Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.662


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.400


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους να είναι πιο "φειδωλοί" στα σχόλια κατά του μηχανικού καθώς απ'ότι φαίνεται υπάρχουν κι άλλες πτυχές στην υπόθεση . Σε άλλο τοπικ ο ίδιος εργοδότης ζητά επιστροφή χρημάτων και από την εταιρεία με τα προκατ που έβγαλε την νέα άδεια ενώ και εκεί φαίνεται να υπάρχει θέμα με τις αμοιβές : "...Επίσης μπορώ να αναθέσω την κατασκευή της οικίας μου σε άλλη εταιρία προκατ γιατι με τη συγκεκριμενη που εβγαλε την άδεια δεν ειμαι καθολου ευχαριστημένος ? Επίσης μια προκαταβολη των 8000 € στην εταιρια μπορει κ πρεπει να μου επιστραφει ή να τα συμψηφισω με τα υπόλοιπα που εχει λαμβάνει ο μηχανικός ?.."
    3 points
  2. Οι σκάλες κάτω δεν έχουν κάποιο πρόβλημα και είναι διαμορφώσεις περιβάλλοντος σύμφωνες με την παράγραφο που ήδη παραθέτεις. Τα υπερκείμενα αυτών προστεγάσματα όμως ανήκουν στο άρθρο 16, παρ.7 : 7. Σε καταστήματα και εισόδους κτιρίων πάνω από κοινόχρηστους χώρους επιτρέπεται να κατασκευάζονται μόνιμα προστεγάσματα χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα. Μέσα στις αποστάσεις Δ του κτιρίου από τα όρια ή από άλλο κτίριο του ίδιου οικοπέδου τα παραπάνω προστεγάσματα επιτρέπεται να κατασκευάζονται με πλάτος μέχρι 1/2 Δ ή 1/2 δ. Με βάση τον περιορισμό "χωρίς κατακόρυφα στηρίγματα" το κολωνάκι αριστερά και ο τοίχος δεξιά έχουν πρόβλημα. Ο τοίχος ειδικά αν περιοριστεί μέχρι το δ/4 μπορεί να θεωρηθεί κατασκευή της παρ.1 του άρθρου 16. Προσοχή στο ύψος τους από το διαμορφωμένο έδαφος ...
    2 points
  3. Αν και ξεφεύγουμε από το θέμα (και, μεταξύ μας, το προτιμώ), καλό είναι να ασχοληθούμε λίγο, διότι τίθεται θέμα ηθικής τάξεως. Θεωρώ πως η άποψη του θανος_ είναι σε λάθος κατεύθυνση, αφού μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα. Μιά σωστή μελέτη (πλήρης και λεπτομερής) μπορεί να εφαρμοστεί από οποιονδήποτε συνάδελφο διαθέτει την απαραίτητη γνώση κι εμπειρία. Επιμένω πιο πολύ στην εμπειρία, διότι ο επιβλέπων μπορεί να δει (και να διορθώσει) πιθανά λάθη της μελέτης (έχει συμβεί ουκ ολίγες φορές σε δ.ε.), ειδικά δε όταν αυτή έχει εκπονηθεί από μηχανικό χωρίς σημαντική εργοταξιακή εμπειρία. Υποχρέωση του μελετητή είναι να εκπονήσει (και παραδώσει) μια εργασία, στην οποία δεν θα υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό, είναι αυτονόητο ότι πληρωνόμαστε για ό,τι ακριβώς παράγουμε. Θεωρώ ανέντιμο να απαιτώ και να λαμβάνω χρήματα για κάτι για το οποίο δεν έχω εργαστεί.
    2 points
  4. Μια μπούρδα και μισή λέει η εγκύκλιος!!!! Την εφορία τη ρωτήσανε;;;; Άχρηστη, χωρίς απολύτως κανένα έρεισμα και βεβαίως χωρίς απολύτως κανένα λόγο ύπαρξης!!! Ακόμα δεν την πέταξες;;;;; Χρησιμοποιείστε άφοβα το Ε9 ως αποδεικτικό στοιχείο παλαιότητας των αυθαιρεσιών! Όπως μέχρι τώρα γνωρίζαμε και κάναμε... Οι "εμπριμέ" μπούρδες μεταθανάτιων ρόγχων ενός πεθαμένου νόμου κι "αρχόντων που αποχωρίζονται την εξουσία", δεν έχουν απολύτως καμία νομική ισχύ και εκπίπτουν μπροστά σε δικαστές. Πέταξέ την πριν "γεννήσει", μην αλλάζεις απολύτως τίποτα στις δηλώσεις σου και περίμενε το νέο υπουργό του Μητσοτάκη και το νέο νόμο που θα φτιάξει..... P.S. Την έβγαλαν βιαστικά (μετά από 2 χρόνια κλωσίματος) για να μην τους μείνει αμανάτι στο συρτάρι τους..... ΑΊ σιχτίρ με τους άχρηστους..... Σιγά μην τους κάνουμε τη χάρη και τους πάρουμε στα σοβαρά....
    2 points
  5. 3.123 downloads

    Ο Κτιριοδομικός Κανονισμός είναι νομοθετικός κανονισμός του ελληνικού κράτους (ΦΕΚ 59/Δ/3-2-1989), που ρυθμίζει τα σχετικά με την κατασκευή των δομικών έργων. Ο κανονισμός αυτός μαζί με τον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό (Γ.Ο.Κ.), είναι η βασική νομοθεσία που διέπει την κατασκευή κτιρίων στην Ελλάδα.
    1 point
  6. Αυτοαναιρείσαι Στην πρώτη περίπτωση έχεις κοστολόγηση μιας τελειωμένης δουλειάς Στη δεύτερη, κάνεις μια συμφωνία για δουλειά που πρόκειται να γίνει Και το (λογικό πλέον) ερώτημα είναι: πρέπει να πληρώνεται μια δουλειά που δεν έχει γίνει? συμπλ. κανένα πρόβλημα με την (εσωτερική)διαχείριση των ποσών, αρκεί να έχει ενημερωθεί σωστά ο ιδιοκτήτης (π.χ. στο συμφωνητικό να φαίνονται και οι "νόμιμες" αμοιβές) και, είναι θέμα ηθικής τάξης σε ό,τι αφορά σε αθέμιτο ανταγωνισμό συμπλ.2 Κι επί πλέον ας μη μας διαφεύγει η περίπτωση κατά την οποία, λόγω ανωτέρας βίας, δεν είναι δυνατή η επίβλεψη από τον αρχικό μηχανικό Συνεπώς, το ζητούμενο δεν είναι το "πώς θα τα πάρουμε" από τον ανυποψίαστο πελάτη, αλλά το πώς θα έχουμε την καλύτερη δυνατή συνεργασία μαζί του
    1 point
  7. συνάδελφε πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τον τρόπο σκέψης σου, αλλά όπως προείπα δεν είναι εδώ το κατάλληλο μέρος να το συζητήσουμε.
    1 point
  8. πότε προλαβες και μιλησες με τον συμβ/φο και σου ειπε οτι δεν γινεται τπτ????
    1 point
  9. ναι φυσικά , στέρηση δικαιώματος υπογραφής του μηχανικού , πρόστιμο σε μηχανικό και ιδιοκτήτη , αλλιώς θα έχουμε ένα φαύλο κύκλο αμα είναι να ξεπλένονται και τέτοιες αυθαιρεσίες μετα απο το αυστηρό πλαίσιο που έχει τεθεί
    1 point
  10. εφόσον όταν έγινε η σύσταση δόθηκε καθαρή βεβαίωση ο τότε μηχανικός έκοψε κάθε δικαίωμα τακτοποίησης. Ενημερώνεις τον πελάτη σου οτι το ακίνητο είναι προβληματικό. Σιγα σιγα θα αρχίσουν να φαίνονται τα προβλήματα των αεριτζίδων μηχανικών
    1 point
  11. Καλημέρα, η επιπλέον έκπτωση ισχύει και για τον Ιούνιο?
    1 point
  12. Μου έβγαλε Θυμάται κάποιος πότε πληρώσαμε τα αναδρομικά Α2011 ? από τότε δεν ξεκίνησαν ? Ή μήπως από το Β2011? Τελικά ξεκίνησαν από τον Β2011
    1 point
  13. " Σοφόν το σαφές. " καλημερα αντωνη/ παυλο υγ νομιζω οτι οι "εσωτερικοι τοιχοι" δεν μετρουσαν με τον 3843, με την εννοια οτι αυτοι εκει ηταν, εκει μενουν, την ιδια χρηση εχουν... Οι "εξωτερικοι" σημερα εχουν αλλο προβλημα Οτι, αφου δεν μετρησαν στον σδ. σαν σε βοηθητικο χωρο, αφου ο χωρος εγινε κχ αρα και οι τοιχοι προσμετρωνται στην ΥΔ
    1 point
  14. Αντώνη συμφωνώ. Ακόμη και στον 3843 δεν το εφάρμοζα με αυτό το σκεπτικό και σε καλό βγήκε στη συνέχεια. Προσωπικά δεν σκοπεύω να εφαρμόσω κάτι τέτοιο που μόνο μπελά θα επιφέρει στον ιδιοκτήτη όταν πάει για συμβόλαια. Η μικτή επιφάνεια για να τελειώνουμε.
    1 point
  15. Μην βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα....απλά έχουν περάσει χρόνια...Η άποψή σου σεβαστή πάντως
    1 point
  16. Πράγματι έχουμε να το δούμε από της Μπιρμπιλίου εποχής 3843/10 και ήταν ορθό από πολεοδομικής άποψης. Είναι ξεκάθαρο ότι η α/χ ενός υπογείου χώρου επισυμβαίνει πάνω στο δάπεδο του και μόνον, αφού πάντα οι εξωτ. τοίχοι διατηρούν την ίδια χρήση της απομόνωσης του εξωτερικού από το εσωτερικό περιβάλλον. Όμως από τότε αυτό είχε προβληθεί ως πρόβλημα από τους συμβολαιογράφους στις μεταβιβάσεις αφού από έναν υπόγειο χώρο με α/χ από κ.χ σε β.χ Ε=100μ2 η τακτοποίηση δεν "ξέπλενε την στραβή"¨για όλα τα 100μ2 αλλά μόνο για τα 92μ2 του εσωτερικού δαπέδου. Έτσι λοιπόν σε πολλές δηλώσεις 3843, οταν ξαναμπήκαν στον 4178 για τις υπόλοιπες αυθαιρεσίες, προστέθηκαν αυτά τα 8μ2 για να απαλειφεί το πρόβλημα. Αν εφαρμοστεί στον 4495/17 θα πρέπει αφ΄ενός να γίνει σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη, αφ εταίρου να αναφερθεί σαφώς στην Τ.Ε και στα σχέδια για να πληροφορήσει τους συμβ/φους......
    1 point
  17. 1) Είναι παράθυρο, ξεκάθαρα. Το ότι κατά το άνοιγμά του εξέχει του επιπέδου της στέγης δεν ενοχλεί, όπως και τα απλά παράθυρα οροφής, όταν ανοίγουν είναι εκτός επιπέδου. 2) Και οι 3 περιπτώσεις αφορούν κατασκευές εκτός της στερεομετρίας της στέγης, οπότε όχι, δεν επιτρέπονται.
    1 point
  18. Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Οταν λέμε λανθασμενα σωματειο για τους μηχανικους Τ.Ε εννοούσαμε το 10ρικο για την θεώρηση υπογραφής που δίνανε στην ΕΕΤΕΜ. Πλέον άλλαξαν , πάλι χρειάζεται θεώρηση αλλα απο το ΤΕΕ σαν μέλος του ΔΩΡΕΑΝ .
    1 point
  19. @Nefeli86μπορείς να σημειώσεις πάνω στα παλία τοπογραφικά και ΔΚ ή να τα ξανασχεδιάσεις, προσθέτωντας ότι σου λείπει. ΕΓΣΑ δεν χρειάζεσαι. @CHRIS.EFROέτσι όπως το διατυπώσανε με την τελευταία αλλαγή, περνάς επιτροπή σε κάθε περίπτωση. Με τους παραδοσιακούς οικισμούς ήταν πιο ελαστικοί. Με τους ιστορικούς τόπους, ακόμα και όταν το μόνο πολιτιστικό αγαθό εντός του ιστορικού τόπου είναι ο παραδοσιακός οικισμός, είναι αλλιώς.
    1 point
  20. Αν δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ τότε δεν θα υπάρξει θέμα. Αν όμως απαιτείται ΕΕΔΜΚ και αφού για την έκδοσή της απαιτείται μελέτη θέρμανσης, τότε πρέπει να συμφωνεί η ισχύς με την μελέτη. Προσοχή, αν δεν πρόκειται για διαμέρισμα πρέπει P<Pgen Το έντυπο πρότασης παρεμβάσεων δεν το αλλάζεις. Αναφέρεται στο 1ο ΠΕΑ και παραμένει ως έχει. Οποιεσδήποτε αλλαγές από την αρχική πρόταση περιγράφονται στο Παράρτημα VI.
    1 point
  21. Το θέμα της θεώρησης των ΥΔΕ ρυθμίζεται από το άρθρο 2 του Ν. 4483/1965 (που τροποποιήθηκε από το άρθρο 3 του Ν.2302/1995). Σύμφωνα με τα προηγούμενα, οι ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ (πλην των διπλωματούχων μηχανικών), θεωρούν την ΥΔΕ στο οικείο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ (ΠΟΣΕΗ ή ΕΕΤΕΜ). Η θεώρηση αφορά 4 πράγματα: το γνήσιο της υπογραφής, την ειδικότητα, την κατηγορία της άδειας του ηλεκτρολόγου και την χρονική διάρκεια ισχύος της άδειας. [Προφανώς, η υπάλληλος που παρέλαβε την ΥΔΕ, παρανόησε τη διαφορά μεταξύ εγγραφής στο ΤΕΕ ως εργολήπτη, και την ιδιότητα του διπλωματούχου μηχανικού πολυτεχνείου]
    1 point
  22. Δες το Ν 4495/17 -την Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/ΦΕΚ 3136Β /31-7-18 και ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/71913/4555 ΦΕΚ 4747β’/23-10-18 για Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής»" συνάμα ισχύει το παρακάτω στ) «Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής» ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εντάσσεται στην κατηγορία 1*
    1 point
  23. Δεν είναι χαζομάρα. Εγώ με ένα κουτάκι μπύρας έλυσα το πρόβλημα και δεν ξαναχρειάστηκα κανενός είδους κεραία. Έβγαλα το καλώδιο από την πρίζα της προβληματικής κοινόχρηστης κεραίας της πολυκατοικίας, αφαίρεσα το βύσμα και το έχωσα μέσα στο κουτάκι προσέχοντας να υπάρξει επαφή του κουτιού με το μεταλλικό δίχτυ που είχε μέσα το καλώδιο. Με αυτό το σύστημα πιάνω τουλάχιστον τα 10 βασικά κανάλια που παίζουν στην Αθήνα και χωρίς αυτό δεν πιάνω τίποτα. Θεωρητικά η απόδοση βελτιώνεται αν χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερες επιφάνειες αλουμινίου και αν τις τοποθετήσεις εξωτερικά του σπιτιού και τις προσανατολίσεις κατάλληλα..
    1 point
  24. Μελέτη απωλειών σίγουρα γίνεται (μέγεθος σωμάτων, Α.Θ., διατομές σωλήνων) Βέλτιστες διαδρομές σωλήνων (που κρύβονται ευκολότερα, πέρασμα δοκαριών κλπ) μάλλον δύσκολο από μακρυά.
    1 point
  25. Ενα καλο βιντεο που τα εξηγει επιγραμματικά ειναι αυτό Εχοντας ασχοληθεί επαγγελματικα σε παρομοιες εγκαταστασεις (οχι servers αλλα μετασχηματιστες σε κλειστους χωρους), η χρηση CFD επιβάλλεται για το σωστο σχεδιασμο.
    1 point
  26. Σαν εγγεγραμμενος στο τεε ,πλεον με σφραγιδα του τεε δωρεαν υπογράφεις τις υδε χωρις πρόβλημα. Δεν χρειάζεται εετεμ εδω και καιρο
    -1 points
  27. Κατά την άποψη μου και τον τρόπο που εργάζομαι εγώ η μελέτη και η επίβλεψη είναι πακέτο, και κάθε έργο το θεωρώ προσωπική μου υπόθεση. Αν ήξερα ότι οι μελέτες μου δεν θα εφαρμοστούν ποτέ, η θα εφαρμοστούν από άλλον, δεν θα τις έκανα η θα διέθετα λιγότερο χρόνο για αυτές. Η επίβλεψη δεν είναι κόπος, και ειδικά στις μέρες μας προσφέρει διαφήμιση και αναγνώριση, Ως εκ τούτου εάν υποχωρήσει ο πελάτης της συμφωνίας , όχι μόνο δεν αποζημιώνεται, αλλά θα πρέπει να αποζημιώσει τον μηχανικό.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.