Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/04/2021 in Δημοσιεύσεις
-
Συμφωνα με την εγκυκλιο 995/231/4.2.1988 της διευθυνσης Γ4/β του υπεχωδε βασει της οποιος εγινε αποδεκτη η υπ.' αριθμ. 1/88 γνωμοδοτηση της νομικης διευθυνσης του υπεχωδε για να θεωρηθει ενε γηπεδο που βρισκεται στη ζωνη πολεων ή στη ζωνη οικισμου προ 1923 και προυπαρχει της 24.4.1977, ως αρτιο και οικοδομησιμο πρεπει τουλαχιστον 2000 τ.μ. του γηπεδου αυτου να βρισκονται μεσα στη ζωνη. Αρ.Γνωμ-1/88 Σχετικά με το υπ' αρ.Εγγρ-76825/14945/87 σας, που αναφέρεται στην αρτιότητα γηπέδου εντός της ζώνης των πόλεων κλπ., σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά το Αρθ-1 του ΠΔ/24-3/5-5-85 "Τροποποίηση όρων και περιορισμών δόμησης των γηπέδων των κειμένων εντός των ρυμοτομικών σχεδίων κλπ.". "Οι όροι και περιορισμοί δόμησης των γηπέδων των κειμένων εκτός των ρυμοτομικών σχεδίων των πόλεων, κωμών και οικισμών, ή εκτός των ορίων των νομίμως υφισταμένων προ του έτους 1923 οικισμών των στερουμένων ρυμοτομικού σχεδίου, που καθορίστηκαν με το από ΠΔ/6-10-78 (ΦΕΚ-538/Δ) ως ισχύει τροποποιούνται ως εξής: 1. α) Ελάχιστον εμβαδόν γηπέδου 4000 μ2. β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται:Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2. 2. Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24-4-77 ημέρα δημοσίευσης του ΠΔ/5-4-77 (ΦΕΚ-133/Δ) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2.........". ΙΙ. Η παρ.2 εδαφ.α του παραπάνω άρθρου ρυθμίζει την αρτιότητα των γηπέδων που είχαν κατά την 24-4-77 εμβαδόν τουλάχιστον 2000 μ2, και που βρίσκονται μέσα στη ζώνη πόλεων, οι όροι δόμησης των οποίων διέπονται κατά τα λοιπά από τις διατάξεις του ΠΔ. αυτού, που αναφέρονται γενικά στην εκτός ρυμοτομικού σχεδίου κλπ. δόμηση. Πάντως κατά τη διάταξη αυτή προυποτίθεται ότι ολόκληρο το γήπεδο βρίσκεται μέσα στη ζώνη αυτή ή τουλάχιστο μέσα σ' αυτή βρίσκεται τμήμα του γηπέδου που είχε κατά την 24-4-77 το παραπάνω εμβαδόν, γιατί και στη περίπτωση αυτή πρέπει, κατά τη γνώμη μας, να θεωρηθεί ως προς την αρτιότητα του όλου γηπέδου, κατά τις ειδικές αυτές διατάξεις, ότι τούτο κείται εντός ζώνης. Αντίθετα αν το γήπεδο κατά ένα τμήμα μικρότερο των 2000 μ2, βρίσκεται μέσα στη ζώνη ενώ το υπόλοιπο κείται εκτός ζώνης και εκτός εγκεκριμένου σχεδίου, δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση αυτή του νόμου, γιατί στη περίπτωση άυτή δεν έχουμε γήπεδο εντός ζώνης του ως άνω εμβαδού, ενώ εξάλλου από το ότι τμήμα του γηπέδου με εμβαδόν μικρότερο των 2000 μ2, βρίσκεται μέσα στη ζώνη αυτή δεν προσδίδεται σε όλο το γήπεδο η ιδιότητα του γηπέδου που κείται μεσα σ' αυτή, για να συνυπολογίσουμε στο παραπάνω εμβαδόν και τμήμα του γηπέδου που κείται έξω από τη ζώνη.3 points
-
Ναι! Ακόμα δεν τελείωσε η έκδοση της άδειας, αλλά μετά από συζητήσεις με τους υπάλληλους θα προχωρήσει κανονικά. Δέχτηκαν το πλάτος της σκάλας (1,40μ), με τη λογική ότι μπορεί να εγκατασταθεί αναβατόριο, δέχτηκαν να μην προσμετρήσει ο διάδρομος με το πλατύσκαλο, αρκεί να είναι 1,50μ και πάνω (ώστε να κανει πλήρη περιστροφή ένα καροτσάκι). Για να δεχτούν το υπόλοιπο τμήμα του ορόφου ως σοφίτα, ήθελαν διαφοροποίηση στο ύψος του πατώματος (λογικό) οπότε πρόσθεσα δύο σκαλοπάτια από τη μία πλευρά δίπλα στη σκάλα κι έκανα μία εσοχή για τις δυο πόρτες των παιδικών δωματίων. Και αφού καταργήθηκε το μέσο υψος 2,20 για να μην προσμετράνε τα τετραγωνικά της σοφίτας, δεν είχαμε πρόβλημα ούτε με την στέγη. Με τον ΗΧ δεν είχα πρόβλημα.3 points
-
Η απάντηση από την Ομάδα υποστήριξης του Προγράμματος "Εξοικονομώ-Αυτονομώ": "Καλησπέρα σας. Η αίτηση σας αυτή την στιγμή, εφόσον δεν έχετε ανεβάσει ακόμα το Παράρτημα ΧΙ (De Minimis), βρίσκεται στην Κατάσταση 03.β, μετά την υποβολή του συγκεκριμένου δικαιολογητικού θα μεταβείτε στην κατάσταση 03.α (πάλι). Στην συνέχεια η αίτηση σας θα μεταβεί στην κατάσταση 03.ε, όπου θα σας δίνεται η δυνατότητα υποβολής των δικαιολογητικών που προαναφέρατε. Οπότε θα περιμένετε μέχρι να ξανανοίξει η πλατφόρμα. Ευχαριστούμε για την επικοινωνία."2 points
-
Εφόσον υπάρχει σύνδεση με τη ΔΕΗ, η αποσύνδεση και εγκατάσταση αυτόνομου ΦΒ συστήματος, είναι οικονομικά ασύμφορη, και δεν πρόκειται ποτέ να κάνει απόσβεση (ειδικά αν οι υπολογισμοί γίνουν με τιμές κάποιου άλλου παρόχου... ("νυχτερινό" όλο το 24ωρο, κλπ)2 points
-
Άρα ήταν μια αυθαίρετη απαίτηση που επιβεβαιώθηκε με τη σύμφωνη αυθαίρετη γνώμη άλλης αυθαιρετούσας ΥΔΟΜ ... Κάποιος έλεγε "μεγάλη σύγχυση, ωραία κατάσταση !". Για να τους απαντήσεις επί της απαίτησης (και για να διευκολύνεις νόμιμα την υπόθεσή σου) ρώτησέ τους : "και αν δεν το έλεγα όροφο, το άφηνα όλο σοφίτα και προσμετρούσα τα παραπάνω από το 50% τετραγωνικά στο ΣΔ ? δεν θα κέρδιζα περισσότερη επιφάνεια και μάλιστα με λιγότερη φασαρία για να υπολογίζω κλιμακοστάσια και διαδρόμους ?". υγ. Είναι βέβαιο ότι αρχιτεκτονικά και κατασκευαστικά θα σου βγει καλύτερη κάτοψη ...2 points
-
Στο τέλος της διάταξης για την κατηγορία 3, αναφέρεται ότι "σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παρ. 5 του άρθρου 100, με την επιφύλαξη της περ. ιστ΄, για την οποία εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις υπολογισμού του προστίμου του ίδιου άρθρου". Πρόκειται για τον αναλυτικό προϋπολογισμό (όπως αναφέρεται στο φόρουμ) και -προφανώς- έχεις μία τέτοια παράβαση. Διάβασε την παράγραφο και θα καταλάβεις.2 points
-
2 points
-
@yanniskr<>Ελέγχεις την ιδιοκτησία δηλαδή το διαμέρισμα. Οι αυθαιρεσίες που αναφέρεις δεν είναι κατηγορίας 4.2 points
-
Η απάντηση είναι θετική και στα τρία ερωτήματά σου. Δεν λαμβάνεται υπόψιν η μη κατασκευή τμήματος του πρώην γκαράζ και νυν αποθήκης.1 point
-
Ωραία αφού απάντησαν να ξέρουμε πως θα το χειριστούμε Ευχαριστούμε για την ενημέρωση @vagom1 point
-
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχόλιου του @kan62, και όσον αφορά την πρόταση του νέου ΝΟΚ (ν. 4759/20) που γράφει: «Δύναται, η επέκταση του δαπέδου της προσμετρώντας την επιφάνεια πλέον του 50% στον σ.δ» Καταλαβαίνω πως αφού επιτρέπεται η επέκταση του δαπέδου της σοφίτας, άρα επιτρέπεται και να είναι συνεπίπεδη με όροφο. Διαφορετικά πώς αλλιώς μπορείς να επεκτείνεις το δάπεδο της σοφίτας αν δεν είναι συνεπίπεδη? 😊1 point
-
Δουλεύω zwcad και είχα δοκιμάσει και το progecad. Τεράστια διαφορά σε αρχεία που είχαν μέσα χάρτες κλπ. και στον χρόνο που ήθελε να τα ανοίξει το κάθε ένα αλλά και γενικά στην εμπειρία/ταχύτητα χρήσης.(Με 10 στο Autocad το zwcad του βάζω 7 και στο progecad 3). Το gstarcad δεν έτυχε να το δοκιμάσω. Αν έχεις κάποια συγκεκριμένη απορία πες μου μήπως και μπορώ να βοηθήσω !1 point
-
Το κλειδί για όλα αυτά είναι η ημερομηνία υπαγωγής, δλδ η ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου. Αν είναι < 30/9, πάς με το 0%, ότι αλλαγές και όποτε τις κάνεις. Όταν είναι σε υπαγωγή δεν δουλεύει ο υπολογισμός προστίμου. Αν όμως κάνεις μια μεταβολή μπορείς να ξανακάνεις υποβολή και υπολογίζει εκ νέου πρόστιμα και δόσεις (μάλιστα κρατάει και την επιλογή που είχες κάνει για τον τρόπο πληρωμής, οπότε αν είχες επιλέξει εφάπαξ πληρωμή και προσθέσεις 1000€ πρόστιμο, θα σου βγάλει νέο παραβολάκι 800€). Αυτό μπορείς να το κάνεις _όσες φορές θες και με ότι μεταβολή προστίμου θες_ , εναλλακτικά μπορείς να πατάς υπαγωγή να σημειώνεις τα νέα πρόστιμα και να ακυρώνεις. Αν πατήσεις υπαγωγή χωρίς να έχεις κάνει αλλαγές, πάει σε οριστική υπαγωγή, όπου πλέον δεν μπορείς να κάνεις μεταβολές, παρά μόνο με αίτημα και 10€ αλλά υπάρχει όριο +/- 20% στη μεταβολή του προστίμου (παραπάνω θέλει ΣΥΠΟΘΑ, γιατί Ελλαδιστάν). Ντάξει ρωτάει κανά δύο φορές αν είσαι σίγουρος, οπότε δύσκολο να κάνεις οριστική κατά λάθος. Αν η ΥΔ δεν είναι εντός πρασιάς (ή αν ειναι εντός αλλά κάτω απο 20εκ), όχι. Με την καμμία. Πέρα από όλα τα παραπάνω διαδικαστικά, αυτό έχει ενδιαφέρον (λέμε τώρα), αφού δεν προβλεπόταν πρασιά όταν συντελέστηκε η αυθαιρεσία, γιατί να τη χρεώσεις; Όσο αφορά στο πρόστιμο δεν έχει διαφορά, όσο αφορά στην κατηγορία όμως, ο νόμος λέει ότι μπορείς να πας με τα τότε ή με τα τώρα. Επειδή δεν αλλάζει κάτι στο πρόστιμο μπορείς να το πας κατ5, να κλωτσήσεις το τενεκεδάκι παρακάτω 30 χρόνια και να αποφύγεις το μεσανατολικό σε πιθανό έλεγχο. Αυτά.1 point
-
Ο δικηγόρος σας ξέρει καλύτερα.... Έχετε απομείωση στην περιουσία σας, υφίσταται πλέον πρόβλημα στατικής επάρκειας στο ακίνητό σας και ουδείς γνωρίζει τη συμπεριφορά του σε περίπτωση σεισμού, υφίσταται καταπάτηση κοινόχρηστου χώρου κ.λπ. Μπορείτε αφενός μεν να επιδιώξετε την κατεδάφιση των αυθαίρετων διαμερισμάτων, αφετέρου δε να διεκδικήσετε αποζημιώσεις κ.λπ. Σας το ξαναέγραψα, "αλά μπρατσέτα" έναν έμπειρο μηχανικό και έναν εξίσου εξειδικευμένο δικηγόρο... Θα σας κοστίσει, αλλά όχι μόνο θα τους τρέχετε μέχρι το Βόρειο Πόλο, αλλά (για να το χοντρύνω λίγο, ήθελα να το αποφύγω δημοσίως κ.λπ.) θα τους καταλογιστούν αποζημιώσεις και σοβαρές ποινικές ευθύνες!!!1 point
-
Από ότι φαίνεται θα θέλουν να εξετάσουν πρώτα αν ικανοποιείται η συνθήκη De Minimis, έτσι ώστε σε αρνητική περίπτωση να μην ανεβαίνουν τζάμπα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά. Φαντάζομαι θα τα ζητήσουν στο επόμενο βήμα.1 point
-
thank you guys, αλλά η αλήθεια είναι ότι έτσι μάλλον έχουν τα πράγματα. Θα προσπαθήσω να τεκμηριώσω την άποψή μου με παράθεση της νομοθεσίας όπως την έχουν γράψει όποιοι βλαμμένοι με αδυναμία ορθής σύνταξης την έγραψαν, κ ελπίζω να την έχω καταλάβει σωστά.1 point
-
Ναι οι ειδικές περιπτώσεις άνοιξαν χθες σε μένα . Και εγώ αναρωτηθηκα ως προς τα δικαιολογητικά που πρέπει να ανεβουν .. Μου έκανε εντύπωση που ζητάει μόνο την ΥΔ 🤔🤔 Δοκίμασα όμως να ανεβάσω και άδειες και ανέβαιναν κανονικά , οπότε σκέφτηκα να βάλω άδειες ,τακτοποιήσεις δεη κτλ και εάν είναι περιττά δε πειράζει.. το θέμα είναι να μη μας κάνουν παρατήρηση αργότερα και καθυστερούν ακόμη περισσότερο οι ειδικές περιπτώσεις1 point
-
Κι όμως! Στη συζήτηση, λέγαμε ότι ο νόμος λέει ξεκάθαρα ότι "δεν προσμετρά έως 25τμ ανά επίπεδο και ανά κλιμακοστάσιο σε κάθε αυτοτελή ανεξάρτητη ιδιοκτησία, συμπεριλαμβανομένων των πλατύσκαλων, των διαδρόμων και των χώρων αναμονής ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων." Οπότε δεν τίθεται ζήτημα. Και αν θες τη γνώμη μου, καλώς έγινε αυτή η ευκολία, διότι έχει τύχει σε γνωστό μου συνάδελφο να έχει ο πελάτης παιδί σε αμαξίδιο, οπότε οι διάδρομοι "έτρωγαν" τετραγωνικά από τους υπόλοιπους χώρους του σπιτιού για να μπορεί να κινείται άνετα το παιδί, και φυσικά μετρούσαν στο ΣΔ, κάνοντας τους κύριους χώρους μικρότερους.1 point
-
1 point
-
Ναι στην καταγγελία στην πολεοδομία, αλλά απαιτείται και δικαστική απόφαση κ.λπ. Δεν δύναται να νομιμοποιηθούν!!! Συμβουλευτείτε έναν έμπειρο μηχανικό μαζί με έναν εξίσου έμπειρο δικηγόρο. Θα κοστίσει, αλλά στο τέλος θα βγείτε κερδισμένη... Μπορείτε να τους τρέχετε μέχρι το Βόρειο Πόλο....1 point
-
πού γινεται χρηση του ορου "μονιμη εγκατασταση"??? «5. Για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων τα οποία περιλαμβάνουν περισσότερες από μία οριζόντιες ιδιοκτησίες, οι αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των συνιδιοκτητών για την αλλαγή του συστήματος κεντρικής θέρμανσης και τη σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου ή την εγκατάσταση συστήματος τηλεθέρμανσης ή γεωθερμίας ή αντλιών θερμότητας ή άλλου συστήματος θέρμανσης λαμβάνονται, εφόσον προκύπτει ότι η πιο πάνω αλλαγή βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητα του κτιρίου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Ε.Ν.Α.Κ.1 point
-
@Arche έχω την άποψη ότι με τις αλλαγές νομοθεσίας που έχουν έρθει δίνονται δώρα σε όσους συναδέλφους έχουν την εμπειρία να διαβάζουν το νόμο πίσω από τις γραμμές (read between the lines που λένε και οι σάξωνες) ενώ σε αυτούς που δεν έχουν αυτή την ικανότητα, η νέα νομοθεσία που ανοίγει τα χέρια των μηχανικών-κηπουρών τους φέρνει σε αδιέξοδα. Επομένως για κάποιους είναι εύκολο, για άλλους είναι δύσκολο. Σύνταξε και ενημέρωσε ταυτότητα κτιρίου, πάρε το παντεσπάνι σου, δώσε και τις ευχές σου και πάρε και την καλημέρα μου. Γράψε και στα παπάρια σου τί λέει το άρθρο 29 του Ν.4495/2017 και στείλτους όλους στο διάολο, εκεί που ανήκουν.1 point
-
Η μελέτη σας έγινε δεκτή από την Υδομ, δηλαδή έγινε δεκτό ότι δεν προσμετρούνται στον συντελεστή δόμησης τα τετραγωνικά του κλιμακοστασίου συμπεριλαμβανομένων του πλατισκαλου των διαδρομων κλπ Σύμφωνα με τον νέο ΝΟΚ;1 point
-
Εστιατόριο μόνο για τους εργαζόμενους και μόνο μετά από έγκριση του Ανάπτυξης (για την οποία πολύ αμφιβάλλω να την πάρεις αν εννοείς 200 τ.μ εστιατόριο)1 point
-
1 point
-
Δημήτρη, σύμφωνα με τις τελευταίες τροποποιήσεις του ΝΟΚ, η επικαλύψεις του δώματος δεν προσμετρώνται στο ύψος του κτηρίου (ορισμοί : "Ύψος κτιρίου σε κάθε σημείο είναι η κατακόρυφη απόσταση από το σημείο τομής της όψης του κτιρίου με το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος έως τη στάθμη της τελικής άνω επιφάνειας του τελευταίου ορόφου στη θέση αυτήν, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η μόνωση και η επίστρωση-επικάλυψη. "). Αυτό με οδηγεί στο βολικό συμπέρασμα, ότι δεν συμπεριλαμβάνουμε τις επικαλύψεις και στον όγκο. Είναι όμως έτσι ?1 point
-
Αν έχει γίνει πριν το '11 κάντε μία υπαγωγή στον ν.4495/17 για αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια (και ότι άλλο έχει) και το θέμα λήγει εκεί. Λογικά έτσι θα μπορέσει να αλλάξει και την ΔΕΗ, η ΥΔΟΜ δεν βλέπω λόγο να χρειάζεται να ενημερωθεί για κάτι.1 point
-
Συνάδελφοι, όπως προανέφερα, η αρτιότητα και η οικοδομησιμότητα αναγράφονται στο σχέδιο και βεβαιώνονται ενυπογράφως, δεν χρειάζεται να ξαναγραφτούν τα ίδια πράγματα υπό μορφή δήλωσης. Δεν προστίθεται κάποια βαρύτητα ή κύρος στο τοπογραφικό. Η δήλωση 651 απαιτείται μόνο για τα συμβόλαια, όπως εξήγησε πολλάκις και ο συνάδελφος Didonis. Όσο για το αν μπερδεύω το τοπογραφικό με το διάγραμμα δόμησης, μακάρι να ήμουν ξανά νέος που μόλις έχει αποφοιτήσει και ας τα μπέρδευα.1 point
-
Η Α.Θ. πρέπει να εγκαθίσταται σε χώρο με ανεμπόδιστο εξαερισμό, δηλαδή να υπάρχει ανεμπόδιστη παροχή αέρα θερμοκρασίας εξωτερικού περιβάλλοντος. Αν εγκατασταθεί σε υπόγειο, ο κρύος - βαρύτερος αέρας, που βγάζει το χειμώνα, θα εγκλωβιστεί χωρίς δυνατότητα ανανέωσης με αέρα θερμοκρασίας περιβάλλοντος.1 point
-
1 point
-
Ο ηλεκτρολόγος που ήρθε δεν ήξερε ή δεν ήθελε να ασχοληθεί για κάποιο λόγο. Κάλεσε άλλον... (με τηλεδιάγνωση...δεν γίνεται τίποτα)1 point
-
Οι οδηγίες του ηλεκτρολόγου είναι σωστές και δεν υπάρχει κάτι άλλο να σου πεί κάποιος. Όμως η αναγνώριση των καλωδίων και η σωστή σύνδεση, απαιτεί κατάλληλο όργανο και κυρίως γνώσεις ηλεκτρολόγου. Από ότι φαίνεται δεν τα διαθέτεις, οπότε καλό είναι να καλέσεις ηλεκτρολόγο.1 point
-
Οι όροι δόμησης για τους παραδοσιακούς οικισμούς του Πηλίου έχουν αλλάξει το 2020. Ένας μηχανικός της περιοχής θα σας ενημερώσει.1 point
-
Σωστά @sof2, σε ακίνητα με αυθαιρεσίες δεν μπορεί να δημιουργηθεί ηλεκτρονική ταυτότητα. Για το θέμα της συναίνεσης ως προς την τακτοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 98, παράγραφος 4 του Ν 4495: Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου [...] μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 99 επ., ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι ουσιαστικά η ηλεκτρονική υποβολή εγγράφων και σχεδίων του ακινήτου που ήδη έχουν δημιουργηθεί.1 point
-
Η ηλεκτρονική ταυτότητα θα συνοδεύει το κτίριο σε διάφορες περιπτώσεις (π.χ. αγοραπωλησία). Δεν τίθεται θέμα πρωτιάς @sof2, συμπεριλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα όταν χρειάζεται.1 point
-
Όπως είναι λογικό, το τι πληρώνει το κάθε διαμέρισμα κάθε φορά, εξαρτάται (εκτός των άλλων) και από τι πληρώθηκε το βυτιοφόρο (τιμή λίτρου x ποσότητα). Αν υπήρχε τέτοια συσκευή, πώς θα τα "μάντευε" αυτά? Εκτός αν τα πληκτρολόγούσε κάποιος, κάθε φορά, σε κάθε συσκευή διαμερίσματος...., αλλά αυτό γίνεται πολύ πιό εύκολα, σε ένα excel!1 point
-
Από το άρθρο 11 του ΝΟΚ μόνο οι χώροι στάθμευσης του ιγ στον ακάλυπτο και οι κατασκευές του άρθρου 19 (πάνω από το μέγιστο ύψος) δεν έχουν εφαρμογή. Όλα τα άλλα επιτρέπονται ...1 point
-
3,55*5,10=18,10 και 8,10*10,50=85,05 / 5 = 17,01 < 18,10 --> μικραίνει το έρκερ περίπου 1,10 τμ ή μεγαλώνει η όψη 1,10*5=5,50 τμ1 point
-
1 point
-
Γνωμη μου ειναι οτι, δεν μεταβιβαζεις κτισματα, αλλα αδομητο οικοπεδο, με αναγραφη της αδειας κατεδαφισης στο συμβολαιο και ολα τα λοιπα που θα γραψει ο συμβ/φος. Αυτο σου λεει η εν ισχυ αδεια κατεδαφισης. [αντιγραφο της αδειας θα επισυναφθει στην δήλωση ΦΜΑ στην ΔΟΥ, για να μην φορορολογηθουν τα κτισματα. Θα υπαρξει και έλεγχος] Για το τυπικο, μιληστε με τον συμβ/φο1 point
-
οταν υπαρχει αδεια κατεδαφισης σε ισχυ, δεν απαιτειται ΠΕΑ. https://www.buildingcert.gr/nomiko_plaisio/egkyklios_symbolaiografwn.pdf1 point
-
Παρ'όλα αυτά,είναι μια σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών που συνεχίζει να ισχύει.Άρα,η λογική μου,μου λέει ότι ο καθένας θα πουλήσει την οριζόντια του με την βεβαίωση της. Το θέμα φυσικά χρήζει και συνεννόησης-επιβεβαίωσης με τον συμβ/φο.1 point
-
Το άρθρο 17 αναφέρεται σε κατασκευές στους ακάλυπτους χώρους, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μετράνε στην κάλυψη. Επομένως εφόσον υπάρχει περιθώριο, προσμετράται.1 point
-
Άρθρο 11, παρ. 6. Στο συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται: στ. Η επιφάνεια έως και δύο ανοικτών κλιμακοστασίων εφόσον εξυπηρετείται στάθμη ορόφου έως 7,50 μ. από το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος στη θέση αυτή. Στο Άρθρο 12, παρ. 4 καθορίζονται οι επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στην κάλυψη. Η περίπτωση στ δεν περιλαμβάνεται σε αντίθεση με άλλες της παραγράφου 6 του άρθρου 11. Άρα μετράει στην κάλυψη και όχι στη δόμηση.1 point
-
1 point
-
@mechgiann Η παροχή υπηρεσιών προς επιτηδευματίες θεωρείται χονδρική. Οπότε πρέπει να επιλέξεις τον πρώτο χαρακτηρισμό.1 point
-
Αν και το έχω ξαναγράψει αλλά δυσκολέυομαι να το βρώ. Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου (δεν είμαι λογιστής) ... αλλά τις έχω ... Χρήσιμο θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό. Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση (δηλαδή να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον να συνδέονται και να αποστέλλουν σε real-time τα στοιχεία στο mydata) ?. Και η τεκμηρίωση αυτών που γράφω: α) Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιoούμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ αλλά κάποιο ERP δικό μας ή μέσω του λογιστή, είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε: ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€ ΚΑΙ (ταυτόχρονα) έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά. [Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο]. Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην καταχωρητική διαδικασία. β) Παρ' όλα αυτά στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", για όσους δυνητικά θέλουν να έχουν αυτό το "Real-time", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ να τα καταχωρούμε απευθείας στην πλατφόρμα αυτή και να εκδίδουμε/τυπώνουμε από εκεί το τιμολόγιο και αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata. Υπάρχει σχετική αναφορά στο διάστημα από το 01:18:50-01:28:30 λέει τα σχετικά και κάνει και την παρουσίαση. Ίσως το ετοιμάζουν και αυτό, αφού στην σελίδα της ΑΑΔΕ αναγράφει: "myDATA: Εκτός λειτουργίας από τις 17:00 του Σαββάτου 16/01 ως τις 22:00 της Κυριακής 17/01 λόγω εργασιών αναβάθμισης" γ) Η υποχρεωτική σε real-time υπάρχει σε δύο μόνο περιπτώσεις σύμφωνα με το ΚΦΕ (ν.4172/2013, άρθρο 71.ΣΤ.) εφόσον τα δεδομένα διαβιβάζονται μέσω των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. για τις οντότητες που έχουν επιλέξει διαβιβάζουν τα δεδομένα μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP), και διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής. Αντίθετα η υποχρέωση είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν για τις οντότητες που διαβιβάζουν τα οριζόμενα δεδομένα μέσω ειδικής φόρμας (εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που έγραψα παραπάνω) καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε. δ) Και δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που θα στήσεις (που θα σου πει ο λογιστή σου) για να επικοινωνεί/συνδέεται με το δικό του εμπορικό/λογιστικό απλά και μόνο για να του στέλνεις τα στοιχεία των παραστατικών σου απευθείας στο δικό του (αλλά και δυνητικά να τυπώνεις τα παραστατικά που κόβεις), και να αναλάβει εκείνος μετα υπόλοιπα (χαρακτηρισμό και αποστολή στην ΑΑΔΕ). Αυτό για να μην μπαίνει κάθε φορά με τους κωδικούς σου στην ειδική παλτφόρμα της ΑΑΔΕ που ανέφερα παραπάνω και να καταχωρεί τα παραστατικά όπως του τα δίνεις. Αλλά και πάλι δεν προκύπτει ούτε εκεί η υποχρέωση τόσο για το πλήθος όσο και για το real-time διότι στην περίπτωση αυτή είναι μεταξύ εσένα και του λογιστή). Είναι καθαρά για διευκόλυνση του λογιστή να χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα (το δικό του) για όλους τους πελάτες του και για να αποφέυγονται πιθανά λάθη. Οπότε μάλλον σε αυτό αναφέρονταν ο λογιστή σου (στην προμήθεια κάποιου προγραμματος που θα σου πει ο λογιστής για να επικοινωνείς με το δικό του πρόγραμμα και όχι ΕΣΥ άμεσα με την ΑΑΔΕ) όπου έμεσα προκύπτει για εσένα το Real-time (αλλά είναι ανεξάρτητο αυτό από το πλήθος των παραστατικών) ΤΕΛΟΣ, πάλι δεν είμαι λογιστής και να κάνω λάθος (αν και δε νομίζω να πέφτω τόσο πολύ έξω) και συγνώμη για την έκταση του κειμένου. edit: Τελικά το βρηκα που το είχα ξαναγράψει το παραπάνω. Ηταν "κάτω από την μύτη μου" στην προηγούμενη ακριβώς σελίδα, σε σχεδόν ίδιο ερώτημά σου. Γιατι δεν τον ρωτάς (όπως και τότε σου είχα γράψει) να σου πει που προβλέπεται αυτό που σου λέει. Θα βοηθήσεις αρκετά στο forum. Εκτός αν έχεις καταλήξει ότι όντως ισχύει αυτό που σου είπε ο λογιστής, οπότε αγνόησε τα παραπάνω και απλά σε ενδιαφέρει το ερώτημά σου αν οπότε και το επαναφέρω για να τοποθετηθεί κάποιος συνάδελφος.1 point
-
Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'. Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου 1, και 3% της παραγράφου 2 (όπως φαίνεται και στο: "myDATA Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ Αναλυτική περιγραφή λειτουργίας Έκδοση 0.5 – Αύγουστος 2019". Απλά για το 20% δεν μπορούσαν να γράψουν ως λεκτικό: "αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα και για αμοιβές δικηγόρων, πέραν της ελάχιστης, που αφορούν γραμμάτια προείσπραξης και καταβάλλονται από φορείς εκτός των δικηγορικών συλλόγων" ή το: "για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό" και κράτησαν ως λεκτικό το: "Περιπτ. δ’ - Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης - 20%", δηλαδή θεωρώ ότι περιλαμβανει όλες τις "αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περ. δ' της παραγράφου 1 (αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες)" που έχουν συντελεστή 20% [σχετ. ΠΟΛ.1120/2014] Οπότε πάντα κατά την γνώμη μου σε επίπεδο παραστατικού θα είναι: ή σε επίπεδο γραμμής (θέλουμε να βάλουμε τον φόρο σε επίπεδο γραμμής): Σημείωση: Το θέμα είναι ότι αν ο φόρος μπει σε επίπεδο παραστατικού "χτυπάει" (και δεν βρίσκω τον λόγο) και βγάζει μήνυμα ότι το ποσό εξόφλησης δεν είναι ίδιο με την συνολική αξία στα σύνολα του παραστατικού. Ενώ δεν συμβάινει το ίδιο αν ο φόρος μπει σε επίπεδο γραμμης (αφού πλέον συμφωνεί με τον κανόνα της Α.1138/2020 στο Άρθρο 3 "ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ", στην παράγρ. 2 αναγράφει: "δ) Στοιχεία συναλλαγής: Συνολική Αξία Παραστατικού = Καθαρή αξία + Φ.Π.Α. - Παρακρατήσεις + Λοιποί Φόροι +Τέλη Χαρτοσήμου + Λοιπά Τέλη - Κρατήσεις υπέρ Λοιπών Φορέων του Δημοσίου."1 point
-
εχεις ενα κοντεινερ, ενα κουτι που εχει μεσα διαφορα "κουτια" Απαιτειται τακτοποιηση ή αλλοιως η απομακρυνσή του. Οταν πηγες εσυ το ειχε απομακρυνει.1 point
-
Η ΥΔΟΜ δεν ελέγχει ούτε το ΣΔΑ ούτε τι ποσότητες παραδίδεις. Την ενδιαφέρει μόνο ότι συνεργάστηκες με εγκεκριμένο φορέα διαχείρισης και τους παρέδωσες τα όσα απόβλητα προέκυψαν στο έργο που προφανώς δεν μπορείς να ξέρεις πόσα θα είναι εξ αρχής. Εκτός σου λέω αν οι ποσότητες που θα γράψεις ή/και θα παραδώσεις είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας Πιθανότατα μπορείς να ενημερώσεις το φάκελο αλλά θεωρώ πως δεν έχει κανένα νόημα. Όπως ξαναείπα το ίδιο το ΣΔΑ γράφει ότι είναι εκτίμηση των ποσοτήτων που θα προκύψουν1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-