Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Κανείς

    Κανείς

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.864


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.102


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/12/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν απαιτείται κάτι τέτοιο στα εκτός σχεδίου και εντός οικισμού (χωρίς ρ.σ.) διότι δεν προκύπτει καμία πληροφορία με πολεοδομικό περιεχόμενο ούτε και μπορεί να γίνει καμία διοικητική πράξη διόρθωσης ή θεραπείας οποιουδήποτε πολεοδομικού προβλήματος έχουν τα όμορα. Στα εκτός σχεδίου και εντός οικισμού οι όμορες ιδιοκτησίες (ή/και ευρύτερη έκταση) αποτυπώνονται μόνο αν κρίνει ο μελετητής ότι απαιτείται για την μελέτη τίτλων και αποσαφήνιση των ορίων.
    2 points
  2. Εκτός της υπέρβασης δόμησης, υπάρχει και διαφορετική διαμερισμάτωση.
    2 points
  3. Δύο δόσεις μείνανε να ξεμπερδέψουμε από αυτή τη γελοιότητα του διαφορετικού ειδοποιητηρίου για 36 μήνες!!
    2 points
  4. ΜΟΝΟ εντός ρ.σ. έχουμε υποχρέωση να περιγράψουμε τα όμορα (με αναφορά εντός αυτών αν είναι άρτια και οικοδομήσιμα), και να "κλείσουμε" το Ο.Τ. Ο λόγος: Δεν μπορεί να εκδοθεί ο.α. (εντός σχεδίου) αν υπάρχει όμορο μη αρτιο (μόνο υπό κάποιες προϋποθέσεις).
    2 points
  5. Version X5.4

    74.388 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον Ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. 1 φκ με διαμερισμάτωση για όλο τον όροφο όπως ανέφερε ήδη ο Δημήτρης Στην ΤΕ θα αναφέρεις αναλυτικά ποιες αποθήκες ρυθμίζονται και θα χρησιμοποιήσεις ως αποδεικτικό την κάτοψης της ΣΟΙ. Αν ενδιαφέρονται και άλλοι ιδιοκτήτες είναι μια καλή ευκαιρία να ξεκαθαρίσει ο όροφος
    1 point
  7. Εφοσον στην συσταση αποτυπωνεται η πραγματικη κατασταση Εχεις μονον μια ΔΔ, πληρωνεις μια φορα για τις δικες σου αποθηκες ή συννενοειστε να κανετε μια κοινη δηλωση καθε ενας για την δικη του παλι με 250 ευρω [ωχ αδερφε...λεει ο αναποδος...αρα δεν νοιαζεσαι πλεον...ας παει μονος του] Τροποποιηση της συστασης δεν χρειαζεσαι, διοτι καλυπτεσαι απο αυτη που εχει γινει.
    1 point
  8. ένα τιμολόγιο που έκοψα μέσω της εφαρογής timologio, εμφανίστηκε αυτόματα στο συνοπτικό βιβλίο του mydata. Εκτός εαν δεν ηταν αυτή η ερώτηση του συνάδελφου και δεν κατάλαβα καλά.
    1 point
  9. Όχι δεν υπάρχουν νομικές συνέπειες με την νέα έκδοση ΠΕΑ σε αντικατάσταση παλιού. Το έκανα πρόσφατα με υπ. δήλωση του νέου ιδιοκτήτη (απο αγορά), μόνο που θα σου ζητήσουν πρόσφατο Ε9 του νέου αγοραστή να διαπιστώσουν τον νέο ιδιοκτήτη.
    1 point
  10. Οι περιπτώσεις για το Um αναφέρονται στον τύπο. Για αμόνωτα 3.5, για ΚΘΚ, με βάση μελέτη θερμομόνωσης μετά τον ΚΕΝΑΚ κ.λπ. Την ώρα που το σενάριο έχει μετέπειτα παρεμβάσεις (που καλύπτουν αναγκαστικά τον ΚΕΝΑΚ) και ο οδηγός λέει να υπολογιστεί με βάση το σενάριο 1 ο μόνος τρόπος είναι να υπολογιστεί με βάση ΤΟΤΕΕ-20701-2 (σελ 47, Κεφ. 2.6) όπως στον έλεγχο θερμομονωτικής επάρκειας.
    1 point
  11. Εννοείται …. το έχω κάνει σε προηγούμενο Εξοικονομώ χωρίς κανένα πρόβλημα ..
    1 point
  12. 1. Ένα ναι κατ' ελάχιστο για το με ποιο τρόπο υπολογίστηκε το Pgen (είτε τύπος 4.1 της ΤΟΤΕΕ-20701-1) είτε μελέτη. 2. Ο υπολογισμός αφορά τις θερμικές ανάγκες του διαμερίσματος.
    1 point
  13. - δξ τι λενε οι υπολοιποι που αναφερεις. - δξ τι ειδους "τακτοποιηση" εγινε - Ομως, αν εκανες ΔΔ, δεν ειναι σωστή. Αυτο πιθανον να ειναι που οδηγει σε αδιεξοδα. - δεν υπαρχουν "απλα" στο εμπραγματο και τα πολεοδομικα. Για μενα, εχεις δυο ΟΙ, μια που λειτουργει σαν κατοικια και μια ημιτελη. Πρεπει να γινει συσταση ΟΙ, να αποκτησει καθε μια τα δικα της χιλιοστα/τμ/και ταυτοτητα. εχεις μηχανικο/λογιστη/συμβολαιογραφο Να τα συζητησουν και να βρουνε την σωστη λυση
    1 point
  14. Δοχείο αδράνειας δεν υπάρχει και είναι δισωλήνιο. Η εγκατάσταση έχει γίνει σε προϋπάρχουσα εγκατάσταση καλοριφέρ το οποίο απομονώνεται χειροκίνητα είτε η αντλία είτε ο λέβητας.
    1 point
  15. Στις ενεργειακές επιθεωρήσεις δεν λαμβάνουμε υπόψη τις συνήθειες των χρηστών. Εάν υπάρχει λέβητας συνδεδεμένος με τερματικές μονάδες και εάν ο λέβητας δεν είναι εμφανώς κατεστραμμένος, τότε υπάρχει κεντρική θέρμανση κατά τις ΤΟΤΕΕ και οφείλουμε να την καταγράψουμε ασχέτως γενικών συνελεύσεων, προμήθειας πετρελαίου κτλ.
    1 point
  16. Από ότι καταλαβαίνω, οι οριζόντιες δεν έχουν συσταθεί ακόμα. Επομένως, εκδίδεις 1 βεβαίωση για όλο το ακίνητο.
    1 point
  17. Όσες σου ζητήσει ο/η συμβολαιογράφος (πέραν των Χ διαμερισμάτων μπορεί να υπάρχουν και άλλα διηρημένα τμήματα (πχ αποθήκες, μελλοντικοί όροφοι κ.α.)
    1 point
  18. Μπορείς να μεταφέρεις την δήλωση και να την τροποποιήσεις, δεν χάνεται το καταβληθέν ποσό.
    1 point
  19. Απαιτείται βεβαίωση κυρίας χρήσεως, για την έκδοση της οποίας εξετάζεται και η νομιμότητα του χώρου.
    1 point
  20. Ναι είναι, ελάτε σε επαφή με τον συν/φο που έχει κάνει την υπαγωγή για να ανακαλύψετε τι τρέχει.
    1 point
  21. πρωτα θα παρετε τα χαρτια της τακτοποιησης που εκανε. ξερει ο μηχανικος σου. Μετα, τα συζητατε...
    1 point
  22. Συμβαινει το 2ο . Θα πρέπει να βαλεις αλλον Συμβουλο. ( Θέλεις να τα παίρνεις απο 2 πλευρές ?? lol )
    1 point
  23. Συνάδελφε να υποθέσω οτι το διαμέρισμα ή η μονοκατοικία που αναφέρεσαι, είχε εγκατάσταση θέρμανσης με εσωτερικό δίκτυο (δισωλήνιο/μονοσωλήνιο) και θερμαντικά σώματα και κάνατε αλλαγή μόνο την πηγή ενέργειας θέρμανσης, δηλ. απο λέβητα πετρελαίου βάλατε Α/Θ. Αν είναι έτσι όπως τα περιγράφω, μόνο η αλλαγή πηγή ενέργειας θέρμανσης δεν συνιστά μελέτη θέρμανσης. Το λέω γιατί είμαι στη φάση ολοκλήρωσης έργου για αίτηση του '20 και έχω αντίστοιχη περίπτωση με σένα, αλλά η δική μου περίπτωση, αφορά διαμέρισμα που κατάργησαν τη κεντρική θέρμανσης και τρέξαμε εσωτερικό δίκτυο σωλήνων (δισωλήνιο) και βάλαμε Α/θ (με ίδια σώματα), εν ολίγοις κάναμε ολόκληρη εγκατάσταση θέρμανσης. Αν απορρίψουν και τη δική μου αίτηση που είναι ολοκληρωμένη εγκατάσταση θέρμανσης, σημαίνει οτι σαν μελέτη (των 100€), δέχονται μόνο τη μελέτη φ. αερίου.
    1 point
  24. Συνάδελφοι, από πού προκύπτει πως το ύψος της στέγης είναι 1,20μ.; Ο νόμος αναφέρει "Το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της οικοδομής .... ορίζεται σε τέσσερα (4) μέτρα για μονώροφη οικοδομή..." και "Σε περίπτωση κεκλιμένης στέγης, το ύψος αυτό προσαυξάνεται κατά 1,20μ.". Άρα έχεις μέγιστο ύψος οικοδομής 5,20. Το ύψος της στέγης μπορεί να είναι και κάτω του 1,20μ. Δεν αναφέρεται πουθενά το ύψος της στέγης. Παντού ο νόμος μιλάει για ύψος της οικοδομής.
    1 point
  25. Σε ευχαριστώ, πραγματικά πως τα έκαναν έτσι. Προσθέτεις φόρο ενώ στην ουσία πρόκειται για ασφάλεια. Μπερδέψαμε φόρο και ασφάλεια και τα κάναμε αχταρμά.
    1 point
  26. Αν δεν είχε γίνει κατάμηση, θα μπορούσε να γίνει υπαγωγή (με άδεια) για τις υπερβάσεις Η κατάτμηση κατέστησε αυθαίρετες τις (μέχρι εκείνη τη στιγμή) νόμιμες κατασκευές, και σε όση επιφάνεια υπερβαίνει την (τότε) επιτρεπόμενη δόμηση των 4400 μ². Για να μην ναφερθώ σε πιθανές παραβιάσεις ΠΑ Η οποιαδήποτε άδεια δεν δημιουργεί κατάτμηση (αντιθέτως, μπορεί να δημιουργήσει συνένωση). Συνεπώς, η "αναθεώρηση" μπορεί να αγνοηθεί, για το λόγο ότι δεν έχει νομικό έρεισμα (θα έπρεπε να είχε προηγηθεί κατάτμηση, και μετά αναθεώρηση).
    1 point
  27. Η ΥΔΟΜ είναι μόνη αρμόδια υπηρεσία να ορίσει τα εντός και εκτός σχεδίου, οπότε αν η ΥΔΟΜ ορίζει ότι τμήμα 15τμ είναι εκτός σχεδίου τότε το τμήμα αυτό μπορεί και να διέπεται από την δασική νομοθεσία. Προτείνω να γίνει αναλυτικό τοπογραφικό και να κατατεθεί για θεώρηση ρυμοτομικών γραμμών.
    1 point
  28. Όπως τα καταλαβαίνω, από αυτά που διάβασα, η αρχική άδεια αφορούσε 14 στρ. εκτός σχεδίου (ή και με τμήμα εντός οικισμού προ του '23 ?). Στην 2η άδεια προφανώς αναδεικνύεται ότι υπάρχει τμήμα εντός οικισμού προ του '23 οπότε, και για λόγους που μόνο οι τότε συμβαλλόμενοι γνωρίζουν, περιγράφεται και ένα τμήμα του ακινήτου το οποίο δομεί με τους εντός οικισμού όρους δόμησης (μπορεί να ήταν και μεγαλύτερο τμήμα εντός αλλά επιλέχθηκε να εμφανιστεί το τμήμα του οποίου τους όρους δόμησης επικαλούνται). Τα υπόλοιπα ~14στρ. συνεχίζουν να δομούν με τα του εκτός σχεδίου. Σημ.: Μόνη αρμόδια για το εάν μία ιδιοκτησία είναι εντός ή εκτός οικισμού προ του '23 είναι η Πολεοδομία, και τα σχετικά σκαριφήματα που τυχόν υπάρχουν είναι για δική τους βοηθητική χρήση και δεν έχουν καμία θεσμική ιδιότητα. Οπότε αν η Πολεοδομία έκρινε ότι είναι εντός του '23 τότε είναι. Δηλαδή η 2η άδεια εκδόθηκε με συνδυασμό των όρων δόμησης εντός και εκτός οικισμού σε διάφορα τμήματα του οικοπέδου, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει και όσο δεν ανακαλείται η άδεια από την πολεοδομία ισχύει. Το τμήμα που περιγράφεται ως εντός οικισμού σίγουρα δεν αποκόπτεται με την άδεια αλλά θα μπορούσε να αποκοπεί (κατάτμηση) με συμβολαιογραφική πράξη όσο αυτό αλλά και το εναπομείναν τηρούν τους όρους δόμησης που τα διέπουν. Για την νομιμότητα της αποκοπής (κατάτμησης) του 2003 θα πρέπει να εξεταστεί αν το αποκοπτώμενο και το εναπομείναν τηρούσαν του όρους δόμησης (προσοχή: συνδυασμός εντός και εκτός όρων δόμησης, και τους εντός όρους δόμησης όχι μόνο για το τμήμα που δείχνεται στην άδεια αλλά όσο πραγματικά ήταν εντός οικισμού (πιθανών μεγαλύτερο), το οποίο, αν χρειάζεται, μόνο η Πολεοδομία μπορεί αν ορίσει).
    1 point
  29. Οι ερωτήσεις σου δεν αφορούν την ηλεκτρονική τιμολόγηση, αλλά την καταχώρηση παραστατικών στο mydata. Υποθέτω ότι έχεις δικαίωμα χρήσης της φόρμας καταχώρησης (μέχρι 50 τιμολόγια ή ακαθάριστα έσοδα μέχρι 50.000). Στα τρία πρώτα ερωτήματα και στο πέμπτο, η απάντηση είναι θετική. Για το τέταρτο: η υποχρέωση διαβίβασης, για το 2021, αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων.
    1 point
  30. Εκτός αν ψάχνεις τρόπο να γλιτώσεις τα 2 παράβολα, αυτό που προτείνεις είναι σωστό. Δεν ξέρω αν έβαζες ΥΔ για το μικρό εμβαδόν της απόκλισης αν είναι μικρότερο το πρόστιμο από τα 250 της κατ. 3.
    1 point
  31. H διαβίβαση των παρακρατούμενων εισφορών είναι υποχρεωτική, μολονότι δεν απαιτείται να αναγράφονται επί του τιμολογίου. Επιλέγεις: "Προσθήκη νέου φόρου", τύπος φόρου "Κρατήσεις" και γράφεις το ποσό. Η συνολική αξία είναι το ποσό που εισπράττει ο εργαζόμενος λόγω του τιμολογίου, δηλαδή για τον ασφαλισμένο σύμφωνα με την παρ. 9 του αρ.39 του Ν. 4387/16: Συνολική αξία = Καθαρή Αξία + ΦΠΑ – Παρακράτηση 20% – Κρατήσεις
    1 point
  32. ΔΔ δεν εχεις. εχεις στην αδεια ....τμ [δεν λες] εχεις στην συσταση....τμ [δεν λες] εκανες επεκταση...πού επεκταθηκες και πότε και πόσα τμ δεν λες. Εχεις εναν αυθαιρετο διαχωρισμο [και την επεκταση]
    1 point
  33. Καλησπέρα,δύσκολα μπορεί ν απαντηθεί χωρίς στοιχεία😊 -θα διαβάσεις την περ.ιζ) του ΦΕΚ 1843Β/20,για να δεις αν τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις για αλλαγή χρήσης,θα ελέγξεις τα άρθρα 5 και 23 του ΝΟΚ,(τη νομιμότητα του ακινήτου),θα επιβεβαιώσεις και τον ανώτατο προϋπολογισμό για την ΕΕΜΚ(25.000),θα επιβεβαιώσεις ότι επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή και θα ελέγξεις αν υπάρχει ικανό ελεύθερο ύψος κατά ΝΟΚ για μετατροπή σε κύριο χώρο.Αυτά,είναι πάνω κάτω τα γενικά.Αν έχεις όλες τις προϋποθέσεις,γίνεται.
    1 point
  34. Εάν εντάχθηκε στο σχέδιο μετά τον ν.1577/85,η παρ.2 λέει ότι τοποθετείται ελεύθερα και στο πίσω όριο ή εφάπτεται ή αφήνει Δ.Ταυτόχρονα,ισχύει η παρ.1.στ και γι αυτά τα οικόπεδα,άρα επειδή σ αυτήν τη διάσταση δεν υπάρχουν τα 9μ.,ή εφάπτεται στο όριο ή αφήνει 1μ.Άρα,νομίζω ότι μπορείς να τοποθετήσεις όπως στο σκαρίφημα,αν ερμηνεύω σωστά το άρθρο.
    1 point
  35. Η παράγραφος πλέον αφορά Βασικό Εθνικό,Πρωτεύον Επαρχιακό και δρόμο πλάτους>20μ.και έχει τροποποιηθεί ως εξής: ιβ) Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε Βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο, ή με πρόσωπο σε Πρωτεύον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο ή με πρόσωπο σε δρόμο πλάτους μεγαλύτερου των είκοσι (20) μέτρων Άρθρο 7,παρ.1,ιβ),Ν.4495 (δεν αναφέρεται εξαίρεση οικοπέδων)
    1 point
  36. Καταλαβαίνω ότι "βολεύει" αυτή η προσέγγιση αλλά..... Για το δεύτερο διαφωνώ. Δεν εξετάζουμε συνήθειες χρήστη που μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή. Για το πρώτο έχω επιφυλάξεις. Υ.Γ. Άσε που πρέπει να πειστεί και ο Β' ε.ε.
    1 point
  37. Ο χάρτης δείχνει τις χώρες που στην COP26 έχουν δεσμευτεί σε μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών το 2050 ή το 2060 (Κίνα, Ρωσία, Ινδονησία, Νιγηρία, Σ.Αραβία κ.α.) ή 2070 (Ινδία). Κίτρινο: Νόμος, Μπλε: Εθνική Στρατηγική Κόκκινο: Πολιτική δέσμευση Σχεδόν τα 3/4 των παγκόσμιων εκπομπών προέρχονται από τις χώρες αυτές Μόλις δυο χρόνια πριν, κανείς δεν θα φανταζόταν αυτήν την εικόνα. Προφανώς βέβαια το κρίσιμο είναι η υλοποίηση των δεσμεύσεων. Ας μην ξεχνάμε πάντως πως πριν μόλις 2,5 χρόνια στην Ελλάδα στις εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές όλα τα κόμματα στις θέσεις τους όχι μόνο δεν προέβλεπαν μηδενικές εκπομπές το 2050 αλλά και θεωρούσαν πως έπρεπε να συνεχίζαμε να καίμε λιγνίτη ακόμα και τότε. Πηγή και αναλυτικές παραπομπές: https://www.climatewatchdata.org/net-zero-tracker --- Επίσης κατατοπιστικό γράφημα από το ενδιαφέρον άρθρο για τις δεσμεύσεις στην COP26: https://www.wri.org/insights/top-takeaways-un-world-leaders-summit-cop26 https://www.facebook.com/tkromm/posts/10159347842358213
    1 point
  38. όχι δεν μπορεις να κάνεις 2η δήλωση για την ίδια ΟΙ. Δες το 88 και πληρωσε μονο το 100 παράβολο για την εξαίρεση εφόσον δεν είσαι στα ποσοστά
    1 point
  39. απο τον 3843 δεν γινεται μεταφορά στον 4495 αλλά ο 4495 μπορει να συμπεριλάβει τον 3843 . Για εξαιρεση του 3843 δες αρθρο 88 του 4495
    1 point
  40. Το μόνο βέβαιο είναι, αν τα δεδομένα έχουν όπως τα λες, ότι ο όροφος αυτός είναι αυθαίρετος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται....
    1 point
  41. Κάπως απλοποιητική η παρατήρησή σας. Πρόκειται για δύο διαφορετικούς ελεγχους που ναι μεν τα πολεοδομικά μεγέθη σύγκρισης είναι τα ίδια, αλλά το ποιες παραβάσεις θα προσμετρήσουν στον κάθε έλεγχο διαφέρει. Για παράδειγμα στην επιλογή κατηγορίας θα προσμετρηθούν και οι Η/Υ, ενώ στον συντελεστή επιβάρυνσης όχι. Αντίθετα στην κατηγορία δεν θα προσμετρηθεί η επιφάνεια σοφίτας, ενώ στην επιβάρυνση θα μετρήσει.
    1 point
  42. η κατηγορία 4 εξαιρείται της κατεδάφισης (όπως οι κατ.1,2,3) με τον 4546/18 αρθ.34 παρ 33δ
    1 point
  43. Καλημέρα συνάδελφοι!Μια μικρή παρατήρηση! Τελικό εμβαδόν διαμερίσματος = εμβαδόν από ΣΟΙ εμβαδόν αποτύπωσης+ ημιυπαίθριος = έστω 67 τ.μ. Επειδή όπως λες είσαι νέα μηχανικός,σε περίπτωση που το παραπάνω δεν ξέφυγε εκ παραδρομής...
    1 point
  44. Δεν είδες το thread από την αρχή. Κάποιοι πίστευαν ότι μπορούν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα χωρίς καμία πληροφορία. Ούτε καν τον τόπο εγκατάστασης. Καλή η αντλία θερμότητας αλλά δεν είναι για πάσαν νόσον. Κάθε σύστημα έχει τα + και τα - του.
    1 point
  45. Δηλαδή εσύ πιστεύεις ότι τον ενδιαφέρει η ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ κατανάλωση; Σοβαρά τώρα; Τον ενδιαφέρει η κατανάλωση που θα έχει σε ένα έτος. Δεν είναι άσκηση σε διαγώνισμα. Το σπίτι του είναι φτιαγμένο με συγκεκριμένα υλικά σε συγκεκριμένη τοποθεσία και ΦΥΣΙΚΑ η κατανάλωση στο ΕΤΟΣ εξαρτάται κ από τα θερμομονωτικά χαρακτηριστικά κ από τη τοποθεσία. Και ναι στα 30 χρόνια λειτουργίας θα βγει πιο φτηνό το πετρέλαιο, απόσβεση πότε θα γίνει; Αφού βγάζουμε νούμερα από το μυαλό μας εγώ σου λέω θα κάνει απόσβεση την πολύ ακριβότερη λύση στην 15ετια. Ποιος επενδύει λεφτά σήμερα για απόσβεση στην 15ετια; ΚΑΝΕΙΣ. Μπορει ο πελάτης να κάνει αλλά πράγματα με τα λεφτά αυτά που τον συμφέρει περισσότερο. Μήπως όμως είναι στο Νευροκόπι κ κάνει απόσβεση σε 2-3 χρόνια οπότε του λες του πελάτη "κοίτα να δεις η λύση που σου προτείνω έχει την ίδια ποιότητα θερμανσης με την ηλεκτρική ενδοδαπεδεια, είναι πολύ ακριβότερη αλλά δες τα νούμερα, σε 3 χρόνια θα έχεις βγάλει τα λεφτά της."; Χωρίς στοιχεία είναι απλά υποθέσεις τυπου να χαμε να λέγαμε να χαμε να πούμε.
    1 point
  46. καταρχην οι περισσοτεροι οικισμοι που εχουν χαραχτηριστει ως στασιμοι με αποφαση νομαρχη συνηθως ειναι και χαρακτηρισμενοι και προυφιστάμενοι του ετους 1923 παλι με αποφαση νομαρχη. (χωρις αυτος να ειναι ο κανονας). στους στασιμους οικισμους με την αποφαση νομαρχη οριζεται και ενα κεντρο του οικισμου απο οπου μετρουνε τα 800 μετρα. οτιδηποτε ειναι στην ακτινα των 800μ ειναι αρτιο και οικοδομησιμο ως προυφισταμενο του 1982 για οποιαδηποτε χρηση. εαν κανεις κατατμηση σε νεο γηπεδο τοτε πρεπει να ειναι τουλαχιστον 500μ και μπορεις μονο να κανεις κατοικια εφοσον καταγεσαι απο τον οικισμο. προσοχη στο τελος του δ/τος του 82 περι στασιμων οικισμων αναγραφει οτι στα νεα οικοπεδα για να ειναι οικοδομησιμα πρεπει να εξασφαλιζεται κυκλοφοριακη εξυπηρετηση απο κοινοχρηστο χωρο (οτι καταλαβες καταλαβα αρθρο 7 παρ 2). τωρα σκεψου ενα κομματι γης διπλα στην πλατεια του χωριου που ειναι και στην προκειμενη το κεντρο του οικισμου και ενα κομματι γης στα 799 μετρα απο την πλατεια στην κορυφη του βουνου. σαφως και δεν ειναι το ιδιο. ειναι σαφες οτι το διαταγμα του 82 ειναι ενα διαταγμα που εδωσε κινητρα πολεοδομικες συνθηκες σε ντοπιους να οικοδομησουν με ευνοικους ορους γιατι οι οικισμοι δεν παρουσιαζαν αναπτυξη και χαρακτηριστηκαν στασιμοι. η γνωμη μου ειναι και αυτο κανω και στα δικα μου τοπογραφικα σχετικα μετην δηλωση 651 οτι το καμματι γης που ειναι εκτος του συνεκτικου τμηματος του οικισμου, εκτος του συγκροτημενου τμηματος του οικισμου δηλαδη (κατι το οποιο ειναι υποκειμενικο και βασει εμπειριας το κρινω) το χαρακτηριζω ως εκτος σχεδιου και εκτος του συγκροτημενου τμηματος του οικισμου το οποιο δυναται να οικοδομηθει με τις διαταξεις του π.δ. 82 εφοσον ειναι στα 800μ. ετσι πετυχαινω το κομματι γης το αδομητο στα 799μ να περασει απο την εφορια ως αγροτεμαχιο αλλα να μπορει να χτιστει με το διαταγμα του 82. αν σκεφτουμε αναποδα δηλαδη οτι το κομματι γης στα 799μ στην κορυφη του βουνου ειναι οικοπεδο με την πολεοδομικη και φορολογικη εννοια του ορου θα μπορουσαμε να κανουμε καθετη συνιδιοκτησια σε αυτο? η γνωμη μου ειναι οχι, γιατι αποτελει αγροτεμαχιο το οποιο απλα δυναται να οικοδομηθει με το π.δ. του 82 ωστε μια περιοχη να εμφανισει το δυνατον αναπτυξη. κατι ακομη το οποιο ενισχυει την αποψη μου ειναι το εξης. στους στασιμους οικισμους αποστασεις απο πλαγια ορια 2.50μ η εν επαφη, ομως αποσταση απο αξονα δρομου 15μ οσο και στα εκτος σχεδιου. αρα δεν μπορει να αποτελεσει οικοπεδο με την συνηθη εννοια του ορου.
    1 point
  47. Μπορεί να γίνει εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 82 και 83.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.