Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. John_Smith

    John_Smith

    Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      32


  2. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      1.745


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.159


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.557


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/04/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Δεν χρειάζεται, γιατί στον νόμο αναφέρεται σαφώς ότι η διαμερισμάτωση αντιστοιχεί σε όροφο (που περιλαμβάνει και τον κοινόχρηστο χώρο). Η τακτοποίηση γίνεται με υπέρβαση δόμησης με μειωτικό για την αλλαγή σε κατοικία, διαφορετική διαμερισμάτωση όπου θα φανεί η επέκταση των 2,50 τ.μ. και αναλυτικό προϋπολογισμό για τα υπόλοιπα. Πρόσεξε όμως, γιατί η αλλαγή στις επιφάνειες κοινοχρήστων και ιδιοκτησίας σημαίνει τροποποίηση σύστασης. Εάν —για οποιοδήποτε λόγο— δεν μπορέσει να γίνει, τότε δημιουργείται πρόβλημα στο ακίνητο από συμβολαιογραφικής άποψης. Γενικά όχι, αλλά δώσε κάποιο στοιχείο παραπάνω. Μόνο το κατάστημα υπάρχει στο ισόγειο; Ο διάδρομος εξυπηρετεί τους ορόφους; Προβλεπόταν κοινόχρηστος χώρος που έγινε μεγαλύτερος;
    7 points
  2. Σύμφωνα με το άρθρο 4 της ΥΑ 7577/105 (ΦΕΚ 334Β’/29.01.2021) : Η ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας, κατόπιν έκδοσης άδειας για εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στο ακίνητο που μεταβάλει πολεοδομικά -κτιριολογικά μεγέθη, πραγματοποιείται υποχρεωτικά εντός χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών από τη λήξη ισχύος της αδείας ή εντός τεσσάρων (4) μηνών από την ολοκλήρωση των εργασιών. Υπεύθυνος για την ενημέρωση είναι ο επιβλέπων μηχανικός και, σε περίπτωση που η διοικητική πράξη δεν απαιτεί ορισμό επιβλέποντα, ο κύριος του έργου, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Αυτό αναφέρει το ΦΕΚ για την ΗΤΚ. Γνώμη μου είναι πως στο κομμάτι της ΕΕΔΜΚ και της ΗΤΚ τα πράγματα είναι πολύ μπερδεμένα και θέλουν οπωσδήποτε διευκρίνηση. Ο νόμος δεν διακριτοποιεί την απαίτηση ΗΤΚ από το αν υπάρχει επιβλέπων μηχανικός ή όχι αλλά από το αν η πράξη μεταβάλλει "πολεοδομικά-κτιριολογικά μεγέθη". Με τους χρωματισμούς δεν υφίσταται αλλαγή των όψεων, άρα μεταβολή κτιριοδομικού μεγέθους... Επομένως άποψη μου είναι πως σε αυτή την περίπτωση δεν απαιτείται ΗΤΚ. Αλλά όπως είπα αυτό είναι άποψη μου. Γενικά και στο ΤΕΕ αυτό πιστεύουν, όμως είναι σημείο που σίγουρα χρήζει διευκρίνησης..
    4 points
  3. Καλημέρα Οπότε καταλήγουμε να περαστεί ως διαμερισμάτωση. Αν υπάρχει κάπου σε εγκύκλιο ή ερωτοαπάντηση καλό θα ήταν να το έχουμε. Ευχαριστώ
    4 points
  4. Το ότι η ΓΥΣ στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ξαναμέτρησε- ξαναυπολόγισε και έδωσε νέες τιμές στα Τριγ. σημεία είναι αλήθεια. Οι διαφορές στις τιμές έως και 7μ (κατα μέσο όρο 5μ). Αυτό το γεγονός σίγουρα έιχε επιπτώσεις στις τιμές των συντ/νων και στις διανομές της τοπογραφικής Υπ. , αφού χρησιμοποίησε τα σημεία αυτά μαζί και τις πολλές πυκνώσεις που έκανε. Το θέμα είναι πολύπλοκο και δεν λύνεται μόνο με Μετασχηματισμό των σημείων. Ξέρουμε όλοι (εγώ απλά θέλω να το πιστεύω) πως η τοπογραφική, για τις διανομές της, χώριζε το κάθε "μεγάλο" φύλο της ΓΥΣ σε 6. μικρά φύλλα και στα τριγωνομετρικά της, ακόμη και σ' αυτά της ΓΥΣ που χρησιμοποιούσε, έδινε αυτές τις τιμές που έβγαιναν υπολογιστικά από τους "πίνακες Ρίζου". Αυτοι οι πίνακες δεν είναι ευρέως διαδιδομένοι. Ίσως να υπάρχουν συν που δεν άκουσαν τίποτα γι' αυτούς. Ήταν το βασικότερο εργαλείο της τοπογραφικής υπηρεσίας. (ίσως θα έπρεπε να το δίνουν ακόμη και οι σχολές). Έτσι κάνεις επάγγελμα και όχι ΜΟΝΟ με τα τα gps κλπ, κλπ. Έκανα, πριν κάποια χρόνια, να τα δώσω εδώ στο φόρουμ .... και βρήκα το μπελά μου. Θα το προσπαθήσω και με την ευκαιρία αυτού το θέματος. ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΩΝ M. Ρίζου.pdf
    2 points
  5. Αγαπητέ συνάδελφε προσοχή στο παραπάνω καθώς δεν συμφωνώ 100% με το σκεπτικό σου. Κάποτε, στο οικόπεδο που σε αφορά, έγινε σύσταση καθέτων σε συνολική έκταση 1600τ.μ. Σήμερα, με νεώτερη καταμέτρηση, προκύπτει 1700τ.μ., σημαντικότατη διαφορά προς τα πάνω. Είναι λοιπόν προφανές ότι, αυτό κανονικά οδηγεί στην ανάγκη τροποποίησης της σύστασης καθέτων για όλο το οικόπεδο. Και είναι λογικό: τα 100τ.μ. παραπάνω που βρήκες, θα πρέπει να επιμεριστούν στις κάθετες με τρόπο που να είναι αποδεκτός από όλους. Διότι, αν αφήσεις τα όρια αποκλειστικής χρήσης ως έχουν, είναι σαν να αποφασίζεις με τον πελάτη σου μονομερώς έναν νέο καταμερισμό αυτών των τμημάτων. Δεν μιλάμε για αδιαίρετο οικόπεδο που εκεί, οι συγκύριοι σε μία νέα καταμέτρηση ζημιώνονται ή οφελούνται αναλογικά το ίδιο. Όταν λοιπόν σε οικόπεδο με κάθετες προκύπτουν διαφορές, είναι λογικό οι συμβολαιογράφοι να απαιτούν τροποποίηση της σύστασης ώστε να συμβληθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Κάποιες φορές αυτό είναι χαοτικό (πχ πολλές κάθετες και οριζόντιες επί καθέτων κλπ) και για αυτό ο συμβολαιογράφος σου, πιθανώς θέλει να το αποφύγει. Στην ουσία είναι σαν να σου λέει: ή δείχνεις το οικόπεδο 1600 κρύβοντας το πρόβλημα κάτω από το χαλί, ή το δείχνεις 1700 και ανοίγουν οι ασκοί του αιόλου. Είναι προφανές ότι η σωστή από μέρους σου επιλογή είναι η δεύτερη και ας βγάλουν μετά άκρη οι συνιδιοκτήτες. Πέραν της απόκλισης του κτηματολογίου 10%, για τα οικόπεδα ο Ν.4495/17 προβλέπει ανοχές 5% επί του εμβαδού, ώστε να βγει άδεια χωρίς να απαιτείται διόρθωση τίτλου, όπου υπάρχουν τοπογραφικά με ημερομηνία μέχρι τις 8/8/2013. Τα 100τ.μ. στα 1600τ.μ. είναι ποσοστό άνω του 5%, επομένως για να εκδοθεί άδεια στο οικόπεδό σου πρέπει ούτως ή άλλως να γίνει αναφορά στην νεότερη καταμέτρηση που έκανες. (κατ'εμέ αυτό = τροποποίηση σύστασης). Για το ότι δέχονται αποκλίσεις ακόμα και σε σχέση με περυσινά τοπογραφικά, όπως αναφέρεις, διατηρώ αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτό είναι σύννομο, καθώς σύμφωνα με έγγραφο του ΥΠΕΝ για το θέμα, εκφράζεται η άποψη ότι για τοπογραφικά μεταγενέστερα της ημερομηνίας 8/8/2013 απαιτείται έστω η μέτρηση εντός ανοχών του Ν.4495/17. Το τελευταίο μάλιστα δεν το έχουν δεχτεί και κάποιες ΥΔΟΜ (πχ Νέας Ιωνίας) και απαιτούν "μηδενικές αποκλίσεις". Περιπτώσεις κατά τις οποίες, σε οικόπεδα κάθε τμήμα καθέτου στην πάροδο των ετών κάνει τη δική του "καταμέτρηση επί του συνολικού οικοπέδου", έχω δει, και θεωρούνται προβληματικές καταστάσεις και με όσες ΥΔΟΜ έχω μιλήσει σχετικά με το θέμα ανέφεραν ότι ζητούν τροποποίηση της σύστασης.
    2 points
  6. Πάλι προσωπική γνώμη: πριν την διοικητική πράξη δεν νομίζω ότι χρειάζεται συμπλήρωση ταυτότητας. Εννοώ ότι δεν απορρέει πουθενά ότι είναι προαπαιτούμενο για να εκδοθεί η ΟΑ ή η ΕΕΔΜΚ. Πιστεύω ότι το λεκτικό "ενημέρωση" είναι κακή διατύπωση... Βέβαια, δεν σου απαγορεύει κανείς να εκδόσεις ΗΤΚ, να εκδόσεις την ΟΑ/ΕΕΔΜΚ και μετά εντός του 4μήνου να ενημερώσεις την ΗΤΚ με την νέα διοικητική πράξη. Και σε άλλο νήμα είπαμε ότι η ΗΤΚ μπορεί να τροποποιείται: εξάλλου αυτός είναι ο σκοπός της, να ενημερώνεται με το τί έχει συμβεί στην ιδιοκτησία. Η τροποποίηση της μετά την ΕΕΔΜΚ είναι απλή. Αν στο μεσοδιάστημα συμβούν αυθαιρεσίες, προφανέστατα ο μηχανικός ενημερώνει τον πελάτη για τις νόμιμες συνέπειες και προφανέστατα δεν κάνει την δουλειά, αφού πρώτα δηλώσει παραίτηση από την επίβλεψη του έργου που "είχε αναλάβει".. είναι πολύ απλό...
    2 points
  7. Όλα αυτά που αναφέρεις είναι οι προϋποθέσεις για ένταξη/τροποποίηση Σ.Ο.Ι. κτλ. και δεν διαφωνώ. Το πως περιγράφεται όμως στο φύλλο καταγραφής δεν απαντάται...Το να βάλουμε ως ΥΔ επιφάνεια που έχει ήδη μετρήσει στον ΣΔ μου φαίνεται τελείως παράλογο.
    2 points
  8. οι ΘΣ πιλοτης δεν έχουν χιλιοστά (εκτός κάποιων εξαιρέσεων στα '80 που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές), μια ορθή σύσταση οριζοντίων αντιστοιχεί όλες τις ΘΣ στα διαμερίσματα για να μπορούν να μεταβιβάζονται μαζί με αυτά. Ένα διαμέρισμα μπορεί να έχει παραπάνω από μια ΘΣ ως παρακολούθημα άρα δεν είναι παράλογο κάποιο διαμέρισμα από την πολυκατοικία να έχει 2 ΘΣ στην πιλοτή. Αυτό θα το καταλάβατε διαβάζοντας τη ΣΟΙ όπως ανέφεραν όλοι οι συνάδελφοι. Ο μηχανικός δεν είναι υπεύθυνος/αρμόδιος να συνδέει παρακολουθήματα με ιδιοκτησίες, αυτή είναι δουλειά του συμβολαιογράφου και προφανώς θα χρειαστεί η παρουσία του Ιησού γιατί γίνεται μόνο με τροποποίηση της ΣΟΙ. Επιπρόσθετα πλέον κανένας συμ/φος ή/και υποθηκοφυλακείο δεν θα δεχτεί να κουμπώσει παρακολούθημα σε χώρο βοηθητικής χρήσης (αποθήκη).
    2 points
  9. @ergatikos2011 Εάν δεν κάνω λάθος, πριν μέρες, ρωτήσατε ακριβώς το ίδιο για έναν φίλο σας και στο νήμα για τον 13Κ/2021 διαγωνισμό, στη σελίδα 3. Και σας απάντησε ο @JohnnyHoliday εκεί.
    2 points
  10. Αν μου επιτρέπετε μια "συμβουλή", γράψτε στα παλιά σας τα παπούτσια τις αερολογίες που κυκλοφορούν και προσπαθούν να "πουν" διάφορα (προσπαθώ να το γράψω κομψά) και διαβάστε προσεκτικά και εφαρμόστε το νόμο για την ΗΤΚ....
    2 points
  11. Στην υπουργική απόφαση για τη διαδικασία συμπλήρωσης, δεν αναφέρεται ότι περιλαμβάνεται το ΠΕΑ "εφόσον απαιτείται λόγω χρήσης", αλλά "εφόσον απαιτείται" (χωρίς το "λόγω χρήσης"). Βεβαίως μπορεί, βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης.
    2 points
  12. 1.αν έχει γίνει η ανάρτηση συμπληρώνεις το ΚΑΕΚ 2. μόνο αριθμ Συμβ -ημερ και συμβ/φο
    2 points
  13. Μόνο αυτούς με πλήρη/ψιλή κυριότητα θα βάλεις...επικαρπία όχι.
    2 points
  14. Περνάμε την ιδιοκτησία από το σύστημα του Ν.4495/2017 όπου δίνουμε βεβαίωση (το 5σέλιδο εννοώ) ύπαρξης μη αυθαιρεσιών, αν δεν έχουμε πιστοποίηση νομίμου περιγράμματος που δίνανε παλιά οι πολεοδομίες. Αυτή την βεβαίωση (το 5σελιδο της "υπαγωγής" στον 4495) και κατ'ελάχιστο κατόψεις αποτυπώσεων ανεβάζουμε στην ΗΤΚ.
    2 points
  15. Η ερώτηση που δεν έχει απαντηθεί είναι: Πώς θα δηλωθούν στο φύλλο καταγραφής τα 2,50 τ.μ.; Δεν γίνεται, η διαμερισμάτωση είναι μία παράβαση μόνη της χωρίς προϋπολογισμό. 1), 2) & 3) — σωστά.
    2 points
  16. Αυτό περί ασθένειας από το διυλιστήριο,δεν μπορώ να καταλάβω ποιός σας το έχει μεταφέρει και διαιωνίζεται. Σαν υπεύθυνος σε ογκολογικά φάρμακα σε πολυεθνική φαρμακευτική (προηγούμενη επαγγελματική μου εμπειρία) η κατανομή των κρουσμάτων της ασθένειας που ανέφερες,δεν διαφέρει από τις 'καθαρές' περιοχές της Ελλάδας (π.χ Ρόδος) σε σχέση με τις ρυπογόνες περιοχές (π.χ δυτική Αττική) και μιλάω για ποσοστό επί του συνολικού πληθυσμού.
    1 point
  17. Συνάδελφοι α) οι άδειες πλέον εκδίδονται με ευθύνη μηχανικού και μόνο. Ότι και να πουν οι υπάλληλοι προφορικά η να γράψουν στην προέγκριση η ευθύνη είναι δικια μας και μόνο . Η εποχή που πηγαίναμε στην πολεοδομία και εγραφε στο φύλλο ελέγχου τις εγκρίσεις και εμείς είχαμε σαν δικαιολογία ότι δεν το ζήτησε ο υπάλληλος εχει περάσει ανεπιστρεπτί !! β) κάνεις δεν εχει ξεκαθαρίσει αν οι ηλεκτρονικές αδειες δεν ανακαλούνται μετα τη πενταετία , όπως ισχυε για τις έντυπες .Οταν ο νομος λέει οτι οι αδειές δεν εκδίδονται αν δεν υπάρχει είσοδος έξοδος άσχετα αν ο δήμος δεν εχει δώσει (λάθος του δήμου ) και άσχετα αν η πολεοδομία δεν το ζητάει (λάθος της πολεοδομίας) η ευθύνη είναι δικια μας . Υπάρχουν Δήμοι που δίνουν σε αγροτική οδο !! (τα αναφέρω όλα αυτά για να προσέχουμε διότι αν το διαβάσετε καλα ο νομος το απαιτεί για όλα τα εκτός σχεδίου!!)
    1 point
  18. Έχει μεν μετρήσει, αλλά βεβαίως όχι υπέρ της ΟΙ που εξετάζεται, αλλά υπέρ των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου. Με άλλα λόγια, η ΟΙ "έκλεψε" τ.μ. που δεν της ανήκουν και "αύξησε" την επιφάνειά της. Αυτή λοιπόν η αυθαιρεσία ρυθμίζεται στον 4495 και το πρόστιμό της υπολογίζεται ως Υπέρβαση Δόμησης Κύριου Χώρου. Υ.Γ. Προσοχή, δεν σκεφτόμαστε σαν να πάμε να βγάλουμε άδεια, αλλά πως να υπολογίσουμε σωστά το πρόστιμο. Όταν εξετάζουμε ΟΙ δεν μας ενδιαφέρει τι έχει μετρήσει στο ΣΔ για ολόκληρο το ακίνητο, στο οποίο βρίσκεται η ΟΙ μας, αλλά μόνο το τι ακριβώς έχει μετρήσει για αυτή.
    1 point
  19. Δεν παίζεστε λεβέντες!!! Τέσσερις σελίδες για μια αυτονόητη "μπούρδα ";;; Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν!!!
    1 point
  20. Μα το άρθρο 98 δεν αναφέρει καν πως θα το εντάξεις στα φύλλα καταγραφής. Όταν έχεις επεκταθεί σε κοινόχρηστο χώρο που δεν μέτρησε ποτέ στην δόμηση (π.χ. ακάλυπτο) προφανώς και πας με ΥΔ. Όταν όμως επεκτείνεσαι σε κλειστό κοινόχρηστο χώρο που μέτρησε στην δόμηση (π.χ. κλιμακοστάσιο) πας με ΔΔ. Δεν νοείται να βάλεις ΥΔ όταν δεν έχει πραγματοποιηθεί τέτοια. Το να πας με ΔΔ βέβαια δεν σε απαλλάσει από την υποχρέωση για τις απαραίτητες συναινέσεις κτλ.
    1 point
  21. αφου ειναι σε χώρο αποκλειστικης χρήσης αλλου, τότε δε νομιζω ότι μπορεις να κάνεις ρυθμιση...ας πουνε και οι άλλοι συνάδελφοι τη γνώμη τους, αλλά είναι σα να έκανες αυθαιρετο σε οικόπεδο άλλου...
    1 point
  22. Καλημέρα. Σαφώς. Αλλά τι εννοείς "μετά να τις ενώσετε"? Αντιμετώπισέ το σαν μία κάτοψη (πρόβαλε τις 2 στάθμες στο ίδιο επίπεδο) και προχώρα κανονικά. Θα μεταβείς από το ένα επίπεδο στο άλλο με δύο ταινίες, σχηματίζοντας βρόγχο. Όχι. Δες τα ακόλουθα θέματα. Δεν υπάρχει ειδικό όριο θα τη θεμελιακή. Μέγιστη επιτρεπτή αντίσταση γείωσης σε TN Μέγιστη επιτρεπτή αντίσταση γείωσης σε ΤΤ
    1 point
  23. ΑΙΤΟΥΜΕ ΚΟΥΜΠΙ LIKE! Γιατί κ. Mods o κ. ΚΦΦ... Δεν έχει κουμπί Like, θέλω να του κάνω 3 Like!
    1 point
  24. Εχουμε ξαναδιαφωνησει για το θεμα αυτο δξ γιατι επιμενεις οτι γινεται ΔΔ μεταξυ ΟΙ και κοινοχρηστων. Το λες εξ αλλου και μονος σου, οτι: "Εάν —για οποιοδήποτε λόγο— δεν μπορέσει να γίνει, τότε δημιουργείται πρόβλημα στο ακίνητο από συμβολαιογραφικής άποψης." Πραγματι, εαν θεωρησεις την ΔΔ σαν την κολυβηθρα του Σιλωαμ... και πας με ΔΔ, την επεκταση μιας ΟΙ σε κοινοχρηστα ή το αντιθετο, δεν λυνεις κανενα προβλημα και ειναι αχρηστη η τακτοποιηση. Ως προς τις διαφορές μεταξυ ΟΙ και κοινοχρηστων, εχεις μπροστα σου ενα ολοκληρο ειδικο αρθρο, το αρθρο 98, που τα λεει αναλυτικα. Με αυτο, -ανεξαρτητα των δικων μου [νομικων] επιφυλαξεων- και τακτοποιεις και τροποποιεις την συσταση και μεταβιβαζεις.. Δεν συμφωνω με την δικη σου προταση, γιατι οδηγει σε αδιεξοδα.
    1 point
  25. Καλέ δε λέω ότι κρύβετε!!!!απλά για να βοηθήσουμε, όταν εμείς λέμε πυλωτή εννοούμε τον ισόγειο όροφ της οικοδομής ο οποίος δεν έχει τοιχους. Αν είναι έξω από αυτο το χώρο είναι ακάλυπτος.
    1 point
  26. -συμφωνα με το αρχικο ερωτημα- "Στον προέλεγχο της πολεοδομίας δεν έγραψε παρατηρήση οτι απαιτείται έγκριση εσόδου εξόδου " ..."και σε ερώτηση στο δημο απάντησε οτι δεν δίνουν έγκριση για κατοικιες".. Με βαση αυτα, δεν βλεπω τον λογο γιατι να προβληματιζεται για την νομιμοτητα της αδειας, ειδικα που ο ίδιος ο Δημος λεει οτι "δεν εκδιδει τετοιες αδειες", δλδ για κατοικιες που σε καποιον δρομο, αυτοι δεν το ζητανε. Εχουμε λοιπον το νομο, εχουμε και μερικες σχετικες αδειες εχουμε και την "ερμηνεια" της παρ. 4 Ωστε σημερα εχει νομιμη αδεια. υγ εχουμε τις πιο πανω παρατηρησεις απο τον Παυλο εχουμε και ταυτο το σωστο απο τον τετρις "Το ερώτημα είναι γιατί κάποιοι εξ ημών (των ε.ε.) παρουσιάζονται βασιλικότεροι του βασιλέως."
    1 point
  27. Επειδή έχει τύχει σε όλους να μεταφέρονται από στόμα σε στόμα πληροφορίες που τελικλα δεν ήταν ετσι, καλύτερα δείτε εσεις ο ίδιος τη σύστασή οριζοντίων της πολυκατοικίας. Απο εκεί και πέρα, ν περιγράφεται μια θέση αλλά δε δίνονται χιλιοστά δε γ.ινεται συμβόλαιο, όπως είπανε και οι συνάδελφοι. Ο μόνος τρόπος θα ήταν να γίνει τροποποίηση της σύστασης και να της δοθούν ίσως. Αλλά αυτό δε θα γίνει σίγουρα χωρίς τους λοιπούς συνιδιοκτήτες.
    1 point
  28. Αρτσι, δεν έχει χιλιοστά (από τον τρόπο που το περιγράφει έτσι προκύπτει για τα λαγωνικά), άρα πάπαλα ο τραχανάς.... Υ.Γ. Από τη "μυρωδιά" φαίνεται ότι, είναι ανοιχτή θέση στάθμευσης, στις οποίες ποτέ δεν δίνονται χιλιοστά!!!! Αν ήταν κλειστή, τόσο καιρό, κάποιος θα την είχε αρπάξει....
    1 point
  29. Δεν μπορεί να γίνει η αγοραπωλησία... Ρωτήστε το συμβολαιογράφο σας...
    1 point
  30. Κι εγώ έχω απορριπτική από ανώτερη, της Τ.Υ. αρχή, πλήρως αιτιολογημένη Αλλά, για να επανέλθουμε στο αρχικό ερώτημα: Σύμφωνα με την αρχή της παρ. 1 του άρθρου 24 του ΒΔ 465/70 (όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει) : Ως εγκαταστάσεις για την εφαρμογή του παρόντος νοούνται όλα τα κτίσματα που δεν έχουν χρήση αμιγούς κατοικίας, χωρίζονται δε, σε δύο κατηγορίες: Βέβαια, πιο κάτω στην παρ. 4 αναφέρει: Γήπεδα με κτίσματα που έχουν χρήση κατοικίας κατατάσσονται στη Β κατηγορία Φαίνετα ότι αυτά τα δυο έρχονται σε αντίθεση, αλλά η παρ. 4 εννοεί ότι εάν στο γήπεδο υπάρχει και χρήση κατοικίας, αυτό εντάσσεται στην κατ. Β. Έρχεται όμως η εγκ. 2879/06 ΔΜΕΟ και μπερδεύει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, χωρίς να έχει εκδοθεί, στο μεταξύ, τροποποίηση του ΠΔ Προφανώς, κατά τη γνωστή ευθυνόφοβη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, η νομοθεσία ερμηνεύεται(?) κατά τρόπο που τους βολεύει ώστε να έχουν πάντα το κεφάλι τους ήσυχο. Και καλά με αυτούς.Το ερώτημα είναι γιατί κάποιοι εξ ημών (των ε.ε.) παρουσιάζονται βασιλικότεροι του βασιλέως.
    1 point
  31. Μια διαφορά με αναλυτικό και πόρτες σε εσωτερικούς τοίχους δεν παράγουν πρόστιμο λογικά θα πρέπει να υπήρχαν κι άλλα λάθη ή κενά για να βγει το πρόστιμο >20% αύξηση.... Οπότε τώρα περιμένεις εσύ και ο εργοδότης σου, την απαιτούμενη διαδικασία ελέγχου από ΣΥΠΟΘΑ..... Στην τελική πιο καλά που το πρόβλημα εντοπίστηκε από τον συνάδερφο πριν την μεταβίβαση διότι μετά (και εφόσον υπάρχουν οι όποιες παραβάσεις) θα ήταν σημαντικά πιο δύσκολα όλα.
    1 point
  32. Στο θέμα του mydata και συγκεκριμένα στο post για τα έξοδα θα βρεις την απάντηση.
    1 point
  33. Αποθήκη Α: 1) Το πρώτο. Δεν σε απασχολεί η μικρότερη επιφάνεια. 2) Το αγνοείς. Αποθήκη Β: Μπορείς να την εντάξεις στην κατηγορία 3. Τα 15 τ.μ. είναι το όριο του συνολικού εμβαδού των βοηθητικών χώρων που εντάσσονται με αυτό το εδάφιο στη ρύθμιση. Αφού έχεις παραβάσεις αναλυτικού, συμπεριλαμβάνεις και την αποθήκη Β.
    1 point
  34. Δημήτρη η συγκεκριμένη απόφαση αφορά γήπεδο με πρόσωπο σε δευτερεύουσα εθνική οδό και ορθώς στην περίπτωση αυτή απαιτήθηκε έγκριση εισόδου-εξόδου για κατοικία. Το θέμα είναι, αν ισχύει το ίδιο και όταν το γήπεδο έχει πρόσωπο σε αγροτική οδό και η χρήση στο γήπεδο θα είναι η κατοικία.
    1 point
  35. Σωστά συνάδελφε @thkera (+1) Ναι είναι αλήθεια οτι με χρήση αυτόνομων κλιματιστικών για θέρμανση, στο WC και το λουτρό δεν μπαίνουν τέτοια, οπότε είναι μονόδρομος σε αυτούς τους χώρους η χρήση τοπικού ηλεκτρικού σώματος, κι αν το άθροισμα των 2 αυτών χώρων είναι > απο 2-3% της συνολικής επιφάνειας της ΘΖ.. χαιρετίσματα στην κατηγορία Α!
    1 point
  36. Συνάδελφοι, όσοι λύνετε με τοπικα split units κάποια διαμερίσματα, στα μπάνια και WC τι δείχνετε; Αν χρειαστεί να βάλεις τοπικό ηλεκτρικό θερμαντήρα σε εκείνους τους χώρους θα πάει περίπατο η κατηγορία Α.
    1 point
  37. Βρε συνάδελφοι.. όταν βγήκε το manual ήταν ακόμα αδιευκρίνιστο το θέμα και όπως συνήθως, τα έβαλαν όλα. Το ΦΕΚ όμως το ξεκαθάρισε..... Μην ασχολούμαστε άλλο με το τι σχέδια ανεβάζουμε....... Από την πράξη ανεβάζουμε κάτοψη, τομή, όψεις. Πάπαλα... Μην κάνουμε σαν ένα φιλαράκι που ήρθε προχτές στο γραφείο και μου λέει "αφού τα έχω όλα τα σχέδια, γιατί να μην τα ανεβάσω όλα??" Και του λέω και εγώ "αφού έχεις και συμβόλαιο/σύσταση ανέβασε και αυτά, γιατί να μην τα ανεβάσεις????"
    1 point
  38. έχεις ..λάθος για αυτό και δεν τα δέχεται (βάλε Γιώργος 1%
    1 point
  39. όταν δεν εντοπίζετε την Πράξη ΕΕΔΜΚ , στελνετε ενα email στο tee ότι θέλετε να κανετε αναθεώρηση για παράταση (μαζί με Αίτηση απο την ΕΕΔΜΚ) , και εκείνοι ανοίγουν τη διαδικασία συσχέτισης, οπότε μετά θα εμφανίζεται η Πράξη . η νέα πράξη (αναθεώρηση πχ) λαμβάνει ενα νεο αριθμό και προχωράμε τη διαδικασία όπως στις λοιπές e-adeies , πληρώνοντας ανταποδοτικό τέλος και υποβάλλοντας τα ζητούμενα αρχεία ανα περίπτωση . Εκτιμώ οτι ακόμα και μετά τη λήξη της ΕΕΔΜΚ μπορεί να γίνει παράταση , αλλά σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνουμε με tee.
    1 point
  40. ΦΕΚ B/334/29.01.2021 Άρθρο 1 ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    1 point
  41. Η έγκριση εκτέλεσης εργασιών εκδίδεται αυτόματα όπως η ΕΕΔμΚ.
    1 point
  42. Επιπλέον, η καταγραφή στο κτηματολόγιο δεν είναι τίτλος ιδιοκτησίας ή υποκατάστατό του.
    1 point
  43. @Doctorbike Όχι, ούτε ξυλοτύπους ούτε μηχανολογικά.
    1 point
  44. Όχι. Οι εταιρείες διανομής αερίου ζητούν σε κάθε μελέτη υπογραφή και σφραγίδα μηχανικού. Σε εμάς (ως γραφείο με συνεργάτες) δεν έχει ζητηθεί τίποτε άλλο. Δεν μπορώ να συζητήσω ένα "π.χ". Τι σου είπανε συγκεκριμένα και ποιος.
    1 point
  45. Καλησπέρα, δεν υπάρχει κάπου κάποιος συλλέκτης να δεις τι γίνεται με τα σώματα ή οπτικά να μπορέσεις να δεις τι ξεκινάει από την σόμπα;
    1 point
  46. Απαντώντας στον εαυτό μου και σε περίπτωσ που κάποιος έχει την ίδια απορία, είναι οτι δεν ανέβασα τα πιστοποιητικά μου στο tee, όπως λέει εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE/MyTEE/ekxa/manual20171006a.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.