Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/10/2021 σε όλες τις περιοχές
-
αρθρογράφησε εσύ και οι λεβέντες πάντα προσπαθούν να χαϊδέψουν ακόμα και όταν στέλνουν .... Χρόνια πολλά σε όλους .... Εδιτ ΥΓ. Ειδικά όμως χρόνια πολλά και καλά στον Δικηγόρο μας που τόσο μας τιμά με την παρουσία του και την ειδική Νομικής Φύσεως ματιά του2 points
-
Γράψε FILEDIA στην γραμμή εντολών και μετά επέλεψε το 1. Λογικά θα λυθεί το θέμα.2 points
-
ΙΑΣΟΝΑ καλημέρα. Το τι κάνει ο καθένας στον επαγγελματικό του περίγυρο δεν αφορά ένα forum μηχανικών όπως αυτό. Το forum το χρησιμοποιούμε μεταξύ μας σαν πλατφόρμα επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων. Και επειδή έχει τη μορφή forum είναι, σε σχέση με άλλα μέσα και κατά τη γνώμη μου, ευχερέστερος ο σχολιασμός και η συζήτηση. Η συγκεκριμένη συνάδελφος αρθρογραφεί όντως σε πολλά sites και έντυπα προφανώς για τους λόγους που αναφέρεις. Η αρθρογραφία ποτέ δεν έχει αντίλογο παρά μόνον με αρθρογραφία. Και δεν υπάρχει πια χρόνος ... Εδώ το άρθρο δεν μπήκε από την ίδια αλλά από διαχειριστή στα πλαίσια αναμετάδοσης σχετικών θεμάτων μηχανικού και με σκοπό την ενημέρωση των συναδέλφων για την ύπαρξή του. Η ενημέρωση αυτή θεωρώ ότι έχει περισσότερο το στόχο να τεθεί το άρθρο σε συζήτηση και σε δοκιμασία παρά τη διαφήμιση. Για το λόγο αυτό, αφού έπεσε στην αρένα με τα λιοντάρια, το σχολίασα και εγώ. Ο Δημήτρης έκανε πάσα της πάσας γιατί δεν μπορούσε να το σχολιάσει επί της ουσίας μηχανικού ... Το ίδιο θεωρώ ότι μπορούμε και πρέπει να κάνουμε όλοι αν διαφωνούμε με κάποια άποψη ώστε να είναι και ο διάλογος εποικοδομητικός. Η συνάδελφος πχ. μπορεί να απαντήσει εδώ ... δεν θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει ένα ακόμη πλούσιο θέμα με ανταλλαγή απόψεων των συναδέλφων για το θέμα της αλλαγής χρήσης ; Εκεί έξω (βλέπε ΥΔΟΜ) λέγονται ((και επιβάλλονται) σημεία και τέρατα στο θέμα αυτό.2 points
-
Το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021» εντάσσεται στα εμβληματικά έργα που επιδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βελτιώνοντας την ενεργειακή κλάση των νοικοκυριών, κατά τουλάχιστον 3 ενεργειακές κατηγορίες (πάνω από 30% Εξοικονόμηση Πρωτογενούς Ενέργειας). Η συνολική επένδυση του έργου θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά τουλάχιστον 213 ktoe ετησίως και στην ενεργειακή ανακαίνιση κατ’ ελάχιστον 105.000 κατοικιών έως το 2025. Η επένδυση περιλαμβάνει ξεχωριστά κίνητρα για τη στήριξη των φτωχών και ευάλωτων νοικοκυριών με τη μορφή αυξημένου ποσοστού επιχορηγήσεων και χωριστού προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων Ευρώ. Συμβάλλοντας, στην υλοποίηση του ΕΣΕΚ το νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021 υλοποιείται με προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου, αποσκοπώντας στην μεγιστοποίηση των ωφελειών για τους πολίτες μέσω της αύξησης των πολιτών που δύναται να λάβουν μέρος, της απλοποίησης της πιστοποίησης των παρεμβάσεων και της ενεργοποίησης της αγοράς με την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων. Έτσι, το νέο πρόγραμμα θα προσφέρει υψηλά οικονομικά και λειτουργικά οφέλη προς τα ελληνικά νοικοκυριά με ταυτόχρονη κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών. Η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το "Εξοικονομώ 2021" θα ανοίξει μετά από ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Eνέργειας. Θα βρείτε την σελίδα εδώ: https://exoikonomo2021.gov.gr/ Οδηγός Προγράμματος 1. Περιγραφή - Επιλεξιμότητα αιτήσεων (pdf) 2. Ενεργειακός στόχος - Παρεμβάσεις - Λοιπές δαπάνες (pdf) 3. Υποβολή - Αξιολόγηση - Υπαγωγή αιτήσεων (pdf) Παραρτήματα Οδηγού I Δικαιολογητικά Υποβολής Αίτησης.pdf II_ Υποδειγμα Πρακτικου Γενικής Συνέλευσης.doc III Πρόταση Παρεμβάσεων.pdf IV_Έντυπο Επιμερισμού προυπολογισμού πολυκατοικίας.pdf V_Α Δήλωση Ωφελούμενου Υποβολής Αίτησης.pdf V_Β_Δήλωση εκπροσώπου πολυκατοικίας Υποβολής Αίτησης.pdf X_ΥΔ Μή υποχρέωσης δήλωσης φορολογίας.doc XII Κριτήρια Βαθμολόγησης & Βαθμοημέρες.pdf ΙX_ΥΔ για ενισχύσεις βάσει καθεστώτος de minimis.doc1 point
-
@Pavlos33 όταν το παραστατικό δεν έχει σειρά, το σχετικό πεδίο παίρνει υποχρεωτικά την τιμή "0". Η παροχή υπηρεσιών προς ιδιώτες χαρακτηρίζεται λιανική, ενώ προς επιτηδευματίες (π.χ. μηχανικούς, κατασκευαστικές εταιρείες) χονδρική.1 point
-
Αφου τελειώσουν οι αιτήσεις και βγεί η προανάρτηση, έχεις 2 μήνες περιθώριο (αυτοί που βρίσκονται επιλέξιμοι στην αρχική προσωρινή λίστα) . Μετα βγαίνει η ανάρτηση που τότε μπορούν να γίνουν και ενστάσεις απο τους υπόλοιπους αφού μαζί καταθέσουν ΗΤΚ1 point
-
Κατά την φάση αίτησης <<6. Φωτογραφική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης των τμημάτων και επιφανειών της πολυκατοικίας στα οποία προτείνονται παρεμβάσεις. Υποβάλλονται ηλεκτρονικά κατ΄ελάχιστον πέντε (5) ηλεκτρονικά αρχεία ανά συμμετέχον διαμέρισμα μορφής .jpeg>> Την βλακεία τους αυτή που θα την ξαναπούν σε κάποιο πάνελ (χρειάζεται να δείξετε τον ηλιακό?) την έριξαν πάλι ευθύνη του μηχανικού1 point
-
1 point
-
Δώσανε λεφτα για πέταμα , για τήν βλακώδη ταυτότητα κτιρίου και μειώσανε του σύμβουλο έργου πολύ!!!! και άφησαν τα ΠΕΑ ίδια. Ολα στο βωμό της άχρηστης ταυτότητας κτιρίου. Ντροπιαστικό και απαξιωτικό ότι ενώ αφαίρεσαν και το 2ο ΠΕΑ μείωσαν και τα λεφτα του συμβούλου έργου. οι άσχετοι με την πραγματικότητα με κολλήματα χονδρά δεν επιτρέψανε πάλι την αντικατάσταση ηλιακού. Υπάρχουν τρύπιοι ηλιακοί 40 ετών και δεν επέτρεψαν την αντικατάστασή τους!!!. ΑΘΛΙΟ. Το επέτρεψαν στα παλιά κλιματιστικά. Που ξέρεις σε μερικά χρόνια ίσως τους φωτίσει ο Θεός και καταλάβουν ότι πρέπει να επιτραπούν1 point
-
1 point
-
Τα κτίρια σχεδιάζονται και κατασκευάζονται βάσει διαστάσεων κτίστου (φέρον οργανισμός και τοίχοι πληρώσεως). Κατά την αποτύπωση οφείλουμε (κατά το δυνατόν) να διαχωρίσουμε τα υπόλοιπα στοιχεία (επενδύσεις, επιχρίσματα, επικαλύψεις) από τα ανωτέρω. Μην μπερδεύεσαι με αλουμίνια και κασώματα ... στην εμβαδομέτρηση χώρων το περίγραμμά σου είναι αυτό που περιλαμβάνει τα στοιχεία του φέροντα οργανισμού (κολώνες και δοκάρια) και τους εξωτερικούς τοίχους πληρώσεως. Μεταξύ ιδιοκτησίας και κοινόχρηστου χώρου, ο τοίχος προσμετράται στην ιδιοκτησία, ενώ μεταξύ ιδιοκτησιών πάει 50-50 Στη μεσοτοιχία μεταξύ πολυκατοικιών ο τοίχος μετράει μέχρι εκεί που είναι το όριο του οικοπέδου (σε ιδανικές συνθήκες 50-50) Τα ίδια ισχύουν για κατοικία ή κατάστημα ή οτιδήποτε άλλο κλειστό χώρο που εμβαδομετρούμε. *** Είναι προφανές ότι είναι δύσκολο κατά την αποτύπωση να μαντέψει κανείς πόσο είναι το πάχος των επιχρισμάτων ή πού ακριβώς έχω επένδυση ή φέρων στοιχείο, οπότε προφανώς και βοηθάει να υπάρχει εμπειρία στις αποτυπώσεις, όπως επίσης είναι καλό να συνοδεύονται και από τις ανάλογες παρατηρήσεις/σημειώσεις... π.χ. : το παρόν σχέδιο είναι ποιόν αποτύπωσης και ως εκ τούτου συμπεριλαμβάνονται τυχόν επιχρίσματα, επενδύσεις κλπ., τα οποία αφαιρέθηκαν προσεγγιστικά στην εμβαδομέτρηση των χώρων.1 point
-
1 point
-
για 2 χρονια [μειον οι 6 μηνες που περασαν μεχρι να το ξεκαθαρισουν] ισχυουν οι διαταξεις του αρθρο 401 point
-
Μη περιμένεις απάντηση από ΤΣΜΕΔΕ! (ούτε ταχυδρομικά ούτε τηλεφωνικά ούτε με επίσκεψη...) Οι οποιεσδήποτε βεβαιώσεις λαμβάνονται ηλεκτρονικά από το site του ΕΦΚΑ.1 point
-
Προσωπικά βλέπω και άλλη παράταση μέχρι να βρούμε τι ημερομηνίες θα βάζουμε στις βεβαιώσεις 😂😂😂1 point
-
Ναι αλλά τα 130.000 ενεργά μέλη δεν χορταίνουν τις οικογένειες τους με την προσωπική και επαγγελματική τελείωση , ούτε είναι όλοι Δ.Υ ώστε ότι βγάλουν μετά το μεσημέρι να είναι καθαρό κέρδος . Μιλάμε για επαγγελματίες που απαιτούν θεσμική προστασία και επομένως πρέπει να το καταλάβεις αυτό ειδάλλως θα χαθούν , εκτός εαν το επιθυμούμε ;;;. Επίσης η δική σου προσωπική τελείωση δεν κληρονομείται στον επόμενο συνάδελφο , ούτε στο επόμενο συνεργείο διότι η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους γίνεται σε χιλιετίες και οχι σε 1-2 δεκαετίες . Αυτά και από εμένα και εδώ κλείνω .1 point
-
Σηκώνω τα γάντια που πετάξατε, αν και μεγάλος για να σκύβω. Λοιπόν σχολιάζω : Γενικά, δεν τονίζεται στο άρθρο ότι αυθαίρετη είναι η αλλαγή χρήσης (α.χ.) μόνον όταν χρειάζεται άδεια (και δεν χρειάζονται όλες οι α.χ. άδεια) και αυτό μόνον από την ισχύ του ΓΟΚ85 και μετά, δηλαδή μόνο μετά το 1986. Ότι διαβάζει ο κόσμος το δένει, δεν είναι όλοι μηχανικοί αλλά μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα σε μηχανικούς ... η εκλαϊκευση δεν είναι πάντα θεμιτή, ειδικά σε τέτοια θέματα. Ειδικά, δεν ονομάζουμε αυθαίρετη αλλαγή χρήσης την υπέρβαση δόμησης, είναι άλλου είδους αυθαιρεσία και όχι αυθαίρετη αλλαγή πολεοδομικής χρήσης. Ειδικότερα, και ανά περίπτωση : 1) Αλλαγή χρήσης αποθήκης στο υπόγειο της πολυκατοικίας. Δεν είναι αυθαίρετη α.χ. είναι απλά υπέρβαση δόμησης. 2) Αλλαγή χρήσης διαμερίσματος από κατοικία σε γραφείο. Το παράδειγμα με τους χώρους στάθμευσης είναι ατυχές γιατί οι απαιτήσεις χώρων στάθμευσης θεσπίστηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και περιοχές… Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα … Υπάρχουν αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις μετά το 1986 μόνο από τον προϋπολογισμό τους… 3) Αλλαγή χρήσης διαμερίσματος από κατοικία σε ιατρείο, γραφείο λογιστή, μηχανικού κ.λπ. Δεν ισχύει, δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης για την κατοικία του επαγγελματία αυτού, μπορεί και να μην είναι δικό του αλλά νοικιασμένο. 4) Αλλαγή χρήσης εσωτερικού εξώστη – πατάρι από βοηθητική σε κύρια χρήση. Είναι γενίκευση, δεν ισχύει σε όλα και παντού και δεν αφορά καθόλου α.χ. 5) Μετατροπή του παλιού προβλεπόμενου από τον ΓΟΚ πλυσταριού που βρίσκεται στο δώμα των πολυκατοικιών σε γκαρσονιέρα. Δεν είναι α.χ. αφορά δόμηση και δεν είναι πάντα σωστό, υπάρχει η πονηρή διάταξη στο άρθρο 87, παρ. 1.δ του ΓΟΚ73. 6) Αλλαγή του κλειστού χώρου στάθμευσης σε χώρο κατοικίας. Πάλι αφορά σε δόμηση για τις περισσότερες περιπτώσεις. 7) Ξεμπάζωμα του υπογείου και μετατροπή του υπόγειου βοηθητικού χώρου σε ισόγειο. Δόμηση … 8 ) Μετατροπή βοηθητικού χώρου υπογείου σε υπόγειο χώρο κατοικίας. Πάλι δόμηση … 9) Μετατροπή ισόγειας ανεξάρτητης αποθήκης σε κατοικία. Επιτέλους να μια α.χ. 10) Αλλαγή παλιού καλυβίου ή στάβλου που προϋφίσταται του 1955 σε χώρο κατοικίας με την προσθήκη τουαλέτας, κουζίνας και νέας διαρρύθμισης. Αν έγινε πριν το 1986, αυθαίρετες είναι μόνο οι εργασίες και όχι η ίδια η α.χ.1 point
-
Έτσι όπως είναι διατυπωμένο είναι το τοπίο θολό και μάλλον στο άρθρο δίνεται η κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί από τα ΤΠΣ και όχι αναφορικά με τα ισχύοντα ΣΧΟΟΑΠ/ ΓΠΣ. Έχουμε σχολιάσει πολλές φορές από την έναρξη ισχύος του Ν. 4759/20 ότι η παράγραφος περί συνένωσης γηπέδων, για την οποία απαιτείται το ένα να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο δεν έχει καμία λογική και μάλιστα έρχεται και σε αντίθεση με την πάγια αιτιολόγηση όλων των τροπολογιών νόμων για την εκτός σχεδίου δόμηση που αφορά τον μη κατακερματισμό γης με δημιουργία μικρών γηπέδων.1 point
-
τι εννοείς; είναι ή δεν είναι; γιατί να το πάρεις στο λαιμό σου; Η τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου τεκμηριώνει κατά πόσο οι αυθαιρεσίες που διαπιστώσαμε απαιτούν ΜΣΕ ή όχι. Εσύ έχεις ένα αυθαίρετο υπόγειο ~50μ², σε άσχετη θέση από τη μελέτη και πρακτικά -σχεδόν- εκτός φορέα (μελέτης). Και μια τρύπα κ μια σκάλα. Αυτά θα μελετήσεις στην έκθεση σου κ θα αποφανθείς. Για το υπόγειο, από το 1643 δεν σε καλύπτει η περίπτωση ι του άρθρου 2 (25μ²). Επίσης δεν σε καλύπτουν επακριβώς οι περιπτώσεις ε (υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφάνειας έως αυτής του ισογείου) και ζ (υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν). Τέλος το δεξί κτίριο πλέον δεν έχει υπόγειο. Άλλο το διόροφο με υπόγειο, άλλο χωρίς, θα πρέπει να συμβουλευτείς τον στατικό σου. Η τρύπα είναι το μικρότερο σου πρόβλημα νομίζω. Επειδή με είχε απασχολήσει στο παρελθόν το μόνο σχετικό που είχα βρει ήταν η ΕΑ 1814, την επισυνάπτω. OmadApant-74_30.11.2018.pdf1 point
-
Μας ειπε οτι: - "υπαρχει υπολοιπο σδ" - θελει να το εξαντλησει "κατα πλατος" - εθεσα το θεμα και της "καθ' υψος επεκτασης", μηπως εγινε λαθος διατυπωση. - Τωρα θα γίνει η συσταση ΟΙ. ...επομενως;;;;.... Για κατα πλατος, παμε σε συσταση καθετων. σωστά;;;1 point
-
Όχι. Μπορούμε στον πίνακα να προσθέσουμε μια στήλη με μελλοντική επέκταση της επιφάνειας κάθε διαμερίσματος (εξ εμπειρίας). Το πώς θα αξιοποιήσουμε τα επί πλέον μ², εξαρτάται τόσο από τα επιτρεπόμενα σήμερα μεγέθη, όσο και από την κατασκευαστική δυνατότητα της προσθήκης σε επέκταση. Αυτό, θα πρέπει να το αναφέρουμε στη σύσταση.1 point
-
απο πού προκυπτει η "κατα πλατος επεκταση", αφου δεν εχει γινει συσταση ΟΙ και δεν υπαρχει σχετικη συμφωνια;;; Εχεις οικοπεδο 400 τμ. Εχεις σδ. 1 Εχεις χτισει τα 200 σε οικοδομη διοροφη. Θεωρητικα, χωρις πολλες λεπτομερειες εχεις εξαντλήσει 250 χιλιοστα στο ισογειο, 250 χιλιοστα στον α' οροφο και δικαιουσαι 500 χιλιοστα για την καθ' υψος επεκταση. Αν την ορισεις "κατα πλατος¨θα κανεις συσταση καθετων, ωστε να κανεις μια ανεξαρτητη οικοδομη "διπλα" στην αρχικη. .1 point
-
Άρθρο 96 - Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Οι αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1, 2 και 3 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής. Οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής, εφ’ όσον δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Οι αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης που έχουν συντελεστεί πριν από την 28η.7.2011, μπορούν να δηλωθούν και να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος εφόσον δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 89. Οι παραπάνω κατασκευές και χρήσεις υπάγονται σε πέντε (5) κατηγορίες ως εξής : α) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 : Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης, κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, που υφίστανται πριν από το έτος 1975 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από τις 9.6.1975 με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975, τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και το χρόνο κατασκευής.1 point
-
Πάντως Θόδωρε και Δημήτρη έχετε διαφορετικές απόψεις...... Ο Θόδωρος μιλάει για βεβαιώσεις με ημερομηνία αυτοψίας και προ της 1/10, ενώ ο Δημήτρης συντάσσεται με την Συντονιστική των συμβολαιογράφων και μιλάει για 1/10 και μετά....... Καλή εβδομάδα σε όλους..............1 point
-
Καλημέρα,οι κατηγορίες αυθ/σιών που απαιτούν στατική επάρκεια,όπως και οι εξαιρέσεις από απαίτηση,ορίζονται στο ΦΕΚ 1643Β/2018,το οποίο πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά,για να δεις αν τελικά απαιτείται ή όχι.1 point
-
Καλησπέρα,η μετατόπιση θέσης κτιρίου της Κατ.3 αφορά το σύνολο του και όχι μεμονωμένους αυτοτελείς χώρους. Το υπόγειο της άδειας που δεν κατασκευάστηκε δεν αποτελεί αυθ/σια.Το υπόγειο που κατασκευάστηκε κατά παράβαση της άδειας,έχει υπέρβαση δόμησης για το τμήμα εντός αδειοδοτημένης κάλυψης,και επιπλέον υπέρβαση κάλυψης για το τμήμα που εξέχει αυτής. Η σκάλα που δημιουργήθηκε προς το αυθ/το υπόγειο έχει ήδη δηλωθεί στην πρώτη παραπάνω υπέρβαση δόμησης εντός αδειοδοτημένης κάλυψης και δεν χρειάζεται να ξαναπληρωθεί.1 point
-
@Christos Συνήθης πρακτική στα κτίσματα της δεκαετίας του '50 και παλαιότερα. Ο όμορος παραβίαζε την μεσοτοιχία, χρησιμοποιώντας τον τοίχο του γείτονα ως έδραση του δικού του. Βεβαίως, όπως κέρδιζε επιφάνεια από τον έναν διπλανό, έχανε από τον άλλον. Αυτό μπορεί να συνέβαινε σε όλο το οικοδομικό τετράγωνο. Προσωπικώς, θα σχεδίαζα τους τοίχους στα όρια του οικοπέδου -χωρίς να τα παραβιάζουν. Δεν υπάρχει ζήτημα για την βεβαίωση. Όταν -κάποτε- κατεδαφιστούν αυτά τα κτίρια, θα λυθεί και αυτό το πρόβλημα.1 point
-
@siaom Κατά την γνώμη μου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την διάταξη που αναφέρεις. Ακίνητο είναι και η ιδιοκτησία, όχι μόνο το οικόπεδο ή το κτίριο.1 point
-
@MOUGGOLIAS Άρθρο 100, παράγραφος 8: Διαφορετική διαμερισμάτωση.1 point
-
Καλησπέρα,η υπόγεια αποθήκη συμπεριλαμβάνεται στην σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών?σε ποιον ανήκει βάσει αυτής.1 point
-
Ε, λοιπόν; Ανακαλεί τις ήδη υπάρχουσες άδειες και αναστέλλει τις νέες αιτήσεις αδειοδότησης. Σωστό! Προηγούνται τα αντιπλημμυρικά έργα. Λογικό! Όταν λέμε "βαρέως τραυματισμένη φύση" αυτό ακριβώς εννοούμε. Νέες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Φυσικό επόμενο! Μα είναι δυνατόν μετά από τέτοια καταστροφή να πας χωρίς αυτές; Φαίνεται επίσης ξεκάθαρα και η προσωρινή διάρκεια των μέτρων. Μα δεν θέλει κανείς να τις αναστείλουν για πάντα. Κι αυτό το 'παμε. Ευχαριστούμε για την παράθεση, έχουν επιβεβαιωθεί ΟΛΟΙ οι συλλογισμοί που κάναμε μέχρι τώρα στο νήμα. ΟΛΟΙ όμως έτσι; Και πολύ "φοβάμαι" ότι οι αντιρρήσεις των 9 συμβούλων, παρότι έχουν να κάνουν στενά με τη νομική έννοια της "συνταγματικότητας των δραστηριοτήτων σε καμένες δασικές εκτάσεις" (παρ. 3 του άρθρου 117) και τίποτε άλλο, επιβεβαιώνονται περισσότερο ως ρεαλιστικές...1 point
-
1 point
-
Χωρίς να θέλω να επηρεάσω τη διαδικασία διαλόγου μεταξύ συναδέλφων και των υπευθύνων του προγράμματος, θα πω λίγα λόγια (μέσα από την προσωπική εμπειρία μου) στο θέμα των χρησιμοποιούμενων λογισμικών από ΠΜ. Μέχρι σήμερα στην αγορά έχουν δημιουργηθεί δύο κύριες ομάδες-κατηγορίες λογισμικού, η ομάδα εργαλείο ανάλυσης (γενικής εφαρμογής) και η ομάδα κουτί (συγκεκριμένης) παραγωγής. Η πρώτη δίνει ένα εργαλείο στον μελετητή για να διερευνήσει γρήγορα και ορθά πολλές εναλλακτικές γεωμετρίας-υλικών-παραδοχών και να δώσει τη σωστή απάντηση στη γενική της μορφή. Ανεξάρτητα από υλικό και με άπειρο πλήθος παραδοχών (κανονισμών). Το AxisVM είναι σε αυτή την ομάδα. Η δεύτερη αρχίζει σχεδόν από το τέλος και πάει αντίθετα. Με δεδομένη τη μορφή και το υλικό από άλλες μελέτες και με μερικές επιλογές παραδοχών (κανονισμών), ζητάει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ώστε να παράγει την τεκμηρίωση των δεδομένων επιλογών σύμφωνα με τα δεδομένα/κανονισμούς/καλούπια. Επομένως η στόχευση της κάθε ομάδας λογισμικού είναι δεδομένη και δεν έχω δει ακόμη περίπτωση που κάποιο πρόγραμμα άρχισε από τη μια άκρη για να φτάσει στην άλλη. Δεν γίνεται.1 point
-
Καλησπέρα Άκη-Όσες αυθαίρετες κατασκευές έχουν ολοκληρωθεί πριν τις 28-7-11,θα υπαχθούν προς ρύθμιση.Οι μετά το '11 απλά θα αναφερθούν στην Τεχνική έκθεση της ρύθμισης-όπως διαπιστώθηκαν- σημειώνοντας ότι δεν μπορούν να ρυθμιστούν λόγω ημερομηνίας ολοκλήρωσης. Για τις μετά τις 28-7-11,θα ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 94 (είτε νομιμοποιούνται με άδεια,είτε διατηρούνται,είτε κατεδαφίζονται). Το 106 αφορά αποκλειστικά νομιμοποίηση αυθ/των πριν τις 28-7-11,το 94 όλες τις ενέργειες και κυρώσεις για τα μεταγενέστερα.Συνδυασμός στο ηλεκτρονικό σύστημα δεν προβλέπεται.1 point
-
Μα εδώ άλλα γίνονται! Αντί η "κυβέρνηση" - τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία, έχουν το νόημά τους - να επισπεύδει τα δασοτεχνικά, τα αντιπλημμυρικά και τις αναδασώσεις, προωθεί την εγκατάσταση ανεμογεννητρών! Εντάξει θα μπουν δε λέω, από το 2014 το ψήνουν αλλά...Να ρωτήσω κάτι τον κο Αμυρά: Πότε πρόλαβαν και εγκρίθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών όρων που μας έλεγε ότι ήταν δύσκολο...Και πότε πρόλαβαν και τις κατέθεσαν...Έτοιμες τις είχαν; Μπα σε καλό τους. Ακόμα δεν έχει λήξει ούτε η αντιπυρική περίοδος που κάηκαν τα συγκεκριμένα δάση. Πολύ μυστήρια πράγματα γίνονται εδώ πέρα. Και σταμάτησε και ο Χαρδαβέλας τις εκπομπές με τον "Κόσμο του Ανεξήγητου". Μαζί με τη σπηλιά του Νταβέλη, το αντιτορπιλικό "Λέων" και τους 'Έψιλον" να βάλει και τις φετινές πυρκαγιές στην Ελλάδα.1 point
-
Καλησπέρα,γιατί το πιστεύεις αυτό?Ποιος θα πιστοποιήσει ότι εκτελέστηκαν οι εργασίες κατεδάφισης?1 point
-
Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.1 point
-
η παρ. 2 του άρθρου 32 Ν. 4759/20 δεν έχει τροποποιηθεί. Αναφέρεται ότι σε περιοχές που ορίζονται εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου, οι όροι δόμησης επιτρέπεται να είναι πιο ευνοϊκοί από αυτούς της παρ. 1 του ίδιου άρθρου. Δεν αναφέρει όμως ρητά ότι σε περιοχές υφιστάμενων ΓΠΣ/ ΣΧΟΟΑΠ κλπ ότι αφενός διατηρούνται οι όροι δόμησης, αφετέρου (πόσο μάλλον) να επαυξηθούν. Τηρώ επιφυλάξεις. 2. Στα γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως και εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου, αλλά εντός περιοχών στις οποίες καθορίζονται χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πο- λεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου, οι επιτρε- πόμενες χρήσεις γης πρέπει να συνάδουν με τα χωρικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τις χρήσεις γης στις περιοχές εντός σχεδίου, εντός ορίων οικισμών και εντός οργανωμένων μορφών ανάπτυξης στην ευ- ρύτερη περιοχή. Στις περιοχές αυτές η αρτιότητα και οι όροι δόμησης που ορίζονται με εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου επιτρέπεται να είναι ευ- νοϊκότεροι από τους ισχύοντες για τα γήπεδα της παρ. 1. Ειδικά ο συντελεστής δόμησης, η κάλυψη, το ύψος και ο όγκος μπορούν να ορίζονται ευνοϊκότεροι για τη δόμηση από τους αντίστοιχους όρους στα γήπεδα της παρ. 1 μέχρι 10%. Σε κάθε περίπτωση, οι όροι αυτοί δεν επι- τρέπεται να είναι ευνοϊκότεροι, δηλαδή να καθιστούν ευχερέστερη τη δόμηση, σε σχέση προς τους ισχύοντες στις περιοχές εντός σχεδίου, εντός ορίων οικισμών και εντός οργανωμένων μορφών ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή ή να οδηγούν στην εν τοις πράγμασι δημιουργία νέων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο.1 point
-
Κανείς δε λέει ότι ο μηχανικός έχει δίκιο ή ότι οι μηχανικοί είναι σωστοί. Τα χάλια τους τα μαύρα έχουν, άσχετοι υπάρχουν και λαμόγια και ότι θέλεις. Αποτελούν μέρος της κοινωνίας και δεν μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό από αυτή. Να ξέρεις όμως αυτή η κατάσταση διαμορφώνεται κυρίως από τους πελάτες και το κράτος/ελεγκτικούς μηχανισμούς. τι περιμένεις να σου πούμε εμείς όταν δεν ξέρουμε τι εργασία έχει κάνει ο μηχανικός. Ακόμα όμως και να ξέραμε, πάλι δεν μπορούμε να πούμε τίποτα γιατί δεν υπάρχει πλέον προκαθορισμένη αμοιβή. Επίσης δεν πληρώνεται μόνο ο χρόνος απασχόλησης αλλά και η γνώση/συμβουλές/πληροφορίες, υπογραφή κλπ. Από κει και πέρα πράττεις όπως νομίζεις. ΚΑι αν δεν μπορείτε να τα βρείτε μεταξύ σας, να πληρωθεί και κανένας άλλος επαγγελματίας (και οι δικηγόροι έχουν ψυχή......). Και μιας και ανέφερες αμοιβές, οι δικηγόροι παίρνουν κάποιο 60€/ώρα και κάποιο 150/ώρα. Οι γιατροί ξεκινούν από τα 150€/ώρα. ΚΑι οι αμοιβές αυτές είναι για επίσκεψη στα γραφεία τους, ΟΧΙ για να έρθουν σε εσένα. Ένας μηχανικός πόσα πρέπει να πάρει άραγε?......1 point
-
@kan62Σωστά!(κατ-free!)ωραιότατο! @nikos georgantas Χαρά μου, και σ ευχαριστώ κι εγώ για την ευγενική απάντηση!1 point
-
Γεια!Μπορείς πρώτα να ρωτήσεις τον ιδιοκτήτη αν έχει θεωρημένα αντίγραφα από την πολεοδομία τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι επίσημα από το αρχείο.Μετά μπορείς να ανατρέξεις σε συμβόλαιο του ιδιοκτήτη όπου στον φάκελο του συμβολαίου μπήκαν θεωρημένα αντίγραφα από την πολεοδομία.Σε κάθε περίπτωση,ο έλεγχος σου πάντως πρέπει να γίνει με αντίγραφα της άδειας (πρέπει να είσαι σίγουρος ότι προέρχονται από τον φάκελο της οικ.άδειας).😉1 point
-
Καλησπέρα!Αν εννοείς προσθήκη είναι Κατ.3 με βεβαίωση όρων δόμησης.Η προέγκριση είναι προαιρετική.😊1 point
-
Την ειρωνεία τη βλέπεις μόνο εσύ και σου την επιστρέφω. Η όλη συζήτηση αφορά το θέμα της εξάρτησης τοπογραφικού διαγράμματος ή δικτύου, επιστημονική δουλειά μεν, γνωστή από αρκετούς συναδέλφους δε. Οι αναφορές σου περί αεροτριγωνισμών - επιλύσεων διανομών - νομικής τεκμηρίωσης κλπ είναι πολύ ωραίες αλλά μόνο για εντυπωσιασμό αδαών.1 point
-
Επιεικώς απαράδεκτη τοποθέτηση. Το παρόν φόρουμ, μπορεί να έχει ως βασικό άξονα το αντικείμενο του μηχανικού, αλλά είναι ανοιχτό σε όλους. Δεν είναι μια κλειστή λέσχη ειδικού προσανατολισμού, αλλά απευθύνεται σε όποιον αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα. Και φροντίζει για τη διαμόρφωση υγιούς τρόπου σκέψης τόσο σε συναδέλφους, όσο και σε ιδιώτες. Συνεπώς εδώ, ή συμμετοχή των μηχανικών δεν είναι "εξ οφίτσιο" δεδομένη, αλλά υπόκειται στη συμμόρφωση των κανόνων που είναι κοινοί για όλους. Τέλος, ο ενημερωμένος πολίτης είναι το βασικό συστατικό μιας υγιούς κοινωνίας υ.γ. Προτιμώ τον "ξερόλα" ιδιώτη, από τον "ξερόλα" μηχανικό. Στον πρώτο, μπορείς εύκολα να αλλάξεις αντίληψη, στο δεύτερο, ίσως όχι1 point
-
Αρκετές επιλύσεις και κατασκευές. Το δεύτερο που ρωτάς να το ερευνήσεις μόνος σου (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) όπως συνηθίζεις να λές κι εσύ.1 point
-
Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx1 point
-
#Nefeli86 Εφόσον πρόκειται για υπόγειο ανεξάρτητο χώρο πας με μειωτικό συντελεστή 0,5 Η ράμπα με αναλυτικό (δες αν είναι σε κοινόχρηστο χώρο και χρειάζεσαι συναινέσεις) #ppetros Θα μπορούσες να πεις ότι είναι διαφορετική χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης. Έλεγξε αν τα σχέδια της σύστασης συμφωνούν με την πραγματικότητα. Αν ναι δεν χρειάζεσαι συναίνεση. Με το ύψος υπάρχει ένα χάος γενικά. Ηταν που ήταν θολό στον 4178 τώρα έγινε χειρότερο. Επίσης κανείς δεν έχει καλή εικόνα της περίπτωσής σου όπως εσύ ο ίδιος. Θα σου πω κάποιες γενικές σκέψεις και ελπίζω να σε βοηθήσουν. Επί 4178 θα σου έλεγα τα εξής: Η αύξηση του εσωτερικού ύψους του υπογείου προς τα κάτω λόγω βαθύτερης εκσκαφής πήγαινε με αναλυτικό σύμφωνα με εγκύκλιο. Η "εμφάνιση" εξωτερικά υπόγειου τμηματος κτιρίου λόγω ξεμπαζώματος πήγαινε επίσης με αναλυτικό. Η αύξηση του ύψους ή η θεμελίωση σε υψηλότερη στάθμη πήγαινε με υπέρβαση ύψους. Τώρα στον 4495 λέει ότι χρεώνουμε υπέρβαση ύψους μόνο όταν παραβιάζεται το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ενώ αν έχεις μεν υπέρβαση ύψους αλλά είσαι εντός του επιτρεπόμενου της περιοχής το υπολογίζεις με αναλυτικό. Τώρα βεβαια πως ακριβώς θα το ελέγξεις αυτό όταν εξετάζεις ιδιοκτησία ενός ορόφου; Θα το πας αναλογικά; Θα ελέξεις το ύψος όλου του κτιρίου. Κανεις δεν ξέρει. (Η αν ξέρει ας το πει και σε μένα) #anpap Κατά τη γνώμη μου εφόσον έχεις αλλαγή χρήσης του υπογείου θα πρέπει να υπολογίσεις όλα τα τετραγωνικά. Αν ο χώρος δεν είναι πλέον υπόγειο χωρίς μειωτικό. Αν παραμένει υπόγειο ανεξάρτητο όμως μειωτικός 0,5 Αν είναι υπόγειο όχι αυτοτελές μειωτικός 0,3 #leftkox Έχω εξηγήσει και αλλού ότι οι συντελεστές που χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων δεν ταυτίζονται με τους συντελεστές που χρησιμοποιούν οι λογιστές στα Ε9 και με βάση τους οποίους υπολογίζονται ενφια κλπ. Ο 4495 δίνει συγκεκριμένους χώρους που μάλιστα δεν τους ονομάζει βοηθητικούς αλλά λέει ότι υπολογίζονται με μειωτικό συντελεστή. Συγκεκριμένα λέει ξεκάθαρα στο παράρτημα ότι χρησιμοποιείται: -Μειωτικός συντελεστής 0,3 σε πατάρια, σοφίτες και λειτουργικά εξαρτημένα υπόγεια -Μειωτικός συντελεστής 0,5 σε ανεξάρτητα υπόγεια. Αυτό είναι ανεξάρτητο από τη χρήση και μπορεί να διαφέρει από το πως δηλώνεται ο χώρος φορολογικά. πχ1. Αν έχεις μια ισόγεια αποθήκη 100τμ σύμφωνα με τον Ν.4495 δεν δικαιούσαι μειωτικό συντελεστή. Στο Ε9 σου όμως μπορεί να δηλώνεται ως βοηθητικός χώρος. πχ2. Αν έχεις μια κατοικία στο υπόγειο σύμφωνα με τον Ν.4495 δικαιούσαι μειωτικό συντελεστή 0,5. Εφόσον όμως πρόκειται για κατοικία, στο Ε9 σου θα δηλωθεί ως κύριος χώρος. Στην δική σου περίπτωση όπως μας την περιγράφεις έχεις εναν χώρο ο οποίος βρίσκεται σε υπόγεια στάθμη και είναι ανεξάρτητος (->άρα δικαιούσαι μειωτικό συντελεστή 0,5 για την τακτοποίηση) και η χρήση του είναι αποθήκη (->άρα χωρίς να είμαι λογιστής υποθέτω ότι μπορεί να δηλωθεί ως βοηθητικός χώρος).1 point
-
Προς Roy. Ο συλλογισμός για την επικαιροποίηση αμοιβής είναι σωστός (λ τώρα χ αμοιβή τότε / λ τότε = αναθεωρημένη αμοιβή). Τώρα γενικότερα. Για να πάρει κάποιος απόφοιτος πολ. σχολής μελετητικό Α' τάξης το παίρνει εύκολα με την πάροδο 4 χρόνων από αδεια άσκησης επαγγέλματος από ΤΕΕ. Επιλέγεις δύο κατηγορίες μελετών (για πολ. μηχ. γίνεται ο συνδιασμός Στατικά ( και υδραυλικά (13) ή οδοποιία (10) ) και με αίτηση σου στην ΓΕΜ και με μία δήλωση ότι πληρείς κάποιους όρους (δεν είσαι δημ. υπάλληλος , δεν έχεις εργοληπτηκό, δεν είσαι ΔΕΠ ...κλπ και χωρίς απαίτηση πείρας) παίρνεις τα Α' Τάξης των κατηγοριών που θέλεις. Οι συνάδελφοι ΤΕ δεν παίρνουν μελετητικό παρα μόνο εργοληπτικό. Μόλις περάσουν άλλα τέσσερα χρόνια μπορείς να κάνεις αίτηση για αναβάθμιση πτυχίου. Εδω όμως πρέπει να έχεις κάνει στη τετραετία έναν όγκο μελετών, που θα αποδεικνύεται με τιμολόγια (επικυρωμένα στην χρονική στιγμή της αίτηση), η εμπειρία στο αντικείμενο. Τα ύψη των ποσών σήμερα, από Α' σε Β' και από Β' σε Γ', δεν τα γνωρίζω. Πολλές φορές η επιτροπές για τις αναβαθμήσεις πτυχίων δέχονται και τιμολόγια από ιδιωτικές μελέτες. Αυτό είναι πάλι ένα όφελος των πολ. μηχανικών, για την 8 κατηγορία, που μπορούν να κάνουν και ιδιωτικές μελέτες καλοπληρωμένες και να μετρούν στην εμπειρία. Για να κάνεις μελέτη με απ΄ευθεία ανάθεση σε δήμο πρέπει η μελέτη να είναι μαξ. το 1/ 3 της τιμής του Α' τάξης πτυχίου δηλ έως 12000 Ε περίπου. Αν η δουλειά είναι μεγαλύτερη αυτό πάει ....περίπατο. Δικαίωμα στην απ΄ευθείας ανάθεση έχουν το Α' και Β' τάξης . Το Α' παίρνει μελέτη στον νομό, το Β' στην περιφέρεια και το Γ' σε όλη την Ελλάδα.1 point
-
Συγνώμη, αλλά νομίζω πως αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ μηχανικών. Επίσης με τόση έξαρση λογοκρισίας καλό θα ήταν να μπορούμε να εκφραζόμαστε και να ρωτάμε ελεύθερα ότι θέλουμε στο διαδίκτυο. Απο'κεί και πέρα όποιος δεν επιθυμεί δεν απαντάει. Εναλλακτικά θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα φόρουμ στο οποίο τα μέλη θα έχουν πρόσβαση μόνο με Αρ.Μητρώου ΤΕΕ.1 point
-
Ικανοτικό έλεγχο κόμβων δεν κάνεις όταν: 1. Επιλύεις μονώροφο ή κανονικό διώροφο χωρίς πρόβλεψη ορόφου (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 α [1]). 2. Επιλύεις με q=1.5 ή με qmax/2 (Ε.Α.Κ. 4.1.4 [5]). 3. Ικανοποιείται το παρακάτω κριτήριο: nv>0.60 (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 β [2]) και ένα από τα: i) Εάν σε κάθε όροφο, πλην του ανωτάτου, και σε μία τουλάχιστον διεύθυνση, διατίθενται εκατέρωθεν του Κ.Μ. δύο τουλάχιστον παράλληλα τοιχώματα η απόσταση των οποίων υπερβαίνει το 1/3 της αντίστοιχης διάστασης κάτοψης του στατικού συστήματος του κτιρίου και ικανοποιείται η συνθήκη nv>0.60 (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] β). ii) ρm>r (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] β). iii) MP1>r, MP2>r, δηλαδή οι δύο πρώτες σημαντικές ιδιομορφές να είναι κυρίως μεταφορικές (Ε.Α.Κ. 4.1.4.2 [3] γ). Εάν λύσεις με q=1.5 ή qmax/2 δεν απαιτείται να ικανοποιηθεί και το κριτήριο 3 (nv>0.60) για να αποφύγεις τον ικανοτικό. Άρα καλύπτεσαι. Μπορείς παρόλο που δεν πιάνεις το κριτήριο 3, δηλαδή nv>0.60, να λύσεις με q=3.5, αλλά τότε θα πρέπει να κάνεις υποχρεωτικά ικανοτικό έλεγχο κόμβων. Αυτά τουλάχιστον λένε οι κανονισμοί. Προσωπικά προσπαθώ συνήθως να βάζω τόσα τοιχία, ώστε να εξασφαλίζω nv>0.60, είτε απαιτείται είτε όχι. Λύνοντας με q=1.5 ουσιαστικά σχεδιάζεις ώστε η κατασκευή σου να παραμείνει σχεδόν ελαστική, επιδιώκοντας να έχεις πολύ λιγότερες ζημιές απ΄ότι θα παρουσίαζε μία κατασκευή λυμένη με q=3.5, όπου εκεί προβλέπεται ενεργοποίηση ελαστοπλαστικών μηχανισμών απορρόφησης της σεισμικής διέγερσης. Δηλαδή με q=1.5 το κτίριο σου μάλλον θα προκύψει πιο "σκληρό". Υπάρχει η γενική άποψη ότι: μαλακό έδαφος ---> σκληρό κτίριο σκληρό έδαφος ---> μαλακό κτίριο Άρα στη συμπεριφορά μιας κατασκευής κατά τη διάρκεια της σεισμικής διέγερσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το είδος του εδάφους. Σε κάθε περίπτωση πετυχαίνοντας nv>0.60 θα κοιμάσαι πάντα πιο ήσυχος. Αξιολογώντας λοιπόν όλους αυτούς τους παράγοντες μπορείς να καταλήξεις στην ορθότερη κάθε φορά λύση προσομοίωσης του μοντέλου σου.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-