Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/05/2018 σε όλες τις περιοχές
-
2 points
-
Version 1.0.0
908 downloads
Σε στατική μελέτη φέρουσας τοιχοποιίας σύμφωνα με Ευρωκώδικες, στην Πολεοδομία μού ζητήθηκε να τεκμηριώσω το συντελεστή φέρουσας ικανότητας του εδάφους που χρησιμοποίησα για τον υπολογισμό της θεμελίωσης. Βάσει το EC 7 EK 1557 – 1 – 1:2004, Παράρτημα D, και ανάλογα με τις συνθήκες (αστράγγιστες ή πλήρους στράγγισης), έφτιαξα ένα αρχείο Excel με το οποίο βάζοντας τις παραδοχές / τιμές του εδάφους και της θεμελίωσης, προκύπτει η θλιπτική αντοχή του εδάφους. Ερασιτεχνικό τελείως το αρχείο, αλλά μπορεί να βοηθήσει κάποιους...2 points -
Δαναη, πολυ σωστα [συν 1] και επειδη ετεθη σαν "θεμα" αν γινεται συσταση ΟΙ με διαθηκη, ας το δουμε [απόσπασμα απο Μπέη] "ε) Σύσταση με διαθήκη (διάταξη τελευταίας βούλησης) του μοναδικού κυρίου του ακινήτου. Το άρθρο 14 του ν. 3741/1929 (.....πράξις τελευταίας βουλήσεως), το άρθρο 1012 του Α.Κ. (....δια δικαιοπραξίας του κυρίου του όλου ακινήτου) και το άρθρο 2 του ν.δ. 1024/1971 (......δικαιοπραξίας.....ή αιτία θανάτου του κυρίου του οικοπέδου......) καθιερώνουν την δυνατότητα στον κύριο ενός ακινήτου να συστήσει οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία και με διαθήκη. - Η κτήση των κληρονομουμένων διαιρεμένων ιδιοκτησιών είναι γεγονός διάφορο από τη σύσταση οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που περιέχεται στη διαθήκη. Δεν έχει σημασία αν αυτοί, που εγκαθίστανται, ως κληρονόμοι, στη διαθήκη, αποποιηθούν ή ακυρωθεί με οποιοδήποτε τρόπο η μεταβίβαση σ'αυτούς και τελικά κληρονομήσουν οι εξ αδιαθέτου κληρονόμοι. Εάν η διαθήκη είναι έγκυρη, η τυχόν αλλαγή στα πρόσωπα των κληρονόμων δεν θίγει το κύρος της σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. - Η διαθήκη δεν μεταγράφεται. Μεταγράφεται η πράξη δήλωσης αποδοχής κληρονομίας ή το κληρονομητήριο σύμφωνα με τα άρθρα 1193 και 1195 του Α.Κ. Η επαγωγή της κληρονομίας επέρχεται από το χρόνο του θανάτου του κληρονομουμένου. Η σύσταση οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας είναι έγκυρη από το χρόνο θανάτου του κληρονομουμένου. Η αποδοχή κληρονομίας πρέπει να είναι σαφέστερη από την διαθήκη ως προς την περιγραφή των κληρονομιαίων για να γίνεται σαφής η ταυτότητα των ακινήτων, κατά την αρχή της ατομικό τητας και να μην υπάρχει πρόβλημα στη μεταγραφή." Ως προς την διαδικασια Στην συγκεκριμενη περιπτωση με -εστω- μια τριοροφη οικοδομη οροφοδιαμερισματων, οπου εγινε συσταση ΟΙ με την διαθηκη και την κληρονομια ενος διαμερισματος ανα ενα παιδι, - ο μηχανικος μετραει τα παντα και τα δινει ατυπα στη συμβ/φο [κατ' ουσια, ο μηχανικος ετοιμαζει κατοψεις και εμβαδα και πινακα των διηρημενων ΟΙ και με βαση αυτα, μετα την αποδοχη, κανει την τακτοποιηση αυτος και την συσταση ΟΙ ο συμβολαιογραφος] -γινεται η δηλωση φορου κληρονομιας και η αποδοχη - μετα την αποδοχη υπαρχει νομιμος ιδιοκτητης για να δοσει εντολη για τακτοποιηση Ο μηχανικος χρησιμοποιει τα πιο πανω στοιχεια που ηδη εχει αποτυπωσει/καταμετρησει και τα δινει μαζι με τις βεβαιωσεις στον συμβ/φο [οι συμβ/φοι εχουν οδηγια πώς θα συντασουν την συσταση στην προκειμενη περιπτωση, που θα αφορα ΟΙ και κοινοχρηστα]2 points
-
Νομίζω, ή μαλλον ειναι καλύτερα να πω, πως το θέμα έχει ...ξεφύγει. Ο συν . Didonis έχει ένα δίκαιο στην ερώτηση του ΧΩΡΙΣ όμως τη λέξη "συνυπογραφή" (??). Θα πίστευε κάποιος πως εγω πχ θα συνυπέγραφα μαζί με τον φίλο Jedi. yannis αυτό το πράμα?? (το ονομάζει εξαρτιμένο τοπογραφικό). Αυτά που γράφει ο φίλος μας είναι όμως γνωστά πράγματα. Γνωρίζω αρκετούς προπάντων Π.Μ. (έχουν και το ελεύθερο της υπογραφής), που λεν μάλιστα ...πόσο άργησε να βγάλει κάτι τέτοιο κάποια υπηρεσία του δημοσίου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως πως αυτό (πράγματι είναι μια πολύ μεγάλη δουλειά) που μας δίνει το "κταματολόγιο" είναι μία ΚΑΛΗ συρραφή αεροφωτογραφιών που ο σκοπός του σίγουρα δεν είναι ώστε να μπορούν να κάνουν εύκολα τα τοπογραφικά τους οι αρχιτέκτωνες και οι Π.Μ. (άντε και μερικοί ΑΤΜ). Οι συν., που δούλεψαν αυτές τις orthofoto, στα σεμινάρια που έκανε πριν κάποια χρόνια το κτηματολόγιο, μας έλεγαν πως η μέση ακρίβεια τους είναι γύρο στα 1.5- 1.7μ καθώς επίσης οι συντεταγμένες που μας δίνει το κτηματολόγιο ΔΕΝ είναι προς οριοθέτηση. Σε κάποια άλλη ενότητα, εδώ στο φόρουμ , ψάχνουμε ...τα 20, 30, 4,0 cm στις διανομές του 1932 όταν το ξέρουμε πως οι άνθρωποι τότε μετρούσαν με σταδία και κορδέλες και εδώ τώρα στο έτος 2ο18 κάνομε τοπογραφικά αντιγράφοντας τα υπόβαθρα της "κτηματολόγιο" (???). Κουράγια2 points
-
Εντός του εγκεκριμένου περιγράμματος κάτοψης λέει.. Επομένως τις επιφάνειες που έχουν ΥΔ δεν θα τις πας με αναλυτικό. Επίσης, συγκρίνεις με το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής το σημερινό και όχι της εποχής της άδειας που γράφεις.2 points
-
Θα μου επιτρέψεις ευγενικά να διαφωνήσω, όπως θα μου επιτρέψεις ευγενικά να σε διορθώσω ότι ο ορθοφωτοχάρτης της ΕΚΧΑ δεν είναι ούτε GIS ούτε 3D χάρτης. Αλλά μην το ζαλίζουμε παραπάνω. Στο συγκεκριμένο site υπάρχει ένα συγκεκριμένο link που λέει ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, και από εκεί προκύπτει το παρακάτω κειμενάκι - επίσημη θέση της ΕΚΧΑ ή Ελληνικό Κτηματολόγιο ή όπως διάολο το λένε τώρα: Η παρούσα εφαρμογή προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες θέασης ορθοφωτογραφιών γεωαναφερμένων στο ΕΓΣΑ87. Οι ορθοφωτογραφίες αυτές, προέκυψαν από έγχρωμες φωτοληψίες, οι οποίες ξεκίνησαν το 2007 και ολοκληρώθηκαν σταδιακά το 2009, στο πλαίσιο εκπόνησης υποστηρικτικών δράσεων της «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε.» και, συγκεκριμένα, του έργου σύνταξης "Ενιαίων Βασικών Υποβάθρων". Οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου αυτού ήταν τέτοιες ώστε να οδηγούν στην παραγωγή τελικών προϊόντων, δηλαδή ορθοφωτογραφιών, των οποίων για συγκεκριμένες αστικές περιοχές το μέγεθος του εικονοστοιχείου στο έδαφος (GSD) είναι 0.20m και η γεωμετρική ακρίβεια στο έδαφος RMSExy <= 0.28m (επίπεδο εμπιστοσύνης 95%), ενώ για τις υπόλοιπες περιοχές το μέγεθος του εικονοστοιχείου στο έδαφος (GSD) είναι 0.50m και η γεωμετρική ακρίβεια στο έδαφος RMSExy <= 1.41m (επίπεδο εμπιστοσύνης 95%). Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι προσδιορισμός συντεταγμένων, αποστάσεων και εμβαδών μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής δεν προσφέρει σε καμία περίπτωση τοπογραφική ακρίβεια. Αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του χρήστη της υπηρεσίας να ελέγξει κατά πόσον η παρεχόμενη ακρίβεια καλύπτει τις απαιτήσεις της εργασίας του. Η χρήση της υπηρεσίας αυτής συνεπάγεται την ανεπιφύλαχτη αποδοχή των παραπάνω καθώς και όλων των όρων και περιορισμών που αναφέρονται στο ιστοχώρο της εφαρμογής. Εγώ πάλι, στο πεδίο, έχω βρει και αποκλίσεις 2-3μ, και στροφή ακόμα, σε σχέση με επίλυση από το HEPOS. Που και εκεί είναι να ανοίξουμε πολύ μεγάλη κουβέντα. Τεσπά, οι ορθοφωτοχάρτες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ για τις δουλειές που ανέφερε ο συνάδελφος παραπάνω. Είναι το μοντέρνο 5000αρο, είναι ένα ωραίο υπόβαθρο για να βγάζεις αποσπάσματα, φρου-φρου και αρώματα, εκτός και αν η δουλειά σου είναι σε 1:5,000 και πέρα (π.χ. χωροταξία). Το να αλιεύεις συντεταγμένες από εκεί για να δουλέψεις σε 1:200 ή 1:500 είναι εγκληματικό.2 points
-
ενταξει θα προσπαθησω να μην ξαναγκρινιαξω2 points
-
Η ουσία του θέματος του εξαρτημένου τοπογραφικού, τείνει να μπει στο αρχείο, καθώς η λογική της ακρίβειας εξάρτησης από το δίκτυο ΕΓΣΑ '87, πάει να εγκαταληφθεί σε αρκετές εφαρμογές. Γενικότερα τείνεται να τοποθετούνται οι εκτάσεις και τα γήπεδα στο υπόβαθρο των Α/Φ του κτηματολογίου, ανεξάρτητα από την ακρίβειά τους. Η πρώτη εφαρμογή σε αυτή την κατεύθυνση ήταν ο εντοπισμός ακινήτων για αυθαίρετα (όπου λίγη σημασία είχε η ακριβής τοποθέτηση). Ακόμα σε αυτή την περίπτωση γίνεται χρήση τοπογραφικού με ανεξάρτητη εξάρτηση (GPS ή ταχύμετρο ή άλλες μέθοδοι). Η δεύτερη εφαρμογή ήταν στις αντιρήσεις για τους δασικούς χάρτες, όπου για την εξέταση της υπόθεσης, χρησιμοποιείται ως βασικό υπόβαθρο η Α/Φ του κτηματολογίου και τα άλλα υπόβαθρα κάθονται πάνω σε αυτές με χρήση φωτοσταθερών σημείων (δρόμοι, κτίρια, κλπ) Η τρίτη εφαρμογή που δρομολογείται, με τον νέο Ν.4495/17, πρόκειται πάνω σε αυτές τις αεροφωτογραφίες να κρεμάσουν όρους δόμησης, αρχαιολογικές ζώνες, αιγιαλούς και ότι άλλο χρειαζόμαστε για την οικοδόμηση. Μου φαίνεται λίγο παράλογο να κάνουμε (ασχέτως ειδικότητας) ανεξάρτητες εξαρτήσεις. Το κάθε γήπεδο θα πρέπει να τοποθετείται στην αεροφωτογραφία, όπως γινόταν παλιά με την τοποθέτηση στον χάρτη ΓΥΣ για τα εκτός σχεδίου, και στα Ο.Τ. για εντός σχεδίου. Ο πίνακας με τα ΕΓΣΑ των κορυφών θα είναι έξτρα. Το φλου της υπόθεσης φαίνεται να διατηρείται μέχρι να γίνει η κτηματογράφιση της χώρας (για αμφίβολους λόγους θα έλεγα), όπως αυτή έπρεπε να είχε τελειώσει μερικές δεκαετίες πριν. Ακόμη και το ΦΕΚ του 2014 μιλάει ότι τα δικαιώματα προκύπτουν και από τα ΠΔ (που δεν έχουν βγει ακόμα - πρωτότυπο) αλλά και από τις γνώσεις που έχουν οι πτυχιούχοι. Παρόλα αυτά συχνά αμφισβητούνται αυτές οι γνώσεις. Το γνωστικό αντικείμενο των σχολών προκύπτει από τα μαθήματα που κάνουν και από τις δουλείες που υπάρχει ανάγκη να γίνουν, για τις οποίες στήσανε την κάθε σχολή. Αυτό το ήξερε ο Καποδίστριας πριν από 180 χρόνια, αλλά δεν μεταφέρθηκε με επίσημο τρόπο η γνώση του σήμερα.2 points
-
ένας Πολ. Μηχ. δεν με χωνευει και μου έβαλε αρνητική φήμη, δεν πειράζει όμως, εγώ πιστευω ο Αρχιτεκτονας τα Αρχιτεκτονικα, ο Πολ Μηχ τα στατικα και ο Τοπογραφος τα τοπγραφικα. Και ο καθενας αναλογα με την ειδικοτητα του, οτι του επιτρεπει η ειδικοτητα του να ξερει.2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.579 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
Το υπουργείο Περιβάλλοντος θέτει σε νέα τροχιά τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, με νέους όρους για την συγκρότηση, τις αρμοδιότητες και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργία τους, σε μία προσπάθεια να αποκτήσουν ουσιαστικό ρόλο στην προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομίας, ώστε να συμβάλλουν στην ένταξη των κατασκευών στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και το πολιτιστικό περιβάλλον. Με το νέο πλαίσιο επιδιώκεται το δύσκολο εγχείρημα αφενός μεν να αποσαφηνιστεί και να αναβαθμιστεί ο ρόλος των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων αφετέρου δε, να πάψουν να είναι ο «εφιάλτης» των μηχανικών και των επενδυτών και τροχοπέδη στην υλοποίηση πολλών και σημαντικών ιδιωτικών έργων. Οι νέες ρυθμίσεις Το ecopress φέρνει στο φως τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με νέα τροπολογία στη Βουλή και παράλληλα με νέα υπό τελική διαμόρφωση και έκδοση υπουργική απόφαση βάση του πολεοδομικού νόμου 4495/17 για τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής, οι οποίες αναλυτικά προβλέπουν τα εξής: Επιστρέφει από το υπουργείο Περιβάλλοντος στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις η αρμοδιότητα συγκρότηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, με νέα νομοθετική ρύθμιση, που ετοιμάζει το ΥΠΕΝ και προγραμματίζεται να κατατεθεί προσεχώς για ψήφιση στη Βουλή. Ορίζεται νέο χρονοδιάγραμμα για την σύσταση των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Προβλέπεται ότι τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής συγκροτούνται με νέες συνθέσεις «με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης που εκδίδεται μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της νέας νομοθετικής ρύθμισης». Δηλαδή οι συνθέσεις των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων σε όλη τη χώρα με βάση το νομοθετικό προγραμματισμό θα αλλάξουν το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους. Στο μεταξύ σημειώνεται ότι, όπως έχει παρουσιάσει το ecopress δείτε εδώ το ρεπορτάζ, τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής εξακολουθούν να λειτουργούν με νομοθετική παράταση των παλαιών τους συνθέσεων, η οποία λήγει τον προσεχή Ιούλιο. Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ, που φέρνει στο φως το ecopress διατυπώνονται εκ νέου, ώστε να προσδιορίζονται με σαφήνεια οι ήδη προβλεπόμενες στο άρθρο 7 του πολεοδομικού νόμου 4495/17 περιπτώσεις, για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης, επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Ταυτοχρόνως στη νέα ρύθμιση καταγράφονται με νέο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι αποτελούν ξεχωριστές και διακριτές μεταξύ τους και δεν λειτουργούν συνδυαστικά είτε σωρευτικά, δύο περιπτώσεις, που ήδη ισχύουν με τον νόμο 4495/17, για τις οποίες τα Αρχιτεκτονικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών. Οι δύο αυτές περιπτώσεις, (που καταγράφονται στη νέα ρύθμιση κατά τρόπο ώστε ο συνολικός αριθμός των περιπτώσεων να αυξάνεται από 11 σε 13) είναι : Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτευόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Σε άλλο σημείο της νέας ρύθμισης αλλάζει η διατύπωση, που προσδιορίζει τις περιπτώσεις έγκρισης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής στις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του νόμου 4067/12 και αναφέρεται ότι απαιτείται γνωμοδότηση του Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου «για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις». Οι 13 περιπτώσεις αρμοδιότητας των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων Αναλυτικά σύμφωνα με τη νέα νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής σε κάθε περιφερειακή ενότητα είναι αρμόδια για την παροχή σύμφωνης γνώμης επί των αρχιτεκτονικών μελετών στις εξής περιπτώσεις: Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή χώρους των οποίων έχει ήδη κινηθεί ή ολοκληρωθεί η διαδικασία κήρυξής τους ως διατηρητέων με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, καθώς και σε όμορα με αυτά ή έναντι αυτών κτίρια ή γήπεδα. Για κάθε άλλη εργασία εφόσον η υπόθεση παραπεμφθεί σε αυτά από τον Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Για κάθε μελέτη διαμόρφωσης κοινόχρηστων ή αδόμητων χώρων, εκτός από τις περιπτώσεις για τις οποίες διενεργήθηκε πανελλήνιος ή διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Για αρχιτεκτονικές μελέτες που διαφοροποιούνται από τα μορφολογικά στοιχεία και την τυπολογία που επιβάλλεται με ειδικές διατάξεις που έχουν θεσπιστεί ανά περιοχή, προστατευόμενη ή μη. Για τις άδειες κατεδάφισης κτιρίων που ανεγέρθηκαν πριν το έτος 1955. Για την έγκριση της διάσπασης του ενιαίου κτιρίου της περίπτωσης α της παρ, 1 του άρθρου 6 του π.δ. 24/31.5.1985 (Δ 270), καθώς και αν επιβάλλεται από τις κείμενες διατάξεις η διάσπαση του όγκου του κτιρίου. Για την έγκριση της οικοδόμησης σε μη άρτια οικόπεδα του άρθρου 25 του ν. 1337/1983 (Α 33). Για την έγκριση της οικοδόμησης, σύμφωνα με τις διατάξεις για την οικογενειακή στέγη του άρθρου 41 του ν. 1337/1983. Για κάθε περίπτωση που προβλέπεται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις η γνωμοδότηση του Σ.Α.. Για την έκδοση αδείας νομιμοποίησης αυθαιρέτων οικοδομικών εργασιών ή κατασκευών, των άρθρων 28 και 29 του παρόντος, που εμπίπτουν στις ανωτέρω περιπτώσεις. Για κάθε οικοδομική εργασία σε απόσταση μικρότερη των εκατό (100) μέτρων από τη γραμμή παραλίας, ή με πρόσωπο σε βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες (Βασικό-Δευτερεύον-Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και Πρωτεόν Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο). Για όλα τα κτίρια για τα οποία απαιτείται η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Νέοι κανόνες λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής Με υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, που είναι στο τελικό στάδιο της διαμόρφωσης της, καθορίζονται οι κανόνες λειτουργίας και οι αρμοδιότητες των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων. Η απόφαση εκδίδεται κατ΄ εφαρμογή του νόμου 4495/17. Οι βασικές κατευθύνσεις της νέας απόφασης οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι: Να προσδιοριστεί η γνωμοδοτική αρμοδιότητα των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων επί των αρχιτεκτονικών μελετών, ώστε να εξετάζεται η ουσία και η πληρότητα της μελέτης και όχι η «λύση», που επιλέγει ο μελετητής. Να ξεκαθαριστεί το πεδίο ελέγχου των Αρχιτεκτονικών Συμβουλίων, ώστε να μην υπεισέρχονται σε ελέγχους πολεοδομικής νομοθεσίας, (που είναι αρμοδιότητα των ΥΔΟΜ), να μην αρνούνται την γνωμοδότηση τους σε περιπτώσεις διαφωνίας τους αλλά να καταγράφουν τη διαφωνία τους σε πρακτικό και γενικώς να μην προβαίνουν σε άρνηση, υπέρβαση είτε κατάχρηση του γνωμοδοτικού ρόλου τους. Να καθοριστούν συγκεκριμένα κριτήρια εξέτασης της μελέτης ώστε αφενός να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις των καλύτερων δυνατών όρων διαβίωσης των χρηστών, της προστασίας του περιβάλλοντος, της ενσωμάτωσης της πρότασης στα υπερκείμενα επίπεδα σχεδιασμού και να αποκλείονται απομιμήσεις και υπερβολές, που υποβαθμίζουν το τοπίο και δυσφημούν την αρχιτεκτονική. Οι συνθέσεις Οι συνθέσεις των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής παραμένουν όπως έχουν προβλεφθεί στο νόμο 4495/17, δεν αλλάζουν όπως έχει υπάρξει αίτημα για την συμμετοχή και άλλων ειδικοτήτων μηχανικών (Πολιτικών Μηχανικών κλπ) και έχουν ως εξής: Τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής είναι τετραμελή και αποτελούνται από: α) Έναν (1) αρχιτέκτονα μηχανικό, υπάλληλο του τμήματος Παρατηρητηρίου Δομημένου Περιβάλλοντος, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του. Αν δεν υπάρχει υπάλληλος με τέτοια ειδικότητα, ως Πρόεδρος του Σ.Α. μπορεί να οριστεί υπάλληλος της περιφερειακής ενότητας ή άλλου φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχει ειδικότητα αρχιτέκτονα. β) Έναν (1) αρχιτέκτονα – μηχανικό της οικείας Υπηρεσίας Δόμησης (ΥΔΟΜ), με τον αναπληρωτή του. γ) Δύο (2) αρχιτέκτονες – μηχανικούς ελεύθερους επαγγελματίες, εκπροσώπους του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (Σ.Α.Δ.Α.Σ.-Π.Ε.Α.) μέλη του Τ.Ε.Ε., οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9, με τους αναπληρωτές τους.1 point
-
1. θα συνταχθεί εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, ώστε να αποδειχθεί ότι η ιδιοκτησία είναι εντός των 800 μ από το καθορισμένο (συνήθως με κάποια απόφαση άλλοτε κοινοτικού συμβουλίου. 2. Εφόσον το γεωτεμάχιο βρίσκεται εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο του στάσιμου οικισμού, στη δήλωση ν. 651/77 αναφέρεται αυτό ακριβώς και ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Εντός της ακτίνας των 800 μ για χρήση κατοικία ισχύουν οι όροι δόμησης που καθορίζονται από το ΠΔ του 82 ΦΕΚ 588. 3. Με τοπογραφικό εις διπλούν κάνεις αίτηση στην ΥΔΟΜ ζητώντας βεβαίωση ΣΑΟ και στην ίδια βεβαίωση αναφέρεται ότι το ακίνητο ειναι εντός οικισμού (δηλαδή εντός ακτίνας 800 μ θεωρείται εντός οικισμού Μη ξεχνάς ότι ένα γεωτεμάχιο πχ 300 τμ προυπάρχον του 82 εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο στάσιμου οικισμού μπορεί να έχει ΣΔ 200 τμ, κάτι που φυσικά δεν θα μπορούσε να γίνει σε ένα εκτός οικισμού γεωτεμάχιο το οποίο θα ήταν μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Αυτό είναι και το ευεργέτημα του τότε νομοθέτη για αυτούς του οικισμούς, δίνοντας το δικαίωμα δόμησης (σε μόνιμους ή καταγόμενους κάτοικους του οικισμού) να δομούν σε αυτό το "ιδιαίτερο" πολεοδομικό καθεστώς. 4. Τη βεβαίωση ΣΑΟ δίνεις στη συμβ/φο για υπολογισμό αντικειμενικής και μετα παει Εφορία με τοπογραφικό και βεβαίωση για να βγει ο φόρος.1 point
-
????? Δεν έχω ξαναδεί και κυρίως δεν έχω ξανακούσει τέτοιο πράγμα ποτέ! Και η ερώτηση είναι: Μα γιατί να το κάνεις αυτό?? Ο ορισμός των ακινήτων (δηλαδή η καταχώρισή τους στο εθνικό κτηματολόγιο) γίνεται από ένα σωστό εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, το οποίο είναι αυτό που διορθώνει αυτό που περιγράφεις! Και όχι το ανάποδο! Φίλε με όλο το σεβασμό νομίζω ότι έχεις μπερδευτεί! Δεν σημαίνει ότι έχεις κάνει απαραίτητα πατάτα στη δουλειά σου, ούτε ότι δεν είσαι καλός επαγγελματίας. Αν όμως έβλεπα τοπογραφικό με δεύτερο πινακάκι όπως περιγράφεις, θα απορούσα πολύ... Νομίζω θα απέφευγα την συνεργασία.. Φιλικά πάντα, αναθεώρησέ το!1 point
-
Δεν το κάνει ένας ή δύο απ ότι έχω διαπιστώσει. Το κάνει ένα 80-90%. Ειδικά όταν μιλάμε για κατασκευές τύπου περιφράξεις-σκεπές-κιόσκια. κλπ. Και το κάνουν γτ οι περισσότεροι έχουν πιάσει το νόημα οτι πλέον για να βγεί μια άδεια σε υπάρχον θέλει πολύ γραφειοκρατία και αρκετό χρόνο-κόστος...... Ασε που σε πολλές περιπτώσεις ΔΕΝ γίνεται να βγεί αδεια για τη συγκεκριμένη εργασία. Αλλα ο μάστορας τσεπώνει τα φράγκα του χωρις σκουτούρες στο κεφάλι του, ούτε υπογράφει πουθενά, ούτε καμια ευθύνη φέρει, ούτε ζαλιζει τα μεζαια του για να εξηγησει οτι κάτι δε γίνεται, ούτε ελεγχεται απο κανέναν, ούτε ψάχνει για α/φ....1 point
-
Διότι, ενώ από την μία τα φορολογικά αποτελέσματα του 2016 είναι τα ίδια, από την άλλη η ασφαλιστική βάση [που χρησιμοποιεί τα φορολογικά αποτελέσματα του 2016] για τον υπολογισμό της ασφαλιστικής εκκαθάρισης του 2017 και η ασφαλιστική βάση [που χρησιμοποιεί τα ίδια φορολογικά αποτελέσματα του 2016] για τον υπολογισμό των τρεχουσών εισφορών είναι διαφορετικές.1 point
-
Συνάδελφε μπερδεύτηκα, τι εννοείς? Αναφέρεσαι στις συντεταγμένες που θα αναγράφεις στο τοπογραφικό που θα παραδώσεις?1 point
-
Τα 50Κ ευρω ποσα λεφτα ειναι? μα σοβαρά αυτό το νούμερο το Κ δεν το ξερω, 500€ ενοείτε?1 point
-
για ενημερωση κ μονο επειδη τα γραφει ωραια https://electricalnews.gr/texnika-arthra/ilektrikes-egkatastaseis/ilektrologikes-egkatastaseis/item/977-oudeteros-agogos1 point
-
1 point
-
Τα 20εκ του νόμιμου τμήματος με αναλυτικό και η παράνομη προσθήκη κατ' επέκταση ως ΥΔ με ΥΥ (η ΥΥ είναι το συνολικό 280εκ). [ΥΥ χωρίς υπέρβαση δόμησης θα είχες για το νόμιμο τμήμα εάν το τελικό ύψος έβγαινε πάνω από το επιτρεπόμενο της περιοχής/ Το ότι αν έβγαζες άδεια θα μετρούσες και την απόληξη στον ΣΔ λόγω του διαμερίσματος δεν έχει επίπτωση. Το χρεώναμε στον 4014 αν θυμάμαι καλά. Πλέον δεν το πάμε αλυσιδωτά.]1 point
-
Χρήστο ειλικρινά, σε όλα αυτά που διάβασες στο glaser μόνο κόλλησες;;;1 point
-
1 point
-
το Ζαχαροπλαστείο θεωρείται επιχείρηση μαζικής εστιάσης (άρθρο 2 νέας Υγειονομικής διάταξης ΦΕΚ 2161β/2017) 5.Δ.1 Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης πλήρους επεξεργασίας(πλήρους γεύματος): επιχειρήσεις που διαθέ- τουν τρόφιμα τα οποία παρασκευάζονται με πολλούς και σύνθετους χειρισμούς στην ίδια την επιχείρηση ή τρόφιμα που προέρχονται από νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις. Στις επιχειρήσεις αυτές ανήκουν τα εστιατόρια, ψητο- πωλεία, ψαροταβέρνες, ταβέρνες, σνακ μπαρ, ουζερί, μπυραρίες, μεζεδοπωλεία, παραδοσιακά καφενεία με παρασκευαστήριο, Οβελιστήρια, πιτσαρίες, ζαχαροπλα- στεία με παρασκευαστήριο. Επομένως αν δεν έχεις πρόβλημα με τη χρήση γης μέχρι εδώ όλα καλά! Όσο για το αν απαιτείται άδεια ή όχι η Νομοθεσία άλλαξε και ισχύει πλέον ο Ν 4495/17 (που δεν απαιτεί άδεια αν δεν αλλάζουν προς το δυσμενέστερο φορτία -μελέτες και διάγραμμα κάλυψης Οι μελέτες του 1975 (της Ο.Α σου) είναι αρχιτ/νά και στατικά (στις οποίες τίποτα δεν αλλάζει για την περίπτωσή σου) Τα παρασκευαστήρια θεωρούνται εργαστήρια τα επιτρέπονται ακόμη και σε αποθήκες (πόσο μάλλον σε κατάστημα που εσύ έχεις) Η πυρ/κή μελέτη που απαιτείται σήμερα πηγαίνει με την ΝΕΑ Πυρ διάταξη (και δεν θεωρείται ως αλλαγή μελέτης επί το δυσμενέστερο) Επομένως κατά την γνώμη μου δεν έχεις πρόβλημα1 point
-
Εσύ αν θα δώσεις σχέδια θα πρέπει να είναι σύμφωνα με την υφιστάμενη κατάσταση. Από κει και πέρα αν η συμβολαιογράφος θέλει βεβαίωση θα πρέπει να γίνει τακτοποίηση. Αν όχι μπορείς να την κάνεις και μετά. Κι εγώ απ' όσο ξέρω για την αποδοχή δεν χρειάζεται αλλά για τη σύσταση χρειάζεται. Οπότε η σωστή σειρά είναι 1.Αποδοχή 2.Υπαγωγή 3.Σύσταση1 point
-
η γνωμη μου ειναι η εξης: Εφοσον εχουν δοθει ολα τα εγγραφα και εχει υπογραψει ο ιδιοκτητης και εχει πληρωθει το παραβολο, υπαρχει πλεον μια οιονει συμβαση με το ΤΕΕ [σαν "διαχεριστή-διεκπεραιωτη" της συμβασης τακτοποιησης]. Ο θανατος του ιδιοκτητη, δεν καταλύει την "συμβαση" αυτη, αλλά εχει σαν αποτελεσμα να ερχονται οι κληρονομοι του και να συνεχιζουν την συμβαση, με ολους τους ορους και τις προυποθεσεις και τους μειωτικους της αρχικης -και ισχυρης- συμβασης. οι δε χρεωστουμενες δοσεις, αποτελούν "παθητικο" της κληρονομιας.1 point
-
Δεν κανω γνωματευση. Εννοειται πως εχω μηχανικο και ενεργειακο επιθεωρητη κι ολα γινονται σε συνεννοηση μαζι του(εχει τα σχεδια της πολυκατοικιας κι εχει κανει αυτοψια πριν ετοιμασει το εντυπο παρεμβασεων). Ποτε δεν κανω παρεμβαση στο σπιτι μου χωρις να ειμαι σε συνεννοηση με μηχανικο της εμπιστοσυνης μου. Επισης, εννοειται οτι οι προτασεις που αναφερω γινονται απο τους μηχανικους των εταιρειων που επισκεπτονται το χωρο και μου στελνουν υπογεγραμμενες τις προσφορες τους.(απλως αναφερω με συντομια τα οσα μου προτεινουν) Μεσα απο αυτο το θεμα που ανοιξα, ζηταω τις "εμπειρικες" γνωμες που μπορει να μου δωσει ο καθενας για να μην πεσω θυμα ή/και για να εχω πιο σφαιρικη αποψη απο ανθρωπους που εχουν δουλεψει καποιες απ αυτες τις μεθοδους και ειδαν τα αποτελεσματα σε βαθος χρονου.(μιας και ειναι κοινη συνισταμενη για πολλους οι πολυκατοικιες του '70 στην Αθηνα)1 point
-
ΠΕ θα δίνουν. Η τεχνολογική εκπαίδευση οδεύει προς κατάργηση, τέρμα στα 30 χρόνια κοροϊδίας. Το μόνο που απομένει είναι το ΤΕΙ Κρήτης, δεν ξέρω τι θα γίνει με αυτό.1 point
-
προσωπικά κάνω drag and drop το jpg, μετά align και στη συνέχεια αν δεν "έρχεται", το επιλέγω, cut και paste as block. το block μου δίνει τη δυνατότητα για διαφορετικό scale κατα Χ και διαφορετικό κατά Ψ, γιατί πολλά σκαναρίσματα στρετσάρουν αλλιώς το Χ και αλλιώς το Ψ1 point
-
πηγαινει ο αρχικος μηχανικος στην αντιστοιχη δήλωση που θέλει να ματαφερει.Στην καρτέλα αιτήσεις. εκει υπαρχει αιτημα αλλαγης μηχανικου, δηλωνεις και μια αιτιολογια πχ λογω συνταξιοδοτησης. Επειτα πηγαινεις εσυ στις δικες σου καρτελες και μολις ανοιγεις μια δηλωση πατας το κουμπι που λεει αποδοχη αλλαγης μηχανικου. Δεν ειναι δυσκολο γενικα...1 point
-
.....με το καλο οι Πολιτικοι Μηχανικοι να σταματησουν να κανουν Αρχιτεκτονικες μελετες ακινητων....1 point
-
APSP επειδή λείπουν κάποια δεδομένα από το θέμα σου, δες τι ισχύει. α) Το "κύρια" το ελέγχουμε από το Ε1 πίν.5.1. β) Για το "μοναδική": Ελέγχουμε αν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια. -- Αν ΟΧΙ (δηλ. δεν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια) λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. -- Αν ΝΑΙ (δηλ. έχει και άλλα ακίνητα η οικογένεια) υπολογίζουμε τις [Στεγαστικές ανάγκες] και τις συγκρίνουμε με τα [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]. [Στεγαστικές ανάγκες]=[70+n1*30+n2*20] όπου n1=0 αν δεν υπάρχουν τέκνα, n1=1 αν υπάρχουν τέκνα, n2=0 για κάτω από 3 τέκνα, n2=1 για 3 τέκνα και άνω. [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]=[Ακίνητα ιδιοκτήτη] + [Ακίνητα συζύγου] + [Ακίνητα τέκνων] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε κατοικία ή/και επικαρπίας σε κατοικία ή/και οίκησης σε κατοικία] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε οικοδομήσιμο οικόπεδο δηλ. τα συνολικά τ.μ που αναλογούν από μελλοντική οικοδόμηση στο οικόπεδο"][2] [2]Τα παραπάνω να βρίσκονται σε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα άνω των 3.000 κατοίκων. Τώρα αν: [Στεγαστικές ανάγκες] ≥ [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. [Στεγαστικές ανάγκες] < [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> δεν λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής.1 point
-
Όχι "και" παρακράτηση. (μάλλον εκ παραδρομής το έγραψες) Ένα από τα δύο, ή προκαταβλητέο φόρο (ΦΕΜ) θα έχει ή παρακράτηση φόρου, με προτεραιότητα στον προκαταβλητέο φόρο εφόσον οι εργασίες υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου. Όχι και τα δύο. Η διαφορά είναι ότι ο προκαταβλητέος φόρος δεν έχει όριο καθαρής αξίας της συναλλαγής επί της οποίας διενεργείται, ενώ η παρακράτηση φόρου διενεργείται μόνον εφόσον η καθαρή αξία της συναλλαγής υπερβαίνει τα 300 ευρώ με την αίρεση του ότι το όριο των 300€ ανά συναλλαγή, συνδέεται με την αξία της πράξης ή των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως προκύπτει από την τυχόν υπογραφεί σύμβαση ή οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο στοιχείο[1] και όχι με την τμηματική εξόφληση της συναλλαγής. [1] π.χ. Αν το συμφωνητικό προβλέπει ετήσια αμοιβή π.χ. 1000 ευρώ [σημαίνει ότι η αμοιβή είναι απαιτητή ανά έτος, δηλαδή η συναλλαγή ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους οπότε και υπάρχει η υποχρέωση έκδοσης του τιμολογίου] η οποία καταβάλλεται ανά τρίμηνο, ως συναλλαγή θεωρείται το ποσό των 1000 ευρώ, εδώ υφίσταται υποχρέωση παρακράτησης του φόρου, ακόμα και αν προαιρετικά εκδοθούν περισσότερα τιμολόγια κάτω των 300 ευρώ. Αν το συμφωνητικό ορίζει τριμηνιαία αμοιβή π.χ. 250 ευρώ, με διάρκεια ενός έτους [σημαίνει ότι η αμοιβή είναι απαιτητή ανά τρίμηνο, δηλαδή η συναλλαγή ολοκληρώνεται στο τέλος του τριμήνου οπότε και υπάρχει η υποχρέωση έκδοσης του τιμολογίου], εδώ δεν υφίσταται υποχρέωση παρακράτησης του φόρου.1 point
-
Ως προς το αρθρο 30 θα μου επιτρεψετε να διατηρησω τις αμφιβολιες μου για αυτη την "συλληβδην" καταργηση "παντος εγγραφου" για ολες τις προαναφερομενες εργασιες... [οχι οτι η διαδικασια , με τις προ 48 ωρων ήταν ό,τι το καλιτερο]... Αντιθετα, ετσι οπως ηταν διατυπωμενες αυτες οι 48ωρες ειχαν, πολλες φορες, σαν αποτελεσμα να "υποκρυπτονται" υπο ασαφεις περιγραφές και απαγορευομενες εργασιες... ωστε τελικα, υπο την καλυψη της 48ωρης να εκτελουνται εργασιες "πασης φυσεως"... Αντι της καταργησης, το πιο λογικο θα ηταν να συνταξουν ενα κοινο για ολες τις ΥΔΟΜ υποδειγμα αιτησης, με σαν πιο απαραιτητα στοιχεια την ιδιοτητα, τις εργασιες και του "σημειου" εργασιων. Υποθετω οτι μετα τις ανω διαταξεις του αρθρου 30, καποιος θα ξεκιναει μια απο τις παραπανω εργασιες θα γινεται καταγγελια στο Τμημα...θα ερχεται το οργανο...και θα ζηταει "αδεια" και θα πρεπει να κρινει και να αποφασισει ο αστυνομικος οτι "αυτο που βλεπει" επιτρεπεται και δεν απαιτειται καμμια αδεια... Προφανως, μια και δεν ειναι στην δικαιοδοσια του να "κρινει" για τα οσα βλεπει θα συλλαμβανει τον "πασα ενα" και θα τον οδηγει στο τμημα Και ας ξεκαθαρισουν την υποθεση οι ...ανωτεροι. Υποθετω οτι συντομα θα εχουμε καποια διαφορετικη ρυθμιση [πριν γινουμε ..σκορποχωρι] υγ εχει μια "δημιουργικη ασαφεια" αυτος νομος....να του το αναγνωρισουμε...1 point
-
Να προσθέσω στη συζήτηση και ας τα κρατήσουμε προς σκέψη, λάμβάνοντας υπόψη την τοποθέτηση στο #2 του συναδέλφου nbr, τα παρακάτω, γιατί ο συνάδελφος fstun στο #1 αρχικά έθεσε το ερώτημά του σε επίπεδο "νόμου" και προσπαθώντας να προσδιορίσω κυρίως την "αξία" του κάθε εγγράφου: 1) Το έγγραφο του ΥΠΕΚΑ αριθμό ΔΤΕ/β/34285/735/24-09-2010, είναι ένα ενημερωτικού και όχι δεσμευτικού-κανονιστικό χαρακτήρα έγγραφο. Το υποστηρίζει μάλιστα το ίδιο το ΥΠΕΚΑ με το με αριθμό ΔΤΕβ/28372/377/29-4-2013 έγγραφό του, το οποίο όμως και αυτό με τη σειρά του είναι μια απλή "υποστήριξη" και όχι κάποιο δεσμευτικό-κανονιστικό έγγραφο. 2) Ομοίως και το έγγραφο ΑΠ.1020517/07-07-2010 που έχει αποσταλεί από την Κτηματολόγιο ΑΕ προς όλα τα λειτουργούντα Κτηματολογικά Γραφεία. 3) Η με αριθμό γνωμοδότηση 451/2010 (Τμήμα Β΄) του ΝΣΚ συνιστά γνωμοδότηση. Δεν εχω δει κάπου να γίνεται αποδεκτή από αρμόδιο Υπουργείο ως κανόνας δικαίου εφαρμοστέος, άρα υφίσταται απλά ως νομική άποψη και κατά συνέπεια δεν αποτελεί πράξη υποχρεωτική για τη Διοίκηση. [ν.3086/2002, άρθρο 7, παράγρ.4, "4.Οι γνωμοδοτήσεις δεν δημιουργούν δικαίωμα υπέρ οποιουδήποτε τρίτου, πριν από την αποδοχή τους με επισημειωματική πράξη από τον Πρόεδρο της Βουλής, τον αρμόδιο Υπουργό, ή το Διοικητικό Συμβούλιο Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ή άλλο κατά νόμο αρμόδιο όργανο αυτού ή Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής ή από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας. Μετά την αποδοχή τους οι γνωμοδοτήσεις αποτελούν πράξεις, που είναι υποχρεωτικές για τη Διοίκηση ή το Νομικό Πρόσωπο ή την Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή."] και τέλος να προσθέσω τα παρακάτω (4) που αναφέρει το αντίθετο, δηλαδή ότι επιτρέπεται η υπογραφή εξαρτημένων τοπογραφικών διαγραμμάτων από τις ανωτέρω ειδικότητες μηχανικών μέχρι να εκδοθούν τα υπό εκκρεμότητα επαγγελματικά δικαιώματα και το (5) που είναι το μοναδικό με "αξία" νόμου, όντας τέτοιος. 4) Επίσης με τον ίδιο χαρακτήρα (μη κανονιστικό) υπάρχει απόφαση με αριθμό 179579/24091/8-5-2014 του Συνήγορου του Πολίτη που αναφέρεται το αντίθετο, δηλαδή ότι επιτρέπεται η υπογραφή εξαρτημένων τοπογραφικών διαγραμμάτων από τις ανωτέρω ειδικότητες μηχανικών μέχρι να εκδοθούν τα υπό εκκρεμότητα επαγγελματικά δικαιώματα. 5) Ο ν.4254 (ΦΕΚ 85Α’ 7-4-2014) καταργεί-τροποποιεί διατάξεις του ν.4663/1930 αφού πλέον από 1-1-2015 επιτρέπει την άσκηση του επαγγέλματος του διπλωματούχου Μηχανικού στην Ελλάδα από όλους του Μηχανικούς των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης (στην ανώτατη εκπαίδευση ανήκει και ο Πανεπιστημιακός και του Τεχνολογικός Τομέας)1 point
-
Παιδια να συμμαζεψω την συζητηση λιγο... 1) Κατ' αρχας ο ενας ιδιοκτητης θελει να κτισει. Εγω δεν κατατμω αν δεν μου φερνουν βεβαιωση οτι ο δρομος ειναι πριν το 1923. Οι αλλοι τοπογραφοι θα κατατμησουν και ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΑ ΓΗΠΕΔΑ. Ελεος!!! 2) Δεν προκειται ΠΟΤΕ να καταστρεψω ενα αγροτεμαχιο 16 στρεμματα στη ζωη μου και να φτιαξω μη αρτια και μη οικοδομησιμα γηπεδα για να βγαλω χρηματα. 3) Ο 4014/11 μου δινει νομικο πατημα να αρνουμαι την κατατμηση. Ο συμβολαιογραφος θελει πως και πως να κανει συμβολαιο και εγω αντιστεκομαι. Ξεχασαμε (εγω και ο συμβολαιογραφος) οτι ο ενας θελει να βγαλει αδεια και φτασαμε να συνομιλουμε για δημιουργια μη αρτιων γηπεδων ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ 2011 (ΠΡΙΝ ΤΟΝ 4014) ΕΚΤΕΝΩΣ. Επιτελους μια λογκη απαντηση!1 point
-
Συντηρούνται οι συνθήκες απαξίωσης των πτυχίων με άνοιγμα νέων τμημάτων - βιομηχανία πτυχίων - από τη γραφειοκρατία του χρεοκοπημένου ελληνικού κράτους. Κατά τα άλλα έχουμε και συγχώνευση αλά Σανέλ! Για τους διορισμούς των νέων εργαζομένων έχουμε πάρει μια γεύση από περιπατητές καθηγητές ανά τα Πανεπιστήμια της Ελλάδας....-1 points
-
Να γεμίσει ο τόπος Πολυτεχνικές Σχολές, να πέσει η βάση τους στο 10 ώστε να μπαίνουν όσο περισσότεροι γίνεται & να μην πηγαίνουν στις Αγγλίες να σπουδάζουν. Να γίνουμε η Αγγλία του Νότου, μπορούμε.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-