Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      8.098


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.200


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.522


  4. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. @Vasili Στην εγκύκλιο 2 του 4495 στην σελίδα 18 επάνω επάνω αναφέρει κατά λέξη : "Διευκρινίζεται ότι αν το κτίριο έχει μετακινηθεί σε άλλη θέση νόμιμη επιβάλλεται μόνο πρόστιμο μετακίνησης 250 € (είτε έχει κοινό τόπο είτε όχι). Αν μετακινηθεί με τμήμα του σε μη νόμιμη θέση επιβάλλονται για τη μετακίνηση το ανωτέρω πρόστιμο μετακίνησης και επιπλέον τα πρόστιμα του τμήματός του που βρίσκεται στη μη νόμιμη θέση (αναλόγως της παράβασης)." Οσο για τις άτυπες απαντήσεις των ανωνύμων του ΤΕΕ , το θέμα που συζητάμε αποδεικνύει γιατί δεν γίνεται οι ε/α των ανωνύμων να έχουν οποιαδήποτε νομική βαρύτητα. Aν το ΤΕΕ συμβούλευσε κόντρα στην εγκύκλιο , και χρεώθηκε ο πελάτης υπέρογκα πρόστιμα , ποιος ανώνυμος θα πάρει την ευθύνη ?Κανένας. Μόνο ο ταλαίπωρος μηχανικός της δήλωσης...
    3 points
  2. Για να ισχύσει η ημερομηνία 30/9 θα πρέπει και το σύστημα να δουλεύει.Το σαββατοκύριακο δεν υπήρχε ρεύμα λόγω <<ιανού>> και από το πρωί σήμερα δεν είναι δυνατή η σύνδεση.
    2 points
  3. Προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της ερώτησης και αυτό διότι από τη στιγμή που θα πας να κάνεις τοπογραφικό θα έχει τα πάντα όλα μέσα. Τώρα, αν δεν βάλεις τις φωτογραφίες ή δεν βάλεις τις ισοϋψείς (πχ βλέπεις ένα γήπεδο flat) δεν θα σου πει και κανείς τίποτα, όμως με τα λογισμικά που υπάρχουν όλα αυτά δεν αποτελούν πλέον κάτι το πολύ εξεζητημένο. Από την άλλη σκέψου ότι κάνοντας ένα τοπογραφικό πλήρες δεν θα χρειαστεί να ξανακάνεις τίποτα στην επόμενη φάση που θα είναι μια δικαιοπραξία ή ενδεχομένως και μια οικοδομική άδεια, ενώ αν τώρα κάνεις τα..."βασικά", μετά ο τοπογράφος σου, λογικό είναι να αξιώσει επιπλέον αμοιβή για να φτιάξει τα υπόλοιπα που θα χρειαστείς. Οπότε όπως λένε και οι Αμερικάνοι, do it right at first time.
    1 point
  4. 1. οχι "Ποιος ο χρόνος δημιουργίας τους;" 2. τα συμβολαια των ετων 1988/1989 ή και παλαιότερα στα οποια περιγραφονται αυτα.
    1 point
  5. ΆΡΘΡΟ 42 Ν. 4495. παρ 5 περ. δ) οι εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ισχύουν ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, με δυνατότητα αναθεώρησης του χρόνου ισχύος τους κατά ένα (1) έτος. ΠΝΠ ΦΕΚ 75/Α/ 30.3.2020 ( Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις). ΜΕΡΟΣ Θ άρθρο 52, περ 4. Το διάστημα ισχύος των προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017, των οικοδομικών αδειών της παρ. 2 του ιδίου άρθρου και των εγκρίσεων εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας της περ. (δ) της παρ. 5 του ιδίου άρθρου που λήγουν κατά το διάστημα από την 1η Μαρτίου 2020 έως και τις 30 Ιουνίου 2020 παρατείνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
    1 point
  6. Η αγορά εργασίας της Ελλάδας από ιδιαίτερη έγινε δύσκολη. Το πτυχίο δεν σου εγγυάται ότι ξέρεις ή ότι γνωρίζεις να αντιμετωπίζεις καταστάσεις. Μόνο η πραγματική εμπειρία σε βοηθάει και αυτή έρχεται με τα χρόνια και τα αντίστοιχα έργα. Όταν πας στα 25 να ζητάς εργασία προφανώς ξέρουν ότι δεν έχεις τις προυποθέσεις, όπως τα λέει ο [email protected] είναι τα πράγματα. Να είσαι προετοιμασμένος να φας πολύ χάλι στην αρχή. Για το εξωτερικό να ξέρεις ότι τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Έχω πολλούς συναδέλφους που έφυγαν για εξωτερικό επειδή ήταν απογοητευμένοι με την αγορά εργασίας την περίοδο του 2016 και μετά και δεν βρήκαν όλοι το "καλύτερο". Σουηδία είναι καλύτερα από Δανία, στους γνωστούς μου στην πλειονότητα. Αλλά κάθε αντικείμενο είναι ξεχωριστό. Πχ μηχ μηχ στην Σουηδία βρήκε καλή δουλειά σε εταιρία όχι σαν μηχανολόγος, αλλά σαν προγραμματιστής. Ο ίδιος όμως ήθελε αυτό το αντικείμενο και είχε ασχοληθεί και σαν φοιτητής με ρομποτική και προγραμματισμό. Σε κατασκευαστικό κλάδο, δεν πρόκειται να βρεις εύκολα δουλειά έξω γιατί η γλώσσα της χώρας είναι προϋπόθεση. Δεν θα μπορείς να συνεννοηθείς με το προσωπικό πχ εργατικό προσωπικό αν δεν γνωρίζεις την γλώσσα καλά. Δανία είναι πανάκριβα. Θα πρέπει να παίρνεις πολλά λεφτά /μήνα για να την βγάζεις πέρα. Σουηδία αν δεν μένεις στη Στοκχόλμη, αλλά σε άλλη πόλη ο μισθός σου θα φτάνει να πληρώνεις τα ενοίκια. Πχ 700 -1000 ΕΥΡΩ κατα μέσο όρο τα ενοίκια σε διαμερίσματα εκτός Στοκχόλμης. Στοκχόλμη εκτοξεύονται οι τιμές στα 2000 μπορεί και 4000 για αντίστοιχα σπίτια. θα πρέπει να πληρώνεις πάρκινγκ ξεχωριστά ή κάρτα αστικών μετακινήσεων αν θες να χρησιμοποιείς αυτοκίνητο ή συγκοινωνία και γενικά όπως σε Αγγλία, αυτά δεν είναι μικρά έξοδα πρέπει να τα λογαριάσεις. Τέλος πρέπει να προσθέσεις ότι σε αυτές τις χώρες δεν είσαι μόνο εσύ ο μετανάστης, αλλά υπάρχει και μια κατηγορία μεταναστών εντός και εκτός Ευρώπης που είχαν πλούσιους γονείς και έχουν ήδη πάρει μεταπτυχιακό και πιστοποιήσεις βαρβάτες: Σε ιδιωτικά έργα, ζητάνε επίπεδο γνώσης/πιστοποίησης για το αντικείμενο, πχ εργασίες ελέγχου συγκολλήσεων, εργασίες ελέγχου μη καταστρεπτικών δοκιμών, υπάρχουν επίπεδα level 1, level 3 κοκ. Πχ θα έχεις απέναντί σου για το πόστο του welding enginner, ένα που θα θέλει να δουλέψει με λιγότερα λεφτά απο σένα και θα έχει ήδη τις πιστοποιήσεις, σε περίπτωση εκτός Ευρώπης. Σε γενικό επίπεδο στα ελληνικά πανεπιστήμια μαθαίνεις γενικά πολλά αλλά δεν προετοιμάζεσαι για την πραγματικότητα. Αυτή την ανακαλύπτεις μόνος σου. Σε γενικές γραμμές είναι μεγάλη απόφαση το εξωτερικό που θα είναι δύσκολα στην αρχή για νέο μηχανικό. Θα σου πρότεινα να στέλνεις όσα περισσότερα βιογραφικά μπορείς Ελλάδα και ακόμα και αν βρεις κάπου δουλειά, να μην επαναπαυτείς. Η επιτυχία θέλει γνώση, τύχη και την κατάλληλη στιγμή για να βρεις κάτι που θα σε ικανοποιεί και θα είσαι ευχαριστημένος.
    1 point
  7. Και η ανοησία του ΕΤΕΑΠ (παρά την ενοποίηση σε ένα ειδοποιητήριο στον e-ΕΦΚΑ) συνεχίζεται ... έβγαλε και το ειδοποιητήριο του Αυγούστου ... μηδενικό ... Αυτό το να με ειδοποιεί κάποιος με ειδοποιητήριο που έχει και αριθμό πρωτοκόλλου κάτω δεξιά ... να πληρώσω μηδέν ευρώ .... για δεύτερη φορά .... σε συγκεκριμένο κωδικό RF ... μέχρι την 31/9/2020 ... με ξεπερνά.
    1 point
  8. Καλησπέρα. Κι όμως δεν ισχύει καμία από τις Τ.Ζ. που αναφέρεις. Είναι 500€
    1 point
  9. Υπάρχει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) ? . Αυτή πρέπει να δεις αν είναι σε ισχύ (που δεν θα είναι). Και θα αναφέρεται και σε άλλη δραστηριότητα όπως λές Από τότε όμως άλλαξε πολύ η νομοθεσία. Δες πως κατατάσσεται η νέα σου δραστηριότητα και αν απαιτείται Περιβαλλοντική Αδειοδότηση
    1 point
  10. Ναι, με το παράβολο αλλά ότι ακριβώς πληρώθηκε. Αν πλήρωσε εφάπαξ με έκπτωση δηλαδή θα βάλεις το εφάπαξ ποσό, όχι το αρχικό που ήταν μεγαλύτερο.
    1 point
  11. Καλησπέρα, 500€ είτε εντός είτε εκτός.
    1 point
  12. Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σας και τις πληροφορίες. Επομένως σε μια περίπτωση που έχουμε κτίριο 5,00 χ10,00 βάσει άδειας το οποίο κατασκευάστηκε σε άλλη θέση με αποτέλεσμα τμήμα 5 τμ να είναι εντός Δ και τμήμα 40 τ.μ. εκτός του περιγράμματος της αρχικής αλλά σε σύννομη θέση τότε υπολογίζουμε 1 ΦΚ Κατηγορία 3 και 1 ΦΚ 5 τ.μ. ΥΔ, Παραβίαση πλαγίων αποστάσεων. Σωστά ? Αυτό μου φαίνεται λογικό. Ωστόσο αυτή η εγκύκλιος εκδόθηκε το 2019 ενώ ο νόμος το 2017. Και αν λάβω υπόψιν και τους προγενέστερους νόμους είχαμε 8 χρόνια ασάφεια στο συγκεκριμένο θέμα. Διαβάζοντας στο φόρουμ βλέπω πως η προσέγγιση μεταξύ συναδέλφων ήταν πολύ διαφορετική στο συγκεκριμένο ζήτημα. Και όλοι είχαν μια τεκμηρίωση. Αυτό είναι ξεκάθαρα ένα παράδειγμα των προβλημάτων που γεννήθηκαν από το ακατανόητο του νόμου καθώς επίσης λόγω της έλλειψης παραδειγμάτων.
    1 point
  13. Ακριβώς avgoust.Αλλιώς απαντάει το ένα ΤΕΕ (τμηματα) αλλιώς το άλλο κτλ
    1 point
  14. Καλημέρα,μιλάμε για 4495 .Το μόνο θέμα που δεν διευκρινίζεται είναι αν πρέπει να βάλουμε και ΥΚ οταν το περίγραμμα είναι ιδιο και απλά μετατοπίστηκε εντός Δ (ΥΔ/Δ σίγουρα).εΓΚΥΚΛΙΟς 2 4495
    1 point
  15. Δεν αλλάζει κάτι, οπότε 1.550 και πάλι.
    1 point
  16. 1.550, αν θες δώσε και νούμερο αλλά κατά 99,9% τόσο είναι.
    1 point
  17. 1.250 έχει εκεί. Άκυρο, σωστά τα 900 το μπέρδεψα με το 69Β...
    1 point
  18. Γειά σου, φαίνεται εκτός αντικειμενικού, οπότε 900 ευρώ άσχετα αν είναι εντός ή εκτός.
    1 point
  19. Για Αγ. Νεκτάριο Αττικής εκτός 600. Για Χαλκείο Κορινθίας, εντός - εκτός 550.
    1 point
  20. Καλησπέρα, προφανώς θα είναι εκτός αντικειμενικής (θα πρέπει να δεις τον χάρτη της εφορίας).
    1 point
  21. Ναι γιατί δεν είχαν υπολογισθεί στο Συντ.δομησης.
    1 point
  22. Γειά σου, αν θες τιμή για το 2016 για Ν.4495 πες μας που βρίσκεται το ακίνητο που σε ενδιαφέρει να το δούμε. Την ΔΕΗ μην την εμπιστέυεσαι.
    1 point
  23. Για Κέδρο Καρδίτσας, εντός - εκτός 550.
    1 point
  24. Για Παιανία εκτός αντικειμενικού αλλά εντός σχεδίου όπως φαίνεται, 900 ευρώ.
    1 point
  25. μην υποτιμάς τον εαυτό σου..... αλλά ακόμα πιο σημαντικό μη υποτιμάς πάντα τους άλλους με βάση τα χαρτιά που έχουν ή δεν έχουν.
    1 point
  26. Από τις ερωταπαντήσεις του ΤΕΕ: <<Τα πατάρια των καταστημάτων, εφόσον είναι λειτουργικοί χώροι του καταστήματος, συμπεριλαμβάνονται στην επιφάνεια της θερμικής ζώνης στην οποία ανήκουν. >> http://portal.tee.gr/portal/page/portal/SCIENTIFIC_WORK/GR_ENERGEIAS/kenak/TEEKENAK_FAQ/Tab Αν εντάξεις τα τμ του παταριού στην ζώνη καταστήματος ενώ είναι βοηθ. χώρος, νομίζω ότι θα <<φορτώσεις>> παραπάνω καταναλώσεις στο κτίριό σου από αυτές που πρέπει.
    1 point
  27. Θα ακολουθούσα την περίπτωση 1. Με εμβαδό θερμαινομενο=εμβαδό συνολικό=εμβαδό ισογείου.
    1 point
  28. Με είχε προβλιματίσει αρκετά το θέμα και ενώ μέχρι πρόσφατα ακολουθόυσα την τακτική του hkamp, το σημείο της παρ. 3.2 "Επίσης, δευτερεύοντες βοηθητικοί χώροι που δεν θερμαίνονται και που συνδέονται λειτουργικά με μια θερμική ζώνη (π.χ. αποθηκευτικός χώρος εντός διαμερίσματος, ψευδοροφή που διαχωρίζεται από το θερμαινόμενο χώρο με δομικό στοιχείο που δεν είναι θερμομονωμένο) λαμβάνονται ως τμήμα της θερμικής ζώνης" με έκανε να αλλάξω γνώμη. Επίσης, αν το πατάρι καταχωρηθεί ως βοηθητικός χώρος απαιτείται και σύστημα θέρμανσης, ψύξης και αερισμού. Τότε, παρατήρησα ότι κατά την επίλυση στο buildingcert, η ισχύς των συστημάτων αθροίζεται και προκύπτει διπλάσια (εμένα μου έτυχε και πατάρι με εγκατεστημένο σώμα). Προσωπικά, στο εξής θα εντάσσω το πατάρι στη ζώνη εφόσον είναι λειτουργικά εξαρτώμενο και δε διαχωρίζεται με μονωμένες επιφάνειες. Προφανώς η συνολική και η θερμαινόμενη επιφάνεια θα είναι διαφορετικές.
    1 point
  29. Εγώ θα θεωρούσα το πατάρι σαν ζώνη με χρήση βοηθητικό χώρο.
    1 point
  30. Συνάδελφοι, συνεκτιμήστε και το γεγονός ότι ο κανονισμοί (ΕΚ8/ΕΚ2, ΕΚΩΣ/ΕΑΚ) επιτρέπουν σαφέστατα την τοποθέτηση (κάποιου) μέρους του ίδιου του οπλισμού μιας δοκού εκτός κορμού τους και εντός του συνεργαζόμενου πλάτους της πλακοδοκού, το έυρος του οποίου ορίζεται συγεκριμένα. Συνεπώς, δεν τίθεται θέμα αν απαιτείται να περικλείονται από συνδετήρες ή όχι, ούτε και στην περιοχή αγκύρωσης, δεν αναφέρεται πουθενά κάτι τέτοιο. Το ότι πρέπει να προσεχθεί το πως θα καταλήξει μια ράβδος που προεκτείνεται στην παρακείμενη πλάκα είναι γεγονός, αλλά αν η επέκταση αυτή (κάτω από τις εγκάρσιες ράβδους της παρακείμενης πλάκας, όπως είπαμε) γίνει συντηρητικά σε μεγαλύτερο μήκος από ό,τι θα προέκυπτε υπολογιστικά, θεωρώ ότι δεν υπάρχει θέμα. Η (ελαφρώς) μεγαλύτερη προέκταση των ράβδων εντός της παρακείμενης πλάκας, δεν δυσκολέυει την τοποθέτησή τους έτσι κι αλλιώς, μιας και αυτά είναι ευθύγραμα. Ένα άλλο θέμα θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο, κάπως σχετικό με τα παραπάνω. Συμβαίνει κάποιες φορές (προσωπικά μου έχει συμβεί πάνω από μία φορές, παρά την προσπάθειά/έγνοια μου να το αποτρέψω, μάλλον είνια ο γνωστός νόμος..) οι προεκτεινόμενες ράβδοι εντός της παρακείμενης πλάκας να κόβονται σε άλλο στάδιο της κατασκευής όταν μπαίνει στην οικοδομή υδραυλικός που χρησιμοποιεί καροτιέρα..! Αυτό μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που η παρακείμενη πλακα (εντός της οποίας έχει γίνει η προέκταση των ράβδων) είναι σε περιοχή λουτρού που τρυπάνε για την αποχέτευση ή σε μπαλκόνι που τρυπάνε για τις υδροροές! Η καροτιέρα θέλει προσοχή λοπόν..
    1 point
  31. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σας. Έχω την τακτοποίηση αυθαιρεσιών σε οικόπεδο μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, εκτός σχεδίου με εκκρεμή πολεοδομική μελέτη. Υπάρχει μια άδεια οικοδομής για ισόγειο 50 τ.μ. του 1972 όμως έχει γίνει επέκταση του ισογείου κατά 45 τ.μ. το 1981 και προσθήκη α' ορόφου 70 τ.μ. το 1992 (+ λοιπές παραβάσεις). Πως πρέπει να κινηθώ; Πως θα υπολογίσω ΥΔ, ΥΚ παραβίαση πλάγιων αποστάσεων;; Με ποιον ΣΔ, ποσοστό κάλυψης κλπ;
    1 point
  32. Σε παρόμοια περίπτωση, οικοδομή με ΓΟΚ73 οπου ο αντίστοιχος χώρος έκλεισε και ο ιδιοκτήτης ηθελε να τον τακτοποιήσει με τον Ν.3843/2010 ο υπάλληλος της πολεοδομίας πρότεινε να τον χαρακτηρίσουμε "Στεγασμένη Βεράντα" (και ετσι τον χαρακτηρίσαμε τελικά)
    1 point
  33. Απάντηση σήμερα από το helpdesk του ΤΕΕ: δεν υπάγω τα ρυθμισμένα με τον 3843 ξανά σε τακτοποίηση, οπότε δεν τα συνυπολογίζω στο ποσοστό των υπερβάσεων που αφορά τον υπολογισμό προστίμου. Τα υπολογίζω μόνο για την επιλογή κατηγορίας. (Μόνη μου ρωτάω μόνη μου απαντάω, αλλά μπορεί να φανεί και σε άλλους χρήσιμο )
    1 point
  34. Άποψη του ΤΕΕ ΤΚΜ είναι η επικρατούσα χρήση να είναι αυτή της δήλωσης και όχι του κτηρίου. Οπότε επικρατούσα χρήση είναι υπηρεσίες και όχι κατοικία. Στα ΦΚ αν θέσω Κατηγορία 1 και υπηρεσίες παντού, προχωράει κανονικά, οπότε δε βρίσκω λόγο να κάνω το "κλέψιμο" αυτό. Όσον αφορά τον τρόπο δήλωσης, επίσης το ΤΕΕ ΤΚΜ προτείνει αναλυτική καταγραφή των παραβασεων σε ξεχωριστό ΦΚ ανά παράβαση κι ας είναι όλα κατηγορία 1.
    1 point
  35. καλησπέρα συνάδελφε, σου στέλνω την απαντηση που μου έστειλε κατόπιν ερωτηματος το Τεε ''Στο πεδίο «επικρατούσα χρήση» δηλώνετε την επικρατούσα υφιστάμενη χρήση της ιδιοκτησίας που ρυθμίζετε, οπότε εάν ρυθμίζεται πχ κάποιο κατάστημα, θα χρειαστεί να επιλέξετε "Υπηρεσίες".''
    1 point
  36. Ναι. Σε άδεια που έκδοσα σε κτίριο του 59 δεν πραγματοποιήθηκε φύτευση αναγράφοντας πως πρόκειται για αλλγή χρήσης κτιρίου προ του κτιριοδομικού και είναι αδύνατη η εφαρμογήκάποιων διατάξεων. Δεν χωρούσαν επίσης τα δέντρα που έπιβάλλει ο κτιριοδομικός.
    1 point
  37. Εφόσον υπάρχει τακτοποίηση δεν υπάρχει καμία απαίτηση υλοποίησης της φύτευσης. Η φύτευση δεν αποτελεί υποχρέωση για την έκδοση της άδειας. Σε ακίνητα πχ. πριν τον κτιριοδομικό κανονισμό δεν απαιτείται η εκτέλεση εργασιών στον ακάλυπτο για την έκδοση της αδείας. Κατ' αντιστοιχία εφόσον η φύτευση έχει τακτοποιηθεί σαφώς και δεν απαιτείται. Προσωπικά έχω εκδώσει άδεια προσθήκης με τακτοποιημένη την έλλειψη φύτευσης.
    1 point
  38. Λογικά θα ζητηθεί να τα τακτοποιηθεί η μη υλοποίηση της φύτευσης, με υπαγωγή στο ν. 4178 με την αυθαιρεσία είτε να υπάγεται στην κατηγορία 3 (αν η υποχρεωτική επιφάνεια φύτευσης είναι μικρότερη έως και 5%) ή ως αυθαιρεσία αναλυτικού για τις διάφορες επιστρώσεις δαπέδων που έχουν καταλάβει την προβλεπόμενη επιφάνεια φύτευσης.
    1 point
  39. Σε άδεια που πρόκειται να εκδοθεί για οικόπεδο με υφιστάμενο κτίριο, στο οποίο (οικόπεδο) δεν έχει υλοποιηθεί φύτευση, τι γίνεται; Με τη νέα άδεια, πηγάζει η υποχρέωση να πραγματοποιηθεί η φύτευση;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.