Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      713

    • Περιεχόμενα

      19.224


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      671

    • Περιεχόμενα

      9.227


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      444

    • Περιεχόμενα

      7.562


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      283

    • Περιεχόμενα

      4.750


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 07/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    86.868 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    19 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.959 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    17 points
  3. Προφανώς οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας δεν μας βοηθούν και δεν μας τιμούν. Ας κοιτάξουμε λίγο έξω από το κάδρο στη συνολική εικόνα ... Την ανακοίνωση π.χ. του γραφείου τύπου του αρμόδιου υπουργού που στο χωρίο μου τη λένε win-win situation... 1. Σταματάνε τα πάντα μέχρι να παραδώσουν τα γραφεία τα ΤΧΣ, να πάρουμε τα λεφτά του πακέτου 2.0. 2. Τα ΤΧΣ θα μας ξαναδώσουν τα κίνητρα του ΝΟΚ με τον τρόπο που λέει το ΣτΕ εδώ και χρόνια. Μη σας πω και κάποια δόμηση εκτός σχεδίου με σχέδιο... 3. Μέχρι τότε όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας θα υποστηρίζει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου των μεγάλων έργων, γιατί οι μεγάλοι θα πέσουν έξω και θα γίνουμε ρόμπα (αυτό ήταν στη σκέψη του γράφοντος το δελτίο τύπου). 4. Στο διάστημα αυτό θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά τις ΥΔΟΜ στο υπουργείο γιατί βλέπετε τι μα...ες γίνονται στη Χαλκιδική. 5. Μέχρι να λειτουργήσουν αυτές στο υπουργείο δεν θα θέλουν και πολύ προσωπικό γιατί τα bots της AI που έχει ο πρώην δήμαρχος θα έχουν κάνει την AI ΚΥΔΟΜ που θα ελέγχει τα πάντα. 6. Δοξάστε με ! (αυτό ήταν επιθυμία του υπουργού)...
    11 points
  4. Καλησπέρα στην κοινότητα του michanikos.gr, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα project που δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, με την ελπίδα ότι θα φανεί χρήσιμο σε πολλούς από εσάς. Πολλοί θα θυμάστε την εξαιρετική προσπάθεια του trigonometrika.gr, που για χρόνια αποτελούσε το σημείο αναφοράς για την κατάσταση και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών της ΓΥΣ. Δυστυχώς, η σελίδα αυτή δεν είναι πλέον ενεργή, αφήνοντας ένα σημαντικό κενό. Το κενό αυτό ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ανοιχτού εργαλείου. Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζω το vathra.xyz. Πρόκειται για μια νέα, open-source πλατφόρμα που στοχεύει να γίνει ένα ζωντανό αρχείο για τα τριγωνομετρικά σημεία της χώρας μας. Η εφαρμογή είναι πλήρως λειτουργική και περιλαμβάνει: Διαδραστικό, γρήγορο χάρτη με clustering για την ομαλή απεικόνιση χιλιάδων σημείων, ακόμα και σε κινητά. Αναζήτηση με κωδικό (ΓΥΣ ID) ή με το όνομα του σημείου. Πλήρη στοιχεία για κάθε σημείο (συντεταγμένες WGS84 & ΕΓΣΑ87, υψόμετρο, περιγραφή, κ.λπ.). Δυνατότητα εύρεσης της θέσης σας και του κοντινότερου σημείου. Σύνδεση μέσω Google για να μπορούν οι χρήστες να συνεισφέρουν. Σύστημα υποβολής αναφορών (reports), όπου κάθε συνδεδεμένος χρήστης μπορεί να ενημερώσει την κατάσταση ενός σημείου (OK, κατεστραμμένο, κ.λπ.), να προσθέσει σχόλια για την πρόσβαση και να ανεβάσει φωτογραφίες. Ιστορικό αναφορών για κάθε σημείο. Μια σελίδα με γενικά στατιστικά για την κατάσταση του δικτύου. Η δύναμη ενός τέτοιου project, όμως, είναι η κοινότητά του. Η πλατφόρμα είναι απλώς το εργαλείο. Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τη σελίδα, να δημιουργήσετε λογαριασμό, και αν βρεθείτε κοντά σε κάποιο τριγωνομετρικό, να συνεισφέρετε με την κατάστασή του, μια φωτογραφία, ή ένα σχόλιο. Η εφαρμογή είναι ακόμα σε εξέλιξη και κάθε παρατήρηση, ιδέα για βελτίωση ή αναφορά σφάλματος είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ~π
    9 points
  5. Επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια ... γκρεμίζεται ο παραλογισμός ! Το ΚΕΣΥΠΟΘΑ γνωμοδοτεί το 2024 ότι συμφωνεί με την ερμηνεία του ίδιου Υπουργείου το 2013 ... ότι δεν υπάρχει χρήση κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος !!! Στην πολεοδομική νομοθεσία δεν υφίσταται η έννοια του καταστήματος Υγειονομικού ενδιαφέροντος ως θεσμοθετημένη διακριτή χρήση, διότι ο όρος αυτός στηρίζεται στο θεσμικό πλαίσιο των υγειονομικών διατάξεων, η τήρηση των οποίων λαμβάνεται υπόψη κατά την άδεια λειτουργίας των καταστημάτων. ... Συνεπώς νομίμως υφιστάμενοι χώροι, που ανεγέρθηκαν και προβλέπονται στην οικοδομική άδεια ως καταστήματα χωρίς άλλο προσδιορισμό, έχουν τη δυνατότητα στο σύνολο της επιφανείας τους, και χωρίς να απαιτείται έκδοση οικοδομικής αδείας για αλλαγή χρήσης, να λειτουργούν και ως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση τυχόν ειδικών προδιαγραφών και απαιτήσεων που προβλέπονται για τη λειτουργία τους. Πράξη-4-2024.pdf
    8 points
  6. Παρακάτω ήταν απάντηση σε συνάδελφο, αλλά επειδή δεν είναι σκοπός μου η αντιπαράθεση αλλά η συσπείρωση των συναδέλφων, διότι δεν κρίνω την ορθότητα των αποφάσεων αλλά τον τρόπο εφαρμογής των. Συγνώμη και εμείς με ποιο εργαλείο θα σχεδιάζαμε εντωμεταξύ, υποθέτοντας τι ισχύει ως κανονισμός ή δέκα μήνες δεν θα αγγίζαμε μολύβι και θα κάναμε διακοπές. Πραγματικά ποιος πιστεύει ότι ένα σχέδιο είναι προϊόν ενός ονείρου το οποίο το πρωί ξυπνάς και βγάζεις άδεια. Εκτός της κοπιαστικής εργασίας εκπόνησης μελέτης, είναι ένας χείμαρρος από εγκρίσεις που οι περισσότερες αργούν, όχι απαραίτητα κακών υπαλλήλων αλλά κυρίως υποστελεχωσης ή υπαλλήλων σε θέσεις για τις οποίες δεν είναι κατάλληλοι. Το θέμα για μας τους μηχανικούς δεν είναι αν συμφωνούμε η όχι με τις τροποποίηση και τον τερματισμό διατάξεων, το θέμα είναι ότι για μια ακόμη φορά μας συμπεριφέρονται με αναξιοπρέπεια, δεν σέβονται τον κόπο μας ούτε την αξιοπιστία μας προς τους πελάτες μας και για όσους δουλεύουν στα νότια, δημιουργούν ένα μονοπώλιο στον κατασκευαστικό τομέα το οποίο λέγετε Ελληνικό, το οποίο αγόρασε τσάμπα γη, ενώ από εξω έχει πάει στο βουνό, δεν απολογείται σε κανένα, χτίζει ότι θέλει, υλικά αγοράζει σε τιμή χαμηλότερη(φυσιολογικό λόγω του μεγέθους του έργου) και πλέον θα πουλάει και όσο θέλει, διότι κανέναν ιδιώτη δεν θα συμφέρει να χτίσει με τις τιμές της γης, των υλικών και την νομοθετική αβεβαιότητα. Για όσους χαίρονται για την απόφαση αυτή ας προβληματιστούν μόνο για τον τρόπο επιβολής της και τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει.
    8 points
  7. Καλημέρα, ψυχραιμία. Υπάρχουν έντυπες άδειες σε ισχύ (με τις συνεχείς παρατάσεις) από το 2012. Υπάρχουν 'φρέσκιες' ηλεκτρονικές με υπεύθυνη δήλωση. Ποιος θα ελέγξει κάθε μία από αυτές αν έχει κάνει χρήση κάποιου μπόνους, που ακόμη δεν ξέρουμε τι ακριβώς αφορά (και τι κόβεται); Θα ανακληθούν όλες οι άδειες σε ισχύ; Θα αναθεωρούνται στο σύνολό τους; Θα ελεγχθούν μία-μία από τις ΥΔΟΜ (χαχα); θα κοπούν όσες δεν έχουν καλέσει ελεγκτή δόμησης; Δεν νομίζω ότι γίνονται αυτά...αλλιώς οι αποζημιώσεις θα φτάσουν υπέρογκα ποσά (πάνω από το ΣΤΕ είναι τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια). Προφανώς εχθές έπεσε ο μπαλτάς που λέει ο συνάδελφος παραπάνω, κάτι σαν τον Ιούλιο του 11 με τα αυθαίρετα. Όποιος έβγαλε άδεια καλώς, ούτως ή άλλως οι αναγγελίες έναρξης εργασιών, πλέον γίνονται αυτόματα με την έκδοση στη διαύγεια. Όσοι έχουν στα χέρια κάποια προέγκριση θα φανεί τι θα γίνει. Για τους άλλους, μάλλον θα πάνε με το νέο νοκ (ΝΝΟΚ). Τα παραπάνω είναι προσωπικές εκτιμήσεις *στους ηθικολόγους συναδέλφους: Δεν είναι όλη η Ελλάδα νότια προάστια και δεν είμαστε όλοι μεγαλοκατασκευαστές (αν ήμασταν, δεν θα γράφαμε εδώ). Άδειες στην επαρχία με 10τμ εσωτερικό εξώστη βγαίνουν off με τις καθολικές αποφάσεις. **Επίσης, το 'διάβασα στην καθημερινή', άκουσα στο καφενείο, ή είδα στο "mega" ότι θα βγει αντισυνταγματικός ένας νόμος, δεν παράγει δίκαιο σε καμία σοβαρή χώρα του κόσμου.
    8 points
  8. Και τι θα πει αυτό; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται οριζόντια σε όλες τις περιοχές της χώρας τα bonus για 1 ή 2 μ. ύψος; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται τα πατάρια; Τα πατάρια υπάρχουν από το 2012 στο ΝΟΚ και το +1μ υπάρχει από τον ΓΟΚ του 1985. Επίσης από πότε μια θολή ανακοίνωση παράγει νομοθεσία; Και τι σημαίνει ότι ακυρώνονται νόμιμες άδειες που έχουν εκδοθεί πληρώντας τις ισχύουσες διατάξεις; Σας φαίνονται σοβαρά αυτά τα πράγματα;
    8 points
  9. Συνάδελφε, μην απελπίζεσαι. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε κι εμείς οι παλιοί (α.μ. ΤΕΕ 32...). Βλέπεις, έχουμε την ατυχία να είμαστε πολίτες ενός άθλιου (για να μην πω τίποτε χειρότερο) κράτους. Που δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διασφαλίσει τη νομιμότητα των πράξεών του. Και για να τα πάρουμε με τη σειρά: Το ΠΔ του 85 (για την εκτός σχεδίου δόμηση) σαφώς ΔΕΝ αναφέρει υποχρέωση προσώπου. Και, όπως κάθε ΠΔ, είχε την έγκριση του (τότε) ΣτΕ. Η απαίτηση προσώπου ήρθε με το Ν 3212/13. Ξαφνικά, οι "σοφοί" του Συμβουλίου ανακάλυψαν ότι η απαίτηση για ύπαρξη προσώπου εννοείται στο ανωτέρω ΠΔ !!! Και αποφάσισαν αναλόγως. Και το σοβαρό κράτος μας έκανε την πάπια. Προφανώς διότι υπάρχει αλισβερίσι μεταξύ τους και δεν ήθελαν να χαλάσουν την κολληγιά. Η ουσία είναι ότι η νομοθεσία ΔΕΝ έχει αλλάξει. Κάποιες ΥΔΟΜ αγνοούν τις αποφάσεις στε κι εκδίδουν κανονικά άδειες. Κάποιες άλλες όχι. Γιαυτό και βλέπεις στις δηλώσεις "άρτιο και οικοδομήσιμο". Αλλά για να μη βρεθούμε μπλεγμένοι, η σωστή δήλωση πρέπει να γίνεται και με την επιφύλαξη των αποφάσεων στε. Κουράγιο, κι εδώ είμαστε για κάθε σου απορία. Μην το βάζεις κάτω.
    7 points
  10. Version 1.0.0

    2.584 downloads

    Απλό αρχείο xls για γρήγορη αναζήτηση εργασιών και τιμών . Από την κρυφή στήλη φίλτρου Α επιλέγουμε το είδος εργασίας της δήλωσής μας . Συμπληρώνουμε τις ανάλογες ποσότητες και προκύπτει αυτόματα το γινόμενο και το σύνολο . Στο τέλος από την στήλη φίλτρου G επιλέγουμε τις ποσότητες με τιμές και προκύπτουν οι εργασίες και το τελικό άθροισμα . ΠΡΟΥΠΟΛΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 4495 - ΠΑΡ.Β.xlsx
    7 points
  11. Καλησπέρα συνάδελφοι η απάντησή μου σε απάντηση της Δ12 σε αίτημα χορήγησης στοιχείων απαλλοτρίωσης που είχα κάνει 3 μήνες πριν. Φαντάζομαι θα έχετε λάβει την ίδια απαξιωτική απάντηση και του λόγου σας. Τα ανεβάζω εδώ να υπάρχουν για την ιστορία και να γνωρίζετε ότι δεν είστε οι μόνοι που γκρινιάζετε. Κάποια στιγμή καλό θα ήταν να ενδιαφερθεί κάποιος είτε από το σύλλογο τοπογράφων είτε απο το ΤΕΕ να κάνει μια κουβέντα στον Υπουργό, γιατί και τα μπινελίκια που τους χώνω εδώ, στον αέρα θα πάνε. Υπομονή και καλό κουράγιο σε όλους που προσπαθείτε να κάνετε τους ελεύθερους επαγγελματίες σε αυτή τη Μπανανία και κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον ας ελπίσουμε οτι θα συμμορφωθούμε είτε με το καλό είτε με το κακό.
    7 points
  12. Στο maps.gov.gr δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις (πάνω αριστερά εργαλείο επιλογής) πολλά γεωτεμάχια μαζί και να κάνεις λήψη αρχείου *.json . Έχω φτιάξει ένα λισπάκι το οποίο σου φορτώνει τα πολύγωνα στο Autocad. Μια σημείωση: το αρχείο *.json που σου δίνει το maps.gov.gr περιέχει τις συντεταγμένες των κορυφών των πολυγώνων με δύο δεκαδικά. Ανεβάζω το λισπάκι το οποίο φορτώνεται κατά τα γνωστά. jsonin.lsp
    7 points
  13. Version 1.6.0

    249 downloads

    Σε φάκελο zip περιέχονται αρχεία εγκατάστασης, εκτελέσιμο, πληροφοριακό, τεκμηρίωσης και προσθετο "Παρατηρήσεις στο Βιβλίο Συντελεστών ΗΑΤΤ->ΕΓΣΑ" Αν όντως τρέχει και στα σημερινά συστήματα (γράφτηκε 1999-2002) τότε έχει ακόμη ζωή. Αλλιώς ... πυροβολήστε το (!) να ησυχάσουμε όλοι.
    7 points
  14. Συνάδελφε δεν το πας σωστά. Καλό θα ήταν τέτοιες μέρες να μην υπάρχει τοξικός λόγος. Διαφορετικά μάλλον δεν είμαστε συνάδελφοι. Δε γνωρίζεις ούτε το πλαίσιο της κάθε δουλειάς, ούτε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Μην αρχίζουμε τώρα με τις ευθύνες μεταξύ συναδέλφων. Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να συνδράμετε ώστε ο διάλογος να μην παρεκτραπεί, διαφορετικά όλοι θα χάσουμε.
    7 points
  15. Δεν έχω καμία διάθεση να συζητάω με ανθρώπους που φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία από χρόνους μελετών και έκδοσης εγκρίσεων αδειών. Τα υπονοούμενα να τα ρίχνετε στις ιδιωτικές σας συζητήσεις.
    7 points
  16. Version 1.0.0

    794 downloads

    ΠΤΠ Πρότυπες Τεχνικές Προδιαγραφές Η χρήση των Π.Τ.Π. απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθόσον ισχύουν μόνο στο μέρος τους που δεν έχει βελτιωθεί με άρθρα της Τ.Σ.Υ. (Τεχνική Συγγραφή Υποχρεώσεων), της Ε.Σ.Υ. (Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων) και άλλων Προδιαγραφών, που υπερισχύουν συμβατικά. Η σειρά ισχύος των Π.Τ.Π. σε σχέση με τα άλλα συμβατικά τεύχη αναφέρεται στην παρ. 1.2.2.γ του 'Αρθρου Α-01 της Τ.Σ.Υ. (www.ggde.gr) καθώς και στη Διακήρυξη κάθε Έργου. Περιλαμβάνονται διάφορα πρότυπα, πέραν των ΠΤΠ
    6 points
  17. Version 2.2.0

    157 downloads

    Το Smart Survey Solver είναι είναι ένα εργαλείο για τους πιο συνηθισμένους υπολογισμούς που απαιτούνται στις πρακτικές εφαρμογές της Τοπογραφίας. Διατίθεται δωρεάν για κάθε χρήση. Στην τρέχουσα έκδοσή του (2.0.0) περιλαμβάνει τις λειτουργίες: Έλεγχος Εμπροσθοσκόπευσης – Οπισθοσκόπευσης Επίλυση Οδεύσεων και Ταχυμετρίας Επίλυση Πολλαπλής Εμπροσθοτομίας Επίλυση Πολλαπλής Οπισθοτομίας Μετατροπή Συντεταγμένων (ΕΓΣΑ87 ↔ WGS84) Σχεδίαση Μετρήσεων Στάσεων (Πρόχειρο Πολυγωνομετρικό) Σχεδίαση Στάσεων και Σημείων Σχεδίαση Πολυγωνομετρικού Δικτύου Σχεδίαση Ισοϋψών Σχεδίαση Πίνακα Συντεταγμένων Γεωτεμαχίου Για οδηγίες εγκατάστασης, στοιχεία επικοινωνίας κ.α. επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://sites.google.com/view/smart-survey-solver Αναφορές σφαλμάτων, προτάσεις για νέες λειτουργίες ή γενικά σχόλια είναι ευπρόσδεκτα. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο! Οδηγίες Χρήσης_v2.pdf
    6 points
  18. 2.570 downloads

    Τύποι κυκλοφοριακών συνδέσεων για πρατήρια και λοιπές εγκαταστάσεις συμφωνα με το Π.Δ. 118/2006 (ΦΕΚ 119Α' / 16 Ιούν 2006) σε μορφή dwg και pdf.
    6 points
  19. Με την κλήρωση στο παρόν θέμα θα διατεθούν δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr δύο (2) βιβλία με θέμα: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος Συγγραφέας: Χρήστος Ροδόπουλος Σημείωση: Το σύγγραμμα κυκλοφορεί μόνο ηλεκτρονικά, για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο [email protected] Περιγραφή Η υγρασία είναι το μεγαλύτερο μη τυχηματικό φορτίο που έχει να αντιμετωπίσει ένα κτιριακό έργο. Θα μπορούσαμε χωρίς να χάσουμε την όποια επιστημονικότατα στα λεγόμενά μας, να υποστηρίξουμε ότι κάθε κτιριακό έργο είναι στην ουσία ένας ξένος όγκος που δημιουργεί μια τοπική διατάραξη στο υδατικό ισοζύγιο της περιοχής. Τον όγκο αυτό από εδώ και πέρα θα τον ονομάσουμε κτιριακό κέλυφος. Η διατάραξη στο υδατικό ισοζύγιο είναι πάντοτε συντριπτική. Δημιουργούμε κάθετες επιφάνειες μεγάλου ύψους και άρα αυξάνουμε την τοπική υδροσυλλογή στην μονάδα επιφάνειας, παρεμβαίνουμε στον υδροφορέα δημιουργώντας υπόγειες εκτροπές, μειώνουμε ή και καταστρέ φουμε τελείως την τοπική δυνατότητα της γης να κλείσει τον κύκλο νερού μειώνοντας την εξάτμιση και διαπνοή, δημιουργούμε επιφανειακές εκτροπές ύδατος με μη απορροφητικές επιφάνειες, χρησιμοποιούμε αντλίες για ταπείνωση του υδροφορέα δημιουργώντας υπερκορεστικά φαινόμενα που αλλάζουν ακόμα και την χημική σύσταση του εδάφους που βρίσκεται εκεί για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Οργανισμοί που ζούνε στο έδαφος πεθαίνουν, το χώμα χάνει τα θρεπτικά του συστατικά, ενώ οι υψηλές διηθήσεις του νερού αλλάζουν ακόμα και την ίδια την στρωματογραφία του. Δείτε περισσότερα στοιχεία και αναλυτικά τα περιεχόμενα: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος 1-6-Book A.pdf Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τετάρτη 02/04/2025 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    6 points
  20. δοθηκε παραταση για την κατ. 5 με προθεσμια εως 30 Φεβρουαριου του 2026...
    6 points
  21. Version v5

    774 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (new ver)
    6 points
  22. Δεν τα καταθέτετε με την καρδιά σας, γι αυτό.
    6 points
  23. Coord_gr_(HELLASGI 3)_SYNGROS.zip Ιστορικού μάλλον ενδιαφέροντος, ίσως χρήσιμα σε κάποιους Εκτός από την παρουσίαση υπάρχουν οι σημειώσεις για τα προβλήματα στο βιβλίο συντελεστών ΗΑΤΤ-ΕΓΣΑ και βοήθημα κυρίως για την χρήση δεκτών GPS 'περιηγητή'
    6 points
  24. Εγω όμως έκανα. Αν δεν ήθελα να αφήσω την δυνατότητα χρήσης αρχείων από το χρήστη, δεν θα άφηνα το κλειδί "κατω από το χαλάκι της εξώπορτας". ASCII capital letters only password inside HEX cod? Πολύ με υποτιμάτε σαν φύλακα της εισόδου. Μόνο χαρακτήρες που αναβοσβήνουν "λαμπάκια΄" έλειπαν για να τραβήξουν την προσοχή. Ή πιστεύετε ότι δεν είχα δει ποτέ hex files viewer & editor. Αλλού ήταν το μυστικό. Ήθελα όποιος το έψαχνε να το βρει και να μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Αλλά ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΥΘΥΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ. Έπρεπε ο χρήστης να έχει κατανοήσει ότι είναι φιλοξενούμενος στον χώρο, λάθρα μάλιστα, και τα αποτελέσματα είναι δική του ευθύνη, όχι δική μου. Φίλος, αξιόλογος στο σπορ αυτό, που πρώτος με είχε βοηθήσει στο παρελθόν, μου είχε ανακοινώσει υπερήφανος "το έσπασα" και έλαβε την ειλικρινή, όχι ειρωνική απάντηση "και γιατί δεν μπήκες στον κόπο να ζητήσεις το κλειδί;" Στην ουσία τώρα. Σε όλο το πρόγραμμα ήμουν και δάσκαλος και προστάτης από κάθε πιθανή κακοτοπιά. Ο χρήστης έβαζε κάθε επιθυμητή επιλογή και αν γινόταν να έχει απάντηση την είχε. Όμως, ήξερα από υποστήριξη που έδινα γραπτώς σε όλους, ότι υπήρχαν "προαπαιτούμενα" τα οποία δεν ήταν σαφή στους πάντες. Για να δόσω ένα επίτηδες 'τραβηγμένο' παράδειγμα: Ας πούμε ότι είχαν επιλεχθεί συν/νες ΗΑΤΤ σε υπαρκτό Φ.Χ. να γίνουν ΕΓΣΑ. ΑΛΛΑ τα δεδομένα ΟΥΠΣ ήταν συν/νες ΕΓΣΑ 7 ψηφίων. Έπρεπε αραγε για κάθε ένα από μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες σημείων να κάνω έλεγχο και τον μάντη για το πως το φαντάστηκε "ο νέος" (ή και παλιός) και να διορθώνω τις αρχικές επιλογές; Ελπίζω να βοήθησα πάλι, λίγο. ΓΣ
    6 points
  25. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται και επαληθεύεται η φαιδρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική σκηνή τους πολίτες της. Γιατί πέρα από μηχανικός είμαι πολίτης μίας χωράς στην οποία δεν μπορώ να έχω εμπιστοσύνη. Στην προκειμένη περίπτωση το μόνο θετικό που μπορεί να προκύψει είναι επιτέλους να ψηφιστεί ένας νόμος που θα αναδεικνύει την επιστημοσύνη ενός μηχανικού. Φτάνει με το μπακαλοτέφτερο του τι προσμετρά και τι όχι στην δόμηση, που όριζε εν μέρει την αρχιτεκτονική μελέτη ενός κτιρίου. Όγκος / ύψος / ιδεατό στερεό και τέλος. Αυτά πρέπει να είναι τα βασικά μεγέθη. Ότι βρίσκεται εντός των ορίων αυτών των παραμέτρων νόμιμο και ότι εκτός παράνομο.-
    6 points
  26. Συνάδελφε kan62 Παρακολουθώ χρόνια τη δουλειά σου και ομολογώ ότι είναι ότι καλύτερο παρέχει εδώ το φόρουμ και σε ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Είναι σίγουρο ότι πρέπει να αμειφθείς για τη δουλειά σου. Είτε από το φόρουμ, είτε από εμάς. Υπήρχε ένας κώδικας νομοθεσίας κάποτε, δεν ξέρω αν υπάρχει, κάνε κάτι ανάλογο. Θέλουμε να πληρώσουμε, για να έχουμε άμεση και επίκαιρη και συγκεντρωμένη γνώση σε όλα τα θέματα.
    6 points
  27. έχω κι εγώ μία απορία .... Είναι στο DNA μας να ψάχνουμε πως τα 2 να γίνουν 20 (πχ) ή τα Χ πρόβατα να γίνουν 10.000.000 στην κρήτη.... (βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ Φραπέδες κλπ)
    5 points
  28. Version 1.0.0

    335 downloads

    ΥΠΕΝ/ΔΤΟΠΕΦ/23847/260/10.04.2025 "Σχετικά με διευκρινίσεις για πλάτος οδού και τοποθέτηση ρυμοτομικών γραμμών" Απόφαση 178639/4507Χ290/14Χ515/13/2014: "Έγκριση άρσης ασυμφωνίας (διόρθωση συντεταγμένων ΔΕ) μεταξύ εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και διαμορφωμένης κατάστασης" Εγκ-ΔΤΕ/28829/463/11-6-2014 "Διαγράμματα Εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων (τμηματική εφαρμογή στο έδαφος - ΝΔ/17-7-23)" Εγκ-22893/5502/31/01 Εγκ-31/01 "Αρμοδιότητες Τοπικής Αυτοδιοίκησης α και β βαθμίδας. (σχετικά με την διόρθωση ασυμφωνιών μεταξύ εγκεκριμένου και εφαρμοσθέντος σχεδίου ΟΤΑ)" Εγκ-12979/2149/17/84 Εγκ-17/84 "Εφαρμογή ρυμοτομικών σχεδίων στο έδαφος (Εσφαλμένη τεχνική έκθεση, ισχύς ρυμοτομικού διαγράμματος)" Εγκ-56262/1402/15/14-4-92 Εγκ-15/92 "Σύνταξη και προδιαγραφές διαγραμμάτων εφαρμογής στο έδαφος ρυμοτομικών σχεδίων ΝΔ/17-7-23" Εγκ-9388/24/79 Εγκ-24/79 "Εφαρμογή εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων στο έδαφος" 2025 23847 ΥΠΕΝ ΔΤΟΠΕΦ.pdf Απόφ. 178639_13_2014_ Έγκριση άρσης ασυμφωνίας.pdf Εγκ-ΔΤΕ-28829 463 2014.pdf Εγκ-22893 5502 31 01.pdf ΕΓΚ-12979_2149_17_84 Εφαρμογή ρσ Εσφαλμένη τεχνική έκθεση.pdf ΕΓΚ-56262_1402_15_92 Σύνταξη και προδιαγραφές διαγραμμάτων εφαρμογής.pdf ΕΓΚ-9388_24_79 Εφαρμογή εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων στο έδαφος.pdf
    5 points
  29. Βγήκε, που να μην έβγαινε.
    5 points
  30. Μετράμε για πολλά χρόνια στο ΕΓΣΑ, που έχει μεταβλητό συντελεστή κλίμακας (k) ανάλογα με την θέση των μετρήσεων - ενω παλιά χρησιμοποιούσαμε το ΗΑΤΤ που ήταν σταθερός=1. Δεν ξέρω πόσοι συνάδελφοι έχουν υπόψη τους μία λεπτομέρεια, που ίσως όμως αλλάζει το "έχει ή δεν έχει το ελάχιστο εμβαδόν το οικόπεδο"., πάντα όμως όταν ο υπολογισμός γίνεται με την χρήση των συν/νων, όχι τρίγωνα ή ορθογώνια κλπ. Χωρίς την θεωρία, με παράδειγμα: Με όριο αρτιότητας 1000 τ.μ. μετράμε (άψογα) ορθογώνιο οικόπεδο 50 Χ 20 = 1000 τ.μ., με καταγραφή των συν/νων των κορυφών του. Είναι αυτό άρτιο ή όχι, μετά από τον υπολογισμό; Απάντηση: Αν είναι στην Αττική, όχι, το Ε απότις συν/νες βρέθηκε 999,20 m2 (k=0.9996) δηλαδή 1000 * k*k, διότι κάθε "Easting" είναι X*k και κάθε "Northing" είναι Y*k Στην Ρόδο και την Κέρκυρα θα είναι >1000 και κάπου ενδιάμεσα Ανατολικά και Δυτικά 1000. Επομένως, για να έχουμε ευκολία στον χειρισμό των προβολών μικρής κλίμακας διαγραμμάτων, συνηθίσαμε να έχουμε μικρό λάθος στα εμβαδά. Η διόρθωση, αν την θέλει βέβαια κάποιος, είναι απλούστατη. Αφού πολλαπλασιάστηκε με k*k, διαιρούμε το αποτέλεσμα με k*k και έρχεται στα ίσα του. Τα είχα πει πριν δεκαετίες στην Κτηματολόγιο, αν ήθελαν να τυπώνουν το ορθό Ε στα αποσπάσματα. Σε δευτερόλεπτα η διόρθωση για όλη την Ελλάδα γινόταν. Σχεδόν με χλεύασαν. Ίσως η τριβή με κάποιες άλλες ειδικότητες μας αφαίρεσε το κομμάτι των μαθηματικών από το μυαλό. Χαιρετώ, και μη με 'κράξετε', δεν το επιβάλλω, λέω ότι ίσως κάπου να φανεί χρήσιμο. Συμπληρώνω αυθημερόν, γιατί θυμήθηκα κάποιους 'τοπογράφους' που δούλευαν στις θηριώδεις κατασκευαστικές εταιρίες για τα Ολυμπιακά Έργα να με κατηγορούν ότι οι οδεύσεις μας είχαν λάθος πλευρές. Ο ισχυρισμός ήλθε γιατί υπολόγισαν τις πλευρές από τις συν/νες, τις μέτρησαν με μετροταινία και βρήκαν διαφορές. Είχαν αγνοήσει ότι οι συν/νες πρόκυψαν μετά την διόρθωση των μετρήσεων βάσει της κλίμακας. Να το θυμάστε και σεις, η κλίμακα εμπλέκεται σε κάθε γραμμικό ή επιφανειακό στοιχείο των σχεδίων μας.
    5 points
  31. Μην απογοητεύεσαι τόσο εύκολα. Αν έχεις ικανότητες, θα τα καταφέρεις. Εμένα (σε εποχές πολύ παχιών αγελάδων), μου πήρε πολύ περισσότερο χρόνο να σταθώ ως ε.ε.. Στρ. υποχρεώσεις έχουμε εκπληρώσει όλοι, και μάλιστα σε εποχές δύσκολες. Κι ας είχαμε πιο σοβαρούς λόγους να μη θέλουμε να υπηρετήσουμε. Δες το απλώς σαν μιαν εμπειρία που δεν ξέρεις τι μπορεί να σου προσφέρει. Κι επειδή βλέπω να έχεις μια τάση να "φυγομαχείς", διάβασέ το προσεκτικά και κάνε το οδηγό σου.
    5 points
  32. Αντε συνάδελφοι,ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα να αλλάξουμε επάγγελμα σιγά σιγά . Κατά τα άλλα δεν φταίει η κυβέρνηση αλλα το ΣΤΕ με τις αποφάσεις του.... Βέβαια τα πρόστιμα για την διαρροή των προσωπικών δεδομένων από την κυβέρνηση της ΝΔ το ΣΤΕ τα διέγραψε .Δλδ είναι δυνατόν αυτά που βγάλανε????????? Πέρα από τη μείωση των ορίων τα υπόλοιπα περί αρτιότητας ποιος νοήμων άνθρωπος τα σκέφτηκε
    5 points
  33. Το θέμα των λιθοσωμάτων και της αφαίρεσης στην κάλυψη είναι γενικά λάθος νομοθετημένο και στις περισσότερες φορές επισφαλώς χρησιμοποιήσιμο. Ανεξαρτήτως pilotis.
    5 points
  34. Βεβαίως ! Ή δεν σας είπαν πραγματικά ότι "είναι ακόμη ενεργό" ή δεν έκαναν τη δουλειά που έπρεπε να κάνουν και σας κοροϊδεύουν (σε αυτή την περίπτωση εγώ θα αντιδρούσα και μάλιστα έντονα). Πάντως, στην εκτός ΤΕΕ πραγματικότητα, το άρθρο 94 του ν.4495/17 έχει καταργηθεί και τα θέματά του ρυθμίζονται από το άρθρο 125ΙΓ του ίδιου νόμου. Οι αλλαγές, σε περίπτωση που θα χρειαστεί να ενημερώσετε και το ΤΕΕ, έγιναν με τον ν.5106/24.
    5 points
  35. εχει εκδοθει απο τους συμβ/φους εγχειριδιο με οδηγιες για την εφαρμογη του αρθρου 98 και του αρθρου 16 εδω https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2024/12/egxeiridio.pdf
    5 points
  36. Η ΑΠΔ δεν αποδεικνύει ότι οι εργασίες δεν έγιναν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνεπώς, αν η υπόθεση φτάσει σε δικαστήριο, θα χρειαστεί ισχυρότερη απόδειξη Όσοι είναι σχετικά παλιοί στο φόρουμ (και όχι πρόσφατοι, λόγω του συγκεκριμένου θέματος) γνωρίζουν το πρόβλημα από την εποχή της απόφασης για την Κοκοματ. Υπάρχει σχετική συζήτηση αρκετά εκτεταμένη (κι ενίοτε έντονη). Κι όχι μόνο γι αυτό. Στην ενότητα ΓΟΚ-ΝΟΚ υπάρχουν θέματα που άπτονται των ακροβασιών του ΝΟΚ, και ειδικότερα της περιπτωσιολογίας του άρθρου 11 η οποία, είναι προφανές ότι, υπάρχει για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένη εκλογική πελατεία. Χρησιμοποιώντας ως περιβαλλοντικό φερετζέ τη μείωση του ποσοστού κάλυψης, έβαλαν από την πίσω πόρτα την αύξηση ΣΔ και ύψους. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον καθίσταται σαφές από το ότι δεν διασφάλισαν ρητά και κατηγορηματικά, κατά τον Β' έλεγχο δόμησης, τη φύτευση των ακάλυπτων χώρων. Αντίθετα, έβαλαν τις πισίνες να συμμετέχουν στη φύτευση!!! Και άλλα πολλά... Διότι, τι πιο απλό από το να καταργηθεί ο ΣΔ (μόνο στα σχ. πόλεως) και να αντικατασταθεί από Κάλυψη, Ύψος, ΠΑ, Στερεό, σε συνδυασμό με καθορισμού ελάχιστου καθαρού ύψους π.χ. 2.75 (και όχι 2.50 που δημιουργεί κλουβιά)? Είναι κάτι πολύ απλό και πρακτικό που απαλάσσει το μηχανικό από περιττό χάσιμο χρόνου και γραφειοκρατία και τον αφήνει ελεύθερο να εκφράσει το δημιουργικό του πνεύμα. Πώς δεν το σκέφτηκαν οι σοφοί νομοθέτες? Είναι ανόητοι ή συνένοχοι? Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το πρωί ασκώντας κριτική στους εκάστοτε Οικοδομικούς Κανονισμούς. Στην ουσία, θα επαναλάμβανα τις συζητήσεις που έχουν γίνει εδώ. Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται, μπορεί να εντρυφήσει και θα βρει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα πλουτίσει τις γνώσεις του και, ίσως, διαμορφώσει πιο αντικειμενική άποψη
    5 points
  37. Οι λόγοι που σταμάτησα είναι γραμμένοι εδώ από την πρώτη στιγμή και αναλυτικότατα. Οπότε και καλά είμαι και προφανώς για τους ίδιους λόγους δεν θα ήθελα να συνεχίσει κάποιος άλλος ... βασιζόμενος στη δική μου δουλειά.
    5 points
  38. ΣτΕ 1728/2025 [Παράνομη κανονιστική απόφαση δημοτικού συμβουλίου περί μη έκδοσης βεβαιώσεων όρων δόμησης ή προεγκρίσεων/αδειών για «ψηλά» κτίρια] Περίληψη - Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών έχει περιέλθει στους δήμους, και συγκεκριμένα στις Υπηρεσίες Δόμησης αυτών. Η έκδοση οικοδομικής άδειας δεν καταλείπεται στη διακριτική ευχέρεια της οικείας Υ.ΔΟΜ, αλλά είναι υποχρεωτική γι’ αυτήν, όταν συντρέχουν οι κατά το Σύνταγμα και τον νόμο προϋποθέσεις, όπως οι τελευταίες έχουν τεθεί, ιδίως, από τον Ν.Ο.Κ. και το εκάστοτε εφαρμοζόμενο ειδικό καθεστώς πολεοδομικού σχεδιασμού που διέπει τους όρους και περιορισμούς δόμησης εκάστης περιοχής. Διατηρούνται δε υπέρ των οργάνων του Κράτους αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου της διαδικασίας που ακολουθούν οι Υ.ΔΟΜ. των Δήμων για την έκδοση των αδειών, ερμηνείας των κρίσιμων πολεοδομικών διατάξεων και αναστολής της έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περίπτωση εκπόνησης ΤΠΣ. Πάντως, δεν έχει παρασχεθεί στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης εξουσιοδότηση για την κανονιστική ρύθμιση των ζητημάτων που σχετίζονται με τους όρους έκδοσης πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών και τους εφαρμοστέους όρους και περιορισμούς δόμησης στις περιοχές αρμοδιότητάς τους, πράγμα το οποίο, άλλωστε, απαγορεύεται από το Σύνταγμα. Περαιτέρω, δεν παρέχεται στα αρμόδια όργανα των δήμων αρμοδιότητα για την επίλυση, με δεσμευτικό ή μη χαρακτήρα ερμηνευτικών ζητημάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας, καθώς αυτή η αρμοδιότητα επιφυλάσσεται σε όργανα του Κράτους, όπως προεκτέθηκε. Εν όψει των ανωτέρω, η επίμαχη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του αιτούντος Δήμου, με την οποία διατάχθηκαν «...τα στελέχη της υπηρεσίας δόμησης να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης ή προεγκρίσεις δόμησης με ύψη ανώτερα των προβλεπομένων στο ... β.δ. της 30.8/9.9.1955 ... ή των ειδικών νεότερων Π.Δ/των και εν γένει να απέχουν από την έκδοση οικοδομικών αδειών που εγκρίνουν την ανέγερση κτιρίων καθ’ υπέρβαση του επιτρεπόμενου κατά τα ανωτέρω ύψους», συνιστά, κατ’ ουσίαν, κανονιστική ρύθμιση σχετικά, αφενός, με την τηρητέα από την Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών, και αφετέρου, με τους εν γένει εφαρμοστέους όρους δόμησης ως προς το ύψος των προς ανέγερση κτιρίων στην περιφέρεια του Δήμου Αθηναίων. Η κανονιστική όμως αυτή ρύθμιση εκδόθηκε χωρίς να υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση. Συνεπώς, νομίμως ακυρώθηκε η ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά το επίδικο μέρος της, με την προσβαλλομένη απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. https://nomosphysis.org.gr/category/nomologia/
    4 points
  39. Καλησπέρα σας Σε νεοκλασικά κτίρια στη Χίο περιόδου γύρω στο 1910-1920 έχουμε παρατηρήσει χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων ανά περίπου 50-55εκ. με τούβλα σε σχήμα θολίσκου και IPN 180. Ο χώρος πάνω από τα τούβλα γεμίζει τσιμέντο και δημιουργεί ένα σύμμεικτο δάπεδο με τελικό πάχος ~20εκ. Από κάτω έβαζαν σοβά για να μην οξειδώνονται τα IPN. Το σύστημα ονομάζεται: Σύμμεικτο δάπεδο σιδηροδοκών με θολίσκους πλινθοπλήρωσης.
    4 points
  40. Δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα του ΣτΕ τα πλήρη κείμενα των τεσσάρων αποφάσεων για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του ΝΟΚ. http://www.adjustice.gr/webcenter/portal/ste/ypiresies/nomologies?_adf.ctrl-state=bp7qjwgv2_251&_afrLoop=1633573851135712#! Έχουν ανέβει όλες οι σχετικές αποφάσεις : 146/2025, 147/2025, 148/2025 και 149/2025. Τις παραθέτω σε κείμενα word ... Καλό είναι, εδώ να γίνεται και η συζήτηση επί των κειμένων των αποφάσεων. 146_2025.docx 147_2025.docx 148_2025.docx 149_2025.docx
    4 points
  41. Version v.1b

    33.022 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    4 points
  42. Ισχύει ό,τι συζητάμε παραπάνω για τους συμβολαιογράφους που τα φτιάχνουν όλα στα μέτρα τους. Η δική τους εγκύκλιος (της συντονιστικής συμβ/φων) αναφέρει (απομονώνω την τελευταία παράγραφο και δώστε βάση σε όλα τα bold που έχω στην εγκύκλιο). "Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται στους Συναδέλφους, στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β. να αναφέρεται το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει είτε από σχετική δήλωση του μεταβιβάζοντος, είτε από δήλωση επί του τοπογραφικού από τον συντάκτη του μηχανικό, το οποίο προσαρτάται στη πράξη μεταβίβασης, ήτοι ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο δεν βρίσκεται εντός περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β.." Δηλαδή ακόμη και η δική τους συντονιστική συστήνει στα μέλη (προσοχή δεν παράγουν νόμο και ούτε μπορούν, απλώς συστήνουν) το παραπάνω να το δηλώνει είτε ο μεταβιβάζων το γήπεδο, είτε ο μηχανικός με δήλωσή του επί του τοπογραφικού (όχι στην 651/77). Συνεπώς, ο συνάδελφος μπορεί πολύ σωστά να αρνηθεί την επανασύνταξη τοπογραφικού του διαγράμματος, ρίχνοντας άκυρο στην συμβολαιογράφο και το ζητούμενο να το βεβαιώσει ο πωλητής (όπως έχω αναφέρει και παραπάνω). Εγκύκλιος ΣΕΣΣΕ 29η-16.10.2024-Βεβαιώσεις εντός περιοχών που λειτουργεί ΟΕΒ για τη μεταβίβαση αγροτεμαχίων ΘΕΜΑ: Βεβαιώσεις εντός περιοχών που λειτουργεί Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων για την μεταβίβαση αγροτεμαχίων Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 Ν 2538/1997 όπως ισχύει, σε περίπτωση μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας των αγροτικών ακινήτων που βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Οργανισμοί Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Ο.Ε.Β.), για τα οποία επιβάλλονται οι εισφορές, τα αρδευτικά τέλη ή το αντίτιμο χρήσεως αρδευτικού ύδατος της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.δ/τος 1277/1972, και προ της υπογραφής του συμβολαίου οι πωλητές (υπόχρεοι) υποχρεούνται να προσκομίσουν στο συμβολαιογράφο βεβαίωση του οικείου Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων, στην περιοχή δικαιοδοσίας του οποίου κείται το αγροτικό ακίνητο, από την οποία να προκύπτει ότι δεν οφείλονται οι αναφερόμενες οφειλές, άλλως το συμβόλαιο μεταβίβασης είναι άκυρο. Στις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 65 Ν 2538/1997 δεν προβλέπεται η έκδοση από τους οικείους Ο.Ε.Β. βεβαιώσεων αρνητικού περιεχομένου, ήτοι ότι ένα αγροτεμάχιο δεν βρίσκεται εντός περιοχής εγγειοβελτιωτικών έργων, τα οποία λειτουργούν Ο.Ε.Β.. Οι ίδιοι δε οι Ο.Ε.Β. αδυνατούν να εκδώσουν βεβαιώσεις αυτού του περιεχομένου. Συνεπεία των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη την ακυρότητα που συνεπάγεται στο συμβολαιογραφικό έγγραφο μεταβίβασης η μη τήρηση των διατυπώσεων των συγκεκριμένων διατάξεων, καθίσταται αναγκαίο, σε περίπτωση μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β., να προκύπτει το αρνητικό αυτό γεγονός από το συμβολαιογραφικό έγγραφο. Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται στους Συναδέλφους, στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β. να αναφέρεται το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει είτε από σχετική δήλωση του μεταβιβάζοντος, είτε από δήλωση επί του τοπογραφικού από τον συντάκτη του μηχανικό, το οποίο προσαρτάται στη πράξη μεταβίβασης, ήτοι ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο δεν βρίσκεται εντός περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β..
    4 points
  43. Οι δικαστές γενικώς διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον. Ερμηνεύουν τους νόμους συχνά με πολιτική ματιά, να μην πω με κομματική, αλλά και με προσωπικές εμμονές. Συνταξιούχοι έχουν κάνει ομάδα με κεφαλαιοκρατική αρωγή και το παίζουν αυτόκλητοι προστάτες του περιβάλλοντος, αυτό είναι ο ορισμός της ιδεοληπτικής εμμονής. Το ότι τους προβάλλουν τα μμε είναι περίεργο, ή και κάπως βαρύτερο. Ετσι λοιπόν ας δούμε κάποια σημεία που ενώ παρίσταναν ότι προστάτευαν το περιβάλλον, στην ουσία επέτρεψαν να εκλυθούν εκατομμύρια τόνοι ρύπων στην ατμόσφαιρα της Αθήνας. Περιφερειακή Υμηττού. Καθυστέρηση 5 τουλάχιστον χρόνων. Μεσογείων και Κηφισίας σε μόνιμο μποτιλιάρισμα. Επέκταση Λεωφόρου Κύμης. Είμαστε ήδη στον 2ο χρόνο για ένα έργο 3 χλμ που θα γίνει κατά το ήμισυ υπόγειο και οι λαϊκιστές δήμαρχοι, θέλουν να γίνει ολόκληρο για το οποίο δεν θα υπάρχουν λεφτά. Μέχρι τότε Αττική οδός, Περιφερειακή Υμηττού, Κηφισίας, Μαρούσι, Πεύκη, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Γέρακας, Μελίσσια, Νέο Ηράκλειο και Νέα Ιωνία, επηρεάζονται από το μποτιλιάρισμα της Αττικής οδόύ που ξεκινάει από την Μεταμόρφωση, ενίοτε και από το Μενίδι στα δυτικά και φτάνει μέχρι τον Γέρακα, ενίοτε μέχρι το Πικέρμι στα ανατολικά και μέχρι τον κόμβο Αγίας Παρασκευής στην Περιφερειακή Υμηττού. Το ότι ανακάλυψαν έναν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ νόμο ως εντελώς αντισυνταγματικό 12 χρόνια μετά την ισχύ του, θα πρέπει αρχικά να βρεθεί τρόπος να γίνεται διαφορετικά ο "έλεγχος" συνταγματικότητας, ή ίσως να σοβαρευτούν τα κόμματα και να αλλάξουν αυτό το περιβόητο άρθρο 24 του Συντάγματος σε σαφή διάταξη που δεν θα επιτρέπει ερμηνείες και ιδεοληψίες τυχαίων υπαλλήλων, άντε λειτουργών για να μην αισθανθούν άσχημα... Δεν μπορεί η χώρα να είναι έρμαιο τέτοιων διαδικασιών. Εχουμε όμως κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, που θίγονταν οι γνωστοί κατασκευαστικοί όμιλοι των ΔΕ, γνωστοί όλοι μεταξύ τους, ή όπως είχε γίνει με τον ΓΟΚ/85 που επίσης είχε βγεί αντισυνταγματικός ως προς την θέση του κτιρίου στο οικόπεδο, που τότε την πλήρωναν διάφοροι μικρομεσαίοι κατασκευαστές που ήταν αδιάφοροι στο κύκλωμα της εξουσίας και ανήμποροι να αντιδράσουν. Τώρα θίγονται τεράστιοι όμιλοι του εξωτερικού, που προφανώς θα πάνε το ζήτημα για τις αποζημιώσεις στο εξωτερικό, υπάρχει περίπτωση να θιχτεί και το Ελληνικό και εκεί θα ήθελα να εμφανιστεί ένα κόμμα, που να ζητάει από όλη αυτή την παρέα που παίζει κοντρίτσες πάνω στην πλάτη μας, να πληρώσουν οι ίδιοι από την τσεπούλα τους το κόστος των αποζημιώσεων. Θα το ψηφίσουμε όλοι.
    4 points
  44. 1200 1100 εκτός αν βλέπει στην Φλώρινας οπότε 1200 (δεν διευκρίνισες).
    4 points
  45. Τροποποίηση της υπό στοιχεία 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (ΠΟΛ.1149) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση, βελτίωση και κωδικοποίηση των διατάξεων που αφορούν τη φορολογητέα αξία μεταβιβαζόμενων με οποιαδήποτε αιτία ακινήτων εντός σχεδίου, κατά το αντικειμενικό σύστημα» (Β’ 549), της υπό στοιχεία 1129485/479/Γ0013/03.12.1996 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός κατ’ άρθρο 41α του ν. 1249/1982 με αντικειμενικά κριτήρια, αξίας κτισμάτων ακινήτων, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου δεν ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1152) και της υπό στοιχεία 1144814/26361/30.12.1998 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός της αξίας γης εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών που δεν έχουν ειδικούς όρους δόμησης με το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1328), όπως ισχύουν. Τροποποίηση της ΠΟΛ 1149.pdf
    4 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.