Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Steelman

    Steelman

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      296


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.314


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.981


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. £30,000 μεικτά = £23,780 καθαρά -£600 ενοίκιο για να ζεις μόνος σου σε flat (studio / 1 bedroom) κοντά στο κέντρο. Ας πούμε από midlands και πάνω επειδή για Λονδίνο ούτε καν. -£98 @ month council tax για Band B, μόνος. -£200 φαγητό. £1083.66 καθαρά τον μήνα - βγάλε εισιτήρια, μεταφορικά, διασκέδαση, αγορές σε λογικά πλαίσια, λογαριασμούς. = ie, £500 το μήνα για αποταμίευση. Κάπου τόση είναι η αμοιβή ενός μηχανικού με 3-4 χρόνια εργασιακής εμπειρίας από το UK για θέσεις late assistant/early engineer 3-4 χρόνια εργασιακής εμπειρίας. Αν σου φαίνονται λίγα, μπορείς να αναζητήσεις υψηλότερες θέσεις. Για παράδειγμα, αν ψάξεις στο site του Transport for London αναζητούν Διευθυντές αυτό τον καιρό χωρίς εργασιακή εμπειρία από το ΗΒ.
    2 points
  2. Νόμος 4555/2018 – ΦΕΚ Τεύχος Α 133/19.07.2018 Άρθρο 222 Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74) 1. Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 5 του ν. 3345/2005 (Α΄138), αντικαθίστανται ως εξής: «Ακίνητα, στα οποία διακόπτεται η ηλεκτροδότηση, απαλλάσσονται από την καταβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, από την ημερομηνία υποβολής δήλωσης του ιδιοκτήτη τους ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού προς τον οικείο δήμο ότι δεν ηλεκτροδοτούνται και ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Μέχρι την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης, τα τέλη οφείλονται ανά κατηγορία ακινήτου και καταβάλλονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 21 του από 24.9/20.10.1958 β.δ. (Α΄ 171). Εάν, παρά την υποβολή της δήλωσης διαπιστωθεί ηλεκτροδότηση ή χρήση του ακινήτου, επιβάλλεται σε βάρος του υπόχρεου το τέλος που αναλογεί από το χρόνο απαλλαγής και ισόποσο πρόστιμο.». 2. Οφειλές από τέλη καθαριότητας και φωτισμού, που αντιστοιχούν σε χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, κατά το οποίο είχε διακοπεί η ηλεκτροδότηση ενός ακινήτου, σύμφωνα με βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου και αυτό δεν χρησιμοποιούταν, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του, διαγράφονται ή παραλείπεται η βεβαίωσή τους. Εφόσον η ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση δεν έχει υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποβάλλεται μέσα σε έξι (6) μήνες από αυτήν. Ποσά που έχουν καταβληθεί δεν αναζητούνται. αυτο το "6μηνο" θα παραταθει μεχρι 31-12-2019 και, αν θυμηθουν να προσθεσουν "ή όσα δεν ηλεκτροδοτήθηκαν ποτέ," θα ειναι μια πληρης ρυθμιση, χωρις να χρειαζεται ξανά προσφυγή στα Διοικητικα Δικαστηρια ή στον ο Συνηγορο του Πολιτη, για το αυτονόητο...
    2 points
  3. Eνώ σήμερα να υπογράφει αρχιτέκτονας στατικά ή τοπογραφικά είναι όπως θα έπρεπε να είναι έτσι; Πλήρη απελευθέρωση, ο καθένας επ. δικαιώματα στο αντικείμενό του.
    2 points
  4. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.520 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. Αυθαίρετα των κατηγοριών 1,2,3 απαλλάσονται της ΜΣΕ. Πέραν αυτών απαλλάσεται αυθαίρετη κατασκευή <25τ.μ. άλλης κατηγορίας.
    1 point
  6. Γράψε στο πεδίο της άδειας "προ του 55". Δεν χρειάζεται να επιλέξεις τίποτε άλλο στο φύλο καταγραφής. Ναι. όταν θα πας να κάνεις υπαγωγή, το σύστημα αναγνωρίζει από μόνο του ότι δεν έχει δηλωθεί καμία παράβαση στα φύλα καταγραφής και σου εμφανίζει αυτές τις 3 επιλογές.
    1 point
  7. Σε γενικές γραμμές είμαι ικανοποιημένος. Τα μειονέκτηματά του μέχρι στιγμής είναι τα σχέδια εξαγωγής των μεταλλικών και ιδιαίτερα οι λεπτομέρειες των συνδέσεων. Επίσης μειονέκτημα η απουσία ικανοτικού στα μεταλλικά. Σε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους μου είπαν πως αυτήν την άνοιξη θα κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις-προσθήκες. Γενικότερα βελτιώνουν συνεχώς το πρόγραμμα. Θυμάμαι ότι παλαιότερα τους είχα ζητήσει να προσομοιώνονται οι σπαστοί οπλισμοι δοκών και η συνεισφορά τους στην διατμητικη αντοχή κατά την διαδικασία αποτίμησης υφισταμένων κτιρίων, πράγμα που έκαναν. Σαν πρόγραμμα έχει πολλά θετικά, που θα τα ανακαλύπτεις σιγά σιγά με την χρήση του.
    1 point
  8. Εγκύκλιος 5 ΥΠΕΚΑ Άρθρο 6 – Ειδικό πρόστιμο διατήρησης για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Παρ. 1. Το ειδικό πρόστιμο διατήρησης των ρυθμιζόμενων χώρων διαβαθμίζεται ανάλογα του μεγέθους, της χρήσης και της γεωγραφικής θέσης τους (εντός ή εκτός σχεδίου). Ως εμβαδόν δαπέδου (δεν συμπεριλαμβάνονται οι τοιχοποιίες βάσει της Οικοδομικής Άδειας) θεωρείται το άθροισμα όλων των χώρων (Ημιυπαίθριοι, πατάρια, υπόγεια, Ηλεκτρομηχανολογικός όροφος, Pilotis, σοφίτες κλπ) ακόμα και εάν το ελεύθερο ύψος τους είναι μικρότερο του 2.20 μ.
    1 point
  9. Κι εγώ, ανεξαρτήτως κατηγορίας, τη δήλωση την κάνω αναλυτικά. Κάθε παράβαση σε ξεχωριστό ΦΚ για καλύτερη εποπτεία της δήλωσης. Στο τέλος το προκύπτον πρόστιμο είναι το ίδιο.
    1 point
  10. Μπορείς να το κάνεις με όσα φύλλα καταγραφής θέλεις! Είτε, ένα, είτε δύο, είτε 42... Με όσα και να το κάνεις πάλι 250 ευρώ θα πληρώσεις στο τέλος. Είναι δικαίωμά σου!!! Εγώ, όταν έχω τέτοιες περιπτώσεις προτιμώ να το κάνω σε δύο ΦΚ, στα οποία περιγράφω πλέον "ανετότερα" κι ορθότερα τις αυθαιρεσίες (όλες βεβαίως προ του 75).
    1 point
  11. Εάν ισχύει αυτό @tsx καταλαβαίνω πως αρκεί απλώς να εκπληρώνεται η ενεργειακή αναβάθμιση και ταυτόχρονα μην γίνεται υπέρβαση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, σωστά?
    1 point
  12. Δεν θα υπάρχει πρόβλημα, αρκεί να υποβάλεις κ' επικαιροποιημένο Παράρτημα ΙΙΙ που θα συμφωνεί με το Παράρτημα VI.
    1 point
  13. Κατά την μία διεύθυνση, την κάθετη προς την επιμήκη πλευρά του κηρίου που είναι η μία όψη, καλύπτεις την προδιαγραφή μήκους προεξοχής. Κατά την άλλη διεύθυνση όμως, την παράλληλη προς την επιμήκη πλευρά του κτηρίου, που είναι η άλλη όψη του κτηρίου, δεν πληροίς το κριτήριο του μήκους προεξοχής.
    1 point
  14. Όχι, νόμιμα τουλάχιστον. Ο ΝΟΚ ορίζει ότι γράψαμε παραπάνω. Η περίφραξη τοποθετείται στα όρια και στο πρόσωπο όχι εσωτερικά.
    1 point
  15. @steve100 Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο εκτός εάν στην ΕΕΔΜΚ είναι απαραίτητη η υποβολής μελέτης/επίβλεψης μελέτης που αφορά Η/Μ εγκαταστάσεις (συνδέονται άμεσα με τα ενεργειακά χαρακτηριστικά του κτιρίου) τις οποίες όμως λόγω ειδικότητας έτσι και αλλιώς δεν μπορείς να υπογράψεις. Στην περίπτωση της θερμομόνωσης δεν κατατίθεται σχετική μελέτη και όπως αναφέρει και στο παραπάνω σχετικό post του ο συνάδερφος cve20126 η επίβλεψη ικριωμάτων και το ΣΑΥ-ΦΑΥ δεν σχετίζονται με τα ενεργειακά χαρακτηριστικά του κτιρίου και το θεωρώ πολύ λογικό να μην υπάρχει ασυμβίβαστο για αυτά. Οσον αφορά την τακτοποίηση δεν υπάρχει κανένα θέμα ασυμβίβαστου επίσης. Αυτό που θα σου δημιουργούσε πρόβλημα είναι οι περιπτώσεις ασυμβίβαστου στα ΠΕΑ λόγω συγγένειας ή εάν εμπλέκεσαι ως μελετητής ή επιβλέπων στην άδεια του κτιρίου που εξετάζεις.
    1 point
  16. 'Άρα αναγκαστικά περνάς από ΥΔΟΜ να του σβήσεις τα πρόστιμα μετά, αφού πήγαν και τον έγραψαν. Οπότε πας για κλείσιμο άδειας λογικά γι αυτό έμπλεξε και την ΥΔΟΜ. 2. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ: Με την παρ.9, του Αρθ-49 , του Ν-4030/11 συμπληρώνεται η παρ.10 του Αρθ-24 , του Ν-4014/11 και προκύπτουν τα εξής: Για την ηλεκτροδότηση ισχύει αναλογικά και στον παρόντα νόμο η εγκύκλιος Εγκ-6638/1/12 (ΔΟΚΚ) Εγκ-1/12 απόσπασμα της οποίας παραθέτω. Ενδεχομένως να μπορούσες να στηριχθείς στο (α) με τα μπλε γράμματα και να μην χρειάζεται η διαδικασία της παραγράφου β. α) Για τη σύνδεση εξ' ολοκλήρου αυθαιρέτων κτισμάτων ή αυθαιρέτων αυτοτελών λειτουργικά ιδιοκτησιών με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, υποβάλλεται στον αρμόδιο οργανισμό βεβαίωση του TEE, η οποία περιλαμβάνει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησης της ιδιοκτησίας και του κυρίου αυτής και με την οποία βεβαιώνεται η καταβολή τουλάχιστον της α' δόσης του ενιαίου ειδικού προστίμου. Ο ιδιοκτήτης υποβάλλει την παραπάνω βεβαίωση με αίτηση του στην οποία περιγράφεται με σαφήνεια το προς ηλεκτροδότηση κτίσμα ή χώρος (π.χ. διώροφη οικοδομή με πυλωτή και υπόγειο, διαμέρισμα α' ορόφου, διαμέρισμα ή κατάστημα σε υπόγειο κλπ), αναγράφεται η τοπική ή δημοτική κοινότητα και η επιφάνεια του αυθαιρέτου κτίσυατος. n οποία πρέπει να συμπίπτει με την αναφερόμενη στη βεβαίωση του TEE . β) Για τα κτίρια που έχουν ανεγερθεί με βάση οικοδομική άδεια και έχουν αποπερατωθεί, αλλά δεν έχουν συνδεθεί με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας και περιλαμβάνουν αποπερατωμένες αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκαταστήσει αυθαίρετες χρήσεις που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση του Ν-4014/11, προσκομίζεται αίτηση του ενδιαφερόμενου προς την πολεοδομική υπηρεσία, η βεβαίωση του TEE με συνημμένα σχέδια κάτοψης και τομής της πραγματικής κατάστασης σε κλίμακα 1:100 στα οποία σημειώνονται οι χώροι που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Ν-4014/11 , υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ότι τα ίδια σχέδια θα υποβληθούν ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα όταν ενεργοποιηθεί και εφαρμόζονται τα οριζόμενα στο Αρθ-9 , του Ν-1512/85 (ΦΕΚ-4/Α/85), την υπουργική Αποφ-39869/7379/85 (ΦΕΚ-375/Β/85), την Εγκ-61/85 , τα Εγγρ-28116/91 και Εγγρ-86808/9504/91 και από 1-3-12 η παρ.3, του Αρθ-45 , του 4030/11 (ΦΕΚ-249/Β/11). Εάν οι αυθαίρετες κατασκευές δεν είναι αποπερατωμένες πρέπει να προηγηθεί η έκδοση έγκρισης εκτέλεσης εργασιών αποπεράτωσης (της παρ.17, του Αρθ-24 , του Ν-4014/11) και μετά ακολουθείται η ανωτέρω διαδικασία.
    1 point
  17. Ανεξάρτητα από τα δικαιολογητικά που απαιτούνται ανά κατηγορία άδειας, η διαχείριση των αποβλήτων που παράγονται από οποιαδήποτε οικοδομική εργασία αποτελεί αυτοτελή απαίτηση που προκύπτει απο την ΥΑ 36259/1757/Ε103 και πρέπει να τηρείται. 20100824 ΦΕΚ1312Β ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ.pdf 20160701 ΑΕΚΚ.pdf
    1 point
  18. Είπαμε: Πλήρη απελευθέρωση, όλοι τα ίδια επ. δικαιώματα.
    1 point
  19. Πλήρη απελευθέρωση για όλους. Και -1000 να φτάσω ένα να θυμάστε: Πλήρη απελευθέρωση, όλοι τα ίδια επ. δικαιώματα. Καλημέρα σας κύριοι.
    1 point
  20. Μια γενική απάντηση με βάση τη λογική τη δική μου άσχετα με νόμους-εγκυκλίους κτλ: Όταν μελετάς ένα κτίριο ολόκληρο η άποψη μου είναι ότι πρέπει να κατασκευαστεί ολόκληρο και σύμφωνα με τις μελέτες. Αν κατασκευαστεί το μισό τότε δεν εφαρμόζονται οι μελέτες. Ένα κτίριο πρέπει να πληρεί προδιαγραφές συγκεκριμένες (αντιλήψεις και απόψεις του στιλ: είναι δικό μου, εγώ πληρώνω και δε θα μου πει κανένας πως θα το φτιάξω ανοίκουν σε ανθρώπους που ζουν ακόμα στο μακρινό παρελθόν). Όταν λοιπόν κατασκευαστεί ολόκληρο το κτίριο σύμφωνα με τις μελέτες όλα είναι καλά. Αν παρεκκλίνει των μελετών τότε πρέπει να γίνουν νέες μελέτες/διόρθωση και επανυπολογισμός. Αν δεν γίνουν νέες μελέτες τότε κάποιοι μηχανικοί πρέπει να τιμωρηθούν διότι προφανώς έδωσαν ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις. Τι σημασία έχει αν το διαφορετικό κτίριο βγαίνει κατηγορία Α+. Ας πούμε ότι ο ενεργειακός επιθεωρητής έκανε σωστή δουλειά. Ο επιβλέποντας μηχανικός δεν έκανε σωστή δουλειά διότι δουλειά του επιβλέποντα είναι να ελέγχει και να κατευθύνει την κατασκευή σύμφωνα με τις μελέτες. Ο επιβλέποντας δεν μελετάει, μόνο επιβλέπει. Αν μια οικοδομή δεν έχει εγκατεστημένους τους ηλιακούς συλλέκτες ή την αντλία θερμότητας, τυπικά είναι το ίδιο σφάλμα με το να μην κατασκευαστεί μια κολώνα. Θα ήταν σωστό να μελετήσεις στατικά κτίριο με επιφάνεια ορόφου 100 τ.μ. και τελικά να φτιάξεις 50 τ.μ. χωρίς επανυπολογισμό; Να το πάω και στο εμπορικό κομμάτι: Φτιάχνεις κτίριο με μελέτες στις οποίες υπάρχουν 2 τ.μ. συλλέκτες επιλεκτικοί, μπόιλερ διπλής ενέργειας 200 λτ. Αντλία θερμότητας 16kW με COP=3,8, fan coils inverter, μόνωση 7cm διογκωμένη πολυστερίνη με λ=0,035. Τελικά παραδίδεται κτίριο με 8 τ.μ. συλλέκτες, μπόιλερ διπλής ενέργειας 120λτ, αντλία θερμότητας 16kW COP=4,8, fan coils απλά on-off μόνωση 5cm διογκωμένη πολυστερίνη με λ=0,035. Το ενεργειακό πιστοποιητικό θα βγει καλύτερο. Είναι σύνομη η διαδικασία; Ο πελάτης είναι υποχρεωμένος να δεχθεί το κτίριο ως κατασκευάστηκε; Αν η Χ αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς καμία αλλαγή μελέτης και χωρίς έγκριση τυπου αφαιρούσε από ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο τους 10 αερόσακους και έβαζε μόνο 2, ως αντιστάθμισμα πρόσθετε ESP, ενισχυμένη καμπίνα κτλ. θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο στην αγορά, θα το δεχόσαστε; Επίλογος: Προσωπικά πιστεύω ότι μια οικοδομή αν δεν ολοκληρωθεί συμφωνα με τις μελέτες (αρχικές ή αναθεωρημένες) δεν πρέπει ο επιβλέπων ή ο ελεγκτής δόμησης να δηλώσει ψευδή στοιχεία, καθώς και ο ενεργειακός επιθεωρητής δεν πρέπει να εκδόσει ΠΕΑ για κτιριακή μονάδα αλλά για ολόκληρο κτίριο.
    1 point
  21. Έστειλα το παρακάτω mail στην ΕΥΕΠΕΝ Β.Ε. Καλησπέρα, Έχω αναλάβει κάποιους φακέλους εξ' οικονομώ κατ'οίκον και στα πλαίσια του προγράμματος έχω εκδόσει το 1ο ΠΕΑ . Σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται η έκδοση Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας καθώς πρόκειται να τοποθετηθεί εξωτερική θερμομόνωση με ή χωρίς ικριώματα. Έχω διαβάσει τη σχετική ανακοίνωση του προγράμματος η οποία αναφέρεται και στην υπηρεσία σας https://exoikonomisi.ypen.gr/-/asymbibasto-energeiakon-epitheoreseon στην οποία σημειώνεται : "Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο για την έκδοση Π.Ε.Α. σε αυτό, δηλ. δεν συγκαταλέγεται στις περιπτώσεις του άρθρου 53, εδάφιο α), του Ν.4409/2016, εκτός εάν η συμμετοχή αφορά στη σύνταξη μελετών για την έκδοση ή αναθεώρηση αδειών δόμησης, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Από το υπογραμμισμένο κείμενο αντιλαμβάνομαι οτι ασυμβίβαστο υπάρχει μόνο στις περιπτώσεις έκδοσης ή αναθεώρησης οικοδομικών αδειών. Συνεπώς στη δική μου περίπτωση που πρόκειται να εκδόσω ΕΕΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης με ή και χωρίς ικριώματα δεν τίθεται θέμα ασυμβίβαστου για την έκδοση του 2ου ΠΕΑ ; Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολεί όλους τους συναδέλφους που ασχολούνται με το πρόγραμμα θα ήθελα μια σαφή απάντησή σας το συντομότερο δυνατόν. Με εκτίμηση Μου τηλεφώνησαν σε 5 λεπτά και μου είπαν οτι : 1. Για την έκδοση ΕΕΜΚ για τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης με Ή χωρίς ικριώματα δεν υπάρχει ασυμβίβαστο γιατί δεν κάνουμε καμία μελέτη και η επίβλεψη των ικριωμάτων αφορά τα ικριώματα και ΟΧΙ το κτίριο. 2. Ασυμβίβαστο υπάρχει όταν κάνουμε κάποια μελέτη, πχ Η/Μ στα πλαίσια ενός συστήματος θέρμανσης. Ακόμα και στις εσωτερικές διαρρυθμίσεις όταν δεν κάνουμε κάποια μελέτη αλλά μόνο κάτοψη των διαρρυθμίσεων ΔΕΝ υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  22. Γι αυτο εγραψα αγαπητε την εμπειρια μου...και την εγραψα σαν senior engineer...τα πραγματα δεν ειναι ροδινα εξω, ουτε παραδεισος, ουτε πλουτισμος..αυτο δεν αρεσε ..τι να κανω τωρα:;; να αποδειξω οτι δεν ειμαι ελεφαντας ;;; και επισης υπαρχει μεγαλη διαφορα μεταξυ του να πηγαινω απο αθηνα καλαματα για εργασια και απο αθηνα μοναχο ή λονδινο...δεν υπαρχει καμια συγκριση...Η πρωτη επριπτωση ειναι σαν να πηγαινεις απο την κουζινα στο σαλονι σου και η δευτερη απο το διαμερισμα σου σε αλλο Παρακαλώ μην κάνεις παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος Παρακαλώ να ενημερώσεις την ειδικότητα του προφίλ σου Ευχαριστώ, Γιάννης
    1 point
  23. με αυτά τα δεδομένα όμως Δημήτρη, η Υποθηκοφύλακας έχει δίκαιο (και να σκεφτεί κανείς ότι τον 4495 τον "έπλαθαν" νύφες και πεθερές επί 2 χρόνια!)
    1 point
  24. Το κόμμα που αναφέρεις πράγματι λείπει σε αυτή την περίπτωση αλλά είναι πολύ υποδεέστερου βάρους από το να βγουν και να πουν: "αλλού το "δεν" το βάζω "δεν" κι αλλού το βάζω "δε"..... Εξ΄άλλου συνηγορούν για το ["δε" διάφορο του "δεν"] και όλα τα υπόλοιπα που αναφέρω. Όσο για το μικρό όφελος, πράγματι έτσι είναι όπως λες, αλλά γιατί όχι, μήπως μας χρωστούσαν εδώ κάτι παραπάνω?...... Εδώ θα συλλαμβάνουν σε λίγο γέρους με μικροποσότητα σύνταξης επειδή δεν πέθαναν ακόμη..... (+1)
    1 point
  25. ΤΑΠ_1.pdf ΤΑΠ_skoyrletis.pdf ΤΑΠ_ΔΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ.pdf
    1 point
  26. Δεν οφειλουν ΤΑΠ α) Τα κτίσματα οικοδομής που ανεγείρεται, για μια επταετία από τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας ή μέχρι να εκμισθωθούν ή κατά οποιονδήποτε τρόπο χρησιμοποιηθούν αυτά πριν από την πάροδο της επταετίας. Αν τα κτίσματα εκμισθωθούν ή χρησιμοποιηθούν κατά οποιονδήποτε τρόπο πριν από την παρέλευση της επταετίας, η απαλλαγή παύει να ισχύει. Κατά τη διάρκεια της ως άνω επταετίας στο ΤΑΠ υπόκειται μόνο το οικόπεδο. Αναλογα με το αν και πότε τελειωσε το διαμερισμα, οφειλεται το ΤΑΠ. Να μιλησεις με τον λογιστη σου.
    1 point
  27. Ένα χρήσιμο site για τη νομοθεσία, το οποίο ενημερώνεται τακτικά και έχει τα διάφορα νομοθετήματα όπως τροποποιούνται κατά καιρούς. https://www.kodiko.gr/
    1 point
  28. Όπως έγραψα και σε άλλο νήμα, δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ οικ. 140055/13.01.2017 στο ΦΕΚ 428 τ.Β' της 15.02.2017 με θέμα "Τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης του περιεχομένου του φακέλου οριοθέτησης κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του ν. 4258/2014 -Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της διαδικασίας οριοθέτησης." Πέρα από τις τεχνικές προδιαγραφές των μελετών για την οριοθέτηση ρεμάτων, επιλύει και το ζήτημα που μας είχε απασχολήσει σχετικά με τις αποστάσεις από τα "μικρά" υδατορέματα (παρ.3 άρθρου 7) αλλά και θέματα σχετικά με τον χαρακτηρισμό ένος υδατορέματος ως "μικρού" (παρ.2 άρθρου 7) και γενικότερα με το θέμα του χαρακτηρισμού ή μη μιας πτύχωσης ως ρέμα (παρ.4 άρθρου 7)
    1 point
  29. σωστος συμπικνωματα ειναι και επρεπε να χει κλιση προσοχη σε φιλο εκανε ολοκληρο βραχυκυκλωμα
    1 point
  30. Κ.Π.Στ. Για πίνακα σύστασης υπάρχουν οι εξής βασικοί κανόνες: 1.Χιλιοστά παίρνουν μόνο οι ιδιοκτησίες που πληρούν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ κ τις 5 παρακάτω προϋποθέσεις α)ξεχωριστή β)διαιρετή γ)διακεκριμένη δ)ανεξάρτητη ε)οριζόντια .........ιδιοκτησία 2.Τα χιλιοστά της κάθε ιδιοκτησίας βγάινουν με αναλογία ΟΓΚΩΝ. 3.Ο όγκος των κοινόχρηστων χώρων επιμερίζεται στις ιδιοκτησίες 4.Ο εναπομένων Σ.Δ. επιμερίζεται σε αυτοτελή ιδιοκτησία/ες ως ''δικαίωμα υψούν α' ορόφου κλπ...''ΜΗΝ ξεχάσετε στο δικαίωμα υψούν!!!:ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ επιφάνειες κοινοχρήστων!!!!!!!!!(το ξεχνάνε σχεδόν όλοι κ δίνουν όλα τα τετραγωνικά στο μελλοντικό διαμέρισμα........) 5.Θέσεις στάθμευσης:χιλιοστά παίρνουν ΜΟΝΟ οι κλειστές/υπόγειες.Στην Pilotis ΔΕΕΕΕΕΕΕΕΕΝ παίρνουν χιλιοστά.Έλεος πια με τους παλαιότερους συναδέλφους που το κάνουν κατ' εξακολούθηση.Άλλο πράγμα η ''πράξη γκαράζ'' κ άλλο η νόμιμη θέση στάθμευσης!!!βλ.13 6.Βοηθητικοί χώροι:βλέπε 1. 7.Κοινόχρηστοι βοηθητικοί χώροι υπογείου:ΔΕΝ παίρνουν χιλιοστά, ωστόσο εμφανίζονται στον πίνακα με τα τετραγωνικά τους. 8.Μαιζονέτες:ΜΙΑ φορά το ύψος,όχι 2.Στις Εφορείες ΔΕΝ θα σας το περάσουν. 9.Αποφεύγουμε όπως ο διάολος το λιβάνι να προβούμε σε κατανομή δαπανών θέρμανσης.Είναι ειδική μελέτη Μηχανολόγου Μηχανικού,ΔΕΝ εμπίπτει στις υποχρεώσεις μας,είναι ΠΟΛΥ καλά αμοιβόμενη εργασία (δεν έχει να κάνει καθόλου με τις ''τιμές πιάτσας'' για ένα πίνακα αναλογιών) κ εν πάσει περιπτώσει πρέπει να φάνε κ αυτοί οι συνάδελφοι κατ' αποκλειστικότητα. 10.Επιμερισμός δαπανών ανελκυστήρα:βλ πρόγραμμα στα downloads 11.Πραγματική αξία ιδιοκτησιών:ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ.Ενδεικτικοί συντελεστές: Κατάστημα:1,20 Αποθήκη:1,00 Διαμέρισμα Ισογείου:1,00 Διαμέρισμα Α' ορόφου:1,06 Διαμέρισμα Β' ορόφου:1,11 κοκ. ΠΑΙΖΕΙ ρόλο στην κατανομή των χιλιοστών! 12.Περίπτωση Τροποποίηση Σύστασης:newbies,ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ!!!!!99,999999999% των περιπτώσεων ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η μεταβολή των υπαρχόντων χιλιοστών!!!!!!!!!!!!!!Αν ο πίνακας δεν έγινε σωστά από τον πρώτο μηχανικό που έκανε τον επιμερισμό,ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ κ δεν θα είστε εσείς αυτοί που θα τον διορθώσετε!!! Α-Π-Α-Γ-Ο-Ρ-Ε-Υ-Ε-Τ-Α-Ι σύμφωνα με τον κανονισμό πολυκατοικιας,βλέπε ''Αστικός Κώδικας'' για ισχύ κανονισμού πολ/κιας.......... 13.Περίπτωση αυθαιρέτων Η/Χ-διαφόρων άλλων χώρων-κτισμάτων:ΔΕΝ παίρνουν χιλιοστά.ΜΟΝΟ οι νομίμως ιστάμενοι χώροι.Παράκαμψη παγίδας από συμβ/φους:αποτυπώνετε κανονικά τους χώρους ΜΕ τς αυθαιρεσίες,φτιάχνετε τον πίνακα ΜΟΝΟ με τους νομίμως ιστάμενους χώρους.Τέλος κ αυτό το παραμύθι. 14.Αφήστε χώρο στο κάτω μέρος της Α4-Α3 σελίδας για να μπορέσουν οι συμβ/φοι να γράψουν πού επισυνάπτεται........ 15.Ψήφοι ΔΕΝ μεταβάλλονται σε τροποποίηση σύστασης.Αν δεν δόθηκαν από την αρχή,δεν θα δοθούν ποτέ.Βλ 12. 16.Περίπτωση αυθαιρέτου προ '83:η Σύσταση γίνεται ΚΑΝΟΝΙΚΑ χωρίς κανένα πρόβλημα. Έλεος πια με τις ερωτήσεις για σύσταση,Mods πάρτε αυτές τις οδηγίες κ κάντε τις υπόμνημα.Δεν αντέχω άλλο να βλέπω τέτοιες ερωτήσεις κ η καρδούλα μου σπαράζει όταν ρωτάει ένας νέος συνάδελφος,γενικές οδηγίες δεν υπάρχουν κ διαδίδονται μόνο από στόμα σε στόμα.Το διάταγμα του '29 δεν μπορεί να ανταπεξέλθει............ Αυτά κ τέλος με τη σύσταση,όποιος θέλει συμπληρώνει με δικές του παρατηρήσεις-εμπειρίες κ το αναρτάμε κάπου που να το βλέπουν όλοι.
    -1 points
  31. Κατά την γνώμη μου η Βρετανία είναι υπερβολικά υπερτιμημένη αλλά δεν αξίζει. Σε σύγκριση με άλλες χώρες όπως π.χ. Γερμανία, βάζω την Αγγλία στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα. Και γενικά όλες τις αγγλόφωνες χώρες εκτός από τις ΗΠΑ. Ο λόγος που υπάρχει αυτή η μανία προς τις αγγλόφωνες εκτός ΗΠΑ χώρες, κατά την γνώμη μου είναι η γλώσσα και γενικά η τάση να θεωρούμε την κάθε αγγλόφωνη χώρα πετυχημένη και καλή για καριέρα χωρίς κάποια ουσιαστική και αντικειμενική αξιολόγηση. Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν ακούν Αγγλία ή Αυστραλία, έχουν στο μυαλό τους παραδείσους χωρίς κατά την γνώμη μου να υπάρχει κάποιος ρεαλισμός. Και δεν αναφέρομαι στους Βρετανούς που δεν είναι Άγγλοι (π.χ. Σκωτσέζοι) που είναι ακριβώς το ίδιο και το αυτό με νοτιοευρωπαίους. Ακόμα και οι ίδιοι οι Άγγλοι είναι το πιο light και χαζό φύλο των ουννογερμανών, πολύ πολύ πιο χαμηλά από Γερμανούς ή Ολλανδούς ή Ελβετούς ή Νορβηγούς. Ίσως μόνο οι Ισλανδοί να είναι χειρότεροι. Ειδικά για τις ΗΠΑ, η μόνη σχέση που έχουν με τους Βρετανούς - Άγγλους είναι η γλώσσα, και τίποτε άλλο. Ουσιαστικά για όποιον ξέρει οι Αμερικανοί είναι κυρίως Γερμανοί που μιλάνε αγγλικά. Σύμφωνα με την wiki: German Americans are the largest of the ancestry groups reported by the US Census Bureau in its American Community Survey. Κάποτε ένας γερμανοαμερικανός στο Σικάγο μου είχε πει: τα αγγλικά όχι μόνο δεν είναι "αγγλική γλώσσα" με την έννοια ότι μιλιούνται καθαρά και μόνο από την εθνότητα των Άγγλων, αλλά πλέον δημιουργούν μια κουλτούρα και νοοτροπία που είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή της εθνότητας των Άγγλων.
    -1 points
  32. Πλήρης απελευθέρωση σημαίνει καμία ρύθμιση για καμία δραστηριότητα, αλλιώς δεν είναι πλήρης! Η παρούσα συζήτηση (και όλες όσες προηγήθηκαν και θα ακολουθήσουν) αφορούν λοιπόν αυτές τις συγκεκριμένες δραστηριότητες που τελούν υπό ρύθμιση. Για τις άλλες (πχ R&D) τις ασκούμε και τώρα ελεύθερα, δε χρειάζονται αλλαγές. Και υπάρχουν οι σχολές που παράγουν αποκλειστικά τέτοιους μηχανικούς, χωρίς δηλαδή πρόσβαση στις "συγκεκριμένες" που ρυθμίζονται, να όμως που η δουλειά βάσει της γνώσης τους και μόνο δεν τους καλύπτει και είτε θέλουν να μετατρέψουν την εξειδίκευσή τους σε ρυθμιζόμενη για να κατοχυρώσουν μια σίγουρη και αποκλειστικά δική τους πελατεία, είτε να αποκτήσουν πρόσβαση στις ήδη ρυθμιζόμενες.
    -1 points
  33. Πιο σωστή διατύπωση, πλήρης απελευθέρωση, κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Υπογράφουν όλοι τα πάντα, ακόμα και χωρίς πτυχίο. Αυτό μάλιστα. Είναι μια σαφής πρόταση. Αντιβαίνει βέβαια με όλα τα άλλα περί ελλιπούς κατάρτισης αν δεν υπάρχει μάστερ 3+2 και υπογραφής του σύμπαντος από τον Πολιτικό Μηχανικό αλλά δεν πειράζει.
    -1 points
  34. Εγώ ως πλήρη απελευθέρωση καταλαβαίνω ότι ανεξαρτήτως αντικειμένου (ή και ύπαρξης πτυχίου γενικότερα) μπορεί ο καθένας να ασκήσει το επάγγελμα μέσω κάποιας διαδικασίας ανάληψης ευθύνης. Απελευθέρωση και δικαιώματα είναι έννοιες ασυμβίβαστες. Ωστόσο, το θέμα μας είναι η ενημέρωση για το τι πραγματικά συμβαίνει στο πεδίο των δικαιωμάτων, ή έστω μια πρόβλεψη γι' αυτό, παρά το τι θα ευχόμασταν να συμβεί. Προς το παρόν πάντως δε βλέπω να συμβαίνει τίποτα, γιατί ο υπουργός έχει μεταθέσει την ευθύνη αυτή στους φορείς. Η κυβέρνηση δεν προτίθεται να επιβάλει τίποτα σε κανέναν. Πρέπει λοιπόν οι φορείς (σχολές, σύλλογοι κλπ) να έχουν πράγματα να ανταλλάξουν για να προχωρήσει οποιαδήποτε αλλαγή. Η νέα πάντως είδηση είναι η ιδέα συγχώνευσης των ΤΕΙ Πάτρας με το ΕΑΠ!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.