Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      4.743


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.557


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.075


  4. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.515


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    86.402 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  2. Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.
    2 points
  3. Απόγευμα 5-2 μετά από ενδιαφέρον της υπαλλήλους στο helpdesk και προώθηση στο υπουργείο (μάλλον) ξεκόλλησε και τώρα είμαι κατάσταση 03.ε! Ευχαριστώ
    2 points
  4. Kαλή καρδιά.... Αδιαφόρησε γι' αυτά που γράφω και κάνε ό,τι νομίζεις εσύ ορθότερο για σένα και τον πελάτη σου....
    2 points
  5. Θα υποβάλεις ΥΔ ότι πρόκειται για λέβητα που θα τροφοδοτείται από φιάλες υγραερίου κ' όχι από φυσικό αέριο.
    2 points
  6. @ΙΑΣΟΝΑΣ δεν έχω κανένα σκοπό να σε θίξω και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιείς διττό λεξιλόγιο. Βάσει λογικής δεν είναι κατανοητό αυτό που λες και ζητώ να με βοηθήσεις στην ερμηνεία της θέσης σου. Θέλω να καταλάβω που τα στηρίζεις όλα ή είναι απλά εικασίες. Άλλωστε ένα χρόνο πριν έλεγες ότι μπορούμε να κάνουμε έλεγχο στα σχέδια της σύστασης... Δεν απαντάς όμως, έστω με κάποια παραπομπή. Σου παραθέτω το άρθρο που σε στέλνει για ανασύσταση, στραβώνεις και εξελεβεντήζεις... Τέλος πάντων, όπως θες. Καλη καρδια
    2 points
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.271 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Γεια χαρά zazeng! Σωστό το 1.4 • επιτρεπόμενη για το σύνολο της δόμησης σε κατοικίες με αυθαίρετα έως 250τ.μ. ή άλλες χρήσεις μέχρι 1000τ.μ. ανά ιδιοκτησία. Το τι μπαίνει στο σύνολο της "δόμησης" είναι το μανίκι. Κυρίως για τους Η/Υ (ημιυπαίθριους) ρωτάω κυρίως τον O.P., καθώς είχαμε μια συζήτηση με τον kan για το θέμα της επιλογής κατηγορίας, για την οποία συζήτηση, ίσως να έχω ακόμα απορίες...
    1 point
  9. Sorry δικό μου το λάθος. Συνήθως κάτω από αμέσως προηγούμενο μήνυμα δεν απαντάμε με παράθεση. Αφού μπορείς να τεκμηριώσεις την ύπαρξη προ 55 κτίσματος στο ακίνητο, για το νόμο (παράρτημα Α) θεωρείται ότι υπάρχει οικοδομική άδεια και μπορείς αυτό να το εκμεταλλευτείς ορίζοντας κατηγορία 4 (εφόσον φυσικά δεν έχεις υπερβάσεις άνω του 40/40/20) και να μην ασχοληθείς με προθεσμίες κληρονομικής διαδοχής της κατηγορίας 5.
    1 point
  10. https://www.taxspirit.gr/xrisima/xartis-timon-zonis-attikis-gia-enfia-ktl.html Overlay πάνω από maps, μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κανένα λάθος, δίνει τιμές του 07, για του 2016 πας στο γνωστό ΦΕΚ.
    1 point
  11. Για τις βεβαιώσεις ακινήτων για τα οποία δεν έγινε υπαγωγή, δεν περνάς καθόλου από το σύστημα αμοιβών του ΤΕΕ. Επειδή είναι οικογενειακό το ακίνητο, θα αναγράψεις στα "πρόσθετα στοιχεία" μια ενδεικτική αμοιβή (της πλάκας θα λέγαμε. Αν δεν καταχωρήσεις αμοιβή δεν προχωράει), θα εκδόσεις απόδειξη για το αναγραφόμενο ποσό στο ΑΦΜ κάποιου από τους γονείς σου και κλείνει εκεί η φορολογική σου υποχρέωση.
    1 point
  12. Η Νεωτέρων δεν έχει αρμοδιότητα και το ΣΑ είναι χαμηλών αρμοδιοτήτων. Το λόγο έχει η διαδικασία (116) ΥΠΠΟ+ΥΠΕΝ (αρχαιολογικός+παραδοσιακός) και μετά (117) το ΥΠΕΝ (διατηρητέο). Πάντα στο υψηλό επίπεδο προστασίας.
    1 point
  13. Στο αντίστοιχο πεδίο ναι. Βάλε π.χ. 30 ευρώ και να εκδώσεις την αντίστοιχη ΑΠΥ. Για να "καλύψεις" με τον τρόπο αυτό κάθε μελλοντικό ενδεχόμενο... Μην ασχοληθείς όμως με την εφαρμογή των "Αμοιβών ΤΕΕ"...
    1 point
  14. Υπάρχουν για προστασία, κατά σειράν ισχύος, τα εξής : αρχαιολογικός + παραδοσιακός + διατηρητέο ΥΠΕΝ. Επομένως η διαδικασία είναι : άρθρου 116, παρ.9α + άρθρου 117, παρ.10.
    1 point
  15. Επίσης το εκκλησιαστικό συμβούλιο της ενορίας μπορεί να εξουσιοδοτήσει και άλλο μέλος του για την υπαγωγή, με τις ευλογίες του δέσποτα βέβαια ... Πρόεδρος του συμβουλίου είναι ο εφημέριος. Καλησπέρα Ιάσων και Δημήτριε.
    1 point
  16. Η τροποποίηση αφορά στις παραγράφους 3 και 4 και την έβαλα αμέσως μετά την παράγραφο 4. Δηλαδή οι ελεγκτές της ΥΔΟΜ ήθελαν να βάλω μια τροποποίηση μετά την 3 και άλλη μια μετά την 4 ? Δεν διαβάζουν μια φορά όλες τις αλλαγές μαζί κάθε φορά που γίνονται οι μαζικές αλλαγές, έτσι από ενδιαφέρον, δεν εννοώ για να κάνουν τη δουλειά τους ... προς θεού μη με παρεξηγήσουν. Συγνώμη λοιπόν δεν θα το ξανακάνω ...
    1 point
  17. σωστα εξεταζεται οτι το αυθαίρετο αποτελει, μαζι με τα κυριως κτιρια, βοηθητικο και συμπληρωματικο και υποστηρικτικο χωρο, που απαιτουνται για την εν γενει ασκηση των λατρευτικων και θρησκευτικων τους σκοπών. Πλην ομως, απο μια επίσκεψη με το γκουγκλ, βλεπω οτι προκειται για παληα εκκλησια [δεν καταλαβα τι σημαινει προ 55] Εχει ερευνηθει εαν υπαρχει χαρακτηρισμος του κτιριου σαν μνημειο ή ο περιξ χωρος ή η περιξ περιοχη έχει καποιον ιδιαίτερο χαρακτηρισμο, οπότε απαιτουνται και οι σχετικες εγκρισεις? καλησπερα ιασονα
    1 point
  18. Οι διάφοροι ναοί είναι ΝΠΔΔ και οι εφημέριοι σε αυτά είναι νόμιμοι εκπρόσωποι αυτών (χορηγεί ειδική βεβαίωση ο Μητροπολίτης κ.λπ.). Οπότε ο εφημέριος μπορεί να προβεί στην εξουσιοδότηση για την υπαγωγή αυθαιρεσιών στο Ν.4495/2017.
    1 point
  19. αναλυτικες οδηγιες απο το ΤΕΕ Δωδεκανησου [ωραιοι]!!! https://news.b2green.gr/2511/ανακοίνωση-του-τεε-δωδεκανήσου-για-τη
    1 point
  20. Ναι σε αυτό το email απάντησαν άμεσα. Περίπου 1.5 χρόνος είναι που έκανα την αίτηση
    1 point
  21. Σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια. Στο email που μου έδωσες απάντησαν άμεσα και μου είπαν ότι το αίτημα μου έχει διεκπεραιωθεί και θα μου στείλουν κ ταχυδρομικά την απόφαση επανεγγραφής!
    1 point
  22. με βαση τις ανω παραθεσεις, και εξ αντιδιαστολης, φαινεται κατ΄αρχας οτι το "3" αφορα σε αυθαιρεσιες επι κτισματων που εχουν νομιμη αδεια στον περιβαλλοντα χωρο ή εν επαφη με το διατηρητεο [περιπτωση οπου ο περιβαλλον χωρος ηταν "ελευθερος"] δες ομως και εδω αν εχει παρομοια περιπτωση https://ypen.gov.gr/category/gnomodotiseis-kesa/
    1 point
  23. @Architekton Poulis PalivouΠροσπάθησα να παρακολουθήσω τα δεδομένα (αριθμούς), αλλά κάπου χάθηκα. Μπορείς να παραθέσεις πάλι τη συνολική εικόνα (νόμιμα και παραβάσεις); Στην επιλογή κατηγορίας αναφέρομαι.
    1 point
  24. Ευχαριστώ για την απάντηση και τον χρόνο σου zazeng! Σήμερα βρήκα χρόνο τα διαβάσω τα συνημμένα που μου έστειλες. Όσο και να με "πόνεσε" νομίζω ότι τα κατάλαβα και δεν μπορώ να τα αντικρούσω. Τεσπα. Δηλ. 40%Χ200 = 80 μ2, μέχρι εκεί είμαι κατ. 4... τα υπόγεια συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό στα εκτός σχεδίου, σωστά; Το "...δε) αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η χρήση τους είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του εξήντα τοις εκατό (60%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης."... τί θέλει να πει ο ποιητής; Ότι 140 τ.μ. ημ.χ. εκτός σχεδίου = 70%Χ200, τα 20 απ αυτά τα βάζεις στο άθροισμα του 40% της υπέρβασης κάλυψης και σε πάνε από κατ 4 σε κατ. 5 αν έχεις και 60 τ.μ. υπέρβαση δόμησης - κάλυψης; Δεν τα υπολογίζεις με αναλυτικό & πολεοδομ. παραβάσεις;
    1 point
  25. Ότι πεις... Δεν σταματάμε την ανάγνωση εκεί που μας βολεύει. Ο νόμος αφού ορίζει ρητά που ανήκει το καθετί, πας εκεί που σου λέει. Τώρα αν επιλέγεις τις σοφιστείες ή αν σου είναι κόπος να κάνεις τη βόλτα από το 83 στο 29, είναι δικό σου θέμα. -- ωπ πάλι σφάλμα: ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΚΑΛΥΨΗΣ/ΔΟΜΗΣΗ/ΥΨΟΥΣ/ΧΡΗΣΗΣ. δεν λέει _μονο_ αυτό στο γ.....
    1 point
  26. Κι όμως συν/φοι καλώς υπάρχει (η Ο.Α) γιατί δεν πρέπει να σας διαφεύγει ότι και οι περιφράξεις (οικοπέδων ή γηπέδων) όταν κατασκευάζονται αυτοτελώς (είτε χωρίς κτίσμα -είτε επειδή στην Ο.Α του κτίσματος δεν περιλαμβάνονταν και η περίφραξη ή περιτοίχιση) απαιτούσαν κατά τον ΓΟΚ του 85 νέα Ο.Α Υπόψη όμως ότι και πριν και μετά τον ΓΟΚ 85 και μέχρι την έκδοση του 4030 και του 4014 για τα αγροτεμάχια και περίφραξη με συρματόπλεγμα (ίσως και με πέτρες) δεν απαιτούνταν καμιά Ο.Α Μάλιστα για τέτοιες περιφράξεις πολλές φορές και για την ΜΗ απαίτηση έκδοσης Ο.Α παίρναμε ΒΕΒΑΙΩΣΗ από τις Πολ/μίες μην έρθει το ΌΡΓΑΝΟ και μπλέξει ο πελάτης Οπότε τελικά υπάρχει πρόβλημα στην σύνταξη Η.Τ με αυτόν τον προβλεπόμενο έλεγχο
    1 point
  27. Γνώμη μου είναι ότι η αλλαγή χρήσης είναι 1ΛΠ και ξεχωριστή ΛΠ είναι η διαμερισμάτωση. 'Οσο για την τρίτη παράβαση θεωρώ ότι είναι ΥΔ και δεν αντιμετωπίζεται με ΛΠ. Να πω επίσης ότι η Κ5 έχει λήξει (τουλάχιστον σήμερα που μιλάμε). Το γράφω αυτό , γιατί βλέπω ότι ανάρτησες το θέμα σου στην συγκεριμένη θέση που αφορά περιπτώσεις Κ5.
    1 point
  28. 1. Δεν είναι δεδομένο ότι είναι παράνομοι για να αναρτάς με το λογότυπο τους σε Δημόσιο φόρουμ τις κατηγορίες σου που δεν έχουν αποδειχτεί. 2. Αν και εφόσον για τις εργασίες που κάνουν είναι απαιτητό να έχουν βγάλει οικοδομική άδεια οφείλουν εκ του νόμου να αναγράφουν σε εμφανές σημείο τον αριθμό της. Αν για τις εργασίες δεν οφείλουν να κάνουν οικοδομική άδεια δεν αναρτούν τίποτα. 3. Αναζήτηση αδειών για κάθε ακίνητο μπορεί να γίνει στο αρχείο της ΥΔΟΜ και ενίοτε στο διαύγεια αρκεί να γνωρίζεις πώς και που. Αν δεν γνωρίζεις πας σε μηχανικό, πληρώνεις και στο βρίσκει. Ειδικά αφού όπως λές θα έχεις ζημία (άρα όφελος αν το αποτρέψεις) στην εμπορική αξία του ακινήτου σου. 4. Ελεγχο αναγκαιότητας ή μη οικοδομικής άδειας, ή αυθαίρετες κατασκευές δεν μπορεί να γίνει με απλα εμαιλ ή ειπα στην αστυνομία να περάσει, αλλά υπάρχει έντυπο καταγγελίας που καταθέτεις. Μονο με καταγγελία θα κινηθούν οι αρμόδιοι. Φροντίζεις φυσικά εφ όσον ξεκινήσεις καταγγελίες να είναι και το δικό σου ακίνητο πολεοδομικά νόμιμο για την έλεγχο που πιθανά θα υπάρξει και σε εσένα Την ευθύνη της ανάρτησης των φωτογραφιών και την αστήρικτη ακόμα δημόσια καταγγελία την έχεις εσύ και όχι το φόρουμ που σε φιλοξενεί και δεν μπορεί να ελέγξει την ορθότητα ή μη. Κανείς δεν είναι ανώνυμος στο διαδίκτυο επειδή έχει μόνο ένα νικ ναμε. Με παρέμβαση εισαγγελέα εάν απαιτηθεί υπάρχει η IP σου εκ του νόμου υποχρεωτικά.
    1 point
  29. Το CE είναι προφανώς μαϊμού!!! (το δεύτερο στην εικόνα)
    1 point
  30. Καλησπέρα, α) Συνδέσεις μεταλλικών κατασκευών στα πλαίσια του ευρωκώδικα 3 και 9, Μπανιωτόπουλος, Ζήτη, 2003. β) Κατασκευές από χάλυβα: αρχές σχεδιασμού στο πλαίσιο του ευρωκώδικα 3, Μπανιωτόπουλος, Ζήτη, 2009 (αυτό περιλαμβάνει τμήμα του α)). Τα υπόλοιπα που έχω είναι στα αγγλικά. Δες όμως και αυτά, που είναι κατατοπιστικότατα.
    1 point
  31. Από τη δική μου μικρή εμπειρία στη χρήση της πλατφόρμας σε διάφορες Περιφέρειες στις τελευταίες δύο Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας ήταν πολύ πιο αργή η διαδικασία με περισσότερη αναμονή στις αποθηκεύσεις σε σχέση με Αττική, Δυτική Ελλάδα και Ιόνια Νησιά, με τον ίδιο εξοπλισμό, ταχύτητα internet κλπ. Συνολικά τις βελτιώσεις στις οποίες έγινε αναφορά ότι θα πραγματοποιούνταν, στη 2βδόμαδη αναβολή, δεν τις είδα. Καλή συνέχεια και καλό μας κουράγιο.
    1 point
  32. Συμφωνώ με τον @zefuros. Και εγώ κάτι τέτοιο/παρόμοιο θα έκανα. Οπότε υποθέτοντας ότι το ξεχασμένο τιμολόγιο αφορά έξοδα, η αντιμετώπιση που θα έκανα ως προς τα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 θα ήταν: Α) αν αποφάσιζα να υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Τότε θα είχα υπόψη ότι τα πρόστιμα του άρθρου 54 δεν επιβάλλονται σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ, εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (ν.4174/2013 άρθρο 54 παρ. 2). Θα διάβαζα την ΠΟΛ.1107/2014 το "4. Υποβολή τροποποιητικής δήλωσης λόγω αύξησης του πιστωτικού υπολοίπου." με το παράδειγμα που έχει. Β) αν αποφάσιζα να μην υποβάλλω τροποποιητική ΦΠΑ: Επειδή το ΦΠΑ αν θεωρηθεί παραγωγική δαπάνη θα πρέπει να εκπέσει (άρα τροποποιητική ΦΠΑ), θα πρέπει να βρούμε μία λύση να εξοδοποιήσουμε με βάση τη νομοθεσία τον ΦΠΑ. Απ' όσο ξέρω σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (π.χ. βενζίνες) μπορούμε να αγνοήσουμε τον ΦΠΑ και να πούμε ότι δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ και εξοδοποιείται και ταυτόχρονα εκπίπτει φορολογικά η δαπάνη. Δεν νομίζω να μπορουμε σε ξεχασμένα τιμολόγια απλά να μην εκπίπτουμε τον ΦΠΑ (να χαθεί ώς ποσό) ή απλά να το εξοδοποιούμε όποτε θέλουμε (στην περίπτωση αυτή επειδή ξεχάσαμε να το πράσουμε στην περιοδική) Αρα μία λύση που βλέπω είναι να εξοδοποιήσουμε το ΦΠΑ αλλά δεν θα εκπέσει φορολογικά η δαπάνη. Διότι αν εκπέσει φορολογικά δαπάνη και είναι εκπεστεός ο ΦΠΑ της θα πρέπει να γίνει τροποποιητική. Οπότε θα θεωρούσα ότι το τιμολόγιο (έξοδο) κόπηκε εκ παραδρομής ως τιμολόγιο. Θα θεωρούσα ότι δεν θα έπρεπε να κοπεί τιμολόγιο διότι (θα θεωρούσα) ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη. Επομένως επειδή έγινε η τιμολόγηση (ως τιμολόγιο) θα πρέπει αρχικά να καταχωρηθεί στα βιβλία. Θα το καταχωρούσα κανονικά στα βιβλία (εξοδοποιώντας τον ΦΠΑ) για να απεικονίσω ορθά την λογιστική βάση σύμφωνα με τα τα ΕΛΠ. Δηλαδή αν είχα αξία 100€ και ΦΠΑ 24€, στα βιβλία θα είχα στην αξία 124€ και όχι 100€ πλέον ΦΠΑ 24€. Αρά ως προς το χειρισμό του ΦΠΑ δεν θα έχω δικαίωμα έκπτωσης του φόρου για το τιμολόγιο αυτό. Ως προς τη φορολογική βάση το έξοδο αυτό με βάση τα άρθρα 22 και 23 του ν.4172/2013 δεν θα το αναγνώριζα φορολογικά (αφού θα είχα θεωρήσει ότι δεν αποτελεί παραγωγική δαπάνη) επομένως φορολογικά θα αποτελούσε μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης, θα το αναμόρφωνα φορολογικά (στο 100%) στην υποβολή της φορολογικής δήλωσης, στον πίνακα φορολογικής και στο Ε3_ΣΤ(443)=124€ (μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες), οπότε και θα αθροίζονταν στα κέρδη. Στην ΜΥΦ θα πρέπει να φαίνεται διακριτά τόσο η καθαρή αξία των 100€, όσο και ο ΦΠΑ των 24€, για να υπάρξει συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο. Αρα στην Β' περίπτωση συνοπτικά στα: Βιβλία-ΜΥΦ-Περιοδική ΦΠΑ-Ε3 Στο βιβλίο εσόδων-εξόδων: αξία 124€ (στην στήλη ΦΠΑ μηδέν) Στην ΜΥΦ: θα φαίνεται διακριτά (100€ + 24€) Στην περιοδική ΦΠΑ: το έξοδο δεν θα συμπεριληφθεί αφού θα αποτελέσει δαπάνη χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ. Στο Ε3: Λογιστική βάση: Ζ2(485.16)=124€, Φορολογική βάση: 0,00€ (μηδέν), Μόνιμη διαφορά μεταξύ λογιστικής και φορολογικής βάσης: Πίνακας φορολογικής αναμόρφωσης κωδ.2020=124€=Ε3_ΣΤ(443) ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ολο το ποσό του τιμολογίου (καθαρή αξία και φπα) θα έχει προστεθεί ως πρέπει στα λογιστικά μου κέρδη, αλλά σαν να μη πραγματοποιήθηκε ποτέ το έξοδο αυτό.
    1 point
  33. Περισσότερο για μια "άτυπη παράταση" 2 μηνών για χρήση βεβαιώσεων αντί ΗΚΤ μού κάνει, αρκεί να θέτεις ως ημ/νια αυτοψίας την 30/1/21, ανεξαρτήτως ημ/νιας έκδοσης της καθαυτής βεβαίωσης (πάντα για διάστημα έως 31/3/2021). Ας ακουστούν κι άλλες γνώμες πάντως, μπορεί να είμαστε λάθος. Έτσι όπως πάει, το σημερινό Σάββατο 30/1/2021 προβλέπεται ως η ημέρα με τις περισσότερες αυτοψίες πανελλαδικά 😆
    1 point
  34. Άλλο πράγμα η φορολογική αντιμετώπιση και άλλο η πολεοδομική. Πράγματι, αν υπάρχει ασκεπές ερείπιο η συμβ/φος δεν θα υπολογίσει γι αυτό αντικειμενική αξία. Εμείς όμως, όταν θα γίνει η μεταβίβαση, θα πρέπει αυτό να το αναφέρουμε ότι εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 (συνήθως προ 55 κτίσμα, εφόσον βεβαίως στοιχειοθετείται η προύπαρξή του) με την σχετική διατύπωση-τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης. Ενδεχομένως κάποιος στη συνέχεια μπορεί να θέλει να το επισκευάσει (αν αξίζει). Δεν βλέπω κανένα λάθος να εγγραφεί στο layer bld το περίγραμμά του, εκτός και αν δεν έχουμε περίγραμμα αλλά μπάζα, οπότε αλλάζει το θέμα.
    1 point
  35. Ναι. Τεκμηριώνουμε την απόφασή μας στην Τεχνική μας Έκθεση! Δεν κρύβουμε την ΟΑ... Δεν το απαγορεύει ο νόμος κ.λπ. Κακώς! Θα έπρεπε να το βλέπεις!
    1 point
  36. Δεν μπορείς να ελέγξεις με τα σχέδια της σύστασης! Δεν είναι ούτε νόμιμο, ούτε ορθό. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διαλέξεις ένα από τα εξής δύο: 1. Μερική ανασύσταση φακέλου (με τη σύμφωνη γνώμη της οικείας πολεοδομίας). 2. Υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.4405/2017 ως Κατηγορία 1 ή 2....
    1 point
  37. Καλησπέρα, όταν η μελέτη γίνεται σε οικία τύπου μεζονέτας τότε και βέβαια δεν θα λάβεις απώλειες της οροφής εφόσον ο επάνω όροφος είναι της ίδιας οικίας δλδ μιλάμε για ενιαία ιδιοκτησία. Γιατί αν θεωρήσεις τον επάνω όροφο θερμαινόμενο τότε αναγκαστικά θα πρέπει να βάλεις ΔΤ=0 μεταξύ των δυο χώρων. Άρα απώλειες 0.
    1 point
  38. απλό θέμα φυσικής είναι. Να θυμηθούμε λίγο τη μεταφορά θερμότητας? Από ένα χώρο θερμοκρασίας Τ1 σε άλλο χώρο επίσης θερμοκρασίας Τ1 ...... Οι "μερακλήδες" μελετούνε τους χώρους υγιεινής (ντους, μπανιέρα) σε σχέση με τους όμορους καθώς εκεί θεωρούμε μεγαλύτερη θερμοκρασία.
    1 point
  39. Ο κανονισμός αναφέρει ότι εξετάζεται κάθε αυθαίρετη προσθήκη ή τροποποίηση ή αλλαγή χρήσης που έχει εφαρμοστεί σε κτίρια κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2, Σ3 και Σ4 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό. Επομένως λαμβάνεται υπόψη και η τακτοποιημένη με τον 3843 αυθαιρεσία.
    1 point
  40. d17_10-04-14_antissim sx.doc Και το σχετικό κομμάτι του ΕΑΚ, για την περίπτωση μικτών χρήσεων. Δυστυχώς, όπως και να το κάνουμε, η σπουδαιότητα αφορά το σύνολο του φορέα.
    1 point
  41. άρα εσύ μιλάς για αμοιβές "Και αν θέλουμε μπούσουλα ας έχουμε μπούσουλα τα των συμβολαιογράφων.... χρέωση με την σελίδα Α4" και μας προσομοιώνεις με γραφιάδες απλά δεν λες συγκεκριμένα ποσά άρα όλα οκ? επίσης σου ξέφυγε ένας τόνος στο "Δεν επιτρεπτό ούτε απο τους κανόνας." Πότε γίναμε τόσο προβληματικά Politicaly correct.. Επίσης δεν καταλαβαίνω τι λάθη κάνατε κάποιοι της γενιάς σας που υπήρξατε μηχανικοί αρκετά χρόνια προ κρίσης (συνήθως παιδιά μηχανικών) και δεν στρώσατε τότε μια υγιή καριέρα που να σας βγάλει και μέσα στην κρίση και να μην ασχολείστε καν με την ταυτότητα κτιρίου όπως ασχολούμαστε εμείς που βγήκαμε στο επάγγελμα μέσα στην κρίση και χωρίς μπαμπά μηχανικό.
    1 point
  42. Τα ερωτήματα που θέτετε και άλλα που πάντα παρουσιάζονται στην πορεία θέλω να σας γνωρίσω ότι αποτελούν αντικείμενα που ασχολούνται οι Αρχιτέκτονες Μηχανικοί, οπότε μπορείτε επώνυμα με σχέδιο να απευθηνθείτε σε κατάλληλο γραφείο να αντιμετωπίσει το θέμα / θέματα σας.
    1 point
  43. @killertomato ακολουθούμε την τεχνική του Ν.4495
    1 point
  44. Δεν ξέχασα και επανέρχομαι. Όμως επειδή βρίσκω λίγο κοπιώδη την διαδικασία εισαγωγής του κειμένου εδώ αλλά και διότι το κείμενο μεγάλωσε και έχει νόημα να υπάρχει ολόκληρο, σας προσκαλώ να το "κατεβάστε" και να το συζητήσουμε.
    1 point
  45. Έχω ψάξει αρκετές φορές... Δυστυχώς μόνο σε μηχανουργείο. ΑΛΛΑ: Σε Φ10 πολύ δύσκολο να μπορέσεις να κάνεις σπείρωμα Μ10. Μάλλον θα πας σε Μ8. Στον χάλυβα Β500c το σπείρωμα (και γενικά οι μηχανουργικές κατεργασίες) δεν δίνουν καλές (καθαρές) επιφάνειες. Το σπείρωμα θα είναι "άγριο", θα έχει μειωμένη αντοχή, θα είναι πολύ επιρρεπές στην οξείδωση. Επίσης, λόγω του ότι με το τορνίρισμα θα χαθεί η εξωτερική στοιβάδα του χάλυβα που αποτελείται από μαρτενσίτη, το τμήμα με σπείρωμα θα αποτελείται αποκλειστικά από φερίτη που είναι πολύ μαλακός για κοχλία και θα σου δώσει και μικρή αντοχή... Θα πρότεινα: - Αν έχεις μεγάλη πυκνότητα ράβδων: Να χρησιμοποιήσεις γαλβανισμένη ντίζα στο επιθυμητό μέγεθος, είτε ηλεκτροσυγκολλημένη με την ράβδο, είτε σε παράθεση, με το απαιτούμενο από τον ΕΚΩΣ μήκος παράθεσης. - Αν έχει μικρή πυκνότητα ράβδων ή μικρό εφελκυσμό: Να διατρήσεις εκ των υστέρων το στοιχείο και να πακτώσεις με ρητίνη αγκυρόβιδες. Υ.Γ: μου αρέσει που έκανα και πρόταση χωρίς να ξέρω τι θες να κάνεις...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.