Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      13.661


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.930


  3. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.087


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.028


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/12/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. 3.591 downloads

    Εγκύκλιος ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/135179/4495 Έγκριση διαγράμματος κάλυψης σύμφωνα με τις προδιαγραφές του άρθρου 157 του Ν.4951/2022 (Α΄ 129).
    3 points
  2. Γενικώς η υποχρεωτική πλάγια απόσταση σε γήπεδα εκτός σχεδίου για χρήση κατοικία είναι 15 μ.
    2 points
  3. Ισουψείς μπορείς να φτιάξεις και με το qgis που είναι free λογισμικό. Αν χρειαστείς βοήθεια για το πώς να τις κάνεις γράψε εδώ για να σου ανεβάσω σύντομες οδηγίες που έχω σημειώσει για να θυμάμαι πώς να τις κάνω. Η τελική τους απόδοση είναι αρκετά καλή και το qgis γενικά έχει αρκετές δυνατότητες.
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.207 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Προσωπικά έτσι το κρίνω-Αν κάποιος συν/φος έχει άλλη γνώμη ή ήδη αντιμετώπισε όμοια περίπτωση, ας παρέμβει να μας βοηθήσει όλους!
    1 point
  6. @the_topo Δεν είναι ακριβώς σωστό αυτό που αναφέρεις. Γιατί πρώτα, αφού η απόκλιση είναι τόσο μικρή, μπορεί ο συνάδελφος να ελέγξει αν οι διαστάσεις (μετρημένες σε διαστάσεις χτίστη) είναι εντός απόκλισης 2%, οπότε και δεν αποτελεί αυθαιρεσία.
    1 point
  7. Δες κατηγορία 3 αυαθιρέτων του Ν4759/2020, Αρθ.80, παρ. γιε Επίσης οι μετρήσεις της αδείας αναφέρονται σε μετρήσεις κτίστη. Υλοποιημένα όμως έχεις και σοβάδες, μήπως τους έχεις προσθέσει στην αποτύπωση? Αν ναι, αφαίρεσέ τους και τότε σύγκρινε με της αδείας (μιας που η διαφορά σου είναι πολύ μικρή). Ας πει βέβαια και κάποιος πιο έμπειρος τη γνώμη του.
    1 point
  8. αν βρεις το αρχικό PDF με τα 2 διαγράμματα δόμησης που λογικά έχει ανεβάσει το ΥΠΕΝ το συμπληρώνουμε κι εδώ να μη το ψάχνουμε όχι Δημήτρη όταν είναι το βασικό PDF στην κλίμακα του σχεδίου δεν θα εχει καμία θολούρα. εδω είναι κοπυ παστε του κοπυ παστε απο τα ΜΜΕ του εντύπου που ειναι σε Α4 και όχι Α0 που είναι το σχέδιο
    1 point
  9. https://www.elke.uoc.gr/payroll/calculator.html?v=221103151141 και για την προυπηρεσια https://www.aftodioikisi.gr/dimosio/dimosio-ti-prepei-na-kanoyn-neoi-ypalliloi-gia-tin-anagnorisi-proypiresias-ston-idiotiko-tomea/
    1 point
  10. κατ' αναλογία εφαρμογής της παρακάτω απάντησης μάλλον θα χρειαστεί να πας σε τροποποιητική Η.Τ.Α (χωρίς αρχειοθέτηση της αρχικής) @italian δεν χρειάζεται
    1 point
  11. Ποια δικαιοπραξία έγινε; Της τροποποίησης της αρχικής σύστασης? και με τι εμβαδά? της αρχικής σύστασης ή της νέας καταμέτρησης??
    1 point
  12. Ένα εξόχως σημαντικό έργο υλοποίησε η Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) αναφορικά με τη δημιουργία του πρώτου ψηφιακού χάρτη «Ελληνικός Άτλαντας Μαρμάρων», ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα Μάρμαρα (φυσικά διακοσμητικά πετρώματα) της Ελλάδας, καθώς και τα φυσικομηχανικά και αισθητικά χαρακτηριστικά τους. Ο ψηφιακός χάρτης των μάρμαρων της Ελλάδας, ο οποίος υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας, εκτός από τα ελληνικά είναι μεταφρασμένος και στα αγγλικά για να μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εμπλεκόμενους στον κλάδο του «Μαρμάρου», τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Μέσω της ειδικής διαδραστικής εφαρμογής, η οποία αναπτύχθηκε ειδικά για τις ανάγκες του Έργου και του «Άτλαντα των Μαρμάρων», εμφανίζεται ένας ψηφιακός χάρτης που παρουσιάζει σχεδόν όλους τους τύπους των φυσικών διακοσμητικών πετρωμάτων (ασβεστιτικά και δολομιτικά μάρμαρα, ασβεστόλιθοι, σχιστόπλακες, ψαμμίτες, κ.λπ.), των οποίων η εξόρυξη πραγματοποιείται στις μαρμαροφόρες περιοχές της χώρας, σε αδειοδοτημένα λατομεία. Επιλέγοντας κάποιο από αυτά, ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες, ενώ ουσιαστικά αποτελεί ένα διαδραστικό χάρτη και μια δυναμική βάση δεδομένων που ανανεώνεται συνεχώς με τους νεότερους τύπους των διακοσμητικών πετρωμάτων της Ελλάδας. «Κάθε μάρμαρο έχει λάβει την ονομασία του σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ 12440 και όχι την εμπορική ονομασία του. Για καθένα από αυτό έχουν αναρτηθεί διάφορες πληροφορίες, όπως τα γεωλογικά στοιχεία, τα πετρογραφικά στοιχεία, τα φυσικομηχανικά χαρακτηριστικά του, παραδείγματα εφαρμογών και χρήσεις του», τονίζει ο Δρ. Κωνσταντίνος Λασκαρίδης, Τεχνικός Υπεύθυνος του Εργαστηρίου ΛΙΘΟΣ και Προϊστάμενος Διεύθυνσης Ορυκτών Πόρων και Μεταλλευτικής της ΕΑΓΜΕ. Η πρόσβαση στα περιεχόμενα του ψηφιακού χάρτη «Ελληνικός Άτλαντας Μαρμάρων» είναι δυνατή μέσω της ιστοσελίδας της ΕΑΓΜΕ στο σχετικό σύνδεσμο: https://gaia.igme.gr/portal/apps/opsdashboard/index.html#/de18c9f57cf54843831a0c594bf3ae7c
    1 point
  13. @aneidaΕπειδή η "επικρατούσα χρήση" στην κεντρική καρτέλα μπορεί να είναι μόνο μία χρήση, θα βάλεις ακριβώς αυτό που λέει, δηλαδή ποια είναι η "επικρατούσα χρήση" του κτηρίου. Κοινώς, όποιο είναι ποιο μεγάλο. Εάν είναι το κατάστημα, θα βάλεις "υπηρεσίες". Εάν είναι η κατοικία θα βάλεις "κατοικία". Ωστόσο, στις κάτω καρτέλες (φύλλα καταγραφής) θα βάλεις σε κάθε ένα τη δική του χρήση.
    1 point
  14. Με βάση οσα λες, να θεωρήσουμε οτι η δημιουργία του ειναι πριν την 31-12-2003. Επομένως χτίζεις σαν τυφλο πανω απο 4 στρ. Για τις αποστάσεις πας με τις διαταξεις του Δ 270/85, αλλά, πλέον, με τους συντελεστές του ν. 4759 αρθρο 33. Δεν βλεπω πώς θα δικαιολογησεις την τοποθετηση της οικοδομης σε 8 μ. απόσταση απο το προσωπο Εχεις και θέμα με την διάσπαση των κτιρίων και απόστασης μεταξυ τους, που περναει πρωτα απο ΣΑ.
    1 point
  15. @aneida Το ισόγειο κατάστημα ως κατάστημα (υπηρεσίες) και ο όροφος ως κατοικία (μοναδική ενδεχόμενα αν έχει τις προϋποθέσεις)
    1 point
  16. Θα βρεις κατ αρχην το νομο περι ενιαιου μισθολογιου. Εκει περιγραφονται τα παντα. Απλα να σε ενημερωσω οτι στο δημοσιο εχουν καταργηθει τα επιδοματα γαμου ,παιδιων ,γλωσσων ,μεταπτυχιακων Το μεταπτυχιακο εχει ισχυ στο να παιρνει καποιος ενα κλιμακιο παραπανω οποτε και αυξανει ο μισθος. Δες καλυτερα τον νομο που σου ειπα. Α
    1 point
  17. σχεδόν τίποτα δεν είναι ρητορικό οπότε πιο καλά να μιλήσει με κάποιον ειδικό στα εργατικά.... Υπάρχουν και διάφορα επιδόματα παιδιά συζύγου ή και άλλου τύπου + την σιγουριά της εργασιακής θέσης + ασφαλιστικά + η ώρα που σχολάς δεν είναι σχετική και πολλά άλλα.. να εξετάσει με προσοχή τα θετικά και τα αρνητικά με σχέση με το μισθωτός σε ιδιώτη και το μισθωτός με το Δήμο.....ή αλλο ειδικά αφου είναι ΑΜΕΑ
    1 point
  18. Αν δεν είσαι σε θέση ευθύνης, να υπολογίζεις 950€ καθαρά περίπου με μεταπτυχιακό, επί 12 μισθούς ανά έτος. Γενικά οι αμοιβές είναι αστείες. Και το πρόβλημα δεν είναι οι εισαγωγικοί μισθοί, αλλά η εξέλιξη, η οποία καθιστά - σε συνάρτηση με τις ευθύνες και την έλλειψη οργάνωσης που τυπικά επικρατεί στο δημόσιο τομέα - μη ελκυστική την προσέλκυση επαγγελματιών με ουσιαστικά προσόντα. Άλλωστε, αυτός είναι ο λόγος που τελικά πολύ μεγάλο ποσοστό τέτοιων υποψηφίων τελικά αρνούνται τις θέσεις στις οποίες επιτυγχάνουν.
    1 point
  19. Ποια εγκύκλιος ή άλλο επίσημο νομοθετικό κείμενο ορίζει την περίοδο εντός της οποίας ο εργολάβος (κατ επέκταση οποιοσδήποτε παρέχει κάποια υπηρεσία) πρέπει να τιμολογήσει; Από πού προκύπτει ότι η τιμολόγηση γίνεται με το πέρας των εργασιών. Δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα αλλά δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την ολοκλήρωση. Δεν ξέρω αν τα λεφτά έγιναν επιδοτήσεις ρεύματος, καυσίμων, τροφίμων ή οτιδήποτε άλλο. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένας λογαριασμός που θα είχε πιστωθεί με την προκύρηξη του προγράμματος για αποκλειστικά τον σκοπό του προγράμματος. Οτιδήποτε άλλο είναι ταχυδακτυλουργικά τσίρκου που εντυπωσιάζουν τους αυτόχθονες τριτοκοσμικής χώρας.
    1 point
  20. Μόνο τους τριγωνισμούς κατάφερα μέχρι στιγμής να κάνω διαβάζοντας.
    1 point
  21. Δεν υπολογίζεται έτσι ακριβώς ο.. "βασικός". Είναι άλλος ο "βασικός" για κάποιον χωρίς μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, άλλος για κάποιον με, άλλος για κάποιον με διδακτορικό τίτλο σπουδών. Παρακαλώ.
    1 point
  22. Για ποιο λόγο; Απάντησες μόνος σου! Σε όλα τα σπίτια συμβαίνει κάτι ανάλογο. Αλλιώς θα υπολειτουργούσε ο απορροφητήρας. Θα δούλευε "κούφια". Τα κουφώματα που μπάζουν - στάνταρ αυτό - είναι οι πόρτες εισόδου όλων των διαμερισμάτων, εκτός αν είναι πυράντοχες. Επίσης και οι μπαλκονόπορτες μπορεί, όταν είναι συρόμενες ή επάλληλες, ανεξαρτήτως του αν είναι "ενεργειακοί" ο υαλοπίνακες και τα πλαίσιά τους. Στον ενεργειακό σχεδιασμό κτιρίων πολύ σωστά λαμβάνεται μέριμνα και για ανάκτηση θερμότητας μέσω εναλλακτών αέρα - αέρα. Για τις πρίζες ψάξτο λίγο καλύτερα χωρίς να ανησυχείς ιδιαιτέρως.
    1 point
  23. Για την παράταση των προθεσμιών της κατ. 5, περ. α-δ της παρ. 1 και της παρ. ε' εξ αρχης [πιο πανω στις 30-9-22, πιθανον και πιο πριν] αναφερθηκαμε στον 4915/22, όπου γραφει "απο την έναρξη ισχυος του παροντος" που ειναι η 24-3-2022, Πριν 10 μερες υπάρχει παρόμοια απάντηση και απο το ΤΕΕ Πελοπνήσου 2837. Έχω περίπτωση με αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν μεταξύ 1983-2011 σε γήπεδο επί του οποίου δεν έχει εκδοθεί ποτέ οικοδομική άδεια. Οι αυθαιρεσίες επομένως ανήκουν στην Κατηγορία 5. Το γήπεδο βρίσκεται σε περιοχή η οποία κηρύχθηκε σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης στις 21-01-2020 με ημερομηνία λήξης της κήρυξης την 20-05-2020. Διαβάζοντας το άρθρο 90 του Ν.4915/2022 αναφέρει ότι μπορούν να ενταχθούν στην Κατηγορία 5 "ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός των ετών 2020 και 2021 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4662/2020 (Α’ 27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος" Μπορώ σήμερα να κάνω ένταξη στην Κατηγορία 5 του Ν.4495/2017; Η γνώμη μας είναι πως μπορείτε. Θεωρούμε ότι η φράση «έναρξη ισχύος του παρόντος» αφορά το ν.4915/2022 (ΦΕΚ-63/Α/24.03.2022) και επομένως η προθεσμία λήγει 24.03.2023.
    1 point
  24. 1. Το κτίριο είναι νομίμως υφιστάμενο. Αυτό σημαίνει ότι έχει νόμιμο περίγραμμα (ασχέτως αν σήμερα ισχύουν διαφορετικοί όροι δόμησης), επί του οποίου μπορεί να κατακευαστεί προσθήκη καθ' ύψος. Σε περίπτωση που η προσθήκη αυτή τοποθετηθεί εσώτερον του ανωτέρω περιγράμματος, θα πρέπει να τηρηθούν οι ισχύουσες σήμερα π.α.. Επίσης θα τηρηθούν τα ισχύοντα ως προς του υπόλοιπους όρους δόμησης (δόμηση, ύψος, όγκος). Πριν την έκδοση της ο.α., θα το "περάσεις" από το σύστημα αυθαιρέτων (χωρίς πρόστιμα κλπ), ώστε να έχεις αποδεικτικό στοιχείο του προ 55. Επ' αυτού, συνεννοήσου και με την ΥΔΟΜ 2. Κάλυψη 70% έχεις όχι λόγω 289/2011, αλλά λόγω παρ 1α άρθρου 12 ΝΟΚ
    1 point
  25. Πες στην μηχανικό σου να δει το άρθρο 60 του ν.4964/22 λογικά έχει πάρει παράταση μέχρι 31/12/24.
    1 point
  26. Υποθέτω ο συνάδελφος @the_topo θέλει (για οποιονδήποτε λόγο) να συντάξει τα εν λόγω διαγράμματα, άσχετα αν απαιτούνται στην τακτοποίηση ή όχι. ΥΓ: Πολύ "into the point" οδηγός @jbosdas όπως και να 'χει!
    1 point
  27. Ξαναδές την §στ του 99. Από την στιγμή που έχεις άδεια: Αναρτάς το τοπογραφικό της αδείας αυτούσιο, χωρίς καμία σημείωση. Απλό scan και ανάρτηση. Πάνω στο ΔΚ της αδείας σημειώνεις την θέση και το περίγραμμα της αυθαίρετης κατασκευής. Κάνεις τους υπολογισμούς που επηρεάζουν τον υπολογισμό του προστίμου (πλάγιες, ΥΔ, ΥΚ κλπ). (πχ: Αυθαίρετη δόμηση / Επιτρεπόμενη δόμηση * % συνιδιοκτησίας) Φυσικά στις κατ 1, 2 δεν απαιτείται ούτε ΔΚ ούτε τοπο (βλ. §α και β του 96 "απαιτούμενα δικαιολογητικά"). Περαιτέρω, στην κατ1 δεν σε ενδιαφέρει ούτε το %υπέρβασης αφού δεν επηρεάζει το παράβολο των 250 ...και φυσικά αν εχεις ΠΠ με ημερομηνίες προ 83 ή προ 75, τις εντάσεις στην ΚΑΤ2ή1 αντίστοιχα
    1 point
  28. Συγνώμη που παρεμβαίνω, αλλά νομίζω ο συνάδελφος αναρωτιέται, σε περίπτωση που επιλέγει να κάνει διάγραμμα κάλυψης στο πλαίσιο τακτοποίησης και αργότερα υποβολής σε ΗΤ, αν θα πρέπει να το κάνει με προδιαγραφές για οικοδομική άδεια (άρθρο 39) ή αρκεί αυτό που θα έκανε για αυθαίρετα.Η απάντηση που του δώσατε είναι ότι δεν χρειάζεται να το κάνει με τις προδιαγραφές του άρθρου 39, αλλά με τα ελάχιστα που προϋποθέτει με την σχετική ασάφεια ο 4495 στο άρθρο 99. Ωστόσο με τα τοπογραφικά, δεδομένου ότι θα χρησιμοποιηθούν σε τακτοποίηση, θεωρώ και εγώ ότι υπάρχει μια σύγχυση. Γιατί το τοπογραφικό δεν έχει δύο "μορφές", όπως το ΔΚ. Επίσης, ενώ για τη ρύθμιση (προσδιορισμός αυθαιρέτων) μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το τοπογραφικό της άδειας και τους τότε όρους δόμησης, για τα όρια του οικοπέδου, τη θέση και τις διαστάσεις του κτιρίου θα λάβουμε τις αποτυπωμένες και κάπου εδώ υπάρχει μου φαίνεται ένα μπέρδεμα. Για παράδειγμα, αν κατά την κατασκευή επιτρεπόταν μία πλάγια απόσταση Χ και σήμερα αυτή έχει μεγαλώσει από τον νόμο σε Υ > Χ, δεν σημαίνει ότι υπάρχει αυθαιρεσία, ωστόσο στους όρους δόμησης του τοπογραφικού θα αναφέρεται μια διάσταση, που δεν τηρείται από τα υφιστάμενα κτίσματα. Συνεπώς το πρακτικό όφελος από τοπογραφική μελέτη για ρύθμιση σε αυθαίρετα είναι η αποτύπωση των συντεταγμένων της ιδιοκτησίας, ενώ άλλα στοιχεία που περιλαμβάνει μπορεί να μην είναι "χρήσιμα" στην παρούσα φάση. Ή σε ένα άλλο παράδειγμα ένα οικόπεδο μπορεί να έχει χάσει σήμερα την αρτιότητά του, δεν σημαίνει όμως ότι το δεδομένο αυτό καθιστά αυθαίρετο ένα κτίσμα που κατασκευάστηκε υπό άλλες συνθήκες αρτιότητας. Το αποτέλεσμα πάντως είναι ο μηχανικός που κάνει τη ρύθμιση και θα χρειαστεί τοπογραφικό διάγραμμα να γνωρίζει ότι άσχετα από το ότι το βασικό στοιχείο που βοηθά στη ρύθμιση είναι οι συντεταγμένες της ιδιοκτησίας, εκείνο (το τοπογραφικό) θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις προδιαγραφές που προβλέπονται, ανεξάρτητα τις ρύθμισης και άρα θα πρέπει να εκτιμήσει τον αντίστοιχο απαιτούμενο κόπο για να το συντάξει. Κόπος ο οποίος δεν διαφέρει από αυτόν που θα έκανε σε περίπτωση οικοδομικής άδειας. Μου διαφεύγει κάτι ή έχω μπερδευτεί και εγώ;
    1 point
  29. Για το συγκεκριμένο σου απαντήσαμε και ο Παύλος και εγώ, έχω ότι την αίσθηση ότι συγχέεις το διάγραμμα κάλυψης για έκδοση αδείας με το διάγραμμα κάλυψης των αυθαιρέτων. Εσύ θα κάνεις ένα διάγραμμα κάλυψης με το οικόπεδο και τα περιγράμματα των κτισμάτων, εκεί πάνω θα δείξεις τα νόμιμα, τα αυθαίρετα και θα υπολογίσεις πως τα αυθαίρετα επηρεάζουν την επιτρ. κάλυψη, αν έχεις τέτοιες περιπτώσεις υπολογισμού προστίμου. Δεν θα ασχοληθείς με την πραγματοποιούμενη κάλυψη, αυτό θα το έκανες αν έβγαζες άδεια, που δεν έχεις τέτοια περίπτωση. Οι αυθαίρετες κατασκευές που περιγράφεις, εφόσον καταχωρούνται ως λοιπές παραβάσεις ή κατ.3 δεν επηρεάζουν τους υπολογισμούς σε υπέρβαση κάλυψης.
    1 point
  30. Εγώ είχα βγάλει άδεια Οκτ. 2021 και εργασίες και τιμολόγια γίνανε λίγο πριν λήξει. Σε άλλο συνάδελφο είχαν κοπεί τα τιμολόγια λίγο μετά τις προκαταβολές, αλλά οι εργασίες γίνανε μετά τα τιμολόγια και μετά την ΕΕΜΚ. Δηλαδή η σειρά ήταν: Α-ΠΕΑ - προκαταβολές- τιμολόγια- ΕΕΜΚ- εργασίες - Β-ΠΕΑ παρόλα αυτά σε όλους βλέπω ότι βάζουν το ίδιο. Νομίζω παίζει σκοπιμότητα και βάζουν την έλλειψη στου Κουτρούλη το γάμο, για να μην δόσουν χρήματα εντός του 2022. Οι ελεγκτές (οι ανόητοι εξ αυτών) ισχυρίζονται ότι η ημερομηνία των τιμολογίων αποδεικνύει την ημερομηνία των εργασιών. Οι περισσότερες πολεοδομίες δεν το δέχονται και ο Σκρέκας κοιμάται τον ύπνο του δικαίου.... για να μην πω τίποτα χειρότερο που να μην αρμόζει στο χώρο του φόρουμ. Σε άλλο έλεγχο μου γράψανε ότι είχα διαφορετικά εμβαδά στα δύο ΠΕΑ και τους έστειλα screenshot από την οθόνη μου και τα ίδια τα ΠΕΑ, που είχα τα ίδια. Δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο περίπτωση να μην γίνεται κάτι από όλα αυτά επίτηδες. έντιτ Δεν ξέρω αν θα άξιζε τον κόπο να μαζέψουμε πολλούς τέτοιους ελέγχους και να ζητάμε από ΤΕΕ και αντιπολίτευση να μας βοηθήσουν στην βουλή.... (να γίνει ντόρος)
    1 point
  31. Στην ΗΤ θα επισύναπτε διάγραμμα κάλυψης εφόσον αυτό είχε προσαρτηθεί σε διοικητική πράξη ή ρύθμιση. Από τη στιγμή που δεν έχεις υποχρέωση βάσει νόμου (κατηγορίες 1,2 και 3 χωρίς οικοδομική άδεια) σύνταξης Δ.Κ δεν έχεις να επισυνάψεις τίποτα και στην Η.Τ. Κατά τα άλλα, όπως ορθά προανέφερε ο Άκης το δ. κάλυψης υπαγωγής είναι μια τελείως διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το δ.κ στα πλαίσια μελέτης Ο.Α.
    1 point
  32. Πρώτα θα κάνεις έλεγχο του ακινήτου για πολεοδομικές αυθαιρεσίες. Συνήθως, το 99,99% των δηλώσεων 720/77 και Ν. 1337/83 δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, έχουν λάθη, παραλείψεις και "κουκουλωμένα" ιδιοκτησιακά προβλήματα. Χωρίς κυρωμένη και μεταγεγραμμένη πράξη εφαρμογής, οριστικό-τελικό οικόπεδο δεν υπάρχει. Σήμερα, η ΗΤΚ θα λάβει τα υφιστάμενα στοιχεία του οικοπέδου και όταν κυρωθεί η πράξη θα πρέπει ο αγοραστής (μετέπειτα κύριος του ακινήτου) να προβεί σε τροποποιητική. Στα σχόλια οικοπέδου θα αναγράψεις τα σχετικά.
    1 point
  33. Αυτο με τα κοινοχρηστα ειναι μπερδεμενη υποθεση [γενικως ειπείν, ολη αυτη η ιστορια της ΗΛΤΑ ειναι μια πολυ πονεμενη ιστορια...] πχ ας πουμε οτι στην καθετη του Βασιλη, η μία απο τις δυο ΟΙ, εχει μια δικη της αυθαιρεσια που τακτοποιειται Δεν εχει τπτ αλλο. Εδω σωστα δινει βεβαιωση και ΗΛΤΑ. Εαν εχει κοινη αυθαιρεσια με την αλλη ΟΙ στο υπογειο, την τακτοποιει ο ενας, με το ανω αρθρο 98. Εαν επι του ολου οικοπεδου, αλλες καθετες πατησαν σε διπλανες ή επι ακαλυπτων κοινοχρηστων διαδρομων.. θεωρω οτι δεν επηρεαζει την δικη μας. Επισης, εστω εχεις διαμερισμα που τακτοποιησε μια αυθαιρεσια, αλλα ολη η οικοδομη εχει μια δικη της αυθαιρεσια....διοτι μεγαλωσε την εισοδο της οικοδομης, επειδη σε καθε μπουρινι το νερο εφτανε μεχρι το ασσανσερ. Οι οδηγιες καπου λενε "χωρις ελεγχο κοινοχρηστων" ή κατι παρομοιο... καλημερα Ιασονα θαχουμε να επιδιορθωνουμε "ατελειες" για τα επομενα πενηντα χρονια
    1 point
  34. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  35. Για κάθε συγκεκριμένο αντικείμενο επίβλεψης απαιτείται πάντοτε ξεχωριστή σύμβαση ανάθεσης-ανάληψης μεταξύ του έχοντος την υποχρέωση και του μηχανικού. Αυτό κυρίως για να αναληφθεί η ευθύνη απέναντι στο νόμο για τα ποινικά και αστικά δικαστήρια και όχι για να κατοχυρωθεί ο υπάλληλος της ΥΔΟΜ στην πληρότητα της ΕΕΜΚ. Για τη διαδικασία, άρθρο 3 του ΠΔ305/96. ΠΔ_305_1996.pdf
    1 point
  36. Δημήτρη καλημέρα Επειδή δεν έχω δει σε κανένα σημείο της νομοθεσίας να αναφέρει το παραπάνω, νομίζω πως αυτό δεν ευσταθεί (μου έχει τύχει τοπογρ. πελάτη με την παραπάνω δήλωση, και όταν κατάλαβε πως αγόρασε "αέρα" τραβούσε τα μαλλιά του). Τελικά, όλη η ευθύνη πέφτει στο συντάκτη-μηχανικό. Κι αν ο αγοραστής έχει κάποιο δικηγόρο "γάτα", ο μηχανικός "την έβαψε". Η μόνη ασφαλής (αν και χρονοβόρα) λύση είναι η δικαστική απόφαση. Γιατί ακόμη κι αν εκδοθεί οικοδομ. άδεια με τέτοιο τοπογραφικό, δεν είναι καθόλου δύσκολο να ανακληθεί με την πρώτη προσφυγή θιγόμενου, και η ΥΔΟΜ να το παίξει εξαπατημένη.
    1 point
  37. Ε.Κ.Ω.Σ. 18.6.1 (Σχόλια): ".........Ο σιγμοειδής οπλισμός θα συγκρατεί και τις κατακόρυφες και τις οριζόντιες ράβδους".
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.