Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      761

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      702

    • Περιεχόμενα

      9.068


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      501

    • Περιεχόμενα

      7.419


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      259

    • Περιεχόμενα

      4.740


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 19/08/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Προφανώς οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας δεν μας βοηθούν και δεν μας τιμούν. Ας κοιτάξουμε λίγο έξω από το κάδρο στη συνολική εικόνα ... Την ανακοίνωση π.χ. του γραφείου τύπου του αρμόδιου υπουργού που στο χωρίο μου τη λένε win-win situation... 1. Σταματάνε τα πάντα μέχρι να παραδώσουν τα γραφεία τα ΤΧΣ, να πάρουμε τα λεφτά του πακέτου 2.0. 2. Τα ΤΧΣ θα μας ξαναδώσουν τα κίνητρα του ΝΟΚ με τον τρόπο που λέει το ΣτΕ εδώ και χρόνια. Μη σας πω και κάποια δόμηση εκτός σχεδίου με σχέδιο... 3. Μέχρι τότε όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας θα υποστηρίζει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου των μεγάλων έργων, γιατί οι μεγάλοι θα πέσουν έξω και θα γίνουμε ρόμπα (αυτό ήταν στη σκέψη του γράφοντος το δελτίο τύπου). 4. Στο διάστημα αυτό θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά τις ΥΔΟΜ στο υπουργείο γιατί βλέπετε τι μα...ες γίνονται στη Χαλκιδική. 5. Μέχρι να λειτουργήσουν αυτές στο υπουργείο δεν θα θέλουν και πολύ προσωπικό γιατί τα bots της AI που έχει ο πρώην δήμαρχος θα έχουν κάνει την AI ΚΥΔΟΜ που θα ελέγχει τα πάντα. 6. Δοξάστε με ! (αυτό ήταν επιθυμία του υπουργού)...
    11 points
  2. Συνάδελφοι καλησπέρα. Ποστάρω μόνο για κοινωνικούς λόγους και για λίγο mentoring από την πλευρά μου, έχοντας φάει τις δικές μου φάπες αυτά τα 13 υπέροχα χρόνια της νομοθεσίας μεταβιβάσεων. Στα χρόνια του 4014 κοιτάζαμε μόνο υπερβάσεις δόμησης-κάλυψης-ύψους-χρήσης. Στα χρόνια του 4178 στο τσακίρ κέφι όσοι το είχαν πάρει χαμπάρι έβαζαν και κάνα παράθυρο στον αναλυτικό, όταν κατάλαβαν ότι συμψηφιζόταν με όλα. Στον 4014 αυτό ήθελε 500 ευρώ ανά παράθυρο. Στον 4178 όλα τα παράθυρα έκαναν 500. Στα αρχικά χρόνια του 4495 όλοι θεωρούσαν ότι το μόνο που άλλαξε ήταν ότι πάμε με τις ελάχιστες τιμές ζώνης που έχουν υπάρξει στη μεταπολίτευση, και ότι όλα τα παράθυρα και οι εξώστες τελειώνουν με 250 ευρώ. Στα επόμενα χρόνια του 4495 μετά τον covid το χόμπι είναι να αμφισβητούμε ο ένας τον άλλο, για ό,τι κατάλαβε ο καθένας σε ένα νόμο με καθαρό σκοπό την είσπραξη, και δευτερεύοντα σκοπό τη λειτουργικότητα του as built σχεδίου. Το οποίο as built για ιστορικούς λόγους αναφέρω ότι προϋπήρχε ως υποχρέωση από το θεσμό του ΦΑΥ. Εννοείται ότι παραβάσεις κτιριοδομικού δεν έχει ελέγξει ούτε μισός μηχανικός στην Ελλάδα σε αυτά τα 13 χρόνια, και αυτό γιατί κανείς από αυτούς που ήταν σε αυτή την αγορά δεν έχει ιδέα τί ακριβώς λέει ο κτιριοδομικός γιατί δεν τον διάβασε ποτέ, πόσο μάλλον να έχει ιδέα για την ύπαρξή του. Μέσα σε όλα αυτά, ο συμβολαιογραφικός σύλλογος θεώρησε ότι πρέπει να παίξει στα σοβαρά το λόγο ύπαρξής του, αντί να το βουλώσουν και να μεταβιβάζουν ό,τι μαλακία τελικά ήθελε ο νομοθέτης του 4014 να μεταβιβαστει. Με αποτέλεσμα το σημερινό έκτρωμα να είναι δημιούργημα μιας αρχικής εισπρακτικής πρόθεσης, που κάποιοι την πήραν στα πολύ σοβαρά (συμβ/κος σύλλογος) και εισηγήθηκαν να αλλάξει και να γίνει πολύ γαμάτος. Σήμερα ο καθένας μας ελέγχει ό,τι καταλαβαίνει, και αν βρεθεί σε συναλλαγή που υπάρχει μόνο ένας μηχανικός, τότε παίρνει την ευθύνη επάνω του, αν και το ΤΕΕ δεν τιμώρησε ποτέ κανένα που υποτίθεται ότι πήρε ευθύνες συναλλαγής επάνω του. Για το θέμα του 2%, ο ίδιος ο νομοθέτης δεν ξέρει μαθηματικά, επομένως δεν ξέρει τί να ορίσει ως προδιαγραφή. Γιατί αν σε ένα τετράγωνο έχω 2% απόκλιση ΜΗΚΟΥΣ στην οριζόντια πλευρά, και 2% ΜΗΚΟΥΣ στην κάθετη, τότε η συνολική επιτρεπόμενη ανοχή ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ είναι 1.02 χ 1.02 = 1.04 (δηλαδή 4%...) Παρόλα αυτά η πιπίλα του κάθε παπαγάλου είναι 2% ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, χωρίς να το αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ ο 4495 (ενώ αναφερόταν με σαφήνεια στον 4014, στη συνέχεια το έπνιξαν αυτό το φάντασμα του 2% της επιφάνειας), μέχρι τη γέννηση του 5142. Που ο 5142 ευθαρσώς μιλάει επιτέλους για 2% ΚΑΙ στην επιφάνεια, άρα γράφει στα παπάρια του κανόνες της φύσης και του σύμπαντος. Άρα και εμάς στα παπάρια μας, ό,τι πούν τα παιδιά του υπουργείου και οι συμβολαιογράφοι, τα βγάζουμε όλα άκυρα και κάνουμε νέα 4495 μέχρι το τέλος των εποχών. Παρεπιπτόντως, τα ίδια τα τζιμάνια του συμβ/κου συλλόγου τα έκαναν όλα πουτάνα στις διευκρινίσεις του 5142, καθώς ενώ αρχικά ήταν πανηγυρικές οι εισηγήσεις τους να τελειώσει το μαρτύριο αυτών των ταλαίπωρων ανθρώπων με τον 5142, κατάφεραν μέσα σε μία μόνο εβδομάδα να βγάζουν 2 εγκυκλίους που το μόνο που έσπειραν ήταν το χάος. Μέχρι που φτάνουμε στο σήμερα, να έχουν κάνει hold τα πάντα και να τάζουν manual διαχείρισης μαλακίας, ενώ κανείς δεν ξέρει τί ακριβώς τελικά διορθώθηκε με τον 5142. ΜΙΑ είναι η γενική οδηγία, η οποία είναι τόσο ασαφής, όσο χρειάζεται για να έχει κατάρτιση κάποιος για να λειτουργεί σε αυτό τον κλάδο: σκεφτόμαστε ώστε να νικήσουμε τον ανίκητο, όχι τον οποιονδήποτε νοήμονα. Επομένως δεν έχει νόημα να ρωτάτε. Αν έχετε βρεθεί σε θέση να χρειάζεται να ρωτήσετε, τότε ξεκινήστε απευθείας 4495, ή τεκμηριώστε με σαφήνεια για ποιό λόγο δεν απαιτείται 4495 στην υπόθεσή σας. Αυτά, εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους.
    10 points
  3. Επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια ... γκρεμίζεται ο παραλογισμός ! Το ΚΕΣΥΠΟΘΑ γνωμοδοτεί το 2024 ότι συμφωνεί με την ερμηνεία του ίδιου Υπουργείου το 2013 ... ότι δεν υπάρχει χρήση κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος !!! Στην πολεοδομική νομοθεσία δεν υφίσταται η έννοια του καταστήματος Υγειονομικού ενδιαφέροντος ως θεσμοθετημένη διακριτή χρήση, διότι ο όρος αυτός στηρίζεται στο θεσμικό πλαίσιο των υγειονομικών διατάξεων, η τήρηση των οποίων λαμβάνεται υπόψη κατά την άδεια λειτουργίας των καταστημάτων. ... Συνεπώς νομίμως υφιστάμενοι χώροι, που ανεγέρθηκαν και προβλέπονται στην οικοδομική άδεια ως καταστήματα χωρίς άλλο προσδιορισμό, έχουν τη δυνατότητα στο σύνολο της επιφανείας τους, και χωρίς να απαιτείται έκδοση οικοδομικής αδείας για αλλαγή χρήσης, να λειτουργούν και ως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση τυχόν ειδικών προδιαγραφών και απαιτήσεων που προβλέπονται για τη λειτουργία τους. Πράξη-4-2024.pdf
    8 points
  4. Παρακάτω ήταν απάντηση σε συνάδελφο, αλλά επειδή δεν είναι σκοπός μου η αντιπαράθεση αλλά η συσπείρωση των συναδέλφων, διότι δεν κρίνω την ορθότητα των αποφάσεων αλλά τον τρόπο εφαρμογής των. Συγνώμη και εμείς με ποιο εργαλείο θα σχεδιάζαμε εντωμεταξύ, υποθέτοντας τι ισχύει ως κανονισμός ή δέκα μήνες δεν θα αγγίζαμε μολύβι και θα κάναμε διακοπές. Πραγματικά ποιος πιστεύει ότι ένα σχέδιο είναι προϊόν ενός ονείρου το οποίο το πρωί ξυπνάς και βγάζεις άδεια. Εκτός της κοπιαστικής εργασίας εκπόνησης μελέτης, είναι ένας χείμαρρος από εγκρίσεις που οι περισσότερες αργούν, όχι απαραίτητα κακών υπαλλήλων αλλά κυρίως υποστελεχωσης ή υπαλλήλων σε θέσεις για τις οποίες δεν είναι κατάλληλοι. Το θέμα για μας τους μηχανικούς δεν είναι αν συμφωνούμε η όχι με τις τροποποίηση και τον τερματισμό διατάξεων, το θέμα είναι ότι για μια ακόμη φορά μας συμπεριφέρονται με αναξιοπρέπεια, δεν σέβονται τον κόπο μας ούτε την αξιοπιστία μας προς τους πελάτες μας και για όσους δουλεύουν στα νότια, δημιουργούν ένα μονοπώλιο στον κατασκευαστικό τομέα το οποίο λέγετε Ελληνικό, το οποίο αγόρασε τσάμπα γη, ενώ από εξω έχει πάει στο βουνό, δεν απολογείται σε κανένα, χτίζει ότι θέλει, υλικά αγοράζει σε τιμή χαμηλότερη(φυσιολογικό λόγω του μεγέθους του έργου) και πλέον θα πουλάει και όσο θέλει, διότι κανέναν ιδιώτη δεν θα συμφέρει να χτίσει με τις τιμές της γης, των υλικών και την νομοθετική αβεβαιότητα. Για όσους χαίρονται για την απόφαση αυτή ας προβληματιστούν μόνο για τον τρόπο επιβολής της και τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει.
    8 points
  5. Καλημέρα, ψυχραιμία. Υπάρχουν έντυπες άδειες σε ισχύ (με τις συνεχείς παρατάσεις) από το 2012. Υπάρχουν 'φρέσκιες' ηλεκτρονικές με υπεύθυνη δήλωση. Ποιος θα ελέγξει κάθε μία από αυτές αν έχει κάνει χρήση κάποιου μπόνους, που ακόμη δεν ξέρουμε τι ακριβώς αφορά (και τι κόβεται); Θα ανακληθούν όλες οι άδειες σε ισχύ; Θα αναθεωρούνται στο σύνολό τους; Θα ελεγχθούν μία-μία από τις ΥΔΟΜ (χαχα); θα κοπούν όσες δεν έχουν καλέσει ελεγκτή δόμησης; Δεν νομίζω ότι γίνονται αυτά...αλλιώς οι αποζημιώσεις θα φτάσουν υπέρογκα ποσά (πάνω από το ΣΤΕ είναι τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια). Προφανώς εχθές έπεσε ο μπαλτάς που λέει ο συνάδελφος παραπάνω, κάτι σαν τον Ιούλιο του 11 με τα αυθαίρετα. Όποιος έβγαλε άδεια καλώς, ούτως ή άλλως οι αναγγελίες έναρξης εργασιών, πλέον γίνονται αυτόματα με την έκδοση στη διαύγεια. Όσοι έχουν στα χέρια κάποια προέγκριση θα φανεί τι θα γίνει. Για τους άλλους, μάλλον θα πάνε με το νέο νοκ (ΝΝΟΚ). Τα παραπάνω είναι προσωπικές εκτιμήσεις *στους ηθικολόγους συναδέλφους: Δεν είναι όλη η Ελλάδα νότια προάστια και δεν είμαστε όλοι μεγαλοκατασκευαστές (αν ήμασταν, δεν θα γράφαμε εδώ). Άδειες στην επαρχία με 10τμ εσωτερικό εξώστη βγαίνουν off με τις καθολικές αποφάσεις. **Επίσης, το 'διάβασα στην καθημερινή', άκουσα στο καφενείο, ή είδα στο "mega" ότι θα βγει αντισυνταγματικός ένας νόμος, δεν παράγει δίκαιο σε καμία σοβαρή χώρα του κόσμου.
    8 points
  6. Και τι θα πει αυτό; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται οριζόντια σε όλες τις περιοχές της χώρας τα bonus για 1 ή 2 μ. ύψος; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται τα πατάρια; Τα πατάρια υπάρχουν από το 2012 στο ΝΟΚ και το +1μ υπάρχει από τον ΓΟΚ του 1985. Επίσης από πότε μια θολή ανακοίνωση παράγει νομοθεσία; Και τι σημαίνει ότι ακυρώνονται νόμιμες άδειες που έχουν εκδοθεί πληρώντας τις ισχύουσες διατάξεις; Σας φαίνονται σοβαρά αυτά τα πράγματα;
    8 points
  7. Καλησπέρα συνάδελφοι η απάντησή μου σε απάντηση της Δ12 σε αίτημα χορήγησης στοιχείων απαλλοτρίωσης που είχα κάνει 3 μήνες πριν. Φαντάζομαι θα έχετε λάβει την ίδια απαξιωτική απάντηση και του λόγου σας. Τα ανεβάζω εδώ να υπάρχουν για την ιστορία και να γνωρίζετε ότι δεν είστε οι μόνοι που γκρινιάζετε. Κάποια στιγμή καλό θα ήταν να ενδιαφερθεί κάποιος είτε από το σύλλογο τοπογράφων είτε απο το ΤΕΕ να κάνει μια κουβέντα στον Υπουργό, γιατί και τα μπινελίκια που τους χώνω εδώ, στον αέρα θα πάνε. Υπομονή και καλό κουράγιο σε όλους που προσπαθείτε να κάνετε τους ελεύθερους επαγγελματίες σε αυτή τη Μπανανία και κάποια στιγμή στο μακρινό μέλλον ας ελπίσουμε οτι θα συμμορφωθούμε είτε με το καλό είτε με το κακό.
    7 points
  8. Συνάδελφε δεν το πας σωστά. Καλό θα ήταν τέτοιες μέρες να μην υπάρχει τοξικός λόγος. Διαφορετικά μάλλον δεν είμαστε συνάδελφοι. Δε γνωρίζεις ούτε το πλαίσιο της κάθε δουλειάς, ούτε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Μην αρχίζουμε τώρα με τις ευθύνες μεταξύ συναδέλφων. Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να συνδράμετε ώστε ο διάλογος να μην παρεκτραπεί, διαφορετικά όλοι θα χάσουμε.
    7 points
  9. Δεν έχω καμία διάθεση να συζητάω με ανθρώπους που φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία από χρόνους μελετών και έκδοσης εγκρίσεων αδειών. Τα υπονοούμενα να τα ρίχνετε στις ιδιωτικές σας συζητήσεις.
    7 points
  10. modigliani νομίζω πρέπει να ξεκαθαρίσεις κάποια πράγματα πρώτα για να μπορέσεις να δώσεις και πρακτικές λύσεις στα προβλήματά σου. Δεν το λέω με ειρωνεία, σε καμία περίπτωση, εντελώς συναδελφικά. Καταρχήν γιατί (;;;;;;;) το ένα ενιαίο σίδερο να έχει γάντζο και από τις δύο πλευρές;;; Όταν δεν είναι από ακραίο σε ακραίο κόμβο (δηλαδή όπως σου πρότεινα με τη διάταξη παραπάνω) αρκεί να έχει γάντζο στον ακραίο κόμβο, ενώ στο μεσαίο πάρε την αγκύρωση με ευθύγραμμο τμήμα. Επίσης δεν ξέρω πιο πρόγραμμα χρησιμοποιείς και πως διαστασιολογεί. Αλλά βρε συ Μηχανικοί είμαστε, άσε στην άκρη το πρόγραμμα, πάρε μόνο την περιβάλλουσα ροπών. Έχεις ροπές στήριξης, έχεις γνωστή διατομή δοκαριού, υπολόγισε με το χέρι, με χαρτί και μολύβι μsd, Μsd κτλ κτλ κτλ κτλ και δες τι οπλισμό θέλεις για την αριστερή στήριξη των 59 ΚΝΜ και έστω ότι θες 3Φ14 (τυχαία το γράφω). Κάνε τους ίδιους υπολογισμούς και για τη μεσαία στήριξη (αριστερή παρειά) που έχει 81 KMN. Υπολογίζεις πχ 5Φ14 (τυχαία το γράφω). Κάνεις το ίδιο και για το δεξιά άνοιγμα. Επομένως βάζεις ενιαία σίδερα 3Φ14 από αριστερό κόμβο μέχρι μεσαίο και περνάνε για αγκύρωση και στο δεξιό άνοιγμα. Όμως στην στήριξη μεσαία και αριστερά θέλεις 5Φ14, οπότε έχεις ήδη 3Φ14 που έρχονται από αριστερό άνοιγμα, συν 3Φ14 από δεξιό άνοιγμα σύνολο 6Φ14 στη στήριξη. Είσαι κομπλέ! Με αυτή τη φιλοσοφία σου πρότεινα το προηγούμενο σχήμα. Τι μπερδεύεις τώρα ματίσεις στο κέντρο, και πέριξ και δεξιά και αριστερά;;; Ποιος θα στα κάνει αυτά με ακρίβεια, είναι δυνατόν; Για 5 μέτρα δοκάρι θα κάνεις τρεις ματίσεις;;;;; Γιατί καταλαβαίνω ότι με email που μιλάτε προφανώς δεν είσαι απάνω καταπάνω στο έργο να επιβλέπεις (συγχώρεσέ με αν κάνω λάθος). Μπορείς να δώσεις δηλαδή λύση χωρίς να χρειάζεται να κάνεις καν ματίσεις. Η παράθεση για αύξηση του οπλισμού σε ένα σημείο δεν είναι ίδιο με την μάτιση για αύξηση μηκους. Σχεδίασε απλά και "χωριάτικα" που λεν και στο χωριό μ.........
    7 points
  11. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    7 points
  12. Στο maps.gov.gr δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις (πάνω αριστερά εργαλείο επιλογής) πολλά γεωτεμάχια μαζί και να κάνεις λήψη αρχείου *.json . Έχω φτιάξει ένα λισπάκι το οποίο σου φορτώνει τα πολύγωνα στο Autocad. Μια σημείωση: το αρχείο *.json που σου δίνει το maps.gov.gr περιέχει τις συντεταγμένες των κορυφών των πολυγώνων με δύο δεκαδικά. Ανεβάζω το λισπάκι το οποίο φορτώνεται κατά τα γνωστά. jsonin.lsp
    6 points
  13. δοθηκε παραταση για την κατ. 5 με προθεσμια εως 30 Φεβρουαριου του 2026...
    6 points
  14. Δεν τα καταθέτετε με την καρδιά σας, γι αυτό.
    6 points
  15. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται και επαληθεύεται η φαιδρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική σκηνή τους πολίτες της. Γιατί πέρα από μηχανικός είμαι πολίτης μίας χωράς στην οποία δεν μπορώ να έχω εμπιστοσύνη. Στην προκειμένη περίπτωση το μόνο θετικό που μπορεί να προκύψει είναι επιτέλους να ψηφιστεί ένας νόμος που θα αναδεικνύει την επιστημοσύνη ενός μηχανικού. Φτάνει με το μπακαλοτέφτερο του τι προσμετρά και τι όχι στην δόμηση, που όριζε εν μέρει την αρχιτεκτονική μελέτη ενός κτιρίου. Όγκος / ύψος / ιδεατό στερεό και τέλος. Αυτά πρέπει να είναι τα βασικά μεγέθη. Ότι βρίσκεται εντός των ορίων αυτών των παραμέτρων νόμιμο και ότι εκτός παράνομο.-
    6 points
  16. Αγαπητοί συνάδελφοι, σας εφιστώ την προσοχή στο νέο νόμο του κτηματολογίου (Ν.5142/2024) και συγκεκριμένα στο άρθρο 17: Στην περ. ιθ) του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί των δικαιολογητικών για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας, προστίθενται οι λέξεις «το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,» και η περ. ιθ) διαμορφώνεται ως εξής: «ιθ) τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,». Πράγμα που σημαίνει, πλέον ΚΗΔ και στα τοπογραφικά αδειών. Πρέπει να το έχετε υπόψιν σας κατά την κοστολόγηση ενός τοπογραφικού αδείας, διότι σε κάθε απαιτούμενη διόρθωση του σχεδίου (πχ λόγω νέου περιγράμματος κάλυψης μετά από αλλαγή των αρχιτεκτονικών) χρειάζεται νέο ΚΗΔ. Προσοχή και σε συναδέλφους που δεν έχουν ψηφιακή υπογραφή αλλά υποβάλλουν τοπογραφικά αδειών, καθώς θα πρέπει να προμηθευτούν.
    6 points
  17. Δείτε κι αυτό: ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχή συμπληρωματικών διευκρινίσεων άρθρου 16 Ν.5142_2024 ...εφόσον η επέκταση / απομείωση υφίσταται από κατασκευής, είναι σύμφωνα με την πραγματική κατάσταση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ηλεκτρονική ταυτότητα, αλλά όχι σύμφωνα με την άδεια, ήτοι έχει συντελεστεί μέχρι τις 28.7.2011, τότε μετά την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν 4495/2017, ο ιδιοκτήτης της κάθε μίας οριζοντίου ιδιοκτησίας μπορεί με μονομερή τροποποίηση της σύστασης να εναρμονίσει το περίγραμμα της οριζοντίου με αυτό της υπαγωγής, της ηλεκτρονικής ταυτότητας και της πραγματικής κατάστασης, όπερ σημαίνει ότι ουδέν δικαίωμα θίγεται της έτερης οριζοντίου ιδιοκτησίας. Σημειώνεται δε ότι ο ιδιοκτήτης της οριζοντίου ιδιοκτησίας που απομειώθηκε, από κατασκευής της οριζοντίου ουδέποτε άσκησε πράξεις νομής διανοία κυρίου επί του απομειούμενου τμήματος, έχουν δε ήδη παρέλθει 13 χρόνια από την 28η Ιουλίου 2011, που συνιστά το συντομότερο χρόνο αυθαίρετης κατασκευής, δυνάμενης να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν 4495/2017. ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχήσυμπληρωματικώνδιευκρινίσεωνάρθρου16Ν.5142_2024.docx
    6 points
  18. https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/18a4e643-1429-4e6b-a317-d7c6a29adabf/12702747.pdf ψηφισθηκε ο νομος για δασικα ακινητα, διορθωση συμβολαιων, διορθωση ελλειπών ή λαθεμενων υπαγωγων κλπ. διαταξεις
    5 points
  19. Μετράμε για πολλά χρόνια στο ΕΓΣΑ, που έχει μεταβλητό συντελεστή κλίμακας (k) ανάλογα με την θέση των μετρήσεων - ενω παλιά χρησιμοποιούσαμε το ΗΑΤΤ που ήταν σταθερός=1. Δεν ξέρω πόσοι συνάδελφοι έχουν υπόψη τους μία λεπτομέρεια, που ίσως όμως αλλάζει το "έχει ή δεν έχει το ελάχιστο εμβαδόν το οικόπεδο"., πάντα όμως όταν ο υπολογισμός γίνεται με την χρήση των συν/νων, όχι τρίγωνα ή ορθογώνια κλπ. Χωρίς την θεωρία, με παράδειγμα: Με όριο αρτιότητας 1000 τ.μ. μετράμε (άψογα) ορθογώνιο οικόπεδο 50 Χ 20 = 1000 τ.μ., με καταγραφή των συν/νων των κορυφών του. Είναι αυτό άρτιο ή όχι, μετά από τον υπολογισμό; Απάντηση: Αν είναι στην Αττική, όχι, το Ε απότις συν/νες βρέθηκε 999,20 m2 (k=0.9996) δηλαδή 1000 * k*k, διότι κάθε "Easting" είναι X*k και κάθε "Northing" είναι Y*k Στην Ρόδο και την Κέρκυρα θα είναι >1000 και κάπου ενδιάμεσα Ανατολικά και Δυτικά 1000. Επομένως, για να έχουμε ευκολία στον χειρισμό των προβολών μικρής κλίμακας διαγραμμάτων, συνηθίσαμε να έχουμε μικρό λάθος στα εμβαδά. Η διόρθωση, αν την θέλει βέβαια κάποιος, είναι απλούστατη. Αφού πολλαπλασιάστηκε με k*k, διαιρούμε το αποτέλεσμα με k*k και έρχεται στα ίσα του. Τα είχα πει πριν δεκαετίες στην Κτηματολόγιο, αν ήθελαν να τυπώνουν το ορθό Ε στα αποσπάσματα. Σε δευτερόλεπτα η διόρθωση για όλη την Ελλάδα γινόταν. Σχεδόν με χλεύασαν. Ίσως η τριβή με κάποιες άλλες ειδικότητες μας αφαίρεσε το κομμάτι των μαθηματικών από το μυαλό. Χαιρετώ, και μη με 'κράξετε', δεν το επιβάλλω, λέω ότι ίσως κάπου να φανεί χρήσιμο. Συμπληρώνω αυθημερόν, γιατί θυμήθηκα κάποιους 'τοπογράφους' που δούλευαν στις θηριώδεις κατασκευαστικές εταιρίες για τα Ολυμπιακά Έργα να με κατηγορούν ότι οι οδεύσεις μας είχαν λάθος πλευρές. Ο ισχυρισμός ήλθε γιατί υπολόγισαν τις πλευρές από τις συν/νες, τις μέτρησαν με μετροταινία και βρήκαν διαφορές. Είχαν αγνοήσει ότι οι συν/νες πρόκυψαν μετά την διόρθωση των μετρήσεων βάσει της κλίμακας. Να το θυμάστε και σεις, η κλίμακα εμπλέκεται σε κάθε γραμμικό ή επιφανειακό στοιχείο των σχεδίων μας.
    5 points
  20. Μην απογοητεύεσαι τόσο εύκολα. Αν έχεις ικανότητες, θα τα καταφέρεις. Εμένα (σε εποχές πολύ παχιών αγελάδων), μου πήρε πολύ περισσότερο χρόνο να σταθώ ως ε.ε.. Στρ. υποχρεώσεις έχουμε εκπληρώσει όλοι, και μάλιστα σε εποχές δύσκολες. Κι ας είχαμε πιο σοβαρούς λόγους να μη θέλουμε να υπηρετήσουμε. Δες το απλώς σαν μιαν εμπειρία που δεν ξέρεις τι μπορεί να σου προσφέρει. Κι επειδή βλέπω να έχεις μια τάση να "φυγομαχείς", διάβασέ το προσεκτικά και κάνε το οδηγό σου.
    5 points
  21. Αντε συνάδελφοι,ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα να αλλάξουμε επάγγελμα σιγά σιγά . Κατά τα άλλα δεν φταίει η κυβέρνηση αλλα το ΣΤΕ με τις αποφάσεις του.... Βέβαια τα πρόστιμα για την διαρροή των προσωπικών δεδομένων από την κυβέρνηση της ΝΔ το ΣΤΕ τα διέγραψε .Δλδ είναι δυνατόν αυτά που βγάλανε????????? Πέρα από τη μείωση των ορίων τα υπόλοιπα περί αρτιότητας ποιος νοήμων άνθρωπος τα σκέφτηκε
    5 points
  22. Το θέμα των λιθοσωμάτων και της αφαίρεσης στην κάλυψη είναι γενικά λάθος νομοθετημένο και στις περισσότερες φορές επισφαλώς χρησιμοποιήσιμο. Ανεξαρτήτως pilotis.
    5 points
  23. Coord_gr_(HELLASGI 3)_SYNGROS.zip Ιστορικού μάλλον ενδιαφέροντος, ίσως χρήσιμα σε κάποιους Εκτός από την παρουσίαση υπάρχουν οι σημειώσεις για τα προβλήματα στο βιβλίο συντελεστών ΗΑΤΤ-ΕΓΣΑ και βοήθημα κυρίως για την χρήση δεκτών GPS 'περιηγητή'
    5 points
  24. Η ΑΠΔ δεν αποδεικνύει ότι οι εργασίες δεν έγιναν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνεπώς, αν η υπόθεση φτάσει σε δικαστήριο, θα χρειαστεί ισχυρότερη απόδειξη Όσοι είναι σχετικά παλιοί στο φόρουμ (και όχι πρόσφατοι, λόγω του συγκεκριμένου θέματος) γνωρίζουν το πρόβλημα από την εποχή της απόφασης για την Κοκοματ. Υπάρχει σχετική συζήτηση αρκετά εκτεταμένη (κι ενίοτε έντονη). Κι όχι μόνο γι αυτό. Στην ενότητα ΓΟΚ-ΝΟΚ υπάρχουν θέματα που άπτονται των ακροβασιών του ΝΟΚ, και ειδικότερα της περιπτωσιολογίας του άρθρου 11 η οποία, είναι προφανές ότι, υπάρχει για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένη εκλογική πελατεία. Χρησιμοποιώντας ως περιβαλλοντικό φερετζέ τη μείωση του ποσοστού κάλυψης, έβαλαν από την πίσω πόρτα την αύξηση ΣΔ και ύψους. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον καθίσταται σαφές από το ότι δεν διασφάλισαν ρητά και κατηγορηματικά, κατά τον Β' έλεγχο δόμησης, τη φύτευση των ακάλυπτων χώρων. Αντίθετα, έβαλαν τις πισίνες να συμμετέχουν στη φύτευση!!! Και άλλα πολλά... Διότι, τι πιο απλό από το να καταργηθεί ο ΣΔ (μόνο στα σχ. πόλεως) και να αντικατασταθεί από Κάλυψη, Ύψος, ΠΑ, Στερεό, σε συνδυασμό με καθορισμού ελάχιστου καθαρού ύψους π.χ. 2.75 (και όχι 2.50 που δημιουργεί κλουβιά)? Είναι κάτι πολύ απλό και πρακτικό που απαλάσσει το μηχανικό από περιττό χάσιμο χρόνου και γραφειοκρατία και τον αφήνει ελεύθερο να εκφράσει το δημιουργικό του πνεύμα. Πώς δεν το σκέφτηκαν οι σοφοί νομοθέτες? Είναι ανόητοι ή συνένοχοι? Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το πρωί ασκώντας κριτική στους εκάστοτε Οικοδομικούς Κανονισμούς. Στην ουσία, θα επαναλάμβανα τις συζητήσεις που έχουν γίνει εδώ. Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται, μπορεί να εντρυφήσει και θα βρει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα πλουτίσει τις γνώσεις του και, ίσως, διαμορφώσει πιο αντικειμενική άποψη
    5 points
  25. Και για να μη μπερδεύουμε τα ράσα με τα πράσα, ο στατικός και αντισεισμικός σχεδιασμός αφορούν στην ασφάλεια του κάθε έργου.
    5 points
  26. Για ευχερή επικοινωνία με τα μαστόρια (ιδίως τα κάποιας ηλικίας) ΛΑΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ.pdf
    5 points
  27. Εάν ενδιαφέρεσαι να βρίσκεσαι εντός νομοθετικού πλαισίου· ναι. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μόνο μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Ως γνωστόν, για τη συμπλήρωση των φύλλων καταγραφής και τον υπολογισμό του προστίμου τα μεγέθη των αυθαιρεσιών συγκρίνονται με το ποσοστό των επιτρεπόμενων μεγεθών που αναλογεί στη διηρημένη ιδιοκτησία.
    5 points
  28. Αναρτώ το άρθρο 16 Ν.5142/24 σε pdf καθώς και το ΦΕΚ 158.Α.24 προς διευκόλυνσή μας. Το άρθρο 16 βρίσκεται στη σελίδα 11 του ψηφιακού αρχείου του νόμου. ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α 4.10.2024.pdf ΑΡΘΡ 16 ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α.pdf
    5 points
  29. @χαιδω Τα ζητήματα του ύψους και των κοινοχρήστων αντιμετωπίζονται πλημμελώς από τον νόμο για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων. Για την υπερύψωση της οικοδομής ενώ παραμένουν σταθερά τα ύψη ορόφων και ο περιβάλλων χώρος έχει διαμορφωθεί σωστά, δεν υπάρχει σχετική διάταξη. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Αναγκαστικά, λοιπόν, καταφεύγουμε σε αλχημείες. Όσα προανέφερα ισχύουν γενικά, γιατί στην περίπτωση που εξετάζεις έχεις κατηγορία 1. Η αυθαιρεσία της υπερύψωσης θα περιγραφεί στη δήλωση του δευτέρου ορόφου, με ιδιαίτερη αναφορά στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους, χωρίς επίπτωση στο πρόστιμο.
    5 points
  30. αν προσέχατε λίγο τι γράφει ο καθένας θα γινόταν λιγότερο "κουκουρούκου" διάλογος... ο ιδιώτης δεν μπορεί να γνωρίζει τι και πως επηρεάζουν τα κινητά φορτία (πέραν των σταθερών) σε κτίρια σε σεισμούς κλπ.... αλλά θέλει να έχει άποψη και ο arche ούτε καν πήρε είδηση ότι το ερώτημα δεν ήταν αυτού του ιδιώτη και δεν αφορούσε δικό του κτίριο και απλά είπε μια άποψη... Θα έλεγα να μη συνεχίσει το "κουκουρούκου" για να μη πρέπει να κουβαλάμε την σφουγγαρίστρα για καθαρισμό.
    5 points
  31. @CHRISTINE_VAS Ο προκαταβλητέος φόρος ΦΕΜ (10% ή 4% επί της αμοιβής) καταβάλλεται όταν η μελέτη θεωρείται ή εγκρίνεται από αρμόδια υπηρεσία. Όταν παρέχονται υπηρεσίες σε εταιρεία ή σε επαγγελματία, εάν δεν υπάρχει υποχρέωση ΦΕΜ, διενεργείται παρακράτηση φόρου 20%. Η παρακράτηση είναι υποχρεωτική για καθαρή αξία άνω των 300 ευρώ. Όταν εκδίδουμε παραστατικά προς συλλόγους ή άλλα νομικά πρόσωπα με ειδικά καθεστώτα είναι απαραίτητο να συνεννοούμαστε προηγουμένως. Στην προκειμένη περίπτωση, πρέπει να βεβαιωθείς κατά πόσον οφείλεται ΦΕΜ ή όχι. Η μελέτη που κατέθεσες εγκρίθηκε από κάποια τεχνική υπηρεσία; Μήπως απαιτείται από το πρόγραμμα απόδειξη πληρωμής του ΦΕΜ; Εάν υπάρχει υποχρέωση καταβολής ΦΕΜ, τότε κακώς παρακρατήθηκε το 20%. Δεν είναι έτσι. Στα παραστατικά προς ιδιώτες δεν γίνεται παρακράτηση 20%. Δεν είναι έτσι. Ο ΦΕΜ έχει προτεραιότητα. Όταν ο πελάτης είναι νομικό πρόσωπο και η αμοιβή υπόκειται σε ΦΕΜ, πληρώνεται ο προκαταβλητέος φόρος και δεν γίνεται παρακράτηση.
    5 points
  32. Για εντός 750, για εκτός 600 1200 Στείλε ΕΓΣΑ
    5 points
  33. πρώτα απ όλα..... έκανες έδιτ εκ των υστέρων της δικής μου απάντησης και πρόσθεσες το "κλισέ απαντήσεις" αφού λοιπόν θεωρείς κλισέ τις δικές μου απαντήσεις περιττεύει κάθε δική μου προσπάθεια να συνδράμω σε ερωτήσεις σου.
    5 points
  34. Βγήκε, που να μην έβγαινε.
    4 points
  35. Επειδή μηχανικοί είμαστε όλοι εδώ, ας ξεχάσουμε δημοσιογράφους και πολιτικούς και, ας πάμε με δεδομένα τέχνης/επιστήμης/πείρας. Τα δεδομένα έχουν ως εξής : - Οι οικισμοί στη χώρα είναι πολλών ειδών (προ '23, μέχρι 2000 κατοίκων, στάσιμοι, ακτινικοί, αδιευκρίνιστοι, νεκροί, με ή χωρίς απογραφές, μεταφερμένοι, κατολισθαίνοντες κλπ), έως και 15.000 τεμάχια στη χώρα (κανείς δεν νομίζω να ξέρει ακριβώς). - Οι αναρμοδιότητες, οι λάθος μέθοδοι σχεδιασμού, τα προβλήματα και οι συνταγματικές απαιτήσεις για την πολεοδόμηση είναι γνωστά και εκπεφρασμένα από το συνταγματικό δικαστήριο ήδη από την περίοδο μετά το σύνταγμα του 1975 (50 έτη). Και όχι από το 2005 που σήμερα άκουσα τον Γ.Γ. να λέει... - Η προσπάθεια που άρχισε να γίνεται, για να (ή μήπως και) λυθούν τα προβλήματα με τα ΤΠΣ, περιλαμβάνει τα πάντα εντός-εκτός και οικισμούς εν γένει ή κοινώς τον πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας που έχει νομική εξουσιοδότηση και υποχρεωτικότητα από το 1923 (εδώ και 102 χρόνια). - Ο παραπάνω σχεδιασμός έχει ως προαπαιτούμενα οριοθέτηση των πάντων (κοινόχρηστου δικτύου, δασών, ρεμάτων, προστατευόμενων περιοχών, οικισμών κλπ). Δηλαδή θέλει ένα πολύ μεγάλο χρόνο προεργασίας, ακόμη και σε κανονικές χώρες. - Φορέας υλοποίησης όλων αυτών ανέλαβε να είναι το ΤΕΕ. - Η κύρια εργασία του πολεοδομικού σχεδιασμού με ΤΠΣ άρχισε με ένα χρονοδιάγραμμα τριών περίπου ετών. Στην πορεία προστέθηκε και άλλο συμβατικό αντικείμενο στους μελετητές (δρόμοι, ρέματα, οριοθέτηση κλπ) που δεν μπόρεσε να γίνει με ξεχωριστές αναθέσεις μελετών. - Λόγω χρονοδιαγραμμάτων όλες οι μελέτες μοιράστηκαν σε μελετητικά σχήματα και ξαναμοιράστηκαν για να μπορέσουν να υλοποιηθούν. Κάθε σχήμα σήμερα έχει περισσότερα από δύο ΤΠΣ να μελετήσει. - Αποτέλεσμα των διάφορων καθυστερήσεων ήταν τα αρχικά τρία έτη να μειωθούν σε λιγότερο από ένα. Πχ. του Δήμου που μένω είναι 11 μήνες. - Οι υπάρχουσες υπηρεσίες δεν μπορούσαν (και δεν είχαν και την όρεξη) να δώσουν στοιχεία στους μελετητές, οπότε τους παραδόθηκε ότι υπήρχε έτοιμο και σε όποιο βαθμό ήταν αυτό έτοιμο. Δηλαδή πολλές φορές σκουπίδια... - Για να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω αδιέξοδα, οι μελετητές οδεύουν σήμερα στην ολοκλήρωση των μελετών με κατευθυντήριες οδηγίες. Μια από αυτές είναι και το σχολιαζόμενο ΠΔ των οικισμών, το οποίο σαφώς λέει ότι δεν χρησιμοποιείται από τις ΥΔΟΜ (ή άλλους) μέχρι τα επερχόμενα ΠΔ του κάθε οικισμού. - Με τα παραπάνω, οι μελετητές πρέπει να παραδώσουν τα ΤΠΣ για εξόφληση (απορρόφηση πόρων Ταμείου Ανάκαμψης) μέχρι το Μάρτη του 2026, δηλαδή σε 11 μήνες. Όσοι δεν προκάνουν μέχρι τότε απεντάσσονται στην πορεία. Όσοι Δήμοι μείνουν τελικά απέξω θα χρηματοδοτήσουν τα ΤΠΣ με ίδιους πόρους, δηλαδή ποτέ. - Όσα από τα ΤΠΣ παραδοθούν μέχρι 2026, θα πάνε για ΠΔ. Μετά από όλα τα παραπάνω, με βάση το περιεχόμενο των μελετών ΤΠΣ (και την επεξεργασία των σχεδίων ΠΔ των ΤΠΣ στο ΣτΕ) θα είναι και τα τελικά ΠΔ στα ΦΕΚ, πρώτα των ΤΠΣ και μετά των οριοθετημένων οικισμών. Πόσα θα είναι τελικά τα πολεοδομικά σχέδια και ποιο ποσοστό της χώρας θα αφορούν, είναι ακόμη άγνωστο. Το ίδιο άγνωστο είναι και το έτος που θα γράφει το κουτάκι "ολοκλήρωση σχεδιασμού" στο σχετικό χρονοδιάγραμμα. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει ...
    4 points
  36. Δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα του ΣτΕ τα πλήρη κείμενα των τεσσάρων αποφάσεων για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του ΝΟΚ. http://www.adjustice.gr/webcenter/portal/ste/ypiresies/nomologies?_adf.ctrl-state=bp7qjwgv2_251&_afrLoop=1633573851135712#! Έχουν ανέβει όλες οι σχετικές αποφάσεις : 146/2025, 147/2025, 148/2025 και 149/2025. Τις παραθέτω σε κείμενα word ... Καλό είναι, εδώ να γίνεται και η συζήτηση επί των κειμένων των αποφάσεων. 146_2025.docx 147_2025.docx 148_2025.docx 149_2025.docx
    4 points
  37. 7/3/2025 Update! Το e-παραβολο 201 στο έντυπο ΔΟΥ αντικαταστάθηκε απο ψηφιακό τέλος 1110404001 (ή εναλλακτικά e-παραβολο 5008)
    4 points
  38. Ισχύει ό,τι συζητάμε παραπάνω για τους συμβολαιογράφους που τα φτιάχνουν όλα στα μέτρα τους. Η δική τους εγκύκλιος (της συντονιστικής συμβ/φων) αναφέρει (απομονώνω την τελευταία παράγραφο και δώστε βάση σε όλα τα bold που έχω στην εγκύκλιο). "Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται στους Συναδέλφους, στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β. να αναφέρεται το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει είτε από σχετική δήλωση του μεταβιβάζοντος, είτε από δήλωση επί του τοπογραφικού από τον συντάκτη του μηχανικό, το οποίο προσαρτάται στη πράξη μεταβίβασης, ήτοι ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο δεν βρίσκεται εντός περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β.." Δηλαδή ακόμη και η δική τους συντονιστική συστήνει στα μέλη (προσοχή δεν παράγουν νόμο και ούτε μπορούν, απλώς συστήνουν) το παραπάνω να το δηλώνει είτε ο μεταβιβάζων το γήπεδο, είτε ο μηχανικός με δήλωσή του επί του τοπογραφικού (όχι στην 651/77). Συνεπώς, ο συνάδελφος μπορεί πολύ σωστά να αρνηθεί την επανασύνταξη τοπογραφικού του διαγράμματος, ρίχνοντας άκυρο στην συμβολαιογράφο και το ζητούμενο να το βεβαιώσει ο πωλητής (όπως έχω αναφέρει και παραπάνω). Εγκύκλιος ΣΕΣΣΕ 29η-16.10.2024-Βεβαιώσεις εντός περιοχών που λειτουργεί ΟΕΒ για τη μεταβίβαση αγροτεμαχίων ΘΕΜΑ: Βεβαιώσεις εντός περιοχών που λειτουργεί Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων για την μεταβίβαση αγροτεμαχίων Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 Ν 2538/1997 όπως ισχύει, σε περίπτωση μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας των αγροτικών ακινήτων που βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Οργανισμοί Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Ο.Ε.Β.), για τα οποία επιβάλλονται οι εισφορές, τα αρδευτικά τέλη ή το αντίτιμο χρήσεως αρδευτικού ύδατος της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.δ/τος 1277/1972, και προ της υπογραφής του συμβολαίου οι πωλητές (υπόχρεοι) υποχρεούνται να προσκομίσουν στο συμβολαιογράφο βεβαίωση του οικείου Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων, στην περιοχή δικαιοδοσίας του οποίου κείται το αγροτικό ακίνητο, από την οποία να προκύπτει ότι δεν οφείλονται οι αναφερόμενες οφειλές, άλλως το συμβόλαιο μεταβίβασης είναι άκυρο. Στις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 65 Ν 2538/1997 δεν προβλέπεται η έκδοση από τους οικείους Ο.Ε.Β. βεβαιώσεων αρνητικού περιεχομένου, ήτοι ότι ένα αγροτεμάχιο δεν βρίσκεται εντός περιοχής εγγειοβελτιωτικών έργων, τα οποία λειτουργούν Ο.Ε.Β.. Οι ίδιοι δε οι Ο.Ε.Β. αδυνατούν να εκδώσουν βεβαιώσεις αυτού του περιεχομένου. Συνεπεία των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη την ακυρότητα που συνεπάγεται στο συμβολαιογραφικό έγγραφο μεταβίβασης η μη τήρηση των διατυπώσεων των συγκεκριμένων διατάξεων, καθίσταται αναγκαίο, σε περίπτωση μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β., να προκύπτει το αρνητικό αυτό γεγονός από το συμβολαιογραφικό έγγραφο. Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται στους Συναδέλφους, στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β. να αναφέρεται το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει είτε από σχετική δήλωση του μεταβιβάζοντος, είτε από δήλωση επί του τοπογραφικού από τον συντάκτη του μηχανικό, το οποίο προσαρτάται στη πράξη μεταβίβασης, ήτοι ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο δεν βρίσκεται εντός περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β..
    4 points
  39. Παράταση υποβολής δικαιολογητικών στα αυθαίρετα 4178/13 και 4495/17 έως 31-12-2025 , άρθρο 35 παρ. 1 του προς ψήφιση νομοσχεδίου << Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών >> του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών . ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.pdf
    4 points
  40. @chrisa_dou Η εξωτερική αποτύπωση κτιρίου, μπορεί να γίνει και με γεωδαιτικό σταθμό no prism. Είναι πιο οικονομικός από οποιαδήποτε "μαγική λύση/μαύρο κουτί" και προσφέρει πλήρη εποπτεία. Χώρια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες εργασίες. Η εσωτερική, γίνεται με τον τρόπο που αναφέρει ο Άκης. Η χρήση "εξελιγμένων" (και ιδιαίτερα ακριβών) μεθόδων αφορά σε κτίρια πολύπλοκων όψεων (μνημεία κλπ). Αν δεν έχεις διασφαλίσει ότι θα κάνεις απόσβεση στα τρία (το πολύ) χρόνια, μην επιχειρήσεις τέτοια αγορά. Εκτός κι αν σου περισσεύουν τα χρήματα, οπότε τα διαθέτεις όπως επιθυμείς
    4 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.