Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      9.052


  3. CybEng

    CybEng

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      71


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.998


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Το πιο σημαντικό όμως είναι να ΜΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ διαφορές στην θέση και στο σχήμα του άξονα που χωρίζει τις 2 κάθετες μεταξύ τους. Για την αποτύπωση του περιγράμματος του 2ου κτιρίου της καθέτου αν έχεις πρόσβαση να το μετρήσεις καλό και χρήσιμο είναι να το κάνεις. Αν δεν έχεις πρόσβαση ή άρνηση πρόσβασης δεν έχεις υποχρέωση να το κάνεις με ακρίβεια και αναφέρεις τον/ τους λόγους στο τοπογραφικό σου.
    2 points
  2. https://news.b2green.gr/4879/κτηματολόγιο-δικαίωμα-ψηφιακής-πρόσ απόσπασμα :Να σημειωθεί ότι η αναζήτηση αφορά μόνο τις περιοχές στις οποίες η κτηματογράφηση έχει ολοκληρωθεί.] επομενως, σημερα μιλαμε για τις εξης 35 περιοχες. https://ecopress.gr/ktimatologio-i-35-perioches-pou-i-idio/
    2 points
  3. Καλημέρα, με δεδομένο ότι άλλαξαν πάρα πολλά ως προς την αδειοδότηση των ΚΥΕ, ξεκινάω νέο θέμα ώστε να συγκεντρώσουμε απορίες-απαντήσεις και για την ηλεκτρονική πλέον γνωστοποίηση και για τη νέα Υγειονομική Διάταξη. Εγώ έκανα πριν κανά μήνα γνωστοποίηση ηλεκτρονικά για ένα οβελιστήριο που έχει ισόγειο και Α΄όροφο, με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 63,40 τμ Επίσης είχε άδεια για κοινόχρηστο χώρο 8,60τμ. Τώρα ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει προσθήκη εξωτερικού παρακείμενου χώρου 24,00τμ ,κάτι που σύμφωνα και με τη νέα Υγειον. Διάταξη απαιτεί μεταβολή της γνωστοποίησης (σελ.21757, ΦΕΚ2161Β/2017) Οι αλλαγές που θα κάνω λοιπόν είναι: 1) τα εξυπηρετούμενα άτομα είναι: για την αίθουσα πελατών-->δια 1,30τμ (άρα 63,40/1,30=48,76 δηλ. 48 εξυπηρετούμενα άτομα) ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ 1,20 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ για τον υπαίθριο χώρο--->διά 0,70τμ (άρα 8,60+24,00=32,60τμ , οπότε 32,60/0,70=46,57 δηλ 46 άτομα)ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΜΕ 1,20 ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ οπότε συνολικά εξυπηρετούμενα άτομα 48+46=94.... Σωστά???? 2) Επομένως αλλάζει και ο Συντελεστής Μεγέθους (ΦΕΚ 1723Β/2017) και πλεόν από Κατηγορία 3 που ήταν πάει Κατηγορία 5 3) Ο Θεωρητικός πληθυσμός δεν αλλάζει, σωστά? Είχα πάει με τη ΠΔ.71/1988 όπου διαιρούσα δια ωφέλιμη επιφάνεια δια 1,10. Το απέναντι κοινόχρηστο χώρο πεχζοδρομίου καθώς και την πρασιά του διπλανού οικοπέδου (το οποίο έχει στέγαστρο), αν έχω καταλάβει σωστά δεν τα λαμβάνω υπόψη για τον υπολογισμό του θεωρητικού πληθυσμού, σωστά?
    1 point
  4. @nimitrou Θα έπρεπε να έχει επιφάνεια όλος ο χώρος μέχρι 50 τ.μ. για να εφαρμοστεί ο συντελεστής. Δεν μπορεί να γίνει διαχωρισμός σε 50 και 19.
    1 point
  5. στον αλλον δεν μετρας τπτ. απλα τον "τοποθετεις" σαν περιγραμμα κτιριου, Εσενα σε ενδιαφερει το οικοπεδο, που το εχεις σε τοπογραφικο, και η δικη σου καθετη με την δικη της αδεια και τις δικες της αυθαιρεσιες. Αυτες τακτοποιείς. [ακομα και η "νοητη" γραμμη που χωριζει τις δυο καθετες, ειναι.... "νοητη"...αρα -θεωρητικα -ειναι στη θεση της.. Μονον αν το κτισμα της μιας καθετης εμπαινε στην αλλη τότε θα το συζητουσαμε...] δες τα και τα λεμε
    1 point
  6. Καλησπέρα, όσον αφορά το ΙΚΑ για κατεδάφιση πάντα με πιν.1, δεν νομίζω να έχει εφαρμογή ο πιν.3 επειδή θα εκδοθεί έγκριση εκτέλεσης εργασιών.
    1 point
  7. και, πρωτα, θα διαβασεις καλα το αρθρο 107 μετα θα μετρησεις τι διαφορές υπαρχουν μετα τα λεμε [καλησπερα διδονη]
    1 point
  8. Πράγματι ούτε σε μένα έχει γίνει η εκκαθάριση για το 2020 (μισθωτός + μη μισθωτός). Για το 2019 γιατί να σου επιστραφούν εισφορές; Από 1/1/2020 ισχύει το νέο σύστημα.
    1 point
  9. Καλησπέρα Δημήτρη. Πλέον άρθρο 6 του ν.3028/2002 (Α153) (Αρχαιολογικός Νόμος)...
    1 point
  10. Οι οσμές δημιουργούνται από τη σήψη οργανικών ενώσεων που αναπόφευκτα υπάρχουν παντού, ακόμα και στον αέρα. Ο μηχανισμός της απόσμησης με τον άνθρακα και άλλες αντίστοιχες ουσίες βρίσκεται στο πορώδες των ουσιών αυτών που είναι ικανό να εγκλωβίζει τις ενώσεις των οσμών. Έχει το κατάλληλο μέγεθος ώστε να χωράνε και να εγκλωβίζονται μέσα. Νομίζω και καπνός τσιγάρου κάνει τη δουλειά.
    1 point
  11. παντως το "κενο" δεν εχει "χρηση"...ειναι "κενο" Και δεν λες τι αυθαιρεσια εχει αυτη η ΘΣΑ...να ξερουμε γιατί συζηταμε.
    1 point
  12. Συνάδελφε αυτό το έγραψα και εγώ λίγο πιο πάνω : '' .... με την 1589 συντάσσονται μόνο οι εγκαταστάσεις που δεν περιλαμβάνονται - υπάγονται στην 136860''. Το γράφει άλλωστε και στο άρθρο 18 της 136860: Η ανωτέρω κοινή υπουργική απόφαση εξακολουθεί να παραμένει σε ισχύ για τις δραστηριότητες που δεν περιλαμβάνονται στο Παράρτημα Α της παρούσας. Άρα συμφωνούμε 😀
    1 point
  13. Καλημέρα σε όλους, έκανα σήμερα επικοινωνία με την εταιρεία ΚΑΥΚΑΣ. Με ενημέρωσαν πως αυτοί τιμολόγουν απυεθίας στον μηχανικό/τεχνική εταιρεία. Επομένως μετά ο μηχανικός/τεχνική εταιρεία που έχει αναλάβει είτε την αγορά των προϊόντων είτε και την εγκατασταση τους, περιένει τα χρήματα από το πρόγραμμα. Με Somfy δεν εχω επικοινωνήσει ακόμα. Είδα πως υπάρχει και μια ετιαρεία που προωθεί τα προιοντα SALUS και "διαφημιζει" οτι συμμετεχει στο προγραμμα, εχω σκοπο να μιλησω και με αυτους.
    1 point
  14. Π.Δ. 41/2018, κεφάλαιο Γ άρθρο 1 : ''1.1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού καταργούνται τα Κεφάλαια Α και Γ του π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)''. Όλα δηλαδή εκτός από τα υφιστάμενα ξενοδοχεία (όπως έγραψα και παραπάνω). Το χρησιμοποιούμε όμως για μελέτες (σε συγκεκριμένες περιπτώσεις) σύμφωνα με τη Διευκρινιστική του 41/2018 (σχήμα 1).
    1 point
  15. Φταίει ότι επέλεξες κωδικό εισοδήματος που σχετίζεται με μισθωτή απασχόληση και όχι επιχειρηματική δραστηριότητα.
    1 point
  16. Δυστυχώς ο φίλος "kane" από τη περιοχή που την ξέρει αρκετά καλά, τον τελευταίο καιρο μάλλον δεν συμμετέχει στο φόρουμ. Είναι ακόμη και άλλοι δύο συνάδελφοι, αρκετά καλοί γνωστές θεωρητικων βασικά θεμάτων της τοπογραφία και όχι μόνο, που απέχουν συστηματικά από το φόρουμ, γιατί δέχτηκαν, κατά καιρούς, έντονες παρεμβάσεις από συντονιστές της σελίδας. Χάνει έτσι το φόρουμ.
    1 point
  17. τι "κενος" ειναι ενας χωρος ΘΣΑ? Ειναι χωρος σταθμευσης, παρακολουθημα του διαμερισματος, εστω και αν δεν εχει σημερα ΙΧ να παρκαρει. Στο Ε9, μπαινει στην ιδια γραμμη, δεξια απο τον κυριο χωρο. Ειναι ακομα ΘΣΑ ή τον εχει αλλαξει σε "κατοικια"
    1 point
  18. Γεια-Μήπως πρόσθεσες εν τω μεταξύ επιφάνεια αυθαιρέτων? *δηλαδή είχες<100 τ.μ. και έγινε >100 τ.μ.,οπότε αυξάνεται το παράβολο?
    1 point
  19. δες τα ΦΕΚ Δ 1028/87 και Δ 461/2001 [κανε-νας αλλος με περισσοτερα???]🙃
    1 point
  20. Συνάδελφε μου θυμίζεις 100% την δική μου περίπτωση. Σε διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ για θέσεις πολιτικού προσωπικού (με τεχνική ειδικότητα) στο Πολεμικό Ναυτικό πριν από πολλά χρόνια, καταθέτω τα δικαιολογητικά που ζητούσαν μέσω ΕΛΤΑ, σε ειδικό συστημένο φάκελο που έδιναν τότε τα ΕΛΤΑ για τους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ (δεν γνωρίζω εάν έχει αλλάξει το σύστημα τώρα). Βγαίνουν οι σχετικοί πίνακες και δεν υπάρχω πουθενά ούτε σε εκείνους που απορρίπτονται λόγω ελλείψεων σε δικαιολογητικά, ούτε στον άλλο πίνακα με τα μόρια που συγκεντρώνει ο καθένας. Επικοινωνώ με ΑΣΕΠ, δίνοντας τον αριθμό συστημένου από τα ΕΛΤΑ, κάνω ένσταση, ξαναστέλνω φάκελο κλπ. Αποτέλεσμα το ίδιο. Επικοινωνία με ΑΣΕΠ και μου λένε "πήγαινε δικαστικά αλλά τα οριστικά αποτελέσματα έχουν βγει τώρα...". Μίλησα με δικηγόρο και φυσικά ζητούσε ένα όχι και τόσο ευκαταφρόνητο ποσό για την διαδικασία οπότε το παράτησα. Ίσως να ήταν λάθος μου που δεν το κυνήγησα αλλά το θέμα είναι ότι από τότε όλα αυτά τα περί αδιάβλητου ΑΣΕΠ κλπ τα ακούω βερεσέ. Λυπάμαι που δεν μπορώ να βοηθήσω απλά έγραψα αυτό το κείμενο για να γνωρίζεις ότι δεν είσαι ο μόνος που σου έχει τύχει κάτι τέτοιο. Εάν θέλεις κράτα μας ενήμερους άν βρεις άκρη ή άν κάνεις κάποια άλλη ενέργεια.
    1 point
  21. Εάν δεν υπάρχει κάτι χαλασμένο, ψόφιο κλπ τότε όπως πρότεινε και ο Γεώργιος άφησε ένα ανοιχτό μπολάκι με ενεργό άνθρακα και θα γίνει δουλειά. Σε 2-3 ανάλογες περιπτώσεις που είχα και εγώ έτσι έγινε δουλειά. Ενεργός άνθρακας μου είχε ξεμείνει από την εποχή που είχα ενυδρείο. Εναλλακτικά είχα χρησιμοποιήσει Ελληνικό καφέ (εννοείται την πούδρα του καφέ από το σακουλάκι, μην βάλεις κανέναν βαρύ γλυκό 😀 ) όταν δεν είχα το κάρβουνο. Παλιές μπακάλικες συνταγές από νοικοκυρές που συχνά δουλεύουν. Ποτέ δεν έψαξα να καταλάβω τον μηχανισμό, όπως και τον μηχανισμό που δημιουργεί τις δυσάρεστες οσμές. Ίσως κανένας συνάδελφος χημικός μηχανικός να μπορεί να μας διαφωτίσει. Σε μία περίπτωση η οσμή είχε δημιουργηθεί στον θάλαμο της κατάψυξης όπου εκτός από παγάκια δεν υπήρχαν τρόφιμα. Επίσης οσμές δημιουργούνται εάν το ψυγείο είναι εκτός λειτουργίας για κάποιο καιρό με την πόρτα κλειστή.
    1 point
  22. σε αυτη που δηλώνει σαν "κύρια κατοικία" [αρθρο 103 παρ. 6]
    1 point
  23. Έλεγξε το πλάτος της μάλλον μεσοτοιχίας (?) προς τα δεξιά αν είναι 35 εκ. και το ολικό πλάτος της οικοδομής . Μάλλον δεν υφίσταται η μεσοτοιχία οπότε έχεις τη διαφορά των 35 εκ.
    1 point
  24. δεν μου φαινεται σωστη η ολη διαδικασια. Το αρθρο 6 ειναι σαφες 1. Κάθε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση. Ο παραπάνω χώρος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 4 μέτρα και να εφάπτεται καθ` όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου. Οπου το πλάτος αυτό [του υφισταμενου ηδη χωρου] υπολείπεται των 4 μέτρων, για να είναι το οικόπεδο οικοδομήσιμο, πρέπει με συμβολαιογραφική πράξη, της οποία αντίγραφο κοινοποιείται με απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, να τεθεί σε κοινή χρήση λωρίδα οικοπέδου τόση ώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα του κοινόχρηστου χώρου να επιτυγχάνεται πλάτος τουλάγιστον 2 μέτρων. Της παραπάνω ρύθμισης εξαιρούνται τα τμήματα του οικοπέδρου που καταλαμβάνονται από οικοδομές. Σε χαρακτηριζόμενους παραδοσιακούς οικισμούς τα οικόπεδα που βρίσκονται μέσα στο συνεκτικό τήμα του οικισμού και εφόσον υπάρχει διαμορφωμένος παραδοσιακός ιστός είναι οικοδομήσιμα όταν έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο οποιουδήποτε πλάτους. δλδ εάν υφισταται ηδη καποια λωριδα κοινοχρηστη και σε αυτη θελεις να προσθεσεις, θα πας με το "ημιπλατος" Αν δημιουργησες εσυ εξ ολοκληρου μια λωριδα - με τις τοτε διαταξεις- θα επρεπε να αφησεις 4 μ. Για αυτη την λωριδα ισχυουν οι διαταξεις του αρθρου 35 του 3937/11 και ολες τις τροποποιησεις , περι μεταγραφης/κυρωσης/πλατους/συντηρηση/οδοστρωσίας κλπ. που πιθανον να σε βοηθουν [απαντησε και ο παυλος τις καλημερες μου]
    1 point
  25. Αναφερόμαστε σε οικισμούς οριοθετημένους κάτω των 2000 κατοίκων και όχι σε περιοχή εντός ρυμοτομικού σχεδίου, οπότε δεν σε ενδιαφέρει αν έχει παραχωρήσει ο απέναντι. Αυτό που πρέπει να δεις είναι το ενδεχόμενο να έχει παραχωρήσει τετράμετρη λωρίδα προς απόκτηση προσώπου, διάταξη η οποία έδινε οικοδομησιμότητα και καταργήθηκε από το ΣτΕ το 2008.
    1 point
  26. @archAD Η θέση του αυθαίρετου τμήματος θα προσδιοριστεί αφού συγκρίνεις το περίγραμμα της κατασκευής με το εγκεκριμένο της άδειας.
    1 point
  27. Περιφέρεια Κρήτης, Ποιές είναι οι 2 που είχαμε παλιά? Σόρυ το '13 τελείωσα και σαν ελεύθερος έχω 2 χρόνια. Δικαιολογητικά τίποτε το ιδιαίτερο, ταυτότητα, δίπλωμα, βεβαίωση εγγραφής ΤΕΕ, φωτογραφίες και παράβολο. Screenshot οι αναγγελίες.
    1 point
  28. Υπέροχος.. Να "αναπροσαρμόσω" λίγο τις οδηγίες για όσους έχουν την 3.16 (τελευταία του qgis) όπως εγώ γιατί έχειμικροδιαφορές και είναι κρίμα κάποιος να ψάχνεται: προσθήκη διανυσματικού επιπέδου- source type επιλέγουμε directory - τύπο επιλέγουμε open file gdb - vector database επιλέγουμε τον ξεζιπαρισμένο φάκελο μας - πατάμε προσθήκη. Στα layers που ανοίγουν επιλέγουμε όσα από αυτά αντιστοιχούν στις περιοχές που θέλουμε (με ctrl πατημένο προφανώς επιλέγουμε περισσότερα από ένα). Κάτω δεξιά στο εικονιδιάκι με την υδρόγειο επιλέγουμε σύστημα συντεταγμένων CRS είτε το WGS84 είτε ΕΓΣΑ. Και πάλι ευχαριστώ. Το qgis τα σπάει. edit: ο καλύτερος μέχρι τώρα τρόπος που βρήκα για μετατροπή σε dxf: Αν πας όπως είναι στο layer με δεξί κλικ και το κάνεις εξαγωγή απ'ευθείας σε dxf το πιο πιθανό είναι ότι θα σου έχει φορτωμένο hatch ανάμεσα στις polylines και θα είναι ένα αρχείο αρκετά δύσχρηστο και με μέγεθος αρκετά mb. Οπότε απ'ότι είδα συνήθως προτείνεται πρώτα το κάθε layer να στο "σπάσει" το qgis σε γραμμές. Πας επομένως : διανύσματα-εργαλεία γεωμετρίας-πολύγωνα σε γραμμές. Στην μάσκα που ανοίγει επιλέγεις ποιο layer θέλεις να μετασχηματίσεις (πχ την δασική της περιοχής που σε ενδιαφέρει)- στο εικόνίδιο με το κλειδάκι (επιλογές για προχωρημένους) επιλέγεις ως "invalid feature filtering" το "do not filter-better performance", με το μπλε βελάκι επιστρέφεις στην προηγούμενη μάσκα, στο "γραμμές" μπορείς την μετατροπή σου να την σώσεις και σε αρχείο shp και πατάς εκτέλεση. Μετά την εκτέλεση στα layers του προγράμματος σου έχει δημιουργήσει και ένα όμοιο με το υφιστάμενο σου layer με τίτλο "γραμμές". Δεξί κλικ σε αυτό, εξαγωγή, save features as και το σώζεις σε dxf. Εκεί στο σώσιμο του dxf έχεις την δυνατότητα αντί να σώσεις όλη την περιοχή και έτσι να έχεις ένα μεγάλο και ίσως δυσχερές αρχείο, να σώσεις μια συγκεκριμένη έκταση που βλέπει η οθόνη σου εκείνη την στιγμή και η οποία είναι αυτή που σε ενδιαφέρει (τικαρισμένο το "έκταση" και επιλεγμένο το map canvas extent).
    1 point
  29. Ως μηχανικοί κρίνουμε και με το πνεύμα του νόμου και με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης. Εστίασε στην φράση "Κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού, όπως αγροτικά οικήμα− τα και αγροτικές αποθήκες, υπόστεγα, στάβλοι, βουστάσια, χοιροστάσια, ορνιθοτροφεία, κ.λπ", δηλαδή μας λέει κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς της ασφάλεια του κοινού όπως (και αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες χρήσεις). Ας το δούμε πρακτικά το θέμα. Σε ένα κτηνοτροφικό κτίριο, ενδεχομένως να εισέρχονται περισσότεροι άνθρωποι στην διάρκεια του 24 ωρου από ότι σε μια -παραπλεύρως του κτιρίου - αποθήκης. Για μένα "δαγκωτό" πάει για απαλλαγή από ΜΣΕ χωρίς καμία αμφιβολία. Προ του 1983 υπήρχαν οι τσίγκοι βεβαίως και συνήθως έβλεπες τσιμεντόλιθους με τσίγκινες στέκες πάνω σε τεγίδες από κυπαρισσόξυλα (και έβλεπες και κάτι φοβερές εσωτερικές θερμομονώσεις με χαρτόνια συσκευασίας κάτω από τον τσίγκο που έβραζε τα καλοκαίρια). Τότε είχαμε και τα ελλενίτ ως πολύ συχνά χρησιμοποιούμενη επικάλυψη.
    1 point
  30. Για την αποδοχή κληρονομιάς δεν χρειάζεται να είναι τακτοποιημένο το ακίνητο ούτε απαιτείται βεβαίωση μηχανικού.
    1 point
  31. Ναι γιατί στο τέλος της περίπτωσης ΕΕΔΜΚ συνένωσης αναφέρεται ότι: "Τα ανωτέρω ισχύουν και για τον διαχωρισμό των χώρων μετά τη λειτουργική συνένωση". Αφού γίνεται: "τροποποίηση μελετών που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα", θα κάνεις και ενημέρωση.
    1 point
  32. @Eleni Morgan Αν ήμουν στη θέση σου πρώτα θα απευθυνόμουν στον Δήμο, επειδή οι προϋποθέσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά δεν είναι ίδια παντού.
    1 point
  33. Καταργήθηκε με τον Νόμο 4067/2012: Νέος Οικοδομικός Κανονισμός, (ΦΕΚ 79/Α/2012), 09-04-2012.
    1 point
  34. Εγγρ-26484/93. Δημιουργία θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων και Συμβολαιογραφικές πράξεις. Απαντώντας στο σχετικό έγγραφό σας, σας γνωρίζουμε τα εξής: α) Εφόσον για την ανέγερση μεταφερόμενης κατασκευής (αποθήκης) στην εκτός σχεδίου βιομηχανική περιοχή της Κηφισιάς η δημιουργία θέσεων στάθμευσης είναι υποχρεωτική τότε αυτές θα πρέπει να δεσμευτούν με συμβολαιογραφική πράξη σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν-960/79 όπως αυτός τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον Ν-1221/81. Εάν οι θέσεις στάθμευσης είναι προαιρετικές δεν απαιτείται δέσμευση χώρου με συμβολαιογραφική πράξη και β) η συμβολαιογραφική πράξη ισχύει για το χρονικό διάστημα υπάρξεως της εκάστοτε κατασκευής (κτιριακής) για το λόγο ότι η δέσμευση χώρου στάθμευσης συνδέεται με τις κτιριακές κατασκευές και όχι με το οικόπεδο ή γήπεδο Προφανώς πρόκειται για κάποιο έγγραφο της αρμόδιας δ/νσης του Υπουργείου (ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. τότε) Η ΥΔΟΜ θα πρέπει να το γνωρίζει
    1 point
  35. Αν και είμαι σχεδόν βέβαιος ότι δεν έχεις τέτοια πρόθεση συνάδελφε ppanag, το ύφος και το περιεχόμενο της απάντησής σου είναι ελαφρώς έως αρκετά προσβλητικό. Οι ιδιαιτερότητες των αλλαγών στις όψεις των πολυκατοικιών έχουν αναφερθεί αρκετές φορές σε διάφορα θέματα του φόρουμ. Η προηγούμενη δημοσίευσή μου είναι σύμφωνη τόσο με το πνεύμα όσο και το γράμμα του νόμου και όχι μόνο με το κείμενο της βεβαίωσης.
    1 point
  36. Δια της περιβόητης βεβαίωσης του Ν. 4495/2017 ο μηχανικός πιστοποιεί ότι “δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβασιν της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας και δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια” σύμφωνα με τα εγκεκριμένα σχέδια. Δεν βεβαιώνεται η μη ύπαρξη αυθαιρεσιών αλλά η μη ύπαρξη των προαναφερόμενων -εντός των εισαγωγικών- αυθαιρεσιών. Οπότε η αλλαγή θέσης ανοίγματος δεν μας απασχολεί αφού δεν σχετίζεται με την κάλυψη, τη δόμηση ή το ύψος. Το αυτό ισχύει και για τον μικρό εξώστη. Όταν λες ότι τα τετραγωνικά του μπαλκονιού κ της κάλυψης +/- είναι τα ίδια, εννοείς –προφανώς- ξεχωριστά και όχι αθροιζόμενα. Αν δεν υπάρχει κάτι άλλο, μπορεί να εκδοθεί η βεβαίωση.
    1 point
  37. με ποια κριτηρια κρινεται μια χρηση ως δυσμενεστερη, δηλαδη στο παρον "δυσμενεστερη" ενοει την χρηση "κατοικια" ή την χρηση "καταστημα ενοει ως δυσμενεστερη ο νομοθετης" ? Κατανοω οτι με προβλημα στον κατασκευαστικό κλάδο και τον χώρο της οικοδομής, των ιδιοκτητών ακινήτων έφτασε το γεγονός της κατοχής ακινήτου να θεωρείται πρόβλημα, επαναλαμβάνω όμως την αρχική μου ερώτηση, δυσμενέστερο είναι τελικά να έχεις σπίτι η κατάστημα? Ευχαριστώ τους Συναδέλφους για την απαντηση τους, οσους απαντησουν
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.