Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.258


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      25.872


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.691


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/02/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Φίλε ακριβώς αυτό είναι το θέμα! Είναι τραγικό ότι το ανακοινώνουν την μέρα που ξεκινάει η συλλογή δηλώσεων. Κάποιες φορές γίνομαι απότομος ή συμπεριφέρομαι λες και είμαι εκπρόσωπος τύπου της ΕΚΧΑ αλλά αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα, είναι ότι υπάρχει έντονη κριτική και ειρωνεία για θέματα που είτε δεν έχουμε δίκιο (πχ δήλωση ομόρων αγροτεμαχίων ως ενιαίο κλπ) είτε είναι ασήμαντα και χάνουμε το δάσος! Ιδού πχ μία ενδεικτική λίστα των σημαντικότερων λαθών της ΕΚΧΑ: - Οι επιβλέποντες των διαφόρων μελετών δεν έχουν κοινή στάση ειδικά σε νομικά θέματα. Σε άλλες περιοχές για την θεμελίωση χρησικτησίας απαιτούνται λιγότερα ή περισσότερα έγγραφα. Αυτό το θεωρώ το πλέον τραγικό, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει κοινή γραμμή. - Ο έλεγχος των παραδοτέων δεν είναι επαρκής. Η διαδικασία προχωράει με λάθη που οφείλονται σε μη καταρτισμένο προσωπικό ή σε μεγάλη πίεση των αναδόχων να παραχθούν υψηλές αποδόσεις από τα άτομα που κάνουν την κτηματογράφηση. Ελπίζω με τους καινούργιους που προσέλαβαν (οι οποίοι έχουν εμπειρία, ήταν προαπαιτούμενο) ότι θα διορθωθεί η κατάσταση. - Υπάρχουν μεγάλα νεκρά διαστήματα στις μελέτες που οφείλονται σε εσωτερικά θέματα της ΕΚΧΑ. Οι πολίτες τότε συνεχίζουν να δηλώνουν δικαιώματα σε μία παγωμένη βάση, για τα οποία μετέπειτα πρέπει να υποβάλλουν ένσταση όπως και να έχει. Οπότε τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά σε κρίσιμες περιόδους που απαιτούν χρόνο επεξεργασίας και χαλαρά σε άχρηστες περιόδους. - Γίνεται πολύ κακό marketing, υπηρεσίες που παρέχονται δωρεάν από τα επίσημα γραφεία κτηματογράφησης παρέχονται έναντι αδράς αμοιβής από παραμάγαζα που ανοίγουν στο ίδιο στενό, με πιο φανταχτερές ταμπέλες που ο πολίτης νομίζει ότι πρόκειται για το επίσημο γραφείο. Υπάρχει ακόμα και χρήση ίδιου λογότυπου , έχουν προκύψει θέματα με αυτό. Η όλη ιστορία προκαλεί ζημιά στην όλη εικόνα του έργου, πολλοί λένε και ψέματα στους πολίτες και δεν λαμβάνονται επαρκή μέτρα. - Στα πλαίσια του λειτουργούντος κτηματολογίου έχω ακούσει για άσχημα σκηνικά αδράνειας με τρόπο που βαλτώνει πολλές υποθέσεις.
    2 points
  2. ntanos σωστα αλλά, επι της διαδικασιας υπαρχει η εξής παραλειψη, Θα έπρεπε να ανακοινωθουν εκ των προτερων -εστω προ εξαμηνου- οι περιοχες που "θα" μπουνε στο κτηματολογιο, με αναλυτικες οδηγίες, οτι θα χρειαστουν συμβολαια, πιστοποιητικα μεταγραφης, τοπογραφικα κλπ. εγγραφα, για να προετοιμασθουν οι πολιτες έγκαιρα. Αυτη την στιγμη, εκατονταδες πολιτες συνωστιζονται στα διαφορα υποθηκοφυλάκεια να παρουν ειτε συμβολαια ειτε πιστοποιητικα μεταγραφης [με χρονο παραδοσης μετα 20-25 μερες]... τεσπα φυσικα και θα παραταθουν οι προθεσμίες. και, συμφωνω οτι, δέχονται δηλωσεις και μετα το περας του χρονου στα κτηματολογικα γραφεια.
    2 points
  3. Μήτσο, συμφωνώντας με τον Maneni, πιστεύω ότι ακόμα και αν κάποιος πρόκειται να κάνει μόνο ελέγχους - επιβλέψεις κλπ. είναι απαραίτητο να δεί από κοντά και να πιάσει "κατσαβίδι & πένσα" με τα χέρια του. Μόνο έτσι μπορεί να μάθει λεπτομέρειες απαραίτητες για ένα σωστό και πλήρη έλεγχο - επίβλεψη (μιλάω γενικά και όχι μόνο για ΥΔΕ και ηλ. πίνακες)
    2 points
  4. Συνάδελφοι για να το ξεκαθαρίσουμε: Εντελώς αυθαίρετο υπόγειο βοηθητικής χρήσης Εντελώς αυθαίρετο υπόγειο κύριας χρήσης Αλλαγή χρήσης νόμιμου υπογείου βοηθητικής χρήσης σε κύρια χρήση Όλα τα παραπάνω υπολογίζονται (και υπολογίζονταν ομοίως και επί 4178) ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, ώς υπέρβαση δόμησης μειωτικού συντελεστή. Παράλογο; Ίσως. Δυστυχώς όμως δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε το νόμο. (Μπορούμε δηλαδή να τον κρίνουμε στα πλαίσια συζήτησης αλλά στα πλαισια της δουλειάς οφείλουμε να τον εφαρμόζουμε). Η μόνη διαφορά από τον 4178 στον 4495 είναι ότι ο πρώτος είχε ένα μειωτικό συντελεστή (0,5) ενώ ο 4495 έχει 2: 0,5 για ανεξάρτητες υπόγειες στάθμες και 0,3 για λειτουργικά εξαρτημένες υπόγειες στάθμες με τον υπερκείμενο όροφο. Επιπλέον και στους 2 νόμους μειωτικό συντελεστή 0,5 λαμβάνουν ισόγειοι βοηθητηκοί ΄χωροι έως 50τμ.
    2 points
  5. Version 4.00

    21.706 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  6. Δεν έχουν τέλος τα ζητήματα που προκύπτουν στην πορεία επίλυσης των εκκρεμοτήτων προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση των 8 δισ. ευρώ στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Στην παρούσα συγκυρία, μεταξύ άλλων, αναζητείται λύση αποδεκτή από τον επενδυτή (Lamda Development) για το θέμα των αυθαίρετων κτισμάτων. Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Lamda, η έκταση του πρώην αεροδρομίου θα πρέπει να μεταβιβαστεί ως έχει. Εντός του ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων υπάρχουν περίπου 900 όγκοι ή 550 κτήρια, σημαντικό τμήμα των οποίων είναι αυθαίρετα, τα οποία βάσει νόμου για να μεταβιβαστούν θα πρέπει υπαχθούν στον νόμο περί τακτοποίησης από τον σημερινό ιδιοκτήτη, δηλαδή το Δημόσιο. Στη συντριπτική τους πλειονότητα τα υφιστάμενα κτήρια, σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda για την ανάπλαση του Ελληνικού, θα κατεδαφιστούν σταδιακά, με την πρόοδο του έργου και γι’ αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό σημαντικό κονδύλι. Διαφορετική γνώμη έχει ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος δεν επιθυμεί να προηγηθεί η τακτοποίηση των αυθαιρέτων, ή με άλλα λόγια να μεταβιβαστούν στον ιδιώτη επενδυτή όλα αυτά τα κτίσματα τακτοποιημένα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να προηγηθεί της υπογραφής της τελικής σύμβασης για τη μεταβίβαση του ακινήτου η κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να πληρώσει για τις κατεδαφίσεις και βεβαίως με τις διαδικασίες που επιβάλλονται θα απαιτηθεί και αρκετός χρόνος. Το πρόβλημα των αυθαιρέτων αντιμετωπίζεται σε αυτή τη φάση, ενώ μέχρι τώρα όλες οι πράξεις που έχουν γίνει (ο διαγωνισμός, οι μελέτες, το χρονοδιάγραμμα) είχαν ως δεδομένο ότι το ακίνητο θα μεταβιβαστεί ως έχει με τα κτίσματα νομίμως υφιστάμενα. Στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης έχουν καταγραφεί και κατηγοριοποιηθεί όλα τα κτίσματα. Μεταξύ των προτάσεων που έχουν γίνει είναι να υπάρξει μια λίστα κατεδαφιστέων. Σε αυτή την περίπτωση η Lamda χρειάζεται να κάνει το σύνολο των κατεδαφίσεων εντός δύο ετών, κάτι που δεν ταιριάζει στον σχεδιασμό της για τμηματική αξιοποίηση του ακινήτου. Π.χ. ένα σημαντικό μέρος των αυθαιρέτων είναι στην πρώην αμερικανική βάση, τμήμα της έκτασης το οποίο δεν περιλαμβάνεται στα αρχικά προς ανάπλαση. Διευθετήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη επίσης και ως προς τα όρια της έκτασης γιατί ορισμένα σημεία της (κάποιες γωνιές, όπως λέγεται χαρακτηριστικά) δεν είναι αποτυπωμένα σωστά στο Κτηματολόγιο. Κατάθεση των ΚΥΑ Στα θετικά νέα, γιατί η προσπάθεια για να προχωρήσει το έργο δεν έχει σταματήσει, εντάσσεται το γεγονός ότι η Lamda κατέθεσε προχθές τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την πολεοδόμηση του ακινήτου (περιγραφή σε επίπεδο τετραγώνου) στην Ελληνικό Α.Ε., η οποία τις μεταβιβάζει στη συνέχεια στο υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ). Στις ΚΥΑ έχουν ενσωματωθεί οι παρατηρήσεις του ΥΠΕΝ. Θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάθεση και της Περιβαλλοντικής Μελέτης η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περί τους τρεις μήνες. Ακόμη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τη Lamda σε ό,τι αφορά το καζίνο ή πιο συγκεκριμένα για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο (Integrated Resort Casino - IRC). Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη επένδυση που θα προχωρήσει εντός του Ελληνικού, αφορά 200 στρέμματα και εκτιμάται μεταξύ 500 και 700 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Lamda (και των ενδιαφερομένων για το καζίνο) περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα που θα λαμβάνει αυτή από τον επενδυτή στο IRC και το ποσοστό επί των εσόδων (Gross Gaming Revenue) από το καζίνο και το ξενοδοχείο. Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι ανοίγει τον δρόμο για να δημοσιοποιηθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ο διαγωνισμός για την άδεια του καζίνο, τα έσοδα της οποίας θα πάνε στο Δημόσιο. Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για το IRC έχουν εκδηλώσει οι αμερικάνικες Ceasars Entertainment, Mohegan Gaming & Entertainment, Hard Rock International (με τις δύο πρώτες πολύ πιο «ζεστές»), ο μαλαισιανός όμιλος Genting και η γαλλική Groupe Barriere.
    1 point
  7. Όλες που πληρούν τον κανόνα σύμφωνα με τον ν.4172/2013, όπου όποια δαπάνη πληροί τα κριτήρια του άρθρου 22 και συγχρόνως δεν εμπίπτει στον περιοριστικό κατάλογο των μη εκπιπτόμενων δαπανών του άρθρου 23, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης Επομένως ως "γενική" παρατήρηση μπορούμε να πούμε ότι: Για να μπορέσει μια δαπάνη να εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδα πρέπει να συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις: 1) και να είναι βεβαιωμένη χρονικά, 2) και εκκαθαρισμένη κατά ποσό, 3) και να προβλέπεται από τη νομοθεσία, 4) και να έχει σχέση με την επαγγελματική δραστηριότητα, 5) και να στηρίζεται σε κάποιο παραστατικό στοιχείο, 6) και να έχει καταχωρηθεί στα βιβλία ως οφείλεται. Ο τρόπος φορολόγησης ή/και ο τρόπος ασφάλισης δεν επηρεάζει το ποιες μπορεί να είναι οι εκπιπτόμενες δαπάνες. Εξακολουθείς και είσαι ελεύθερος επαγγελματίας και το εισόδημά σου προέρχεται από αυτή την δραστηριότητα (τόσο φορολογικά όσο και ασφαλιστικά), άσχετα: α) με το τρόπο που αντιμετωπίζεται φορολογικά το εισόδημά σου εφόσον ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013, όπου και ΘΕΩΡΕΊΤΑΙ (δεν είναι) ότι αποκτάς εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και η εκκαθάριση του φόρου γίνεται βάσει των διατάξεων των άρθρων 12 - 20 του ίδιου νόμου, χωρίς να προβλέπεται δυνητικός τρόπος φορολογίας, ανεξάρτητα αν από την εκκαθάριση προκύπτει μεγαλύτερος φόρος απ' αυτόν που θα προέκυπτε βάσει των διατάξεων των άρθρων 21 - 29 του ίδιου νόμου. και β) τον τρόπο που αποδίδονται οι ασφαλιστικές εισφορές εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις της ασφαλιστικής νομοθεσίας (ασφαλιστικά ως μισθωτός). Συμπερασματικά λοιπόν, η κατηγορία–πηγή προέλευσης του εισοδήματος φυσικού προσώπου που έχει κάνει έναρξη και εκδίδει ΤΠΥ ή/και ΑΛΣ για παροχή υπηρεσιών, εξακολουθεί να είναι από επιχειρηματική δραστηριότητα ανεξάρτητα από το αν πληρούνται οι προϋποθέσεις της περ. στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (ΠΟΛ.1072/2015) και ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο ΕΦΚΑ με την παράγρ.9 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 ορίζει ότι οι ασφαλιστικές εισφορές που βαρύνουν το φυσικό αυτό πρόσωπο που επέλεξε να ενταχθεί στην παραπάνω παράγραφο να παρακρατούνται και να αποδίδονται από τον πελάτη–εργοδότη του.
    1 point
  8. "είμαι άρτιος αλλά όχι οικοδομήσιμος μέχρι να γίνει και η προσκύρωση της λωρίδας;;" σωστα
    1 point
  9. Αν υπάρχουν διαφορές της σημερινής κατάστασης από την άδεια πρέπει να τις δείξεις. Αν είναι εντός των ανοχών το αναφέρεις στην Τ/Ε. Στο διάγραμμα κάλυψης στη 2η περίπτωση, σκάναρε τις όψης της παλιάς άδειας και κάν'τες κολάζ. Κατόψεις πάλι, ξεπατίκωσέ τες στο CAD ή αντέγραψε τα περιγράμματά τους από το παλιό ΔΚ. Επίσης για τρισδιάστατη απεικόνιση υπαρχόντων κτισμάτων μπορείς να βάλεις φωτογραφίες. Στο ΔΚ δεν κάνεις κατόψεις. Μόνο τα περιγράμματα για τους υπολογισμούς δόμησης. Αν είναι τα ίδια με της παλιάς άδειας (τα περιγράμματα), μπορείς να πάρεις έτοιμα τα αποτελέσματα από τους τότε υπολογισμούς ή να ανφέρεις τι μετράει και τι όχι σήμερα στην δόμηση. Δεν νομίζω να είναι απαραίτητο αυτό σήμερα, καθώς δεν κάνεις προσθήκη δόμησης και σε περίπτωση μελλοντικής άδειας, πάλι θα κάνουν από την αρχή τέτοιο έλεγχο.
    1 point
  10. 1) Διακόπτης και ασφάλεια τήξεως ή διακόπτης και αυτόματη ασφάλεια (μικροαυτόματος) 2) Καλύτερα διπολικός, αν και δεν είναι υποχρεωτικό. Για μεγαλύτερη ασφάλεια και μετέπειτα ευκολία στον εντοπισμό σφαλμάτων πχ διαρροών 3) Από άποψη κανονισμού, το κεντρικό ΔΔΕ αρκεί, εφόσον η αναχώρηση του υποπίνακα παίρνει μετά το ΔΔΕ. Όμως για λειτουργικούς και άλλους λογούς, καλό θα ήταν ο υποπίνακας να έχει και δικό του ΔΔΕ. Επίσης αντί για μικροαυτόματο και ΔΔΕ μπορεί να χρησιμοποιηθεί RCBO που είναι 2 σε 1.
    1 point
  11. Δηλαδή αρκεί να είναι παραμετροποιήσιμο από τον χρήστη (γενικής εφαρμογής) ή με EC (και αυτοί ελληνικοί είναι πλέον). Γνωρίζω αυτό : https://axisvm.eu/axisvm_products_file_import.html
    1 point
  12. Δεν έχεις άλλη επιλογή. Διορθωμένο Ε9. Αυτοι θα βάλουν ότι το διαμέρισμα έχει επιφάνεια 64,50 εκ κατασκευής διότι στο Ε9 θα αναγράφεται ένα έτος.
    1 point
  13. Δεν γνωριζω σε ποιες περιοχες ειναι η ακτινα δρασης σας αλλα οι αναδοχοι Χαλκιδικης, Σερρων, Δραμας, Θεσσαλονικης ειχαν ανακοινωσει 1-2 μηνες τουλαχιστον οτι θα ξεκινησει το Κτηματολογιο (ειχαν κανει μεχρι και σελιδες στο φουμπου οπως και site με το υποβαθρο). Στη Χαλκιδικη πχ που γνωριζω ειχαν εκτυπωθει και αφισες τουλαχιστον 1 μηνα και ειχαν αφισοκολληθει ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ. Σιγουρα ,καλο θα ηταν να μην μιλαμε για 1-2 μηνες πριν αλλα για περισσοτερο. Ο αναδοχος οπως γνωριζετε αναλαμβανει να συνταξει το προκαταρτικο υποβαθρο με συγκεκριμενες προθεσμιες και στο "καπακι" ξεκιναει η παραλαβη, οποτε πανω κατω ολοι γνωριζουν ποτε "στο περιπου" θα ξεκινησουν
    1 point
  14. Εξαρτάται τι μηχανικό εννοεις.. Γιατι πλέον δεν ειναι και τοσο ξεκάθαρο το τοπίο. Σε ολους τους τομεις εχει κοτσαριστει ενα - μηχανικος στην ειδικότητα/ονομασία.
    1 point
  15. Δυστυχώς για σένα, διάγνωση και βέβαια επισκευή, δεν γίνεται με το "μάους"! Η μόνη "δωρεάν" λύση, είναι να ξαναφωνάξεις τον ίδιο! Οποιαδήποτε άλλη λύση, απαιτεί πληρωμή.
    1 point
  16. @lloyd, δηλώνεις αυτό που επιμετράται για τις ανάγκες του προγράμματος κ' αποδεικνύεται από τα παραστατικά, δηλ. την πολυστερίνη.
    1 point
  17. Πόσο ήθελες δηλαδή κανένα χρόνο; Nομοθετικα μπορούσανε έως 3
    1 point
  18. gtho Όπως πολύ σωστά λέει ο Δημήτρης, να κάνουν την διαμερισμάτωση να τελειώνουν. Μικρό το ποσό και ειδικά αν επιμεριστεί σε όλους. Μια κάτοψη θα γίνει και κάθε ιδιοκτήτης που θα συμμετέχει στα έξοδα θα μπορεί να μεταβιβάζει μνημονεύοντας στην βεβαίωση την δήλωση υπαγωγής.
    1 point
  19. Επί της ουσίας η παραπάνω εγκύκλιος λέει ότι την ευθύνη για τη βεβαίωση κύριας χρήσης (ΒΚΧ) την έχει ο μηχανικός που πλέον την εκδίδει. Όταν τη βεβαίωση την έβγαζε η πολεοδομία ήξερε μόνη της τι θα κάνει. Τώρα που έχασε αυτή την "εξουσία" ελέγχει αυτόν που την πήρε και καλά κάνει. Αν ο μηχανικός δεν κάνει αυτά που ορίζει ο νόμος και η εγκύκλιος δικαίως δεν βγάζει άκρη. Πρέπει δηλ. να εξετάζεται από το μηχανικό η χορήγηση της ΒΚΧ κατά περίπτωση και πάντα σύμφωνα με το νόμο. Δεν υπάρχει ενδιάμεση λύση. Αν δεν μπορεί η πολεοδομική χρήση να στεγάσει την υγειονομική τότε θέλει αλλαγή της πολεοδομικής χρήσης. Αν μπορεί δίδεται η ΒΚΧ. Ενημέρωση χρειάζεται όταν υπάρχουν αλλαγές που δεν θέλουν άδεια (πχ. ενημέρωση της παθητικής πυροπροστασίας για να εγκριθεί η ενεργητική από την ΠΥ). Και επαναλαμβάνω : υπάρχουν πολεοδομικές χρήσεις και κατηγορίες χρήσεων (κατά τον κτηριοδομικό, κατά το ΠΔ χρήσεων, κατά τον αντισεισμικό, κατά το ΠΔ πυροπροστασίας), αλλά τα καταστήματα ΚΥΕ είναι χώροι που έχουν μια πολεοδομική χρήση και καλούνται να φιλοξενήσουν μια δραστηριότητα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η άδειά τους αφορά την ίδρυση και λειτουργία της δραστηριότητας και όχι του χώρου του κτηρίου που έχει ήδη μια πολεοδομική χρήση. Αυτή βεβαιώνεται από τον μηχανικό και παλιότερα από την πολεοδομία με τη ΒΚΧ. Αν μπορεί να φιλοξενηθεί η δραστηριότητα τότε βγαίνει η ΒΚΧ. Αν όχι τότε γίνεται πρώτα η αλλαγή χρήσης και μετά δίνεται η ΒΚΧ. Τόσο απλά, τόσο καθαρά.
    1 point
  20. Απο τη στιγμή που ο Κτηριοδομικός του '87 στο άρθρο 1 δεν αναφέρει καμια κατηγορία περί ΚΥΕ ... όλα τα άλλα είναι παπαριές του διευθυντή !!!
    1 point
  21. Μπορείς να πετάξεις τους διπολικούς διακόπτες του θερμοσίφωνα και της κουζίνας και να αλλάξεις τους αντίστοιχους μικροαυτόματους με κατάλληλους για λειτουργικό χειρισμό, διακοπή και απομόνωση. Επίσης υπάρχουν λυχνίες σε πλάτος μισού στοιχείου. Θα έχεις επαρκέστατο χώρο έτσι.
    1 point
  22. Πάγια τακτική και σύσταση στο φόρουμ είναι η μη κοινοποίηση αμοιβών μηχανικών. Κοστολογείς όσο θεωρείς ότι κάνει η εργασία σου.
    1 point
  23. 2,6 GW νέας υπεράκτιας αιολικής ενέργειας εγκαταστάθηκαν συνολικά το 2018 στην Ευρώπη, εξέλιξη που συνιστά αύξηση κατά 18% σε ετήσια βάση. Αυτό ανακοίνωσε η WindEurope στις 8 Φεβρουαρίου, δημοσιεύοντας στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες, επίσης, 15 νέες υπεράκτιες αιολικές μονάδες τέθηκαν σε λειτουργία τη χρονιά που πέρασε. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία αντιπροσωπεύουν το 85% της νέας υπεράκτιας αιολικής δυναμικότητας, με 1,3 GW και 969 MW αντίστοιχα, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αιολικής ενέργειας. Η Ευρώπη διαθέτει πλέον 105 υπεράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις σε 11 χώρες με συνολική δυναμικότητα 18,5 GW. Το μέγεθος αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της συνολικής εγκατεστημένης δυναμικότητας αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη - τα υπόλοιπα είναι χερσαία αιολικά. Το μέγεθος και η κλίμακα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, όπως τονίζει η WindEurope. Το μέσο μέγεθος των νέων ανεμογεννητριών που εγκαταστάθηκαν πέρυσι ήταν 6,8 MW, 15% υψηλότερο από ό, τι το 2017. Το Ηνωμένο Βασίλειο εγκατέστησε τους μεγαλύτερους offshore στροβίλους στον κόσμο - 8,8 MW - και άνοιξε το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο - την επέκταση Walney 3, ισχύος 657 MW. Το Βέλγιο και η Γερμανία εγκαινίασαν, επίσης, το 2018 τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα τους μέχρι σήμερα. Επιπλέον, άλλες έξι υπεράκτιες αιολικές μονάδες βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου αιολικού πάρκου αιολικής ενέργειας σχεδιαζόμενης εγκατεστημένης ισχύος άνω του 1 GW - του Hornsea 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, άλλα 12 νέα υπεράκτια αιολικά έργα έφτασαν στο στάδιο της τελικής επενδυτικής απόφασης το 2018. Αυτά αντιπροσωπεύουν άλλα 4,2 GW δυναμικότητας και € 10,3 δισ. σε επενδυτική αξία. Το ύψος των επενδύσεων αυξήθηκε κατά 37% το 2017, αλλά η καλυπτόμενη δυναμικότητα αυξήθηκε κατά 91% - δείχνοντας πόσο γρήγορα μειώνεται το κόστος και πόσο περισσότερο αξιοποιείται το κεφάλαιο των επενδύσεων στον κλάδο. "Ο υπεράκτιος αιολικός τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα στην Ευρώπη", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope Giles Dickson, όπως αναφέρει το New Europe. "Η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 18% πέρυσι. Τα υπεράκτια αιολικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 2% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρώπη. Και με μία μεγάλη σειρά έργων υπό κατασκευή και ανάπτυξη, αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί σημαντικά ", πρόσθεσε. Ο Dickson σημείωσε, παράλληλα, ότι η τεχνολογία του κλάδου συνεχίζει να αναπτύσσεται. "Οι τουρμπίνες συνεχίζουν να μεγαλώνουν. Και το κόστος συνεχίζει να μειώνεται. Τώρα δεν είναι πιο ακριβό να κατασκευαστεί ένα υπεράκτιο αιολικό από ό, τι η κατασκευή μιας μονάδας άνθρακα ή φυσικού αερίου. Και είναι πολύ φθηνότερο από ό, τι ένας νέος πυρηνικός σταθμός", όπως ανέφερε, επισημαίνοντας ότι όλο και περισσότερες κυβερνήσεις αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των υπεράκτιων αιολικών. "Η Πολωνία είναι η τελευταία που αγκαλιάζει τον τομέα με ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή 10 GW μέχρι το 2040. Ωστόσο, μερικές χώρες εμφανίζουν χαμηλή απόδοση και κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Η Σουηδία δεν κατασκευάζει κανένα παράκτιο αιολικό πάρκο παρά τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει. Η Γερμανία έχει θέσει απλώς ένα μέτριο στόχο για το 2030. Και αυτή που παρουσιάζει επίδοση 'Γάμμα μείον" είναι η Γαλλία, η οποία δεν έχει ακόμα υπεράκτια αιολικά πάρκα ούτε είναι σαφές πότε θα αποκτήσει", υπογράμμισε ο Dickson, προσθέτοντας με έμφαση ότι "αυτές οι χώρες έχουν την ευκαιρία εφέτος να διορθώσουν την κατάσταση με τα εθνικά τους σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα - θα πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία και με τα δύο χέρια".
    1 point
  24. Για την ιστορία της συζήτησης μαζί με τις καλημέρες μου...
    1 point
  25. Άλλο πράγμα είναι το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο και άλλο το να εξαιρείται από την υποχρέωση υπαγωγής στο Ν. 4495. Για να έχεις νομίμως υφιστάμενο θα πρέπει να έχει λάβει οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση και όχι απλώς αναστολή κυρώσεων. Δες τι αναφέρει η παρ 1 υποπ. δ Άρθρου 23 ν. 4067/12 ΑΡΘΡΟΝ-23 Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: (...) δ) (...) ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων Άρθρο 82 παρ 2 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : (...) δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (...) Άρθρο 15 Ν. 1337/83 παρ 7 7. Οι παραπάνω δηλώσεις δεν απαιτούνται για τα αυθαίρετα κτίσματα που ήδη έχουν δηλωθεί κατά τις διατάξεις του ΑΝ-410/68 "περί αυθαιρέτων οικοδομικών κατασκευών" ή του Ν-720/77 (...) και έχουμε και την ερμηνεία της εγκυκλίου 3 Ν. 4178 (ΣΤ ΑΡΘ. 1-3) 3) Παρ.2δ: Δεν έχουν υποχρέωση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν-4178/13 αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί με το ΑΝ-410/68 ή το Ν-720/77 , δεδομένου ότι καλύπτονται από τις διατάξεις της παρ.7 του Αρθ-15 του Ν-1337/83.
    1 point
  26. Κυκλοφόρησε σήμερα η νέα έκδοση 10.6. Διατίθεται για download στη σελίδα www.insoft.gr/downloads.htm Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την 6μηνη παράταση της έκπτωσης 20% στα αυθαίρετα, την κατάργηση του ΕΜΠ, προσαρμοσμένα έντυπα αδείας και αίτησης στον Ν.4495/17 κλπ
    1 point
  27. Όσον αφορά την αλλαγή χρήσης, εφόσον από τη μεταβολή δεν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους τότε θέλει απλή ενημέρωση όπως λες. Απο κει και πέρα αν για την αλλαγή χρήσης θα πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες τότε ελέγχεις αν για τις επιπλέον εργασίες που θα κάνεις χρειάζεται κάποια άδεια (πχ ΕΕΜΚ). Όσον αφορά το διαχωρισμό βέβαια υπάρχει αυτό που μάλλον δεν είναι καλό. 20170525 ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ.pdf
    1 point
  28. Κύριε συντονιστή και συνάδελφε, το απαράδεκτο στο φόρουμ μας είναι να φιμώνουμε τις όποιες προσπάθειες διεκδίκησης δίκιου, και ιδιαίτερα όταν αυτές προέρχονται από συνάδελφο μηχανικό που εκφράζει στην κοινότητά μας την περιπέτειά του. Και ιδιαίτερα όταν αυτές οι διεκδικήσεις γίνονται εξωδικαστικά και χωρίς χρήση νομικού συμβούλου. Οι πρακτικές που ακολουθείτε ισχυροποιούν την πλευρά του κατασκευαστή και αποδυναμώνουν το δικαίωμα υλικής και ηθικής αποζημίωσης από την πλευρά του ιδιώτη. Έτσι λοιπόν λειτουργεί η κοινότητά μας? Αντί να συσπειρωθούμε και ενωμένοι να αντιμετωπίσουμε παρόμοιες περιπτώσεις δημιουργώντας έναν ισχυρό αντίλογο που σήμερα λείπει, κουκουλώνουμε τα γεγονότα, καλύπτουμε την ευθύνη του εκάστοτε προμηθευτή και κατασκευαστή και ανακυκλώνουμε τη λογική του "δε βαριέσαι". Και βεβαίως διαφωνώ με την κατηγοριοποίηση της κακοτεχνίας ως "απρόβλεπτη δαπάνη". Εύχομαι να έρθει κάποτε η μέρα εκείνη που η λέξη "μηχανικός" θα αποπνέει σεβασμό και όχι ανασφάλεια. Καλή εβδομάδα σε όλους. Αρχοντής Καρακωνσταντής Αρχιτέκτων μηχανικός
    1 point
  29. Φίλε Σταύρο δεν είναι ακριβώς πλάκα. Διότι αν πτυχιούχοι ΤΕΙ μπουν σε μεταπτυχιακά του ΕΜΠ ή άλλων πολυτεχνείων και τελειώσουν, τότε πως θα μπορέσουν να σταθούν οι επι τόσα χρόνια συκοφαντίες του ΤΕΕ σε βάρος μας, περί επιπέδου, περί εργατοτεχνητών κλπ.... __________________________________________________ (Τα σχόλια για το Τ.Ε.Ε., έχουν μεταφερθεί σε άλλο θέμα). ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    1 point
  30. αυτο ρε συ Βασσια δεν υπαρχει στο τοπογραφικο? Γιατι να χρειαστει να ξαναβαλουμε?
    0 points
  31. θα έλεγα, για να σοβαρευτούμε λίγο να πάρεις την δυσμενέστερη σχετική περίπτωση, πράγματι μια κουβέντα με τον ιδιοκτήτη θα βοηθούσε. Μην κοιτάξεις να γλιτώσεις πρόστιμο, κατανοώ μεν ευλογο το ερώτημα, όμως αν η κατασκευή σου δίνει την εικόνα οτι κατάστημα θα γίνει, τι το σκέπτεσαι περισσότερο??
    -1 points
  32. μια άλλη σπάνια περίπτωση που συνάντησα εγώ είναι σε κτίριο με ΟΑ το 1979 και ο ιδιοκτήτης λέει ότι είχε φτιάξει ένα πατάρι το οποίο δεν το έδειχνε η ΟΑ παλιά, ψάχνω το αποδεικτικό απόδειξης, πότε φτιάχτηκε το πατάρι και δεν μπορώ να βρω κάτι. Αρχικά το είχα βάλει σαν παλιά κατασκευή όπως έλεγε, όταν ξεκίνησα την τακτοποίηση με το 4178 αργότερα το πήγα στο 4495 νομίζω. Που να θυμάμαι τώρα τι έχω κάνει με τόσες δηλώσεις. Τόσα χρόνια. Ακόμα το αποδεικτικό με προβληματίζει, αεροφ/α μέσα στο κατάστημα εννοείται δεν απεικονίζει τίποτα και Δ. έγγραφα πάλι δεν υπάρχει κάτι. Οπότε πως το αντιμετωπίζω? Εννοείται ότι είπα να ενημερωθεί το Ε9 αλλά βουή εν τη ερήμω. Τώρα τι κάνουμε που έχω περαιώσει την δήλωση και έχω βρει μόνο ένα strett view το 2014 το οποίο δείχνει την όψη καταστήματος, δείχνει το μεγάλο παράθυρο τζαμαρία "πάνω ορόφου" και εξωτερικά το έχει φτιάξει λευκό. Μέσα στο κατάστημα, στο ισόγειο, φαίνεται μια βιτρίνα εναπόθεσης προϊόντων, αρκετά σκοτεινή στην φωτογραφία street view οδός ... Αθήνα, μήνας κάποιος το 2014. Μπορεί όμως να αποτελέσει απόδειξη? Να πω δηλαδή όταν φαίνεται σκοτεινή η βιτρίνα, "απόδειξη λοιπόν ότι πάνω υπάρχει πατάρι!". Εξωτερικά το παράθυρο ορόφου, έχει περαστεί με την άσπρη μπογιά που βάφουν τις τζαμαρίες καμιά φορά, ελάχιστα σημεία στην ένωση τζαμιού με αλουμίνιο δεν έχουν περαστεί μπογιά, μπορώ να ισχυριστώ ότι από εκεί περνάει κάποιο φως και όμως η βιτρίνα φαίνεται σκοτεινή. Άρα υπάρχει πατάρι! Αρκετά δύσκολο μου φαίνεται.
    -1 points
  33. Pavlo μου αφήνει ένα κενό η δημοσίευση του Νόμου προηγουμένως, μιλά ότι όταν σε ισόγεια υπάρχει Υπέρβαση δόμησης ως 50τμ τότε βάζουμε τον μειωτικό συντελεστή 0,50. Όμως στην περίπτωση της Ελ_Μας παραπάνω αλλά και άλλες, νομίζω και εγώ έχω μια, περίπτωση όταν έχουμε αλλαγή χρήσης σε υπόγειο μεγαλύτερο των 50τμ τι συντελεστή θα βάλουμε τότε?
    -1 points
  34. σε μια μονοκατοικια, θελω να κανω μικρες εξωτερικες διαμορφωσης, απομακρυνση μπαζων και λιγες διακοσμητικες διαμορφωσεις μεσα με γυψοσανιδα, χρειαζομαι αδεια μικρης κλιμακας?
    -1 points
  35. Εγω το ξαναδιάβασα, τον τον νόμο που δημοσιευσες παραπάνω. Εντάξει ευκρινές δεν το βλέπω, δηλαδή αν το ξαναδιαβάσει κάποιος δεν είναι ευκρινές ότι μιλάει για υπόγεια ανεξαρτήτος εμβαδού και ισόγειους χώρους ως 50τμ. Οπως έχει γραφτεί θα μπορούσε και να ενοεί υπόγεια ως 50τμ. Δεν το ξέρω καλά. Πάντως φαντάζομαι μια μεγάλη ομάδα συναδέλφων όπως το περιγράφεις εσύ το κάνει?
    -1 points
  36. εγώ το γνωρίζω αυτό και έτσι το κάνω ως τώρα, δεν νομίζω ότι ενούσα κάπου οτι μια μερίδα συναδέλφων το κάνει επειδή το λες εσύ Παύλο. Ενοούσα αν γνωρίζεις και α΄λλους που έτσι το κάνουν και λογικό το θεωρώ, γιατί να βάζουμε 0,50 ως τα 50τμ και με τα παραπανω τι?? Τελος παντων, δεν ειναι το κύριο θεμα που με απασχολεί, πιστευω μια σελιδα πισω, αναφερεις ενος μελους που ονομάζεται Ελ_Μα οτι πρεπει να το βαλει σαν ΥΔ. Εκεί θα ηθελα να κανω μια συμπληρωση οτι, θα πρεπει να το βαλει σαν βοηθητικο χωρο που προστιθεται. Ητοι συντελεστη 0,30 αν συνενουται λειτουργικα με τον ανωθεν οροφο ή 0,50 αν δεν συνενωνεται, οπως ξερουμε
    -1 points
  37. πως μπορει μια κατασκευη που δεν εχει κατασκευαστει να θεωρειται αυθαιρετη?
    -1 points
  38. Ευχαριστώ, δεν ξέρω με αυτήν την άδεια αν μπορώ να φέρω και τον κάδο να απομακρύνω τα μπάζα. Φαντάζομαι ναι, οπότε εντάξει το αφήνω. Για τον τονισμό στο κείμενο μου, εντάξει πάλι, θα βάζω.
    -1 points
  39. ναι Ιάσονα στο Ν 4178 το έχω βάλει, το είδα ότι μπορώ να το δηλώσω χρόνο κατασκευής 2004 - 2011 και το έχω κάνει έτσι ... περιμένω ενημέρωσα και τον ιδιοκτήτη να ενημερώσει το Ε9 του
    -1 points
  40. θα το αναθεσετε σε ενα Μηχανικο και θα υπαχθει, πιο διαφορετικο τροπο δεν μπορω να σκεφτω,
    -1 points
  41. Θα συμφωνήσω με τον φίλτατο Παυλο, οι σοφίτες δεν έχουν καταργηθεί. Αρκεί βέβαια να έχεις το απαιτούμενο ύψος μέσα στο οποίο θα υλοποιηθεί, το πιστευω απίθανο ομως να μην το έχεις.
    -1 points
  42. δεν επιτρέπεται ούτε ένα μέτρο στέγαστρο? Η κατασκευή, η πρόσοψη του καταστήματος μάλλον να το πω σωστά βρίσκεται μπροστά σχεδόν στην οικοδομική γραμμή. Αν μπει στέγαστρο θα εισέλθει στην πρασιά κατά 1,5μ υπολογίζω, προκειμένου να κόψει τα νερά. Πρασιά το μαγαζί έχει 5μ. Η κατασκευή δεν είναι καινούρια. Το κατάστημα έχει κτιστεί το 2010. Συνάδελφε, ευχαριστω για την απάντηση σας. Είστε κατανοητή.
    -1 points
  43. Γειά σας Συνάδελφοι. Θα ήθελα σε ένα κατάστημα που κάνω ρύθμιση να βάλω κάποιο στέγαστρο. Βλέπω τελευταία έναν παράξενο καιρό να φυσά στην περιοχή και νερό που πέφτει στη τζαμόπορτα το γυρνάει ο αέρας στις χαραμάδες της πόρτας και μπαίνει μέσα. Οπότε σκεφτόμουν ένα στέγαστρο, κάτι σαν τέντα, δεν ξέρω τι ακριβώς να σκεπάσει λίγο την πόρτα ώστε τα νερά να μην πέφτουν πάνω της. Ξέρετε όμως τι είδους στέγαστρα επιτρέπονται σε προσόψεις καταστημάτων????
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.