Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/01/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Εικόνες απο το μέλλον. "Αυτά που λες κύριε μηχανικέ μου ειναι βλακειες για να μας βάλεις σε περιττα έξοδα..... Ρώτησα εγω στο michanikos.gr και ο cvlengnr που ειναι μόρτης και γνώστης (οχι σαν εσένα) μου είπε ότι δεν χρειάζονται τακτοποιήσεις......" Αν δεν εμπιστεύεστε τον μηχανικό σας, πάτε σε άλλον, τον πληρώνετε και παιρνετε 2η γνώμη, δεν ρωτάτε σε φόρουμ τον κάθε τυχάρπαστο και ανώνυμο cvlengnr που μπορει να μην ειναι καν μηχανικός και να σπάει πλάκα εδω για να περνάει η ώρα του.3 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.057 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
2 points
-
Το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τόσο στο Η του Α ΠΕΑ όσο στην απίστευτη προχειρότητα-άγνοια στην καταγραφή της ενεργειακής αναβάθμισης μέσω των προτεινόμενων παρεμβάσεων....2 points
-
2 points
-
Το επάγγελμα το ξεφτιλίζουμε με την ποιότητα των ΠΕΑ που κάνουμε πρωτίστως και κατόπιν με τις αμοιβές που ζητάμε... Πιθανόν να είναι και αλληλένδετα..... Είναι τραγική η κατάσταση στα Α ΠΕΑ που έχουν πέσει στην αντίληψή μου....2 points
-
Εάν δεν εξυπηρετηθείς να τους ζητήσεις έγγραφη βεβαίωση υποβολής αιτήματος για νέο τερματικό POS ή ενεργοποίησης του παλιού, όπου θα αναγράφεται ο λόγος που θα καθυστερήσει η χορήγηση του τερματικού. Έτσι θα είσαι καλυμμένος αφού θα φαίνεται ότι η αίτηση έγινε πριν την παρέλευση της προθεσμίας.2 points
-
@tettris Για τον έλεγχο του 2% λαμβάνεται υπ' όψιν η ΚΑΘΕ πλευρά. Αν έστω και μια πλευρά δεν περνάει τον έλεγχο, τότε δεν περνάει τον έλεγχο. Προφανώς θα βρεθείς σε πολλές καταστάσεις να πρέπει να κρίνεις μόνος σου την ορθότητα της απόφασής σου. Π.χ. σε ερκερ 30 εκατοστών, μέτρηση 31 εκατοστά βάσει νόμου δεν είναι αποδεκτή, αλλά τι να κάνουμε, την αποδεχόμαστε όλοι οι σοβαροί άνθρωποι, ενώ οι μη σοβαροί έχουν την ευκαιρία να κάνουν ρύθμιση και να εισπράξουν, αλλά μετά χάνουν τη σοβαρότητά τους δια παντώς. Επίσης θα βρεθείς σε περιπτώσεις που θα πρέπει να σκεφτείς πώς ακριβώς θα το ξεπεράσεις. Δεν είναι και πολύ δύσκολη η απάντηση, αλλά εδώ δεν δίνουμε συμβουλές ανταγωνιστικές, εδώ κάνουμε μόνο ανταλλαγή απόψεων.2 points
-
1.339 downloads
Ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εκτός σχεδίου δόμηση με ΑΔΑ: Ψ7ΔΩ4653Π8-01Χ που αφορά: Ερμηνεία των διατάξεων του ΝΟΚ για την κατασκευή εσωτερικών εξωστών και σοφίτας, σε κτίρια κατοικιών σε εκτός σχεδίου περιοχές 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 1a.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 1b.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 2a.pdf 27-12-23 ερμηνευτικό σκαρίφημα 2b.pdf1 point -
μία συμβουλή από μη ειδικό στον τομέα. Τσεκ με τον "πάνω από εσένα" αν θα έχει αντίρρηση σε ενδεχόμενο έστω χαλαρό βόμβο ήχου που μπορεί να μεταφέρει η αντλία παρά τα ποδαράκια με "αμορτισέρ" που βάζουν... Επικουρικά τσέκ και τον κανονισμό της πολυκατοικίας τι επιτρέπει ή όχι στο κοινόχρηστο δώμα να τοποθετηθεί. Για μεγαλύτερη σιγουριά λειτουργίας της αντλίας και αποστάσεις και διαδρομές από την αντλία έως το διαμέρισμά σου κλπ μιλάς με Μηχανολόγο της επιλογής σου και όχι μόνο με την εμπορική εταιρία που σου πουλάει το όλο σύστημα.1 point
-
καλό είναι να διορθωθεί ο τίτλος σε εκτοξευόμενο (= αυτό που δύναται να εκτοξευθεί) εκτοξευμένο (= αυτό που έχει εκτοξευθεί) ίσως είναι λεπτομέρεια, αλλά εκεί κρύβεται ενίοτε ο διάβολος...1 point
-
1 point
-
1 point
-
@tettris Συνάδελφε δεν τίθεται θέμα ερμηνείας όσον αφορά το κάθε πλευρά. Είναι διατυπωμένο αρκετά σαφώς τόσο στο νόμο (νομίζω άρθρο ογδοντακάτι), όσο και στο κείμενο της δήλωσης στο πιστοποιητικό ταυτότητας (το οποίο υπογράφουμε και το εμπιστεύονται τί μαλακίες λέει για να κάνουν συμβόλαια που δεν θα απαιτούν διορθώσεις στο μέλλον). Τώρα αν εσύ προβληματίζεσαι, μην νιώθεις μοναξιά, όλοι έτσι είμαστε ανά περίπτωση, είτε έχουμε εμπειρία, είτε όχι. Αυτή είναι η δουλειά που πληρώνεται ένας μηχανικός να κάνει, και όχι να κάνει τη γραμματέα με data entries στην πλατφόρμα του υπουργείου, ούτε να κάνει τον κλητήρα να τρέχει πέρα δώθε να μαζεύει χαρτιά.1 point
-
δες την απάντηση ..... θα συμπλήρωνα πέραν της υπέρβασης Συντελεστή Δόμησης και υπέρβαση Συντελεστή Κάλυψης1 point
-
@akis73 viva.com/terminal δοκίμασες ??? Καλώς εχόντων των πραγμάτων ενεργοποιείται και αυθημερόν!1 point
-
1 point
-
Εδώ είναι το λάθος. Στη βεβαίωση αμοιβών πρέπει να αναφέρονται τα ακαθάριστα έσοδα, οι κρατήσεις και τα καθαρά έσοδα που είναι η διαφορά τους. Διάβασε τις παρακάτω δύο δημοσιεύσεις του παρόντος θέματος: Δημοσίευση για τις ασφαλιστικές εισφορές και δημοσίευση με την απάντηση της ΑΑΔΕ.1 point
-
Έτσι ακριβώς..Σε προηγούμενο ποστ είχε γράψει συνάδελφος ότι η αμοιβή είναι πολύ παραπάνω απ αυτήν της πιάτσας και του έγραψα αυτά που γράφει εν ολίγοις και ο @nzerman. Ξεφτιλίζουμε μόνοι μας το επάγγελμα μας και κυρίως αδιαφορούμε για τον κόπο μας. Ο καθενας είναι ελεύθερος πάντως να ζητήσει όσα θέλει, πολλά ή λίγα..1 point
-
1 point
-
Συνάδελφε @nik Tο δικαίωμα να ζητήσουμε αμοιβή για την εργασία μας προκύπτει από την αγορά εν γένει και την κοινή λογική. Σε κάθε περίπτωση δεν απαγορεύεται από την απόφαση του ΤΕΕ. Αντιθέτως προβλέπονται έξοδα / αμοιβή ΓΕΝΙΚΩΣ για: Μετακινήσεις Έκδοση ΠΕΑ Πιστοποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου Έλεγχος των πιστοποιητικών των υλικών και συστημάτων που χρησιμοποιήθηκαν για τις παρεμβάσεις έτσι ώστε να πιστοποιηθεί η συμβατότητά τους με τις προδιαγραφές του Κ.ΕΝ.Α.Κ. Έλεγχος πιστοποιητικών και ποσοτική επιβεβαίωση τους Είσοδος στην καρτέλα καταγραφής παρεμβάσεων του Π.Σ. και συμπλήρωσή/διόρθωσή τους σύμφωνα με το ΠΕΑ που εξέδωσε, καθώς και σε ανάρτηση δικαιολογητικών Τέλος ο Ενεργειακός Επιθεωρητής συμπληρώνει τα υπόλοιπα στοιχεία του εντύπου καταγραφής παρεμβάσεων (παράρτημα VI του οδηγού του προγράμματος) στο Π.Σ.. Από πουθενά δεν προκύπτει υποχρέωση συμμόρφωσης με συγκεκριμένο ποσό ή τρόπο υπολογισμού οπότε και αφορά ελεύθερη διαπραγμάτευση μεταξύ των δύο μερών αναλόγως του αντικειμένου. Α1 point
-
Α1: αποδεκτή με την επιφύλαξη παραβίασης κοινόχρηστων χώρων και ενδεχόμενων εγκρίσεων από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα Α2-Β1-Β2: μη αποδεκτές λόγω των μικρότερων πλευρών1 point
-
Η μόνη λύση για να αντιμετωπιστεί η αυθαίρετη δόμηση είναι να ανοίξει η εφαρμογή https://roufianos.gov.gr στο οποίο με κωδικούς taxis θα γίνονται ηλεκτρονικά οι καταγγελίες. Στον καταγγέλλοντα θα πιστώνεται το 15% του βεβαιωμένου προστίμου, αφού προωθηθεί ανώνυμα η καταγγελία στην αρμόδια ΥΔομ. Χρηματοδότηση εργου: Ελλάδα 3.0 - Με σκοπό να γίνουν όλοι ενσυνείδητοι πολίτες. Με επόμενη υπουργική απόφαση, στο site θα ενεργοποιηθεί και η πλατφόρμα για καταγγελία παράνομης στάθμευσης....1 point
-
Ειδικά μετά και την απόφαση ΣτΕ 176/23 και τα "πυροτεχνήματα" περί νομοθετικής ρύθμισης για τα εκτός σχεδίου η οποία, αν και εφόσον, ψηφιστεί δεν θα μπορούν να συμπεριληφθούν σε αυτή η πλειοψηφία των εκτός σχεδίου γηπέδων, η νέα γενιά αυθαιρέτων έχε ήδη έρθει ...1 point
-
Γιατί, κάθε φορά που βγαίνουν καινούριες διατάξεις, το μυαλό μου πάει σε νέα γενιά αυθαιρέτων ?1 point
-
- το 115 αναφερει αναλυτικα τι χρειαζεσαι - Υποθετω οτι προκειται για οικοδομη δυο διαμερισματων. Αυτη η οικοδομη αποτελει και καθετη στο ολο οικοπεδο των "καποιων" στρεμματων. Αν δεν υπαρχουν "τοπογραφικα", θα χρησιμοποιησεις το ΦΕΚ - το κλεισιμο του δικου σου εξωστη αποτελει ξεχωριστη παραβαση και δεν απαιτει συναινεση του άλλου. - η επεκταση στα κοινοχρηστα παει με το 98 παρ. 9 Η τροποποιηση της συστασης γινεται με το 98, χωρις μεταβολη των χιλιοστων. Εαν δεν εχεις το ανω του 50%, υπαρχει προβλημα. Τελος, θα πρεπει να γνωριζουμε τι λεει ο ιδιοκτητης του ισογειου για ολα αυτα, ωστε να ενεργησεις αναλογως, ειδικα εάν εχει και αυτος καποιες αυθαιρεσιες, ωστε να τακτοποιησετε μαζί οριστικα τα ακινητα σας. [γι' αυτο και η παρ."2" μιλαει για τον "στοιχο" του ΟΤ]1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Version 1.0.0
4.187 downloads
Δύο 2 νέα ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εφαρμογή του Ν.4759/20 που αφορούν 2όροφα κτίρια κατοικιών - εκτός σχεδίου καθώς και Τρία 3 νέα σκαριφήματα που αφορούν ισόγεια κτίρια κατοικιών στην εκτός σχεδίου δόμηση ενημερωμένα Σημείωση: Τα σκαριφήματα αποτελούν προσωπικές απόψεις επί του ΝΟΚ Θωμάς Νικολάου Αρχιτέκτων Μηχανικός Υπάλληλος του τμήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών (ΤΕΟΑ) της Δ/νσης Πολεοδομίας Θέρμης.1 point -
Μέσα στο σύστημα σου δείχνει τι έχει γίνει... Αν έχει κληρωθεί, αν έχει αποδεχθεί, αν δεν έχει κλπ...1 point
-
η κλήρωση συνήθως γίνεται αυθημερόν (μόλις πάρει έγκριση από ΤΕΔΚ της ΥΔΟΜ). Ο ΕΔ έχει περιθώριο 48 ωρών να αποδεχθεί και μετά γίνεται η επόμενη κλήρωση μέχρι να αποδεχθεί κάποιος. Ελέγχεις την πορεία του αιτήματος σου απο την ηλεκτρονική αίτηση που έκανες.1 point
-
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος πριν ψάξει για την αδειοδότηση είναι να δει την διαθεσιμότητα ενέργειας. 1. Βρίσκουμε από τις προδιαγραφές των φορτιστών την απαιτούμενη κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος τους. 2. Πολλαπλασιάζουμε την ισχύ αυτή με το πλήθος τους, βάζουμε έναν συντελεστή ασφαλείας και εκτιμούμε την συνολική ισχύ που απαιτείται. 3. Κάνουμε ερώτημα στην ΔΕΗ σχετικά με το αν είναι εφικτή αυτή η αύξηση ισχύος στην εγκατάσταση. Ενδέχεται οι υποσταθμοί της περιοχής να μην μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις της εγκατάστασης. Οι τωρινοί φορτιστές της tesla έχουν ισχύ φόρτισης 145kW ( για ταυτόχρονη φόρτιση 2 οχηματων, 120kW για ένα) και η επόμενη γενιά αναμένεται να ξεπεράσει τα 350kW. Δηλαδή με 3 φορτιστές πιάνεις το μεγαβάτ (MW). Η γνώμη μου είναι ότι το δίκτυο διανομής στην Ελλάδα δεν μπορεί να στηρίξει ακόμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όποιοι σταθμοί αυτοκινήτων βρίσκονται κοντά σε σταθμούς υψηλής τάσης ίσως μπορούν να συνδεθούν στο δίκτυο,πιθανόν με δική τους επιβάρυνση νέου μετασχηματιστή. Αν είναι κορεσμένο το δίκτυο ή αν δεν υπάρχει χώρος για υποσταθμό τότε δεν πρόκειται να ηλεκτροδοτηθεί η εγκατάσταση. Η μέγιστη παροχή χαμηλής τάσης της ΔΕΗ δεν φτάνει ούτε για ένα supercharger.1 point
-
συνάδελφε χρησιμοποίησε τον κ1=mo*(1+((Xm-500000)^2/(2*R*mo^2)) όπου mo=0.9996 Xm=μέση τετμημένη R=6375000 μέση ακτίνα στην Ελλάδα κατα Gauss και όταν κάνεις και αναγωγή υψομέτρου κ2=R/(R+Hm) συνολικά κ=κ1*κ2 είναι απλό να το θυμάται κανείς ή να το περάσει σε κομπιουτεράκι η στο κινητό1 point
-
Αγαπητέ gkonstantas Πιθανώς να μπερδεύεσαι με τη διαφορετική ερμηνεία στη γεωδαιτική και χαρτογραφική πρκατική. Στη χαρτογραφία η κλίμακα είναι το πόσο φορές είναι το μήκος σε ένα χάρτη σε σχέση με το αντίστοιχο στη σφαίρα ή το ΕΕΠ. π.χ κλίμακα 1:5000 ένα μήκος 5000 εκ. στη σφαίρα απεικονίζεται ως 1 εκ. στο χάρτη (και όχι στην πραγματικότητα!!!) Στη γεωδαισία ο συντελεστής παραμόρφωσης έχει να κάνει με το πόσο μεταβάλλεται η απόσταση κατά την μετάβασή από το ΕΕΠ στον χάρτη. Π.χ ο συντετλεστής 0.9996 σημαίνει πως μία γεωδαισιακή γραμμή (=απόσταση στο ΕΕΠ) 1000 μέτρων απεικονίζεται με μήκος 999.6 μέτρα στον χάρτη. Ελπίζω να σε διαφώτισα κάπως...1 point
-
καλησπέρα, 1) VFD : στα καινούργια VFD υπάρχει το (βοηθητικό ) κύκλωμα "STO" , το οποίο τροφοδοτείται με ασφαλή τάση 24 Vdc (από κατάλληλη & ειδική κλέμμα εντός του VFD) από το VFD, και περιμένει σε φυσιολογικές συνθήκες να "επιστρέψει" σε άλλη ( κατάλληλη & ειδική κλέμμα εντός του VFD). Σε διακοπή του κυκλώματος (π.χ. "πάτημα" "μανιταριού" emergency stop", το VFD σταματά άμεσα. Η λύση αυτή υπερτερεί έναντι του να συνδέσουμε ένα "μανιτάρι" emergency stop στο βοηθητικό κύκλωμα ρυθμιζόμενων-προγραμματιζόμενων εντολών του VFD, διότι υπάρχει πάντα τρόπος να το διατάξουμε σε εκκίνηση "LOCAL" ,δηλ. από το ενσωματωμένο του πληκτρολόγιο χωρίς την διαμεσολάβηση των εντολών από μακρυά. 2) όσον αφορά DOL, υπάρχουν και ρελέ "ασφαλείας" , τα αναγνωρίζεις συνήθως από το κίτρινο χρώμα (αλλά και την τιμή -ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ) , τα οποία πιστοποιημένα αναγνωρίζουν σε διπλό κύκλωμα την "επιστροφή" σήματος, π.χ. SIEMENS σειρά SIRIUS 3SK // Schneider XPS Preventa . Βεβαίως, άλλη λύση είναι :διακόπτες ανάγκης (φορτίου) κοντά στο μηχάνημα , να "κόβουν" το ισχύος (μειονέκτημα: κόβουν την τροφοδοσία μόνον ενός μηχανήματος, εάν υπάρχουν πολλά γύρω προφανώς δεν είναι αποδεκτό να ψάχνεις να βρεις τα γυαλιά σου, να διαβάσεις πιο είναι πιο και να το πατήσεις , ούτε ίσως να τα πατήσεις όλα για παρόμοιο λόγο). Άλλη λύση ; ρελέ ισχύος, θα είναι μόνιμα ενεργοποιημένο , στο πηνίο του θα συνδέσεις την " επιστροφή" από το "μανιτάρι". Τα μηχανήματα που θέλουμε να ελέγχονται από το μανιτάρι (ή πολλά μανιτάρια σε σύνδεση "σε σειρά") θα τροφοδοτούνται από το ισχύος του ρελέ, και έπειτα το καθένα από το δικό του DOL.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-