Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      17.536


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.322


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.981


  4. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.219


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/06/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Στο ψηφισθέν νομοσχέδιο που μας ενδιαφέρει για τις τροποποιήσεις του Ν. 4495 και εν αναμονή δημοσίευσης του ΦΕΚ έχουμε αποσαφήνιση στα παρακάτω: αυθαίρετα κατηγορίας 1. Παραμένει το κριτήριο "επικρατούσα χρήση κατοικία΄"¨αλλά προστέθηκε η φράση "αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης κατοικιών ή μη", που σημαίνει ότι αρκεί να ισχύουν τα δυο κριτήρια, δηλαδή κτίριο με επικρατούσα χρήση κατοικία και αυθαίρετη κατασκευή ή αλλαγή χρήσης προ 9/6/75. Μπορεί δηλαδή να τακτοποιηθεί σε κτίριο επικρατούσας χρήσης κατοικίας, αυθαίρετο κατάστημα προ 9/6/75 ως κατηγορία 1. Κατηγορία 2: Δεν μας απασχολεί πλέον αν στο ακίνητο συνυπάρχουν αυθαιρεσίες προ 83 και μετά το 83. Οι πρώτες υπάγονται κανονικά στην κατηγορία 2, ενώ οι μετά του 83 θα υπαχθούν σε άλλη κατηγορία (4 ή 5). Κατηγορία 3: Στις αποθήκες άλλαξε το κριτήριο του ύψους και η διατύπωση περιλαμβάνει το "μέσο ύψος" έως 2,50 μ. Κατηγορία 4: Πλέον σημαίνει οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση Στάσιμοι οικισμοί (Άρθρο 112): Ξεκαθάρισε ότι δεν απαιτείται η Μ.Σ.Ε. Τα κριτήρια και το πρόστιμο παραμένουν ίδια. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι τα α,β,γ,δ,ε,ζ Αρθρου 99 Ισόγειοι χώροι βοηθητικής χρήσης έως50 τμ. Πλέον θα λαμβάνουν μειωτικό συντελεστή 0,50 στο πρόστιμο Συγκύριοι σε οριζόντια, κάθετη ή αυτοτελή ιδιοκτησία: Πλέον μπορεί να υποβάλει αίτηση υπαγωγή ακόμη και ένας εξ αυτών χωρίς σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων. Πχ δυο συνιδιοκτήτες σε αυτοτελή ιδιοκτησία (σπίτι οικόπεδο). Ο ένας θέλει. Ο άλλος δεν θέλει. Αυτός που θέλει να υποβάλει αίτηση υπαγωγής προχωράει μόνος του χωρίς τη σύμφωνη γνώμη αυτού που αρνείται. Μονομερής τροποποίηση Π.Σ.Ο.Ι σε περίπτωση κατάληψης κοινόχρηστου χώρου: Πλέον θα Πρέπει να ισχύουν και οι δυο προϋποθέσεις ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ της παρ. 5 Άρθρου 98.
    3 points
  2. Είναι συγκινητική στιγμή, πριν λίγο (5 Ιουνίου), ψηφίστηκε (μεταξύ άλλων) η παράταση... ... και οι ισόγειες αποθήκες... (μόνο 2 μήνες καθυστέρησης, μόνο)
    3 points
  3. Ο κάνναβος (grid) σχεδιαζεται είτε με οριζόντιες και κατακόρυφες γραμμες είτε με "σταυρουδάκια" πάντα ανά συγκεκριμένα διαστήματα. Συνήθως φροντίζουμε ώστε στην εκτυπωμένη μορφή, οι γραμμές του καννάβου να έχουν απόσταση 10εκ. Οπότε αναλόγως την κλίμακα εκτύπωσης σχεδιάζεις. Στην κάτω οριζόντια και αριστερή κατακόρυφη γραμμή γράφεις τις συντεταγμένες.
    2 points
  4. Στο autocad γενικότερα δεν σχεδιάζουμε υπό κλίμακα, σχεδιάζουμε την πραγματικότητα (δηλαδή αν χρησιμοποιούμε ως μονάδα μέτρηση το μέτρο, σχεδιάζουμε σε μέτρα, αν χρησιμοποιούμε ως μονάδα μέτρησης το χιλιοστό --π.χ. μηχανολογικό σχέδιο--, σχεδιάζουμε σε χιλιοστά, δηλαδή σχεδιάζουμε υπό κλίμακα 1:1, δηλαδή στο autocad 1unit=1mm) και τυπώνουμε υπό την κλίμακα που θέλουμε. Δηλαδή αν ο κάναβός θέλεις να έχει τις κάθετες (ή τα σημεία) ανά 50μέτρα και τις οριζόντιες (ή τα σημεία) αν 50 μέτρα, θα σχεδιάσεις παράλληλες (ή σημεία) και κάθετες (ή σημεία) γραμμές ανά 50μέτρα [1] και μετά θα εκτυπώσεις στην κλίμακα που θες. [1] Δηλαδή όταν θα μετρήσεις (π.χ. με το dist) την απόσταση μεταξύ δύο συνεχόμενων σημείων τομής (ή σημείων αν έχεις σχεδιάσει σημεία) θα δεις το νούμερο 50. Αρα αν εκτυπωθεί το σχέδιο από το model σε 1:1 βγαίνει 1000 φορές μικρότερο, οπότε στο παράθυρο της εκτύπωσης αλάζουμε τη μονάδα γράφοντας 1unit=1000mm για κλίμακα 1:1 --> 1000:1, για κλίμακα 1:100 --> 1000:100, για κλίμακα 1:50 --> 1000:50, για κλίμακα 1:20 --> 1000:20, κλπ
    2 points
  5. Στο Link που παραθέτει ο συνάδελφος zazeng στο προηγούμενο του δικού σου post..... Βεβαίως ένας γέρων - φίλος - κλαψιάρης (συγχώρα με) το έχει γράψει εδώ και ώρα δύο φορές!!!! Σε αυτόν αρμόζουν τα πρωτεία κ.λπ.
    2 points
  6. σελ 113 κ τα δύο https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/18a4e643-1429-4e6b-a317-d7c6a29adabf/10749304.pdf Ψηφισθέντα νσ (Σ/ν μετά την ψήφιση των άρθρων)
    2 points
  7. να δεις εδω απο τον καν 62 http://www.michanikos.gr/forums/topic/52883-στην-βουλή-οι-τροποποιήσεις-του-πολεοδομικού-νόμου-αλλαγές-για-αυθαίρετα-πρόστιμα-και-οικοδομικές-άδειες/?do=findComment&comment=975641 και να περιμενεις την ενημερωση για τις αλλαγες της τελευταιας στιγμης.
    2 points
  8. Τι λε ρε λεβεντόπαιδα, αυτό καταφέρατε να πετύχετε εδώ και 10 μήνες;;;;
    2 points
  9. Με παράδειγμα απλο τι θα συμβεί. Τo προηγούμενο φορολογικό έτος της εφαρμογής αυτής της διαδικασίας Έστω ότι έχουν τιμολογηθεί εργασίες 10.000€ σε εταιρείες άρα θα έχει παρακρατηθεί φόρος 20%, ήτοι 2.000€. Στην φάση αυτή θα αγνοήσω γενικότερα δαπάνες (ήτοι διάφορα έξοδα, ασφαλιστικές εισφορές, κλπ) όπως και το τέλος επιτηδέυματος, για λόγους απλούστευσης. Τα 10.000€ δίνουν αναλογούντα φόρο 22%, δηλ. 2.200€. Εχει γίνει παρακράτηση 2.000€ Αρα προκύπτει φόρος προς καταβολή 200€ Το φορολογικό έτος της εφαρμογής του νόμου. i) Λένε θα προκαταβάλεται ο φόρος με βάση το εισόδημα (όχι με βάση τον φόρο προς καταβολή) της προηγούμενης χρονιάς, σε 12 δόσεις. Επομένως την προηγούμενη χρονιά (όπως παραπάνω) προκύπτει αναλογούν φόρος 2.200/12= ~180€ Οπότε σου λεέι ΒΡΕΣ χρήματα ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΕ μ@λ!... μου 180άρια που μπορεί να μην τα έχεις διότι δεν οφείλεις να τα έχεις (να έχω κι εγώ να φανερώνω ΠΛΕΌΝΑΣΜΑ) και όταν με το καλό υποβάλλεις την δήλωση θα σου κάνουμε τον συμψηφισμό και ΘΑ σου επιστρέψουμε τα χρήματα (αν μπορούμε και αν έχουμε...διότι μπορεί να μην έχουμε "πιάσει τους στόχους" αλλά θα έχουμε "πιάσει τον στόχο"..που μπορείς να τον δεις μόνο στον καθρέπτη..αφού ούτε κουκουβάγια είσαι --τόσο από θέμα σοφίας όσο και από θέμα περιστροφής του λαιμού) (ή/και θα σου τα συμψηφίσουμε με άλλες οφειλές) ii) Εστω ότι υποβάλλεις την δήλωση τον 6ο μήνα έχεις τα ίδια εισοδήματα με το προηγούμενο. Χωρίς την διαδικασία αυτή που λένε θα πλήρωνες 200€ και τέρμα. Στους 6 μήνες θα έχεις δόσει 180*6= ~1.000€ και ΟΤΑΝ και ΑΜΑ κάποια στιγμή θα σου επιστρέψουμε. Τώρα θα έχεις πληρώσει 1000-200=800€ παραπάνω χωρίς να τα οφείλεις. Σου λέει δηλαδή κόψε τον κώλο σου να βρεις 800€ ... και θα σου τα δώσω κάποια στιγμή πίσω ...χρήμα που δεν μου οφείλεις...να μου τα δώσεις (αλλά να μωρέ έτσι πλέον είναι ο νόμος)...να σου τα ΚΛΕΨΩ... γιατί ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΗ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΉ ΚΛΟΠΗ είναι ......δε γουστάρω να σου δώσω χρήματα που στην τελική ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΩ να σου τα δώσω... βασικα ζητάνε ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΛΥΤΡΑ... ) Παντού ψάχνουν να μαζέψουν με προκαταβολές α) τώρα με προκαταβολή φόρου, β) με την διαδικασία που λένε άλλη μια προκαταβολή (η προηγούμενη αλήθεια τι θα γίνει) γ)προκαταβολή στον ΕΦΚΑ ... Τις καλημέρες μου...
    2 points
  10. Πνευματικά δικαιώματα?? Πάνω από 20 χρόνια τα δίναν ...τζάμπα ! Θα αντιδράσει ο υπουργός...ο Τσιρώνης??? Μόλα ταύτα θα υπάρχει τρόπος. Ας πούμε Για το αγρόκτημα θέρμης (40 33, -ο 39) υπάρχει το τριγ. σημ. της Τ.Υ. και στα 15 περίπου μέτρα παραδίπλα στέκει το βάθρο της ΓΥΣ (116010) και του δίνω συντεταγμένες (έχει δώσει όμως και η τοπογραφική (??)) γιατί εγώ να μη μπορώ να τις δώσω τις δικές μου με ....ένα cm διαφορά?? Ένα άλλο παράδειγμα .. οι Θεσσαλονικείς θα καταλάβουν. Ας πούμε ήμαστε Ωραιόκαστρο (40 45, -0 51) και κάνουμε μία πολλαπλή εμπροσθοτομία και έτσι δίνουμε στο Σιβρύ (118060) τιμές Χ= 2262,46 Υ=-1947.99 του αγρακτήματος ( τις έχει δώσει ίσως και η Τ.Υ.), αυτές, λέγω εγώ, είναι δικές μου και τις δίνω!!! Που είναι το νομικό κόλλημα ?? Με την ευκαιρία οι ΤΜ3 τιμές συν/νων του ίδιου Τρ. σημείου είναι (αυτές είναι σίγουρα ιδιωτικές): Χ=130473,98, Υ=747377,03 Αρα μοιράστε, με τρόπο, ότι έχετε.
    2 points
  11. Να βάλουμε μια σειρά... 1. Ένα σύστημα θέρμανσης σπιτιού, αποτελείται από κάποιο μέσο θέρμανσης του νερού (λέβητας πετρελαίου, λέβητας αερίου, Αντλία θερμότητας κλπ) 2. Επίσης αποτελείται από το μέσο που μεταδίδει την θερμότητα του νερού στο σπίτι, που μπορεί να είναι ενδοδαπέδιο, θερμαντικά σώματα, FCU, ΚΚΜ Επομένως πρέπει να διαλέξεις ένα (τουλάχιστον) από την ομάδα 1. και ένα (τουλάχιστον) από την ομάδα 2. Όλα της 1ης ομάδας μπορούν να συνεργαστούν με όλα της 2ης ομάδας. Καθε ένα από τα ανωτέρω έχει κάποια θετικά και κάποια αρνητικά. Για να μη λέμε πολλά, γράψε ποιά από τα ανωτέρω αποκλείεις, για να βοηθήσουμε στην επιλογή των υπολοίπων. Κανένα από τα ανωτέρω δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "καλύτερο σε κάθε περίπτωση", γιατί τότε δεν θα υπήρχαν τα υπόλοιπα. Επειδή όμως σε ένα forum, δεν μπορούν να γραφτούν όλες οι λεπτομέρειες, αλλά κυρίως δεν θα έχεις κάποια γνώμη υπεύθυνη, καλό είναι να συνεργαστείς με κάποιο μηχανολόγο που ασχολείται με αυτές τις εγκαταστάσεις.
    2 points
  12. Ακριβώς. Αν δε σχεδιασεις σε autocad 1:1 καποια στιγμή θα χασεις τη μπάλα. Πρόσεξε αν πχ ο καναβος είναι απο σταυρους να τους δώσεις τετοια διασταση ώστε στην κλιμακα που θα τυπώσεις να φαίνονται.
    1 point
  13. Δεν είναι και τόσο λάθος... Αν σκεφτείς ότι το να κολλήσεις συνήθως αν όχι πάντα είναι περίπτωση κατ΄εξαίρεση. Εφόσον δε κολλήσεις πρέπει να πας στα 2.50μέτρα από το όριο. Ο μεν πρώτος εκ των 2 που αναφέρεις έχει μπει 2.00μ εντός Δ, ο δε δεύτερος 1.00μ. Αρα ο πρώτος εχει μεγαλύτερη παράβαση εντός Δ. Όπως έχουμε πει αρκετές φορές εδώ, ο νόμοθέτης δε προεβλεψε περίπτωση που εχεις κτιριο σε μη συννομη θέση λογω Δ το οποίο όμως δεν εχει και υπέρβαση δόμησης. Αυτο δε είναι πολύ σύνηθες σε χωρία της επαρχίας, όπου τα όρια δεν ειναι και τόσο σταθερα στο πέρασμα των χρόνων...εχω δεί πάμπολα διαδρομακια περιξ σπιτιων τα οποία στην άδεια ήταν σε επαφή....
    1 point
  14. και δεν είναι SOS το ζήτημα για μπει στον τίτλο.
    1 point
  15. έχεις γράψει στο προφίλ σου ότι είσαι Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός? Ισχύει αυτό? Μέλος στο Τ.Ε.Ε.?
    1 point
  16. Αυτά που ρωτάς υπάρχουν! Αυτό που ΔΕΝ βρίσκω είναι το σημείο που έλεγε ότι, ο υπουργάρας μπορεί να παρατείνει ακόμα περισσότερο τη διάρκεια του α' εξαμήνου..... όποιος το βρει ας το επιβεβαιώσει....
    1 point
  17. Ξεκινώντας για το ερώτημα που απασχολεί το θέμα. Ναι! Είναι γεγονός! Ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Μετά από τόσο καιρό (αφού έχουν βγάλει την ψυχή όλων) η έκπτωση του 20% θα ισχύσει για υπαγωγή έως και την 8/10/2018, όπως φαίνεται στο συνημμένο από το ψηφισθέν νομοσχέδιο.
    1 point
  18. Ιάσονα σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια σου.. ειλικρινά με έκανες τόσο χαρούμενο.. οι δύο πρώτες ήταν οι απαντήσεις που ζητούσα, είμαι πολύ χαρούμενος πραγματικά, το +1 θα το βάλω άμεσα και σε ευχαριστώ. Για άλλη μια φορά με φώτισες. Η συμβολή σου ήταν πολύτιμη, ευχαριστώ, ευχαριστώ φίλε μου. Επισυνάπτεται φωτογραφία με τύπο που πηδάει και χτυπάει τα πόδια του στον αέρα χαρούμενος. Εντάξει επισυνάπτεται σε φανταστικό επίπεδο, ναι δεν είναι εμφανής, πιστευω όμως με αυτόν τον τρόπο σου εξήγησα πόσο με χαροποίησε η απάντηση σου. Για το τρίτο σκέλος που βρίσκονται και τα ερωτηματικά σου, ενοείται ξέρουμε την κατάσταση, ξέρουμε με τι αμοιβές αναγκαστήκαμε να κάνουμε δουλειά και είχε καθαρά χιουμοριστικό χαρακτήρα, Οτι καλύτερο και καλο απογευμα φιλε μου
    1 point
  19. Μπούκωσα, "....όχι άλλο κάρβουνο"!!! Να πανηγυρίσω γιατί οι "the kopanoi" θυμήθηκαν μετά από ένα εξάμηνο κάτι που έπρεπε να είχαν κάνει πριν ένα εξάμηνο ή για τα επόμενα σαράντα πέντε θέματα, που περιμένουμε να κάνουν;;;;
    1 point
  20. http://www.michanikos.gr/forums/topic/52418-πιθανή-παράταση-έκπτωσης-20-για-ν44952017/?do=findComment&comment=978167
    1 point
  21. Κάπως όσον αφορά τα δικαιοολογητικά, το βάζετε το παράβολο υπερ Ελλ. Δημ? Μα σε κάθε δήλωση 4178, εμφανίζεται το τέλος στα πληρωμένα στοιχεία, τι θέλουν δηλαδή να τυπώσουμε την απόδειξη της Τράπεζας που εμφανίζεται αυτόματα στο σύστημα, να την σκανάρουμε και ξαναβάλουμε στα αρχεία? β) Το έντυπο υπολογισμού ενιαίου ειδικού προστίμου θα ήθελα να μάθω Συναδέλφοι το βάζετε χωριστά υπολογισμένο με το χέρι ή με υπολογιστή? Ενδέχεται δηλδή ο υπολογισμός που κάνει το ΤΕΕ με το πρόγραμμα της σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας να είναι λανθασμένος και ζητάνε χειρόγραφα να το ξαναυπολογίσουμε να το στείλουμε? Τόσα λεφτά βέβαια πήραμε και τώρα που ατόνησε η δουλειά, κάνει διακοπές ο κόσμος στα νησιά και άλλους θερινους προορισμους με τετοια ζεστη, να βαριομαστε στα ομορφα γραφεια μας, να ασκηθουμε θελουμε μας βαλαν λιγη δουλεια, δεν αμοιβεται και ηδη εχει γινει με το σκεπτικο που προανάφερα, μα το κράτος φροντίζει, "Ανεργία μήτηρ πάσης κακίας" Μηχανικέ, γκρινιάζεις τώρα που σε έκαναν τόσο παραγωγικο.
    1 point
  22. ψηφισθηκε εδω https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=c3631fb9-579d-48e9-85dd-a8e400d4cb13 σε μερικες μερες θα εχουμε το ΦΕΚ
    1 point
  23. ευχαριστώ. Υπόχρεος στην δήλωση μπορεί να είναι ο σύζυγος. Τότε εκει βάζεις αν υπάρχει εισόδημα επιβολης της συζύγου, που δεν είναι υπόχρεος (αυτη που κάνει την δήλωση)
    1 point
  24. Οπότε έχουμε (α) Γενικά, για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα 50 μ από τη γραμμή αιγιαλού. (β) Τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων μέχρι 7,50 μ ύψος τοποθέτηση κατ ελάχιστον 30 μ από γραμμή αιγιαλού. Ας μας πει η συνάδελφος αν εμπίπτει σε κάποια από αυτά για να κάνει χρήση των 30 μ.
    1 point
  25. Αυτά έγραφα παραπάνω... Γιατί ο κάθε συνάδελφος να πρέπει να δαπανά την ώρα του για λάθη άλλων; Σήμερα τηλεφώνησα στο ΤΣΜΕΔΕ της περιοχής μου, είδαν ότι όλα είναι εντάξει τόσο στον ΕΦΚΑ, όσο και στο ΤΣΜΕΔΕ και άρχισαν (κατά τα λεγόμενά τους) να διερευνούν τι συμβαίνει και φαίνομαι ανασφάλιστος. Όταν και εάν έχω νέα θα ενημερώσω. Επίσης, στο ασφαλιστικό βιογραφικό του ΑΤΛΑΣ εμφανίζεται στην καρτέλα μου ότι στο ΤΣΜΕΔΕ ήμουν ασφαλισμένος έως 11/4/2016... Τους το ανέφερα και αυτό και περιμένω...
    1 point
  26. https://www.e-forologia.gr/lawbank/document.aspx?digest=AC2016C923E3D300.20AAAE11C0&version=2013/08/08 3. Τα κτήρια των τουριστικών καταλυμάτων σε οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, καθώς και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα τοποθετούνται σε απόσταση πενήντα (50) μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, όπως αυτή ορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, οι μη αμιγώς τουριστικές εγκαταστάσεις εντός ΠΟΤΑ και οι κατοικίες εντός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, ύψους μέχρι και 7,50 μέτρα, τοποθετούνται σε απόσταση τριάντα (30) μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, όπως αυτή ορίζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. εχουμε και την κωδικοποιηση...αν διαβαζεται... καλη συνεχεια http://www.michanikos.gr/forums/topic/49962-κωδικοποίηση-τουριστικής-νομοθεσίας/?do=findComment&comment=929849
    1 point
  27. συγνωμη λίγο για το εκτος θεματος, ομως δεν αντεξα καθως το ειδα 3 φορες γραμμενο
    1 point
  28. Γενικά ελέγχουμε με ΓΟΚ στους νόμους των αυθαιρέτων ν4178 και ν4495.
    1 point
  29. Μόνο να προσέξεις, γιατί στο pdf του Earl, ο οδηγός είναι αμερικάνικος και οι ροπές είναι σχεδιασμένες ανάποδα, απ' ότι τις σχεδιάζουμε εμείς.
    1 point
  30. Επίσης ένα βασικό προς σκέψη. Η ενδοδαπέδια είναι "δύσκαμπτη". Την ανάβεις και δεν την σβήνεις μέχρι να έρθει η άνοιξη. Η κλασική με τα σώματα ανοίγει και κλείνει κατά βούληση.
    1 point
  31. Εγκ-57161/13/02 Τήρηση αποστάσεων από τις γραμμές αιγιαλού και παραλίας. Μετά τη δημοσίευση του Ν-2971/01 "Αιγιαλός, παραλία και λοιπές διατάξεις" (ΦΕΚ-285/Α/01) και την κατάργηση του ΑΝ-2344/40 "Περί Αιγιαλού και παραλίας" (ΦΕΚ-154/Α/40), παραμένουν σε ισχύ οι ειδικές διατάξεις περί αιγιαλού, παραλίας, θάλασσας, λιμένων και αλιείας, σύμφωνα με την παρ.4γ του Αρθ-34 του νόμου αυτού. Κατά συνέπεια εξακολουθούν να ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις που αφορούν την τήρηση των υποχρεωτικών αποστάσεων από την γραμμή αιγιαλού και παραλίας όπως καθορίζονται από το ΝΔ-439/70 "Περί συμπληρώσεως των διατάξεων περί αιγιαλού" (ΦΕΚ-36/Α/70), το ΠΔ/24-4-85 "Τρόπος καθορισμού ορίων οικισμών της χώρας μέχρι 2000 κατοίκους, κατηγορίες αυτών και καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησής τους" (ΦΕΚ-181/Δ/85 ), τα διατάγματα περί ΖΟΕ, το Αρθ-18 του Ν-2971/01 κλπ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ ΤΜΗΜΑ Β ΝΔ-439/70. ΔΟΜΗΣΙΣ ΕΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΑΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ. ( ΦΕΚ 36/Α/13-2-70). [ ΙΣΧΥΕΙ απο 13-2-70] Εγκ.Ε-14425/26/70 ΥΔΕ (ΥΠ-ΟΙΚ-Δ/ΝΣΙΣ-Ε3/α). Εγκ-26/70. Ε-26/70. "Περί συμπληρώσεως των διατάξεων περί αιγιαλού". Προτάσει του Ημετέρου Υπουργικού Συμβουλίου, απεφασίσαμεν και διατάσσομεν: ΑΡΘΡΟΝ-1. 1. Εις παραλιακάς εκτάσεις κειμένας: α) εκτός περιοχών διεπομένων υπό εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 και β) εκτός περιοχών, δι'άς ισχύουν ειδικαί διατάξεις περί δομήσεως, η οικοδομή τοποθετείται εις απόστασιν τουλάχιστον τριάκοντα (30) μέτρων από του κατά τας κειμένας διατάξεις καθοριζομένου ορίου του αιγιαλού. 2. Οι περιορισμοί της παραγράφου 1 του παρόντος δεν έχουσιν εφαρμογήν επί α) βιομηχανιών και βιοτεχνιών, αίτινες ως εκ της φύσεώς των δέον να εγκαθίστανται επί παραλιακών χώρων, β) επί αξιολόγων ξενοδοχειακών και τουριστικών εν γένει επιχειρήσεων και γ) επί πάσης φύσεως έργων του Δημοσίου, Λιμενικών Ταμείων και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Η ανάγκη της εξαιρέσεως εκ της εφαρμογής εν εκάστη των ανωτέρω περιπτώσεων βεβαιούται δι'ητιολογημένης αποφάσεως του Υπουργού Δημοσίων 'Εργων και του κατά περίπτωσιν αρμοδίου Υπουργού. ΑΡΘΡΟΝ-2. Πρός διευκόλυνσιν της ελευθέρας επικοινωνίας μετά της παραλίας και του αιγιαλού, επιτρέπεται, εις τας παραλιακάς εκτάσεις της παραγράφου 1, του προηγουμένου άρθρου κατόπιν συντάξεως και εγκρίσεως τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου, η αναγκαστική απαλλοτρίωσις κτημάτων πρός διάνοιξιν των πρός τούτο απαιτουμένων οδών προσπελάσεως (πλάτους τουλάχιστον 10 μέτρων) κατά τας περί σχεδίων πόλεων ισχυούσας διατάξεις. ΑΡΘΡΟΝ-3. Η ισχύς του παρόντος άρχεται από της δημοσιεύσεώς του εις την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εν Αθήναις τη 10 Φεβρουαρίου 1970.
    1 point
  32. Earl η ανάλυσή σου είναι μια εκπληκτική ραχοκοκαλιά για επίλυση ραβδωτών μεταλλικών φορέων (+1) Το μόνο που θα ήθελα να προσθέσω/τονίσω/συνοψίσω είναι ότι για να κάνουμε μια αρχή απαιτούνται δύο βασικά βήματα α) να αποφασίσουμε ποια "τεχνική" κατασκευής θα ακολουθήσουμε (είναι το α,β,γ που γράφεις) με σκοπό να διαλέξουμε βασικά υλικά π.χ. διατομές και τρόπο στήριξης (βιδωτά, συγκολλητά κλπ.) και β) να καθορίσουμε τις φορτίσεις ... στο αρχικό σκαρίφημα βλέπω μόνο διατομές πλαισίου και τίποτα άλλο.... μου λείπει ο ανελκυστήρας, ο οποίος και προκαλεί τη φόρτιση... λείπουν και οι επενδύσεις επίσης που μπορεί και αυτές να προκαλέσουν μεγάλη φόρτιση ανάλογα το είδος. Συνάδελφε EnergyMan χωρίς καν τα απαραίτητα στοιχεία/προδιαγραφές νομίζω ότι η παραπάνω απάντηση (του Earl) κάλυψε και με το παραπάνω όλες τις απαιτήσεις σου.
    1 point
  33. .........Αφού για πολλά χρόνια τα ' δίναν έτσι ο καθένας μας έκανε ένα ιδιωτικό αρχείο. Το διαχειρίζεται όπως θέλει. (ο κόσμος το 'χει τούμπανο και 'μείς κρυφό καμάρι). Έτσι λοιπόν υπάρχει ο κίνδυνος να πάω φυλακή αφού έδωσα εγώ τα πρώτα τριγ. σημεία με τιμές της τοπ. Υπ. Ευτυχώς που δεν καπνίζω. Αν το κάνουν 1000, ας πούμε , θα κάνουν , αυτοί της εξουσίας, 1000 αγωγές?? Να το δω και αυτό!!
    1 point
  34. Διαφωνώ με το σχέδιο που ανέβασες επειδή δεν δείχνεις κοιλοδοκό αλλά μία δοκό διατομής Ι συνδεδεμένη με μία λεπτομέρεια που επίσης διαφωνώ σε ένα υποστύλωμα Ι ή Η. Κοιλοδοκός σε στύλο μπορεί να συνδεθεί με: α) endplate συγκολλημένοo στην άκρη της κοιλοδοκού και έπειτα συνδεδεμένο με κοχλίες στο στύλο. β) Μπορεί όμως να μην έχεις κοχλίες αλλά συγκόλληση του endplate. γ) Μπορεί επίσης, να μην έχεις endplate αλλά απευθείας συγκόλληση της δοκού στο στύλο. Αφού αποφασίσεις τι θα συνδέσεις και πως θα το συνδέσεις, έπειτα θα πρέπει να κάνεις κατασκευαστική λεπτομέρεια σε φάση προμελέτης - δηλαδή με γεωμετρία που εν συνεχεία θα ενδεχομένως θα επαναδιαμορφώσεις. Η αρχή του σχεδιασμού είναι keep things as simple as possible. Έπειτα πρέπει να υπολογίσεις τα επιβαλλόμενα φορτία στη δοκό βάση των πινάκων του Ευρωκώδικα 1991 και έπειτα να παράξεις τους συνδιασμούς φόρτισης σου βάση του Ευρωκώδικα 1990. Εν συνεχεία βάση απλής στατικής επιβάλεις τα φορτία σου που θα είναι επαυξημένα με τους συντελεστές ασφαλείας στο μέλος, και υπολογίζεις (αφού έχεις αποφασίσει τι είδους στήριξη θα έχεις), τη καμπτική ροπή και τις τέμνουσες δυνάμεις στα άκρα. Έπειτα από αυτό, ξεκινάς το design σου. Υπολογίζεις την αντοχή της δοκού σε κάμψη, διάτμηση, ή στρεπτοκαμπτικό λυγισμό σε μία απλή περίπτωση. Έπειτα υπολογίζεις την αντοχή του στύλου σου σε λυγισμό, αξονική φόρτιση, κάμψη (μονοαξονική ή διαξονική ή ό,τι άλλο), διάτμηση. Αφού υπολογίσεις αυτά, τότε μόνο μπορείς να κάνεις το design της σύνδεσής σου. Εν συνεχεία υπολογίζεις τη σύνδεσή σου ελέγχοντας τη γεωμετρία της διατομής, της σύνδεσης, την αντοχή του endplate αν έχεις, ή την αντοχή της συγκόλλησής σου, την αντοχή των κοχλιών σου, ελέγχεις τις οπές σου, ελέγχεις την αντοχή του στύλου λαμβάνοντας υπ'όψιν την net διατομή λόγω οπών (αν έχεις). Όλα αυτά γίνονται βάση του Ευρωκώδικα 1993-1-1, 1993-1-8, ή 1999. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ελέγχεις και για κόπωση βάση του Ευρωκώδικα 1993-1-9. Αφού γίνουν όλα αυτά κάνεις τα τελικά κατασκευαστικά σου σχέδια. Όπου Ευρωκώδικας => αντίστοιχοι έλεγχοι (πιθανόν περισσότεροι από αυτούς που ανέφερα) κατά τη περίπτωση. Δεν είναι 1 εξίσωση αλλά αρκετές σελίδες με εξισώσεις (κατά περίπτωση). Οι άνθρωποι παραπάνω προσπαθούν να σου εξηγήσουν αυτό το πράγμα.. Παραπάνω δεν μπορώ να σε βοηθήσω πέρα από να παραθέσω ΑΥΤΟ το λίνκ.
    1 point
  35. Αν απαντήσω καταλλήλως, θα μου τα σβήσουν πάλι όλα!!! Οπότε, άντε γειά!!!
    1 point
  36. Γράφω στην παραπομπή μου (στο κοκκινωπό) ότι προσωρινά συνεχίζουν με τις διατάξεις του ν.4495 αλλά και με τις αρμοδιότητες που τους έχουν αποδοθεί στο παρελθόν. Οι τελευταίες αρμοδιότητες (που με τη σημερινή τροποποίηση του ν.4495 καταργούνται) ήταν με το άρθρο 21 του ν.4030 : α. Για κάθε οικοδομική εργασία σε κτίρια ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, σε περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, σε αρχαιολογικούς χώρους και ειδικά κτίρια. Η γνωμοδότηση δεν απαιτείται προκειμένου για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφιστάμενου κτιρίου οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού.
    1 point
  37. ...οσονούπω... εδω https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=c3631fb9-579d-48e9-85dd-a8e400d4cb13 και εχει μια σημερινη τροπολογια αρκετα "χρησιμη"
    1 point
  38. Προς το τέλος του χρόνου μου είπαν σε χθεσινή επίσκεψη μου στο τσμεδε, αλλά δεν φάνηκαν και ιδιαίτερα σίγουροι.... Κάπως έτσι εγω δεν είχα πάρει χαμπάρι το προηγούμενο και βρέθηκα με ληξιπρόθεσμες οφειλές να εμφανίζονται στον εφκα, οι οποίες παρότι πληρώθηκαν τώρα...προφανώς...εξακολουθούν να εμφανίζονται...
    1 point
  39. Έτσι όπως είναι γραμμένο κατά τη γνώμη μου εντάσσεται στην περίπτωση (α) όχι μόνο η διαφορετική διαμερισμάτωση, αλλά και η δημιουργία extra αποθήκης στο υπόγειο, καθώς και η κατάληψη κοινόχρηστου διαδρόμου και η ενσωμάτωσή του σε διαμέρισμα. Το κάθε ένα από τα παραπάνω αποτελεί κατασκευή που έχει "εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης , και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού». Αλλά αυτή είναι η δική μου γνώμη. Αν αλλάξει το κείμενο της βεβαίωσης από: "δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας" σε: "δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης" θα ήταν καλό για όλους μας και θα διευκόλυνε πολλές κολλημένες περιπτώσεις.
    1 point
  40. Όχι, μπορεί ο καθένας που έχει δικό του υποσταθμό σε οποιδήποτε μέρος της χώρας, να εφαρμόσει οποιοδήποτε σύστημα επιθυμεί. Ή ΤΤ ή ΤΝ. Ποτέ όμως και τα δύο
    1 point
  41. Υποθέτω βεβαίως ότι, δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει β' ή γ΄ ή δ' εξάμηνο εφαρμογής του Ν.4495!!! Πάντα θα έχουμε α' εξάμηνο, τουλάχιστον μέχρι 3-4 μήνες μετά τις εκλογές!!! Έτσι γιατί εδώ είναι Ελλαδιστάν....
    1 point
  42. καλησπερα, για τα υπογεια γκαραζ με ελαχιστα χιλιοστα που γιναν σπιτια εκει το ποσοστο Υ.Δ. εκτοξευονται ευκολα >200% εχουμε κατι νεωτερο?
    1 point
  43. Τι εννοείς "διαδικασία" ; Πλέον ως "διαδικασία" έχουμε τη γνωστοποίηση στο notify business. Η νομοθεσία, από την μεγάλη αλλαγή του Ν.4276/14 και μετά είναι αυτή: Νόμος 4276 (ΦΕΚ 155 Α / 30-07-2014) Υπουργική απόφαση 21185 (ΦΕΚ 2840 Β / 22-10-2014) Υπουργική απόφαση 219 (ΦΕΚ 14 Β / 12-01-2015) Υπουργική απόφαση 91 (ΦΕΚ 69 Β / 16-01-2015) Υπουργική απόφαση 11240 (ΦΕΚ 1739 Β / 15-06-2016) Νόμος 4442 (ΦΕΚ 230 Α / 07-12-2016) Υπουργική απόφαση 23132 (ΦΕΚ 4110 Β / 21-12-2016) Υπουργική απόφαση 8592 (ΦΕΚ 1750 Β / 19-05-2017) Υπουργική απόφαση 23724 (ΦΕΚ 4756 Β / 29-12-2017) Από κει και πέρα δεν έχω ανανεώσει τη λίστα μου και ίσως μου διαφεύγει κάτι...
    1 point
  44. μάλλον είναι αυτό https://law.mintour.gov.gr/portal/index
    1 point
  45. Δεν τα πετυχεις τιποτα. Θα εχει τετοιες επικαλυψεις απο τα λυμματα, που δεν θα "πιασει" τιποτα. Ασε που δεν ειναι και ευκολο να μπει καποιος εκει μεσα. Εκτος αν εννοεις απο την εξωτερικη πλευρα. Εκει ειναι που θα πεταξεις τα λεφτα σου. Το μονο που μπορω να σκεφτω, ειναι να το εγκιβωτισεις μεσα σε σκυροδεμα.
    1 point
  46. Μην νομίζεις ότι, "δίνει" και τίποτα το ιδιαίτερο. Απλώς την κατάσταση της δήλωσης "βγάζει". Ο μηχανικός είναι υποχρεωμένος να τη δώσει. Κι αν όντως δεν τη δίνει ας βάλει ο πελάτης το δικηγόρο του να κάνει πρώτα ένα τηλεφώνημα και να τη ζητήσει, στη συνέχεια να στείλει ένα εξώδικο κ.ο.κ. Μόνο ΕΝΑΣ λόγος δικαιολογεί αυτή τη στάση του μηχανικού. Όταν δεν έχει εξοφληθεί πλήρως. Οπότε τότε πολύ καλά κάνει και δεν τη δίνει. Δεν πρόκειται να τον υποχρεώσει ουδείς.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.