Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.432


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.221


  3. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      840


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.541


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Για ποιά ομάδα υπομηχανικών έγραψα ότι πήρε με ρουσφέτι επαγγελματικά δικαιώματα ? Εγραψα για ομάδα πτυχιούχων ΜΕΣΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΕΡΓΟΔΗΓΩΝ, οι οποίοι είχαν γραφτεί σε αυτές ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΜΕΣΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης, πριν το 1962 και κάποιοι που μάλλον δεν τις είχαν τελειώσει καθόλου, ξαναγράφτηκαν το 1975. Επίσης είχαν πριν γραφτούν απολυτήριο 6ταξίου ή 8ταξίου γυμνασίου. Από τις χιλιάδες αποφοίτους των μέσων σχολών εργοδηγών, μόλις 200-300 άτομα ήταν αυτοί που βολεύτηκαν από το ρουσφετάκι. Οι υπομηχανικοί, τότε ήταν στις δύο προσαρτημένες σχολές στο ΕΜΠ και στο ΑΠΘ και ήταν απόφοιτοι γυμνασίου που έδιναν πανελλήνιες εξετάσεις για μπουν ακριβώς όπως και στις άλλες τριτοβάθμιες σχολές. Δεν προέρχομαι από τις ΑΣΥ, αλλά από την ΑΣΤΕΜ. Ο τελευταίος εισακτέος σε ΑΣΥ πρέπει να μπήκε το 1970, άντε το 1971, οπότε θα είναι 73-74 σήμερα. Τέλος η αντίδραση των φοιτητών των ΑΣΤΕΜ απέναντι στο ρουσφετάκι, ήταν καθολική μεν, αλλά ως συνήθως αδιάφορη για την πολιτική εξουσία.
    2 points
  2. Το ότι το συνηθίζουν πολλοί στην περιοχή, μπορεί να σημαίνει ότι τα χτίζει το ίδιο συνεργείο. Εσύ, ως μηχανικός, οφείλεις να αγνοήσεις τη "μόδα" και να εφαρμόσεις τους κανονισμούς (ΚΕΝΑΚ, κλπ) Ως τοιχοποιία πλήρωσης δεν προσφέρει τίποτε. Αντιθέτως ανεβάζει πολύ το κόστος. Ως φέρον (κι εμφανές) στοιχείο αποκλείεται λόγω ΚΕΝΑΚ
    1 point
  3. ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ να τηρούν τους κανόνες της κοινότητας. Σε αντίθετη περίπτωση η συζήτηση θα κλειδώσει. 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις - jbosdas
    1 point
  4. Sea Level Statistics.pdf "Στατιστικά στοιχεία της στάθμης της Θάλασσας"
    1 point
  5. Εξαιρετική η παρατήρηση @sotkouv. Αυτό που βλέπω στους δασικούς χάρτες είναι ότι υπάρχουν οικισμοί τελείως περικλειστοι, οικισμοί που είναι σχεδόν περίκλειστοι κλπ. Αν πάρουμε κατά γράμμα τον ορισμό αυτό, τότε ένας οικισμός που διαθέτει πέρασμα μόνο μία στενής λωρίδας μη δασικής έκτασης, θεωρείται ως μη περίκλειστος... Από ό,τι καταλαβαίνω, μέχρι να ανακοινώσουν/διευκρινίσουν οι ΟΤΑ το πεδίο ευθύνης τους, θα έχουμε πρόβλημα.
    1 point
  6. Σύμφωνα με το άρθρο 4, η εκτίμηση/κατηγοριοποίηση κινδύνου του ακινήτου θα γίνει στα πλαίσια του οικισμού από τον οικείο ΟΤΑ. Βάσει της κατηγοριοποίησης αυτής προβλέπονται διαφορετικές απαιτήσεις για την κατασκευή. Επομένως, - τα κουφώματα, συγκεκριμένα, νέων κτιρίων δεν διαφοροποιούνται ανάλογα με την κατηγορία κινδύνου του ακινήτου, παρά μόνο από τη χρήση του (κατοικία, εμπορικό κατάστημα, πρατήριο κλπ) - πολλά άλλα μέρη της κατασκευής εξαρτώνται από την κατηγορία κινδύνου του ακινήτου Σε αυτή την περίπτωση και με δεδομένο (μάλλον) ότι ο οικείος ΟΤΑ δεν έχει προχωρήσει στην εκτίμηση του οικισμού ( η εκτίμηση θα γίνει στο σύνολο του οικισμού κι όχι σε μεμονωμένα ακίνητα), το πρόβλημα σε στοιχειώνει μέχρι την δραστηριοποίηση του ΟΤΑ. Αν ερμηνεύω κάτι λάθος, παρακαλώ διορθώστε με. @kfil μήπως είναι καλή ευκαιρία να συγκεντρώσουμε εδώ τα προβλήματα σε μία λίστα και να τα προωθήσουμε με κάποιο τρόπο στο Υπουργείο;
    1 point
  7. Ο-Οι ανεγκέφαλοι που έγραψαν τον σχετικό νόμο μάλλον ζουν σε άλλον πλανήτη. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί απλά γιατί είναι αδύνατον να εφαρμοστεί. Αν αρχίσουμε να γράφουμε τα δεκάδες προβλήματα εφαρμογής (τόσο για τα νέα όσο και για τα υπάρχοντα κτίσματα) δεν φτάνει ένα 20σελιδο τετράδιο.
    1 point
  8. @GregDel Το ίδιο έχω καταλάβει και εγώ. Για νέα οικοδομή εντός 300μ. φαίνεται υποχρεωτική η τοποθέτηση κουφωμάτων ΕΙ30. Προς το παρόν από όλες τις ελληνικές εταιρείες έχω δει μια μόνο σειρά EI30 για ανοιγόμενα. Νομίζω ότι είναι θερμομονωτική, καθώς η αντίστοιχη ΜΗ-πυράντοχη είναι θερμομονωτική. Σε συρόμενα δεν υπάρχει καμία σειρά απ' όσο γνωρίζω.
    1 point
  9. Μη. το κάνεις, εδώ τα εργοστάσια και βογγάνε στα κρύα και βγάζουν κι ένα κάρο προβλήματα.
    1 point
  10. Καλημέρα, χρειάζεται ξεχωριστός έλεγχος δύο κυκλωμάτων, του ψυκτικού και του νερού, τα οποία όμως θα δουλεύουν παράλληλα με τη συνθήκη - τo λέω πιασάρικα - όση ισχύ θέλει το κύκλωμα του νερού από τον εναλλάκτη τόση ισχύ να του δίνει και ο κύκλος του ψυκτικού. Αυτή είναι η βασική αρχή. Αυτά "εν περιλήψει"
    1 point
  11. Καλησπέρα κι από μένα. Ναι θα μπορούσε κάποιος... Πλην όμως, στα συστήματα VRF, Multi, Mini κλπ, ναι μεν η διαχείριση και ο έλεγχος του ψυκτικού βρίσκεται στην εξωτερική μονάδα, αλλά υπάρχει και μία πλακέτα ελέγχου σε κάθε εσωτερική μονάδα. Η πλακέτα αυτή με κάποια αισθητήρια δίνει δεδομένα στην κεντρική πλακέτα της εξωτερικής μονάδας για την πορεία και τους ρυθμούς συμπύκνωσης ή εξάτμισης του φρέον σε κάθε εσωτερικό εναλλάκτη. Επίσης διαχειρίζεται και τη λειτουργία του εσωτερικού ανεμιστήρα. Το ίδιο συμβαίνει ακόμη και σε ένα απλό split-άκι 1/1. Η φιλοσοφία είναι ίδια. Το σύστημα ελέγχου δηλαδή του ψυκτικού είναι συνολικό μέσα έξω.
    1 point
  12. @st2 ναι το κατάλαβα ότι ανακάτεψα και τον συντελεστή δόμησης και βγήκε κάτι ασυνάρτητο. Αρα το διατυπώνω ξανά: Ισόγειο που μέσα στο περίγραμμα του υπάρχει εκτός από κατοικία, μια αποθήκη και μια θέση στάθμευσης. Την αποθήκη δηλώνω ως αποθήκη και τη θέση στάθμευσης τη δηλώνω ως κλειστή θέση στάθμευσης;
    1 point
  13. το συγκεκριμενο xls οπως κ τα υπολοιπα της σειρας που εχω ανεβασει , ειναι απο το ελληνικo ινστιτούτο χαλκού , απο τοτε εως κ σημερα εχουν περασει 11 χρονια αρα ισως κ να μην κανουν ....
    1 point
  14. Πρόσφατα ψηφίστηκε από την Βουλή το νομοσχέδιο για τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας σε παραθαλάσσιες περιοχές, που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με διαφάνεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, τον σεβασμό και την ασφάλεια των λουόμενων, την ένταση των ελέγχων και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων στους παραβάτες. Στόχος του νέου νόμου είναι να μπει φραγμός στην αναρχία που επικρατεί κατά τους θερινούς μήνες στις περισσότερες παραλίες, όπου συναντάται η πρακτική των παράνομων καταλήψεων του αιγιαλού και της παραλίας από τους επιχειρηματίες με την ανοχή πολλές φορές των δήμων που τις παραχωρούν, αλλά και την έλλειψη ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τον τελευταίο χρόνο, με τις αντιδράσεις πολιτών σε πολλά νησιά και παραλίες της χώρας, γνωστό ως «κίνημα της πετσέτας». Για αυτό το λόγο θα πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν τις νέες διατάξεις που ισχύουν για την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας σε ιδιώτες. Ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας για την παραχώρηση; Αρμόδιος φορέας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας είναι το Δημόσιο και η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. που εκπροσωπείται από την Κτηματική Υπηρεσία. Το 60% επί του ανταλλάγματος του Δημοσίου από την παραχώρηση απλής χρήσης θα αποδίδεται στον οικείο δήμο. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις για όσους μισθώνουν παραλίες; Ο μισθωτής έχει τουλάχιστον τις παρακάτω ειδικότερες υποχρεώσεις: α) διασφαλίζει την ελεύθερη, απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση του κοινού στον αιγιαλό και την παραλία, β) διασφαλίζει τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για άτομα με αναπηρία, γ) περιορίζει την ανάπτυξη των ομπρελών, ξαπλωστρών και θαλάσσιων μέσων αναψυχής και λοιπών κινητών στοιχείων σε ποσοστό του εμβαδού της παραχωρούμενης έκτασης που δεν υπερβαίνει το 60% ή το 30%, αν πρόκειται για προστατευόμενο αιγιαλό και παραλία, ώστε να διασφαλίζονται η διέλευση του κοινού κάθετα και παράλληλα προς τη θάλασσα και η ύπαρξη ελεύθερης ζώνης από την ακτογραμμή πλάτους τουλάχιστον 4 μέτρων, δ) διατηρεί καθημερινά καθαρό το παραχωρούμενο τμήμα αιγιαλού και παραλίας, ε) αναρτά σε εμφανές σημείο στον αιγιαλό ή την παραλία πινακίδα με όλα τα προσδιοριστικά στοιχεία της παραχώρησης, όπως τις συντεταγμένες, τον αριθμό της απόφασης παραχώρησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κοινού και του παραχωρησιούχου και το διάγραμμα της παραχώρησης. Οι πολίτες θα έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση για τον έλεγχο των αναγραφομένων και δυνατότητα ηλεκτρονικών καταγγελιών. στ) τοποθετεί κινητά στοιχεία για την εξυπηρέτηση του κοινού, ζ) φροντίζει για τη διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος του παραχωρούμενου χώρου, όπως με τη διατήρηση της μορφολογίας της ακτής και της ακτογραμμής, η) παραδίδει τον παραχωρηθέντα χώρο στην αρχική κατάσταση μετά το πέρας της διάρκειας της παραχώρησης και απομακρύνει τα κινητά στοιχεία κατά τις περιόδους που καθορίζονται στη σύμβαση παραχώρησης, θ) διασφαλίζει την παρουσία ναυαγοσώστη, εφόσον του υποδειχθεί ότι η υποχρέωση αυτή δεν καλύπτεται από τον οικείο δήμο. Οι υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου μνημονεύονται στη σύμβαση παραχώρησης. Είναι δυνατή η σύναψη σύμβασης έργου από τον παραχωρησιούχο με τρίτο πρόσωπο για την άσκηση δραστηριοτήτων θαλάσσιων μέσων αναψυχής ή άλλης συναφούς επιχείρησης. Η δραστηριότητα ασκείται σε σαφώς καθορισμένο τμήμα του παραχωρηθέντος χώρου που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% της συνολικής παραχώρησης. Με τη διακήρυξη μπορούν να προβλέπονται και επιπλέον υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου σε σχέση με την προστασία, διατήρηση και ανάπτυξη του παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας και την ενίσχυση της κοινοχρησίας. Η παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας που βρίσκονται εντός αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και ιστορικών τόπων ή τους περιβάλλουν επιτρέπεται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού. Ο μισθωτής παραδίδει τον παραχωρηθέντα χώρο στην αρχική κατάσταση μετά το πέρας της διάρκειας της παραχώρησης και απομακρύνει τα κινητά στοιχεία κατά τις περιόδους που καθορίζονται στη σύμβαση παραχώρησης. Ποια τμήματα αιγιαλών και παραλιών που μπορούν να παραχωρηθούν για απλή χρήση; 1.Στις αρχές του κάθε έτους μετά από γνώμη των οικείων δήμων, ορίζονται τα τμήματα αιγιαλού και παραλίας που επιτρέπεται να παραχωρηθούν για απλή χρήση κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας, πέραν αυτών για τα οποία υπάρχει ενεργή σύμβαση παραχώρησης για το αντίστοιχο έτος. Το εμβαδόν κάθε παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας δεν υπερβαίνει τα 500 τετραγωνικά μέτρα. Μεταξύ των τμημάτων αιγιαλών και παραλίας που επιτρέπεται να παραχωρηθούν για απλή χρήση, ανεξαρτήτως του χρόνου ή της διαδικασίας που παραχωρούνται, μεσολαβεί απόσταση τουλάχιστον 6 μέτρων. Το σύνολο των τμημάτων αιγιαλού και παραλίας που παραχωρούνται δεν καλύπτει περισσότερο από το 50% του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος. Δεν παραχωρούνται αιγιαλός και παραλία για απλή χρήση κατόπιν πλειοδοτικής δημοπρασίας όταν το μήκος ή πλάτος αυτού είναι μικρότερο των 4 μέτρων ή όταν το συνολικό εμβαδόν του αιγιαλού είναι μικρότερο των 150 τετραγωνικών μέτρων. Σε ποιες επιχειρήσεις ή σωματείο γίνεται η παραχώρηση χωρίς δημοπρασία και ποιο είναι το όριο της κατάληψης; α) κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, β) ενοικιαζόμενα δωμάτια, γ) οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping), δ) καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, και ε) ναυταθλητικά σωματεία Σημειώνεται ότι η επιχείρηση ή το σωματείο θεωρείται όμορο του παραχωρούμενου τμήματος αιγιαλού και παραλίας και όταν ανάμεσα στον χώρο που δραστηριοποιείται η επιχείρηση ή το σωματείο και τον αιγιαλό ή την παραλία, κατά περίπτωση, παρεμβάλλεται οδός, πλατεία ή άλλος κοινόχρηστος χώρος, ιδιωτικό ακίνητο που ανήκει ή μισθώνεται από την επιχείρηση ή το σωματείο, ή ακίνητο που ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου ή στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ.). Ποια είναι τα όρια στα τμήματα που παραχωρούνται σε όμορες επιχειρήσεις ή σωματεία; Τα τμήματα που μπορούν να παραχωρηθούν είναι τα εξής: α) την προβολή των ορίων του χώρου όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση ή το σωματείο, όπως βαίνουν κάθετα προς την ακτογραμμή και από β) παράλληλη γραμμή 4 μέτρων από την ακτογραμμή και την προβολή αυτής προς την επιχείρηση, ώστε το παραχωρούμενο εμβαδόν να μην υπερβαίνει τα 500 τετραγωνικά μέτρα και σε κάθε περίπτωση, σε συνδυασμό και με άλλες παραχωρήσεις απλής χρήσης, καταλείπεται ελεύθερο τουλάχιστον το 50% του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος αιγιαλού και παραλίας, εντός του οποίου βρίσκεται. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παραχώρηση μεγαλύτερης επιφάνειας, εφόσον καταλείπεται το απαιτούμενο ελεύθερο ποσοστό για τουριστικά καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια και σύνθετα τουριστικά καταλύματα. Ποιοι επιπλέον περιορισμοί υπάρχουν στην παραχώρηση; Δεν παραχωρούνται αιγιαλός και παραλία για απλή χρήση σε όμορη επιχείρηση, όταν το μήκος ή πλάτος αυτού είναι μικρότερο των 4 μέτρων ή όταν το συνολικό εμβαδόν του αιγιαλού είναι μικρότερο των 150 τετραγωνικών μέτρων. Σε περίπτωση ύπαρξης συνεχόμενων όμορων επιχειρήσεων ή σωματείων, καταλείπεται ελεύθερη ζώνη πλάτους 6 τουλάχιστον μέτρων μεταξύ των ορίων τους. Σε αυτή την περίπτωση το εμβαδόν του παραχωρούμενου χώρου μειώνεται έως το ήμισυ, προκειμένου να καταλείπεται ελεύθερο τουλάχιστον το 50% του εμβαδού ή του μήκους του μετώπου του διακριτού τμήματος αιγιαλού και παραλίας, εντός του οποίου βρίσκεται. Πως ο πολίτης μπορεί να ελέγχει την τήρηση των κανόνων από τον μισθωτή μιας παραλίας; Δημιουργείται ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες κλπ. που θα διατίθεται δωρεάν στους πολίτες. Κάθε παραχώρηση θα αντιστοιχεί σε QR – code που θα αναρτάται στην ιστοσελίδα της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου, στην ιστοσελίδα του οικείου δήμου και στην πινακίδα σήμανσης του αιγιαλού ή της παραλίας που τοποθετείται υποχρεωτικά στο σημείο. Μέσω της ίδιας εφαρμογής οι πολίτες θα βλέπουν το διάγραμμα του τμήματος του αιγιαλού και της παραλίας που έχει παραχωρηθεί και θα μπορούν άμεσα να υποβάλουν καταγγελία αν διαπιστώνουν παρατηρήσει αυθαίρετη κατάληψη ή υπέρβαση της παραχώρησης. Ο φορέας παραχώρησης τμήματος του αιγιαλού και της παραλίας παρακολουθεί και ελέγχει, αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν σχετικής καταγγελίας, την τήρηση των υποχρεώσεών και έχει το δικαίωμα να καταγγέλλει αζημίως την σύμβαση παραχώρησης σε περίπτωση σοβαρών παραβάσεων του νόμου ή των συμβατικών υποχρεώσεων του μισθωτή. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
    1 point
  15. Εαν υπαρχουν ασαφειες ή δεν προκυπτει η σαφης βουληση του διαθετη, ωστε να δημιουργειται αμφιβολια περι του ακριβους περιεχομενου της διαθηκης και, ειδικα, ως προς την σωστη περιγραφη των ακινητων, δειτε το θεμα της "ερμηνειας διαθηκης" με βαση τα αρθρα 173 και 1781 ΑΚ, η οποια θα προηγηθει όλων. υγ προφανως η αναγραφη μιας ΟΙ σαν 75 τμ. ενω κατα την σημερινη καταμετρηση, ειναι 80τμ., δεν απαιτει ερμηνεία. Θα καταγραψεις την πραγματικη κατασταση.
    1 point
  16. Εννοεί τις καταχωρήσεις των ιδιοκτησιών που πρόκειται να δημιουργηθούν με τη σύσταση, ενώ εκκρεμεί η συμβολαιογραφική πράξη. Όταν αποκτήσουν αριθμό κτηματολογίου θα τις τροποποιήσεις συμπληρώνοντας τα τελικά στοιχεία.
    1 point
  17. αν σε ρωτήσει κάποιος πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο, τι θα απαντήσεις;
    1 point
  18. Και πώς ακριβώς θα μπορούσε η ευθύνη του μηχανικού να μεταλάσσεται, αν έχοντας προφανώς αποτυπώσει σωστά το κτίσμα, έχει χαρκτηρίσει την παράβαση ως κατ3 ή ως ΥΔ (αν από την ερμηνεία του νόμου δίνονται και οι δύο δυνατότητες); Πατέντα μπορεί να είναι μεν, αλλά εντός του πλαισίου του πνεύματος "μικρής" παράβασης της κατηγορίας 3, που ανήκει και η δεδομένη εξάλλου περίπτωση του συναδέλφου. Το "πνεύμα" αυτό μάλιστα προκύπτει και από το άρθρο 81 όπου τα κατηγορίας 3 τα εντάσσει στον ορισμό της "πολεοδομικής παράβασης". Δε νομίζω ότι χρειάζεται να αγνοηθεί αυτό. Επίσης μιλάμε ακόμα για "πατέντες" στα αυθαίρετα του 4495, μετά από τα όσα γίνονται και (δικαιολογημένα) προτείνονται και εδώ περί απαλλαγής της ΜΣΕ?? Διαφωνείς δηλ. ότι τα περισσότερα με τα αυθαίρετα είναι πατέντες και όχι εφαρμογή σαφών οδηγιών, και από εκεί και πέρα ψάχνουμε να βρούμε εκείνες που δεν θα μας μπλέξουν;
    1 point
  19. Γιατί θαρρείς πως ο δικηγόρος καταλαβαίνει μια τεχνική έκθεση (Δημήτρη sorry εξαιρείσαι); Θα τα αποτυπώσεις όλα και λοιπόν; Δεν σου βγαίνουν τα κριτήρια απαλλαγής? Ήδη είπες για προ 75. Πάει αυτό, εξαιρείται. Η προέκταση στην οροφή του Β΄ορόφου είναι πάνω από δυο μέτρα; Αν όχι, εξαιρείται και αυτή. Η γκαρσονιέρα στο δώμα είναι πούπουλο. Πάρε στατικό τεύχος. Δες θεμέλια και αξονικό φορτίο και όμορφα και ωραία, έχεις επιβάρυνση μικρότερη του 20% κατακόρυφων. Ποιος δικηγόρος μου λές τώρα. Άντε προχώρα να πάρεις κανένα φράγκο (διανύουμε και δύσκολες εποχές)
    1 point
  20. και πάμε στο νούμερο 1-grande show της ημέρας: Αν λοιπόν αγόρασες καινούριο ψυγείο 2022 στο αυθαίρετο υπόγειο που το έκανες γκαρσονιέρα, μάλλον έχασες, διότι θα θεωρηθεί τεκμήριο παλαιότητας.... (τιμωρείται με πρόστιμο και η μουτζα και δεν μπορούμε να φασκελώσουμε όπως πρέπει) β) ο χρόνος εκτέλεσης της αυθαίρετης κατασκευής σε υπόγεια στάθμη ή εντός του όγκου νόμιμου κτιρίου αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημό- σιας αρχής, εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9), ή τεκμαίρεται από τον τρόπο κατασκευής, όπως η ύπαρξη ηλεκτρομηχανο- λογικής εγκατάστασης για τηλεόραση, τηλέφωνο, θέρ- μανση, οικιακές συσκευές, υδραυλική εγκατάσταση για θέρμανση, καθώς και από τον τρόπο σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, ιδίως δε της απευθείας σύνδεσης με χώρους κύριας χρήσης,
    1 point
  21. 107 παρ 5δ δ) Ο έλεγχος των ανωτέρω εργασιών και η σύνδεση των αυθαίρετων κατασκευών με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 45 και 47[S1] . [S1] Μετά 1. Έλεγχο από Ε.Δ 2. Και έκδοση Π.Κ.Κ από την ΥΔΟΜ
    1 point
  22. Συνάδελφοι, στην περίπτωση που έχει εκδοθεί άδεια κατεδάφισης τακτοποιημένου κτίσματος σύμφωνα με το άρθρο 107 του ν 4495/2017, παρ. 5.α - β - γ, όπου στην περίπτωση όπου έχει γίνει τακτοποίηση και ζητείται η κατεδάφιση του κτηρίου, αυτή γίνεται με έγκριση εργασίων, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 4 του 4495/2017 απαιτείται ο έλεγχος από ελεγκτή δόμησης;;
    1 point
  23. Αν θυμάμαι καλά, οι μόνοι κανόνες που έχουν τεθεί επί του θέματος ήταν στην οδηγία που είχε βγάλει το ΤΕΕ για την κατανομή δαπανών. Εκεί ο τοίχος δίνεται πάντα στο διαμέρισμα. Διαιρείται μόνο στην περίπτωση μεσότοιχου διαμερισμάτων ...
    1 point
  24. Τελευταία χρησιμοποίησα (στο ΔΔ) αυτό : ΔΗΛΩΣΗ ΕΞΑΝΤΛΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ : μεγ Η=11,00 μ. (άρ. 3, Ν.4067/12) Οι παρακάτω συνιδιοκτήτες .... και ..... δηλώνουμε, σύμφωνα με το αρ. 3 του Ν.4067/12, ότι αποδεχόμαστε το μέγιστο ύψος των 11,00 μ. σε μελλοντική αξιοποίηση του οικοπέδου μας και για όσο το ύψος αυτό χρησιμοποιείται στον υπολογισμό αποστάσεων του/των κτηρίου/ων. Υπογραφές
    1 point
  25. Ο ΣΔ μπορεί να εξαντλείται και "κατά δήλωση" των ιδιοκτητών στο ΔΔ, όπως λέει παραπάνω ο dimitris11140 (στο 2). Γενικά ο κανόνας είναι να χρησιμοποιούμε το Ηmax εκτός αν πρέπει οπωσδήποτε να μειωθεί το Δ/δ οπότε περιορίζεται το ύψος με συναίνεση-δέσμευση των ιδιοκτητών. Ο παραπάνω περιορισμός διαρκεί όσο υπάρχει το κτήριο που τοποθετήθηκε με βάση αυτόν ...
    1 point
  26. Ο Παπλωματούχος δεν ενοχλήθηκε καθόλου. Εμείς οι παπλωματούχοι έχουμε πάψει να ενοχλούμαστε εδώ και δεκαετίες με τέτοια σχόλια. Είναι σα να έλεγες σε ένα μαύρο της αμερικής, τη δεκαετία του '50, ότι με ρουσφέτι μπαίνει στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας... Έτσι, φτάσαμε σε σημείο να εγκαλείται σε απολογία ο υφιστάμενος τη διάκριση κι όχι ο ευνοούμενος της διάκρισης. Στο κράτος, λοιπόν, που το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού ελέγχεται από συντεχνίες είναι αστείο να διαβάζει κανείς ότι μία ομάδα υπομηχανικών πήρε με ...ρουσφέτι επαγγελματικά δικαιώματα. Και είναι ακόμη πιο αστείο να το διαβάζει από κάποιον που κατά δήλωση προέρχεται από εκεί (Μηχανικός μη διπλωματούχος προ ΤΕΙ). ---------------------------- Γενικό σχόλιο: Θα παρακαλούσα το συντονισμό να αφαιρέσει κάθε σχόλιο που περιέχει ψυχιατρικού τύπου γνωματεύσεις, ισχυρισμούς ή υπονοούμενα προς οποιονδήποτε. Πέραν του ότι είναι παράνομο, είναι και παντελώς αντιδεοντολογικό.
    -1 points
  27. @BAS δεν ξεχνώ ότι σε άλλο νήμα αναφερόσουν σε "παζάρι μηχανικών ΤΕ" (!) Γι' αυτό και σου απαντώ με τέτοιο τρόπο. Βλέπω ότι παρότι δηλώνεις μηχανικός ΤΕ, ανακαλύπτεις διαρκώς "παζάρια" σε υπομηχανικούς, εργοδηγούς, μηχανικούς ΤΕ και δεν θα αναφερθείς ποτέ στο πραγματικό διαχρονικό πρόβλημα που είναι η χειραγώγηση της νομοθεσίας από συντεχνίες πολιτικών μηχανικών Π.Ε. Είμαστε η μοναδική χώρα στην ΕΕ που δεν έχει κατοχυρώσει δικαιώματα μηχανικών ανώτερης κι ανώτατης εκπαίδευσης, επειδή ακριβώς οι συντεχνίες παρανομοθετούν στον κλάδο δεν αντιλαμβάνονται αντικειμενικά κριτήρια εκπαίδευσης, παρά μόνο παζάρια, τα οποία εσύ ανακαλύπτεις σε εργοδηγούς, υπομηχανικούς και κάθε άλλον πέρα από εκείνον που τα χρησιμοποιεί ως εργαλείο αποπροσανατολισμού από το πραγματικό πρόβλημα. Όπως χαριτολογώντας ανέφερα και σε άλλο θέμα, είναι ικανοί να δώσουν επαγγελματικά δικαιώματα εγχείρησης ανοιχτής καρδιάς σε πολιτικούς μηχανικούς ΠΕ αποκλείοντας τους γιατρούς... Κι αναφέρομαι στο σοβαρότερο επαγγελματικό πρόβλημα που δεν παράγει ανισότητες και αδικίες μόνο μεταξύ ΠΕ και ΤΕ, αλλά και μεταξύ των ίδιων των ΠΕ. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι ότι ο Πολ. Μηχανικός ΠΕ έχει ίδια δικαιώματα σύνταξης τοπογραφικού με έναν εξειδικευμένο Τοπογράφο ΠΕ ή αρχιτεκτονικού με έναν εξειδικευμένο Αρχιτέκτονα ΠΕ. Δεν θα προχωρήσω σε ηλεκτρολογικά, περιβαλλοντικά κλπ. για να μην γεμίσω σελίδες με αναλύσεις. Κατά τα λοιπά, ζητάς να φιλολογήσουμε επάνω σε 200 περιπτώσεις του 1965 ή του 1975 ή του 1942, λες και σε αυτές τις 200 περιπτώσεις οφείλεται το χάλι της σημερινής Ελλάδας σε ζητήματα του κλάδου.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.