Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.743


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.346


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.159


  4. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.745


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.266 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. πάς με την παρ. 8 του αρθρου 98 8. Επί αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης που έχουν εκτελεστεί ή εγκατασταθεί σε οριζόντια ή κάθετη συνιδιοκτησία και εντός τμημάτων αποκλειστικής χρήσης αυτών, εφόσον κατά τη σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών έχουν αποδοθεί στους δικαιούχους ως αποκλειστική χρήση, για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος δεν απαιτείται συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών. Κατα την γνωμη μου, δεν απαιτειται "μονομερής" Αυτο θα σου το πει ο συμβ/φος. Υποθετω οτι τους εχουν σταλεί οδηγες για τον τροπο συστασης της μονομερους και ποιός και σε ποιόν πληρωνει τον ΦΜΑ της παρ. 10.
    2 points
  3. [καλημερα τετρις] να του δειξεις και αυτα για τον ν.4178/14 Σε κάθε περίπτωση δημοτικοί οδοί θεωρούνται οι αναγνωρισμένοι ως τέτοιοι μέχρι σήμερα καθώς και όλοι οι δρόμοι εντός σχεδίου πόλεως, εντός ορίων οικισμού καθώς επίσης και αυτοί που εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου ή και συντηρούνται από αυτόν και σε εκτός σχεδίου περιοχές. https://www.notarius.gr/encyclical/7/190_18-2-14
    2 points
  4. Να ζητήσεις εγγράφως τεκμηρίωση των ισχυρισμών του υπαλλήλου. Στον εδώ Δήμο (που ο αρμόδιος υπάλληλος είναι ιδιαίτερα τυπικός) δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Αρκεί η απόδειξη συντήρησης του δρόμου από το Δήμο.
    2 points
  5. Version X6.3

    86.398 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version 3.1.1

    4.738 downloads

    Ενα πολυ απλο αλλα και πολυ χρήσιμο πρόγραμμα για την σχεδίαση και υπολογισμό διατομών οδοποιίας. Καταχωρείτε τις επιφάνειες (πχ. φυσικό έδαφος, σκάφη, ερυθρά κλπ) και τις διατομές με τις αποστάσεις απο την αρχή. Στην συνέχεια, για κάθε διατομή καταχωρείτε τα σημεία της (x, y) για κάθε επιφάνεια. Τέλος. Αμέσως έχετε : 1. κάθε μία διατομή σχεδιασμένη σε κλίμακα επιλεγόμενη, με πινακίδα κλπ 2. Μηκοτομή 3 πίνακα χωματισμών (εκσκαφή-επίχωση) μεταξύ οποιουδήποτε ζεύγους επιφανειών Μπορείτε να εκτυπώσετε, να εξάγετε σε DXF και σε excel Προτάσεις για βελτιώσεις ευπρόσδεκτες
    1 point
  7. Version 2.0

    722 downloads

    Ν.4412/2016 όπως ισχύει μετά τον Ν. 4782/2021 ενημερωμένος ως 25/03/2025. Νόμος 4412/2016 Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών, όπως ισχύει (25/3/2025) σύμφωνα με το κείμενο της ΕΑΔΗΣΥ.
    1 point
  8. 1.690 downloads

    GeoRefImg - Μπορείτε να πραγματοποιείται αυτόματα γεωαναφορά σε raster αρχεία, σε AutoCAD ή Architectural Desktop (αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο σε AutoCAD Map, Civil3D και Raster Design). Κάθε επιλεγμένη εικόνα raster (TIF, JPG, PNG, BMP) προστίθεται στο σχέδιο , αυτόματα στην κατάλληλη θέση του (συντεταγμένες) και κλίμακα. για να γίνει αυτό απαιτείται να υπάρχει στον ιδιο φάκελο που βρίσκεται το raster και αντίστοιχο αρχείο της μορφής TFW, JGW, PGW, GFW, BPW, WLD. To αρχείο π.χ. *.TFW είναι το αρχείο που περιέχει τις πληροφορίες ώστε να τοποθετηθεί ένα RASTER αρχείο *.TIF στις σωστές συντεταγμένες μέσα σε ένα αρχείο DWG του AutoCAD. Περισσότερες πληροφορίες για αυτού του είδους τα αρχεία, στον σύνδεσμο που ακολουθεί: http://www.cadforum.cz/cadforum_en/qaID.asp?tip=3515
    1 point
  9. Την 3η Μαρτίου 2021 και ώρα Ελλάδας 12:16 σημειώθηκε στη Θεσσαλία ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους Μw6.3. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Εθνικού Σεισμογραφικού Δικτύου επρόκειτο για επιφανειακό (h~8 km) σεισμό με το επίκεντρο του να εντοπίζεται στην περιοχή του Τυρνάβου σε απόσταση περίπου 22 km ΔΒΔ από τη Λάρισα και 8 km από τον Τύρναβο. Ενδεικτικά οι γεωγραφικές συντεταγμένες του επικέντρου όπως δίνονται από την ιστοσελίδα του Σεισμολογικού Σταθμού του ΑΠΘ είναι 39.7320Β 22.2180A. Στις 13:45 έγινε ένας μετασεισμός Μw5.1. Την 4η Μαρτίου στις 20:31 έγινε ένας ακόμη ισχυρός σεισμός με μέγεθος Mw6.1. O ισχυρότερος μετασεισμός (μέχρι 16.03.2021) έγινε την 12η Μαρτίου με μέγεθος Mw5.6. Ο σεισμός αυτός έγινε στο βορειοδυτικό άκρο της ζώνης διάρρηξης. Από παρατηρήσεις πεδίου Ganas et al (2021), Pavlides et al., (2021) προκύπτει ότι η ακολουθία του Μαρτίου 2021, προήλθε από αχαρτογράφητο τυφλό ρήγμα, το οποίο είναι παράλληλο και δυτικότερα από γνωστά ρήγματα. Τα χαρακτηριστικά του ρήγματος της ακολουθίας είναι ακόμη υπό διερεύνηση. Καταγραφές ισχυρής σεισμικής κίνησης από σταθμούς επιταχυνσιογράφων στην πόλη της Λάρισας είναι διαθέσιμες στο σύνδεσμο http://www.itsak.gr/uploads/data/strong_motion/EQ_Thessaly_20210303_data.zip. Οι χάρτες κατανομής της σεισμικής έντασης και της επιτάχυνσης για τους δύο σεισμούς είναι διαθέσιμοι από τους συνδέσμους http://shakemaps.itsak.gr/auth2021eiga/intensity.html (Σεισμός Mw6.3) και http://shakemaps.itsak.gr/auth2021eksc/intensity.html (Σεισμός Mw6.0) DOI: Η αναφορά στη χρήση του περιεχομένου αυτής της έκθεσης είναι η εξής: ΙΤΣΑΚ - ΔΠΘ (2021): Σεισμοί Θεσσαλίας Μ6.3 της 03/03/2021 και Μ6.1 της 04/03/2021 - Προκαταρκτική Έκθεση. Μονάδα Έρευνας ΙΤΣΑΚ, ΟΑΣΠ και Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ΔΠΘ. Θεσσαλονίκη. Σελ. 63. doi: 10.5281/zenodo.4641200 Κατεβάστε το σχετικό αρχείο: http://www.itsak.gr/uploads/news/earthquake_reports/EQ_Thessaly_20210303.pdf
    1 point
  10. 36 δόσεις, μέχρι και τον ΦΕΒ 2022.
    1 point
  11. 1. Βεβαιωση με αυτοψία 31/3 ισχύει μέχρι 31/5 και απαιτείται ΗΤΚ. 2. Ναι ισχύει μέχρι 30/6 και δεν χρειάζεται να κανεις κάτι άλλο.
    1 point
  12. Ναι. Έτσι που το λες βγάζει νόημα. Να σε διορθώσω ότι το ύψος του ιδεατό (1.5*Π) μετράται από το ύψος του πεζοδρομίου.
    1 point
  13. Καλησπέρα, Παρότι το τελευταίο ποστ απέχει 3 χρόνια θα αποφύγω να φτιάξω νεο θέμα. Υπάρχει κάποιος που έχει αποφοιτήσει απο αυτό το ΠΜΣ πρόσφατα; Διάβασα στις προηγούμενες σελίδες ότι η ύλη όσον αφορά τη νομοθεσία είναι απαρχαιωμένη.. Επιπλέον, ποιά είναι η γενική σας γνώμη για το μεταπτυχιακό; Έχει να σου προσφέρει πράγματα ώστε να δικαιολογηθούν τα 3χιλ; Υπάρχει άτυπη αναγνωρισιμότητα του τίτλου από τον ιδιωτικό τομέα;
    1 point
  14. Δες Π.Δ. 1161 της 13/14.12.1977 Ταμπελακι πρεπει να υπαρχει ολα εχουν Αυτο στη φωτο πρεπει να ναι 26ρι Στα χαρτια του τελωνειου πρεπει να εχει και την ξενη αδεια, κοιτας τον κωδικο F2 Με το παπαγαλακι και το μοτερ μπροστα πρεπει να ναι 8-10 τονοι στο μπροστινο αξονα, φυσικα αφαιρουνται απο το ωφελιμο φορτιο
    1 point
  15. Η λύση 4 εκεί που θα χυτευτεί το μπετόν (ή τέλος πάντων το δυνατό R4 κονίαμα) που θα ενώσει το πλέγμα με την επένδυση θα δώσει ωραιότατες θερμογέφυρες γιατί όσο κι αν, λίγο πάχος θα έχει και θα πρέπει να κάνεις 3-4 καθ'ύψος... Η λύση 3 είναι καλή υπό την έννοια ότι χτίζοντας τον τοίχο πλήρωσης τοποθετείς τους διατμητικούς συνδέσμους στους αρμούς ώστε να συνδεθούνε μετά με την επένδυση (και ενδεχομένως αυτοί οι διατμητικοί σύνδεσμοι να μπορούν και να ηλεκτροσυγκολληθούν στα σιδεράκια του κρυφού σενάζ που αναφέραμε πριν...) αλλά δεν είναι εφικτή αν μετά την θερμομόνωση θέλεις να παρεμβάλλεις τσιμεντοσανίδα.. που κατά την γνώμη μου ορθά το θέλεις, για να προστατέψεις τον πετροβάμβακα από διείσδυση νερού.. Αναρωτιέμαι αν μπορεί το πλαίσιο στήριξης της τσιμεντοσανίδας να κάνει μια "πατούρα" για να γίνει ένα τελάρο εγκιβωτισμού και για την επένδυση..Ρώτα και αυτούς που θα σε προμηθεύσουν την πέτρα, αν κατάλαβα καλά είναι μια εταιρεία σχετικά δραστήρια, μπορεί να προτείνουν μια λύση που έχει δουλέψει..Προφανώς δεν θα δεχτείς την κάθε πρόταση, εξάλλου το παιδεύεις το θέμα. Προφανώς το δάπεδο σου θα βγει σε προεξοχή για να πατήσει όλο αυτό το σύστημα και αντιστοίχως η πλάκα οροφής φαντάζομαι θα κάνει την απαραίτητη κορνίζα τόσο για την ενσφήνωση όσο και για την προστασία από το νερό..Το ύψος πάντως δεν είναι κάτι απαγορευτικό χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι κάνεις λάθος που το παιδεύεις, τουναντίον θα έλεγα. Εντωμεταξύ παίζουν και κάτι μεταλλικά πάνελ με εμφάνιση πέτρας τα οποία είναι "δώσε και σώσε"
    1 point
  16. Από το άρθρο 11 του ΝΟΚ μόνο οι χώροι στάθμευσης του ιγ στον ακάλυπτο και οι κατασκευές του άρθρου 19 (πάνω από το μέγιστο ύψος) δεν έχουν εφαρμογή. Όλα τα άλλα επιτρέπονται ...
    1 point
  17. @tony88 Εδαφόπλακα απο Ο/Σ εφόσον το ένα κτίριο ( μεγάλο) έχει ήδη κατασκευαστεί , και μεταλλικά τελάρα με χιαστί συνδέσμους για την σύνδεση και στερέωση των αγκυρίων , αρμός με το υφιστάμενο . Εαν θα γίνουν και τα δύο μαζί τον σχεδιασμό θα τον κάνει ο Πολιτικός μηχανικός που θα έχει και την ευθύνη της μελέτης , δεν φέρεις εσύ σε αυτό καμία ευθύνη .
    1 point
  18. Αγρός εκτός σχεδίου και εκτός ζώνης που έχει 2000<Ε<4000 τ.μ. (ή και λιγότερα) και τηρεί τις λοιπές προϋποθέσεις των μεταβατικών διατάξεων/παρεκκλίσεων που προβλέπονται για 2 χρόνια. Με τί συντελεστή δόμησης όμως θα χτίσει; Στο αρθ.33/παρ.3δ (κατοικία) λέει δ) Σε κτίρια κατοικίας της περ. ΙΙ.1 του άρθρου 1 του προεδρικού διατάγματος 59/2018 (Α΄ 114), η μέγιστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου ως και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει: δα) Για γήπεδα εμβαδού μεγαλύτερου των τεσσάρων χιλιάδων (4.000) τ.μ. μέχρι και οχτώ χιλιάδες (8.000) τ.μ., για μεν τα πρώτα τέσσερις χιλιάδες (4.000) τ.μ. τα εκατόν ογδόντα έξι (186) τ.μ., για δε τα λοιπά το γινόμενο του υπολοίπου εμβαδού του γηπέδου επί τον συντελεστή δόμησης 0,018. Αυτά για γήπεδα >4000. Δεν λέει όμως τι γίνεται με αυτά που είναι <4000. Χτίζουν 200μ. σύμφωνα με το ΠΔ24/1985 ή φτάνουν μέχρι το όριο των 186μ. που ισχύει για αυτά των 4000; Θεωρώ λογικό να χτίζουν μέχρι 186μ, αφού δεν μπορούν τα 4000 να χτίζουν λιγότερα από τα 2000, αλλά δεν το λέει και πουθενά, έτσι δεν είναι; Είναι να βγει καμιά σχετική εγκύκλιος για το τι γίνεται με αυτά που υπάγονται σε μεταβατικές διατάξεις και παρεκκλίσεις; Φοβάμαι μη τυχόν κάνουν και κανένα συμπλήρωμα και βάλουν και κάτω από 186 για τις παρεκκλίσεις.
    1 point
  19. caSo, ίδια περίπτωση δουλέυω τώρα... Βασικά είναι 3 πράγματα...1. Πρόσωπο (50 μ στην περίπτωσή μας...) 2. Μήκος Ορατότητας (200μ...βλ. και το ΠΔ...) και το ποιό σημαντικό...3. συν πλην 100μ μήκος όπου εκεί θα διαμορφώσεις τις λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης ΕΚΤΟΣ των ορίων του υφιστάμενου δρόμου...αν η Ε.Ο. έχει όριο απαλλοτρίωσης την έβγαλες...εμένα δεν έχει...οπότε χρειάζεται παραχώρηση με συμβολ. πράξη των όμορων ιδιοκτητών για 100μ x 5μ πλάτος μ.ο... Προσπάθησε μήπως το αγροτεμάχιο έχει πρόσωπο περιμετρικά σε κάποιον αγροτικό δρόμο κα βγάλεις από εκεί είδοσο - έξοδο. αλλά ξεχνάς - κλείνεις με μόνιμο τρόπο - το πρόσωπο προς την εθνική
    1 point
  20. Τώρα με τον ΚΕΝΑΚ οι απαιτήσεις για μόνωση έχουν αυξηθεί και παράλληλα μπαίνουν και νέα προβλήματα. Πως κάνετε την μόνωση; Οι λύσεις που έχω στο μυαλό μου είναι 4 (συμπληρώστε με αν υπάρχει και άλλη) 1) Οι τοίχοι χτίζονται λίγο πιο έξω από την πλάκα, ώστε να έρθουν πρόσωπο με την μόνωση των δομικών στοιχείων. Τώρα με τον ΚΕΝΑΚ το πάχος της μόνωσης ξεκινάει από 5cm, ίσως βγει και παραπάνω ανάλογα με την περιοχή και το ύψος. Είναι ασφαλές σε σεισμό να χτιστεί ο τοίχος >5cm έξω από την πλάκα; 2) Φτιάχνουμε τις κολώνες >5cm πιο μέσα από την πλάκα (και στην μελέτη και στην κατασκευή). Χτίζουμε κανονικά τους τοίχους μέχρι τα όρια της πλάκας και έρχονται πρόσωπο με την μόνωση των δομικών στοιχείων. Σε αυτή την περίπτωση δεν μονώνεται περιμετρικά η πλάκα. 3) Χτίζουμε όπως συνήθως το κτίριο, και η εξωτερική μόνωση των δομικών στοιχείων προεξέχει 5cm από τους τοίχους. Σε αυτή την περίπτωση ίσως μας κυνηγήσει η αρχιτεκτονική επιτροπή και ο αρχιτέκτονας που σχεδίασε το κτίριο. 4) Πλήρης εξωτερική θερμομόνωση (κέλυφος). Δυστυχώς το κόστος είναι απαγορευτικό στην επαρχία. Τα υλικά μόνο κοστίζουν όσο κοστίζει με τα εργατικά ένας συμβατικός διπλός τοίχος με μόνωση. Ποια λύση προτιμάτε εκτός από την 4η;
    1 point
  21. ορίστε συνάδελφε! 74124.zip
    1 point
  22. Αν η αρχικη αδεια ειναι πριν την ισχυ του Κτιριοδομικου, τοτε νομιμως δεν τηρειται η φυτευση και δεν ελεγχεται σε περιπτωση νομιμοποιησης ή προσθηκης αφου για πρωτη φορα θεσπιστηκε τοτε (1989). Αν η αρχικη αδεια ειναι μετα, τοτε η φυτευση θα πρεπει να τηρειται, αλλα θεωρω οτι εφοσον η παραβιαση της ρυθμιστει, δεν υπαρχει προβλημα σε μελλοντικες αδειες. Επισης αν η φυτευση ειχε τηρηθει στην αρχικη αδεια αλλα πλεον λογω μειωσης ποσοστου καλυψης προκυπτει υπερβαση, δεν υπαρχει και παλι προβλημα καθοσον προκειται για νομιμως υφισταμενες με αδεια κατασκευες και διαμορφωσεις
    1 point
  23. miltos γιατί η 4η λύση δεν καλύπτει την περίπτωση των συρρομένων? Εαν κάνεις κέλυφος μπορείς να βάλεις τα χειρότερα συρρόμενα (με θερμοδιακοπή εννοείτε) μιας και καλύπτεις όλες τις θερμογέφυρες.
    1 point
  24. 1) Συνήθως χρησιμοποιούμε τούβλο πλάτους 9 εκ. οπότε τα 4 εκ. δεν επαρκούν για την σωστή στήριξη του τοίχου. Μπορεί εύκολα να ανατραπεί η εξωτερική παρειά σε περίπτωση σεισμού. 2) Δημιουργούνται επιπλέον θερμογέφυρες ενώ η λύση που προτείνει ο miltos μειώνει το πάχος της μόνωσης. 3) Μα ο αρχιτέκτονας είναι αυτός που θα την σχεδιάσει οπότε όλα εναπόκεινται στην ΕΠΑΕ. Βέβαια μπορεί να μην είναι έντονο το φαινόμενο εφόσον ενταχθεί στα πλαίσια μιας συγκεκριμένης σχεδιαστικής ιδέας. 4) Αυτή είναι η αρτιότερη όλων και όσο κόστος και να έχει είναι αυτή που θα βλέπουμε συχνότερα από εδώ και πέρα.
    1 point
  25. Η μούχλα μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα υγείας (ερεθισμούς στο αναπνευστικό, χρόνιο βήχα και διάφορα αλλεργικά συμπτώματα). Η μαύρη μούχλα έιναι ότι χειρότερο: http://en.wikipedia.org/wiki/Stachybotrys Η λύση του Χάρη είναι πολύ καλή. Ο πετροβάμβακας έχει μεγαλύτερη απορροφητικότητα σαν υλικό οπότε συγκρατώντας περισσότερους υδρατμούς εμποδίζει την συγκέντρωση και υγροποίηση τους σε κρύα επιφάνεια (σε σχέση με την πολυστερίνη) Μπορείς να δοκιμάσεις να τοποθετήσεις λεπτή μόνωση σε ρολό (μερικά χιλιοστά πάχος) για να γλιτώσεις χώρο. Απέφυγε τοποθέτηση επίπλων κολλητά στον εξωτερικό τοίχο, χειροτερεύει τη κατάσταση καθώς παρατείνει την υγρασία. (όπως εκεί που δείχνεις στο σχέδιο πίσω από το κρεβάτι.
    1 point
  26. Προς Roka: μπορείς να δώσεις κάποιες αναφορές από όπου να επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που δίνεις (για διαφορά μήκυτα-μούχλας κτλ) Προς Γιάννη : Περιέγραψε το σημείο όπου εμφανίζεται το πρόβλημα (είναι σε εξωτερικό τοίχο ή σε μεσοτοιχία; πόσο ύψος από το δάπεδο; τι απόσταση από θερμαντικό σώμα, τι κουφώματα έχει το σπίτι; ) Κατά πάσα πιθανότητα. αιτία είναι η ύπαρξη συμπυκνωμάτων από την υγρασία του χώρου. Φρόντισε να μην υπάρχει συμπύκνωση της υγρασίας και θα σταματήσει το πρόβλημα με τη μούχλα/μήκυτα.
    1 point
  27. Προσοχή στη διάκριση μεταξύ μούχλας και μύκητα! Πάρα πολλές φορές γίνεται σύγχυση. Η μούχλα είναι συνήθως μεγάλος λεκές με συνοχή, και έχει χρώμα κιτρινοπρασινόγκριζο. Ο μύκητας κάνει μαύρα διάσπαρτα στίγματα. Αν τον πλύνεις με σφουγγάρι και ξαναχρησιμοποιήσεις το ίδιο αμέσως σε άλλο τοίχο, ο μύκητας μεταφέρεται και κολλάει και το νέο τοίχο. Αν είναι μύκητας πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν κολλητικό μικρόβιο. Αγοράζεις ¨αντιβιοτικό" από χρωματοπωλείο, και πετάς το σφουγγάρι, πινέλο, κλπ. που θα χρησιμοποιήσεις μετά από κάθε εφαρμογή.
    1 point
  28. brikoudi μήπως υπάρχουν μπαλκόνια στον όροφο από επάνω που δεν έχουν ρύσεις και συγκεντρώνουν τα νερά προς τον τοίχο εγώ απο εκεί θα ξεκινούσα από το εξωτερικό πριν μπει η υγρασία στον τοίχο
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.