Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      2.555


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      19.064


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.743


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.793


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/03/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.211 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  2. Ο όρος της ενημέρωσης τέθηκε στο άρθρο 100 παρ. 14 (*)του Ν. 4495 . υπό την έννοια του να μην απαιτείται η τακτοποίηση αυτής. Επομένως, ο νόμος, πριν την υποχρεωτική ισχύ της ΗΤΚ θεώρησε ότι θα πρέπει αφενός να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση, αφετέρου να υπάρξει συσχέτιση νομιμότητας με το σχέδιο αποτύπωσης. Από τη στιγμή όμως, που η νομιμότητα έχει καλυφθεί από την υπαγωγή δεν απαιτείται καμία ενημέρωση. Αντίστοιχα, εφόσον εκδόθηκε ΕΕΔΜΚ για την διαφορετική διαρρύθμιση, θα εισαχθεί η πράξη της έγκρισης στην ΗΤΚ και η κάτοψη που προσαρτήθηκε και δεν θα απαιτηθεί ενημέρωση Ο.Α λόγω της διαφορετικής διαρρύθμισης. (*) 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.
    3 points
  3. Θα βάλεις την επιφάνεια της αποτύπωσης και θα αναφέρεις στην τεχνική περιγραφή πως προκύπτει η διαφορά. Ο συμβολαιογράφος θα το αναφέρει κι αυτός χωρίς τροποποίηση της σύστασης. Κάτι αντίστοιχο που κάνουν με την αύξηση του εμβαδού λόγω ημιυπαίθριων χώρων.
    2 points
  4. Εφόσον, στα σχέδια της δήλωσης Ν. 4495 έχεις αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση δεν έχεις άλλη υποχρέωση. Ανεβάζεις την κάτοψη της περαιωμένης δήλωσης.
    2 points
  5. Σύμφωνα με το άρθρο 55 ν. 4495 η χρήση επαγγελματικής αποθήκης δεν ανήκει στην κατηγορία κτιρίων Ι για τα οποία απαιτείται να εκδοθεί ΗΤΚ εντός πενταετίας. Επομένως, το κτίριο ανήκει στην κατηγορία ΙΙ του ανωτέρω άρθρου και η ΗΤΚ συντάσσεται κατά την μεταβίβαση όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου.
    2 points
  6. Version 3

    17.064 downloads

    Πίνακας Συντεταγμένων για Διαγράμματα Δόμησης, Τοπογραφικά, Διανομές, κλπ. Πρόβλημα με τα Ελληνικά; Κοίταξε το https://www.michanikos.gr/files/file/644-toposyntlsp-πίνακας-συντεταγμένων-για-διαγράμματα-δόμησης-τοπογραφικά-διανομές-κλπ/?do=findComment&comment=11485&tab=comments Συνάδελφοι, Βλέποντας την μεγάλη αποδοχή που έχει αυτό το πραγματικά πολύ χρήσιμο προγραμματάκι (900 εμφανίσεις, 200 downloads και 18 σχόλια σε 3 μέρες), αφιέρωσα ένα Σαββατοκύριακο για να το βελτιώσω όσο μπορούσα, ενσωματώνοντας όσο ήταν δυνατόν και τις επιθυμίες που εκφράσατε στα αρχικά σας σχόλια. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον χρήστη agior που μοιράστηκε μαζί μας το αρχικό korkth.lsp που είναι και ο πυρήνας αυτού του προγράμματος Εύχομαι να σας φανεί χρήσιμο και Καλές Δουλειές Κάλυμνος 3/12/2012 Νικόλας Ρεΐσης Πολιτικός Μηχανικός Σύντομη Περιγραφή Σε κλειστή polyline AutoCAD : εκτελεί αυτόματη αύξουσα ονομασία κορυφών (κατ'επιλογή είτε με Γράμματα (Ελληνικό αλφάβητο true type) είτε με Αριθμούς - με η χωρίς Πρόθεμα/Επίθεμα). Η ονοματοδοσία δηλαδή μπορεί να είναι του τύπου Α,Β,Γ,Δ,... ή του τύπου 1,2,3,4 με επιλογή του πρώτο αριθμού που θα χρησιμοποιηθεί Με πρόθεμα η επίθεμα μπορεί να είναι του τύπου κΑ,κΒ,κΓ,... ή κ1,κ2,κ3 η του τύπου Ακ,Βκ,Γκ,... η 1κ,2κ,3κ όπου κ οποιοσδήποτε χαρακτήρας ή ακολουθία χαρακτήρων αναγράφει την ονομασία στις κορυφές, προσθέτει σημεία (προαιρετικά), υπολογίζει και αναγράφει τις αποστάσεις μεταξύ κορυφών πάνω στις πλευρές συντάσσει Πίνακα Συντεταγμένων των κορυφών και αναγράφει τις Αποστάσεις μεταξύ τους, το εμβαδόν και την περίμετρο της polyline Πως το ενεργοποιείτε: Μεταφορτώνετε (Κατεβάζετε, download) το επισυναπτόμενο αρχείο και το σώζετε κατά προτίμηση στο \Program Files\AutoCAD χχχ\Support (η όπου αλλού θέλετε αν ξέρετε τι πρέπει να κάνετε μετά). Φορτώνετε το πρόγραμμα στο Autocad γράφοντας στην γραμμή εντολών (load "Toposynt "). Προσοχή: γράφουμε ακριβώς αυτό που βλέπουμε - δηλαδή μέσα σε παρενθέσεις και εισαγωγικά Εναλλακτικά το φορτώνουμε με την εντολή APPLOAD Αφού φορτωθεί το τρέχουμε όπως τρέχουμε οποιαδήποτε εντολή του Autocad γράφοντας στην γραμμή εντολών toposynt και enter η tps και enter
    1 point
  7. 1 point
  8. Εγώ τους βγάζω αν δεν τους αφορά η εργασία από συμμετέχοντες μηχανικούς
    1 point
  9. Συμφωνώ με την εξάντληση των ελέγχων και το πως προέκυψαν οι διαφορές. Αντίστοιχη περίπτωση που δημιούργησε ημιυπαίθριο χώρο εις βάρος της ιδιοκτησίας του, (που νομίζω ότι είχαμε συζητήσει και εδώ), δεν είχε τη δυνατότητα ο συμβολαιογράφος να τροποποιήσει την σύσταση μονομερώς. Αν ήταν στον κοινόχρηστο γινόταν (αρθ98).
    1 point
  10. Δεν έχω καταλάβει το ερώτημα. Έχεις αυθαίρετο και θες να νομιμοποιήσεις; Αν έχεις εξαντλήσει δόμηση, τα ξεχνάς όλα.
    1 point
  11. Καλύτερα να συνεννοηθεί πρώτα με την συμβολαιογράφο, διότι ενδέχεται να ζητήσει τροποποίηση σύστασης. Επιπλέον, να εξαντλήσει την έρευνα για το πως προκύπτει η μειωμένη κατά 3 τ.μ επιφάνεια. Μήπως είναι θέμα θεώρησης του πάχους τοίχων σε επαφή με τους κοινόχρηστους χώρους (συνήθως τους λαμβάνουμε ολόκληρους υπέρ των διαμερισμάτων και κατά το ήμισυ στους μεσότοιχους). Σε κάθε περίπτωση, πριν την υπαγωγή θα πρέπει η συμβ/φος να απαντήσει στο ερώτημα και να ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης αν όντως μπορεί να μεταβιβάσει το διαμέρισμά του χωρίς τροποποίηση σύστασης πριν κάνει την υπαγωγή.
    1 point
  12. Τι ακριβώς σημαίνει απόληξη φρεάτιο ανελκυστήρα; Στάση κανονική; Αν έχεις στάση σημαίνει ότι το δώμα είναι προσβάσιμο άρα από την πυροπροστασία να απαιτείται η διαφυγή... Αν δεν έχεις σταση και μιλάς μόνο για τον απαιτούμενο χώρο τότε έχεις ένα μη προσβάσιμο δώμα... Άρα καμία απαίτηση.
    1 point
  13. Κανονικά θες δυο ΥΔΕ και θα βάλεις τον ίδιο αριθμό παροχής. Εγώ αυτό έκανα με τις στέγες στο προηγούμενο πορογραμμα.
    1 point
  14. Πίστευα πως θα έγραφες κάτι μετά τις απαντήσεις -παρατηρήσεις μας. Για το σημείο του κειμένου σου που ασχολείσαι με .... τα εμβαδά των τμημάτων πρέπει να γνωρίζεις πως, στο τελικό σχέδιο μετά την πράξη, υποθέτω- λέω υποθέτω, πως τίποτα δεν θα ισχύσει από αυτά τα νούμερα. Θα προκύψουν "νέες" ιδιοκτησίες με νέα γεωμετρία (μπορεί και με μορφή (Ν)έου οικοπέδου σε κάποια άλλη περιοχή!). Τα "κλιμακωτά" κ.λ.π. συστήματα τα ξεχνάμε. Υπάρχουν πλέον, από την Ρ.Μ. για την περιοχή, Νέοι όροι δόμησης από ένα νέο "διάταγμα ρυμοτομίας".
    1 point
  15. Έχουμε πει πολλές φορές ότι ακόμη και αν στην πλατφόρμα των αυθαιρέτων δεν ζητηθούν απαιτούμενα δικαιολογητικά (για κάποιο συστημικό λόγο) εμείς θα τα ανεβάσουμε, διότι φέρουμε στο ακέραιο την ευθύνη βάσει του νόμου. Επομένως, δεν έχει καμία σημασία τι "βγάζει" το σύστημα, αλλά τι ορίζει ο νόμος. Πολύ σωστή η επισήμανση περί επιλογής της διαφορετικής διαμερισμάτωσης, στο σχετικό κουτάκι της πλατφόρμας των αυθαιρέτων, μόνο όταν η παράβαση αυτή είναι και η μοναδική της δήλωσης. Υπάρχει σχετική αναφορά σε εγχειρίδιο χρήσης ΤΕΕ για το Ν. 4178/13.
    1 point
  16. Αν θέλεις να ασχοληθείς με Η/Μ μελέτες για έκδοση οικοδομικών αδειών, τα προγράμματα των ti soft και 4m σε καλύπτουν. Από όσο γνωρίζω η 4μ δίνει manual και κάνει webinars επί πληρωμή για την εκμάθηση του προγράμματος. Η ti-soft έχει βίντεο στο youtube με μελέτες και έχει στη σελίδα της βοήθεια με παραπομπές σε νομοθεσία και πίνακα. Αυτά είναι ανοιχτά σε όλους και μπορείς να κατεβάσεις ως demo το λογισμικό της και να δουλέψεις μια μελέτη για εξάσκηση
    1 point
  17. Έτσι..... Πουρνο πουρνο Μπονζούρ
    1 point
  18. Α. 1&2 με ΔΔ. Β. 1&2 ναι. Μόνο που περιμένεις να βγει το ΦΕΚ για το 2.
    1 point
  19. Καλημέρα, θα πρέπει να απευθυνθείς στην ΥΔΟΜ Δήμου Διονύσου, το αρχείο του Καπανδριτίου έχει μεταφερθεί εκεί. Λεωφ. Γρ. Λαμπράκη 19, Δροσιά Καλά όμως θα ήταν πριν πας από εκεί, να παρεις ένα τηλέφωνο επειδή η άδεια είναι παλιά, μήπως βρίσκεται στα αρχεία στον Ασπρόπυργο (και να ρωτήσεις και αν δέχονται ηλεκτρονική αίτηση) 2132140118
    1 point
  20. @Didonis εεε καλά τι κάνουμε τώρα? Κριτσίνια σπάμε??? 😆 Ας το δοκιμάσουμε να δούμε.... Από αύριο βέβαια...
    1 point
  21. Το ζητούν οι συμβ/φοι για φορολογικούς λόγους Κι αφού (συνήθως) δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί, έχει θεωρητικό νόημα Ούτε επηρεάζει τα ποσοστά, τα οποία θα βγουν βάσει της υφιστάμενης κατάστασης Απλώς, δίνεις το 1/2 της υπολειπόμενης δόμησης σε κάθε όροφο επισυνάπτω σχετικό ORIZONTIA .pdf
    1 point
  22. Σε αυτό αναφέρομαι, το οποίο αντιστοιχεί στην Διαφορετική Διαμερισμάτωση μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών. Το 98 ρυθμίζει ιδιοκτησιακά θέματα και με την παρ.8/100 καθορίζεται το πρόστιμο. Την καλημέρα μου σε όλους!
    1 point
  23. Το 1 μπορείς με μονομερή για απομείωση με το 98 παρ5, το 2 ΔΔ με συναίνεση του όμορου ιδιοκτήτη αλλά δεν μπορείς ακόμα. Περιμένεις να βγει το ΦΕΚ. Ψηφίστηκε, δεν εκδόθηκε ακόμα.
    1 point
  24. * ( Το πρώτο link που δίνει ο Δημήτρης δεν το ανοίγω). * το σχέδιο όπως το δίνεις ΔΕΝ είναι προσανατολισμένο. Ο Βορράς αριστερά? * Το γεωτεμάχιο σου δεν μπαίνει εξ' εξολοκλήρου στο Σχέδιο παρά μόνο ένα μικρό τριγωνάκι από το (2). Ποια χρονική περίοδο χαράχτηκαν οι κάθετες αφού αυτό δεν μπορούσε να γίνει στις εκτός σχεδίου περιοχές? Και αυτό ήταν και παραμένει εκτός σχεδίου. *Αφού αυτό το σχέδιο, απο την Δυτική πλευρά (Δυτική πρέπει να ονομάζεται), δεν δίνει δηλ. στα απέναντι Πράσινη και κόκκινη, ταυτόχρονα, γραμμή θα έχει δυσκολία στο να κτίσει με τους όρους δόμησης της πολεοδομικής αυτής μελέτης (Δες & Ρωμαλιάδη). Πάντως από τις αριθμήσεις που βλέπω στο σχέδιο η μελέτη χρησιμοποιεί δύο κτηματικούς αριθμούς. τον αριθμό 022 για να υπολογίσει τα ρυμοτομούμενα τμήματα που θα υπάρξουν και για όλη την υπόλοιπη ιδιοκτησία (δεν λαμβάνει υπ' όψη τις κάθετες και είναι λογικό) χρησιμοποιεί τον αριθμό, μάλλον, 045 Πάντα υπάρχουν, σε κάθε ανάρτηση, περίοδοι για τεκμηριωμένες ενστάσεις! Πάντως την πλήρη ευθύνη για την εκπόνηση της μελέτης την έχει μόνο ο μελετητής/τες αυτής της μελέτης.
    1 point
  25. Μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχουμε ακριβώς τις διαστάσεις των σχεδίων. Πρέπει να ελέγξεις αν είσαι εντός του ±2% αφαιρώντας επιχρίσματα / επικαλύψεις. Για την στρεβλότητα είσαι 100% σίγουρος; Μήπως απλά δεν έχεις καμία παράβαση;
    1 point
  26. σταυρό πάνω και δεξιά στήλη αναθεώρηση ΕΕΔΜΚ (προγενέστερη πράξη η αρχική), λόγω πρόδηλου σφάλματος και όλους όσους είχες βάλει στην αρχική π.χ. αλλαγη χρησης, εργασιες... ανεβάζεις τα ίδια αρχεία + μια έκθεση με τον λόγο που ανέφερες. δεν θυμάμαι αν θέλει και κάποιο επιπλέον αρχείο, αλλά θα είναι κανένα τυπικό το πολύ...
    1 point
  27. Για το συγκεκριμένο θέμα πάντα... για το πόσα μέλη είναι ενεργά και έχουν άποψη μπορούμε να την κάνουμε αν θες την κουβέντα. Δεν ξέρω πραγματικά, αν υπάρχει η δυνατότητα κάποιας "δημοσκόπησης" στο φόρουμ ώστε να οπτικοποιήσουμε τους ισχυρισμούς μας. Η διαμερισμάτωση του ορόφου αναφέρεται στον όροφο και δεν περιορίζεται στα διαμερίσματα όπως επικαλείσαι με συσταλτική ερμηνεία. Σ' αυτή την περίπτωση θα μιλούσε για διαφορετική διαμερισμάτωση μεταξύ αυτοτελών χώρων. Και έπειτα, έρχεται η εγκύκλιος ερμηνεύοντας πως στην έννοια του "ορόφου" περιλαμβάνονται και τα κοινόχρηστα, με την απαίτηση συναίνεσης του 98.
    1 point
  28. @Pavlos33 τώρα για να λέμε του στραβού το δίκιο, εκεί έξω, η "κρατούσα άποψη" είναι ότι η επέκταση σε ΚΝΧ υπολογίζεται ως ΔΔ (αν έχει προσμετρηθει στον ΣΔ) αφού και η εγκύκλιος το γράφει, και το ΤΕΕ το επικοινωνεί σε όλες τις Ε/Α του, και αντίστοιχα fora την υιοθετούν, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις με αρμόδιους -και έμπειρους αν θες, σε καίριες θεσεις- υπαλλήλους βεβαιώθηκε επανειλημμένως, οπότε δεν αισθάνομαι μόνος όπως λες, ίσα ίσα. Και ακριβώς επειδή μας διαβάζουν και νέοι μηχανικοί θέλω να αναδειχθεί η αντίθετη, η ορθή, και για μενα, άποψη και ευχαριστώ για το βήμα. Φυσικά δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα, το όποιο γνωσιακό μπραντεφερ όταν οι στόχοι της καλειδοσκοπικής αυτής νομοθεσίας είναι η απασχόληση μιας μερίδας επαγγελματιών και ο εισπρακτικός χαρακτήρας της. Και για να κλείσω πάνω στο θεωρητικό πλαισιο, που τελικά είναι η στάχτη στα μάτια του ΣτΕ (βλ4014), θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι λόγω του συνόλου των ΥΔ προκύπτει και η υποχρέωση για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος αρθ77 αν θυμάμαι καλά. Άρα στην γενικότερη εικόνα θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποια είναι η συνολική υπέρβαση δόμησης σε επίπεδο δήμου; Τι ανάγκες προκύπτουν από αυτήν; και γιατί τμήμα της δόμησης που έχει ήδη προσμετρηθει στην περιοχή, επαναυπολογιζεται;
    1 point
  29. ή τακτοποίηση αφορά το ΟΛΟ κτήριο (διαμερίσματα και όλους τους κοινόχρηστους).... οπότε οπουδήποτε έχουμε υπερβάσεις δόμησης έχουν προσμετρηθεί κανονικά
    1 point
  30. Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.
    1 point
  31. @JOANN Το σίγουρο είναι ότι βάσει της νομοθεσίας οι ΕΕΔΜΚ κοινοποιούνται στον ΕΦΚΑ (ΙΚΑ). Για τις εργασίες του άρθρου 30 (δεν απαιτείται καμία Ο.Α), συντάσσεται ηλεκτρονικά η βεβαίωση η οποία αναφέρει ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς. Ως σήμερα, δεν έχει ακουστεί το παραμικρό για σύνδεση βεβαιώσεων του άρθρου 30 με τον ΕΦΚΑ. Εξυπακούεται ότι όπως ορθώς αναφέρει ο Άκης, η υποχρέωση για άνοιγμα ΑΜΟΕ και πληρωμή ενσήμων υπάρχει σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  32. Όχι βέβαια. Σε αυτή την περίπτωση σε κάθε βάψιμο σε καθε πλακάκι θα έπρεπε να πηγαίναμε αρχαιολογία η ΣΑ.. Βεβαιώνεις στην τεχνική του έκθεση ότι δεν απαιτείται έγκριση λόγω είδους εργασιών, πχ δε γίνονται εκσκαφές, δεν επηρεάζονται όψεις κλπ και εκδίδεις κανονικά βεβαίωση.
    1 point
  33. η εφαρμογή που αναφέρετε αφορά αυτούς που χρειάζονται θεώρηση από κάποιον σύλλογο για την υπογραφή τους. Οι μηχανικοί καταθέτουν ΥΔΕ μέσα από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ στο πεδίο εξυπηρέτηση. Είσοδος με ή χωρίς taxis, επιλογή νέου αιτήματος και μετά κατηγορία ΥΔΕ. Η ψηφιακή υπογραφή μπορεί να είναι μέσω token ή μέσω GOV. Αν προχωρήσετε τη διαδικασία έχει αναφορά και για τη διαδικασία υπογραφής από τους πελάτες. Η διαδικασία είναι πιο μπελαλίδικη απότι θα έπρεπε. Ο υπεύθυνος του ΔΕΔΔΗΕ ωστόσο είναι πολύ εξυπηρετικός και συνεννοήσιμος. Στην πορεία θα δούμε τι μπορεί να βελτιωθεί. Οφείλω να φτιάξω ένα κείμενο σχετικά με το ΔΕΔΔΗΕ και τις ηλεκτρονικές διαδικασίες και να διανεμηθεί μέσω ΤΕΕ αλλά δυστυχώς δεν έχω βρει χρόνο να ασχοληθώ.....
    1 point
  34. Γενικά όταν υπάρχει πρόβλημα στο πιό απομακρυσμένο σώμα, είναι συνήθως πρόβλημα κακού ballancing. Η λύση είναι μικρό στραγγάλισμα των βανών σε όλα τα σώματα (πλην του απομακρυσμένου)
    1 point
  35. Version 1.0.0

    852 downloads

    Αποσυμπιέστε μέσα στο φάκελο C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Autodesk\AutoCAD 2021\R24.0\enu\Support Τα hatch είναι πάνω από 900, τα linetypes είναι by YIANNIS SYNGROS 1987-99.
    1 point
  36. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  37. @Pavlos33 Το άρθρο 98 αναφέρεται στις απαιτούμενες (ή μη) συναινέσεις χωρίς να εξετάζει το είδος της παράβασης (π.χ. υπέρβαση δόμησης). Επισημαίνω ότι τα κλιμακοστάσια μετρούσαν στην δόμηση. Άρα, λοιπόν, τι αυθαιρεσία υπάρχει; Υπέρβαση δόμησης;
    1 point
  38. Να προτείνω κάποιου είδους paypal προαιρετική δωρεά σε τέτοια πονήματα ώστε ο δημιουργός να λαμβάνει κάποια ανταπόδοση των κόπων του .
    1 point
  39. Δεν απαιτείται καμία διαδικασία. Αν έχεις επαρκείς αποδείξεις και μπορείς με ασφάλεια να κρίνεις την παλαιότητα του προ 55, το κάνεις με τεχνική έκθεση.
    1 point
  40. Version 1.0.0

    408 downloads

    Τεχνική Περιγραφή Υγραερίου (φιάλες έξω)
    1 point
  41. άρθρο 107 Ν 4495/17 Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011***, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Εγκύκλιος 2/2019 Από τα αναφερόμενα στην παρ.2 σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στην παρ.3 του άρθρου 23 του ν.4067/12 προκύπτει ότι δεν εμποδίζεται η χορήγηση διοικητικών πράξεων του άρθρου 28 από την ύπαρξη στο οικόπεδο/γήπεδο αυθαιρέτων κατασκευών άλλων ιδιοκτητών. Συνεπώς, στην περίπτωση που εκδίδεται διοικητική πράξη σε αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας των υπολοίπων αυτοτελών ιδιοκτησιών. ***προσοχή στην ημερομηνία της σύστασης δηλαδή δεν ισχύει για πρόσφατες συστάσεις καθέτων
    1 point
  42. Η κήρυξη της απαλλοτρίωσης ισχύει πράγματι. Η συντέλεση της απαλλοτρίωσης όμως γίνεται όταν καταβληθούν οι αποζημιώσεις, και μέχρι τότε το απαλλοτριωθέν ανήκει στον ιδιοκτήτη.
    1 point
  43. @grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.
    1 point
  44. Version 1.0.0

    345 downloads

    Τεχνική Περιγραφή Υγραερίου (φιάλες μέσα)
    1 point
  45. Παναγιώτης ΠαπασωτηρίουΔες τα παρακάτω Εγκ-19899/61/89. "Δίνονται οδηγίες για την εφαρμογή του Aρθρον-7 του ΓΟΚ/85 Δυνατότητα κατασκευής WC στο υπόγειο της κατοικίας Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την δυνατότητα κατασκευής WC. στο υπόγειο της κατοικίας, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω: 1) Βάσει του άρθ.2 της ΑΠΟΦ-3046/304/88 απόφασης Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (Κτιριοδομικός Κανονισμός), ορίζεται σαν χώρος βοηθητικής χρήσης, οι χώροι κυκλοφορίας (διάδρομοι, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια) οι χώροι υγιεινής κλπ. 2) Οι χώροι κυκλοφορίας και υγιεινής στην συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκονται στο υπόγειο όπου είναι δυνατή η κατασκευή τους σύμφωνα με την πιο πάνω παράγραφο, πλην όμως αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας και απαραίτητα για την λειτουργία τους. Με τα δεδομένα αυτά είναι δυνατή η κατασκευή WC στο υπόγειο της κατοικίας με την προϋπόθεση ότι θα υπολογισθούν στον Σ.Δ. (Συντελεστή Δόμησης) ο χώρος του WC το κλιμακοστάσιο και ο διάδρομος προσπέλασης αυτού". Εγκ-19433/23/90. "Διευκρίνηση της ΕΓΚ-61/89 εγκυκλίου". Χώροι υγιεινής και κυκλοφορίας, οι οποίοι κατασκευάζονται στο υπόγειο της οικοδομής, θα προσμετρηθούν στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, μόνον όταν αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας, η λειτουργία της οποίας είναι αδύνατη χωρίς αυτούς. Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβάλλονται σχετικά με την εφαρμογή της πιο πάνω σχετικής εγκυκλίου σας γνωρίζουμε ότι οι χώροι υγιεινής και κυκλοφορίας, οι οποίοι κατασκευάζονται στο υπόγειο της οικοδομής, θα προσμετρηθούν στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, μόνον όταν αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της κατοικίας, η λειτουργία της οποίας είναι αδύνατη χωρίς αυτούς. Η κατασκευή βοηθητικού χώρου υγιεινής στο υπόγειο για εξυπηρέτηση συμπληρωματικών λειτουργιών της οικοδομής και του οικοπέδου εν γένει, είναι δυνατή, χωρίς ο χώρος αυτός να προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.