Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/02/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.2 points
-
Version X6.3
85.810 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
Aυτό αναφέρεται στο νόμο στην κατηγορία 4 όπως τροποποιήθηκε με τον 4759/20, δηλαδή αν έχεις αυθαίρετη κατασκευή, η οποία παραβιάζει την πρασιά σε μήκος πάνω από 20 εκ. αυτή η κατασκευή αναγκαστικά θα υπαχθεί στην κατηγορία 5. Αν όμως εμπίπτει σε κάποια από τις περιπτώσεις κατηγορίας 3, τότε μπορεί να υπαχθεί στην κατηγορία αυτή.2 points
-
Πότε εκαναν τις καθετες? Δεν ειχαν τότε τη δυνατοτητα κατατμησης? Μια θεωρητικη προσεγγιση του θεματος θα ηταν η εξης: αν με την κατατμηση μπορεις να εχεις προσωπο 15μ σε καθε ενα μια σκεψη ειναι να καταργησουν την καθετη να επανελθει ολο το οικοπεδο σαν εξ αδιαιρετου και στους δυο και μετα να γινει η κατατμηση. [δυσκολο θεμα....θελει τον συμβολαιογραφο του]2 points
-
για τις τακτοποιησεις "εις βαρος κοινοχρηστων" Η μια περιπτωση της παρ.5 του αρθρου 98, αφορα "επεκταση" της ΟΙ, καθ' υψος ή κατα πλατος. Εδω δεν εχει "επεκταση" μιας ΟΙ, αρα δεν εχει χιλοστα προς συγκριση. Ούτε ειναι "παρακολουθημα", ωστε θα μπορούσε να θεωρηθει οτι "παιρνει" απο τα χιλιοστα της νομιμης ΟΙ. Εδω εχει, ενα ανεξαρτητο κτισμα στο υπογειο και ανεξαρτητη κατασκευη στον ακαλυπτο. Μπορει να τα τακτοποιησει με την παρ. 9 του αρθρου 982 points
-
1 point
-
1 point
-
Version 2.1
688 downloads
Ελεύθερο πρόγραμμα για την επεξεργασία pdf αρχείων. Το δυνατό του σημείο είναι ότι ανοίγει αρχεία pdf και τα σώζει ως word. Πχ τα ΦΕΚ που κατεβάζουμε από το εθνικό τυπογραφείο. Προσοχή κανουμε διπλή αποσυμπίεση. Ο επίσημος ιστότοπος του είναι http://www.ableword.net/ Edit PDF files as simply as Word® documents There are a few free Word Processing packages available for Windows but none come close to the features offered by AbleWord. It is highly compatible with popular document formats including .DOC & .DOCX but Ableword can also open and save as a PDF which makes it a very useful tool to have. AbleWord can read and write the following file types: Microsoft Word® (doc, docx) Adobe® PDF (pdf) Rich Text (rtf) Plain Text (txt) HTML (html, htm) AbleWord very simple to install and use, it is commonly used as a PDF Editor and also for converting PDF to Word® but of course it is also a splendid Word processor and supports most of Microsoft Word® features. For more information see our getting started guide or online help.1 point -
1.407 downloads
1. Αποσυμπιέστε το αρχείο grammiki_paremvoli.zip 2. Ανοίξτε ένα αρχείο του excel (παλιό ή καινούριο). 3. Ανοίξτε το Visual Basic Editor και από το μενού "File" επιλέξτε το "Import file" 4. Εισάγετε το αρχείο "grammiki_paremvoli.bas" Απο εδώ και πέρα η συνάρτηση "Γραμμική_Παρεμβολή" είναι διαθέσιμη ως συνάρτηση του excel στην κατηγορία "Συναρτήσεις χρήστη". Την ίδια διαδικασία ακολουθείτε σε οποιοδήποτε αρχείο του excel παλιό ή νέο θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη συνάρτηση. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή παρατήρηση : [email protected]1 point -
1 point
-
έτσι το αντιλαμβάνομαι και εγώ. Συνοπτικά δεν μπορεί από τον ορισμό της σοφίτας να υπάρχει μοναδική πρόσβαση σ αυτή από κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας. Δεν θα είναι Σοφίτα άλλα Όροφος1 point
-
Αφού με την λεκτική και μονο περιγραφή μένουν κενα κατανόησης ας ανεβάσεις μια εικόνα με σκαρίφημα που να δείχνεις την παράβαση. Ώστε να γίνει κατανοητό αν υπάρχει υπέρβαση Σ.Δ. – Σ.Κ. ή μόνο εσωτερική διαμερισμάτωση μεταξύ χώρων που είχαν μετρήσει σε Σ.Δ. κλπ.1 point
-
Το θέμα μας εδώ, σαν "φόρουμ Μηχανικών" δεν πρέπει να είναι, από εδώ και πέρα, το "τι θα κάνει ο ιδιοκτήτης του επίμαχου οικοπέδου". Ας το δωρίσει όπου θέλει. Εδώ γράφουμε σαν μηχανικοί που πρέπει, πάνω απ' όλα, να τηρούμε τους κανόνες που απορρέουν από την γενικότερη πολεοδομική νομοθεσία, αλλά και από αυτή, που ισχύει εδώ τοπικά και ακόμη ειδικότερα, από το πέρα για πέρα ενεργό διάταγμα ρυμοτομίας, που συνοδεύει τα ρυμ. σχέδια της περιοχής αυτής. (Ένα διάταγμα ρυμοτομίας λειτουργεί σαν "νόμος" για μία περιοχή. Αυτό βάζει τους κανόνες στην περιοχή!!) Όσα γράφει παραπάνω ο Δημήτρης είναι και από νομικής άποψης σωστά. Έτσι μετράει περισσότερο. Αν, ας πούμε, ένα φυσικό πρόσωπο έκτιζε μέσα στο επίμαχο οικόπεδο?.... Τι θα κάναμε ? Ο δήμος λοιπόν, με αυθαίρετο τρόπο, κατασκευάζει, για τους δικούς του λόγους, με λίγο 3Α και λίγη πίσσα από πάνω, έναν δρόμο και διστάζουμε να εφαρμόσουμε το δικαίωμά μας να το προσβάλουμε ??..... Αν είναι δυνατόν. Βάλτε πρώτα για έγκριση, στην αρμόδια πολεοδομία, μία άδεια κατασκευής μαντρότοιχου- φράχτη (δεν είναι απαραίτητο και να κατασκευαστεί σώνει και καλά. Εγώ θα τον κατασκεύαζα) που να πατάει όμως στα όρια του οικοπέδου και αφήστε τον δήμο να τρέχει αυτός από πίσω σας. Έχει την σημασία της ή έγκριση μιας τέτοια άδειας. Αν δεν την εγκρίνουν να το αιτιολογήσουν αυτό και πάει η υπόθεση στα δικαστήρια. Αυτά με τις τροποποιήσεις Ρ. Σχ. δεν γίνονται. Δεν θα κτίσει το οικόπεδο αυτό ποτέ αν δεν περικλείεται σε Ο.Τ. με πράσινες- κόκκινες γραμμές. Παλαιές ή νέες . Εσείς απλά θέλετε να εφαρμόσετε την "ισχύουσα ρυμοτομία" της δημοτικής αυτής περιοχής που βρίσκεται το οικόπεδό σας. Τίποτε παραπάνω!1 point
-
Σύμφωνα με το άρθρο 11§61ε η σοφίτα πρέπει να συνδέεται λειτουργικά με τον υποκείμενο όροφο. Σύμφωνα με το άρθρο 2§81 η σοφίτα επιτρέπεται η πρόσβαση στην σοφίτα από το κεντρικό κλιμακοστάσιο της αυτοτελούς ανεξάρτητης ιδιοκτησίας. Δεν γίνεται λόγος για κεντρικό κλιμακοστάσιο οικοδομής. Σχετικά το ύψος, πάλι με το άρθρο 2§81, δεν υπάρχει πια το 2,20, ο έλεγχος γίνεται συνολικά υποκείμενος όροφος +σοφίτα για το ελεύθερο ύψος >2,50μ.1 point
-
Δεδομένου όμως ότι δεν έχει τακτοποιηθεί η περίφραξη τότε μάλλον πρέπει να περάσει μέσω 4495 η δήλωση του 4014 ή να γίνει μια επιπλέον δήλωση στον 4495 μόνο για την περίφραξη. Νομιμοποίηση δεν γίνεται γιατί εξ' όσων γνωρίζω απαγορεύεται περίφραξη μεταξύ καθέτων. Άρα: έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με τον 4014? Αν ναι 2 επιλογές: είτε περνάει στον 4495 και προστίθεται η περίφραξη, είτε νέα δήλωση 4495 μόνο η περίφραξη. Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με τον 4014? Μεταφορά στον 4495 και προσθήκη της περίφραξης. Προσωπικά σε κάθε περίπτωση θα επέλεγα την περίπτωση με μεταφορά στην 4495. Επίσης, εξετάστε την περίπτωση μήπως μπορεί να δοθεί βεβαίωση χωρίς την τακτοποίηση της περίφραξης μιας και σύμφωνα με το λεκτικό της βεβαίωσης δεν θα υπάρχει αυθαίρετη Υ.Δ, Υ.Κ και Υ.Υ. Πάνω σε αυτό καλό είναι να ακούσετε τη γνώμη και άλλων συναδέλφων, και να ψάξετε Ε/Α από το ΤΕΕ Πελοποννήσου. Τέλος, επειδή ο 4014 ήταν ο πρώτος νόμος από την τριπλέτα για τα αυθαίρετα και ενδέχεται να έχει γίνει κάποιο λάθος καλό είναι να εξεταστεί ΚΑΛΑ η τότε δήλωση. Στην αρχή ψαχνόμασταν για το "πως μπαίνει τι". Spin off ερώτηση: Αλήθεια @dimitris GMέστω ότι έχει γίνει κάποιο λάθος σε δήλωση ή βεβαίωση του 4014, ειδικά στις αρχές, για πόσα χρόνια μετά έχει ευθύνη ο μηχανικός? Ή να το θέσω και αλλιώς, αφού ο 4014 κρίθηκε αντισυνταγματικός, τυχόν λάθη επιφέρουν ποινές? Πιστεύω ότι σιγά σιγά θα βρισκόμαστε "αντιμέτωποι" με δηλώσεις ή βεβαιώσεις που θα τις θεωρούμε λάθος, ακόμα και δικές μας παλιές δηλώσεις ή βεβαιώσεις...1 point
-
Καλησπέρα,διάβασε λίγο λεπτομερώς και την παρ.6 του 42 και την δ) του άρθρου 28 ,μήπως θεωρείται πρόσθετη εργασία...λυπάμαι,δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο...1 point
-
@ΚΩΝ/ΝΟΣΑκόμη και με κατάργηση της σύστασης καθέτων και στη συνέχεια κατάτμηση με κάποιας μορφής συμβολαιογραφικής μεταβίβασης τα προκύπτοντα οικόπεδα θα μπορούν να δομούν μέχρι 240 τμ το καθένα καθώς αυτά θα έχουν επιφάνεια μικρότερη των 700 τμ. Επιπλέον για να είναι άρτια τα προκύπτοντα οικόπεδα θα πρέπει το καθένα να διαθέτει πρόσωπο τουλάχιστον 10 μ σε κοινόχρηστο δρόμο του οικισμού δηλαδή να υπάρχει πρόσωπο συνολικού μήκους τουλάχιστον 20 μ. edit¨ Aναμορφώνω την απάντηση καθώς πρόσεξα καλύτερα ότι αναφέρεις για 2 κάθετες από 1000 τμ έκαστη. Άρα σήμερα έχεις οικόπεδο 2.000 τμ που χτίζει συνολικά 400 τμ. Αν υποτεθεί ότι γίνεται η κατάργηση κάθετης και γίνονται εξ αδιαιρέτου στο ενιαίο οικόπεδο θα πρέπει να μελετηθεί το ζήτημα, φορολογικά, συμβολαιογραφικά και πολεοδομικά (ενδεχομένως να υπάρχει και μια Ο.Α που πρέπει να μελετηθεί) και να κρίνουν αν συμφέρει να γίνει μετά κατάτμηση. Για να προκύψουν άρτια γήπεδα θα πρέπει το οικόπεδο σήμερα να διαθέτει τουλάχιστον 30 μ πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο του οικισμού και φυσικά κάθε προκύπτον οικόπεδο να πληροί και την ελάχιστη επιφάνεια αρτιότητας που ορίζει η απόφαση Νομάρχη περί κατηγοριοποίησής του.1 point
-
Η απαντηση μου ειχε σχεση με την απαγορευση του 690/48 -Απαγορευεται η μεταβίβαση πωληση/δωρεα/γονικη παροχη] -η χρησικτησια δια καταληψεως δεν απαγορευεται. -στην περιπτωση μας, ο Δημος ποτε δεν ισχυρισθηκε κυριοτητα δια χρησικτησιας. ουτε στα περιουσιακα του στοιχεια εχει καταγραψει την "λωριδα" ουτε στο ΕΚ την εχει περασει, ουδέ καν σαν δουλεια διελευσης. Οσο για την δουλεία, αναλυτικα τα γραφει ο ΜΑΚΑΡ, αλλά, να υπενθυμισω τα περι αρτιοτητας/οικοδομησιμοτητας που προανεφερα. Εν τελει ακομα και μεταβολη της οδευσης δικαιουται να ζητησει καποιος, εάν η υφισταμενη δουλεια τον εμποδιζει στο χτισιμο. και βεβαιως, δικαιουται να ζητησει την παυση της δουλειας διελευσης, εάν ο ωφελουμενος εχει αποκτησει προσβαση πλεον δια οδου. Αρα, εδω, δικαιουται να φραξει αυτον τον "παραδρομο" οπως και εσυ ειπεςε. κι ας κανει ο Δημος τα παραπονα του στον ...Δημαρχο... Εν τελει, το τι θα κανει ο ερωτων, ειναι δικο του θεμα. Ειναι, ομως, περα απο την κοινη λογικη να προσφερει μισο οικοπεδο "για να κανει γρηγορα" χωρις να εχει συμβουλευθει εναν δικηγορο.1 point
-
@Γεωργιος Καναρας^Όχι δεν γίνεται. Αφού θα κάνεις άλλη δήλωση για κάθε Ο.Ι., τα κοινόχρηστα θα δηλωθούν υποχρεωτικά σε ξεχωριστή δήλωση (φυσικά και με τους δύο συνιδιοκτήτες). Οι βεβαιώσεις θα είναι ισάριθμες με τις οριζόντιες ιδιοκτησίες ανεξαρτήτως του αριθμού των δηλώσεων.1 point
-
1 point
-
@χαιδω^Η αίτηση προς το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής ανήκει στον τύπο "Εγκρίσεις Συμβουλίων". Στον τύπο αίτησης "Εγκρίσεις" ανήκουν η βεβαίωση όρων δόμησης και η προέγκριση. Εσύ επέλεξες τον δεύτερο τύπο αντί για τον πρώτο.1 point
-
Άρχισε νέα έρευνα για τις συνθήκες ανταγωνισμού στον κλάδο, η δεύτερη τα τελευταία χρόνια. Ζητείται πλήθος στοιχείων σε προθεσμία δέκα ημερών. Αναβρασμός και αντιδράσεις στον κλάδο. Πεντασέλιδη επιστολή, χωρίς τα παραρτήματα, έλαβαν στα τέλη της εβδομάδας περίπου 30 τεχνικές εταιρείες από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο πλαίσιο της ελεγκτικής διαδικασίας του άρθρου 11 του νόμου 3959 / 2011 για τον ανταγωνισμό. Η επιστολή προκαλεί πλήθος σχολίων μεταξύ των τεχνικών εταιρειών, καθώς ζητούνται εξαιρετικά αναλυτικά στοιχεία όχι μόνο για τα οικονομικά μεγέθη, αλλά και για τη στρατηγική των επιχειρήσεων. «Αν καταθέσουμε όλα αυτά τα στοιχεία είναι σαν να παραδίδουμε τα κλειδιά στον ανταγωνισμό», υποστηρίζουν ορισμένες διοικήσεις. Δε ζητούνται μόνο στοιχεία για τα έσοδα, τα περιθώρια κέρδους (για κάθε έργο!) και τις εργολαβίες, αλλά και για τις συμφωνίες έρευνας, κ.α. Ζητείται, επίσης, και η γνώμη τους για αλλαγές στο νόμο περί δημοσίων συμβάσεων που προβλέπει το υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης. Μάλιστα η προθεσμία που δίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι μόλις δέκα ημερολογιακές ημέρες με αποτέλεσμα αρκετοί εργολάβοι να θεωρούν πως είναι αδύνατο να απαντήσουν σε όλα αυτά τα στοιχεία και με τον αναλυτικό τρόπο που ζητείται μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Όπως φαίνεται, επιστολές έλαβαν όχι μόνο οι εταιρείες που ανήκουν στην ανώτερη τάξη (έβδομη) των εργοληπτικών πτυχίων, αλλά και οι εταιρείες της έκτης τάξης. Όσοι παρακολουθούν την υπόθεση υποστηρίζουν πως ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται για δεύτερη φορά μέσα σε λίγα χρόνια «στο μάτι» της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Και αυτό συμβαίνει ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, με αρκετές να παρουσιάζουν ζημιές εδώ και χρόνια, εξαιτίας της πολυετούς κρίσης και των καθυστερήσεων στα δημόσια έργα. Επιπλέον, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε τη διαδικασία του άρθρου 11 όταν τόσο στο υπουργείο Υποδομών, όσο και στις εργοληπτικές οργανώσεις διαμαρτύρονται για τις τεράστιες εκπτώσεις στα δημόσια έργα. Δηλαδή αναζητεί στοιχεία για τον ανταγωνισμό όταν από τις προσφορές που κατατίθενται προκύπτει πως επικρατεί καθεστώς «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» με εκπτώσεις του 70% και 80% σε ορισμένους διαγωνισμούς. Στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις περιλαμβάνονται και ειδικές διατάξεις ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο των απίστευτα υψηλών εκπτώσεων. «Την ίδια στιγμή δεν έχουν ξεκινήσει αντίστοιχες διαδικασίες για άλλους κλάδους της οικονομίας που παρουσιάζουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα από τις κατασκευές, ενώ τα τελευταία χρόνια υπάρχουν διαμαρτυρίες για αυξήσεις τιμών», λένε όσοι αμφισβητούν τα κριτήρια προτεραιότητας της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η διαδικασία του άρθρου 11 Ο νόμος 3959 του 2011 ορίζει πως είτε ύστερα από αίτημα του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, είτε αυτεπάγγελτα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού «εξετάζει συγκεκριμένο κλάδο της ελληνικής οικονομίας» για να διαπιστώσει τις συνθήκες ανταγωνισμού. Εφόσον, στο πλαίσιο της εκκινηθείσας διαδικασίας, διαπιστωθεί, κατ’ αρχάς, η μη ύπαρξη συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον υπό διερεύνηση κλάδο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα δημοσιοποιήσει τις απόψεις της, μέσω δημόσιας διαβούλευσης εντός διαστήματος 90 ημερών από την κίνηση της εν λόγω διαδικασίας. «Η επαρκής δημοσιοποίηση των απόψεων εξασφαλίζεται με σχετική περιληπτική ανακοίνωση σε δύο τουλάχιστον οικονομικές εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας, καθώς και με πλήρη δημοσίευση στο διαδικτυακό τόπο της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η δημόσια διαβούλευση διαρκεί τουλάχιστον τριάντα ημέρες», ορίζει ο νόμος. Μετά το πέρας της δημόσιας διαβούλευσης και εφόσον η Επιτροπή Ανταγωνισμού διαπιστώσει ξανά ότι στο συγκεκριμένο κλάδο της οικονομίας δεν υπάρχουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού, ανακοινώνει συγκεκριμένα μέτρα τα οποία θεωρεί ότι είναι τα απολύτως αναγκαία, πρόσφορα και σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας, για τη δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικού ανταγωνισμού. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσιοποιεί επαρκώς και με πρόσφορο τρόπο τις απόψεις της για τα μέτρα που ανακοινώνει και θέτει αυτές σε δημόσια διαβούλευση. Η νέα δημόσια διαβούλευση διαρκεί, επίσης, τουλάχιστον τριάντα 30 ημέρες. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά το πέρας της διαβούλευσης «και αφού λάβει υπόψη τα αποτελέσματα αυτής, επιβάλλει, με απόφασή της, η οποία είναι και η μόνη εκτελεστή, τα συγκεκριμένα μέτρα…»1 point
-
Παρατηρώ με ενδιαφέρον αυτή την εξαιρετική κουβέντα, αλλά δεν έχω καταλάβει ακόμα για ποιο λόγο δεν είναι δυνατή η κατάτμηση του οικοπέδου του ενδιαφερόμενου σε δύο άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα, και στη συνέχεια η δωρεά του επίμαχου τμήματος στον Δήμο. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορεί να πραγματοποιηθεί απρόσκοπτα η δόμηση ενώ παράλληλα ο Δήμος θα έχει νόμιμα στην κατοχή του μία "αλάνα" εντός οικοδομικού τετραγώνου, κατάσταση που θεωρώ ότι θα μπορέσει να διατηρηθεί επ' αόριστον χωρίς να χρειαστεί να γίνει κάποια τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου. Στο κτηματολόγιο που δουλεύω, είναι σύνηθες Δήμοι ανά την επικράτεια να κατέχουν και να δηλώνουν τέτοιες "αλάνες" εντός οικοδομικών τετραγώνων. Το ότι αυτή η έκταση στην πραγματικότητα έχει την δυνατότητα να αποτελεί και "διαμπερή διέλευση", φαντάζομαι ότι είναι ένα "πρόβλημα" για το ρυμοτομικό σχέδιο που δεν "χρήζει θεραπείας", όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα βενζινάδικα αλλά και όλες τις ιδιοκτησίες με κυκλοφοριακές συνδέσεις εισόδου - εξόδου κλπ. Με ενδιαφέρει πολύ να ακούσω τις απόψεις σας.1 point
-
με βαση τον ν. 690/48 1. Απαγορεύεται η μεταβίβασις της κυριότητος οικοπέδων, επαγομένη την δημιουργίαν οικοπέδων μη αρτίων , είτε κατά το ελάχιστον εμβαδόν είτε κατά το ελάχιστον πρόσωπον ή βάθος. Η χρησικτησια λογω καταληψεως με διανοια κυριου - και οχι λογω "ατυπου αγορας" που γραφουν κατα λαθος μερικοι σε αγωγες που αποριπτονται- επιτρεπεται. Η δουλεία διελευσης δεν αφαιρει ουτε αρτιοτητα ουτε οικοδομησιμοτητα. Ισχυει για όσον χρονο την χρειαζεται ο χρηστης. Δεν λαμβανεται υποψη ουτε για Δ ουτε για αποστασεις απο αυτην. Στα παρακατω ερωτηματα, το ΝΣΚ απαντησε ως εξης Περίληψη ερωτήματος: Αν σε περίπτωση σύστασης δουλείας διόδου σε ακίνητο είναι δυνατόν α) άνωθεν αυτής και σε τμήμα της να επιτραπεί η προβολή εξώστη και β) αν επιτρέπεται η περαιτέρω δόμηση επάνω από την δουλεία διόδου, με πλήρη κάλυψη του χώρου διάβασης και την δημιουργία στοάς. ΝΣΚ 402/2002 εξωστης σε δουλεία υγ περι δουλειών, περισσοτερα στην εξαιρετικη δουλεια του ΜΑΚΑΡ https://www.michanikos.gr/files/file/630-δουλείες-δουλεία-διόδου/1 point
-
@janna^Μπορείς δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά η αυτοψία έγινε στις 30 και η οριστικοποίηση της δήλωσης μετά.1 point
-
@nbr thumbs up @ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΥΓΓΡΟΣ σκεφτόμουν την περίπτωση σου χθες, αν δεν βγάλεις άκρη με τη φιλική προσέγγιση τότε κάνεις αυτό που λέμε (άδεια για περίφραξη όπως είναι το καεκ, περίφραξη με συρματόπλεγμα, κλήση της αστυνομίας όταν τελειώσει η περίφραξη μόνο κ μόνο για να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία παραπομπής του θέματος στην ΥΔΟΜ, κ αν έχει ο πελάτης σου διάθεση μετά απ' όλα αυτά ας κάνει κ ασφαλιστικά μέτρα για κλειστό δρομο μέχρι να κουνηθεί η Δήμος). Αν στο μεταξύ ξηλώσουν το συρματόπλεγμα μετά τα ασφαλιστικά μέτρα, ξανακαλεις αστυνομία. Έτσι, ή θα κινηθεί ο δήμος να τελειώνει, ή δεν θα ξαναενοχλησουν τον πελάτη σου κ θα έχει ολόκληρο το καεκ. Εγώ προσωπικά μπορεί κ να έβγαζα καμία άδεια εκτέλεσης εργασιών να ξηλώσω κ την άσφαλτο.1 point
-
Αρχικά είπα να μην ξαναγράψω! Για να γίνει πολεοδομικά ενεργό αυτό το Ο.Τ., με τον αυθαίρετο δρόμο πρέπει, με κάποιο τρόπο, να προκύψει ένα τροποποιημένο σχέδιο με νέες πράσινες (& κόκκινες γραμμές. Αλλά και για το τριγωνάκι που μάλλον θα πρέπει να γίνει παρκο) που θα δείχνουν την νέα κατάσταση αλλά συγχρόνως, με "διακεκομμένες γραμμές", την προηγούμενη κατάσταση που βασικά θα τροποποιηθεί. Θα πρέπει φυσικά να συνοδεύεται και με κείμενο της απόφασης με βούλες και υπογραφές. Συνήθως η υπηρεσία ζητάει από τον «ενδιαφερόμενο» (δηλ. τον μηχανικό του) να δώσει, με σχέδιο και μία τεχν. έκθεση, την πρότασή του για το νέο αυτό Ρ. σχέδιο. Δηλαδή να κάνει μία, ας πούμε, προμελέτη και μετά μελέτη, της νέας αυτής κατάστασης. Θα ήθελα να δω την πρότασή σου για το σημείο σύνδεσης, των δύο δρόμων, εκεί στη Βόρεια -δυτική πλευρά του οικοδομικού σου τετραγώνου? (δηλ. την σύνδεση του αυθαίρετου δρόμου με την "οδό Α" πλάτους 12μ). Η σύνδεση να είναι όμως σύμφωνα με τους κανόνες της συγκοινωνιακής τεχνικής. Αυτό που σου λέει παραπάνω ο zavi κατά κάποιο τρόπο σου τα έγραψα και εγώ! Αυτή την στιγμή έχεις σε ισχύ ένα διάταγμα ρυμοτομίας. Εφάρμοσέ το, νόμιμα όμως και κάνε ένα φράχτη.….. όμως με άδεια και άφησε τον δήμο ...... να τον γκρεμίσει. Υγ. Πριν 16 περίπου χρόνια, σε δήμο παραλιακό, στην ανατολική πλευρά του Ν. Θεσσαλονίκης, έκανα αίτηση για μία ανταλλαγή (ο λόγος η έντονη κλίση σε παρακείμενο δρόμο) με ισόποσα τμήματα, από μία δημοτική έκταση, σε εκτός σχεδίου περιοχή. Μία πρόταση που βασικά την εισηγήθηκε τότε και ο ίδιος ο Δήμος . Ε! άλλαξαν άλλοι 2 δήμαρχοι από τότε και εγώ είμαι σε σύνταξη αλλά η κατάσταση παραμένει έτσι …. αυθαίρετη. …….. Περιμένουν! Η δική σου υπόθεση μάλλον είναι δυσκολότερη & πιο χρονοβόρα.1 point
-
Οταν το κτιριο ειναι ανεξάρτητο εντός του οικοπεδου δεν θεωρείται προσθήκη και δεν παίρνει Συντ. προσθήκης.1 point
-
Χαιρετώ την ομάδα Θα ήθελα να ρωτήσω τι χρειάζεται από γραφείο κρατικής φύσης για κατασκευή σοφιτας σε διωροφης οικοδομής. Η οικοδομή έχει πρώτο και δεύτερο όροφο και θα ήθελα να εκμετάλλευτω τον αέρα. Μίλησα με ένα μηχανικό και δεν μου γεμίζει το μάτι με αυτά που μου έλεγε. Χρειάζεται άδεια για σοφίτα; πόσα τμ είναι εκμετάλλευσιμα από τα 180τμ της ταράτσας; ειναι μεμονωμένη η κατασκευή η θα πρέπει να συνδεθεί με τον από κάτω όροφο. Αυτά για αρχή Ευχαριστώ1 point
-
Αρχικά σε ευχαριστώ για την απάντηση. Πως μπορώ να δω αν υπάρχει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης? Δεν κατάλαβα το "θα πρέπει να είναι σε συνέχεια της κάτω στάθμης της" Εννοώ τι χρειάζεται από γραφειοκρατικης φύσεως αλλά το Τ9 με πρόδωσε. Φίλτατε όσο αφορά τη θέση μηχανικός υπάρχουν αρκετές ειδικότητες μηχανικών νομίζω το γνωρίζεις . Εδώ δεν είμαι πολιτικός μηχανικός ώστε να γνωρίζω τι χρειάζονται για τέτοια θέματα και γι αυτό ρώτησα.1 point
-
*A M ναι μπορεί. Στο άρθρο 34 - παρ. 40γ του Ν. 4546/2018 (τροποποίηση του άρθρου 107 του Ν. 4495/2017), αναφέρεται ότι:1 point
-
*@chris δεν απαιτείται ΟΑ ή μικρής κλίμακας αλλά απόφαση δημοτικού συμβουλίου και ΣΑ.1 point
-
Που ξέρεις ότι η συγκεκριμένη κοπέλα βγάζει αρκετά λεφτά από αυτό το επάγγελμα; Όσους ασφαλιστικούς συμβούλους ήξερα στο παρελθόν, όλοι έβγαζαν πολλά λεφτά...μέχρι που στο τέλος άλλαξαν επάγγελμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή της κεφαλαιακής πυραμίδας. Ασφαλίζουν ένα μελλοντικό υποτιθέμενο κίνδυνο, ή ανάγκη, με ένα εφ' άπαξ ποσό. Έτσι μεταφέρουν ποσά από ατομικές καταθέσεις (ακίνητο χρήμα) στην κεφαλαιακή κίνηση (πακέτα τραπεζών, μετοχές, ομόλογα κλπ), με στόχο το κέρδος. Προσωπικά σαν πελάτης ασφαλιστικών, δεν άντεξα να κρατήσω κανένα συμβόλαιο από αυτά που είχα, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά τους. Αλλαγές ασφαλιστικών συμβολαίων από συγχωνεύσεις εταιρειών, παράλογες αυξήσεις ασφαλίστρων κλπ. Τα μόνα συμβόλαια που με εξυπηρέτησαν αφάνταστα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ήταν τα συμβόλαια αποζημιώσεων κατασκευών και επαγγελματικών κινδύνων, αν και ποτέ μέχρι σήμερα, δόξα τω Θεώ, δεν μου χρειάστηκαν.1 point
-
Δηλαδή για να εκδοθεί βεβαίωση σε τακτοποιημένο με τον 4178 (όπου έχει μεταφερθεί από τον 4014) πρέπει να μεταφερθεί στον 4495; Δεν ισχύει ότι ανοίγουμε νέα δήλωση στον 4495 με σκοπό μόνο την έκδοση βεβαίωσης χωρίς να κάνουμε μεταφορά της οριστικοποιημένης δήλωσης του 4178;1 point
-
1 point
-
Θεωρώ πως ναι σε καλύπτει γιατί είναι 8.600 Kcal/h, που είναι αρκετά μεγάλη θερμική ισχύ για χώρο ~ 40τμ. Για επιβεβαίωση, κάνε μα δοκιμή με το Pgen για αμόνωτο χώρο να δεις τι βγάζει.1 point
-
- Οβελιξ, γιατι πετας τα μενιρ??? - Να, τα πηγα στον Μηχανίξ για να παρουν ηλεκτρονικη ταυτότητα και μου ειπε οτι δεν τα αναλαμβανει... επειδη δεν εγινε σωστη τακτοποιηση απο τον προηγουμενο μηχανικο....👿 καλημερα παιδες...1 point
-
Δεν διευκρινίζεται κάπου ποιοι είναι οι ειδικοί τρόποι θεμελίωσης. Εξ όσων γνωρίζω επαφίεται στον εκάστοτε ελεγκτή. Κατά τη γνώμη μου ούτε οι πεδιλοδοκοί, ούτε η γενική κοιτόστρωση (ραντιέ) θα έπρεπε να θεωρούνται ειδικές θεμελιώσεις.1 point
-
Ο κανονισμός αναφέρει ότι εξετάζεται κάθε αυθαίρετη προσθήκη ή τροποποίηση ή αλλαγή χρήσης που έχει εφαρμοστεί σε κτίρια κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2, Σ3 και Σ4 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό. Επομένως λαμβάνεται υπόψη και η τακτοποιημένη με τον 3843 αυθαιρεσία.1 point
-
Η ερώτησή σου έχει δύο σκέλη. Το ένα αφορά το πως θα χειριστεί τα μικροπολύγωνα αυτά το κτηματολόγιο. Το άλλο αφορά το πως θα χειριστεί τα μικροπολύγωνα αυτά ο αναρτημένος και στη συνέχεια κυρωμένος δασικός χάρτης. Για το πρώτο σκέλος θα σου απαντήσω με σιγουριά μιας και εργάζομαι σε ανάδοχο κτηματολογίου. Για το δεύτερο θα κάνω μία εκτίμηση χωρίς 100% βεβαιότητα. - Όταν γίνει κτηματολόγιο στην περιοχή σου, και με δεδομένο ότι θα εφαρμοστεί πλήρως η δική σου νέα καταμέτρηση, ο ανάδοχος θα απορρίψει όλα τα δασικά μικροπολύγωνα εμβαδού μικρότερου των 100 τ.μ. υπέρ της ιδιοκτησίας που σε αφορά. Θα τα αγνοήσει δηλαδή παντελώς, και όταν το κτηματολόγιο γίνει λειτουργούν, το πολύγωνο της ιδιοκτησίας σου θα φαίνεται χωρίς καμία διεκδίκηση από το δημόσιο. Έχε υπόψιν ότι κατά την ανάρτηση του κτηματολογίου, οι διευθύνσεις δασών αυτομάτως κάνουν ένσταση εναντίον αυτής της απόφασης του αναδόχου για όλα τα μικροπολύγωνα αλλά από όσο ξέρω κατά την εκδίκαση των ενστάσεων δικαιώνεται ο ανάδοχος και ο πολίτης στο θέμα αυτό. - Όταν γίνει ανάρτηση των δασικών χαρτών και στη συνέχεια κύρωση, το πιθανότερο είναι ότι θα έχει εφαρμοστεί επακριβώς το αρχικό πολύγωνο, αυτής της πράξης χαρακτηρισμού με αποτέλεσμα την ύπαρξη αυτών των μικροδιαφορών που σε απασχολούν. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, επειδή δεν έχουμε ακόμα κτηματολόγιο και δασικούς χάρτες ταυτόχρονα σχεδόν πουθενά, δεν έχει προβλεφθεί επακριβώς η αντιμετώπιση του θέματος. Από συζήτηση πρόσφατη που έκανα όμως με υπάλληλο διεύθυνσης δασών, είχε εκφράσει την άποψή του ότι θα δοθεί οδηγία για την αντιμετώπιση αυτών των μελλοντικών περιπτώσεων, η οποία θα βασίζεται στην "ζώνη συμβατότητας σχήματος" όπως αυτή ορίζεται στις τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης δασικών χαρτών, η οποία έχει πλάτος 2,5 μέτρα. Η ζώνη αυτή συμβατότητας έχει κάνει ήδη το ντεμπούτο της στην κύρωση των δασικών χαρτών, εκεί που έχουν ασκηθεί αντιρρήσεις. Η μερική κύρωση εμφανίζεται σε απόσταση ofset 2,5 μέτρων από τα πολύγωνα των αντιρρήσεων. Μελλοντικά λοιπόν, πιθανολογείται ότι θα επιτρέπονται μικροαποκλίσεις υπέρ του χαρακτήρα ΑΑ. Μπαίνουν βέβαια τότε νέα θέματα του τύπου, τι θα γίνει αν σε βάθος ετών κάποιος κάνει συνέχεια νεότερες καταμετρήσεις και εισβάλλει λίγο λίγο στο δασικό, 2,49 μέτρα κάθε φορά? 😂 Όπως καταλαβαίνεις, θαρρώ πως είναι ένα νέο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπιστεί με αναλυτικές οδηγίες.1 point
-
1 point
-
Αλήθεια συνάδελφοι, κάνουμε ολόκληρη ανάλυση υπολογισμού αμοιβής μηχανικού, η οποία εκτός του ότι είναι πολύπλοκη, σου παίρνει αρκετό χρόνο και στο τέλος δεν ξέρεις αν είσαι σωστός και πως θα το κρίνει και η εκάστοτε ΥΔΟΜ και όλο αυτό για ποιο λόγω; Για να πληρωθεί το 1% υπέρ ΕΜΠ επί αμοιβής μηχανικού,ενώ όλες οι άλλες κρατήσεις είναι επί συμβατικού προϋπολογισμού!!! Έχω λάθος; Γιατί λοιπόν δεν δίνουν ένα ποσοστό του συμβατικό υπέρ του ΕΜΠ και να τελειώνουμε; Δηλαδή αν σκεφτώ ότι γίνεται επίτηδες όλο αυτό για να έχουν δουλειά κάποιοι (δεν λέω ποιοι), θα είμαι υπερβολικός;1 point
-
1 point
-
1 point
-
δεν μετράνε στον όγκο. ΝΟΚ αρθ-13§2β σε συνδυασμό με αρθ- 11§6ιστ και αρθ- 16§51 point
-
Το θυμάμαι σαν τώρα που είχε βγεί μαζί με το ηλεκτρονικό ΦΕΜ (ή τουλάχιστον τότε το πήρα γραμμή εγώ) Το χρησιμοποίησα για 2-3 άδειες. Μου κίνησε την περιέργεια που υπήρχε στο simple Pay και όχι στο e banking Ε μετά από ένα μήνα το αφαιρέσαν. Τόσο κράτησε η χαρά μου. Σκατά έχουν στο κεφάλι αυτοί οι άνθρωποι ρε παιδιά?1 point
-
Στο μ#@$λο που ζουμε, πολυ φοβαμαι οτι θα εχουμε παλι τρεχαματα. "Αφου υπαρχει και η ηλ. καταθεση στην ΕΤΕ, θελω το αποδεικτικο απο την ΕΤΕ"....1 point
-
Το FESPA είναι καλό για κατασκευές ωπλισμένου σκυροδέματος. Όπως είπες αυτό δεν έχει κάποια απόλυτη απάντηση αλλά για το κάθε υλικό υπάρχει και το αντίστοιχο λογισμικό. Το Robot πχ είναι καλό για μεταλλικές και ξύλινες κατασκευές αλλά για σύμμικτες μπορείς μόνο να κάνεις ανάλυση του φορέα και αυτό αφού κάνεις κάποιες ισοδύναμες μετατροπές διατομών (πχ αναγωγή διατομής πλάκας σκυροδέματος σε χάλυβα). Το EC4 composite του Instant πχ σχεδιάζει και σύμμικτες. Το Sofistik είναι πολύ καλό εργαλείο γιατί χρησιμοποιεί πεπερασμένα στοιχεία και το χρησιμοποιούν εταιρείες για γεφυροποιία. Προσωπικά θα σου πρότεινα αντί για το archicad να μάθεις κάποιο πρόγραμμα μελέτης εφαρμογής κατασκευών σκυροδέμαος ή χάλυβα (πχ advance steel concrete κτλ) Βέβαια εξαρτάται και με τι από όλα θέλεις να ασχοληθείς (μόνο με μέταλλο, μόνο με ξύλο, μόνο με μπετό, με όλα) ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ AUTOCAD!!!!! ΘΑ σε κυνηγάει παντού1 point
-
Το παιδί ξηγήθηκε από την αρχή, ότι άνοιξε γραφείο επειδή δε βρίσκει κάποια άλλη δουλειά. Το παραδέχεται ότι ήταν το τελευταίο πράγμα που θα πρεπε να κάνει αυτή τη στιγμή. Kαι ρωτώντας τη γνώμη μας μάλλον εννοούσε μήπως έχουμε να του προτείνουμε κάτι καλύτερο από αυτό που έκανε. Εκτός αν εννοείτε ότι θα ταν προτιμότερο να μη κάνει τίποτα και να περιμένει με σταυρωμένα χέρια!1 point
-
Σε τεμάχιο αναδασμού δεν μπορούσες να κάνεις κατάτμηση στην περίπτωση όπου αυτό είχε παραχωρηθεί σε αντικατάσταση κληροτεμαχίου ή κληροτεμαχίου και αγροτεμαχίου μαζί. Αυτό συνέβαινε διότι ο κλήρος δεν χάνει την εποικιστική του ιδιότητα μετά τον αναδασμό και σύμφωνα με τον Α.Ν 431/1968 απαγορευόταν η κατάτμηση κλήρου εκτός σχεδίου. Εφόσον ο Ν.4061/12 καταργεί ολόκληρο τον Α.Ν 431/1968,πιστεύω οτι δεν τίθεται πλέον θέμα απαγόρευσης κατάτμησης. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεις για λοιπές απαγορεύσεις όπως είπε και ο προλαλήσας1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-