Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/06/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Ναι. Δεν μπορείς. Πρέπει να εκδώσεις Οικ.Άδ. Αλλά τον προϋπολογισμό θα τον ελέγξεις για τις εργασίες που απαιτείται. Με τις τροποποιήσεις του 4495/17 που έγιναν 06.2018 και 03.2019 εξαιρέθηκαν οι περιπτώσεις α, β, γ, δ, ε, στ, ζ, η, ιθ, λ, λδ, λε. Γι αυτές δεν ισχύει το όριο των 25000€ Άντε ντε. Στις δύο τελευταίες ΕΕΔΜΚ που εξέδωσα, χειριζόμενος την πλατφόρμα όπως την είχα μάθει από την ΥΑ 10.2018, όταν πήγα να να εκδώσω την άδεια, μου έβγαλε μήνυμα για τα ΑΕΚΚ. Οπότε πήγα πίσω, επέλεξα την αντίστοιχη περίπτωση και ανέβασα βεβαίωση ότι δεν παράγονται ΑΕΚΚ (θερμομόνωση και Α/Θ). Δεν μου έβγαλε μήνυμα για ενημέρωση φακέλου. Μετά το σχόλιό σου, πήγα και έλεγξα όλες τις επιμέρους περιπτώσεις. Δεν έχει προστεθεί κάποια ανάλογη επιλογή. Το διάβασα όμως στο προηγούμενο σχόλιου του συναδέλφου @Charlie, το οποίο παραθέτω παρακάτω. Εφόσον όμως δεν το βρήκα σε κάποια από τις επιμέρους επιλογές, σημαίνει ότι δεν έχει γίνει κάποια τροποποίηση στα απαιτούμενα έγγραφα που παράγει αυτόματα η πλατφόρμα. Ορθώς, σύμφωνα με την τελευταία ΥΑ (05.2020). Πιθανότατα ο συνάδελφος που αναφέρει ο @Charlie θα εξέδιδε άδεια για εσωτερικές διαρρυθμίσεις ή κάτι ανάλογο.2 points
-
Είναι προφανές ότι τα χρήματα αυτά δεν φτάνουν και όποιος σκέφτηκε να θεσπίσει τέτοια αμοιβή ήταν παντελώς άσχετος από ελεύθερο επάγγελμα. Κάνε ιδιαίτερη συμφωνία για να αναλάβεις κάτι τέτοιο πέραν του τιμοκαταλόγου που όρισαν για το πρόγραμμα, ως ιδιωτική συμφωνία εκτός προγράμματος, σαν να ερχόταν δηλαδή κάποιος να του εκδόσεις ΕΕΔΜΚ.2 points
-
Version X6.3
85.823 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Αν οι αεραγωγοί είναι εμφανείς ή γενικά, προσβάσιμοι με κάποιο τρόπο, θα πρέπει να "ντυθούν" εξωτερικά με κάποιο θερμομονωτικό φύλλο. Υπάρχουν εξειδικευμένα συνεργεία για αυτό. Ζητήστε προσφορά.1 point
-
1 point
-
δες εδω το αρθρο 29, συμπληρωμένο απο τον καν62 https://www.michanikos.gr/files/file/1553-νόμος-44952017/ [ η περ. "θ" της παρ. 1 παραπεμπει για τις 25.000 και στο προτελευταιο εδαφιο αυτης και παει ανα οριζοντια ή καθετη ιδιοκτησια. [λδ' ειναι φ/β και λε' ανεμογεννητριες]1 point
-
1 point
-
Βγήκε ειδοποιητήριο για την 15η δόση 2017 και '18. Εμπρόθεσμη πληρωμή μέχρι 15.6.2020 . Για τις τακτικές 04.2020 μάλλον πάνε στον νέο e-efka1 point
-
η συναινεση δεν εχει σχεση με την τροποποιηση της συστασης. η παρ. 5 σου λεει "χωρις συναινεση" [αλλού πουθενα δεν χρησιμοποιει ο νομος την συναινεση] Κανεις τροποποιηση της συστασης, αλλα εάν ειναι εκ κατασκευης και σε ολους τους οροφους [αυτο δεν το εχεις...και δεν το έχει κανενας...σχεδον] Αρα, πας με την παρ. 9 Εσυ, εχεις επεκταθει σε κοινοχρηστο σαν "δικο σου" Αν επεξέτεινες την ΟΙ του ισογειου στον ακαλυπτο ή - η γνωστη περίπτωση- κατω απο την σκαλα, τοτε εχεις χιλιοστα να συγκρίνεις. Αν εχτισες ενα αυτοτελες στον ακαλυπτο δεν εχεις χιλιοστα. Τέλος εάν εχει χτισθει "κατι" στον ακαλυπτο, αλλα αφορα και χρησιμοποιειται όλους, [πχ. κτισμα με λεβητοστασιο υπερ της οικοδομης ή αποθηκευτικο χωρο υπερ ολης της οικοδομης, κατω απο το "γυρισμα" της σκαλας, ] τοτε, αυτο "θα" τακτοποιηθεί αργοτερα με βαση την ΥΑ που προβλεπει το 98/9. Σηγμερα δεν το ακουμπας με τπτ..1 point
-
υπαρχει ενα γηπεδο ΑΒΓΔΑ εμβαδου....τμ. και προσωπο ...δεν λεει.... Κοβουμε ενα αυτοτελες κοματι στη μεση του γηπεδου και το μεταβιβαζουμε ειτε ολόκληρο ειτε κατα ενα ποσοστο, εμβαδου....ωστε δημιουργουνται νομιμα τρια τμηματα. Το "μεσαιο" και τα δυο εκατερωθεν που απομενουν. Αυτη η κατατμηση ειναι νομιμη, προφανως εάν και εφόσον δεν υπαρχουν απαγορευσεις απο ΖΟΕ, ΓΠΣ, ΝΑΤΟΥΡΑ, ΓΠΣ. Το "αρτιο και οικοδομησιμο" θα προκυπτει σήμερα με βαση τις γενικες διαταξεις προσωπο/εμβαδον κλπ. Η κατατμηση σε μη αρτια και μη οικοδομησιμα, δεν απαγορευεται, απλά , κατα λογικη ακολουθία, υποτιθεται οτι η κατατμηση γινεται για επαυξηση του σδ. ανα γηπεδο. Τελος, για τον 4495, δεν μας ενδιαφερει η βεβαίωση για ολο το γηπεδο. Αλλα μονον για το μεταβιβαζομενο. Επι της διαδικασιας, υποθετω οτι, θα γινει διαγραμμα γεωμετρικων μεταβολων, ωστε να αποκτησει ΚΑΕΚ και το "νεο" και ξεχωριστα ΚΑΕΚ τα εναπομειναντα εκατερωθεν αυτου.1 point
-
Όχι μόνο σε περιοχή που λειτουργεί κτηματολογικό γραφείο. Προσοχή σε αυτά που γράφει παραπάνω ο tetris για τη δήλωση του ν.651 (διάβασε το άρθρο 5, παρ.1 ). Και προσοχή στην εγκυρότητα της κατάτμησης.1 point
-
Σχεδόν συνονόματε Tetris, προσωπικά είχα καταλάβει (και νομίζω αυτό εννοεί και ο dimitris) ότι αυτοτελή κτίσματα στους Κ/Χ δεν έχουν χιλιοστά και πάντα επωμίζονται το μέγιστο ποσοστό υπέρβασης.1 point
-
Τα τρία πολύγωνα (TOPO_PROP_NEW) αφορούν στα τρία νέα τμήματα που θα προκύψουν με την κατάτμηση. Στο .dxf δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Ακόμη και στο .pdf (το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο με το διάγραμμα του συμβολαίου, εκτός του ΚΗΔ) δεν χρειάζεται να αναφέρεις ποιο τμήμα θα μεταβιβαστεί. Η δήλωση του 651/77 θα αναφέρεται και στο όλον, και στα επί μέρους τμήματα. Η δήλωση 4495, θα αναφέρεται στο όλον.1 point
-
Στη θέση σου , θα υπολόγιζα πρώτα ,πόσα μέτρα ταινία γείωσης θα χρησιμοποιήσω , βάσει της κάτοψης των θεμελίων του κτιρίου. Πέρα της περιμετρικής τοποθέτησης της ταινίας , θα υπολόγιζα και κάποια εγκάρσια τμήματα (συνήθως ανά 10 μέτρα ,κάνεις μια εγκάρσια σύνδεση) . Αφού προέκυπτε το συνολικό μήκος της ταινίας , τότε θα υπολόγιζα και την τιμή της αντίστασης γείωσης. Έπειτα κατέβασε αυτόν εδώ το κατάλογο . Θα σε βοηθήσει τόσο στα υλικά (η ταινία που αναφέρεις δεν υπάρχει στο μέγεθος που αναφέρεις) , όσο και στο τρόπο εκτέλεσης μιας θεμελιακής γείωσης.1 point
-
Στο γήπεδο 1,2,3,4 θα μπουν τα layer BOUND_IMPL, BOUND_UNIMPL και TOPO_PROP. Στα νέα γήπεδα που θα δημιουργηθούν μετά την κατάτμηση θα μπουν κλειστά πολύγωνα TOPO_PROP_NEW. Αν έχεις κτηματολόγιο θα πρέπει να φτιάξεις και ένα ΔΓΜ πράξης, που πλην των ανωτέρω θα προσθέσεις τα layer PST_KAEK, LINE_XM και DGM_PROP_FINAL1 point
-
Ειδικές διατάξεις για την περιοχή σας και το οικοδομικό τετράγωνο που βρίσκεται το ακίνητο θα βρεις στην ΥΔΟΜ και στο τοπογραφικό τμήμα εκεί. Τώρα αν θα έχουν προβλέψει ειδικές διατάξεις για περιπτώσεις που κάποιος πλήρωσε χρυσάφι για να έχει θέα και κάποια άλλη ταράτσα του την χαλάει με τεντοπανα ή κρεμάνε την μπουγάδα εκεί να στεγνώσει θα είναι πιο απίθανο να βρεις.1 point
-
Ορθες οι ερωτησεις του @Charlie. Δηλαδή συνάδελφοι και συναδελφισσες ολα αυτα στις ΕΕΔΜΚ γίνονται με την αμοιβή που προβλέπει το εξοικονομώ και η οποία εχει ορίσει και την τιμη της πιάτσας πάνω κάτω για τις ΕΕΔΜΚ γενικώς; Αναζήτηση άδειας στην πολεοδομία και ψηφιοποίησή της. Ενημέρωση του hard copy φακέλου, σαυ-φαυ και ευθύνη, πάλη για εξασφάλιση συναίνεσης, αναζήτηση διαχειριστή αεκκ που να συμμετέχει σε συστημα διαχείρισης, σχέδια, εκθέσεις κλπ κλπ. Αυτά τα λεφτα δε φτάνουν ουτε για να ετοιμάσεις τις αναθεσεις-αναληψεις, οχι για να συντηρείς γραφείο.1 point
-
Εάν εννοείς ότι δεν θέλει πλέον να υλοποιήσει τους επιπλέον ορόφους,ναι θα κάνεις αναθεώρηση εφόσον η άδεια είναι σε ισχύ και θα αλλάξεις μελέτες και διάγραμμα κάλυψης ώστε να έχεις διώροφο αντί τριώροφου κλπ.1 point
-
1 point
-
Δεν έχω σχέση με Ζάκυνθο και έχω πάνω από δέκα χρόνια να πάω. Σου ανεβάζω τα βασικά που προκύπτουν από το ε πολεοδομία. Ανάλογα με περιοχές ανά Ελλάδα είναι περισσότερο ή λιγότερο αξιόπιστα τα δεδομένα. Για Ζάκυνθο δεν έχω ιδέα αν είναι. Σ.Δ. πρόχειρα είδα ότι δεν αναγράφει, τσέκαρε τον (πρόχειρα) με τις αντικειμενικές αξίες τι Συντελεστή δίνουν εκεί που κατά κανόνα συμπίπτει με Σ.Δ. Πάρε τηλέφωνα σε όλα τα τηλέφωνα ΥΔΟΜ. Σημείωνε τι ώρα καλείς το καθένα. Αν δεν απαντήσει κανένας πάρε Δημαρχείο, πάρε Δήμαρχο. Πρέπει να απαντάνε. 059591FT000138XXA-1957.pdf 059710FT000015XXA-1955.pdf 4709462f737a4755afe11760e38a1 point
-
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ Απόσπασμα ΦΕΚ 167/3-11-2017 – Ν.4495/2017, Άρθρο 99 § η-ββ: “Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: ααα) μετατροπή ημιυπαίθριου χώρου σε κλειστό, βββ) διαμερισμάτωση ή αλλαγή διαρρύθμισης χώρου, που δεν επιφέρει αύξηση μόνιμου φορτίου πάνω από10% στην επιφάνεια στην οποία έχει συντελεστεί η παρέμβαση, γγγ) πατάρια ισογείου που είναι στατικά ανεξάρτητα από το φέροντα οργανισμό του κτιρίου και πατάρια υπερκείμενων ορόφων όταν το συνολικό ίδιο βάρος δεν επιφέρει αύξηση του μόνιμου φορτίου της υποκείμενης πλάκας πάνω από 15%. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται η σύνδεση με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες, δδδ) πρόβολοι με προσαύξηση μέχρι τριάντα τοις εκατό (30%) του εμβαδού τους και μέχρι είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του πλάτους τους, εεε) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, στστστ) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφανείας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ζζζ) αλλαγή χρήσης με την προϋπόθεση ότι δεν διαφοροποιείται η κατηγορία σπουδαιότητας και η οποία δεν επιφέρει αθροιστική αύξηση των κινητών και μόνιμων φορτίων πάνω από τριάντα τοις εκατό (30%) του μόνιμου φορτίου πριν από την παρέμβαση, ηηη) μετατροπή πιλοτής σε κλειστό χώρο με προσθήκη περιμετρικών τοίχων από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, θθθ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ιιι) σοφίτες με την προϋπόθεση ότι, από τον έλεγχο του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) μετά την προσθήκη των αυθαίρετων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου, προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1,20 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφιστάμενου κτιρίου, χωρίς τις αυθαίρετες κατασκευές. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται και η επάρκεια των φερόντων στοιχείων της σοφίτας, καθώς και η σύνδεσή τους με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου κτιρίου”. Απόσπασμα ΦΕΚ 1643/11-5-2018 – ΥΑ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507, Άρθρο 2 § α-ιβ: “Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: α) μετατροπή ημιυπαίθριου χώρου σε κλειστό, β) αυθαίρετες κατασκευές παταριών ισογείου επιφάνειας μέχρι ποσοστού 50% του δαπέδου του ισογείου με την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται “θέσει” κοντά υπο-στυλώματα. Διαφορετικά εξετάζονται τα μέλη και η σύνδεσή τους με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία, γ) αυθαίρετες κατασκευές προβόλων οι οποίοι προεξέχουν έως 2.00 μέτρα ή αυθαίρετες επαυξήσεις της προεξοχής τους μέχρι ποσοστού 25%, δ) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, ε) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφάνειας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, στ) μετατροπή πιλοτής (pilotis) σε κλειστό χώρο με προσθήκη περιμετρικών τοίχων που καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ζ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, οι οποίοι καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, η) στατικά ανεξάρτητοι βοηθητικοί χώροι κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2 και εμβαδού κάτοψης μέχρι 25m2 έκαστος, θ) για αυθαίρετη προσθήκη στέγης με μεταλλικά ή ξύλινα ζευκτά ο έλεγχος περιορίζεται στον έλεγχο των δομικών στοιχείων της στέγης καθώς και στις συνδέσεις με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου φορέα, ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο, ιβ) έχει εκδοθεί άδεια σεισμοπλήκτου και έχουν υλοποιηθεί ενισχύσεις μετά την 1.1.2000”. Κατόπιν αυτοψίας την 5η Ιουνίου 2018, στο ακίνητο ιδιοκτησίας ...................................... του ................, που βρίσκεται εντός σχεδίου, στο Ο.Τ. 397, στο Δήμο ............... Αττικής, στην περιοχή ........................., στην οδό ..............................., Τ.Κ. .............., το οποίο είναι Οριζόντια Ιδιοκτησία – Κατάστημα (με διακριτικό Κ1) του ισογείου με ανήκοντα σε αυτό ημιυπαίθριο χώρο, τετραώροφης οικοδομής με υπόγειο και δώμα και στο οποίο αναφέρεται η υποβληθείσα με α.α. 8888888 Δήλωση Υπαγωγής του Ν.4495/2017, η παρούσα Τεχνική Έκθεση, αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο της ανωτέρω Δήλωση Υπαγωγής, αναφέρεται στο Στατικό Έλεγχο των Παραβάσεων του συγκεκριμένου ακινήτου (Οριζόντιας Ιδιοκτησίας) και υποβάλλεται αντί Μελέτης Στατικής Επάρκειας, όπως σαφώς ορίζεται, τόσο στο Ν.4495/2017 στην παράγραφο (η-ββ) του άρθρου 99, όσο και στην ΥΑ με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507 (ΦΕΚ 1643-11/5/ 2018) καθότι οι δηλούμενες αυθαίρετες παραβάσεις του ακινήτου για τις οποίες υποβάλλεται η συγκεκριμένη Δήλωση Υπαγωγής συμπεριλαμβάνονται στις αναλυτικώς αναφερόμενες, στο εν λόγω άρθρο, περιπτώσεις και ειδικότερα αναφέρονται, πρώτον σε «διαμερισμάτωση ή αλλαγή διαρρύθμισης χώρου, που δεν επιφέρει αύξηση μόνιμου φορτίου πάνω από 10% στην επιφάνεια στην οποία έχει συντελεστεί η παρέμβαση» (αυθαίρετη διαφορετική διαμερισμάτωση του ισόγειου ορόφου) και δεύτερον «το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ.» (αυθαίρετη προσθήκη κύριου χώρου στο διαμέρισμα του ισογείου με την επέκταση αυτού στον κοινόχρηστο ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 15,22 τ.μ.). Ο μηχανικός, Μηχανικός Μ. Μηχανικάρας Πολιτικός Μηχανικός Α.Μ. ΤΕΕ 555551 point
-
Να βοηθήσω όσο μπορώ με την απάντηση που έλαβα από τον φορέα σε αντίστοιχο ερώτημα μου. " Στην αναφορά εφαρμογής για το επίπεδο topo_prop ή topo_prop_new αυτό που πρέπει να ελέγξετε είναι αν το ακίνητο που αναγράφετε στο δικόγραφο, έχει το εμβαδόν που προκύπτει από την αναφορά εφαρμογής και αν απαρτίζεται από τα τμήματα και τα αντίστοιχα εμβαδά των ΚΑΕΚ που αναγράφονται, ακόμα και αν αυτό το τμήμα μπορεί να είναι πολύ μικρότερο από 1 τμ (στην περίπτωση σας δεν ισχύει αυτό). Αντίστοιχα για το επίπεδο dgm_prop_final αυτό που πρέπει να ελέγξετε είναι αν τα τελικά εμβαδά των γεωτεμαχίων που προκύπτουν από τα πολύγωνα αυτά και αναγράφονται στο δικόγραφο, έχουν το εμβαδόν που αναγράφεται στην αναφορά και απαρτίζονται από τα τμήματα και τα αντίστοιχα εμβαδά των γεωτεμαχίων αυτών. Οι διαφορές που αναφέρετε της τάξης του 0,01τμ δεν δημιουργούν προβλήματα."1 point
-
Υπάρχουν δύο διαφορετικά θέματα που προκύπτουν εδώ από αυτή την παράβαση. Το ένα είναι η πιθανή υπέρβαση ύψους του κτιρίου. Αν το συνολικό ύψος είναι μικρότερο από το επιτρεπόμενο τότε θα υπολογιστεί με αναλυτικό αν όχι τότε θα πρέπει να υπολογίσεις συντελεστή υπέρβασης ύψους. Το 2ο είναι ο χαρακτηρισμός ή όχι του υπογείου. Αν η αποκάλυψη του υπογείου οφειλόταν αποκλειστικά σε ξεμπάζωμα, τότε θα συμφωνούσα με τον Παύλο ότι υπολογίζεται και αυτό ως παράβαση αναλυτικού. Εδώ όμως όπως λές δεν έχουμε τέτοια περίπτωση αλλά ολόκληρο το κτίριο θεμελιώθηκε ψηλότερα. Όπως περιγράφεις την περίπτωση κατά τη γνώμη μου με θεμελίωση που οδηγεί σε 2 μέτρα εκτός εδάφους έχει χαθεί πλέον ο χαρακτηρισμός του υπογείου και άρα θα πρέπει να υπολογιστεί ως αυθαίρετος χωρίς μειωτικό συντελεστή. Στα θετικά δες ότι θα μπορούσε μετά την τακτοποίηση ο ιδιοκτήτης να τον εκμεταλευτεί νόμιμα ως κύριο χώρο.1 point
-
Καλημέρα. Αν η παράβαση είναι το ξεμπάζωμα θα επέλεγα να βάλω παράβαση αναλυτικού περιγράφοντας στην ΤΕ τα σχετικά, Αν η οικοδομή θεμελιώθηκε ψηλότερα και δεν υπάρχει θέμα ξεμπαζώματος, θα έλεγχα το υφιστάμενο ύψος. Αν αυτό δεν ξεπερνά το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος περιοχής θα έβαζα μια λοιπή παράβαση για την υπέρβαση ύψους της οικοδομής, της οποίας όμως το ύψος δεν υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο.1 point
-
Αν το εξηγήσεις στον ιδιοκτήτη (μαζί με το ότι άλλος μηχανικός ίσως το αντιμετώπιζε διαφορετικά), και υπογράψει την υ.δ., δεν υπάρχει πρόβλημα κατή από τη μεριά του. Μπορεί να χάσεις τη δουλειά, αλλά θα κοιμάσαι ήσυχος.1 point
-
Την εξετάζουν εμμέσως. Αν π.χ. έχει εκδοθεί μαϊμού άδεια με υπαιτιότητα του μηχανικού, οι αυθαίρετες κατασκευές πάνε "χωρίς άδεια". Αν έχει εκδοθεί με υπαιτιότητα της υπηρεσίας, τότε θεωρούνται "με άδεια"1 point
-
1 point
-
ΦΕΚ AAΠ 31-28.01.2009 ότι θέλεις απο την περιοχή στείλε Pm1 point
-
ούτε κι εγώ, παίρνω και γώ πόντο?!😁 ok ποτέ δεν έχω κάνει downwote ούτε πρόκειται😀 ......0 points
-
Ακριβώς!Οι νόμοι αυθαιρέτων δεν εξετάζουν τη "νομιμότητα" της οικοδομικής αδείας. προβαίνουν σε ρύθμιση για θέματα Κάλυψης,Δόμησης,Ύψους,αλλαγών χρήσης κλπ.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-