Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.904


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.516


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.846


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.431


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. 4495 Άρθρο 107/Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών 2. Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία.
    3 points
  2. Κοίταξε δεν έχω διάθεση για σεντόνια. Αλλά έχω 40+ χρόνια που πήρα πτυχίο και είμαι πλέον στα πρόθυρα της σύνταξης. Επειδή όμως με το θέμα των ΕΔ έχω ασχοληθεί πολύ, από φοιτητής, όπως είπα, θυμάμαι καλά όλο το ιστορικό. Ο Ν.762/72 που καθόριζε τα δικαιώματα των ΑΣΥΑ και ΑΣΥΘ, βγήκε όταν οι σχολές αυτές είχαν ήδη αντικατασταθεί με τις ΑΣΤΕΜ. Επειδή όμως εξ ορισμού οι ΑΣΤΕΜ ήταν διάδοχοι σχολές τους, αν και οι 4ετείς Πολιτικοί Υπομηχανικοί που υπέγραφαν ως Δομικοί, Εργων Υποδομής και ως Τοπογράφοι, αντικαταστάθηκαν από σχολές 3,5 ετών μεν, αλλά με χωριστα ΕΔ, ως Δομικοί, Εργων Υποδομής και Τοπογράφοι, ουσιαστικά σαν σύνολο αριθμού μαθημάτων υπερέβαιναν κατά πολύ αυτών των ΑΣΥΑ. Το 1973 βγήκαν τα ΠΔ 334 κλπ, που στερούσαν μεν την δυνατότητα μελέτης από τους πτυχιούχους ΑΣΤΕΜ, αλλά τους έδιναν την δυνατότητα ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗΣ ΕΠΙΒΛΕΨΗΣ μετά την 3ετία από το πτυχίο. Αλλά σε αυτό προσέφυγε το ΤΕΕ στο ΣτΕ το οποίο το ακύρωσε και αναβίωσε το 762/72, το οποίο ενισχύθηκε με υπουργικές αποφάσεις την δεκαετία του 80. Υπήρχε κάποτε ένα βιβιαράκι ο Πανδέκτης που τα ανέφερε όλα αυτά και τα σχετικά με τις άδειες. Επί Λιάσκα υπήρξαν κάποιες αρχικές συμφωνίες, αλλά τελικά δεν ευοδώθηκαν.
    2 points
  3. Και πάντα αναζητούμε στη σύσταση καθέτου αν αναφέρεται το πώς κατανέμεται η δόμηση, ειδικά αν η επιφάνεια κάθε κάθετης δεν αντιστοιχεί στο ποσοστό ιδιοκτησίας επί του συνολικού οικοπέδου. Αν δεν αναφέρεται, τότε ο συντελεστής δόμησης και όλα τα μεγέθη δόμησης κατανέμονται με το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου. Προσοχή επίσης αν υπάρχει κοινόχρηστη κάθετη με δικά της χιλιοστά.
    2 points
  4. Στα Αδειαφανή τα περιμετρικά στοιχεία που είναι σε επαφή με αέρα και αυτά που είναι σε επαφή με το έδαφος. Στα Διαφανή, βάλε σε όλα τα κουτάκια που δέχονται αριθμούς 0.00001!
    2 points
  5. Το U παίρνει ολόκληρη τη τιμή (U = 2), γιατι εξετάζεις ολόκληρο το ΜΘΧ. Το 50% του U (σαν παραδοχή), χρησιμοποιείται στις περιπτώσεις των διαμερισμάτων για τους τοίχους που είναι σε επαφή με το κλιμακοστάσιο, για να αποφύγουμε να περιγράψουμε ολόκληρο το χώρο του κλιμακοστασίου, που θεωρείται ΜΘΧ. Εν προκειμένω, εσυ περιγράφεις όλο το υπερυψωμένο (μπαζομένο ή όχι) δάπεδο, συνεπώς πρέπει να βάλεις ολόκληρη τη τιμή του U, δηλ U =2,0.
    2 points
  6. Version X6.4

    92.915 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Thanks! Τόσο καιρό μετά και ακόμα δεν έχουν φτιάξει τα αυτονόητα...
    1 point
  8. ενημέρωση Με επιλογή του ιδίου χρήστη έγινε η επιλογή το νέο User Name αυτό που έχει τώρα αντί του ΤΕΕ που ειχε πριν. Το οποίο δεν είχε δικαίωμα να το έχει ως αντιποίηση του επιμελητηρίου.
    1 point
  9. Εχω το soft pos της viva, έλεγε προς αναβάθμιση και μόλις μπήκα στην Αναλυτική Παρουσιάση POS στη σελίδα της ΑΑΔΕ και διαβάζω το παρακάτω: Πρόθεση Αντικατάστασης Σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με την Α.1035/2024 Απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ έχετε προθεσμία το αργότερο έως 15/3/2024 να υποβάλετε Δήλωση Πρόθεσης Αντικατάστασης του Ταμειακού σας Συστήματος με σύστημα στο οποίο το Ταμειακό Σύστημα και το Μέσο Πληρωμών ενσωματώνονται σε μία συσκευή (Αll in one - Cash Register/POS). Απαιτείται οι μηχανικοί να έχουμε ταμειακό σύστημα;
    1 point
  10. Αυτό θα πρέπει να αναφέρεται λογικά στο "Π.Δ. ΤΗΣ 8.7.1993" με το οποίο εκδόθηκε η άδεια ... ΦΕΚ 795Δ/93 Επίσης δες και τη σφραγίδα της θεώρησης της άδειας .... αναφέρει κάποιο ΦΕΚ βάσει του οποίου θεωρήθηκε ??? EDIT: Εγκ-28116/91 Εγκ-28116/29-3-91 Υστερα από το με αρ. εγγρ-71755/9-10-90 έγγραφό μας σχετικά με την σύνδεση οικοδομών με δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης στις περιοχές αρμοδιότητας της Δ/νσης Πολεοδομίας Ανατολικής Αττικής και Πολεοδομικού Γραφείου Αργυρούπολης και με αφορμή έντονες διαμαρτυρίες και με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών σε όλη την επικράτεια και την αποφυγή μεγάλων καθυστερήσεων που έχουν διαπιστωθεί στις υπηρεσίες σας στις περιπτώσεις σύνδεσης με τα δίκτυα ΔΕΗ και Υδρευσης οικοδομών, δίδονται οι παρακάτω οδηγίες: Επιτρέπεται η προσωρινή σύνδεση των οικοδομών με τα δίκτυα ΔΕΗ και Υδρευσης, αφού προηγουμένως υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη αίτηση για θεώρηση της άδειας χωρίς αυτοψία με συνημμένη δήλωση του Ν-1599/87 των επιβλεπόντων Μηχανικών.
    1 point
  11. Βάλε παράθυρο με τσιμεντένιο U συνάδελφε. Πρωτάρης είσαι;
    1 point
  12. τα πάντα όλα όλα μετράνε εκτός από τα 40μ² της εισόδου, η/υ χώρους και άλλα τέτοια παρόμοια καλούδια. διάβασε τον ΝΟΚ, ότι ΔΕΝ το γράφει ΔΕΝ το υποθέτουμε
    1 point
  13. Έχεις δίκιο, με έτρωγε και μένα και το είδα καλύτερα. Μπήκα για να το γράψω και με είχατε προλάβει. Παίδες ευχαριστώ που βοηθάτε, νομίζω με την κουβέντα που κάνουμε εδώ μέσα όλοι έχουνε να δώσουμε και να πάρουμε. Καλή συνέχεια (αν και η κατάσταση στα Α ΠΕΑ είναι τραγική και δεν ξέρω πως θα σκάσει όλο αυτό).
    1 point
  14. Εντάξει επειδή κάποιοι εδώ έχουμε και ηλικία, που έχουμε προλάβει και την ΠΕΠΥ και την ΠΕΠΥΤΕΜ και μάλιστα έχουμε ασχοληθεί με το θέμα των ΕΔ από τα φοιτητικά μας χρόνια, καθότι δεν είμασταν σε κόμματα για να μας βολέψουν, η ΕΕΤΕΜ σαν ένα απολογισμό μισού αιώνα από την ίδρυση των ΑΣΤΕΜ, μπορούμε να πούμε ότι για όσους είναι στο δημόσιο και σε δήμους, δεκο, πέτυχε αρκετά. Εως και πολλά. Πιστεύω ότι αυτή ήταν η αντιπαροχούλα που έπαιρνε από τους άλλους κρατιστές των διοικήσεων του ΤΕΕ, ώστε όλοι να είναι βολεμένοι. Και ακόμα να είναι και παρέα στις κοπές πίτας των βουλευτών και των κομμάτων τους, έστω και αν για τα προσχήματα, δεν πήγαινε ο ένας στην κοπή πίττας του άλλου. Η ουσία όμως είναι ότι υπήρξαν και την δεκαετία του 80 και αυτή του 90, προτάσεις που θα βελτίωναν τα ΕΔ των ΕΕ, αλλά εκεί η ΕΕΤΕΜ είχε όντως μαξιμαλιστικές απόψεις, ενώ την ίδια στιγμή τα υπάρχοντα ΕΔ υποχωρούσαν και γίνονταν έρμαιο στο μυαλό κομπλεξικών υπαλληλίσκων, που αρνούνταν τα πάντα. Αυτά θα ήταν τα βασικά λοιπόν που θα έπρεπε να κάνει. Οταν μία κοπελίτσα συμβασιούχος σε πολεοδομία, σε οίστρο έλεγε εγώ δεν τους επιτρέπω ούτε άδεια κατεδάφισης να υπογράψουν, εκεί θα έπρεπε η ΕΕΤΕΜ να κάνει την δουλειά της και να την στείλει μέσω του εισαγγελέα πίσω στα θρανία να μάθει και τρόπους και νόμους. Σήμερα έχουμε το οξύμωρο να ελέγχουν ΤΕ μελέτες που δεν έχουν το δικαίωμα να υπογράψουν, ενώ συνήθως οι πτυχιούχοι κάνουν πτυχιακές εργασίες που επίσης δεν μπορούν να υπογράψουν. Και βέβαια ενώ στα άλλα επιστημονικά επαγγέλματα, γιατροί, δικηγόροι, λογιστές, δεν μπορείς να υπογράψεις τα πάντα από την λήψη του πτυχίου, εδώ έχουμε στους μεν διπλωματούχους να έχουν τα πάντα από την αρχή, στους δε πτυχιούχους, καμία εξέλιξη με βάση την εμπειρία. Οσες δε φορές πήγε αυτό να αλλάξει, δεν υπήρξε προσπάθεια από την ΕΕΤΕΜ για αυτό, εκτός από τα πρώτα χρόνια του 70 και του 80. Μετά να είναι καλά οι του κράτους και όλα καλά.
    1 point
  15. Αυτό που ζητάς λέγεται κατάληψη κοινόχρηστου χώρου (οδοστρώματος και πεζοδρομίου) και υπόκειται σε δημοτικό τέλος. Η μόνη είσοδος που χορηγείται ατελώς, και λέγεται "έγκριση απότμησης πεζοδρομίου", είναι αυτή για την πρόσβαση σε νόμιμες θέσεις στάθμευσης του οικοπέδου. Εννοείται ότι, σε όλο το πλάτος της, απαγορεύεται η στάθμευση επί του οδοστρώματος
    1 point
  16. Αύριο ξεκούραστος θα τα δεις καλύτερα. Τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι αυτή την στιγμή σου φαίνονται. Το έχουμε πάθει όλοι... Υγ. (Το "2 γίνεται 1" στα κλιμακοστάσια. Όχι στα δάπεδα.)
    1 point
  17. Αν θεωρήσεις το δάπεδο πάνω σε ΜΘΧ, το βάζεις στις αδιαφανείς επιφάνειες ως πυλωτή και δίπλα γράφεις <δάπεδο σε ΜΘΧ>, περιγράφεις τον υπερυψωμένο χώρο και βάζεις τη διαχωριστική. Αν θεωρήσεις το δάπεδο πάνω σε έδαφος, το βάζεις στη καρτέλα <σε επαφή με το έδαφος>.
    1 point
  18. Θα υπολογίσεις τα πάντα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας. Δείχνεις τίτλο ιδιοκτησίας με την σύσταση κάθετου και το τοπογραφικό που την συνοδεύει, δείχνεις τοπογραφικό αδείας (ένα είναι, ενιαίο) και μετά, ΔΚ κλπ όλα επί του ποσοστού συνιδιοκτησίας.
    1 point
  19. εφόσον όμως ο αδιαμόρφωτος χώρος έχει μετρήσει κανονικά στα τετραγωνικά της δόμησης ( τον αναφέρει στο σύνολο των δομούμενων ) πως θα ξαναβάλω τα τετραγωνικά από την αρχή σαν υπέρβαση δόμησης ?
    1 point
  20. Αναρωτιέμαι αν τα λες σοβαρά ή αν κάνεις πλάκα; Μπήκα στην σχολή μου με επαγγελματικά δικαιώματα και αποφοίτησα χωρίς (λόγω της προσφυγής του ΤΕΕ). Προσπαθούσα να μάθω από την ΕΕΤΕΜ τι επαγγελματικά δικαιώματα έχω και οι άνθρωποι με χλεύαζαν. Μιλούσα ευγενικά και έπαιρνα απαντήσεις στα όρια της βρισιάς. Η ευγένεια τους περιοριζόταν στους τρόπους καταβολής της συνδρομής. Το νομικό τους τμήμα κυνηγάει τα ίδια τους τα μέλη, επειδή τους επισημάνουν πως είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Τους καλούσε το ΤΕΕ να συμμετέχουν σε φλέγοντα θέματα όπως οι αμοιβές μηχανικών και αυτοί απουσίαζαν λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων. Οι ίδιοι δεν ήθελαν ποτέ την εξέλιξη μας, για να μην χάσουν τις συνδρομές. Τώρα που έκλεισαν τα ΤΕΙ το κύριο μέλημα τους είναι η κατοχύρωση τους από το κράτος για να τα παίρνουν από αλλού. Αφού αυτή την εκπροσώπηση θες...όλα καλά. Σταμάτα όμως σε παρακαλώ να γράφεις σε τόσα θέματα 3 μέρες τώρα πόσο τρομερή είναι αυτή η ένωση, γιατί είναι σαν να υποτιμάς την νοημοσύνη των υπολοίπων. Προσωπικά θεωρώ πως είναι η χειρότερη ένωση - σύλλογος (ή όπως αλλιώς θέλεις να την λες), έχει να υποδείξει αυτή η χώρα. Μακάρι να κλείσει μια και καλή
    1 point
  21. Βαρέθηκα μάγκες, δεν μπορώ άλλο... Ας κάνει ό καθένας ό,τι θεωρεί ορθότερο!
    1 point
  22. Εγώ όταν χρειάστηκα βοήθεια ΔΕΝ ήταν εκεί. Ίσα ίσα μιλούσαν άσχημα και χλεύαζαν. Θεωρώ πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα για την κατάντια των πτυχιούχων αυτούς, πάρα το ίδιο το ΤΕΕ. Βασικά προσπαθώ να καταλάβω το λόγο ύπαρξης τους, πέρα από το εισπράττουν συνδρομές και να κόβουν πίτες (τα ίδια άτομα) 30 χρόνια τώρα Μιας και βλέπω πως γνωρίζεις καλά την λειτουργία τους, αν θες ενημέρωσε μας για το τι έχουν πετύχει μέχρι τώρα, πέρα από τον συνεχή υποβιβασμό των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 6. Δεν παραθέτουμε ολόκληρα μηνύματα jbosdas
    1 point
  23. Μια απλη απαντηση και κανεις δεν απαντα ΝΑΙ ή ΟΧΙ..... απλα παραθετουν κειμενα και λενε κουβεντες..
    1 point
  24. Version v.1b

    29.842 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  25. Version 1.0.0

    11.105 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  26. 1.048 downloads

    Ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εκτός σχεδίου δόμηση με ΑΔΑ: Ψ7ΔΩ4653Π8-01Χ που αφορά: Ερμηνεία των διατάξεων του ΝΟΚ για την κατασκευή εσωτερικών εξωστών και σοφίτας, σε κτίρια κατοικιών σε εκτός σχεδίου περιοχές 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 1a.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 1b.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 2a.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 2b.pdf
    1 point
  27. Όταν η διαφορά των μετρήσεων είναι εντός της ανοχής δεν αλλάζεις τίποτα. Το εμβαδόν και για την τακτοποίηση και για την ηλεκτρονική ταυτότητα είναι 50 τ.μ.
    1 point
  28. Τις τροποποιείς αναγράφοντας την τελευταία πράξη τροποποίησης της ΠΣΟΙ και εκδίδεις ΠΠΗΤ.
    1 point
  29. Ανάλογα. Αν η παράβαση κατ3 αφορά σε επιφάνεια, πχ αποθήκη, (εδώ μπαίνει και η ΔΔ και η μετατόπιση κτηρίου) όχι. Αλλιώς γίνεται.
    1 point
  30. ΝΟΚ άρθρο 17: 9. Περιφράγματα α) Τα οικόπεδα οριοθετούνται με σταθερούς οριοδείκτες ή με περιφράγματα. Επιτρέπεται η περίφραξη των αρτίων οικοπέδων και γηπέδων και των μη ρυμοτομούμενων τμημάτων των μη αρτίων και μη οικοδομήσιμων οικοπέδων, που βρίσκονται σε εντός σχεδίου περιοχές. Επιτρέπεται η περίφραξη μη αρτίων γηπέδων με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα. Κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει απαγόρευση στο να εκδοθεί ΕΕΜΚ περίφραξης σε μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο οικόπεδο αρκεί να μην είναι ρυμοτομούμενο.
    1 point
  31. μετα από επικοινωνία με το ΤΕΕ με συμβούλευσαν τα εξής : 1) rotate 180 μοίρες για να μην πέσει η μία σφραγίδα πάνω στην άλλη 2) εκτύπωση των σφραγισμένων σχεδίων του ΣΑ σε μεγαλύτερο χαρτί για να πέσει η σφραγίδα πιο δίπλα 3) Ανέβασμα ομοίων σχεδίων χωρίς σφραγίδα και ανέβασμα υπεύθυνης δήλωσης του μηχανικού ότι τα σχέδια είναι ταυτόσημα με τα εγκεκριμένα του ΣΑ από τα παραπάνω προκύπτει η επιστημονική προσέγγιση του φορέα μας σε τέτοια θέματα. Κοινώς αντί να διορθώσουν το πρόβλημα κάνουμε μπαλαμούτι και όλα καλά...
    1 point
  32. Απ'ότι βλέπω πρέπει να ισχύει. Όπως λέει πάνω-πάνω δεν ισχύει για διατηρητέα και παραδοσιακούς οικισμούς. Βλέπω ότι και η εγκ 26416/2012 την μνημονεύει στο 1, μάλλον σε ισχύ είναι. Document1.pdf Έγγραφο 26416_2012_ Σύνδεση κτιρίων με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας.pdf
    1 point
  33. Προφανώς ισχύουν όλα όσα πολύ σωστά αναφέρει ο Παύλος ... @anavatis, εύχομαι το πρόβλημά σου να είναι μόνο πρόβλημα έκφρασης ... επίσης, προληπτικά εύχομαι να μη βρεθούμε στην ίδια οικοδομή με τους γνωστούς ρόλους ... αλλά δεν το θεωρώ και πιθανό να συμβεί ...
    1 point
  34. Αν δεν κάνω λάθος συνάδελφε είσαι ήδη ελεγκτής. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος ... Η δική σου άποψη ποιά είναι ;
    1 point
  35. Αρχικά να αναφέρω ότι συμφωνώ με τους συναδέλφους ότι για 2 εκ. δεν αναφέρεις τίποτα. Θα ήταν ουτοπία και αντισυναδελφικό κάτι τέτοιο από πλευράς ελεγκτή μηχανικό προς συνάδελφο επιβλέποντα. Γενικότερα στην απόφαση 299/16-1-2014 ΦΕΚ 57/Β ισχύουν τα παρακάτω: i) Εάν διαπιστωθούν οι αναφερόμενες στην παράγρα− φο 9 του άρθρου 6 του ν. 4030/2011 αλλαγές, τροποποι− ήσεις και αποκλίσεις, δεν επιβάλoνται κυρώσεις, εφό− σον ενημερωθεί εντός τριάντα (30) ημερών ο σχετικός φάκελος της άδειας δόμησης. Εάν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η οικεία ΥΔΟΜ επιβάλει μόνο τη διακοπή εργασιών. 7. Για τη συνέχιση των οικοδομικών εργασιών, μετά τη διακοπή αυτών, απαιτείται νέος έλεγχος από διαφορετικό Ελεγκτή Δόμησης και εφόσον διαπιστωθεί ότι οι παραβάσεις έχουν αρθεί (μετά από αναθεώρηση, ενημέρωση ή κατεδάφιση) εκδίδεται σχετική πράξη της ΥΔΟΜ, εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την πα− ραλαβή του νέου Πορίσματος του Ελεγκτή Δόμησης, στο οποίο βεβαιώνεται η άρση των παραβάσεων που οδήγησαν στη διακοπή. Άρα, από το κείμενο της απόφασης διαφαίνεται ότι σε περίπτωση ενημέρωσης της άδειας εντός 30 ημερών από το πόρισμα του ελεγκτή δεν γίνεται διακοπή εργασιών και δεν έχει εφαρμογή η παρ. 7. Ν. 4030 άρθρο 6 παρ. 9 9. Ενημέρωση του φακέλου της άδειας δόμησης, "ανεξάρτητα από το χρόνο"(*) ισχύος της άδειας δόμησης, πραγματοποιείται στις ακόλουθες περιπτώσεις: γ) Μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται οι διατάξεις που καθορίζουν την επιτρεπόμενη κάλυψη, το συντελεστή δόμησης και το συντελεστή κατ' όγκο εκμετάλλευσης (σ.ο.) ή τις υποχρεωτικές αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του οικοπέδου. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 10 εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα ή μεγαλύτερες του 2% με μέγιστο τα 20 εκατοστά όσον αφορά τα μήκη των πλευρών του οικοπέδου. Οι εγκεκριμένες διαστάσεις του κτιρίου δεν συμπεριλαμβάνουν το πάχος του επιχρίσματος. βλ ΝΟΚ τεχνικές οδηγίες : "οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τoυς εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης)" Άρα, θα μπορούσε ο ελεγκτής συνάδελφος αφαιρώντας το πάχος των ξυλοτύπων να έχει την "καθαρή διάσταση" στο περίγραμμα.
    1 point
  36. Εγω για 2 εκ δεν το κάνω θέμα. Νταξ, αν φτάσουμε να το κάνουμε θέμα για 2εκ, να παραιτηθουμε ολοι μαζί και να ζητήσουμε να αναλάβει η πολεοδομία τέτοιους ελέγχους, εμεις δεν ξέρουμε και δεν μπορούμε. Εφτασα στο σημείο να νοσταλγώ την πολεοδομία και τους υπαλλήλους της έτσι όπως τακαταφέραμε εμεις οι ΕΕ.
    1 point
  37. Καλε ενταξει μη βαρατε, υποθεσεις κανουμε, εγω προσωπικα δν δινω σημασια σε τετοιας ταξης αποκλίσεις. Αλλα δν ξερω γενικα κ ο καθενας πως το χει στο μυαλο του, γιαυτο κ υπαρχει κ το φορουμ. Και οντως banskoboy, αμα δν πεσει κ ο σοβας να εχεις την τελικη διασταση τι να λεμε. Sent from my iPhone using Tapatalk
    -1 points
  38. σε αρχικό έλεγχο: στο διάγραμμα κάλυψης διάσταση πλευράς κτηρίου 8.0μ. Μετράμε και είναι 8.15μ. Οκ. στους ξυλότυπους και στα σχέδια κατόψεων με υποστυλώματα η ίδια πλευρά επίσης αναφέρεται 8,00μ. στο έργο προβλέπεται η τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης 5εκ που εφόσον τοποθετηθεί θα αυξηθεί περιμετρικά του κτηρίου η παραπάνω απόκλιση πλευράς κατά 5+5=10εκ. στον τελικό έλεγχο δλδ θα μετρήσουμε κατ΄ ελάχιστο 8,25μ.>8,00μ. τί γράφουμε στο πόρισμα αρχικού ελέγχου?
    -1 points
  39. Καλησπέρα συνάδελφοι, σε ισόγειο κατοικίας, η εσωτερική πισίνα προσμετράται στη δόμηση? Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
    -1 points
  40. Καλημέρα σε όλους Θα ήθελα να ρωτήσω το τρόπο έκδοσης αδείας σε οικόπεδο εντός σχεδίου με σύσταση καθέτων. Βγαίνει ξεχωριστή άδεια για κάθε ακίνητο σε ξεχωριστές κάθετες; Γνωρίζω ότι η πολεοδομία ελέγχει τον Σ.Δ σε σχέση με το ποσοστό κάθε κάθετης και σε συνάρτηση με το τι έχει ήδη χτιστεί στις υπόλοιπες. Τι γίνεται με τους χώρους που δεν υπολογίζονται στο Σ.Δ; Πχ τα πατάρια . Αυτά υπολογίζονται στα τ.μ. του Σ.Δ κάθε κάθετης ή μπορεί ιδιοκτήτης μια κάθετης να εκμεταλλευτεί όλο το ποσοστό των παταριών επι του συνόλου του Σ.Δ Πχ 5 κάθετες από 20% σε οικόπεδο με Σ.Δ 0.4 και εκταση 1000τ.μ (αρα 400 δομήσιμα) ένας μπορεί ιδιοκτήτης να χτίσει τα 80τ.μ του Σ.Δ που του αναλογούν Πόσα τ.μ πατάρι μπορεί; To 25% των δικό του 80.τ.μ ή μπορεί να χτίσει όσα θέλει μέχρι το όριο των 100 που είναι για όλο το οικόπεδο; Η πολεοδομία ελέγχει όλα τα πολεοδομικά μεγέθη σύμφωνα με το ποσοστό του επι του οικοπέδου (τ.μ ΣΔ, τμ παταριών, τμ σκάλας ) ή δεν ασχολείται αν αυτός χτίσει παραπάνω από αυτά που δικαιούται με βάση το ποσοστό του αλλά είναι κάτω από το όριο για το σύνολο του οικοπέδου;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.