Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      25.941


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      17.397


  3. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.921


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.390


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. όπως έλεγε και ένας μπάρμπας εδώ....μια γυναίκα 90 χρονών, όσο και να την σουλουπώσεις, να της βάλεις τις κρέμες και τα σχετικά, 20 χρονη δεν μπορείς να την κάνεις. Το ίδιο και στα κτίρια. Δαπανώνται τεράστια ποσά σε ενεργειακές αναβαθμίσεις, ανακαινίσεις διαμερισμάτων (κατά την τεχνική μου άποψη ανεξέλεγκτες και πολλές φορές επικίνδυνες λόγω καθαιρέσεων μπατικών τοίχων και όχι μόνο) και έλαχιστος τζίρος για στατική θωράκιση. Όλοι σίγουρα έχουμε δει-ειδικά τα τελευταία χρόνια-να "ξεγυμνώνονται" ακόμη και ολόκληρα κτίρια (συνήθως μικρες οικοδομές σε καλές εμπορικές θέσεις) και να ανακαινίζονται ριζικά. Θα ήταν χρυσή ευκαιρία σε τέτοιες περιπτώσεις η στατική τους θωράκιση με ενισχύσεις Φ.Ο. Δυστυχώς θα μας το θυμίσει κάποια στιγμή ο επόμενος μεγάλος σεισμός.
    2 points
  2. @AmeliaΤι να έκαναν οι άνθρωποι. Άλλες εποχές, έφτιαχναν το σπίτι σαν τα τουβλάκια της lego. Σήμερα το ένα δωμάτιο, αύριο που θα είχαν μαζέψει λίγα χρήματα το άλλο. Κόλλησαν και το w.c (όσοι έχουμε καταγωγή και εμπειρίες από χωριά και αγροτικές περιοχές ξέρουμε τα παλιότερα χρόνια τι ήταν το w.c και πόσο μακριά από την κατοικία το έβαζαν). Στο θέμα μας τώρα, το w.c θα αντιμετωπιστεί ως υπέρβαση δόμησης. Επιπλέον δηλαδή της παράβασης αναλυτικού για το στέγαστρο με την πλάκα Ο.Σ. Και πάλι σημασία έχει οι κατασκευή του w.c να έγινε προ 83. Εδώ έρχονται οι ενδείξεις από τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του κτίσματος (πχ κουφώματα, σιδεριές, στέγη -συνήθως τότε έπαιζε πολύ και το ελλενίτ) και...το τροποποιημένο Ε9) @Didonis Ναι διότι τα κριτήρια 40-40-20 αφορούν αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα με Ο.Α μετά το 1983. Με απλά λόγια, τα παράδοξα του νόμου είναι ότι μπορούσε κάποιος να έχει μια αυθαίρετη πολυκατοικία προ 83 (ακόμη καλύτερα προ 75) και να την υπάγει στο νόμο με κατηγορία 1 (προ 9/6/75) με ένα παράβολο (περίπτωση που δεν υπήρχε σύσταση Ο.Ι) σημερινού κόστους 325 Ευρώ. Το καλύτερο για το τέλος. Ούτε απαιτείται Μ.Σ.Ε. Τροφή για σκέψεις, αρκεί να θυμηθούμε ότι το συντριπτικό κτιριακό μας απόθεμα είναι προ του 1980.
    2 points
  3. απορία δική μου Μονοκατοικία του 2020 (δηλαδή πρόσφατη) άρα ακόμα υπάρχει ο Μηχανικός ή το Τεχνικό γραφείο που πρόσφατα σας το έφτιαξε.... Δεν τους ρώτησες τίποτα για αυτό τίποτα?? ή ρώτησες και τώρα ψάχνεις να επιβεβαιώσεις αν αυτά που σου είπαν είναι σωστά ή λάθος?? Ειλικρινά έχω την απορία .....
    2 points
  4. Δύο μέρες μετά το θέμα πήρε κάπως μία άλλη "μορφή" που δεν μας την έδωσες από την αρχή (καλά είναι να δίνονται από την αρχή ΟΛΑ τα στοιχεία). Εγώ καταλαβαίνω πως , σε πρώτη φάση, δεν έχουμε λάθος στην Μελέτη. Τα κτίσματα κτίστηκαν μετά την κύρωση της μελέτης και αυτός που έκτισε πρώτος (ο γείτονας) χάραξε λάθος το κοινό όριο (μπράβο στον μηχανικό για την παππαριά και συγνώμη για την έκφραση). Αρά αφού δεν υπάρχει λάθος στην Μελέτη ΔΕΝ γίνεται "διορθωτική πράξη" όπως έγραψα παραπάνω. Σίγουρα, πιστεύω, δεν υπάρχει μεσοτοιχία γιατί μιλάει για δύο ξεχωριστά σπίτια. (γράφαμε ταυτόχρονα) Εκτιμώ πως το θέμα είναι καθαρά νομικό άρα δύσκολο όπως γράφει ο Παύλος και πρέπει να γίνει με κάποια διόρθωση συμβολαίων (ίσως & με αγορά της επίμαχης λωρίδας (δες τι γράφει ο Zavi)). Διαφορετικά θα κουβαλάν το πρόβλημα για πάντα. Υ.γρ. Πιθανότατα, επειδή οι πίνακες μιας Π.Ε. είναι, κατά κάποιο τρόπο και συμβόλαια (αυτά μεταγράφονται στο υποθηκοφυλακείο μετά την πράξη), να ζητηθεί από τον συμβολαιογράφο και διορθωτική πράξη στις στήλες που αφορούν & στα δύο τελικά οικόπεδα. Ίσως όμως η αναντιστοιχία που θα προκύψει ανάμεσα στις αρχικές ιδιοκτησίες και τελικά οικόπεδα, σε σχέση πάντα με τις εισφορές σε γη, να καθιστά υποχρεωτική την αγορά της επίμαχης λωρίδας από τον όμορο ως δικαιολογία.
    2 points
  5. Συνάδεφοι μολις μιλησα με εκπροσωπο της Eurobank για το δικο τους Vitrual POS που το λενε SmartPOS. Μου λεει οτι καταρχην για εγκατασταση απαιτει android v10 και πανω με NFC. Ειναι τζαμπα για τους πρωτους 6 μηνες. Στο εξαμηνο αν εχεις κανει κατω απο 600 συναλλαγες (αστεια πραγματα) σου βαζουν ενα παγιο 5 ευρω το μηνα. Απο καθε συναλλαγη κρατουβ νταβατζηλικι 1,25%. Περιμενω να μιλησω με εκπροσωπι της Alphabank και ενημερωνω.
    2 points
  6. Δεν ξέρω που έστειλες mail και ποιο τηλέφωνο καλείς στο BC που λες, αλλά για το λειτουργικό κομμάτι του BC (xml, κλπ) αρμόδιο είναι το ΚΑΠΕ στο Πικέρμι. Πάρε τηλ. και ζήτα να μιλήσεις με τεχνικό του προγράμματος.
    2 points
  7. Το ιδιωτικο συμφωνητικο δεν εχει καμμια ισχυ..."απολύτως..." Εξακολουθεις να εισαι εξ αδιαιρετου, μαζι με πολλους αλλους, σε ενα γηπεδο αρκετων στρεματων..
    2 points
  8. Δεν είναι ορθό να εκδοθεί βεβαίωση αδόμητου, αφού υπάρχουν αυθαιρεσίες. Και ν' αφαιρεθεί η σκεπή κ.λπ., επίσης δεν είναι ορθό να δοθεί βεβαίωση, αφού υπάρχουν αυθαιρεσίες. Μόνο όταν γκρεμιστούν όλα κι "εξαφανιστούν" τα μπάζα και η τυχόν περίφραξη, τότε μπορεί να δοθεί βεβαίωση αδόμητου. Σε κάθε άλλη περίπτωση, απαιτείται πρωτίστως υπαγωγή στον 4495 και μετά βεβαίωση για ρυθμισμένες αυθαιρεσίες.
    2 points
  9. Κτίσμα δεν υπάρχει αλλά υπάρχει κατασκευή.... Άρα βεβαίωση με εξαιρέσεις...
    2 points
  10. 1: 47,5 2: ii. Σε νέα και υφιστάμενα κτίρια, χώροι κύριας χρήσης αποκλειστικής ή κοινόχρηστης, μέγιστης επιφάνειας 35 τ.μ. και μέγιστου ύψους 3,40 μ., με προϋπόθεση τη δημιουργία φυτεμένου δώματος που καλύπτει το 50% της συνολικής επιφάνειας του δώματος κτιρίου και επιπλέον τη δημιουργία φυτεμένων υπαίθριων χώρων, δωμάτων ορόφων (που προκύπτουν από υποχώρηση ορόφων) και ανοικτών εξωστών που συνολικά καλύπτουν το 50% της συνολικής επιφάνειας του δώματος κτιρίου 3: Αρ. 19 παρ. 2 γ) Απολήξεις κλιμακοστασίων με στάση ανελκυστήρα στο δώμα (φυτεμένο ή μη) και φρεάτων ανελκυστήρων με τις ελάχιστες αναγκαίες διαστάσεις
    1 point
  11. Σε κάθε περίπτωση ακόμη και αν έχουμε αεροφωτογραφία η πάγια τακτική είναι να διορθωθεί το Ε9 σύμφωνα με την αποτύπωσή μας. Τα σχετικά περί μορφολογικών χαρακτηριστικών κλπ είναι οι "ισχυρές" μας ενδείξεις που θα μας οδηγήσουν στην αποδοχή του διορθωμένου Ε9. Για να γίνει κατανοητό να πω το εξής. Υπέθεσε ότι σε μια αυτοψία βλέπεις ένα κτίριο με σύγχρονα υλικά και στο Ε9 ο ιδιοκτήτης το καταχωρεί ως κτίσμα προ 55. Εκεί αρχίζει και χτυπάει συναγερμός ότι κάποιος πάει να μας εξαπατήσει. Όμως, σε κατασκευές που δεν αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου και δεν καταχωρούνται στο Ε9 και ελλείψει άλλων στοιχείων θεωρώ ότι η κρίση και εμπειρία του μηχανικού είναι σημαντική, όπου και σε αυτή την περίπτωση έχουμε την Υ.Δ του ιδιοκτήτη (αυτή που πάντα την ζητάμε και την αναρτούμε) που ο ίδιος δηλώνει τα πάντα στο ακίνητό του Και εγώ. Να μπαίνεις συχνότερα ...
    1 point
  12. Ωραία! Να δούμε τι μπορεί να γίνει και με την άδειά σας θα επανέλθω για απορίες. @Pavlos33 @Didonis Αγαπητοί συνάδελφοι σε ευχαριστώ πολύ και τους δύο και σας εύχομαι καλό βράδυ. Παύλο χάρηκα που τα ξαναείπαμε.
    1 point
  13. ναι δεν είχα δει με προσοχή όλο τον διάλογο σας. Σαφέστατα να μπει και Ε9 με ημερομηνίες αν δεν έχει άλλο Δημόσιο έγγραφο. Το ανεβάζει και εκει που λεει στα Αρχεια Ε9 και το ανεβάζει και εκεί που γράφει Δημόσια έγγραφα και κάνει κατάλληλη επισήμανση στο μπλα μπλα της Τεχνικής Έκθεσης.
    1 point
  14. Ας φροντίσει το Ε9 του ιδιοκτήτη να γράφει όμως τις ημερομηνίες ώστε να λειτουργεί ως Δημοσίο έγγραφο και να ειναι συμπλήρωμα μόνο η δήλωση του μηχανικούς για τα μορφολογικά... αν όχι κουβαλάς όλη την ευθύνη πάνω σου αμά σκάσει πρόβλημα.
    1 point
  15. Προσωπικά το αρχικό ποστ με κάνει να αναρωτιέμαι. Κάποιος θέλει να βάλει ένα τζακούζι στο μπαλκόνι για πιο ακριβώς λόγο; Θα κάνει μπάνιο ξεβράκωτος σε δημόσια θέα; Στο στατικό μέρος εξυπακούεται ότι καμία άποψη δεν θα δωθεί και δεν πρέπει να δοθεί από εδώ. Ο ερωτών να πάει στον πολιτικό μηχανικό του κτιρίου για να μελετήσει την υπόθεση και να κρίνει αν είναι ασφαλής μια τέτοια κατασκευή. @antloukidis Συνάδελφε ορθότατα συνέλαβες την επικινδυνότητα (ειδικά αν μιλάμε για πρόβολο) και με την αδράνεια του νερού σε σεισμικές δράσεις. (φορτία σχεδιασμού σε προβόλους κατοικιών 5 ΚΝ/μ2)
    1 point
  16. Χωρίς να εμπίπτει στο γνωστικό μου αντικείμενο... στατικό φορτίο 1 τόνου/τ.μ. σε σημείο που δεν έχει υπολογιστεί για αυτό, μου φαίνεται υπερβολικό. Αν βάλουμε και το δυναμικό φορτίο (από κυματισμό).... βοήθα Παναγιά!
    1 point
  17. @aquar Καταρχάς να πω ότι συμφωνώ με την επισήμανση του Ιάσωνα. Η έκφραση που χρησιμοποιήθηκε στο συμβόλαιο είναι αδόκιμη κατά την γνώμη μου. Τι πάει να πει χάλασμα, ερείπιο κλπ. Υπάρχει κάποια περιγραφή έστω στην Τ.Ε της τότε βεβαίωσης, να αναφέρει για παράδειγμα ότι υφίστατο κτίσμα, άνευ στέγης, άνευ εξωτερικών κουφωμάτων, με ελλιπή συντήρηση, με τμήματά του να έχουν καταρρεύσει από φυσικά αίτια κλπ; Οι συμβολαιογράφοι θέλουν το "ασκεπές" διότι έτσι καλύπτονται από το νόμο και δεν προσθέτουν αντικειμενική αξία λόγω κτίσματος. Για εμάς όμως, ένα ασκεπές κτίσμα (εξαιρούνται τα προ 55) χρήζει τακτοποίησης (ρυθμίζονται τα δομικά του μέρη-π.χ με αναλυτικό-που στέκουν όρθια). ΕΕΔΜΚ μπορεί να εκδοθεί για συγκεκριμένες εργασίες και μια από αυτές είναι η ανακατασκευή στέγης και όχι η κατασκευή νέας στέγης (δες το άρθρο 29 του νόμου) Πριν συνεχίσουμε τη συζήτηση ενημέρωσέ μας για το τι αναγράφει η βεβαίωση (να λάβεις και το πολυσέλιδο μήπως εκεί υπάρχουν σχόλια και τ.ε) που προσαρτήθηκε στο συμβόλαιο. Θέλουμε να ξέρουμε αν το "πέρασε" ως αδόμητο ή "με εξαιρέσεις του άρθρου 82".
    1 point
  18. Kαι δική μου χαρά που τα ξαναλέμε. Στο θέμα που σε απασχολεί δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο από το αρχικό ποστ. Κομβικό σημείο είναι εάν το λυόμενο παρέμεινε ως τέτοιο, διότι αν για παράδειγμα κατασκευάστηκε από φέρουσα τοιχοποιία τότε στην ύπαρξη Ο.Α σύμφωνα με το παράρτημα Α θα έμπαινε "ΌΧΙ" στην Ο.Α, πλην όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, λόγω αυθαιρεσιών προ 83, η υπαγωγή γίνεται κανονικά. Επιφάνειες τακτοποιημένες με Ν. 720/77 μπορούν να υπαχθούν στο ν. 4495 και να κερδίσουν έτσι την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, καθώς το κόστος θα είναι σχετικά μικρό. Τώρα, η πλάκα Ο.Σ που στεγάζει την βεράντα, είναι κατασκευαστικά παράδοξο γιατί κατασκευάστηκε ένα-επί της ουσίας υπόστεγο (Η.Χ μπορείς να τον πεις) με πλάκα Ο.Σ (αν καταλαβα σωστά στο υπόλοιπο δεν υπάρχει συνέχεια πλάκας Ο.Σ) και δεν κατασκευάστηκε με κεραμοσκεπή ως η πιο συνήθης και απλούστερη κατασκευαστική λύση. Για την χρονολογία κατασκευής τους δεν μπορείς να το αποδείξεις παρά μόνο να έχεις κατασκευαστικές ενδείξεις ή αναφορές. Αν π΄χ μοιάζουν αρκετά παλιά έργα (δες και στο φάκελο της δήλωσης Ν. 1337 μήπως από φωτογραφίες φαίνονται και αυτές οι κατασκευές).
    1 point
  19. Καλησπέρα. Το πιθανότερο να εκδόθηκε άδεια με το νόμο του68 για 50 τμ λυόμενο. Αν το λυόμενο, παρέμεινε τέτοιο και δεν κατασκευάστηκε διαφορετικά (πχ με λιθοδομή ή Ο.Σ) τότε η άδεια παραμένει και τίθεται "ναι" στην επιλογή ύπαρξης Ο.Α για τον υπολογισμό προστίμου. Αν όλες οι αυθαιρεσίες έγιναν προ 1983 μπορούν να υπαχθούν στην κατηγορία 2 (ενδεχομένως και κάποιες στην 1 αν έγιναν προ 75)
    1 point
  20. @gio https://www.efka.gov.gr/el Εργοδότες > Απογραφή Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων
    1 point
  21. Κτίριο που "πατάει" ταυτόχρονα σε δυο οικόπεδα είναι ένα τεράστιο πρόβλημα καθώς δεν δημιουργεί αυτοτέλεια για κανένα από τα δυο και δεν μπορεί να γίνει καμία μεταβίβαση . Δες στο νήμα του 4495/17 το σχετικό θέμα για καταπάτηση σε όμορο (από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις προς επίλυση). Αναφέρεις σε τμήμα του αρχικού ερωτήματος τη λέξη "μεσοτοιχία". Εξήγησε τι ακριβώς συμβαίνει. Έχεις να κάνεις με κτίριο κοινού και ενιαίου φέροντος οργανισμού ή με δυο ξεχωριστά κτίρια; Αν η περίπτωση αφορά δυο ξεχωριστά κτίρια δεν θα πρέπει υπάρχει μεσοτοιχία αλλά δυο ξεχωριστοί εξωτερικοί τοίχοι πλήρωσης σε επαφή.
    1 point
  22. Εγώ άνοιξα viva λογαριασμό και pos στις 9/9/2023 με ταυτότητα του 2022. Το POS βλέπω ότι είναι πλέον δηλωμένο κανονικά στο μητρώο μου στην ΑΑΔΕ. Ήδη κατέθεσα και αίτημα στην ATTICA BANK ότι θέλω να διακόψω το δικό τους POS. Σημείωση: Με τη viva έκανα virtual POS, χωρίς μηχάνημα (βλ. και εικόνα παρρακάτω) Μάλλον σήμερα θα ανανεώσουν την εικόνα.... Βρήκαμε κι άλλη δουλειά, να ελέγχουμε τα POS 🤬
    1 point
  23. Είσαι πολύ ωραίος συνάδελφε! (+1 απο μένα) Ευχαριστώ πολύ!
    1 point
  24. Γενικά ότι δεν μετράει βάσει άρθρου 11 ΝΟΚ παρ. 6.
    1 point
  25. Η κατεδάφιση έχει μόνο επίβλεψη (και δεν έχει μελέτη) Η αμοιβή κατεδάφισης ορίζεται 10% της δαπάνης του κατεδαφιζόμενου κτιρίου (με ελάχιστη 5000 x λ) λόγω επικινδύνου εργασίας και καταλογίζεται εξ ολοκλήρου ως επίβλεψη.
    1 point
  26. Και γω είχα και Viva και e-commerce της εθνικής παλαιότερα δηλωμένα. Όμως και τα δυο μου τα έκοψαν. Στην εθνική επειδή δεν τους έκανα τζίρο. Στην viva όταν πηγα προσφατα να ξανανοίξω μου είπαν, κατα τη διαδικασια που έδειχνα με βιντεοκλήση την ταυτότητα, ότι δεν κάνει (έχω την παλια που ειχα βγαλει οταν ημουν 13, δεν την εχω επικαιροποιησει απο τοτε). Βεβαια ο αδερφος μου ειχε κανει τη διαδικασια πριν 2 βδομαδες απο μενα και τον δεχτηκαν κανονικα. Και ας εχει και αυτος παλια ανενημερωτη ταυτοτητα. Εχω παρει τόσο στα κεντρικά του ΤΕΕ που μιλησα με μια αντιπαθέστατη και εξαιρετικα αγενή γραφειοκράτισσα, όσο και στο τοπικο ΤΕΕ της πόλης μου (οπου ηταν εξαιρετικα ευγενικοι ως συνηθως), αλλα κανενας δεν ξερει τιποτα. Λενε απο τα κεντρικα, εχουμε στειλει ερωτηση στην Εθνικη Τραπεζα αλλα δεν μας εχει απαντησει. Και εσεις τι κανατε, ρωτησα? Εκει ξεκίνησε το bitching απο την υπάλληλο. Αδιαφορούν οι κοπρίτες όπως πάντα για όλα τα προβληματά μας. Μετά βλέπω ότι και δω κοιμόμαστε ή αδιαφορούμε οι περισσότεροι ή το αφηνουμε για τελευταία στιγμή μήπως λυθεί μόνο του, με τη βοήθεια του αγίου πνεύματος μόνο. Τράβα μια το ΤΕΕ, τράβα και περισσότερες το πόπολο, στο τέλος μαντέψτε σύντροφοι... Θα αγοράσουμε όλοι μας σαν καλά και υπάκουα παιδάκια τις γκουμούτσες της εθνικής ή των άλλων τραπεζών, θα πληρώνουμε ενα νοικι 17 ευρώ το μήνα (ανεξαρτήτψς χρήσης) + Χ% για κάθε συναλλαγούλα και θα κλαιγόμαστε για την κακομοιριά μας. Αλλά ξέχασα εχουν "λειτουργικά έξοδα" και οι καημενες οι τράπεζες. Που να φτάσει μονο της η εξοικονόμηση που έκαναν απο το κλείσιμο τοσων καταστημάτων που πλήρωναν χιλιαδες ευρω νοικι το μηνα και επίσης όλους τους μισθούς των απολυμένων υπαλλήλωνπου γλίτωσαν.. Αν τους δίνουμε και μερικά εκατομμυριάκια το μήνα σε σταθερή βάση, τότε θα γλιτώσουν για τα καλά. Οπότε "πλερώνετε κοροϊδα", αγαπητοί μου συναδελφοι. Ουφ τα είπα και ξαλάφρωσα, αμαρτίες ουκ έχω πια. Κανετε και σεις λιγο bullying στο ΤΕΕ μπας και φιλοτιμηθούν ή αν έχετε κανένα γνωστό που ασχολείται με τα συνδικαλιστικά πείτε μια κουβέντα. Για μια φορά ας έχουμε λιγο αλληλεγγύη και τρώμε τις σάρκες μας μετά.
    1 point
  27. δες εδω για "παρόμοιο" θεμα... απο τον Albireo https://www.michanikos.gr/forums/topic/7146-εφαρμογή-διατάξεων-άρθρου-25-ν13371983/page/11/#comment-1067346
    1 point
  28. Εχεις τον μηχανικο του πωλητη και της τραπεζας, οι οποιοι ηλεγξαν την τακτοποιηση -τα ειδε και ο συμβ/φος - και την θεωρησαν σωστη και ετσι συνταχθηκε το συμβολαιο Εχεις σημερα εναν δικο σου μηχανικο που θεωρει "λαθος" την διαδικασια. Εμεις δεν γνωριζουμε το περιεχομενο της τακτοποιησης ουτε εχουμε περισσοτερα στοιχεια για να κρινουμε. Επομενως, θα πρεπει να συνεννοηθουν μεταξυ τους οι μηχανικοι.
    1 point
  29. @Κων.Λαλ.Στους εξώστες κατοικιών (μπαλκόνι το λέω εγω), επιτρέπεται η εγκατάσταση μέχρι 4 φιαλών (100Kg), σύμφωνα με την παργ. 6.4.3 του κανονισμού υγραερίων που αναφέρεις. Αλλά το αρχικό ερώτημα μου, αναφερόταν απο πολεοδομική άποψη (ΝΟΚ, ΣΟΚ 😜, Κτηριοδομικό, κλπ.).
    1 point
  30. με βαση τις διευκρινισεις σου και οτι "Υπάρχει διχογνωμία της αρμόδιας ΥΔΟΜ και θα καταφύγουν σε διευκρίνιση" θα περιμενουμε την απαντηση... [και θα μας ενημερωσεις] καλη συνεχεια
    1 point
  31. Οι στοες οριζονται μεταξυ δρομων. Στ ΦΕΚ που ανεφερες, ποιοί ειναι οι δρομοι; Στο τοπογραφικο της αγοραπωλησιας τι γραφει;
    1 point
  32. Για το Ε9 και τον υπολογισμο του ΦΜΑ, η παλαιοτητα αρχιζει δυο χρονια μετα την εκδοση της αδειας. [ΠΟΛ 1237/14] Για τα αυθαιρετα, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας . Λαθος μεν και δξ εαν το τροποποιησαν. Κατ' αρχας, με βαση το 107 παρ.1, ρευμα δεν μπορεις να παρεις για το νομιμο κτισμα, διοτι συνεχεται με το αυθαιρετο.. Εσυ εχεις ηδη τακτοποιησει με τον 3843, πλην χρωστας δοσεις και δεν εχεις την τριτη σφραγιδα. Το μεταφερεις στον νεο νομο, συμψηφιζοντας τα ηδη καταβληθεντα και θα εφαρμοσεις το 105 παρ. 3
    1 point
  33. Σε πρόσφατο σχετικό ερώτημά μου στο ΤΕΕ , τι γίνεται με την έκδοση τιμολογίου και την παρακράτηση του ΦΕΜ 20% κλπ , η απάντηση ήταν γενική ότι δεν εκδίδουμε τιμολόγια και θα διευκρινιστούν οι απορίες μου σύντομα....
    1 point
  34. Είναι λίγο παλιά η δική μου αλλά το βασικό στοιχείο δεν αλλάζει. Σημασία έχει το να παρακολουθείς τις παραδόσεις. Εμείς οι τότε "κατατακτήριοι" που οι περισσότεροι κατοικούσαμε και εργαζόμασταν στην Αθήνα τα καταφέραμε χάρη σε μια ομάδα που είχαμε φτιάξει και μοιράζαμε τις παρακολουθήσεις. Ο ένας έδειχνε στον άλλον. Αλλιώς κλάφτα. Αλλά ακόμη και αν πέρναγες τα μαθήματα χωρίς παρακολούθηση δεν θα άξιζε τον κόπο γιατί θα μάθαινες τίποτε.
    1 point
  35. Version 1.0.0

    622 downloads

    Το αρχείο έχει από πόρτες μέχρι lift, οχήματα, φυτά, σύμβολα βορά και πολλά άλλα συγκεντρωμένα από πολλές πηγές.
    1 point
  36. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  37. Για την γονικη παροχη απαιτειται ΠΕΑ;;; Δεν σε αφηνει το συστημα να προχωρησεις την ΗΤΚ, εάν δεν κανεις καταχωρηση ΠΕΑ;;; "ήρεμα ρωταω"...
    1 point
  38. Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.
    1 point
  39. Version 1.0.0

    4.051 downloads

    Δύο 2 νέα ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εφαρμογή του Ν.4759/20 που αφορούν 2όροφα κτίρια κατοικιών - εκτός σχεδίου καθώς και Τρία 3 νέα σκαριφήματα που αφορούν ισόγεια κτίρια κατοικιών στην εκτός σχεδίου δόμηση ενημερωμένα Σημείωση: Τα σκαριφήματα αποτελούν προσωπικές απόψεις επί του ΝΟΚ Θωμάς Νικολάου Αρχιτέκτων Μηχανικός Υπάλληλος του τμήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών (ΤΕΟΑ) της Δ/νσης Πολεοδομίας Θέρμης.
    1 point
  40. Πέραν της κυκλοφορίας του ζεστού αέρα, το ερώτημα είναι πώς θα υπερυψωθεί το δάπεδο και με τι κόστος.
    1 point
  41. Παρότι η καταγγελία έχει ιδιοτελή κίνητρα (και ποιά, άλλωστε, είναι ανιδιοτελής?), αν έχουν γίνει τέτοια πράγματα (κι επειδή κάποτε θα πρέπει να αποβληθούν από την πιάτσα τα διάφορα λαμόγια τα οποία στερούν δουλειές από έντιμους συναδέλφους), η καταγγελία είναι επιβεβλημένη. Όχι μόνο στο ΕΤΕΑΝ, αλλά και στο ΥΠΕΝ (ενεργειακοί επιθεωρητές). Και χωρίς προειδοποίηση διότι είναι ΚΑΙ δημόσιο συμφέρον. Τους ανέντιμους, μόνο με τη νομιμότητα μπορείς να τους πολεμήσεις
    1 point
  42. Για γονική δεν κάνεις ΠΕΑ. Επίσης αν κάνεις εξοικονομώ, μην βάλεις όλα τα ρολόγια ΔΕΗ (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύσταση. Μόνο του διαμερίσματος που κάνεις εξοικονομώ. Κολάει το σύστημα αλλιώς (του εξοικονομώ). Δεν ξέρω αν το έχουν φτιάξει ακόμα - γνωρίζουν το bug (έτσι είπαν την ανάγκη να κάνεις ΗΤΚ για όλο το κτίριο) πάντως..... έντιτ Διορθώσανε το bug που το site ΕΚΟ δεν τράβαγε τα μηδενικά στην αρχή των ΑΦΜ από το site ΗΤΚ. Επίσης αλλάξανε το bug για τα ρολόγια της ΔΕΗ. Όταν είναι πολλά διαμερίσματα χωρίς οριζόντια το προηγούμενο bug έλεγε ότι είναι λάθος το ρολόι της ΔΕΗ. Τώρα λέει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ΔΕΗ στην ΗΤΚ. Για ΕΚΟ βάζουμε λοιπόν μόνο το ρολόι της ΔΕΗ του διαμερίσματος. Με τα επιπλέον τετραγωνικά δεν φαίνεται χτυπάει το σύστημα. Όσο για την ΗΤΚ που είχαν προβλέψει όταν βγάζανε τον προϋπολογισμό του ΕΚΟ, παραμένει το ΕΚΟ να νομίζει ότι δεν κάνεις όλο το κτίριο ΗΤΚ. Αυτό το bug δεν έχει διορθωθεί. Τώρα το downvote για την διαπίστωση ότι δεν συνεννοηθήκανε μεταξύ τους οι αρμόδιοι και έχουμε καταλήξει να νομοθετούν οι πλατφόρμες.... Ή το γεγονός ότι έβαλαν απαιτήσεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αντί να πέσουν όλες οι απαιτήσεις στην βάση του χώρου που μπαίνει στο ΕΚΟ.... Υ.Γ. ελπίζω το downvote να ήταν για το μέρος του σχολίου που αφορά την ΗΤΚ σε όλο το κτίριο Για τα ρολόγια της ΔΕΗ νομοθετεί το σύστημα του ΕΚΟ.... όπως και για την προτεινόμενη έκταση εφαρμογής της ΗΤΚ βάσει επιδότησης αμοιβής.... μην πυροβολείτε τον ταχυδρόμο!
    1 point
  43. Δημήτρη, μα είπα πως δεν θα έδινα βεβαίωση αδομήτου σε καμμία περίπτωση (άσχετα το τι γράφει το Ε9) Δηλαδή επειδή δεν το γράφει το Ε9, ενώ στο έδαφος υπάρχει, σημαίνει ότι είναι αδόμητο? Ή αν το γράφει το Ε9, ενώ στο έδαφος δεν υπάρχει, σημαίνει πως είναι δομημένο? Η βεβαίωση αφορά την πραγματική κατάσταση. Τα υπόλοιπα είναι αλλουνού δουλειά να τα επιλύσει...
    1 point
  44. ΝΟΚ, ορισμοι 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Και εδω δεν υπαρχει κανενα "κτισμα" υπο την πολεοδομικη εννοια. Αλλά, εγω θα ξεκινουσα απο το τι δηλωνει ο πελατης στο Ε9 Ε9 Συμφωνα δε με την ΠΟΛ 1237/14 ή δεν θα το γραφει στο Ε9 καθολου, οπότε πιστοποιούμε οτι, τα ερειπιωδη ερειπια δεν αποτελουν πολεοδομικα στοιχεια κτισματος και δεν βγαινει αντικειμενικη αξια κτισματος, ή - πιθανόν να -το γραφει με βαση τις οδηγιες της ανω ΠΟΛ 1237/14
    1 point
  45. Αδόμητο δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση, τη στιγμή που υφίσταται οποιοδήποτε στοιχείο δόμησης. Θεωρώ οτι το εντάσεις στο Ν. 4495/2017 με πολύ χαμηλό κόστος και είσαι καλυμμένος και για μελλοντική χρήση - εκμετάλλευση.
    1 point
  46. Καλησπέρα Θέλω να βγάλω μια άδεια κατηγορίας 3 για αλλαγή χρήσης καταστήματος σε υγειονομικού ενδιαφέροντος και συνένωση του με διπλανό κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Έχω πάρει τη Βεβαίωση Όρων Δόμησης και η απάντηση ήταν ότι απαιτείται έγκριση από το ΥΠΕΝ. Το ακίνητο βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο, όμως δε γίνεται καμία αλλαγή στις όψεις, οπότε φαντάζομαι ότι για το λόγο αυτό δε ζητήθηκε έγκριση από Αρχαιολογία. Αν γνωρίζει κάποιος, από το ΥΠΕΝ τι ακριβώς έγκριση πρέπει να ζητήσω? Επίσης σχετικά με το σύστημα, έχω φτιάξει αίτηση για άδεια κατηγορίας 3, η οποία βασίζεται στη Βεβαίωση Όρων Δόμησης και στην καρτέλα των ελέγχων στις επιμέρους περιπτώσεις υπάρχουν κάποιες μελέτες πράσινες ανάμεσα στις υπόλοιπες πορτοκαλί. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τις μελέτες που υπάρχουν στους Υποχρεωτικούς Ελέγχους αριστερά, θα πρέπει να ανεβάσω και αυτές? Δυστυχώς δε μπορώ να βρω κάτι σχετικό στις διάφορες οδηγίες και τα βίντεο από παρουσιάσεις που κυκλοφορούν, οπότε αν κάποιος γνωρίζει ας βοηθήσει παρακαλώ..
    1 point
  47. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β Κτηματολογικά Γραφεία και Κτηματολογικαί Επιτροπαί Αρθρον 11 Διά τάς βεβαιώσεις τάς εγγραφάς τάς ενημερώσεις και διά την φύλαξιν της κτηματικής ιδιοκτησίας ιδρύεται Κτηματολογικόν Γραφείον εν Ρόδω και τοιούτον εν Κώ με αντίστοιχον δικαιοδοσίαν εφ όλης της εκτάσεως εκάστης νήσου. Εξ άλλου συνιστάται παρ εκάστω των ρηθέντων Γραφείων Κτηματολογική Επιτροπή εις ή ανήκει η αμροδιότης να κρινη επί των αμφοσβητήσεων των εγειρομένων κατά το στάδιον των βεβαιώσεων και να γνωματεύη επί των περιπτώσεων και των θεμάτων άτινα θα υποβάλλωνται εις αυτήν εκ μέρους της Κυβερνήσεως. Αρθρον 12 Η Κτηματολογική Επιτροπή Ρόδου απαρτίζεται εκ του Γενικού Γραμματέως όστις προεδρεύει ταύτης εκ του Δικαστού Προισταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου της Υπηρεσίας Τοπογραφίας και Κτηματογραφήσεων του Προισταμένου του Γραφείου Δημοσίων εσόδων του Δημάρχου ή ενός αντιπροσώπου του. Τα καθήκοντα του γραμματέως ανατίθενται εις υπάλληλον το Κτηματολογικού Γραφείου οριζόμενον υπό του Προέδρου. Εν περιπτώσει απουσίας κωλύματος ή ελλείψεως του Προέδρου ασκεί τα καθήκοντα ταύτα ο Δικαστής Προιστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου. Αρθρον 13 Η Επιτροπή συγκαλείται υπό του Προέδρου δι απλής εγγράφου προσκλήσεως αι δε συνεδριάσεις αυτής δεν είναι δημόσιαι. Δια το κύρος των συνεδριάσεων και αποφάσεων αρκεί ή εκτός του Προέδρου παρουσία δύο μελών. Ολαι αι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφίαν. Τελευταίο ψηφίζει ο Πρόεδρος. Εν ισοψηφία θέλει υπερισχύει η γνώμη υπέρ της οποίας ετάχθη ο Πρόεδρος ή ο αναπληρωτής αυτού.Ο Πρόεδρος διευθύνει την συζήτησιν περί της οποίας ως περί πάσης ενεργείας της Επιτροπής θα γίνεται μνεία συνοπτικώς εις τα πρακτικά των συνεδριάσεων μετά αναγραφής των ληφθείσων αποφάσεων. Δεν θα γίνεται μνεία εις τα πρακτικά των αιτιολογιών των καθ έκαστον γνωμών αλλ απλώς θα σημειούται η πλειοψηφία ή παμψηφία δι ής ελήφθη απόφασις. Δια την λήψιν της αποφάσεως η Επιτροπή οσάκις κρίνει αναγκαίον δύναται να ενεργή ανακρίσεις εξετάσεις διαδίκων και μαρτύρων και ενόρκως να προβαίνη εις αυτοψίας και να υιοθετή πάν έτερον αποδεικτικόν μέσον όπερ ήθελε κρίνει προσήκον. Τα ανακριτικά μέσα ενεργούνται πάντοτε διά διαταγής του Προέδρου μη υποκειμένης εις προσφυγήν συμφώνως προς τας αποφάσεις της Επιτροπής αι δε υπ' αυτού ταχθείσαι προθεσμίαι είναι ανατρεπτικαί. Κατά την διεξαγωγήν και συλλογήν των αποδεικτικών μέσων θα ακολουθούνται εφ όσον είναι δυνατόν αι διατάξεις της Πολιτικής Δικονομίας του Ροδιακού Αστικού Οργανισμού κατ' ανεξέλεγκτον κρίσιν του Προέδρου Εις τον Δικαστήν Προισταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου ανήκει κατά κανόνα το έργον της εισηγήσεως ενώπιον της Επιτροπή και της αιτιολογήσεως των αποφάσεων. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ Παράγρ. 1 Βεβαιώσεις Αρθρον 14 Όταν εις μίαν Κοινότητα περατωθώσιν αι εργασίαι κτηματογραφικής αποτυπώσεως ο Προιστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου μετά την λήψιν των απογραφικών στοιχείων παρά της Κτηματογραφικής Τοπογραφικής Υπηρεσίας προσκαλεί διά δημοσίας προκηρύξεως πάντας τους αξιούντας δικαιώματα επί ακινήτων περιλαμβανόμενων εντός της περιοχής ταύτης όπως προσκομίσωσι τους τίτλους και τα δικαιολογητικά των εντός 30 ημερών από της δημοσιεύσεως εις τον τόπον ή εις τους τόπους οίτινες θα καθορίζονται εν τη αυτή προκηρύξει. Ο Προιστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου έχει την ευχέρειαν να τροποποιήσει ή μεταβάλη την ρηθείσαν προθεσμίαν. Η προκήρυξις θα αναρτάται εις την θύραν του Δημαρχείου των Ναών και των τεμενών και του Σταθμού Χωροφυλακή Αρθρον 15 Αι εργασίαι βεβαιώσει εκτελούνται κατά Κοινότητα ή ομάδας Κοινότητων και εξαιρετικώς δια μεμονωμένα ακίνητα ή συγκροτήματα ακινήτων .Εν τη προκηρύξει της βεβαιώσεως θα γνωστοπιήται ή περιοχή εν τη οποία θα διενεργηθώσιν αι βεβαιώσει και θα καθορίζονται αι λεπτομέρειαι και ο τρόπος εργασίας διά τάς επί μέρους ζώνας. Αρθρον 16 Το καθήκον υποβολής των αιτήσεων βεβαιώσεως ανήκει εις τα ακόλουθα πρόσωπα. 1.Εις τον ιδιοκτήτην ή συνιδιοκτήτην 2.Εις τον επικαρπτωτήν και έχοντα την χρήσιν 3.Εις τον υποβάλλοντα εγχειρίζεται απόδειξις παραλαβής ήτις δέον να περιέχη εκτός της ημερομηνίας της αιτήσεως την ένδειξιν του ακινήτου κατάλογον των συνημμένων εγγράφων τον αριθμόν του κτηματογραφικού φυλλαδίου και το συνολικόν ποσόν των εισπραχθέντων τελών και δικαιωμάτων. Η εν λόγω απόδειξις υποκαθιστά τα αποδεικτικά έγγραφα διά τας ενδεχομένας κτηματικάς συναλλαγάς εις άς ήθελε προβή ο ενδιαφερόμενος διαρκούσης της περιόδου της βεβαιώσεως. Εκάστη αίτησις δεν δύναται να αναφέρεται παρά εις έν μόνον ακίνητον μετά των παραρτημάτων του. Θεωρούνται ως εν ενιαίον ακίνητον τα πλείοντα δένδρα μια φυτείας ανηκούσης εις το πρόσωπον ή οργανισμός ή εις πλείονας από κοινού συνιδιοκτήτας αρκεί να υπάρχωσιν εις μίαν και την αυτήν κτηματομερίδα γαιών. Εις τα έγγραφα τα εις ξένην γλώσσαν συντεταγμένα δύνανται να επισυνάπτωνται και αι σχετεικαί μεταφράσεις άλλως θα μεταφράζωνται υπό της Υπηρεσίας δαπάναις των ενδιαφερομένων μερών. Οσάκις έν έγγραφον χρησιμεύει διά πλείονας βεβαιώσεις αρκεί να επισυνάπτηται εις μίαν μόνον αίτησιν ποιουμένης μνείας τούτου εις τας λοιπάς. Εν ελλείψει πλήρων αποδεικτικών στοιχείων πάσα αίτησις δέον να συνοδεύηται ή υπό τινος εκθέσεως πληροφοριακού χαρακτήρος ή υπό άλλης πράξεως ισοδυνάμου δι ής να εξακριβούται η παρούσα νομή και ο επακριβής τίτλος του αιτούντος ή η τεκμαιρομένη αποσβεστική παραγραφή δικαιωμάτων αντιτιθεμένων προς τα του ιδίου.
    1 point
  48. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α Αρθρον 1 Τα ακίνητα εν τη Κτήσει διακρίνονται εις δημόσιας (μιρί εραζί εμιριέ μετρουκέ μεβάτ)ελευθέρας κυριότητος (μούλκ) βακουφικά. Αρθρον 2 Τα δημόσια κτήματα ανήκουσιν εις την Κυβέρνησιν της Κτήσεως και υποδιαιρούνται εις κτήματα κοινής χρήσεως και εις κτήματα περιουσιακά (ιδιόκτητα του Δημοσίου) Αρθρον 3 Αποτελούσι μέρος των κτημάτων κοινής χρήσεως Α) Ο αγιαλός μέχρι του ορίου του μεγίστου συνήθους χειμερίου κύματος επί πλέον δε έξω των αστικών κέντρων μία ζώνη εκ 12 μέτρων από του τοιούτου ορίου και αι θαλάσσιαι παραλίαι μέχρι των ορίων πάσης άλλης ιδιοκτησίας δημοσίας ή ιδιωτικής. Β)Οι όρμοι οι κόλποι οι λιμένες οι μυχοί κλπ και τα παρακολουθήματα αυτών. Γ)Οι φάροι και οι φανοί διατηρουμένου του εν ισχύο ΛΕΙΠΕΙ ΚΕΙΜΕΝΟ Στ)Αι γαίαι αίτινες εις οιονδήποτε χρόνου θέλουσι παραχωρηθή υπό της Κυβερνήσεως τη Κτήσεως εις ιδιώτας διά μόνης την ωφέλιμον κυριότητα. Τα κτήματα περί ων τα στοιχεία β δ και στ ενόσω εκπίπτει το δικαίωμα της παραχωρήσεως περιέρχονται εις την πλήρη διάθεσιν του Δημοσίου δι ήν χρήσιν τα προορίσει η Κυβέρνησις της Κτήσεως. Αρθρον 5 Τα άλλοτε ακίνητα μετρουκέ είναι ωσαύτως δημόσια κοινής χρήσεως ή περιουσιακά θα εγγράφωνται δε υπέρ του Δημοσίου σημειουμένης της χρήσεως ή της ενδεχομένης συλλογικής καρπώσεως ήτις επ αυτών ασκείται εφ΄όσον η χρήσις ή η κάρπωσις δεν αντίκειται προς τάς ισχύουσας διάταξεις ουδέ παρεκκλίνουσι των νόμων και των αρχών της δημοσίας τάξεως. Απόκειται εις την Κυβέρνησιν να προορίζη τα ρηθμέντα κτηματα δι ετέραν χρήσιν εκ λόγων γενικωτέρας ωφελείας. Αρθρον 6 Τα βακουφικά κτήματα διακρίνονται εις δημόσια και ιδωτικά εις γνήσια και μη γνήσια. Δημόσια βακουφικά ανήκοντα εις το ίδρυμα του Βακουφίου είναι εκείνα των οποίων η χρήσις ή αι πρόσοδοι έχουσι προορισθή δι άμεσον θρησκευτικόν ή φιλανθρωπικόν σκοπόν ως και εκείνα των οποίων ή διηνεκής εξουσίασις ανήκει εις ιδιώτας δυνάμει παραχωρητηρίου διά της καταβολής υπ αυτών κανόνος υπέρ του τετιμημένου ευαγούς καταστήματος.Εις την αυτήν κατηρορίαν υπάγονται τα τεμένη τα κοινόβια (τεκκέδες) τα μαυσωλεία και τα μουσουλμανικά εν χρήσει νεκροταφεία πλήν αν εκ των τίτλων ή εκ του τρόπου ενασκήσεως της νομής προκύπτει διάφορός τις νομική φύσις του ακινήτου. Ιδιωτικά - οικογενείας ή κατιόντων είναι τα βακουφικά κτήματα των οποίων αι πρόσοδοι διατίθενται υπέρ θρησκευτικού ή φιλανθρωπικού σκοπού οψέποτε ήθελεν εκλείψει το ενδιάμεσον δικαίωμα καταπιστεύσεως υπέρ ωρισμένων προσώπων συμφώνως προς την βούλησιν του συστήμαντος (δωρητού ή διαθέτου). Γνήσια ή καθ αυτά βακουφικά είναι τα κτήματα άτινα αρχικώς ήσαν ελευθέρας κυριότητος καταστάντα ύστερον βακουφικά δι αφιερώσεως με εκτέλεσιν των υπό του θρησκευτικού μουσουλμανικού νόμου προβλεπόμενων διατυπώσεων. Μη γνήσια ή κατ όνομα είναι τα βακουφικά κτήματα άτινα το πάλαι ανήκον εις το Δημόσιον και μετετράπησαν εις βακουφικά υπό των Σουλτάνων ή υπό οιουδήποτε άλλου υψηλή αδεία εις εκπλήρωσιν ειδικής τινος χορηγίας προς αυτά συναπτομένης. Μόνον τα ακίνητα ελευθέρας κυριότητος δύνανται εγκύρως εφεξ`ης να συσταθώσιν εις βακουφικά. Αρθρον 8 Επιφυλαττομένων των εν άρθρω 3 και υπό στοιχεία α β γ του άρθρου 4 ειδικών ορισμών οσάκις κτήμα τι εκ των αυτόθι διαλαμβανομένων ανήκει τυχόν εις ιδιώτας ή κατέχεται παρ ιδιωτών τούτο εγγράφεται μέν επ ονόματι του Δημοσίου του κυρίου ή του κατόχου εφ όσον ήθελεν αναγνωρισθή η νομιμότης του τίτλου των εχόντνω ωστόσον δικαίωμα να εισπράξωσι το ισόποσον όπερ προκύπτει καταωβληθέν εξ επισήμων εγγράφων κατά την στιγμήν της αρχικής παραχωρήσεως επί πλέον δε και μίαν δικαίαν αποζημίωσιν διά τυχόν γενομένα βελτιώσεις εν τω ακινήτω ήτις θα καθορίζη διοικητικώς. Εν αμφισβητήσει εκ μέρους των ενδιαφερομένων την τοιάυτην αποζημίωσιν θα καθοριζωσιν αιτήσει του Δημοσίου τρεις πραγματογνώμονες διοριζόμενοι υπό του Προέδρου Εφετών ών η εκτίμησις και έσεται οριστική μετ έγκρισιν του Κυβερνήτου. Εν μη εγκρίσει θα αποφαίνωνται τρεις νέοι πραμγατογνώμονες διοριζόμενοι υπό του Προέδρου Εφετών η κρίσις των οποίων ως προς το ύψος της αποζημιώσεως έσεται τελεσίδικος. Εξ άλλου οσάκις οιονδήποτε των εν λόγω κτημάτων φέρεται εξ εγκύρων τίτλων συσταθέν εις βακουφικόν προς της ενάρξεως της ισχύος του απρόντος η μέν κτηματολογικής εγγραφή θα γίνη υπέρ του Δημοσίου αλλά η διοίκησις των Βακουφίων ή οι υπέρ ών η αφιέρωσις έχουν δικαίωμα να εισπράξουν παρά του Δημοσίου κεφάλαιον ίσον προς το εικοσαπλάσιον της καθαρά ετησίας προσόδου ήν εισέπραττον εκ του ακινήτου υπολογιζομένης βάσει της μέσης προσόδου των πέντε τελευταίων ετών επί τοιούτω δε κεφαλαίω θα μεταβιβασθή ή αφιέρωσις (βακφί). Παρόμοιον κεφάλαιον θα καταβάλληται και εις τα ακίνητα της κυριότητος ή κατοχής των εκκλησιαστικών σωματείων και φιλανθρωπικών ιδρυμάτων χριστιανικών και ισταηλιτικών τα ανήκοντα εις το Δημόσιο δυνάμει των προαναφερθέτων άρθρων 3 και 4. Δια τα ακίνητα τα αναφερόμενα εις τα στοιχεια δ ε στ του άρθρου 4 και διά τα ψιλώ ονόματι βακούφια τα εγγραπτέα αποκλειστικώς επ ονόματι του Δημοσίου λόγω εκπτώσεως της παραχωρήσεως εφαρμόζονται αι διατάξεις του άρθρου 5 και του εν συνεχεία άρθρου 69. Δια τα ακίνητα τα αναφερόμενα εις τα στοιχεία δ ε στ του άρθρου 4 και διά τα ψιλώ ονόματι βακούφια τα εγγραπτέα αποκλειστικώς επ ονόματι του Δημοσίου λόγω εκπτώσεως της παραχωρήσεως εφαρμόζονται αι διατάξεις του άρθρου 5 και του εν συνεχεία άρθρου 69. Αρθρον 9 Τα ακίνητα από απόψεως κτηματολογικής εγγραφής διακρίνονται εις Οικοδομάς Γαίς Δενδροφυτείας. Αρθρον 10 Εγγράφονται ως οικοδομαί πάντα τα κτίσματα οιασδήπτε φύσεως και δι οιανδήποτε χρήσιν προωρισμένα άτινα δεν δύνανται να χαρακτηρισθοώσιν ως παραρτήματα γαιών ως και οι οικοπεδικοί χώροι οι υπάρχοντες εντός της περιμέτρου των ρυμοτομικών σχεδίων ή της κατωκημένης ζώνης των πόλεων των κωμών ή των χωρίων είτε είναι είτε δεν είναι παρακολουθήματα οικοδομών . Εγγράφονται ως γαίαι πάσαι αι υπόλοιποι εκτάσεις καλλιεργημένοι ή μη ομού μετά των επ αυτών δενδροφυτειών εφ όσον αι τελευταίαι αύται ανήκουσιν εις τον αυτόν ιδιοκτήτην του εδάφους και τυγχάνουσι της ιδίας με αυτό νομικής φύσεως. Αντιθέτως δέον να εγγράφωνται κεχωρισμένως ως δενδροφυτείαι αι φυτεία αίτινες δεν ανήκουσιν εις τον αυτόν ιδιοκτήτην του εφ ού υψούνται εδάφους ή τυγχάνουσι διαφόρου από αυτό νομικής φύσεως.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.