Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.345


  2. cv01302

    cv01302

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      220


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.743


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.556


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.202 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Ιδού η διαπιστωτική για το Δήμο Χαλανδρίου! Diapistwtikh_Praksh_Xalandri_Gia_TZ.pdf
    2 points
  3. Αν στο ακίνητο υφίσταται ΣΟΙ η ΥΚ που λες χρεώνεται τόσες φορές, όσα και τα διαφορετικά επίπεδα! Αν δεν υφίσταται ΣΟΙ αρκεί μια φορά.
    2 points
  4. @the_topo Στην τακτοποίηση μετράμε υπέρβαση δόμησης, όχι συντελεστή δόμησης... αυτόν τον παίρνουμε έτοιμο από το διάγραμμα κάλυψης της άδειας. Τα πράγματα είναι πιο απλά απ' ότι νομίζουμε πολλές φορές. Οι τακτοποιήσεις βασίζονται στον ν. 4495/17, όχι στον ΝΟΚ. Κλιμακοστάσιο ανοιχτό που δεν είχει μετρήσει σε κάλυψη/δόμηση και έκλεισε θα πάει ως υπέρβαση κάλυψης/δόμησης σε όλο το εμβαδόν του και μαζί και με οποιοδήποτε άλλο τμήμα κατέληξε από ανοιχτό να είναι κλειστό, π.χ. τα πλατύσκαλα. Και δυστυχώς ναί η ΥΚ χρεώνεται διπλά γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος... Εκτός και αν δηλώσεις το ισόγειο με ΥΚ και τον 1ο χωρίς ΥΚ ... Αλλά αυτό δεν το αναφέρει πουθενά στον νόμο, θα πρέπει να πάρεις εσύ την ευθύνη. Υποτίθεται γι' αυτό έχει και το κουτάκι επιφάνειας υπέρβασης κάλυψης (???) Δεν μας εξήγησε ποτέ κανείς! Το κλιμακοστάσιο όμως δεν είναι κοινόχρηστο ?? Πώς προέκυψε να το τακτοποιήσουν?? Συνήθως όταν υπάρχει ΠΣΟΙ ασχολούνται μόνο με τα διαμερίσματα.
    2 points
  5. Μία απαλλοτρίωση έχει ΦΕΚ κήρυξης, και ΦΕΚ παρακατάθεσης (προσωρινής) αποζημίωσης, το οποίο είναι και η ημερομηνία αλλαγής της κυριότητας. Αλλά... ... κάθε απαλλοτρίωση δρόμου πάει σετάκι με μία πράξη αναλογισμού, σχέδιο+πίνακες+αποφάσεις κύρωσης. Το προ του 1955 κτίσμα θα πρέπει να φαίνεται σε σχέδιο & πίνακες, και να έχει αποζημιωθεί και αυτό (από τον υπερ'ου η απαλλοτρίωση).
    2 points
  6. σωστα, αλλα, υπο προυποθεσεις, υπαρχει περιπτωση ανακλησης ακομα και συντελεσμενης απαλλοτριωσης..... ΣτΕ 2244/2017 Ανάκληση συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης - Προϋποθέσεις άρσης συντελεσμένης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης - Αποκατάσταση σεισμοπλήκτων -. Η ανάκληση συντελεσμένης απαλλοτρίωσης, που κηρύχθηκε υπέρ του Δημοσίου ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή υπέρ επιχειρήσεων που ανήκουν στο Δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή οργανισμών κοινής ωφέλειας, επαφίεται, από το νόμο, στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Δεν αποκλείεται η υποχρέωση της Διοίκησης να άρει τη συντελεσμένη απαλλοτρίωση, όταν εκδηλώθηκε σαφώς και ανενδοιάστως βούληση να μη χρησιμοποιηθεί το απαλλοτριωθέν για το σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, καθώς και όταν, ενόψει του σκοπού που επιδιώχθηκε με την απαλλοτρίωση, παρήλθε μακρό, πέραν του ευλόγου, χρονικό διάστημα και η Διοίκηση ή, εν γένει, εκείνος υπέρ του οποίου κηρύχθηκε η απαλλοτρίωση αδράνησε αδικαιολόγητα για την πραγματοποίηση του αρχικού σκοπού αυτής ή άλλου σκοπού δημόσιας ωφέλεια. Εάν το απαλλοτριωθέν ακίνητο χρησιμοποιήθηκε για το σκοπό για τον οποίο απαλλοτριώθηκε ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, τότε δεν είναι δυνατή η ανάκληση της απαλλοτρίωσης, ακόμη και αν στη συνέχεια έπαυσε, για οποιοδήποτε λόγο, να χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό ή για άλλο σκοπό δημόσιας ωφέλειας, στην περίπτωση δε αυτή το ακίνητο μπορεί να διατεθεί ελεύθερα από το υπέρ ου η απαλλοτρίωση πρόσωπο. Αναγκαστική απαλλοτρίωση για την εξυπηρέτηση των στεγαστικών αναγκών σεισμοπλήκτων. Για ολα αυτα ισχυουν οσα ανεφεραν ο τετρις και ο μακαρ "χρειαζεται δικηγορο"
    2 points
  7. Version X6.3

    86.357 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Φυσικά και όχι- Γιατί η διάταξη αυτή στην ουσία, αφορά δόμηση εντός ορίων στάσιμων οικισμών
    1 point
  9. O κτιριοδομικός αναφέρεται σε οριογραμμές ρέματος (οριοθέτηση) ενώ ο Ν4258/14 σε γραμμές πλυμμήρας (προσωρινή οριοθέτηση). Δεν καταργείται κάτι.
    1 point
  10. εδώ ...... και συνιστώ να βλέπετε τα download ..... υπάρχουν πολλά ειδικά τα βασικά της Πολεοδομικής Νομοθεσίας που μας αφορά....
    1 point
  11. Όλα τα προ 55, προκειμένου να κατοχυρώσουν τη νομιμότητα, θα πρέπει να καταχωριστούν στο σύστημα. Το συγκεκριμένο, αν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση, ανήκει στο Δημόσιο. Ο πελάτης δεν έχει πλέον δικαιώματα επ' αυτού. Συνεπώς, ξεκινάς με δικηγόρο
    1 point
  12. Ο μηχανικος φυσικα και δεν κανει αεροφωτογραφιση με ντροουν. Κατα τα λοιπα, το ερωτημα καλυπτεται απο το 125Δ του ν. 4495.
    1 point
  13. τα προ του 55 απαλλάσσονται της υπαγωγής -άρθ 82
    1 point
  14. Οι υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης είναι συντελεστές για τον προσδιορισμό του προστίμου της αυθαιρεσίας. Κάθε κατασκευή εξετάζεται αυτοτελώς ως προς τις υπερβάσεις της ώστε να υπολογιστεί το σωστό πρόστιμο. Δηλαδή: Στο ΔΚ των αυθαιρέτων θα υπολογιστεί 2 φορές η υπέρβαση κάλυψης. Σε ΔΚ για οικοδομική άδεια θα υπολογιστεί μία φορά (κατά ΝΟΚ).
    1 point
  15. Το απαλλοτριωθέν τμήμα ανήκει στο δημόσιο πλέον από τότε που συντελέστηκε η απαλλοτρίωση.
    1 point
  16. https://ypen.gov.gr/se-dimosia-diavoulefsi-apo-ton-ypourgo-perivallontos-kai-energeias-th-skylakaki-to-schedio-tis-ypourgikis-apofasis-apaitiseis-fytefsis-se-fotovoltaikous-stathmous/
    1 point
  17. Δε σου βγαίνει λόγω ικανοτικού. Οταν είναι μικρό το μήκος, αυξάνεται πολύ η ικανοτική τέμνουσα και αστοχεί σε διάτμηση. Δες μήπως μπορείς να αγνοήσεις τον ικανοτικό στον όροφο, οπότε θα τη γλιτώσεις.
    1 point
  18. Ακριβώς έτσι (μη ύπαρξη πίσω ορίου). Ισχύει η παρ. 2 του άρθρου 14 (σε συνδυασμό με τις περιπτώσεις στ, θ, ι της παρ. 1)
    1 point
  19. Όταν υπερβαίνει αυτά τα ποσοστά (40,40,20) ή είναι εντός προκηπίου, η εξαίρεση από κατεδάφιση ισχύει για 40 χρόνια! Επιτρέπεται η σύσταση εμπράγματου διακιώματος επί αυτών και για οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση είναι απαραίτητη η υπαγωγή στην Κατηγορία 5 του 4495, με την καταβολή παραβόλου 100 ευρώ.
    1 point
  20. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Η ερμηνεία του ΤΕΕ Πελοποννήσου φαίνεται να δικαιολογείται από τη διατύπωση της διάταξης. Η εγκύκλιος, όμως, διαφωνεί.
    1 point
  21. Αφού έχει ολοκληρωθεί ο σκελετός, υπάρχει δυνατότητα αποπεράτωσης. Δεν πρόκειται να προστεθεί δόμηση στην ήδη υπάρχουσα. Μάλλον κάτι άλλο εννοεί. Ρώτησέ τον ξανά και άκουσε προσεκτικά ό,τι πει.
    1 point
  22. Version 1.3.3

    367 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    1 point
  23. Version 1.0.0

    1.416 downloads

    Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360/23 (ΦΕΚ 3985 Β/22-6-2023): Έγκριση Κτιριοδομικού Κανονισμού. Το ΦΕΚ του νέου κτιριοδομικού κανονισμού, κωδικοποιημένο. ΥΠΕΝ_ΔΑΟΚΑ_66006_2360_23.pdf
    1 point
  24. Version 2.0.0

    940 downloads

    Τα λέει όλα ο τίτλος ...
    1 point
  25. ΕΕΔΜΚ: λβ) "επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις". Άρα δεν υπάρχει θέμα με τα νέα κουφώματα και την διπλή θύρα εισόδου. ιζ) "εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ". Διαρρυθμίζονται τα πάντα εσωτερικά με ταυτόχρονη αλλαγή χρήσης. Μία είναι η ιδιοκτησία, δεν ξέρω αν θεωρείται οριζόντια ή όχι. Στην περίπτωση που δεν θεωρείται, τότε δεν χρειάζεται να γίνει κάτι παραπάνω και θεωρείται τοις πράγμασι διαχωρισμός. Στην περίπτωση που θεωρείται, τότε: λστ) "διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών". Είναι πλέον έτοιμο λόγω των από πάνω - δεν αλλάζει κάτι. Και διαβάζοντας λίγο παραπάνω τα εδάφια στον υπόλοιπο νόμο, πάντα κάνει λόγο για διηρημένη ιδιοκτησία σε περίπτωση που υπάρχει σύσταση οριζοντίων. Πρόβλημα θα είχα αν έλεγε "διαχωρισμό οριζόντιας διηρημένης ιδιοκτησίας". Ναι, δεν είναι ξεκάθαρο, ναι θα ήθελα να το έλεγε ως "διαχωρισμό αυτοτελούς χώρου", δεν θα κάτσω όμως να λύσω τις ασάφειες του 4495. Αυτό που θα κάνω είναι να φτιάξω καλύτερα τον τίτλο της ΕΕΔΜΚ
    1 point
  26. @cien, Αφού δεν έχει γίνει σύσταση, ο διαχωρισμός είναι εσωτερική διαρρύθμιση. Πρώτα θα εκδοθεί ΕΕΔΜΚ για τις σχετικές εργασίες και στη συνέχεια θα ενημερωθεί ο φάκελος.
    1 point
  27. ομως, το αρθρο 128 του 4759, ειχε αρχικά διαμορφωθει με το αρθρο 237 του ν. 4782/21 [παλι εκει εγραφε για ενα ετος του παροντος νομου" ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β’στ’ της παρ. 3 του άρθρου 102 του ν. 4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α’δ’ της παρ. 1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.». Αυτος ήταν τοτε ο "παρων νομος" και απο αυτον αρχιζε η προθεσμια του ενος ετους Σημερα ισχυει ο 4915/22 αρθρο 90, ως εξης [και μαλιστα προβλεπει οτι οι προσαυξησεις ισχυουν μετα ενα ετος απο την εναρξη ισχυος του παροντος] [επομενως υπαρχει προθεσμια ενος ετους για την κατ. ε', χωρις προσυξησεις και ισχυει απο 24-3-22] ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός των ετών 2020 και 2021 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β’στ’ της παρ. 3 του άρθρου 102 του ν. 4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος, στ. περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α’ 209) ή στον ν. 4178/2013 (Α’ 174), οι οποίες μεταφέρονται στον ν. 4495/2017. Ακίνητα των περ. α’δ’ της παρ. 1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 90 ΝΟΜΟΣ 4915/2022 με ισχύ την 24/3/2022 ζιματίστκι του μυαλο μας καλημερα
    1 point
  28. να προσθεσω οτι σε αυτον τον λαβυρινθο τροποποιησεων/προσθηκων και παρατασεων τελευταιος ειναι ο ν.4915/΄24-3-2022 το αρθρο 90 οριζει ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός των ετών 2020 και 2021 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β’- στ’ της παρ. 3 του άρθρου 102 του ν. 4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος,
    1 point
  29. Θα πρέπει να ανατρέξεις στον αντίστοιχο πίνακα excel και να δεις αν αναφέρεται συγκεκριμένη δημοτική η κοινοτική ενότητα. Αν όχι, τότε αναφέρεται στο σύνολο του Δήμου. Και ναι, με την πληρωμή του παραβόλου γίνεται η υπαγωγή
    1 point
  30. ισχυει αυτο που ειπε η Χριστινα https://www.michanikos.gr/forums/topic/50352-αρθρο-096-ν-449517-κατηγορία-5-αυθαιρέτων-κατασκευών/page/58/#comment-1108013 [κι αν διατηρεις αμφιβολιες...κανε τωρα αυτο που θες και ξεμπερδευε]
    1 point
  31. Καλημέρα Δημήτρη, ναι καί σε αυτό αναφέρομαι αλλά το Ντράφι επλήγει το 2019 (άρα το άρθρο 90 στο 4915 δεν περιλαμβάνει -θεωρητικά- τις περιοχές για το έτος αυτό καθώς γράφει ξεκάθαρα για περιοχές που κηρύχθηκαν το 2020 και 2021). Βεβαίως, υπάρχει και το έγγραφο ΥΠΕΝ/ΓΡΓΓΧΣΑΠ/29467/1074 με ημερομηνία 29/03/2021, προγενέστερο του 4915/24-3-2022, στο οποίο "..εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, καθώς ο σκοπός του νομοθέτη ήταν να περιλάβει το σύνολο αυτών στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης και όχι μόνο αυτών των οποίων η πράξη κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020 ". Οκ, σκοπός του νομοθέτη ήταν αυτός τότε, εξ'ού και το έγγραφο (που δεν είναι νόμος παρά μια ενημέρωση..). Γιατί στις 24-03-2022, δεν συμπεριέλαβε και το 2019? Άλλαξε ο σκοπός του? Το ξέχασε? Ισχύει τελικά και για το 2019? Η "ενημέρωση" είναι πιο ισχυρή από το νόμο? 1) Αν ναι: Χρήση 4915/24-03-22 (Άρθρο 90) -> Οριζόντια παράταση για ΟΛΕΣ τις πληγείσες περιοχές από 2019 έως 2021 -> 24/03/2023 2) Αν όχι: Χρήση ΦΕΚ 251Α/2021 (Άρθρο 73) -> Παράταση ημερομηνία λήξης βάσει περιοχής, όπου για το Ντράφι έληγε 26/07/2021 -> 26/07/2022 Ποια είναι η νομική σου γνώμη?
    1 point
  32. @reusere.fuse Μόνο κατηγορία 5 μπορεί να δηλωθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα, εάν έχει κατασκευαστεί μετά την 1/1/1983.
    1 point
  33. Καλησπέρα-Από την κεντρική σελίδα του συστήματος αντιγράφω: (Mε έγγραφο του ΥΠΕΝ διευκρινίζεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της περίπτωσης ε της παρ. 1 του άρθρου 128 του ν. 4759/2020 για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, και όχι μόνο αυτές των οποίων η πράξη κήρυξης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020.) Άρα, σε ενδιαφέρει ότι η περιοχή Δ.Ε.Καλυβίων- Θορικού ήταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το 2020 και όχι πότε λήγει η κήρυξη. υ.γ.αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ
    1 point
  34. Δέσποινα εικάζω οτι πρέπει να είσαι ορθη θα επαναλάβω άλλη μια φορά τη διαδικασία όσο καλύτερα γίνεται τα σχέδια γίνονται στο Model το οποίο είναι ρυθμισμένο 1unit=1mm δηλαδή για μηχανολογικό σχέδιο το οποίο σχεδιάζεται 1:1 όσοι κάνουν αρχιτεκτονικό σχέδιο καταχρηστικά μεν αλλά στην πλειοψηφία δε αποφασίζουν αυθαίρετα (μεν αλλά λογικάδε) οτι θα θεωρήσουν τη 1unit ως 1m (=1000mm) ωστε το σχέδιο για ευκολία να σχεδιάζεται σε ένα πρός ένα με αυτήν την αυθαιρεσία όταν εκτυπώνω το σχέδιο από το model σε 1:1 βγαίνει 1000 φορές μικρότερο οπότε στο παράθυρο της εκτύπωσης αλλάζω τη μονάδα γράφοντας 1unit=1000mm δηλ για κλίμακα 1:1 > 1000:1 για κλίμακα 1:100 > 1000:100 για κλίμακα 1:50 > 1000:50 για κλίμακα 1:20 > 1000:20 κλπ ----------------------------- το Layout είναι το χαρτί μας δηλαδή του δίνουμε το επιθυμητό μέγεθος πχ Α1 βάζουμε την ταμέλα του σχεδίου μας επιλέγουμε με τα viewport (παράθυρα) διαφορετικά τμήματα από το Model με τη δυνατότητα να έχουν διαφορετική κλίμακα πχ θέλω ένα σχέδιο με το κλιμακοστάσιο και τις λεπτομέρειές του φτιάχνω 1 viewport με τμήμα της κάτοψης που έχει τη σκάλα σε κλ 1:50 2ο viewport με τμήμα της τομής που έχει τη σκάλα σε κλ 1:50 3ο viewport την κάτοψης της σκάλας σε κλ 1:20 4ο viewport λεπτομέρειες της σκάλας σε κλ 1:5 και όλα αυτά στο ίδιο layout όπότε έχω ένα πλήρες σχέδιο με το κλιμακοστάσιο στο layout έτοιμο προς εκτύπωση 1:1 σε φυσικό μέγεθος αν για κάποιο λόγο θέλω να αλλάξω τη σκάλα μου δουλέυω αποκλειστικά στο model και οι αλλαγές μου μεταφέρονται αυτόματα στο layout δηλαδή δεν δουλέυω σχεδόν ποτέ στο layout μόνο λεπτομέρεις πχ πινακάκι, λογότυπο κλπ τωρα το μόνο που μένει είναι να εξηγήσουμε πως βάζουμε τις σωστές κλίμακες στα viewport αυτό γίνεται πατώντας στο εσωτερικό του κάθε viewport με διπλο κλικ παρατηρούμε πως μπορούμε να "κινηθούμε" μέσα στο σχέδιο του model και να εντοπίσουμε το τμήμα του σχεδίου που μας ενδιαφέρει την επιθυμητή κλίμακα τη δίνουμε με την εντολή [blue]zoom[/blue] στη συνέχεια επιλέγουμε [blue][All/Center/Dynamic/Extents/Previous/Scale/Window/Object] <real time>: Scale[/blue] και μας εμφανίζεται το παρακάτω δίλημμα [blue]Enter a scale factor (nX or nXP):[/blue] δηλαδή να γράψουμε την κλίμακα που θέλουμε να μεγεθυνθεί για κλίμακα 1:100 γράφω 1XP για κλίμακα 1:50 γράφω 2XP για κλίμακα 1:20 γράφω 5XP για κλίμακα 1:200 γράφω 0,5XP τώρα πως προκύπτουν τα νουμερα έστω n το ζητούμενο n*[αντίστροφο της κλίμακας]=100 δηλ n=100/[αντίστροφο της κλίμακας] Πχ για την κλίμακα 1:200 το αντίσρτοφο της κλίμακας είναι 200 οπότε n=100/200 = 0,5 για την κλίμακα 1:50 το αντίσρτοφο της κλίμακας είναι 50 οπότε n=100/50 = 2 κλπ το XP είναι απόλυτη κλίμακα το Χ είναι σχετική κλίμακα και αυτή τη στιγμή δεν μας ενδιαφέρει οι αλλαγές στο viewport γίνονται και μεσα από την εκτύπωση (plot) μόνο μην ξεχάσετε οτι στο Plot area > layout και προσοχή μην πειράξετε την κλίμακα , πρέπει να είναι πάντα 1:1 τουλάχιστον στην αρχή!!!!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.