Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/12/2022 σε όλες τις περιοχές
-
https://www.michanikos.gr/forums/topic/66156-πεα-στην-ηλεκτρονική-ταυτότητα-κτιρίων/?do=findComment&comment=1149074 Τα έχουμε ξαναπεί εδώ ^^^ Μόνο στην ΥΑ υπάρχει το -φυσικά απροσδιόριστο- εφόσον απαιτείται, ο 4122 κ ο 4495 είναι πιο ξακάθαροι (με αυτή τη σειρά) κ σίγουρα πιο ισχυροί από την ΥΑ, στην πράξη το βλέπω να επικρατεί η ΥΑ.2 points
-
Σημαίνει ότι αν κάνεις ΗΤΚ σε χώρους που δεν απαιτείται ΠΕΑ, για παράδειγμα: σε αποθήκη ή εκκλησία ή βιοτεχνικό χώρο ή αυτοτελές κτίριο κάτω των 50 Μ2, τότε δεν ανεβάζεις ΠΕΑ. Επίσης, σημαίνει ότι αν κάνεις γονική παροχή η συμβολαιογράφος θα σου πει δεν με ενδιαφέρει το ΠΕΑ, όμως εσύ είσαι υποχρεωμένος να κάνεις, εφόσον δύναται να εκδοθεί.2 points
-
Καλησπέρα και χρόνια πολλά, αν δεν έχεις κάποια περίπτωση αυθαιρέτου των άρθρων 116 & 117, τότε όψεις δεν χρειάζονται. Στην ταυτότητα ανεβάζεις ότι αρχείο βρέθηκε από το φάκελο της άδειας, από την στιγμή που η όψη δεν είναι απαραίτητη για την τακτοποίηση δεν ασχολείσαι με ανασύσταση ούτε αναφέρεται ανασύσταση στην ΗΤΚ σε περίπτωση μη εύρεσης μελετών/σχεδίων.2 points
-
Version 1.0.0
306 downloads
Ν. 5005/22 ΦΕΚ 236/Α/21.12.2022 άρθρο 46 Άρθρο 46 "Κυριότητα ανοικτών θέσεων στάθμευσης στην πιλοτή - Προσθήκη παρ. 5Α στο άρθρο 1 του ν. 960/1979" Εγκύκλιος συντονιστικής Συμβολαιογράφων 74/ 27.12.2022 «Κυριότητα ανοικτών θέσεων στάθμευσης στην πιλοτή-προσθήκη παρ. 5Α στο άρθρο 1 του ν. 960/1979 »2 points -
Ισχύει οτι δεν απαιτείται ΠΕΑ, για ανεξάρτητο κτίσμα < 50τμ. Στην ΗΤ ανέφερε οτι δεν απαιτείται βάσει του Ν/2016 (δεν θυμάμαι ποιος είναι), τάδε παράγραφο ...2 points
-
Με βάση το έγγραφο του ΑΠΣ 1308 Φ.701.2/11-Ιανουαρίου 2010, έφτιαξα για βοήθεια όλων μας, μετά και από την ιδέα που μου έδωσε ο Engineer, το πιο κάτω. Παρακαλώ να έχω τα σχόλιά σας με διορθώσεις, συμπληρώσεις και ότι άλλο θα μπορούσε να το κάνει καλλίτερο. ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ ΚΤΙΡΙΟΥ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010 Εγκ. Δγή ΑΠΣ 7600/700 Φ.51/1/6-7-1960↑↑↑ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ↑↑↑ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ↓↓↓ΝΕΕΣ↓↓↓ Π.Δ. 71/1988 (Άρθρο 5) ═══════════════════════════════════════════════════════════ Π.Δ. 922/1977 (Φ.Ε.Κ. Α΄315) ↑↑↑ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ↑↑↑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ↓↓↓ΝΕΕΣ↓↓↓ Π.Δ. 71/1988 (Άρθρο 5) Π.Δ. 922/1977 (Φ.Ε.Κ. Α΄315) ═══════════════════════════════════════════════════════════ Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 16) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 17) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 18 ) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 19) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 20) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 21) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 22) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 23) Π.Δ. 71/88 (Άρθ. 24) Πυροσβεστική Διάταξη υπ' αριθ. 2/1979 Ν. 3766/2009 (Φ.Ε.Κ. Α΄102) ↑↑↑ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ↑↑↑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ↓↓↓ΝΕΑ↓↓↓ Π.Δ. 71/1988 (Άρθρο 6) ═══════════════════════════════════════════════════════════ Εγκ. Δγή ΑΠΣ 7600/700 Φ.51/1/6-7-1960 ↑↑↑ΥΦΙΣΤΑΜΕΝA↑↑↑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ↓↓↓ΝΕA↓↓↓ Π.Δ. 71/1988 (Άρθρο 7) ═══════════════════════════════════════════════════════════ Εγκ. Δγή ΑΠΣ 7600/700 Φ.51/1/6-7-1960 ↑↑↑ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ↑↑↑ ΓΡΑΦΕΙΑ, ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΕΛΕΤΩΝ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΕΙΑ, ΙΑΤΡΕΙΑ ↓↓↓ΝΕΑ↓↓↓ Π.Δ. 71/1988 (Άρθρο 8 ) ═══════════════════════════════════════════════════════════ Πυροσβεστική Διάταξη υπ' αριθ. 8γ/2007 (Φ.Ε.Κ. Β΄276) ↑↑↑ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ↑↑↑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ-ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ↓↓↓ΝΕΑ↓↓↓ Π.Δ. 71/1988 (Άρθρο 9) ═══════════════════════════════════════════════════════════ Συνεχίζεται σε επόμενο μήνυμα1 point
-
Version X6.3
85.668 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Για την γονικη παροχη απαιτειται ΠΕΑ;;; Δεν σε αφηνει το συστημα να προχωρησεις την ΗΤΚ, εάν δεν κανεις καταχωρηση ΠΕΑ;;; "ήρεμα ρωταω"...1 point
-
Καλησπέρα,μόνο τους παραπάνω.Αντίστοιχα,στις μελέτες μόνο το ΤΔ και ΔΚ.1 point
-
Κάτι δεν μου αρέσει εδώ. Ο μηχανικός σου τι σου λέει για όλα αυτά; Ή μήπως προτίθεσαι να αγοράσεις μεζονέτα μόνο με συμβουλές από το φόρουμ michanikos; Δε νομίζω... Αλλά ακόμη κι έτσι να είναι, άνθρωπος είσαι, τα λάθη επιτρέπονται, απευθύνσου τώρα σε μηχανικό πριν αγοράσεις. Μετά θα είναι αργά. Τσίου. Κι αν σου πω κάποια μάρκα και σου καεί η πλακέτα στον ένα χρόνο, ή ο συμπιεστής στα πεντέμισι; Θα ψάχνεις να βρεις τον "Κωνσταντίνος τρέχα γύρευε"; Άσε που ακόμη και σαν "Κωνσταντίνος ψάχτε τον" δεν ρισκάρω να σου πω το οτιδήποτε διότι, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια ακόμη και πιο οι αξιόπιστοι κατασκευαστικοί οίκοι, άλλος λίγο, άλλος πολύ, κάνουν "λανθάνουσες περικοπές ποιότητας" . Μας έφαγε η PRC Για όλα αυτά που μου λες ψάξε μηχανικό πολύ έμπειρο. Όταν ο κατασκευαστής δεν πάει "by the book" δεν φαντάζεσαι που μπορείς να μπλέξεις. Εδώ μπλέκεις και με τους τυπικούς.1 point
-
Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.1 point
-
Προκειται για τροποποιηση σε συγκεκριμενη περιοχη και την συνδεση της με το υφισταμενο σχεδιο. Εγω βλεπω οτι ειναι το αρθρο 5 και οριζει τον κανονα - 800 τμ. ... και παρεκλίσεις για - τα υφισταμενα το 1985 - "εφοσον δημιουργουνται με την ΠΕ, με ελαχιστο τα 200..." κλπ.κλπ. Καθε κατατμηση, μετα την ΠΕ, θα πρεπει να ακολουθει τον κανονα. Ξαναδες τα1 point
-
Η έγκριση εισόδου-εξόδου δίνεται για την εξυπηρέτηση των εγκαταστάσεων του γηπέδου, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα μέτρα αφαλείας για την κυκλοφορία επί της οδού. Η περίφραξη επιβάλλεται προκειμένου να διασφαλιστεί η συγκεκριμένη θέση της εισόδου-εξόδου. Με συνδυασμό των ανωτέρω, προκύπτει ότι δεν μπορούν να δοθούν όσες εγκρίσεςι θέλει ο καθένας. Αν στο γεωτεμάχιο υπάρχουν εγκαταστάσεις σε διαφορετικές στάθμες, θα μελετήσεις τη σύνδεσή τους εντός του γηπέδου1 point
-
Σε ανάλογη περίπτωση που ήθελα να προσθέσω την απόφααη της γενικής συνέλευσης για συναίνεση έκανα αναθεώρηση με πρόδηλο πάντως.1 point
-
πλην ομως, απαιτειται για την ΗΤΚ Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας Έκδοση πιστοποιητικών 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση, όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περ. α΄ , β΄ και ε΄, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή τη τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν. 4178/2013 (Α΄ 174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. θ) (καταργείται) Ομοιως και για διηρημενη ιδιοκτησια 1α. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου εντός του οποίου ευρίσκεται η διηρημένη ιδιοκτησία, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζομένων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης της διηρημένης ιδιοκτησίας, κλπ.1 point
-
Συναδελφε @gamvro, στις γονικές παροχές δεν απαιτείται ΠΕΑ, ανήκει στις εξαιρέσεις.1 point
-
Μπορείς να αναρτήσεις και απόσπασμά της1 point
-
Σε κάθε περίπτωση αφού επικαλούμαστε αεροφωτογραφία /ες την/ τις αναρτάμε ... Τώρα ανάλογα την αεροφωτογραφία και αν είναι προφανέστατο το ζητούμενο δεν θα βάλω φωτοερμηνεία .... αν όμως δεν είναι προφανέστατο τι, πως, πλάτος, μήκος, ύψος ή μπαζα σκέτα κλπ κλπ τότε μια φωτοερμηνεία θα είναι χρήσιμη για αποφυγή ενστάσεων ή προβλημάτων. Και φυσικά το Ε9 του ιδιοκτήτη που δηλώνει με ευθύνη του την όποια παλαιότητα.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Σχεδιασμός ισουψών (contour) από αρχείο .csv: Καταρχήν έχω φορτώσει το plugin με την ονομασία contour στο qgis. plugins - Manage and install plugins - contour και το κάνω εγκατάσταση. το αρχείο .csv πρέπει να είναι της μορφής: 1 -easting -northing-elevation (οι στήλες σε excel). Επίπεδο - data source manager - επιλογή οριοθετημένο κείμενο (delimited text) - εισάγω το αρχείο csv και κοιτάζω να αντιστοιχίσω τις συντεταγμένες Χ,Υ,Ζ και να βάλω το σωστό σύστημα ΕΓΣΑ 87. Μετά πάω Διανύσματα (vector)- contour. Επιλέγω data value - elevation. Στην μέθοδο: fixed contour interval, και ως interval την επιθυμητή ισοδιάσταση. Επιλέγω χρώμα , κάνω add και περιμένω να κάνει τον τριγωνισμό (triangulation). Πηγαίνω στο κάθε layer - δεξι κλικ properties - labels (ετικέτες) και επιλέγω sinlge label και τιμή το υψόμετρο (elevation). Στην ισοδιάσταση των ισουψών στην μορφοποίηση κειμένου επιλέγω δύο δεκαδικά.1 point
-
Συναδελφε......συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ!1 point
-
Καλησπέρα, αναθεώρηση για πρόδηλο δεν μπορείς να κάνεις;1 point
-
Γιατί να μη βγάζω; Αφού δεν με κοκκινίζει. Στα απλά τουλάχιστον δεν νομίζω να είναι κάποιος που να μη ξέρει τι κάνει. Όταν θα μου πουν για πολυκατοικία θα τους παραπέμψω σε άλλη ειδικότητα. Αμα ξεχάσω το Π.Ε.Α., ξέρει το σύστημα να βγάζει σφάλμα και να μπλοκάρει τη διαδικασία. Να το φτιάξουν, να το τεκμηριώσουν και νομικά, όχι με κουβέντες του καφενείου, να μπλοκάρουν και τις άλλες ειδικότητες που δεν έχουν επ.δικαιώματα να εισάγουν τοπογραφικα (γιατί έχουν πιάσει οι συμβολαιογράφοι να ζητάνε στην τ.ε. να γράφω το ΚΗΔ που συνοδεύει την ΗΤΚ για την δικαιοπραξία). Να σταματήσουν και οι συμβολαιογράφοι να παίρνουν από την ειδικότητά μου ΗΤΚ, όπως και να σταματήσουν να παίρνουν τα τοπογραφικά του 2018, να μου κοκκινήσουν και τα αρχιτεκτονικά στο e-adeies και στα αυθαίρετα, και τότε οκ, δεν θα μπορώ να βγάζω ΗΤΚ. Απλά είναι τα πράματα.1 point
-
Με κλείσατε μέσα το ΣΚ... αλλά νομίζω πως διορθώθηκαν όλα. Αν βρεθεί κανένα σημείο που δε λειτουργεί σωστά, τότε ενημερώνετε με μήνυμα εδώ, όχι τηλεφωνικά.1 point
-
Δεν είναι υποχρεωτικό να ταυτίζονται τα εμβαδά. Άλλες μετρήσεις κάνετε για τακτοποίηση και άλλες μετρήσεις γίνονται για ΠΕΑ1 point
-
Βεβαίωση υπογράφει αλλά με την συμμετοχή της ειδικότητας που ανέφερες κι εσύ. Το ΤΕΕ το αποφάσισε αυτό. Κάνεις ύδρευση / αποχέτευση, κάνεις ΠΕΑ με Η/Μ εξοπλισμό, είσαι ενεργειακός ελεγκτής (εδώ γελάμε όντως). Όντως διαφωνούμε στα βασικά.1 point
-
1 point
-
Το ΦΕΚ της ΗΤΚ είναι ξεκάθαρο ότι ΔΕΝ ορίζει πότε απαιτείται και πότε όχι το ΠΕΑ στην ΗΤΚ. Οπότε ελέγχεις με τον 4122. Μόνο στην περίπτωση που θα τροποποιηθεί ο 4122 (έστω και με μεταγενέστερο νόμο των ΗΤΚ, θα αλλάξει αυτό. Πρακτικά η ΗΤΚ περιλαμβάνει σκαναρίσματα, κάτοψη και έλεγχο αν το κτίριο είναι νόμιμο, ρυθμισμένο ή έχει ακόμα παραβάσεις. Οποιαδήποτε άλλη απαίτηση προκύπτει από τους αντίστοιχους νόμους (πχ ΜΣΕ από αυθαιρετονόμους, ΠΕΑ από τον ΚΕΝΑΚ). Μέχρι να αλλάξει ο ΚΕΝΑΚ, οι απαιτήσεις ΠΕΑ προβλέπονται από αυτόν.1 point
-
Για πώληση δεν υπάρχει αμφιβολία· σίγουρα απαιτείται. Για τις υπόλοιπες συμβολαιογραφικές πράξεις, όπως γονική παροχή; Υπογραμμίζω ότι στο εν λόγω άρθρο αναφέρεται "κατά την πώληση" και όχι "κατά την μεταβίβαση".1 point
-
1. Δικαιώματα προκύπτουν από την νομοθεσία κι όχι από το τι λέει κάποιος συνάδελφος ή κάποιο σεμινάριο του ΤΕΕ. Ακόμα και το ίδιο το ΤΕΕ ως επίσημο όργανο γνωμοδοτεί αλλά δεν μοιράζει δικαιώματα. 2. Η συγκεκριμένη πράξη ΔΕΝ αποτελεί μελέτη αλλά κάτι τελείως διαφορετικό. Στο ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις κοινές δραστηριότητες της μηχανικής αναφέρονται μεταξύ άλλων τα κάτωθι: γ. Σύνταξη φακέλου έργου δ. Έλεγχος, επιθεώρηση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών έργων/εγκαταστάσεων. η. Συντονισμός ομάδας μελέτης/επίβλεψης/έργου. Επιπλέον, όπως αναφέρει η σχετική νομοθεσία, η έκδοση του Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, διαχειριστή της καταχώρισης της Ιδιοκτησίας. Από που προκύπτει λοιπόν ότι η διαχείριση της ιδιοκτησίας αποτελεί αποκλειστικό δικαίωμα των μηχανικών που κάνουν Αρχιτεκτονικές μελέτες; 3. Αν θεωρήσει ο νομοθέτης ότι δεν μπορώ να μετρήσω μια διάσταση (σε ένα κτίριο νόμιμο) τότε σίγουρα ο Αρχ. και ο Πολ. δεν μπορεί να διαβάσει μια ταμπέλα λέβητα, μια λάμπα LED κλπ οπότε ας δούμε ξανά το θέμα των ΠΕΑ και φυσικά στην ΗΤΚ δεν θα μπορεί να ανεβάσει μισό σχέδιο με Η/Μ.1 point
-
Αν διορθώνεται με μικροεπεμβάσεις, θα γίνει. Διαφορετικά, ιδίως αυτή την περίοδο, δε προλαβαίνω να ασχοληθώ. Όπως το κόβω, με τις αλλαγές που έκανε το ΤΕΕ, μάλλον θα χρειαστεί ριζική ανακαίνηση το script.1 point
-
Ξαναπάμε από την αρχή συγκεντρωτικά (Π@ν@θεμα τους πιά!!!! συνέχεια τα αλλάζουν) για ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ/ΟΙΚΙΣΜΟΥ 1)ΝΟΚ 2. (ΕΚΤ) Σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις του παρόντος : α) το άρθρο 2, εξαιρουμένων των παραγράφων που αναφέρονται στην εντός σχεδίου δόμηση, β) οι παρ.4 και 5 (του παρόντος άρθρου), γ) το άρθρο 4, (?) δ) το άρθρο 5, ε) το άρθρο 6, στ) η παρ.3 του άρθρου 8, ζ) το άρθρο 11 εκτός από την παρ.2 και τις περ. ιγ, ιζ και την περ. ιστ της παρ.6 του άρθρου 11 για το άρθρο 19, η) οι παρ.3 και 4 του άρθρου 12, θ) το άρθρο 13, ι) το άρθρο 16, εκτός από την περ. γ της παρ.5 και την παρ.6, ια) το άρθρο 17 εκτός από τις περ. α, β και στ της παρ.2, την περ. β της παρ.3, τις περ. ζ και ια της παρ.4, την περ. β της παρ.6, τις περ. ιγ και ιζ της παρ.7 και την παρ.8, ιβ) η παρ.5 του άρθρου 20, ιγ) το άρθρο 21, ιδ) το άρθρο 23, ιε) το άρθρο 25, ιστ) το άρθρο 26, ιζ) οι παρ.2, 5 και 7 (όχι η 7 του άρθρου 27, ιη) το άρθρο 28, ιθ) τα άρθρα 29 έως 37. 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου. ΕΔΩ ΝΑ ΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ με τον 4759 το παρακάτω διαγράφηκε από τους ορισμούς: 89. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος ώστε να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπομένης κάλυψης της περιοχής και που διαμορφώνεται με την κατάλληλη φύτευση ώστε να δημιουργείται ευνοϊκό μικροκλίμα, τόσο για το κτίριο όσο και για το οικοδομικό τετράγωνο και ότι έχει να κανει με υποχρεωτικούς ακάλυπτους στο αρθ 17 δεν ισχυεί στα ΕΚΤ ΕΚΤΟΣ (ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ !!) στην 4 παράγραφο .Η παρ 7 ια ισχύει και στα εκτός και λέει σε ακάλυπτο χωρο τα στέγαστρα επιτρέπονται σε ελευθερα!!(αφού παραπάνω στον ορισμο λεέι δ/4 από την όψη εδώ γιατί λέει ελεύθερα οέο?) Τι άδεια θέλει λοιπόν?-> Στέγαστρο βγάζεις με ΕΕΜΚ μόνο σε ακάλυπτους χώρους γηπέδου/οικοπέδου .Με επιφύλαξη άρθρο 16 παρ 2 το οποίο με μπερδεύει. Αν καταλαβαίνει κανείς ότι τα στέγαστρα σε όψεις υπάγονται στην παράγραφο αυτή τότε επιτρέπεται και σε στοιχεία κτηρίου η ΕΕΜΚ??? (ας εκφράσει την άποψη του) Αρθρ. 29 4495 λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012 Και αφού μετά από όλα αυτά και τόσα χρόνια δεν έχουμε βγάλει άκρη ρωτάμε τα εξής: Σε εκτός σχεδίου, το στέγαστρο στον ακάλυπτο τοποθετείται ελεύθερα χωρίς περιορισμούς στα πλάτη του?(δλδ δεν λαμβάνουμε το αρθρ 17 παρ 4 -στ) Αν οχι τοτε -> Το Δ-δ σε εκτός είναι σύμφωνα με το άρθρο 3 (δεν ισχύει αυτό στα εκτός!!!!)? Μάλλον καταλήγω λοιπόν οτι σε ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ δεν έχουμε Κανεναν περιορισμό ώς προς την θέση και τις διαστάσεις εκτός του δ/4 από κτήριο (αριθμητικά πως προκύπτει?) για να είμαστε ασφαλής και στο εμβαδόν Εμβ Στεγ<= Επιτρπε Καλυψη1 point
-
Aπό την εγκύκλιο με ΑΔΑ : 6ΛΣΗ4653Π8-ΖΡΠ. Εσύ όμως γνωρίζεις καλύτερα εάν εμπίπτεις στη κατηγορία "ως κτίρια κατά την έννοια του ν.4122/2013" και εξαιρείσαι του ΠΕΑ ή όχι. Σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 12 του ν.4122/2013 σε συνδυασμό με την παρ.7 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, οι ακόλουθες κατηγορίες κτιρίων ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από την έκδοση ΠΕΑ: α) μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) β) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) γ) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) δ) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container - isobox, τολ κλπ) ε) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) στ) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) Σελίδα 4 από 5 ζ) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Σε κάθε περίπτωση, δεν εκδίδεται ΠΕΑ σε κατηγορίες κτιρίων που η κατανάλωση ενέργειας δεν αποσκοπεί στη ρύθμιση των εσωτερικών κλιματικών συνθηκών - προκειμένου να διασφαλιστεί η άνεση των χρηστών τους - και, ως εκ τούτου, δε νοούνται ως κτίρια κατά την έννοια του ν.4122/2013. Συνεπώς, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος δεν εκδίδεται ΠΕΑ (π.χ. σε ημιτελή, ασκεπή ή εγκαταλελειμμένα κτίρια ή κτιριακές μονάδες)1 point
-
Συναδελφοι βγαλτε κανονικα ΗΤΚ.....το ΤΕΕ, δλδη οι Πολ Μηχ(και λιγοι Αρχ) , βγαλαν μια ανακοινωση που αποφασισαν μονοι τους(για το μεροκαματο τους δλδη), οτι πρεπει να συμμετεχει και Πολ Μη ή Αρχ γιατι εκδιδεται Πιστοποιητικο Πληροτητας. Με λιγα λογια, σου βαζει νταβατζη σε δουλεια δικια σου.Ειναι καθαρα θεμα αμοιβων και μεροκαματων, και φυσικα σε οποιοδηποτε δικαστηριο δε προκειται να περασει αφου υπαρχει ΦΕΚ των επαγγελματικων δικαιωματων για τους διπλωματουχους το 2018. Ειναι ξεκαθαρο τι ρολο παιζει το ΤΕΕ, και τι εξυπηρετει.Εγω ως Διπλ. Ηλ Μηχ ΕΜΠ, σαφεστατα και θα βγαζω ΗΤΚ , γιατι δε ξερει τη πολεοδομικη νομοθεσια καλυτερα απο μενα κανενας Πολ Μηχ(απο που τεκμαιρεται κατι τετοιο?), και φυσικα εχω την επιστημονικη επαρκεια να ελεγξω μια κατοψη σε σχεση με τη πραγματικοτητα, οπως επισης και να κανω αρχιτεκτονικες κατοψεις και τομες(δισδιαστατες) για οποιαδηποτε αδειοδοτηση πλην Οικ. Αδειων. Εχει καταντησει γελοιο αυτο με τα επαγγελματικα δικαιωματα.Δε τιθεται θεμα νομου. Το ΤΕΕ εστελνε οδηγιες στις πολεοδομιες απο ποιους να δεχεται τι, και εκ των πραγματων καθοριζε τη πιτα του επαγγελματος με βαση τα συμφεροντα που εκπροσωπει.Απο την αλλη δε μπορει φυσικα να μη σε αφησει να εκδοσεις ΗΤΚ, ως μελος του ΤΕΕ και ως διπλωματουχο, γιατι το πληρωνεις και συ, και θα ηταν και παρανομο βασει επαγγελματικων δικαιωματων.Βγαζουμε, γινονται δεκτες και τερμα το παραμυθι. Μη το συζητατε αλλο,δεν εχει νοημα. Συναδελφοι καντε τη δουλεια σας, και αφηστε στην ακρη τα αστεια ποιος θα υπογραφει και τι? Οποιος ειναι σε θεση να κανει μια δουλεια θα την υπογραφει, και οποιος δεν ειναι σε θεση, δε θα την υπογραφει (και μαλιστα οχι αλλωνων μελετες και δουλειες) Τερμα τα νταβατζιλικια......ειναι προτιμοτερο να λειτουργουμε συναδελφικα και ολοι οι μηχανικοι συλλογικα, παρα να κατακερματιζουμε το επαγγελμα δημιουργωντας αντιπαλοτητες λογω του μεροκαματου. Ειτε θα υπογραφει ο καθεενας την ειδικοτητα του(στην Ελλαδα δε γινεται αυτο), ητοι ο Πολ Μηχ στατικα ΜΟΝΟ, ο Αρχ αρχιτεκτονικα ΜΟΝΟ, ο Τοπογραφος τοπογραφικα ΜΟΝΟ κλπ......ή θα τα υπογραφουμε ολοι συμφωνα με τη δουλεια μας. Τα αλλα ειναι γελοιοτητες........-1 points
-
Θα πρεπε να ντρεπεσαι καταρχην να λες τετοια λογια και σε συναδελφους σου, που γνωριζουμε επ ακριβως το προγραμμα σπουδων του καθενος και το τι ειναι.Στο δια ταυτα, απο που τεκμαιρεται οτι εσυ ως Πολιτικος μηχανικος κατανοεις καλυτερα απο εμενα Γοκ,Νοκ,4014,4178,4495,1337 κοκ..Ειναι δυνατον να λες εσυ σε εμενα(επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ) οτι δε μπορω να κατανοησω ΔΚ,Τοπογραφικο , και αν νομιζω οτι η ΗΤΚ ειναι απλη ηλεκτρονικη καταγραφη στοιχειων? Ξερω επ ακριβως τι ειναι , ολα τα αρθρα και τη κειμενη νομοθεσια, και θα πρεπε να ντρεπεσαι παρα πολυ επαναλαμβανω να μιλας ετσι σε συναδελφο....η γλωσσα που χρησιμοποιεις στους πελατες, δεν εχει θεση εδω. Τα ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΙΑ λοιπον του τυπου, κανε μελετες ΗΜ και τις υπογραφω εγω (ΠΜ) κανε Αρχιτεκτονικα και τα υπογραφω εγω(ΠΜ) τελειωσαν(επαναλαμβανω οτι επαγγελματικα ως ειδικοτητες αναφερομαι στο εγω και στο εσυ)....Ο καθεενας θα κριθει επι του πρακτεου το αν γνωριζει καλα τη δουλεια του και το τι ποιοτητας υπηρεσιες παραδιδει. Αυτο που κανεις, ειναι τελειως αντιδεοντολογικο,καθ οτι αποθαρρυνεις ειδκοτητες συναδελφικες να υπογραφουν δουλειες, το οποιο μεταφραζεται στο οτι προσπαθεις να αυξησεις τη πιτα(με συγκεκριμενη κατευθυνση). Το αν τη κανει ενας διοικητικος υπαλληλος , γενικα, δε καταλαβες οτι η πιτα στο επαγγελμα εχει αυξηθει σε τετοιο σημαντικο βαθμο επειδη εχουν διαλυσει ολες τις υπηρεσιες ( πολεοδομιες, τεχνικες υπηρεσιες Δημους κλπ) και τα εχουν αναθεσει ολα στους ιδιωτες στους οποιος εχει περασει και η ευθυνη? Διοικητικος υπαλληλος δε θα μπορουσε οντας μηχανικος να βγαλει ΗΤΚ? τι σχεση εχει αυτο? Μα ακομα δε μπορω να το χωνεψω......το εννοουσες ως Πολ Μηχ(δε ξερω και απο που) ρωτωντας Ηλ Μηχ Μηχ ΕΜΠ αν μπορει να κατανοησει ΝΟΚ ΓΟΚ Πολεοδομικη νομοθεσια εν γενει? Παρεπιπτοντως ειμαι και Πολ Μηχ Τ.Ε. , στην οποια σχολη πηγα με κατατακτηριες,και ολα τα παραπανω τα λεω μετα πληρους λογου γνωσεως και με ιδιαιτερη βαρυτητα εχοντας περασει και απο τα δυο(Μαλιστα,εχοντας την εμπειρια το θεωρω γελοιο απλα και ως επιχειρημα το αν υπαρχει επιστημονικη επαρκεια και δυνατοτητα κατανοησης!!). Αλλα επιμενω και μιλαω ως Ηλ Μηχ Μηχ. Εγω μιλαω συναδελφικα, θεωρωντας ενιαιο το επαγγελμα των μηχανικων και ξεκινωντας απο τη βαση οτι τα συμφεροντα ειναι κοινα(πρεπει να υπαρχει αλληλουποστηριξη και οχι ανταγωνισμος), ενω εσυ εκει.....το παιρνεις συντεχνιακα και μονο. Αντι να θεσετε το θεμα των αμοιβων και σε ποιο επιπεδο εχουν φτασει,ωστε να συννενοηθουμε να υπαρχει μια κοινη βαση ωστε να μην απαξιωνεται το επαγγελμα και οι υπηρεσιες, εσυ εκει , λες και αν αμοιφθει η ΗΤΚ με 100ευρω και ειναι Πολ Μηχ θα παρασχει υπηρεσιες επιπεδου. Τελοσπαντων.....οσον αφορα αυτα τα περι ποινων και οτι τα ματια ειναι ολα πανω μου, τα ακουω εκ του περισσου, και δε ξερω σε τι αποσκοπουν και τι νοημα εχουν.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-