Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.322


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. MANOSKOK

    MANOSKOK

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      73


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.971


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.571 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  2. Θετικά αντιμετωπίζει το ΥΠΕΝ το αίτημα να δώσει παράταση για την ολοκλήρωση υπαγωγής στο ηλεκτρονικό σύστημα των δηλώσεων αυθαιρέτων του νόμου 4178/2013, που λήγει στις αρχές Νοεμβρίου 2018, και σύμφωνα με τις πληροφορίες του ecopress εξετάζεται η διάρκεια της παράτασης και ο χρόνος ανακοίνωσης της. ... Οι πληροφορίες του ecopress αναφέρουν ότι από τον υπουργό ΠΕΝ Γ. Σταθάκη εξετάζεται θετικά το αίτημα να δοθεί παράταση για την ολοκλήρωση υπαγωγής των δηλώσεων αυθαιρέτων του νόμου 4178/2013 και εκτιμάται ότι η σχετική απόφαση θα ληφθεί άμεσα. Παράλληλα όμως γίνεται γνωστό ότι ο αρμόδιος υπουργός δέχεται ορισμένες εσωτερικές εισηγήσεις, να περικόψει από εξάμηνη σε πεντάμηνη η και μικρότερης διάρκειας την προτεινόμενη παράταση, όπως επίσης να καθυστερήσει τη σχετική ανακοίνωση, ώστε όπως λένε οι εισηγητές, να δημιουργηθεί πίεση για την υποβολή των δηλώσεων και «για να δώσει πολιτικό μήνυμα αυστηρής εφαρμογής της νομοθεσίας για τα αυθαίρετα». Αναζωπυρώνεται λοιπόν σε νέα εκδοχή το σίριαλ, που εκτυλίχθηκε στο ΥΠΕΝ πρόσφατα με τις εκπτώσεις των προστίμων αυθαιρέτων, στο οποίο πάλι οι εσωτερικοί εισηγητές είχαν προτείνει να μην δοθεί παράταση και τελικώς ελήφθη απόφαση μίνι παράτασης, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2018. http://ecopress.gr/?p=14149
    3 points
  3. στον Ν.4178/13, άρθρο 11§6.β.i i) Τοπογραφικό διάγραμμα κατά την παρ. 1γ του άρθρου 3 στο οποίο αποτυπώνονται τα μεγέθη της αυθαίρετης κατασκευής. Ειδικά στις περιπτώσεις αυτοτελών οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών με αποκλειστική χρήση όπου υπάρχει αδυναμία τοπογραφικής αποτύπωσης του συνόλου του ακινήτου, ως εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα νοείται το εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο αποτυπώνει την έκταση που καταλαμβάνει η αυτοτελής ιδιοκτησία και αναγράφει την επιφάνειά της και το ποσοστό συνιδιοκτησίας της. Η αδυναμία τοπογραφικής αποτύπωσης του συνόλου του ακινήτου αιτιολογείται στην τεχνική έκθεση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου. όπου το άρθρο 3§1.γ λέει: γ. Η βεβαίωση του μηχανικού συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες προδιαγραφές και τα οριζόμενα στο ν. 651/1977 (Α΄ 207), εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, συνοδευόμενο από τη μεθοδολογία εξάρτησης και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών σημείων του κρατικού συστήματος συντεταγμένων, που χρησιμοποιήθηκαν για την εξάρτηση. Σε περίπτωση που το οικόπεδο προέρχεται από πράξη εφαρμογής και διαθέτει συντεταγμένες σε σύστημα αναφοράς διαφορετικό από το ΕΓΣΑ ’87, θα πρέπει να αναφέρονται και οι συντεταγμένες σύμφωνα με αυτό. στον Ν.4495/17, η αντίστοιχη διάταξη του Ν.4178/13 έχει γίνει: (άρθρο 99§στ.ββ.ααα) ααα) τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένου από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, στο οποίο αποτυπώνονται τα μεγέθη της αυθαίρετης κατασκευής. Ειδικά στις περιπτώσεις αυτοτελών οριζόντιων ή καθέτων ιδιοκτησιών με αποκλειστική χρήση, στις οποίες υπάρχει αδυναμία τοπογραφικής αποτύπωσης του συνόλου του ακινήτου ως εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, νοείται το εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο αποτυπώνει την έκταση που καταλαμβάνει η αυτοτελής ιδιοκτησία και αναγράφει την επιφάνειά της, καθώς και το ποσοστό συνιδιοκτησίας της. Η αδυναμία τοπογραφικής αποτύπωσης του συνόλου του ακινήτου αιτιολογείται στην τεχνική έκθεση της παραγράφου δ΄ Ούτε τότε (4178) δεν γινόταν αναφορά στις προδιαγραφές του 4030/11, ούτε τώρα (4495) γίνεται αναφορά στις προδιαγραφές του Ν.4495/17 άρθρο 40. Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι η ίδια διάταξη έχει γίνει πιο light, ωστόσο δεν νομίζω ότι νοείται πλέον τοπογραφικό χωρίς 651-εξάρτηση-μεθοδολογία-συντεταγμένες. Δεν χρειάζεται π.χ. βεβαίωση υψομέτρων, όσο για τις φωτογραφίες, έτσι & αλλιώς θα τις ανεβάσεις στο σύστημα σε άλλο αρχείο.
    3 points
  4. Το αρχικό ερώτημα ήταν αν χρειαζεται να υποβληθεί ενα απλό εξαρτημένο τοπογραφικό ή η υπερπαραγωγή του υπεκα. Η απάντηση ηταν εν συντομία απλή εξάρτηση. Προφανώς αυτό δεν αφορά μια σελίδα με κορυφές και τα Χ,Υ. Προφανώς θα μπουν επάνω όσα έμπαιναν και προ υποδείγματος και αφορούν (όρους δόμησης, δηλωσεις κλπ.)
    2 points
  5. είναι επίσης πιθανόν να ρώτησε η γυναίκα "ξέρετε ποιά είναι η αντικειμενική τιμή του ακινήτου", δεν γνωρίζω τι ειπώθηκε γενικά ο Συμβολαιογράφος όμως που θα κάνει την πράξη θα υπολογίσει την αντικειμενική αξία.
    2 points
  6. Version X6.3

    85.885 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version 1.0

    820 downloads

    Βίντεο με τις αναλυτικές οδηγίες για την χρήση του λογισμικού για την έκδοση οικοδομικών αδειών από το ΤΕΕ Αθήνας.
    1 point
  8. Version v.1.5

    3.062 downloads

    Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο υπολογίζει σύμφωνα με το παράρτημα Β του Ν.4178/2013 τον αναλυτικό προυπολογισμό των παραβάσεων του ανωτέρω νόμου.Υπολογίζονται τα ποσά ανα εργασία, συγκεντρωτικά και αυτόματα γίνεται η αναγωγή σε αριθμό παραβάσεων.Υποστηρίζεται απευθείας εκτύπωση αλλά και εξαγωγή σε πολλούς τύπους αρχείων(συμπεριλαμβανομένου και pdf για άμεση αποστολή στο ΤΕΕ). Στην έκδοση 1.5 υπάρχει η δυνατότητα υποβολής στοιχείων ιδιοκτητη-μηχανικού,αριθμού δήλωσης Ν.4178/13 κτλ για πλήρη εισαγωγή στο φύλλο του προυπολογισμού. Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε το αρχείο pdf που αποστέλεται στο ΤΕΕ. http://app.box.com/s/v8b2wnsk7su0ybz9htci Οδηγός Αναζήτησης του Ν. 4178/13 (Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης)
    1 point
  9. Version 6.0

    996 downloads

    Πρόγραμμα για την δημιουργία Hash για το dxf που υποβάλουμε στο κτηματολόγιο. Είναι πιο απλό στην λειτουργία του από αυτό που συστήνει το κτηματολόγιο .
    1 point
  10. Με επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός ζήτησε, κατόπιν σχετικής απόφασης της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ, εξάμηνη παράταση της προθεσμίας 12 μηνών από την έναρξη ισχύος του Ν4495/2017, η οποία προβλέπεται για την ολοκλήρωση των δηλώσεων του νόμου 4178/2013 για δηλώσεις αυθαιρέτων και κτιρίων με αυθαιρεσία, χωρίς μεταφορά στο νέο νόμο. Μέχρι την υφιστάμενη προθεσμία, για την οποία το ΤΕΕ ζητά 6μηνη παράταση λόγω του φόρτου εργασίας των μηχανικών κατά την τρέχουσα περίοδο ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης εφαρμογής του Ν4495/2018, ο μηχανικός υποχρεούται να υποβάλει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (περιλαμβανομένων σχεδίων και μελετών) και να περαιώσει τη διαδικασία υπαγωγής. Η ανωτέρω υποχρέωση προβλέπεται στο άρθρο 8 παράγραφος 2 Κ.Υ.Α. αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631/2017 (ΦΕΚ Β’ 3976/14.11.2017) που εκδόθηκε για την εφαρμογή του Ν4495/2017. Το ΤΕΕ ευελπιστεί σε γρήγορη ανταπόκριση του ΥΠΕΝ και αποδοχή του αιτήματος του τεχνικού κόσμου, ώστε να υπάρχει περιθώριο ολίγων μηνών για την υποβολή των αναγκαίων σχεδίων και μελετών για την περαίωση των δηλώσεων του Ν4178/2013 που δεν θα μεταφερθούν στον νέο νόμο.
    1 point
  11. ότι και να βάλεις κανείς δεν πρόκειται ούτε να στο ελέγξει ούτε να σου πει γιατί Γιατί μετά την ισχύ της συμφωνηθείσας η αμοιβή μηχανικού ειδικά για τα αυθαίρετα είναι πλέον τυπική
    1 point
  12. Γνώμη μου όχι αν δεν προηγηθεί τακτοποίηση λόγω διαφορετικής διαμερισμάτωσης...
    1 point
  13. Βγήκαν οι εισφορές για τον μήνα Σεπτέμβριο!!!
    1 point
  14. φίλε terry δεν είπα κάτι τέτοιο απλά εγώ βλέπω ότι μια συγκεκριμένη εφημερίδα-τύπος πράγματι και μόνο αυτή προδημοσιεύει μια απόφαση Υπουργού και δεν θεωρώ και λογικό ο υπουργός άρον άρον να την επιβεβαιώσει!
    1 point
  15. Καλά είναι δυνατόν επειδή αυτά τα έγραψε χθες 21-10-18 κάποιος ?? ο Αργύρης Δεμερτζής ??? εμείς τώρα να θέλουμε ο Υπουργός Σταθάκης να τον ακούσει και την επομένη να την δημοσιεύσει!
    1 point
  16. Αγαπητή φίλη, δυστυχώς, το ερώτημα αυτό - ειδικά όταν πρόκειται για ηχομόνωση - δεν μπορεί να απαντηθεί "δι' αλληλογραφίας". Χρειάζεται οπωσδήποτε αυτοψία μαζί με πιθανές μετρήσεις. Γνώμη μου είναι να απευθυνθείς σε συναδέλφους με εταιρείες που έχουν εξειδίκευση στην ηχομόνωση, διότι χρειάζεται πολύ καλή γνώση στο θέμα. Η γενική μεθοδολογία που ακολουθείται είναι η εξής: 1) Αυτοψία του χώρου και αν χρειαστεί μετρήσεις διάδοσης του ήχου. 2) Πλήρης μελέτη ηχομόνωσης - με ή χωρίς υποχρέωση παράδοσης στον πελάτη - μετά της οικονομικής προσφοράς. 3) Στην προσφορά αναφέρεται και το υπολογιζόμενο επιθυμητό ηχομονωτικό αποτέλεσμα (σε dB). 4) Μετά την κατασκευή γίνεται μέτρηση παρουσία του πελάτη για το ποσοστό απόκλισης από την υπολογισμένη τιμή μείωσης της διάδοσης του ενοχλητικού ήχου. Εσύ θα μπορείς να ξέρεις το αν σε συμφέρει ή όχι η συγκεκριμένη προτεινόμενη λύση από το 3ο βήμα και μετά.
    1 point
  17. Καλά δώστε μας μια ωραία παράταση μέχρι τις εκλογές και αφήστε τις τσιγγουνιες κι εμείς από την πλευρά μας υποσχόμαστε να είμαστε συνεπείς. Ούτως ή άλλως στο σχέδιο νόμου μας είχατε τάξει έναν χρόνο ακόμα και μετά τον κόψατε. Και καταλάβετε επιτέλους ότι η έκπτωση του 20% πρέπει να παραμείνει αν θέλετε να συνεχίσετε να έχετε έσοδα από τα αυθαίρετα. Αν και μάλλον το έχετε καταλάβει ήδη και απλά αγχώνετε τον κόσμο για να τρέξει.
    1 point
  18. αν τα "βρηκαν" μεταξυ τους, θα μιλησεις με τον συμβολαιογραφο "επι της διαδικασιας" Αν δεν τα βρηκαν, δεν κανεις τπτπ...
    1 point
  19. οπως θα ελεγε και ο Γαλιλαιος... ...και ομως.... ..."έχει".....
    1 point
  20. Πραγματικά το -1 δεν το καταλαβαίνω και εγώ... Στο κάτω-κάτω ο Tekton85 έδωσε και τις δύο επιλογές και μάλιστα σαν ορθότερη την δεύτερη. Μπορεί να γίνει και μία δήλωση από όλους τους ιδιοκτήτες των ΟΙ του κτηρίου , αλλωστε ξεκάθαρα αναφέρεται και στον νόμο. Στην περίπτωσή σου όμως ,η μία δήλωση μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει και από άποψη παρουσιάσης-κατανόησης και ενδεχομένως στους ιδιοκτήτες των ΟΙ. Το σωστό στην περίπτωσή σου είναι οι δύο δηλώσεις.
    1 point
  21. Η άποψή μου είναι ότι κοιτάς την αύξηση εμβαδού που προκύπτει λόγω της μικρής αύξησης των διαστάσεων (<5%), χωρίς να συνυπολογίζεις τις υπόλοιπες υπερβάσεις. Το ίδιο με συμβούλευσαν να κάνω οι συνάδελφοι στο help desk του ΤΕΕ σε ανάλογη περίπτωση.
    1 point
  22. τα συμβολαια συστασης των ΟΙ τι λενε?
    1 point
  23. Αρα, για να το ξεδιαλύνουμε. Υπάρχει απόφαση οριοθέτησης του 1990. Αν ναι ο οικισμός εμπίπτει στις διατάξεις του ΦΕΚ 181/Δ/85 και ΦΕΚ 289/ΑΑΠ/2011 και ι όροι δόμησης του ΦΕΚ 588/Δ/82 έχουν παύσει να ισχύουν. Δεν μπορεί να ισχύει ταυτόχρονα στάσιμος και οριοθετημένος κάτω των 2000 κατοίκων, αναφορικά με όρους δόμησης. Κάνε τις συζητήσεις σου με Πολεοδομία και όταν έχεις σίγουρα στοιχεία τα ξαναλέμε.
    1 point
  24. Συνάδελφε @kardis αυτό ακριβώς λέω, ότι ΔΕΝ υπάρχουν ακόμη επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς Τ.Ε. Και η ερώτηση που θέτω είναι γιατί οι σχολές και τα τμήματα δέχονται ακόμη υποψηφιους ? Συμβουλεύω τους νέους να ΜΗΝ δηλώσουν/δηλώνουν στο μηχανογραφικό τα παραπάνω τμήματα/σχολές, διότι ΔΕΝ υπάρχουν επ. δικαιώματα. Και αυτό δεν πρέπει να το κάνω εγώ αλλά η πολιτεία. Μην χάσετε άδικα 4-5 χρόνια σπουδών που ΔΕΝ οδηγούν σε επ. δικαιώματα. Προσοχή λοιπόν στους νέους που θέλουν να δηλώσουνς τις παραπάνω σχολές. Απλά δέχονται ακόμη υποψηφίους για να μπορέσει οικονομικά να κερδοφορήσει ο νομός που έχει τα παραπάνω τμήματα/σχολές. Ο υποψήφιος ΔΕΝ έχει να κερδίσει τίποτα παρά μόνο να χάσει χρήματα και 5 χρόνια από την ζωή του.
    1 point
  25. Πιστεύω πως ναι, αυτά που ζητάνε και τώρα στο τοπογραφικό της ΥΔΟΜ.
    1 point
  26. Εννοειται..αφου ειναι 2 διαφορετικοι προμηθευτες με διαφορετικο ΑΦΜ..πως ειναι δυνατον να ειναι σε 1 εγγραφη? Εκτος και αν ο αλουμινας κοψει στο ονομα του και την προμηθεια και την εργασια.. Εφοσον μπορει βεβαια να τα παρει πανω του..
    1 point
  27. το ΠΔ108 ΔΕΝ αφορά επιβλέψεις αλλά μόνο ότι αναφέρει ο τίτλος του, ένας εγκαταστάτης μπορεί να είναι υπεύθυνος για το συνεργεία να προΐσταται και να συντονίζει τις εργασίες των συνεργείων αλλά αυτό δεν τον κάνει και επιβλέποντα του έργου, αυτό είναι αντικείμενο άλλου που δεν φέρει τον τίτλο του εγκατάστατη. Όσοι έχουν στοιχειώδη εμπειρία μελέτης, επίβλεψης και κατασκευής έργων μπορούν να καταλάβουν την διαφορά
    1 point
  28. είναι δύσκολο όταν δεν υπάρχει δείγμα να δοθεί απάντηση, πως μπορεί να επιτευχθεί αισθητική βελτίωση όταν ειδικά υπάρχουν δυσκολίες όπως μη αλφαδιές δαπέδου και χαμηλά ύψη ανοιγμάτων. Ελπίζω να βρήκες μια καλή λύση και να μην ταλαιπωριέσαι άλλο.
    1 point
  29. Kαλημέρα, πηγαίνει στον Αρχιτέκτονα Μηχανικό που επιλέγει και αρχικά ενημερώνεται αν μπορεί να χτίσει. Τι θέλει να κτίσει? Ενημερώνει, τον ρόλο έχει κυρίως ο Αρχιτέκτονας που θα του βρει τι κτίζει, πόσο στοιχίζει. Συζητάει με τον ιδιώτη να μάθει τι ζητάει, και αρχικά κάνει τα πρώτα σχέδια, βγάζει την οικοδομική άδεια όταν οι δύο πλευρές θα έχουν κατασταλάξει στο τι σχέδιο κατοικίας/ ακινήτου ζητάει ο πελάτης.
    1 point
  30. Πέντε ημέρες δεν πέρασαν και άρχισαν οι βελτιωτικές...... http://ecopress.gr/?p=14163&amp;fbclid=IwAR0ZhRqM2ekxNJbOo21GrpqyoLzWn8sTlGzYVuKevbrxfJLEAVsrm7mTTZc
    1 point
  31. Καταρχήν δεν έχει καμία σχέση με την ειδικότητα. Κατά δεύτερον, το τοπογραφικό με προδιαγραφές αδείας όπως αναφέρεται στην πιάτσα δεν είναι μόνο οι φωτογραφίες, οι οποίες είναι και το λιγότερο. Είναι οι δηλώσεις, η δασική πληροφορία όπου υπάρχει, καθώς και οι όροι δόμησης. Τέλος, η σύνταξη των μελετών για τα αυθαίρετα είναι παραπλήσια με τις μελέτες προς έκδοση οικοδομικής άδειας. Στην πολεοδομία υπάρχει περίπτωση να περνούσε ποτέ τοπογραφικό με "απλή εξάρτηση";
    1 point
  32. Είναι όπως τις απλές κατόψεις, ή τις απλές μελέτες στατικής επάρκειας.
    1 point
  33. Για τις αμοιβές εγώ ανεβάζω το παραστατικό που κόβω.
    1 point
  34. η εύρεση της αντικειμενικής αξίας ενός ακινήτου είναι κατεξοχήν δουλειά ενος συμβολαιογράφου! Περίεργο που σας ρώτησε κάτι τέτοιο...
    1 point
  35. ΒΑS όπως έχεις δει σε παλιότερες δημοσιεύσεις σέβομαι και τις γνώσεις σου και την εμπειρία που έχεις στη δουλειά. Δεν έχω καταλάβει όμως το εξής. Ποιοι κατά τη γνώμη σου και την εμπειρία σου θα πρέπει να κάνουν εκτιμήσεις ακινήτων; Πριν απαντήσεις να πω ότι κατά την ταπεινή μου άποψη οι μηχανικοί είναι οι πιο κατάλληλοι να κάνουν εκτιμήσεις ακινήτων. Δεν υποτιμώ φυσικά καμία ειδικότητα άλλη, όμως θεωρώ ότι ο μηχανικός ακόμη και από το πρόγραμμα σπουδών του μπορεί να υποστηρίξει και το τεχνικό και το οικονομικό σκέλος. Επέτρεψε μου να σχολιάσω ότι δεν είναι καθόλου εύκολο ακόμη και για ένα μηχανικό το να αποτιμήσει την αξία ενός ακινήτου. Θέλει πολλά. Γνώσεις, εμπειρία, συνεχή επικαιροποίηση γνώσεων, τριβή πάνω στο αντικείμενο και πολλά ίσως που ξεχνώ αυτή τη στιγμή. Θα πω ότι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με άλλες ειδικότητες (πχ οικονομολόγους) αναφορικά με τις εκτιμήσεις είναι ότι μπορούμε να κρίνουμε πιο εύκολα, αλλά και πιο σωστά, τους επιπλέον παράγοντες που θα επηρεάσουν την αξία ενός ακινήτου, όπως πχ τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, (πχ ποιότητα υλικών κλπ) τη θέση του, κάποια ίσως ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μπορεί να το κάνουν μοναδικό, αλλά και κάποια που να το απαξιώσουν σε μεγάλο βαθμό. Μπορούμε λόγω αντικειμένου μας να δούμε το πως οι δεσμεύσεις (αρχαιολογία, σχέδιο πόλης, κτηματική υπηρεσία, δασαρχείο κλπ) μπορούν να απομειώσουν, έως και να μηδενίσουν την αξία ενός ακινήτου κλπ. Επιπλέον, να πω ότι πριν την ισχύ του ΠΔ 59/2016 οι μηχανικοί δεν ήταν οι παράγοντες που διαμόρφωναν αγοραία αξία στις αναγκαστικές εκτελέσεις ακινήτων. Ποιοι ήταν; Το ξέρεις. Ήταν οι δικαστικοί επιμελητές και όλο το γνωστό κύκλωμα. Προσωπικά, αν ήταν να πρέπει να μου εκτιμήσουν το σπίτι μου θα προτιμούσα με τα 1000 να το κάνει μηχανικός εκτιμητής παρά ένας δικαστικός επιμελητής ο οποίος είναι παντελώς άσχετος με το αντικείμενο. Ως μηχανικοί θεωρώ ότι έχουμε αναβαθμίσει και στο πεδίο των εκτιμήσεων ακινήτων τον επιστημονικό μας ρόλο. Να πω και το τελευταίο. Κάποτε κάποια συμβολαιογράφος μου είπε με ύφος 1000 καρδιναλίων το εξής: 'Κύριε γιατί μπαίνετε σε ξένα χωράφια και ασχολείστε με τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών"; Δεν ήξερα, αν πρέπει να γελάσω ή να αρχίσω τα καντήλια. Που ακούστηκε ο μηχανικός να μην είναι ο καθ ύλην αρμόδιος για τον υπολογισμό αντικειμενικών αξιών ακινήτων και να είναι ο συμβολαιογράφος. Και όμως φίλε ΒΑS τους αφήσαμε και μας τα πήραν όλα. Ο μηχανικός θα έπρεπε να είναι πίσω και μπροστά από όλα όσα αφορούν ακίνητη περιουσία. Τι ακριβώς μας πείραξε; Η πιστοποίηση; Θα σου πω ότι και εγώ κάποτε την έβλεπα καχύποπτα. Κάθισα και διάβασα πάνω από 3 μήνες εντατικά. Δε μου βγήκε σε κακό. Κάθε άλλο. Μου βγήκε σε πολύ καλό διότι και έμαθα νέα πράγματα και έβαλα σε τάξη τα ήδη υπάρχοντα που ήξερα. Κυρίως ωφελήθηκα διότι βελτίωσα τον τρόπο σκέψης μου πάνω στο αντικείμενο των εκτιμήσεων. Ξαναλέω ότι στις αρχές ήμουν αρκετά αρνητικός σκεπτόμενος ότι ως μηχανικός δεν χρειάζομαι καμία πιστοποίηση. Παραδέχομαι δημοσίως ότι είχα άδικο.
    1 point
  36. Και καλύπτονται από τους Ρίξε τα ζάρια.... Ας πήγαιναν να κάνουν κάτι ανάλογο σε δικηγόρους και γιατρούς και να δείτε πως θα έπεφτε το σύμπαν ...
    1 point
  37. - Πρωτα εχουμε αυτο για τα ΔΤ http://www.hhf.gr/wp-content/uploads/2016/02/2186828-4-14-δημοτικά-τέλη-για-αυθαίρετη-αλλαγή-χρήσης.pdf Αρα, είτε δηλωθουν στον Δημο είτε οχι, ο Δημος εχει ολα τα στοιχεια να επιβαλλει τα αναδρομικα. - Οσον αφορα το Ε9, και τον ΕΝΦΙΑ ,απο την ερωτηση προκυπτει οτι, εγινε μια τακτοποιηση χωρις την χρηση του Ε9. Το δε ετος κατασκευης, προκυπτει απο την δηλωση υπαγωγης. Θεωρητικα, δεν μπορει να ειναι μετα τον Ιουλιο του 2011. Και, επειδη, προκειμένου να γινει μεταβίβαση, απαιτειται πιστοποιητικο του Ε9 για τα 5 τελευταια ετη, Σε μεταβίβαση του 2019, θα πληρωσει προστιμο για το πρωτο ετος και ΕΝΦΙΑ για ολα τα ετη, με προσαυξηση εδω η σχετικη αναφορα απο τον κοστας -Η φορολογική νομοθεσία ζητάει από 01/01/2014 να αναγραφούν τα ακίνητα στην πραγματική τους κατάσταση δηλαδή με το σύνολο των τετραγωνικών τους. Με δεδομένο ότι η πολεοδομική νομοθεσία ρυθμίζει αυθαιρεσίες που τελέστηκαν έως την 28/07/2011 σημαίνει πως αυτές υπήρχαν την 01/01/2014 και άρα πρέπει να αναγραφούν και μάλιστα εκπρόθεσμα στην περίπτωση που δεν έγινε αυτό όταν έπρεπε. Από εκεί και πέρα εάν μέσα στην επόμενη πενταετία δεν υπάρχει πρόβλεψη για έκδοση πιστοποιητικού του άρθρου 54α τότε κάνε τις αλλαγές με τρέχουσα ημερομηνία. Είναι γνωστό τοις πάσι πως ο χρόνος εκτός από ερωτικά προβλήματα γιατρεύει και φορολογικά ζητήματα ... πηγη: https://www.taxheaven.gr/acforum/topic/104739-ρύθμιση-αυθαιρέτων-με-το-ν-44952017-και-διορθωση-ε9/
    1 point
  38. Φαίνεται πως μάλλον άρχισε να ενημερώνεται το σύστημα τους με όσους έχουν κάνει διακοπή δραστηριότητας μέσα στο 2016, όπως εγώ (πρώην ελεύθερος επαγγελματίας του ΟΑΕΕ, όχι ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ κλπ). Μπήκα σήμερα και βλέπω ότι η καρτέλα "Σύνολα", που μέχρι πριν 2 εβδομάδες είχε το άθροισμα απο τις συνολικές εισφορές απο τα ειδοποιητήρια που έχουν εκδοθεί απο την αρχή του έτους, είναι πλέον κενή. Επίσης δεν εκδόθηκε το τελευταίο ειδοποιητήριο για τον Σεπτέμβριο που βγήκε πριν λίγες μέρες. Το ίδιο και σε λογαριασμό γνωστού μου που είναι παρόμοια περίπτωση με εμένα. Επισυνάπτω ένα screenshot που δείχνει αυτούς τους πίνακες που είχαν δεδομένα και τώρα είναι κενοί. Πάλι βέβαια δεν αναφέρει την ημερομηνία διακοπής απο τον ΟΑΕΕ στην αντίστοιχη καρτέλα και τα προηγούμενα ειδοποιητήρια υπάρχουν στον πίνακα. Αλλά απο ότι φένεται δεν τα υπολογίζει κάπου. Μπορεί να μείνουν για μελλοντική αναφορά..
    1 point
  39. ν. 3741/29 περι οριζοντιου νδ 1024/71 περι καθετου ΦΕΚ Α 232/71 και αρθρ......στον ΝΟΚ Με δυο λογια, στην οριζοντια ιδιοκτησια εχουμε ανεξαρτητα διαμερισματα σε μια 3οροφη-4οροφη κλπ..οικοδομή , ανεγερθεισα επί ενος οικοπεδου. Στην καθετη, μπορει να εχουμε α] μαιζονετες την μια διπλα στην άλλη και καθε μια να αποτελει ξεχωριστή και ανεξαρτητη Οριζοντια ιδιοκτησία β] πανω απο μία πολυοροφες οικοδομες, την μια διπλα στην άλλη είτε κολλητα είτε σε απόσταση , με πλειονα διαμερισματα, αρα καθε μια οικοδομη αποτελεί την "καθετη" και καθε ανεξαρτητο διαμερισμα καθε μιάς επίσης αποτελει οριζοντια. ιδιοκτησία. γ] Μπορούμε επίσης, να διανειμουμε το δικαιωμα δομησης επί ενος οικοπεδου, εστω σε δυο "τμηματα", εστω κατα 50% στο οικοπεδο εξ αδιαιρετου και να χτισουμε σημερα την μια οικοδομη κατα το 50% του σδ. και να πουλησουμε το άλλο "δικαιωμα" - "καθετη" ή να την ανοικοδομησουμε αργότερα αυτα με λιγα λογια [ μπορεις για περισσοτερες λεπτομερειες να δεις σε προσφατη εκδοση Ρωμαλιαδη]
    1 point
  40. εσυ προχωράς την τακτοποίηση ως από κατασκευής αυθαιρεσία , όταν θα γίνει κάποια πράξη μεταβίβασης θα χρειαστεί να γίνει τροποποίηση της σύστασης ΟΙ και θα σας συμβουλεύσει ο συμ/φος τι χρειάζεται. ΕΕΜΚ δεν χρειάζεται εκτός να θέλετε να γκρεμίσετε για να το επαναφέρετε στην αρχική κατάσταση.
    0 points
  41. Κατά τη δική μου άποψη από τη στιγμή που επιλέγεις να κάνεις μία δήλωση για όλο το κτίριο θα ελέγξεις με τα συνολικά επιτρεπόμενα και με ενιαίο ποσοστό υπέρβασης δόμησης. Ο συντελεστής υπέρβασης δόμησης πρέπει να είναι ενιαίος σε μία υπαγωγή. Στην περίπτωση αυτή, λοιπές παραβάσεις και κατηγορία 3 είναι κοινές. Από εκεί και πέρα, πιο ορθός τρόπος αντιμετώπισης (όχι απαραίτητα ο πιο σωστός όμως) είναι 2 ξεχωριστές δηλώσεις + 1 για τα κοινόχρηστα. edit Τώρα το -1 χωρίς σχετική αιτιολόγηση και χωρίς απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δε το κατάλαβα αλλά οκ.
    0 points
  42. Δλδ εσυ τώρα μπήκες στον κόπο να μου κάνεις παράθεση στο μήνυμα, την οποία έκανες και λάθος, για να μου την πεις ότι σου έθιξα την ειδικότητα(?) Δλδ θεωρείς ότι σε αυθαίρετο δεν αρκεί ένα απλό τοπογραφικό με εξάρτηση στις κορυφές του οικοπέδου και τα κτίσματα αλλά θα πρέπει να μπουν επάνω φωτογραφίες κλπ? Όταν στα έχοντα ο.α αυθαίρετα ο νόμος ζητά ρητά το τοπογραφικό της ο.α εξαρτημένο η μη όπου μπορεί να μιλάμε για ο.α του 1960. Υ.Γ Ο άνθρωπος ρώτησε και απάντησα τι κάνω εγώ και θεωρώ οι περισσότεροι. Στο φορούμ γράφω γτ το θεωρώ ότι βοηθά στο να αλλάζουν απόψεις μεταξύ ανθρώπων που δε γνωριζόμαστε. Γιατί στο σινάφι μας, και όχι μόνο, οι "γνωριζόμαστε" θα σου πουν και μακακίες αν τους ρωτήσεις.... Άμα διαφωνείς, πες μας την γνώμη σου και από που σου προκύπτει. Στο κάτω κάτω μπορεί να κάνω εγώ λάθος,ενώ αυτός είναι και ο σκοπός του φόρουμ. Το να προσπαθείς να μ την πεις με παράθεση και μπλέκοντας τάχα εργασίες ειδικοτήτων για να δείξει τι σοβαρότητα του ότι δε θα βάλουμε φώτο στο τοπογραφικό συγκρινόμενη με μια ΜΣΕ είναι τουλάχιστον άστοχο.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.