Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.040


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.962


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.526


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/04/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @Decision_Maker-Καλησπέρα,και σ ευχαριστώ για το ερώτημα,γιατί μου δίνει την ευκαιρία να διατυπώσω πιο σωστά γιατί συμφώνησα με τον Ιάσονα.Δεν έχω διαβάσει κάποια διάταξη από την οποία να προκύπτει η σύνταξη εξαρτημένου Τοπογραφικού διαγράμματος γενικά για την Ταυτότητα κτιρίου (ή μπορεί και να μην τη γνωρίζω). Αλλά,επειδή το θέμα είναι "ακίνητο με προ '55 κτίσμα",και το ερώτημα του συναδέλφου ήταν προφανές ότι αφορά ακίνητο,για το οποίο δεν υπάρχουν στοιχεία οικοδομικής άδειας (ή ρύθμισης κλπ.),θεώρησα αυτονόητο ότι θα συνταχθεί Τοπογραφικό διάγραμμα βάσει του άρθρου 83 του 4495,γιατί πώς αλλιώς θα γίνει η δικαιοπραξία (και κατ' επέκταση,από πού θα προκύψουν οι επιφάνειες οικοπέδου/γηπέδου που απαιτεί η ταυτότητα;).
    4 points
  2. Καλημέρα Βασίλη, μην ρωτάς εδώ, ρώτα καλύτερα τον ιδιοκτήτη, αυτός ξέρει καλύτερα κι ό,τι θες θα στο δώσει....
    3 points
  3. ένα εργαλείο χρήσιμο για τη βεβαίωση δασικού είναι αυτό το οποίο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ οπότε πηγαίνοντας στο Δασικό Χάρτη και πατώντας το ΚΑΕΚ βρίσκεστε π.χ το αγρ/χιο π.χ αυτό στη συνέχεια πατώντας το κατάλληλο εικονίδιο έρχομενοι εδώ μπορείτε με το εργαλείο απόκομμα να επιλέξετε μόνο την εικόνα και τις συντεταγμένες του γεωτεμαχίου και να την επικολλήσετε στο αρχείο word π.χ αυτό ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΑΣΙΚΟΥ.docx και τυπώνοντας -σφραγίζοντας -τελειώσατε
    2 points
  4. ΚΑΝΑ ζητάμε από τον ιδιοκτήτη, να φέρει ΟΛΑ απαιτούμενα (γραπτά για να μη χάνετε), ο οποίος τα ζητάει από τον μηχανικό του (ο δεύτερος αποκλείεται να μην έχει ολοκληρώσει τη δουλειά του μετά από τόσα χρόνια 😁) και αν τυχόν δεν καταφέρουν να συνεννοηθούν (το πιο πιθανό δηλαδή ), τότε προκύπτει έξτρα δουλειά: με εξουσιοδότηση του ιδιοκτήτη ζητάτε από το ΤΕΕ να σας παραχωρήσει τα αρχεία που συνοδεύουν τη δήλωση του ν. 4178/13. Αυτό ακριβώς δηλαδή που έγραψε ο ΙΑΣΟΝΑΣ !!!
    2 points
  5. μόνον ως πρόβλεψη αφού, αν ισχύσει η κατάργηση των παρεκκλίσεων (και δεν αρχίσουν οι παρατάσεις), δεν θα μπορεί να κατασκευαστεί
    2 points
  6. Αυτό εννοεί Δημήτρη, ότι ακόμα και για αδόμητο θα πρέπει να γίνει Η.ΤΚ για να μεταβιβαστεί.Το 20-εύρω είναι προαπαιτούμενο για το πιστοποιητικό πληρότητας και όπως το έχουμε εξ αρχής στο σχετικό θέμα αναλύσει, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα με όσα οικόπεδα/γήπεδα εμπεριέχουν κατασκευές-ναι μεν αυθαίρετες, πλην όμως τέτοιες (πχ συρματοπεριφράξεις) που εμπίπτουν στις εξαιρέσεις άρθρου 82 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 81 και έτσι το ακίνητο μεταβιβάζεται χωρίς τακτοποίηση. Για την ΗΤΚ όμως αδόμητο θεωρείται το οικόπεδο/γήπεδο στο οποίο οι κατασκευές που υπάρχουν (αν υπάρχουν) δεν απαιτούν την έκδοση καμίας Ο.Α και καμίας έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Άρα, λόγω αυτού του "στρεβλού" ορισμού σε αναγκάζει να πας για τακτοποίηση, ενώ προ ΗΤΚ απλώς θα το μεταβίβαζες ως αδόμητο (ή ως εμπίπτων στις εξαιρέσεις) χωρίς ρύθμιση. Βάλε τώρα και το 20 ευρω που λέει ο φίλος παραπάνω που μπορεί να έχει καμιά 15-20-αριά κομμάτια με ελιές, δεξιά-αριστέρά και ανεβαίνει 20 η πίεση (χάριν και του 20 Ευρω...)
    2 points
  7. Version X6.3

    85.719 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Καλημέρα. Ήθελα να ενημερώσω για το παρακάτω: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/#/ Το οποίο αν και σε ημιτελή μορφή μάλλον έχει πχ. στην Θεσ/νίκη που είμαι εγώ αξιόλογες πληροφορίες.
    1 point
  9. Δεν έχω ιδέα τι ήθελε να πει.... Αν και δική μου άποψη οι Μηχανικοί θα είχαμε πολλά να συμπληρώσουμε στα αιτήματα σχετικά με το ζήτημα αυτό και όχι μόνο τα ΤΑΠ κλπ.... Αλλά την ουσία της πλατφόρμας.... που ΠΑΣΧΕΙ ακόμα ....
    1 point
  10. @architect83 Με πρόλαβε και απάντησε σε όλα ο συνάδελφος @Tasosthe1. Μια φιλική συμβουλή : διαβάστε πολύ προσεκτικά ποιά τα ζητούμενα των προκηρυσσόμενων θέσεων. Θα καταθέτατε ΔΠΥ, χωρίς να υπάρχει κανένας απολύτως λόγος.
    1 point
  11. Μόλις τώρα το είδα συνάδελφε που το επισήμανε ο ΚΑΝΑ, καλημέρα συνάδελφε ΚΑΝΑ, βλέπω και στο κομπιουτεράκι καλός. Είδα και μια δημοσίευση που έκανες με κάποιους χάρτες που έχουν βάλει στο site gov.gr να βλέπουμε ένα οικόπεδο, αν είναι δασικό. Καλό, μου άρεσε η παρουσίαση που έχεις κάνει.
    1 point
  12. Σίγουρα μπορεί. Το αν συμφέρει όμως, σηκώνει πολλή συζήτηση, με λογιστή - γνώστη. Το βασικό κριτήριο είναι τι τζίρο προβλέπει ότι θα κάνει με το μπλοκάκι.
    1 point
  13. Έτσι όπως μου είπαν, ναι. Βέβαια, με τον ΑΣΕΠ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι. Αλλά δε νομίζω να ακυρώσουν εμπειρία επειδή η βεβαίωση χρόνου ασφάλισης είναι από το τμήμα ιστορικού ασφαλιστικού και οχι από το τοπικό έφκα (αφού όλα τα τμήματα υπάγονται στον ίδιο οργανισμό e-efka).
    1 point
  14. Στο ΤΕΕ δες εδώ με επισημάνσεις TAYTOTHTA 1_manual_v11.pdf και σε word χωρίς όλες τις επισημάνσεις TAYTOTHTA 1_manual_v1.docx
    1 point
  15. Και στα μέρη μου δεν ζητείται το συγκεκριμένο. Και μάλιστα από υπαλλλήλους έμπειρους και υπέρ του δέοντος τυπικούς Αλλά Αφού δεν το ζήτησε η ΥΔΟΜ και ταυτόχρονα η αρμόδια ΤΥ (του Δήμου κι αυτή) δεν το χορηγεί, γιατί παιδεύεσαι? και μια ερώτηση για προβληματισμό Έστω ότι το γήπεδο δεν έχει άμεση πρόσβαση σε αγροτικό δρόμο αλλά εξυπηρετείται μέσω δουλείας. Πώς θα πάρει έγκριση εισόδου-εξόδου από τη στιγμή που κάτι τέτοιο (μέσω δουλείας) δεν επιτρέπεται?
    1 point
  16. Εννοείται πως ναι. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι πρέπει να προσκομίσεις ασφαλιστική ενημερότητα. Δεν σε υποχρεώνει κανείς ούτε να δουλεύεις τώρα, ούτε να καταβάλλεις ασφαλιστικές εισφορές. Το ζητούμενο τους είναι να αποδείξεις εμπειρία μέσω βεβαίωσης εμπειρίας χρόνου ασφάλισης (ή προϋπηρεσίας για τους μισθωτούς) σε οποιοδήποτε παρελθόν χρονικό διάστημα. Ιδανικά δε, ογδόντα τέσσερις μήνες για να λάβεις τη μέγιστη μοριοδότηση.
    1 point
  17. ΚΑτά τη γνώμη δεν είναι σωστό αυτό διότι από πριν δεν μπορεί κάποιος να γνωρίζει αν θα του χορηγηθεί προέγκριση οικοδομικής άδειας, η οποία δίνει τελικά την οικοδομησιμότητα δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 40. Δεν είναι σίγουρο. Άρα αυτή η αβεβαιότητα δεν πρέπει κατά τη γνώμη μου να εκφραστεί με βεβαιότητα.
    1 point
  18. Το απαντήσαμε και στο άλλο θρεντ, αλλά εδώ ταιριάζει πιο πολύ. Στο τέλος του 99.η.ββ λέει αυτό: Για τα κτίρια που έχουν ήδη υπαχθεί στο ν.4178/2013, η υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας ή τεχνικής έκθεσης, εφόσον αυτή απαιτείται με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου ως αυτή ορίζεται στα άρθρα 53επ., Νομίζω πιο ξεκάθαρο δεν γίνεται. Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου θα υποβάλεις.
    1 point
  19. Καποιες εξετασεις γινονται και στα ελπε οπως οφθαλμιατρος , μην αγχωνεσαι οι ιατρικες δεν ειναι κατι , ενα γενικο τσεκ ειναι, πρεπει να υπαρχει κατι πολυ σοβαρο για να κοπει καποιος
    1 point
  20. Συνάδελφοι, δεδομένου του ότι ο Νόμος για την ΗΤΚ αναφέρει οτι η απαίτηση υποβολής ΜΣΕ καθορίζεται σύμφωνα με το Αρθρο 99 Ν. 4495/2017, όπου αρχικά περιγράφει το γενικό σύνολο για το οποίο απαιτείται ΜΣΕ (σε Κατ. 4-5 εκτός Σ1 για : εξ ολοκλήρου αυθαίρετα, 4178 ΔΕΔΟΤΑ Υ, αυθαίρετες προσθήκες-τροποποιησεις, αλλαγές χρήσης) και από κάτω συνεχίζει με τις εξαιρέσεις-απαλλαγές απαίτησης ΜΣΕ επί του γενικού αυτού συνόλου, αυτό δεν σημαίνει ότι ακόμα και αν έχω 4178 (που δε μεταφέρεται στο 4495) με ΔΕΔΟΤΑ Υ, μπορώ να έχω απαλλαγή από υποβολή ΜΣΕ στην ΗΤΚ εφόσον τεκμηριώσω ότι οι αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται σε κάποια από αυτές τις εξαιρέσεις; Προσωπικά μου είναι σαφές ότι έτσι όντως ισχύει με βάση το κείμενο του Νόμου, αλλά θα ήθελα και τη γνώμη σας.
    1 point
  21. εφόσον είναι διακοσμητικά στοιχεία δεν βλέπω το λόγο να μετράνε στην επιφάνεια των εξωστών. Εξάλλου σύμφωνα με τον ορισμό του ανοικτού εξώστη στο ΝΟΚ δεν θεωρούνται καν εξώστης για να τα μετρήσεις Ανοικτός Εξώστης(μπαλκόνι) είναι η οριζόντια προεξοχή του δαπέδου ορόφου ή του δώματος, που προβάλλεται πέρα από τις επιφάνειες των όψεων του κτιρίου και χρησιμοποιείται για την προσωρινή παραμονή ανθρώπων ή και την προσπέλασή τους προς χώρους κύριας ή βοηθητικής χρήσης. Επιτρέπεται επί του ανοικτού εξώστη, η κατασκευή υδάτινων στοιχείων, με την προϋπόθεση της διασφάλισης ελεύθερου ύψους 2,20 μ. πάνω από την τελική στάθμη του ύδατος και κάτω από την χαμηλότερη στάθμη του φέροντος οργανισμού του υδάτινου στοιχείου.
    1 point
  22. @hektor} Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Το συνοπτικό βιβλίο θα ενημερωθεί όταν λυθεί το πρόβλημα με τον χαρακτηρισμό.
    1 point
  23. Όλα αυτά τα σοβαρά θέματα θα στα λύσει μηχανικος της εμπιστοσύνης σου.
    1 point
  24. Σιγά μην δεν άφηνε την ευκαιρία το αγαπητό μας ΤΕΕ να βάλει extra παραδάκι στο πορτοφόλι του!!!! Γι' αυτό "σκοτώνεται" και φτιάχνει αυτές τις super ντούπερ ηλεκτρονικές εφαρμογές του 2050!!!
    1 point
  25. Ότι έχει αναφερθεί είναι σωστό. Ο μηχανικός δεν έχει καμία υποχρέωση να αναγράψει είδος δέντρων. Αυτά να πάει να τα πουλήσει αλλού. Αυτό που την ενδιαφέρει (και θα της δώσει την πληροφορία ο πωλητής) είναι αν έχει ελιές (συντ/της 1.40 στο ΑΑΓΗΣ) και αν έχει τουλάχιστον 10 8 δέντρα/στρέμμα ώστε να βάλει τον συντελεστή καλλιέργειας και να μην το θεωρήσει μονοετή καλλιέργεια (συντ/της 1). οδηγία του εντύπου ααγης: 4. ΑΓΡΟI ΜΕ ΠΟΛΥΕΤΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ Ή ΔΕΝΔΡΩΝΕΣ είναι οι εκτάσεις που καλύπτονται από συστηματικές καλλιέργειες δενδρωδών φυτών με εμπορεύσιμους καρπούς ή ξυλεία, με πυκνότητα τουλάχιστον οκτώ δένδρων ανά στρέμμα. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και οι αμπελώνες. Εκτάσεις με διάσπαρτα δένδρα με εμφανή χαρακτηριστικά έλλειψης συστηματικής εκμετάλλευσης ή λιγότερα από οκτώ δένδρα ανά στρέμμα, υπάγονται στην κατηγορία των αγρών μονοετούς καλλιέργειας. Αν δεν δείχνεις σημείο υδροληψίας (ενεργό ή ανενεργό) δεν έχεις καμία υποχρέωση να δηλώσεις το οτιδήποτε. Εξάλλου στο συμβόλαιο βάζει τον πωλητή να δηλώνει υπευθύνως ότι δεν υπάρχει σημείο υδροληψίας. Έλεος πια με την κάθε μια που ζητάει ότι της κατέβει στο κεφάλι... Δημήτρη ο μηχανικός δεν μπορεί να υπογράψει "καθαρή" δήλωση σε περίπτωση κατά παρέκκλιση αρτιότητας γηπέδου με Ε<4.000 τμ, καθώς η κατ εξαίρεση οικοδομησιμότητα του άρθρου 40 δίνεται μόνο με την έκδοση προέγκρισης Ο.Α. Άρα, αν δεν την έχει θα πρέπει να γράψει ότι το γήπεδο θα καταστεί οικοδομήσιμο μόνον μετά την έκδοση προέγκρισης Ο.Α δυνάμει του Α 40 Ν. 4759/20 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.
    1 point
  26. @aneida Καλημέρα,διαφωνώ με τον συνάδελφο παραπάνω,η χρήση για τις αγροτικές αποθήκες είναι "Υπηρεσίες",βάσει όλων των σχετικών Ε/Α του ΤΕΕ (βλ.και πρόσφατη 2478),εκτός αν στην αγροτική αποθήκη γίνεται μεταποίηση (βλ.Παράρτημα Α)
    1 point
  27. Αυτό ακριβώς που αναφέρει ο @Faethon, αν απαιτείται. Πχ, για μια αποθήκη (πολυκατοικίας ή επιχείρησης), δεν απαιτείται ΠΕΑ, τι σημαίνει οτι δεν εκδοθεί πιστοποιητικό ΗΤΚ? Φυσικά και θα εκδοθεί , απλά ο μηχανικός πρέπει να αναφέρει οτι η συγκεκριμένη χρήση δεν ανήκει στις κατηγορίες έκδοσης ΠΕΑ, συνεπώς δεν απαιτείται έκδοση του. Συνάδελφοι μην πνίγεστε σε μια κουταλιά νερό 😃, εκτός των ειδικοτήτων <όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω>, υπάρχουν κι άλλες ειδικότητες μηχανικών που ξέρουν πολύ καλύτερα το κεφάλαιο ΚΕΝΑΚ.
    1 point
  28. Καλησπέρα. Επειδή έκανα πρόσφατα τη διαδικασία, για όσους ενδιαφέρονται για το e-παραβολο συμπληρώνετε αυτά για Α' τάξης.
    1 point
  29. για τα μη δασικα, εδω https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ https://dasarxeio.com/wp-content/uploads/2021/06/53819_1924_2021.pdf Η δηλωση του 651 ειναι ανεξαρτητη απο τα "δασικα" Εαν αυτα τα "δασικα" δεν υπηρχαν ...δεν θα την εβαζες;;; Σου την ζηταει και ο συμβ/φος για να υπολογισει τον αντικειμενικο. Την βαζεις στο ιδιο τοπογραφικο. [και αφου γραψεις οτι δεν υπαγεται στις διαταξεις του ν. 1337....θα σου ζητησει να γραψεις...., '"και δεν οφειλει εισφορα σε γη και χρημα"...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.