Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/05/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Για να καταλήγουμε κάπου ... - να τακτοποιήσεις κατ.3 μπορείς και εκ των υστέρων, όσο ισχύει ο νόμος (διερευνάται όμως η σκοπιμότητα). - να θεραπεύσεις πολεοδομικές παραβάσεις (μεταξύ των οποίων και η Κατ.3) μπορείς πάντοτε με την παρ.4 του άρθρου 94 (διερευνάται όμως η δυσκολία). - η θεραπεία πολεοδομικών παραβάσεων ειδικά όταν ακολουθεί αδειοδότηση είναι πάντα φθηνότερη από τη δήλωση αυθαιρέτου (και αυτό επίσης πρέπει να το ξέρει ο αγοραστής, ειδικά αν έχει σκοπό να κάνει και αυτός μερικές από αυτές μετά την αγορά). - η αποτύπωση των π.παραβάσεων σε ΗΤΚ απαιτείται, αλλά η αποτύπωσή τους δεν απαιτεί υπαγωγή. - η αποτύπωση των π.παραβάσεων στην ΗΤΚ, ως ενημέρωσή της μετά από αδειοδότηση, είναι αποτέλεσμα της θεραπείας τους με την αδειοδότηση. - οι "επιφυλάξεις" μεταξύ επαγγελματιών που κάνουν διαφορετική δουλειά δεν είναι πάντοτε θεμιτές. - το "συμφέρον" των πελατών μας διασφαλίζεται και από μας, το ίδιο και οι πιθανές συνέπειες της "βλάβης" του. ΥΓ. Καλό μήνα δεν είπαμε ... Καλό μας μήνα λοιπόν !5 points
-
Ανασύσταση απαιτείται και για χθεσινές άδειες (προ ηλεκτρονικής). Ευχολόγια για να κυλήσει το μπαλάκι παρακάτω, τουλάχιστον εμείς (του ΤΕΕ) που γνωρίζουμε, δεν πρέπει να τα δεχόμαστε. ... Έρχονται καταστάσεις στο μέλλον που δεν θα αντιμετωπίζονται εύκολα. Ενδεικτικά και μόνο μια αγωγούλα στο μηχανικό που θεώρησε την "μη ύπαρξη αδείας" με δυσμενή αποτελέσματα για τον ιδιοκτήτη (πχ. επιχορήγηση μετά από σεισμό) θα την αντιμετωπίσει το ΤΕΕ ή το μέλος του;4 points
-
Λάθος και παράνομο. Μόνο ανασύσταση. Γιατί να πληρώνει ο ιδιοκτήτης πρόστιμα για τις αμαρτίες άλλων ; Και αν είναι μετά το 2004 ; Η μήπως το 15% του προστίμου της Κατ.2 είναι λίγα για κάποιον που δεν τα οφείλει ; Ας προτείνει λοιπόν το ΤΕΕ στο ΥΠΕΝ, για να είναι εντάξει, να χρηματοδοτήσει τις νόμιμες ανασυστάσεις από το ταμείο που πάνε όλα τα λοιπά πρόστιμα. Μόνο έτσι ξεπλένονται οι αμαρτίες και όχι με συστάσεις για πατέντες τύπου "πλήρωνε εσύ για να κάνεις τη δουλειά σου". Αλλά μάλλον φοβούνται ότι θα αρνηθεί το ελεγκτικό ...4 points
-
Η παράγραφος μπορεί να το λέει ... αλλά ποιος και που λέει το ενημέρωση ΠΡΙΝ τη βεβαίωση ή ΠΠΤ ; ΠΡΟΣΟΧΗ : η ενημέρωση είναι ευαίσθητο θέμα για το μηχανικό. Ενημέρωση φακέλου που δεν υφίσταται δεν γίνεται. Πρέπει πρώτα να υπάρξει, δηλαδή ανασύσταση. Αυτό λέγεται αλλιώς στη γλώσσα μας και δεν γίνεται στα πλαίσια εξυπηρέτησης της διαδικασίας για την ταυτότητα (κοινώς τα λάθη των άλλων δεν τα πληρώνει ο μηχανικός, εκτός αν αμείβεται γι' αυτό).4 points
-
@tronqi τακτοποίηση δεν μπορεί να γίνει αφού η αυθαιρεσία έγινε μετά το 2011. Πρώτα νομιμοποιείς με μικρής κλίμακας και μετά προχωράς στην ηλεκτρονική ταυτότητα.3 points
-
- Νομιμοποίηση κατεδάφισης (επίβλεψη) δεν υπάρχει. Οπότε δεν εφαρμόζεται και το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 με έκδοση άδειας νομιμοποίησης. - Οι εργασίες αποπεράτωσης αυθαιρέτου είναι προσθετικές εργασίες και δεν είναι εργασίες της παρ.4 του 29. Υπάρχουν και άλλες ειδικές περιπτώσεις (στέγες, ενίσχυση) που μπορεί να γίνουν σε αυθαίρετα και είναι επίσης προσθετικές εργασίες οπότε βεβαίως απαιτούν μελέτη και άδεια. - Για να απαντήσουμε συγκεκριμένα, το παράδειγμά μας αφορά σε μεταβολές κουφωμάτων στο ίδιο άνοιγμα όπου δεν γίνεται καμία απλούστευση γιατί απλά από τον νόμο δεν απαιτείται αδειοδότηση. - Αν θέλαμε να γενικεύσουμε σε καθαίρεση τμήματος αυθαιρέτου, τότε απαιτείται έγκριση εκτέλεσης εργασιών αυθαιρέτου της παρ.4 του άρθρου 29. Οι διαδικασίες της παραγράφου αυτής είναι ειδικές (πάντοτε ήταν) και καμία ΥΔΟΜ δεν δικαιούται να ζητά γι' αυτές την τήρηση διαδικασίας κανονικής αδειοδότησης. Μόνο τεκμηρίωση με φωτογραφίες και έκθεση, όροι ασφάλειας που τυχόν θα θέσει η υπηρεσία, ανάληψη της επίβλεψης των εργασιών, γνωστοποίηση στον ΕΦΚΑ, ΣΔΑ και τέλος. Αλλιώς δεν θα είχε νόημα το είδος αυτών των διοικητικών πράξεων της παρ.4 και θα είχαμε μόνον αυτές των παρ.1 και 2 του άρθρου 29. - Εδώ θα σταματήσω και εγώ ... προφανώς χωρίς τη διάθεση αντιδικίας.3 points
-
Ο νόμος αυτό απαιτούσε τότε, αυτό γινόταν. Απαιτούσε και κάποια άλλα βέβαια ... αλλά αυτά ήταν ευθύνη συμβολαιογράφων οπότε δεν ανακατευόμαστε. Ο νόμος δεν απαιτεί κάτι τέτοιο. Εφεύρεση είναι θεραπείας αμαρτιών άλλων ... Η κάτοψη στηρίζεται πάντοτε στην πραγματικότητα, η υπογραφή πάνω σε αυτή πρέπει να στηρίζεται πάντοτε στο νόμο.3 points
-
Να υποθέσω όμως ότι η Βεβαίωση γράφει "απώλεια φακέλου της άδειας ΧΧΧΧ/ΧΧΧΧ" και όχι ότι δεν βρέθηκε ο φάκελος στο αρχείο. (Είναι σημαντική η διαφορά)2 points
-
Συνάδελφοι 10 χρόνια τώρα ακούμε ακούμε και τελικά καταλήγουμε στα ίδια που ΔΕΝ έχουν λυθεί.Δυστυχώς και ταυτότητες θα γίνουν και μαγειρέματα θα γίνουν και θα διαιώνίζεται η κατάσταση.Το να θεωρήσεις εσύ ακίνητο με οικδομική άδεια παντελώς αυθαίρετο ,νομικά εγείρει ζητήματα .Τα πρό του 75 μέν (γιατί βάζεις οτι υπέρβση θές-δυσμενέστερη και είσαι οκ) δεν επηρεάζει αλλά τα προ 1983 σαφέστατα2 points
-
Θόδωρε, η λύση που προτείνεις είναι ιδανική, αλλά είδες τόσα χρόνια να γίνει κάτι τέτοιο; Την λέξη "ανασύσταση" μόνο σαν αστείο την λέμε στους κύκλους μας και όλοι ξέρουμε τι κάνουμε σε προ 83 ακίνητα για τα οποία δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια. Δυστυχώς το μάρμαρο το πληρώνει όντως αυτός που δεν φταίει, αλλά πόσα πράγματα βλέπουμε να έχουν λογική τα τελευταία 10+ χρόνια με τους αυθαιρετονόμους. Επίσης με αφορμή την πρόταση που θέτεις, γιατί να μην γίνει το ίδιο και με την ΗΤΚ μιας και η όλη αυτή διαδικασία γεννά μεγάλες αμφιβολίες (και ας ισχυρίζονται τα υπουργεία το αντίθετο) για το όφελος του κοινωνικού συνόλου.2 points
-
Γίνεται ενημέρωση της άδειας πριν την έκδοση της βεβαίωσης ; Στην πρώτη αναφορά της λέξης "θεραπεία" εννοώ ολόκληρη την παρ.4 του 94. Στη δεύτερη μόνο το τελευταίο εδάφιο της ίδιας παραγράφου.2 points
-
Καλό είναι να μην αντιδικούμε απλά για την αντιδικία... Μιλάμε για έγκριση κατεδάφισης αυθαίρετης κατασκευής η οποία δεν βγήκε ποτέ για αυθαίρετο πριν το 2011. (και, μάλλον, δεν μιλάμε για καθαίρεση φέρουσας του 1993 αλλά για απομάκρυνση αλουμινίων από τα κουφώματα). Δεν υπάρχει καμία ακροβασία και καμία αυθαίρετη κατεδάφιση στην "απομάκρυνση" των κουφωμάτων από ένα ρυθμισμένο χώρο για να γίνει "τάχα ΗΧ". Είναι εργασία που δεν θέλει άδεια και ο χώρος δεν θα γίνει ποτέ ΗΧ, πάντα ρυθμισμένος χώρος Κατ.5 θα είναι, με ΥΔ, αναστολή κατεδάφισης και μοναδικό δικαίωμα την περαιτέρω μεταβίβασή του "όπως είναι και βρίσκεται". Η άδεια κατεδάφισης απαιτείται μόνο για τα ιδρυμένα από τον νόμο πολεοδομικά δικαιώματα ή σε θέματα προστασίας πολιτιστικού περιβάλλοντος. Για τα αυθαίρετα υπάρχει μόνο η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 και αυτή ελέγχεται από την αρμόδια αρχή με όρους που ορίζει η ίδια με βάση το άρθρο 107. Η άποψη των ΥΔΟΜ δεν είναι πάντα ο κατάλληλος σύμβουλος (όπως είναι πάντα ο νόμος) και την έκθεση σε κίνδυνο μπορούν οι δικηγόρος-συμβολαιογράφος να την εξηγήσουν μια χαρά στον πελάτη ... Η ΥΔΟΜ βάσει του άρθρου 107 : 5. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4014/2011, του ν.4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση : αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης,... H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. μπορεί να απαιτήσει ΜΟΝΟ την έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει με πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013 (Α174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν.3775/2009 (Α122) και 3843/2010 (Α62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν.4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955. και, αν μαζί με την "απομάκρυνση" έχουν γίνει και άλλες αυθαίρετες "μικροκατασκευές" μετά το 2011, μπορεί να εφαρμόσει την παρ.4 του άρθρου 94 : 4. Για τις πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 οι κυρώσεις είναι μόνο διοικητικές και ειδικότερα : ... Αν ο υπόχρεος συμμορφωθεί με τις πολεοδομικές διατάξεις και αποκαταστήσει την πολεοδομική παράβαση με την απομάκρυνση της χρήσης ή την κατεδάφιση της αυθαίρετης κατασκευής ή εκδώσει την προβλεπόμενη οικοδομική άδεια όπου επιτρέπεται, μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη διαπίστωσή της δεν επιβάλλεται πρόστιμο διατήρησης και το πρόστιμο ανέγερσης περιορίζεται στο ελάχιστο ποσό των διακοσίων (200) ευρώ. Όλα τα παραπάνω θα τα κάνει αποκαθιστώντας το περιβάλλον και τη νομιμότητα και όχι ασκώντας τιμωρητικές πρακτικές δεκαετιών που μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε.2 points
-
Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ερωτήματος έχουμε ένα πλήρως αυθαίρετο κτήριο και εργασίες κατεδάφισης επί αυτού γίνονται μόνον με έγκριση εκτέλεσης εργασιών. Πολεοδομικά πρόστιμα επιβάλλονται μόνο σε περιπτώσεις μη λήψης της απαιτούμενης αδείας. Η μη λήψη έγκρισης εργασιών έχει ως συνέπειες αυτές που θα ορίσει η δημόσια αρχή όταν θα γίνει γνωστή σε αυτή η μη έγκαιρη λήψη της. Ενδεικτικά αναφέρονται ενέργειες ώστε να εφαρμοστούν οι νόμιμες : αστυνομικές διατάξεις, ποινές νόμων διαχείρισης αποβλήτων, ασφαλιστικές διατάξεις κλπ. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα : - δεν υπάρχει πλέον πρόβλημα σύγκρισης με τη νομιμότητα γιατί δεν υπάρχει κάτι νόμιμο στο κτήριο, - μπορεί να μεταβιβαστεί ως έχει και χωρίς αλλαγή των στοιχείων της δήλωσης γιατί απλά αυτή δεν επιτρέπεται. - περαιτέρω μεταβολή χρήσης του ήδη τακτοποιημένου ως κλεισμένου ΗΧ δεν επιτρέπεται (παρά μόνο αν νομιμοποιηθεί).2 points
-
Όταν υπάρχει κάθετη ιδιοκτησία μπορεί κάποιος να περιγράψει όλο το οικόπεδο ή το τμήμα του οικοπέδου που περιλαμβάνει την κάθετη του.Αν υπάρχει οριζόντια επί της καθέτου είναι υποχρεωτικό να περιγραφεί μόνο το τμήμα του οικοπέδου, δηλαδή η κάθετη του ιδιοκτησία. Για τον λόγο αυτό και επειδή μελλοντικά μπορεί να γίνει σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, καλό είναι ( χωρίς όμως να είναι καταρχήν υποχρεωτικό) να περιγράφεται η κάθε κάθετη.1 point
-
Καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους Ξέρει κανείς από ποτέ θα αρχίσει να μετράει η προθεσμία για τους 2 μήνες της ταυτότητας?1 point
-
@sirter Πρέπει να πας ένα βήμα πίσω και να επιλέξεις: Οι υποθέσεις μου - Επεξεργασία καταχωρίσεων1 point
-
Τη βεβαίωση oti δε βρέθηκε ο φάκελος στο αρχειο της ΥΔΟΜ την έχω ήδη στα χέρια μου.1 point
-
Θα στην δώσουν την βεβαίωση όμως εύκολα?Επίσης δεν είναι το πρόβλημα μονο η ταυτότητα όπως είπαμε αλλά και όλα τα προηγούμενα1 point
-
Αν έχω καταλάβει καλά τη διαδικασία και την ανασύσταση οι ιδιοκτήτες θα την πληρώσουν. Μου είπαν στη ΥΔΟΜ θέλουν νεα αποτύπωση και αν έχουμε βρει σχέδια απο πουθενα αλλού. (Συμβολαιογράφους, άλλους ιδιοκτητες κλπ). Κάνω λάθος; Κι εγώ αυτής της άποψης είμαι αλλά βλέπω ότι έχει καταλήξει αποδεκτή λύση να φταίει η ΥΔΟΜ για τη απώλεια και να πληρώνει ο διοκτήτης. Και μάλιστα πολλά. Καταλήγω πάντως ότι η ερμηνεία η δική μου είναι λάθος. Οτι δηλαδή σύμφωνα με το παρακάτω και την τροπολογία που ανέφερα μπορώ να εκδόσω ΗΤΚ και πιστοποιητικο πληρότητας.1 point
-
Συνάδελφε, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν θα συμπληρώσεις την 1η ή την 11η επιλογή του κωδικού. Μπορείς να βάλεις το άθροισμα των ενισχύσεων/επιδομάτων στα λοιπά αφορολόγητα έσοδα, όπως περιγράφεις.1 point
-
1 point
-
Από όσο θυμάμαι, δεν έχει τις τιμές του 2016 που χρειάζονται για τον ν.4495, ευχαριστούμε πάντως!1 point
-
@pipakos ναι απαιτείται γνήσιο υπογραφής για τη δική μας διασφάλιση έναντι ευθυνών παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Στον 4495 είχαμε και έχουμε πρόσβαση σε 0 στοιχεία... Δυστυχώς οι μηχανικοί μάλλον δεν θεωρούμαστε άξιοι εμπιστοσύνης για διαχείριση στοιχείων.1 point
-
1 point
-
@cien χρήση ΚΥΕ δεν υπάρχει. Χρήση είναι το ζαχαροπλαστείο, το εστιατόριο ή οτιδήποτε άλλο. Για τον νομό Αττικής οι απαιτήσεις θέσεων στάθμευσης λόγω αλλαγής χρήσης, περιγράφονται στο ΠΔ 111/2004.1 point
-
Εσενα σου λειπει και το 50% απο το ενα και το ενιαιο ΚΑΕΚ μετα την συνενωση τους ό,τι κανεις θα κανεις στο συνενωμενο, το οποιο δεν υφισταται. Θεωρω οτι δεν θα σου δοσουν αδεια, ελλειψει τιτλου.1 point
-
αφου εχεις κτισμα, που παταει σε δυο οικοπεδα θα πρεπει να προηγηθει η συνενωση των οικοπεδων και η αλλαγη απο δυο ΚΑΕΚ σε ενα, με γεωμετρικη μεταβολη. Στο νεο ΚΑΕΚ θα συστησεις ΟΙ και θα κανεις οσα θελεις. Επομενως, πρεπει να προηγηθουν καποιες ενεργειες για εκδοση και καταχωρηση τιτλου για το "ελλειπον" ποσοστο του ενος, με την αποδοχη. [για τις λεπτομερειες της ολης διαδικασιας, μιλας με τον συμβ/φο]1 point
-
@Roy_Hobbs μπορείς, η χρησικτησία αναγνωρίζεται ως τίτλος ιδιοκτησίας. Χωρίς αποδοχή δεν έχει τίτλο ο δεύτερος στο δεύτερο οικόπεδο, αλλά για την αλλαγή χρήσης δεν έχει σημασία.1 point
-
Καλησπέρα Άκη και χρόνια πολλά! Αφου έχεις κοινό φ.ο. και είναι πάνω απο μια Ο.Ι. εγω το θεωρώ ως πολυκατοικία.1 point
-
Δεν ερμηνεύεις όμως σωστά τη σκοπιμότητα ... γιατί η σκοπιμότητα αυτών που λες ανατρέπεται με την τρίτη αναφορά μου (αν θέλει να βγάλει μετά άδεια θα του έρθει φτηνότερα).1 point
-
Θα αποτυπώσει τη νέα κατάσταση στην ΗΤΚ με την οποία θα κάνει συμβόλαια. Το τι θα κάνει μετά τα συμβόλαια θα τα συζητήσει με τον μηχανικό του.1 point
-
το θεμα ειναι οτι - εχεις κάνει μια τακτοποιηση πριν απο 8 χρονια, εχεις καποιες κατ. 3, δεν τις ανεφερες, ούτε εχει γραφεί στο συμβολαιο οτι αυτες τις αναλαμβανει ο αγοραστης. - Προφανως, η μη αναγραφη τους, δεν δημιουργει "ακυρωσία" του συμβολαιου - Σημερα, οκτω χρονια μετα, τις τακτοποιει ο αγοραστης, επιβαρυνομενος με ολα τα εξοδα, για τα οποια κανενας δεν του ειχε πει τπτ, ούτε ο πωλητης ούτε ο μηχανικος. - Τρόπο αποδειξης ετους αυθαιρεσιας δεν εχει, εκτος απο - "μου ειπε ο πραηγουμενος ιδιοκτητης οτι αυτος το εκανε" και - "ο σημερινος μου ειπε οτι ετσι το βρηκε." - ή... " ο προηγουμενος μηχψανικος, μου ειπε οτι τα ειχε δεί τότε, αλλα δεν τα εγραψε, διοτι δεν ηταν υποχρεωτικο"... Παντως, -και οχι μονον σε θεωρητικο επίπεδο - θα ελεγα οτι, - Αντίθετα, εχεις εναντιον σου το προ 8ετιας συμβολαιο - δημοσιο εγγραφο στο οποιο δεν καταγραφεται καμμια άλλη παραβαση ή επιφυλαξη στην βεβαιωση του μηχανικου.. Γι αυτο λεγαμε -τοτε- και ο παυλος, και λοιποι συναδελφοι, συχνα, -ειδικα για την διαρρυθμιση - "να κατατεθει νεα ενημερωμενη κατοψη" για να υπαρχει σαν απλη αναφορα και να χρησιμοοιηθει κατα την ΗΛΤΑ, χωρις καμμια αμφισβητηση, για το πότε εγινε και γιατι δεν γραφτηκε στο συμβολαιο πριν 10 χρονια...- Κατ' εμε, η καταγραφη των κατ. 3 ειναι "υποχρεωτικη" στην δηλωση νομιμοτητας. υγ 183 σελιδες περιλαμβανει το θεμα αυτο στο φορουμ1 point
-
- Αν δεν τις ανέφερε, που είναι η έλλειψη ; - Και να έγιναν μετά, υπάρχει ακυρότητα συμβολαίου ; - Όταν ο νέος ιδιοκτήτης πάει στο μηχανικό του για αδειοδότηση, αυτός δεν θα τις τακτοποιήσει ανεξαρτήτως παλαιότητας ;1 point
-
@ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ1^Η συναίνεση δίνεται γραπτώς (με υπεύθυνη δήλωση). Εμπλεκόμενοι είναι αυτοί που πρέπει να συναινέσουν σε αυτό που θέλουν να κάνουν κάποιοι άλλοι. Οι ιδιοκτήτες αποδεικνύουν την ιδιότητά τους με τίτλο ιδιοκτησίας. Μπορεί να σε εμποδίσει η ιδιοκτήτρια του τέταρτου ορόφου, αφού απαιτείται η δική της συναίνεση για να τοποθετήσεις ηλιακό.1 point
-
Αυτό με τους εξωτερικούς τοίχους σκαλώνει κ τους συμβολαιογράφους που βάζουν σαν τελικό εμβαδό ότι βλέπουν στο φύλλο καταγραφής, οπότε αναγκάζεσαι να τους βάλεις ώστε να εμβαδομετρηθεί σωστά το ακίνητο. Παύλο πάντως μπορεί να έχει πλάκα η εγκυκλιος 2, παρόλαυτα παραμένει κρατικό έγγραφο. Επίσης τα ίδια έλεγε αν θυμάμαι καλά κ η εγκύκλιος του 4178. (Για τον 4014 δεν θυμάμαι). Πέρα από αυτό συμφωνώ μαζί σου, η αλλαγή χρήσης συμπαρασύρει κ τους τοίχους στην υπέρβαση δόμησης.1 point
-
Η συγκεκριμένη ειδικά εγκύκλιος δεν κάνει να σου πω ποια χρησιμότητα έχει...Όσοι την έχουν παρακολουθήσει από την αρχή ξέρουν τι εννοώ.1 point
-
1 point
-
Έχεις επιφάνεια υπογείου με τοιχία 100 τμ που δεν προσμέτρησαν στον ΣΔ λόγω του ότι πληρούσε τον ορισμό υπογείου στην άδεια. Αυθαίρετα έγινε κατοικία. Άρα, όλη η επιφάνεια (μικτή) θα πρέπει να ρυθμιστεί και όχι μόνο η καθαρή. Ο νόμος που τότε ¨επέτρεπε " την "καθαρή" επιφάνεια ήταν ο 3843/10, αλλά η εμπειρία έδειξε ότι οι τότε τακτοποιήσεις έμπαζαν νερά και οι περισσότερες έχουν μεταφερθεί στους πρόσφατους νόμους για να ρυθμιστούν εκ νέου (με συμψηφισμό προστίμων).1 point
-
Κάπου μπερδεύτηκες Δημήτρη. Δεν έχω κάνει καμία τροποποίηση σε ερώτηση μου. Η μοναδική μου ερώτηση είναι ακριβώς αυτή στο πιο πάνω post.1 point
-
Φυσικά και δεν είναι όλο. Εμβαδόν διαμερίσματος είναι αυτό που όλοι γνωρίζουμε (δηλαδή χωρίς τον ημιυπαίθριο).1 point
-
1 point
-
Συνάδελφοι τι να πρωτοσχολιάσουμε...Ήταν αναμενόμενο ότι με την έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής της ΗΤΚ θα χαθεί η μπάλα, από τις εκατοντάδες ερωτήσεις σε ένα ασαφές πλαίσιο. Η συνάδελφος πήρε απλώς απόψεις από κάποιους στο ΤΕΕ τελείως ανεπίσημα. Τα προ 55 είναι γνωστό εδώ και 10 χρόνια ότι μέσω των αυθαιρετονόμων εξαιρούνται από την υποχρέωση δήλωσης τακτοποίησης και μεταβιβάζονται. Η ΗΤΚ το λογικό είναι να ζητάει μόνο κάτοψη (αποτύπωση) και τίποτα παραπάνω. Τώρα θα μου πείτε, λογική και ΗΤΚ (έτσι όπως είναι μέχρι στιγμής) συμβαδίζουν; Η όλη κατάσταση, θυμίζει έντονα την εποχή έναρξης του 4014 που μέχρι και τις κληματαριές τακτοποίησαν κάποιοι και οι ιδιοκτήτες τραβούσαν τα μαλλιά τους.1 point
-
Για να λάβεις οποιοδήποτε επίδομα, πρέπει να προβλέπεται σε κάποια σύμβαση εργασίας. Πληροφορίες μπορείς να πάρεις από την επιθεώρηση εργασίας.1 point
-
Δεν ισχύει κάτι διαφορετικό, λόγω των σπουδών, από τον γενικό κατώτατο μισθό. Ενδεχομένως (αν και πολύ αμφιβάλλω) να υπάρχει κάποια συλλογική σύμβαση εργασίας για τους εργαζόμενους σε θέσεις παρόμοιες με τη δική σου όπου καθορίζεται κάποιο κατώτατο όριο.1 point
-
Εννοείς ότι έβγαιναν άδειες κατεδάφισης από Πολεοδομία, οι οποίες δεν υλοποιούνταν για να μην πληρωθεί μεγαλύτερος φόρος στις μεταβιβάσεις; Θα συμφωνήσω με τον Κώστα. Εφόσον στο ακίνητο υπάρχει κτίριο, τότε δεν θεωρείται αδόμητο. Ακόμη και με ύπαρξη άδειας κατεδάφισης, εφόσον αυτή δεν υλοποιήθηκε, το οικόπεδο δεν είναι αδόμητο. Θα υπάρξουν άπειρες ερωτήσεις σε όλο αυτό το χάος που υποτίθεται θα μαζευτεί μέσω της ΗΤΚ. Αυτό απαντά και σε πρόσφατη δήλωση εκπροσώπων της ΠΟΜΙΔΑ σε ημερίδα τους, ότι οι μηχανικοί είναι απρόθυμοι για την σύνταξη της ΗΤΚ....Προφανώς και είναι απρόθυμοι, όταν πάνε να τους φορτώσουν όλη την ευθύνη μιας διαδικασίας με πολλά ¨θολά" σημεία και μάλιστα χωρίς να έχει υπάρξει καμία γραπτή εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου και ψηφιοποίηση όλων των αρχείων των υπηρεσιών.1 point
-
Εγώ βάζω το παρακάτω. ΗΤΚ_exousiodotisi idioktiti.xlsx1 point
-
Αφήστε τον κάθε "εξυπνάκια" να λέει ό,τι του κατεβάσει η "κούτρα" του, να λέει ό,τι αρέσκεται και φαντασιώνεται... Να λέει τελικώς το πως ο ίδιος επιθυμεί ή εύχεται να ήταν το συγκεκριμένο "έργο".... Σημασία έχει μόνο ένα πράγμα: Διαβάστε προσεκτικά το νόμο! Ό,τι αυτός αποσαφηνίζει πλήρως, ακολουθείστε το! Όπου δεν είναι απολύτως σαφής, προσπαθείστε να μπείτε το δυνατόν περισσότερο στο "πνεύμα" του νομοθέτη κι αυτενεργείστε, προς όφελός σας και προς όφελος του πελάτη σας. Κάντε δηλαδή, αυτό που κάνουν όλοι οι υπόλοιποι "ειδικοί". ΥΓ. Μην ξεχνάτε το εξής: Όσο πιο "δύσκολη" είναι η εξειδικευμένη περίπτωση που αντιμετωπίζετε, τόσο πιο μεγάλη οφείλει να είναι η αμοιβή σας!!! Συνειδητοποιείστε το τι ακριβώς έχετε να κάνετε, τον όγκο και την ποιότητα της δουλειάς σας, την ευθύνη που αναλαμβάνετε, το χρόνο που θα δαπανήσετε, τα επιμέρους έξοδα που θα κάνετε και προσδιορίστε την αμοιβή σας!!! Aλλιώς χαλάτε την πιάτσα...1 point
-
3. Πότε ΔΕΝ εκδίδεται ΠΕΑ; για κτίρια με χρήση ως: αποθήκη, πρατήριο υγρού καυσίμου, βιοτεχνία, εργαστήριο & βιομηχανική εγκατάσταση για χώρους που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος (π.χ εγκαταλελειμμένα κτίρια, ημιτελή ή ασκεπή), για διανομή, ανταλλαγή ή μεταβίβαση ακινήτου (π.χ γονική παροχή, αποδοχή κληρονομιάς, δωρεά εν ζωή ή δωρεά αιτία θανάτου), για ανανεώσεις υφιστάμενων μισθώσεων ακινήτων άνω των 50 τ.μ. (όταν η ημερομηνία δήλωσης της αρχικής μίσθωσης στην Δ.Ο.Υ. είναι πριν την 9/1/2012 και δεν έχει αλλάξει ο μισθωτής & τα τετραγωνικά μέτρα του ακινήτου), για ανανεώσεις υφιστάμενων μισθώσεων ακινήτων κάτω των 50 τ.μ. (όταν η ημερομηνία δήλωσης της αρχικής μίσθωσης στην Δ.Ο.Υ. είναι πριν την 1/1/2016 και δεν έχει αλλάξει ο μισθωτής & τα τετραγωνικά μέτρα του ακινήτου). αλλα οταν λες "μεταβιβαση" δεν φαινεται καθαρα εάν προκειται για μεταβιβαση λογω πωλησης [μαλλον οχι] ή για δωρεα [μαλλον αυτο εννοεις]1 point
-
Σωστά. Η συμβολαιογραφος δεν δικαιουται να "επιλέγει¨την ΗΤ αντι της βεβαιωσης. Υποχρεουται να παρει αυτο που εσυ θα της πας.1 point
-
KOKARADI, Επειδή η τακτοποίηση σε παραρρεμάτιο αυθαίρετο μπορεί να σας βάλει όλους σε πολύ μεγάλα προβλήματα θεωρώ απαραίτητο να πω τα εξής: Ο νόμος απαγορεύει την τακτοποίηση μεν όταν το αυθαίρετο είναι "μέσα στο ρέμα", αλλά αφήνει ερευνητέο αυτό το "μέσα"..... Έτσι, σε περίπτωση που έχει εγκριθεί μελέτη οριοθέτησης του ρέματος (ν.4258/14) και έστω χωρίς να έχουν γίνει τα τεχνικά έργα διευθέτησης του, είναι πολύ πιθανό οι οριογραμμές ρέματος της μελέτης, που ορίζονται από την πλημμυρίδα της υδρολεκάνης με πιθανότητα εμφάνισης 50 ετών (Γ,Δ), να βρίσκονται αρκετά μακρύτερα από τη θέση που κατά κοινή αντίληψη μπορεί το ρέμα να εμφανίζει ως θερινές όχθες (Α,Β). Τότε πιθανόν να βρίσκεσαι ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΡΕΜΑ. !!! Ειδικά λοιπόν επειδή είσαι εντός οικισμού, θα πρέπει, πριν αποφασίσεις ότι τακτοποιείται το αυθαίρετο, να ερευνήσεις στην Δ/ση Υδάτων την περίπτωση να έχει οριοθετηθεί το ρέμα (μελέτη οριοθέτησης) και να εντοπίσεις μη τυχόν βρίσκεσαι εντός των οριογραμμών της πλημμυρίδας. Αν δεν έχει συνταχθεί μελέτη, τότε μόνο μπορείς να κρίνεις εμπειρικά για το που θα θεωρήσεις ότι βρίσκονται οι όχθες του ρέματος.....1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-