Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/12/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Panos Lamprou: To min 2,60m που θέτει η νομοθεσία έχει την λογική του ότι τα περισσότερα "ευρύτερης" κυκλοφορίας αυτοκίνητα έχουν πλάτος της τάξης των 1,70m και το πλήρες άνοιγμα της πόρτας τους είναι της τάξης 1,00M. Επομένως τα 2,60m της νομοθεσίας έχει το νόημα του να ανοίξουν και οι δύο πόρτες (οδηγού-συνοδηγού) περίπου μέχρι το μέσο του πλήρους ανοίγματος τους, πριν τις κοπανήσεις στον τοίχο για να βγουν οι μέσοι επιβάτες αφήνοντάς τους περίπου 0,50m πριν τραβήξουν κουτουλιά στον τοίχο καθώς θα βγαίνουν και να μπορούν να βγάλουν σχετικά εύκολα τα πόδια τους από το αυτοκίνητο. Αυτοί οι περίπου 7πόντοι εκατέρωθεν (που θα λείπουν) το κύριο πρόβλημα που θα δημιουργήσουν είναι κυρίως στην έξοδο των ποδιών. Επομένως τα 2,45m αν υποθέσουμε ότι θέλουμε να ανοίγουν και οι δύο πόρτες (οδηγού-συνοδηγού) ή μόνο από την μία πλευρά (αν υπάρχει η δυνατότητα να κολλήσει σχετικά το αυτοκίνητο στον τοίχο από την πλευρά του συνοδηγού) και να βγεί ο συνοδηγός στην βροχή πριν την είσοδο του αυτοκινήτου στην θέση στάθμευσης, θα περιορίσουν θεωρώ την ήδη οριακά (για αυτό και έννοια της ελάχιστης διάστασης) λειτουργικότητά της, από την νομοθεσία, διάστασης. Στην τελική δεν έχεις παρά να το τεστάρεις-να πάρεις μία αίσθηση της λειτουργικότητας σε μία πόρτα στο σπίτι σου... ακόμα και όρθιος και να δεις πόσο μικραίνει η γωνία εκεί που θα βγαίνουν τα πόδια ... δεν είναι ανάγκη να φέρεις και σκαμπό...2 points
-
1.378 downloads
Είναι το πρόγραμμα δημιουργίας πίνακα εμβαδομέτρησης στο AutoCAD έτοιμο γιά αποσυμπίεση στον δίσκο c:\. Αποσυμπιέζουμε το TopoCAD.rar στον δίσκο c:\. Οι απαραίτητοι φάκελοι δημιουργούνται : c:\topocad c:\topocad\dwg c:\topocad\dcls και περιέχουν τα αρχεία που πρέπει. "Φορτώνουμε" το πρόγραμμα στο AutoCAD δίνοντας : load"c:/topocad/1 point -
Το Ηλεκτρονική Πολεοδομία τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία την 1η Ιανουαρίου 2019. Από την ημερομηνία αυτή όλες οι πράξεις της διοίκησης οι οποίες το αφορούν για να δημοσιευτούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως θα πρέπει να έχουν μπει στο σύστημα (εκδίδεται σχετική βεβαίωση η οποία συνοδεύει υποχρεωτικά την πράξη κατά την αποστολή της για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο) και θα τίθενται σε κοινή θέαση έπειτα από την δημοσίευσή τους σε ΦΕΚ. Η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη από εδώ: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html Ειδικότερα, με την Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 5045 / Τεύχος Β’ /13-11-2018) καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Καθορίζεται μια πάγια και ενιαία διαδικασία τήρησης και ενημέρωσης του πληροφοριακού συστήματος, ορίζονται οι φορείς που συμμετέχουν στην ως άνω διαδικασία, το υποχρεωτικό της συμμετοχής τους και ο τρόπος συνεργασίας τους, το υποχρεωτικό της χρήσης και αξιοποίησης των πληροφοριακών εργαλείων που προκύπτουν από την λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες Το Ηλεκτρονική Πολεοδομία παρέχει: α) Διαδικτυακή πύλη, προσβάσιμη από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.epoleodomia.gov.gr, για την πληροφόρηση του ενδιαφερόμενου κοινού, στην οποία υπάρχει διακριτή περιοχή για την πρόσβαση των εμπλεκόμενων στις διαδικασίες του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού φορέων σε υπηρεσίες και σε υποσυστήματα του Συστήματος. β) Δικτυακές υπηρεσίες αναζήτησης, απεικόνισης, τηλεφόρτωσης, μετασχηματισμού και επίκλησης των πολεοδομικών δεδομένων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 του ν. 3882/2010. γ) Ενημερωτικό υλικό, εγχειρίδια χρήσης, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις φορέων και πολιτών και κάθε απαραίτητη πληροφορία για τη διευκόλυνση των φορέων κατά την ένταξή τους στο σύστημα και στις εφαρμογές του. Στις αρμόδιες για την προώθηση και έκδοση των σχετικών διοικητικών πράξεων δημόσιες αρχές, παρέχεται μέσω του Συστήματος η δυνατότητα: α) Ελέγχου της συμβατότητας και ορθότητας της δομής και του περιεχόμενου και γεωμετρίας των δεδομένων των υποβαλλόμενων ψηφιακών GML αρχείων. β) Χορήγησης σχετικών αποδεικτικών (αναφορών και ειδοποιήσεων), μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών και εργαλείων του πληροφοριακού συστήματος, περί συμμόρφωσης των υποβαλλόμενων γεωχωρικών δεδομένων και μεταδεδομένων με τις ισχύουσες προδιαγραφές, ασφαλούς ενημέρωσης της βάσης δεδομένων και έγκυρης και έγκαιρης δημοσίευσης των δεδομένων κάθε πράξης σε κοινή θέαση και χρήση. Δικαιώματα χρήσης, διαδικασία εγγραφής και τρόπος πρόσβασης: Χρήστες του νέου Συστήματος είναι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και φορείς της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης, καθώς και φορείς της Αυτοδιοίκησης. Ειδικά για το σύνολο των φορέων του δημόσιου τομέα, χρήστες είναι οι εμπλεκόμενοι με τις διαδικασίες του πολεοδομικού (ρυθμιστικού) σχεδιασμού υπάλληλοι των φορέων αυτών, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Σύστημα στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων τους. Το Ηλεκτρονική Πολεοδομία υποστηρίζει διαβαθμισμένη πρόσβαση με την απόδοση διαφορετικών δικαιωμάτων χρήσης στις αντίστοιχες κατηγορίες χρηστών σύμφωνα με τα παρακάτω: α) Απλοί χρήστες: Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει φυσικά και νομικά πρόσωπα που επιθυμούν να πληροφορηθούν για το ρυθμιστικό χωρικό σχεδιασμό. Η πρόσβαση τους στο Σύστημα πραγματοποιείται χωρίς να απαιτείται αυθεντικοποίηση. Οι ανωτέρω χρήστες έχουν πρόσβαση αποκλειστικά και μόνο στον ελεύθερα προσβάσιμο χώρο της διαδικτυακής πύλης, στον οποίο παρέχονται υπηρεσίες αναζήτησης και επισκόπησης των γεωχωρικών δεδομένων των πράξεων του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού, ενημερωτικό υλικό, κάθε πληροφορία που κρίνεται απαραίτητη για την πρόσβαση και χρήση του Συστήματος, καθώς και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις. β) Πιστοποιημένοι χρήστες: Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει τους εμπλεκόμενους με τις διαδικασίες του πολεοδομικού (ρυθμιστικού) σχεδιασμού υπαλλήλους των φορέων της Κεντρικής και Αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Σύστημα στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων τους ως υπαλλήλων στις αρμόδιες διευθύνσεις του δημοσίου των περιφερειών και των δήμων. Ιστορικό Όρους δόμησης και χρήσεις γης μόνο με «ένα κλικ», φιλοδοξεί να παρέχει σε ιδιοκτήτες ακινήτων, επενδυτές και επαγγελματίες της αγοράς του real estate, το νέο σύστημα «Ηλεκτρονική Πολεοδομία» (e-Πολεοδομία 3) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και το οποίο ενεργοποιείται με προοπτική να τεθεί σε λειτουργία σταδιακά με την είσοδο ολοένα και περισσότερης πληροφορίας. Το εν λόγω έργο εκκρεμεί για περισσότερο από μια δεκαετία. Είχε ξεκινήσει (ως e-Πολεοδομία 1 και e-Πολεοδομία 2), στο πλαίσιο της αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων από την Κοινωνία της Πληροφορίας, όμως δεν προχώρησε και η χώρα κινδύνεψε να κληθεί να επιστρέψει την κοινοτική χρηματοδότηση, κάτι που σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει αποτραπεί. Σύμφωνα με την απόφαση ενεργοποίησής του, που υπογράφεται από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Γιώργο Σταθάκη, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την τήρηση των δεδομένων που παράγονται από τις διαδικασίες του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του και έχουν θεσμική και κανονιστική ισχύ γενικά, ειδικά ή τοπικά στην ελληνική επικράτεια. Με άλλα λόγια αφορά τα δημόσια γεωχωρικά δεδομένα της ισχύουσας πολεοδομικής νομοθεσίας, που προσδιορίζουν το καθεστώς ιδιοκτησίας, δόμησης, εκμετάλλευσης ή και προστασίας της ακίνητης περιουσίας και εφόσον λειτουργήσει θα πρόκειται για σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης και των υπηρεσιών που προσφέρει στον τομέα των ακινήτων.1 point
-
εγώ θα απαντήσω το ερώτημα "από που"ξεκινάτε, ασφαλώς από τον Αρχιτέκτονα, ο οποίος και αυτός Μηχανικός είναι :) πρώτα γίνεται το σχέδιο βάσει των επιθυμιών και δυνατοτήτων, θεωρώ επίσης καλό τον αρχιτέκτονα με την ανάλογη εμπειρία ώστε να μην ξεφύγει το κόστος, να σχεδιάσει λειτουργικά την κατοικία ώστε οι ανάγκες να ικανοποιούνται και τέλος να ξέρει να επιμεληθεί το αισθητικό κομμάτι. Ακόμα άξιους θεωρώ τους αρχιτέκτονες που έχουν στην ομάδα τους τον Πολιτικό Μηχανικό και τον Μηχανολόγο ώστε να μην τρέχετε, σε ένα μέρος με την κατάλληλη καθοδήγηση και την γνώση θεωρώ ότι μπορείτε να πετύχετε το στόχο σας.1 point
-
εαν ο προϋπολογισμός είναι περιορισμένος θα πρέπει να αρχίσετε τις περικοπές. Πχ μην κάνετε υπόγειο που απορροφάει σημαντικό μέρος των χρημάτων. Περιορίστε τη χρήση εξωστών και χρησιμοποιήστε ημιυπαίθριους χώρους (μην σκοπεύετε να τους κλείσετε μετά) που κατασκευαστικά κοστίζουν λιγότερο και έχουν μικρότερες λεπτομέρειες. Σημαντικό ρόλο παίζει και η τοποθέτηση του κτηρίου και το αν θα έχει τυφλές όψεις (πχ. ακουμπάει σε όμορα οικόπεδα). Με τη σωστή μελέτη μπορούν να γίνουν κάποιες οικονομικές προτάσεις με λιγότερο κόστος.1 point
-
Η τιμή που αναφέρει ο συνάδερφος (1400 ευρώ/τμ) είναι άκρως ρεαλιστική. Μικρές αποκλίσεις προς τα κάτω δύναται να υπάρξουν αλλά σε καμιά περίπτωση μην υπολογίσετε κάτω από 1200 ευρώ/τμ γιατί θα βρεθείτε άνευ προυπολογισμού στα μισά της διαδρομής (και δυστυχώς τελευταία συναντώ όλο και συχνότερα το "τα περισσότερα θα τα φτιάξω μόνος μου" και ακούω κάτι απίθανες εκτιμήσεις για 500-600 ευρώ/τμ από τους ιδιοκτήτες..)1 point
-
Δυστυχώς είναι δύσκολο να κοστολογηθεί το έργο χωρίς να γνωρίζουμε αναλυτικά κάποια στοιχεία. Θα αναφέρω το παράδειγμα των αυτοκινήτων που όλα θα σε μεταφέρουν εκεί που θες αλλά υπάρχει απο yugo μέχρι ferrari. Ας πούμε οτι ένας μέσος όρος τιμής είναι 1400€/τμ. Για να ξεκινήσεις ένα οικοδομικό έργο θα χρειαστείς μια ομάδα μηχανικών που περιλαμβάνει Αρχιτέκτονα μηχανικό για τις αρχιτεκτονικές μελέτες, Πολιτικό μηχανικό για τις στατικές μελέτες, Τοπογράφο μηχανικό για την τοπογραφική μελέτη και Μηχανολόγο μηχανικό για τις ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες. Με μία σωστή ομάδα θα ανακαλύψεις οτι ενδεχομένως με κάποιες ευκολίες του ΝΟΚ (νέος οικοδομικός κανονισμός) να μπορείς να χτίσεις και παραπάνω μέτρα νόμιμα. Παράλληλα με την μελετητική ομάδα των μηχανικών θα πρέπει να υπάρχει άριστη συνεργασία με εργολάβο οικοδομών για να αναλάβει την κατασκευή. Πολλές φορές γίνεται αλληλοεπικάλυψη αυτών των εργασιών (π.χ ένας Πολιτικός μηχανικός αναλαμβάνει όλο το έργο με δικούς του συνεργάτες). Χρειάζεται υπομονή και κυρίως εμπιστοσύνη γιατί τα έργα ξεκινά πάντα ευνοϊκα και καταλήγουν εκτός προϋπολογισμών και με γκρίνιες εκατέρωθεν.1 point
-
1 point
-
Θα δεις πότε έγινε η αυθαίρετη κατασκευή και τι ίσχυε αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας κατά την χρονολογία τέλεσης αυτής. Στο παράδειγμα που αναφέρεις αν υποθέσουμε ότι έχεις επαρχιακή οδό και απαιτούμενη απόσταση γραμμής δόμησης 20 μ, κάνεις ένα offset κατα 10 μ προς την ιδιοκτησία. Ότι είναι μετά τα δέκα μέτρα και προς την ιδιοκτησία μπορεί να τακτοποιηθεί. Προσοχή μήπως υπάρχει όριο απαλλοτρίωσης. (*) δ) παρά το όριο των διεθνών, εθνικών, επαρχιακών ή δημοτικών ή κοινοτικών οδών, εντός ζώνης διάστασης ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία περί μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας, οι οποίοι ίσχυαν κατά την εκτέλεση ή εγκατάστασή τους.1 point
-
1 point
-
Μη περιμένεις κάτι τέτοιο. Ποιος να αναρτήσει μελέτη που θα έχει πληρωθεί τόσα λεφτά.1 point
-
1 point
-
και πως από την πλευρά της ΥΔΟΜ αιτιολογούνται διαδικαστικά όλα αυτά, μάλλον ο καλός ΘΕΟΥΛΗΣ ξέρει!1 point
-
Ο Νόμος σ' αυτό το σημείο είναι ξεκάθαρος! Δεν απαιτείται ΜΣΕ για κατηγορία 1. Διάβασε προσεκτικά το άρθρο 99, παράγραφος η, υποπαράγραφος αα (..... εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1,2 ,3 ....). Να έχεις υπόψη σου και την σχετική απόφαση 19409/1507 ΦΕΚ 1643/Β/11-05-2018.1 point
-
Υποψιν και το ΠΔ 30/6/91 ΦΕΚ-474/Δ/23-7-91 όπου για Κρήτη-Ρόδο-Χαλκιδική-Κέρκυρα στα εκτός σχεδίου οικισμών προ του 23 και κάτω των 2000 κάτοικων στα παραλιακά γήπεδα που προορίζονται για τουριστικές εγκαταστάσεις που είναι μεγαλύτερα των 50 στρεμμάτων η γραμμή δόμησης μπορεί να περπατήσει ως την γραμμή παραλίας.1 point
-
virusx2 Aναφερω το κανονικα ,διοτι δεν συναντας τετοιες εγκαταστασεις με ΔΔΕ που να λειτουργουν.Αν εχεις υποψη καποια παρακαλω να την αναφερεις διοτι ειναι πραγματι αξια συζητησης. nvel Συμφωνω για αυτο αναφερω και την λεξη "κανονικα".Ιδανικα ισως κανανε την χαρη στον νομοθετη.1 point
-
1 point
-
σύμφωνα με τον νόμο πρέπει παντού να υπάρχει δδε, σύμφωνα όμως με τους φυσικούς νόμους μια εγκατάσταση με 30000τμ στεγασμένα και πολλαπλάσια σε περιβάλλοντα χώρο με 120 πινάκες και υποπίνακες όπως η συγκεκριμένη έχει διαφορικό ρεύμα λειτουργίας πολύ μεγαλύτερο των 30mA ακόμα και στις αναχωρήσεις από τα ΓΠΧΤ. Οπότε αναγκαστικά η φύση κερδίζει και αυτή όπως και οι άλλες αντίστοιχες εγκαταστάσεις δεν προβλέπεται από την μελέτη να προστατεύονται ολικά από δδε παρά μόνο στα τερματικά κυκλώματα και όχι σε όλα. Άμα πέσει η ΜΤ σε αυτή την εγκατάσταση (όταν κατασκευαστεί) θα το μάθεις από τις ειδήσεις1 point
-
1 point
-
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VI .......... ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ...... στ. Το έργο που υλοποιήθηκε αφορά (έκδοση οικοδομικής άδειας με αριθμό: ….………….….) / δεν αφορά σε ριζική ανακαίνιση του κτηρίου/ κτηριακής μονάδας (διαγράψτε). Ο Ωφελούμενος ή εκπρόσωπος ιδιοκτητών Ο Ενεργειακός Επιθεωρητής [Υπογραφή] [Υπογραφή] [Ονοματεπώνυμο] [Σφραγίδα]1 point
-
Υ.Α. 38283/9/2.2.93, "Σχετικά με την μείωση πλαγίων αποστάσεων σε γήπεδο τριγωνικού σχήματος εκτός σχεδίου με μήκος προσώπου μεγαλύτερο των 20,0 μ.",σύμφωνα με την οποία ορίζεται: "Οτι η παρέκκλιση της πλάγιας απόστασης σε 2,50 μ. λόγω σχήματος του γηπέδου και μη εξαντλήσεως του επιτρεπόμενου ποσοστού καλύψεως αυτού είναι δυνατόν να εγκριθεί από τον συνδιασμό των διατάξεων του Π.Δ.24/31.5.85 και της απόφ.35/88, εφ` όσον το γήπεδο έχει δημιουργηθεί πριν από τις 12/11/1962". δες τα ΠΜ1 point
-
Έτσι όπως το γράφει πιστεύω ότι ισχύει το εξής (αναφέρει την περίπτωση που έχεις πάρει προκαταβολή μεγαλύτερη από το τελικό δάνειο όχι μεγαλύτερη από το 70% του τελικού δανείου, δλδ της προκαταβολής που δικαιούσαι (το υπερβάλλον ποσό δανείου) : Έστω αρχικός προϋπολογισμός 10.000 ευρώ με επιδότηση 60% άρα δάνειο 40%. Η προκαταβολή σου είναι : 40%x10.000x70%=2800ευρώ 1η περίπτωση: Τελικός προϋπολογισμός: 8000 ευρώ, άρα δάνειο 40%x8000= 3200ευρώ > 2800 ευρώ (Σε αυτήν την περίπτωση το τελικό δάνειο δεν είναι μεγαλύτερο από την προκαταβολή που πήρες οπότε δεν χρειάζεται επιστροφή) 2η περίπτωση:Τελικός προϋπολογισμός: 6000 ευρώ, άρα δάνειο 40%x6000= 2400ευρώ< 2800 ευρώ (επιστροφή 400 ευρώ)1 point
-
1 point
-
Όσον αφορά το πρόβλημα, εαν οι αγωγοί είναι σε επαφή (δεν φαίνεται καλά) όπως και να έχει η γραμμή δεν μπορεί να λειτουργούσε έτσι. 1) Αν είναι δυο φάσεις, δεν αθροίζεται η τάση αγαπητέ, βραχυκύκλωμα είναι μεταξύ δυο φάσεων. 2)Αν είναι φάση ουδέτερος πάλι βραχυκύκλωμα φάσης ουδέτερου. Όπως και να έχει θα είχε καεί η ασφάλεια στο πιλλαρ ή θα είχε κοπεί ο αγωγός λόγο υπερθερμανσης. Οπότε φαντάζομαι ότι η γραμμή θα ήταν εκτός, επίσης τα 15€ πες τον ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής σου να τα κρατήσει για βανζινολαδο για το κλαδεματακι..1 point
-
Μια ΕΕΜΚ που εξέδωσα πρόσφατα αναγράφει στο επάνω μέρος : ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ https://apps.tee.gr/adeiapublic/faces/searchDocFile Ωστόσο χωρίς τον ηλεκτρονικό κωδικό της άδειας δεν εμφανίζει κανένα αποτέλεσμα.1 point
-
Αυτά τα ΗΜΧ ΣΧ 9333.1Ν , ΗΜΧ ΣΧ 9413 , ΣΧ8066.2.2Ν κτλ. είναι ονομασίες άρθρων της υπηρεσίας και όχι επίσημα. Αν συνταχθεί τώρα η μελέτη θα χρησιμοποιηθούν τα "Ενιαία Τιμολόγια Έργων" και αν δεν υπάρχει ατόφιο εκεί τότε φτιάχνεις δικά σου που να "πατάνε" στα Ενιαία Τιμολόγια Εργων. Προφανώς ο συντάξας των άρθρων αυτών, ελλέιψη άρθρου που να ικανοποιεί το πραγματικό γεγονός που θέλει να κοστολογήσει, "πάτησε" στα παλαιά "Αναλυτικά Τιμολόγια Έργων" για να πάρει την περιγραφή. π.χ. για το ΗΜΧ ΣΧ 9413 ήθελα να φτιάξει κάποιο άρθρο που να αφορά σε απομάκρυνση και επανατοποθέτηση κάποιας μεταλλικής μικρής κατασκευής-κουτιού και χρησιμοποίησε το επίσημο από τα "Αναλυτικά Τιμολόγια Εργων" ΑΤΗΕ 9413 που αφορά σε "Εκτοποθέτηση ΠΙΛΛΑΡ και τοποθέτηση του σε νέα θέση". Τα ισχύοντα σήμερα άρθρα είναι τα "Ενιαία Τιμολόγια Έργων" όπου για κάθε κατηγορία άρθρων έχει εκδοθεί κάποια στιγμή ένα πακέτο άρθρων και μετά ακολούθησαν τροποποιήσεις, αναπροσαρμογές συμπληρώσεις κλπ. (δες τον συνημμένο πίνακα παρακάτω για να καταλάβεις αυτό που εννοώ). Κατά τ' άλλα τα "Αναλυτικά Τιμολόγια Έργων" μπορείς να τα δεις στα downloads που τα έχω ανεβάσει. Ελπίζω να βοήθησα .... Ιστορικό Εκδόσεων Ενιαίων Τιμολογίων ανά κατηγορία Αρθρων.pdf1 point
-
είναι 30 μ. από τη γραμμή του αιγιαλού, σύμφωνα με το ΝΔ 439/70 (ΦΕΚ 36Α/70), όπως επιβεβαιώθηκε και από την εγκ. 13/02 (57161/13/02)1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ας κλωτσήσει κι ας το κάνει μόνος του χωρίς μηχανικό. Τα πρόστιμα μετά όλα δικά του. Άδεια Δόμησης οικίας θέλει αφού οικία θέλει να το κάνει. Ας το κάνει και με χαρτόνι συμπιεσμένο, αρκεί να υπάρχει αρχιτεκτονική και στατική μελέτη που να το έχει υπολογίσει όπως απαιτούν οι διατάξεις. Τέλος. Υ.Γ. Το αγοράζει το τοποθετεί και τέλειωσε έχει δίκιο. Πες του να το αγοράσει και να το τοποθετήσει όπως θέλει στο οικόπεδο του. Δικό του στην τελική. Άμα θέλει όμως να έχει και νεράκι, και τουαλετιτσα για να μη τρέχει στους θάμνους θέλει και ρεύμα και μερικές ακόμα λεπτομέρειες τότε θέλει Άδεια Δόμησης. Και φυσικά δεν είναι θέμα συνεννόησης. Για το κοντέινερ να πληρώσει. Για σοβατίσματα, μπετουδακια, πόρτες παράθυρα δάπεδα, ηλεκτρικά και όλα όσα χρειάζονται για ένα σπίτι πληρώνει. Ο μηχανικός τσάμπα και το κράτος κλέφτης? Και μετά θα κάνει και παράπονα γιατί δεν φτιάχνουν καλά τους δρόμους και δεν μαζεύουν τα σκουπίδια… Σορυ, φόρτωσα… όχι μαζί σου… αλλά ρίξε και συ μια επίθεση μη σε παίζει μονότερμα και έχεις και αγωνία τι θα κάνεις με τον ελεκτή δόμησης.1 point
-
Έτσι, επιβεβαιώνεται, για μια ακόμη φορά, η δύναμη που έχει και η σημαντική βοήθεια που μπορεί να προσφέρει αυτή η Κοινότητα. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο βαθμολόγησα με 9 το forum στη σχετική δημοσκόπηση, δεδομένου ότι όλοι μας μπορούμε, ως μηχανικοί και, επομένως, νοήμονα άτομα, να συμμετέχουμε, προσφέροντας και ζητώντας πληροφορίες και να αποφεύγουμε τα "επικίνδυνα" threads που μπορεί να δημιουργήσουν τριβές και ανώφελες αντιπαραθέσεις.1 point
-
Η ΕΕΤΕΜ δεν ειναι επιμελητηριο οπως το ΤΕΕ..... μπορεις να λειτουργεις χωρις να εισαι γραμμενος σε αυτην... ενας συλλογος ειναι που ο μονος ρολος του ηταν να μεριμνει ωστε να εχουν οι πτυχιουχοι δικαιωματα στην αγορα και δεν το καταφερε ποτε.Ονειρευεται να γινει επιμελητηριο αλλα δε νομιζω να τα καταφερει...!!!0 points
-
άρα εσύ είσαι ο νομοταγής ηλεκτρολόγος που δεν παραβαίνεις ποτέ τους νόμους κ τους κανονισμούς κ τους ακολουθείς όλους κάτα γράμμα οσο και αν κοστισουν..δεν έχεις δικιά σου άποψη οτι σου λεν οι κανονισμοι κανεις αυτο θες να μου πεις!!αν είναι ετσι εγώ λέω να κάνουμε και καμιά μήνυση στήν δεή που μας φέρνει παροχή χωρίς να ασφαλίζετε απο δδε γιατί δεν ακολουθεί τους κανονισμούς!-1 points
-
Manocelectric: Έχεις ξεφύγει, διάβασε τι γράφεις μήπως καταλάβεις ότι γράφεις αερολογίες.. Ποιος μίλησε για παροχές από ΔΕΗ και ιστορίες.. nvel: Δεν διαφωνώ.. Τα παράλογα του νομικού πλαισίου πολλά και παντού (και εκτός ηλεκτρολογιας) αλλά αυτό δεν κάνει νόμιμο το "λογικό".. Μην επαναλαμβανομαι..-1 points
-
Καλησπερα, επειδη εχω κανει θερμομονωση σε επαγγελματικο χωρο οσο αφορα την εκδοση μικρης κλιμακας το εχω ψαξει οσο δεν παει. Ο τελευταιος νομος ειναι ο 4495/3--11-17,αλλα και ο πριν απο αυτος λεει με απλα λογια.Αν υπαρχουν ικριωματα θελει μικρη κλιμακα. Οταν προκειτε για το προγραμμα εξοικονομω κατοικον (δηλαδη οικια) χωρις ικριωματα αρκει η 48ωρη.Τελος. Το θεμα ειναι να τη βγαλει καποιος ή να το αμελησει,θα το ζητησουν?-1 points
-
Δεν ξερω πως τη λετε , αλλα μου φαινεαι η ειδοπιηση στην αστυνομια λεγεται 48ωρη αυτο λεω και το λεει και το αρ. 30 του 4995-2017. ***Οπου σκαλιωσια=μικρη κλιμακα. Εγω βαζω θερμομονωση σε διαμερισμα πολυκατοικιας στα μπαλκονια μου και μονο εκει. Θελω μικρη κλιμακα? Να απαντησω για να γινει σαφες και αυτο που λεω. ΟΧΙ δε χρειαζομαι.-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).
Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).
Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:
τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,
τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,
το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,
τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».
Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
