Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      30

    • Περιεχόμενα

      17.365


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      27

    • Περιεχόμενα

      8.149


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      25.912


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      6.386


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 25/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Παράταση για τις ΥΔ καθαρισμού. Έως 30/06 https://www.forin.gr/articles/article/79033/up-790-2024?utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=Δημοσιεύθηκε+η+ΚΥΑ+για+ρύθμιση+οφειλών+έως+30_000+ευρώ+στον+e-ΕΦΚΑ+|+Forin_gr&utm_campaign=20240528_m181516511_Notification%3A+Alert_Default&utm_term=+_CE_A0_CE_B1_CF_81_CE_AC_CF_84_CE_B1_CF_83_CE_B7+_CF_80_CF_81_CE_BF_CE_B8_CE_B5_CF_83_CE_BC_CE_AF_C Μήπως να αλλάξει κι τίτλος να να τα προλαμβάνει όλα;
    5 points
  2. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    5 points
  3. Και τα 10 και τα 11 χρησιμοποιούν τον ΝΤ10 πυρήνα. Βασικά όλα τα windows χρησιμοποιούν τον πυρήνα των ΝΤ. Πολύ απλά δε μπορεί να ξαναγράφονται σε κάθε έκδοση εκατομμύρια γραμμές κώδικα απο την αρχή. Ακόμη και στα 11 βλέπεις σε κάποιες εφαρμογές το save dialog των windows NT 3.1. (και το format είναι ακριβώς το ίδιο απο παλιά). Η επαγγελματική εμπειρία λέει πως αν κάτι λειτουργεί δε το πειράζεις. Απο τα 7 στα 10 υπήρξαν ασυμβατότητες με επαγγελματικό λογισμικό (ή ακόμη κάποια προγράμματα δε λειτουργούσαν μετά απο windows updates). Θεωρητικά όμως απο 10 σε 11 η πιθανότητα είναι μικρότερη λόγω ίδιου πυρήνα. Απο την άλλη αν στήσεις το pc εξ'αρχής, προτείνω να πας σε νεότερο λειτουργικό.
    4 points
  4. ο ελεγκτής δόμησης βλέπει λοιπόν ότι τα σχέδια δεν έχουν εφαρμοστεί και ότι υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού εξωστών που ενδεχομένως να είναι και υπέρβαση δόμησης αν έχει εξαντληθεί το ποσοστό, θα επιλέξει στο πόρισμα το ανάλογο πεδίο και όντως μετά ο επιβλέπων μηχανικός θα πράξει τα δέοντα. Ο ρόλος του ελεγκτή εκτός απο το να ελέγχει την εφαρμογή ή όχι των σχεδίων πρέπει να αιτιολογεί τις αποκλίσεις ή παραβάσεις. Δεν καταλαβαίνω που υπάρχει διαφωνία
    4 points
  5. Παύλο όλη η ουσία είναι στο «θα έπρεπε». Γενικά να το λέμε σε ατομικό επίπεδο ή ακόμα και κουβέντες σε δημόσιο φόρουμ δεν μετατρέπει το θα. Για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό πρέπει να βγουν αποφάσεις από Τ.Ε.Ε. ή από τους επιστημονικούς συλλόγους μας. Οι συμβολαιογράφοι από όσο έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια όταν έχουν κάποιο «θα έπρεπε» βγάζει ο σύλλογος τους απόφαση και την ακολουθούν ΟΛΟΙ. Σε εμάς ούτε το ΤΕΕ έχει τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά ούτε και οι σύλλογοι. Φοβάμαι δε πως ακόμα και να το κάνουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν όλοι δεν το έχω δεδομένο. Άσε που θα μπουν και άλλες ειδικότητες πέραν των Μηχανικών. Ίσως (ίσως λέω και το τονίζω) να αναλαμβάναμε την πρωτοβουλία να συνταχθεί ένα βασικό κείμενο για όλες τις ειδικότητες, να αναρτήσουμε Δημόσιο Δημοψήφισμα ανά ειδικότητες (με πλήρη δεδομένα φυσικά) και να σταλεί ανά ειδικότητα στον ανάλογο σύλλογο και ΤΕΕ…. Αυτό ίσως να τάραζε λίγο έστω τα νερά….
    4 points
  6. Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάλληλος πολεοδομίας είπε αυτό που μας μεταφέρεις: "..... Όταν όμως ρώτησα για την πράξη εφαρμογής μου απάντησε ότι κανονικά η άδεια δεν ισχύει γτ έπρεπε να έχει προηγηθεί πράξη εφαρμογής, ή έστω πράξη αναλογισμού"... Όπως γράφει παραπάνω ο Δημήτρης, θα το πω και εγώ: Είναι άλλο πράγμα η "πράξη εφαρμογής" και άαααλο η "πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού". Έδώ στο φόρουμ εχουν γραφτεί αμέεεετρητες σελίδες γι' αυτά τα θέματα. (μάλλον και εσύ ΔΕΝ τα αναζήτησες!). "Πράξη εφαρμογής" γίνεται όταν για κάποιες περιοχές, που γειτνιάζουν με Ρ.Σχ. και ο δήμος αποφασίζει να επεκτείνει το Ρυμοτομικό σχέδιο του οικισμού προς αυτές τις "επιλεγμένες" (από κάποιο ΓΠΣ) περιοχές. Γι' αυτό η διαδικασία αυτή λέγεται και "επέκταση Ρ.Σχ."! Η "Πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού" είναι εντελώς άλλο πράγμα. Γίνεται σε υπάρχοντα Ρ.Σ. για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο Δημήτρης (και εγώ) έδωσε (ίσως πάνω από 10 φορές), εδώ στο φόρουμ, μία μπροσούρα που περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια ότι έχει σχέση με τις τακτοποιήσεις και τους αναλογισμούς (δες και στην προηγούμενη σελίδα 7). Για το θέμα σου. Θα βγάλεις τα συμπεράσματά σου (αφού όμως κάνεις και τις αναζητήσεις σου εδώ στο φόρουμ) αν πάρεις στα χέρια σου το Τοπογραφικό της οικοδομικής άδειας. Αυτό το τοπογραφικό και ο πίνακας δεξιά με την "έρευνα ιδιώτη μηχανικού" δίνει πάντα χρήσιμες πληροφορίες! Υ.γρ. Εκτός και αν η Ο.Α. αφορά τις εγκυκλίους 106/1986 ή 59/87. (δηλ. Ο.Α. πριν την κύρωση της Π.Ε.)
    3 points
  7. Αν δεν υπάρχει πολεοδομική παρανομία, που λογικά δεν υπάρχει με τις τέντες, απλά όταν επιλέξατε να αγοράσετε το σπίτι σας δίπλα σε άχτιστο οικόπεδο, ή μονοκατοικία που θα χτιζόταν κάποτε, οφείλατε να γνωρίζετε, ότι η κατάσταση που είχατε ήταν προσωρινή. Για αυτό άλλωστε όταν πουλάμε ένα ακίνητο με θέα, κοιτάμε αν η θέα αυτή ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ. Δηλαδή έχει χτιστεί ό,τι μπορεί να χτιστεί δίπλα του και να την εμποδίσει. Αν δεν είναι οριστικά διαμορφωμένη το ακίνητο έχει άλλη αξία, ελαφρά χαμηλότερη. Επίσης η απόφαση που ανεβάσατε, αφορά σχέσεις συνιδιοκτητών της ΙΔΙΑΣ πολυκατοικίας, όπου ο κανονισμός της είχε πρόνοιες να μην κλείνουν την θέα οι ιδιοκτήτες του ενός κτιρίου στο άλλο κτίριο του ιδίου οικοπέδου και προφανώς δεν έχει σχέση με την δική σας περίπτωση, που είστε διαφορετικά κτίρια και οικόπεδα. Το καλύτερο θα ήταν να δείτε αν μπορείτε να συνεννοηθείτε με τον γείτονα. Από την άλλη όμως αν το να βλέπετε εσείς την θέα προς την θάλασσα, σημαίνει ότι θα βλέπετε τι ακριβώς κάνει στο μπαλκόνι του, στερώντας του κάθε έννοια ιδιωτικότητας, καταλαβαίνετε ότι δεν πρόκειται να το δεχτεί. Αυτά έχει το συνεχές σύστημα δόμησης και τα μικρά οικόπεδα. Μπαλκόνια δίπλα - δίπλα, οπότε απαιτείται κάποια διακριτικότητα.
    3 points
  8. Και επειδή δεν υπάρχει τέτοια κατηγορία στο πόρισμα αλλά πρέπει να επιλέξει ένα εκ των παρακάτω, θα επιλέξει το (δ)
    3 points
  9. δυνητικά έχουμε 2 παραβάσεις , 1. τα στηθαία ως τμήμα της όψης μπορεί να έχουν προσμετρηθεί στην επιφάνεια υπολογισμού των έρκερ οπότε να υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας των έρκερ (αν υπάρχουν) 2. Εφόσον δεν υπάρχει διακριτό όριο μεταξύ των προστεγασμάτων και του δώματος τότε αυτά θεωρούνται εξώστες και υπολογίζονται στο ποσοστό εξωστών. επιπρόσθετα οι εξώστες αυτοί εφόσον δεν φέρουν κιγκλίδωμα στην άκρη τους είναι επικίνδυνοι για πτώση. Αρνητικό πόρισμα απευθείας
    3 points
  10. @Astrolavos Εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι χώροι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες των ακάλυπτων χώρων των κτιρίων και πολυκατοικιών. Όχι οι πολυκατοικίες στο σύνολό τους κι οριζόντια. Επειδή η διαφορετική ερμηνεία του νόμου μπορεί να επιφέρει ζημία χιλιάδων ευρώ, συμβουλεύω να καταθέσουν όλοι μία Υ/Δ, ώστε να είναι σε κάθε περίπτωση καλυμμένοι. Δεν υπάρχει πρόστιμο για "κατάθεση αχρείαστης Υ/Δ". Επίσης, όσοι εξυπηρετούν πελάτες τους, και ειδικότερα δηλώνουν σε οποιοδήποτε ερώτημα κάτι διαφορετικό από "ΝΑΙ", καλό θα είναι να κρατούν ένα αντίγραφο της δήλωσης με την υπογραφή του υπόχρεου, ώστε να μην υπάρχει αργότερα το ζήτημα "δεν σου είπα να δηλώσεις αυτό". @tettris Ο καθαρισμός αποτελεί υποχρέωση των κατά το νόμο υπεύθυνων για τη συντήρηση του ακινήτου (ιδιοκτήτες, μισθωτές κλπ), ανεξάρτητα από το αν έχουν αναθέσει σε τρίτο (διαχειριστή, συνεργείο κλπ) την εργασία. Η ευθύνη καθαρισμού παραμένει προσωπική δική τους. Επομένως, η εκτίμησή μου είναι ότι κάθε κατά το νόμο υπεύθυνος για το ακίνητο πρέπει να καταθέσει Υ/Δ καθαρισμού. Η άλλη εκτίμησή μου είναι ότι δύσκολα θα βρεθεί ποιος είναι υπόχρεος υπεύθυνης δήλωσης σε περιοχές που δεν έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο, αλλά πανεύκολα εκεί που έχει ολοκληρωθεί.
    2 points
  11. Η εννοια του προχειρου κιαταλυματος εχει διευκρινισθει με δυο εγκυκλιους....για το πώς και με τι υλικα,.... https://www.agrocapital.gr/vouli/20884/adeiodotisi-twn-procheirwn-katalymatwn-twn-ktinotrofikwn-egkatastasewn Αφου προκειται για προχειρα καταλυματα, δεν απαιτειται οικοδομικη αδεια, ουτε απαιτειται αρτιοτητα/οικοδομησιμοτητα. Ούτε καμμια "τυπικη" πραξη συνενωσης Βλεπεις τον ν 4056/12 και τον 4442/16 κεφ. ΙΗ. Μιλας με την Περιφερεια, Δ/νση αγροτικης πολιτικης.. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"προχειρα καταλυματα"&page=0&sort=relative
    2 points
  12. Version X7.0

    95.054 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  13. Πρώτον, ο εν λόγω κανονισμός πυροπροστασίας δεν ασχολείται με τη νομιμότητα των κτιρίων. Επομένως, το υφιστάμενο κτίριο λογίζεται ως υφιστάμενο κτίριο σε κάθε περίπτωση. Επιπλέον, ο κανονισμός επιβάλλει την επέκταση των ζωνών προστασίας στα γειτονικά ακίνητα, εφόσον ο χώρος εντός της ιδιοκτησίας δεν επαρκεί. Δηλαδή, ο επιστήμονας, κατά τον προσδιορισμό των ζωνών προστασίας στο ακίνητο που αναλαμβάνει, οφείλει να λαμβάνει υπόψη και την κατάσταση στα γειτονικά ακίνητα. Ακόμη, "Σύμφωνα δε με το άρθρο 36 της υπ’ αρίθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360/2023 Απόφασης (Β’ 3985) οι διατάξεις του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων κατισχύουν των προβλέψεων του 4 άρθρου 19 του Κτιριοδομικού κανονισμού στην περίπτωση που από την εφαρμογή τους δεν είναι δυνατή η εξασφάλιση του ελάχιστου υποχρεωτικού αριθμού δέντρων." Εντούτοις, πρέπει να λάβεις υπόψη και τα εξής: Για υφιστάμενα κτίρια (δηλαδή είτε προϋπάρχοντα είτε με οικ. άδεια πριν την 19-5-2023) ισχύει ότι Δηλαδή, ο κανονισμός προβλέπει ότι μεμονωμένα δέντρα μπορούν να αντιμετωπιστούν ως στοιχεία της κατασκευής καθαυτής, εφόσον απέχουν περισσότερα από 3μ από το κτίριο και βρίσκονται εντός της ζώνης 2, με αντίστοιχη προσαρμογή των ζωνών (τουλάχιστον 2 μ ζώνη προστασίας 1 πέριξ του δέντρου κλπ).
    2 points
  14. Υπαγωγή ως ΚΑΤ1, με τα βασικά δικαιολογητικά και αποτύπωση κατόψεων. Προσέχεις κάθε ΟΙ να είναι ανεξάρτητη δήλωση υπαγωγής και να βεβαιωθείς ότι έχουν κατασκευαστεί όλα προ75.
    2 points
  15. Αν ο τίτλος αναγράφει ο ιδιοκτήτη τον υιό αλλα το Ε9 γράφει τον πατέρα, προφανώς κάτι είναι λάθος. Εγώ θα το πήγαινα βάσει του τίτλου κτήσης, ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι το ΠΕΑ αφορά το ακίνητο και όχι τον ιδιοκτήτη. Βασικά μίλα και με πατέρα + γιο να σου ξεκαθαρίσουν προς τι η διαφορά μεταξύ τίτλου και Ε9, λογικά θα λύσεις το θέμα.
    2 points
  16. Οσο περναει ο καιρός γίνεται όλο και καλύτερο. Κτίριο με άδεια , εχει κατά ΓΟΚ υποχρέωση φύτευσης συγκεκριμένου αριθμού δένδρων και έχει και εγκεκριμένο σχέδιο διαμόρφωσης ακαλύπτου με τις θέσεις αυτών και της φύτευσης γενικότερα. Ο όμορος έχει χτίσει παράνομο κτίσμα στο όριο. Αρα δημιουργείται υποχρέωση ζώνης 1 μέσα στο οικόπεδο με το νόμιμο κτίσμα. !! Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και για το νόμιμο κτίσμα. Δενδρα εντός ζώνης 1 και 2 , προβλεπόμενα όμως από την άδεια. Και ρωτάω εγώ. 1. Οφείλει ο ιδιοκτήτης να κόψει τα δέντρα στο δικό του οικόπεδο λόγω της αυθαίρετης κατασκευής του όμορου ? 2. Οφείλει ο ιδιοκτήτης να κόψει δένδρα που προβλέπονται από την δική του άδεια ? 3. Τι υπερισχύει ? Η εγκεκριμένη διαμόρφωση ακαλύπτου (που μπορεί να έχει περάσει και ΕΠΑΕ ) ή η βλαμμένη πυροσβεστική διάταξη ?
    2 points
  17. ...ομως εχεις το εκ κατασκευης και σε ολους τους οροφους. Αρα, ισχυει η παρ. 5 και η αρχη και το τελος της παρ. 7 χωρις το σε παρενθεση τμημα "ή εφοσον...." " 7. Μετά από την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος και εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α' και β' της παρ. 5 [ή εφόσον η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας και κτιρίων εν σειρά που αποτελούν οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες ευρισκόμενες εντός οικοπέδων, τμημάτων οικοπέδων ή αγροτεμαχίων, υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής και συντελείται εντός νόμιμου όγκου του κτιρίου ή σε νόμιμη ή μη υπόγεια στάθμη,] ο ιδιοκτήτης έχει δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή καθέτου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσει τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο στην οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία του ή να τον εξαιρέσει από αυτήν. Στην περίπτωση αυτήν, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται." Παυλε, ειναι υπο δικαστικη διερευνηση η νομιμοτητα της ανω ρυθμισης για την "ενσωματωση" κοινοχρηστων.......και θα κριθει στην Ολ του ΣτΕ... ....μαζι με αυτο το 50% της παρ. 9 και λοιπες "μονομερεις" ενεργειες...
    2 points
  18. Επομένως, έχεις ακίνητο με ΠΣΟΙ και η οριζόντια έχει καταλάβει κοινόχρηστο χώρο. Πληροί όμως το "εκ κατασκευής" και όπως αναφέρεις, άνωθεν ισογείου υφίσταται η ίδια αυθαιρεσία (υποθέτω ότι έχεις μετρήσει και στα διαμερίσματα αυτά. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις διαφαίνεται ότι μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση.
    2 points
  19. Το 1/4 Δ (ή δ) αφορά σε πλάγιες ή πίσω όψεις Στην περίπτωσή σου ισχύει ό,τι και για τους εξώστες (εδ. 5, παρ. 3 άρθρου 16)
    2 points
  20. Ακριβώς 1. Το κράτος αποποιείται των (όποιων) ευθυνών του για ελλιπή μέσα πυρόσβεσης, και πετάει το μπαλάκι στους Δήμους 2. Οι Δήμοι προσδοκούν οικονομικά οφέλη λόγω των προστίμων Το πώς θα ελεγχθούν τόσες δηλώσεις, και με ποιά κριτήρια θα γίνεται ο έλεγχος, είναι προς διερεύνηση...
    2 points
  21. Ρίζες ή κλαδιά και καρποί που πέφτουν στο γειτονικό ακίνητο (Άρθρα 1008-1009 ΑΚ)
    2 points
  22. Δεν μας λες -Μόνωση δεν υπάρχει!
    2 points
  23. Σωστός. Συμμερίζομαι απόλυτα την οργή του Kfil (την ίδια άλλωστε έχουμε ολοι μας) με αυτά που περνάνε νομοθετικά εις βάρος της κοινωνίας. @Αrche αυτά λέμε και ξαναλέμε. Δεν έχει καμία λογική όλο αυτό. Δες δημοσιεύσεις μας στα προηγούμενα νήματα και δημοσιεύσεις άλλων συναδέλφων. Δες και στο παρόν νήμα πριν μερικά ποστ . Ο σκοπός, σίγουρα δεν είναι για την πυροπροστασία. Όσοι καταγόμαστε από αγροτικές περιοχές έχουμε πολλά να πούμε και να προτείνουμε τρόπους και γενικότερο χωρικό σχεδιασμό περαστικά των οικισμών και πόλεων για να προλάβουμε πυρκαγιές και να μην εξαπλώνονται όσες δημιουργηθούν. Πριν από εμάς, τα έχουν πει ειδικοί, όπως δασολόγοι, γεωπόνοι, πυροσβέστες κλπ. Η υποχρέωση να δηλώσει κανείς ότι καθάρισε μια έκταση γης (ένα οικόπεδο ας πούμε) μέχρι κάποια ημερομηνία, ενώ η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της μη υπακούοντας σε ημερομηνίες και έτσι θα ξαναφυτρώσουν χορτάρια, ο κάθε ιδιοκτήτης όσο υπάκουος και αν είναι το αντιλαμβάνεσαι ότι πρακτικά και οικονομικά είναι αδύνατον να συμμετέχει σε αυτό το ανέκδοτο και να πληρώνει κάθε μήνα χρήματα για να βλέπει το οικόπεδο γυαλί. Τα δε κριτήρια καθαρισμού είναι τόσο αόριστα (και πως να μην ήταν άλλωστε) που ο κάθε ένας που θα χρηστεί ελεγκτής μπορεί να σου ρίξει καμπάνα στο χαλαρό επειδή π.χ σε μια γωνία του οικοπέδου σου φύτρωσαν βέλιουρες (συχνοί τους καλοκαιρινούς μήνες) ή μπορεί να δει τίποτα ξεβλαστημένα ραδίκια που τα αφήνεις για να πέσει σπόρος και να νομίζουν ότι από κάτω κρύβεται φυτίλι για φωτιά. Λέμε και ξαναλέμε, ότι όλο αυτό πρέπει να αποσυρθεί..."χθες" και εμείς ως μηχανικοί, θεωρώ ότι πρέπει να πρεσβεύουμε τη φωνή τη λογικής και να βοηθάμε την κοινωνία προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δε προσπάθεια "ρουφιανοποίησης" μιας κοινωνίας δεν οδηγεί σε ενίσχυση ης κοινωνικής συνείδησης παρά μόνο σε διχασμό. Πριν την επιβολή νόμων και πλατφόρμας ρουφιάνων, οι άνθρωποι μια χαρά καθάριζαν πριν την καλοκαιρινή περίοδο τα χωράφια τους και τα οικόπεδά τους. Δεν ανακαλύφθηκε σήμερα όλο αυτό. Αλλού στοχεύουν...
    2 points
  24. Οι όψεις είναι κοινόχρηστες. Ακόμη και να μην υπάρχει η συγκεκριμένη δικαστική απόφαση, για μεταβολές στις όψεις απαιτείται συναίνεση των συνιδιοκτητών. Όπως καταλαβαίνεις οι συνιδιοκτήτες των "όμορων οριζοντιων ιδιοκτησιων της πολυκατοικιας" που αναφέρεις δεν πρόκειται να υπογράψουν. Πάντως όντως ο τίτλος είναι λιγο clickbait. Επειδή βάσει ΝΟΚ θα δικαιούταν μία νέα οικοδομή να έχει παράθυρο στη θέση που θες, δε σημαίνει ότι μπορείς να το ανοίξεις σε μία υφιστάμενη όποτε θες.
    2 points
  25. Αν το λέει ο κανονισμός τότε αυτό ισχύει... Η μόνη περίπτωση που δεν μπορεί να ισχύει ο κανονισμός είναι αν προβλέπει κάτι που είναι παράνομο.....
    2 points
  26. Είχα, πριν κάμποσα χρόνια, παρόμοια περίπτωση σε αναδασμό στα Μάλγαρα ή κάπου εκεί κοντά, τέλος πάντων. Στις περιπτώσεις λοιπόν που το αγροτεμάχιο προέρχεται από αναδασμό μέσα στον οποίο έχουμε και αρδευτικά ή στραγγιστικά κανάλια, παράλληλα σε δρόμους, αυτά πάντα έχουν και "κτηματικό αριθμό", όπως ακριβώς και το κάθε κληροτεμάχιο. Αυτό λοιπόν σημαίνει αυτόματα πως έχουν "ιδιοκτήτη" (δεν είναι δηλαδή "κοινόχρηστος" χώρος). Απλά "δίνεται", ας το πούμε έτσι, το δικαίωμα σ' αυτά τα αγροτεμάχια, να κατασκευάζουν γεφυράκι 3 μέτρων, όχι περισσότερο, για απλή πρόσβαση στο δρόμο και το αντίθετο. Αυτό, θυμάμαι, είναι το σκεφτικό που τα αγροτεμάχια αυτά, "πολεοδομικά", θεωρούνται "τυφλά"! Υ.γρ. Δεν έχω πλέον το αρχείο μου για να δω τις λεπτομέρειες αυτού του φακέλου.
    2 points
  27. Η Υπεύθυνη Δήλωση καθαρισμού είναι ανεξάρτητη από την Τεχνική Έκθεση Πυροπροστασίας. Είναι παράλληλες υποχρεώσεις. Στο θέμα της Υ/Δ θα δούμε και τραγελαφικά από τους συνιδιοκτήτες, να δηλώνουν δηλαδή διαφορετικές περατωμένες εργασίες για το ίδιο ακίνητο...
    2 points
  28. @kostas tsorbatzis Συνάδελφε, αν και μηχανικός, απαξιώνεις τους συναδέλφους μας που ασχολούνται με θέρμανση σπιτιών. Είναι σαν να ρωτάς το γείτονα, που πήρε χαπάκι κορτιζόνης, πώς του φάνηκε, χωρίς να ξέρεις γιατί του το έγραψε ο γιατρός (κάθε σπίτι είναι διαφορετικό με άλλες ανάγκες) Ενημερωτικά μία ΑΘ χαμηλών θερμοκρασιών, έχει πάντα καλύτερο cop, και συμφέρει ακόμα και αν χρειαστεί να αλλάξεις 1 ή περισσότερα θερμαντικά σώματα.
    2 points
  29. Ναι μεν δεν έχει σχέση και τα μέτρα πυροπροστασίας για τα "δασικά" είναι αυστηρότερα, πιο λεπτομερή και περιλαμβάνουν ουσιαστικά τα μέτρα της πυροσβεστικής διάταξης περί καθαρισμού οικοπέδων, αλλά δεν έχω δει κάπου ρητά να εξαιρούνται από τη δήλωση αυτή τα οικόπεδα πλησίον των δασών. Προκύπτει περισσότερο εκ της λογικής. Ειδική περίπτωση είναι τα εκτός σχεδίου με κτίσμα, όπου σύμφωνα με την υπ’ αρ. 20/2024 Πυροσβεστική Διάταξη Εδώ φαίνεται να επισημαίνει ότι εξαιρούνται τα γήπεδα στα οποία εφαρμόζονται τα μέτρα πυροπροστασίας πλησίον ή εντός δασών. Αλλά γιατί το διευκρινίζει μόνο στα εκτός σχεδίου; Πάντως στους περίκλειστους από δάσος οικισμούς, αν οι ΟΤΑ δεν έχουν κάνει ακόμα αξιολόγηση, ώστε να γίνει μετά τεχνική έκθεση και τελικά δήλωση εφαρμογής των μέτρων για τα "δασικά", τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες; Να υποβάλουν έτσι και αλλιώς δήλωση καθαρισμού (έστω και αν θεωρητικά δεν έχουν υποχρέωση) ή να περιμένουν την αξιολόγηση από τον ΟΤΑ/δήμο, ώστε να κάνουν την διαδικασία των "δασικών"; Φυσικά η άλλη λύση είναι να μην κάνουν τίποτα και να εναντιωθούν ο καθένας με τον τρόπο του στα σχετικά μέτρα, ώστε να αποσυρθούν και να επαναληφθούν με πιο σοβαρό και λιγότερο ύπουλο τρόπο, όπως προτάθηκε πιο πάνω και από άλλους συναδέλφους. Μέχρι τότε πάντως, καλό είναι που από τη συζήτηση αναλύουμε τα ελαττωματικά/ασαφή σημεία, έστω για να τα επισημάνουμε. Και φυσικά για να αποφύγουμε μπλεξίματα με πρόστιμα, κλπ. Δεν αναφέρω κάτι για την (χορτό)πιτα, (αφού για καθαρισμό χόρτων πρόκειται!) που ειπώθηκε, καθώς προσωπικά δεν σχετίζομαι με το ζήτημα. Παράλληλα έστειλα σε δυο δημαρχεία ερώτημα ως προς το παραπάνω θέμα για τους οικισμούς και από το ένα απάντησαν, λέγοντας πάνω-κάτω ότι είναι και οι ίδιοι στην ασάφεια και στην έλλειψη οδηγιών από το υπουργείο, ότι εμπλέκεται το δασαρχείο και δεν είναι μόνο στο χέρι τους, ότι κάνουν προσπάθειες κλπ και ότι προφανώς οι πολίτες δεν μπορούν να κάνουν κάτι πριν την συνολική αξιολόγηση του οικισμού, αλλά μιας και υπάρχει η πλατφόρμα καθαρισμού ας γίνει ο καθαρισμός και η δήλωση. Με λίγα λόγια, δε νομίζω ότι πιστεύει κανείς ότι οδεύουμε άμεσα στη θωράκιση των δασών από τους εμπρησμούς. Τουλάχιστον να αποφύγουμε -το ξαναλέω- τα ύπουλα πρόστιμα και τα "παιχνίδια" των ασφαλιστικών.
    2 points
  30. Kαλησπέρα. Η αυθαίρετη καμινάδα έχει ρυθμιστεί σωστά, υπό την έννοια ότι ελήφθησαν οι απαραίτητες συναινέσεις λόγω διέλευσής της μέσα από άλλα διαμερίσματα ή Κ.Χ; Αν όλα είναι εντάξει και δεν αναφέρεται έστω στην τεχνική έκθεση της δήλωσης, πως κάποιος τρίτος συνάδελφος θα μπορούσε να καταλάβει ότι αυτή η κατασκευή είναι ρυθμισμένη; Έχω τη γνώμη ότι το καλύτερο θα ήταν να ανοίξει η δήλωση, να συμπληρωθεί ότι χρειάζεται στην Τ.Ε και να περαιωθεί ξανά.
    2 points
  31. Λεβέντες, μην ασχολείστε με την κάθε παπαριά που σκέφτεται ο κάθε καρεκλοκένταυρος για να εξασφαλίσει τη θεσούλα και την εξουσία! Είναι ντροπή προς τους πελάτες μας και χάσιμο χρόνου προς κάθε κατεύθυνση...
    2 points
  32. @Pavlos33 άμα μπεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που άνοιξε , θα δεις ότι αν δεν πατήσεις ναι στο ότι έκανες και την αποκομιδή ή οτι δεν απαιτείται δεν προχωράει η υποβολή. Άρα , η δεν υποβάλεις και τρως το 1000ρικο πρόστιμο η υποβάλεις με ρίσκο σε ενδεχόμενη καταγγελία να φας τα 2 χρόνια φυλακή + το χρηματικό πρόστιμο . Τρελα https://akatharista.apps.gov.gr/
    2 points
  33. Κώστα, ξέρεις πολύ καλά τι εστί τα τελευταία (πάνω από 10-15) το ΤΕΕ. Δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε. Ότι κάνουμε με ατομική προσπάθεια και αν μπορούμε να συμπαρασύρουμε και άλλους ανθρώπους για να δούμε κάτι καλύτερο σε αυτή τη χώρα. Μια χαρά υλοποιούνται όλα, όταν ο στόχος μας δεν είναι μόνο το κέρδος. Αυτή η πρόταση που έκανες στο τέλος με ενδιαφέρει και την βρίσκω πολύ καλή. Δημόσιο ψήφισμα από το μεγαλύτερο φόρουμ μηχανικών της χώρας, για τεκμηριωμένη εναντίωση στην εφαρμογή των εν λόγω μέτρων.
    2 points
  34. Όλα τα οικόπεδα εντός οικισμού είτε έχουν κτίσμα είτε όχι, όπως διαπιστώνεις στο τέλος της δημοσίευσής σου. Τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας είναι άλλο θέμα από την πυροπροστασία ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η απόφαση για τον καθαρισμό των οικοπέδων μας πληροφορεί, εμμέσως πλην σαφώς, ότι οι «ένοχοι» δεν είναι πλέον παππούδες που καίνε σκουπίδια στους αγρούς ούτε γιαγιάδες με υπαίθριες ψησταριές, αλλά «ασυνείδητοι» που δεν απομακρύνουν εγκαίρως τα απορρίμματα από τις αυλές τους. Μάλιστα, ο καθαρισμός πρέπει να γίνεται καθ' όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Η κατάδειξη των προαναφερόμενων «ασυνείδητων» γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγγελιών. Ας θυμηθούμε, χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες, το ρηθέν υπό του αειμνήστου Συνταγματάρχου Γ.Π.: «Έκαστος πρέπει να εποπτεύσει τον εαυτόν του και τον σύντροφόν του ή τον γείτονά του».
    2 points
  35. Προφανως, οποιος εχει αποκτησει δουλεια διελευσης απο χρησικτησια, δικαιουται να στραφει κατα του νυν κυριου, δικαστικως.. Παντως, μεχρι σημερα, δεν φαινεται μεταγεγραμμενο τετοιο βαρος στο υποθ/κειο ουτε γινεται καποια αναφορα στο συμβολαιο του 2016. Εν πασει δε περιπτωσει, η όποια δουλεια ηθελε αναγνωρισθει, δεν δημιουργει ουτε "κυριο" ουτε κατατμηση. Το γηπεδο παραμενει ενα.
    2 points
  36. 1650. Για τρόπο εύρεσης από τους πίνακες του Υπουργείου ή με εμπορικό λογ/κό (googlare το).
    2 points
  37. Καλησπέρα, πρόσφατα απέκτησα ένα οικόπεδο 160 μ2 μέσα στην πολη της Λάρισας. Το οικόπεδο είναι άρτιο- οικοδομήσιμο και εντός σχεδίου πόλης αλλά μέσα στα όρια του έχει μια ξύλινη κολώνα της ΔΕΗ. 1) Τι ακριβώς πρέπει νά κάνω για να μεταφερθεί? Να καταθέσω υποχρεωτικά οικοδομική άδεια (όταν αποφασίσω να χτίσω) για μεταφερθεί ή μεταφέρεται και άνευ οικοδομικής άδειας? 2) Το κόστος της μεταφοράς το επωμίζεται η ΔΕΗ ή εγώ? 3) Πόσο καιρό περίπου διαρκεί η διαδικασία μεταφοράς? Ευχαριστώ προκαταβολικά για τη βοήθεια.
    2 points
  38. ελάτε βρε συνάδελφοι Ποιός μηχανικός θα ζητήσει λεφτά για μια τέτοια γενική πληροφορία που έκανε ο άνθρωπος ; Τι τον αποπήρατε και τον κοκκινίσατε λέτε και ο σκοπός του φόρουμ είναι οι βαθμοί; (Didonis αφού αγόρασε σίγουρα πήρε μηχανικό-τοπογραφικό δεν έκανε ; τζάμπα αποπαίρνετε ανθρώπους που αν δεν τους θέλαμε -θα τους αποκλείαμε εξ αρχής) προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν βαθμοί και τα τοιαύτα και όσες φορές συμμετέχω, συμμετέχω επειδή έζησα (πάω για σύνταξη σε λίγες μέρες και οι περισσότεροι το ξέρετε) όλη την εξέλιξη τις αύξησης της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας και κατανοώ τό χάος που συναντά από τα πρώτα βήματα ένας νέος μηχανικός και ειλικρινά αυτόν θέλω να βοηθήσω μη εξαιρώντας όμως και έναν απλό πολίτη που κάνει αντίστοιχη και έτσι κι' αλλιώς απλήρωτη ερώτηση είτε μέσω φόρουμ είτε απ' ευθείας μέσα στο γραφείο μου Λοιπόν όταν με το καλό εκδώσεις οικ άδεια και η κολώνα σε εμποδίζει στην ανέγερση ή δεν τηρεί τα μέτρα ασφαλείας (1.2μ από την οικοδομή σου ή τον τυχόν εξώστη της) η ΔΕΗ θα την βγάλει ανέξοδα για σένα Σε κάθε άλλη περίπτωση μπορείς να πληρώσεις (το κόστος το καθορίζει εκείνη-ανάλογα με τη μελέτη της) και να την μετατοπίσεις
    2 points
  39. Φίλε μου χωρίς παρεξήγηση, έκανα 3 συγκεκριμένες ερώτησεις. Αν δεν μπορείς να της απαντήσεις, ή σου φαίνονται "χαζές" ή ή οτιδήποτε μην κάνεις reply. Οκ μπορεί να έκανα λάθος που δεν το έψαξα. Απο κει και πέρα όμως το ειρωνικό σου ύφος δεν μου αρέσει. Sto forum ρώτησα ΜΗΠΩΣ και κάποιος χριστιανός έτυχε σε ανάλογη περίπτωση. Αν όχι, έχει καλώς, η ειρωνεία όμως είναι περιττή.
    2 points
  40. O μειωτικός σχετίζεται με την υπόγεια στάθμη και το αν το υπόγειο είναι αυτοτελές ή όχι. Στην προκειμένη περίπτωση θα λάβει μειωτικό 0,50. Ο χώρος παραμένει ως χώρος κύριας χρήσης αφού είναι διαμέρισμα. Η οικοδομική άδεια αφορά το ακίνητο και συνεπώς βάζεις "ναι". Προσοχή και πάλι σε αυτό που ειπώθηκε. Να είναι η επικρατούσα χρήση κτιρίου η κατοικία και το αυθαίρετο διαμέρισμα να δημιουργήθηκε προ 9/6/75 (υποθετικά μιλώντας θα μπορούσε το διαμέρισμα να δημιουργήθηκε μεταγενέστερα της κατασκευής του υπογείου).
    1 point
  41. Καλησπέρα. Δες στο παραπάνω ποστ για την άλλη πρόταση που εκτιμώ ότι την ακολουθούν οι συμβολαιογράφοι. Θα μιλήσεις με συμβ/φο γι αυτό το θέμα πριν προχωρήσεις. Με προβληματίζει το θέμα του προθάλαμου που αναφέρεις. Σε ποια ιδιοκτησία-μελλοντικό διαμέρισμα θα ανήκει; Αν θέλεις ανέβασε και την κάτοψη υφιστάμενης κατάστασης να έχουμε εικόνα.
    1 point
  42. Κοίτα οι σωληνώσεις είναι χάλκινες ή χαλύβδινες συνήθως, τα εξαρτήματα είναι συνήθως αλουμινίου όπως και το mulriblock (το εξάρτημα που ρυθμίζει την πίεση και την ροή του αερίου που χρησιμοποιείται για την καύση). Το multiblock είναι πάντα συνδεδεμένο με την γείωση του κυκλώματος. Υπάρχει ηλεκτρική συνέχεια, ναι. Θα το επιβεβαιώσω και με πολύμετρο και θα επανέλθω Τωρα όσο για τον ΔΔΕ οκ ισχύει αυτό που λες αλλά δεν νομίζω πως αλλάζει πολλά. Κι αν κολλήσει; Αν είναι παλιό σπίτι και δεν υπάρχει καν; Δεν ξέρω δεν μου φαίνεται και πολύ καλή ιδέα αυτή η πρακτική και ψάχνω κάποιο συγκεκριμένο εδάφιο στον κανονισμό που να λέει συγκεκριμένα πως όλα τα ηλεκτρόδια πρέπει να συνδέονται αποκλειστικά και μόνο στον κύριο ζυγό. Όσοι έχουν κάνει επανελέγχους και όντως έχουν μετρήσει αντίσταση γείωσης, σε παλιά σπίτια βλέπουν μεγάλα νούμερα. Εύκολα ένα καινούριο ηλεκτρόδιο έχει μικρότερη.
    1 point
  43. Αυτό έκανα. Στο δεκαδικό. Αλλά αυτοί που σήκωσαν την πλατφόρμα δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται.
    1 point
  44. Μέχρι 15μ2 μπορείς να βάλεις όσες θες. Εσύ που έχεις περισσότερα μ2 θα βάλεις την πρώτη με κατηγορία 3 και την άλλη ΥΚ κ ΥΔ
    1 point
  45. @Nikos-tntt δεν υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά στους κανονισμούς για την περίπτωση αυτή. Εξωτερικοί χρωματισμοί ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων χωρίς χρήση ικριωμάτων, επιτρέπεται να γίνονται χωρίς οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. Οι ασφαλιστικές υποχρεώσεις, είτε του εργολάβου είτε του ιδιοκτήτη, προκύπτουν από το είδος της εργασίας και όχι από το είδος της άδειας που απαιτείται ή δεν απαιτείται. Τελευταίο και σημαντικότερο: Φρόντιζε να μην δημιουργούνται προβλήματα στη γειτονιά λόγω των εργασιών.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.