Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.045


  4. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      857


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/10/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. αρθρογράφησε εσύ και οι λεβέντες πάντα προσπαθούν να χαϊδέψουν ακόμα και όταν στέλνουν .... Χρόνια πολλά σε όλους .... Εδιτ ΥΓ. Ειδικά όμως χρόνια πολλά και καλά στον Δικηγόρο μας που τόσο μας τιμά με την παρουσία του και την ειδική Νομικής Φύσεως ματιά του
    2 points
  2. Γράψε FILEDIA στην γραμμή εντολών και μετά επέλεψε το 1. Λογικά θα λυθεί το θέμα.
    2 points
  3. ΙΑΣΟΝΑ καλημέρα. Το τι κάνει ο καθένας στον επαγγελματικό του περίγυρο δεν αφορά ένα forum μηχανικών όπως αυτό. Το forum το χρησιμοποιούμε μεταξύ μας σαν πλατφόρμα επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων. Και επειδή έχει τη μορφή forum είναι, σε σχέση με άλλα μέσα και κατά τη γνώμη μου, ευχερέστερος ο σχολιασμός και η συζήτηση. Η συγκεκριμένη συνάδελφος αρθρογραφεί όντως σε πολλά sites και έντυπα προφανώς για τους λόγους που αναφέρεις. Η αρθρογραφία ποτέ δεν έχει αντίλογο παρά μόνον με αρθρογραφία. Και δεν υπάρχει πια χρόνος ... Εδώ το άρθρο δεν μπήκε από την ίδια αλλά από διαχειριστή στα πλαίσια αναμετάδοσης σχετικών θεμάτων μηχανικού και με σκοπό την ενημέρωση των συναδέλφων για την ύπαρξή του. Η ενημέρωση αυτή θεωρώ ότι έχει περισσότερο το στόχο να τεθεί το άρθρο σε συζήτηση και σε δοκιμασία παρά τη διαφήμιση. Για το λόγο αυτό, αφού έπεσε στην αρένα με τα λιοντάρια, το σχολίασα και εγώ. Ο Δημήτρης έκανε πάσα της πάσας γιατί δεν μπορούσε να το σχολιάσει επί της ουσίας μηχανικού ... Το ίδιο θεωρώ ότι μπορούμε και πρέπει να κάνουμε όλοι αν διαφωνούμε με κάποια άποψη ώστε να είναι και ο διάλογος εποικοδομητικός. Η συνάδελφος πχ. μπορεί να απαντήσει εδώ ... δεν θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει ένα ακόμη πλούσιο θέμα με ανταλλαγή απόψεων των συναδέλφων για το θέμα της αλλαγής χρήσης ; Εκεί έξω (βλέπε ΥΔΟΜ) λέγονται ((και επιβάλλονται) σημεία και τέρατα στο θέμα αυτό.
    2 points
  4. Καλησπέρα σας έχω μια ερώτηση.Σε περίπτωση που ένα οικόπεδο βρίσκεται εκτός σχεδίου αλλά τα οικόπεδα ακριβώς απέναντι από τον δρόμο(δρόμος μέσα σε πόλη) είναι εντός σχεδίου το οικόπεδο αυτό είναι οικοδομήσιμο?Θεωρητικά είναι μέσα στην ζώνη πόλης αφού η απόσταση του είναι 10 μέτρα από το όριο οικοδόμησης άρα μικρότερο των 500 μέτρων που λέει η νομοθεσία.Το ΦΕΚ 270 Δ 85 με την αλλαγή του νόμου δεν μου έδωσε σαφείς απαντήσεις.Τα μέτρα είναι 10 για το μήκος (πρόσοψη στον δρόμο) και 16 σε βάθος.Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
    1 point
  5. Το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021» εντάσσεται στα εμβληματικά έργα που επιδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας βελτιώνοντας την ενεργειακή κλάση των νοικοκυριών, κατά τουλάχιστον 3 ενεργειακές κατηγορίες (πάνω από 30% Εξοικονόμηση Πρωτογενούς Ενέργειας). Η συνολική επένδυση του έργου θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά τουλάχιστον 213 ktoe ετησίως και στην ενεργειακή ανακαίνιση κατ’ ελάχιστον 105.000 κατοικιών έως το 2025. Η επένδυση περιλαμβάνει ξεχωριστά κίνητρα για τη στήριξη των φτωχών και ευάλωτων νοικοκυριών με τη μορφή αυξημένου ποσοστού επιχορηγήσεων και χωριστού προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων Ευρώ. Συμβάλλοντας, στην υλοποίηση του ΕΣΕΚ το νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021 υλοποιείται με προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου, αποσκοπώντας στην μεγιστοποίηση των ωφελειών για τους πολίτες μέσω της αύξησης των πολιτών που δύναται να λάβουν μέρος, της απλοποίησης της πιστοποίησης των παρεμβάσεων και της ενεργοποίησης της αγοράς με την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων. Έτσι, το νέο πρόγραμμα θα προσφέρει υψηλά οικονομικά και λειτουργικά οφέλη προς τα ελληνικά νοικοκυριά με ταυτόχρονη κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών. Η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το "Εξοικονομώ 2021" θα ανοίξει μετά από ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Eνέργειας. Θα βρείτε την σελίδα εδώ: https://exoikonomo2021.gov.gr/ Οδηγός Προγράμματος 1. Περιγραφή - Επιλεξιμότητα αιτήσεων (pdf) 2. Ενεργειακός στόχος - Παρεμβάσεις - Λοιπές δαπάνες (pdf) 3. Υποβολή - Αξιολόγηση - Υπαγωγή αιτήσεων (pdf) Παραρτήματα Οδηγού I Δικαιολογητικά Υποβολής Αίτησης.pdf II_ Υποδειγμα Πρακτικου Γενικής Συνέλευσης.doc III Πρόταση Παρεμβάσεων.pdf IV_Έντυπο Επιμερισμού προυπολογισμού πολυκατοικίας.pdf V_Α Δήλωση Ωφελούμενου Υποβολής Αίτησης.pdf V_Β_Δήλωση εκπροσώπου πολυκατοικίας Υποβολής Αίτησης.pdf X_ΥΔ Μή υποχρέωσης δήλωσης φορολογίας.doc XII Κριτήρια Βαθμολόγησης & Βαθμοημέρες.pdf ΙX_ΥΔ για ενισχύσεις βάσει καθεστώτος de minimis.doc
    1 point
  6. Δώσανε λεφτα για πέταμα , για τήν βλακώδη ταυτότητα κτιρίου και μειώσανε του σύμβουλο έργου πολύ!!!! και άφησαν τα ΠΕΑ ίδια. Ολα στο βωμό της άχρηστης ταυτότητας κτιρίου. Ντροπιαστικό και απαξιωτικό ότι ενώ αφαίρεσαν και το 2ο ΠΕΑ μείωσαν και τα λεφτα του συμβούλου έργου. οι άσχετοι με την πραγματικότητα με κολλήματα χονδρά δεν επιτρέψανε πάλι την αντικατάσταση ηλιακού. Υπάρχουν τρύπιοι ηλιακοί 40 ετών και δεν επέτρεψαν την αντικατάστασή τους!!!. ΑΘΛΙΟ. Το επέτρεψαν στα παλιά κλιματιστικά. Που ξέρεις σε μερικά χρόνια ίσως τους φωτίσει ο Θεός και καταλάβουν ότι πρέπει να επιτραπούν
    1 point
  7. https://news.b2green.gr/11748/διαθέσιμη-προς-το-κοινό-είναι-από-σήμε Η κλήρωση του επιθεωρητή για το Β΄ ΠΕΑ παραμένει μάλλον..τη διαβούλευση την έκαναν για να μας ρίξουν στάχτη στα μάτια γιατί δεν φαίνεται να αλλάζει και κάτι από την προδημοσίευση.
    1 point
  8. Η οδός έχει χαρακτηριστεί με ΦΕΚ ως δημοτική (κυριότερη ή μοναδική); Το γήπεδο προυφίσταται συμβολαιογραφικά ως έχει πριν το 1978 και είναι τουλάχιστον 2.000 τμ; Κατά τα άλλα λόγω κατάργησης παρεκκλίσεων, ισχύει ότι αναφέρει ο Δημήτρης παραπάνω. Το γήπεδο δύναται κατ εξαίρεση να οικοδομηθεί κατόπιν προέγκρισης Ο.Α εντός διετίας από την έναρξη ισχύος του Ν. 4759. Αν στην περιοχή υπάρχει δίκτυο Νatura 2000 τότε δεν υπάρχει δυνατότητα, διότι το γήπεδο είναι μη άρτιο λόγω του Ν. 3937/11 (ελάχιστη κατά παρέκκλιση αρτιότητα 4.000 τμ και 10.000 τμ για προκύπτοντα γήπεδα μετά την 31/3/2011). Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει εάν στην περιοχή υπάρχει ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ όπου συνήθως η ελάχιστη αρτιότητα στις ζώνες χρήσεις τους, είναι 4.000 τμ.
    1 point
  9. Τα κτίρια σχεδιάζονται και κατασκευάζονται βάσει διαστάσεων κτίστου (φέρον οργανισμός και τοίχοι πληρώσεως). Κατά την αποτύπωση οφείλουμε (κατά το δυνατόν) να διαχωρίσουμε τα υπόλοιπα στοιχεία (επενδύσεις, επιχρίσματα, επικαλύψεις) από τα ανωτέρω. Μην μπερδεύεσαι με αλουμίνια και κασώματα ... στην εμβαδομέτρηση χώρων το περίγραμμά σου είναι αυτό που περιλαμβάνει τα στοιχεία του φέροντα οργανισμού (κολώνες και δοκάρια) και τους εξωτερικούς τοίχους πληρώσεως. Μεταξύ ιδιοκτησίας και κοινόχρηστου χώρου, ο τοίχος προσμετράται στην ιδιοκτησία, ενώ μεταξύ ιδιοκτησιών πάει 50-50 Στη μεσοτοιχία μεταξύ πολυκατοικιών ο τοίχος μετράει μέχρι εκεί που είναι το όριο του οικοπέδου (σε ιδανικές συνθήκες 50-50) Τα ίδια ισχύουν για κατοικία ή κατάστημα ή οτιδήποτε άλλο κλειστό χώρο που εμβαδομετρούμε. *** Είναι προφανές ότι είναι δύσκολο κατά την αποτύπωση να μαντέψει κανείς πόσο είναι το πάχος των επιχρισμάτων ή πού ακριβώς έχω επένδυση ή φέρων στοιχείο, οπότε προφανώς και βοηθάει να υπάρχει εμπειρία στις αποτυπώσεις, όπως επίσης είναι καλό να συνοδεύονται και από τις ανάλογες παρατηρήσεις/σημειώσεις... π.χ. : το παρόν σχέδιο είναι ποιόν αποτύπωσης και ως εκ τούτου συμπεριλαμβάνονται τυχόν επιχρίσματα, επενδύσεις κλπ., τα οποία αφαιρέθηκαν προσεγγιστικά στην εμβαδομέτρηση των χώρων.
    1 point
  10. Το πεδίο της εφάπαξ καταβολής στο σύστημα δηλώνεται όταν περνάς στο στάδιο Υπαγωγής. Όσο περιμένεις την Επιτροπή,εσύ έχεις την δήλωση σε "Αρχική Υποβολή" και δεν κλειδώνουν οι επιλογές πληρωμής του πελάτη.
    1 point
  11. Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια! θα μιλήσω με τον στατικό για να δω αν μπορεί να τεκμηριωθεί σωστά ή αν χρειάζεται μελέτη
    1 point
  12. για 2 χρονια [μειον οι 6 μηνες που περασαν μεχρι να το ξεκαθαρισουν] ισχυουν οι διαταξεις του αρθρο 40
    1 point
  13. Ορθά μπήκε λοιπόν το άρθρο στην αρθρογραφία από τον Engineer και ορθά το ανατοποθέτησες στα αυθαίρετα για να αρχίσει η συζήτηση. Το "καλύτερο" ήταν ο χαρακτηρισμός σου που κέντρισε τον ΙΑΣΟΝΑ αλλά όπως ορθά γράφεις είναι η άποψή σου. Το ζητούμενο όμως το χάνουμε και δεν συζητάμε επί της ουσίας του άρθρου ...
    1 point
  14. Ποιες περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κτίσματος τακτοποιούνται και ποια είναι τα πρόστιμα Η διόρθωση του Ε9, το κτηματολόγιο, η βεβαίωση νομιμότητας του μηχανικού, αλλά και η ταυτότητα του κτιρίου έφεραν στο φως πολλές αυθαιρεσίες στα ακίνητα. Εκτός από τα μη δηλούμενα για πολλά χρόνια τετραγωνικά, μεγάλος είναι και ο αριθμός των αυθαιρέτων, που αφορούν στην παράνομη αλλαγή χρήσης. Γράφει η Γραμματή Μπάκλατση αυτο μπηκε στο φορουμ Υποθετω οτι δεν ηθελε θεωρηθει "διαφημιση", αλλα ειναι στα πλαισια της υποχρεωσης αναφοράς της "πηγης" Ως προς την "κριτικη" επι των διαλαμβανομενων, προφανως ο καθεις δικαιουται να "παρατηρησει"/αντιτεθεί/διαφωνησει/συμφωνησει Εξ αλλου, "η συζήτηση προαγει το συζητουμενο"
    1 point
  15. Μη περιμένεις απάντηση από ΤΣΜΕΔΕ! (ούτε ταχυδρομικά ούτε τηλεφωνικά ούτε με επίσκεψη...) Οι οποιεσδήποτε βεβαιώσεις λαμβάνονται ηλεκτρονικά από το site του ΕΦΚΑ.
    1 point
  16. Προσωπικά βλέπω και άλλη παράταση μέχρι να βρούμε τι ημερομηνίες θα βάζουμε στις βεβαιώσεις 😂😂😂
    1 point
  17. όχι αναγκαστικά μπορεί να γίνει προσθήκη σε επέκταση, για να εξαντλήσει κάλυψη και δόμηση, με στατικά μεν ανεξάρτητα τμήματα (λόγω αναγκαστικού αρμού), αλλά λειτουργικά ενιαία διαμερίσματα
    1 point
  18. Έτσι όπως είναι διατυπωμένο είναι το τοπίο θολό και μάλλον στο άρθρο δίνεται η κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί από τα ΤΠΣ και όχι αναφορικά με τα ισχύοντα ΣΧΟΟΑΠ/ ΓΠΣ. Έχουμε σχολιάσει πολλές φορές από την έναρξη ισχύος του Ν. 4759/20 ότι η παράγραφος περί συνένωσης γηπέδων, για την οποία απαιτείται το ένα να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο δεν έχει καμία λογική και μάλιστα έρχεται και σε αντίθεση με την πάγια αιτιολόγηση όλων των τροπολογιών νόμων για την εκτός σχεδίου δόμηση που αφορά τον μη κατακερματισμό γης με δημιουργία μικρών γηπέδων.
    1 point
  19. τι εννοείς; είναι ή δεν είναι; γιατί να το πάρεις στο λαιμό σου; Η τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου τεκμηριώνει κατά πόσο οι αυθαιρεσίες που διαπιστώσαμε απαιτούν ΜΣΕ ή όχι. Εσύ έχεις ένα αυθαίρετο υπόγειο ~50μ², σε άσχετη θέση από τη μελέτη και πρακτικά -σχεδόν- εκτός φορέα (μελέτης). Και μια τρύπα κ μια σκάλα. Αυτά θα μελετήσεις στην έκθεση σου κ θα αποφανθείς. Για το υπόγειο, από το 1643 δεν σε καλύπτει η περίπτωση ι του άρθρου 2 (25μ²). Επίσης δεν σε καλύπτουν επακριβώς οι περιπτώσεις ε (υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφάνειας έως αυτής του ισογείου) και ζ (υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν). Τέλος το δεξί κτίριο πλέον δεν έχει υπόγειο. Άλλο το διόροφο με υπόγειο, άλλο χωρίς, θα πρέπει να συμβουλευτείς τον στατικό σου. Η τρύπα είναι το μικρότερο σου πρόβλημα νομίζω. Επειδή με είχε απασχολήσει στο παρελθόν το μόνο σχετικό που είχα βρει ήταν η ΕΑ 1814, την επισυνάπτω. OmadApant-74_30.11.2018.pdf
    1 point
  20. Δεν έχουν αφήσει φορουμ και καναλι στο youtube ρε.. Αντε και freedom24 απο βδομαδα.. Σοβαρευτείτε λιγο εδω περα….
    1 point
  21. Όχι. Μπορούμε στον πίνακα να προσθέσουμε μια στήλη με μελλοντική επέκταση της επιφάνειας κάθε διαμερίσματος (εξ εμπειρίας). Το πώς θα αξιοποιήσουμε τα επί πλέον μ², εξαρτάται τόσο από τα επιτρεπόμενα σήμερα μεγέθη, όσο και από την κατασκευαστική δυνατότητα της προσθήκης σε επέκταση. Αυτό, θα πρέπει να το αναφέρουμε στη σύσταση.
    1 point
  22. απο πού προκυπτει η "κατα πλατος επεκταση", αφου δεν εχει γινει συσταση ΟΙ και δεν υπαρχει σχετικη συμφωνια;;; Εχεις οικοπεδο 400 τμ. Εχεις σδ. 1 Εχεις χτισει τα 200 σε οικοδομη διοροφη. Θεωρητικα, χωρις πολλες λεπτομερειες εχεις εξαντλήσει 250 χιλιοστα στο ισογειο, 250 χιλιοστα στον α' οροφο και δικαιουσαι 500 χιλιοστα για την καθ' υψος επεκταση. Αν την ορισεις "κατα πλατος¨θα κανεις συσταση καθετων, ωστε να κανεις μια ανεξαρτητη οικοδομη "διπλα" στην αρχικη. .
    1 point
  23. Άρθρο 96 - Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Οι αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1, 2 και 3 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής. Οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση μετά την περαίωση της υπαγωγής, εφ’ όσον δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Οι αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης που έχουν συντελεστεί πριν από την 28η.7.2011, μπορούν να δηλωθούν και να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος εφόσον δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 89. Οι παραπάνω κατασκευές και χρήσεις υπάγονται σε πέντε (5) κατηγορίες ως εξής : α) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1 : Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης, κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, που υφίστανται πριν από το έτος 1975 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από τις 9.6.1975 με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975, τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και το χρόνο κατασκευής.
    1 point
  24. Πάντως Θόδωρε και Δημήτρη έχετε διαφορετικές απόψεις...... Ο Θόδωρος μιλάει για βεβαιώσεις με ημερομηνία αυτοψίας και προ της 1/10, ενώ ο Δημήτρης συντάσσεται με την Συντονιστική των συμβολαιογράφων και μιλάει για 1/10 και μετά....... Καλή εβδομάδα σε όλους..............
    1 point
  25. Καλημέρα,οι κατηγορίες αυθ/σιών που απαιτούν στατική επάρκεια,όπως και οι εξαιρέσεις από απαίτηση,ορίζονται στο ΦΕΚ 1643Β/2018,το οποίο πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά,για να δεις αν τελικά απαιτείται ή όχι.
    1 point
  26. @siaom Κατά την γνώμη μου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις την διάταξη που αναφέρεις. Ακίνητο είναι και η ιδιοκτησία, όχι μόνο το οικόπεδο ή το κτίριο.
    1 point
  27. @MOUGGOLIAS Άρθρο 100, παράγραφος 8: Διαφορετική διαμερισμάτωση.
    1 point
  28. Ε, λοιπόν; Ανακαλεί τις ήδη υπάρχουσες άδειες και αναστέλλει τις νέες αιτήσεις αδειοδότησης. Σωστό! Προηγούνται τα αντιπλημμυρικά έργα. Λογικό! Όταν λέμε "βαρέως τραυματισμένη φύση" αυτό ακριβώς εννοούμε. Νέες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Φυσικό επόμενο! Μα είναι δυνατόν μετά από τέτοια καταστροφή να πας χωρίς αυτές; Φαίνεται επίσης ξεκάθαρα και η προσωρινή διάρκεια των μέτρων. Μα δεν θέλει κανείς να τις αναστείλουν για πάντα. Κι αυτό το 'παμε. Ευχαριστούμε για την παράθεση, έχουν επιβεβαιωθεί ΟΛΟΙ οι συλλογισμοί που κάναμε μέχρι τώρα στο νήμα. ΟΛΟΙ όμως έτσι; Και πολύ "φοβάμαι" ότι οι αντιρρήσεις των 9 συμβούλων, παρότι έχουν να κάνουν στενά με τη νομική έννοια της "συνταγματικότητας των δραστηριοτήτων σε καμένες δασικές εκτάσεις" (παρ. 3 του άρθρου 117) και τίποτε άλλο, επιβεβαιώνονται περισσότερο ως ρεαλιστικές...
    1 point
  29. Χωρίς να θέλω να επηρεάσω τη διαδικασία διαλόγου μεταξύ συναδέλφων και των υπευθύνων του προγράμματος, θα πω λίγα λόγια (μέσα από την προσωπική εμπειρία μου) στο θέμα των χρησιμοποιούμενων λογισμικών από ΠΜ. Μέχρι σήμερα στην αγορά έχουν δημιουργηθεί δύο κύριες ομάδες-κατηγορίες λογισμικού, η ομάδα εργαλείο ανάλυσης (γενικής εφαρμογής) και η ομάδα κουτί (συγκεκριμένης) παραγωγής. Η πρώτη δίνει ένα εργαλείο στον μελετητή για να διερευνήσει γρήγορα και ορθά πολλές εναλλακτικές γεωμετρίας-υλικών-παραδοχών και να δώσει τη σωστή απάντηση στη γενική της μορφή. Ανεξάρτητα από υλικό και με άπειρο πλήθος παραδοχών (κανονισμών). Το AxisVM είναι σε αυτή την ομάδα. Η δεύτερη αρχίζει σχεδόν από το τέλος και πάει αντίθετα. Με δεδομένη τη μορφή και το υλικό από άλλες μελέτες και με μερικές επιλογές παραδοχών (κανονισμών), ζητάει μόνο τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται ώστε να παράγει την τεκμηρίωση των δεδομένων επιλογών σύμφωνα με τα δεδομένα/κανονισμούς/καλούπια. Επομένως η στόχευση της κάθε ομάδας λογισμικού είναι δεδομένη και δεν έχω δει ακόμη περίπτωση που κάποιο πρόγραμμα άρχισε από τη μια άκρη για να φτάσει στην άλλη. Δεν γίνεται.
    1 point
  30. Καλησπέρα Άκη-Όσες αυθαίρετες κατασκευές έχουν ολοκληρωθεί πριν τις 28-7-11,θα υπαχθούν προς ρύθμιση.Οι μετά το '11 απλά θα αναφερθούν στην Τεχνική έκθεση της ρύθμισης-όπως διαπιστώθηκαν- σημειώνοντας ότι δεν μπορούν να ρυθμιστούν λόγω ημερομηνίας ολοκλήρωσης. Για τις μετά τις 28-7-11,θα ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 94 (είτε νομιμοποιούνται με άδεια,είτε διατηρούνται,είτε κατεδαφίζονται). Το 106 αφορά αποκλειστικά νομιμοποίηση αυθ/των πριν τις 28-7-11,το 94 όλες τις ενέργειες και κυρώσεις για τα μεταγενέστερα.Συνδυασμός στο ηλεκτρονικό σύστημα δεν προβλέπεται.
    1 point
  31. Μα εδώ άλλα γίνονται! Αντί η "κυβέρνηση" - τα εισαγωγικά δεν είναι τυχαία, έχουν το νόημά τους - να επισπεύδει τα δασοτεχνικά, τα αντιπλημμυρικά και τις αναδασώσεις, προωθεί την εγκατάσταση ανεμογεννητρών! Εντάξει θα μπουν δε λέω, από το 2014 το ψήνουν αλλά...Να ρωτήσω κάτι τον κο Αμυρά: Πότε πρόλαβαν και εγκρίθηκαν οι μελέτες περιβαλλοντικών όρων που μας έλεγε ότι ήταν δύσκολο...Και πότε πρόλαβαν και τις κατέθεσαν...Έτοιμες τις είχαν; Μπα σε καλό τους. Ακόμα δεν έχει λήξει ούτε η αντιπυρική περίοδος που κάηκαν τα συγκεκριμένα δάση. Πολύ μυστήρια πράγματα γίνονται εδώ πέρα. Και σταμάτησε και ο Χαρδαβέλας τις εκπομπές με τον "Κόσμο του Ανεξήγητου". Μαζί με τη σπηλιά του Νταβέλη, το αντιτορπιλικό "Λέων" και τους 'Έψιλον" να βάλει και τις φετινές πυρκαγιές στην Ελλάδα.
    1 point
  32. Το άρθρο 24 του Συντάγματος, όπως διαμορφώθηκε από την Συνταγματική Βουλή του 2001, είναι σαφώς δικαιότερο από το προηγούμενο του 1975 γιατί δίνει το "δικαίωμα" σε όλους να προσφύγουν στη δικαιοσύνη εναντίον αποφάσεων του κράτους περί διαχείρισης δασικών εκτάσεων. Παραμένει όμως - και σωστά - το δικαίωμα στο κράτος να επιτρέπει παραγωγικές και άλλες δραστηριότητες μέσα σε δασικές εκτάσεις για λόγους "δημοσίου συμφέροντος". Αυτό ακριβώς το "δημόσιο συμφέρον" είναι που θέλει εξέταση, όχι μόνο ως προς τον επιστημονικό του ορισμό αλλά κυρίως προς τον ουσιαστικό του προσδιορισμό. Τι είναι δλδ αυτό το κράτος και σε ποιον λογοδοτεί και ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν και τι θέλουν τελικά. Είναι όμως άλλο το θέμα της διάθεσης μέρους υγειών δασικών εκτάσεων σε παραγωγικές δραστηριότητες για το δημόσιο συμφέρον και άλλο το θέμα της διάθεσης των ΚΑΜΕΝΩΝ δασών (βαρέως τραυματισμένης φύσης) σε παραγωγικές δραστηριότητες...για το δημόσιο συμφέρον πάλι...λέει. Αυτοί λοιπόν οι 9 σύμβουλοι του ΣΤΕ που αντιτίθενται στην διάθεση των καμένων δασικών εκτάσεων σε οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν της αναδάσωσης, ούτε βλάκες είναι, ούτε λένε για να πουν, ούτε γράφουν για να γράψουν. Και βεβαίως το πολύ ειδικό αυτό θέμα ΔΕΝ είναι λυμένο από κανένα Σύνταγμα και δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να λύνεται από οποιοδήποτε Σύνταγμα.
    1 point
  33. η παρ. 2 του άρθρου 32 Ν. 4759/20 δεν έχει τροποποιηθεί. Αναφέρεται ότι σε περιοχές που ορίζονται εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου, οι όροι δόμησης επιτρέπεται να είναι πιο ευνοϊκοί από αυτούς της παρ. 1 του ίδιου άρθρου. Δεν αναφέρει όμως ρητά ότι σε περιοχές υφιστάμενων ΓΠΣ/ ΣΧΟΟΑΠ κλπ ότι αφενός διατηρούνται οι όροι δόμησης, αφετέρου (πόσο μάλλον) να επαυξηθούν. Τηρώ επιφυλάξεις. 2. Στα γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως και εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου, αλλά εντός περιοχών στις οποίες καθορίζονται χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πο- λεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου, οι επιτρε- πόμενες χρήσεις γης πρέπει να συνάδουν με τα χωρικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά προς τις χρήσεις γης στις περιοχές εντός σχεδίου, εντός ορίων οικισμών και εντός οργανωμένων μορφών ανάπτυξης στην ευ- ρύτερη περιοχή. Στις περιοχές αυτές η αρτιότητα και οι όροι δόμησης που ορίζονται με εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου επιτρέπεται να είναι ευ- νοϊκότεροι από τους ισχύοντες για τα γήπεδα της παρ. 1. Ειδικά ο συντελεστής δόμησης, η κάλυψη, το ύψος και ο όγκος μπορούν να ορίζονται ευνοϊκότεροι για τη δόμηση από τους αντίστοιχους όρους στα γήπεδα της παρ. 1 μέχρι 10%. Σε κάθε περίπτωση, οι όροι αυτοί δεν επι- τρέπεται να είναι ευνοϊκότεροι, δηλαδή να καθιστούν ευχερέστερη τη δόμηση, σε σχέση προς τους ισχύοντες στις περιοχές εντός σχεδίου, εντός ορίων οικισμών και εντός οργανωμένων μορφών ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή ή να οδηγούν στην εν τοις πράγμασι δημιουργία νέων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο.
    1 point
  34. Από το άρθρο του κου Μενουδάκου: "Αντιθέτως, η απαγόρευση εγκατάστασης σταθμού αιολικής ενέργειας σε αναδασωτέες εκτάσεις θα δημιουργούσε ισχυρό κίνητρο εμπρησμού για όσους αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα, οι οποίοι, όπως έχει αποδειχθεί, είναι πολλοί." Δηλαδή όσοι αντιτίθενται σε τέτοιου είδους έργα είναι και εν δυνάμει εγκληματίες...Είναι, σα να λέμε, τόσο το μίσος τους για την αιολική ενέργεια που θα γινόντουσαν ακόμη και εμπρηστές προκειμένου να την αποτρέψουν. Κάτι σαν...ψυχοπαθείς. Και επιπλέον λέει, έχει αποδειχθεί (;) ότι είναι πολλοί όλοι αυτοί... Τα θερμά μου συγχαρητήρια και στον ίδιο και στην κυβέρνηση. Δεν του ζητάμε αποδείξεις γι' αυτά τα οποία ισχυρίζεται, ξέρουμε ότι είναι μάταιος ο κόπος, θέλουμε μόνο να τον πληροφορήσουμε ότι οι κύριες αντιδράσεις κατοίκων και φορέων στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών είναι σε περιοχές Natura και όχι γενικώς δασικές. Να του υπενθυμίσουμε δε ότι οι περιοχές αυτές δεν είναι απαραιτήτως δάση...
    1 point
  35. Η βεβαίωση που πρέπει να δίνουμε είναι αυτή που ο νόμος λέει και όχι αυτή που νομίζει ο καθένας. Τις είπε ο Παύλος τις λεπτομέρειες ... Να προσέξουμε και λίγο το επάγγελμα και το ρόλο μας γιατί όπως πάμε θα το διαλύσουμε με το τι πάει στον καθένα. Ας κοιτάξουμε λίγο από απόσταση γιατί διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε καμήλες.
    1 point
  36. @kan62Σωστά!(κατ-free!)ωραιότατο! @nikos georgantas Χαρά μου, και σ ευχαριστώ κι εγώ για την ευγενική απάντηση!
    1 point
  37. Γεια!Μπορείς πρώτα να ρωτήσεις τον ιδιοκτήτη αν έχει θεωρημένα αντίγραφα από την πολεοδομία τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι επίσημα από το αρχείο.Μετά μπορείς να ανατρέξεις σε συμβόλαιο του ιδιοκτήτη όπου στον φάκελο του συμβολαίου μπήκαν θεωρημένα αντίγραφα από την πολεοδομία.Σε κάθε περίπτωση,ο έλεγχος σου πάντως πρέπει να γίνει με αντίγραφα της άδειας (πρέπει να είσαι σίγουρος ότι προέρχονται από τον φάκελο της οικ.άδειας).😉
    1 point
  38. 😊Κι εγώ από τον νόμο καταλαβαίνω ότι δεν υφίσταται περιορισμός τ.μ. αλλά να είναι η κύρια κατοικία του.Εν τω μεταξύ η εγκύκλιος 2 βγήκε 18 μήνες μετά τον νόμο και υποθέτω πως πολλοί πολύτεκνοι ρύθμισαν με το ευεργετικό του νόμου πριν γίνει η συγκεκριμένη διευκρίνηση...ψηφίζω το Α.
    1 point
  39. Καλησπέρα!Αν εννοείς προσθήκη είναι Κατ.3 με βεβαίωση όρων δόμησης.Η προέγκριση είναι προαιρετική.😊
    1 point
  40. Την ειρωνεία τη βλέπεις μόνο εσύ και σου την επιστρέφω. Η όλη συζήτηση αφορά το θέμα της εξάρτησης τοπογραφικού διαγράμματος ή δικτύου, επιστημονική δουλειά μεν, γνωστή από αρκετούς συναδέλφους δε. Οι αναφορές σου περί αεροτριγωνισμών - επιλύσεων διανομών - νομικής τεκμηρίωσης κλπ είναι πολύ ωραίες αλλά μόνο για εντυπωσιασμό αδαών.
    1 point
  41. Εχετε κάνει την εξάρτηση άβατη επιστήμη, λες και είναι κάτι εξωπραγματικό, σιγά τα ωά αγαπητοί τοπογράφοι.
    1 point
  42. Επιεικώς απαράδεκτη τοποθέτηση. Το παρόν φόρουμ, μπορεί να έχει ως βασικό άξονα το αντικείμενο του μηχανικού, αλλά είναι ανοιχτό σε όλους. Δεν είναι μια κλειστή λέσχη ειδικού προσανατολισμού, αλλά απευθύνεται σε όποιον αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα. Και φροντίζει για τη διαμόρφωση υγιούς τρόπου σκέψης τόσο σε συναδέλφους, όσο και σε ιδιώτες. Συνεπώς εδώ, ή συμμετοχή των μηχανικών δεν είναι "εξ οφίτσιο" δεδομένη, αλλά υπόκειται στη συμμόρφωση των κανόνων που είναι κοινοί για όλους. Τέλος, ο ενημερωμένος πολίτης είναι το βασικό συστατικό μιας υγιούς κοινωνίας υ.γ. Προτιμώ τον "ξερόλα" ιδιώτη, από τον "ξερόλα" μηχανικό. Στον πρώτο, μπορείς εύκολα να αλλάξεις αντίληψη, στο δεύτερο, ίσως όχι
    1 point
  43. Αρκετές επιλύσεις και κατασκευές. Το δεύτερο που ρωτάς να το ερευνήσεις μόνος σου (σύμφωνα με τις γνώσεις που πιστοποιεί ο τίτλος σου) όπως συνηθίζεις να λές κι εσύ.
    1 point
  44. Κατασκευάζεται μια χαρά. Θα αγκυρώσεις τα σίδερα της δοκού Δ1 στο υποστύλωμα τουλάχιστον 1.50 μ υπό γωνία 90ο Sidero.docx
    1 point
  45. Κάνεις διατομές [1-1] π.χ. ανά 10 μ, όπου έχεις εμβαδόν υφιστάμενης κατάστασης και τελικό εμβαδόν οπότε υπολογίζεις το εμβαδόν της επίχωσης. Ο όγκος κάθε διαστήματος 10 μ προκύπτει από το ημιάθροισμα των περιβαλλόμενων διατομών επι 10 μ. Ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  46. #Nefeli86 Εφόσον πρόκειται για υπόγειο ανεξάρτητο χώρο πας με μειωτικό συντελεστή 0,5 Η ράμπα με αναλυτικό (δες αν είναι σε κοινόχρηστο χώρο και χρειάζεσαι συναινέσεις) #ppetros Θα μπορούσες να πεις ότι είναι διαφορετική χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης. Έλεγξε αν τα σχέδια της σύστασης συμφωνούν με την πραγματικότητα. Αν ναι δεν χρειάζεσαι συναίνεση. Με το ύψος υπάρχει ένα χάος γενικά. Ηταν που ήταν θολό στον 4178 τώρα έγινε χειρότερο. Επίσης κανείς δεν έχει καλή εικόνα της περίπτωσής σου όπως εσύ ο ίδιος. Θα σου πω κάποιες γενικές σκέψεις και ελπίζω να σε βοηθήσουν. Επί 4178 θα σου έλεγα τα εξής: Η αύξηση του εσωτερικού ύψους του υπογείου προς τα κάτω λόγω βαθύτερης εκσκαφής πήγαινε με αναλυτικό σύμφωνα με εγκύκλιο. Η "εμφάνιση" εξωτερικά υπόγειου τμηματος κτιρίου λόγω ξεμπαζώματος πήγαινε επίσης με αναλυτικό. Η αύξηση του ύψους ή η θεμελίωση σε υψηλότερη στάθμη πήγαινε με υπέρβαση ύψους. Τώρα στον 4495 λέει ότι χρεώνουμε υπέρβαση ύψους μόνο όταν παραβιάζεται το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ενώ αν έχεις μεν υπέρβαση ύψους αλλά είσαι εντός του επιτρεπόμενου της περιοχής το υπολογίζεις με αναλυτικό. Τώρα βεβαια πως ακριβώς θα το ελέγξεις αυτό όταν εξετάζεις ιδιοκτησία ενός ορόφου; Θα το πας αναλογικά; Θα ελέξεις το ύψος όλου του κτιρίου. Κανεις δεν ξέρει. (Η αν ξέρει ας το πει και σε μένα) #anpap Κατά τη γνώμη μου εφόσον έχεις αλλαγή χρήσης του υπογείου θα πρέπει να υπολογίσεις όλα τα τετραγωνικά. Αν ο χώρος δεν είναι πλέον υπόγειο χωρίς μειωτικό. Αν παραμένει υπόγειο ανεξάρτητο όμως μειωτικός 0,5 Αν είναι υπόγειο όχι αυτοτελές μειωτικός 0,3 #leftkox Έχω εξηγήσει και αλλού ότι οι συντελεστές που χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων δεν ταυτίζονται με τους συντελεστές που χρησιμοποιούν οι λογιστές στα Ε9 και με βάση τους οποίους υπολογίζονται ενφια κλπ. Ο 4495 δίνει συγκεκριμένους χώρους που μάλιστα δεν τους ονομάζει βοηθητικούς αλλά λέει ότι υπολογίζονται με μειωτικό συντελεστή. Συγκεκριμένα λέει ξεκάθαρα στο παράρτημα ότι χρησιμοποιείται: -Μειωτικός συντελεστής 0,3 σε πατάρια, σοφίτες και λειτουργικά εξαρτημένα υπόγεια -Μειωτικός συντελεστής 0,5 σε ανεξάρτητα υπόγεια. Αυτό είναι ανεξάρτητο από τη χρήση και μπορεί να διαφέρει από το πως δηλώνεται ο χώρος φορολογικά. πχ1. Αν έχεις μια ισόγεια αποθήκη 100τμ σύμφωνα με τον Ν.4495 δεν δικαιούσαι μειωτικό συντελεστή. Στο Ε9 σου όμως μπορεί να δηλώνεται ως βοηθητικός χώρος. πχ2. Αν έχεις μια κατοικία στο υπόγειο σύμφωνα με τον Ν.4495 δικαιούσαι μειωτικό συντελεστή 0,5. Εφόσον όμως πρόκειται για κατοικία, στο Ε9 σου θα δηλωθεί ως κύριος χώρος. Στην δική σου περίπτωση όπως μας την περιγράφεις έχεις εναν χώρο ο οποίος βρίσκεται σε υπόγεια στάθμη και είναι ανεξάρτητος (->άρα δικαιούσαι μειωτικό συντελεστή 0,5 για την τακτοποίηση) και η χρήση του είναι αποθήκη (->άρα χωρίς να είμαι λογιστής υποθέτω ότι μπορεί να δηλωθεί ως βοηθητικός χώρος).
    1 point
  47. Προς Roy. Ο συλλογισμός για την επικαιροποίηση αμοιβής είναι σωστός (λ τώρα χ αμοιβή τότε / λ τότε = αναθεωρημένη αμοιβή). Τώρα γενικότερα. Για να πάρει κάποιος απόφοιτος πολ. σχολής μελετητικό Α' τάξης το παίρνει εύκολα με την πάροδο 4 χρόνων από αδεια άσκησης επαγγέλματος από ΤΕΕ. Επιλέγεις δύο κατηγορίες μελετών (για πολ. μηχ. γίνεται ο συνδιασμός Στατικά ( και υδραυλικά (13) ή οδοποιία (10) ) και με αίτηση σου στην ΓΕΜ και με μία δήλωση ότι πληρείς κάποιους όρους (δεν είσαι δημ. υπάλληλος , δεν έχεις εργοληπτηκό, δεν είσαι ΔΕΠ ...κλπ και χωρίς απαίτηση πείρας) παίρνεις τα Α' Τάξης των κατηγοριών που θέλεις. Οι συνάδελφοι ΤΕ δεν παίρνουν μελετητικό παρα μόνο εργοληπτικό. Μόλις περάσουν άλλα τέσσερα χρόνια μπορείς να κάνεις αίτηση για αναβάθμιση πτυχίου. Εδω όμως πρέπει να έχεις κάνει στη τετραετία έναν όγκο μελετών, που θα αποδεικνύεται με τιμολόγια (επικυρωμένα στην χρονική στιγμή της αίτηση), η εμπειρία στο αντικείμενο. Τα ύψη των ποσών σήμερα, από Α' σε Β' και από Β' σε Γ', δεν τα γνωρίζω. Πολλές φορές η επιτροπές για τις αναβαθμήσεις πτυχίων δέχονται και τιμολόγια από ιδιωτικές μελέτες. Αυτό είναι πάλι ένα όφελος των πολ. μηχανικών, για την 8 κατηγορία, που μπορούν να κάνουν και ιδιωτικές μελέτες καλοπληρωμένες και να μετρούν στην εμπειρία. Για να κάνεις μελέτη με απ΄ευθεία ανάθεση σε δήμο πρέπει η μελέτη να είναι μαξ. το 1/ 3 της τιμής του Α' τάξης πτυχίου δηλ έως 12000 Ε περίπου. Αν η δουλειά είναι μεγαλύτερη αυτό πάει ....περίπατο. Δικαίωμα στην απ΄ευθείας ανάθεση έχουν το Α' και Β' τάξης . Το Α' παίρνει μελέτη στον νομό, το Β' στην περιφέρεια και το Γ' σε όλη την Ελλάδα.
    1 point
  48. Συγνώμη, αλλά νομίζω πως αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ μηχανικών. Επίσης με τόση έξαρση λογοκρισίας καλό θα ήταν να μπορούμε να εκφραζόμαστε και να ρωτάμε ελεύθερα ότι θέλουμε στο διαδίκτυο. Απο'κεί και πέρα όποιος δεν επιθυμεί δεν απαντάει. Εναλλακτικά θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα φόρουμ στο οποίο τα μέλη θα έχουν πρόσβαση μόνο με Αρ.Μητρώου ΤΕΕ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.