Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      26.345


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      19.064


  3. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      5.021


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.033


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. όπως έλεγε και ένας μπάρμπας εδώ....μια γυναίκα 90 χρονών, όσο και να την σουλουπώσεις, να της βάλεις τις κρέμες και τα σχετικά, 20 χρονη δεν μπορείς να την κάνεις. Το ίδιο και στα κτίρια. Δαπανώνται τεράστια ποσά σε ενεργειακές αναβαθμίσεις, ανακαινίσεις διαμερισμάτων (κατά την τεχνική μου άποψη ανεξέλεγκτες και πολλές φορές επικίνδυνες λόγω καθαιρέσεων μπατικών τοίχων και όχι μόνο) και έλαχιστος τζίρος για στατική θωράκιση. Όλοι σίγουρα έχουμε δει-ειδικά τα τελευταία χρόνια-να "ξεγυμνώνονται" ακόμη και ολόκληρα κτίρια (συνήθως μικρες οικοδομές σε καλές εμπορικές θέσεις) και να ανακαινίζονται ριζικά. Θα ήταν χρυσή ευκαιρία σε τέτοιες περιπτώσεις η στατική τους θωράκιση με ενισχύσεις Φ.Ο. Δυστυχώς θα μας το θυμίσει κάποια στιγμή ο επόμενος μεγάλος σεισμός.
    2 points
  2. @AmeliaΤι να έκαναν οι άνθρωποι. Άλλες εποχές, έφτιαχναν το σπίτι σαν τα τουβλάκια της lego. Σήμερα το ένα δωμάτιο, αύριο που θα είχαν μαζέψει λίγα χρήματα το άλλο. Κόλλησαν και το w.c (όσοι έχουμε καταγωγή και εμπειρίες από χωριά και αγροτικές περιοχές ξέρουμε τα παλιότερα χρόνια τι ήταν το w.c και πόσο μακριά από την κατοικία το έβαζαν). Στο θέμα μας τώρα, το w.c θα αντιμετωπιστεί ως υπέρβαση δόμησης. Επιπλέον δηλαδή της παράβασης αναλυτικού για το στέγαστρο με την πλάκα Ο.Σ. Και πάλι σημασία έχει οι κατασκευή του w.c να έγινε προ 83. Εδώ έρχονται οι ενδείξεις από τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του κτίσματος (πχ κουφώματα, σιδεριές, στέγη -συνήθως τότε έπαιζε πολύ και το ελλενίτ) και...το τροποποιημένο Ε9) @Didonis Ναι διότι τα κριτήρια 40-40-20 αφορούν αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα με Ο.Α μετά το 1983. Με απλά λόγια, τα παράδοξα του νόμου είναι ότι μπορούσε κάποιος να έχει μια αυθαίρετη πολυκατοικία προ 83 (ακόμη καλύτερα προ 75) και να την υπάγει στο νόμο με κατηγορία 1 (προ 9/6/75) με ένα παράβολο (περίπτωση που δεν υπήρχε σύσταση Ο.Ι) σημερινού κόστους 325 Ευρώ. Το καλύτερο για το τέλος. Ούτε απαιτείται Μ.Σ.Ε. Τροφή για σκέψεις, αρκεί να θυμηθούμε ότι το συντριπτικό κτιριακό μας απόθεμα είναι προ του 1980.
    2 points
  3. απορία δική μου Μονοκατοικία του 2020 (δηλαδή πρόσφατη) άρα ακόμα υπάρχει ο Μηχανικός ή το Τεχνικό γραφείο που πρόσφατα σας το έφτιαξε.... Δεν τους ρώτησες τίποτα για αυτό τίποτα?? ή ρώτησες και τώρα ψάχνεις να επιβεβαιώσεις αν αυτά που σου είπαν είναι σωστά ή λάθος?? Ειλικρινά έχω την απορία .....
    2 points
  4. Δύο μέρες μετά το θέμα πήρε κάπως μία άλλη "μορφή" που δεν μας την έδωσες από την αρχή (καλά είναι να δίνονται από την αρχή ΟΛΑ τα στοιχεία). Εγώ καταλαβαίνω πως , σε πρώτη φάση, δεν έχουμε λάθος στην Μελέτη. Τα κτίσματα κτίστηκαν μετά την κύρωση της μελέτης και αυτός που έκτισε πρώτος (ο γείτονας) χάραξε λάθος το κοινό όριο (μπράβο στον μηχανικό για την παππαριά και συγνώμη για την έκφραση). Αρά αφού δεν υπάρχει λάθος στην Μελέτη ΔΕΝ γίνεται "διορθωτική πράξη" όπως έγραψα παραπάνω. Σίγουρα, πιστεύω, δεν υπάρχει μεσοτοιχία γιατί μιλάει για δύο ξεχωριστά σπίτια. (γράφαμε ταυτόχρονα) Εκτιμώ πως το θέμα είναι καθαρά νομικό άρα δύσκολο όπως γράφει ο Παύλος και πρέπει να γίνει με κάποια διόρθωση συμβολαίων (ίσως & με αγορά της επίμαχης λωρίδας (δες τι γράφει ο Zavi)). Διαφορετικά θα κουβαλάν το πρόβλημα για πάντα. Υ.γρ. Πιθανότατα, επειδή οι πίνακες μιας Π.Ε. είναι, κατά κάποιο τρόπο και συμβόλαια (αυτά μεταγράφονται στο υποθηκοφυλακείο μετά την πράξη), να ζητηθεί από τον συμβολαιογράφο και διορθωτική πράξη στις στήλες που αφορούν & στα δύο τελικά οικόπεδα. Ίσως όμως η αναντιστοιχία που θα προκύψει ανάμεσα στις αρχικές ιδιοκτησίες και τελικά οικόπεδα, σε σχέση πάντα με τις εισφορές σε γη, να καθιστά υποχρεωτική την αγορά της επίμαχης λωρίδας από τον όμορο ως δικαιολογία.
    2 points
  5. Συνάδεφοι μολις μιλησα με εκπροσωπο της Eurobank για το δικο τους Vitrual POS που το λενε SmartPOS. Μου λεει οτι καταρχην για εγκατασταση απαιτει android v10 και πανω με NFC. Ειναι τζαμπα για τους πρωτους 6 μηνες. Στο εξαμηνο αν εχεις κανει κατω απο 600 συναλλαγες (αστεια πραγματα) σου βαζουν ενα παγιο 5 ευρω το μηνα. Απο καθε συναλλαγη κρατουβ νταβατζηλικι 1,25%. Περιμενω να μιλησω με εκπροσωπι της Alphabank και ενημερωνω.
    2 points
  6. Δεν ξέρω που έστειλες mail και ποιο τηλέφωνο καλείς στο BC που λες, αλλά για το λειτουργικό κομμάτι του BC (xml, κλπ) αρμόδιο είναι το ΚΑΠΕ στο Πικέρμι. Πάρε τηλ. και ζήτα να μιλήσεις με τεχνικό του προγράμματος.
    2 points
  7. Το ιδιωτικο συμφωνητικο δεν εχει καμμια ισχυ..."απολύτως..." Εξακολουθεις να εισαι εξ αδιαιρετου, μαζι με πολλους αλλους, σε ενα γηπεδο αρκετων στρεματων..
    2 points
  8. Δεν είναι ορθό να εκδοθεί βεβαίωση αδόμητου, αφού υπάρχουν αυθαιρεσίες. Και ν' αφαιρεθεί η σκεπή κ.λπ., επίσης δεν είναι ορθό να δοθεί βεβαίωση, αφού υπάρχουν αυθαιρεσίες. Μόνο όταν γκρεμιστούν όλα κι "εξαφανιστούν" τα μπάζα και η τυχόν περίφραξη, τότε μπορεί να δοθεί βεβαίωση αδόμητου. Σε κάθε άλλη περίπτωση, απαιτείται πρωτίστως υπαγωγή στον 4495 και μετά βεβαίωση για ρυθμισμένες αυθαιρεσίες.
    2 points
  9. Κτίσμα δεν υπάρχει αλλά υπάρχει κατασκευή.... Άρα βεβαίωση με εξαιρέσεις...
    2 points
  10. 1: 47,5 2: ii. Σε νέα και υφιστάμενα κτίρια, χώροι κύριας χρήσης αποκλειστικής ή κοινόχρηστης, μέγιστης επιφάνειας 35 τ.μ. και μέγιστου ύψους 3,40 μ., με προϋπόθεση τη δημιουργία φυτεμένου δώματος που καλύπτει το 50% της συνολικής επιφάνειας του δώματος κτιρίου και επιπλέον τη δημιουργία φυτεμένων υπαίθριων χώρων, δωμάτων ορόφων (που προκύπτουν από υποχώρηση ορόφων) και ανοικτών εξωστών που συνολικά καλύπτουν το 50% της συνολικής επιφάνειας του δώματος κτιρίου 3: Αρ. 19 παρ. 2 γ) Απολήξεις κλιμακοστασίων με στάση ανελκυστήρα στο δώμα (φυτεμένο ή μη) και φρεάτων ανελκυστήρων με τις ελάχιστες αναγκαίες διαστάσεις
    1 point
  11. Ωραία! Να δούμε τι μπορεί να γίνει και με την άδειά σας θα επανέλθω για απορίες. @Pavlos33 @Didonis Αγαπητοί συνάδελφοι σε ευχαριστώ πολύ και τους δύο και σας εύχομαι καλό βράδυ. Παύλο χάρηκα που τα ξαναείπαμε.
    1 point
  12. ναι δεν είχα δει με προσοχή όλο τον διάλογο σας. Σαφέστατα να μπει και Ε9 με ημερομηνίες αν δεν έχει άλλο Δημόσιο έγγραφο. Το ανεβάζει και εκει που λεει στα Αρχεια Ε9 και το ανεβάζει και εκεί που γράφει Δημόσια έγγραφα και κάνει κατάλληλη επισήμανση στο μπλα μπλα της Τεχνικής Έκθεσης.
    1 point
  13. Ας φροντίσει το Ε9 του ιδιοκτήτη να γράφει όμως τις ημερομηνίες ώστε να λειτουργεί ως Δημοσίο έγγραφο και να ειναι συμπλήρωμα μόνο η δήλωση του μηχανικούς για τα μορφολογικά... αν όχι κουβαλάς όλη την ευθύνη πάνω σου αμά σκάσει πρόβλημα.
    1 point
  14. Προσωπικά το αρχικό ποστ με κάνει να αναρωτιέμαι. Κάποιος θέλει να βάλει ένα τζακούζι στο μπαλκόνι για πιο ακριβώς λόγο; Θα κάνει μπάνιο ξεβράκωτος σε δημόσια θέα; Στο στατικό μέρος εξυπακούεται ότι καμία άποψη δεν θα δωθεί και δεν πρέπει να δοθεί από εδώ. Ο ερωτών να πάει στον πολιτικό μηχανικό του κτιρίου για να μελετήσει την υπόθεση και να κρίνει αν είναι ασφαλής μια τέτοια κατασκευή. @antloukidis Συνάδελφε ορθότατα συνέλαβες την επικινδυνότητα (ειδικά αν μιλάμε για πρόβολο) και με την αδράνεια του νερού σε σεισμικές δράσεις. (φορτία σχεδιασμού σε προβόλους κατοικιών 5 ΚΝ/μ2)
    1 point
  15. @aquar Καταρχάς να πω ότι συμφωνώ με την επισήμανση του Ιάσωνα. Η έκφραση που χρησιμοποιήθηκε στο συμβόλαιο είναι αδόκιμη κατά την γνώμη μου. Τι πάει να πει χάλασμα, ερείπιο κλπ. Υπάρχει κάποια περιγραφή έστω στην Τ.Ε της τότε βεβαίωσης, να αναφέρει για παράδειγμα ότι υφίστατο κτίσμα, άνευ στέγης, άνευ εξωτερικών κουφωμάτων, με ελλιπή συντήρηση, με τμήματά του να έχουν καταρρεύσει από φυσικά αίτια κλπ; Οι συμβολαιογράφοι θέλουν το "ασκεπές" διότι έτσι καλύπτονται από το νόμο και δεν προσθέτουν αντικειμενική αξία λόγω κτίσματος. Για εμάς όμως, ένα ασκεπές κτίσμα (εξαιρούνται τα προ 55) χρήζει τακτοποίησης (ρυθμίζονται τα δομικά του μέρη-π.χ με αναλυτικό-που στέκουν όρθια). ΕΕΔΜΚ μπορεί να εκδοθεί για συγκεκριμένες εργασίες και μια από αυτές είναι η ανακατασκευή στέγης και όχι η κατασκευή νέας στέγης (δες το άρθρο 29 του νόμου) Πριν συνεχίσουμε τη συζήτηση ενημέρωσέ μας για το τι αναγράφει η βεβαίωση (να λάβεις και το πολυσέλιδο μήπως εκεί υπάρχουν σχόλια και τ.ε) που προσαρτήθηκε στο συμβόλαιο. Θέλουμε να ξέρουμε αν το "πέρασε" ως αδόμητο ή "με εξαιρέσεις του άρθρου 82".
    1 point
  16. Φυσικά και αν υπάρχει διαθέσιμη αερφωτογραφία είναι το ιδανικό. Συνήθως όμως δεν βρίσκουμε αεροφωτογραφίες που να αποδεικνύουν την ύπαρξη αυθαίρετων κατασκευών τις κρίσιμες χρονολογίες του νόμου (τον Η.Χ τον ανέφερα για ευκολία. Δεν μας απασχολεί στην υπαγωγή αν ο χώρος πληροί τα κριτήρια Η.Χ σύμφωνα με ΓΟΚ ή ΝΟΚ).
    1 point
  17. Σε συνέχεια της συζήτησής μας επισυνάπτω και απόσπασμα από το παράρτημα Α σε ότι αφορά τα λυόμενα που μετατράπηκαν σε κτίρια συμβατικής κατασκευής. Μια δήλωση που ήταν ολοκληρωμένη στον 720/77 (δυο δηλώσεις) και η υφιστάμενη κατάσταση ταυτίζεται με αυτή της τότε ρύθμισης, δεν απαιτείται νέα υπαγωγή. Όμως, το όφελος αν γίνει νέα υπαγωγή είναι μεγάλο, διότι τόσο με ν. 720/77 όσο ακόμη και με ν. 1337 τα ακίνητα τελούσαν υπό αναστολή κυρώσεων (προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση θα λέγαμε) μέχρι να κριθούν οριστικά (ακόμη κρίνονται....), ενώ με νέα υπαγωγή (κατηγορίες 1, 2) λαμβάνουν αυτομάτως οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση και γίνονται νομίμως υφιστάμενα. Ακόμη όμως και να θεωρούσαμε συμβατική κατασκευή το λυόμενο και έτσι να μην είχαμε Ο.Α στο ακίνητο, αφού όλες οι αυθαιρεσίες θα ήταν προ 83 και πάλι θα μπορούσε να γίνει η υπαγωγή , διότι η κατηγορία 5 θα υπήρχε αν οι αυθαιρεσίες είχαν λάβει χώρα μετά το 1983. Για την πλάκα, βεβαίως και η διαφορά θα είναι εμφανής (γκρι από το μπετόν, κεραμιδί κόκκινο από τη στέγη), αλλά η χρονολογία των αερφ/φιων δεν σου αποδεικνύει ότι έγιναν προ 83 για να μπορέσουν και αυτές να πάνε κατηγορία 2 και όχι κατηγορία 5(που δεν μπορεί να προχωρήσει η δήλωση). Γι αυτό πριν μίλησα για "ενδείξεις" και με βάση και την εμπειρία που έχει ο καθένας μας στη δουλειά μπορεί να νιώθει κάπως πιο σίγουρος ότι αυτές οι κατασκευές είναι παλιές (πχ μικρές διατομές υποστυλωμάτων, άγριο μπετό, πεταχτό τσιμένο στους περιμετρικούς τσιμεντόλιθους της βεράντας, ενδεχομένως κλασσικό ταβάνι κάτω από στέγαστρα κλπ). Είναι πολλά στοιχεία και τρόποι δόμησης που μπορούν να δώσουν πληροφορία. Εξυπακούεται ότι σε κάθε περίπτωση η Υ.Δ ιδιοκτήτη θα περιγράφει ότι αναφέρουμε και εμείς στην Τ.Ε.
    1 point
  18. Kαι δική μου χαρά που τα ξαναλέμε. Στο θέμα που σε απασχολεί δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο από το αρχικό ποστ. Κομβικό σημείο είναι εάν το λυόμενο παρέμεινε ως τέτοιο, διότι αν για παράδειγμα κατασκευάστηκε από φέρουσα τοιχοποιία τότε στην ύπαρξη Ο.Α σύμφωνα με το παράρτημα Α θα έμπαινε "ΌΧΙ" στην Ο.Α, πλην όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, λόγω αυθαιρεσιών προ 83, η υπαγωγή γίνεται κανονικά. Επιφάνειες τακτοποιημένες με Ν. 720/77 μπορούν να υπαχθούν στο ν. 4495 και να κερδίσουν έτσι την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, καθώς το κόστος θα είναι σχετικά μικρό. Τώρα, η πλάκα Ο.Σ που στεγάζει την βεράντα, είναι κατασκευαστικά παράδοξο γιατί κατασκευάστηκε ένα-επί της ουσίας υπόστεγο (Η.Χ μπορείς να τον πεις) με πλάκα Ο.Σ (αν καταλαβα σωστά στο υπόλοιπο δεν υπάρχει συνέχεια πλάκας Ο.Σ) και δεν κατασκευάστηκε με κεραμοσκεπή ως η πιο συνήθης και απλούστερη κατασκευαστική λύση. Για την χρονολογία κατασκευής τους δεν μπορείς να το αποδείξεις παρά μόνο να έχεις κατασκευαστικές ενδείξεις ή αναφορές. Αν π΄χ μοιάζουν αρκετά παλιά έργα (δες και στο φάκελο της δήλωσης Ν. 1337 μήπως από φωτογραφίες φαίνονται και αυτές οι κατασκευές).
    1 point
  19. Καλησπέρα. Το πιθανότερο να εκδόθηκε άδεια με το νόμο του68 για 50 τμ λυόμενο. Αν το λυόμενο, παρέμεινε τέτοιο και δεν κατασκευάστηκε διαφορετικά (πχ με λιθοδομή ή Ο.Σ) τότε η άδεια παραμένει και τίθεται "ναι" στην επιλογή ύπαρξης Ο.Α για τον υπολογισμό προστίμου. Αν όλες οι αυθαιρεσίες έγιναν προ 1983 μπορούν να υπαχθούν στην κατηγορία 2 (ενδεχομένως και κάποιες στην 1 αν έγιναν προ 75)
    1 point
  20. @gio https://www.efka.gov.gr/el Εργοδότες > Απογραφή Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων
    1 point
  21. Απο τις απαντήσεις που διάβασα, καταλαβαίνω οτι εξαρτάται από τη κάθε πολεοδομία αν θα το δεχτεί ή όχι. Ομως με τον ν.4759/20 προστέθηκε η λέξη "ορόφου" στο περίγραμμα κάλυψης. Αρα δεν μιλάμε γενικά για το περίγραμμα κάλυψης αλλά για το περίγραμμα κάλυψης του κάθε ορόφου. Οπότε η αναφορά στη κάλυψη κτιρίου δεν έχει νόημα. Συνεπώς έρκερ στην όψη ορόφων σε υποχώρηση, νομίζω οτι μπορούν να γίνουν φτάνει να αρχίζουν από τη πλάκα του ορόφου πάνω από το δώμα που δημιουργείται...
    1 point
  22. Κτίριο που "πατάει" ταυτόχρονα σε δυο οικόπεδα είναι ένα τεράστιο πρόβλημα καθώς δεν δημιουργεί αυτοτέλεια για κανένα από τα δυο και δεν μπορεί να γίνει καμία μεταβίβαση . Δες στο νήμα του 4495/17 το σχετικό θέμα για καταπάτηση σε όμορο (από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις προς επίλυση). Αναφέρεις σε τμήμα του αρχικού ερωτήματος τη λέξη "μεσοτοιχία". Εξήγησε τι ακριβώς συμβαίνει. Έχεις να κάνεις με κτίριο κοινού και ενιαίου φέροντος οργανισμού ή με δυο ξεχωριστά κτίρια; Αν η περίπτωση αφορά δυο ξεχωριστά κτίρια δεν θα πρέπει υπάρχει μεσοτοιχία αλλά δυο ξεχωριστοί εξωτερικοί τοίχοι πλήρωσης σε επαφή.
    1 point
  23. Εγώ άνοιξα viva λογαριασμό και pos στις 9/9/2023 με ταυτότητα του 2022. Το POS βλέπω ότι είναι πλέον δηλωμένο κανονικά στο μητρώο μου στην ΑΑΔΕ. Ήδη κατέθεσα και αίτημα στην ATTICA BANK ότι θέλω να διακόψω το δικό τους POS. Σημείωση: Με τη viva έκανα virtual POS, χωρίς μηχάνημα (βλ. και εικόνα παρρακάτω) Μάλλον σήμερα θα ανανεώσουν την εικόνα.... Βρήκαμε κι άλλη δουλειά, να ελέγχουμε τα POS 🤬
    1 point
  24. Μπαίνεις στο site της aade.gr Πας προσωπικη πληροφορηση Πατάς στο όνομά σου και "μητρώο και επικοινωνία" Μετά "Στοιχεία επιχείρισης" Κατεβαίνεις κάτω στο Νο. 6
    1 point
  25. Η κατεδάφιση έχει μόνο επίβλεψη (και δεν έχει μελέτη) Η αμοιβή κατεδάφισης ορίζεται 10% της δαπάνης του κατεδαφιζόμενου κτιρίου (με ελάχιστη 5000 x λ) λόγω επικινδύνου εργασίας και καταλογίζεται εξ ολοκλήρου ως επίβλεψη.
    1 point
  26. Θα πρέπει να γράψεις ακριβώς αυτό που βλέπεις, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν είναι ούτε "ασκεπές", ούτε "ερείπιο"....
    1 point
  27. Θα έλεγα να το συγκρινεις με το αρθρο 41 του 1337 Πιθανον εκει να στηριζονται... οπου δεν επιτρεπεται η εφαρμογη περισσοτερων απο μιας ευνοικων ρυθμισεων. Αλλως ας ρωτησουν την ΔΑΟΚΑ.
    1 point
  28. δες εδω για "παρόμοιο" θεμα... απο τον Albireo https://www.michanikos.gr/forums/topic/7146-εφαρμογή-διατάξεων-άρθρου-25-ν13371983/page/11/#comment-1067346
    1 point
  29. Εχεις τον μηχανικο του πωλητη και της τραπεζας, οι οποιοι ηλεγξαν την τακτοποιηση -τα ειδε και ο συμβ/φος - και την θεωρησαν σωστη και ετσι συνταχθηκε το συμβολαιο Εχεις σημερα εναν δικο σου μηχανικο που θεωρει "λαθος" την διαδικασια. Εμεις δεν γνωριζουμε το περιεχομενο της τακτοποιησης ουτε εχουμε περισσοτερα στοιχεια για να κρινουμε. Επομενως, θα πρεπει να συνεννοηθουν μεταξυ τους οι μηχανικοι.
    1 point
  30. @Κων.Λαλ.Στους εξώστες κατοικιών (μπαλκόνι το λέω εγω), επιτρέπεται η εγκατάσταση μέχρι 4 φιαλών (100Kg), σύμφωνα με την παργ. 6.4.3 του κανονισμού υγραερίων που αναφέρεις. Αλλά το αρχικό ερώτημα μου, αναφερόταν απο πολεοδομική άποψη (ΝΟΚ, ΣΟΚ 😜, Κτηριοδομικό, κλπ.).
    1 point
  31. Οι στοες οριζονται μεταξυ δρομων. Στ ΦΕΚ που ανεφερες, ποιοί ειναι οι δρομοι; Στο τοπογραφικο της αγοραπωλησιας τι γραφει;
    1 point
  32. Για το Ε9 και τον υπολογισμο του ΦΜΑ, η παλαιοτητα αρχιζει δυο χρονια μετα την εκδοση της αδειας. [ΠΟΛ 1237/14] Για τα αυθαιρετα, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας . Λαθος μεν και δξ εαν το τροποποιησαν. Κατ' αρχας, με βαση το 107 παρ.1, ρευμα δεν μπορεις να παρεις για το νομιμο κτισμα, διοτι συνεχεται με το αυθαιρετο.. Εσυ εχεις ηδη τακτοποιησει με τον 3843, πλην χρωστας δοσεις και δεν εχεις την τριτη σφραγιδα. Το μεταφερεις στον νεο νομο, συμψηφιζοντας τα ηδη καταβληθεντα και θα εφαρμοσεις το 105 παρ. 3
    1 point
  33. Μετα τον θανατο του "Α", και εφοσον υπαρχουν νομιμοι κληρονομοι οι οποιοι αποδεχθηκαν την κληρονομια του τακτοποιημενου ακινητου, οι απληρωτες δοσεις καταβαλονται απο τον κληρονομο, θεωρουμενες παθητικο της κληρονομιας.
    1 point
  34. Το "67%" υπηρχε στο ΦΕΚ Β 4520/18, εκτος εαν υπηρχε αλλη συμφωνια στον κανονισμο [συνηθως οι κανονισμοι οριζουν αποφαση του 100% για τετοιες εργασιες] Στο ΦΕΚ Β 1843/20 στο αρθρο 3 παρ. στ' ζηταει την συναινεση των συνιδιοκτητων, για εργασιες σε κοινοχρηστους χωρους, με θεωρημενο το γνησιο..... στ. Δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακι- νήτου, εφόσον οι εργασίες πραγματοποιούνται σε κοι- νόχρηστους χώρους, όπως ακάλυπτους χώρους οικοπέ- δου ή γηπέδου ή κοινόκτητα τμήματα του κτιρίου, όπως όψεις, φέροντα οργανισμό, δώμα και στέγη. Η συναίνεση αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο τρόπο (όπως υπεύθυνες δηλώσεις με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής, πρα- κτικό γενικής Συνελεύσεως συνιδιοκτητών κ.λπ.). Προφανως δεν ισχυει καμμια ΥΔ του πελατη σου.
    1 point
  35. Είναι λίγο παλιά η δική μου αλλά το βασικό στοιχείο δεν αλλάζει. Σημασία έχει το να παρακολουθείς τις παραδόσεις. Εμείς οι τότε "κατατακτήριοι" που οι περισσότεροι κατοικούσαμε και εργαζόμασταν στην Αθήνα τα καταφέραμε χάρη σε μια ομάδα που είχαμε φτιάξει και μοιράζαμε τις παρακολουθήσεις. Ο ένας έδειχνε στον άλλον. Αλλιώς κλάφτα. Αλλά ακόμη και αν πέρναγες τα μαθήματα χωρίς παρακολούθηση δεν θα άξιζε τον κόπο γιατί θα μάθαινες τίποτε.
    1 point
  36. Version 1.0.0

    809 downloads

    Το αρχείο έχει από πόρτες μέχρι lift, οχήματα, φυτά, σύμβολα βορά και πολλά άλλα συγκεντρωμένα από πολλές πηγές.
    1 point
  37. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.
    1 point
  38. Για την γονικη παροχη απαιτειται ΠΕΑ;;; Δεν σε αφηνει το συστημα να προχωρησεις την ΗΤΚ, εάν δεν κανεις καταχωρηση ΠΕΑ;;; "ήρεμα ρωταω"...
    1 point
  39. Version 1.0.0

    4.192 downloads

    Δύο 2 νέα ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εφαρμογή του Ν.4759/20 που αφορούν 2όροφα κτίρια κατοικιών - εκτός σχεδίου καθώς και Τρία 3 νέα σκαριφήματα που αφορούν ισόγεια κτίρια κατοικιών στην εκτός σχεδίου δόμηση ενημερωμένα Σημείωση: Τα σκαριφήματα αποτελούν προσωπικές απόψεις επί του ΝΟΚ Θωμάς Νικολάου Αρχιτέκτων Μηχανικός Υπάλληλος του τμήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών (ΤΕΟΑ) της Δ/νσης Πολεοδομίας Θέρμης.
    1 point
  40. Πέραν της κυκλοφορίας του ζεστού αέρα, το ερώτημα είναι πώς θα υπερυψωθεί το δάπεδο και με τι κόστος.
    1 point
  41. Παρότι η καταγγελία έχει ιδιοτελή κίνητρα (και ποιά, άλλωστε, είναι ανιδιοτελής?), αν έχουν γίνει τέτοια πράγματα (κι επειδή κάποτε θα πρέπει να αποβληθούν από την πιάτσα τα διάφορα λαμόγια τα οποία στερούν δουλειές από έντιμους συναδέλφους), η καταγγελία είναι επιβεβλημένη. Όχι μόνο στο ΕΤΕΑΝ, αλλά και στο ΥΠΕΝ (ενεργειακοί επιθεωρητές). Και χωρίς προειδοποίηση διότι είναι ΚΑΙ δημόσιο συμφέρον. Τους ανέντιμους, μόνο με τη νομιμότητα μπορείς να τους πολεμήσεις
    1 point
  42. Για γονική δεν κάνεις ΠΕΑ. Επίσης αν κάνεις εξοικονομώ, μην βάλεις όλα τα ρολόγια ΔΕΗ (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύσταση. Μόνο του διαμερίσματος που κάνεις εξοικονομώ. Κολάει το σύστημα αλλιώς (του εξοικονομώ). Δεν ξέρω αν το έχουν φτιάξει ακόμα - γνωρίζουν το bug (έτσι είπαν την ανάγκη να κάνεις ΗΤΚ για όλο το κτίριο) πάντως..... έντιτ Διορθώσανε το bug που το site ΕΚΟ δεν τράβαγε τα μηδενικά στην αρχή των ΑΦΜ από το site ΗΤΚ. Επίσης αλλάξανε το bug για τα ρολόγια της ΔΕΗ. Όταν είναι πολλά διαμερίσματα χωρίς οριζόντια το προηγούμενο bug έλεγε ότι είναι λάθος το ρολόι της ΔΕΗ. Τώρα λέει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ΔΕΗ στην ΗΤΚ. Για ΕΚΟ βάζουμε λοιπόν μόνο το ρολόι της ΔΕΗ του διαμερίσματος. Με τα επιπλέον τετραγωνικά δεν φαίνεται χτυπάει το σύστημα. Όσο για την ΗΤΚ που είχαν προβλέψει όταν βγάζανε τον προϋπολογισμό του ΕΚΟ, παραμένει το ΕΚΟ να νομίζει ότι δεν κάνεις όλο το κτίριο ΗΤΚ. Αυτό το bug δεν έχει διορθωθεί. Τώρα το downvote για την διαπίστωση ότι δεν συνεννοηθήκανε μεταξύ τους οι αρμόδιοι και έχουμε καταλήξει να νομοθετούν οι πλατφόρμες.... Ή το γεγονός ότι έβαλαν απαιτήσεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αντί να πέσουν όλες οι απαιτήσεις στην βάση του χώρου που μπαίνει στο ΕΚΟ.... Υ.Γ. ελπίζω το downvote να ήταν για το μέρος του σχολίου που αφορά την ΗΤΚ σε όλο το κτίριο Για τα ρολόγια της ΔΕΗ νομοθετεί το σύστημα του ΕΚΟ.... όπως και για την προτεινόμενη έκταση εφαρμογής της ΗΤΚ βάσει επιδότησης αμοιβής.... μην πυροβολείτε τον ταχυδρόμο!
    1 point
  43. Δημήτρη, μα είπα πως δεν θα έδινα βεβαίωση αδομήτου σε καμμία περίπτωση (άσχετα το τι γράφει το Ε9) Δηλαδή επειδή δεν το γράφει το Ε9, ενώ στο έδαφος υπάρχει, σημαίνει ότι είναι αδόμητο? Ή αν το γράφει το Ε9, ενώ στο έδαφος δεν υπάρχει, σημαίνει πως είναι δομημένο? Η βεβαίωση αφορά την πραγματική κατάσταση. Τα υπόλοιπα είναι αλλουνού δουλειά να τα επιλύσει...
    1 point
  44. ΝΟΚ, ορισμοι 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Και εδω δεν υπαρχει κανενα "κτισμα" υπο την πολεοδομικη εννοια. Αλλά, εγω θα ξεκινουσα απο το τι δηλωνει ο πελατης στο Ε9 Ε9 Συμφωνα δε με την ΠΟΛ 1237/14 ή δεν θα το γραφει στο Ε9 καθολου, οπότε πιστοποιούμε οτι, τα ερειπιωδη ερειπια δεν αποτελουν πολεοδομικα στοιχεια κτισματος και δεν βγαινει αντικειμενικη αξια κτισματος, ή - πιθανόν να -το γραφει με βαση τις οδηγιες της ανω ΠΟΛ 1237/14
    1 point
  45. Αδόμητο δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση, τη στιγμή που υφίσταται οποιοδήποτε στοιχείο δόμησης. Θεωρώ οτι το εντάσεις στο Ν. 4495/2017 με πολύ χαμηλό κόστος και είσαι καλυμμένος και για μελλοντική χρήση - εκμετάλλευση.
    1 point
  46. Καλησπέρα Θέλω να βγάλω μια άδεια κατηγορίας 3 για αλλαγή χρήσης καταστήματος σε υγειονομικού ενδιαφέροντος και συνένωση του με διπλανό κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Έχω πάρει τη Βεβαίωση Όρων Δόμησης και η απάντηση ήταν ότι απαιτείται έγκριση από το ΥΠΕΝ. Το ακίνητο βρίσκεται στο ιστορικό κέντρο, όμως δε γίνεται καμία αλλαγή στις όψεις, οπότε φαντάζομαι ότι για το λόγο αυτό δε ζητήθηκε έγκριση από Αρχαιολογία. Αν γνωρίζει κάποιος, από το ΥΠΕΝ τι ακριβώς έγκριση πρέπει να ζητήσω? Επίσης σχετικά με το σύστημα, έχω φτιάξει αίτηση για άδεια κατηγορίας 3, η οποία βασίζεται στη Βεβαίωση Όρων Δόμησης και στην καρτέλα των ελέγχων στις επιμέρους περιπτώσεις υπάρχουν κάποιες μελέτες πράσινες ανάμεσα στις υπόλοιπες πορτοκαλί. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τις μελέτες που υπάρχουν στους Υποχρεωτικούς Ελέγχους αριστερά, θα πρέπει να ανεβάσω και αυτές? Δυστυχώς δε μπορώ να βρω κάτι σχετικό στις διάφορες οδηγίες και τα βίντεο από παρουσιάσεις που κυκλοφορούν, οπότε αν κάποιος γνωρίζει ας βοηθήσει παρακαλώ..
    1 point
  47. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β Κτηματολογικά Γραφεία και Κτηματολογικαί Επιτροπαί Αρθρον 11 Διά τάς βεβαιώσεις τάς εγγραφάς τάς ενημερώσεις και διά την φύλαξιν της κτηματικής ιδιοκτησίας ιδρύεται Κτηματολογικόν Γραφείον εν Ρόδω και τοιούτον εν Κώ με αντίστοιχον δικαιοδοσίαν εφ όλης της εκτάσεως εκάστης νήσου. Εξ άλλου συνιστάται παρ εκάστω των ρηθέντων Γραφείων Κτηματολογική Επιτροπή εις ή ανήκει η αμροδιότης να κρινη επί των αμφοσβητήσεων των εγειρομένων κατά το στάδιον των βεβαιώσεων και να γνωματεύη επί των περιπτώσεων και των θεμάτων άτινα θα υποβάλλωνται εις αυτήν εκ μέρους της Κυβερνήσεως. Αρθρον 12 Η Κτηματολογική Επιτροπή Ρόδου απαρτίζεται εκ του Γενικού Γραμματέως όστις προεδρεύει ταύτης εκ του Δικαστού Προισταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου της Υπηρεσίας Τοπογραφίας και Κτηματογραφήσεων του Προισταμένου του Γραφείου Δημοσίων εσόδων του Δημάρχου ή ενός αντιπροσώπου του. Τα καθήκοντα του γραμματέως ανατίθενται εις υπάλληλον το Κτηματολογικού Γραφείου οριζόμενον υπό του Προέδρου. Εν περιπτώσει απουσίας κωλύματος ή ελλείψεως του Προέδρου ασκεί τα καθήκοντα ταύτα ο Δικαστής Προιστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου. Αρθρον 13 Η Επιτροπή συγκαλείται υπό του Προέδρου δι απλής εγγράφου προσκλήσεως αι δε συνεδριάσεις αυτής δεν είναι δημόσιαι. Δια το κύρος των συνεδριάσεων και αποφάσεων αρκεί ή εκτός του Προέδρου παρουσία δύο μελών. Ολαι αι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφίαν. Τελευταίο ψηφίζει ο Πρόεδρος. Εν ισοψηφία θέλει υπερισχύει η γνώμη υπέρ της οποίας ετάχθη ο Πρόεδρος ή ο αναπληρωτής αυτού.Ο Πρόεδρος διευθύνει την συζήτησιν περί της οποίας ως περί πάσης ενεργείας της Επιτροπής θα γίνεται μνεία συνοπτικώς εις τα πρακτικά των συνεδριάσεων μετά αναγραφής των ληφθείσων αποφάσεων. Δεν θα γίνεται μνεία εις τα πρακτικά των αιτιολογιών των καθ έκαστον γνωμών αλλ απλώς θα σημειούται η πλειοψηφία ή παμψηφία δι ής ελήφθη απόφασις. Δια την λήψιν της αποφάσεως η Επιτροπή οσάκις κρίνει αναγκαίον δύναται να ενεργή ανακρίσεις εξετάσεις διαδίκων και μαρτύρων και ενόρκως να προβαίνη εις αυτοψίας και να υιοθετή πάν έτερον αποδεικτικόν μέσον όπερ ήθελε κρίνει προσήκον. Τα ανακριτικά μέσα ενεργούνται πάντοτε διά διαταγής του Προέδρου μη υποκειμένης εις προσφυγήν συμφώνως προς τας αποφάσεις της Επιτροπής αι δε υπ' αυτού ταχθείσαι προθεσμίαι είναι ανατρεπτικαί. Κατά την διεξαγωγήν και συλλογήν των αποδεικτικών μέσων θα ακολουθούνται εφ όσον είναι δυνατόν αι διατάξεις της Πολιτικής Δικονομίας του Ροδιακού Αστικού Οργανισμού κατ' ανεξέλεγκτον κρίσιν του Προέδρου Εις τον Δικαστήν Προισταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου ανήκει κατά κανόνα το έργον της εισηγήσεως ενώπιον της Επιτροπή και της αιτιολογήσεως των αποφάσεων. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ Παράγρ. 1 Βεβαιώσεις Αρθρον 14 Όταν εις μίαν Κοινότητα περατωθώσιν αι εργασίαι κτηματογραφικής αποτυπώσεως ο Προιστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου μετά την λήψιν των απογραφικών στοιχείων παρά της Κτηματογραφικής Τοπογραφικής Υπηρεσίας προσκαλεί διά δημοσίας προκηρύξεως πάντας τους αξιούντας δικαιώματα επί ακινήτων περιλαμβανόμενων εντός της περιοχής ταύτης όπως προσκομίσωσι τους τίτλους και τα δικαιολογητικά των εντός 30 ημερών από της δημοσιεύσεως εις τον τόπον ή εις τους τόπους οίτινες θα καθορίζονται εν τη αυτή προκηρύξει. Ο Προιστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου έχει την ευχέρειαν να τροποποιήσει ή μεταβάλη την ρηθείσαν προθεσμίαν. Η προκήρυξις θα αναρτάται εις την θύραν του Δημαρχείου των Ναών και των τεμενών και του Σταθμού Χωροφυλακή Αρθρον 15 Αι εργασίαι βεβαιώσει εκτελούνται κατά Κοινότητα ή ομάδας Κοινότητων και εξαιρετικώς δια μεμονωμένα ακίνητα ή συγκροτήματα ακινήτων .Εν τη προκηρύξει της βεβαιώσεως θα γνωστοπιήται ή περιοχή εν τη οποία θα διενεργηθώσιν αι βεβαιώσει και θα καθορίζονται αι λεπτομέρειαι και ο τρόπος εργασίας διά τάς επί μέρους ζώνας. Αρθρον 16 Το καθήκον υποβολής των αιτήσεων βεβαιώσεως ανήκει εις τα ακόλουθα πρόσωπα. 1.Εις τον ιδιοκτήτην ή συνιδιοκτήτην 2.Εις τον επικαρπτωτήν και έχοντα την χρήσιν 3.Εις τον υποβάλλοντα εγχειρίζεται απόδειξις παραλαβής ήτις δέον να περιέχη εκτός της ημερομηνίας της αιτήσεως την ένδειξιν του ακινήτου κατάλογον των συνημμένων εγγράφων τον αριθμόν του κτηματογραφικού φυλλαδίου και το συνολικόν ποσόν των εισπραχθέντων τελών και δικαιωμάτων. Η εν λόγω απόδειξις υποκαθιστά τα αποδεικτικά έγγραφα διά τας ενδεχομένας κτηματικάς συναλλαγάς εις άς ήθελε προβή ο ενδιαφερόμενος διαρκούσης της περιόδου της βεβαιώσεως. Εκάστη αίτησις δεν δύναται να αναφέρεται παρά εις έν μόνον ακίνητον μετά των παραρτημάτων του. Θεωρούνται ως εν ενιαίον ακίνητον τα πλείοντα δένδρα μια φυτείας ανηκούσης εις το πρόσωπον ή οργανισμός ή εις πλείονας από κοινού συνιδιοκτήτας αρκεί να υπάρχωσιν εις μίαν και την αυτήν κτηματομερίδα γαιών. Εις τα έγγραφα τα εις ξένην γλώσσαν συντεταγμένα δύνανται να επισυνάπτωνται και αι σχετεικαί μεταφράσεις άλλως θα μεταφράζωνται υπό της Υπηρεσίας δαπάναις των ενδιαφερομένων μερών. Οσάκις έν έγγραφον χρησιμεύει διά πλείονας βεβαιώσεις αρκεί να επισυνάπτηται εις μίαν μόνον αίτησιν ποιουμένης μνείας τούτου εις τας λοιπάς. Εν ελλείψει πλήρων αποδεικτικών στοιχείων πάσα αίτησις δέον να συνοδεύηται ή υπό τινος εκθέσεως πληροφοριακού χαρακτήρος ή υπό άλλης πράξεως ισοδυνάμου δι ής να εξακριβούται η παρούσα νομή και ο επακριβής τίτλος του αιτούντος ή η τεκμαιρομένη αποσβεστική παραγραφή δικαιωμάτων αντιτιθεμένων προς τα του ιδίου.
    1 point
  48. ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α Αρθρον 1 Τα ακίνητα εν τη Κτήσει διακρίνονται εις δημόσιας (μιρί εραζί εμιριέ μετρουκέ μεβάτ)ελευθέρας κυριότητος (μούλκ) βακουφικά. Αρθρον 2 Τα δημόσια κτήματα ανήκουσιν εις την Κυβέρνησιν της Κτήσεως και υποδιαιρούνται εις κτήματα κοινής χρήσεως και εις κτήματα περιουσιακά (ιδιόκτητα του Δημοσίου) Αρθρον 3 Αποτελούσι μέρος των κτημάτων κοινής χρήσεως Α) Ο αγιαλός μέχρι του ορίου του μεγίστου συνήθους χειμερίου κύματος επί πλέον δε έξω των αστικών κέντρων μία ζώνη εκ 12 μέτρων από του τοιούτου ορίου και αι θαλάσσιαι παραλίαι μέχρι των ορίων πάσης άλλης ιδιοκτησίας δημοσίας ή ιδιωτικής. Β)Οι όρμοι οι κόλποι οι λιμένες οι μυχοί κλπ και τα παρακολουθήματα αυτών. Γ)Οι φάροι και οι φανοί διατηρουμένου του εν ισχύο ΛΕΙΠΕΙ ΚΕΙΜΕΝΟ Στ)Αι γαίαι αίτινες εις οιονδήποτε χρόνου θέλουσι παραχωρηθή υπό της Κυβερνήσεως τη Κτήσεως εις ιδιώτας διά μόνης την ωφέλιμον κυριότητα. Τα κτήματα περί ων τα στοιχεία β δ και στ ενόσω εκπίπτει το δικαίωμα της παραχωρήσεως περιέρχονται εις την πλήρη διάθεσιν του Δημοσίου δι ήν χρήσιν τα προορίσει η Κυβέρνησις της Κτήσεως. Αρθρον 5 Τα άλλοτε ακίνητα μετρουκέ είναι ωσαύτως δημόσια κοινής χρήσεως ή περιουσιακά θα εγγράφωνται δε υπέρ του Δημοσίου σημειουμένης της χρήσεως ή της ενδεχομένης συλλογικής καρπώσεως ήτις επ αυτών ασκείται εφ΄όσον η χρήσις ή η κάρπωσις δεν αντίκειται προς τάς ισχύουσας διάταξεις ουδέ παρεκκλίνουσι των νόμων και των αρχών της δημοσίας τάξεως. Απόκειται εις την Κυβέρνησιν να προορίζη τα ρηθμέντα κτηματα δι ετέραν χρήσιν εκ λόγων γενικωτέρας ωφελείας. Αρθρον 6 Τα βακουφικά κτήματα διακρίνονται εις δημόσια και ιδωτικά εις γνήσια και μη γνήσια. Δημόσια βακουφικά ανήκοντα εις το ίδρυμα του Βακουφίου είναι εκείνα των οποίων η χρήσις ή αι πρόσοδοι έχουσι προορισθή δι άμεσον θρησκευτικόν ή φιλανθρωπικόν σκοπόν ως και εκείνα των οποίων ή διηνεκής εξουσίασις ανήκει εις ιδιώτας δυνάμει παραχωρητηρίου διά της καταβολής υπ αυτών κανόνος υπέρ του τετιμημένου ευαγούς καταστήματος.Εις την αυτήν κατηρορίαν υπάγονται τα τεμένη τα κοινόβια (τεκκέδες) τα μαυσωλεία και τα μουσουλμανικά εν χρήσει νεκροταφεία πλήν αν εκ των τίτλων ή εκ του τρόπου ενασκήσεως της νομής προκύπτει διάφορός τις νομική φύσις του ακινήτου. Ιδιωτικά - οικογενείας ή κατιόντων είναι τα βακουφικά κτήματα των οποίων αι πρόσοδοι διατίθενται υπέρ θρησκευτικού ή φιλανθρωπικού σκοπού οψέποτε ήθελεν εκλείψει το ενδιάμεσον δικαίωμα καταπιστεύσεως υπέρ ωρισμένων προσώπων συμφώνως προς την βούλησιν του συστήμαντος (δωρητού ή διαθέτου). Γνήσια ή καθ αυτά βακουφικά είναι τα κτήματα άτινα αρχικώς ήσαν ελευθέρας κυριότητος καταστάντα ύστερον βακουφικά δι αφιερώσεως με εκτέλεσιν των υπό του θρησκευτικού μουσουλμανικού νόμου προβλεπόμενων διατυπώσεων. Μη γνήσια ή κατ όνομα είναι τα βακουφικά κτήματα άτινα το πάλαι ανήκον εις το Δημόσιον και μετετράπησαν εις βακουφικά υπό των Σουλτάνων ή υπό οιουδήποτε άλλου υψηλή αδεία εις εκπλήρωσιν ειδικής τινος χορηγίας προς αυτά συναπτομένης. Μόνον τα ακίνητα ελευθέρας κυριότητος δύνανται εγκύρως εφεξ`ης να συσταθώσιν εις βακουφικά. Αρθρον 8 Επιφυλαττομένων των εν άρθρω 3 και υπό στοιχεία α β γ του άρθρου 4 ειδικών ορισμών οσάκις κτήμα τι εκ των αυτόθι διαλαμβανομένων ανήκει τυχόν εις ιδιώτας ή κατέχεται παρ ιδιωτών τούτο εγγράφεται μέν επ ονόματι του Δημοσίου του κυρίου ή του κατόχου εφ όσον ήθελεν αναγνωρισθή η νομιμότης του τίτλου των εχόντνω ωστόσον δικαίωμα να εισπράξωσι το ισόποσον όπερ προκύπτει καταωβληθέν εξ επισήμων εγγράφων κατά την στιγμήν της αρχικής παραχωρήσεως επί πλέον δε και μίαν δικαίαν αποζημίωσιν διά τυχόν γενομένα βελτιώσεις εν τω ακινήτω ήτις θα καθορίζη διοικητικώς. Εν αμφισβητήσει εκ μέρους των ενδιαφερομένων την τοιάυτην αποζημίωσιν θα καθοριζωσιν αιτήσει του Δημοσίου τρεις πραγματογνώμονες διοριζόμενοι υπό του Προέδρου Εφετών ών η εκτίμησις και έσεται οριστική μετ έγκρισιν του Κυβερνήτου. Εν μη εγκρίσει θα αποφαίνωνται τρεις νέοι πραμγατογνώμονες διοριζόμενοι υπό του Προέδρου Εφετών η κρίσις των οποίων ως προς το ύψος της αποζημιώσεως έσεται τελεσίδικος. Εξ άλλου οσάκις οιονδήποτε των εν λόγω κτημάτων φέρεται εξ εγκύρων τίτλων συσταθέν εις βακουφικόν προς της ενάρξεως της ισχύος του απρόντος η μέν κτηματολογικής εγγραφή θα γίνη υπέρ του Δημοσίου αλλά η διοίκησις των Βακουφίων ή οι υπέρ ών η αφιέρωσις έχουν δικαίωμα να εισπράξουν παρά του Δημοσίου κεφάλαιον ίσον προς το εικοσαπλάσιον της καθαρά ετησίας προσόδου ήν εισέπραττον εκ του ακινήτου υπολογιζομένης βάσει της μέσης προσόδου των πέντε τελευταίων ετών επί τοιούτω δε κεφαλαίω θα μεταβιβασθή ή αφιέρωσις (βακφί). Παρόμοιον κεφάλαιον θα καταβάλληται και εις τα ακίνητα της κυριότητος ή κατοχής των εκκλησιαστικών σωματείων και φιλανθρωπικών ιδρυμάτων χριστιανικών και ισταηλιτικών τα ανήκοντα εις το Δημόσιο δυνάμει των προαναφερθέτων άρθρων 3 και 4. Δια τα ακίνητα τα αναφερόμενα εις τα στοιχεια δ ε στ του άρθρου 4 και διά τα ψιλώ ονόματι βακούφια τα εγγραπτέα αποκλειστικώς επ ονόματι του Δημοσίου λόγω εκπτώσεως της παραχωρήσεως εφαρμόζονται αι διατάξεις του άρθρου 5 και του εν συνεχεία άρθρου 69. Δια τα ακίνητα τα αναφερόμενα εις τα στοιχεία δ ε στ του άρθρου 4 και διά τα ψιλώ ονόματι βακούφια τα εγγραπτέα αποκλειστικώς επ ονόματι του Δημοσίου λόγω εκπτώσεως της παραχωρήσεως εφαρμόζονται αι διατάξεις του άρθρου 5 και του εν συνεχεία άρθρου 69. Αρθρον 9 Τα ακίνητα από απόψεως κτηματολογικής εγγραφής διακρίνονται εις Οικοδομάς Γαίς Δενδροφυτείας. Αρθρον 10 Εγγράφονται ως οικοδομαί πάντα τα κτίσματα οιασδήπτε φύσεως και δι οιανδήποτε χρήσιν προωρισμένα άτινα δεν δύνανται να χαρακτηρισθοώσιν ως παραρτήματα γαιών ως και οι οικοπεδικοί χώροι οι υπάρχοντες εντός της περιμέτρου των ρυμοτομικών σχεδίων ή της κατωκημένης ζώνης των πόλεων των κωμών ή των χωρίων είτε είναι είτε δεν είναι παρακολουθήματα οικοδομών . Εγγράφονται ως γαίαι πάσαι αι υπόλοιποι εκτάσεις καλλιεργημένοι ή μη ομού μετά των επ αυτών δενδροφυτειών εφ όσον αι τελευταίαι αύται ανήκουσιν εις τον αυτόν ιδιοκτήτην του εδάφους και τυγχάνουσι της ιδίας με αυτό νομικής φύσεως. Αντιθέτως δέον να εγγράφωνται κεχωρισμένως ως δενδροφυτείαι αι φυτεία αίτινες δεν ανήκουσιν εις τον αυτόν ιδιοκτήτην του εφ ού υψούνται εδάφους ή τυγχάνουσι διαφόρου από αυτό νομικής φύσεως.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.