Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Jupiter

    Jupiter

    Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      66


  3. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      226


  4. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.519


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. αφου έγινε τακτοποίηση με 4495 οι εσωτερικές διαρρυθμίσεις τεκμαίρονται ότι έγιναν μετά την υπαγωγή και πλέον είναι αυθαίρετες. Θα βγάλεις άδεια μικρής κλίμακας όπου θα φαίνονται οι διαρρυθμίσεις για να γίνει η ενημέρωση του φακέλου και μετα ΗΤΚ. Πρόσεξε μην σε παρασύρει ο ιδιοκτήτης και αρχίσει τις γκρίνιες. Οι εξυπνάδες πληρώνονται
    2 points
  2. Για τον έλεγχο των ποσοστών υπέρβασης για ένταξη στην κατηγορία 4, στον 4495 και στην εγκύκλιο 2 χρησιμοποιείται η ίδια διατύπωση. Για την δυνατότητα εφαρμογής μειωτικού συντελεστή σε εσωτερικό εξώστη, η διατύπωση του νόμου είναι η εξής: Εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Η φράση περί ορισμού των παταριών κατά ΝΟΚ εισήχθη με την εγκύκλιο 2, ακολουθούμενη από τη διευκρίνιση "ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους". Οι δύο διατυπώσεις είναι, επί της ουσίας, ισοδύναμες και θέτουν ως περιορισμό την μη αυτοτέλεια του χώρου.
    2 points
  3. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.
    2 points
  4. Μπορείς και με κατηγορία 3 να τακτοποιήσεις και με αναλυτικό.
    1 point
  5. πρώτα να δουμε εδω https://www.teepelop.gr/16408/announcements/παράταση-μέχρι-31-12-2021-των-οικοδομικών-αδε/ και στις διαταξεις του αρθρου 9 και στις μεταβατικες διαταξεις του 3937/11 Στις ΝΑΤΟΥΡΑ καταργηθηκαν οι παρεκκλίσεις.
    1 point
  6. Γεια,ναι σύμφωνα με το άρθρο 43,παρ.2,20 ημέρες: 2. Κατ’ εξαίρεση, οι άδειες κατεδάφισης των κτιρίων δεν εκτελούνται πριν συμπληρωθούν είκοσι (20) ημέρες από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο, που συνοδεύεται από φωτογραφίες του προς κατεδάφιση κτιρίου και συνοπτική περιγραφή αυτού.
    1 point
  7. Η πρότασή μου είναι, να μην το ακουμπήσεις ως θέμα.... Κάντην με ελαφρά πηδηματάκια κι άσε τον έξυπνο ιδιοκτήτη να βρει άλλον να βγάλει το φίδι από την τρύπα... Δεν πρόκειται ποτέ να πληρωθείς αξιοπρεπή αμοιβή για να φέρεις την ευθύνη και να το λύσεις!
    1 point
  8. με πιο σκεπτικό θα γίνει ενημέρωση φακέλου; Οι διαρρυθμίσεις τελέστηκαν χωρίς άδεια μετα τον 6/2011 και μετά απο οριστική υπαγωγή 4495 αφου έγινε συμβαολαιογραφική πράξη. Ποιό ο λόγος ύπαρξης ΕΕΔΜΚ για εσωτερικές διαρρυθμίσεις αν μπορούμε απλά να κάνουμε ενημέρωση φακέλου;
    1 point
  9. Δεν πειράζει συνάδελφε, νασαι καλά και ευχαριστώ για το χρόνο που αφιέρωσες.
    1 point
  10. Αφού δεν υπάρχει κτίσμα στην κάθετη 4 , επιλέγουμε περίπτωση 3 χωρίς κτίσμα .
    1 point
  11. Απ'ότι βλέπω πρέπει να ισχύει. Όπως λέει πάνω-πάνω δεν ισχύει για διατηρητέα και παραδοσιακούς οικισμούς. Βλέπω ότι και η εγκ 26416/2012 την μνημονεύει στο 1, μάλλον σε ισχύ είναι. Document1.pdf Έγγραφο 26416_2012_ Σύνδεση κτιρίων με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας.pdf
    1 point
  12. Γιατί δεν ρωτάς τον εργοδότη σου αν έχει κάποιο μεταπτυχιακό σε εκτίμηση; Ή κάτι άλλο να προτείνει. Η λογική πάντως λέει καθένας να συνεχίζει με μεταπτυχιακό συμβατό με τον τίτλο που κατέχει. Συνάφεια με μια πολύ συγκεκριμένη εξειδίκευση πχ τα κτισίματα τοίχων μπορείς να δημιουργήσεις ο ίδιος μέσα στο θέμα της διατριβής σου. Σ' αυτό το σημείο θα τονίσω ότι το μεταπτυχιακό δεν είναι διαδικασία επαγγελματικής κατάρτισης αλλά προετοιμασία για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Οπότε μπορεί αντί να σε βοηθήσει να συνδεθείς περισσότερο με τη δουλειά σου, να σε αποσπάσει εντελώς από αυτήν (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό). Όσο για τα ΜΒΑ, δεν βλέπω κάποια χρησιμότητα σε μια μικρή ή και μεγαλύτερη κατασκευαστική. Και μάλλον δεν πέτυχαν να επιβεβαιώσουν τις προσδοκίες που δημιούργησαν κάποτε. Ακόμα και σε μεγάλη κατασκευαστική, για μια τέτοια θέση θα προτιμηθεί ένας καθαρός απόφοιτος διοίκησης/οικονομίας με ΜΒΑ. Δεν ξέρω αν τίθεται θέμα σοβαρότητας ή αν απλά προσαρμόζεται στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς που περιορίζει το project management του ΠΜ σε αυτό το πλαίσιο. Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ πως κοιτάμε αλλού γι' αυτό εξ άλλου έκανα και την επισήμανση. Το αλλού σημαίνει άλλο αντικείμενο ή άλλη χώρα, διότι καθαρό project management σε τμήμα ΠΜ δε θα βρεις πουθενά στην Ελλάδα, εκτός ίσως από το ΑΠΘ που κι αυτό όμως θυμίζει πολύ δημόσια διοίκηση.
    1 point
  13. https://www.michanikos.gr/forums/topic/62025-kαμπινγ/?tab=comments#comment-1106069 δες και τα ΠΜ και αυτο το σημερινο απο την κ. Μπακλατζή για τα προδηλα λάθη. https://news.b2green.gr/4113/γρ-μπακλατσή-πότε-υποβάλλουμε-ατελώς
    1 point
  14. Με την πράξη αναλογισμού γίνεται εφαρμογή του σχεδίου και καθορίζονται οι αποζημιώσεις. Με την ολοκλήρωσή της, οριστικοποιείται η μορφή και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των γεωτεμαχίων. Τα γεωτεμάχια που έχουν πρόσωπο σε κ.χ. (δρόμους) κι έχουν την απαιτούμενη αρτιότητα-οικοδομησιμότητα, μπορούν να οικοδομήσουν με την προϋπόθεση ότι έχει εγκριθεί η σχετική υψομετρική μελέτη. Η διάνοιξη των δρόμων έπεται. Για περισσότερες και πιο έγκυρες πληροφορίες, απευθύνεσαι σε Τοπογράφο
    1 point
  15. Δεν είναι η διάνοιξη το πρόβλημα, αλλά η σύνταξη πράξης αναλογισμού. Γι' αυτό, θα πρέπει να απευθυνθείς σε Τοπογράφο, προκειμένου να συντάξει (με δικά σας έξοδα) τη συγκεκριμένη μελέτη. Εννοείται ότι γι αυτό συμφωνούν όλοι οι παρόδιοι ιδιοκτήτες. Αυθαίρετα μετά το 2011 ΔΕΝ τακτοποιούνται.
    1 point
  16. Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ αρμοκλείδες. Μια καλή θεωρητική παρουσίαση εδώ
    1 point
  17. Εφόσον από ειδικότερες διατάξεις δεν προκύπτει διαφορετικό επιτρεπόμενο Δ,και το Δ (βάσει υπολογισμού) είναι 4μ.,το υλοποιημένο Δ=2,65μ. επιφέρει παραβίαση (4,00-2,65)/4,00=0,34>20%.
    1 point
  18. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2 του 4495 για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής σε εσωτερικούς εξώστες και σοφίτες θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών (έλεγχος κατηγορίας 4) εξαιρούνται μη αυτοτελείς αυθαίρετοι χώροι εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές. Συνεπώς για τον έλεγχο της Κ4 το κριτήριο εξαίρεσης είναι η αυτοτέλεια του παταριού (δηλαδή αν είναι ανεξάρτητο) χωρίς περιορισμό εμβαδού.
    1 point
  19. Σαν απορία, από που προκύπτει από το λεκτικό του νόμου ότι πρέπει να καλύπτεται ΚΑΙ ο ορισμός του ΝΟΚ; Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια.
    1 point
  20. Χρειάζεται αλλαγή χρήσης. Μπορεί, όμως, να γίνει με ΕΕΔΜΚ. Σύμφωνα με τον ΝΟΚ: Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης. Σύμφωνα με τον 4495/17: Απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες δεν απαιτείται έκδοση οικοδομικής αδείας (βάσει ΝΟΚ), με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ.
    1 point
  21. Νομίζω πως θα προλάβεις. Οκτώ το πρωί της Δευτέρας να πάρεις τηλέφωνο στο τμήμα εγγυητικων. Καλή επιτυχία!
    1 point
  22. Αφού το αναφέρει ο κανονισμός, πρέπει να πληρώσει το μερίδιό του. Όμως δεν μπορείς να τον εξαναγκάσεις, χρειάζεσαι δικηγόρο. Έχει όφελος γιατί με την υγρομόνωση της ταράτσας προστατεύεται το κτίριο στο οποίο εδράζεται η γκαρσονιέρα.
    1 point
  23. @janna Θα χρησιμοποιήσεις την επιλογή "μόνο υπέρβαση ύψους" που υπάρχει για τις περιπτώσεις υπέρβασης του επιτρεπόμενου ύψους χωρίς υπέρβαση δόμησης. Ποσοστό υπέρβασης <20%, τιμή συντελεστή=0,20.
    1 point
  24. Στις ενότητες Εργασιακά, Επαγγελματικά Δικαιώματα και Ασφαλιστικά θα βρεις πολλές πληροφορίες. Κατά την άποψή μου να μην εγγραφείς πουθενά προς το παρόν. Γνώρισε την αγορά, ενημερώσου σφαιρικά και αποφάσισε με ποιο κομμάτι θα ασχοληθείς. Για να αποφασίσεις πού θα εγγραφείς πρέπει να εξετάσεις τι σου προσφέρει η εγγραφή και αν αυτά σου χρειάζονται. Μέλος ΤΕΕ δεν μπορείς να γίνεις. Οι πτυχιούχοι μπορούν να εγγραφούν στο αντίστοιχο μητρώο του ΤΕΕ.
    1 point
  25. Η θέση του ΤΕΕ Πελοποννήσου για τους μετά ΓΟΚ 85 εξώστες βασίζεται στην εγκύκλιο 2/31.5.2019: "Η υπέρβαση αφορά στη συνολική επιφάνεια των εξωστών που έχουν κατασκευαστεί, σε σχέση με τη συνολική επιφάνεια των εξωστών των εγκεκριμένων σχεδίων". Οπότε είναι Κατηγορία 3 για συνολική επιφάνεια εξωστών έως 20% μεγαλύτερη από την εγκεκριμένη. Αντιθέτως, δεν τακτοποιούνται για συνολική επιφάνεια εξωστών μεγαλύτερη του 20% από την εγκεκριμένη. Δεν αναφέρεται πουθενά τρόπος κατανομής του (ανεκτού για την Κ3) ποσοστού υπέρβασης ούτε απαγόρευση ύπαρξης εξ ολοκλήρου αυθαίρετου εξώστη.
    1 point
  26. @Roukat} Για την περίπτωση που δεν υπάρχει και υπέρβαση δόμησης είναι σαφές τι γίνεται. Αν η τελευταία σου δημοσίευση αναφέρεται σε προσθήκη καθ' ύψος, τότε αν δεν υπερβαίνεται το επιτρεπόμενο ύψος δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τίποτα για το ύψος. Εάν δεν υπήρχε άδεια θα συγκρίναμε με το επιτρεπόμενο και αν το ύψος ήταν μικρότερο, θα θεωρούσαμε ότι δεν υπάρχει υπέρβαση ύψους. Άρα και στην περίπτωση της αυθαίρετης προσθήκης ισχύει ότι δεν υπάρχει παράβαση ύψους κάτω από το επιτρεπόμενο.
    1 point
  27. Έχεις απόλυτο δίκιο, διάβασα απρόσεκτα. Το ζήτημα του ποσοστού αυτού είναι ασαφές. Προσωπικά θα σύγκρινα πραγματοποιημένο με επιτρεπόμενο. Δεν έχει νόημα η σύγκριση με το ύψος της άδειας αφού κατασκευάστηκε άλλος ένας όροφος.
    1 point
  28. "σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται με τις διατάξεις του ν.3028/2002,"-άρθρο 116 παρ.9 Θα σε βοηθήσει πολύ και μια εισαγωγική ανάγνωση των άρθρων 6 και 7 του Ν.3028/2002 όπου περιγράφονται γενικά τα ακίνητα που προστατεύονται.
    1 point
  29. @Skrats,ναι υπάρχει γενικά η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια, για αυθ.κατασκευές μετά τις 28-7-11 (όχι με υπαγωγή στον 4495 προφανώς,αλλά με τον καταλογισμό προστίμων του άρθρου 94).Στην περίπτωση σου έχει προηγηθεί ο καταλογισμός (έκθεση) και ακολουθεί νομιμοποίηση-εφόσον είναι εφικτή.Απλά σου ξαναθυμίζω την πιθανότητα να μην πάρεις έγκριση σε προστατευόμενη περιοχή για νομιμοποίηση των κατασκευών με άδεια,άρα δεν τη θεωρώ "σίγουρη" λύση.Γι αυτό,αν οι κατασκευές δεν είναι πραγματικά αναγκαίες,η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι η κατεδάφιση.😎
    1 point
  30. Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος τι πρέπει να ανεβάσουμε από πολεοδομία για ένα διαμέρισμα ? Π.χ. έχω διαμέρισμα Β-1 του Β' ορόφου πολυκατοικίας. Ανεβάζω κάτοψη Β οροφου, οψη, τομη. Ανεβάζω ξυλότυπο οροφής Α' και Β' ορόφου πες για να μαι καλυμένος. Ανεβάζω και τεύχος στατικών?! Ανεβάζω κάτοψη Β οροφου για καθε Η/Μ μελέτη. Ανεβάζω και τεύχη Η/Μ ?! Αν έχει κάνει τακτοποίηση ανεβάζω περαίωση ή και τα δικαιολογητικά της τακτοποίησης ? Μετά λέει κάτι για πίνακα χιλιοστών?! Που να το βρεις αυτόν? Έχει κάνει κάποιος να μου πει ?
    1 point
  31. @AN-CHR Επειδή έχουν τεθεί αρκετές φορές παρόμοια ερωτήματα θεωρώ περιττή την παράθεση των σχετικών διατάξεων. Η δική μου θέση είναι ότι η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί χωρίς να εμποδίζεται η δυνατότητα μελλοντικής ρύθμισης των μεταβολών στις διαστάσεις των ανοιγμάτων. Όσο για το περιεχόμενο της βεβαίωσης, θα βεβαίωνα ότι: στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια.
    1 point
  32. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2, l_zrs, για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής πρέπει ο εσωτερικός εξώστης (πατάρι) να πληροί τις προϋποθέσεις του ορισμού της παρ. 28 του άρθρου 2 του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Ουσιαστικά πρέπει να υπάρχει σύνδεση παταριού και ισογείου αλλιώς το πατάρι είναι ανεξάρτητος χώρος και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μειωτικός συντελεστής. Αν το πατάρι δεν είναι ανεξάρτητο από το ισόγειο, τότε η υπέρβαση δόμησης δεν είναι όλη η επιφάνεια του παταριού αλλά μόνο η αυθαίρετη επέκταση. Στην αντίθετη περίπτωση, ως υπέρβαση λαμβάνεται όλη η επιφάνεια χωρίς μειωτικό συντελεστή αφού το πατάρι είναι πλέον όροφος.
    1 point
  33. @biniss Σύμφωνα με την διάταξη που αναφέρεις το κτίριο πρέπει να είναι νομίμως υφιστάμενο (και να έχει υπόλοιπο τουλάχιστον δέκα τ.μ.). Για να εκπληρώνεται αυτή η προϋπόθεση πρέπει οι αυθαιρεσίες να έχουν εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση σύμφωνα με τον ΝΟΚ (παράγραφος 1δ του άρθρου 23). Οι παραβάσεις που εντάσσονται στις τέσσερις πρώτες κατηγορίες αυθαιρέτων του Ν. 4495 εξαιρούνται οριστικά.
    1 point
  34. @katerina1978 Το άθροισμα των ανοιγμάτων εισόδων - εξόδων των χώρων στάθμευσης επιτρέπεται να είναι το πολύ ίσο με το μισό πρόσωπο του οικοπέδου. Για μήκη προσώπου μικρότερα των 12 μ. επιτρέπεται μέχρι 6 μ. άθροισμα ανοιγμάτων. Όμως όλα αυτά τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς που έχεις, πρέπει να τα εκθέσεις στον μηχανικό σου. Δεν γίνεται να βρεις λύση με άλλον τρόπο.
    1 point
  35. @L.Anna Απαντώντας στο καταληκτικό σου ερώτημα: από την παρουσίαση των δεδομένων δεν προκύπτει κάτι αποτρεπτικό. Εάν το σπίτι και η περιοχή σου αρέσουν, αξίζει να απευθυνθείς σε μηχανικό και να προχωρήσεις αναλόγως των υποδείξεών του.
    1 point
  36. @panosges Αφού η ιδιοκτησία είναι (και θα παραμείνει) μία χωρίς κάποια αυθαιρεσία, μπορεί να δοθεί βεβαίωση.
    1 point
  37. κατηγορία σπουδαιότητας δομήματος κατά ΕΑΚ Σ1. Δεν απαιτείται ΜΣΕ. Απαλλακτικό μπορείς να έχεις και αν είναι κατηγορίας 1 ή 2 (δεν μοιάζει για τόσο παλιά η αποθήκη).
    1 point
  38. Δηλαδή ρε Ιάσονα εσύ πρώτα ανοίγεις δήλωση, βάζεις παράβολο και μετά κάνεις αυτοψία να δεις τι γίνεται; Και άντε εσύ το κάνεις έτσι, όπως κάνει την αυτοψία πριν κάνει οτιδήποτε άλλο σκάβει λάκκο; too much of a good thing
    1 point
  39. @nounou, η τελική σου διαπίστωση είναι σωστή. Όμως αυτός ο παλιός μηχανικός, σε ποια εποχή αναφέρεται;
    1 point
  40. Σε ευχαριστώ Χριστίνα! αμεσότατη, ακριβέστατη. Θα πεταχτώ να δω τον οικίσκο, να σπασω λιγο και τη καραντίνα! Ας ελπισω ναναι ο οικίσκος στα προβλεπόμενα. Υ.Γ. δυστυχώς, 10 ολοστρόγγυλα τ.μ. Υψος εξωτερικα 2.65μ με το στηθαίο για τα βρόχινα νερα, αρα σίγουρα <2.5μ εσωτερικο. Ομως δε βλέπω να τηρούνται τα 5μ απο όρια. 99% οχι, θα φανεί βέβαια κατά την αποτύπωση. (δεν ελέγχουμε πλάγιες)
    1 point
  41. Χριστίνα, μου το εξηγείς λίγο; Οι προδιαγραφές, απ'οσο θυμάμαι ειναι 3Χ3=9τ.μ. και ύψος έως 2.50μ, σωστά; Εφόσον εμπίπτει σ'αυτα, πως ακριβώς το περνάμε στο σύστημα; Πρέπει να ανεβάσουμε τοπογραφικό και συναφή;
    1 point
  42. Αγαπητέ Ιάσονα!Από πού τεκμηριώνεται,ρωτάω ειλικρινά...Το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο της οικοδομής δεν είναι μία επιφάνεια με έναν όγκο? ρύθμιση κάνει.. Να το θέσω πιο σωστά,συγγνώμη...Έχει μια επιφάνεια Α που πάει από το ισόγειο στον Α' ,και από τον Α΄ στην στέγη...Γιατί μετράει 2η φορά ΥΔ η από Α' σε στέγη?
    1 point
  43. Να σχολιάσω ότι η διαδικασία αυτή είναι η παγίως ακολουθούμενη. Επίσης, "καλά" μας τα λέει ο δικαστής, αλλά δεν μπορώ να μην σχολιάσω -για ακόμη μία φορά- πόσο γελοίο και άτοπο είναι όταν οι δικαστές διατυπώνουν γενικές αρχές περί σχεδιασμού... Τέλος, καλό θα ήταν αν ο δικαστής μας διαφώτιζε καλύτερα για μερικά ζητήματα του αντικειμένου του: Τι ευθύνες φέρει η πολιτεία στην περίπτωση που η κήρυξη είναι προγενέστερη των όρων δόμησης, καθώς εξέδωσε όρους δόμησης αγνοώντας την ύπαρξη του μνημείου, και χωρίς να ρωτήσει την ΕΠΑΕ; Τι ευθύνες φέρει η πολιτεία στην αντίθετη περίπτωση, εφόσον εξέδωσε μία ελλειπή κήρυξη (κήρυξη κτίσματος αντί για κήρυξη περιοχής). Πως συμβιβάζονται οι διατάξεις του Αστικού Δικαίου, οι συνταγματικές προβλέψεις περί ιδιοκτησίας, η νομολογία περί ιδιοκτησίας, και ο περιορισμός ενός νόμιμου δικαιώματος (εξάντληση του νόμιμου ύψους); Δεν μας τα λέει... Η ζωή, όταν έχεις να κάνεις με αρχαία, είναι συνήθως πιο πολύπλοκη, καθώς τα διατηρητέα βρίσκονται συνήθως πλήσίον μνημείου ή εντός κηρυγμένου οικισμού από το ΥΠΠΟ (και το αντίστροφο). Τότε, για το ίδιο κτίσμα γνωμοδοτούν δύο αρχές (δύο συμβούλια) και εκδίδονται δύο υπουργικές αποφάσεις. Το πραγματικό πρόβλημα ανακύπτει όταν οι δύο αποφάσεις είναι διαφορετικές (πχ το ένα συμβούλιο εγκρίνει, και το άλλο κάνει παρατηρήσεις που δεν περιέχονται στην έγκριση του πρώτου). Αυτό δεν είναι σπάνιο, καθώς οι Υπηρεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων συχνά επιδίδονται σε άτυπη διαμάχη για το ποιος είναι πιο αρμόδιος και πιο αρχαιόφιλος. Έχουν πολλές τέτοιες υποθέσεις στο ΣτΕ...
    1 point
  44. Πριν από τον ΓΟΚ ΄85 και γενικώτερα την πρώτη 25ετία , 30ετία της ισχύος ΓΟΚ (από το ΄55 κι εδώ) τα πολεοδομικά μεγέθη ενός οικοπέδου ορίζονταν σε μεγάλο βαθμό όχι από γενικευμένο αριθμητικό καθορισμό ΓΟΚ π.χ. Σ.Δ. = 0,8 ή 1,2 , Κάλυψη : 70% ή 40% , (το οποίο είναι αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως άμεσος ή αριθμητικός καθορισμός του σ.δ.) , αλλά με γεωγραφικές - τοπικές πολεοδομικές θεσπισμένες από την διοίκηση ρυθμίσεις ανά περιοχή (-ες). Αυτές συνήθως αναγράφονταν στους χάρτες ρυμοτομικών των περιοχών , που τάχε η εκάστοτε Πολεοδομία . Η΄ Λεκανοπέδιο [όπως είναι το σωστό κι όχι έιτς (=h) λεκανοπέδιο] σημαίνει προσαύξηση κατά 40% του ισχύοντος έτσι κι αλλοιώς σ.δ. μιας περιοχής . Τέτοιες ήταν πολλές στην Αττική , πράγματι η Ηλιούπολη ήταν μια απ΄ αυτές , όπως και πολλές άλλες . Αν λοιπόν σ΄ ένα οικόπεδο , στην παλιά του Οικ. Άδεια βλέπουμε ότι υπολογίστηκε το σύνολο δόμησης με το δικαίωμα Η΄ Λεκανοπεδίου σημαίνει πολύ απλά ότι άν το οικόπεδο με τον ισχύοντα έτσι κι αλλοιώς σ.δ. του έχτιζε 200,00 μ² , με το bonus του 40% πήγε στα 280,00 , δηλ. το οκοπεδό μας είναι τίγκα στην δόμηση , νόμιμα κι απ΄ την μάννα του . Για όλο το διάστημα ισχύος του ΓΟΚ ΄55 και για μεγάλο χρονικό διάστημα της ισχύος του ΓΟΚ ΄73 , για τα οικόπεδα που περιλαμβάνονταν σ΄ ένα ρυμοτομικό περιοχής έδινε η Πολεοδομία π.χ. κάλυψη 70% , όροφοι δύο, ύψος τόσο . Αυτό έβγαζε σε προκύπτουσα δόμηση , δηλ. 2Χ0,70=1,40 , οπότε έτσι εξαγόταν ο σ.δ. ως 1,40 και αυτό είναι που λέμε έμμεσος συντελ. δόμησης . Πρβλε π.χ. τώρα στην ίδια κατηγορία την περίπτωση ενός γωνιακού οικοπέδου κατά την ισχύ του ΓΟΚ ΄73 . Με έμμεσο σ.δ. είχε 85% (που έδινε bonus ο ΓΟΚ ΄73 ως κάλυψη των γωνιακών) Χ(τον όποιο αριθμό ορόφων) προέκυπτε μια υπεροχή δόμησής τους σε σχέση με τα μεσαία ακίνητα του Ο.Τ. πάνω από 21% . Ο Α.Ν. 395/68 (Α=Αναγκαστικός Ν=Νόμος) της 4-5-1968 ήταν ένα άλλο bonus της χούντας στους απανταχού της εποχής κατασκευαστές που τους έδινε την δυνατότητα σε πολλά μέρη της Αθήνας - Πειραιά κ.λ.π. να προσθέσουν καθαρά 2 ορόφους σε όσους επιτρεπόταν κανονικά "να σηκώσουν". Δεν ήταν μια προσαύξηση με την συνήθη πολεοδομική ερμηνεία, βεβαίως προσαύξηση κτιρίων με πάρε-βάλε 2 ορόφους σίγουρα ήταν . Αλλά, εδώ που τα λέμε , όλος ο ΓΟΚ 2012 (ο και ΝΟΚ αποκαλούμενος) μια σκέτη προσαύξηση του ΓΟΚ ΄85 είναι + κάποια άλλα ψιλά . Με την ευκαρία, ΝΟΚ πάντα σήμαινε περιοχές Ναυτικών Ομίλων . ΝΟΚ = Ναυτικός όμιλος Καβάλας , Καλαμακίου και προφανώς όχι Καλαμπάκας , γιατί δηλαδή ο ΓΟΚ ΄12 αποτελεί τέτοιο σταθμό στα πολεοδομικά μας δεδομένα που να παίρνει κάποιο ειδικό & high όνομα , που γελοιοφέρνει κιόλας όπως βλέπουμε ; Επειδή τον έφτιαξε ο καταστροφικός εισαγωγέας του ΔΝΤ Παπακωνσταντίνου; Δεν πρέπει , ως μηχανικοί , να το διορθώσουμε σαν θέμα του χώρου μας αυτό;
    1 point
  45. Είναι απαραίτητος ο υπολογισμός της παραμόρφωσης λόγω ερπυσμού και συστολής ξήρανσης και πίστεψέ με 30~35 εκ. μόλις που θα επαρκέσουν για 3.00 μ πρόβολο με τα συνήθη φορτία. Οπλισμό πάνω - κάτω και επαρκείς διανομές. Μην ξεχνάς το απαιτούμενο πάχος 30~35 εκ. είναι απαραίτητο να διατηρηθεί - τουλάχιστον σε πλάτος L/4 - στην όμορη πλάκα. Λόγω του μεγάλου βέλους (ίσως και 3~4 εκ) μπορεί να δοθεί στο ξυλότυπο ανάλογη ανύψωση. Αυτά.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.