Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. adadim

    adadim

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.027


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. @Skrats,ναι υπάρχει γενικά η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια, για αυθ.κατασκευές μετά τις 28-7-11 (όχι με υπαγωγή στον 4495 προφανώς,αλλά με τον καταλογισμό προστίμων του άρθρου 94).Στην περίπτωση σου έχει προηγηθεί ο καταλογισμός (έκθεση) και ακολουθεί νομιμοποίηση-εφόσον είναι εφικτή.Απλά σου ξαναθυμίζω την πιθανότητα να μην πάρεις έγκριση σε προστατευόμενη περιοχή για νομιμοποίηση των κατασκευών με άδεια,άρα δεν τη θεωρώ "σίγουρη" λύση.Γι αυτό,αν οι κατασκευές δεν είναι πραγματικά αναγκαίες,η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι η κατεδάφιση.😎
    2 points
  2. Πλέον μετά το Ν. 4759/20 τα αγροτεμάχια μικρότερα των 4.000 τμ μπορούν να οικοδομηθούν μόνο εφόσον εκδοθεί προέγκριση άδειας εντός 2 ετών από την έναρξη ισχύος του νόμου και προφανώς μετά θα εκδοθεί και οικοδομική άδεια. Δες το άρθρο 32 και το άρθρο 40 του νόμου.
    1 point
  3. Η επιλογή που έχει στα MyDATA, αυτό που εσύ αναφέρεις ως αφορά στην λογιστική βάση των εισφορών (δηλαδή στα ειδοποιητήρια, δηλαδή στις καταβλητέες εισφορές, δηλαδή στις απαιτούμενες) δηλαδή η επιλογή αυτή πάει και ενημερώνει την λογιστική βάση των εισφορών, τον κωδ. Ε3_Ζ2(485.7) και έχω εδώ στα pdf αρχεία, το πως πιστεύω ότι θα συμπληρωθεί η σύνοψη και ο χαρακτηρισμός. Το απόσπασμα από την ανάρτησή μου, που αναφέρεις δεν αφορά σε αυτό που ρωτάς δηλαδή στην λογιστική βάση. Το απόσπασμα αυτό αφορά στην φορολογική βάση των εισφορών (δηλαδή στις πληρωμές που κάνουμε, δηλαδή στις καταβληθείσες) και δεν υπάρχει επιλογή στα MyDATA που να αφορά στην φορολογική βάση των εισφορών (μονοσήμαντα, εννοώ όπως στην επιλογή της λογιστικής βάσης) η οποία επιλογή να πηγαίνει και να ενημερώνει τον κωδ. Ε3_Ε(715.1), δηλαδή την φορολογική βάση των εισφορών. Και επειδή σε εγχειρίδιο/οδηγίες της ΑΑΔΕ, αλλά και στην Α.1138/2020, αναφέρει: ". Σύνοψη και Χαρακτηρισμό για τους Τύπους Παραστατικών Γ, για τις εγγραφές τακτοποίησης [1] εσόδων – εξόδων, διακριτά και μηνιαία για τη μισθοδοσία, διακριτά και ετήσια για τις αποσβέσεις, και συγκεντρωτικά και ετήσια για τις λοιπές εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων." θεωρώ ότι θα ανέβουν συγκεντρωτικά/ετήσια. edit: [1] Οι εγγραφές τακτοποίσης σύμφωνα με το excel αρχειο που έχει αναβάσει η ΑΑΔΕ και αφορά σε συσχετισμούς "τύπου παραστατικού" με "κατηγορία χαρακτηρισμού" και "τύπου χαρακτηρισμού" αναφέρει τις εγγραφές αυτές ως "Δεν ενημερώνει E3" εννοόντας αυτόματα.
    1 point
  4. Μια δήλωση πρέπει να υπάρχει. Την ανοίγεις πληρώνοντας 10€ κ βάζεις κ τα επιπλέον που βρήκες. Εάν έχεις αύξηση άνω του 20% (νομίζω), πας ΣΥΠΟΘΑ, όποτε προσοχή σ’ αυτό!!
    1 point
  5. και απο εδω μια μικρη βοηθεια https://ecopress.gr/afthaireta-ekthesi-aftopsias-pos-boroun-na-prostateftoun-nomika-oi-idioktites/
    1 point
  6. Δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα. Είναι πολεδομικά αυθάιρετες οι παραβάσεις, ξεκάθαρα. Πολλές φορές, όταν υπάρχουν και πολεοδομικές παραβάσεις, δεν διαχωρίζονται. Την έκθεση, ένας υπαλληλος την υπογράφει;
    1 point
  7. Καλησπέρα,ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης περίπτωσης έχει τις εξής επιλογές: Α.να αποδεχθεί πρόστιμα και να κατεδαφίσει Β.να αποδεχθεί πρόστιμα και να διατηρήσει (Στην επιλογή μεταξύ Α και Β πρέπει να εξεταστεί σοβαρά κατά πόσο ο τοίχος αντιστήριξης αποτελεί κατασκευή αναγκαία για ασφάλεια) (-Εντός προστατευόμενης περιοχής,αυθαίρετες κατασκευές χωρίς ούτε καν έγκριση (ούτε άδεια),δεν θα έχουν καμία τύχη σε προσφυγή στο ΣΥΠΟΘΑ.Αυτό είναι προσωπική μου εκτίμηση.) Γ.Η νομιμοποίηση με άδεια ενδεχομένως και να γίνεται,αλλά αυτό οφείλεις εσύ να το διερευνήσεις και όχι μόνο ως προς την τήρηση των γενικών ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων,αλλά κυρίως ως προς την έγκριση αρμόδιου Φορέα προστασίας της περιοχής.😊
    1 point
  8. Ναι δίνουμε βεβαιώσεις εξαίρεσης. Το αναφέρει και η τελευταία διευκρινιστική ΥΠΕΝ 2020-11-19_εγκυκλιος ΥΠΕΝ.pdf παρ.6ε Μπορεί να γίνει συμβόλαιο με τη βεβαίωση αυτή.
    1 point
  9. Με κλειστό κέλυφος βγάζεις ΠΕΑ, ανεξάρτητα αν δεν υπάρχουν διαμορφωμένοι χώροι εσωτερικά. Το οτι στο Ε9 γράφουν ημιτελές για οικονομικούς λόγους (του ιδιοκτήτη) δεν λέει τίποτα, αν στην αυτοψία διαπιστώσεις κλειστό κέλυφος, έστω κι αν είναι όπως έγραψα στη προηγούμενη παράγραφο.
    1 point
  10. Αν υπάρχει απόφαση Νομάρχη (τέτοιες αποφάσεις είναι μετά το 1985) οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, στον υπολογισμό καταχωρείς "ΝΑΙ" στην Ο.Α
    1 point
  11. κλειστό κέλυφος, αλλά χωρίς κουζίνα , είδη υγιεινής , πλακάκια δεν θα έβγαζα και Ε-9 ημιτελές
    1 point
  12. Λοιπόν μετά απο έρευνα που έκανα σου προτείνω να διαβάσεις την Εγκ.60587/31/1.8.02 , το ΑΔΑ : 76Λ3465ΦΘΘ-ΟΕ0. Για την είσοδο έξοδο κανείς δεν ξέρει (απο Υπηρεσίες - στη δική μου περίπτωση), εγώ κατέληξα ότι απαιτείται. Εφόσον η υγιειονομική διάταξη μου το κατατάσσει σε πρόχειρου γεύματος (ας πούμε) πουθενά δεν αναφέρει ότι απαλλάσσεται.
    1 point
  13. Δεν σε αφορά η βεβαίωση ή τυχόν αυθαιρεσίες του σπιτιού. ΠΕΑ βγαίνει βάσει αυτού που βλέπεις και αποτυπώνεις. Για ημιτελές δεν βγαίνει ΠΕΑ, όμως μπορείς να δώσεις βεβαίωση εξαίρεσης. Αν έχει κλειστό κέλυφος βγάζεις ΠΕΑ κανονικά.
    1 point
  14. α] τα κοινοχρηστα και κοινοκτητα μιας οικοδομης [εισοδος/σκαλες/διαδρομοι/φρεατιο ανελκυστηρα/λεβητοστασιο κλπ] ανηκουν σε ολους, εξ αδιαιρετου, κατα το ποσοσοστο συνιδιοκτησιας τους στο οικόπεδο. Δεν αποτελούν διηρημενες ΟΙ. Η κυριότητα ειναι κοινή, όλων. Μονον η χρηση μπορει να δοθει σαν "αποκλειστικη" υπερ μιας ΟΙ και βεβαια χωρις να αχρηστευονται οι λοιπές ΟΙ [πχ. δεν μπορεις να βαλεις αποκλειστικη χρηση της εισόδου ή τής σκαλας, υπερ μιας ΟΙ, αφου ετσι ειναι αδυνατη η διελευση και είσοδος απο τις άλλες ΟΙ] β] Η σκαλα ειναι κοινοχρηστη. Αυτο το "κενο" στο γυρισμα του ισογειου, που το κλείνουν, ωστε να αποτελει τμημα του διπλανου ισογείου, ειναι κοινοχρηστο. Αυτο δεν κατασκευαζεται νομιμα, αρα δεν μπορει να δοθει σαν αποκλειστική χρηση εξ αρχης. Για αυτες τις περιπτωσεις, -και τις λοιπες αυθαίρετες επεκτασεις σε βαρος κοινοχρήστων- προσπαθουν να δωσουν λυση με το αρθρο 98...αλλα "κολλησαν" στην διατύπωση. γ] Ειναι άχρηστος ο αερας σε οικοδομες που εξαντλουν τον σδ. Το γραφουν απο αγνοια και εμμονη των οικοπεδουχων, πλην, με τα χρόνια, οι κληρονομοι τους το ξεχνουν και δεν το δηλωνουν στην κληρονομια, αρα ούτε και στο κτηματολογιο
    1 point
  15. Κάποιος σε προηγούμενο μήνυμα ανέφερε ότι πέρασε και την 1.29 και το πρόβλημα λύθηκε. Δες και την περιπτωση νο.2 στο παρακάτω: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/SCIENTIFIC_WORK/GR_ENERGEIAS/kenak/tee_kenak/Installation_Problems_iiii.pdf
    1 point
  16. ερώτημα δεν μας ενδιαφέρει η στατικη εξάρτηση του άρθρου 106?
    1 point
  17. συνάδελφε καλό είναι ο αγοραστής να μη στηρίζεται μόνο στη βεβαίωση που θα παρέχει ο μηχανικός του πωλητή αλλά να έχει και δικό του μηχανικό για τον έλεγχο της ιδιοκτησίας. Με αυτο τον τρόπο θα είναι εξασφαλισμένος σε τυχόν προβλήματα.
    1 point
  18. Από ότι καταλαβαίνω αναφέρεσαι στη μικρή αγορά των στατικών μελετών και όχι γενικά στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού. Θα σε συμβούλευα να εστιάσεις σε οτιδήποτε έχει να κάνει με παλιά κτίρια: τακτοποιήσεις αυθαιρέτων, ενεργειακά πιστοποιητικά, μελέτες στατικής επάρκειας και επισκευών. Το ότι οι σχολές δε μας προετοιμάζουν για την αγορά εργασίας συνήθως μας γεμίζει προβληματισμό απέναντι στις σχολές και όχι απέναντι στην αγορά εργασίας.. Η εμμονή των καθηγητών για την ακαδημαϊκή έρευνα και την εργασία στο δημόσιο από κάποιο δεδομένο προκύπτει κι αυτή..
    1 point
  19. Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.
    1 point
  20. Πρώτα βλέπουμε αν στην έκθεση αυτοψίας χαρακτηρίζονται ως "πολεοδομικές παραβάσεις" Μετά πάμε στο άρθρο 94 και το μελετάμε με κάθε λεπτομέρεια ειδικά στα σημεία που αναγράφει "κατ΄εξαίρεση των ανωτέρω"
    1 point
  21. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι έτσι-Η οριζόντια ιδιοκτησία έχει υπέρβαση κάλυψης για το τμήμα που εξέχει του νομίμου περιγράμματος κάλυψης της οικοδομής.Η κάλυψη του πολυώροφου κτιρίου είναι ενιαίο μοναδικό μέγεθος επί του οικοπέδου,το οποίο ορίζεται από ένα νόμιμο αδειοδοτημένο περίγραμμα κτιρίου με ό,τι αυτό συμπεριλαμβάνει (ΗΧ κλπ.) .Η οικοδομική άδεια με την οποία έχει επιτραπεί αυτή η κάλυψη οικοπέδου είναι μία και η κάλυψη της ισχύει για όλες τις αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες επί της οικοδομής και δεν επιμερίζεται.Αν τμήμα οριζόντιας ιδιοκτησίας ορόφου επεκταθεί εκτός του ενός και μοναδικού αδειοδοτημένου περιγράμματος κάλυψης το οποίο φαίνεται στο Διάγραμμα Κάλυψης,σαφώς έχει υπέρβαση κάλυψης και χρεώνεται ανάλογα.Αν δεν εξέχει αυτού,δεν επιβαρύνεται με συντελεστή υπέρβασης κάλυψης γιατί η αυθαίρετη επέκταση βρίσκεται εντός νόμιμης και αδειοδοτημένης κάλυψης. Συγχρόνως,από τον Ν.4178 ακόμη το ΤΕΕ απαντά στις αντίστοιχες ερωτήσεις για την κάλυψη,ότι η υπέρβαση κάλυψης (όταν αυτή υπάρχει,όπως ανέλυσα παραπάνω) χρεώνεται σε πολυώροφο κτίριο,ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία-δηλαδή,για παράδειγμα:σε 4όροφη οικοδομή με τμήμα επέκτασης εκτός εγκεκριμένης κάλυψης σε όλους τους ορόφους από κατασκευής,θα χρεωθεί ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία που καταλαμβάνει τέτοιο τμήμα.Αυτό όμως είναι μια επιβάρυνση που επέρχεται εξ ανάγκης και εκ παραδοχής,γιατί δεν μπορεί κανείς να "αμελήσει" την υπερβαίνουσα κάλυψη της ιδιοκτησίας,μη έχοντας στοιχεία συσχέτισης με την υποκείμενη ή την υπερκείμενη ιδιοκτησία. Για μένα,όλο το σκεπτικό,που- κατά την γνώμη μου- ακολουθεί και ο νόμος,ξεκινά από το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις περί οριζοντίου ιδιοκτησίας,σε ένα κτίριο,ο επιμερισμός ποσοστών επί του οικοπέδου και των κοινοχρήστων,μπορεί να γίνει μόνο για αντίστοιχες επιφάνειες δόμησης και όχι κάλυψης. Τέλος,αν ίσχυε υπέρβαση κάλυψης εκτός νομίμου περιγράμματος κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας και όχι κτιρίου, στους εξ ολοκλήρου αυθαίρετους ορόφους εντός αδειοδοτημένης κάλυψης,σε κτίριο με σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, θα έπρεπε να υπολογιστεί υπέρβαση κάλυψης στο σύνολο της επιφάνειας του ορόφου (γιατί δε διέθετε εξ αρχής καμία κάλυψη) για να είμαστε συνεπείς σε αυτήν τη λογική... Μου φαίνεται αυστηρή αντίληψη...Δε νομίζω ότι αυτό είναι το πνεύμα του νόμου,αλλά φυσικά αυτή είναι απλά η άποψη μου...
    1 point
  22. Δεν λες λεπτομερειες αυθαιρεσιων, αλλα ενα τοιχειο αντιστήριξης, ειναι προφανώς προς ασφαλεια των πρανών. Για τις εκσκαφες δεν λες τι και γιατί εγιναν... Οπως ειπε και ο Χριστόφορος, ειδες αν μπορεις να κανεις νομιμοποιηση? [δες και τι γραφει η Χριστινα] Αρθρο 5 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος εκτελούνται όπως εκδόθηκαν, η επέμβαση όμως επιτρέπεται μόνο στο εντός του περιγράμματος της οικοδομής τμήμα καθώς και στους χώρους που είναι απολύτως αναγκαίοι για την πρόσβαση και την προστασία του κτιρίου (π.χ. περίφραξη, δίοδοι πρόσβασης). 2. Επιτρέπεται η αναθεώρηση ή η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας για μεταβολές ή προσθήκες σε υφιστάμενο κτίριο εφόσον δεν επέρχεται αύξηση της κάλυψης ή του όγκου του. εδιτ ολος αυτος ο καταλογος του ΦΕΚ περιλαμβανει ελη/εκβολες κλπ εκτασεις. Εισαι σε τέτοια περιοχη? Οπως το γραφεις, μοιαζει σαν να εισαι σε οικισμο και οχι στο ελος/εκβολες. Η έκθεση αυτοψίας εστάλει ταχυδρομικώς και αφορούσε κατασκευή πέτρινου τοίχου αντιστήριξης κατάντι του δρόμου και εκσκαφές σε γήπεδο με κτίσμα με παλιά ΟΑ. Η περιοχή πλέον έχει χαρακτηριστεί υγρότοπος και ορίζεται καθεστώς προστασίας με το ΦΕΚ2012/229ΑΠΠΘ.
    1 point
  23. @lancaster13 Σε περίπτωση καταγγελίας, ο καταγγελλόμενος είναι καλυμμένος εάν το ακίνητό του είναι τακτοποιημένο. Μετά από 10 ή 20 χρόνια, δεν γνωρίζουν ούτε οι αρμόδιοι τι θα γίνει. Όσον αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα, αναμένω σε βάθος χρόνου πλήθος διευκρινήσεων, τροποποιήσεων και ερωτοαπαντήσεων.
    1 point
  24. @voodoochile Στο σχέδιο θα γράψεις 6Φ16/μ. Δεν υπάρχει (πρακτικά) τοποθέτηση οπλισμού ανά 16εκ.
    1 point
  25. @zazeng, στο άρθρο 99 του 4495 αναφέρεται ότι: Άρα αν δεν υποβληθούν σχέδια, δεν μπορεί να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου. @Alejandro_92, ό,τι είναι έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του εγκεκριμένου ΔΚ είναι υπέρβαση. Δεν εξετάζουμε μόνο αριθμητικά το πραγματοποιημένο κτίσμα.
    1 point
  26. @giotaki^Στα προγράμματα τύπου fespa δεν μπορεί να προσομοιωθεί η λειτουργία περίεργων στηρίξεων όπως δοκός επί δοκού ή η δοκός που λειτουργεί ως φουρούσι. Βεβαίως καλό είναι αυτά να αποφεύγονται ανεξαρτήτως των δυνατοτήτων του προγράμματος που διαθέτουμε. Για την περίπτωση της διέρειστης πλάκας Π22, προτείνω να επιλύσεις το φορέα χωρίς τις δοκούς Δ1.4 και Δ26.1. Αναλόγως των αποτελεσμάτων θα δεις αν και πού χρειάζεσαι δοκό. Το εμβαδόν της πλάκας δεν είναι μεγάλο, αν θέλεις οπωσδήποτε κάποια δοκό άσε μόνο τη Δ1.4.
    1 point
  27. Αν είσαι κατηγορία 5 δεν μπορείς να τακτοποιήσεις με ν.4495. Πρόσεξε όμως αν η αυθαιρεσίες είναι προ 1983 τότε κατηγορία 1 ή 2 και μπορείς να τακτοποιήσεις.
    1 point
  28. @mechgiann καλημέρα, Αναφορικά στα έξοδα που γράφεις ότι σε μπερδεύουν. Υποάρχουν οι εξής κατηγορίες παραστατικών εξόδων που κάνουμε και λαμβάνουμε τα παραστατικά τους ως λήπτες: Β1 Μη Αντικριζόμενα Παραστατικά [ενδεικτικά: Λήψη Παραστατικών Λιανικής, Παραστατικά οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια] Β2 Αντικριζόμενα Παραστατικά [ενδεικτικά: Παραστατικά Εξαιρούμενων Οντοτήτων, Τιμολόγια (εξόδων που κάνουμε), Τιμολόγια που "έπρεπε" να δούμε στην καρτέλλα μας αλλά λόγω παράλειψης ηλεκτρονικής διαβίβασης του Εκδότη εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας] Γ Εγγραφές Τακτοποίησης [ενδεικτικά: Αποσβέσεις, Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων Λογιστικής Βάσης (ΛΒ) ή/και Φορολογικής Βάσης (ΦΒ)] Οπότε: Λειτουργώντας ως Εκδότης Παραστατικού (άρα δημιουργείς τα έσοδά σου) ανεβάζεις: τη Σύνοψη και το Χαρακτηρισμό Συναλλαγών όλων των Παραστατικών που εκδίδεις Και σε αυτό που έχεις απορία, σχετικά με τα έξοδα: Λειτουργώντας ως Λήπτης Παραστατικών (άρα δημιουργείς τα έξοδά σου) ανεβάζεις: Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των «μη-αντικριζόμενων» (Β1) παραστατικών που λαμβάνεις (πχ αποδείξεις λιανικών εξόδων,π.χ. βενζίνες, αγορές μέχρι 100€ εδώ στο Γ2 στο 3ο bullet) Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των «αντικριζόμενων» παραστατικων, (Β2) που δεν ανέβασε ο εκδότης μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία (καλό είναι να αποφέυγεται διότι προκαλεί έλεγχο και στους δύο, αφού η φορολογική διοίκηση δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος είναι ο "φταίχτης"), π.χ. αγόρασες με τιμολόγιο χαρτικά, αναλώσιμα κλπ από το βιβλιοπωλείο και το βιβλιοπώλης δεν ανέβασε στα MyDATA αυτό το έσοδό του μέχρις τις 20 του επόμενου μήνα, ώστε να το δεις εσύ και να κάνεις τον χαρακτηρισμό γαι να ενημερωθεί τόσο το Ε3 όσο και η περιοδική ΦΠΑ. Χαρακτηρισμό για τα "αντικριζόμενα" Παραστατικά (Β2) (είναι αυτά που ό εκδότης έχει ανεβάσει, και εσύ τα βλέπεις στην καρτέλλα σου, επειδή εσύ έκανες κάποια αγορά) π.χ. αγόρασες με τιμολόγιο χαρτικά, αναλώσιμα κλπ από το βιβλιοπωλείο και το βιβλιοπώλης ανέβασε στα MyDATA αυτό το έσοδό του μέχρις τις 20 του επόμενου μήνα, ώστε να το δεις εσύ και να κάνεις τον χαρακτηρισμό γαι να ενημερωθεί τόσο το Ε3 όσο και η περιοδική ΦΠΑ. . Σύνοψη & Χαρακτηρισμό παραστατικών που προέρχονται εξαιρούμενες Οντότητες (Β2), αυτές δεν έχουν υποχρέωση να ανεβάσουν τα έσοδά τους ώστε να τα δείς εσύ ως έξοδά σου π.χ. ΕΦΚΑ, συναλλαγές που αφορούν σε πώληση ηλεκτρικού ρεύματος μόνο ΔΕΗ, Φυσκικό Αέριο, ύδρευσης, Πιστωτικά Ιδρύματα, δημοτικές επιχειρήσεις, τηλεφωνίας, (ναι!!!! είναι στις εξαιρούμενες οι τελευταίες) Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των εγγραφών τακτοποίησης (Γ), [π.χ. Αποσβέσεις παγίων, Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων στην φορολογική βάση (π.χ. οι καταβολές που κάναμε για ασφαλστικές εισφορές), Τακτοποίησης Εξόδων στην λογιστική βάση (π.χ. αποτέλεσμα από εκκαθάρίσεις εισφορών)] Τα συνημμένα αρχεία είναι όπως σκέφτομαι να τα δηλώσω και σίγουρα δεν είναι προτροπή. Σχετικά με την κινητή, αναφερόμουν στην κινητή τηλεφωνία, το παραστατικό που λάμβάνουμε είτε ως τιμολόγιο είτε έως ΑΛΣ. Οπότε γενικότερα στην τηλεφωνία και στις ΔΕΚΟ, δεν έχω βρει πως θα γίνεται η καταχώρηση. Εχω γράψει σχετικά εδώ, στο Γ1 στο δεύτερο bullet. Καταχώρηση_Χαρακτηρισμός_Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά (ΔΕΝ ισχύει για τον 12ο).pdf Καταχώρηση_Χαρακτηρισμός_Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά ΜΟΝΟ Δεκεμβρίου.pdf Χαρακτηρισμός_Εξοδοποίηση ΦΠΑ_π_χ_Βενζίνες με τιμολόγιο.pdf
    1 point
  29. Καλημέρα!Το ΣΔΑ το συντάσσει και το σφραγίζει-υπογράφει ο Μηχανικός. Ο ιδιοκτήτης υπογράφει σύμβαση με την εταιρεία και την υπογεγραμμένη σύμβαση υποβάλλεις στο σύστημα μαζί με το ΣΔΑ. Ναι,υποβάλλετε και την εγγυητική
    1 point
  30. Δυστυχώς δεν έχω απάντηση. Αν γνωρίζει κάποιος άλλος ας απαντήσει. Εγώ παλιότερα πάντως όσα ιατρεία έφτιαξα που στην οικοδομική άδεια φαίνονται ως γραφεία δεν τους άλλαξα χρήση και πήραν μια χαρά άδεια από τον ιατρικό σύλλογο. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει τώρα κάτι και για αυτόκαι εγώ ρώτησα...
    1 point
  31. Ξέρει κανείς κάτι για το παραπάνω? Κατάστημα ή γραφείο που θα χρησιμοποιηθεί ως ιατρείο θέλει αλλαγή χρήσης δηλαδή?
    1 point
  32. Τελικά υπάρχει απάντηση σε αυτό το ερώτημα: Δηλ. σε μια κατοικία πρέπει να γίνει αλλαγή χρήσης για άδεια λειτουργίας ιατρείου αν το ιατρείο δεν βρίσκεται εντός της μόνιμης κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα ; (άρθρο 1 ΠΔ 58/18).?????
    1 point
  33. Να προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω: Από παλιά ίσχυε το ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87). Μετά ήρθε ο ν. 4269/2014 που μπέρδεψε λίγο τα πράγματα, αλλά μπήκε για λίγο στην άκρη και τελικά με το Ν.4389 ΦΕΚ 94Α/2016 κάποια άρθρα του καταργήθηκαν, οπότε πάλι πηγαίναμε με το ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87). Σήμερα ισχύει το Π.Δ. 59/2018 (ΦΕΚ 114/Α/2018) και το μόνο που ισχύει από το ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87) είναι αυτό που αναφέρεται στο άρθρο 17 παρ. 3 του ΠΔ 59; Δηλ. «Με την επιφύλαξη της παρ. 5 χρήσεις γης που έχουν καθοριστεί με εγκεκριμένα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ πριν από την ισχύ του παρόντος βάσει των διατάξεων του π.δ. 81/1980 (ΦΕΚ Α’ 27) και π.δ. 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ΄ 166) εξακολουθούν να ισχύουν όπως καθορίστηκαν.» Δηλ. σε μια κατοικία πρέπει να γίνει αλλαγή χρήσης για άδεια λειτουργίας ιατρείου αν το ιατρείο δεν βρίσκεται εντός της μόνιμης κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα ; (άρθρο 1 ΠΔ 58/18). Ενώ με το π.δ. 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ΄ 166) κατ' εξαίρεση επιτρεπόταν; (άρθρο 1 π.δ. 23.2/6.3.1987)
    1 point
  34. Εγγρ-1407/7-6-89 Επαφή του εξώστη στο κοινό πλάγιο όριο του όμορου οικοπέδου Σας πληροφορούμε ότι από το νέο κτιριοδομικό κανονισμό δεν προβλέπεται απαγόρευση της απόστασης του εξώστη από τα πλάγια όρια του οικοπέδου, καταργήθηκε δε η διάταξη της παρ. 1ε του Αρθ-84 του ΓΟΚ/73. Ετσι επιτρέπεται η επαφή του εξώστη με το πλάγιο όριο του οικοπέδου τόσο εκτός οικοδομικής γραμμής όσο και εντός σε περίπτωση υποχώρησης. *Σημειωση : Aρθρο 84 παραγραφος 1ε ΓΟΚ 73 : 1. Ανοικτοί εξώσται, άνωθεν κοινοχρήστων εκτάσεων ήτοι οδών και πλατειών, επιτρέπονται υπό τους κάτωθι όρους: ……………………………… ε) Οι ανοικτοί εξώσται πρέπει να αφίστανται τουλάχιστον 1μέτρου από των πλαγίων ορίων του οικοπέδου. Κτιριοδομικος αρθρο 10 : 1.Κατά την ανέγερση κτιρίων σε επαφή με το κοινό όριο ομόρων οικοπέδων κατασκευάζεται για κάθε κτίριο ξεχωριστός τοίχος σε επαφή προς το κοινό τους όριο και με όλο το πάχος εντός του οικοπέδου του ανεγειρομένου κτιρίου. Ο καθένας από τους πιο πάνω τοίχους είναι εξωτερικός τοίχος του κάθε κτιρίου και πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κανονισμού αυτού. …………. 2.2. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται ημιϋπαίθριος χώρος σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ.1. 2.3. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται εξώστης σε επαφή με το κοινό όριο ομόρων οικοπέδων δεν επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ.1.
    1 point
  35. Επισυνάπτω ένα δικό μου που είναι για ανέγερση 3οροφης. Εννοείται ότι μπορείς να το διαμορφώσεις στο excel που δίνεται παραπάνω. Diagr Gant.pdf
    1 point
  36. Στην περίπτωση άδειας λειτουργίας ιατρείου - οδοντιατρείου δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης, απλώς ο μηχανικός πιστοποιεί, πάνω στο σχέδιο κάτοψης, ότι ο χώρος είναι νομίμως υφιστάμενος σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. Στην περίπτωση όμως άδειας λειτουργίας διαγνωστικού εργαστηρίου ή πολυϊατρείου απαιτείται αλλαγή χρήσης. Είναι διαφορετικές οι διαδικασίες για τα δύο παραπάνω είδη. Στο διαγνωστικό εργαστήριο ή πολυϊατρείο απαιτείται πρώτα άδεια ίδρυσης και μετά άδεια λειτουργίας. Στα ιατρεία απαιτείται μόνο άδεια λειτουργίας.
    1 point
  37. θεωρώ πως δεν χρειάζεται αλλαγή χρήσης δυστυχώς κανένας από τους συμμετέχοντες δεν μπήκε στον κόπο να επιβεβαιώσει τη διαδικασία
    1 point
  38. Τελικά για διαμέρισμα με χρήση κατοικίας, προκειμένου να πάρει άδεια λειτουργίας ιατρείου, χρειάζεται αλλαγή χρήσης; Επίσης, χρειάζεται πάνω στο διάγραμμα να γίνει έλεγχος αερισμού φωτισμού ή έλεγχος πυρασφάλειας; Στην περίπτωση που γραφείο ιατρού και εξεταστήριο ΔΕΝ είναι ενιαίος χώρος, θα πρέπει αθροιστικά να καλύπτουν το ελάχιστο εμβαδό των 10 m2 ; Ή θα πρέπει χωριστά το καθένα να έχει κάποιο εμβαδό; To ΠΔ δεν είναι σαφές σε αυτήν την περίπτωση...
    1 point
  39. 10% , είναι σωστό ,όπως και το 20%. Το Civil το είχε παλιά στο default στο 10%. Από τη στιγμή που προστέθηκε στο Civil το xml για το πρόγραμμα του ΤΕΕ , το είχε στο default στο 20%. Αυτό συμβαίνει στις τελευταίες εκδόσεις του Civil. @adavis, άλλαξε το από τους συντελεστές που έχει στο Civil. Aν το αλλάξεις μια φορά τότε θα ισχύει για όλα τα επόμενα αρχεία που θα δημιουργήσεις. @Οccultist, To οnline πρόγραμμα του ΤΕΕ δέχεται το 10% χωρίς να βγάλει καμία παρατήρηση. Αν στην πολεδομία επιμένουν , ζόρισε τους παραπάνω. Βγαίνουν υπερβολικές αμοιβές για το χρονικό προγραμματισμό. Από το site της ΤΟΛ. Όσον αφορά τον υπολογισμό της δαπάνης για την μελέτη και την επίβλεψη χρονικού προγραμματισμού υπάρχουν τρείς διαφορετικές προσεγγίσεις. Η πρώτη σύμφωνα με το Άρθρο 53 του Π.Δ. 515/1989 ορίζει ότι η δαπάνη θα λαμβάνεται κατά ανώτατο όριο το 20% του πραγματικού προϋπολογισμού του έργου. Η δεύτερη στηρίζεται στην Παράγραφο 4 της Εγκυκλίου 8/1990 και ορίζει την δαπάνη ως 10% του πραγματικού προϋπολογισμού. Η τρίτη αφορά την προσέγγιση του ΤΕΕ βάσει της οποίας η δαπάνη μπορεί να είναι ή το 10% ή το 20% του πραγματικού προϋπολογισμού. Το ΤΟΛ Αμοιβές υπολογίζει την δαπάνη για την μελέτη και την επίβλεψη χρονικού προγραμματισμού με την προσέγγιση του ΤΕΕ κι έτσι μας δίνεται η δυνατότητα στο πρόγραμμα να επιλέξουμε ανάμεσα στις δύο τιμές (0,1 ή 0,2) που ορίζει το ΤΕΕ για τον Συντελεστή επί του Προϋπολογισμού για τον Χρονικό Προγραμματισμό. Ορίζοντας τιμή 0,1 για τον συντελεστή υπολογίζεται η αμοιβή για την μελέτη και την επίβλεψη του χρονικού προγραμματισμού όπως και στην προηγούμενη έκδοση του προγράμματος. http://www.tol.com.gr/eng_faq_pmnts.php?PHPSESSID=c3150c1de4b6602089835376864c0061 Η εγκύκλιος που αναφέρει το 20% Αποφ. Δ17α/Ο2/117/ΦΝ332/10.11.1988 -(ΦΕΚ 862 Β της 16.11.1989) Αμοιβές μελέτης και εφαρμογής χρονικού προγραμματισμού και διοίκηση των έργων. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Έχοντας υπόψη 1.Τό άρθρο 53 παρ.1 τού Π.Δ 515)89 "Τροποποίηση συμπλήρωση και κατάργηση άρθρων τού πρώτου βιβλίου τού Π.Δ)τος 694)74 "περί αμοιβών μηχανικών διά σύνταξη μελετών κλπ." (ΦΕΚ Α 219). 2.Τήν υπ`αριθμ. Δ17)01)117)ΦΝ332)10.11.89 απόφαση "Έγκριση προδιαγραφών Χρονικού Προγραμματισμού και Διοίκησης Έργων". 3.Τήν γνωμοδότηση 361)81)8.11.89 τού Συμβουλίου Δημ. Έργων - Τμήμα Κατασκευών, αποφασίζουμε: Άρθρο ΜΟΝΟ 1. Οι αμοιβές για την εκπόνηση μελέτης και εφαρμογής τού χρονικού προγραμματισμού και της διοίκησης των έργων καθορίζονται ως εξής: α) Για την εκπόνηση της μελέτης Χρονικού Προγραμματισμού οι αμοιβές υπολογίζονται βάση τού τύπου τού άρθρου 2 και με συντελεστές κ και μ της κατηγορίας ΙΙΙ των μηχανολογικών εγκαταστάσεων του άρθρου 42 (κ =2,30, μ = 45,00) τού Π,Δ. 515)89 (ΦΕΚ Α 219) και με προϋπολογισμό το 20% της προϋπολογιζόμενης δαπάνης τού έργου. β) Για την εφαρμογή τού Χρονικού Προγραμματισμού υπολογίζονται βάσει τού τύπου τού άρθρου 2 και με συντελεστές κ και μ της κατηγορίας III μηχανολογικών εγκαταστάσεων τού άρθρου 42 (κ = 2,30, μ = 45,00) του Π.Δ. 515) 89 (ΦΕΚ Α 219) και με προϋπολογισμό το 20% της πραγματοποιηθείσας δαπάνης τού έργου. γ) Για την διοίκηση έργου υπολογίζονται βάσει τού τύπου τού άρθρου 2 και με συντελεστές κ και μ της κατηγορίας ΙΙΙ των μηχανολογικών εγκαταστάσεων τού άρθρου 42 (Κ = 2,30, μ = 45,00) τού Π.Δ. 515)89 και προϋπολογισμό το 70% της Πραγματοποιηθείσης δαπάνης τού έργου. 2. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης έχουν εφαρμογή στις συμβάσεις ανάθεσης μελετών και εφαρμογής Χρονικού προγραμματισμού και της διοίκησης των έργων, πού θά καταρτισθούν μετά την πάροδο δύο μηνών από την δημοσίευση τού Π.Δ. 515)1989. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 1988 ΤΕΛΙΚΑ το ΤΕΕ δέχεται και το 10% και το 20% ως σωστά. Το Π.Δ. 696/1974 όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το ΠΔ 99/1976, 152/1982 και 515/1989 Διαβάστε το άρθρο 53 στην σελίδα 5.Π.Δ.696/1974 (Σελίδα 11 έως 20) Οπότε αν έχετε πρόβλημα στην πολεοδομία εκτυπώστε το παραπάνω ΦΕΚ. Επίσης για το 10% Εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ 8 12/2/1990 "Παροχή οδηγιών σχετικά με το Π.Δ. 515/89 και της 81304/90 απόφασης (ΦΕΚ.886Β)" Διαβάστε το άρθρο 4. .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.