Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      9.045


  2. hkamp

    hkamp

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      2.676


  3. Συντεχνίας

    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      33


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.960


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Nzerman όταν το κτίριο είναι "νέο" και περνάς τις θερμογέφυρες σε κουτάκι, έχει δικαίωμα ο επιθεωρητής να <<αμφισβητήσει>> τον υπολογισμό των θερμογεφυρών από την ΜΕΑ και να τις υπολογίσει ξανά. Οταν το κτίριο είναι "παλιό" μόνο το +0,2 μπορεί να κάνει και τώρα αν την αδικεί ή όχι είναι άλλη ιστορία. Θα συμφωνήσω μαζί σου για οικονομία ότι τις αδικεί. Ας υποθέσουμε ότι υπολογίζεις το U με τον δικό σου τρόπο. Βγάζεις το U =0,3 και κάνεις την αναγωγή όπως νομίζεις (που μπορεί να είναι πιο ακριβής σαν μέθοδος) και βγάζεις το U=0,32. Μπαίνεις στο εξοικονομώ με αυτές τις καταναλώσεις και την εξοικονόμηση. Και έρχομαι εγώ σαν 2ος επιθεωρητής, εφαρμόζω την ΤΟΤΕΕ1 και βγάζω το U=0,3+0,2=0,5. Και σου τινάζω τους υπολογισμούς στον αέρα. Τι θα κάνεις; Ενσταση; Θα πεις ότι ο 2ος επιθεωρητής που εφάρμοσε την ΤΟΤΕΕ έχει κάνει λάθος; Εγώ θα πρότεινα να κάνετε όσοι ενδιαφέρεστε επίσημα ερώτηση.
    3 points
  2. Δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο στην ΤΟΤΕΕ και μόνο η πρόσθεση 0,20 είναι επιτρεπόμενη. Προφανώς για να καταλήξανε σε αυτό το νούμερο οι συντάκτες της ΤΟΤΕΕ κάνανε επαρκή στατιστικά έρευνα. Το να πάρεις ένα μέγεθος, τις θερμογέφυρες, που έχει μονάδες μέτρησης W/(mK) (για να βγάλεις απώλειες πολ/ζεις μήκος) και ένα μέγεθος, τον συντελεστή U που έχει μον. μέτρ. W/(m2K) (πολ/ζεις επιφάνειες για τις απώλειες) και να κάνεις από μόνος σου αναγωγές νομίζω ότι δεν θεωρείται αποδεκτή μέθοδος. Αν ήταν θα το αναφέρανε. Επίσης δεν υπάρχει κέλυφος χωρίς θερμογέφυρες. Υπάρχουν κατασκευαστικές λύσεις που τις μειώνουν. Από εκεί και πέρα ο καθένας είναι από μόνος του υπεύθυνος. Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι στο 2ο ΠΕΑ με την κλήρωση θα πέσει μαύρο κλάμα.
    3 points
  3. @vagias στα δύο πρώτα, ναι. Στο τρίτο, όχι. Ένα θα είναι το παράβολο γιατί μία είναι η καινούργια δήλωση. Στο τέταρτο, ναι. Οι λοιπές παραβάσεις μπορούν να ομαδοποιηθούν.
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.298 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. "Μιλώντας στο 39ο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Στ. Πέτσας ανακοίνωσε την κατάργηση της βεβαίωσης ΤΑΠ κατά τη σύνταξη συμβολαίων μεταβίβασης. " https://www.capital.gr/agora-akiniton/3611496/taxuteres-metabibaseis-akiniton-telos-sto-pistopoiitiko-tap
    1 point
  6. 2.487 downloads

    Εγκύκλιος σχετικά με την εφαρμογή των παρεκκλίσεων του 270Δ/1985 Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Αρθρον-1 του ΠΔ/24-5-85 ΦΕΚ-270/Δ/85 (Κατά παρέκκλιση αρτιότητα εκτός σχεδίου γηπέδων, αναγνώριση δημοτικών, κοινοτικών και μοναδικών οδών, αποστάσεις κτισμάτων, ελάχιστες πλάγιες αποστάσεις, τήρηση αποστάσεων από δασικές εκτάσεις).
    1 point
  7. ok είναι ένα ύψος που μπορεί να το καλύψει πέτρα με το πάχος που λες, ίσως να χρειαστούν μεταλλικά τζινέτια που θα στερεωθούν πάνω στο κτίριο και κατόπιν θα εισχωρούν στους αρμούς ανάμεσα στις πέτρες να τις κρατάνε στις θέσεις τους.
    1 point
  8. αφού δεν υπάρχει ο μαρμαρά "σου" βρες έναν μαρμαρά όσο πιο κοντά μπορείς στην περιοχή σου και κάλεσε τον για ένα μερεμέτι... Το τρίβει (αν φυσικά είναι εφικτό και έχει κατάλληλο πάχος το μάρμαρο) και του δίνει την ρήση .... ή θα κρίνει και ο ίδιος αν είναι πιο βολικό να κάνει αποκκόληση στο μάρμαρο και να το ξανατοποθετήσει δίνοντας του την αναγκαία ρήση. και επ ευκαιρία αφού βρήκες μία ατέλεια σε ένα μάρμαρο πες του να τσεκάρει και τα άλλα μπας και έχουν ανάλογο πρόβλημα όχι το εμφανές στο δικό σου το μάτι. (ή ρίξε λίγο νεράκι και μόνος σου και περίμενε να δεις που πάει)
    1 point
  9. Τώρα, από εδώ και χωρίς εικόνα, τι να πούμε; Πάντως μια γνώμη μαρμαρά δεν θα ήταν κακή ιδέα. Θα μπορούσε να εξεταστεί ίσως μια αντικατάσταση στην μαρμαροποδιά;
    1 point
  10. Χώρος απορριμμάτων σύμφωνα με άρθρο 28 ΦΕΚ-129 Α /21. δυστυχώς δεν δίνει πολλές πληροφορίες για προδιαγραφές κτλ. Δείξε ενδεικτικά σε κάποιο σημείο ενα χώρο για 4 κάδους ανακύκλωσης
    1 point
  11. https://web.tee.gr/eidisis/anakoinosi-gia-katochoys-stathmon-ergon-ape-kai-sithya-sygkrotisi-katalogoy-diplomatoychon-michanikon-gia-tin-ekdosi-vevaioseon-oloklirosis-ergasion-kai-tin-dienergeia-aytopsion-arthro-20-toy-nomoy-47/
    1 point
  12. Δεν δινει "επι πλεον" 4μηνο ο νομος Η αποδοχη με ωφελεια απογραφης, ανατρεχει στον χρονο θανατου και γινεται εντοις 4 μηνων απο τον θανατο, με δηλωση στην Γραμματεια του Δικαστηριου.. Μετα εχει 4 μηνες για να καταθεσει αιτηση στο Ειρηνοδικειο για απογραφη ...με δικαστικη αποφαση. Η καταθεση της αιτησης διακοπτει το 4μηνο [λογικο, αφου η συζητηση και η εκδοση παιρνον πολυ παραπανω], αλλά ειναι αλλου ειδους προθεσμια. Δεν θυμαμαι να ξανασυζητησαμε τις υποχρεωσεις του εξ απογραφης κληρονομου, ως προς την υποχρεωση ή οχι, προς τακτοποιηση αυθαιρεσιων της κληρονομιας. Κατα την εννοια οτι, ο εξ απογραφης κληρονομος διαχειριζεται "ιδιαν" κληρονομια, ευθυνομενος ως προς την "διατηρηση" της, υποχρεουται σε τακτοποιηση. Θελει συζητηση και ψαξμο Αλλά, στην δικη σας περιπτωση, εχουν περασει "πολλα" τετραμηνα εκτοτε... με πιθανολογηση οτι εχουν απωλεσει το εξ απογραφης δικαιωμα.. [συζητειστε με τον δικηγορο σας τα θεματα αυτα] Τεσπα τυπικα, οπως ειπε και ο παυλος, για 17 μερες ειστε εξω απο τις προθεσμιες προς τακτοποιηση. Οπότε, περιμενετε νεα ρυθμιση.
    1 point
  13. μετα από επικοινωνία με το ΤΕΕ με συμβούλευσαν τα εξής : 1) rotate 180 μοίρες για να μην πέσει η μία σφραγίδα πάνω στην άλλη 2) εκτύπωση των σφραγισμένων σχεδίων του ΣΑ σε μεγαλύτερο χαρτί για να πέσει η σφραγίδα πιο δίπλα 3) Ανέβασμα ομοίων σχεδίων χωρίς σφραγίδα και ανέβασμα υπεύθυνης δήλωσης του μηχανικού ότι τα σχέδια είναι ταυτόσημα με τα εγκεκριμένα του ΣΑ από τα παραπάνω προκύπτει η επιστημονική προσέγγιση του φορέα μας σε τέτοια θέματα. Κοινώς αντί να διορθώσουν το πρόβλημα κάνουμε μπαλαμούτι και όλα καλά...
    1 point
  14. Ο νόμος 4759/20 έλαβε ΦΕΚ στις 9/12/2020. Η τροποποίηση του Ν. 4495 για την κατηγορία 5 μέσω του άρθρου 128 του ν. 4759 αναφέρει στο τελευταίο εδάφιο ότι, ...Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Στη δική σου περίπτωση ο θάνατος έγινε1/8/2018 οπότε ακόμη και αν προσθέσεις τους 16 (4+12) μήνες πηγαίνεις 1/12/2019 Συνεπώς δεν βρίσκεσαι ένα χρόνο πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4759 (9/12/2019) για να μπορείς να υποβάλλεις δήλωση κατηγορίας 5. Οι θάνατοι που συνέβησαν μετά την ημερομηνία 9/12/2020 εμπίπτουν σην περίπτωση 1. β δηλαδή έχουν τις προθεσμίες 4+12 ή 6 από τη δημοσίευση +12 ή περίπτωση κάτοικου εξωτερικού 12+12 κλπ.
    1 point
  15. Οχι . Σε καμμια περιπτωση . Αρκει να φαινεται με σιγουρια για ποιον οικονομικο φορεα προκειται. Παρομοιες αποφασεις της ΑΕΠΠ υπαρχουν δεκαδες (κανε μια αναζητηση και θα βρεις )
    1 point
  16. Νομίζω ότ το κυρίως άρθρο που αφορά στον προβληματισμό σου είναι το 42. Και συγκεκριμένα για την αναθεώρηση στην παρ. 4 4. Αν τροποποιηθούν διαγράμματα ή η αρχιτεκτονική μελέτη ή μεταβληθούν οι λοιπές μελέτες για τις οποίες δεν επιτρέπεται η ενημέρωση της άδειας ή αν απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή λόγω προδήλου σφάλματος, η προέγκριση και η οικοδομική άδεια αναθεωρούνται κατά τη διάρκεια ισχύος τους. γράφει για τροποποίηση , η οποία μπορεί να είναι και λόγω αύξησης , αλλά και λόγω μείωσης των μεγεθών. Και έρχεται η επιβεβαίωση με την παρ. 10 όπου για την ενημέρωση γράφει: 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από τον χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, εφόσον δεν μεταβάλλονται τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης, όγκου, ύψους, οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις και ο υπολογισμός Που πάλι μιλάει για μεταβολή, η οποία επίσης μπορεί να είναι είτε λόγω αύξησης ,είτε λόγω μείωσης των μεγεθών. Εδώ να σημειώσω ότι ενδέχεται να υπάρχει μεταβολή του δ.κ. χωρίς μεταβολή κάλυψης , δόμησης και όγκου. (για παράδειγμα , κάποιες εκ των κατασκευών τού άρθρου 17 του ΝΟΚ) Αυτό είναι περίπτωση ενημέρωσης και όχι αναθεώρησης κατά την γνώμη μου.
    1 point
  17. 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε : β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025,..... ....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η προθεσμία της παρ 1 σε εξ αδιαθετου κληρονομιά είναι επιπλέον ένας χρόνος στους 4 μήνες από την ημερομηνία θανάτου, ενώ σε εκ διαθήκης κληρονομιά, ένας χρόνος επιπλέον στους 6 μήνες από την δημοσίευσή της. Πότε συντελέστηκε ο θάνατος του κληρονομούμενου και η κληρονομιά ήταν εξ αδιαθέτου ή εκ διαθήκης;
    1 point
  18. Αδέρφια μου, αλήτες, πουλιά. Λοιπόν, από ότι έχω καταλάβει: 1) Οποιαδήποτε κυματομορφή τάσης ή ρεύματος - στην ουσία το ρεύμα μας ενδιαφέρει, δηλαδή το αποτέλεσμα της τάσης - η οποία ΔΕΝ είναι ημιτονοειδής, δηλαδή οποιαδήποτε περιοδική κυματομορφή εκτός του ημιτόνου (και συνημιτόνου, τα ίδια είναι), περιέχει ανώτερες αρμονικές συνιστώσες. 2) Όταν λέμε ανώτερες αρμονικές συνιστώσες ή απλά αρμονικές συνιστώσες (το <<ανώτερες>> το χρησιμοποιούμε για να τις ξεχωρίσουμε από τη θεμελιώδη αρμονική συνιστώσα που αναλύουμε στη συνέχεια) εννοούμε ημιτονοειδείς (ναι, σωστά, ημιτονοειδείς) κυματομορφές μικρότερου πλάτους και πολλαπλάσιας συχνότητας από τη βασική συνιστώσα. 3) Όταν λέμε βασική συνιστώσα ή θεμελιώδη συνιστώσα ή όπως αλλιώς τελοσπάντων, εννοούμε την ημιτονοειδή κυματομορφή, η οποία στο μίγμα των αρμονικών συνιστωσών που απαρτίζουν την ΑΡΧΙΚΗ περιοδική μας κυματομορφή (βλ. το 4)), κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό. Π.χ. η βασική ή θεμελιώδης αρμονική συνιστώσα μιας τριγωνικής περιοδικής κυματομορφής, είναι η ημιτονοειδής κυματομορφή με συχνότητα ίδια με αυτή της τριγωνικής κυματομορφής. 4) Ο φίλος ο Fourier μας έδειξε ότι κάθε περιοδική κυματομορφή, μπορεί να αναλυθεί σε ένα άθροισμα ημιτονοειδών κυματομορφών διαφορετικού πλάτους και συχνότητας (συν μια σταθερή τιμή, ή αλλιώς συν μια DC συνιστώσα). Για να το κάνω πιο λιανό βλέπε παρακάτω φωτογραφίες: 5) Καθότι λοιπόν οι αρμονικές συνιστώσες του ρεύματος είναι μικρά επιπρόσθετα ημιτονάκια, σε πολλές χρονικές στιγμές, αυτά τα ημιτονάκια του ρεύματος, τυχαίνει να έχουν αντίθετο πρόσημο από την τάση μας και σε άλλες χρονικές στιγμές τυγχάνει να έχουν ίδιο πρόσημο με την τάση μας, με άμεσο αποτέλεσμα στην ισχύ που εγχέεται ή απορροφάται από το δίκτυο (μην ξεχνάτε πως P=V*I και πως πρέπει να υπάρχει μια συνέπεια με το πρόσημο του γινομένου V*I). Για να είμαστε πιο ακριβείς τα ημιτονάκια αυτά αυξάνουν την τιμή του RMS ρεύματος χωρίς να υπάρχει μια αντίστοιχη αύξηση στην ισχύ που καταναλώνεται ή παράγεται, αναλόγως την περίσταση. Επομένως τα ημιτονάκια αυτά, ή αλλιώς αρμονικές, συμμετέχουν άμεσα στην αναλογία ενεργού ισχύος προς τη φαινόμενη ισχύ, δηλαδή στο συντελεστή ισχύος, και για να είμαστε και ακριβείς: Σ.Ι.=(συντελεστής παραμόρφωσης λόγω αρμονικών)*cosφ και όχι απλά Σ.Ι.=cosφ. Ο συντελεστής παραμόρφωσης (distortion factor) είναι άμεσα συνδεδεμένος με το THD όπως φαίνεται στην παραχάμω εικόνα (το THD είναι ένας δείκτης που μας δείχνει πόσο τοις εκατό συμμετέχουν οι ανώτερες αρμονικές στην εκάστοτε περιοδική μας κυματομορφή, επομένως όσο μεγαλύτερο ποσοστό THD τόσο πιο πολλές ανεπιθύμητες αρμονικές έχουμε): Πηγή: https://www.ieee.li/pdf/introduction_to_power_electronics/chapter_16.pdf 6) Το THD είναι λοιπόν όπως είπαμε στο 5) ένας δείκτης αρμονικών. Ε, αυτό το THD λοιπόν, το μετράει το Fluke, το θυμάμαι από ένα εργαστήριο που είχαμε στο Πολυτεχνείο. Θα υπάρχουν και άλλες συσκευές που το μετράνε, αλλά το Fluke το μετράει. 7) Οι αρμονικές προκαλούν επίσης φαινόμενα συντονισμού (ανεπιθύμητο, θυμηθείτε τι πάθαν οι στρατιώτες με τη γέφυρα). Τα υπόλοιπα προβλήματα που προκαλούν δεν τα ξέρω και μπορεί κανείς να τα διαβάσει στην ξένη βιβλιογραφία στο διαδίκτυο. Πάντως μόνο προβλήματα δημιουργούν, οπότε πάμε στο 8). 8 ) Για να προστατευθεί κάποιος από τις αρμονικές, μπορεί να χρησιμοποιήσει φίλτρα (πυκνωτές και πηνία, δεν ξέρω περαιτέρω) στην τροφοδοσία της ευαίσθητης εγκατάστασης ή μπορεί να τοποθετήσει online ή αλλιώς double-conversion UPS για να τροφοδοτήσει τη (μικρή) ευαίσθητη εγκατάσταση γιατί το online ή αλλιώς double-conversion UPS πρώτα ανορθώνει την τάση σε DC τάση και έπειτα χρησιμοποιεί αυτή την DC τάση για να παράξει AC τάση απαλλαγμένη από αρμονικές. Σκεφτείτε το σαν το ξέπλυμα του χρήματος... Περαιτέρω πληροφορίες για τρόπους προστασίας από αρμονικές θα βρείτε στο διαδίκτυο, εγώ κουράστηκα να γράφω. Αυτά.
    1 point
  19. Επίσης λέει " πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά φύλλο συντήρησης και ρύθμισης του συστήματος θέρμανσης,". Το φύλλο συντήρησης είναι κάτι άγνωστο στην επαρχία. Σε πολλές περιοχές δεν υπάρχει καν συντηρητής που να έχει μηχάνημα μέτρησης καυσαερίων με πιστοποίηση (για την βαθμονόμηση) σε ισχύ. Την ενεργειακή επιθεώρηση την κάνουμε με βάση την αυτοψία. 1. Αν κατά την αυτοψία το ακίνητο θερμαίνεται με ηλεκτρικά σώματα, δεν είναι παράλογο να βάλουμε ότι θερμαίνεται με πετρέλαιο θέρμανσης; 2. Αν η πολυκατοικία έχει να βάλει πετρέλαιο 5 έτη, που ξέρουμε ότι λειτουργεί ο λέβητας; 3. Αν ο διαχειριστής δώσει Υ.Δ. ότι ο λέβητας έχει καταργηθεί λόγω παλαιότητας και δεν υπάρχει πρόσβαση στο λεβητοστάσιο, τι πρέπει να κάνουμε;
    1 point
  20. "Κατά την ενεργειακή επιθεώρηση δηλώνεται ως σύστημα θέρμανσης, το υφιστάμενο κεντρικό σύστημα που υπάρχει στο κτίριο εγκατεστημένο." Εγώ από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι μόνο αν έχει καταργηθεί λόγω παλαιότητας το κεντρικό σύστημα (περίπτωση β), δηλώνεις άλλο σύστημα.
    1 point
  21. Ναι υπάρχει Πας στη γραμμη της προθεσμίας που θες να παραταθεί και πατάς το πλήκτρο στο τέρμα δεξιά όπως βλέπεις την οθόνη. Σου ανοιγει παραθυράκι και περιγράφεις τους λόγους (δε θυμάμαι εάν σου δίνει 60 η 90 μέρες )
    1 point
  22. ανεβάζω σχετικό έντυπο όπως το έχω φτιάξει για ευνόητους λόγους, παραλείπονται προσωπικά δεδομένα (τελίτσες) διορθώνεις ό,τι χρειάζεται ΠΑΡ IV.docx
    1 point
  23. Πρώτα πρέπει να βρείτε το λόγο-την αιτία, στον οποίο οφείλονται αυτές οι ρωγμές. Εφόσον λοιπόν ενώ το επισκευάσατε 1-2 φορές και οι ρωγμές ξαναεμφανίστηκαν, αυτό σημαίνει ότι η αιτία συνεχίζει να υπάρχει Επομένως μη μας ζητάτε, να σας δώσουμε το φάρμακο, χωρίς να ξέρουμε την ασθένεια σας, δηλαδή φάρμακο για πάσα νόσο! Εξάλλου ακόμη και σίδερα να σας προτείνουμε να βάλετε π.χ δομικό πλέγμα, αν η αιτία συνεχίζει να υπάρχει, το αποτέλεσμα θα είναι, ο τοίχος σας να ραγίσει λίγο πιο πάνω ή λίγο πιο κάτω, ανάλογα με την δομή και τα ασθενή της σημεία.
    1 point
  24. Τότε κράτα την, αλλά μην την χρησιμοποιείς για την δραστηριότητα μηχανικού.
    1 point
  25. Ακόμα δεν λειτουργεί. Για να φτιάξουμε έναν φάκελο για το εξοικονομώ πρέπει να λειτουργούν όλα τα συστήματα: - buildingcert - Κτηματολόγιο (για την θέση στον χάρτη) - taxis (e-paravolo) - ebanking (για πληρωμή του παραβόλου) - αμοιβές ΤΕΕ (για κωδικό αμοιβής) Νομίζω είναι ώρα να οριστούν κριτήρια ποιότητας. Κατά την γνώμη μου θα έπρεπε τα συστήματα του δημοσίου να έχουν αξιοπιστία τουλάχιστον πέντε εννιάρια Διαθεσιμότητα 99.999 σημαίνει ότι το σύστημα θα είναι πεσμένο το πολύ 5.26 λεπτά το χρόνο. https://en.wikipedia.org/wiki/High_availability Αυτός ο χρόνος επί 10.000 άτομα που ενδέχεται να το χρησιμοποιούν εκείνη την στιγμή είναι σχεδόν 110 χαμένες εργατοημέρες (5,26λεπτά * 10.000 εργαζόμενοι / (60 λεπτά/ώρα * 8 ώρες/μέρα) Αυτή την στιγμή έχουμε - μια εβδομάδα πεσμένο το σύστημα - τουλάχιστον 16 ώρες την ημέρα στον υπολογιστή (ποιος πληρώνει υπερωρίες;), μήπως και μπούμε στο σύστημα - 100.000 τουλάχιστον εργαζόμενοι, ελ. επαγγελματίες και υπάλληλοι (μηχανικοί για εξοικονομώ, λογιστές, συμβολαιογράφοι) Άρα έχουν χαθεί: 1.600.000 εργατοώρες. Αν το αναγάγουμε σε 8ωρο είναι 200.000 χαμένες εργατοημέρες. Διόρθωση Υπολόγισα ανά μέρα. Την εβδομάδα είναι επί 7
    1 point
  26. Πούλα την ταμειακή μηχανή και άλλαξε λογιστή. Όχι, δεν χρειάζεται. Μπορείς να χρησιμοποιείς είτε μπλοκ ΑΠΥ είτε την εφαρμογή timologio. Στην πρώτη περίπτωση καταχωρείς τα παραστατικά στην ειδική φόρμα, ενώ στην δεύτερη τα δεδομένα διαβιβάζονται αυτόματα.
    1 point
  27. Εφόσον πρόκειται για τοιχεία δεν μιλάμε για ευθυγραμμία, αλλά για επιπεδότητα. Είναι η απόκλιση τόσο εμφανής που μπορεί να γίνει αντιληπτή με το (μη εξασκημένο) μάτι? Διότι, άλλο πράγμα "φούσκωμα" 1 εκ στα 30 μ², και άλλο στα 3. Δεν είναι εύκολο να εγκαταλείψεις μια κατασκευή, διότι η πιάτσα είναι προκατειλημμένη και συνηθίζει να "ακούει" τον ιδιοκτήτη και όχι το μηχανικό
    1 point
  28. Καλό είναι να αποφεύγονται κατασκευαστικές ακροβασίες με διάφορα "καινοτόμα" και "θαυματουργά" υλικά. Αν δεν θέλεις να έχεις δυσάρεστες εκπλήξεις, άφησε τη μελέτη θερμομόνωσης σε κάποιον έμπειρο τόσο σε μελέτες ΚΕΝΑΚ, όσο και στην εφαρμογή τους. 15 εκ. πέτρα ως επένδυση είναι πολύ. Έχεις σκεφτεί πώς θα στηριχτεί σωστά και δεν θα πέσει στο πρώτο κούνημα? Έχεις δει την εφαρμογή που προτείνεις σε άλλη οικοδομή, ή σε έπεισαν ιδιοκτήτες κλπ? Αναθεώρηση ως προς τις μελέτες, μπορείς να κάνεις μόνο κατά τη διάρκεια ισχύος της άδειας. Μετά κι εφόσον έχουν κατασκευαστεί οι τοιχοποιίες, (νομίζω πως) μπορείς να πάρεις αναθεώρηση ως προς το χρόνο ισχύος. Για πιο σίγουρα, απευθύνσου στην Υ.ΔΟΜ.
    1 point
  29. Δεν θυμάμαι πού (μπορεί και στις Ε/Α ΤΕΕ), συνάδελφος διέκρινε ως κρίσιμο έτος το 1982 (ή Δεκέμβριος του 1981 για την ακρίβεια), όπου με την μέχρι τότε νομοθεσία οι αυθαιρεσίες σε στάσιμους οικισμούς δεν όφειλαν τακτοποίηση. Τέλος πάντων δεν το έχω διερευνήσει, οπότε ας σταθούμε στο άρθρο 112. Από όσα έχω καταλάβει στις εδώ συζητήσεις, αν ο οικισμός είχε χαρακτηριστεί ως στάσιμος το 1983 και βάσει του άρθρου 112, οι μέχρι το 1983 αυθαιρεσίες δεν οφείλουν τακτοποίηση. Οι μετά το 1983 (και πριν το 2011) τακτοποιούνται με τις ευνοϊκές διατάξεις του 112. Για τις πριν το 1983 αυθαιρεσίες, μπορεί ωστόσο κάποιος -αν επιθυμεί- να τις τακτοποιήσει με την παλαιότητα τους προκειμένου να εφαρμοστούν και σε αυτές οι διατάξεις του 4495. Μπορεί να είναι πλεονασμός, αφού λογικά μπορεί έτσι και αλλιώς να ισχύει το ακόλουθο, αλλά σίγουρα εξασφαλίζουν έτσι οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση. Διαφωνεί κάποιος;
    1 point
  30. @ΜΑΡΙΑΜΑ για να έχει γίνει τακτοποίηση υπάρχουν σχέδια στα οποία βασίστηκε ο μηχανικός που την έκανε. Επομένως, υπάρχει φάκελος στην πολεοδομία. Αλλιώς πώς έγινε η τακτοποίηση; Κατ' αρχήν χρειάζεσαι φάκελο άδειας. Το αν χρειάζεται αναθεώρηση ή όχι, θα το εξετάσεις μετά.
    1 point
  31. Ίσως φανεί χρήσιμο. Παραθέτω την Ε.ΤΕ.Π για τα δημόσια έργα, στην οποία στη σελ. 13 αναφέρει τις αποκλίσεις, οι οποίες όμως ισχύουν εφόσον δεν έχουν προδιαγραφεί διαφορετικά (πχ ΕΚΩΣ 5.2). Παραθέτω προς διευκόλυνση της συζήτησης που θα ανοίξει και το κεφάλαιο 5. του ΕΚΩΣ 1501-01-04-00-00-v4.pdf 07EKOS-105,114-chapter5.pdf
    1 point
  32. Χρειάζεσαι και τα σχέδια της άδειας και της τακτοποίησης. Δεν γίνεται να μην τα πάρεις, γιατί αλλιώς δεν μπορεί να γίνει αυτοψία.
    1 point
  33. @tatiani μελέτη στατικής επάρκειας απαιτείται για τις κατασκευές που τακτοποιούνται και εξαιρούνται της κατεδάφισης. Δεν εξετάζεται η στατική επάρκεια των κατασκευών προς κατεδάφιση.
    1 point
  34. @grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.
    1 point
  35. Καλησπέρα,διάβασε την 1181-Ερωταπαντήσεις ΤΕΕ-δεν μπορώ να την ανεβάσω εδώ,η απάντηση είναι μακροσκελής.
    1 point
  36. Συνάδελφε, από τις τιμές των διαστάσεων προκύπτει ότι, ενδεχομένως, η διαφορά οφείλεται στο πάχος των περιμετρικών τοίχων. Εάν κρίνεις ότι πρέπει να γίνει υπαγωγή, εφαρμόζεται μειωτικός συντελεστής 0,50.
    1 point
  37. Οι προκαταβλητέοι φόροι έχουν μπει στη λίστα των παρακρατηθέντων. Προφανώς, αυτό δεν είναι σωστό. Οι δικηγόροι έχουν προκαταβλητέο φόρο, αλλά ακολουθούν διαφορετική διαδικασία από εμάς. Αφαιρούν το ποσό από την αμοιβή τους και εκδίδουν τιμολόγιο με καθαρή αξία ό,τι απομένει. Στο "myDATA/timologio: Οδηγίες για Δικηγόρους" μπορούμε να δούμε πως ορίζονται οι κρατήσεις που δεν μειώνουν το εισπρακτέο ποσό (19:50 – 22:10). Επίσης, καθορίζεται προκαταβλητέος φόρος (28:00 – 29:50). Στην τελική μορφή του τιμολογίου υπάρχουν πεδία για κρατήσεις και παρακρατούμενους φόρους που μειώνουν το εισπρακτέο, αλλά και δύο αντίστοιχα πεδία πληροφοριακού χαρακτήρα (39:10).
    1 point
  38. Όταν η πέργκολα εξυπηρετεί τις ανάγκες νομίμως υφισταμένου κτιρίου, επιτρέπεται να κατασκευαστεί ανεξαρτήτως αρτιότητας. Πρέπει, λοιπόν, οι ρυθμισμένες αυθαιρεσίες να έχουν εξαιρεθεί οριστικά (κατηγορίες 1 έως 4).
    1 point
  39. Το Φ.Ε.Μ είναι προκαταβλητέος φόρος και όχι παρακρατούμενος που ενυπάρχει ως υποχρέωση δήλωσης εντός του σώματος του παραστατικού. Προσωπικά, έχοντας εκδόσει αρκετές Α.Π.Υ και Τ.Π.Υ, το Φ.Ε.Μ το εκτυπώνω και το πληρώνω εκτός πλατφόρμας ΑΑΔΕ με την γνωστή διαδικασία (taxisnet κ.λ.π). Μόνο στο Τ.Π.Υ επιλέγω τον φόρο (παρακρατούμενος) δίνοντας από το μενού το "λοιποί παρακρατούμενοι φόροι" (ποσοστό 20% επί της αξίας)
    1 point
  40. Σημερα αφιερωσα την μερα μου να ξεψαχνισω την υφισταμενη νομοθεσια για τα στεγαστρα και τα προστεγασματα και κατεληξα στα παρακατω. Συμφωνα με το σημειο 79 του ΝΟΚ '' Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Επιτρέπονται, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, κάθετα στοιχεία πλήρωσης, αποκλειόμενης της δημιουργίας κλειστού χώρου. Ποστεγασμα ή στεγαστρο σε επαφη με κτιριο Αρα απο το παραπνω συμπαιρενω οτι το στεγαστρο κατ' επεκταση του κτιριου μπορει να υφισταται ( και ας εχει επαφη με την μια πλευρα του κτιριου - δλδ καταργει το παλαιοτερο '' αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης ΄΄ ) με την προυποθεση οτι θα ειναι κατασκευασμενο απο διαφορετικο υλικο. Παρακατω αφηνει και την δυνατοτητα μετα απο εγκριση του ΣΑ να εχει καθετα στοιχεια πληρωσης. Συμφωνα με το αρθρο 16 του ΝΟΚ τα στεγαστρα και τα προστεγασματα στις οψεις κτιριων χωρις να μετρουν στην δομηση και την καλυψη μπορουν να εχουν πλατος Δ/4 ή Δ/2 για οψεις καταστηματων Συμφωνα με το αρθρο 11 δεν μετρουν στην δομηση οι κατασκευες του αρθρου 16,17 και 19 με τις ελαχιστες αποστασεις που προβλεπονται σε αυτα Ομοιως το αρθρο 12 δεν μετρουν στην καλυψη οι κατασκευες του αρθρου 16,17 με τις ελαχιστες αποστασεις που προβλεπονται σε αυτα Αρα ενα στεγαστρο ή προστεγασμα σε επαφη με την οψη κτιριου κατασκευαζεται χωρις να μετρα στην δομηση και στην καλυψη , αρκει να πληρουνται οι διαστασεις Δ/4 ή Δ/2 (για καταστηματα) Βεβαια αφηνει και την δυνατοτητα σε δωματα απο υποχωρηση οροφου και εξωστες να υπερβαινουν το Δ/4 αρκει να μην προεξεχουν του πλατους του εξωστη. Το θεμα εδω ειναι αν θελω να βγαλω αδεια για στεγαστρο σε επαφη με οψη κτιριου με πλατος μεγαλυτερο του Δ/4 μπορω να την βγαλω και να το μετρησω στην δομηση και την καλυψη ή υποχρεωτικα πρεπει να θεωρηθει η/χωρος...? Αποψη μου ειναι οτι μπορω αρκει να μετρησει στην δομηση και καλυψη Στεγατρα και προστεγασματα στον ακαλυπτο Οσον αφορα τα στεγαστρα στους ακαλυπτους χωρους του οικοπεδου μπορουν κατασκευαζονται σε αποταση απο κτιριο τουλαχιστον δ/2 και συμφωνα με το αρθρο 17 δεν τιθεται περιορισμος ως προς το μεγεθος τους. Η φραση στο τελος της παρ 7 του αρθορυ 17 ''Το σύνολο των κατασκευών των περιπτώσεων α (πέργολες) και ια (στέγαστρα) της παρ. 7 του άρθρου 17, του ν. 4067/12, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εμβαδόν της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου΄΄ εχει καταργηθει Αρα με βαση τα παραπανω συμπαιρενω οτι τα στεγαστρα στους ακαλυπτους χωρους του οικοπεδου και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση διατασονται ελευθερα , χωρις περιορισμο μεγεθους. Οι μονοι περιορισμοι ειναι ως προς την θεση να ειναι δ/4 απο κτιριο και αν ειναι να εισχωρει εντος Δ τοτε εχει περιορισμο και ως προς το πλατος και ως προς το ποσο εισχωρει εντος Δ = Δ/4 Για τα προστεγασματα ισχυει οτι και για τα στεγαστρα με την προυποθεση οτι σε αυτα βαζει τον περιορισμο Δ/2 στο πλατος ( βεβαια δεν καταλαβαινω την υπαρξη προστεγασματος στον ακαλυπτο - το προστεγασμα αντιλαμβανομαι οτι παντα ειναι προεκταση σε ενα κτιριο) Για εντος προκηπιου αφηνει μονο προστεγασματα με του περιορισμους του αρθρου 16 ως προς το πλατος Τροπος εκοδσης αδειας για τα παραπανω Συμφωνα με τον 4495/2017 αρθρο 29 περ. λα '' στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012'', συμπαιρενω οτι τα παραπανω κατασκευαζονται με ΕΕΔΜΚ Το μονο που με προβληματιζει ειναι οτι με βαση ολα τα παραπανω μπορω να κατασκευασω στεγαστρο με ΕΕΔΜΚ χωρις περιορισμο μεγεθους και χωρις να μετρα σε δομηση και καλυψη σε ενα οικοπεδο ή ενα αγροτεμαχιο . Θεωρω οτι ή ειναι φωτογραφικο για καποιους ή ειναι ακραιο και δεν το εχουν καταλαβει Τελος δεν γινεται καμια αναφορα στην νομοθεσια για το υψος που πρεπει να εχει ενα στεγαστρο ελαχιστο ή μεγιστο Αναμενω να ακουσω τις γνωμες σας για την ερμηνεια μου
    1 point
  41. Ο ορισμός "πολυτελή υλικά" δεν λέει τίποτε. Μπορεί να περιλαμβάνει από χρυσές μπανιέρες και δάπεδα teak, έως πολύ καλής ποιότητας (κι αυτό συζητιέται) υλικά. Για να ξεκινήσεις σωστά (και το έχουμε γράψει εδώ πλειστάκις) θα βρείς ένα πολύ καλό μηχανικό(*) (θέλει προσοχή, διότι υπάρχουν και λακκούβες). Θα κάνεις ατέλειωτες συζητήσεις μαζί του μέχρι να καταλήξεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Και θα διαπιστώσεις, ότι στην πορεία μπορεί να αλλάξεις άποψη (καλός μηχανικός δεν είναι αυτός που κάνει ό,τι πει ο πελάτης, αλλά αυτός που δεν διστάζει να προτείνει ανατροπές). Μπορεί αυτό να σου πάρει αρκετό χρόνο, αλλά στο τέλος θα είσαι κερδισμένος διπλά. Πρώτον, διότι θα αποκτήσεις αυτό που πραγματικά θέλεις και δεύτερον, διότι θα έχεις αποκτήσει ένα καλό φίλο. Μην παρασύρεσαι από εντυπωσιακές φωτογραφίες-περιτύλιγμα. Η κάθε κατοικία θα πρέπει να είναι "δοχείο ζωής" (κατά τον αείμνηστο Άρη Κωνσταντινίδη), και όχι κουκλόσπιτο της Μπάρμπι (σύμφωνα με κείμενο συναδέλφου). (*)όχι σαν αυτούς που πλασάρει η πιάτσα του lifestyle, αλλά αυτούς που είναι πλήρως καταρτισμένοι, έντιμοι κι αξιοπρεπείς
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.