Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      903

    • Περιεχόμενα

      8.878


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      782

    • Περιεχόμενα

      18.610


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      521

    • Περιεχόμενα

      7.216


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      289

    • Περιεχόμενα

      26.252


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 02/05/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Επειδή εχει δημιουργηθεί μια σύγχυση σε πολλούς λόγω παράλληλης ισχύος 2 διαφορετικών διατάξεων, έφτιαξα το παρακάτω διάγραμμα που νομίζω ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Ευπρόσδεκτες παρατηρήσεις , διορθώσεις.. ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 2024.pdf Συμπληρώνω επισημάνσεις συναδέλφων που αφορούν εξαιρέσεις : 1. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καθαρισμού "διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά." των ακινήτων που βρίσκονται εκτός της ζώνης των 300μ από δασικές κλπ εκτάσεις. 2. Δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός πυροπροστασίας περί ακινήτων πλησίον δασικών κλπ εκτάσεων στις "καλλιεργούμενες εκτάσεις, ούτε στην περίπτωση που υπάρχει εντός αυτών κτίσμα βοηθητικής χρήσης για την αποθήκευση εξοπλισμού, εργαλείων και υλικών που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση γεωργικής δραστηριότητας."
    15 points
  2. Προφανώς οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας δεν μας βοηθούν και δεν μας τιμούν. Ας κοιτάξουμε λίγο έξω από το κάδρο στη συνολική εικόνα ... Την ανακοίνωση π.χ. του γραφείου τύπου του αρμόδιου υπουργού που στο χωρίο μου τη λένε win-win situation... 1. Σταματάνε τα πάντα μέχρι να παραδώσουν τα γραφεία τα ΤΧΣ, να πάρουμε τα λεφτά του πακέτου 2.0. 2. Τα ΤΧΣ θα μας ξαναδώσουν τα κίνητρα του ΝΟΚ με τον τρόπο που λέει το ΣτΕ εδώ και χρόνια. Μη σας πω και κάποια δόμηση εκτός σχεδίου με σχέδιο... 3. Μέχρι τότε όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας θα υποστηρίζει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου των μεγάλων έργων, γιατί οι μεγάλοι θα πέσουν έξω και θα γίνουμε ρόμπα (αυτό ήταν στη σκέψη του γράφοντος το δελτίο τύπου). 4. Στο διάστημα αυτό θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά τις ΥΔΟΜ στο υπουργείο γιατί βλέπετε τι μα...ες γίνονται στη Χαλκιδική. 5. Μέχρι να λειτουργήσουν αυτές στο υπουργείο δεν θα θέλουν και πολύ προσωπικό γιατί τα bots της AI που έχει ο πρώην δήμαρχος θα έχουν κάνει την AI ΚΥΔΟΜ που θα ελέγχει τα πάντα. 6. Δοξάστε με ! (αυτό ήταν επιθυμία του υπουργού)...
    11 points
  3. Συνάδελφοι καλησπέρα. Ποστάρω μόνο για κοινωνικούς λόγους και για λίγο mentoring από την πλευρά μου, έχοντας φάει τις δικές μου φάπες αυτά τα 13 υπέροχα χρόνια της νομοθεσίας μεταβιβάσεων. Στα χρόνια του 4014 κοιτάζαμε μόνο υπερβάσεις δόμησης-κάλυψης-ύψους-χρήσης. Στα χρόνια του 4178 στο τσακίρ κέφι όσοι το είχαν πάρει χαμπάρι έβαζαν και κάνα παράθυρο στον αναλυτικό, όταν κατάλαβαν ότι συμψηφιζόταν με όλα. Στον 4014 αυτό ήθελε 500 ευρώ ανά παράθυρο. Στον 4178 όλα τα παράθυρα έκαναν 500. Στα αρχικά χρόνια του 4495 όλοι θεωρούσαν ότι το μόνο που άλλαξε ήταν ότι πάμε με τις ελάχιστες τιμές ζώνης που έχουν υπάρξει στη μεταπολίτευση, και ότι όλα τα παράθυρα και οι εξώστες τελειώνουν με 250 ευρώ. Στα επόμενα χρόνια του 4495 μετά τον covid το χόμπι είναι να αμφισβητούμε ο ένας τον άλλο, για ό,τι κατάλαβε ο καθένας σε ένα νόμο με καθαρό σκοπό την είσπραξη, και δευτερεύοντα σκοπό τη λειτουργικότητα του as built σχεδίου. Το οποίο as built για ιστορικούς λόγους αναφέρω ότι προϋπήρχε ως υποχρέωση από το θεσμό του ΦΑΥ. Εννοείται ότι παραβάσεις κτιριοδομικού δεν έχει ελέγξει ούτε μισός μηχανικός στην Ελλάδα σε αυτά τα 13 χρόνια, και αυτό γιατί κανείς από αυτούς που ήταν σε αυτή την αγορά δεν έχει ιδέα τί ακριβώς λέει ο κτιριοδομικός γιατί δεν τον διάβασε ποτέ, πόσο μάλλον να έχει ιδέα για την ύπαρξή του. Μέσα σε όλα αυτά, ο συμβολαιογραφικός σύλλογος θεώρησε ότι πρέπει να παίξει στα σοβαρά το λόγο ύπαρξής του, αντί να το βουλώσουν και να μεταβιβάζουν ό,τι μαλακία τελικά ήθελε ο νομοθέτης του 4014 να μεταβιβαστει. Με αποτέλεσμα το σημερινό έκτρωμα να είναι δημιούργημα μιας αρχικής εισπρακτικής πρόθεσης, που κάποιοι την πήραν στα πολύ σοβαρά (συμβ/κος σύλλογος) και εισηγήθηκαν να αλλάξει και να γίνει πολύ γαμάτος. Σήμερα ο καθένας μας ελέγχει ό,τι καταλαβαίνει, και αν βρεθεί σε συναλλαγή που υπάρχει μόνο ένας μηχανικός, τότε παίρνει την ευθύνη επάνω του, αν και το ΤΕΕ δεν τιμώρησε ποτέ κανένα που υποτίθεται ότι πήρε ευθύνες συναλλαγής επάνω του. Για το θέμα του 2%, ο ίδιος ο νομοθέτης δεν ξέρει μαθηματικά, επομένως δεν ξέρει τί να ορίσει ως προδιαγραφή. Γιατί αν σε ένα τετράγωνο έχω 2% απόκλιση ΜΗΚΟΥΣ στην οριζόντια πλευρά, και 2% ΜΗΚΟΥΣ στην κάθετη, τότε η συνολική επιτρεπόμενη ανοχή ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ είναι 1.02 χ 1.02 = 1.04 (δηλαδή 4%...) Παρόλα αυτά η πιπίλα του κάθε παπαγάλου είναι 2% ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, χωρίς να το αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ ο 4495 (ενώ αναφερόταν με σαφήνεια στον 4014, στη συνέχεια το έπνιξαν αυτό το φάντασμα του 2% της επιφάνειας), μέχρι τη γέννηση του 5142. Που ο 5142 ευθαρσώς μιλάει επιτέλους για 2% ΚΑΙ στην επιφάνεια, άρα γράφει στα παπάρια του κανόνες της φύσης και του σύμπαντος. Άρα και εμάς στα παπάρια μας, ό,τι πούν τα παιδιά του υπουργείου και οι συμβολαιογράφοι, τα βγάζουμε όλα άκυρα και κάνουμε νέα 4495 μέχρι το τέλος των εποχών. Παρεπιπτόντως, τα ίδια τα τζιμάνια του συμβ/κου συλλόγου τα έκαναν όλα πουτάνα στις διευκρινίσεις του 5142, καθώς ενώ αρχικά ήταν πανηγυρικές οι εισηγήσεις τους να τελειώσει το μαρτύριο αυτών των ταλαίπωρων ανθρώπων με τον 5142, κατάφεραν μέσα σε μία μόνο εβδομάδα να βγάζουν 2 εγκυκλίους που το μόνο που έσπειραν ήταν το χάος. Μέχρι που φτάνουμε στο σήμερα, να έχουν κάνει hold τα πάντα και να τάζουν manual διαχείρισης μαλακίας, ενώ κανείς δεν ξέρει τί ακριβώς τελικά διορθώθηκε με τον 5142. ΜΙΑ είναι η γενική οδηγία, η οποία είναι τόσο ασαφής, όσο χρειάζεται για να έχει κατάρτιση κάποιος για να λειτουργεί σε αυτό τον κλάδο: σκεφτόμαστε ώστε να νικήσουμε τον ανίκητο, όχι τον οποιονδήποτε νοήμονα. Επομένως δεν έχει νόημα να ρωτάτε. Αν έχετε βρεθεί σε θέση να χρειάζεται να ρωτήσετε, τότε ξεκινήστε απευθείας 4495, ή τεκμηριώστε με σαφήνεια για ποιό λόγο δεν απαιτείται 4495 στην υπόθεσή σας. Αυτά, εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους.
    10 points
  4. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    9 points
  5. Επιτέλους, μετά από πολλά χρόνια ... γκρεμίζεται ο παραλογισμός ! Το ΚΕΣΥΠΟΘΑ γνωμοδοτεί το 2024 ότι συμφωνεί με την ερμηνεία του ίδιου Υπουργείου το 2013 ... ότι δεν υπάρχει χρήση κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος !!! Στην πολεοδομική νομοθεσία δεν υφίσταται η έννοια του καταστήματος Υγειονομικού ενδιαφέροντος ως θεσμοθετημένη διακριτή χρήση, διότι ο όρος αυτός στηρίζεται στο θεσμικό πλαίσιο των υγειονομικών διατάξεων, η τήρηση των οποίων λαμβάνεται υπόψη κατά την άδεια λειτουργίας των καταστημάτων. ... Συνεπώς νομίμως υφιστάμενοι χώροι, που ανεγέρθηκαν και προβλέπονται στην οικοδομική άδεια ως καταστήματα χωρίς άλλο προσδιορισμό, έχουν τη δυνατότητα στο σύνολο της επιφανείας τους, και χωρίς να απαιτείται έκδοση οικοδομικής αδείας για αλλαγή χρήσης, να λειτουργούν και ως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση τυχόν ειδικών προδιαγραφών και απαιτήσεων που προβλέπονται για τη λειτουργία τους. Πράξη-4-2024.pdf
    8 points
  6. Παρακάτω ήταν απάντηση σε συνάδελφο, αλλά επειδή δεν είναι σκοπός μου η αντιπαράθεση αλλά η συσπείρωση των συναδέλφων, διότι δεν κρίνω την ορθότητα των αποφάσεων αλλά τον τρόπο εφαρμογής των. Συγνώμη και εμείς με ποιο εργαλείο θα σχεδιάζαμε εντωμεταξύ, υποθέτοντας τι ισχύει ως κανονισμός ή δέκα μήνες δεν θα αγγίζαμε μολύβι και θα κάναμε διακοπές. Πραγματικά ποιος πιστεύει ότι ένα σχέδιο είναι προϊόν ενός ονείρου το οποίο το πρωί ξυπνάς και βγάζεις άδεια. Εκτός της κοπιαστικής εργασίας εκπόνησης μελέτης, είναι ένας χείμαρρος από εγκρίσεις που οι περισσότερες αργούν, όχι απαραίτητα κακών υπαλλήλων αλλά κυρίως υποστελεχωσης ή υπαλλήλων σε θέσεις για τις οποίες δεν είναι κατάλληλοι. Το θέμα για μας τους μηχανικούς δεν είναι αν συμφωνούμε η όχι με τις τροποποίηση και τον τερματισμό διατάξεων, το θέμα είναι ότι για μια ακόμη φορά μας συμπεριφέρονται με αναξιοπρέπεια, δεν σέβονται τον κόπο μας ούτε την αξιοπιστία μας προς τους πελάτες μας και για όσους δουλεύουν στα νότια, δημιουργούν ένα μονοπώλιο στον κατασκευαστικό τομέα το οποίο λέγετε Ελληνικό, το οποίο αγόρασε τσάμπα γη, ενώ από εξω έχει πάει στο βουνό, δεν απολογείται σε κανένα, χτίζει ότι θέλει, υλικά αγοράζει σε τιμή χαμηλότερη(φυσιολογικό λόγω του μεγέθους του έργου) και πλέον θα πουλάει και όσο θέλει, διότι κανέναν ιδιώτη δεν θα συμφέρει να χτίσει με τις τιμές της γης, των υλικών και την νομοθετική αβεβαιότητα. Για όσους χαίρονται για την απόφαση αυτή ας προβληματιστούν μόνο για τον τρόπο επιβολής της και τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει.
    8 points
  7. Καλημέρα, ψυχραιμία. Υπάρχουν έντυπες άδειες σε ισχύ (με τις συνεχείς παρατάσεις) από το 2012. Υπάρχουν 'φρέσκιες' ηλεκτρονικές με υπεύθυνη δήλωση. Ποιος θα ελέγξει κάθε μία από αυτές αν έχει κάνει χρήση κάποιου μπόνους, που ακόμη δεν ξέρουμε τι ακριβώς αφορά (και τι κόβεται); Θα ανακληθούν όλες οι άδειες σε ισχύ; Θα αναθεωρούνται στο σύνολό τους; Θα ελεγχθούν μία-μία από τις ΥΔΟΜ (χαχα); θα κοπούν όσες δεν έχουν καλέσει ελεγκτή δόμησης; Δεν νομίζω ότι γίνονται αυτά...αλλιώς οι αποζημιώσεις θα φτάσουν υπέρογκα ποσά (πάνω από το ΣΤΕ είναι τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια). Προφανώς εχθές έπεσε ο μπαλτάς που λέει ο συνάδελφος παραπάνω, κάτι σαν τον Ιούλιο του 11 με τα αυθαίρετα. Όποιος έβγαλε άδεια καλώς, ούτως ή άλλως οι αναγγελίες έναρξης εργασιών, πλέον γίνονται αυτόματα με την έκδοση στη διαύγεια. Όσοι έχουν στα χέρια κάποια προέγκριση θα φανεί τι θα γίνει. Για τους άλλους, μάλλον θα πάνε με το νέο νοκ (ΝΝΟΚ). Τα παραπάνω είναι προσωπικές εκτιμήσεις *στους ηθικολόγους συναδέλφους: Δεν είναι όλη η Ελλάδα νότια προάστια και δεν είμαστε όλοι μεγαλοκατασκευαστές (αν ήμασταν, δεν θα γράφαμε εδώ). Άδειες στην επαρχία με 10τμ εσωτερικό εξώστη βγαίνουν off με τις καθολικές αποφάσεις. **Επίσης, το 'διάβασα στην καθημερινή', άκουσα στο καφενείο, ή είδα στο "mega" ότι θα βγει αντισυνταγματικός ένας νόμος, δεν παράγει δίκαιο σε καμία σοβαρή χώρα του κόσμου.
    8 points
  8. Και τι θα πει αυτό; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται οριζόντια σε όλες τις περιοχές της χώρας τα bonus για 1 ή 2 μ. ύψος; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται τα πατάρια; Τα πατάρια υπάρχουν από το 2012 στο ΝΟΚ και το +1μ υπάρχει από τον ΓΟΚ του 1985. Επίσης από πότε μια θολή ανακοίνωση παράγει νομοθεσία; Και τι σημαίνει ότι ακυρώνονται νόμιμες άδειες που έχουν εκδοθεί πληρώντας τις ισχύουσες διατάξεις; Σας φαίνονται σοβαρά αυτά τα πράγματα;
    8 points
  9. Συνάδελφε δεν το πας σωστά. Καλό θα ήταν τέτοιες μέρες να μην υπάρχει τοξικός λόγος. Διαφορετικά μάλλον δεν είμαστε συνάδελφοι. Δε γνωρίζεις ούτε το πλαίσιο της κάθε δουλειάς, ούτε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Μην αρχίζουμε τώρα με τις ευθύνες μεταξύ συναδέλφων. Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να συνδράμετε ώστε ο διάλογος να μην παρεκτραπεί, διαφορετικά όλοι θα χάσουμε.
    7 points
  10. Δεν έχω καμία διάθεση να συζητάω με ανθρώπους που φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία από χρόνους μελετών και έκδοσης εγκρίσεων αδειών. Τα υπονοούμενα να τα ρίχνετε στις ιδιωτικές σας συζητήσεις.
    7 points
  11. modigliani νομίζω πρέπει να ξεκαθαρίσεις κάποια πράγματα πρώτα για να μπορέσεις να δώσεις και πρακτικές λύσεις στα προβλήματά σου. Δεν το λέω με ειρωνεία, σε καμία περίπτωση, εντελώς συναδελφικά. Καταρχήν γιατί (;;;;;;;) το ένα ενιαίο σίδερο να έχει γάντζο και από τις δύο πλευρές;;; Όταν δεν είναι από ακραίο σε ακραίο κόμβο (δηλαδή όπως σου πρότεινα με τη διάταξη παραπάνω) αρκεί να έχει γάντζο στον ακραίο κόμβο, ενώ στο μεσαίο πάρε την αγκύρωση με ευθύγραμμο τμήμα. Επίσης δεν ξέρω πιο πρόγραμμα χρησιμοποιείς και πως διαστασιολογεί. Αλλά βρε συ Μηχανικοί είμαστε, άσε στην άκρη το πρόγραμμα, πάρε μόνο την περιβάλλουσα ροπών. Έχεις ροπές στήριξης, έχεις γνωστή διατομή δοκαριού, υπολόγισε με το χέρι, με χαρτί και μολύβι μsd, Μsd κτλ κτλ κτλ κτλ και δες τι οπλισμό θέλεις για την αριστερή στήριξη των 59 ΚΝΜ και έστω ότι θες 3Φ14 (τυχαία το γράφω). Κάνε τους ίδιους υπολογισμούς και για τη μεσαία στήριξη (αριστερή παρειά) που έχει 81 KMN. Υπολογίζεις πχ 5Φ14 (τυχαία το γράφω). Κάνεις το ίδιο και για το δεξιά άνοιγμα. Επομένως βάζεις ενιαία σίδερα 3Φ14 από αριστερό κόμβο μέχρι μεσαίο και περνάνε για αγκύρωση και στο δεξιό άνοιγμα. Όμως στην στήριξη μεσαία και αριστερά θέλεις 5Φ14, οπότε έχεις ήδη 3Φ14 που έρχονται από αριστερό άνοιγμα, συν 3Φ14 από δεξιό άνοιγμα σύνολο 6Φ14 στη στήριξη. Είσαι κομπλέ! Με αυτή τη φιλοσοφία σου πρότεινα το προηγούμενο σχήμα. Τι μπερδεύεις τώρα ματίσεις στο κέντρο, και πέριξ και δεξιά και αριστερά;;; Ποιος θα στα κάνει αυτά με ακρίβεια, είναι δυνατόν; Για 5 μέτρα δοκάρι θα κάνεις τρεις ματίσεις;;;;; Γιατί καταλαβαίνω ότι με email που μιλάτε προφανώς δεν είσαι απάνω καταπάνω στο έργο να επιβλέπεις (συγχώρεσέ με αν κάνω λάθος). Μπορείς να δώσεις δηλαδή λύση χωρίς να χρειάζεται να κάνεις καν ματίσεις. Η παράθεση για αύξηση του οπλισμού σε ένα σημείο δεν είναι ίδιο με την μάτιση για αύξηση μηκους. Σχεδίασε απλά και "χωριάτικα" που λεν και στο χωριό μ.........
    7 points
  12. @Μιχαήλ Ρ. Συνάδελφε οι περισσότεροι έχουμε περάσει από το στάδιο που βρίσκεσαι και είχαμε τις ίδιες αναζητήσεις και τα ίδια συναισθήματα με εσένα. Και όταν ρωτούσαμε μέντορες να μας πουν τη γνώμη τους, το ίδιο ασαφείς ήταν οι απαντήσεις τους με αυτή που σου έδωσε ο tetris. Και ο λόγος είναι ότι για να εκτελεστεί μια συναλλαγή, πρέπει τα 2 μέρη (αγοραστής και πωλητής) να συμφωνήσουν στο αντάλλαγμα. Αυτός είναι ένας συμπεριφορικός μηχανισμός που ισχύει από την εποχή που ο άνθρωπος ήταν πίθηκος. Επομένως: Στο ερώτημα 'πόσα πρέπει να παίρνεις για το επίπεδο μόρφωσής σου' η απάντηση είναι όσα είναι διατεθιμένος να σου δώσει κάποιος, σύμφωνα με την αξία που απαιτείται να παράγει η θέση που καταλαμβάνεις. Στο ερώτημα 'αν αμοίβομαι αρκετά καλά για τη θέση που εξυπηρετώ' η απάντηση είναι ότι αμοίβεσαι όσα είσαι σε θέση να διαπραγματευτείς. Άρα αν θεωρείς ότι δεν αμοίβεσαι καλά, τότε βρες ποιό είναι το διαπραγματευτικό σου πλεονέκτημα για να ζητήσεις περισσότερα. Στο θέμα της προσπάθειάς σου και των ικανοτήτων σου, παραθέτω τα δικά μου μαθήματα ζωής: αν η θέση είναι αναλώσιμη τότε κανείς δεν θα σου πληρώσει τις επιπλέον ικανότητές σου, αν δουλεύεις πολλές ώρες και αφιερώνεις μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής σου απ΄ ό,τι θέλεις τότε αυτή είναι μια επιλογή δική σου και δεν σου φταίει κανείς άλλος, αν μαθαίνεις γρήγορα τότε αυτό είναι υπέρ σου για να κατοχυρώσεις τη θέση σου και δεν σου δίνει περισσότερους πόντους στον εργοδότη, το επίπεδο σπουδών σου δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι παράγει περισσότερη αξία το πόσο τζίρο κάνει η επιχείρηση που δεν είναι δική σου δεν είναι αυτό που δίνει περισσότερη αξία στη θέση σου, αλλά οι ευθύνες που αναλαμβάνεις δίνουν (πχ πόσο κοστίζει το λάθος του οποίου την αποφυγή καλείσαι να διαχειριστείς, ή άλλο παράδειγμα πόσο χρόνο/ποιότητα/κόστος κερδίζει στην επιχείρηση η εφαρμογή μιας ιδέας σου) δεν υπάρχει fixed price στο πόσο πρέπει να πληρώνεται κάποιος που εργάζεται 45-50 ώρες την εβδομάδα. Υπάρχουν θέσεις στις οποίες εργάζεσαι τόσο και αντί να πληρώνεσαι, πληρώνεις εσύ γιατί κερδίζεις αξία από την επιχείρηση (πχ όταν δουλεύεις σε μονοπωλιακή επιχείρηση). Δεν λέω ότι συμφωνώ με αυτό, απλά λέω ότι υπάρχουν και αυτές, άρα δεν υπάρχει λογική σε ρητορικά ερωτήματα τύπου fixed price. όταν όλα τριγύρω σου ακριβαίνουν, τότε αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πληρώνεσαι περισσότερο αν δεν το έχεις ζητήσει ήδη εκ των προτέρω να πληρώνεσαι. Το φαινόμενο αυτό λέγεται πληθωρισμός, είναι φυσική συνέπεια του χρηματοπιστωτικού συστήματος, και το 99% του πληθυσμού του πλανήτη που δουλεύει σε υπαλληλικές συνθήκες δεν μπορεί να το καταλάβει, πόσο μάλλον να το διαχειριστεί ως φαινόμενο. Οι μισθωτοί είναι αυτοί που κουβαλάνε στις πλάτες τους την αγορά. Αν δεν σου αρέσει αυτό, τότε είναι επιλογή σου να γίνεις κάτι άλλο στο μέλλον. Επομένως εν συντομία ο tetris σου τα είπε σωστά. Τις καλύτερες ευχές μου.
    7 points
  13. @stetr εξαρτάται από τον αριθμό και τις ικανότητες των μηχανικών του μελετητικού γραφείου. Στα μικρά γραφεία ασχολείσαι με όλα τα στάδια της μελέτης και της συμπλήρωσης του φακέλου. Επιπλέον έρχεσαι σε επαφή με διαδικαστικά ζητήματα, τα οποία δεν πρόκειται να μάθεις σε μεγαλύτερες μελετητικές εταιρείες. Δεν προτείνω αποκλειστική ενασχόληση με ένα αντικείμενο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, τα δέκα πρώτα χρόνια να ασχολείσαι με στατικά μεταλλικών μόνο. Καλό είναι να επιδιώκεις τριβή με περισσότερα αντικείμενα.
    7 points
  14. δοθηκε παραταση για την κατ. 5 με προθεσμια εως 30 Φεβρουαριου του 2026...
    6 points
  15. Δεν τα καταθέτετε με την καρδιά σας, γι αυτό.
    6 points
  16. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται και επαληθεύεται η φαιδρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική σκηνή τους πολίτες της. Γιατί πέρα από μηχανικός είμαι πολίτης μίας χωράς στην οποία δεν μπορώ να έχω εμπιστοσύνη. Στην προκειμένη περίπτωση το μόνο θετικό που μπορεί να προκύψει είναι επιτέλους να ψηφιστεί ένας νόμος που θα αναδεικνύει την επιστημοσύνη ενός μηχανικού. Φτάνει με το μπακαλοτέφτερο του τι προσμετρά και τι όχι στην δόμηση, που όριζε εν μέρει την αρχιτεκτονική μελέτη ενός κτιρίου. Όγκος / ύψος / ιδεατό στερεό και τέλος. Αυτά πρέπει να είναι τα βασικά μεγέθη. Ότι βρίσκεται εντός των ορίων αυτών των παραμέτρων νόμιμο και ότι εκτός παράνομο.-
    6 points
  17. Αγαπητοί συνάδελφοι, σας εφιστώ την προσοχή στο νέο νόμο του κτηματολογίου (Ν.5142/2024) και συγκεκριμένα στο άρθρο 17: Στην περ. ιθ) του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί των δικαιολογητικών για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας, προστίθενται οι λέξεις «το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,» και η περ. ιθ) διαμορφώνεται ως εξής: «ιθ) τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,». Πράγμα που σημαίνει, πλέον ΚΗΔ και στα τοπογραφικά αδειών. Πρέπει να το έχετε υπόψιν σας κατά την κοστολόγηση ενός τοπογραφικού αδείας, διότι σε κάθε απαιτούμενη διόρθωση του σχεδίου (πχ λόγω νέου περιγράμματος κάλυψης μετά από αλλαγή των αρχιτεκτονικών) χρειάζεται νέο ΚΗΔ. Προσοχή και σε συναδέλφους που δεν έχουν ψηφιακή υπογραφή αλλά υποβάλλουν τοπογραφικά αδειών, καθώς θα πρέπει να προμηθευτούν.
    6 points
  18. Δείτε κι αυτό: ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχή συμπληρωματικών διευκρινίσεων άρθρου 16 Ν.5142_2024 ...εφόσον η επέκταση / απομείωση υφίσταται από κατασκευής, είναι σύμφωνα με την πραγματική κατάσταση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ηλεκτρονική ταυτότητα, αλλά όχι σύμφωνα με την άδεια, ήτοι έχει συντελεστεί μέχρι τις 28.7.2011, τότε μετά την υπαγωγή στις διατάξεις του Ν 4495/2017, ο ιδιοκτήτης της κάθε μίας οριζοντίου ιδιοκτησίας μπορεί με μονομερή τροποποίηση της σύστασης να εναρμονίσει το περίγραμμα της οριζοντίου με αυτό της υπαγωγής, της ηλεκτρονικής ταυτότητας και της πραγματικής κατάστασης, όπερ σημαίνει ότι ουδέν δικαίωμα θίγεται της έτερης οριζοντίου ιδιοκτησίας. Σημειώνεται δε ότι ο ιδιοκτήτης της οριζοντίου ιδιοκτησίας που απομειώθηκε, από κατασκευής της οριζοντίου ουδέποτε άσκησε πράξεις νομής διανοία κυρίου επί του απομειούμενου τμήματος, έχουν δε ήδη παρέλθει 13 χρόνια από την 28η Ιουλίου 2011, που συνιστά το συντομότερο χρόνο αυθαίρετης κατασκευής, δυνάμενης να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν 4495/2017. ΕγκύκλιοςΣΕΣΣΕ31η-17.10.2024-Παροχήσυμπληρωματικώνδιευκρινίσεωνάρθρου16Ν.5142_2024.docx
    6 points
  19. Θέμα: «ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΠΡΟΣΑΡΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ» Με την παρούσα Εγκύκλιο ομαδοποιούνται και κωδικοποιούνται τα ειδικά ζητήματα που προέκυψαν από την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας και παρέχονται σχετικές οδηγίες. Ειδικότερα ΗΛΕΚΤΡΟΝΚΗ Τ– ΕΓΚΥΛΙΟΣ ΣΕΣΣΕ - Εγκύκλιος-Συντονιστικής-16η-21.5.2024-ΟΡΘΗ-ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ-Περί-αυθαιρέτων-Ηλεκτρονική-Ταυτότητα-Ακινήτου-Προσάρτηση-πιστοποιητικού-πληρότητας.pdf
    6 points
  20. 6 points
  21. Ολη η ιστορία έχει προκύψει από την δικαστική απόφαση για το Μάτι, όπου οι πολιτικοί την έβγαλαν καθαρή και την πλήρωσαν οι πυροσβέστες. Προφανώς με τον τρόπο τους ενημέρωσαν τους κυβερνώντες ότι κερατάδες και δαρμένοι δεν παίζει. Ετσι πάνε οι πολιτικοί να πετάξουν τις ευθύνες στους πολίτες, με ένα νόμο δημοσιουπαλληλικής νοοτροπίας αποφυγής ευθυνών, σε συνδυασμό με τις γνωστές εμμονές της νομικής επιστήμης, που διυλίζει τον κώνωπα και καταπίνει την κάμηλον.
    6 points
  22. Και τα 10 και τα 11 χρησιμοποιούν τον ΝΤ10 πυρήνα. Βασικά όλα τα windows χρησιμοποιούν τον πυρήνα των ΝΤ. Πολύ απλά δε μπορεί να ξαναγράφονται σε κάθε έκδοση εκατομμύρια γραμμές κώδικα απο την αρχή. Ακόμη και στα 11 βλέπεις σε κάποιες εφαρμογές το save dialog των windows NT 3.1. (και το format είναι ακριβώς το ίδιο απο παλιά). Η επαγγελματική εμπειρία λέει πως αν κάτι λειτουργεί δε το πειράζεις. Απο τα 7 στα 10 υπήρξαν ασυμβατότητες με επαγγελματικό λογισμικό (ή ακόμη κάποια προγράμματα δε λειτουργούσαν μετά απο windows updates). Θεωρητικά όμως απο 10 σε 11 η πιθανότητα είναι μικρότερη λόγω ίδιου πυρήνα. Απο την άλλη αν στήσεις το pc εξ'αρχής, προτείνω να πας σε νεότερο λειτουργικό.
    6 points
  23. Παύλο όλη η ουσία είναι στο «θα έπρεπε». Γενικά να το λέμε σε ατομικό επίπεδο ή ακόμα και κουβέντες σε δημόσιο φόρουμ δεν μετατρέπει το θα. Για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό πρέπει να βγουν αποφάσεις από Τ.Ε.Ε. ή από τους επιστημονικούς συλλόγους μας. Οι συμβολαιογράφοι από όσο έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια όταν έχουν κάποιο «θα έπρεπε» βγάζει ο σύλλογος τους απόφαση και την ακολουθούν ΟΛΟΙ. Σε εμάς ούτε το ΤΕΕ έχει τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά ούτε και οι σύλλογοι. Φοβάμαι δε πως ακόμα και να το κάνουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν όλοι δεν το έχω δεδομένο. Άσε που θα μπουν και άλλες ειδικότητες πέραν των Μηχανικών. Ίσως (ίσως λέω και το τονίζω) να αναλαμβάναμε την πρωτοβουλία να συνταχθεί ένα βασικό κείμενο για όλες τις ειδικότητες, να αναρτήσουμε Δημόσιο Δημοψήφισμα ανά ειδικότητες (με πλήρη δεδομένα φυσικά) και να σταλεί ανά ειδικότητα στον ανάλογο σύλλογο και ΤΕΕ…. Αυτό ίσως να τάραζε λίγο έστω τα νερά….
    6 points
  24. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    6 points
  25. @getsakna---Στον Ν.4495 προβλέπεται ότι η διάνοιξη νέου ανοίγματος γίνεται με ΕΕΔΜΚ. (Άρθρο 29, παράγραφος 2 λβ). Στη δημοσίευση που παραθέτεις, ο συνάδελφος jbosdas αναφέρει τις εξαιρέσεις και τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Μία από τις εξαιρέσεις είναι η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας που διενεργούνται χωρίς προηγούμενη έκδοση ΕΕΔΜΚ.
    6 points
  26. @Χριστίνα Μαυρ. η διαφορά είναι το πορτοκαλί τρίγωνο στην επάνω πλευρά του σχεδίου. Προφανώς, η επιφάνειά του είναι αμελητέα και, επί της ουσίας, είναι μία ανεκτή διαφορά. Προσωπικώς, δεν θεωρώ ότι αξίζει τον κόπο να αλλάξεις το εμβαδόν του διαμερίσματος και να μπεις στη διαδικασία τροποποίησης της σύστασης. Το γεγονός ότι η πλευρά αυτή είναι όριο του οικοπέδου, δεν αλλάζει κάτι.
    6 points
  27. Αν κάποιος θέλει τις περιμετρικές πολύ χαμηλές σε ύψος επιφάνειες να μην τις βαλει ως ΥΔ, πρέπει να τις κλείσει με κάθετα στοιχεία και να μην υπάρχει πρόσβαση! Τότε αρκεί να τις βάλει μα αναλυτικό! Απαιτούνται φωτογραφίες κ.λπ. γιατί ζούμε στη μπανανοχώρα...
    6 points
  28. Δεν κοίταξα αν υπάρχει στα downloads, ίσως να υπάρχει και να την έχει ανεβάσει άλλος συναδελφος, γι' αυτό κάνε το κόπο να δεις αν υπάρχει... αν δεν υπάρχει ανέβασε τη εκεί.. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ - ΚΥΑ 136860_2018.docx
    6 points
  29. https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/18a4e643-1429-4e6b-a317-d7c6a29adabf/12702747.pdf ψηφισθηκε ο νομος για δασικα ακινητα, διορθωση συμβολαιων, διορθωση ελλειπών ή λαθεμενων υπαγωγων κλπ. διαταξεις
    5 points
  30. Η ΑΠΔ δεν αποδεικνύει ότι οι εργασίες δεν έγιναν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνεπώς, αν η υπόθεση φτάσει σε δικαστήριο, θα χρειαστεί ισχυρότερη απόδειξη Όσοι είναι σχετικά παλιοί στο φόρουμ (και όχι πρόσφατοι, λόγω του συγκεκριμένου θέματος) γνωρίζουν το πρόβλημα από την εποχή της απόφασης για την Κοκοματ. Υπάρχει σχετική συζήτηση αρκετά εκτεταμένη (κι ενίοτε έντονη). Κι όχι μόνο γι αυτό. Στην ενότητα ΓΟΚ-ΝΟΚ υπάρχουν θέματα που άπτονται των ακροβασιών του ΝΟΚ, και ειδικότερα της περιπτωσιολογίας του άρθρου 11 η οποία, είναι προφανές ότι, υπάρχει για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένη εκλογική πελατεία. Χρησιμοποιώντας ως περιβαλλοντικό φερετζέ τη μείωση του ποσοστού κάλυψης, έβαλαν από την πίσω πόρτα την αύξηση ΣΔ και ύψους. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον καθίσταται σαφές από το ότι δεν διασφάλισαν ρητά και κατηγορηματικά, κατά τον Β' έλεγχο δόμησης, τη φύτευση των ακάλυπτων χώρων. Αντίθετα, έβαλαν τις πισίνες να συμμετέχουν στη φύτευση!!! Και άλλα πολλά... Διότι, τι πιο απλό από το να καταργηθεί ο ΣΔ (μόνο στα σχ. πόλεως) και να αντικατασταθεί από Κάλυψη, Ύψος, ΠΑ, Στερεό, σε συνδυασμό με καθορισμού ελάχιστου καθαρού ύψους π.χ. 2.75 (και όχι 2.50 που δημιουργεί κλουβιά)? Είναι κάτι πολύ απλό και πρακτικό που απαλάσσει το μηχανικό από περιττό χάσιμο χρόνου και γραφειοκρατία και τον αφήνει ελεύθερο να εκφράσει το δημιουργικό του πνεύμα. Πώς δεν το σκέφτηκαν οι σοφοί νομοθέτες? Είναι ανόητοι ή συνένοχοι? Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το πρωί ασκώντας κριτική στους εκάστοτε Οικοδομικούς Κανονισμούς. Στην ουσία, θα επαναλάμβανα τις συζητήσεις που έχουν γίνει εδώ. Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται, μπορεί να εντρυφήσει και θα βρει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα πλουτίσει τις γνώσεις του και, ίσως, διαμορφώσει πιο αντικειμενική άποψη
    5 points
  31. Και για να μη μπερδεύουμε τα ράσα με τα πράσα, ο στατικός και αντισεισμικός σχεδιασμός αφορούν στην ασφάλεια του κάθε έργου.
    5 points
  32. Για ευχερή επικοινωνία με τα μαστόρια (ιδίως τα κάποιας ηλικίας) ΛΑΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ.pdf
    5 points
  33. Αναρτώ το άρθρο 16 Ν.5142/24 σε pdf καθώς και το ΦΕΚ 158.Α.24 προς διευκόλυνσή μας. Το άρθρο 16 βρίσκεται στη σελίδα 11 του ψηφιακού αρχείου του νόμου. ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α 4.10.2024.pdf ΑΡΘΡ 16 ν.5142 2024 ΦΕΚ 158 Α.pdf
    5 points
  34. @χαιδω Τα ζητήματα του ύψους και των κοινοχρήστων αντιμετωπίζονται πλημμελώς από τον νόμο για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων. Για την υπερύψωση της οικοδομής ενώ παραμένουν σταθερά τα ύψη ορόφων και ο περιβάλλων χώρος έχει διαμορφωθεί σωστά, δεν υπάρχει σχετική διάταξη. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Αναγκαστικά, λοιπόν, καταφεύγουμε σε αλχημείες. Όσα προανέφερα ισχύουν γενικά, γιατί στην περίπτωση που εξετάζεις έχεις κατηγορία 1. Η αυθαιρεσία της υπερύψωσης θα περιγραφεί στη δήλωση του δευτέρου ορόφου, με ιδιαίτερη αναφορά στην υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους, χωρίς επίπτωση στο πρόστιμο.
    5 points
  35. αν προσέχατε λίγο τι γράφει ο καθένας θα γινόταν λιγότερο "κουκουρούκου" διάλογος... ο ιδιώτης δεν μπορεί να γνωρίζει τι και πως επηρεάζουν τα κινητά φορτία (πέραν των σταθερών) σε κτίρια σε σεισμούς κλπ.... αλλά θέλει να έχει άποψη και ο arche ούτε καν πήρε είδηση ότι το ερώτημα δεν ήταν αυτού του ιδιώτη και δεν αφορούσε δικό του κτίριο και απλά είπε μια άποψη... Θα έλεγα να μη συνεχίσει το "κουκουρούκου" για να μη πρέπει να κουβαλάμε την σφουγγαρίστρα για καθαρισμό.
    5 points
  36. @CHRISTINE_VAS Ο προκαταβλητέος φόρος ΦΕΜ (10% ή 4% επί της αμοιβής) καταβάλλεται όταν η μελέτη θεωρείται ή εγκρίνεται από αρμόδια υπηρεσία. Όταν παρέχονται υπηρεσίες σε εταιρεία ή σε επαγγελματία, εάν δεν υπάρχει υποχρέωση ΦΕΜ, διενεργείται παρακράτηση φόρου 20%. Η παρακράτηση είναι υποχρεωτική για καθαρή αξία άνω των 300 ευρώ. Όταν εκδίδουμε παραστατικά προς συλλόγους ή άλλα νομικά πρόσωπα με ειδικά καθεστώτα είναι απαραίτητο να συνεννοούμαστε προηγουμένως. Στην προκειμένη περίπτωση, πρέπει να βεβαιωθείς κατά πόσον οφείλεται ΦΕΜ ή όχι. Η μελέτη που κατέθεσες εγκρίθηκε από κάποια τεχνική υπηρεσία; Μήπως απαιτείται από το πρόγραμμα απόδειξη πληρωμής του ΦΕΜ; Εάν υπάρχει υποχρέωση καταβολής ΦΕΜ, τότε κακώς παρακρατήθηκε το 20%. Δεν είναι έτσι. Στα παραστατικά προς ιδιώτες δεν γίνεται παρακράτηση 20%. Δεν είναι έτσι. Ο ΦΕΜ έχει προτεραιότητα. Όταν ο πελάτης είναι νομικό πρόσωπο και η αμοιβή υπόκειται σε ΦΕΜ, πληρώνεται ο προκαταβλητέος φόρος και δεν γίνεται παρακράτηση.
    5 points
  37. Καλησπέρα, η περιοχή είναι εκτός αντικειμενικού με τις τιμές για εντός/εκτός να είναι 950/500 αντίστοιχα. Επειδή όμως ο χάρτης της εφορίας δείχνει ονομάτα οδών εκεί περά είμαι της άποψης ότι ειναι εντός άρα τα 950 της εφορίας που είδες είναι σωστά. Μπορείς να τσεκάρεις με Υδομ Πυλαίας-Χορτιάτη αν είναι η περιοχή είναι υπό ένταξη στο σχέδιο.
    5 points
  38. Καλησπέρα και από εμένα και σου εύχομαι κάθε επιτυχία στη ζωή σου. Θα σου μιλήσω λίγο και για τη δουλειά των Τοπογράφων. Έχουμε και εμείς ένα ευρύτατο πεδίο που μπορείς να απασχοληθείς, από Ιδιώτης, εργαζόμενος μέχρι και Δημόσιος Υπάλληλος. Επίσης έχουμε μεγάλη γκάμα εφαρμογών. Από την απλή Τοπογραφία, στην Οδοποιία και τα Υδραυλικά, το Κτηματολόγιο και τη Φωτογραμμετρία. Στην Ελλάδα, ναι, οι Πολιτικοί Μηχανικοί έχουν απορροφήσει όλα μας τα δικαιώματα (όχι όμως και τις αντίστοιχες γνώσεις). Αλλά επίσης μπαίνουν κάθε χρόνο περίπου 1000 πολιτικοί μηχανικοί συν αυτούς από τα αντίστοιχα ΤΕΙ, ενώ Τοπογράφοι (ΑΕΙ+ΤΕΙ) κάπου 300(;). Άρα καταλαβαίνεις τί σημαίνει για τον ανταγωνισμό στο μέλλον σου. Έχουμε από τα πιο κουλ μηχανήματα (GPS, Total Station, Laser Scanners, Drones, Lidar…) και η τεχνολογία μας εξελίσσεται. Αντίστοιχα αυτό είναι και το μειονέκτημά μας. Για να ξεκινήσεις χρειάζεσαι κεφάλαιο. Επίσης μπορείς να ασχοληθείς με συγκεκριμένα softwares και να εξειδικευτείς σε αυτά (Autocad, GIS κλπ). Τέλος, από όσους τοπογράφους έχω γνωρίσει στη ζωή μου (και πίστεψέ με γνωρίζω αρκετούς του κλάδου μου) όλοι είμαστε ευτυχισμένοι με αυτό που ασχοληθήκαμε και δε θα το αλλάζαμε ποτέ!!! Καλή επιτυχία σε ότι και αν διαλέξεις!!!
    5 points
  39. από το καλοκαίρι του 23' στο e-paravolo πληρώνονται αθροιστικά με κωδικό [0201]: -Χαρτόσημο (επί Τ.Ε.Ε. και Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) 2,00 % -Παράβολο Νόμου 1041/80 άρθρου 77 Δαπάνη έργου x 0,20 % ελάχιστο ποσό 2,50 -Ο.Γ.Α. Χαρτοσήμου 20,00 % επί παραβόλου Σε οποιαδήποτε ΔΟΥ πληρώνονται: - ΕΙΣΦΟΡΑ ΚΗ’ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ - ΕΙΣΦΟΡΑ Τ.Ε.Ε - Παράβολο Δημοσίου 0,50 % μέγιστο ποσό 2,50 Τα του Δήμου και αν είναι διαφορετικό Δήμος με ΥΔΟΜ εξαρτάται από τον Δήμο της ΥΔΟΜ όπου μπορεί να δεχθούν όλο το ποσό και να το κανονήσουν εκείνοι μετά με τον Δήμο του έργου. Πλέον άλλαξε και η πληρωμή του Πράσινου Ταμείου όπου γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του https://greenpay.gr/ όπου κάνεις δήλωση οφειλής είτε αυτοπρόσωπη είτε για τρίτο και συμπληρώνεις στοιχεία και ποσό προϋπολογισμού και βγάζει μόνο του το ποσό οφειλής. Επίσης μετά από επικοινωνία μαζί τους σήμερα έχει βγει διευκρίνηση ότι η πληρωμή δεν γίνεται πλέον αθροιστικά για το 5% του Συμβατικού και το 0,5% του αναλυτικού αλλά μόνο για το ποσό το οποίο βγαίνει μεγαλύτερο άρα είτε το ένα είτε το άλλο
    5 points
  40. Στη μελέτη στατικών επιλέγεις "%. 1" και εμφανίζεται ένα νέο πεδίο στη μεσαία στήλη όπου μπορείς να χωρίσεις το πως κατανέμεται η νόμιμη αμοιβή σε ποσοστά ανά μηχανικό. Αν πχ έσυ είσαι ο Μηχ. 1 και ο εδαφοτεχνικός ο Μηχ. 2, δίνεις 80% σε εσένα και 20% σε αυτόν (το 80-20 είναι τυχαίο, βάζεις τα ποσοστά κατά το δοκούν) Ο Περιορισμός είναι πως το πρόγραμμα υποστηρίζει συνολικά έως 4 μηχανικούς και έως 2 διαβαθμίσεις ποσοστών.
    5 points
  41. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Η ερμηνεία του ΤΕΕ Πελοποννήσου φαίνεται να δικαιολογείται από τη διατύπωση της διάταξης. Η εγκύκλιος, όμως, διαφωνεί.
    5 points
  42. Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.
    5 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 39 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 1 απάντηση
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.