Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Mitsubae

    Mitsubae

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      176


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. GMEPH

    GMEPH

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      122


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.999


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/05/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Και για τα θερμομονωτικά, η μεταγενέστερη απόρριψη της γνώμης της ΔΟΚΚΑ από την επιτροπή Αντισεισμικού Κανονισμού του ΟΑΣΠ. 3_ΣΕΙΣΜΙΚΟΣ_ΑΡΜΟΣ.pdf
    3 points
  2. Το 5χίλιαρο δίνει πραγματικά πολλές πληροφορίες που κανένα φωτογραφικό υπόβαθρο δεν μπορεί να αποδώσει. Υψομετρία, εξάρσεις εδάφους, ρέματα, παλιοί οδοί, εδαφικές διαμορφώσεις παλαιών ποταμών, αιγιαλών, πυκνότητα δενδροκάλυψης, σημεία υδροληψίας κτλ είναι μερικά από τα πολύ ουσιαστικά στοιχεία που μπορεί να αξιοποιήσει κάποιος από το 5χίλιαρο στην τοπογραφική αποτύπωση.
    2 points
  3. Όταν θα πάρεις στα χέρια σου την αποδοχή κληρονομιάς του εντολέα σου (η οποία μπορεί να είναι και μονομερής, δηλαδή να πήγε και να αποδέχτηκε το νόμιμο ποσοστό του) θα δώσεις τη βεβαίωση για το αδόμητο. Δεν γνωρίζεις τους υπόλοιπους κληρονόμους και δεν ξέρεις αν έχουν κάνει αποδοχή. Δεν ασχολείσαι με το ιδιοκτησιακό-κληρονομικό κομμάτι. Δεν είναι δουλειά μας να ψάχνουμε πιστοποιητικά συγγενών και ποιος κληρονομεί. Συστημικά για να εκδοθεί η βεβαίωση κάνεις ότι σου είπε ο Δημήτρης (με τις καλησπέρες μου). Καταχωρείς 100% και στην τεχνική έκθεση αναγράφεις ότι για συστημικούς λόγους καταχωρείται το 100% και το ποσοστό του βάσει της αποδοχής κληρονομιάς (αναγράφεις τα στοιχεία) είναι το δικαίωμα Χ% πλήρους κυριότητος.
    2 points
  4. Καλημέρες. @nbr νομίζω πως ο φίλος @siripitouris ΔΕΝ θέλει να φέρει το πεντοχίλιαρο σε ΕΓΣΑ έτσι ώστε να ξεπατικώσει και να κάνει τοπογραφικό. Θέλει να μάθει πώς κάνουμε την διαδικασία rubbersheet στο raster έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί τα πεντοχίλιαρά του για να τα τοποθετεί στο πλάι του τοπογραφικού, έτσι για την ομορφιά και το οδοιπορικό, όπως τοποθετούμε διάφορα βοηθητικά (απόσπασμα ορθοφωτοχάρτη, απόσπασμα σχεδίου πόλεως, απόσπασμα εγκεκριμένου οικισμού, απόσπασμα φύλου χάρτου ΓΥΣ κλπ κλπ)
    2 points
  5. Δικαίωση 8 χρόνια μετά..τελικά τσάμπα τους έβαζε ο Alexpap να τη βγάζουν.. Πάντως κι εγώ είχα υιοθετήσει μόνωση + αρμό....τσάμπα χάσαμε κάποια εκατοστά.
    2 points
  6. Από Υ.Π.Ε.Κ.Α. ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ - ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ.pdf ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ.pdf Και έτσι θα γεωαναφέρεις χοντρικά(στο σύστημα συν/νων του) χάρτη Γ.Υ.Σ. 1:5000..
    2 points
  7. και το λάθος ποιο ακριβώς είναι? Πήρες όλο τον όροφο αντί να πάρεις μόνο το ένα από τα δύο διαμέρισμα?
    1 point
  8. Είναι αλήθεια πως τα πεντοχίλιαρα της ΓΥΣ αποτελούν πραγματικό κόσμημα για εμάς τους τοπογράφους. Τόση πληροφορία μαζεμένη σε ένα φύλλο χάρτου! Το είπες μόνος σου, το εδώ....έλα να το πεις στο δικό μας δασαρχείο αυτό!
    1 point
  9. Μα εγώ από την πρώτη μου ανάρτηση αναφέρω πως το πεντάρι το εισάγουμε και καλά κάνουμε, σε σχέδιο μας για ..... οδοιπορικό σκαρίφημα ή για να αντλούμε όποιες άλλες πληροφορίες "μπορεί" να μας δώσει αυτό. Ποτέ για να "κτίσουμε" επάνω του ένα σχέδιό μας.
    1 point
  10. Έχει αναρτηθεί το ειδοποιητήριο εισφορών 4/2019, με εμπρόθεσμη πληρωμή έως 31/5.
    1 point
  11. Θα αντιμετωπίσεις την πολυκατοικία σαν ένα κτήριο με 1 ΠΕΑ για όλη την πολυκατοικία και κανένα άλλο ΠΕΑ. Στο ΠΕΑ αυτό θα συγκεντρώσεις τις κοινόχρηστες παρεμβάσεις και τις παρεμβάσεις όλων των διαμερισμάτων σε ένα σενάριο. Στο παράρτημα ΙΙΙ θα επιμερίσεις τις παρεμβάσεις σε κοινόχρηστες και ανά διαμέρισμα. Θα σε βοηθήσει σε αυτό το παράρτημα IV που επισυνάπτω. 4. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV Έντυπο Επιμερισμού κόστους βάσει προσφορών ανά ιδιοκτησία.xls
    1 point
  12. Καλημέρα σε όλους! Έχω λάβει απάντηση σε ερώτημά μου για τις σίτες οπότε το παραθέτω εδώ σε περίπτωση που αφορά και κάποιον άλλο Το ερώτημά μου: "........ Σχετικά με τις σήτες… Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι είναι επιλέξιμες. Αυτό για το οποίο δεν είμαι σίγουρη είναι η κατηγορία στην οποία εντάσσονται. Από τις υποσημειώσεις, καταλαβαίνω ότι εντάσσονται σαν ποσό στην παρέμβαση 1.Ε1 ως "συμπληρωματική παρέμβαση". Ήθελα να δω αν ισχύει και για παράδειγμα, σε περίπτωση που κάποιος δεν θέλει να αλλάξει εξώφυλλα, αν μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτό το ποσό μόνο για σίτες. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!" Και η απάντηση: "Οι σήτες δεν είναι σε καμία περίπτωση επιλέξιμες μόνες τους. Και αυτό γιατί δεν έχουν καμία ενεργειακή επίπτωση. Θα πρέπει να είναι μαζί με εξώφυλλα (1.Ε1) και μέσα στην ανώτατη τιμή ανά m2. " Αναμενόμενη και απολύτως λογική, αλλά ποτέ δεν βλάπτει μια επιβεβαίωση
    1 point
  13. Το ετήσιο επιτόκιο ισούται με το επιτόκιο αναχρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, συν ένα περιθώριο 800 μονάδων βάσης (δηλαδή σήμερα 8%), υπολογισμένο σε ετήσια βάση και με αναδρομική εφαρμογή από 1.1.2013. ή αν θες σήμερα είναι 0,667%/μήνα. Το Ιούνιο (αν βγουν τον Ιούνιο) θα βγουν τα αναδρομικά για το Α'14 (αφορά αυτό που σου βγάζει ότι "Δεν έχει εκδοθεί ειδοποιητήριο για το A2019") και όχι "το επόμενο ποσό ληξιπρόθεσμων...". Αυτά (τα ληξιπρόθεσμα), όπως σου είπα (εφόσον δεν έχουν πάει στο ΚΕΑΟ ως οφειλές, οπότε θα πρέπει να απευθυνθείς στο ΚΕΑΟ)
    1 point
  14. Πουθενά. Δυστυχώς στο site εμφανίζονται μόνο οι εισφορές των οποίων δεν έχει λήξει η ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής τους (στην επιλογή δεξιά "Ειδοποίηση Πληρωμής Εισφορών Ασφάλισης Εξαμήνου", εκεί που αναφέρει ο @pirsogiannis). Οπότε πρακτικά στην επιλογή αυτή δεν πρέπει να βλέπεις κάποια οφειλή, διότι σε όλες έχει περάσει η ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής τους. Για να δεις τις οφειλές είτε επίσκεψη στο ταμείο, είτε επικοινωνία με το ταμείο να σου στείλουν με fax ή mail τα σχετικά (διότι θα περιέχουν και προσαυξήσεις. Απλά πρόσεξε αν πάρεις με οποιονδήποτε τρόπο τις οφειλές αυτές θα πρέπει να εξοφληθούν μέχρι το τέλος του μήνα που θα πάρεις τις οφειλές, διότι μετά πρέπει να ξαναϋπολογισθούν και να μπουν και οι προσαυξήσεις του επόμενου μήνα.
    1 point
  15. άρθρο 47 4495/17 Μετά την τελευταία αυτοψία από τον Ελεγκτή Δόμησης και αφού εκδοθεί το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α.) από τον ενεργειακό επιθεωρητή, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με το νόμο 4122/2013, εκδίδεται από την Υπηρεσία Δόμησης το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (Π.Ε.Κ.) και ενημερώνεται ηλεκτρονικά το τοπικό Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος και ο κύριος του έργου για να διατυπώσει τυχόν αντιρρήσεις. Μετά την έκδοση του Πιστοποιητικού Ελέγχου Κατασκευής, για τη σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφελείας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη αίτηση στην Υπηρεσία Δόμησης, η οποία ελέγχει τα αποδεικτικά καταβολής των οφειλόμενων εισφορών υπέρ του Δημοσίου και ΕΦΚΑ και το αποδεικτικό καταβολής της συμφωνηθείσας αμοιβής επίβλεψης και θεωρεί την οικοδομική άδεια. Η οικοδομή ή τμήμα της με αυτοτελή λειτουργία, θεωρούνται περατωμένα, αν υπολείπονται εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. Θεώρηση της οικοδομικής άδειας μπορεί να γίνει και για περατωμένο τμήμα της οικοδομής, εφόσον αποτελείται από χώρους με αυτοτελή λειτουργία. Μετά τη θεώρησή της για σύνδεση με τα δίκτυα, η οικοδομική άδεια παύει να ισχύει για το τμήμα το οποίο αποπερατώθηκε.
    1 point
  16. οκ φίλε, no need to worry!
    1 point
  17. Πρόκειται για αναδρομικά εισφορών προηγούμενων ετών σύμφωνα με το Ν.3986/11 Κι εγώ όπως και πολλοί άλλοι φαντάζομαι πληρώναμε κανονικά τα ειδοποιητήρια τότε αλλά σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο θα έπρεπε να πληρώσουμε περισσότερα. Αν τα γράφω καλά (αν ψάξεις στο forum για "αναδρομικά" θα βρεις από συναδέλφους καλύτερη ανάλυση, δεν το έχω ψάξει πολύ) το ΤΣΜΕΔΕ τότε επέλεξε να μην εφαρμόσει τις αυξήσεις του Ν.3986/11, τα ειδοποιητήρια του 2012-2013 κτλ δηλαδή ΔΕΝ συμπεριλάμβαναν αυτές τις αυξήσεις. Ο νόμος τελικά κρίθηκε συνταγματικός κ έτσι καλούμαστε να πληρώσουμε αυτές τις αυξήσεις.. Βέβαια το ΤΣΜΕΔΕ απ την άλλη αν και έχει στη διάθεση του το mail σου την ταχυδρομική σου διεύθυνση δεν μπήκε στον κόπο να σε ενημερώσει παρά αρκέστηκε σε μια γενική ανακοίνωση στο site του στυλ " αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια αναδρομικών διαφορών Χ' ΕΞΑΜΗΝΟΥ 20ΧΧ..." κάθε τόσο... Προσωπικά άργησα να το πάρω χαμπάρι... Δεν ήξερα ότι εφόσον έχουμε περάσει στο ΕΦΚΑ από το 2017 όφειλα να επισκέπτομαι το site του ΤΣΜΕΔΕ για τυχόν χρωστούμενα Τον Ιούνιο, όπως με ενημέρωσαν στο ΤΣΜΕΔΕ, θα αναρτηθούν τα ειδοποιητήρια για τα αναδρομικά του Α εξαμήνου 2014.
    1 point
  18. @killertomato ακολουθούμε την τεχνική του Ν.4495
    1 point
  19. Εγώ αγαπητέ δεν έχω , πλέον , κανένα γραφείο. Πιστεύω πως ούτε ο Mitsubae, που έχει κάπως την ίδια άποψη με την δική μου, έχει γραφείο στο εξωτερικό. Εγώ φίλε μου τους χάρτες 1/ 5000 της ΓΥΣ τους χρησιμοποιούσα, όπως στο έχω ήδη γράψει, σαν ένα βοηθητικό εργαλείο σύγκρισης και πολλές φορές (σχεδόν πάντα) για να σχεδιάζουμε τις προμελέτες των μελετών που έχω ασχοληθεί (κυρίως οδοποιϊας ). Ποτέ μα ποτέ δεν έβαλα ή σχεδίασα πάνω σε ένα χάρτη κάτι που μέτρησα εγώ. Ας πούμε πως θα αποτυπώνεις ταχυμετρικά, σε σύστημα ΕΓΣΑ87 και σε μήκος 500μ. εναν δρόμο με πλήρη αποτύπωση όλης της υπάρχουσας κατάστασης (λεπτομερώς σπίτια υπόστεγα, κράσπεδα κλπ) . Έχεις δίπλα σου και έναν χάρτη σε κλιμακα 1/ 5000 που θα δείχνει την ίδια περιοχή. Αν αυτά που αποτύπωσες τα δώσεις στο σχέδιο σε μία κλίμακα 1/200 θα χρειαστείς πάρα πολλούς κανάβους για την απόδωση των 500.μ. Αυτά όμως όλα θα φαίνονται στον χάρτη αυτό μέσα σε ένα τετράγωνο των 10cm. Αν πάντως πιστεύεις πως εγώ είχα την διάθεση να σε μειώσω ... κάνεις τεράστιο λάθος. Φαίνεται δεν διαβάζεις συχνά αυτά που γράφω εδώ μέσα. Ότι δίνω εδώ μέσα το κάνω περισσότερο για τους νέους συναδελφους και όχι μόνο. Ίσα- ίσα προσπαθώ να μοιράζομαι την πείρα μου κυρίως (όχι τις γνώσεις μου γιατί δεν ήμουν ποτέ θεωρητικός) με τους νέους συναδέλφους. Ότι είχα να πω το είπα. Τα υπόλοιπα ...οι άλλοι συνάδελφοι αν συνεχίσετε.
    1 point
  20. Από το helpdesk του ΤΕΕ ισχυρίζονται ότι μετράνε και τα τοιχεία
    1 point
  21. Στο άρθρο 16 του ΝΟΚ ο περιορισμός αναφέρει ότι Δεν επιτρέπεται η κατασκευή ανοιχτών εξωστών σε προέκταση κλειστών εξωστών. Είναι δυνατή όμως η κατασκευή ανοικτών εξωστών δίπλα (σε επαφή ή σε απόσταση) από κλειστό εξώστη" δηλαδή στο επίπεδο της πλάκας δαπέδου του α ορόφου, δεν επιτρέπεται να κατασκευαστεί ΕΡΚΕΡ και κατ επέκταση αυτού ανοικτός εξώστης. Δεν θεωρώ ότι ο περιορισμός αυτός σχετίζεται με την προέκταση της πλάκας οροφής του έρκερ, η οποία στη συνέχειά της θα αποτελεί πρόβολο. Από πρακτική άποψη τώρα, αυτό το κενό που πρέπει να αφεθεί (όπως ισχυρίζεται η ΥΔΟΜ) πάνω από την πλάκα οροφής του έρκερ και την υπερκείμενη πλάκα προβόλου είναι βέβαιο ότι θα είναι αντιαισθητικό.
    1 point
  22. Αν και δεν φαίνεται καλά, δισωλήνιο πρέπει να έχεις. Βλέπω 2 κλάδους που φεύγουν από κυκλοφορητή Bell-Gauset. Επίσης για τόσο παλιά εγκατάσταση το πιο πιθανόν είναι να έχεις δισωλήνιο
    1 point
  23. αφου είναι προ 2011 ναι μπορείς να εντάξεις το στέγαστρο σου στον 4495/17. θα πληρώσεις κόστος μηχανικού να το κάνει και ενα σχετικά μικρό πρόστιμο για αυτό. Ναι κάνε το. Μεχρι να γίνει όμως αυτό είναι αυθαίρετο. Ο Τεχνικός που μίλησες σου λέει ΜΠΟΥΡΔΕΣ ή ψέματα ή ρωτάει μηχανικούς όταν έχουν κατεβάσει τσικουδιές.
    1 point
  24. Όχι δεν είναι επιτρεπτό. Είναι ζήτημα ανοχής του όμορου αν θα τρέχεις όταν το κάνεις ή όχι. Μη φερθείς «Ελληνικά» όπως λες αλλα να φερθείς όπως θα ήθελες να φερθούν μαζί σου.
    1 point
  25. 1ον Αφού δεν είναι κινητά τότε πολεοδομικά είναι στέγαστρο και όχι πέργολα. 2ον Ναι χρειαζόσουν άδεια για να την είχες φτιάξει. Αν δεν προβλέπουν τα σχέδια του κτιρίου σου στην πολεοδομία τότε είναι καθ’ υπέρβαση, άρα αυθαίρετη.. 3ον Για να βάλεις περιμετρικά τζαμαρία ακόμα και φυσούνα τότε το κάνεις δόμημα πλήρη και ναι χρειάζεσαι άδεια και ναι αν το κάνεις χωρίς το πρόστιμο που θα φας θα είναι ιδιαίτερα μεγάλο. 4ον οι πιθανότητες να εχεις υπόλοιπο συντελεστή δόμησης λογικά πρέπει να είναι ελάχιστες οπότε άδεια δεν μπορείς να βγάλεις. Αναθέτεις όμως αν θες σε τεχνικο γραφείο να μελετήσει τον φάκελο του ακινήτου σου και σου σε κατευθύνει με σιγουριά και όχι υποθέσεις. (Νομιμοποίησε το στέγαστρο άμεσα, δεν υπαρχει το αν θα σε βρουν αλλά το πότε και το πρόστιμο θα τρέχει μαζί με τον χρόνο όταν συμβεί αυτό)
    1 point
  26. Στο πεντάρι βλέπεις αυτό(βλέπε εικόνα)τσιμπάς είτε την γωνία είτε το σταυρόνημο,όταν το εισάγεις στο autocad μπαίνει σε τυχαία θέση,με αυτήν την διαδικασία και δίνοντας τις συν/νες του χάρτη το φέρνεις στο σύστημα(hatt)του χάρτη (χοντρικά),αν το θέλεις στο Ε.Γ.Σ.Α. πρέπει πρώτα να μετασχηματίσεις τις εν λόγω τιμές του χάρτη στο Ε.Γ.Σ.Α. με το coords π.χ. που είναι ελεύθερο και δωρεάν,και μετά να κάνεις αυτήν την διαδικασία με το align,όπου θα γεωαναφέρεις (χοντρικά) τον χάρτη στο Ε.Γ.Σ.Α.,έτσι αφού έχεις όλα τα άλλα στο Ε.Γ.Σ.Α. θα μπορέσεις να δείξεις με απόσπασμα τον χάρτη με την ιδιοκτησία σου και μόνον αυτό,ξέχνα τον όρο εξάρτηση σε αυτήν την διαδικασία,αυτήν την διαδικασία την κάνεις για να δείς χοντρικά που πέφτει η ιδιοκτησία σου μέσα στο πεντάρι και να το δείξεις σε απόσπασμα.Το καλύτερο βέβαια είναι αυτό που σου λέει ο συνάδελφος παραπάνω στο τέλος του μηνύματος του,αυτά που σου έστειλα είναι αρκετά για αυτό που θέλεις.
    1 point
  27. Η διαδικασία είναι απλή Εισάγεις το φ.χ. (tiff ή pdf), το φέρνεις στην κλίμακα 1:1, και με μετατροπή hatt σε ΕΓΣΑ το τοποθετείς στη σωστή (κατά το δυνατόν) θέση
    1 point
  28. Αν λάβω υπόψην το παρακάτω email που πήρα, υπάρχουν καταστάσεις υπόχρεων...
    1 point
  29. Mπορείς να ξεκινήσεις από όποια αρίθμιση θέλεις πχ 444 , αλλά δεν χρειάζεται να περιπλέκουμε τα πράγματα. Ξεικινάμε από μια βολική αρίθμιση.
    1 point
  30. Φίλε nbr μάλλον διατηρείς γραφείο στο εξωτερικό γιατί στην Ελλάδα όσους συνάδελφους γνωρίζω εγώ τουλάχιστον άλλα φαντάζομαι και με βάση τις παραπάνω απαντήσεις όσων δεν απαντάνε μόνο με σκοπό να κρίνουν - μειώσουν άλλα με σκοπό να βοηθήσουν ένα νεοεισερχόμενο στην δουλειά την ίδια ή παρόμοια διαδικασία ακολουθούν. Έκκληση : Αφού όπως λες το φόρουμ έχει και παιδαγωγικό χαρακτήρα εξήγησε μου σε παρακαλώ θερμά αν και εφόσον επιθυμείς με καθαρή και εφαρμόσιμη απάντηση ποια μέθοδο πρέπει να ακολουθήσουμε στην παράγωγη τοπογραφικού διαγράμματος όσον άφορα το χάρτη ΓΥΣ.
    -1 points
  31. Βάσει του άρθρου 9 του ν.4178 στον υπολογισμό των ποσοστών υπέρβασης για την επιλογή Κατηγορίας συμμετέχουν αυθαίρετες κατασκευές ΚΑΙ αυθαίρετες αλλαγές χρήσης. Στον 4495, συμμετέχουν μόνο οι αυθαίρετες κατασκευές, οι αυθαίρετες αλλαγές χρήσης έχουν απαλειφθεί. Γι' αυτό εξ' άλλου τέθηκε νέα περίπτωση μετά τις αα) και ββ) που είναι η περ. γγ) που αφορά τις αλλαγές χρήσης (εντός σχεδίου). Στην γγ) δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση ως προς το αν η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης προκαλεί αύξηση στη δόμηση. Η αναφορά περί "επιτρεπόμενων χρήσεων" έπρεπε νομίζω να μπεί για να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις αλλαγών χρήσης (εντός σχεδίου). Νομίζω πως αυτό έγινε λόγω της πρόθεσης του νομοθέτη να οδηγούνται λιγότερες περιπτώσεις στη Κατ. 5. Η επαναφορά στην αρχική χρήση είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση από την κατεδάφιση μιας αυθαίρετης κατασκευής..... Από 4178: αα) Αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις εφόσον δεν παραβιάζονται............. Από 4495: αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται ........................... ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται .......................... Ψάχνω και ο ίδιος για μία πειστική απάντηση που να τεκμηριώνει την αντίθετη άποψη, αποκλείοντας -μόνο- την "άποψη" που θα υποστήριζε ότι πρόκειται περί παράλειψης. Ως προς το άλλο ερώτημα, αυτό που αφορά τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης, σημειώνω τα εξής δύο, εκ των οποίων το πρώτο σχετίζεται με το προηγούμενο ζήτημα (για ακόμη μία σύγκριση) ενώ το δεύτερο θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι ακυρώνει το πρώτο από τα παρακάτω δύο, ωστόσο τυχαίνει να θεωρώ πως το συμπληρώνει... εισάγοντας εξαίρεση. Εξ' άλλου για το 2), το ίδιο ακριβώς..... είχε διευκρινιστεί με εγκύκλιο του 4178. 1) Στη παρ. 2 του άρθρου 100, δεν έγινε αλλαγή..... παραμένουν και οι αυθαίρετες κατασκευές ΚΑΙ οι αυθαίρετες αλλαγές χρήσης: "2. Για τον υπολογισμό των ανωτέρω συντελεστών τετραγωνιδίων, τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται ............" 2) Για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης η άποψη μου περί συμμετοχής μόνο χώρων ΚΧ (όπως ανέφερε και η εγκ. του 4178) προκύπτει από το Παράρτημα Α', σελ. 3243 για τον *5 Συντελεστής δόμησης όπου αναγράφεται κατά λέξη: "Αφορά σε επιφάνειες με κύρια χρήση..."
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.