Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/10/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Δυστυχώς για εσάς, ο "ιδιοκτήτης της αποθήκης" έχει δίκιο σε αυτό που σας ζητάει. Έχετε υποχρέωση να "μαζέψετε" την τέντα σας έως το όριο του μπαλκονιού σας...3 points
-
θα σασ το χαλασω αλλα ετσι ειναι αυτα .....εχουμε ΝΕΑ , ΝΕΑ ΥΔΕ , υποψιν οτι κανενας , περαν του υπουργου , δεν γνωριζε κατι .......εεεεε ρε με αυτους τους αριστους.... ο @Engineer το ανεβασε στα dowloads2 points
-
Απο την κυρωση και μεταγραφη της ΠΕ, οι μεν δρομοι καθιστανται κοινοχρηστοι αυτοδικαιως, [με μια επιφυλαξη, εάν οφειλεται υπερτερη αποζημιωση, λογω ρυμοτομησης περισσοτερων τμ. απο οσα οριζει ο νομος] Οσον αφορα τα επικειμενα, υποχρεως αποζημιωσης ειναι ο Δημος. [συνηθως αυτες οι εκκρεμοτητες εκλειναν στον Δημο με την διαδικασια της επιτροπης του αρθρου 56...αν θυμαμαι καλα] Ολα αυτα, φαινονται αναλυτικα στο σεντονι της ΠΕ. Εσυ εχεις ενα τελικο οικοπεδο, εχει εκπληρωσει τις υποχρεωσεις εισφορας σε γη και εχει υποχρεωση εισφορας σε χρημα ΑΥΤΟ διαβαζεις εσυ στο σεντονι, αυτο γραφεις.. Το αν πληρωσε αφορα τα δυο πιστοποιητικα ιδιοκτησιας και εξοφλησης που ζηταει ο συμβ/φος και μαλλον εσυ θα τα ζητησεις να τα παρεις απο τον Δήμο, αλλα δεν θα τα αναφερεις στο τοπογραφικο. Νομιζω οτι η 651 θα λεει και Το οικοπεδο ειναι αρτιο και θα καταστει οικοδομησιμο μετα την εξοφληση και αποβολη των ιδιοκτητων των επικειμενων. Αν δικαιουται αποζημιωσεις εναντι αλλων, θα καταγραφουν και θα γινει επιφυλαξη. Συννενοησου με τον συμβ/φο.2 points
-
venezia, η Λεμπέση έλεγε αυτά που έλεγε σε ερώτηση για κατασκευές σε κοινόχρηστο χώρο. Ο ν.4014 όντως δεν είχε πρόβλεψη για τα ρυμοτομούμενα, οπότε και αυτή μιλούσε για το γενικό καθεστώς των ρυμοτομούμενων. Από τότε όμως το καθεστώς αυτό έχει πάει και έχει έρθει 15 φορές, οπότε έγινε η πρόβλεψη από τον ν.4178 και μετά που είναι : αν δεν έχει συντελεστεί, τακτοποίησέ το, σβήσε τα πρόστιμα αλλά μη ζητήσεις τίποτε άλλο γιατί θα στο πάρω κάποια στιγμή άμα θελήσω. Αυτό είναι υποχρεωμένοι οι συμβολαιογράφοι να το κάνουν και συμβόλαιο... (μεταξύ μας δεν θέλουν, οπότε το κάνουν σαν την κατ.5). Άρα και η Λεμπέση είχε δίκιο και η υπαγωγή γίνεται και ο ΙΑΣΟΝΑΣ σωστά επισημαίνει όλες τις πτυχές ... Καλησπέρα είπαμε σε όλους ? δεν είπαμε, οπότε καλησπέρα.2 points
-
Έλεγε μια εποχή η Λεμπέση (για όσους τη θυμούνται ακόμα).... Το βάζω απλώς μήπως και βοηθήσει στη συζήτηση: 106. ΡΥΜΟΤΟΜΟΥΜΕΝΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ή ΚΤΙΡΙΑ: Μετά από διερεύνηση για το εάν είναι δυνατόν να υπαχθεί στις ρυθμίσεις του Ν.4014/11, δηλαδή αν μπορεί να δηλωθεί, τμήμα αυθαίρετου κτιρίου ή κατασκευής που είναι ρυμοτομούμενο, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 23 παρ.3.α.α. του Ν.4014/11 και τις απόψεις άλλων εισηγητών, τα σχετικά που αναφέρονται στην Η΄10, αλλά κυρίως την ισχύουσα νομοθεσία*, προκύπτει ότι δεν μπορεί να δηλωθεί τμήμα αυθαίρετου κτιρίου ή κατασκευής που είναι ρυμοτομούμενο, αφού αυτό θα έχει σαν συνέπεια να δεσμευθεί η εφαρμογή του ρυμοτομικού (λόγω της διατήρησης του αυθαιρέτου για 30 χρόνια) και οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση ή έγκυρη οδηγία. Επιπλέον εφιστάται η προσοχή στα εξής θέματα: Ότι το ρυμοτομούμενο τμήμα δεν υπολογίζεται στην αρτιότητα του οικοπέδου, Ότι για την οικοδομησιμότητα των οικοπέδων, εκτός των άλλων προϋποθέσεων, με βάση το Αρθ-2 παρ.15 ΓΟΚ πρέπει να έχουν «πρόσωπο» σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο, διανοιγμένο σε όλο το μήκος του προσώπου και σε όλο το πλάτος του δρόμου. Εξαίρεση προβλέπεται μόνο σε περιπτώσεις διαπλατύνσεως υφισταμένων οδών σε ρυμοτομικά εγκεκριμένα με το ΝΔ του ΄23 (σχετικά η Εγκ-25/87 και το Άρθ-10 παρ.3) Ότι δεν μπορεί να εκδοθεί οικοδομική άδεια πριν να αφεθεί στην κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα, με επιφύλαξη τυχόν δικαιώματος αποζημίωσης Ότι για τις μεταβιβάσεις οικοπέδων ή ακινήτων στη Δήλωση του Ν.651/77 που περιλαμβάνεται στο τοπογραφικό, πρέπει να δηλώνεται η αρτιότητα ή όχι, του μη ρυμοτομούμενου τμήματος του οικοπέδου (δηλαδή χωρίς το ρυμοτομούμενο τμήμα του) και ότι θα καταστεί οικοδομήσιμο μετά την διάνοιξη του προσώπου, δηλαδή αφού τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα. Ότι κατ΄ επέκταση ανάλογο θα είναι και το περιεχόμενο της Βεβαίωσης για μεταβίβαση, δηλαδή ότι δεν μπορεί να μεταβιβασθεί το ρυμοτομούμενο τμήμα (εκτός από τυχόν δικαίωμα αποζημίωσης, το οποίο περιγράφεται στο συμβόλαιο με βάση τα δηλούμενα στο τοπογραφικό).2 points
-
2 points
-
2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
109.262 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 245/Α'/09.12.2020 ο Ν.4759/20 Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις. Κατεβάστε το ΦΕΚ από εδώ: Ν.4759/20 Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις ή από εδώ: Το διορθωμένο ΦΕΚ από εδώ: N.4759/20 (FEK 245/A'/09.12.2020) Ν. 4759-20 (ΦΕΚ-245 Α 9-12-20).pdf View full είδηση1 point
-
Version 2
3.948 downloads
Σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 2 της ΚΥΑ 36259/2010, οι διαχειριστές ΑΕΚΚ υποχρεούνται, πριν από την έναρξη των οικοδομικών εργασιών ή των έργων τεχνικών υποδομών, να υποβάλλουν στην αρμόδια αρχή Στοιχεία για τη Διαχείριση των Αποβλήτων (ΣΔΑ) που θα παραχθούν από τη δραστηριότητά τους. Ο ΕΟΑΝ ανέπτυξε το παρόν ειδικό εργαλείο σε μορφή excel για την καταχώρηση των στοιχείων διαχείρισης αποβλήτων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι υπόχρεοι διαχειριστές ΑΕΚΚ κατά την υποβολή των στοιχείων διαχείρισης αποβλήτων στις αρμόδιες υπηρεσίες.1 point -
1 point
-
Καλησπέρα. Έχω απαντήσει ακριβώς για την περίπτωσή σου και εξηγώ το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις. Τώρα για τα πρόστιμα διατήρησης, πρέπει να συνεννοηθείς με την πολεοδομία και για τον αν θα γίνει αυτοψία. Εσύ τώρα μπορείς να συγκρίνεις τη δική μου απάντηση και απαντήσεις άλλων συναδέλφων και να χρησιμοποιήσεις αυτή που θεωρείς πιο σαφή και τεκμηριωμένη. Υ.Γ. Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους να μην επιβάλλουν την άποψη τους, όταν αυτή διαφέρει από την άποψη άλλων συναδέλφων, επικαλούμενοι δήθεν ατεκμηρίωτες και ανυποστήρικτες απαντήσεις. Το φόρουμ είναι για να συζητάμε, να ανταλλάσσουμε απόψεις και ο καθένας να επιλέγει αυτή που θεωρεί την ιδανικότερη για την περίπτωση του.1 point
-
Άρα και η Λεμπέση είχε δίκιο και η υπαγωγή γίνεται και ο ΙΑΣΟΝΑΣ... Δηλαδή ο μόνος που διαφωνώ είμαι εγώ ? 🙃 Την καλησπέρα μου και από εμένα1 point
-
Ιάσονα η κυρία αυτή έχει πει πολλές π@@π@@ριες . Η παραπάνω ανάρτησή μου διευκρινίστηκε και με την Εγκ.2 ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/20191 point
-
Nαι, πρέπει με τη γνωστή διαδικασία ν' αναλάβετε ως διαχειριστής μηχανικός της δήλωσης υπαγωγής (συνεκτιμώντας βεβαίως ότι, αναλαμβάνετε και τις όποιες ευθύνες κ.λπ. προκύπτουν από αυτή σας την ενέργεια)....1 point
-
Θα παρακαλέσω τους συναδέλφους (ειδικότερα τους νέους) να μη γράφουμε στο forum προσωπικές απόψεις χωρίς τη σχετική τεκμηρίωση ή "ελαφρά τη καρδία" ή με την "προφορική συναίνεση υπαλλήλων ΥΔΟΜ". Σε κάθε περίπτωση, και αν αυτό συμβεί, δεν πρέπει να γίνεται παροτρύνοντας άλλους συναδέλφους (νέους και άπειρους ενδεχομένως) να ακολουθήσουν τις παραπάνω αστήρικτες απόψεις μας. Ο μηχανικός (επαγγελματίας ή υπάλληλος) οφείλει πάντοτε να εφαρμόζει τον νόμο και όχι τη διαδικασία που βολεύει ή περνάει κάτω από τον νόμο. Αν κάτι πάει στραβά στο μέλλον, η επανόρθωση μπορεί να είναι ασύμμετρα δαπανηρή και το κόστος (σχεδόν πάντα) επιβαρύνει αυτόν που ξεκίνησε την παρανομία. Η πολεοδομική νομοθεσία δεν ιδρύθηκε με τη νομοθεσία των αυθαιρέτων, ούτε με τον ν.4495 ούτε με την κατ.5. Υπήρχε πάντοτε εκεί, εδώ και γενιές μηχανικών, και πάντοτε περιλάμβανε νομιμοποιήσεις σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον καθεστώς έκδοσης αδειών. Η νομιμοποίηση είναι μια άδεια και ως άδεια είναι δικαίωμα του πολίτη/ιδιοκτήτη. Αν το χάσει με ευθύνη μηχανικού μπορεί νομίμως να σκεφθεί και άλλες διαδρομές ... Ως προς τους φόβους για το τι θα κάνει η ΥΔΟΜ, εκεί ξέρουν πολύ καλά ότι πρέπει να εφαρμόσουν το άρθρο 35, παρ.6. Αν δεν το γνωρίζουν θα το μάθουν και αν το γνωρίζουν και δεν το εφαρμόζουν είναι υπεύθυνοι για τις συνέπειες. Δεν αφορά όμως αυτό τη συζήτησή μας...1 point
-
1 point
-
1 point
-
Υποχρεωτικά όπως σου έγραψα, μέχρι νεοτέρας!! Είναι φαίνεται πολύ δύσκολο να βγάλουν νέα πρότυπα μετά απο τόσα χρόνια....☹️1 point
-
Version 1.0.0
316 downloads
Y.A. 101195 ΦΕΚ 4654/Β/08.10.2021 Γενικές και ειδικές απαιτήσεις για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις. Περιλαμβάνει τα έντυπα: Υπεύθυνη Δήλωση Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) Καταγραφή Στοιχείων Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης (ΕΗΕ) Πρωτόκολλο Ελέγχου Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης κατά ΚΕΗΕ Πρωτόκολλο Ελέγχου Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης κατά ΕΛΟΤ HD 384 Πρωτόκολλο Ελέγχου Εσωτερικής Ηλεκτρικής Εγκατάστασης κατά ΕΛΟΤ 60364 Έντυπο περί Προαιρετικής Εγκατάστασης ΔΔΡ (ΕΠΕ ΔΔΡ) με διαφορικό ρεύμα λειτουργίας που δεν υπερβαίνει τα 30mΑ1 point -
@killertomato Και τα δύο. Η φορολογική αντιμετώπιση απόδειξης και τιμολογίου είναι, κατ' ουσίαν, η ίδια.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Γενικά ναι, εκτός εάν πρόκειται για δήμο με τοπικές κοινότητες όπου η κάθε δήλωση αφορά μία κοινότητα.1 point
-
@tettris<>Είτε οι εξώστες είτε το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο έχουν προσμετρηθεί στις επιφάνειες διαμερισμάτων. Και τα δύο είναι –προφανώς– λανθασμένα, όμως δεν μπορεί να έχει γίνει κάτι άλλο. Για να προσδιορίσουμε τι από τα δύο συμβαίνει, χρειαζόμαστε το εμβαδόν του κοινόχρηστου χώρου του ισογείου (και του υπογείου, αν είναι εύκολο). Δεν είναι αναγκαίο να ανεβάσεις τις κατόψεις, γράψε μόνο τις τιμές (περίπου, δεν χρειάζεται ακρίβεια).1 point
-
@tettris<>Τα εμβαδά διαμερίσματος (δηλαδή, χωρίς τα κοινόχρηστα) είναι οι τιμές της στήλης 3. Η στήλη 5 είναι ο όγκος διαμερίσματος, ίσος με το γινόμενο των στηλών 3 και 4. Για τον υπολογισμό της στήλης 6 (αναλογούν όγκος κοινοχρήστων) έχει χρησιμοποιηθεί μία στήλη (ας την ονομάσουμε 6α) που δεν εμφανίζεται στον πίνακα και περιέχει τις τιμές της επιφάνειας του κοινόχρηστου χώρου σε κάθε επίπεδο. Στην συνέχεια υπολογίζουμε την στήλη 6β (όγκος κοινοχρήστων) ως το γινόμενο της 6α και της 4. Το άθροισμα των τιμών της 6β είναι 441 (ίσο με το άθροισμα της 6). Υπολογίζουμε το άθροισμα των όγκων διαμερίσματος (στήλη 5) μόνο για τους ορόφους, επειδή σε αυτούς θα μοιραστεί αναλογικά ο συνολικός όγκος κοινοχρήστων (441). Για τον πίνακά σου, το άθροισμα αυτό είναι 3147,20. Οι τιμές της στήλης 6 είναι το γινόμενο της 5 με το πηλίκο 441 δια 3147,20. Για το διαμέρισμα 1 του Β’ ορόφου η τιμή της στήλης 6 είναι ίση με 448x(441/3147,20). Η στήλη 7 είναι το άθροισμα 5 και 6. Οι τιμές της στήλης 8 είναι το πηλίκο των αντίστοιχων τιμών της στήλης 7 δια του αθροίσματος (5124,60) -επί 1000 για να προκύψουν τα χιλιοστά. Με ανάλογο τρόπο προκύπτουν και οι τιμές της στήλης 9 (αναλογούντα τετραγωνικά οικοπέδου). Για τα δύο τελευταία σου ερωτήματα: Δεν φαίνονται στα σχέδια οι κοινόχρηστοι χώροι; Πόση επιφάνεια έχουν; Παρ’ όλο που δεν έχω δει κατόψεις ή διάγραμμα κάλυψης, θεωρώ απίθανο να έχει γίνει χονδροειδές λάθος στα δεδομένα του πίνακα.1 point
-
Έλεγχος κατηγορίας 4: Για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών συνυπολογίζονται όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης του ακινήτου, με την εξαίρεση μη αυτοτελών αυθαίρετων χώρων εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές, καθώς και τακτοποιηθέντων ημιυπαιθρίων χώρων με τους νόμους ν.3775/2009, ν.3843/2010, ν.4014/2011 και ν.4178/2013 για τους οποίους έχει περαιωθεί η διαδικασία υπαγωγής. Συγκρίνουμε με τα πολεοδομικά μεγέθη που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Εάν, λοιπόν, έχεις αυθαίρετους κλειστούς χώρους 90τ.μ. (σύμφωνα με τα παραπάνω) και επιτρεπόμενη κάλυψη 180τ.μ. (ακόμα και με τους όρους που ίσχυαν όταν εκδόθηκε η άδεια), το ποσοστό υπερβαίνει το 40% και δεν μπορεί το αυθαίρετο να ενταχθεί στην κατηγορία αυτή. Για τον υπολογισμό του ποσοστού της αυθαιρεσίας με σκοπό τον προσδιορισμό του προστίμου, συγκρίνουμε με τα πολεοδομικά μεγέθη που προβλέπονται από τους ισχύοντες όρους δόμησης της περιοχής. Οπότε, στην περίπτωσή σου, το ποσοστό είναι 50%. Προφανώς δεν χρησιμοποιείται σωστά το ρήμα παραβιάζονται. Τα ποσοστά που υπολογίζουμε δεν είναι ούτε παραβίαση ούτε υπέρβαση. Υπολογίζουμε το ποσοστό της αυθαιρεσίας ως προς το επιτρεπόμενο μέγεθος.1 point
-
για διορθωσεις εδω https://www.lex.gr/ktimatologio-teleytaia-eykairia-gia-diorthoseis-se-296-ota-poies-perioches-kleinoyn-31-12-2020-ti-symvainei-an-den-diorthothoyn-ta-lathi/ και εδω https://www.lex.gr/prothesmia-diorthosis-ton-archikon-ktimatologikon-eggrafon-se-ktimatografimenes-perioches-meta-tin-enarxi-ischyos-toy-n-4821-2021-arthro-9/ Σχετικός σύνδεσμος ΕΔΩ1 point
-
Συνάδελφε σου συστήνω να συμβουλεύεσαι λογιστή, τουλάχιστον μέχρι ν' αποκτήσεις οικειότητα με τα φορολογικά. Τα 006 και 007 είναι σωστά. Άλλο είναι ο παρακρατηθείς φόρος, δηλαδή το 20% (892,80 στην περίπτωσή σου), και άλλο το παρακρατηθέν ποσό των ασφαλιστικών εισφορών. Το 892,80 δεν είναι έξοδο. Φορολογικά είσαι οιονεί μισθωτός και το φορολογητέο εισόδημα είναι ίσο με τα έσοδα (ποσό τιμολογίων) μείον τις ασφαλιστικές εισφορές που σου αντιστοιχούν (όχι του εργοδότη).1 point
-
Οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν καταβληθεί από τον εργοδότη σου μέσω ΑΠΔ. Το ποσοστό των εισφορών που σου αντιστοιχεί (και παρακρατήθηκε) εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδά σου. Στον πίνακα Ζ’ του Ε3 συμπληρώνονται τα έσοδα και τα έξοδα (περιέχονται και στο βιβλίο εσόδων-εξόδων). Οι εισφορές ανήκουν στα "διάφορα λειτουργικά έξοδα". Δεν γνωρίζω αν έχεις λάβει κάποια βεβαίωση για το ποσό αυτό ούτε αν το καταγράφεις ως έξοδο στο βιβλίο.1 point
-
το εψαξα λιγο και ρώτησα.... και υπάρχει εγκύκλιος, τελικά πρεπει με κάποιο τρόπο να διασφαλισεις την εξόφληση του οφειλωμενου ποσού είτε με εγγυητική, είτε με υποθήκη άλλου ακινήτου , είτε με παρακάρτηση υπερ ΕΦΚΑ/ΚΕΑΟ την ημέρα του συμβολαίου. https://www.efka.gov.gr/el/egkyklioi-kai-genika-eggrapha/egkyklios-23-14042021 απλα ταλαιπωρία και χαμένες ώρες..ειδικά οταν το τίμημα του συμβολαίου είναι μικρο....1 point
-
Γράφω το post γιατί ακούω διάφορα τρελά από συναδέλφους (κυρίως χομπίστες "τοπογράφους"). Έχουν μπερδέψει τα πράγματα και μεταδίδουν και στους πελάτες τους διάφορα, αγνοώντας ότι: Οι καταγραφές του κτηματολογίου είναι καταγραφή των τίτλων, όχι τίτλος. Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ αντικατάσταση των τίτλων από τις καταγραφές του κτηματολογίου. Έτσι σχεδιάστηκε το κτηματολόγιο, έτσι να γίνει η συλλογή των δεδομένων, έτσι γίνεται η κτηματογράφηση, με αυτές τις ακρίβειες κλπ. Ακούω ότι διάφοροι οριοθετούν σε περιοχές με διανομή με βάση το κτηματολόγιο. Αγνοούν τη διανομή, παίρνουν τις συντεταγμένες από το gov.gr και χαράσουν. Έχω ένα πολύ καλό για το τέλος: Άκουσα πρόσφατα από χομπίστα μηχανικό να λέει σε πελάτη του ότι σε περιοχή με διανομή επειδή η προανάρτηση (!!!!!!) λέει κάτι διαφορετικό από την διανομή και την υφιστάμενη κατάσταση (συρματοπερίφραξη), έχει δικαίωμα ο ένας όμορος να πάει την περίφραξή του εκεί που λέει η προανάρτηση, επειδή "έτσι λέει το κτηματολόγιο".1 point
-
Καλημέρα Skrats-Θα ήθελα να τοποθετηθώ εξ αρχής ως αντίθετη με το όλο σκεπτικό-Προφανώς οι συνάδελφοι,προσπαθούν να σε βοηθήσουν να βρεις λύση στο πρόβλημα σου,όπως κάνουν πάντα και εξαίρετα τόσα χρόνια.Εγώ θέλω να απευθυνθώ σε εσένα και να σε ρωτήσω: Πότε ακριβώς έγινε αυτοσκοπός μας να ανακαλύψουμε ό,τι υπάρχει και δεν υπάρχει σε νόμο για να κατατάξουμε ένα ακίνητο στην Κατηγορία 4,επειδή καταργήθηκε η 5? Υπάρχουν κατηγορίες ακινήτων που κακώς κατ 'εμέ βρέθηκαν βάσει νομοθεσίας με κακό συνδυασμό πλατφόρμας ΤΕΕ να βρίσκονται στην 5,αλλά υπάρχουν και τα ακίνητα που είναι δικαίως στην κατ.5. Έχεις ένα σπιτάκι 25 τ.μ. προ'55 και προσπαθείς να εντάξεις δίπλα σ αυτό ένα εξ ολοκλήρου αυθαίρετο 125 τ.μ. του 2002(!),σε περιοχή που η δόμηση απαγορεύεται πλέον. 1ον:Η άποψη μου είναι ότι το "ΝΑΙ" στην οικοδομική άδεια,για τα προ 55,αφορά μόνο στον επιβαρυντικό συντελεστή,που δεν θέλει ο νομοθέτης να χρησιμοποιηθεί για ακίνητο στο οποίο υπάρχει νομίμως υφιστάμενο κτίσμα.Και δικαίως. 2ον:Πουθενά στον νόμο δεν αναφέρει ότι αυτό το "ΝΑΙ" στο πεδίο "οικοδομική άδεια",σημαίνει σύγκρινε με τους προ '55 όρους δόμησης,και μάλιστα όταν τα αυθαίρετα σου είναι του 2002. Για μένα,τα παραπάνω είναι ...πατέντες που είναι παρακινδυνευμένο να χρησιμοποιούνται. Καταλαβαίνω πολύ καλά τι σημαίνει να μην προχωράει μια δουλειά,αλλά σου εφιστώ την προσοχή διότι "εφευρίσκοντας" τρόπους που δεν βασίζονται στην νομοθεσία,η μελλοντική ευθύνη θα είναι δική σου και ίσως να βαρύνει περισσότερο στην ζυγαριά από μία ρύθμιση που δεν έγινε... Τέλος,με τόσες ανακοινώσεις σχετικά με την επαναφορά της Κατηγορίας 5,είναι δεδομένο πλέον ότι κάποια στιγμή ο πελάτης σου θα μπορεί να εντάξει σε -όποια- νέα διαδικασία θα είναι αυτή,το ακίνητο του.1 point
-
Να αναφερθώ και γω στο θέμα, όπως πληροφορήθηκα από την πολεοδομία την Δευτέρα. ότι οι εξαιρέσεις παρ. 5 (αα), (αβ), (αγ), ισχύουν και στα νέα κτίρια κατοικίας, Επίσης με ενημέρωσαν ότι μπορούμε να τοποθετήσουμε σε τριώροφη μονοκατοικία την θέση του αμαξιδίου 0,80*1,30 μπροστά από το ασανσέρ. Και να αφήσουμε όδευση διαφυγής δίπλα.1 point
-
1. Καμία δουλειά δεν εχει ο επιβλέπων να μιλάει με τα συνεργεία. Ο επιβλεπων μιλάει με τον Κύριο του έργου ή τον γενικό Εργολαβο. 2. Απόλυτο δικαίωμα του ιδιοκτήτη να αλλάξει τον επιβλέποντα, τον πληρωνει και τον στελνει το καλο.1 point
-
Αν ο θεωρητικός πληθυσμός της δραστηριότητας είναι > 50 άτομα.1 point
-
1 point
-
Σωστά μην φτάνουμε στα άκρα ,Αν υπολογίζουμε και την ντουλάπα για αυθαίρετο ζητώ που καήκαμε.1 point
-
Όμως!μέχρι στιγμής και εφόσον το νέο ΦΕΚ δεν αναφέρει πλέον το ΣΑΥ-ΦΑΥ στα ειδικά δικαιολογητικά αλλά μας το ζητάει γενικά όπου απαιτείται βάσει του ΠΔ 305/96 καλό είναι να το διαβάσουμε προσεκτικά γιατί η ευθύνη πάλι πέφτει σε εμάς για το εάν απαιτείται ή όχι.Βάζω λοιπόν το λινκ https://www.e-nomothesia.gr/demosia-erga/proedriko-diatagma-305-1996.html όπου στο Παράρτημα ΙΙ διαβάζουμε ποιες εργασίες απαιτούν σχέδιο κλπ.1 point
-
Καλησπέρα!Συμπεριλήφθηκε στα γενικά δικαιολογητικά στο νέο ΦΕΚ 1843Β/13-5-20 και ενημερώθηκε το σύστημα να το εμφανίζει στα υποχρεωτικά αρχεία οπότε όποια εργασία κι αν επιλέξεις το βλέπεις αριστερά στα υποχρεωτικά.Άρα, εφόσον σε κάποια δεν απαιτείται βάσει νομοθεσίας,ξεπερνιέται λογικά ακριβώς με τον τρόπο που αναλύεις (βεβαίωση περί μη απαίτησης).1 point
-
Καταρχάς, οι κωδικοί που αναφέρεις φαίνονται σωστοί γι αυτήν την εργασία.... 3)Ναι,ανεβαίνει μαζι με το ΣΔΑ 4)Θα βρεις στο google ένα ΣΣΕΔ και θα αναζητήσεις πληροφορίες ή θα τις βρεις ήδη γραμμένες στο site τους γι αυτό...(θα επιλέξεις ΣΣΕΔ που υλοποιεί συμβάσεις με την περιοχή σου..),η εγγυητική είναι υπέρ Δημοσίου. 5)Ναι υπάρχει αν θεωρείς ότι δεν έχεις καθόλου απόβλητα στην συγκεκριμένη εργασία και το δηλώσεις σε ΥΠ.ΔΗΛ. (υπ'ευθύνη σου δλδ.) στην ΕΕΔΜΚ1 point
-
Καλημέρα!Το ΣΔΑ το συντάσσει και το σφραγίζει-υπογράφει ο Μηχανικός. Ο ιδιοκτήτης υπογράφει σύμβαση με την εταιρεία και την υπογεγραμμένη σύμβαση υποβάλλεις στο σύστημα μαζί με το ΣΔΑ. Ναι,υποβάλλετε και την εγγυητική1 point
-
Και πλέον φαίνεται να αλλάζει η κατάσταση και για τα ΑΕΚΚ, συνεννοείσαι και συνεργάζεσαι με τους ΟΤΑ, όταν δεν υπάρχει διαχειριστής.1 point
-
Βρίσκεσαι σε μία περιοχή όπου έχει κυρωθεί η πολεοδομική μελέτη (άρα και το διάταγμα όρων δόμησης) και εκκρεμεί ακόμη η κύρωση της πράξης εφαρμογής ! Αυτό που γράφεις περι ...."βεβαίωση οικοδομησιμότητας" εγώ δεν το ξανάκουσα ούτε το γνωρίζω. Όταν κυρώθηκαν πολλές πολεοδομικές μελέτες και αργούσαν να κυρωθούν οι τελικές "πράξεις εφαρμογής" αυτών τω μελετών εκδόθηκαν οι εγκύκλιοι 106/1986 (για τα πυκνά στις περιοχές πρώτης κατοικίας) και μετά η εγκ. 59/1987 που αφορά τις περιοχές Β' κατοικίας. Προκειμένου να εξετασθεί η δυνατότητα χορήγησης οικοδομικής αδείας πριν την κύρωση μιας Πράξης Εφαρμογής, Κάπου, εδώ στο φόρουμ, έδωσα τι πρέπει να περιέχει ο φάκελος για να εκδοθεί μία τέτοια άδεια πριν την κύρωση! Τωρα το ερώτημά σου είναι μάλλον τι γράφεις στην Δήλωση του Ν. 651/77 σε μία τέτοια περίπτωση (όχι?). Απο την στιγμή που η περιοχή έχει ένα κυρωμένο ρυμ σχέδιο... θεωρείται πως είναι εντός σχεδίου και ένα γεωτεμάχιο, που πληρεί τους όρους δόμησης που συνοδεύουν το ρυμοτομικό σχέδιο, είναι πλέον άρτιο και θα γίνει οικοδομήσιμο αν πληρώσει τις εισφορές που θα βάλουν οι πίνακες της Π.Ε. καθώς επίσης και αν εκπληρώνει όλους τους όρους που θέτει (ανάλογα που βρίσκεται) η μία ή η άλλη εγκύκλιος . ............................ γράφεις κάπως έτσι: :...……Δηλώνω ότι το οικόπεδο με στοιχεία Α,Β.. ..Α (Ε=…. τμ της καταμέτρησης από μελέτη η αποτύπωσης. Αποτελεί Διαιρετό ή μη τμήμα του γηπέδου τάδε του αγροκτήματος τάδε (όταν ήταν εκτός σχ.) και ότι υπάγεται στις διατάξεις του Ν. 1337/83(?) διότι βρίσκεται εντός του εγκ. ρυμ. Σχεδίου της επέκτασης του δήμου …..Ο.Τ…. οικ. …. Συμφωνα με το Π.Δ. …τάδε ΦΕΚ τάδε..... και όλα τα σχετικά. Επειδή εκκρεμεί η Π.Ε. Του Ρυμ Σχ. Οφείλει εισφορά σε γη και χρήμα που θα υπολογισθεί με την περάτωση αυτής. Το οικόπεδο Είναι / δεν είναι άρτιο (βλέπεις διάταγμα Ο.Δ.) και θα είναι οικοδ. Σύμφωνα και με εγκ. 106/86 ή 56/ 87 και με την ολοκλήρωση της Π.Ε. Γράφεις αν κάποιο τμήμα αυτού ρυμοτομείται (Ερυμ.=… π.χ. από δρόμο-πλατεία) κλπ. Νομίζω χρειάζεται αντ. Αξία περιοχής και απόσταση από θάλασσα. (κάπως έτσι είναι ένας σκελετός δήλωσης). .............................. Αυτά τα ξανάγραψα...................επειδή μπορεί να είναι, έστω στο ελάχιστο, χρήσιμα σε κάποιους συναδ. ....τα ξαναγράφω!!1 point
-
Πράξεις εφαρμογής. Λέει, ας πουμε, ένας δήμος : Θέλω για κάποιους λόγους να επεκτείνω το ρυμοτομικό μου σχέδιο. Γίνεται η μελέτη (πάντα) ενός ΓΠΣ που θα καθορίσει (γενικές γραμμές) προς τα που θέλει να προεκταθεί και έτσι ξεκινά την επέκταση του Ρ.Σ. του δήμου. Δημιουργείται λοιπόν σε μία περιοχή, που μέχρι τότε ήταν ΕΚΤΟΣ σχεδίου, ένα νέο πολεοδομικό περιβάλλον όπου σχεδιάζονται οικοδομ. Τετράγωνα, δρόμοι πλατείες, πάρκινγκ, ....κλπ, κλπ. Σε "πρώτη φάση" πρέπει να κυρωθεί το Ρυμοτομικό αυτό σχέδιο. Εδώ πρέπει να σκεφτείς πως εκεί, ας πούμε, που θα γίνει μία πλατεία θα είναι το χωράφι κάποιου που έτσι........ "χάνεται". Αυτό όμως δεν είναι δίκαιο. Αυτός ο ιδιοκτήτης πρέπει να πάρει κάπου αλλού! Γιαυτό λοιπόν ξεκινά η νέα φάση που πρέπει να διορθώσει τις.... αδικίες και όχι μόνο. Γι' αυτό λοιπόν παίρνουμε από όλα τα τεμάχια εισφορά σε γη αλλά και σε χρήμα. Κάπου στον νόμο 1337 αναφέρονται τα ποσοστά αυτών των εισφορών! Τώρα για να καταλάβεις το μηχανισμό μιας πράξης εφαρμογής πρέπει το Ν. 1337/83 να τον διαβάσεις καλά αλλά ΚΑΙ να τον καταλάβεις. Φυσικά και τους μεταγενέστερους που έχουν σχεση με τις επεκτάσεις. Δημιουργούνται έτσι οι πίνακες (90cm x30cm) της ΠΕ . Εκεί αναγράφεται για κάθε ιδιοκτησία η πορεία της μέσα στην πράξη. Από την στιγμή που οι πίνακες αυτοί παν στο υποθηκοφυλακείο και μεταγραφούν η πράξη είναι πλέον κυρωμένη. Ο πίνακας αυτός θεωρείται και .. ..συμβόλαιο. Αν στην πορεία κάποιος διαπιστώσει ένα λάθος μπορεί με απλές διαδικασίες να κάνει "Διορθωτική πράξη" που αφορά μόνο την σελίδα στην οποία υπάρχει το οικόπεδό του. Προσοχή: Όπως και όλα τα Ρυμ. Σχεδ. μία Π.Ε. συνοδεύεται πάντα από ένα διάταγμα ρυμοτομίας. Αν η Πράξη σταματήσει στην κύρωση μόνο των Ρυμ Σχεδίων τότε η πράξη δεν είναι τελειωμένη. Δεν γνωρίζουμε τις τελικές ιδιοκτησίες. Οικοδομική Αδ. βγάζουμε με κάποιες εγκυκλίους (προυποθέσεις) που πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε οικόπεδα πυκνά δομημένα και αν τυχόν πάρουμε κάτι παραπάνω, στην τελική τακτοποίηση το πληρώνουμε σε "χρήμα". Στην δήλωση 651 γράφουμε αρτιο αλλά θα καταστεί οικοδομήσιμο με την κύρωση της Π.Ε. και χρωστάει εισφορά σε γη και χρήμα....... Επειδή είσαι νέα στο χώρο μπορείς (και μαζί με 'σενα και οι άλλοι νέοι συνάδελφοι) εδώ στο φορουμ να βρεις πολλές ενότητες που έχουν θέμα τους τις Πράξεις εφαρμογής. Εγώ απλά ήθελα απλά να σου δώσω ένα κίνητρο . Τίποτα παραπάνω. Το θέμα είναι πολύ -πολύ μεγάλο.1 point
-
1 point
-
Μπορεί να έχει πολύ πληροφορία επάνω αλλά είναι πολύ απλό. Παίρνεις τις συντεταγμένες όλων των ομόρων από το κτηματολόγιο (με αίτηση) και φτιάχνεις με αυτές την κατάσταση των γηπέδων όπως υπάρχει τώρα στο κτηματολόγιο.(η πρώτη φάση του διαγράμματος) Αφού θα έχεις μετρήσει και στο πεδίο, βάζεις επάνω στο ίδιο σχέδιο και την πραγματικότητα.Θα πρέπει δηλαδή να έχεις καλύψει στο πεδίο όλη την πληροφορία που χρειάζεται γύρω γύρω από τα σύνορα του δικού σου γηπέδου.Εννοείται πως αν υπάρχουν δρόμοι ή άλλοι κοινόχρηστοι χώροι αποτυπώνονται και αυτοί. Μετά τη σχεδίαση και των 2 καταστάσεων (κτηματολόγιο και πραγματικότητα) θα δημιουργηθούν τμήματα από τα γήπεδα τα οποία θα πρέπει να δώσει (ή να πάρει) ο κάθε γείτονας στο δικό σου για να προκύψουν τα τελικά σύνορα.Αυτό που κάνεις λοιπόν για κάθε γείτονα ξεχωριστά είναι: Πινακάκι με συντεταγμένες του όλου γηπέδου πριν την αλλαγή όπως φαίνεται τώρα στο κτηματολόγιο, πινακάκια με συντεταγμένες σε όλα τα τμήματα μικρά ή μεγάλα που θα αλλάξουν από αυτήν την ιδιοκτησία και στο τέλος ένα πινακάκι με συντεταγμένες του τελικού γηπέδου.Αυτό θα κάνεις σε όλους τους γείτονες που ζητάς να γίνει διόρθωση ορίων.Βέβαια θα κάνεις το ίδιο και σε αυτό που ζητάς να κάνεις τη διόρθωση., το δικό σου . Πινακάκι με συντεταγμένες όπως ήταν στο κτηματολόγιο και πινακάκι με το τελικό γήπεδο όπως θα προκύψει μετά τη διόρθωση ορίων που θα είναι και το τελικό ζητούμενο μετά το πέρας της διαδικασίας.Δε χρειάζεται να ξανακάνεις τα πινακάκια με συντεταγμένες των τμημάτων που θα αλλάξουν γιατί υπάρχουν ήδη αφού τα έκανες για κάθε γείτονα.Αυτά1 point
-
Όπως είπε σωστά ο Δημήτρης σε προηγούμενα ποστ όταν υπάρχει εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη (δηλαδή ΦΕΚ) τότε το οικόπεδο (πλέον) διαπιστώνεται αν είναι άρτιο από τους όρους δόμησης της μελέτης. Οικοδομήσιμο καθίσταται μετά από την κύρωση της πράξης εφαρμογής (και μεμονωμένης) και την πληρωμή της εισφοράς σε χρήμα.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-