Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/09/2018 σε όλες τις περιοχές
-
3 points
-
Συνάδελφοι εγώ δεν θα δυσανασχετήσω με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών ..... και γιατί το λέω 1. Σκέφτομαι ότι θα απαλλαγώ επιτέλους από κάθε ''δύστροπο΄΄ υπάλληλο ΥΔΟΜ που ζητάει ..ΟΤΙ.. θέλει..... 2. Και ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ. θα υπάρχει ισότιμος ανταγωνισμός μεταξύ μας γιατί το σύστημα πιστεύω ότι καταργεί τα .. ....ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ... Ίδωμεν....3 points
-
Version X6.3
85.887 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
Θα σε διορθώσω σε ότι αφορά στα μέλη της ΔΕ, τουλάχιστον, για τα προηγούμενα χρόνια που γνωρίζω. Τα μέλη της ΔΕ που ήταν ΔΥ μετριούνταν σε 1-2, ενώ όλοι οι υπόλοιποι ήταν ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι ενδιαφερόντουσαν, κυρίως, να εξασφαλίζουν δουλειές του δημοσίου για τα γραφεία τους.2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.574 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
Ξεκινάμε από τα πλέον πρόσφατα και προχωράμε στα παλαιότερα Π.Δ. 111/2004 - ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004 - Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στο ηπειρωτικό τμήμα της Περιφέρειας Αττικής και κατάργηση του π.δ 230/93 (94/Α) Καταργεί : Το Π.Δ. 350/96, (ΦΕΚ 230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» (Παύει να ισχύει για το ηπειρωτικό τμήμα της περιφέρειας Αττικής) Π.Δ. 230/93, (ΦΕΚ 94/Α/15.6.93) «Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στην ευρύτερη περιοχή Αθηνών» Τροποποιεί : Το Π.Δ. της 3-8/87, (749/Δ/10.8.87) «Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των» ---- Υ.Α. 98728/7722/1993 (ΦΕΚ 167/Δ/2.3.1993) Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια. Π.Δ. 92/1982 (ΦΕΚ 12/Α/2.2.1982) Περί ρυθμίσεως των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων σε πόλεις ή οικισμούς της χώρας, πληθυσμού άνω των 15.000 κατοίκων, ως και τις εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές Τροποποιήθηκε από : Π.Δ. 350/96, (230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» το οποίο καταργήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 Υπάρχουν και άλλα διατάγματα, αρκετά παλαιότερα , τα οποία τροποποιήθηκαν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από το (ΦΕΚ 749/Δ/10.8.1987) "Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των" το οποίο με τη σειρά του τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 (ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004) Ευπρόσδεκτες προτάσεις για ΦΕΚ και διατάγματα που πιθανόν να είναι χρήσιμα και να μην συμπεριλήφθηκαν ήδη . Θα προστεθούν ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή ενημέρωση.1 point
-
Version 2.2
6.228 downloads
Εφαρμογή εξαγωγής γεωαναφερόμενων ορθοφωτοχαρτών Κτηματολογίου. Η συζήτηση για το αρχείο γίνεται σε αυτό το θέμα: http://www.michanikos.gr/topic/23333-%CE%91%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%9A%CF%84%CE%B7%CE%BC/1 point -
Πολύ δύσκολη εξίσωση το ασφαλιστικό συνάδελφοι. Ειδικότερα στο κομμάτι των μηχανικών η σφαγή που έχει γίνει ξεπερνάει οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική ομάδα, ακόμα και τις κοντινές σε εμάς (ασφαλιστικά) των γιατρών και των νομικών. Ενδεικτικά μηχανικός προ του 93 έπαιρνε μέχρι και το 2014 καθαρά μετά φόρων 1350 ευρώ (με μικτά κοντά αναλόγως τα έτη 2300 ευρώ) ενώ με τα τωρινά δεδομένα θα παίρνει 900ευρώ. Ας μην ξεχνάμε και τη μείωση στα εφάπαξ πχ των εργοληπτών κατά 83% από 27.000 ευρώ σε 4.400 ευρώ. Για δε εμάς τους νεώτερους και για όσο κάποιος πληρώνει τις ελάχιστες εισφορές η βάση υπολογισμού είναι 586 ευρώ. Για έναν ολόκληρο ΄τέτοιο βίο επί 40 έτη η ανταποδοτική σύνταξη βγαίνει 250 ευρώ και η εθνική 384 άρα στο σύνολο 634 ευρώ. Υπολογίστε και ένα 50άρικο το επικουρικό ούτε 700 ευρώ. Την ίδια στιγμή ακόμα και με το ενιαίο μισθολόγιο ένας δημόσιος υπάλληλος μηχανικός με μίνιμουμ 1092 μικτά τα οποία θα ανεβαίνουν (ας υπολογίσουμε χοντρικά 1300 μέσος μισθός στα 40 χρόνια) θα πάρει ανταποδοτική σύνταξη 556 ευρώ, εθνική 384 σύνολο 940 μαζί και με το επικουρικό ας πούμε 1.000. Χωρίς να έχει στερηθεί ποτέ ρευστότητας καθώς δεν έχει πληρώσει ποτέ από την τσέπη του, χωρίς κίνδυνο δημιουργίας χρεών,κατασχέσεων κτλ κτλ. Νομίζω είναι σαφές ποιούς και γιατί ευνοεί το ασφαλιστικό σύστημα, σκανδαλωδώς θα έλεγα.1 point
-
Σε αυτό που έχω διαγράψει έχει την παραπομπή και τις οδηγίες.1 point
-
Εγω τετοια πατάρια τα βάζω στον αναλυτικό ως μια πλάκα σκυροδέματος. Σωστή και η προσέγγιση του killer tomato. Είπαμε γίναμε γραφικοί με τα αυθαίρετα αλλά δε θα δηλώσουμε και τις γλάστρες....1 point
-
Αυτη η αποφαση τα εξηγει ολα. http://www.aepp-procurement.gr/siteapps/joomla-21306/htdocs/images/Apofaseis_AEPP/Apofasi-110-2018.pdf1 point
-
πως μπορείς να αποδείξεις οτι το πατάρι σε wc είναι όντως αυθαίρετη κατασκευή; Μόνο να έχει τομή στο wc και δεν το δείχνει αλλιώς δεν θα το θεωρούσα αυθαίρετο.1 point
-
Σ'ευχαριστώ πολύ Παύλο για την απάντηση. Σου παραθέτω τους προβληματισμούς μου: -Ο νόμος λέει "ΜΣΕ πραγματοποιείται για κάθε κατασκευή που είναι εξ'ολοκλήρου αυθαίρετη", κάτι που δεν διευκρινίζει αν αναφέρεται σε κλειστούς χώρους ή σε ανοικτούς (πχ.στέγαστρο/ημιυπαίθριος κτλ). -Επίσης, γενικά μιλώντας, όσον αφορά τον ΗΧ που μετατράπηκε σε ΚΧ και απαλλάσσεται απο ΜΣΕ, είχε συμπεριληφθεί στη στατική μελέτη του κτιρίου, ενώ ένας νέος ΗΧ που δημιουργήθηκε αυθαίρετα δεν υπάρχει καν στη μελέτη, οπότε μιλάμε για διαφοροποίηση του φέροντος οργανισμού στο σημείο αυτό.1 point
-
1 point
-
Προσοχή! Στον αρχικό νόμο υπήρχαν 2 παράγραφοι οι εξής: ιθ) τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης ή παθητικών (σ.σ >25000) ηλιακών συστημάτων στις εξωτερικές όψεις και κθ) εργασίες τοποθέτησης εξωτερικής θερμομόνωσης ή θερμομόνωση στεγών στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον» Με τον Ν 4546/2018 - ΦΕΚ 101Α/12-6-2018 (Άρθρο 34) έμεινε η πρώτη και η δεύτερη έγινε «κθ) τοποθέτηση κεραιών, πλην κεραιών λήψης ραδιοτηλεοπτικού σήματος, καθώς και κεραιών ραδιοεπικοινωνίας και κινητής τηλεφωνίας.». Οπότε απαιτείται άδεια Ε.Ε.Μ.Κ1 point
-
το ίδιο κι εγώ .... τα στοιχεία που ζητάει να καταχωρίσεις είναι πολλαπλάσια της τωρινής ΕΕΔΜΚ ... ζήτω η ψηφιακή γραφειοκρατία !!!! Για να πω την αλήθεια όμως, δεν περίμενα κάτι καλύτερο !!!1 point
-
ΠΟΘΕΝ: αν κάνεις έλεγχο σε οικοδομή με επιφάνεια>1000 τ.μ. τότε την επόμενη χρονιά υποβάλλεις δήλωση για την τρέχουσα. Τον πρώτο καιρό που ξεκίνησε ο θεσμός κάποιοι συνάδελφοι μας αγνόησαν το θέμα και έμπλεξαν, υπάρχουν εξοντωτικά πρόστιμα και σε κυνηγάει ο εισαγγελέας(καμία σχέση με υδομ ή υπουργείο υπεν), θέλει προσοχή. Οι δηλώσεις γίνονται σε ηλεκτρονική εφαρμογή ( αποτελεί πιλότο για το περιουσιολόγιο που θα επεκταθεί σε όλους τους πολίτες) όμως πέρυσι αντέδρασαν οι δικαστικοί και έχει μπλοκαριστεί το θέμα, αναμένονται αλλαγές στη ηλεκτρονική εφαρμογή και στα στοιχεία που δηλώνουμε.Το πρόβλημα κατά την γνώμη μου δεν είναι το πόθεν έσχες, μικρό το κακό, το πρόβλημα είναι οι 'ελεγχοι των δηλώσεων των αυθαιρέτων,εκεί υπάρχει το χάος και οι αυτοσχεδιασμοί, εκεί θα μπλέξουμε όλοι μαζί.1 point
-
καλυτερα να βαλεις ενα θερμοστατη χωρου με μπαταριες και το καλωδιο ουδετερου να κοπει.1 point
-
Είναι σωστές οι απαντήσεις των συναδέλφων αλλά μπορείς να μας πεις πως σου ήρθε αυτή η ερώτηση; Έχεις παρατηρήσει κάτι; Έχεις ακούσει μήπως;1 point
-
Παράγει απ'ευθείας 230, πχ. τι ακριβώς εννοείς? μπορεί και να υπάρχει γεννήτρια που να βγάζει 115 AC 60Hz ή 400Hz ή άλλη τάση ή και DC με converter (ή άλλο) να γίνεται 230. Συνήθως οι μετατροπές αποφεύγονται.1 point
-
δεν καταλαβαινω την ερωτηση σου. Εννοεις την ταση στα πηνια? ή στην έξοδο? Στην εξοδο δίνει 230 (μονοφασική).1 point
-
Δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά θα πρέπει να εξετάσεις την εσωτερική φέρουσα τοιχοποιία. Οπότε, πριν τη μελέτη, θα χρειαστεί να συμβουλευτείς έμπειρο π.μ. σε αντίστοιχες στατικές μελέτες1 point
-
Συμφωνώ πλήρως με τους 2 προαλήσαντες! Και μενα μου ζητούν πιστοποιητικά πυρασφάλειας αλλα δεν κάνω! Δεν ειναι απλή υπόθεση η αντιμετώπιση ενός αυθαιρέτου! Ειδικά απο μηχανολόγο. Θελει προσοχή! Ασε που ουσιαστικά πλήν της τ.ε Η/Μ δεν εχεις δικαίωμα υπογραφής.1 point
-
doxa, πολύ σωστά σου λέει ο Παύλος (+1) και για να βοηθήσω επισυνάπτω και το σχετικό ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Ν. 4014.pdf1 point
-
Δεν είναι επαγγελματικό αντικείμενο μηχανολόγου η αυθαίρετη δόμηση. Μην ασχοληθείς διότι δεν κατέχεις βασικές έννοιες πολεοδομικής νομοθεσίας και μπορεί να υπάρξουν τεράστιες συνέπειες για το γραφείο με το οποίο συνεργάζεσαι και φυσικά για τον υπογράφοντα τη δήλωση και τα σχέδια. Θεωρώ δεδομένο ότι γνωρίζεις πως δεν έχεις επαγγελματικό δικαίωμα να υπογράψεις κάτι από τα απαιτούμενα της τακτοποίησης με εξαίρεση μόνο την τεχνική έκθεση Η/Μ εγκαταστάσεων.1 point
-
Το 116 έχει λάθος τίτλο όπως και το 117. Όπως και πολλά άλλα σ' αυτό το νόμο ... Οι παρ. 9 και 10 του 116 θα μπορούσαν να είναι νέο άρθρο 116Α με τίτλο : "Αυθαίρετες κατασκευές σε περιοχές προστατευόμενες από το ν.3028/2002". Αντίστοιχα οι παρ. 9 και 10 του 117 θα μπορούσαν να είναι νέο άρθρο 117Α με τίτλο : "Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέα προστατευόμενα από το ν.3028/2002". Τα δύο άρθρα αυτά θα εξέφραζαν ορθά την απαίτηση προηγούμενης εξέτασης των αυθαιρέτων από τον αρμόδιο υπουργό Πολιτισμού σύμφωνα με το ν.3028/2002. Η αρμοδιότητα αυτή προηγείται πάντοτε των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΝ και για το λόγο αυτό η σύμφωνη γνώμη του ΥΠΠΟ απαιτείται πριν την υπαγωγή (όπως πριν την αίτηση για άδεια). Αντίστοιχα στις απαγορεύσεις υπαγωγής του ν.4495 θα μπορούσε να προστεθεί στην κάθε απαγόρευση το ... "με την επιφύλαξη του άρθρου 116Α ή 117Α".1 point
-
Δες εδώ το μύνημα #1896 του panos vicious, και ακριβέστερα και όλες τις παραπομπές που κάνει. Περιγράφει την διαδικασία αναλυτικά.1 point
-
1 point
-
Λόγω του ότι δουλεύω σε μελέτες κτηματολογίου έχω εφαρμόσει (ή έχω προσπαθήσει) περίπου 3000 - 4000 τοπογραφικά, Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Έχω να παρατηρήσω τα εξής: - Ειδικά επαρχεία το 90% των τοπογραφικών είναι για τα σκουπίδια. Δεν έχουν μετρηθεί με εξοπλισμό αλλά με κορδέλα και σε συνδυασμό με LSO, οι οποίες έχουν μεγάλο σφάλμα, ακόμα και κάμποσων μέτρων σε κάποιες περιπτώσεις. Αυτό μπορώ να το τεκμηριώσω με βεβαιότητα διότι το υπόβαθρο που έχουμε είναι LSO25 (δλδ ακρίβεια χοντρικά 25cm+), υπόβαθρα τα οποία δεν είναι (ακόμα) διαθέσιμα στο ευρύ κοινό και βλέπω κατευθείαν τις αποκλίσεις με το που ραπορτάρω τις συντεταγμένες του τοπογραφικού. - Τα παραπάνω γατάκια - κοτοπουλάκια που συντάσουν τα παραπάνω τοπογραφικά είναι οι ίδιοι και οι ίδιοι σε κάθε χωριό - κωμόπολη. Είναι 3-4 το πολύ. Σε ένα 5% των περιπτώσεων έχουν έρθει αλεξιπτωτιστές από άλλες περιοχές της Ελλάδας και έχουν κάνει συνήθως καλύτερη δουλειά. Όχι πάντα. - Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι τιμές να έχουν πέσει στα τάρταρα. Βλέπω τοπογραφικά που είμαι σίγουρος ότι πληρώθηκαν μία μπριζόλα. - Στα πλαίσια του επαγγελματισμού μας αγνοούμε συνήθως αυτά τα τοπογραφικά (όχι πάντα, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως αν είναι συνημμένα σε τίτλους κλπ) και προχωρούμε σε ψηφιοποίηση των ορίων όπως αυτά διακρίνονται στον ορθοφωτοχάρτη. - Οι συγκεκριμένοι μηχανικάρες (συνήθως άλλων ειδικοτήτων από τοπογράφοι, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ) απολαμβάνουν της εκτίμησης των ντόπιων ιθαγενών, οι οποίοι καταφεύγουν σε αυτούς ακόμα και για την σύνταξη του τοπογραφικού που συνοδεύει την ένσταση!!! - Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν εκτιμώ πως χρόνο με το χρόνο τα πράγματα θα χειροτερεύουν. Τα διαγράμματα θα συντάσονται με τους νέους ορθοφωτοχάρτες LSO25 (που αργά η γρήγορα θα γίνουν διαθέσιμοι) σε συνδυασμό με κορδέλα, άνοιγμα χεριών, πόσα στυλό χωράνε κατά μήκος της πλευράς επί το μήκος του στυλού κλπ. - Οι λίγες περιπτώσεις που θα απαιτούν σοβαρή δουλειά που δεν μπορεί να γίνει με τον παραπάνω τρόπο και να μην αποκαλυφθεί η απάτη θα ταίζουν το 5% των τοπογράφων και ένα άλλο 5% σοβαρών μηχανικών άλλων ειδικοτήτων που όντως μετράνε στο πεδίο και ξέρουν την δουλειά. - Μην απογοητεύεστε αγαπητοί. Στο κάτω κάτω ίσως κάνω λάθος. Λίγο. Κατευθυνθείτε σε συγγενικά αντικείμενα όπως μελέτες GIS, συγκοινωνιακών, υδραυλικών κλπ αλλά και σε έρευνα σε ένα κάρο ενδιαφέροντα και χρήσιμα αντικείμενα. Ή ανοίξτε escape room ή σε κανά νησί αυτό με τα ενυδρεία και τα ψαράκια που σου μασουλάνε τα πόδια. Ή ότι είναι hot εν πας περιπτώσει.1 point
-
1 point
-
Βασική διαφορά μεταξύ οριζοντίου και καθέτου είναι ότι η πρώτη διαμοιράζει μόνο την οικοδομή (ή τις οικοδομές) αφήνοντας αδιαίρετο το οικόπεδο, ενώ η δεύτερη διαμοιράζει το οικόπεδο και τα επ' αυτού κτίσματα. Γιαυτό και τα διαμερίσματα των πολυκατοικιών γίνονται οριζόντιες ιδιοκτησίες. Όλοι οι ιδιοκτήτες έχουν εξ αδιαίρετου δικαιώματα σε όλη την έκταση του οικοπέδου. Ενώ όταν γίνεται κάθετη, διαμοιράζεται το ίδιο το οικόπεδο σε ζώνες αποκλειστικής κυριότητας. Φυσικά τα κτίσματα κάθε ζώνης υπάγονται στην αυτή ιδιοκτησία με το τμήμα στο οποίο είναι οικοδομημένα. Φυσικά, κανείς δεν απαγορεύει να κάνεις οριζόντια σε μεζονέτες, αυτό εξάλλου γίνεται στα εκτός σχεδίου. Τέλος, υπάρχει και η οριζόντιος επί καθέτου, στην οποία συστήνεται οριζόντια ιδιοκτησία πάνω σε μία ζώνη που έχει ήδη μοιραστεί με κάθετο...1 point
-
0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-