Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      7.398


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.976


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Γράφω το post γιατί ακούω διάφορα τρελά από συναδέλφους (κυρίως χομπίστες "τοπογράφους"). Έχουν μπερδέψει τα πράγματα και μεταδίδουν και στους πελάτες τους διάφορα, αγνοώντας ότι: Οι καταγραφές του κτηματολογίου είναι καταγραφή των τίτλων, όχι τίτλος. Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ αντικατάσταση των τίτλων από τις καταγραφές του κτηματολογίου. Έτσι σχεδιάστηκε το κτηματολόγιο, έτσι να γίνει η συλλογή των δεδομένων, έτσι γίνεται η κτηματογράφηση, με αυτές τις ακρίβειες κλπ. Ακούω ότι διάφοροι οριοθετούν σε περιοχές με διανομή με βάση το κτηματολόγιο. Αγνοούν τη διανομή, παίρνουν τις συντεταγμένες από το gov.gr και χαράσουν. Έχω ένα πολύ καλό για το τέλος: Άκουσα πρόσφατα από χομπίστα μηχανικό να λέει σε πελάτη του ότι σε περιοχή με διανομή επειδή η προανάρτηση (!!!!!!) λέει κάτι διαφορετικό από την διανομή και την υφιστάμενη κατάσταση (συρματοπερίφραξη), έχει δικαίωμα ο ένας όμορος να πάει την περίφραξή του εκεί που λέει η προανάρτηση, επειδή "έτσι λέει το κτηματολόγιο".
    3 points
  2. Θα είχε οικονομικό νόημα η αναθεώρηση (αμοιβές μελετών), αν δεν υπήρχαν στο μεταξύ αλλαγές (ΚΕΝΑΚ, ΝΟΚ, κλπ) Συνεπώς, νέα άδεια
    2 points
  3. Το άρθρο 7 εφαρμόζεται ΜΟΝΟΝ στα εντός σχεδίου
    2 points
  4. - αν εχει γινει συσταση καθετων, καθε μια τακτοποιει τα δικα της. - αν δεν εχει γινει, αλλα μονον οριζοντια, ισχυει ως προς την συσταση ΟΙ για καθε οικοδομη και για το τμημα που "παταει"καθε μια. Και εχεις επεκταση σε κοινοχρηστα...πας με την παρ. 9 με το 50% Και περιμενεις τους σοφους του υπουργειου να αποφασισουν για τα περαιτερω, διοτι δεν το ηξεραν εδω και τοσα χρονια το προβλημα και ορισαν επιτροπη τωρα και "το ψαχνουν"....😄 θα διαβασετε με την συμβ/φο αυτο https://www.michanikos.gr/forums/topic/50386-αρθρο-096-ν-449517-επιλογή-κατηγορίας-αυθαιρέτων-κατασκευών/page/58/?tab=comments#comment-1111774 ελπίζω να καταληξετε καπου [και μην γραφεις με τοσο μικρα γραμματαααα]😁
    2 points
  5. Ξεκινάς με καθαίρεση των ρηγματωμένων τημάτων του επιχρίσματος, και βλέπουμε.. Το πιο πιθανό, για τα υποστυλώματα, είναι να έχει διαβρωθεί ο οπλισμός (σκουριά) Για τους συνδετήρες μην ανησυχείς. Σύμφωνα με τα τότε ισχύοντα θα πρέπει να είναι ανά 15 εκ. Αν είχες αστοχία οπλισμού (λυγισμός) ενδεχομένως η οικοδομή να είχε ήδη μετατραπεί σε μπάζα...
    2 points
  6. Ισχύει κατά γράμμα η απάντηση του Bas, συν όμως ότι υπάρχει το ενδεχόμενο η τράπεζα να δεχθεί μεταφορά της προσημείωσης ή υποθήκης σε άλλο ακίνητο σχετικής αξίας του πωλητή (με κάποια έξοδα φυσικά αυτό) ή και το ενδεχόμενο το δάνειο να μεταφερθεί στον αγοραστή (υπο σχετικά αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις εξασφάλισης δικαιωμάτων της). όλα αυτά όμως είναι απλά ενδεχόμενα και όχι δεδομένα.
    2 points
  7. Για να απαντήσω στην ερώτησή μου, τελικά και τα δύο παράβολα εκδίδονται από την αρμόδια ΔΟΥ στο τμήμα εσόδων κατόπιν ραντεβού λόγω COVID. Το ένα είναι για την ΔΟΥ και έχει κωδικό ΚΑΕ 1450189001 υπερ ΕΤΕΡΠΣ, αξίας 100 ευρώ, και το άλλο για τον Δήμο με κωδικό ΚΑΕ 62235 (ενδέχεται όμως να έχει σχέση μόνο με τον δήμο Παλλήνης), αξίας επίσης 100 ευρώ. Αυτό για οποιον συνάδελφο χρειαστεί να ασχοληθεί με νομιμοποίηση μέσω ΕΕΔΜΚ και υπάγεται στο από πάνω άρθρο, δίχως να υπάρχει έκθεση αυτοψίας ή σήμα από αστυνομία, δηλαδή με τον ιδιοκτήτη να δηλώνει αυτοβούλως μέσω της ηλεκτρονικής αίτησης τις αυθαιρεσίες που υπάρχουν.
    2 points
  8. Version X6.3

    85.789 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  9. Version 1.0.0

    11.605 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  10. Υλικό του σεμιναρίου με θέμα "Χρήσεις Γής - Αρτιότητες Γηπέδων - Ισχύς οικοδιμικών αδειών" που διοργάνωσε το ΤΕΕ-ΤΑΚ. Ο οδηγός περιλαμβάνει συνοπτικά: Θεματική αναφορά – Χρήσιμα Νομοθετήματα για συχνά αναφερόμενες χρήσεις α. Internet cafe β. Καφετέριες γ. Διεξαγωγή τυχερών - ψυχαγωγικών παιγνίων δ. Υπεραγορές – Πολυκαταστήματα – Εμπορικά κέντρα ε. Βιομηχανικά κτήρια στ. Επαγγελματικά Εργαστήρια χαμηλής όχλησης ζ. Αποθήκευση φιαλών υγραερίου η. Logistics - Εφοδιαστική θ. Συνεργεία συνήθων οχημάτων ι. Συνεργεία βαρέων οχημάτων ια. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ιβ. Χρήσεις υγείας ιγ. Τουριστικά καταλύματα – Ξενοδοχεία εκτός Σχεδίου Πόλεων – Οικισμών ιδ. Κτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις Οικισμοί α. Οριοθετημένοι οικισμοί β. Μη οριοθετημένοι Οικισμοί γ. Παραδοσιακοί Οικισμοί Κατεβάστε τον οδηγό από εδώ: https://www.teetak.gr/images/stories/anakoinwseis/2021/2021-05_landuse_notes.pdf Δείτε video από την εκδήλωση: https://youtu.be/4kxGjSkK74c ή από εδώ: https://www.facebook.com/watch/live/?v=470463767571986&ref=watch_permalink
    1 point
  11. θα συμφωνήσω με τον pirsogiannis απαιτούνται εργαστηριακοί έλεγχοι για να δεις σε τι κατάσταση είναι το σκυρόδεμα το ph και σε τι βάθος αλλα και την κατάσταση των οπλισμών , τον ρυθμό διάβρωσης αυτών , δεν είναι θέμα μόνο ΚΑΝ.ΕΠΕ και ενισχύσεων. Γενικά την δεκαετία του 1970 που κατασκευάστηκε αυτό έχει πολλά προβλήματα, Είναι ένα πρόβλημα που θα πρέπει να διδάσκεται στα πολυτεχνεία για 2-3 η και τέσσερα εξάμηνα μάζι με τις λύσεις και θα το διαχειριστεί την επόμενη 50 ετια η τεχνική κοινότητα της Ελλάδος , ουσιαστικά στις παραθαλάσσιες περιοχές τα 2/3 των παλιών κτιρίων έχουν θέμα . Αλλά το πρόβλημα είναι τεράστιο διότι όταν ο σεισμός προξενήσει τάνυση στον διαβρωμένο και χωρίς συνάφεια οπλισμό αυτός δεν θα αναπτύξει ούτε το 1/5-1/6 της μέγιστης επιτρεπόμενης εφελκυστικής τάσης που για st I είναι πολύ μικρή . Εάν κλείσεις την διάβρωση μέσα με ένα μανδύα σε 10 χρόνια το πρόβλημα θα μεταφερθεί στον μανδύα και εσύ θα πρέπει να αποζημιώσεις τον ιδιοκτήτη . Καθοδική προστασία αλλά για πόσο έχει και αυτή ημερομηνία λήξης . Μελέτη Μελέτη Μελέτη !!! Και με όλα αυτά αρχίζω να γλυκοκοιτάζω την πέτρα !!!! δίοτι για να μειωθεί το πρόβλημα πρέπει να αλλάξει η τεχνολογία κατασκεύης χάλυβα και ο κανονισμός .
    1 point
  12. Όλα ένα Ισόγειο .... Οικόπεδο έχεις? και τι μέγεθος έχει ....
    1 point
  13. Επιμένω σε αυτά που είπα παραπάνω. Ειδικά για την πράξη εφαρμογής που αναφέρθηκε, παλαιότερα, όταν ερχόταν η ώρα της μεταγραφής μετά την κύρωση, γινόταν το σώσε. Ξέρετε πόσες κυρωμένες πράξεις (ειδικά κάτι μεμονωμένες της κακιάς ώρας) δεν προχώρησαν ποτέ γιατί η κτηματογράφηση ήταν άσχετη με τις εγγραφές του κτηματολογίου; Αυτό παλαιότερα, γιατί σήμερα, για την πράξη εφαρμογής: https://www.ktimatologio.gr/photo/medium/202012/4b58v1608639910668.pdf 136 σελίδες προδιαγραφές για την κτηματογράφηση και το παραδωτέο!!! Σαφώς και η προθεσμία αφορά και τα όρια. Μην υποτιμάμε το κτηματολόγιο. Όπου κλειδώνει έχει τρομερή ισχύ. Μην υπερ-εκτιμάμε τις polylines του Κτηματολογίου στο site. Υπόψη, είναι Σεπτέμβριος 2020.
    1 point
  14. ολα γινονται στο ονομα του ιδιοκτητη Η υπογραφουσα υπογραφει αναφεροντας "δυναμει του υπ' αριθ....... ειδικου πληρεξουσιου"
    1 point
  15. Αφού αυτό κατάλαβες πιάνεις πουλιά στον αέρα…. Όχι όπως τα περιγράφεις Ναι Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει μέχρι να το δει αρμόδιος συντονιστής
    1 point
  16. Μπορείς με αίτηση και να την καταργήσεις- Κάνει αυτοψία η ΥΔΟΜ διαπιστώνει ότι δεν κατασκευάστηκε τίποτα και παίρνει πίσω ο ιδιοκτήτης (Ο παλιός φαντάζομαι) μόνο τις κρατήσεις Υπέρ Δήμου και την προκαταβολή ΙΚΑ Δεν έχει νόημα η αναθεώρηση καθώς δεν πρόκειται να κερδίσει τίποτα ο νέος ιδιοκτήτης ή εσύ ως μηχανικός του
    1 point
  17. συνδετήρες?? σίγουρα Φ6 - σίγουρα απόσταση 20 (παίζει και το ανά 25εκ) δες από δημόσιο έργο του 1981 (από πρόσφατη αυτοψία μου -διαστάσεις κολώνας 80Χ40 πλαισίου συνολικού ανοίγματος 14,30μ )
    1 point
  18. Αν η άδεια είναι σε ισχύ δεν νομίζω ότι μπορεί να αγνοηθεί διότι δεν μπορεί να υπάρχουν ταυτόχρονα δύο άδειες, αν πας να βγάλεις καινούργια. Πρέπει επομένως να γίνει αναθεώρηση.
    1 point
  19. Καλησπέρα! Είναι περιττό να αναφέρω ότι η προδιαγραφή του σκυροδέματος είναι πολύ ελλιπής με τα σημερινά δεδομένα για παραθαλάσσιο περιβάλλον. Οι εμφανεις ρωγμές παραπέμπουν σε προχωρημένη διάβρωση. Αν η επικάλυψη απομακρύνεται με γυμνο χερι χωρίς χρήση εργαλείου, τότε αυτό συνιστά επιβεβαίωση του ισχυρισμου. Η γνώμη μου είναι ότι εφόσον ο πελάτης εστίασε σε αυτό το θέμα, τότε να του προτείνεις να γίνει κανονική αποτίμηση με εργαστηριακούς ελέγχους κ βάσει αυτής να προτείνεις λύση. Αν ωστόσο δεν θέλει να αποδεχτεί το κόστος, του γράφεις ένα report οπτικού ελέγχου, βρες βιβλιογραφία ρωγμών για να τεκμηριώσεις. Αυτό θα είναι κ το παραδοτέο σου εφόσον θέλει low cost προσέγγιση. Καλή συνέχεια!
    1 point
  20. Συνάδελφε, ούτε εσύ έχεις δίκιο. Η οριστικοποίηση των αρχικών εγγραφών του Κτηματολογίου έχει συνέπειες εμπράγματου χαρακτήρα. Τουτέστιν, αν έχεις μία διανομή, είτε σε περιοχή που έχει κλειδώσει το Κτηματολόγιο, είτε είναι να κλειδώσει στις 31/12/2021, και η διανομή δεν έχει περαστεί σωστά στη βάση του Κτηματολογίου, δεν θέλω να σου πω τι να την κάνεις την διανομή μετά...
    1 point
  21. Χρειάζεσαι τα στοιχεία του Μ/Σ, όπως η σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ αν παρέχεται (ή έστω η τάση βραχυκύκλωσής του) και το ονομαστικό φορτίο που θα τροφοδοτεί ο Μ/Σ. Αν το φορτίο μεταβάλλεται, θα μεταβάλλεται και η άεργος ισχύς που θα απορροφά ο Μ/Σ. Εδώ μπορείς να καταλάβεις τι γίνεται: https://www.electrical-installation.org/enwiki/Compensation_of_reactive_energy_absorbed_by_the_transformer
    1 point
  22. χμ....να το ξαναδουμε η αυταποζημιωση προβλεπεται και με τον 1337...με την μορφη εισφορας σε γηκαι ειναι αναλογη με το εμβαδον γης που εντασεται.. Υπαρχει και εισφορα σε χρημα..."για υπερ κοινοχρηστων δικτυων....τωρα μαλιστα...]😁 και πρεπει να εχει πληρωθει το 30% για να εκδοθει αδεια ή για να γινει μεταβιβαση... Η διαφορα με τις ΠΕ ειναι οτι, στις ΠΤ υπηρχαν ορια στα τμ. αποζημιωσης με βαση τον ν. 625, για δε τα τα υπολοιπομενα τμ. υποχρεως ηταν ο Δημος [και εδω ηταν που τρεχαμε στα δικαστηρια] Γενικως ειπειν, η ΠΕ ωφελησε τους Δημους, όσον δε αφορα τις διαδικασιες, προφανως δεν συγκρινονται τα χρονια που διαρκει μια ΠΜ σε σχεση με τις ΠΤ και η πολυπλοκοτητα που απαιτει μια διορθωτικη της ΠΕ... Εχουμε δει μεχρι και τρεις διορθωτικες...για διαφορους λογους.... Κατα τα λοιπα, το προβλημα ηταν οτι, αρχικα, ειχαν ακολουθησει το δόγμα "τόπε η ΠΕ...τοπε ο Θεος" Επρεπε να περασουν χρονια, μεχρι το 2003, για να αναγνωρισθουν τα τεραστια λαθη των ΠΕ και η ολη δυσλειτουργια με μελετες που αλλαζαν χερια, ωστε πλεον, να ειναι δυνατη η καταθεση προσφυγης ακυρωσης/διορθωσης Θεωρω πιο συντομη την διαδικασια της ΠΤ και πιο πολυπλοκη και χρονοβορα με την ΠΕ
    1 point
  23. Λοιπόν (αν σφάλλω πουθενά διορθώστε με): Τα παιδιά από πάνω σωστά ορίσανε την τάση βραχυκύκλωσης μετασχηματιστή (aka Μ/Σ). Η τάση βραχυκύκλωσης Μ/Σ είναι σε αδιάστατο κλάσμα της μονάδας (ποσοστό τοις εκατό) διότι όπως είπαν και προηγουμένως έχει γίνει διαίρεση αυτής της τάσης με την ονομαστική τάση του πρωτεύοντος του Μ/Σ. Άρα μιλάμε για ανά μονάδα παρουσίαση μεγέθους, η οποία παρουσίαση έχει το πλεονέκτημα της δυνατότητας σύγκρισης ποσοστιαίων μεγεθών λόγω μη ύπαρξης μονάδων μέτρησης (αφού έχουμε αδιάστατα μεγέθη), μη ύπαρξης διαφοράς στις ανά μονάδα τιμές πολικής και φασικής τάσης, κ.α.. Επίσης στην ανά μονάδα παρουσίαση μπορούμε να εφαρμόσουμε κανονικά τον νόμο του Ohm για υπολογισμούς. Έτσι έχουμε: Uβρ / Ζμ/σ = Ιον (μιγαδικά μεγέθη) => Ζμ/σ = Uβρ/Ιον όπου: Uβρ είναι η τάση βραχυκύκλωσης (έστω 6% για παράδειγμα) Ζμ/σ είναι η σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ Ιον είναι το ονομαστικό ρεύμα (δηλαδή 1 ανά μονάδα - στην ανά μονάδα αναπαράσταση δεν παίζει ρόλο αν μιλάμε για πρωτεύον ή δευτερεύον) Συνεχίζοντας τις πράξεις: Ζμ/σ = (0,06 με γωνία 0 μοίρες - γωνία αναφοράς) / (1 με άγνωστη γωνία δ) Εδώ που είμαστε μπορούμε να υπολογίσουμε το μέτρο της σύνθετης αντίστασης του Μ/Σ σε ανά μονάδα αναπαράσταση και αυτό βλέπουμε ότι ισούται με την ανά μονάδα τάση βραχυκύκλωσης! Άρα έχουμε το μέτρο της σύνθετης αντίστασης του Μ/Σ, αλλά μας λείπει η γωνία του για να κάνουμε υπολογισμούς ρευμάτων και διαστασιολόγηση εξαρτημάτων κ.λ.π. Καθότι στη σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ κυριαρχεί η επαγωγική αντίδραση (αντίδραση σκέδασης), μπορούμε να αμελήσουμε την ωμική αντίσταση του Μ/Σ και να θεωρήσουμε ότι αυτός έχει αποκλειστικά επαγωγική αντίδραση για λόγους απλοποίησης και για διευκόλυνση στους χοντροειδείς υπολογισμούς. Άρα ο φασιθέτης της σύνθετης αντίστασης του Μ/Σ θα είναι 90 μοίρες. Τώρα για τους υπολογισμούς των ρευμάτων μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε την ανά μονάδα τιμή της σύνθετης αντίστασης του Μ/Σ για να υπολογίσουμε τα ανά μονάδα ρεύματα και στη συνέχεια τα τελευταία να τα μετατρέψουμε σε φυσικά μεγέθη (μετρημένα σε Ampere), είτε μπορούμε να υπολογίσουμε το φυσικό μέγεθος της σύνθετης αντίστασης του Μ/Σ (μετρημένο σε Ohm) και να παίξουμε μπαλίτσα με αυτό. Οι μετατροπές από ανά μονάδα μεγέθη σε φυσικά γίνονται με βάση τα ονομαστικά χαρακτηριστικά της τοπολογίας μας (μεγέθη βάσης - βλ. σχετική βιβλιογραφία ή ρώτα με). Όσον αφορά τη σύνθετη αντίσταση του Μ/Σ, εφόσον αποτελείται κυρίως από επαγωγική αντίδραση, αυτή μπορεί να τροποποιηθεί μεταβάλλοντας την αντίδραση σκέδασης. Η αντίδραση σκέδασης ελαττώνεται με τεχνικές που στην ουσία προσπαθούν να εγκλωβίσουν τη μαγνητική ροή στον πυρήνα του Μ/Σ και να την εμποδίσουν να κάμει κανά περίπατο απ΄ έξω απ' αυτόν και να γυρίσει μετά μέσα παρακάμπτωντας το πηνίο του δευτερέυοντος. Άμα ψάξεις στο google <<how to reduce transformer leakage>> θα σου βγάλει πράμα.
    1 point
  24. Ενδιαφέρον θέμα. Γενικά, πλέον, άρση ρυμοτομικής (ή/και αναγκαστικής) απαλλοτρίωσης = Ν.4759/20 Κεφάλαιο Η άρθρα 88 και 90. Υποθέτω ότι ο συνάδελφος κάνει το τοπογραφικό του άρθρου 90 αντί της αρμόδιας υπηρεσίας (προβλέπεται, και θα το πληρωθεί από αυτούς). Όσο για την εισφορά σε γη, μια φορά και ένα καιρό ήταν σετ με την πράξη εφαρμογής. Τώρα είναι ένα γενικό εργαλείο πριμοδότησης της τράπεζας γης του κάθε Δήμου, και χρησιμοποιείται σε κάθε «ευκαιρία». Η άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης προκαλεί είτε νέα απαλλοτρίωση για μία φορά, είτε τροποποίηση ρυμοτομικού. nbr, για την υπόλοιπη περιοχή, λογικά, οι κοινόχρηστοι χώροι θα διανοίχτηκαν με πράξεις αναλογισμού. Στην προκείμενη περίπτωση, προφανώς δεν έγινε ποτέ πράξη αναλογισμού ή αναγκαστική απαλλοτρίωση. mitsus, για μένα, εφόσον το σύνολο της ιδιοκτησίας είναι μέσα στο όριο του σχεδίου, υπολογίζεις την εισφορά με βάση αυτή. Κατά πως τα λες, στα 2 στρέμματα. Καλό μεσημέρι σε όλους!
    1 point
  25. το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο σε περιπτώσει που ζητείται η βεβαίωση του χώρου κύριας χρήσης. πχ οπως λες, διαμέρισμα χωρίς να ικανοποιείται ο φωτισμός - αερισμός δεν θα μπορέσει να μισθωθεί ως χώρος ιατρείου αλλά δεν θα έχει πρόβλημα για κατοικία, γραφείο κλπ. για εξοικονομώ δεν το γνωρίζω αν απαιτείται βεβαίωση ΚΧ με προδιαγραφές, αλλά δεν το πιστεύω, ειδάλλως δεν θα περνούσε κουνούπι. Γενικότερα όπου απαιτείται βεβαίωση από αρμόδιο φορέα θα πρέπει να ικανοποιούνται οι προδιαγραφές του. ας πούμε για σούπερ μάρκετ αν δεν έχεις φωτισμό αερισμό δεν επηρεάζεται η δήλωση. Ανάλογα λοιπόν την χρήση και τις προδιαγραφές εγκατάστασης.
    1 point
  26. ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΜΕ ΖΩΝΕΣ ΤΙΜΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΑΞΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ Περιλαμβάνει τόσον τις νέες (με ισχύ από 1-1-2022) όσον και τις υφιστάμενες τιμές ζώνης σε όλη την Επικράτεια (επιλογή "2018" άνω και αριστερά στο χάρτη για θέαση νέων και υφιστάμενων τιμών) https://www1.gsis.gr/valuemaps/?fbclid=IwAR0SCMGriHCpatAE0vVG_zOB0Jzn0oWww2JB-4hLd1Fs7WnKVZmIIinX5uE
    1 point
  27. Ποσταρε το ερώτημά σου στα θέματα ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου. Συζητείται το θέμα αυτό.
    1 point
  28. @BAS Ευχαριστώ για την πολύ διαφωτιστική απάντηση (+1).
    1 point
  29. Το υψος της προσημειωσης δεν αντιστοιχει και με την πραγματικη αξια Μπορει πχ. να ειναι μια προσημειωση μικρης αξιας, λογω υπολοίπου απο καποιο δανειο. Μπορει, επίσης, λογω ανατοκισμων, το χρεος να εχει ξεπερασει την πραγματικη αξία. Οι ενδιαφερομενοι παιρνουν απο την Τραπεζα την γνωστη "βεβαιωση οφειλης μετα τοκων μεχρι την ημερομηνια εκδοσης αυτης" και την χρησιμοποιουν σαν παθητικο στην δηλωση φορου κληρονομιας. Στο ενεργητικο μπαινει η αξια κτισματος μετα του οικοπεδου και τυχον υπολοιπα σδ. είτε με βαση τον αντικειμενικο....να δουμε αν εισαι στις νεες ενταξεις... είτε με συγκριτικα στοιχεια. Αλλά, ενα θεμα που προκυπτει ειναι η συμπεριφορα της τραπεζας,η οποια μπορει να το βγαλει σε πλειστηριασμο. Στην περιπτωση αυτη, δεν ειναι βεβαιο οτι θα "πιασει" ολα τα λεφτα του και οτι θα το "ανεβασει" καποιος κατα την διαδικασια του πλειστηριασμου ή αν θα το χτυπησει μονον η Τραπεζα στην τιμη πρωτης προσφοράς... [οπερ ειναι και το συνηθες] Οπότε μια ψηλη τιμη πραγματογνωμοσυνης πιθανον να παρασυρει τον πελατη στη βεβαιοτητα οτι πρεπει να το πουλησει οσο και η πραγματογνωμοσυνη.... Προσωπικα, δεν θεωρω το ενυποθηκο βαρος ενος ακινητου, σαν συντελεστη "απομειωσης" της πραγματικης αξιας, αλλα σαν "ασταθμητο παραγοντα" στην ολη εξελιξη, αφου, εν τελει, εάν δεν βρει τα χρηματα προς εξοφληση, ολα να εξαρτωνται απο την τραπεζα, επομενως επηρεαζει την "τελικη τιμη" πχ εστω, αντικειμενικος 100.000, εκτιμηση για 120.000 και χρεος 70.000 Αν εχει προσφορα για 100.000 και αρνηθει να πουλησει ζητωντας..."120.000"...ακατεβατα, κατα τον πλειστηριασμο θα παει στα 50.000 και θα μεινει με χρεος σε βαρος του αλλες 20.000. [υποθετω οτι εχει κανει τις σχετικες ερευνες και οτι δεν θα βρεθει να χρωσταει ο κληρονομος εξ ιδιων, λογω υπερχρεωμενης κληρονομιας, οπότε μια σωστη λυση θα ηταν "αποδοχη επ' ωφελεια απογραφης" [αυτα σαν απλες σκεψεις και μονον]
    1 point
  30. Ναι! ,αναφέρεται στο άρθρο 2 του ΝΟΚ
    1 point
  31. Ο ΕΦΚΑ ανάρτησε τις Βεβαιώσεις για φορολογική χρήση έτους 2020.
    1 point
  32. Αγαπητε φιλε Θα δώσεις Χ λεφτά για να αγοράσεις ενα ακίνητο. Σεβάσου τα και πλήρωσε έναν μηχανικό εμπιστοσύνης σου (και όχι του μεσιτη ή του πωλητη) για να ελεγξει το ακίνητο και να σε συμβουλέυσει υπευθυνα. Το παρόν φόρουμ και ο καθε cvlengnr δεν έχουν απολύτως καμία φερεγγυότητα και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λένε μπαρούφες λόγω άγνοιας ή ακόμα και δόλου. Αν λοιπον ψάχνεις για υπευθυνες απαντήσεις άσε το φορουμ και βρες ενα συνάδελφο να σε κατατοπίσει
    1 point
  33. Θα λάβεις υπόψιν σου όλα τα φορτία, σωστά. Όσον αφορά τον ουδέτερο, αν έχεις μονοφασική παροχή αυτός θα έχει ίδια διατομή με τη φάση (το ίδιο ρεύμα άγει).
    1 point
  34. Με κατάλληλο όργανο , μετριέται η αντίσταση μόνωσης on site. Υπάρχουν πολλές μάρκες και με πολλές άλλες δυνατότητες.
    1 point
  35. Για αλλαγή κουφωμάτων δεν απαιτείται άδεια άρα δεν τα αναφέρεις, για τη θερμοπρόσοψη κάνε μια Υ/Δ οτι δεν θα δημιουργηθούν οικοδομικά απόβλητα.
    1 point
  36. Καλησπέρα,έτσι όπως είναι διατυπωμένη η παράγραφος,φαίνεται ότι συμπεριλαμβάνεται η βιοτεχνία αφού εξέδωσε άδεια λειτουργίας με παρεκκλίσεις,πριν την έναρξη ισχύος του ν.4759. Αλλά,επειδή ακόμη και οι υδομ συνεχίζουν να ζητούν διευκρινήσεις,θα ήταν προς όφελος σου,να κάνεις ένα ερώτημα στην υδομ...
    1 point
  37. 1 point
  38. 1 point
  39. Όχι,δεν επιτρέπεται αυτό!Επίσης,αφού υπάρχει αποδεδειγμένα Κατ.5,δεν γνωρίζεις πώς θα επανέλθει και με τι διαδικασίες. Καταλήξαμε λοιπόν ότι πρέπει να περιμένεις...Κατανοώ την ανάγκη του ανθρώπου για την επιδότηση,αλλά όταν δεν υπάρχει λύση για την υπαγωγή-όπως υποστήριξα και σε άλλο θέμα,τις προάλλες-δεν εφευρίσκουμε πατέντες.Εμείς θα είμαστε υπεύθυνοι γι αυτές,με όποιο κόστος!
    1 point
  40. ταξιδευα στο ιντερνετ και..... επεσα πανω του ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1836 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ - Attikipedia
    1 point
  41. @Dimitrios1991 -Καλημέρα.Δεν μπορείς να κάνεις συνδυασμό και των δύο..Ή θα δηλωθούν Κατ.3 ολόκληρες οπότε δεν δηλώνεις πουθενά παραβιάσεις πλαγίων στο ΦΚ της Κατ.3 ή θα τις δηλώσεις κανονικά με ΥΔ (και ΥΚ ή ό,τι άλλο) και παραβίαση πλαγίων για το τμήμα που παραβιάζει και με ΥΔ (και ΥΚ ή ό,τι άλλο) χωρίς παραβίαση πλαγίων για το τμήμα που δεν παραβιάζει.
    1 point
  42. @tzankan -Έχουμε συζητήσει αρκετές φορές για την πρόταση αυτή της εγκυκλίου που αναφέρεις (τελευταία φράση της διευκρίνησης για την ιδιδ."Το αν υπάρχει κοινός τόπος της θέσης του κτιρίου που προβλεπόταν στην οικ. Άδεια και της πραγματοποιηθείσας εξετάζεται για την επιλογή του συντελεστή 1 του Παραρτήματος Α δηλαδή αν έχει άδεια ή όχι.")-Προσωπικά θεωρώ ότι η φράση αυτή δεν έπρεπε να υπάρχει γιατί δημιούργησε σύγχυση ως προς το τι θεωρούμε ΜΕ άδεια ή ΧΩΡΙΣ άδεια και ήταν περιττή αφού επεξηγείται ρητά στο Παράρτημα ότι για να επιλέξουμε "ΟΧΙ" θα πρέπει να συντρέχουν και η άλλη μη νόμιμη θέση και ο μη κοινός τόπος (και τα δύο ταυτόχρονα). Άρα,απαντώντας στα παραπάνω,στο σκαρίφημα σου για μένα η Περίπτωση Β,είναι ΜΕ άδεια.Στην περίπτωση Δ,που πράγματι συντρέχουν τα δύο παραπάνω,μπαίνει το ΧΩΡΙΣ άδεια.Ως προς το αν όλο το κτίριο σε αυτήν την περίπτωση θεωρείται αυθαίρετο,υπάρχει η "αυστηρή" άποψη (όλο αυθαίρετο) και η πιο "επιεικής" που συμφωνεί με την εγκύκλιο "Αν μετακινηθεί με τμήμα του σε μη νόμιμη θέση επιβάλλονται για τη μετακίνηση το ανωτέρω πρόστιμο μετακίνησης και επιπλέον τα πρόστιμα του τμήματός του που βρίσκεται στη μη νόμιμη θέση (αναλόγως της παράβασης)".Αν με ρωτήσεις προσωπικά,κλίνω υπέρ της επιεικούς προσέγγισης, γιατί αν θεωρήσουμε όλο το κτίριο αυθαίρετο,αναιρούμε τελείως το γέγονος ότι αυτός (ο πελάτης) έβγαλε οικοδομική άδεια και εξομοιώνουμε την περίπτωση του με κάποιον που φύτεψε κάπου μόνος του ένα κτίριο τελείως αυθαίρετα...(το θεωρώ άδικο). Όσον αφορά το τι ανεβάζουμε (γενικά μιλώντας),η απάντηση είναι,ΚΑΙ την άδεια,γιατί υπάρχει,και το Τοπογραφικό ΕΓΣΑ,ΚΑΙ την αποτύπωση (εκτός της εξαιρετικής περίπτωσης που η μοναδική παράβαση του ακινήτου είναι η μετατόπιση και έχεις ένα πανομοιότυπο κτίριο με της άδειας...πράγμα λίγο απίθανο να συμβαίνει,οπότε δεν έχεις να αποτυπώσεις καμία διαφορά...). Τέλος,το ότι με την επιλογή "ΟΧΙ" στην άδεια,κλειδώνουν οι συντελεστές κάλυψης και πλαγίων αποστάσεων,δεν σε απασχολεί,καθώς εσύ επέλεξες τον συντελεστή υπολογισμού για το "ΟΧΙ" βάσει Νόμου,και προχωράς παρακάτω....Εύχομαι να βοήθησα κάπως. @mikehellas -Προσωπική μου γνώμη,καμία σχέση με Δ ή δ.Έχω ένα νόμιμο περίγραμμα κτιρίου της άδειας και τμήμα του δεν κατασκευάστηκε,με αποτέλεσμα να... "απομακρυνθεί" από το δ=0.Το "τμήμα κτιρίου που δεν κατασκευάστηκε" μεταφράζεται ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού,καθώς δεν αντιστοιχεί σε τίποτε από τα υπόλοιπα προς υπολογισμό του άρθρου 100,άρα,μένουμε στην λοιπή παράβαση,η οποία δεν έχει να κάνει με πλάγιες αποστάσεις.Τις ξεχνάς. @maryts27-Ναι,αν εισέρχεται εντός Δ,η θέση δεν είναι νόμιμη.Ναι,αν έχεις μόνο αυτό το κτίριο στο γήπεδο σε θέση μη νόμιμη και χωρίς κοινό τόπο,πρέπει να επιλέξεις "ΟΧΙ",σύμφωνα με το Παράρτημα.Για το αν θεωρείται όλο αυθαίρετο ή όχι,αναλύω την άποψη μου στον tzankan παραπάνω.🙂
    1 point
  43. @patty -Εάν το υπόγειο βρίσκεται εντός εγκεκριμένης κάλυψης δεν θα συνυπολογιστεί για τον συντελεστή υπέρβασης κάλυψης.Στον συντελεστή υπέρβασης δόμησης θα υπολογιστεί κανονικά.Εκτός αν πρόκειται για αλλαγή χρήσης σε υπόγειο που υπήρχε στην άδεια οπότε θα μετρήσει στην δόμηση χωρίς την περιμετρική τοιχοποιία,σύμφωνα με την εγκ.2.
    1 point
  44. Σε περίπτωση απώλειας του διαγράμματος κάλυψης σε πολυκατοικία: α) Μέσω ανασύστασης φακέλου στην πολεοδόμια υποβάλλουμε νεο διαγραμμα κάλυψης για όλη την οικοδομή και μετά επ'αυτού σημειώνουμε τις αυθαίρετες κατασκευές; β) Ανευ ανασύστασης φακέλου ετοιμάζουμε για χρήση της δήλωσης Ν.4495/17 του συγκεκριμένου διαμερίσματος διάγραμμα κάλυψης για όλη την οικοδομή και μετά επ'αυτού σημειώνουμε τις αυθαίρετες κατασκευές; γ) Κάτι άλλο;
    1 point
  45. Το έχω σκεφτεί αυτό που αναφέρεις μόνο που ο αντισεισμικός κανονισμός και η σχετική απόφαση περί ΜΣΕ κάνει λόγο για σπουδαιότητα κτιρίου και όχι τμήματος συνδεδεμένης κατασκευής. Αν ήταν στατικά ανεξάρτητη κατασκευή, πχ μια αποθήκη θα μπορούσαμε να το πάμε με τη Σ1 και να το απαλλάξουμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Στην περίπτωσή μας το κτίριο είναι κατοικία και σπουδαιότητας Σ2. Άρθρο 1 Απαίτηση μελέτης στατικής επάρκειας Μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για κάθε κατασκευή που ανήκει σε μία από τις κατωτέρω περιπτώσεις, εκτός των περιπτώσεων των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 96 και κτιρίων σπουδαιότητας Σ1 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ):
    1 point
  46. Κατηγορία 3 δεν είσαι. Το ξεχνάς. Στη περίπτωσή σου πρέπει λίγο να αμολήσεις μελάνι θολώνοντας τα νερά, αν θες να το απαλλάξεις. Η μόνη περίπτωση για τα στέγαστρα είναι αυτή που αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος. θ) για αυθαίρετη προσθήκη στέγης με μεταλλικά ή ξύλινα ζευκτά ο έλεγχος περιορίζεται στον έλεγχο των δομικών στοιχείων της στέγης καθώς και στις συνδέσεις με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου φορέα, Φτιάχνεις την Τ.Ε.Σ.Ε και μεταξύ των άλλων αναφέρεις ότι δεν έχεις σχηματισμό κλειστού χώρου, ότι η κατασκευή σου είναι στατικά εξαρτημένη , εδράζεται με βύσματα μέσα στον τοίχο μέσω ξύλινης δοκού διανομής φορτίων και στη χαμηλότερη πλευρά σε υποστυλώματα, πλην όμως τα φορτία είναι πολύ μικρά και πρακτικά δεν επηρεάζουν το κυρίως κτίριο κατοικίας. Η περίπτωση μη κλειστού χώρου δεν αναφέρεται ρητά στις διατάξεις περί υποχρέωσης εκπόνησης Μ.Σ.Ε Κάνεις και ένα απλό τσεκάρισμα σε μια ξύλινη διατομή στέγης και ένα υποστύλωμα με απλοποιητικές παραδοχές (μην καθίσεις και κάνεις τρελές αναλύσεις) και τελειώνει εκεί το ζήτημα. Μηχανικοί είμαστε, εφαρμόζουμε το νόμο και με κανόνες τέχνης και επιστήμης. Δεν θα μπορούσε κανείς νόμος να συμπεριλάβει το πλήθος κατασκευαστικών συνδυασμών των ελληνικών κτιρίων.
    1 point
  47. Και στην περίπτωση που έχει απωλεσθεί το Διάγραμμα Κάλυψης από το φάκελο του αρχείου, τότε το Διάγραμμα Κάλυψης που απαιτεί ο Νόμος, τι πρέπει να περιλαμβάνει;
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.