Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. cvlengnr

    cvlengnr

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      502


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.346


  4. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.675


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/04/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. αν αναφερεσαι σε μενα, δες το προφιλ μου... Το εαν, ειτε στο φορουμ ειτε με ΠΜ με αποκαλουν συναδελφο, ειναι τιμη μου. Και αν δεν καταλαβες, η πιο πανω αναφορα σε λογους "τριτων", προφανως δεν εχει σαν συνακολουθο και την αποδοχη τους απο μερους μου, αλλά εχει σχεση με το οτι, οσο πιο λιγο δικηο εχει καποιος, τοσο πιο ανακολουθα παραδειγματα προτεινει.
    3 points
  2. Καλησπέρα, η απαίτηση έγκρισης ΣΑ (παρ.3 του 117 του ν.4495) υπήρχε αρχικά στον 4495 για τα όμορα του διατηρητέου ακίνητα,αλλά καταργήθηκε με τον ν.4546/18.Οπότε,αν το κτίριο σου βρίσκεται επί άλλου ακινήτου,δεν απαιτείται έγκριση ΣΑ.
    3 points
  3. Καθόλου δεν με ενόχλησαν, εγω την ώρα μου περνάω στο φόρουμ. Εαν δεν σας αρεσε η απάντηση μου, καντε υπομονή μέχρι να βρεθεί μια της αρεσκείας σας....
    2 points
  4. Εχετε αρχιτεκτονική μελέτη, στατική μελέτη και επιβλέποντα μηχανικό. Ξεκινηστε απο εκει τις ερωτήσεις σας. Ρωτήσατε τον μελετητή και τον επιβλέποντα ? Δεν σας καλύψαν οι απαντήσεις τους και λέτε "ας ρωτήσω σε ενα ανωνυμο φόρουμ, θα παρω καλυτερες πληροφορίες σε σχέση με αυτούς που εμπιστευτηκα για μελέτες και επιβλέψεις και τους οποίους πληρώνω....." Οι επιφάνειες σε όλα τα σχέδια κλπ μετρώνται πάντα οριζόντιες. Προφανώς και η κεκλιμένη στέγη θα έχει μεγαλύτερη επιφάνεια. Αν είχατε κάνει τον κόπο να ρωτήσετε το μηχανικό σας θα σας το είχε πει. Τώρα κατασκευαστικές οδηγίες δεν είναι σωστό να δίνονται απο φόρουμ για ευνόητους λόγους. Οι μηχανικοί σας ξέρουν. Εμπιστευτείτε τους...
    2 points
  5. Προς το παρόν ελέγχεται μόνο η απόκλιση ως προς το εμβαδό επομένως, αν είσαι εντός αποδεκτής απόκλισης δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να γίνει η μεταβίβαση και δεν χρειάζεται διόρθωση ορίων. Η απόκλιση ως προς τη ζώνη συμβατότητας σχήματος δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμα, αλλά κάποια στιγμή θα γίνει και είναι άγνωστο για το που θα κάτσει η μπίλια στα αστικά γεωτεμάχια (+-0,50μ ή +-0,62μ κλπ). Όσον αφορά τον αγοραστή, είναι εν μέρει εύλογη απορία για το από που προέρχεται αυτή η διαφορά. Καλό είναι να ελεγχθούν τα υλοποιημένα όρια σε σχέση με τον τίτλο αλλά και με τον τίτλο των ομόρων (αν αυτό φυσικά είναι εφικτό, ίσως με την προσβασιμότητα πλέον στα δεδομένα του κτηματολογίου κάτι γίνεται), διότι αν πάει να βγάλει μία άδεια δόμησης και πάει πχ να κάνει περιτοίχιση σύμφωνα με τις αναγραφόμενες στον τίτλο διαστάσεις, μπορεί να έχει διαφωνία με τους ομόρους, και τότε η ύπαρξη λειτουργούντος κτηματολογίου μπορεί να λειτουργήσει εις βάρος του, αν το πράγμα φτάσει στα άκρα. Διότι για να προέκυψε μικρότερο κατά το κτηματολόγιο, κάποια στοιχεία οδήγησαν σε αυτή τη σχεδίαση. Τα όρια μεταξύ των ιδιοκτησιών είναι υλοποιημένα και κοινώς αποδεκτά?
    2 points
  6. Ν.4495/2017,άρθρο 117,παρ.3(Αρχική): 3. Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων χρήσεων σε κτίρια με νόμιμη οικοδομική άδεια, στον περιβάλλοντα χώρο διατηρητέου κτιρίου ή διατηρητέου τμήματος κτιρίου, σε επαφή ή και σε απόσταση προς αυτό, και βρίσκονται είτε στο ακίνητο που περιλαμβάνει το διατηρητέο κτίριο ή τμήμα κτιρίου είτε και σε όμορο προς αυτό ακίνητο στο αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.), απαιτείται και υποβολή αίτησης με τα εξής δικαιολογητικά:................. Ν.4495/2017,άρθρο 117,παρ.3(όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 34 παρ.45 του ν.4546/2018): 3. Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές ή/και χρήσεις σε κτίριο με νόμιμη οικοδομική άδεια στον περιβάλλοντα χώρο διατηρητέου κτιρίου σε επαφή ή/και σε απόσταση από αυτό. Άρα, το ΤΕΕ λέει ότι: το Υπεν μπήκε στην διαδικασία να τροποποιήσει την παραπάνω παράγραφο με τον ν.4546/2018, ούτως ώστε,ενώ πριν ήταν απολύτως κατανοητό και σαφές σε όποιον την διάβαζε,ότι απαιτούν Σ.Α.,οι αυθαίρετες κατασκευές είτε βρίσκονται στο ακίνητο του διατηρητέου είτε σε όμορο με αυτό ακίνητο,έσβησε την επίμαχη φράση,ώστε πλέον με την νέα παράγραφο,να δημιουργείται η απορία σε αυτόν που την διαβάζει,για το εάν τελικά υπάγονται και τα όμορα του διατηρητέου ακίνητα σε αυτήν ή όχι... Δεν έχω τίποτε άλλο να σχολιάσω...
    2 points
  7. το τσεκάραμε με τον @pirsogiannis και στο εθνικό προσάρτημα του EC2 35 η XC3, 25 η XC2, τα ίδια λέει και το pdf για το EN206-1 της Κανιτάκη που είχε βάλει και ο Ροδόπουλος προηγουμένως, να για να μην το ψάχνετε (σελ 17 και 29): 08 EN206-KANITAKH.pdf Να και ο ΠB2-7 (μαναράκια σας έχω ) και ένα ακόμα pdf από τον Πιρς (σελ 28 - 30) 3b_Durability.pdf Συνεπώς cnom=cmin+Δcdev=cmin,dur+Δcdev=35+10=45, με μοναδικό ελιγμό τη μείωση του Δcdev σε 5mm, το οποίο όμως για να εφαρμοστεί στη μελέτη προϋποθέτει ποιοτικό έλεγχο κατά την κατασκευή (τα σχολια δικά σας...). Το προσάρτημα δεν το έβαλα γιατί δεν είμαι σίγουρος ότι επιτρέπεται, αν είναι οκ ας μου το σφυρίξει κάποιος να το βάλω.
    2 points
  8. Μήπως η λύση είναι 1. οικόπεδο 567 τμ με 15 μ πρόσωπο και 2. οικόπεδο 500 τμ με 13 μ πρόσωπο
    2 points
  9. Για τέτοια μικροποσά δεν αξίζει ο κόπος να μπεις σε φασαρία διορθώσεων . Δεν υπάρχει ουσία σε τέτοιες κινήσεις.
    2 points
  10. το δένδρο δεν καθορίζεται από το ύψος. Υπάρχουν θάμνοι που φθάνουν και 6 μέτρα (ίσως και περισσοτερο). Δένδρα πάντως δεν είναι. ΝΑ βαφτίζουμε όμως δάσος όποια έκταση έχει φυτά μέσα για μένα είναι παράλογο. Και ειδικά περιπτώσεις ιδιωτικής γης που έχουν φυτρώσει θάμνοι λόγω εγκατάλειψης (αγροτικής ενασχόλησης).
    2 points
  11. Το φυσικό έδαφος, ως αφετηρία μέτρησης των υψών, ισχύει μόνο για οικισμούς <2000 κατ.
    1 point
  12. @dimitris GM με παρεξήγησες. Αν αναφερόμουν σε εσένα θα το έκανα σε πρώτο πρόσωπο και όχι σε τρίτο (το οποίο είναι απαξιωτικό). Στη δημοσίευσή σου αναφέρεις για δικαστή και συνάδελφο. Σε αυτόν αναφερόμουν (εξ' ου και το τρίτο πρόσωπο) και αναρωτήθηκα αν ο συνάδελφος είναι δικός σου (δικηγόρος) ή δικός μας (μηχανικός). Και προφανώς δεν υπονόησα ότι στηρίζεις την άποψή του καθώς δεν υπάρχει σχόλιο ή τοποθέτηση δική σου επ' αυτού. διαφωνώ εν μέρη. Η βούληση υπάρχει αλλά αν ο καθ' ύλην αρμόδιος (δασολόγος ή όποιος άλλος) καθορίζει κάτι, ο πολιτικός δεν μπορεί να κάνει ότι του κατέβει.
    1 point
  13. Την κατασκευαστική οδηγία θα την δώσει ο επιβλέπων ή ο μελετητής μηχανικός. Όχι ο μάστορας, ουτε ο cvlengnr σε ενα forum. Δεν έχω καμία διάθεση για αντιπαράθεση, προσπαθώ απλά να σου πω οτι το πας με λάθος τρόπο. Δεν έχεις σωστή συνεργασία και θα αντιμετωπίσεις πολλά προβλήματα εαν δεν εμπιστεύεσαι και δεν συνεργάζεσαι με τον μηχανικό σου και βγαινεις στη γύρα των φόρουμ. Εαν δεν σου κάνει, για οποιονδήποτε λόγο, βρες άλλον. Ομως είναι σημαντικό τις απαντήσεις να τις βρισκεις εκεί. Αυτά. Καλή συνέχεια
    1 point
  14. Εντός προτεινόμενης οριοθέτησης / επέκτασης από το ΣΧΟΟΑΠ ισχύουν οι όροι δόμησης του στάσιμου οικισμού και εκτός περιοχής οριοθέτησης ισχύουν οι εκτός οικισμού διατάξεις. Όμως, αν και το ερώτημα θα πρέπει να τεθεί στο θέμα του άρθρου 112 Ν. 4495, έχω τη γνώμη ότι από την στιγμή που ένας οικισμός χαρακτηρίστηκε στάσιμος, μπορείς εντός της ακτίνας των 800 μ, να κάνεις χρήση του εν λόγω άρθρου (υπό τις προυποθέσεις που αυτό ορίζει), ανεξαρτήτως οριοθέτησης του οικισμού.
    1 point
  15. H στιγμή που κάθε πολίτης θα μπαίνει στο Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο και θα μπορεί να εκτυπώσει κάθε άδεια που απαιτείται για το ακίνητό του από τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, επιτέλους έφτασε. Οσοι γνωρίζουν πόσες εργατοώρες απαιτούνταν μέχρι τώρα για μια άδεια οικοδόμησης κοντά σε αρχαιολογικό χώρο ή κηρυγμένο ακίνητο, θα διαπιστώσουν τώρα πόσο μεγάλη είναι η διαφορά. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στις δύο διαδικτυακές πύλες του ΥΠΠΟΑ που παρουσιάστηκαν σήμερα στην πολιτική ηγεσία και στα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Είναι οι διαδικτυακές πύλες του «Αρχαιολογικού Κτηματολογίου» και του «Εμπλουτισμού Ψηφιακών Συλλογών των Κινητών Μνημείων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και Ανάπτυξης νέου Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Αρχείου Μνημείων». Τα δύο μεγάλα ψηφιακά έργα, στρατηγικής σημασίας για το ΥΠΠΟΑ, καθιστούν δυνατή την πλήρη εποπτεία του πολιτιστικού αποθέματος και τη διαχείρισή του, σε συνθήκες διαφάνειας, με τα σύγχρονα εργαλεία που παρέχουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, επιτρέποντας την ψηφιακή πρόσβαση των πολιτών στην πολιτιστική κληρονομιά. Προβάλλουν το μοναδικό πλούτο και την ποικιλία του ελληνικού πολιτιστικού αποθέματος. Η διαδικτυακή πύλη του έργου «Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο», προσφέρει σε δημόσιους φορείς, ιδιώτες αλλά και επενδυτές άμεση και έγκυρη ενημέρωση για το σύνολο των αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, των μνημείων της επικράτειας, καθώς και των ζωνών προστασίας τους, αλλά και για τυχόν δεσμεύσεις και περιορισμούς που υφίστανται, βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Μέσω ενός πολύ εύχρηστου Διαδραστικού Χάρτη, πληροφορίες οι οποίες απαιτούσαν πολύ χρόνο, θα είναι τώρα διαθέσιμες σε κάθε πολίτη, συγκεντρωμένες στο ψηφιακό αποθετήριο. Με το πάτημα ενός κουμπιού, παρέχεται, για πρώτη φορά, η δυνατότητα να ελέγχουν οι ίδιοι τους όρους και τους πιθανούς περιορισμούς που επηρεάζουν την ιδιοκτησία ή τη μελλοντική επένδυσή τους. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με αυτό το σύγχρονο και λειτουργικό εργαλείο, διασφαλίζουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Κάθε υπηρεσία, κάθε Εφορεία Αρχαιοτήτων, σε όλη την Ελλάδα, θα μπορεί εύκολα και με απόλυτη ακρίβεια να επεξεργάζεται τις νέες κηρύξεις Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων αλλά και να διορθώνει τυχόν λάθη και σφάλματα. Στο Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο έχουν ήδη καταχωρηθεί 18.600 ακίνητα μνημεία, 3.400 αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικοί τόποι και 844 ζώνες προστασίας. Τον Ιούνιο 2021, με την ολοκλήρωση του έργου στο ΕΣΠΑ 2014- 2020, η Πύλη αποδίδεται στο ευρύ κοινό. Μια μοναδική πύλη πρόσβασης στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας είναι το έργο «Εμπλουτισμός των Ψηφιακών Συλλογών των Κινητών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και Ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος του Εθνικού Αρχείου Μνημείων». Από μεθαύριο οι πολίτες μπορούν να επισκεφτούν τον πλήρως ολοκληρωμένο και λειτουργικό ιστότοπο nationalarchive.culture.gr. Είναι ένα εξαιρετικά εύχρηστο και φιλικό εργαλείο διαχείρισης του πολιτιστικού αποθέματος. Περιλαμβάνει καταγραφές 684.000 κινητών μνημείων, από νεολιθικά εργαλεία μέχρι κεραμεική κλασικών χρόνων, από ελληνιστικά γλυπτά, μέχρι βυζαντινές τοιχογραφίες, από μεταβυζαντινές εικόνες μέχρι παραδοσιακές φορεσιές. Στη Διαδικτυακή Πύλη δημοσιεύονται, σε πρώτη φάση, περίπου 63.000 αντιπροσωπευτικά μνημεία, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις του συγχρηματοδοτούμενου έργου. Σε μια εποχή κατά την οποία το ψηφιακό περιεχόμενο και η ψηφιακή πρόσβαση έχουν αποκτήσει πρωτεύοντα ρόλο, το Εθνικό Αρχείο Μνημείων είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Είναι προσαρμοσμένο στις υπηρεσιακές ανάγκες του, αλλά και στους τύπους των μνημείων της ελληνικής επικράτειας και τους τρόπους καταγραφής και τεκμηρίωσης τους διαχρονικά. Το έργο επιτυγχάνει τη δημιουργία ενός σύγχρονου και απαραίτητου εργαλείου για την καταγραφή και τεκμηρίωση, που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των λειτουργιών και των διαδικασιών του ΥΠΠΟΑ, ενώ ταυτόχρονα παρέχει προστασία από την παράνομη διακίνηση και την αρχαιοκαπηλία. Το πολιτιστικό περιεχόμενο καθίσταται ψηφιακά προσβάσιμο από διαφορετικές ομάδες κοινού και με εφαρμογή προτύπων ψηφιακής πρόσβασης για ΑμεΑ. Απαιτήθηκαν 10 ολόκληρα χρόνια για την ολοκλήρωσή των δυο έργων τα οποια ανέλαβε η Διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα “Ανταγωνιστικότητα-Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία”: Το Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο με προϋπολογισμό 5.255.758,80€ ενώ το έργο του Εμπλουτισμού των Ψηφιακών Συλλογών των Κινητών Μνημείων με συνολική δαπάνη 10.069.057,97 €. Στην επιτυχή υλοποίηση συνέβαλαν καθοριστικά πολυάριθμα στελέχη του ΥΠΠΟΑ διαφόρων ειδικοτήτων, από διάφορες θέσεις ευθύνης, όπως και καθηγητές Πανεπιστημίων, στελέχη άλλων ειδικών υπηρεσιών (όπως της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων) καθώς και μεγάλος αριθμός συμβασιούχων εργαζομένων, επιστημόνων υψηλής εξειδίκευσης. Μετά το τέλος της παρουσίασης, τα θερμά τους συγχαρητήρια εξέφρασαν οι δύο Διευθύντριες της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Πολυξένη Αδάμ Βελένη, της Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Έργων, Αμαλία Ανδρουλιδάκη, τα στελέχη καθώς όλοι οι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΠΟΑ.
    1 point
  16. dimitris GM συγνώμη αν σε αναστάτωσα..και ευχαριστώ για τον χρόνο σου..όπως και τους άλλους συναδέλφους..θεώρησα ότι δεν έπρεπε να μπω σε λεπτομέρειες για να μην κουράσω όμως έπρεπε να το κάνω γιατί άλλαζαν τα δεδομένα.. Αυτό για τα 12μ κχ δρόμου το είδα στο ΦΕΚ 293Δ/89, άρθρο 1, παρ.3 (τροποποίηση άρθρου 6 ΠΔ85)..Αλλά μάλλον έχει καταργηθεί...
    1 point
  17. H λογική λέει ότι θα είναι σωστές. Αλλά η λογική σε αυτή τη χώρα είναι 'λιγάκι' πονεμένη ιστορία. @MAKAP νομίζω αν είσαι εντός της απόκλισης δεν θέλει χωρική μεταβολή και άρα τα λες καλά, αλλά ας πει και κάποιος πιο ειδικός.
    1 point
  18. Ίσως να υποχρεούται μπορεί να απαντήσει ο ΟΑΣΠ. Έχει μια φόρμα υποβολής ερωτήματος για ΚΑΝΕΠΕ...Ίσως πάλι και να κάνω λάθος.
    1 point
  19. Σου λέει ο Νόμος: για να μην ζητήσω κανονική άδεια σε κάθε περίπτωση ρυμοτομούμενου, αν θες εργασίες με ΕΕΔΜΚ τουλάχιστον κάνε αυτά της παραγράφου 3.
    1 point
  20. και στα κατα κανονα και στα κατα παρεκκλιση. "Ρύθμιση που θα απέβλεπε στην παρεμπόδιση της βελτίωσης σχήματος ή εμβαδού οικοπέδων ήδη αρτίων κατά κανόνα ή κατά την παρέκκλιση δια της συνενώσεώς τους με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο με άλλη όμορη έκταση, θα ήταν αντίθετη προς το πνεύμα της πολεοδομικής νομοθεσίας. "
    1 point
  21. Ο ν4495/17 είναι απόλυτα σαφής για το πότε δεν χρειάζεται τοπογραφικό διάγραμμα για την έκδοση της βεβαίωσης νομιμότητας. 5. Δεν απαιτείται το ανωτέρω τοπογραφικό διάγραμμα στις εξής περιπτώσεις : α) για ακίνητα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4178/2013 έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη σύστασης οριζοντίων / καθέτων ιδιοκτησιών ή έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια, β) σε κάθε περίπτωση για ακίνητα εντός σχεδίου για τα οποία έχει κυρωθεί πράξη εφαρμογής, γ) για ακίνητα εκτός σχεδίου πόλης, μη άρτια και μη οικοδομήσιμα, σύμφωνα με το εμβαδόν του τίτλου, δ) για ακίνητα που προέρχονται από αναδασμό και διανομή, εφόσον η αντικειμενική αξία τους δεν υπερβαίνει τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, εξαιρουμένων αυτών που βρίσκονται εντός καθορισμένης Ζ.Ο.Ε.. Δεν μπορώ να καταλάβω από που προκύπτει το συμπέρασμα (οδηγία) και επίσης (και σημαντικότερο) τι σχέση έχουν οι συμβολαιογράφοι με το τι θα ζητήσει ο μηχανικός για να εκδώσει την βεβαίωση....
    1 point
  22. ώστε οι θάμνοι και τα δένδρα είναι το ίδιο? Εμένα άλλα με μάθανε στο σχολείο.... Δηλ για τον "συνάδελφο" (δικηγόρος ή μηχανικός?) όταν μεγαλώσουν οι θάμνοι θα γίνουν δένδρα?
    1 point
  23. Καλησπέρα,υπάρχει φύλλο καταγραφής με δηλωμένα (τ.μ.) υπέρβασης στην δήλωση?μήπως υπάρχουν μόνο λοιπές παραβάσεις?
    1 point
  24. - στην περιγραφη στο παραχωρητήριο, τί εμφανιζει σαν ορια? [μηπως υπαρχει καποια τροποποιηση???] Μαλλον ηρθε η ωρα να αξιοποιηθει η ερευνα μεσω του govgr με έλεγχο στο ΚΑΕΚ του δρομου και του οικοπεδου
    1 point
  25. Το ακίνητο είναι εκτός σχεδίου-άρθρο 96,δ)-δβ Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν.3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011 (Α204) και 4178/2013 (Α174). Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση, ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, ***Αν υπολογίζεις αυτόν που αναφέρεις ως "ανοιχτό χώρο" με ΥΔ,όπως λες, ,τότε θα τον συμπεριλάβεις στον υπολογισμό,γιατί μπορεί να είναι "ανοιχτός" σε μια πλευρά,αλλά από τις συνθήκες μάλλον αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να ρυθμιστεί ως επιφάνεια "κλειστού χώρου" και έχει ΥΔ+ΥΚ άρα,συνυπολογίζεται. Αυτά για την επιλογή Κατηγορίας. Για τον υπολογισμό των συντελεστών υπέρβασης,θα υπολογίσεις και τις δύο αυτές επιφάνειες,για την εύρεση των ποσοστών υπέρβασης σε σχέση με τους επιτρεπόμενους όρους δόμησης.Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπολογιστούν αφού υπάρχει υπέρβαση δόμησης και την δηλώνεις.
    1 point
  26. Στις ενότητες Εργασιακά, Επαγγελματικά Δικαιώματα και Ασφαλιστικά θα βρεις πολλές πληροφορίες. Κατά την άποψή μου να μην εγγραφείς πουθενά προς το παρόν. Γνώρισε την αγορά, ενημερώσου σφαιρικά και αποφάσισε με ποιο κομμάτι θα ασχοληθείς. Για να αποφασίσεις πού θα εγγραφείς πρέπει να εξετάσεις τι σου προσφέρει η εγγραφή και αν αυτά σου χρειάζονται. Μέλος ΤΕΕ δεν μπορείς να γίνεις. Οι πτυχιούχοι μπορούν να εγγραφούν στο αντίστοιχο μητρώο του ΤΕΕ.
    1 point
  27. @Eleni Morgan Αν ήμουν στη θέση σου πρώτα θα απευθυνόμουν στον Δήμο, επειδή οι προϋποθέσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά δεν είναι ίδια παντού.
    1 point
  28. Καλημέρα στην παρέα. Και για να γίνει πλήρως αντιληπτό αυτό που είπε ο @georgegaleos Άρθρο 11. Χρόνος έκδοσης τιμολογίου 1. Η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου γεννάται κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η αποστολή ή παράδοση των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σχετ. αποφάσεις (1) Σχετ. διοικ. λύσεις (1) 2. Ο χρόνος έκδοσης τιμολογίου καθορίζεται ως εξής: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα της παράδοσης ή αποστολής αγαθών ή της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας, κατά περίπτωση. β) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής αγαθών, υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το τιμολόγιο εκδίδεται μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής καθίσταται απαιτητό για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Στην περίπτωση έκδοσης συγκεντρωτικού τιμολογίου της παρ. 3 του άρθρου 10, το συγκεντρωτικό τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η του επόμενου μήνα από το μήνα εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο γεγονός πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνεται στο συγκεντρωτικό τιμολόγιο. ε) Ειδικά, όταν ο αγοραστής των αγαθών ή υπηρεσιών είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η παράδοση ή η αποστολή των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών ή η πιστοποίηση δημόσιων έργων ή η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή, κατά περίπτωση. Άρθρο 13. Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης Το στοιχείο λιανικής πώλησης (απόδειξη ή τιμολόγιο) εκδίδεται: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών, κατά το χρόνο παράδοσης ή την έναρξη της αποστολής. Όταν η παράδοση των πωλούμενων αγαθών γίνεται από τρίτο, το στοιχείο λιανικής πώλησης εκδίδεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την παράδοση "και πάντως εντός του φορολογικού έτους που έγινε η παράδοση."[1] β) Σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών, με την ολοκλήρωση της παροχής της υπηρεσίας. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής "αγαθών,"[2] υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το παραστατικό της πώλησης εκδίδεται όταν μέρος της αμοιβής καθίσταται απαιτητό για το μέρος της υπηρεσίας ή του έργου που έχει ολοκληρωθεί και σε κάθε περίπτωση με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας ή του έργου.
    1 point
  29. Version 0.1

    7.443 downloads

    Πρόκειται για ενα φυλλο word (Α3) στο οποίο μπορούμε να έχουμε συγκεντρωμένα όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για την τακτοποίηση αυθαιρέτου με το Ν.4495. Χρήσιμο και κατά την αυτοψία στο ακίνητο.
    1 point
  30. Μπράβο συμφοιτήτρια!!!!! Ευχαριστούμε!
    1 point
  31. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
    1 point
  32. Ναι άκου, μόλις βρω λίγο χρόνο θα σου γράψω κάτι παραπάνω.
    1 point
  33. Μέρος Γ https://www.e-archimedes.gr/component/k2/item/7102-
    1 point
  34. 1 point
  35. . ΣΚΑΛΑ ΜΕ ΣΤΡΟΦΗ 90ο _ 180ο ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.