Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.743


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.159


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      3.821


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.346


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/04/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Συμφωνα με την εγκυκλιο 995/231/4.2.1988 της διευθυνσης Γ4/β του υπεχωδε βασει της οποιος εγινε αποδεκτη η υπ.' αριθμ. 1/88 γνωμοδοτηση της νομικης διευθυνσης του υπεχωδε για να θεωρηθει ενε γηπεδο που βρισκεται στη ζωνη πολεων ή στη ζωνη οικισμου προ 1923 και προυπαρχει της 24.4.1977, ως αρτιο και οικοδομησιμο πρεπει τουλαχιστον 2000 τ.μ. του γηπεδου αυτου να βρισκονται μεσα στη ζωνη. Αρ.Γνωμ-1/88 Σχετικά με το υπ' αρ.Εγγρ-76825/14945/87 σας, που αναφέρεται στην αρτιότητα γηπέδου εντός της ζώνης των πόλεων κλπ., σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά το Αρθ-1 του ΠΔ/24-3/5-5-85 "Τροποποίηση όρων και περιορισμών δόμησης των γηπέδων των κειμένων εντός των ρυμοτομικών σχεδίων κλπ.". "Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών, ή εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερουμένων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από ΠΔ/6-10-78 (ΦΕΚ-538/Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής: 1. α) Ελάχιστον εμβαδόν γηπέδου 4000 μ2. β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται:Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2. 2. Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24-4-77 ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133/Δ) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2.........". ΙΙ. Η παρ.2 εδαφ.α του παραπάνω άρθρου ρυθμίζει την αρτιότητα των γηπέδων που είχαν κατά την 24-4-77 εμβαδόν τουλάχιστον 2000 μ2, και που βρίσκονται μέσα στη ζώνη πόλεων, οι όροι δόμησης των οποίων διέπονται κατά τα λοιπά από τις διατάξεις του ΠΔ. αυτού, που αναφέρονται γενικά στην εκτός ρυμοτομικού σχεδίου κλπ. δόμηση. Πάντως κατά τη διάταξη αυτή προυποτίθεται ότι ολόκληρο το γήπεδο βρίσκεται μέσα στη ζώνη αυτή ή τουλάχιστο μέσα σ' αυτή βρίσκεται τμήμα του γηπέδου που είχε κατά την 24-4-77 το παραπάνω εμβαδόν, γιατί και στη περίπτωση αυτή πρέπει, κατά τη γνώμη μας, να θεωρηθεί ως προς την αρτιότητα του όλου γηπέδου, κατά τις ειδικές αυτές διατάξεις, ότι τούτο κείται εντός ζώνης. Αντίθετα αν το γήπεδο κατά ένα τμήμα μικρότερο των 2000 μ2, βρίσκεται μέσα στη ζώνη ενώ το υπόλοιπο κείται εκτός ζώνης και εκτός εγκεκριμένου σχεδίου, δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση αυτή του νόμου, γιατί στη περίπτωση άυτή δεν έχουμε γήπεδο εντός ζώνης του ως άνω εμβαδού, ενώ εξάλλου από το ότι τμήμα του γηπέδου με εμβαδόν μικρότερο των 2000 μ2, βρίσκεται μέσα στη ζώνη αυτή δεν προσδίδεται σε όλο το γήπεδο η ιδιότητα του γηπέδου που κείται μεσα σ' αυτή, για να συνυπολογίσουμε στο παραπάνω εμβαδόν και τμήμα του γηπέδου που κείται έξω από τη ζώνη.
    3 points
  2. Ναι! Ακόμα δεν τελείωσε η έκδοση της άδειας, αλλά μετά από συζητήσεις με τους υπάλληλους θα προχωρήσει κανονικά. Δέχτηκαν το πλάτος της σκάλας (1,40μ), με τη λογική ότι μπορεί να εγκατασταθεί αναβατόριο, δέχτηκαν να μην προσμετρήσει ο διάδρομος με το πλατύσκαλο, αρκεί να είναι 1,50μ και πάνω (ώστε να κανει πλήρη περιστροφή ένα καροτσάκι). Για να δεχτούν το υπόλοιπο τμήμα του ορόφου ως σοφίτα, ήθελαν διαφοροποίηση στο ύψος του πατώματος (λογικό) οπότε πρόσθεσα δύο σκαλοπάτια από τη μία πλευρά δίπλα στη σκάλα κι έκανα μία εσοχή για τις δυο πόρτες των παιδικών δωματίων. Και αφού καταργήθηκε το μέσο υψος 2,20 για να μην προσμετράνε τα τετραγωνικά της σοφίτας, δεν είχαμε πρόβλημα ούτε με την στέγη. Με τον ΗΧ δεν είχα πρόβλημα.
    3 points
  3. Η απάντηση από την Ομάδα υποστήριξης του Προγράμματος "Εξοικονομώ-Αυτονομώ": "Καλησπέρα σας. Η αίτηση σας αυτή την στιγμή, εφόσον δεν έχετε ανεβάσει ακόμα το Παράρτημα ΧΙ (De Minimis), βρίσκεται στην Κατάσταση 03.β, μετά την υποβολή του συγκεκριμένου δικαιολογητικού θα μεταβείτε στην κατάσταση 03.α (πάλι). Στην συνέχεια η αίτηση σας θα μεταβεί στην κατάσταση 03.ε, όπου θα σας δίνεται η δυνατότητα υποβολής των δικαιολογητικών που προαναφέρατε. Οπότε θα περιμένετε μέχρι να ξανανοίξει η πλατφόρμα. Ευχαριστούμε για την επικοινωνία."
    2 points
  4. Εφόσον υπάρχει σύνδεση με τη ΔΕΗ, η αποσύνδεση και εγκατάσταση αυτόνομου ΦΒ συστήματος, είναι οικονομικά ασύμφορη, και δεν πρόκειται ποτέ να κάνει απόσβεση (ειδικά αν οι υπολογισμοί γίνουν με τιμές κάποιου άλλου παρόχου... ("νυχτερινό" όλο το 24ωρο, κλπ)
    2 points
  5. Άρα ήταν μια αυθαίρετη απαίτηση που επιβεβαιώθηκε με τη σύμφωνη αυθαίρετη γνώμη άλλης αυθαιρετούσας ΥΔΟΜ ... Κάποιος έλεγε "μεγάλη σύγχυση, ωραία κατάσταση !". Για να τους απαντήσεις επί της απαίτησης (και για να διευκολύνεις νόμιμα την υπόθεσή σου) ρώτησέ τους : "και αν δεν το έλεγα όροφο, το άφηνα όλο σοφίτα και προσμετρούσα τα παραπάνω από το 50% τετραγωνικά στο ΣΔ ? δεν θα κέρδιζα περισσότερη επιφάνεια και μάλιστα με λιγότερη φασαρία για να υπολογίζω κλιμακοστάσια και διαδρόμους ?". υγ. Είναι βέβαιο ότι αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά θα σου βγει καλύτερη κάτοψη ...
    2 points
  6. Στο τέλος της διάταξης για την κατηγορία 3, αναφέρεται ότι "σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 100, με την επιφύλαξη της περ. ιστ΄, για την οποία εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις υπολογισμού του προστίμου του ίδιου άρθρου". Πρόκειται για τον αναλυτικό προϋπολογισμό (όπως αναφέρεται στο φόρουμ) και -προφανώς- έχεις μία τέτοια παράβαση. Διάβασε την παράγραφο και θα καταλάβεις.
    2 points
  7. @yanniskr<>Ελέγχεις την ιδιοκτησία δηλαδή το διαμέρισμα. Οι αυθαιρεσίες που αναφέρεις δεν είναι κατηγορίας 4.
    2 points
  8. Η απάντηση είναι θετική και στα τρία ερωτήματά σου. Δεν λαμβάνεται υπόψιν η μη κατασκευή τμήματος του πρώην γκαράζ και νυν αποθήκης.
    1 point
  9. Ωραία αφού απάντησαν να ξέρουμε πως θα το χειριστούμε Ευχαριστούμε για την ενημέρωση @vagom
    1 point
  10. Σε συνέχεια του προηγούμενου σχόλιου του @kan62, και όσον αφορά την πρόταση του νέου ΝΟΚ (ν. 4759/20) που γράφει: «Δύναται, η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον σ.δ» Καταλαβαίνω πως αφού επιτρέπεται η επέκταση του δαπέδου της σοφίτας, άρα επιτρέπεται και να είναι συνεπίπεδη με όροφο. Διαφορετικά πώς αλλιώς μπορείς να επεκτείνεις το δάπεδο της σοφίτας αν δεν είναι συνεπίπεδη? 😊
    1 point
  11. thank you guys, αλλά η αλήθεια είναι ότι έτσι μάλλον έχουν τα πράγματα. Θα προσπαθήσω να τεκμηριώσω την άποψή μου με παράθεση της νομοθεσίας όπως την έχουν γράψει όποιοι βλαμμένοι με αδυναμία ορθής σύνταξης την έγραψαν, κ ελπίζω να την έχω καταλάβει σωστά.
    1 point
  12. Αν συναινούν οι άλλοι ώστε να καταλαμβάνει η διαμερισμάτωση και τις άλλες Ο.Ι. του ορόφου.... Αλλιώς προχωράς μόνος..................
    1 point
  13. αφου, ούτε με αυτο ασχοληθηκαν να ολοκληρωσουν, το πιθανωτερο ειναι να γινει πληρης ανατροπή, σε όλα... [αυτό, με βαση οσα ανεφερε χτες ο υπουργος, που μίλησε και για τα εκτος σχεδου....δλδ για ολα μιλησε....] εγω, θα "περιμενα" λίγο...
    1 point
  14. Κι όμως! Στη συζήτηση, λέγαμε ότι ο νόμος λέει ξεκάθαρα ότι "δεν προσμετρά έως 25τμ ανά επίπεδο και ανά κλιμακοστάσιο σε κάθε αυτοτελή ανεξάρτητη ιδιοκτησία, συμπεριλαμβανομένων των πλατύσκαλων, των διαδρόμων και των χώρων αναμονής ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων." Οπότε δεν τίθεται ζήτημα. Και αν θες τη γνώμη μου, καλώς έγινε αυτή η ευκολία, διότι έχει τύχει σε γνωστό μου συνάδελφο να έχει ο πελάτης παιδί σε αμαξίδιο, οπότε οι διάδρομοι "έτρωγαν" τετραγωνικά από τους υπόλοιπους χώρους του σπιτιού για να μπορεί να κινείται άνετα το παιδί, και φυσικά μετρούσαν στο ΣΔ, κάνοντας τους κύριους χώρους μικρότερους.
    1 point
  15. 1 point
  16. @Arche έχω την άποψη ότι με τις αλλαγές νομοθεσίας που έχουν έρθει δίνονται δώρα σε όσους συναδέλφους έχουν την εμπειρία να διαβάζουν το νόμο πίσω από τις γραμμές (read between the lines που λένε και οι σάξωνες) ενώ σε αυτούς που δεν έχουν αυτή την ικανότητα, η νέα νομοθεσία που ανοίγει τα χέρια των μηχανικών-κηπουρών τους φέρνει σε αδιέξοδα. Επομένως για κάποιους είναι εύκολο, για άλλους είναι δύσκολο. Σύνταξε και ενημέρωσε ταυτότητα κτιρίου, πάρε το παντεσπάνι σου, δώσε και τις ευχές σου και πάρε και την καλημέρα μου. Γράψε και στα παπάρια σου τί λέει το άρθρο 29 του Ν.4495/2017 και στείλτους όλους στο διάολο, εκεί που ανήκουν.
    1 point
  17. Η μελέτη σας έγινε δεκτή από την Υδομ, δηλαδή έγινε δεκτό ότι δεν προσμετρούνται στον συντελεστή δόμησης τα τετραγωνικά του κλιμακοστασίου συμπεριλαμβανομένων του πλατισκαλου των διαδρομων κλπ Σύμφωνα με τον νέο ΝΟΚ;
    1 point
  18. Εστιατόριο μόνο για τους εργαζόμενους και μόνο μετά από έγκριση του Ανάπτυξης (για την οποία πολύ αμφιβάλλω να την πάρεις αν εννοείς 200 τ.μ εστιατόριο)
    1 point
  19. Βάλε ότι το σαλόνι θερμαίνεται με την σόμπα και στα δωμάτια θεωρητικό. Αν έχεις ολική επιφάνεια 70 τμ όπως λες, βάλε πχ. στα 35 τμ την σόμπα και στα άλλα 35 το θεωρητικό. Στο θεωρητικό δεν βάζεις ισχύ. Αυτό που γράφεις περί Κτημ/γιου δεν ισχύει, θες το ΚΑΕΚ από τον ιδιοκτήτη, πες το να το βρει.
    1 point
  20. Δημήτρη, σύμφωνα με τις τελευταίες τροποποιήσεις του ΝΟΚ, η επικαλύψεις του δώματος δεν προσμετρώνται στο ύψος του κτηρίου (ορισμοί : "Ύψος κτιρίου σε κάθε σημείο είναι η κατακόρυφη απόσταση από το σημείο τομής της όψης του κτιρίου με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος έως τη στάθμη της τελικής άνω επιφάνειας του τελευταίου ορόφου στη θέση αυτήν, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η μόνωση και η επίστρωση-επικάλυψη. "). Αυτό με οδηγεί στο βολικό συμπέρασμα, ότι δεν συμπεριλαμβάνουμε τις επικαλύψεις και στον όγκο. Είναι όμως έτσι ?
    1 point
  21. Όχι συνάδελφε, δεν "συζητάμε για το αν μπαίνει ο τίτλος 651/77 πάνω από τη δήλωση". Ανεξαρτήτως παλαιότητας ή νεότητας, όποιος διαβάζει προσεκτικά τα κείμενα των δημοσιεύσεων δεν μπερδεύεται.
    1 point
  22. @ntanos~Πληθώρα τοπογραφικών σχεδίων οικοδομικών αδειών δεν φέρουν δήλωση 651 καθώς ούτε απαιτείται ούτε αποτελεί στοιχείο του. Η δήλωση αναγράφεται επί του τοπογραφικού για συμβολαιογραφική χρήση. Το σχέδιο για την άδεια δεν φέρει τις ίδιες πληροφορίες με αυτό που θα χρησιμοποιηθεί για σύνταξη συμβολαίου. Φερ’ ειπείν στα όμορα οικόπεδα αναγράφουμε (στην περίπτωση του συμβολαίου): ιδιοκτησία τάδε ή αγνώστου. Αντιθέτως στο σχέδιο της άδειας δεν αναφέρουμε αυτήν την πληροφορία αλλά εξετάζουμε την αρτιότητα και αναγράφουμε τον κατάλληλο χαρακτηρισμό. Η δικαιολογημένη απορία: γιατί σε πολλά τοπογραφικά αδειών αναγράφονται και τα κείμενα που απαιτούνται συμβολαιογραφικά, έχει απλή απάντηση. Τηρείται ένα ηλεκτρονικό αρχείο για λόγους ευκολίας και για να μην υπάρχει κίνδυνος μικροαλλαγής στο ένα αρχείο χωρίς να ενημερωθεί το άλλο.
    1 point
  23. Η Α.Θ. πρέπει να εγκαθίσταται σε χώρο με ανεμπόδιστο εξαερισμό, δηλαδή να υπάρχει ανεμπόδιστη παροχή αέρα θερμοκρασίας εξωτερικού περιβάλλοντος. Αν εγκατασταθεί σε υπόγειο, ο κρύος - βαρύτερος αέρας, που βγάζει το χειμώνα, θα εγκλωβιστεί χωρίς δυνατότητα ανανέωσης με αέρα θερμοκρασίας περιβάλλοντος.
    1 point
  24. Ο ηλεκτρολόγος που ήρθε δεν ήξερε ή δεν ήθελε να ασχοληθεί για κάποιο λόγο. Κάλεσε άλλον... (με τηλεδιάγνωση...δεν γίνεται τίποτα)
    1 point
  25. Εγώ θα δήλωνα και τις 4 Ο.Ι. σε 1 δήλωση γιατί η διαμερισμάτωση είναι 1 αυθαιρεσία ανά όροφο και επίσης ανήκει στις ειδικές περιπτώσεις του άρθρου 100. Δηλ. σκέφτεσαι να δηλώσεις 4 διαμερισματώσεις ? Και οι 2 επίσης είναι σφάλμα.......... Η διαμερισμάτωση ορόφου είναι 1, ανεξάρτητα από το πόσες συνενώσεις ή διαχωρισμοί έγιναν μεταξύ των όποιων διαμερισμάτων.................... Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο.[ 1]
    1 point
  26. Οι όροι δόμησης για τους παραδοσιακούς οικισμούς του Πηλίου έχουν αλλάξει το 2020. Ένας μηχανικός της περιοχής θα σας ενημερώσει.
    1 point
  27. @dkyr, Ο περιορισμός των 400 τ.μ. τέθηκε από το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ 181Δ/3-5-85): "Τρόπος καθορισμού ορίων οικισμών της χώρας μέχρι 2000 κατοίκους, κατηγορίες αυτών και καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησής τους". Τροποποιήθηκε με το ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ 289/4-11-11): "Όροι και περιορισμοί δόμησης εντός των ορίων των οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους", όπου καθορίστηκε ότι "για γήπεδα μεγαλύτερα ή ίσα των 700 τ.μ. επιτρέπεται η ανέγερση κτηρίου οποιασδήποτε χρήσης (κύριας και βοηθητικής) μέγιστης επιτρεπόμενης συνολικής επιφάνειας ορόφων 400 τ.μ.". Δεν εφαρμόζεται το ΠΔ του 85 σε "οικισμούς περιαστικούς που αποτελούν ενιαίο οικιστικό σύνολο με τα αστικά ή ημιαστικά κέντρα και περιέχονται μέσα σε εγκεκριμένα όρια Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων σύμφωνα με τον Ν 1337/83".
    1 point
  28. Σωστά @sof2, σε ακίνητα με αυθαιρεσίες δεν μπορεί να δημιουργηθεί ηλεκτρονική ταυτότητα. Για το θέμα της συναίνεσης ως προς την τακτοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 98, παράγραφος 4 του Ν 4495: Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου [...] μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 99 επ., ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι ουσιαστικά η ηλεκτρονική υποβολή εγγράφων και σχεδίων του ακινήτου που ήδη έχουν δημιουργηθεί.
    1 point
  29. Η ηλεκτρονική ταυτότητα θα συνοδεύει το κτίριο σε διάφορες περιπτώσεις (π.χ. αγοραπωλησία). Δεν τίθεται θέμα πρωτιάς @sof2, συμπεριλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα όταν χρειάζεται.
    1 point
  30. Όπως είναι λογικό, το τι πληρώνει το κάθε διαμέρισμα κάθε φορά, εξαρτάται (εκτός των άλλων) και από τι πληρώθηκε το βυτιοφόρο (τιμή λίτρου x ποσότητα). Αν υπήρχε τέτοια συσκευή, πώς θα τα "μάντευε" αυτά? Εκτός αν τα πληκτρολόγούσε κάποιος, κάθε φορά, σε κάθε συσκευή διαμερίσματος...., αλλά αυτό γίνεται πολύ πιό εύκολα, σε ένα excel!
    1 point
  31. Το πόσο θα πληρώνει το κάθε διαμέρισμα, βγαίνει βάσει θερμικών απωλειών του κτηρίου (για κάθε διαμέρισμα), σε συνδυασμό με την κατανομή δαπανών του Π.Δ./1985 (ΦΕΚ 631Δ) 7/11/1985. Για τη συσκευή, μπορεί να υπάρχει αλλά εγω δεν γνωρίζω.
    1 point
  32. Από το άρθρο 11 του ΝΟΚ μόνο οι χώροι στάθμευσης του ιγ στον ακάλυπτο και οι κατασκευές του άρθρου 19 (πάνω από το μέγιστο ύψος) δεν έχουν εφαρμογή. Όλα τα άλλα επιτρέπονται ...
    1 point
  33. Γνωμη μου ειναι οτι, δεν μεταβιβαζεις κτισματα, αλλα αδομητο οικοπεδο, με αναγραφη της αδειας κατεδαφισης στο συμβολαιο και ολα τα λοιπα που θα γραψει ο συμβ/φος. Αυτο σου λεει η εν ισχυ αδεια κατεδαφισης. [αντιγραφο της αδειας θα επισυναφθει στην δήλωση ΦΜΑ στην ΔΟΥ, για να μην φορορολογηθουν τα κτισματα. Θα υπαρξει και έλεγχος] Για το τυπικο, μιληστε με τον συμβ/φο
    1 point
  34. οταν υπαρχει αδεια κατεδαφισης σε ισχυ, δεν απαιτειται ΠΕΑ. https://www.buildingcert.gr/nomiko_plaisio/egkyklios_symbolaiografwn.pdf
    1 point
  35. Παρ'όλα αυτά,είναι μια σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών που συνεχίζει να ισχύει.Άρα,η λογική μου,μου λέει ότι ο καθένας θα πουλήσει την οριζόντια του με την βεβαίωση της. Το θέμα φυσικά χρήζει και συνεννόησης-επιβεβαίωσης με τον συμβ/φο.
    1 point
  36. Το άρθρο 17 αναφέρεται σε κατασκευές στους ακάλυπτους χώρους, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μετράνε στην κάλυψη. Επομένως εφόσον υπάρχει περιθώριο, προσμετράται.
    1 point
  37. @mechgiann Η παροχή υπηρεσιών προς επιτηδευματίες θεωρείται χονδρική. Οπότε πρέπει να επιλέξεις τον πρώτο χαρακτηρισμό.
    1 point
  38. Αν και το έχω ξαναγράψει αλλά δυσκολέυομαι να το βρώ. Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου (δεν είμαι λογιστής) ... αλλά τις έχω ... Χρήσιμο θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό. Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση (δηλαδή να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον να συνδέονται και να αποστέλλουν σε real-time τα στοιχεία στο mydata) ?. Και η τεκμηρίωση αυτών που γράφω: α) Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιoούμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ αλλά κάποιο ERP δικό μας ή μέσω του λογιστή, είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε: ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€ ΚΑΙ (ταυτόχρονα) έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά. [Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο]. Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην καταχωρητική διαδικασία. β) Παρ' όλα αυτά στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", για όσους δυνητικά θέλουν να έχουν αυτό το "Real-time", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ να τα καταχωρούμε απευθείας στην πλατφόρμα αυτή και να εκδίδουμε/τυπώνουμε από εκεί το τιμολόγιο και αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata. Υπάρχει σχετική αναφορά στο διάστημα από το 01:18:50-01:28:30 λέει τα σχετικά και κάνει και την παρουσίαση. Ίσως το ετοιμάζουν και αυτό, αφού στην σελίδα της ΑΑΔΕ αναγράφει: "myDATA: Εκτός λειτουργίας από τις 17:00 του Σαββάτου 16/01 ως τις 22:00 της Κυριακής 17/01 λόγω εργασιών αναβάθμισης" γ) Η υποχρεωτική σε real-time υπάρχει σε δύο μόνο περιπτώσεις σύμφωνα με το ΚΦΕ (ν.4172/2013, άρθρο 71.ΣΤ.) εφόσον τα δεδομένα διαβιβάζονται μέσω των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. για τις οντότητες που έχουν επιλέξει διαβιβάζουν τα δεδομένα μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP), και διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής. Αντίθετα η υποχρέωση είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν για τις οντότητες που διαβιβάζουν τα οριζόμενα δεδομένα μέσω ειδικής φόρμας (εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που έγραψα παραπάνω) καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε. δ) Και δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που θα στήσεις (που θα σου πει ο λογιστή σου) για να επικοινωνεί/συνδέεται με το δικό του εμπορικό/λογιστικό απλά και μόνο για να του στέλνεις τα στοιχεία των παραστατικών σου απευθείας στο δικό του (αλλά και δυνητικά να τυπώνεις τα παραστατικά που κόβεις), και να αναλάβει εκείνος μετα υπόλοιπα (χαρακτηρισμό και αποστολή στην ΑΑΔΕ). Αυτό για να μην μπαίνει κάθε φορά με τους κωδικούς σου στην ειδική παλτφόρμα της ΑΑΔΕ που ανέφερα παραπάνω και να καταχωρεί τα παραστατικά όπως του τα δίνεις. Αλλά και πάλι δεν προκύπτει ούτε εκεί η υποχρέωση τόσο για το πλήθος όσο και για το real-time διότι στην περίπτωση αυτή είναι μεταξύ εσένα και του λογιστή). Είναι καθαρά για διευκόλυνση του λογιστή να χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα (το δικό του) για όλους τους πελάτες του και για να αποφέυγονται πιθανά λάθη. Οπότε μάλλον σε αυτό αναφέρονταν ο λογιστή σου (στην προμήθεια κάποιου προγραμματος που θα σου πει ο λογιστής για να επικοινωνείς με το δικό του πρόγραμμα και όχι ΕΣΥ άμεσα με την ΑΑΔΕ) όπου έμεσα προκύπτει για εσένα το Real-time (αλλά είναι ανεξάρτητο αυτό από το πλήθος των παραστατικών) ΤΕΛΟΣ, πάλι δεν είμαι λογιστής και να κάνω λάθος (αν και δε νομίζω να πέφτω τόσο πολύ έξω) και συγνώμη για την έκταση του κειμένου. edit: Τελικά το βρηκα που το είχα ξαναγράψει το παραπάνω. Ηταν "κάτω από την μύτη μου" στην προηγούμενη ακριβώς σελίδα, σε σχεδόν ίδιο ερώτημά σου. Γιατι δεν τον ρωτάς (όπως και τότε σου είχα γράψει) να σου πει που προβλέπεται αυτό που σου λέει. Θα βοηθήσεις αρκετά στο forum. Εκτός αν έχεις καταλήξει ότι όντως ισχύει αυτό που σου είπε ο λογιστής, οπότε αγνόησε τα παραπάνω και απλά σε ενδιαφέρει το ερώτημά σου αν οπότε και το επαναφέρω για να τοποθετηθεί κάποιος συνάδελφος.
    1 point
  39. Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'. Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου 1, και 3% της παραγράφου 2 (όπως φαίνεται και στο: "myDATA Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ Αναλυτική περιγραφή λειτουργίας Έκδοση 0.5 – Αύγουστος 2019". Απλά για το 20% δεν μπορούσαν να γράψουν ως λεκτικό: "αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα και για αμοιβές δικηγόρων, πέραν της ελάχιστης, που αφορούν γραμμάτια προείσπραξης και καταβάλλονται από φορείς εκτός των δικηγορικών συλλόγων" ή το: "για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό" και κράτησαν ως λεκτικό το: "Περιπτ. δ’ - Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης - 20%", δηλαδή θεωρώ ότι περιλαμβανει όλες τις "αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περ. δ' της παραγράφου 1 (αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες)" που έχουν συντελεστή 20% [σχετ. ΠΟΛ.1120/2014] Οπότε πάντα κατά την γνώμη μου σε επίπεδο παραστατικού θα είναι: ή σε επίπεδο γραμμής (θέλουμε να βάλουμε τον φόρο σε επίπεδο γραμμής): Σημείωση: Το θέμα είναι ότι αν ο φόρος μπει σε επίπεδο παραστατικού "χτυπάει" (και δεν βρίσκω τον λόγο) και βγάζει μήνυμα ότι το ποσό εξόφλησης δεν είναι ίδιο με την συνολική αξία στα σύνολα του παραστατικού. Ενώ δεν συμβάινει το ίδιο αν ο φόρος μπει σε επίπεδο γραμμης (αφού πλέον συμφωνεί με τον κανόνα της Α.1138/2020 στο Άρθρο 3 "ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ", στην παράγρ. 2 αναγράφει: "δ) Στοιχεία συναλλαγής: Συνολική Αξία Παραστατικού = Καθαρή αξία + Φ.Π.Α. - Παρακρατήσεις + Λοιποί Φόροι +Τέλη Χαρτοσήμου + Λοιπά Τέλη - Κρατήσεις υπέρ Λοιπών Φορέων του Δημοσίου."
    1 point
  40. Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου ως προς αυτό που λέει ο λογιστής σου (βέβαια δεν είμαι λογιστής, με ότι βαρύτητα αυτό έχει) ... αλλά τις έχω τις αμφιβολίες ... Χρήσιμο λοιπόν θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό. Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση στο κομμάτι που αφορά ΚΑΙ την έκδοση ΚΑΙ την αποστολή στο MyDATA, δηλαδή από που προκύπτει ότι πρέπει να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα/π.χ. excel" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον ΚΑΙ να εκδίδουν τα τιμολόγιά μας ΚΑΙ να συνδέονται για να αποστέλλουν τα στοιχεία στο mydata (που τώρα τα έχουμε είτε χειρόγραφα, είτε σε excel, word, οτιδήποτε) ? Δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που πρέπει να έχεις εσύ για να γίνεται η επικοινωνία/καταχώρηση (ή και έκδοση) από εσένα στο γραφείο και να επικοινωνεί άμεσα με το εμπορικό/λογιστικό του λογιστή σου, προκείμένου να τα λάβει και να ολοκληρώσει αυτός την διαδικασία ... χαρακτηρισμό..και αποστολή στο mydata. Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού (όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€ ΚΑΙ έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά. [Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο] Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην "καταχωρητική" διαδικασία. Αναφέρομαι ότι από που προκύπτει ότι ΚΑΙ η "εκδοτική" διαδικασία (για πάνω από 50 παραστατικά) πρέπει να γίνεται από κάποια εφαρμογή που ΚΑΙ να εκδίδει ΚΑΙ να αποστέλει στο Mydata ? Επίσης δεν αναφέρομαι στο "ηλεκτρονικό τιμολόγιο" (άλλο είναι το "ηλεκτρονικό τιμολόγιο" άλλο είναι η "ηλεκτρονική τιμολόγηση"). Το "ηλεκτρονικό τιμολόγιο" (είτε μέσω μιας απλής "τιμολογιέρας" που έχουμε φτιάξει εμείς στο excel, είτε ως κάποιον άλλο ηλεκτρονικό μορφότυπο π.χ. αρχείο pdf, word, κλπ) υπάρχει ως δυνατότητα από έναρξης των ΕΛΠ, από το 2014. Επίσης στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει αν έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ ΚΑΙ να τα καταχωρούμε απευθείας στην "τιμολογιέρα", ΚΑΙ να εκδίδουμε από εκεί το τιμολόγιο ΚΑΙ αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata.
    1 point
  41. Συναδελφικά πάντα, καλό είναι να μην διαγράφουμε τελείως την ανάρτηση που κάνουμε (αλλά να κάνουμε διακριτή διαγραφή, διότι όποιοι μετά σχολιάζουμε φαινόμαστε σαν να μετέχουμε σε μυστικιστικές εμπειρίες, και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με το υπερβατικό. 😀
    1 point
  42. Στα παραπάνω ερωτήματα θα ήθελα να προσθέσω κι άλλο ένα: Όταν αποπερατωθεί το έργο δεν μπορώ να ενημερώσω τον φάκελο της άδειας με νέο ΣΔΑ??? Έτσι δεν θα είναι πιο εύκολο να ολοκληρωθεί με ορθό τρόπο η διαδικασία και να μου επιστραφεί η εγγυητική επιστολή?
    1 point
  43. "ναι καλημέρα ο κύριος Μηχανικούλης?" Ναι ο ίδιος ποιος είναι? "Γεια σου συνάδελφε είμαι η Μηχανικάρα. Μου ηρθε μια δήλωση σου για έλεγχο. δεν καταλαβαίνω τι έκανες," άκου, είχα κάνει αυτοψία επί 4014, αλλά την υπαγωγή στο 4178, και μετά για να κάνει συμβόλαια το έβαλα στον 4495, αλλά είχα κάνει οριστική πριν την εγκύκλιο, Μετά το ξαναάνοιξα, δν κατάλαβα αν έπρεπε να αλλάξω κάτι ή όχι, διάβαζα ξανδιάβαζα και είπα ας το έτσι βρε αδερφε.ακόμα ψάχνω το πελάτη εν τω μεταξύ να με πληρώσει.... "Α.Τώρα μάλιστα.Κατάλαβα. Αντε καλές δουλειές".
    1 point
  44. Στο δήμο Αχαρνών εχει γίνει τροποποίηση σχεδίου και εχει γίνει άρση απολλοτρίωσης στο οικόπεδο μου στο οποίο εχει οριστεί οικοδομική γραμμη 3,00μ. περιμετρικα Κατά τις 3 πλευρές του το οικόπεδο συνορευει με κοινόχρηστο χώρο.Η οικοδομή μου πρέπει να απέχει Δ(4,60μ) ή να περιοριζεται στις οικοδομικες γραμμές των 3,00μ που μου δίνεται με την τροποποίηση στις πλευρές που συνορευει με κοινοχρηστο?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.