Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/01/2022 in Δημοσιεύσεις
-
Κακώς έκανες τακτοποίηση (εκτός αν μιλάμε για φερόμενο που του καταλογίστηκαν πρόστιμα όπως αναφέρεται στο άρθρο 99). Πρώτα πρέπει να υπάρξει τίτλος (έστω πράξη αποδοχής κληρονομιάς ή άλλως) και να έχεις νόμιμο ιδιοκτήτη και μετά "ακουμπάς" δήλωση υπαγωγής. Συμφωνώ απολύτως με την Χριστίνα. Γενικότερα, επειδή βλέπω σε πολλούς στο φόρουμ να ρωτάνε για να κάνουν ΗΤΚ με περισσή άνεση και πολύ αψήφιστα, ας υπάρχει μια επιφύλαξη για το θέμα της ΗΤΚ, καθώς δεν έχει διευκρινιστεί τίποτα απολύτως και όποιος αποφασίζει ότι θα κάνει ΗΤΚ, θα πρέπει να το σκεφτεί πολύ και πολλές φορές καθώς στην ουσία "παντρεύεται" το ακίνητο για πάντα και όποιο λάθος γίνει δεν συγχωρείται πλέον. Έχουμε πει και προτείνει πολλές φορές μέσω του φόρουμ, ότι η ΗΤΚ πρέπει να "παγω΄σει" για όσο χρόνο χρειαστεί μέχρι αφενός να διευκρινιστούν τα πάντα, αφετέρου να υπάρξει πλήρης ψηφιοποίηση απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις υπηρεσίες τα οποία θα παρέχονται σε μας τους μηχανικούς ατελώς και μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης.4 points
-
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 6548Β/31.12.2021 η απόφαση Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/123669/4743 : "Καθορισμός των στοιχείων των περιπτώσεων α έως θ της παρ.4 του άρθρου 47Α του ν.4495/2017 (Α’167), που απαιτούνται για την έκδοση και τον έλεγχο της βεβαίωσης σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας κατά τη διαδικασία ηλεκτροδότησης." Η παράγραφος 4 του άρθρου 47Α του ν.4495/2017 έχει ως εξής : 4. Με κοινή απόφαση των Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθορίζονται: α) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και στοιχεία για την έκδοση της βεβαίωσης σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, β) το ηλεκτρονικό έντυπο της βεβαίωσης σύνδεσης, στο οποίο, εφόσον απαιτείται, θα προσδιορίζεται και η διάρκεια ισχύος της εκάστοτε εκδιδόμενης βεβαίωσης σύνδεσης, γ) η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής και έκδοσης της βεβαίωσης σύνδεσης και οι τεχνικές προδιαγραφές των ηλεκτρονικών αρχείων των δικαιολογητικών, δ) οι όροι πρόσβασης και διάθεσης στο πληροφοριακό σύστημα και στις ηλεκτρονικές πληροφορίες που αναφέρονται στο παρόν άρθρο, ε) κάθε είδος γεωχωρικών δεδομένων που απαιτούνται για τον εντοπισμό της θέσης του ακινήτου, στ) οι όροι και προδιαγραφές διασύνδεσης του συστήματος έκδοσης της βεβαίωσης σύνδεσης με το αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και με άλλα σχετιζόμενα ηλεκτρονικά συστήματα και εφαρμογές, ζ) το τέλος ανταπόδοσης για την έκδοση κάθε βεβαίωσης σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, η) η διαδικασία ενημέρωσης του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στις περιπτώσεις ανάκλησης ή και εν γένει παύσης ισχύος της βεβαίωσης σύνδεσης της παρ.3, θ) η διαδικασία ελέγχου από τις Υπηρεσίες Δόμησης, καθώς και κάθε άλλη σχετική με το θέμα λεπτομέρεια. Η διαδικασία της παρ.1 εφαρμόζεται μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την έκδοση της ως άνω απόφασης.[Α1] [Α1]ΠΡΟΣΘΗΚΗ με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) ΦΕΚ 6548Β_2022.pdf3 points
-
δεν χρειάζεται να το αναφέρει-αναγράφει κάποιος νόμος. Αύριο μπορεί να βγεί ένας νέος νόμος Υπάρχει προανάρηση, ανάρτηση, μεθανάρτηση, ύστερη ανάρτηση και εσχατολογική ανάρτηση ανάλογα όπως αυθαίρετα γίνονται όλα εδώ και δεκαετίες στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Μην ξεχναμε ότι υπάρχει η πρώτη-πρωτοβάθμια επιτροπή ενστάσεων η δεύτερη -δευτεροβάθμια επιτροπή ενστάσεων και φυσικά η περίοδος μερικής η ολικής ανασύνταξης μελετών. Ακολουθεί η ειρηνική συνύπαρξη υποθηκοφυλακείων και γραφείου κτηματολογίου (λειτουργουν κτηματολόγιο) τι και αν δεν προβλέπεται απο κάποιο νόμο και ακολουθούν ΔΓΜ και το νέο κτηματολογικός διαμεσολαβητής (Ο κτηματολογικός μεσσίας που θα εκπαιδευτεί και θα πιστοποιηθεί από αυτούς που έχουν δημιουργήσει το χάος που αναφέρω προηγουμένως) και τέλος ο δικαστης που 10-11 θα δικάζει διαζύγια 11-12 ακάλυπτες απιταγές και 12-1 υποθέσεις κτηματολογίου Του Κυρίου Δεηθώμεν3 points
-
2 points
-
τον πραγματογνώμονα τον έστειλε και τον πληρώνει η ασφαλιστική ο πραγματογνώμονας λειτούργησε με βάση τις γνώσεις και την εμπειρία του η βιντεοσκόπηση δεν έχει απολύτως καμμία αξία Αν έχετε αντιρρήσεις επί της πραγματογνωμοσύνης θα πρέπει να καλέσετε/πληρώσετε δικό σας τεχνικό σύμβουλο μηχανικό που θα συντάξει τεχνική έκθεση. Αυτή θα την υποβάλετε στην ασφαλιστική εταιρία, και δεν υπάρχει συνενόηση με την ασφαλιστική, στα αρμόδια δικαστήρια με την αντίστοιχη αγωγή... Το δικαστήριο θα ζητήσει,πιθανώς, πραγμανογνωμοσύνη από ανεξάρτητο μηχανικό μέλος του ΤΕΕ τον οποίο αρχικώς θα πληρώσει το επισπεύδον μέρος (δλδ εσείς) και στο τέλος το μέρος που "χάσει" την αγωγή (ή θα επιμερησεί το κόστος στα δύο μέρη)2 points
-
1 λοιπή παράβαση θα βάλεις και θα συμπεριλάβεις και άλλες αυθαιρεσίες αναλυτικού που σίγουρα θα υπάρχουν στο γήπεδο (πχ περιφράξεις, δαπεδοστρώσεις περιβάλλοντος χώρου κλπ)2 points
-
Οι μοχλοί είναι συνήθως 2, και βρίσκονται (συνήθως) στο πίσω αρεστερά μέρος του οχήματος, περίπου στο ύψος που στηρίζεται η αντηρίδα της σέσουλας. Η βαρέλα έρχεται με τους μοχλούς δεμένους με ένα συρματάκι με μολυβοσφραγίδα. Σκοπός της μολυβοσφραγίδας είναι να βεβαιώσει ότι ήρθε όλο το φορτίο και ότι δεν άδειασαν κάποια κυβικά σε ένα άλλο έργο. Συνήθως αν θέλεις να την ελέγχεις θα χρειαστεί να είστε δύο άτομα (ένας να βρίσκεται στο γιαπί για να ελέγχει την σκυροδέτηση κι ένας στην αντλία για να παραλαμβάνει, να κρατάει τα δελτία, να ελέγχει το σκυρόδεμα και τα νερά και να παίρνει δοκίμια).2 points
-
Καλησπέρα σε όλους, Σε αγροτεμάχιο 300 στρ, με πρόσωπο σε επαρχιακό > 400 μ, υπάρχουν 7-8 κτίσματα προ του 55, στα οποία έχουν εκδοθεί κατά καιρούς άδειες ανακαίνισης. Τα κτίρια έχουν συνολική δόμηση > 1,000 τμ. Κάποιες μικροπαραβάσεις τακτοποιήθηκαν με τον Ν. 4178. Κάποια κτίρια είναι στο όριο της ιδιοκτησίας. Τώρα, ο ιδιοκτήτης θέλει να κατατμήσει (για κατοικίες). 1) Θεωρώ ότι έχει το δικαίωμα, κόβοντας τεμάχια που τηρούν πρόσωπο 45μ και το όριο της ΖΟΕ, ανεξαρτήτως τι κτίρια θα αφήσει μέσα στο καθένα. Τα νέα τεμάχια που θα προκύψουν και θα έχουν μηδενική δόμηση, θα μπορούν να χτίσουν όσο τετραγωνικά προβλέπει η νομοθεσία. 2) Αν δεν γίνει κατάτμηση, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το 'αντικίνητρο κατάτμησης' του N. 4819/2021, αρ. 164, παρ. 3δγ (τροπ. του Ν. 4759/2020, αρ. 33, παρ. 3), που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να χτίσει πολύ περισσότερα από τα max 360 τμ στο υφιστάμενο γεωτεμάχιο, αρκεί το νέο κτίριο (κατοικίας) να είναι ένα και το γεωτεμάχιο να παραμείνει ενιαίο. "δγ) Για γήπεδα με εμβαδόν πολλαπλάσιο του κατά κανόνα αρτίου (4.000 τ.μ.), για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κατάτμησης, η μέγιστη επιφάνεια κτιρίου ισούται με το άθροισμα του εμβαδού των κτιρίων που επιτρέπεται να ανεγερθούν σε κάθε γήπεδο μετά την κατάτμηση, μειωμένη κατά δέκα πέντε τοις εκατό (15%) και υπό τις προϋποθέσεις ότι: α) ανεγείρεται μια οικοδομή και β) το γήπεδο παραμένει ενιαίο. Μεταβιβάσεις κατά παράβαση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτοδικαίως άκυρες." Την άποψή σας, συνάδελφοι. Ή, κάποια νομολογία σχετική, Ευχαριστώ εκ των προτέρων1 point
-
παίζοντας μελέτη στο briscand για 4 airbnb ...γερασα κ'γω .........1 point
-
Εφόσον λοιπό το ζήτημα θα πάει να λυθεί Δικαστικά και η περιγραφή της περίπτωσης είναι μόνο από την δική σας την πλευρά το θέμα κλειδώνει στον βαθμό που είναι αρκετά φωτογραφική υπόθεση για όποιον θέλει να εκμεταλλευτεί μια δημόσια συζήτηση σε ένα φόρουμ Μηχανικών. Όταν λοιπόν υπάρξει τελεσίδικη Δικαστική απόφαση τότε το ξαναβλέπουμε το ζήτημα προσωπικών αντιδικιών για δημοσίευση του. Έως τότε και εσεις δίκαια θέλετε να λάβετε την όποια αποζημίωση δικαιούστε και ο κάθε επαγγελματίας κάθε κλάδου κάνει ως πρέπει την εργασία που του έχει ανατεθεί. Φυσικά δεν γίνονται αποδεκτοί χαρακτηρισμοί από εσάς προς οποιονδήποτε ούτε και πιέσεις για επιθυμητές γνωματεύσεις αν όχι καταγγελίες κ.λπ.… ούτε όμως θα γινόταν αποδεκτοί ανάλογοι χαρακτηρισμού ή και καταγγελτικές πιέσεις από οποιονδήποτε τρίτο προς εσάς. Για τους όποιους χαρακτηρισμούς την ευθύνη την έχει όποιος τις κάνει και η ταυτοποίηση με IP είναι διαθέσιμη αν ζητηθεί από δικαστική αρχή.1 point
-
Όταν προβλέπεται με αυτό το άρθρο 47Α και το τωρινό ΦΕΚ "Η ανωτέρω βεβαίωση χρησιμοποιείται και για τη σύνδεση της ιδιοκτησίας/κτιρίου με το δίκτυο ύδρευσης". τότε τι νόημα έχουν τα παρακάτω του άρθρου 47 Μετά την έκδοση του Πιστοποιητικού Ελέγχου Κατασκευής, για τη σύνδεση με τα δίκτυα κοινής ωφελείας, με την εξαίρεση των περιπτώσεων αρχικής σύνδεσης με το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, ως προς τις οποίες εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 47Α του ν.4495/2017, υποβάλλεται ηλεκτρονικά, διά της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr -όχι ε-άδειες), από τον ιδιοκτήτη μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού αίτηση στην Υ.ΔΟΜ., η οποία ελέγχει τα αποδεικτικά καταβολής των οφειλόμενων εισφορών υπέρ του Δημοσίου και του e-ΕΦΚΑ και το αποδεικτικό καταβολής της συμφωνηθείσας αμοιβής επίβλεψης και θεωρεί την οικοδομική άδεια. H διαδικασία ηλεκτρονικής θεώρησης εφαρμόζεται και σε οικοδομικές άδειες ή άδειες δόμησης που έχουν εκδοθεί εντύπως. αφορούν τη σύνδεση με το δίκτυο αποχέτευσης ? και θα ξαναπληρώνουμε άλλα 10€ στο ΤΕΕ??1 point
-
1 point
-
Το δεύτερο. Προχθές το διαπίστωσα. Τύπωσα μια βεβαίωση προϋπηρεσίας από etsmede (για τη μισθωτή προϋπηρεσία <2017) και μια βεβαίωση προϋπηρεσίας ΕΦΚΑ (όπου αναφέρεται ό, τι έχει γίνει από 01.01.2017, αναφορικά με τη μισθωτή προϋπηρεσία πάντα).1 point
-
Έτσι είναι σε όλους συνάδελφοι. Σε μένα, ενώ αρχικά δεν ανέφερε τίποτα από τα χρόνια που ήμουν ΕΕ, κάποια στιγμή εμφάνισε μέσα σε 2 χρόνια να έχω 8 χρόνια ασφάλισης και άλλα τραγελαφικά. Είναι αποτέλεσμα του γενικού αλλαλούμ που επικρατεί, αφού ο νόμος λέει ότι όλοι οι Έλληνες ανήκουν σε ένα ταμείο, το ΕΦΚΑ και όλα τα άλλα ταμεία καταργήθηκαν. Στην πράξη όμως, τίποτα δεν καταργήθηκε, απλά το κάθε "μαγαζάκι - πρώην ταμείο", έβαλε πάνω από την ταμπέλλα του ένα "ΕΦΚΑ" και συνεχίζει να λειτουργεί όπως παληά. Ελπίζω και σας εύχομαι να τακτοποιηθεί γρήγορα το αλλαλούμ, καθώς εμένα μου έλαχε να συνταξιοδοτηθώ πάνω στην αλλαγή.... και ακόμα τρέχω (από το 2017)! Υ.Γ. Όσο για το ΑΜΑ... ναι υπάρχει παντού γραμμένο (από τα χρόνια που δούλευα σαν φοιτητής 19 χρονών), και η τότε διεύθυνση και το τηλέφωνο του πατρικού μου, παρότι την άλλαξα στο ΤΣΜΕΔΕ και μετά στο ΕΤΑΑ και μετά στον ΕΦΚΑ... δεν λέει να εξαφανιστεί.1 point
-
Μάλλον δεν θα υπάρχει η διασύνδεση / ενημέρωση μεταξύ των συστημάτων του τσμεδε και αυτής της ηλεκτρονικής εφαρμογής του εφκα απο οτι καταλαβαινω. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με αυτό το σύστημα ΑΤΛΑΣ στο οποίο σε εμένα (και σε αρκετούς άλλους) το ασφαλιστικό βιογραφικό που απεικονίζεται σταματάει στις 11/04/2016...1 point
-
Σύμφωνα με την εγκ 3 Ν. 4178 (παραρτημα ΣΤ) ότι δεν κατασκευάστηκε δεν αποτελεί αυθαιρεσία, υπό την προϋπόθεση να μην παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις. Αν αυτό το "σπάσιμο" των τοίχων (το αναφέρεις Η.Χ αλλά δεν φαίνεται κάποια κολώνα στη γωνία που να τον δημιουργεί) δεν οδηγεί για παράδειγμα σε κάποια παραβίαση της Δ (πχ θα μπορούσε η εγκεκριμένη θέση κτιρίου να ήταν σε επαφή με το οικοπεδικό όριο και αυτή η οπισθοχώρηση του τοίχου, να δημιουργούσε εμμέσως παραβίαση Δ), τότε δεν αποτελεί αυθαιρεσία. Σχεδιάζεις τη νέα κάτοψη, ασχολείσαι με τις πλευρές που μεγάλωσαν τακτοποιώντας τις μεταβολές βάσει κατηγορίας 3. Εισάγεις την κάτοψη στη δήλωση και έτσι έχεις μια νόμιμη κάτοψη για κάθε χρήση.1 point
-
mkmhouse said: "σε κτίσματα, χωρίς τίτλους ιδιοκτησίας (με χρησικτησία-Ε9) ΥΓ, σε επαρχίες στην Κρήτη, είναι σύνηθες το παραπάνω πρόβλημα.." α] χρησικτησια σε αυτοτελη κτισματα, δυσκολα περναει και μονον εάν εχει γινει συσταση ΟΙ. β] Επι αδομητων ή "γηπεδων" με καποια κτισματα, ως προς την δηλωση στο ΕΚ εκ χρησικτησιας, αυτη γινεται δεκτη στο κτηματολογιο, με τις γνωστες ΥΔ δυο μαρτυρων.. Καποια προβληματα εχουν υπαρξει με τις χρησικτησιες με κατατμησεις επι κληρων..ως προς την ερμηνεια του αρθρου 37 του ν. 4061.. Αυτες λυθηκαν νομοθετικα με μερικη τροποποιηση του νομου "μονον για τους κληρους στο Τυμπακι...." Στην επομενη τροποποιηση, καποιος θα θυμηθει να το επεκτεινει σε ολη την χωρα... Ως προς την ΗΛΤΑ, συμφωνω απολυτως με τους προβληματισμους που θετει ο παυλος "Έχουμε πει και προτείνει πολλές φορές μέσω του φόρουμ, ότι η ΗΤΚ πρέπει να "παγώσει" για όσο χρόνο χρειαστεί μέχρι αφενός να διευκρινιστούν τα πάντα, αφετέρου να υπάρξει πλήρης ψηφιοποίηση απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις υπηρεσίες τα οποία θα παρέχονται σε μας τους μηχανικούς ατελώς και μέσω ηλεκτρονικής διασύνδεσης."1 point
-
Από ο, τι βλέπω ούτε το άρθρο 1 με αναφορά στο άρθρο 96/4495, ούτε το άρθρο 2 καλύπτουν την υπάρχουσα κατασταση. Πάντως, θα το ελέγξω πιο διεξοδικά. Ευχαριστώ για την αμεσότητα.1 point
-
Δεν σε αμφισβητώ σε καμία περίπτωση-αυτό που λέω είναι ότι ο τίτλος είναι το σημαντικότερο όλων.Και στο κτηματολόγιο θα φανεί το πρόβλημα,και σε ο,τιδήποτε περαιτέρω θελήσει να κάνει,και σε ό,τι έχει...ήδη κάνει.Ραντεβού με νομικό για τίτλο...χτες!1 point
-
Καλησπέρα,οι νομείς-κάτοχοι ακινήτων απευθύνονται σε νομικό προς έκδοση τίτλου ιδιοκτησίας εκ χρησικτησίας.Το Ε9 δεν είναι τίτλος ιδιοκτησίας.Από την έλλειψη τίτλου ανακύπτουν δε,πολύ σοβαρά περαιτέρω θέματα,όπως για παράδειγμα:στην περιοχή σου που είναι υπό κτηματογράφηση,η δήλωση της περιουσίας στο Κτηματολόγιο απαιτεί τίτλο ιδιοκτησίας.Κι αν ακόμη,στην αρχική φάση παρέμεινε σαν εκκρεμότητα,να είσαι σίγουρος ότι παρακάτω θα εμφανιστεί σαν έλλειψη.Για να μην πλατειάζω,η έκδοση τίτλου είναι το μείζον θέμα του πελάτη σου....1 point
-
Ναι μπορούν να γίνουν όλες οι αλλαγές που επισημαίνεις.1 point
-
Και για να τα συνοψίσουμε Κατάτμηση μπορεί να γίνει, μόνον αν τηρούνται σωρευτικά τα κατωτέρω: 1. Το γήπεδο δεν εμπίπτει σε περιοχές ειδικών απαγορεύσεων (ΝΑΤΟΥΡΑ, ΓΠΣ, ΖΟΕ, κλπ) 2. Τηρείται ο κανόνας της αρτιότητας 3. Σε κάθε νέο γεωτεμάχιο, τόσο οι επιφάνειες των κτιρίων όσο και οι νέες πλάγιες αποστάσεις τους, είναι σύμφωνα με τα επιτρεπόμενα ΣΗΜΕΡΑ. Όσο για την αλλαγή του τοπογραφικού των παλαιών αδειών, μπορεί να γίνει ενημέρωση ή αναθεώρηση (δεν ξέρω ποιό από τα δυο)1 point
-
Αν είναι στατικά ανεξάρτητο δεν χρειάζεται. Θα ενταχθεί στον συντελεστή σπουδαιότητας Σ1 (κτίριο μικρής σπουδαιότητας) και παίρνει απαλλαγή. Μόνο Τ.Ε.Σ.Ε.1 point
-
Ναι. Αν υπερβαίνεις τις 15.000 Ευρώ, θα βάλεις δυο λοιπές παραβάσεις.1 point
-
Kαι να συμπληρώσω, στο πεδίο 'αρ. οικ. αδείας' βάζεις πουφ. του '55..1 point
-
Aν είναι προ του 1955 και το αποδεικνύεις βάζεις ΝΑΙ με άδεια1 point
-
Θα κάνεις μια αναφορά στην ΤΕ ότι στην μια λοιπή παράβαση (άρθρο 100)συμπεριλαμβάνονται οι κάτωθι αυθαίρετες κατασκευές (ανοιχτές κλίμακες, περιτοιχίσεις, δαπεδοστρώσεις, κλπ)1 point
-
οι κληρονομοι θα αποδειξουν την δικη τους κυριοτητα με βαση την αποδοχη τους. Τους θανοντες δεν μπορεις να τους βαλεις πουθενα.1 point
-
Είναι περιττό να αναφερθεί οπουδήποτε γιατί δεν αποτελεί στοιχείο που καταγράφεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο. Εάν θέλεις να γράψεις περιγραφή, χρησιμοποίησε τα σχόλια γραμμής (εκεί που ορίζουμε την καθαρή αξία).1 point
-
Σε ευχαριστώ, κατατοπιστικοτατος! Η αλήθεια είναι ότι μονο μεγαλες εταιρείες μπετό το κάνουν κ απ' την άλλη μου είπαν ότι δεν αποκλείεται να την έχει ο οδηγός τη μολυβδοσφραγιδα, να πάει να αδειάσει πχ ένα κυβικό κάπου κ μετά να τη βάλει κ να σου έρθει κύριος κ να μην καταλάβεις κ τπτ...1 point
-
Θα έλεγα στα γενικα στοιχεία παραστατικού. Το ίδιο είχε αναφέρει και σε άλλο θέμα ο @Pavlos33, αν δεν κάνω λάθος.1 point
-
"Επίσης από που μπορώ να διαπιστώσω αν μια οικοδομή είναι σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο; " Αυτο που ρωτας θα ισχυε μονον σε περιπτωση που ειχε γινει συσταση καθετων. Οπότε, ή θα ενεργοποιησεις τους κωδικους σου για εισοδο και έρευνα στο ΕΚ ή θα το αναθεσεις σε δικηγορο. Για τα υπολοιπα θα σου απαντησει καποιος συναδελφος.1 point
-
Άμα βρεις την σφραγίδα πες μας κι εμάς. Όλοι λένε που είναι αλλά κανένας δεν την βρίσκει!!! Είναι το σημείο G της κατασκευής. Όλοι έχουμε ακούσει να μιλάνε ... αλλά διάολε, δεν ξέρουμε ούτε πώς είναι ούτε που είναι!!!1 point
-
Καλά κάνεις και το ψάχνεις αλλά στη θέση σου δε θα αγχωνόμουν και πολύ. Στις πιο πολλές περιπτώσεις, το πού θα πέσεις και τι θα κάνεις στην πρακτική είναι και θέμα τύχης. Αν έχεις την πολυτέλεια επιλογής, πήγαινε εκεί που έχεις προοπτική να παραμείνεις.1 point
-
1. Για να έχει νόημα η πρακτική σου, θα πρέπει να αναζητήσεις εργασιακό περιβάλλον που θα σου προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή εμπειρία. 2. Η αγορά είναι ρευστή, δεν υπάρχει τίποτε "σίγουρο". Τα μόνα στα οποία μπορείς να επενδύσεις είναι οι γνώσεις σου και το (προσωπικό κι επαγγελματικό) ήθος. Κάνε αυτό που σου αρέσει περισσότερο, και κάνε το με αγάπη.1 point
-
Μόνο εάν το ύψος της οικοδομής υπερβαίνει το ισχύον μέγιστο της περιοχής.1 point
-
Το Φ.Ε.Μ είναι προκαταβλητέος φόρος και όχι παρακρατούμενος που ενυπάρχει ως υποχρέωση δήλωσης εντός του σώματος του παραστατικού. Προσωπικά, έχοντας εκδόσει αρκετές Α.Π.Υ και Τ.Π.Υ, το Φ.Ε.Μ το εκτυπώνω και το πληρώνω εκτός πλατφόρμας ΑΑΔΕ με την γνωστή διαδικασία (taxisnet κ.λ.π). Μόνο στο Τ.Π.Υ επιλέγω τον φόρο (παρακρατούμενος) δίνοντας από το μενού το "λοιποί παρακρατούμενοι φόροι" (ποσοστό 20% επί της αξίας)1 point
-
@dimitris GM Πές τα !!! Αυτα πρέπει να τα ζητάνε οι μηχανικοί και όχι οι νομικοί που δεν φέρουν καμμία ευθύνη από τις πράξεις των μηχανικών . Πρόσφατα έχασα τρείς δουλείες εν εξέλιξη επειδή οi συμβολαιογράφοi και οι ιδιοκτήτες ζητάγανε να μεταβιβαστεί το ακίνητο με to εμβαδόν toy τίτλου ο οποίος εμφάνιζε διαφορά με την υφισταμένη κατάσταση πάνω από 4-5 % . Νομίζω είναι πανδημία οι ψευδείς μεταβιβάσεις με ευθύνη μηχανικών , κάτι πρέπει να γίνει .1 point
-
Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 13001 point
-
13 μήνες μετά και τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά πια με το ΡΑΦ. Η φιλοσοφία του ΡΑΦ είναι τέλεια. Η υλοποίηση της όμως δυστυχώς είναι προβληματική. Σημαντικές ελλείψεις και σφάλματα στους ελέγχους με αναγκάζουν να το εγκαταλείψω σύντομα αφού ακόμα και οι τεκμηριωμένες παρατηρήσεις μου για διορθώσεις αγνούνται. Ισως πρέπει να ανοίξουμε ειδικό θέμα για τα προβλήματα, του να τα συζητάμε για να λαμβάνουν γνώση όλοι οι χρήστες.1 point
-
Έχεις δίκιο. Όλο μου την λένε και μένα αλλά φως δεν βλέπω (από Καθηγητή που ήταν/(είναι;) στην επιτροπή αναθεώρησης άκουσα ότι εντός του 2022 θα αναθεωρηθούν (ναι, δουλειά έχει ήδη γίνει) - αλλά μην το δένεις κιόλας - επιτροπές είναι αυτές😊). Ναι τα Αγγλικά που ξεκατινιαζόμασταν είναι οκ και από άλλα Αγγλικά επίσης.1 point
-
Παραθέτω τα σχετικά από εγχειρίδιο.. "Ελάχιστο μήκος τοιχώματος για ηVG ελληνικού προσαρτ. [m] Μόνο στο ελληνικό Προσάρτημα Το Ελληνικό προσάρτημα §3.2 (μη αντικρουόμενες διατάξεις), εδικά για την κατάταξη του δομικού συστήματος, απαιτεί ο υπολογισμός του λόγου τέμνουσας τοιχωμάτων ηVG να λαμβάνει υπόψη μόνο τοιχώματα με ορισμένο ελάχιστο μήκος: ► 1.50m για κτίρια μέχρι τέσσερις ορόφους ► 2.00m για κτίρια με περισσότερους από τέσσερις ορόφους Παρατηρήσεις Υπενθυμίζεται ότι σε δομήματα με επαρκή στρεπτική δυσκαμψία το ηV αποτελεί κριτήριο για την κατάταξη του δομικού συστήματος σε πλαισιωτό ή ισοδύναμο προς πλαισιωτό διπλό (ηV < 0.50), τοιχωματικό ή ισοδύναμο προς τοιχωματικό διπλό (ηV > 0.50). Βλ. EC8-1 §5.1.2 & §5.2.2.1(4)A." Το ερώτημα μου είναι εάν με Ευρωκώδικες έχουμε την υποχρέωση τοιχωματικού συστήματος σε περίπτωση pilotis - μαλακού ορόφου1 point
-
Σε συνέχεια του κειμένου 344 και των σχετικών σχολίων των συναδέλφων: Η αναγκαιότητα καθορισμού του αριθμητή με τρόπο σαφή κλπ… από το Υπουργείο αναφέρεται στην αρχή του κειμένου και εκ των ενόντων όλοι συμφωνούμε. Το κείμενο εστιάζεται στην άποψη ότι η ερμηνεία: Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α), εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, της ερμηνείας Αυθαίρετα / Επιτρεπόμενα. Σε κάθε περίπτωση εστιάζεται στην άποψη ότι δημιουργεί λιγότερες αντιφάσεις. Όσο αφορά το ότι «το σύστημα δεν δέχεται Κ4 , εάν δεν υπάρχει Ο/Α» (ζήτημα που προέκυψε στο 4178 με εγκύκλιο και όχι από το σώμα του νόμου), 2-3 επισημάνσεις: · Ακόμη και ορθά να πράττει το ΤΕΕ, δεν αναιρείται η ουσία (οι σκέψεις) του αρχικού κειμένου, περί Κατηγορίας. · Το ΤΕΕ, άλλωστε, δεν έχει ενσωματώσει στο σύστημα και το σημαντικότατο συντελεστή 0,20, της Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.4546, ενώ αντίθετα πρόσθεσε την επιβάρυνση του 10%, της Παρ.3γ, του Αρ.102. · Σχετικές με το θέμα οι Ε/Α 1538 και 1550 του ΤΕΕ Πελοποννήσου. · Τέλος προσέθεσα με κόκκινο την λέξη ΜΗΝ στην άποψη του Anton_civeng «Πουθενά στο σώμα του νόμου ή της αργοπορημένης τροποποίησης του, ούτε ακόμη σε τυχόν αποφάσεις ή Εγκυκλίους που με χαρακτηριστική απάθεια έχουν παραλείψει να εκδώσουν, ΔΕΝ φαίνεται να ΜΗΝ εντάσσονται αυθαίρετα χωρίς Ο/Α στην κατ.4» (άποψη του ΤΕΕ Πελοποννήσου). Ο Anton_civeng (παρόλο που τα μπερδεύει λίγο) επισημαίνει ένα (πιθανό) οξύμωρο: Ότι μπορεί να υπάρχει περίσσια δόμησης, αλλά το ακίνητο να υπόκειται σε αγορά Σ.Δ., επειδή έχει παραβιαστεί η κάλυψη άνωθεν του 40% (θα πρόσθετα και την περίπτωση του 20% του ύψους). Όσο αφορά τα περί «αυθαιρετούλη» και «αυθαιρετάρχη» του Anton_civeng: · Το «αρχικό κείμενο», δεν αφορούσε την άποψη του. Έτυχε και δημοσιεύτηκε μετά από το δικό του. · Όμως, εφόσον επαναληπτικά αναφέρεται και σε σχέση με τα περί κατηγορίας «πραγματοποιούμενα μείον επιτρεπόμενα δια επιτρεπόμενα», να σημειώσω εκ νέου ότι, είναι λογικότερο άλλο πράγμα να θεωρεί ο νομοθέτης την κατηγορία και άλλο πράγμα το πρόστιμο, ήτοι ο «αυθαιρετάρχης» πληρώνει υψηλό πρόστιμο και ο «αυθαιρετούλης» χαμηλό. Η κατηγορία είναι λογικότερο να αφορά την περιβαλλοντική ζημία του ακινήτου και όχι την «περιβαλλοντική ζημία που προξένησε ο ιδιοκτήτης». Και τούτο προκειμένου να συναρμόζεται καλύτερα με την νομοθεσία και όχι με τον 4178 και τις εγκύκλιους του (βλ. αρχικό κείμενο). Σε κάθε περίπτωση, επιτρέψτε μου να έχω την άποψη, ότι όλοι μας προσπαθούμε να «βγάλουμε άκρη» και όχι να αποδείξουμε οτιδήποτε ο ένας στον άλλον. Δηλαδή ακόμη και ο χλευασμός ή η απαξίωση μίας άποψης (όλοι κρινόμαστε, έστω και μέσα από την ανωνυμία μας) πρέπει να στηρίζεται σε επιχειρήματα επί του συνόλου ή σε παράθεση επιχειρημάτων άλλης άποψης (ερμηνείας). Επίσης όμως συμφωνώ και με τον Ιάσωνα «Αν ο νομοθέτης ήθελε να καταλάβουμε τι ακριβώς νομοθετούσε, θα το είχε κάνει πράξη!!!! Και σε αυτό το κατεξοχήν κορυφαίο σημείο του νόμου και σε πολλά άλλα, μικρότερης ή μεγαλύτερης σημασίας. Μάλλον δεν ήθελε....».1 point
-
Θέμα: «Προσδιορισμός Κατηγορίας 4 ή 5» Έχοντας διαβάσει όλες τις απόψεις που έχουν διατυπωθεί, επιτρέψτε μου να συμβάλλω με μερικές σκέψεις, που αφορούν την επιλογή της κατηγορίας 4 ή 5. Στο Ν.4178/13 επικράτησε η ερμηνεία ότι, προκειμένου να προσδιοριστεί η Κατηγορία 4 ή 5, διαιρούμε τις Αυθαίρετες κατασκευές / Πραγματοποιούμενα στο διάγραμμα κάλυψης. Με τον Ν.4495/17 τροποποιήθηκε με σαφή τρόπο ο παρονομαστής, σε σημερινά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη ή επιτρεπόμενα κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Εναπομένει (θεωρητικά) και η ερμηνεία του αριθμητή, με τρόπο μάλιστα που να μην δημιουργεί αμφιβολίες στο υπολογισμό, να μην αλλάζει το ψηφισμένο νόμο με εγκύκλιο (όπως συνέβη στο Ν.4178/13) και κυρίως να μην δημιουργεί λογικές αντιφάσεις με άλλα άρθρα και άλλες διατάξεις. Η ερμηνεία Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, αν όχι ως επιταγή του νομοθέτη. Έτσι στις περιπτώσεις που το ακίνητο έχει ήδη εξαντλήσει το Σ.Δ. με την Ο/Α, τότε στον αριθμητή θα μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές (όπως από πολλούς συνάδελφους υποστηρίζεται) και θα διαπιστώνεται το ζητούμενο, αν δηλαδή πρέπει να αγοραστεί Σ.Δ. Αν όμως ένα ακίνητο έχει περίσσια δόμησης τότε το λογικό είναι στον αριθμητή να μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα, προκειμένου να ευρεθεί η αγορά του Σ.Δ. Διότι ο μόνος λόγος ύπαρξης της κατηγορίας 5 προσδιορίζεται από την μοναδική διαφορά που έχει με την κατηγορία 4, δηλαδή την αγορά Σ.Δ. προκειμένου οι κατασκευές να χαρακτηριστούν νομίμως υφιστάμενες. Άλλως σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται λογικές αντιφάσεις, όπου απαιτείται αγορά Σ.Δ., ενώ το ακίνητο μπορεί καν να μην τον έχει εξαντλήσει, όπως αλλαγή χρήσης εκτός σχεδίου από κατοικία σε κατάστημα, σύννομη αυθαίρετη κατασκευή που είτε δηλώνεται ότι θα εκδοθεί άδεια, είτε επιλέγεται να πληρωθεί ενιαίο ειδικό πρόστιμο και γενικότερα οι περιπτώσεις με περίσσια Σ.Δ. κλπ, που ενώ μπορεί να έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν και άδεια προσθήκης, υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. Η άποψη ότι δεν ευσταθεί η προαναφερθείσα λογική, διότι υπερβάσεις μεγαλύτερου μεγέθους μπορεί να καταταχθούν στην Κατ.4 (εφόσον έχουν περίσσια) και υπερβάσεις μικρότερου μεγέθους στην Κατ.5, έχει τρωτά σημεία. Εδώ, το κυρίαρχο ζήτημα είναι η προσδιορισμός Κατηγορίας για την αγορά Σ.Δ και μόνο και όχι η ποινή για το μέγεθος των υπερβάσεων που έχουν συντελεστεί και η οποία καθορίζεται από την εύρεση των συντελεστών επιβάρυνσης των τετραγωνιδίων. Επιπροσθέτως θα ήταν νομικό παράδοξο, για το ίδιο αδίκημα να υφίστανται δύο διαφορετικές ποινές (όπως θα συνέβαινε στις περιπτώσεις περίσσιας). Οι δύο διαφορετικές ποινές αποκτούν υπόσταση όταν το ακίνητο επιβαρύνει το περιβάλλον άνωθεν του 40%. Επίσης δεν είναι λογικό, να υποστηριχθεί η άποψη ότι, αυτά τα θέματα μπορούν να λυθούν στο μέλλον, με σχετική πρόβλεψη κατά την διαδικασία αγοράς Σ.Δ., όταν επιλύονται άμεσα (ειδικά) με την σημερινή διατύπωση του άρθρου και όταν κι άλλες επιμέρους διατάξεις «βρίσκουν την θέση τους». Με τον Ν.4495/17, όπως ισχύει σήμερα, δίδεται το δικαίωμα και σε αυθαίρετα χωρίς Ο/Α να ενταχθούν στην Κατ.4. Αυτή η δυνατότητα που έχει δημιουργήσει αμφιβολίες χειρισμού, αποκτά αντικείμενο με τον προαναφερθέντα τρόπο υπολογισμού της κατηγορίας, διότι τα αυθαίρετα για τα οποία θα μπορούσε να εκδοθεί Ο/Α κατατάσσονται στην Κατ.4 και δεν υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. και τα υπόλοιπα στην Κατ.5, συμπεριλαμβανομένων των μη αρτίων γηπέδων, λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του ακινήτου άνωθεν του 40%. Υπόσταση αποκτά και η δυνατότητα νομιμοποίησης σύννομων αυθαιρέτων κατασκευών με πληρωμή προστίμου και όχι με την χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης και Ο/Α, που πιθανόν να είναι και πιο δαπανηρή. Επίσης υπόσταση αποκτά η προσθήκη που έγινε με τον Ν.4546/18, στην Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπου όλες οι σύννομες αυθαίρετες κατασκευές πληρώνουν το 20% του προστίμου (ο συντελεστής δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα!), αλλιώς είναι δώρον άδωρο (τα περί στατικής εξάρτησης, δεν σχολιάζονται). Όσο αφορά ότι δεν ενσωματώθηκε στο νόμο 4495 η Εγκ.4, με την οποία εισήχθη (με «ακροβατικό τρόπο») ο όρος «των υπόλοιπων αυθαιρέτων κατασκευών», ο οποίος τροποποίησε το σώμα του νόμου όπου αναγραφόταν «συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα», εξαιρώντας από τον υπολογισμό και τις αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1,2,3 και αναλυτικού, ορθά δεν ενσωματώθηκε, διότι το ζητούμενο της εύρεσης Κατηγορίας είναι εάν πρέπει να αγοραστεί Σ.Δ., δηλαδή εξαιρούνται της κατεδάφισης (και θα θεωρηθούν με το πέρας της τακτοποίησης, νομίμως υφιστάμενα) αλλά προσμετρούνται στην περιβαλλοντική ζημία που προκαλεί το ακίνητο. Υπόσταση αποκτά και η παρ.3. του Αρ.125, του Ν.4495/17, περί νέου υπολογισμού της Κατηγορίας, αλλιώς δεν αφορά σχεδόν κανέναν. Υπόσταση αποκτά και το ρήμα «συνυπολογίζονται», υπό την έννοια ότι προσμετρούνται και τα νόμιμα, άλλως θα αρκούσε το ρήμα «υπολογίζονται». Σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού της υπάρχουσας και της επιτρεπόμενης δόμησης του αριθμητή, η λύση δίδεται στο τροποποιημένο Αρ.23 του ΝΟΚ, σε συνδυασμό με το Αρ.96, του Ν.4495/17 (πιθανόν να χρήζει τροποποίησης για ορθότερη αντιμετώπιση των διαφόρων περιπτώσεων), ενώ ο υπολογισμός της κατηγορίας ως κλάσμα της πραγματοποιούμενης δόμησης μείον επιτρεπόμενης δια επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) συναρμόζεται πλήρως με το Αρ.23 του ΝΟΚ, (με τον υπολογισμό Σ.Δ. σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια και τις άδειες προσθήκης), στο οποίο μετά την τροποποίηση με τον Ν.4546/18 συμπεριλαμβάνονται (τουλάχιστον) και τα ακίνητα κατηγορίας 4. Στο σώμα του νόμου αναγράφεται «Υπάγονται… αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται…». Οι αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται. Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού παραβίασης είναι άλλο ζήτημα. Δεν γράφεται πουθενά ότι στον αριθμητή πρέπει να μπαίνουν τα αυθαίρετα. Αντίθετα η σαφέστατη αλλαγή στον παρονομαστή οδηγεί και στον ορθότερο προσδιορισμό του αριθμητή, έτσι ώστε το κλάσμα να αναφέρεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του ακινήτου και όχι στην περιβαλλοντική επιβάρυνση των αυθαίρετων κατασκευών για τις οποίες πληρώνεται πρόστιμο και για το ίδιο αδίκημα (εφόσον υπάρχει περίσσια) πρέπει να ξαναπληρωθεί. Επίλογος Όλες αυτά που γράφονται στο «michanikos.gr», είναι γνωστά σ’ αυτούς που παρακολουθούν και έχουν την δυνατότητα να καθορίσουν την εξελικτική πορεία του Ν.4495/17. Παραταύτα, παρόλο που γνώριζαν τις διφορούμενες ερμηνείες, παρόλο που τροποποίησαν με το Ν.4546/18 το υπό συζήτηση Αρ.96. του Ν.4495/17 (και το Αρ.23 του Ν.4067/12), δεν το τροποποίησαν στα σημεία που εκφράζονται «απορίες» από του μηχανικούς. Πιθανή εξήγηση είναι ότι ο «αρχικός νομοπαρασκευαστής» έχει πράξει τα δέοντα. Όταν λοιπόν, όλοι μας πιεζόμαστε για την περάτωση των υποθέσεων, όταν εδώ κι έναν χρόνο εκκρεμούν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι κλπ, όταν εδώ κι έναν χρόνο η σοβαρότερη παράμετρος του νόμου δεν έχει διευκρινιστεί, πρέπει να επιλέγεται το «λογικό» (ή το λογικότερο), βάσει της (νέας) διατύπωσης του 4495 και μάλιστα άσχετα με το τι θα νομοθετηθεί εκ των υστέρων. Τέλος να σημειωθεί ότι, το σώμα του νόμου υπερισχύει κάθε διευκρινιστικής εγκυκλίου, όπως σ’ αυτό είναι διατυπωμένες οι διατάξεις, την εκάστοτε χρονική στιγμή. Ευχαριστώ και αναμένω τα σχόλια των συναδέλφων. Υ.Γ. Η παρούσα τοποθέτηση, (που έχει εκφραστεί από την αρχή της συζήτησης, από το συνάδελφο «armenopoulos” κλπ) δημοσιεύτηκε και στην γενική συζήτηση του Αρ.96 αλλά εκρίθη σκόπιμο να δημοσιευτεί (με μικρές τροποποιήσεις) και στην εξειδικευμένη συζήτηση Κατηγορίας 4. Αν αναρωτιέσαι γιατί δεν έχεις λάβει απαντήσεις είναι γιατί δύσκολα θα βρεις κάποιον να έχει χρόνο και διάθεση να διαβάσει όλο αυτό το κατεβατό. Προτίμησε κατά το δυνατόν σύντομο, περιεκτικό και συγκεκριμένο ερώτημα την επόμενη φορά που θα δημοσιεύσεις κάτι. Pavlos331 point
-
και βέβαια μπορείς χωρίς μαρμαροποδιά... Ισα -ίσα η μαρμαροποδιά που όλη την θεωρούμε δεδομένη, δεν είναι σωστή λεπτομέρεια εφαρμογής αφού είναι θερμογέφυρα. Απλά έχει βολέψει τους πάντες... Προσπάθησα να σου βρω καμία λεπτομέρεια αλλά δυστυχώς. Αλουμινένια γωνιά να βάλεις αλλά με τέτοιον τρόπο ώστε να μην την "καθίσεις" πάνω στο πλακάκι γιατί απλά αυξάνεις το εξωτερικό ύψος οπότε θα λιμνάζουν και τα νερά. Από κάτω μόνο... και μην ξεχνάς την θερμογέφυρα... κανονικά πρέπει να διακόψεις το δαπεδο κατω απο το κουφωμα και να παρεμβάλεις θερμ/ση. Και όλα αυτά θεωρώντας δεδομένο οτι το πλαίσιο του κουφώματος θα προεξέχει... Αλλά δεν βλέπω τον λόγο να μπαίνεις σε τέτοιες σκέψεις, όταν δεν συνεχίζεις το δάπεδο στην ίδια στάθμη... Εάν συνέχιζες στην ίδια στάθμη το μέσα με το έξω να το συζητούσαμε. Εκεί έχει ζουμί η υπόθεση. Μια άλλη λυση: ...την ανισοσταθμία να την έκανες στην εσωτερική πλευρά του κουφώματος (-------ΙΙ___εξω) και με ύψος οσο το πλαίσιο του το οποίο θα πατήσει στο εξωτερικό πλακάκι. Εφόσον μπεις στην διαδικασία να μην βάλεις μαρμαροποδιές χρειάζεται ΠΡΟΣΟΧΗ στις αλφαδιές κατά την διάρκεια της κατασκευής. Α! και κατι ακόμα.... για το σπίτι σου πρόκειται?1 point
-
(μεταφέρθηκε στην ενότητα ιδιωτών. Pavlos 33) Καλημέρα σας έκανε ΈΚΘΕΣΗ ένας Πραγματογνώμονας , με 4 επισκέψεις παρακαλώ σε κτίριο με μεγάλη ΖΗΜΙΆ από την ΜΉΔΕΙΑ Φεβρουάριος 2021 ,και φυσικά τον Μαγνητοσκοπούσα με ΚΑΝΟΝΙΚΉ ΚΆΜΕΡΑ και εν γνώση του καθώς και της Ασφαλιστικής Εταιρείας που τον έστειλε . Στατική μελέτη του έδωσα , άλλα δεν την αναγράφει πουθενά . Την ρήση την έβγαλε με τις φωτογραφίες , δεν μέτρησε καν τις κολόνες . Μέτρησε λοιπόν 2.000 μ2 αποθήκη με ένα μέτρο τσέπης των 3μ. Του ανέφερα ότι έχω και Λέιζερ αλλά και Μετροταινία , αλλά εκείνος έκανε 3μ μέτρηση και πρόσθετε μέχρι να βρει το τελικό μήκος 80μ . Μόλις τελειώσω με την ασφαλιστική , θα κάνω και νομικά προς τον άνθρωπο που άλλα έβλεπε και άλλα έγραφε επισκόπου .Αυτή ειναι η Ελλάδα και εάν έχεις ΈΝΑ ΤΊΤΛΟ κάνεις ότι θέλεις . ΌΧΙ σε έμενα όμως .Ποιος λοιπόν του έδωσε τον ΤΊΤΛΟ Πραγματογνώμονας ????????????????-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-