Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      9.128


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      19.044


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      7.477


  4. Pierros Papadeas

    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      2


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 13/09/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα στην κοινότητα του michanikos.gr, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα project που δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, με την ελπίδα ότι θα φανεί χρήσιμο σε πολλούς από εσάς. Πολλοί θα θυμάστε την εξαιρετική προσπάθεια του trigonometrika.gr, που για χρόνια αποτελούσε το σημείο αναφοράς για την κατάσταση και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών της ΓΥΣ. Δυστυχώς, η σελίδα αυτή δεν είναι πλέον ενεργή, αφήνοντας ένα σημαντικό κενό. Το κενό αυτό ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ανοιχτού εργαλείου. Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζω το vathra.xyz. Πρόκειται για μια νέα, open-source πλατφόρμα που στοχεύει να γίνει ένα ζωντανό αρχείο για τα τριγωνομετρικά σημεία της χώρας μας. Η εφαρμογή είναι πλήρως λειτουργική και περιλαμβάνει: Διαδραστικό, γρήγορο χάρτη με clustering για την ομαλή απεικόνιση χιλιάδων σημείων, ακόμα και σε κινητά. Αναζήτηση με κωδικό (ΓΥΣ ID) ή με το όνομα του σημείου. Πλήρη στοιχεία για κάθε σημείο (συντεταγμένες WGS84 & ΕΓΣΑ87, υψόμετρο, περιγραφή, κ.λπ.). Δυνατότητα εύρεσης της θέσης σας και του κοντινότερου σημείου. Σύνδεση μέσω Google για να μπορούν οι χρήστες να συνεισφέρουν. Σύστημα υποβολής αναφορών (reports), όπου κάθε συνδεδεμένος χρήστης μπορεί να ενημερώσει την κατάσταση ενός σημείου (OK, κατεστραμμένο, κ.λπ.), να προσθέσει σχόλια για την πρόσβαση και να ανεβάσει φωτογραφίες. Ιστορικό αναφορών για κάθε σημείο. Μια σελίδα με γενικά στατιστικά για την κατάσταση του δικτύου. Η δύναμη ενός τέτοιου project, όμως, είναι η κοινότητά του. Η πλατφόρμα είναι απλώς το εργαλείο. Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τη σελίδα, να δημιουργήσετε λογαριασμό, και αν βρεθείτε κοντά σε κάποιο τριγωνομετρικό, να συνεισφέρετε με την κατάστασή του, μια φωτογραφία, ή ένα σχόλιο. Η εφαρμογή είναι ακόμα σε εξέλιξη και κάθε παρατήρηση, ιδέα για βελτίωση ή αναφορά σφάλματος είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ~π
    7 points
  2. Υπάρχει στο ιντερνετ (δεν ξερω αν πρέπει να το ανεβασω) σε μορφή pdf το βιβλίο "στρώσεις εξυγίανσης και βοηθητικες στρώσεις" του μηχανικού Παπασπύρου. Γκούγκλαρε το και θα το βρεις. Παλαιότερα το έδινε και το ΤΕΕ δωρεάν και νομίζω και ο ΣΠΜΕ. Θα ξεκινήσεις από όλη την 2.2.6 (στρώση εξυγιανσης μεσα σε νερό). Αναλύει παρα πολύ καλά το φαινόμενο της υδραυλικής θραύσης του εδάφους (όταν σκάβεις κατω από τον υδροφόρο ορίζοντα , κανεις αντληση των νερών και κινδυνεύουν να σου αστοχήσουν τα πρανή της εκσκαφής από την πίεση του νερού, έχει και λυμένο παράδειγμα) . Και θα δεις και την 5.2 στρώση στράγγισης σε οικοδομικά έργα. Γνώμη μου είναι πως θα χρειαστείς γεωτεχνική για να σου υποδείξει τον τρόπο θεμελίωσης, καλό στραγγιστήρι (θα σε βοηθήσει το βιβλίο) για να εδράσεις σε σωστό υπόβαθρο και στεγανολεκάνη με μεμβράνες για να προστατεύεται το κτίριο στον χρόνο ζωής του.
    4 points
  3. Συμφωνώντας απολύτως με τους προλαλήσαντες, μόνο θετικά μπορώ να προσάψω στο συνάδελφο @nbr ως προς τη συμβολή του στο φόρουμ. Η τοποθέτηση του @Δημήτρης Παπ δείχνει ότι (ενδεχομένως) διακατέχεται από το "επιθετικό σύνδρομο του νέου μηχανικού(*)" το οποίο συνδυάζει απειρία, αγένεια και ξερολισμό. (*) δικός μου ορισμός, έχοντας παρακολουθήσει αρκετές παρόμοιες περιπτώσεις στο φόρουμ
    3 points
  4. Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους. Θα εκφράσω τη γνώμη μου επί του θέματος. Οι εξαιρέσεις του άρθρου 82 σε συνδυασμό με τις υποπαραγράφους του άρθρου 81 δίνουν τη δυνατότητα να μεταβιβαστεί ακίνητο με αυθαιρεσίες. Εμείς πρέπει να αναγράψουμε στην Τ.Ε ότι οι συγκεκριμένες αυθαίρετες κατασκευές, είτε υπάγονται στην κατηγορία 3 του Ν. 4495, είτε γι αυτές μπορεί να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ. Έκδοση ΕΕΔΜΚ γίνεται για αλλαγή εσωτερικών διαρρυθμίσεων που θα γίνουν και όχι για αυτές που έγιναν. Η δεύτερη περίπτωση είναι αυτή που περιγράφει ο Άκης παραπάνω με έκδοση ΕΕΔΜΚ νομιμοποίησης με πολύ χαμηλό κόστος. Οι κατασκευές του άρθρου 30 (δεν απαιτείται άδεια) ισχύουν σε κάθε περίπτωση καθώς δεν αποτελούν αυθαίρετες κατασκευές και δεν χαρακτηρίζονται ως τέτοιες. Έχουμε όμως και το πρακτικό πρόβλημα. Αν πάμε να μεταβιβάσουμε το διαμέρισμα με την διαφορετική διαρρύθμιση, χωρίς να έχουμε εισάγει σχέδιο σε κάποια διοικητική πράξη (είτε σε υπαγωγή Ν. 4495 είτε σε ενημέρωση Ο.Α, είτε σε νομιμοποίηση μέσω ΕΕΔΜΚ) δεν θα έχουμε σχέδιο κάτοψης που να απεικονίζει την υφιστάμενη κατάσταση. Είναι σαν αυτό που λέγαμε από την εποχή του ν. 4178 για αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης που δεν θεωρούνταν αυθαιρεσία (και στα πλαίσια του ν. 4495 δεν θεωρείται αλλά πρέπει να ενημερωθεί η Ο.Α προ σύνταξης ΗΤΚ-άρθρο 100), αλλά προτείναμε να εισάγεται στο σύστημα αυθαιρέτων για να έχουμε στη συνέχεια μια εγκεκριμένη κάτοψη για κάθε νόμιμη χρήση. Για περιπτώσεις αλλαγής εσωτερικής διαρρύθμισης (προ 28.7.2011) και με βάση το άρθρο 100, έχουμε τις επιλογές, είτε να ενημερώσουμε την Ο.Α είτε να πάμε μέσω της υπαγωγής στο ν.4495/17 (δεν το αναφέρει ρητά ο νόμος αλλά μας συμφέρει καθώς σχεδόν σε κανένα ακίνητο δεν υπάρχει νομιμότητα και όλο και κάποια υπαγωγή θα πρέπει να κάνουμε, ενσωματώνοντας σε αυτήν και άλλες μικρές αυθαιρεσίες).
    3 points
  5. Kαλησπέρα. Ποτέ δεν μου πέρασε από το μυαλό να το "παίξω" δάσκαλος. Εγώ για ένα πράγμα που νοιώθω καλά είναι που τέλειωσα την καριέρα μου σαν ένας καλός "χωραφάς" (κάπου 60% έξω και 40% μέσα). Βλέπω πως η τελευταία μου ανάρτηση είναι η αντίδρασή μου στην φράση συναδέλφου, για δημιουργία νέου τριγωνομετρικού δικτύου πως: "Μα ποτέ δεν ξεκινάει από τα τριγωνομετρικά σημεία της ΓΥΣ ένας μελετητής". Είναι λάθος πέρα για πέρα. .... Νομίζω! ... Πως λοιπόν εξηγείς αυτό το λάθος? Σ' ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις.
    3 points
  6. @εμμανουέλα_πεδιαδίτη πιστεύω πως όχι, αν είστε στο στάδιο των τοιχοποιιών χρειάζεται άδεια αποπεράτωσης, ΕΕΔΜΚ βγαίνει μόνο σε αποπερατωμένα ακίνητα. Ρωτήστε σχετικά και στην αρμόδια Υδομ μάλλον κάτι τέτοιο θα σας πουν.
    3 points
  7. Αν έχει καλοριφέρ είναι θερμαινόμενος χώρος και περιλαμβάνεται στην ωφέλιμη επιφάνεια. Πιθανόν να ήταν δηλωμένος σαν μθχ (βοηθητικός) είναι όμως θερμαινόμενος παρόλο που την ώρα που μπήκες δεν είχε έπιπλα. Και δε νομίζω τα καλοριφέρ να είναι διακοσμητικά πχ δεν είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο. Εγώ θα τα έβγαζα φωτογραφία και θα τον συμπεριλάμβανα στην ωφέλιμη επιφάνεια.
    2 points
  8. Καλησπέρα Θεόφραστε. Η δυο δηλώσεις Ν. 1337/83 σημαίνουν "όχι" στην ύπαρξη Ο.Α. Αν όμως υπάρχει οριστική εξαίρεση (νομιμοποίηση) από κατεδάφιση με απόφαση Νομάρχη (Ν. 1512/85) τότε αυτή επέχει θέση άδειας και τότε κλικάρεις "ΝΑΙ' στην ύπαρξη Ο.Α (τα στοιχεία της Ο.Α είναι αυτά της διοικητικής πράξης οριστικής εξαίρεσης).
    2 points
  9. Η συμμετοχή του συναδέλφου @nbr στο φόρουμ, είναι μεγάλη, ανιδιοτελής και καθοριστική στην μετάδοση γνώσεων. Επειδή όλοι εδώ συμμετέχουμε πολλά χρόνια στην διαδικτυακή μας κοινότητα μπορούμε να γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα για την προσφορά των μελών μας και ειδικά των παλιών μελών μας όπως ο καλός συνάδελφος @nbr, o οποίος έχει βοηθήσει αμέτρητες φορές και ακούραστα πολλούς νέους συναδέλφους αλλά και παλιούς (κανείς μας δεν τα ξέρει όλα άλλωστε ). Ποτέ δεν έκανε ούτε επίδειξη γνώσης ούτε προσέβαλε κανέναν έχοντας "δεικτικό" ύφος. Καλό θα είναι, ειδικά τα νέα μέλη στην κοινότητα που δεν έχουν παρακολουθήσει την διαδρομή έγκριτων συναδέλφων στο φόρουμ, να είναι πιο προσεκτικά στην δημόσια κριτική τους.
    2 points
  10. Καλησπέρα. Δες αν σε βοηθάει το συνημμένο. Το ετοίμασα, το έστειλα και σε τρεις μερούλες μου ήρθαν οι γνωστές-αστείες παρατηρήσεις, αλλά το φλέγον που ήταν να μη δηλώσω τις εργασίες ως αυθαίρετες το κατάφερα. ΕΝΣΤΑΣΗ.pdf
    2 points
  11. Καλησπέρα. Δεν μας αναφέρεις αν υφίσταται Ο.Α στο ακίνητο για κάποιο ΄αλλο υφιστάμενο κτίσμα. Αν υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει Ο.Α στο ακίνητο, η αυθαίρετη αποθήκη μπορεί να υπαχθεί μόνο στην κατηγορία 3, εκτός και αν προϋφίσταται του 83, οπότε μπορεί να υπαχθεί (εάν συμφέρει) και σε κατηγορία 2. Η αυθαίρετη περιτοίχιση σε διαφορετική κατηγορία από την κατηγορία 3. Αν η παλαιότητα είναι πριν το 1983 τότε μπορείς να ολοκληρώσεις τη δήλωση βάζοντας την περιτοίχιση στην κατηγορία 2 με μια Λ.Π. Επικρατούσα χρήση για τις ανάγκες της δήλωσης βάζεις "υπηρεσίες".
    2 points
  12. - Η προγενεστερη ρυθμιση που εχει γινει με την αρχικη συσταση, ως προς την αποκλειστικη χρηση απο αλλους συνιδιοκτητες, ειναι ισχυροτερη καθε επομενης που ειναι εναντιον της. Αρα, υπερισχυει η αρχικη ρυθμιση και δεν μπορεις να τακτοποιησεις με το 98 περι "αποκλειστικης χρησης" Εξ αλλου, - Το δικαιωμα αποκλειστικης χρησης δεν σημαινει και δικαιωμα δομησης. υγ παντως, η δυνατοτητα τακτοποιησης αυθαιρετων κατασκευων επι κοινοχρηστων, ελεγχεται για τη νομιμοτητα τους. https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/?st=91/2024
    2 points
  13. @nicktheengineer και για τα 3 850 εντός - εκτός.
    2 points
  14. Συμφωνώ με τα ανωτέρω και επιπλέον απαιτείται Στεγανολεκάνη με διπλή μεμβράνη από PVC ΚΑΙ σωληνάκια συντήρησης ... οπότε καταργείτε και η θεμελιακή γείωση και πρέπει να βρεθεί άλλη ισοδύναμη. Αφού μάθει τα κόστη, θέλω να ακούσω την άποψη του ιδιοκτήτη για τις εργασίες που του πρότειναν ... άλλο η μελέτη και άλλο το κουτσομπολιό στο καφενείο. *** Extra tip: Κρυφά κόστη: η συντήρηση των ανωτέρω στην περίπτωση του υπογείου είναι κάπως αλμυρή... σαν το νερό που έχει το σκάμα.
    1 point
  15. Σπάνια και με προβλήματα στεγανότητας .Αν το εδαφο σου είναι ιλυοαργιλώδες ή παρόμοιο θέλεις 100% εξυγίανση και μάλιστα σημαντική . Σου γράφω την πρόταση Γεωτεχνικού γραφείου μετά από γεωτεχνική μελέτη για κτίριο σε παρόμοιο έδαφος 1) Γενική εκσκαφή εν ξηρω 1.00μ περιπου 2) Περαιτέρω εκσκαφή υπό τον υδροφόρο ορίζοντα βάθους 1.5 -2.0 μ 3) Σύγχρονη ρίψη λιθορριπης ήτοι γωνιωδών λίθων λατομείου διαστάσεων 10 εως 50 εκατ. μέχρι στάθμης υπογείων υδάτων (κάνει και το αυτούσιο αμμοχάλικο ποταμού) 4) Διάστρωση επί της λιθορριπης και συμπύκνωση υλικού 3Α πάχους 30 εκτ. 5) Θεμελίωση ......
    1 point
  16. 1 μ δε φτάνει , σκάψε βαθιά και μπάζωσε
    1 point
  17. @StelMex o νόμος αναφέρει συνολική επιφάνεια έως 250 τμ για Α' τάξη που με βάση τις επιφάνειες που έχεις παραθέσεις, τα ξεπερνάς. Άρα δεν μπορείς να βγάλεις ΠΕΑ αν είσαι Α' τάξης εν. επιθεωρητής.
    1 point
  18. Ό,τι αναγράψεις στην κάτοψη, αυτό θα μεταφέρει η συμβολαιογράφος στην περιγραφή του συμβολαίου. Για να μην μπλέχεις, μπορείς να εμβαδομετρήσεις χωρίς να αφαιρέσεις τίποτα με την επισήμανση ότι συμπεριλαμβάνεται και η κλίμακα ανόδου.
    1 point
  19. Η παραπάνω εγκύκλιος είχε εκδοθεί με αφορμή οικόπεδο πράξης εφαρμογής? Είναι πολύ ενδιαφέρον αν έγινε έτσι, καθώς στην εγκύκλιο δεν γίνεται αναφορά συγκεκριμένα για οικόπεδα Πράξης Εφαρμογής, όπου εκεί το θέμα είναι πολύ λεπτό, καθώς τα όρια των ιδιοκτησιών ουσιαστικά δεν είναι καθ' υπόδειξη αλλά βάσει μελέτης με συντεταγμένες. Σε παλιές πράξεις, όπως είπαμε, μπορούμε να επικαλεστούμε την υπάρχουσα εγκύκλιο του 1988 και να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη αποδεκτή απόκλιση, 5%. Αν όμως σήμερα πάει κάποιος και χαράξει το πρόσωπο ενός οικοπέδου 20cm εις βάρος του διπλανού, είσαι σίγουρος ότι η εγκύκλιος του 2021 θα σε καλύψει? γιατί, και να δεχθούμε ότι μπορείς να επικαλεστείς αυτή τη νέα καταμέτρηση, από την άλλη δεν εφαρμόζεις ορθά τη μελέτη της Πράξης καταπατώντας το διπλανό οικόπεδο, δημιουργώντας θέμα σχετικό με το αστικό δίκαιο... Εγώ θα προσπαθούσα να το αποφύγω.. Υ.Γ #1: Η εγκύκλιος του 2021 δυστυχώς δεν γίνεται αποδεκτή από όλες τις ΥΔΟΜ της χώρας.. πολλές ζητούν απόλυτη ταύτιση του οικοπέδου με το εμβαδό του τίτλου, αν αυτός βασίστηκε σε τοπογραφικό διάγραμμα μεταγενέστερο του 2013. Υ.Γ #2: Η αποδεκτή απόκλιση εμβαδού στη νεότερη καταμέτρηση ειδικά σε α) οικόπεδα Π.Ε. και β) σε οικόπεδα με κάθετες, είναι ένα πολύπλοκο θέμα με αντικρουόμενες απόψεις, αντικρουόμενη νομοθεσία, χαοτικό που θέλει ολόκληρο διδακτορικό. Κάποια στιγμή θέλω να ανοίξω ένα thread ειδικά για τις αποδεκτές αποκλίσεις εμβαδού, σχήματος σε συμβόλαια, άδειες, κτηματολόγιο, να τα συζητήσουμε μπας και καταλάβουμε (και εγώ μαζί) τι γίνεται.
    1 point
  20. @maroudas σε ευχαριστώ, δεν το είχα δει το συγκεκριμένο. Όμως ο ιδιοκτήτης θέλει να φτιάξει εξ' ολοκλήρου νέο μπάνιο, εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν γίνεται.. Ευχαριστώ και πάλι.
    1 point
  21. Σου επιτρέπουμε. Δεν μπορεί να συνεχίσει διάλογος σαν να είμαστε το μαντείο των Δελφών. Έχεις και Μηχανικό και δικηγόρο. Πράξε όπως κρίνεις. Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει.
    1 point
  22. Από σήμερα τροποποιείται από λίγο έως αρκετά η σχετική διαδικασία: 1393849/16-09-2025 Αναβάθμιση της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων του e-ΕΦΚΑ. Έναρξη διαλειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος/ΠΣ «e-Άδειες» του ν. 4495/2017 με το Πληροφοριακό Σύστημα του e-ΕΦΚΑ
    1 point
  23. Εαν καταθεσεις αγωγη χρησικτησιας και εκδοθει δικαστικη απόφαση ή πρακτικο διαμεσολαβησης, που θα εχει σαν χρονο εναρξης της νομης το ετος που σε "ενδιαφερει". Αυτο σε καλυπτει.
    1 point
  24. @stathisjr 1500, ελπίζω να μην βλέπει και στην Λ. Νίκης ε; Έχω και ένα φίλο που μένει εκεί... 😛
    1 point
  25. @Παναγιώτης Ζαντές καλησπέρα, δεν γίνεται αυτό που λες δυστυχώς, αφού η υπ. δόμησης που ήδη έχεις είναι μεγαλύτερη των 50 τμ.
    1 point
  26. Ισόγειος χώρος βοηθητικής χρήσης με επιφάνεια έως και 50 τμ λαμβάνει μειωτικό. Διάβασε το άρθρο 100. Εκεί αναγράφεται.
    1 point
  27. Για καλό και για κακό όμως, πριν κάνεις - αποφασίσεις το οτιδήποτε, προσπάθησε να βρεις μήπως ήδη έχει γίνει ζημιά στον οπλισμό.... Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να γνωματεύσουν...
    1 point
  28. Για προστασία του οπλισμού θα εγκιβωτίσεις τις αναμονές σε όλο το ύψος τους και θα στεγανοποιήσεις ώστε να αποφευχθεί η διάβρωση του οπλισμού. Αφού κάνεις αυτή την εργασία, μπορείς να καλέσεις για νέα προσφορά. Ψάξε την αγορά και βρες τον καλύτερο
    1 point
  29. είναι να απορείς με το τι κυκλοφορεί έξω και τι ρίσκο υπάρχει....
    1 point
  30. Στους προσφέροντες να δείξεις κοκκινη κάρτα.
    1 point
  31. Επειδή οι πράξεις εφαρμογής είναι ένα αντικείμενο που δημιουργεί μεγάλους πονοκεφάλους στους τοπογράφους, έχοντας διαβάσει όλο το thread, ήθελα να ρωτήσω ότι από τη στιγμή που υπάρχουν νομοθετημένες οι επιτρεπτές αποκλίσεις και δεν αναφέρετε ότι από αυτές εξαιρούνται τα γεωτεμάχια που προέρχονται από τις κυρωμένες ΠΕ γιατί θα πρέπει (αν είμαστε εντός των επιτρεπτών αποκλίσεων) να εφαρμόζουμε με θρησκευτική ευλάβεια το πολύγωνο που προκύπτει από τις συν/νες της ΠΕ και όχι αυτό που εμείς μετράμε στην πραγματικότητα? Τα λάθη στην αποτύπωση που έχει κάνει ο μελετητής, ειδικά στις παλαιότερες ΠΕ όπου αποτύπωναν μόνο τα πρόσωπα των ιδιοκτησιών και τα υπόλοιπα γίνονταν φωτογραμετρικά, είναι πολύ συνηθισμένα και σε πάρα πολλές περιπτώσεις αν προσπαθήσεις να εφαρμόσεις πιστά το πολύγωνο των τελικών ιδιοκτησιών της ΠΕ θα διαπιστώσεις ότι βάσει της διαμορφωμένης κατάστασης (που πολύ συχνά παραμένει η ίδια με τότε που συντασσόταν η ΠΕ) τα όρια της τελικής ιδιοκτησίας πέφτουν μέσα στα όμορα γεωτεμάχια ή ακόμα χειρότερα ρυμοτομούν υφιστάμενα κτίσματα που υπήρχαν πριν την ΠΕ. Σε ποιο νόμο επομένως είναι γραμμένο ότι αν εγώ σήμερα μετρήσω ένα οικόπεδο πχ στα 502 τ.μ. και η ΠΕ λέει πως το οικόπεδο είναι 507 τ.μ. είμαι υποχρεωμένος να φτιάξω ένα πολύγωνο όπου το τελικό εμβαδόν να είναι τα 507 τ.μ. της ΠΕ και όχι τα πραγματικά? Για να μην αναφέρω περίπτωση που μου έχει τύχει όπου ο πίνακας της ΠΕ γράφει ότι η τελ. ιδιοκτησία έχει επιφάνεια 503,85 τ.μ. και το πολύγωνο που προκύπτει από τις συν/νες των κορυφών του οικοπέδου να είναι 501,40 τ.μ. Όπως επίσης και την αναγκαστική διαφορά που προκύπτει όταν ο τοπογράφος πρέπει να μετατρέψει τις συν/νες από μια πράξη εφαρμογής που έχει γίνει στο UTM στο ΕΓΣΑ 87 που απαιτείται σήμερα. Παλαιότερα ήταν απίθανο να βρεις συμβολαιογράφο να δεχτεί την ύπαρξη διαφοράς, τώρα όμως έχω περιπτώσεις που οι συμβολαιογράφοι αποδέχονται τις νόμιμες αποκλίσεις σε οικόπεδα που προέρχονται από ΠΕ χωρίς να απαιτούν ταύτιση των εμβαδών του σήμερα με του τότε.
    1 point
  32. Ούτε σε μένα έχουν ζητηθεί, ποιός ιδιώτης ξέρει να τα ζητήσει; Την αμοιβή όλοι την παίρναμε για όλα αυτά, (Μελέτη Εφαρμογής), δες τους συντελεστές που χρησιμοποιεί το πρόγραμμά σου, εγώ έχω 15 χρόνια να βγάλω άδεια και δεν έχω τίποτα σχετικό. Πάντως όταν έβγαζα άδειες, και πίνακα κουφωμάτων και λεπτομέρειες και ένα στοιχειώδες GANTT έδινα.
    1 point
  33. Ναι, γιατί οι Αμοιβές με αυτό το ΠΔ υπολογίζονται και οι συντελεστές στην Άδεια είναι για Μελέτη Εφαρμογής. Όλα αυτά αφορούν την υποχρέωση του Μηχανικού προς τον Ιδιοκτήτη και όχι την Πολεοδομία. Η Πολεοδομία θέλει σαφή περιγραφή του κτηρίου και των εγκαταστάσεων, τα υπόλοιπα που αφορουν την κατασκευή, παρακολούθηση κλπ δεν τα χρειάζονται, απλά τους έπιαναν τόπο στο αρχείο. Καθώς οι ιδιώτες ιδιοκτήτες (αλλά και πολλοί Μηχανικοί) δεν τα ξέρουν όλα αυτά, οι Μηχανικοί, τον καιρό της τρελής ανοικοδόμηση, σιγά σιγά και βολικά ξεχάσαμε κάποιες από τις υποχρεώσεις μας, πχ πίνακες κουφωμάτων, λεπτομέρειες, τεχνικές εκθέσεις, προμετρήσεις-προϋπολογισμούς κλπ κλπ.
    1 point
  34. Προδιαγραφές Μελετών ΠΔ 696/74, Αρθρο 231. Μελέτη Εφαρμογής Παράγραφος 2.Στ "στοιχεία χρονικού προγραμματισμού της κατασκευής" Ενα απλό GANTT αρκεί.
    1 point
  35. πολύ πιθανόν και ανάλογα σε πιο οικισμό είναι, το οικόπεδο σου αυτή την στιγμή να θεωρείται εκτός σχεδίου και ας είναι εντός οικισμού. Για την έκδοση οικοδομικής αδείας, πρέπει να προηγηθεί έρευνα της ΥΔΟΜ, η οποία εκδίδει διαπιστωτική πράξη για τη θέση του οικοπέδου/γηπέδου. (βλ. ΑΔΑ: 62ΟΓ4653Π8-5ΟΥ/20-02-2020 Εγκύκλιος ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19207/546/2020 - Έκδοση οικοδομικών αδειών οικισμών του Πηλίου μετά την ακύρωση οριοθέτησής τους) 62ΟΓ4653Π8-5ΟΥ.pdf
    1 point
  36. Κάλεσα σήμερα το 213 15 13 559 (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ΤΕΔΚ Νοτίου Ελλάδος) όπου απάντησε μια κυρία αρκετά εξυπηρετική και μου είπε πως δεν χρειάζεται να διυλίζουμε τον κώνωπα. Δεν απαγορεύει ο νόμος τον αρχικό έλεγχο σε μεταγενέστερο στάδιο της οικοδομής. Οπότε πρέπει ο επιβλέπων να καλέσει αρχικό έλεγχο, όπου ο ελεγκτής θα μετρήσει περίγραμμα και θέση, και θα σημειώσει ότι έγινε σε μεταγενέστερο στάδιο. Την άλλη μέρα θα κληθεί τελικός έλεγχος, και τα δυο πορίσματα θα πάνε στην ΥΔΟΜ για ΠΕΚ. Η υδομ εφόσον όλα είναι καλά, εκδίδει ΠΕΚ και στέλνει το αρχικό πόρισμα στο ΣΥΠΟΘΑ. Το ΣΥΠΟΘΑ στέλνει το θέμα στο σώμα ελεγκτών (αν θεωρεί ότι πρέπει να ασκηθούν κυρώσεις) και αυτό στο εποπτικό συμβούλιο (αν το κατάλαβα καλά) για κυρώσεις. Το συμβούλιο δεν έχει συσταθεί.
    1 point
  37. εγώ αυτό έκανα και πολύ σωστά το επισημαίνεις Δημήτρη, αλλά το ΤΕΕ της.... δίνει άλλες οδηγίες, προφανώς γιατί δεν έχει κανένα νομικο-μηχανικό σαν και σένα (υ.γ δεν το λέω ειρωνικά!) Δεν είναι μόνο που μπορεί επίτηδες ο άλλος να μην υπογράφει, αλλά μπορεί και να είναι εξαφανισμένος ή άγνωστος ή χωρίς ΑΦΜ ή χωρίς διαδόχους να τον κληρονομήσουν κλπ
    1 point
  38. Οι βεβαιώσεις πριν την ηλεκτρονική ταυτότητα δεν ήταν "βεβαιώσεις αδόμητου", αλλά βεβαιώσεις για την μη ύπαρξη κτίσματος. Το ζήτημα "τι είναι αδόμητο;" τίθεται λόγω ηλεκτρονικής ταυτότητας και δεν επηρεάζονται οι βεβαιώσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί. Καλύτερα να μην διοργανώνονται "ενημερωτικές" εκδηλώσεις όταν αυτά που λέγονται είναι λανθασμένα.
    1 point
  39. Εννοείς ότι έβγαιναν άδειες κατεδάφισης από Πολεοδομία, οι οποίες δεν υλοποιούνταν για να μην πληρωθεί μεγαλύτερος φόρος στις μεταβιβάσεις; Θα συμφωνήσω με τον Κώστα. Εφόσον στο ακίνητο υπάρχει κτίριο, τότε δεν θεωρείται αδόμητο. Ακόμη και με ύπαρξη άδειας κατεδάφισης, εφόσον αυτή δεν υλοποιήθηκε, το οικόπεδο δεν είναι αδόμητο. Θα υπάρξουν άπειρες ερωτήσεις σε όλο αυτό το χάος που υποτίθεται θα μαζευτεί μέσω της ΗΤΚ. Αυτό απαντά και σε πρόσφατη δήλωση εκπροσώπων της ΠΟΜΙΔΑ σε ημερίδα τους, ότι οι μηχανικοί είναι απρόθυμοι για την σύνταξη της ΗΤΚ....Προφανώς και είναι απρόθυμοι, όταν πάνε να τους φορτώσουν όλη την ευθύνη μιας διαδικασίας με πολλά ¨θολά" σημεία και μάλιστα χωρίς να έχει υπάρξει καμία γραπτή εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου και ψηφιοποίηση όλων των αρχείων των υπηρεσιών.
    1 point
  40. Με αυτές τις συνθήκες το ακίνητο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «αδόμητο» κατά την Υ.Α.. Επομένως αν υπάρχει περίφραξη που καλύπτεται με ΕΕΔΜΚ ή ξερολιθιά προ του 55, θα πρέπει το ακίνητο να καταχωρηθεί ως αυτοτελή ιδιοκτησία (οικόπεδο με κατασκευές επί αυτού) και να λάβει κανονικά την βεβαίωση όπως ρυθμίζεται με το άρθρο 82.
    1 point
  41. Για τις αμοιβές υπάρχει άλλο νήμα. Αλλά, μιας και νεκραναστήθηκε το συγκεκριμένο, καλό είναι να πάψουμε να συνδέουμε αμοιβές με ποιότητα μελέτης ή επίβλεψης. Ο καθένας καθορίζει την αμοιβή του (όπως επιτάσσουν οι κανόνες της αγοράς) ανάλογα με τη δουλειά που προσφέρει. Το (κάθε)ΤΕΕ δεν έχει αρμοδιότητα να ασχοληθεί με την τσέπη μας. Ο ρόλος του είναι να συμβάλει στη θεσμοθέτηση αυστηρών κανόνων για όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας, ώστε να παταχθεί (κατά το δυνατόν) η λογική "άρπα-κόλλα" και να καθαρίσει το τοπίο. Οι σοβαροί μηχανικοί δεν επιτρέπουν (στον πελάτη) επιλογές, για τις οποίες διαφωνούν (τεκμηριωμένα). Εκτός κι πιστεύουμε ότι για το κατάντημά μας, φταίει μόνο ο στραβός γιαλός...
    1 point
  42. Θα περιμένουν να γίνει κανένα έγγραφό απο κάποιο σύλλογο, να δημοπρατήσουν κάποια "προμήθεια αναβάθμισης κώδικα συστήματος κληρώσεων" με 100.000~200.000€ που θα απαιτεί "προμήθεια νέου εξοπλισμου" άλλο τόσα ευρώ και μετά απο 1~2 χρόνια θα ανακοινώσουν πανηγυρικά ότι έχουν λάβει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην επαναληφθεί το σφάλμα... Κάποτε η συνδρομή μας στο ΤΕΕ πήγαινε τουλάχιστον σε μία φυλλάδα, τώρα είναι πεταμένα λεφτά. Ένα τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης για τον 4014 έφτιαξαν και αυτό το έκλεισαν άρον άρον μόλις είδαν ότι θα πρέπει να πέσει δουλειά και διάβασμα.
    1 point
  43. Η υπόθεση είναι για δικηγόρο. Αστικός Κώδικας Άρθρο 1018 Ανοχή επισκευών Αν απαιτείται για την επισκευή ή την ανακαίνιση κτηρίου η είσοδος και η κυκλοφορία του εργαζόμενου προσωπικού στο γειτονικό ακίνητο ή η παροδική τοποθέτηση σ' αυτό εγκαταστάσεων ή οικοδομικού υλικού, έχει υποχρέωση ο κύριος του γειτονικού ακινήτου, εφόσον δεν παρακωλύεται σοβαρά η χρήση του, να ανεχθεί αυτές τις ενέργειες έναντι αποζημίωσης ή παροχής ασφάλειας για την τυχόν ζημία
    1 point
  44. Είναι απίστευτο ότι άτομα με πτυχία και μεταπτυχιακά παλεύουν να λύσουν προβλήματα γραφειοκρατίας(τα περισσότερα άλυτα) αντί να ανταλλάσουν γνώμες πάνω σε ουσιώδη ζητήματα... Μας έχουν καταντήσει μεταφραστές των νόμων.
    1 point
  45. ενημερωτικά η τυποποίηση ΝΥΑ, ΝΥΜ κλπ έχει αλλάξει. Οι καινούργιες ονομασίες είναι "ολίγον" περίεργες: πχ HO5VV-U, H05VV-R
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.