος και το "άνοιγμα του ημιυπαίθριου" ήταν πριν τον σε συνέχεια εξώστη... Μιλάω για το 99% των περιπτώσεων που αφορούν στους τοίχους αυτούς, που κλείνουν και ξεχωρίζουν τον ημιυπαίθριο που γίνεται ΚΧ από τον εξώστη. Αυτοί οι τοίχοι δεν αναφέρονταν στον υπολογισμό των ημιυπαίθριων που φαίνονταν στα ΔΚ και σπανίως οι "μηχανικάρες" τους πρόσθεταν.... Καληνύχτα Βασίλη....1 point
-
Είναι καθαρά οικονομικό θέμα! Θα κάνεις μια νέα δήλωση 4495. Σε αυτήν ή θα ρυθμίσεις μόνο τον extra αυθαίρετο χώρο (π.χ. τοίχοι πλήρωσης ημιυπαίθριων κ.λπ.) ή όλους τους αυθαίρετους χώρους από την αρχή (και τους παλιούς και τους νέους extra κ.λπ.). Και τα δύο είναι σωστά! Στο καθένα θα δεις τι ακριβώς οφείλει να πληρώσει ο ιδιοκτήτης συνολικά και θ' αποφασίσεις μαζί του.... Υ.Γ. Συνήθως συμφέρει να ξαναβάλλουμε τους ημιυπαίθριους διότι έχουμε χαμηλότερη ΤΖ,1 point
-
Βασίλη, ο νόμος έτσι όπως είναι γραμμένος, απαιτεί και την έκδοση ΗΤΑ. Εγώ δεν το κάνω! Το λέω στο τέλος στον ιδιοκτήτη, ζητάω την αντίστοιχη extra αμοιβή, δεν ενδιαφέρει κανέναν, δεν το κάνω.1 point
-
1 point
-
ΤΟΤΕΕ 20701-1/2017 και βοήθεια του προγράμματος ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ…. Μια καλή ανάγνωση-επανάληψη θα βοηθήσει απίστευτα…..1 point
-
Αυξήθηκαν περίπου 7,5% λόγω πληθωρισμού ..!!! 🥵 edit είχαν πει 7.5% ... αλλά κάνοντας τις πράξεις η αύξηση ξεπερνάει το 10% 🤬1 point
-
Γνωρίζετε εάν αυξήθηκαν οι εισφορές; Ο 1/2023 μου έχει έρθει 311,52 ευρώ, αντί για το γνωστό 285,00 ..1 point
-
Ναι, προφανώς έχεις θέμα με τα Ελληνικά σου. Θα πας στο control panel -> Region -> Καρτελάκι Administrative και μετά διαλέγεις Ελληνικά. Κάνε επανεκκίνηση και λογικά θα είσαι οκ.1 point
-
Το διάβασα πολύ διαγώνια, αλλά η πολεοδομία δεν εμπλέκεται με θέματα αναγνώρισης ιδιοκτησίας. Τα μόνα αρμόδια είναι τα ελληνικά δικαστήρια. Υ.Γ. Κι εγώ μέχρι πρόσφατα είχα ip από Καζακστάν, γιατί μέχρι να έρθει οπτική ίνα, είχα internet από μικρό ιδιωτικό δίκτυο.1 point
-
1 point
-
ο γκούγλης κάνει θαύματα... https://www.google.com/search?q=EAF4000-F04&rlz=1C1GCEA_enGR888GR888&oq=EAF4000-F04&aqs=chrome..69i57j0i10i30j0i5i30.4953j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-81 point
-
@ΚΑΝΑ Αν η δήλωση περιελάμβανε και τα κοινόχρηστα, τότε ναι θέλει ΗΛΤΑ και για τα κοινόχρηστα, αλλιώς όχι. Επίσης απ΄ ότι έχω καταλάβει για τις ΗΛΤΑ που υποχρεωτικά γίνονται λόγω υπαγωγής στον 4495/17 αρκεί η οριστική καταχώρηση και δεν απαιτείται έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας. Σωστά ? (κυρίως αναφέρομαι στο να γλιτώσει ο ιδιοκτήτης το πεταμένο 20άρικο, το οποίο λήγει στο δίμηνο...)1 point
-
Η κατάληψη πεζόδρομίου επιτρέπεται μόνο κατόπιν άδειας από τον Δήμο και εφόσον τηρούνται προϋποθέσεις διέλευσης στο υπόλοιπο τμήμα. Συνεπώς είναι απίθανο να το παραχωρήσει ο Δήμος για τόσο μεγάλο διάστημα και τέτοιο σκοπό. Εκτός κι αν είναι κανένα πεζοδρόμιο 5-6 μέτρα πλάτος.1 point
-
Είναι εντός του οικοπέδου. Εγώ το έδειξα σε μια διαμόρφωση προς τα μέσα επί του οικοπέδου με όριο το πεζοδρόμιο.1 point
-
Κίτρινους αγωγούς βάφουν αυτούς του καύσιμου αερίου, τώρα τι είναι τούτο δεν μπορώ να πω.1 point
-
1 point
-
Μόλις πήρα απάντηση από το ΤΕΕ ότι η οικοδομική άδεια εκδίδεται ΜΟΝΟ κατά τη διάρκεια ισχύος της βεβαίωσης όρων δόμησης . Αν λήξει , πάμε για νέα βεβαίωση όρων δόμησης .1 point
-
Αν ηταν το ΤΕΕ να κάνει τον επιθεωρητή Κλουζό τότε θα υπήρχε ζήτημα. Γι αυτό πρέπει να βρίσκουμε εναν εξαιρετικό μηχανικό ο οποίος ως γνώστης του θέματος θα κινηθεί ως οφείλει και θα προφυλάξει τον πελάτη του/ ιδιοκτήτη. Εν τω μεταξύ δε νομίζω το σύστημα να μπλοκάρει καμία δήλωση. Αν εγώ θέλω μπορώ να κάνω 39727 δηλώσεις για το ίδιο ακίνητο. Βρείτε εναν καλό μηχανικό, συστημένο, και έναν καλό δικηγόρο, συστημένο και αυτοί θα σας κατευθύνουν.1 point
-
Αυτό ακούγεται ως η πιο λογική απάντηση, αλλά πάλι μου φαίνεται σαν πατέντα. Στην τελικά δεν μπορείτε να βγάλετε μία ΕΕΔΜΚ για όλες τις εργασίες; Και αν το πρόβλημα είναι ο προϋπολογισμός που σας βγαίνει > 25 χιλ, τότε βγάλτε κανονική άδεια η οποία θα γίνει λογικά δεκτή από τους ελεγκτές του ΕΚΟ, αφού είναι πιο ισχυρή σαν πράξη σε σχέση με την ΕΕΔΜΚ.1 point
-
1 point
-
ας μη μπερδεύουμε τα πράγματα η ΥΔΟΜ είναι υποχρεωμένη να κοινοποιήσει στους πιθανούς συνιδιοκτήτες, σύμφωνα με την υπόδειξη του ιδιώτη δεν είναι υποχρεωμένη να γνωρίζει το πραγματικό ιδιοκτησιακό καθεστώς, γιαυτό και, σε περίπτωση λάθους, υποβάλλεται ένσταση τεκμηριωμένη ως εκ τούτου, το οποιοδήποτε έγγραφο της ΥΔΟΜ ΔΕΝ αναγνωρίζει δικαιώματα1 point
-
Καλησπέρα, η λογική λέει και ότι εφόσον πολλές εργασίες επηρεάζουν και τα προκύπτοντα δικαιολογητικά (πχ. σχέδια, τεχν. έκθεση) τότε κάνε μία αναθεώρηση ώστε να αναφέρεις ποιές εργασίες τελικά δεν θα γίνουν και αναλόγως προσάρμοσε και τα σχέδια. Στο σύστημα του e-adeies υπάρχει ειδική εργασία για κλείσιμο ΕΕΔΜΚ πριν από τη λήξη της.1 point
-
Για αρχή, πριν καν το δικηγόρο, προσωπικά θα πρότεινα να απευθυνθείτε σε μηχανικό (τοπογράφο ή πολιτικό που να ασχολείται με τοπογραφικά διαγράμματα), και να του δώσετε τον τίτλο σας, το παλαιό τοπογραφικό αν υπάρχει, καθώς και να προσπαθήσετε να βρείτε τον τίτλο και το τοπογραφικό του γείτονα. Και το νέο και κυρίως το παλιό. Επίσης θα πρέπει να δείτε τα πολύγωνα του κτηματολογίου, σε περίπτωση που είναι λειτουργούν. Υπάρχει περίπτωση από τα στοιχεία να είναι σαφές ότι έχετε δίκιο και έχετε καταπατηθεί, αλλά υπάρχει περίπτωση να είναι και σχεδόν σαφές ότι δεν θα δικαιωθείτε (πχ αν είχατε ήδη καταλάβει τμήμα μεγαλύτερο από το αναγραφόμενο στον τίτλο σας, ή αν ο όμορος έχει παλαιότερο συμβόλαιο και παλαιό τοπογραφικό διάγραμμα κλπ)1 point
-
Παύλο.... δεν πρόσεξες ότι έγραψα ότι το παρουσιάζει ως μαρτυρία. Ακόμα και την κυρά Κατίνα της γειτονιάς μπορεί να παρουσιάσει ως μάρτυρα.... Απλά επειδή είναι λίγο πιο χουβαρδάς αντί να πάρει την κατίνα της γειτονίας σου λέει ας έχει τίτλο επάγγελμα που να καταλήγει σε Μηχανικός. Υπάρχει εκμετάλλευση ..... με την ευκαιρία τα κακά φαν ας δαγκώσουμε όπου βρούμε. Εδώ βρε Παύλο σε μία δίκη (πιο παλιά) και κακή ποιότητα σκυροδέτησης σε Οικοδομή..... και αγωγές η μία πλευρά είχε καλέσει καθηγητή ΠΜ του ΕΜΠ και η άλλη πλευρά είχε μια ηλικιωμένη γυναίκα οικοκυρικά και να την ρωτάει ο δικηγόρος... αααα.... όταν περναγες και έβλεπες το μπετό να βγαίνει απο το βαρέλη πως ήταν.... έρεε καλάαααα? και να λεει η κυρία μια χαράαααα... φρέσκο φρέσκο ..... άριστη ποιότητα ..... (σαν να ήταν μελιτζάνες στην Λαική)1 point
-
Δεν νομίζω ότι κάνει πλάκα Παυλο…. Δεν είναι ασυνήθιστη «τακτική» δικηγόρων σε δικαστήρια να προσκομίζουν μαρτυρίες και μάρτυρες να ισχυριστούν ότι νάνε…. Φυσικά επαφίεται στην κρίση του δικαστηρίου τι βαρύτητα θα δώσει σε εκτίμηση μη πιστοποιημένου Μηχανικού ή ακόμα και εμπορική αξία που θα δηλώνει η μάρτυρας με επάγγελμα οικοκυρικά…. (και αυτό έχει συμβεί) Το δικαστήριο θα γίνει Η μαρτυρία ή βαφτισμένη εκτίμηση θα κατατεθεί, ο δικηγόρος θα πληρωθεί για την τόσο «άρτια υποστήριξη» της υπόθεσης, ο ή οι μάρτυρες θα πληρωθούν κι αυτοί ας πούμε για τον χρόνο του, το φαν θα κερδίσει το σπίτι και ο καημένος δανειολήπτης επειδή δεν είχε επαρκούς πόρους να μη το δώσει σε «χασοδίκη» δικηγόρο και σε «ότι νάναι υπογράφω»¨μηχανικό, θα χάσει το σπίτι του. Δεν είναι σπάνια η περίπτωση….. και με το τσουνάμι που άνοιξε θα γίνει το έλα να δεις με τα κορακια και τους γύπες…..1 point
-
Προφανώς μας κάνει πλάκα έτσι; Δεν γνωρίζει ότι δυνάμει του ΠΔ 59/016 τα ακίνητα που πάνε για πλειστηριασμό εκτιμώνται μόνο από πιστοποιημένους εκτιμητές του μητρώου του Υπ. Οικονομικών; Επιπλέον, ενημέρωσέ τον αν δεν το γνωρίζει ότι τέτοιες απάτες δεν αναλαμβάνει κανείς σοβαρός μηχανικός-εκτιμητής ακινήτων. Υπάρχει κώδικας δεοντολογίας τον οποίον δηλώνει υπεύθυνα ότι τηρεί κάθε εκτιμητής και οι αξίες δεν γίνονται κατά παραγγελία αλλά μετά από έρευνα της αγοράς και μελέτη των επιμέρους παραγόντων και ειδικών χαρακτηριστικών του εκπλειστηριαζόμενου ακινήτου όπου όλα αυτά καταγράφονται στην έκθεση η οποία αναρτάται μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία στο e-auction. Πραγματικά μην τα πει παραέξω αυτά γιατί θα πέσουν φάπες.1 point
-
Καλημέρα, αναφέρω εδώ την περίπτωση μου μήπως βοηθήσω κάποιον με αντίστοιχο θέμα. Εχω αγροτεμάχιο στο οποίο έχω κάνει δήλωση στο Ν.4495/17 για μάντρα, 1 στέγαστρο και 2 υπόστεγα. Μετά από επικοινωνία με την τεχνική υποστήριξη μου είπαν να κάνω τα εξής: Στο ΜΗΤΡΩΟ που εισάγω το γήπεδο βάζω ΑΔΟΜΗΤΟ: ΟΧΙ. Και δεν συμπληρώνω κάποιον όροφο από κάτω. Μετά όταν πάω να επεξαργαστώ την ιδιοκτησία βάζω ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ: ΝΑΙ. Στα χιλιοστά δεν βάζω τίποτα. Μετά στην καρτέλα ΠΡΑΞΕΙΣ, προσθέτω τη δήλωση του 4495 και από κάτω, εφόσον εγώ θεωρώ ότι δεν απαιτείται ούτε ΜΣΕ ούτε Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, βάζω: Είδος στατικού ελέγχου: ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ. Μετά στην καρτέλα ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ, επιλέγω την Πραξη που αφορά τον 4495 βάζω όροφος ΙΣΟΓΕΙΟ και παντού 0 τμ, αλλά βάζω 4 λοιπές κατασκευές και τις περιγράφω στα σχόλια. Στην καρτέλα ΧΡΗΣΕΙΣ δεν βάζω τίποτα. Αυτά!1 point
-
6. Στο σ.δ. δεν προσμετρώνται : θ. Υπόγειοι όροφοι για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης ανεξάρτητα χρήσης κτιρίων, καθώς και για μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του κτιρίου και την υποστήριξη του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, μονάδων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (ΣΗΘΥΑ), για χρήση υδατοδεξαμενής ή δεξαμενής συλλογής λυμάτων ή πισίνας, όπως ορίζεται από τους ειδικούς κανονισμούς που τις διέπουν, επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο ή και κατ’ επέκταση του περιγράμματος της ανωδομής του, σύμφωνα με το εδάφιο β της παραγράφου 6 του άρθρου 17. Δεν προσμετρώνται στη δόμηση όλοι οι υπόγειοι όροφοι στάθμευσης αυτοκινήτων. 4. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο : δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. Άρθρο 17 - Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις 6. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται : β) (όχι ΕΚΤ) Η επέκταση υπογείων ορόφων με τις χρήσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 : Για οικόπεδα εμβαδού έως και 300 τμ. επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη. Σε οικόπεδα εμβαδού από 300 τμ. έως 600 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 30% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε περίπτωση που στα οικόπεδα αυτά δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης στον πρώτο υπόγειο όροφο, μπορεί να επεκτείνονται όλοι οι υπόγειοι όροφοι έως και 80% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 15% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε οικόπεδα εμβαδού άνω των 600 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, δεν επιτρέπεται εξαγορά θέσεων στάθμευσης. Εφόσον πάνω από το χώρο επέκτασης του υπογείου δημιουργηθεί φύτευση με ελάχιστο εδάφους σαράντα (40) εκατοστών, το τμήμα της φυτεμένης επέκτασης προσμετράται στον υπολογισμό της υποχρεωτικής φύτευσης του οικοπέδου της παραγράφου 2α του παρόντος άρθρου. [διευκρίνιση σε συνδυασμό με την παρ. 8Α] Δεν επιτρέπεται η επέκταση υπογείων στο προκήπιο (πρασιά). Οι επεκτάσεις υπογείων χώρων γίνονται αποκλειστικά με βοηθητικές χρήσεις που περιγράφονται στο άρθρο 11. Στην επέκταση υπογείων μπορούν να περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης, αποθήκες κατοικίας, αποθήκες ειδικών χρήσεων, λεβητοστάσια και μηχανοστάσια, μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, υδατοδεξαμενές ή δεξαμενές συλλογής λυμάτων ή πισίνας. Τυχόν κύριες χρήσεις που χωροθετούνται σε υπόγειο χώρο του κτιρίου εμπίπτουν στο περίγραμμά του, αποτελούν λειτουργικό προσάρτημα του και δεν μπορούν να βρίσκονται στην εκτός περιγράμματος του κτιρίου επέκταση.1 point
-
Ν.4178, άρθρο 25 "5. Στις περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών, οι οποίες έχουν περαιώσει τη διαδικασία με βάση τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122), 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/ 2011 (Α΄ 209) και του παρόντος νόμου και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό 30% του συνολικού ποσού προστίμου, κατά τις διατάξεις του παρόντος, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη: α) η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης..."1 point
-
Το στέγαστρο έχει πλάτος εως 1/4Δ μόνο όταν ειναι εντός των υποχρεωτικών ακαλύπτων. Δεν έχει περιορισμό όταν είναι σε άλλη θέση1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-