Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris11140

    dimitris11140

    Core Members


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      451


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      6.614


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      4.492


  4. vasilori

    vasilori

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      251


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Πολύ ωραία, είχαμε τα διάφορα δημοσιογραφικά τηλε-δικεία, τώρα θα έχουμε διαδικτυακό ξεκατίνιασμα μεταξύ μηχανικών για την ευθύνη και το ποιός την έχει πιό μεγάλη την εμπειρία, την ευσυνειδησία και την ηθική υπεροχή... Αστεία πράγματα, και συζητήσεις ανάξιες μηχανικών. Όσο για το "αστείο σιδέρωμα", δείτε λίγο πιο προσεκτικά, μήπως βγει και κάτι ωφέλιμο από αυτή την συζήτηση: Μήπως πλάκα του εξώστη δεν είναι πρόβολος, αλλά είναι τετραέρειστη; Βλέπετε τις τρεις περιμετρικές δοκούς στο κάτω μπαλκόνι; Εντοπίσατε τους οπλισμούς κάμψης και διάτμησης στην δοκό που απέμεινε στην θέση της; Είδατε τους οπλισμούς κάμψης στην ομόλογή της δοκό; Παρατηρήσατε την -μάλλον εσφαλμένη- διαμόρφωση της αγκύρωσης του κύριου οπλισμού στον κόμβο δοκού-δοκού; Υ.Γ: Αφήστε τις κρίσεις και τις επικρίσεις κατά μέρος, είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό. Δεν ξέρετε γιατί αστόχησε ο εξώστης, υποθέτετε. Μάλλον αβάσιμα. Ασχοληθείτε με το επιστημονικό μέρος του προβλήματος με αξιοπρέπεια.
    5 points
  2. Έχω φάει την ζωή μου στα γιαπια . Δεν κάνω επίβλεψη ούτε με drone ούτε με το κινητο. Έχω δουλέψει και με κατασκευαστές και με ιδιώτες . Αυτά που γράφεις είναι έκθεση ιδεών .Η παραίτηση είναι η έσχατη λύση σε μια δουλειά και λάθη δεν κάνει μόνο αυτός που δεν κάνει τίποτα .Κακώς κουνάς το δάχτυλο. Ευθύνη έχουν οι πάντες , όχι μόνο ο μηχανικός . Απλά το κράτος του έχει δώσει τον ρόλο του μα@@κα και νοοτροπίες όπως η δική σου , διαιωνιζουν αυτό το ρολο . Λοιπόν ποιστοποιηση στα συνεργεία χθες και συνυπεύθυνοτητα των παντων .
    4 points
  3. Ρε παιδιά γράφετε και κουνάτε το δάχτυλο λες και δεν ξέρετε πως είναι τα πράγματα στην οικοδομή . Η κατασκευή αστοχησε σε εφελκυσμό . Το συνεργείο πετούσε χαρταετό και μάλλον εκείνη την εποχή μόλις θα είχε περάσει τα συνορα . Ο μηχανικός δεν έδειξε την προσοχή που έπρεπε . Τέλος πάντων , ευτυχώς δεν έπαθε κανένας τίποτα . Ποιστοποιηση στα συνεργεία χθες , αν και κάποιους τους βολεύει αυτό το χύμα γιατί με την ποιστοποιηση θα ανέβουν και τα μεροκάματα. Τώρα όλοι τα κάνουν όλα και ο μηχανικός υπογράφει . Ο καθένας έχει την γνώμη του , αυτή είναι η δική μου .
    4 points
  4. Ας τον κρεμάσουμε τον Μηχανικό . Σύμφωνος μαζί σου . Για πες μου λίγο κατι και για την πιστοποίηση του συνεργειου . Την Δευτέρα σιδεράς , την Τρίτη πλακάς , την Τετάρτη τουβλάς ? Ήμουνα νιος και γέρασα με αυτή την ποιστοποιηση των συνεργείων. Ουσιαστικά το κράτος ρίχνεις πάντα τις ευθύνες στον μ@@@@@@κα που βάζει την τζιφρα . Λάθος του επιβλέποντα , αλλά και λάθος του συνεργείου που με την ανέχεια του κράτους δεν έχει την απαιτούμενη ποιστοποιηση. Τουλάχιστον οι νεώτεροι μηχανικοί ας μην τραβήξουν ότι τραβήξαμε εμείς οι παλαιότεροι.
    4 points
  5. Δεν πρόκειται για ξεκατίνιασμα αλλά για απόδοση ευθυνών (τα του Καίσαρος, Καίσαρι...) σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Και για να αντικρουστεί η νοοτροπία "όλοι μαζί τα φάγαμε". Που ναι μεν μπορεί να ισχύει για τα πολιτικά πράγματα, αλλά για τον κλάδο μας είναι άστοχη κι επικίνδυνη. Ειδικά όταν στο φόρουμ υπάρχουν νέοι και άπειροι συνάδελφοι. Μην ξεχνάμε ότι ο μηχανικός (ως εκ του νόμου υπεύθυνος) είναι ο πρώτος στον οποίο θα αποδοθούν ευθύνες. Και για τη μελέτη, και για την επίβλεψη. Τις οποίες δεν μπορεί να μετακυλίσει στο "μη πιστοποιημένο" μαστρομήτσο, ή στο "κακό" λογισμικό. Έτσι έχουν τα πράγματα, κι έτσι πορευόμαστε μέχρι να αλλάξουν. Είτε μας αρέσει, είτε όχι. And last, but not least: Η ευθύνη του επιβλέποντα δεν περιορίζεται μόνο στον έλεγχο της ορθής εφαρμογής της μελέτης, αλλά επεκτείνεται και στον έλεγχο της στατικής επάρκειας του ξυλοτύπου(καλουπώματος). Πόσοι άραγε, εξ ημών, το εφαρμόζουμε?
    3 points
  6. Αφού έμαθαν τόσα χρόνια στου κασιδι το κεφάλι , τώρα είναι καλά τα πράγματα στο σιδέρωμα . Την εποχή που χτίστηκε η οικοδομή αυτή , μόλις είχαν περάσει τα σύνορα και απλά ήταν φτηνοί . Οι δε Ελληναρες εργολάβοι της εποχής εκείνης έκαναν πλάκα ο ένας στον άλλον κάθε Παρασκευή-Σαββατο που πλήρωναν τον κόσμο για το πόσο μικρά μεροκάματα πληρώνουν. Το σταματάω εδώ . Είστε παντελώς λάθος κάποιοι και έχετε μπερδέψει την ευθύνη που θα έπρεπε Επιβλέπων και τι πραγματικά του έχουν μεταβιβασει . Δεν γίνεται να φταίει μόνο ο επιβλέποντας . Τι να λέμε τώρα .Το κόβω γιατί κουράζει . Καλή συνέχεια .
    3 points
  7. Πώς "είναι τα πράγματα" στη οικοδομή συνάδελφε? Κι αν είναι τόσο άσχημα, όσο υπονοείς, ποιός φταίει? Μόνο το "κακό κράτος"? Το να αποδεχόμαστε το κακώς έχειν, μας κάνει συνένοχους σε εγκληματικές ενέργειες. Η γνώμη σου είναι εντελώς λανθασμένη. Το να επιμερίζεις τις ευθύνες, και μάλιστα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στα "συνεργεία", είναι επικίνδυνο. Εκτός κι αν ανήκεις στους μηχανικούς που κάνουν επίβλεψη εκ του μακρόθεν. Η όποια "πιστοποίηση" των συνεργείων, ΔΕΝ απαλλάσσει τον επιβλέποντα από τις ευθύνες του. Κι αν δεν το γνωρίζεις, μάθε πως έχει δικαίωμα να απορρίψει και συνεργεία και υλικά. Προκειμένου δε να προστατέψει την επαγγελματική κι επιστημονική του αξιοπρέπεια, καθώς και την ψυχική του υγεία, δεν διστάζει να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Οι απόψεις μου είναι προϊόν εμπειρίας 40 χρόνων στο εργοτάξιο και στις μελέτες. Σε αυτό το διάστημα έχω δει πολλά (κυρίως τα αποτελέσματα των σεισμών), και μπορώ να είμαι βέβαιος για την ορθότητα της σκέψης μου.
    3 points
  8. Χωρίς να θέλω να επηρεάσω τη διαδικασία διαλόγου μεταξύ συναδέλφων και των υπευθύνων του προγράμματος, θα πω λίγα λόγια (μέσα από την προσωπική εμπειρία μου) στο θέμα των χρησιμοποιούμενων λογισμικών από ΠΜ. Μέχρι σήμερα στην αγορά έχουν δημιουργηθεί δύο κύριες ομάδες-κατηγορίες λογισμικού, η ομάδα εργαλείο ανάλυσης (γενικής εφαρμογής) και η ομάδα κουτί (συγκεκριμένης) παραγωγής. Η πρώτη δίνει ένα εργαλείο στον μελετητή για να διερευνήσει γρήγορα και ορθά πολλές εναλλακτικές γεωμετρίας-υλικών-παραδοχών και να δώσει τη σωστή απάντηση στη γενική της μορφή. Ανεξάρτητα από υλικό και με άπειρο πλήθος παραδοχών (κανονισμών). Το AxisVM είναι σε αυτή την ομάδα. Η δεύτερη αρχίζει σχεδόν από το τέλος και πάει αντίθετα. Με δεδομένη τη μορφή και το υλικό από άλλες μελέτες και με μερικές επιλογές παραδοχών (κανονισμών), ζητάει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ώστε να παράγει την τεκμηρίωση των δεδομένων επιλογών σύμφωνα με τα δεδομένα/κανονισμούς/καλούπια. Επομένως η στόχευση της κάθε ομάδας λογισμικού είναι δεδομένη και δεν έχω δει ακόμη περίπτωση που κάποιο πρόγραμμα άρχισε από τη μια άκρη για να φτάσει στην άλλη. Δεν γίνεται.
    3 points
  9. πχ. εδω https://energypress.gr/news/oi-krisimes-apofaseis-gia-elahistopoiisi-toy-kostoys-kai-enishysi-tis-apodosis-sta-fotovoltaika Για το δωμα ειναι και το θεμα του υψους επιτρεπει μεν ο ΝΟΚ τα Φ/Β στο δωμα, αλλα εσυ μιλας για 3μ. σιδηροκατασκευες και επι αυτης να μπουνε τα πανελ. Αρα θελει ερευνα και στον ΝΟΚ. Άρθρο 19 - Κατασκευές πάνω από το κτίριο (ΟΙΚ) Επι πλεον, τι χρηση μπορει να κανουν οι ενοικοι κατω απο ολα αυτα τα καλωδια καιλοιπα συστηματα;;; υγ δες και αυτα 4. Εμπρός ελεύθερο ύψος της βάσης (Clearance) Πέρα απο το συντελεστής κάλυψης εδάφους (Ground Coverage Ratio – GCR), το εμπρός ελεύθερο ύψος της βάσης έχει πολύ σημαντική επίδραση στο κέρδος απο την εγκατάσταση bifacial panels. Το εμπρός ελεύθερο ύψος ορίζεται ως η απόσταση από το έδαφος έως το χαμηλότερο σημείο του Panel. Εαν τα panels τοποθετούνται σε ένα μεγάλο μεν, λογικό δε ύψος, το φώς που προσπίπτει στο έδαφος, άρα και στην πίσω πλευρά του panel αυξάνει την απόδοση του πάρκου. Βέβαια κάθε αύξηση στο ύψος σημαίνει και άυξηση στην φόρτιση του συστήματος απο τον άνεμο, λόγω υψηλότερων ανεμοπιέσεων, οπότε απαιτείται πιο στιβαρή κατασκευή. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα και αυξημένο κόστος της βάσης. Το σχεδιαστικό τμήμα της ELVAN αφού έλαβε υπόψιν και τους περιορισμούς από τον Ελληνικό Πολεοδομικό κανονισμό και όλους τους παράγοντες κόστους κατέληξε ότι ένα εμπρός ελεύθερο ύψος της βάσης της τάξεως του 1.2 m. είναι το βέλτιστο. https://www.elvansolar.gr/journal2/blog/post?journal_blog_post_id=7
    2 points
  10. Μόνο τα στοιχεία, συνάδελφε, δεν απαιτείται σκανάρισμα.
    2 points
  11. @Pavlos33 Πρόκειται για δύο διαφορετικά πράγματα. Η πλατφόρμα myDATA είναι το ηλεκτρονικό βιβλίο της επιχείρησης. Το timologio είναι μία εφαρμογή για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών της επιχείρησης και την ταυτόχρονη διαβίβασή τους στο myDATA. Εάν εκδίδεις χειρόγραφα τα τιμολόγιά σου, τότε δεν χρησιμοποιείς την εφαρμογή timologio, αλλά καταχωρίζεις τα στοιχεία τους -απευθείας- στο myDATA.
    2 points
  12. Ο επιβλέπων (οφείλει να) είναι το απόλυτο αφεντικό στην κατασκευή. Αν δεν μπορεί να συνεργαστεί με τα συνεργεία ή τον ιδιοκτήτη. ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ. Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς αποποίηση ευθυνών.
    2 points
  13. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    99.232 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  14. Version X6.0

    78.468 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  15. Version 1.0

    1.580 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  16. Version ver1

    9.909 downloads

    Πιστεύω ότι είναι ένα αρκετά πληρες λεξικό με τεχνικούς όρους για μηχανικούς.
    1 point
  17. Σε συνέχεια των επισημάνσεων του συναδέλφου να προσθέσω ότι θα πρέπει να εξετάσεις το επιτρεπτό από τους όρους δόμησης της περιοχής των αυθαίρετα εγκατεστημένων χρήσεων και επιπλέον εάν η υφιστάμενες χρήσεις οδηγούν σε έμμεση υπέρβαση του συντελεστή δόμησης (π.χ περίπτωση εκτός σχεδίου γηπέδου).
    1 point
  18. Οι εξετάσεις του τεε είναι της πλάκας. Καμιά σχέση με τους "κουτόφραγκους" και τα ημέτερα 8ωρα. Ας πιστοποιηθεί λοιπόν σωστά το σινάφι μας, και έπονται οι υπόλοιποι. Για όσους δεν γνωρίζουν: Η πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων χρησιμοποιήθηκε ως αντιπερισπασμός-κωλυσιέργεια του τεε, προκειμένου να παραπέμψει στις καλένδες το ΜΗ.Κ.Ι.Ε.. Ίσως τότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά. Το μέγα ερώτημα βέβαια είναι, ποιός και πώς θα πιστοποιήσει. Και βέβαια, η οποιαδήποτε "πιστοποίηση" δεν απαλλάσσει το μηχανικό από τις ευθύνες του. Ίσως του μειώνει κάπως το άγχος.
    1 point
  19. Όπως σωστά λες από κανονικό κεραμίδι... Οπότε γράψε στα σχέδια που θα ζητήσεις έγκριση υλικό ( λαμαρίνα κλπ κλπ) και χρώμα και αν το εγκρίνει για την περιοχή το Σ.Α. είσαι και εντάξει και δεν εναπόκειται στον ελεγκτή δόμησης να στο κόψει.... Μη ξεχνάμε ότι η προστατευτική διαδικασία χαρακτήρα και υφής περιοχών συχνά πυκνά δεν επαρκεί η προσομοίωση υλικών αλλά η υποχρέωση .... Πχ ξύλινα κουφώματα που ακόμα και τα συνθετικά με 99% οπτική ταύτιση δεν εγκρίνονται
    1 point
  20. Αν περνάς ΣΑ, δεν έλεγα οτι είνια τόσο ευκολο να το εγκρίνει. Ο τσίγκος σε περιοχή με κεραμοσκεπή έιναι καπως.... Θα πρότεινα να προδιαγραψεις το μεταλλικό κεραμίδι με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις φωτό ώστε να αποδείξεις τη οπτική ομοιομορφία που σέβεται τα χαρακτηριστικά της πολεοδομικής μελέτης. Ακόμα και υπέυθυνη δήλωση του εργοδότη θα εβαζα για την εφαρμογή των προδιαγραφών για να ξεπεράσω οποια αντίσταση που λογικό είναι να υπάρξει!!! Καλύτερα η μάχη σου να γίνει στην μελέτη και όχι στην εφαρμογή... Ο ελεγκτής δεν θα ασχοληθεί και πολύ. Στο απορρίπτει και κοψ' τον σβέρκο σου... καταλαβαίνεις.
    1 point
  21. δεν τα ε΄χω δει απο κοντά αλλα απο φωτό σίγουρα ειναι καλύτερα... Ξερεις τωρα. Παίζεις στα όρια. Αν αποδεικνύεται αισθητική ταυτοσημία, βαλτο.
    1 point
  22. Ο Κωνσταντινίδης μαζί με κάθε νέα έκδοση του προγράμματος κυκλοφορεί και βιβλίο τεκμηρίωσης, σε αντίθεση με το FESPA. Ήταν ένας απο τους λόγους που το επέλεξα εξ' αρχής. Νομίζω πως και στο ΤΕΙ Λάρισας σε κάποιο εξάμηνο δίδασκαν Σχεδιασμό έργων σκυροδέματος με Η/Υ και έκαναν λύση ενός παραδείγματος με το χέρι και με το πρόγραμμα ως έλεγχο. Για εμάς είναι πολυτέλεια να μπούμε σε τέτοια διαδικασία, όμως εμπιστεύεσαι πως όποιο πρόγραμμα κυκλοφορεί στην Ελληνική αγορά έχει ελεγχθεί επαρκώς πριν κυκλοφορήσει. Τα συνήθη σφάλματα είναι την λογικής GIGO, πάντα αξιολογείς τα αποτελέσματα εμπειρικά.
    1 point
  23. Ευχαριστώ συνάδελφε. Η εισαγωγή παραστατικού σημαίνει μόνο εισαγωγή στοιχείων ή και ανέβασμα σκαναρισμένου χειρόγραφου τιμολογίου; Ευχαριστώ
    1 point
  24. Ακριβώς. Υπάρχει εξαίρεση, γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, όπου η παρ. 2 α του Ά 89 είναι η ακόλουθη: 2. Απαγορεύεται η μεταβίβαση δικαιώματος ακινήτου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσης βρίσκεται : α) σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες δεν έχει συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση επί ακινήτων στα οποία υφίστανται εμπράγματα δικαιώματα πολιτών. Σε περίπτωση υπαγωγής στον παρόντα, δεν επηρεάζονται το κύρος και η διαδικασία απαλλοτρίωσης και τα αυθαίρετα κτίσματα δεν αποζημιώνονται,
    1 point
  25. Αν και νομίζω ότι μπορείς να κάνεις ότι θες με την αρίθμηση ο λογιστής μου είπε να ξεκινήσω νέα σειρά από την αρχή στο timologio.
    1 point
  26. όταν κόβεις χειρόγραφο ΤΠΥ/ΑΠΥ μετά στο mydata περνάς τα στοιχεία του στο εικονίδιο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΥ και όχι στην εφαρμογή timologio. Η εφαρμογή timologio είναι για να εκδίδεις ηλεκτρονικά τιμολόγια/αποδείξεις τα οποία αυτόματα καταχωρούνται στην ΑΑΔΕ. Η εφαρμογή της εισαγωγής παραστατικού (εικονίδιο στο κέντρο επάνω) απλά ανεβάζει τα στοιχεία του χειρόγραφου στην ΑΑΔΕ. Εμείς απο 1/11 υποχρεούμαστε να ανεβάζουμε τα στοιχεία εσόδων μας στην ΑΑΔΕ οχι να κόβουμε ηλεκτρονικό τιμολόγιο (μέσω timologio) το όποιο είναι μια παροχή δωρεάν για διευκόλυνση μας. Θα μπορούσε να γίνει και με εφαρμογή ιδιωτικής εταιρείας. Επειδή κόβω 10-20 παραστατικά το χρόνο προτιμώ να συνεχίσω το χειρόγραφο και μετα να κάνω την εισαγωγή των στοιχείων του παραστατικού
    1 point
  27. Θεωρώ ότι είναι υποχρέωση του φόρουμ το οποίο διαθέτει έμπειρους μηχανικούς να παίρνει θέση σε ακραίες η προφανώς λανθασμένες απόψεις που κυκλοφορούν. Αυτό δεν είναι ξεκατίνιασμα. Είτε ο εξώστης έπεσε για τον ένα λόγο είτε για τον άλλο η ευθύνη είναι ίδια και ιδίου, δηλαδή του μηχανικού. Εάν η πλάκα υπολογιζόταν σαν τετραέρειστη θα πρεπει οι δοκοί-πρόβολοι να έχουν τα 4-5 χοντρά σίδερα (και) επάνω ,εδώ δεν υπάρχουν πάνω, υπάρχουν κάτω. Σε κάθε περίπτωση δηλαδή είτε πλάκα πρόβολος, είτε τατραέρειστη, δεν βλέπουμε σοβαρό πάνω οπλισμό δοκών προβόλων εκτός από μια υποψία 2 λεπτών σιδήρων για συγκράτηση των τσερκιων . Επίσης ζουμάροντας στο πεσμένο κομμάτι εγώ βλέπω το μικρού πάχους κάθετο στηθαίο άοπλο με μερικά λεπτά σίδερα στο πάνω μέρος. δεν θεωρώ ότι οπλίστηκε σαν δοκός. Τα σίδερα δε της πλάκας φαίνεται στη τομή να είναι ψηλότερα από την επικάλυψη, σαν να ήταν στο πάνω μέρος και ποδοπατήθηκαν ελλείψει καβαλέτων από τους μπετατζήδες . Θα βοηθούσε περισσότερο φωτογραφικό υλικό, αλλά το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για λάθος τοποθέτηση. Κι αυτό γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα υπήρχε μελέτη με σίδερα μόνο κάτω σε δοκό πρόβολο. Είτε λοιπόν ο σιδεράς έβαλε τα σίδερα της δοκού λανθασμένα κάτω , η της πλάκας, αναγόμαστε στο ίδιο συμπέρασμα.
    1 point
  28. Πίνακες αντοχής για διατομές δοκών IPE (Orange Book - ArcelorMittal ): https://orangebook.arcelormittal.com/design-data/uk-na/beams/ipe/ Πινακες αντοχής για γωνιακά & κοίλες διατομές (Blue Book - Stel Construction Institute): https://www.steelforlifebluebook.co.uk/ Πίνακες αντοχής για κοχλιώσεις & συγκολλήσεις: https://www.steelforlifebluebook.co.uk/bolts-welds/
    1 point
  29. {τελικα, τους εγινε συνηθεια... παλι με 25 μερες καθυστερησης θα εκδοθει το ΦΕΚ] Η ψήφιση του νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ στο σύνολο του και συνακόλουθα της επίμαχης ρύθμισης για την παράταση ισχύος βεβαιώσεων μηχανικών αποφασίστηκε στη Βουλή ότι μετατίθεται για την ερχόμενη Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021. Όλα δείχνουν λοιπόν ότι μέχρι να πάρει ΦΕΚ το νέο νομοθέτημα επί της ουσίας θα έχει χαθεί ο ένας από τους τρείς μήνες της νέας παράτασης και θα ενταθεί ο αγώνας δρόμου των ιδιοκτητών και των εμπλεκόμενων επαγγελματιών για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων. https://ecopress.gr/ypen-paei-piso-i-psifisi-tou-n-s-kai-i-paratasi-vevaiosi-michanikou/
    1 point
  30. Να περιμένεις... Συμβόλαια σήμερα μόνο με ΗΤΑ...
    1 point
  31. Πάει για καθυστέρηση; https://ecopress.gr/ypen-paei-piso-i-psifisi-tou-n-s-kai-i-paratasi-vevaiosi-michanikou/
    1 point
  32. Η διαμερισμάτωση όχι! Είναι ανά επίπεδο (όροφο) και δεν πηγαίνει μαζί με άλλη αυθαιρεσία.
    1 point
  33. Συνάδερφε δεν θεωρώ ότι με το να μπουν κάποιοι επιπλέον έλεγχοι το Axis θα γίνει ξαφνικά πρόγραμμα της δεύτερης ομάδας που περιέγραψες (πχ τύπου FESPA, ΡΑΦ κτλ). Το ότι έχει δηλαδή ικανοτικό τέμνουσας στα μέλη ενώ άλλα ξένα δεν έχουν (όπως scia, rfem, consteel κτλ) το καθιστά πακέτο τύπου "ελληνικό μπετατζήδικο"; Συμφωνούμε όλοι νομίζω ότι πρόκειται γενικά για ένα αρκετά ισχυρό πρόγραμμα το οποίο με λίγες προσθήκες ως προς τον αντισεισμικό σχεδιασμό θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί εργαλείο δουλειάς για μελέτες στις οποίες δεν υπάρχει ικανοποιητική λύση με τα δεδομένα ελληνικά και ξένα πακέτα λογισμικού αυτή τη στιγμή. Από αυτό που λέμε, μέχρι το να γίνει πρόγραμμα της δεύτερης ομάδας όπως τις περιέγραψες, νομίζω υπάρχει μεγάλη απόσταση. Η στόχευση κάθε προγράμματος είναι οι ανάγκες της πελατειακής του βάσης. Δες τον βαθμό ενσωμάτωσης των αμερικανικών αντισεισμικών κανονισμών σε ETABS, SAP, Staad Pro, κτλ, και δες αντίστοιχα την ενσωμάτωση του ΕΚ8. Στην ευρώπη τι να κάνουμε, η μέση και η υψηλή πλαστιμότητα δεν ειναι παντού υποχρεωτική, γι'αυτό και τα ευρωπαϊκά λογισμικά "γενικής εφαρμογής" δεν έχουν ασχοληθεί.
    1 point
  34. Για τις αγκυρώσεις και τα αναπτύγματα καλύτερα ο μηχανικός να παίρνει πρωτοβουλίες.
    1 point
  35. Καλημέρα. Ακριβώς αυτό επισημαίνω και εγώ. Δε γίνεται να βάλουμε κατ. 4. Και δεν είναι μόνο πως το εξηγούμε στην πολεοδομία, έτσι κι αλλιώς δε γίνεται.
    1 point
  36. Δεν ανήκει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις κατ.4 που ανέφερες(και γενικά στην κατ. 4) και εξηγώ γιατί. Στο παράρτημα του νόμου(το παράρτημα επίσης ανήκει στο νόμο) λέει βάζουμε ναι στο πεδίο της άδειας όταν υπάρχει οικ. άδεια στο οικόπεδο, όχι όταν θα υπάρξει (μόλις βγεις η άδεια νομιμοποίησης). Θα κλείσω κ εγώ την κουβέντα εδώ λέγοντας πως όλες αυτές τις ημέρες συζήτησα και με άλλους γνωστούς μου συνάδελφους οι οποίοι είχαν την ίδια άποψη με μένα, άποψη την οποία είχαν η πολεοδομία, το helpdesk του τεε και οι ερωτοαπαντήσεις του τεε Πελοποννήσου. Οπότε η δικιά μου συμβουλή προς και προς άλλους συναδέλφους που έχουν παρόμοιες περιπτώσεις είναι υπομονή μήπως βγει κάποια εγκύκλιος που να επιτρέπει την κατ. 4 ή ξανανοίξει η κατ. 5 ή αλλιώς άδεια νομιμοποίησης με πρόστιμα ανέγερσης.
    1 point
  37. Ιάσονα κανένα πρόβλημα και σε ευχαριστώ για τη βοήθεια σου μέχρι τώρα. Kan62 και εγώ με το 106 θέλω να πάω αλλά πώς ρε συ; Αφού πρέπει να περάσει από το σύστημα αυθαιρέτων και δεν έχω άδεια στο οικόπεδο, επομένως είμαι κατ. 5. Άρα έτσι δεν έχω αδυναμία υπαγωγής;
    1 point
  38. Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.
    1 point
  39. Από το άρθρο του κου Μενουδάκου: "Αντιθέτως, η απαγόρευση εγκατάστασης σταθμού αιολικής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις θα δημιουργούσε ισχυρό κίνητρο εμπρησμού για όσους αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα, οι οποίοι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι πολλοί." Δηλαδή όσοι αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα είναι και εν δυνάμει εγκληματίες...Είναι, σα να λέμε, τόσο το μίσος τους για την αιολική ενέργεια που θα γινόντουσαν ακόμη και εμπρηστές προκειμένου να την αποτρέψουν. Κάτι σαν...ψυχοπαθείς. Και επιπλέον λέει, έχει αποδειχθεί (;) ότι είναι πολλοί όλοι αυτοί... Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στον ίδιο και στην κυβέρνηση. Δεν του ζητάμε αποδείξεις γι' αυτά τα οποία ισχυρίζεται, ξέρουμε ότι είναι μάταιος ο κόπος, θέλουμε μόνο να τον πληροφορήσουμε ότι οι κύριες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι σε περιοχές Natura και όχι γενικώς δασικές. Να του υπενθυμίσουμε δε ότι οι περιοχές αυτές δεν είναι απαραιτήτως δάση...
    1 point
  40. 1. Καμία δουλειά δεν εχει ο επιβλέπων να μιλάει με τα συνεργεία. Ο επιβλεπων μιλάει με τον Κύριο του έργου ή τον γενικό Εργολαβο. 2. Απόλυτο δικαίωμα του ιδιοκτήτη να αλλάξει τον επιβλέποντα, τον πληρωνει και τον στελνει το καλο.
    1 point
  41. Η βεβαίωση που πρέπει να δίνουμε είναι αυτή που ο νόμος λέει και όχι αυτή που νομίζει ο καθένας. Τις είπε ο Παύλος τις λεπτομέρειες ... Να προσέξουμε και λίγο το επάγγελμα και το ρόλο μας γιατί όπως πάμε θα το διαλύσουμε με το τι πάει στον καθένα. Ας κοιτάξουμε λίγο από απόσταση γιατί διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε καμήλες.
    1 point
  42. Από τις σημειώσεις της κ.Λεμπεση το 2012. Όταν το ανεγειρόµενο κτίριο βρίσκεται σε περιοχές που ίσχυε το συνεχές ή το µικτό σύστηµα δόµησης, το νέο κτίριο µπορεί να τοποθετείται σε επαφή µε το πλάγιο κοινό όριο ανεξάρτητα της θέσης και του χρόνου κατασκευής του κτίσµατος του όµορου οικοπέδου. –παρ.1.ε -------------- Ερώτημα ΤΕΕ Τμήμα Κεντρικής.Μακεδονιας το 2013 ( Δεν έχω βρει την απάντηση που δοθηκε ) Θέμα: Θέματα που εξακολουθούν να χρήζουν διευκρινήσεων σχετικά με την εφαρμογή του Ν.4067/2012 – ΝΟΚ, του Ν. 4030/11 και του N. 4014/11. Άρθρο 14. Παρ 1ε. Τήρηση αποστάσεων από όρια σε πρώην μικτό σύστημα δόμησης : Να διευκρινιστεί αν έχει εφαρμογή η παρ 1ε στο πρώην μικτό σύστημα δόμησης. -------------- Γνώμη : Εάν το κοινό όριο είναι πλάγιο για σένα και πλάγιο για τον ομμορο , δηλαδή έχετε κοινό πλάγιο όριο τότε πας με την παράγραφο ε του άρθρου 14 και είτε κολλάς είτε πας σε δ. Έχω την άποψη και ας με διορθώσει κάποιος συνάδελφος που έχει εμπειρία στα πρώην συστήματα δόμησης , ότι για τον πλάγιο ακάλυπτο στο πρώην μικτό υπήρχε δικαιωμα επιλογής για το αν θα αφεθεί από το ένα πλάγιο όριο ή από το άλλο. Ως εκ τούτου δεν δεσμεύει για τήρηση απόστασης από το κοινό πλάγιο όριο. Ψαξτο όμως αυτό και με γραπτό ερώτημα. Η άποψη μου. Παράγραφος 1ε Άρθρο 14. ε) όταν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχές που προβλεπόταν, λόγω συστημάτων δόμησης που ίσχυαν πριν από την ισχύ του ν.1577/1985, η τοποθέτηση του κτιρίου σε επαφή με πλάγιο κοινό όριο, το κτίσμα μπορεί να τοποθετείται σε επαφή με το πλάγιο κοινό όριο ανεξάρτητα θέσης και χρόνου κατασκευής του κτίσματος του όμορου οικοπέδου. --------------
    1 point
  43. Version v6

    2.836 downloads

    Αφορά στην απόφαση με αριθμ. ΔΝΣγ/34033/ΠΕ/ΦΝ 275, ΦΕΚ 350Β/17.02.2016 Τροποποίηση κανονισμών που αφορούν σε ειδικές περιπτώσεις επεμβάσεων σε υπάρχοντα κτίρια Στα αρχεία περιλαμβάνονται : 1. Διάγραμμα Ροής της διαδικασίας που προβλέπεται στο κείμενο της απόφασης, 2. To κείμενο σε PDF διαμορφωμένο για ευκολότερο διάβασμα.
    1 point
  44. Αγαπητέ Ιάσονα!Από πού τεκμηριώνεται,ρωτάω ειλικρινά...Το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο της οικοδομής δεν είναι μία επιφάνεια με έναν όγκο? ρύθμιση κάνει.. Να το θέσω πιο σωστά,συγγνώμη...Έχει μια επιφάνεια Α που πάει από το ισόγειο στον Α' ,και από τον Α΄ στην στέγη...Γιατί μετράει 2η φορά ΥΔ η από Α' σε στέγη?
    1 point
  45. ΒΑS όπως έχεις δει σε παλιότερες δημοσιεύσεις σέβομαι και τις γνώσεις σου και την εμπειρία που έχεις στη δουλειά. Δεν έχω καταλάβει όμως το εξής. Ποιοι κατά τη γνώμη σου και την εμπειρία σου θα πρέπει να κάνουν εκτιμήσεις ακινήτων; Πριν απαντήσεις να πω ότι κατά την ταπεινή μου άποψη οι μηχανικοί είναι οι πιο κατάλληλοι να κάνουν εκτιμήσεις ακινήτων. Δεν υποτιμώ φυσικά καμία ειδικότητα άλλη, όμως θεωρώ ότι ο μηχανικός ακόμη και από το πρόγραμμα σπουδών του μπορεί να υποστηρίξει και το τεχνικό και το οικονομικό σκέλος. Επέτρεψε μου να σχολιάσω ότι δεν είναι καθόλου εύκολο ακόμη και για ένα μηχανικό το να αποτιμήσει την αξία ενός ακινήτου. Θέλει πολλά. Γνώσεις, εμπειρία, συνεχή επικαιροποίηση γνώσεων, τριβή πάνω στο αντικείμενο και πολλά ίσως που ξεχνώ αυτή τη στιγμή. Θα πω ότι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με άλλες ειδικότητες (πχ οικονομολόγους) αναφορικά με τις εκτιμήσεις είναι ότι μπορούμε να κρίνουμε πιο εύκολα, αλλά και πιο σωστά, τους επιπλέον παράγοντες που θα επηρεάσουν την αξία ενός ακινήτου, όπως πχ τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, (πχ ποιότητα υλικών κλπ) τη θέση του, κάποια ίσως ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορεί να το κάνουν μοναδικό, αλλά και κάποια που να το απαξιώσουν σε μεγάλο βαθμό. Μπορούμε λόγω αντικειμένου μας να δούμε το πως οι δεσμεύσεις (αρχαιολογία, σχέδιο πόλης, κτηματική υπηρεσία, δασαρχείο κλπ) μπορούν να απομειώσουν, έως και να μηδενίσουν την αξία ενός ακινήτου κλπ. Επιπλέον, να πω ότι πριν την ισχύ του ΠΔ 59/2016 οι μηχανικοί δεν ήταν οι παράγοντες που διαμόρφωναν αγοραία αξία στις αναγκαστικές εκτελέσεις ακινήτων. Ποιοι ήταν; Το ξέρεις. Ήταν οι δικαστικοί επιμελητές και όλο το γνωστό κύκλωμα. Προσωπικά, αν ήταν να πρέπει να μου εκτιμήσουν το σπίτι μου θα προτιμούσα με τα 1000 να το κάνει μηχανικός εκτιμητής παρά ένας δικαστικός επιμελητής ο οποίος είναι παντελώς άσχετος με το αντικείμενο. Ως μηχανικοί θεωρώ ότι έχουμε αναβαθμίσει και στο πεδίο των εκτιμήσεων ακινήτων τον επιστημονικό μας ρόλο. Να πω και το τελευταίο. Κάποτε κάποια συμβολαιογράφος μου είπε με ύφος 1000 καρδιναλίων το εξής: 'Κύριε γιατί μπαίνετε σε ξένα χωράφια και ασχολείστε με τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών"; Δεν ήξερα, αν πρέπει να γελάσω ή να αρχίσω τα καντήλια. Που ακούστηκε ο μηχανικός να μην είναι ο καθ ύλην αρμόδιος για τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών ακινήτων και να είναι ο συμβολαιογράφος. Και όμως φίλε ΒΑS τους αφήσαμε και μας τα πήραν όλα. Ο μηχανικός θα έπρεπε να είναι πίσω και μπροστά από όλα όσα αφορούν ακίνητη περιουσία. Τι ακριβώς μας πείραξε; Η πιστοποίηση; Θα σου πω ότι και εγώ κάποτε την έβλεπα καχύποπτα. Κάθισα και διάβασα πάνω από 3 μήνες εντατικά. Δε μου βγήκε σε κακό. Κάθε άλλο. Μου βγήκε σε πολύ καλό διότι και έμαθα νέα πράγματα και έβαλα σε τάξη τα ήδη υπάρχοντα που ήξερα. Κυρίως ωφελήθηκα διότι βελτίωσα τον τρόπο σκέψης μου πάνω στο αντικείμενο των εκτιμήσεων. Ξαναλέω ότι στις αρχές ήμουν αρκετά αρνητικός σκεπτόμενος ότι ως μηχανικός δεν χρειάζομαι καμία πιστοποίηση. Παραδέχομαι δημοσίως ότι είχα άδικο.
    1 point
  46. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές, ότι για να αξιολογήσεις κάτι (ένα ακίνητο εν προκειμένω) θα πρέπει να έχεις γνώσεις κι εμπειρία περί του τρόπου κατασκευής του. π.χ. να μπορείς να ξεχωρίσεις το μάρμαρο Διονύσου από το κινέζικο, διότι η διαφορά της αξίας είναι είναι τεράστια. Κι αυτό δεν είναι κάτι που διδάσκεται σε σεμινάρια, αλλά στην πράξη. Συνεπώς, όσα "χαρτιά" και να φορτωθεί κάποιος δεν αποκτάει αυτόματα "ειδικότητα". Τουτέστιν το ράσο δεν κάνει τον παπά, όσο και αν η νεοελληνική (και παγκόσμια) οικονομική νοοτροπία θέλει να μας πείσει για το αντίθετο. Άλλωστε, από κάτι τέτοιους "ειδικούς" δημιουργήθηκε η παγκόσμια χρηματοοικονομική φούσκα...
    1 point
  47. Ολο το σκηνικό περί εκτιμήσεων ήταν μία μπίζνα που ξεκίνησε από κάποιους ΜΗ μηχανικούς που πούλησαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες σε κολλητούς και με τις κατάλληλες μεθοδεύσεις έκλεισαν ένα μέρος του επαγγέλματος . Ετσι σήμερα η εκτίμηση ενός μηχανικού με 30 χρόνια εμπειρία και με κατασκευές ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΦΤΑ που γνωρίζει να εκτιμά αξίες , κόστη και επενδυτικά ρίσκα , δεν θεωρείται αξιόπιστη αν δεν έχει περάσει από κάποιες περίεργες εταιρείες , ενώ ένας οικονομολόγος 30 ετών , υπαλληλίσκος σε τράπεζα ή εταιρεία εκτιμητικής που έχει περάσει σεμινάρια , αλλά δεν ξέρει την διαφορά μεταξύ σενάζ και πρεκιού , μπορεί να κάνει αξιόπιστες εκτιμήσεις ... Η κλασσική ελληνική γελοιότης του κολληταριού σε όλο της το μεγαλείο . Από την άλλη οι σοβαρές επενδυτικές εταιρείες γνωρίζουν που να απευθυνθούν , ακριβώς επειδή ρισκάρουν τα δικά τους λεφτά και όχι τα λεφτά των άλλων .
    1 point
  48. 1 point
  49. Συμφωνώ με τον gio. Οι παλέτες των τσιμεντένιων φέρουν μια λουρίδα που ανάλογα με τον χρόνο κατασκευής, αλλάζει χρώμα. Δες τις οδηγίες του κατασκευαστή για τον τρόπο αναγνώρισης αν τα κεραμίδια είναι φρέσκα ή όχι.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 1 απάντηση
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.