Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.430


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.104


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.098


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      25.849


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. και εμείς οι Αρχιτέκτονες έχουμε σίγουρα το δικαίωμα φυσικά. Για το ποιος έχει δικαίωμα δεν είμαι ο αρμόδιος να σου απαντήσω. Αν δεν κάνω λάθος όμως με την ειδικότητα σου το Τ.Ε.Ε. σου δίνει δικαίωμα να είσαι διαχειριστής στην πλατφόρμα του ΗΤΚ ..... κι αν δεν κάνω λάθος δεν σε περιορίζει μόνο για τα αδόμητα. Θα πρέπει να το τσεκάρεις με ΤΕΕ με Υπουργείο κλπ.... όλα τα άλλα έτσι χύμα που είναι τα "δικαιώματα" είναι απλά απόψεις πια.... Θα σου πω όμως κάτι άλλο που είναι πιο ουσία. Εγώ καθαρά με προσωπική γνώση και εμπειρία που είχα όλα αυτά τα χρόνια δεν θα είχα καμία αναστολή να φτιάξω και να υπογράψω μια ΗΤΑ. Αν μου έδινες έναν απλό απλόυστατο ηλεκτρολογικό πίνακα.... ακόμα κι αν είχα δικαίωμα να το υπογράχω δεν θα το υπέγραφα. Οπότε σου συνιστώ ξεκίνα με την γνώση σου... διότι το πιο μικρό και ασήμαντο ζήτημα σε μάτια τρίτου ή μη γνώστη μπορεί να κρύβει πολλές παγίδες.
    4 points
  2. Απόρριψη αιτήσεων ακυρώσεως απόφασης ΥΠΕΝ για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου Με τις αποφάσεις 1145-6/2022 το ΣτΕ προχώρησε στην απόρριψη αιτήσεων ακυρώσεως κατά απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας περί ανάθεσης της υλοποίησης του πληροφοριακού συστήματος «Ταυτότητα Κτιρίου» στο ΤΕΕ ελλείψει εννόμου συμφέροντος των αιτούντων. https://news.b2green.gr/19581/απόρριψη-αιτήσεων-ακυρώσεως-απόφαση υγ να υποθεσω οτι, εάν γινονταν αιτηση ακυρωσης απο "εχοντα εννομο συμφερον" πιθανον...θα ηταν διαφορετικη η κριση του ΣΕ....
    2 points
  3. Δεν φταίνε Θεόδωρε αυτοί... Εμείς φταίμε... Εμείς (με την ευρεία έννοια) που δεν παίρνουμε τα "κωλόχαρτα" που εκδίδουν και δεν τους τα τρίβουμε με ένα εξώδικο κ.λπ. στη μούρη τους... Εμείς, ανεχόμενοι τέτοιες "οδηγίες" σκάβουμε τους λάκκους μας ιδίοις χερσί!!!! Γιατί δεν τολμάμε "να κατεβάσουμε τα μολύβια" και να κάνουμε μια ωραιότατη αποχή διάρκειας έως ότου ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο...
    2 points
  4. Όχι απλά κατάντια, δεν επιτρέπεται να λέει αυτά "Ο μηχανικός δίνει στο συμβολαιογράφο και τα δύο pdf (προς έκδοση αδείας και προς ρύθμιση)." ένας φορέας μηχανικών σε μηχανικούς. Να διαβάσουν οι συνάδελφοι εκεί στο ΠΤ ΤΕΕ ποιος είναι ο κατά νόμο σκοπός της ΗΤ (άρθρο 4, ν.3843/2010) και που κατάντησε σήμερα με όμοιες οδηγίες για να εξυπηρετηθούν άλλοι. Μάλιστα δίνοντας όλες τις ευθύνες παραβίασης του νόμου στο μηχανικό προκειμένου να κάνουν οι συμβολαιογράφοι τη δουλειά τους όπως θέλουν (πάντα με ένα συμβολικό τίμημα). Και μετά κρίνουμε τον ιδιώτη που παρανομεί και δεν σέβεται τον μηχανικό ... Καλημέρα σε όλους.
    2 points
  5. Δεν έχουν απολύτως ουδεμία νόμιμη εφαρμογή καθόσον αποτελούν απλώς "συστάσεις" φορέα μη έχοντος το δικαίωμα "νομοθέτησης" και τίποτα περισσότερο!!! Κατάντια...
    2 points
  6. Ακριβώς. Φαίνεται προφανώς ότι ένας Ηλ. Μηχ. μπορεί να ανεβάσει όλα τα σχέδια της άδειας, τον πίνακα χιλιοστών και το ΠΕΑ για παράδειγμα. Να τα συντάξει (κάποια) δεν μπορεί αλλά δεν τα συντάσσει, τα συνέταξε Πολ.Μηχ. στο παρελθόν, αυτός απλά τα ανεβάζει όπως ο Πολ. Μηχ. έχει δικαίωμα να ανεβάζει τα ηλεκτρολογικά που συνέταξε πιθανώς κάποιος άλλος στο παρελθόν. Ή ας πούμε ένας Πολ. Μηχ. που δεν είναι ενεργειακός επιθεωρητής και δεν έχει δικαίωμα έκδοσης ΠΕΑ έχει δικαίωμα να ανεβάσει το ΠΕΑ που εξέδωσε άλλος μηχανικός στην ΗΤΚ. Το ερώτημα είναι αν έχει το δικαίωμα ο Ηλ. Μηχ. να φτάσει μέχρι την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας το οποίο αναφέρει ότι έλεγξε μεταξύ άλλων τις κατόψεις της άδειας και δε διαπίστωσε αυθαιρεσίες. Λογικά μπορεί γιατί και ο Πολ. Μηχ. δηλώνει για ένα κτίριο με μεγάλη ηλεκτρομηχανολογική εγκατάσταση για την οποία ενδεχομένως δεν έχει δικαίωμα σύνταξης ηλ. μελέτης ότι έλεγξε τα εγκεκριμένα σχέδια (άρα και τα ηλεκτρολογικά) και δε διαπίστωσε αυθαιρεσίες. Εξ'άλλου νομίζω μέχρι και προϊστάμενος ΥΔΟΜ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός υπάρχει οπότε σιγά ας φάμε και εμείς από την πίτα, στα χρόνια της κρίσης εξάλλου ένα σωρό Πολ. Μηχ. πηγαίναν σε σεμινάρια προγραμματισμού και μπαίναν στη δουλειά χωρίς δυσκολία (χιουμοριστική η τελευταία πρόταση μην απαντήσετε σοβαρά παρακαλώ σε αυτό το σκέλος γνωρίζω ότι υπάρχει διαφορά στα επαγγελματικά δικαιώματα)
    2 points
  7. Version 1.0

    1.562 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  8. Version v2

    1.108 downloads

    Σε ένα φύλλο εργασίας Excel 2007 η μεταγενέστερη έκδοση μπορείτε να υπολογίσετε την ισχύ σε kw/h και την παροχή σε kg/h, lit/h, USgal/h (Μπεκ καυστήρα πετρελαίου). Βάση πίεσης λειτουργίας αντλίας καυστήρα σε bar, και την ισχύ του λέβητα βάση (βαθμού απόδοσης %) σε kw/h. Η προσπάθεια αυτή είναι ερασιτεχνική είναι δωρεάν και για εκπαιδευτικούς - ψυχαγωγικούς λόγους! Εάν παρατηρήσετε τυχόν ανακρίβειες, εάν υπάρχει οποιοιδήποτε απορία η ακόμη και εάν έχετε κάποια πρόταση για βελτίωση μην διστάσετε να μου κάνετε Post. Με το παραπάνω φύλλο εργασίας μπορείτε να υπολογίσετε την πραγματική ισχύ Λέβητα - Καυστήρα, βάση αναθεωρημένης Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 20701-1. Υπολογισμός Πραγματικής Ισχύος Λέβητα - Καυστήρα με βάση το φύλλο συντήρησης. Με βάση την αναθεωρημένη Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 20701-1 η οποία άρχισε να ισχύει από 30.04.2012 με την δημοσίευση του ΦΕΚ Τεύχος Β Αρ. 1413 η πραγματική ισχύς και ο βαθμός απόδοσης ενός συστήματος Λέβητα - Καυστήρα πρέπει να λαμβάνεται από το Φύλλο συντήρησης του καυστήρα. Συγκεκριμένα στην παράγραφο 4.1.2.1 στη σελ. 90 της ΤΟΤΕΕ 20701-1 αναφέρει: «Για όλες τις υφιστάμενες μονάδες θέρμανσης χώρων λέβητα - καυστήρα ο πραγματικός βαθμός απόδοσης και η πραγματική θερμική ισχύς Pm προσδιορίζονται από την ανάλυση καυσαερίων, η οποία είναι υποχρεωτική σύμφωνα με την Κ.Υ. Α. 189533/201 και αναγράφονται στο φύλλο συντήρησης και ρύθμισης του συστήματος θέρμανσης». Ο εσωτερικός βαθμός θερμικής απόδοσης , ( αγνοώντας τις απώλειες δια ακτινοβολίας και μεταφοράς από το λέβητα ), είναι ο λόγος της ωφέλιμης αποδιδόμενης από το λέβητα θερμικής ισχύος, προς την θερμική ισχύ του καυσίμου που καταναλώνει ο καυστήρας η οποία υπολογίζεται ως το γινόμενο: [ κατανάλωση καυσίμου ] x [ κατώτερη θερμογόνος δύναμη ]. Η πραγματική ωφέλιμη θερμική ισχύς Pm του λέβητα, υπολογίζεται από το γινόμενο του εσωτερικού βαθμού θερμικής απόδοσης ngm της καύσης όπως μετρήθηκε, επί την θερμική ισχύ του καυσίμου που καταναλώνει ο καυστήρας: Pm = [ θερμική ισχύς καυσίμου που καταναλώνει ο καυστήρας ] x [ μετρούμενος βαθμός απόδοσης ]».
    1 point
  9. Όπως θα διαπιστώσετε, στα εσωτερικά υποστυλώματα, ειδικά σε κτίρια με λίγους ορόφους όπου η αξονική δύναμη προκύπτει μικρή, ο έλεγχος είναι πολύ περιοριστικός. Έκανα μια επαλήθευση στο χέρι και τα αποτελέσματα είναι αρκετά κοντά. Η μικρο-διαφορές οφείλονται στα ρ, ρmax υποθέτω. Υπάρχει ένα τυπογραφικό - πάντα εμφανίζει το σύμβολο "<" (μικρό το κακό, φαντάζομαι θα το διορθώσουν). Καλό θα ήταν να αναγράφεται και το ανηγμένο αξονικό του στύλου (υπόψιν ότι σε αντίθεση με τον έλεγχο επιφάνειας διατομής όπου λαμβάνεται η μέγιστη τιμή υπό τους σεισμικούς συνδυασμούς, σε αυτον τον έλεγχο εδώ πρέπει να λαμβάνεται η μικρότερη).
    1 point
  10. να διαβάσεις λίγο πιο πάνω τον φίλο μου ΙΑΣΟΝΑ (γεια σου φίλε) και όλα θα λυθούν αυτόματα!
    1 point
  11. Μήπως θα έπρεπε η προσθήκη αρνητικών κ' θετικών "ψήφων" να συνοδεύεται και από την εμφάνιση αυτού που τις βάζει???..... Κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει να υπάρχει η ασφάλεια (κατ' εμέ ασυδοσία) της ανωνυμίας.... Υ.Γ. Δεν συμφωνείς με κάτι???.... απόλυτα σεβαστό..... Αιτιολόγησε το όμως.....
    1 point
  12. Η απάντηση πάντως του υπουργείου στις οδηγίες του ΤΕΕ : Τέλος, επισημαίνεται ότι η ορθή τήρηση των προαναφερομένων διαδικασιών από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τα οποία έχουν και την αναλογούσα ευθύνη στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση, τόσο της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν εφ’ εξής, όσο και των συνεπειών τους, μεταξύ των οποίων αναφέρουμε ενδεικτικά την αναστολή επιβολής κυρώσεων, τη δυνατότητα μεταβίβασης, τη δυνατότητα λήψης άδειας λειτουργίας, ή την τυχόν οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. δίνεται ακριβώς κάτω από τις δικές του οδηγίες για το θέμα : Η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, τα οποία βρίσκονται εντός παραδοσιακών οικισμών, εντός παραδοσιακών τμημάτων πόλεων καθώς και εντός περιοχών που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας υπό τις διατάξεις του ν.3028/02, μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της περίπτωσης α της παρ.2 στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου και προ της υποβολής των σχετικών αιτήσεων για την εξέταση της υπαγωγής των δηλωθεισών αυθαιρέτων κατασκευών από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο, επιτροπή ή τυχόν υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ. Την υποχρέωση δε ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος, με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Υπαγωγές, η διαδικασία των οποίων έχει περαιωθεί με προγενέστερες του ν.4495/17 διατάξεις (ν.4014/2011, ν.4178/2013, κλπ), καθώς και μη ολοκληρωμένες υπαγωγές, οι οποίες ωστόσο δεν μεταφέρονται στον ν.4495/17 και θα περαιωθούν σύμφωνα με τις προγενέστερες διατάξεις και διαδικασίες, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 116 του ν.4495/17 και δεν εξετάζονται βάσει των προβλεπόμενων από την εν λόγω διάταξη διαδικασιών. Οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες δεν νομιμοποιούνται να ζητούν την εφαρμογή της νέας διαδικασίας (ν.4495/17) για τις εν λόγω πράξεις. Ακολούθως, οι ατομικές διοικητικές πράξεις που αφορούν υπαγωγές, η διαδικασία των οποίων είτε έχει περαιωθεί, είτε δύναται να περαιωθεί σύμφωνα με τις προγενέστερες του ν.4495/17 διατάξεις και εντός των προβλεπομένων από αυτές προθεσμιών που εξακολουθούν να ισχύουν, καθώς και τα σχετιζόμενα με αυτές εμπράγματα δικαιώματα, δεν χωρούν αμφισβήτηση ως προς την εγκυρότητα τους.
    1 point
  13. Διευκρινήσεις αναφορικά με τον τρόπο έκδοσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, εξέδωσε το Περιφερειακό Τμήμα Μαγνησίας του ΤΕΕ. https://news.b2green.gr/19532/ηλεκτρονική-ταυτότητα-κτιρίου-οδηγί
    1 point
  14. Ο συνάδελφος scorpylos σας τα έγραψε πολύ ωραία χτες και όντως έχετε τη δυνατότητα να μη δίνετε έγκριση για οτιδήποτε. Εσείς είστε δικαιούχος. Αν θέλετε τα σταματάτε και όλα και δεν παίρνετε καμιά επιδότηση. Ο λόγος όμως που δεν σας απάντησε φαντάζομαι κανένας πριν είναι ότι το μισό κείμενο περιέχει χαρακτηρισμούς που δεν ξέρουμε αν είναι αλήθεια ή όχι για κάποιον που μπορεί να είναι ή να μην είναι μηχανικός ή οτιδήποτε άλλο. Δεν μας αφορά. Επομένως δεν απαντήσαμε φαντάζομαι οι περισσότεροι γιατί μάλλον έπρεπε να πάτε σε φόρουμ δικηγόρων και όχι μηχανικών.. Χωρίς ιδιωτικά συμφωνητικά, με χαρακτηρισμούς ακραίους κλπ κλπ. τί να πούμε δηλαδή? Αν και νομίζω αυτό που θέλατε σας το απαντήσαμε ήδη. Καλή συνέχεια κα προσοχή σε ό,τι υπογράφετε και με ποιον συμφωνείτε από δω και περα (αν θεωρήσουμε ότι λέτε αλήθεια εσείς που δεν μας ενδιαφέρει - δεν είμαστε δικαστές). Επίσης στο παρόν φόρουμ είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες η (συντριπτική) πλειοψηφία άρα αλλωνών υποθετικές υποθέσεις δεν μας ενδιαφέρουν, όπως θα σας πουν και οι δικηγόροι οι οποίοι είναι η αλήθεια ιδιαίτερα με το περσινό εξοικονομώ έχουν ανοίξει πολλές υποθέσεις σαν τη δική σας απ' ό,τι βλέπω από την πιάτσα..
    1 point
  15. Το σύστημα προχωράει διότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν απαιτείται ΠΕΑ. Για παράδειγμα η αποθήκη δεν θέλει ΠΕΑ, το συνεργείο αυτοκινήτων επίσης δεν θέλει ΠΕΑ μπορεί όμως να έχει κάποιο χώρο γραφείων μέσα στο συνεργείο που με προϋποθέσεις θέλει ΠΕΑ.
    1 point
  16. Θα πρέπει να πας στις πράξεις και να εισάγεις την ΕΕΔΜΚ. Στις επιφάνειες θα βάλεις μηδέν. Δοκίμασέ το και πες μας αν λύθηκε το πρόβλημα.
    1 point
  17. Δεν υπάρχει επίβλεψη στη μικρή κλίμακα. Μόνο για ικριώματα.
    1 point
  18. Προφανώς το πραγματικό εμβαδόν βάσει αποτύπωσης θα έχει το νέο τοπογραφικό με το οποίο θα γίνει η συμβολαιογραφική συνένωση και θα πληρωθεί και φόρος για το μεγαλύτερο εμβαδόν από αυτό που αναγραφόταν στα παλιά συμβόλαια. Με βάση αυτό το συμβόλαιο θα πάτε μετά για έκδοση Ο.Α.
    1 point
  19. Βασίλη, δεν ανακατεύεσαι με τους άλλους. Δίνεις τη βεβαίωση αδόμητου στην έκταση αυτή και καταχωρείς στην ΗΤΚ και το οικόπεδο γιατί από ότι φαντάζομαι είσαι ο πρώτος μηχανικός του. Τα άλλα είναι θέματα του συμβολαιογράφου.
    1 point
  20. Το δ/2 δεν είπε κανένας ότι είναι πολεοδομική απαίτηση. Δείγμα καλών πολεοδομικών τρόπων για την μελλοντική καλή γειτονία είναι. Στις κάθετες, για αποφυγή θεμάτων, πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους οι συνιδιοκτήτες του όλου οικοπέδου και αυτό να αποτυπώνεται σε επίσημο χαρτί. Στις περιπτώσεις που πρέπει να δεσμευτεί το μέγιστο ύψος για ολόκληρο το οικόπεδο (όπως αυτή με χαμηλό κτήριο από τον πρώτο οικοδομούντα) το καλύτερο έγγραφο είναι η κοινή δήλωση στο ΔΚ όπου δεσμεύεται το ύψος. Ειδικά εδώ μπορεί να είναι και η επικύρωση της συμφωνίας για την τοποθέτηση του κτηρίου. Η δέσμευση του ύψους στο οικόπεδο απαιτεί πάντοτε τη δήλωση στο ΔΚ, το έχουμε ξανασυζητήσει, θα το βρώ...
    1 point
  21. Εάν δεν καταχωρηθεί ΠΕΑ και πας για οριστική καταχώρηση, την έλλειψη αυτή την εμφανίζει ως παρατήρηση και όχι ως λόγο αποτυχίας της καταχώρησης. Δηλαδή μπορείς να προχωρήσεις χωρίς ΠΕΑ. Άρα γιατί να απαιτείται να κάνουμε ΠΕΑ άμα πάει για γονική παροχή;
    1 point
  22. Ο πίνακας που ζητάει η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι αυτός που συνοδεύει τη Σύσταση Οριζοντίων Ιδιοκτησιών (και αυτό πρέπει να αναγράφεται/δηλώνεται και πάνω του με σφραγίδα/υπογραφή του/της συμβολαιογράφου που συνέταξε τη ΣΟΙ). Συνεπώς μπορείτε να ζητήσετε αντίγραφο από το αρχείο συμβολαιογράφου που συνέταξε τη ΣΟΙ
    1 point
  23. Δασικοί χάρτες: Εγκύκλιος διευκόλυνσης για την υποβολή αντιρρήσεων Στην έκδοση εγκυκλίου, με την οποία «θα καθορίζεται ότι η υποβολή αντιρρήσεων για τους δασικούς χάρτες θα γίνεται μέχρι τις 31 Μαΐου 2022 μόνο με την ηλεκτρονική αίτηση στην πλατφόρμα, χωρίς να απαιτείται να υποβληθούν δικαιολογητικά και υλικό υποστήριξης, τα οποία θα μπορούν να υποβληθούν σε μεταγενέστερο χρόνο» θα προχωρήσει άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Αυτό γνωστοποίησε σήμερα ο αρμόδιος υφυπουργός Γιώργος Αμυράς, ο οποίος, στο περιθώριο της συζήτησης στη Βουλή για τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, έγινε αποδέκτης σχετικών επισημάνσεων από πολλούς βουλευτές. Νωρίτερα, στην Ολομέλεια της Βουλής, δήλωσε ότι δεν θα δοθεί άλλη παράταση. Η τελευταία που δόθηκε ήταν για να εξισωθούν οι χρόνοι της Κρήτης με την υπόλοιπη Ελλάδα, δηλαδή καταληκτική προθεσμία για όλους είναι η 31η Μαΐου 2022. https://dasarxeio.com/2022/05/25/112549/
    1 point
  24. Ναι. Θα πρέπει όμως να ασχοληθεί οπωσδήποτε όταν θα αφαιρεί σε επίπεδο τοίχου με αφαιρούμενα λιθοσώματα. Εκεί αξίζει τον κόπο. Ειδικά αν πάρει ΣΔ με φτηνό τίμημα όγκου (το νέο κρυπτονόμισμα)...
    1 point
  25. Αυτά είναι μάλλον ξεκαθαρισμένα. Για τον ΣΔ αφαιρείται ότι υπάρχει, από κολώνα σε κολώνα, από την εξωτερική μέχρι την εσωτερική παρειά του τοίχου (θερμομόνωση, λιθοσώματα, κουφώματα) και οτιδήποτε θερμομονωτικό υπάρχει πέραν των εξωτερικών επιφανειών των δοκών και υποστυλωμάτων (θερμομόνωση ή λιθόσωμα). Επίσης αφαιρείται και η θερμομόνωση όταν βρίσκεται εντός της τοιχοποιίας. Η εμβαδομέτρηση προφανώς θα γίνεται μόνον αριθμητικά, δηλαδή : Σi (απόσταση μεταξύ υποστυλωμάτων ή ενδιάμεση σε περίπτωση διαφορετικού πάχους τοίχου)*(πάχος τοίχου εντός περιγράμματος διαστάσεων κτίστη) ή/και Σi (μήκος εσωτερικής θερμομόνωσης)*(πάχος θερμομόνωσης), όπου i οι περιμετρικοί τοίχοι του ορόφου ή τμήμα τους. Για τον υπολογισμό ΣΔ του ορόφου, το σύνολο αυτό θα αφαιρείται από το εμβαδόν του ορόφου εντός περιγράμματος του κτηρίου. Τα αξεκαθάριστα θέματα είναι πλέον τα εξής : - Αν τα λιθοσώματα πρέπει να ικανοποιούν τον ΚΕΝΑΚ μόνα τους ή μπορούν και σε συνδυασμό με άλλη θερμομόνωση. - Αν η απαλλαγή θα επεκτείνει τη "λογική" του παραπάνω πολυ-υπολογισμού σε κάλυψη ή/και όγκο του κτηρίου (το εδάφιο που ακολουθεί λέει μάλλον όχι). Σε κάθε περίπτωση, με την αφαίρεση του υπολογισμού του ΣΔ από το ΔΚ, που έρχεται οσονούπω, η ευθύνη της διαδικασίας ελέγχου των υπολογισμών αυτών έχει φύγει από τη δημόσια αρχή και παραμένει με ΥΔ στο μηχανικό. Και εδώ όμως υπάρχει το ερώτημα, που έθεσε η Λεμπέση στη διαβούλευση, αν στην περίπτωση δειγματοληπτικού ελέγχου θα ελέγχεται και η αλήθεια της ΥΔ...
    1 point
  26. Όπου πρωταγωνιστεί ο Τοτός, όλα τα υπόλοιπα έπονται και μοιάζουν ίδια... Καλημέρα Θεόδωρε!
    1 point
  27. Αρχικά σε κάθε βήμα του εξοικονομώ και προκειμένου να προχωρήσει σε επόμενο στάδιο η αίτηση (άρα και για την τελική εκταμίευση) πρέπει ο ωφελούμενος (δηλαδή εσείς) με τους κωδικούς του να πατήσει το κουμπί στο σύστημα. Πατώντας το κουμπί αποδέχεται όρους που επέχουν θέση υπεύθυνης δήλωσης. Άρα ναι χρειάζεται η συγκατάθεσή σας (υπογραφή). Εφόσον δεν έχει γίνει κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό (ή προσύμφωνο δεν ξέρω) με ρήτρες που να δεσμεύουν τον εργολάβο (ώστε μέσω δικηγόρου και αστικού δικαίου να βρει κανείς το δίκιο του), ο ωφελούμενος (δηλαδή εσείς) δεν έχει κανέναν τρόπο να ορίσει τη συνέπεια του εκάστοτε εργολάβου. Επομένως ο μόνος τρόπος να πάρει χρήματα ο εργολάβος είναι μέσω του προγράμματος, δηλαδή με συγκατάθεση του ωφελούμενου (ή μέσω χρημάτων εκτός προγράμματος που δεν προβλέπεται από το πρόγραμμα). Τέλος, να πούμε πως το λήμμα στο οποίο γράφετε λέγεται «Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021», άρα νομίζω πως το ερώτημα δεν ανήκει σε αυτό. Επίσης διαχειριστής δεν είμαι όμως για να γράψω έκανα τον κόπο να διαβάσω τους κανόνες συμμετοχής κατά τους οποίους « Οι ιδιώτες μπορούν να θέτουν τις ερωτήσεις τους στην κατηγορία Θέματα Ιδιωτών.»
    1 point
  28. Είναι πολύ ευκολότερο να βρείς το γινόμενο δύο αριθμών, όταν ξέρεις μόνο ότι ο ένας αριθμός είναι μικρότερος από 10 και δεν γνωρίζεις τον άλλο! (σου λείπουν μόνο 2 αριθμοί και ....πολλαπλασιασμό ξέρουν όλοι!) Θέλω να πώ ότι πρέπει να γίνουν αρκετοί υπολογισμοί και για αυτούς χρειάζονται αρκετά δεδομένα, που δεν γνωρίζουμε! (μήκος, πάχος και υλικό σωλήνα, στοιχεία (διάγραμμα παροχών-μανομετρικών) κυκλοφορητή, στοιχεία υπολοίπου κυκλώματος (διάγραμμα, παροχές - μανομετρικά κλάδων), θερμοκρασία προσαγωγής και επιστροφής νερού κλπ) Εννοείται ότι όταν κάποιος γνωρίζει όλα τα δεδομένα, πρέπει να έχει τα μέσα, τις γνώσεις και κάποιο κίνητρο για να κάνει τους υπολογισμούς.
    1 point
  29. Συνήθως τίποτε. Εκεί γράφουν μόνο παρατηρήσεις. Υποτίθεται πως ότι γράψεις εκεί σε οποιαδήποτε επιθεώρηση της πυροσβεστικής δεν πρέπει να υπάρχει.
    1 point
  30. Καλησπέρα σε όλους. @Faethon11 πιστεύω γίνονται δύο ΗΤ, όσα και τα πραγματικά διαμερίσματα που υπάρχουν. Ερώτημα: υπάρχουν άλλα διαμερίσματα και κχ? Αν υπάρχουν κι άλλα διαμερίσματα για να γίνει τροποποίηση της ΣΟΙ δεν πρέπει να συναινέσουν? Αν υπάρχουν παρεμβάσεις στους κ.χ. μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση. Για τους ΚΑΕΚ, νομίζω αρμόδιο είναι το κτηματολογικό γραφείο της περιοχής για να απαντήσει καθώς δεν ξέρω πώς γίνεται η τροποποίηση/διαγραφή των ΚΑΕΚ.. Στην περίπτωση ΗΤ για τροποποίηση ΣΟΙ, έχω καταλάβει ότι χρειάζονται δύο ΗΤ: μία με την υφιστάμενη σύσταση πριν γίνει η τροποποίηση και μία τροποποίηση της ΗΤ μετά την τροποποίηση της ΣΟΙ, εντός 4 μηνών με υπέυθυνο τον ΚΤΕ. Τα παραπάνω από σεμινάριο. @Apostolos131 δεν υπάρχει στο σύστημα αμοιβών του ΤΕΕ, έργο αναφορικά με την έκδοση της ΗΤ. Και δεν υπάρχει και στην φόρμα της ΗΤ πεδίο συμπλήρωσης αμοιβής όπως υπάρχει πχ στον 4495, στα ΠΕΑ κλπ. Συνεπώς εργάζεσαι, αμοίβεσαι, εκδίδεις το ανάλογο παραστατικό.
    1 point
  31. Ελέγχεις κατά πόσον είναι εφικτή η προσθήκη καθ' ύψος του προβλεπόμενου ορόφου.
    1 point
  32. Λέγοντας "δικαίωμα μελλοντικής δόμησης" εννοώ υπόλοιπο συντελεστή. Αφού έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης, δεν υπάρχει μελλοντική δόμηση. Άρα η επιλογή για το πιστοποιητικό εξακολουθεί να είναι "αδόμητο", αλλά δεν υφίσταται το δικαίωμα μελλοντικού ορόφου. Οπότε, πρέπει να τροποποιηθεί η σύσταση ώστε ο μελλοντικός όροφος να γίνει μελλοντικός και ενδεχόμενος, που σημαίνει ότι το δικαίωμα προσθήκης καθ' ύψος υπάρχει μόνο αν αυξηθεί κάποτε ο συντελεστής δόμησης (κάτι που είναι, σχεδόν, απίθανο). Αφού τα εξηγήσεις όλα αυτά στον συμβολαιογράφο και στον πελάτη σου, μπορείς να εκδώσεις το πιστοποιητικό.
    1 point
  33. @aneida Αδόμητο, αλλά προηγουμένως εξέτασε αν εξακολουθεί να υπάρχει δικαίωμα μελλοντικής δόμησης.
    1 point
  34. @dim salo μόνο ακύρωση μπορείς να κάνεις.
    1 point
  35. Κι επί πλέον, ως χρόνος δημιουργίας του αυθαιρέτου θα είναι ο χρόνος της κατάτμησης
    1 point
  36. μπορεις να τα διαβασεις στο ιντερνετ στα σχετικα λημματα Κατα τα λοιπα "Για παράδειγμα, έστω ο Β καταπάτησε [αρα δεν εχει κανεναν τιτλο ]...ειναι καταπατητης. το αγρόκτημα του Α [αρα ιδιοκτησιας του Α] και το εκμίσθωσε στο Γ.[ο οποιος το καλλιεργει με μισθωτηριο παρα μη κυριου, αρα ακυρο] Ποιος είναι ο κύριος, ποιος είναι ο νομέας και ποιος ο κάτοχος;" Μπορει ομως ο καταπατητης να ισχυρισθει οτι το κατελαβε πλεον των 20 χρονων σαν δικο του, αρα εχει χρησικτησια επι αυτου, , αρα εχει τιτλο κυριοτητας απο χρησικτησια.... αρα νομιμως το εκμισθωσε στον Γ, αρα ο Α του κανει αγωγη και τα ξεμπερδευουν στα δικαστηρια.
    1 point
  37. Αν είναι για ιδιοχρησία, (που μάλλον αυτό θέλουν) δεν χρειάζεται συμβ/κή πράξη. Μπορούν να το κάνουν και με ιδιωτικό συμφωνητικό (και τοπογραφικό αν επιθυμούν).
    1 point
  38. Επιμένω στην άποψή μου! Δεν αποκρύπτω την ΟΑ... Ίσα ίσα την παρουσιάζω μόνος μου και με τις παρατηρήσεις που με οδήγησαν στην απόφασή μου και θα αναφέρω στην τεχνική έκθεση υπαγάγω το ακίνητο στον 4495 νόμιμα και μέσω αυτού (εντάσσοντάς το δηλαδή στην ορθή του Κατηγορία) αυτό αποκτά εγκεκριμένα σχέδια κ.λπ. Ψεκάστε - σκουπίστε - τελειώσατε! P.S. Ουδείς νόμος με εξαναγκάζει να προβώ σε ανασύσταση φακέλου ΟΑ (είναι αδύνατον εξάλλου να το κάνω και με δεκαπλάσιο οικονομικό κόστος, καθότι αναφερόμαστε σε ΟΙ - διαμέρισμα 6όροφης πολυκατοικίας με συνολικά 18 διαμερίσματα και δύο υπόγεια κ.λπ.)!
    1 point
  39. το κεφ Α του ΠΔ 71 έχει καταργηθεί. Οπότε κανονικά όταν γίνεται νέα μελέτη εφαρμόζεται το ΠΔ41. Ωστόσο σύμφωνα με τις διευκρινιστικές αυτό εφαρμόζεται μόνο σε περίπτωση έκδοσης άδειας δόμησης. Στις λοιπές περιπτώσεις (πχ μικρής κλίμακας) πάμε με τη νομοθεσία του χρόνου κατασκευής.
    1 point
  40. Διότι αν δεν γραφεί το υπογραμμισμένο κείμενο, μπορεί να θεωρηθεί ως δημιουργία νέου γεωτεμαχίου, οπότε θα πρέπει να είναι άρτιο κατά τον κανόνα
    1 point
  41. Τραγικές καταστάσεις. Δεν έχω να σχολιάσω κάτι συγκεκριμένο επί του παρόντος θέματος, μιας και δεν έχω πάει (ούτε και πρόκειται να πάω ποτέ) σε αυτές τις υπηρεσίες (και καλά). Θυμάμαι στη πολεοδομία του Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη με το κλείσιμο του 4014 γινόταν πανικός. Για να πάρω αντίγραφα για τακτοποίηση με τον 4178 απλά μου είπαν ψάξε μόνος σου τον φάκελο (ευγενέστατα όμως). μου έδωσαν το κλειδί της αποθήκης έτσι ώστε: να ανεβώ στο δώμα σε ένα δωμάτιο σαν την απόληξη του κλιμακοστασίου (πάντα με τις σκάλες), να ψάξω μόνος μου τους φακέλους στα ράφια (εδώ ήθελε μάσκα για τη σκόνη), να βρω και να πάρω τα σχέδια (ευτυχώς υπήρχε μια καρέκλα στη ταράτσα που την έκανα γραφείο..), να πάω στο φωτοτυπείο να βγάλω αντίγραφα, να επιστρέψω το πρωτότυπα στο φάκελο, να κλειδώσω το δώμα και να επιστρέψω το κλειδί, να περιμένω στην ουρά για γνήσια αντίγραφα (το οποίο και ξέχασα οπότε ξαναπήγα ) . Το αστείο (ας πούμε) τις υπόθεσης ήταν πως έρχονταν άλλοι καημένοι μηχανικοί να βρουν τον φάκελό τους και με ρωτούσαν νομίζοντας πως είμαι ο υπάλληλος.. Τουλάχιστον στη Βρετανία όταν χρειάζομαι σχέδια, τεύχη υπολογισμών, αποτελέσματα ελέγχων και λοιπά, μπαίνω online με τον κωδικό μου και τα κατεβάζω. Πηγαινέλα σε γραφεία δεν έχουμε εδώ ευτυχώς (ευτυχώς!).
    1 point
  42. Το στυλάκι των υπαλλήλων της Συγγρού ποτέ δεν το κατάλαβα. Έχουν πολύ λιγότερη δουλειά από την Σωκράτους και όμως είναι συνεχώς μέσα στην ξινίλα. Το δε ωράριο τους μέχρι τις 13,30 νομίζω το ακολουθούν κατά γράμμα δηλαδή φέυγουν εκείνη την ώρα δεν σταματάει απλά η ώρα κοινού. Μου έχει τύχει τέτοια φάση για αυτό το λέω, να τους φέρνω φάκελο 13.30 από το φωτοτυπίο να φοράνε μπουφάν μέχρι να μαζέψω τα πράγματα μου και να φεύγουν. Εννοείται επίσης ότι την Τετάρτη δεν πρέπει να πατάνε καν εκτός από τον τύπο με τα μικροφίλμ. Ο τύπος στο πρωτόκολλο είναι μές στην τσίτα λες και έχει την απίστευτη δουλειά όταν στην Σωκράτους γίνεται ο χαμός και τους βλέπεις πολύ πιο νορμάλ. Η περίφημη τύπισα στην είσοδο απλά είναι για γέλια, σου λέει έτσι απλά έλα σε έναν μήνα σαν να είναι το πιο λογικό πράγμα με μία ήρεμη φωνή λες και λέει κάτι το αυτονόητο. Ο μόνος που φτιάχνει αντίγραφα στη Συγγρού είναι ένας τύπος που είναι συνήθως στο μηχάνημα και αν τον καταφέρεις (?!) μπορεί να στα βγάλει νωρίτερα.... Η δικαιολογία είναι ότι οι φάκελοι είναι στον Ασπρόπυργο και πρέπει να πηγαίνουν και δεν έχουν άτομα κτλ. Το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι πολλές από αυτές τις αιτήσεις στο τέλος δεν τις παίρνει ο κόσμος γιατί έχει περάσει πολύς καιρός. Η όλη φάση του μικροφιλμ είναι μία αποτυχία τελικά. Δεν κατάλαβα γιατί τα κάνανε μικροφίλμ και τραβάμε αυτό το μαρτύριο. Γενικά τι να πω για το χάλι τους. Πας στον Περισσό, στην Αργυρούπολη, στην Σωκράτους και κάνεις δουλειά. Αυτοί πως την έχουν δει έτσι δεν καταλαβαίνω.
    1 point
  43. Είναι κάποιος από αυτούς διπλωματούχος μηχανικός; Και ποιος θα μπορεί δλδ να βγάζει ΗΤΚ σε αδόμητα που δεν έχουν κτήρια; Μόνο τοπογράφος ή πολιτικός μηχανικός που έχουν δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών; Δε θεωρώ ότι είναι θέμα δικαιωμάτων το αδόμητο, αφού δεν υπάρχει κάτι σε αυτό για να ασκήσεις τα δικαιώματα σου...
    0 points
  44. Τελικά ΠΕΑ θέλει μόνο στις περιπτώσεις που μνημονεύνται στον ν.4122/2013 αρθ.12. Στο ΦΕΚ 334Β/2021 (ΗΤΚ) δεν αναφέρει πότε χρειάζεται ΠΕΑ και πότε όχι. Το τσεκάρεις από αλλού. (Και φυσικά χρήσεις και χώροι που εξαιρούνται του ΚΕΝΑΚ δεν θέλουν ΠΕΑ). Το διαμέρισμα που ΔΕΝ μπήκε εξοικονομώ δεν θέλει ΠΕΑ. Η ίδια η ΗΤΚ δεν απαιτεί ΠΕΑ γενικά. Απαιτείται να υποβάλεις τα ΠΕΑ που έχουν εκδοθεί για άλλους λόγους. (Τουλάχιστον έτσι λέει το 334Β).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.